PDA

View Full Version : مش عارف ابدا فى المنتدى ازاى

elfraon
03-04-2015, 16:41
السلام عليكم انا حاليا مش عارف ازاى اكسب من المنتدى ولا ازاى اشتغل
ارجوالرد وشكرا

user_21
03-08-2015, 04:46
اخي الفاضل في مواقع علي الفوركس مواقع تعلمي وكمان في فديوهات ممكن تدخل
وتبص عالها اكيد هتستفيد علشان لس مبتدا واكثير في المشركات وتدوال بين الموقع واكيد هتتعلم اكتر
وفقق الله

Audy1
03-11-2015, 15:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم السلام عليكم انا حاليا مش عارف ازاى اكسب من المنتدى ولا ازاى اشتغل
ارجوالرد وشكر

a7med84
03-11-2015, 16:10
فى راي ابدا فى القسن التعليمى من اجل ان يكون هناك معرفه بالاسوق وفى نفس الوقت ردودك تكون هناك وتستفاد منها والله المستعان وبلتوفيق لكم

samiechikh
03-11-2015, 16:13
السلام عليكم و رحمة الله
انت طرحت موضوع جديد يعني انت عرفت الدخلة الصحيحة و نصيحة مني
انضر الي تسائلت الاخوة و امنح نفسك بحث ان شاء الله يكون قيم

ayman nasr
03-11-2015, 16:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ادخل اخى الفاضل على القسم
الفنى للفوركس وانت هتتعمل وهتستفاد

Forex45
03-11-2015, 16:50
يمكنك البداية من تعلم اسس التداول بسوق الفوركس وتطبق على حساب تجريبى ويمكنك
عمل ردود مشاركات تحصل منها على بونص للتداول .

RomanyMoreed
03-13-2015, 12:08
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف حضرتك انت بتكتب ردود ومنها تاخد بونص قيمته 10 سنت وعلي كل موضوع كذلك نفس النسبة تربط حساب التداول بتاعك بحساب المنتدي من attach account هتلاقيها في البروفايل

ahmedibrahim258259
03-16-2015, 17:41
بسم الله الرحمن الرحيم انت اخي الكريم بترد على المواضيع المختلفة وبعد كده بتاخد بونص بيتحول على حسابك في انستا وبعد جه بتتاجر بيه والمكسب بس هو اللي تقدر تسحبه
تقبل مروري

الاصيل
03-16-2015, 17:44
انا بالنسبة لى قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه
وكيفيية احتساب البونص وكذلك كيفية فتح حساب فى شركة انستا وكيف اربط الحساب مع المنتدى
انصحك بمشاهده مثل هذه الفيدوهات سوف تختصر لك الكثير من الوقت وشرح مفيد لك
بالتوفيق

baki
03-16-2015, 18:02
اخي كل ما عليك فعله ان تبد بالتعلم التدريجي في المنتدى ثم تبحث عن المواضيع التي تجد نفسك
جيدا فها وتضيف اليها ردود مفيدة وعن طريقها ستجمع البونص

popa2015
03-17-2015, 21:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

khladforexx
03-17-2015, 21:56
انا بالنسبة لى قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه
وكيفيية احتساب البونص وكذلك كيفية فتح حساب فى شركة انستا وكيف اربط الحساب مع المنتدى
بالتوفيق انا بالنسبة لى قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه
بالتوفيق

fifi w mody
03-17-2015, 21:57
السلام عليكم ورحمه الله
اول شئ بتبدي به ان تشارك في الردود علي الموضوعات حتي تحصل علي بونص وتعمل به وتتاجر

popa2015
03-19-2015, 20:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

سارة محمد
04-12-2015, 16:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

Miro1
04-12-2015, 16:44
شوف حضرتك انت بتكتب ردود ومنها تاخد بونص قيمته 10 سنت وعلي كل موضوع كذلك نفس النسبة تربط حساب التداول بتاعك بحساب المنتدي من attach account هتلاقيها في البروفايل

esso gamal
04-12-2015, 16:48
عشان تكسب من المنتدي لازم تتفاعل مع الاعضاء داخل المنتدي وهذا عن طرق المشاركه واضافة التعليقات
والرد علي الاعضاء الافاده بالمعلومات التي تعلمتها من خلال تعاملاتك علي الفوركس

mustafa allabban
04-12-2015, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
أشكرك أخونا الكريم على وضع هذه المعلومات
واتمنى التوفيق للجميع تحياتي
اخوكم مصطفى

basim
04-12-2015, 17:57
شكرا اخي الكريم على هذه المساهمة اما بخصوص سؤالك ابدء بالردود والمشاركات وفي بداية كل شهر تجد ماجمعتة في حسابك وتستطيع ان تتاجر فيه
عموما مشاركة جيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء
نتمنى منك المزيد من المساهمات الفاعلة خدمة لاعضاء المنتدى الكرام
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاح

adamsbooba
04-13-2015, 00:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اما بعد......يحتل الفوركس اليوم موقع ممتاز في الحياة الإقتصادية فهو جمع بين البورصة و الأ عمال إذ يوفر فرصة حقيقية للثرئ اتمنى لكم النجاح والله الموفق

asxqw
04-13-2015, 00:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه وكيفيية احتساب البونص وكذلك كيفية فتح حساب فى شركة انستا وكيف اربط الحساب مع المنتدى بترد على المواضيع المختلفة وبعد كده بتاخد بونص بيتحول على حسابك في انستا وبعد جه بتتاجر بيه والمكسب بس هو اللي تقدرانصحك بمشاهده مثل هذه الفيدوهات سوف تختصر لك الكثير من الوقت

---------- Post added at 10:57 PM ---------- Previous post was at 10:57 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه وكيفيية احتساب البونص وكذلك كيفية فتح حساب فى شركة انستا وكيف اربط الحساب مع المنتدى بترد على المواضيع المختلفة وبعد لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

سارة محمد
04-14-2015, 16:29
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

04-14-2015, 17:33
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جدا وشكرا لك كتيرا على الافادة المهمة
انصحك اخي بقراءة الكتاب الخاص بالفوركس للمبتديين لجون مورفي ومشاهدة الفيديوهات الموجودة بالمنتدى

Yara1
04-19-2015, 13:17
سجّل كل شيء
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل و المخرج اذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل

ahmedtaher
04-21-2015, 13:14
السلام عليكم ... الرصيد بتاعك وصل الي 8 دولا ريبقي انت الحمد لله عرفت تشتغل وبعدين انت من الممكن ان تعمل حساب انستا
بالتوفيق ان شاء الله

chamss
04-21-2015, 13:32
اهلا بك اخي الكريم لكي تكسب من المنتدى لابد من عمل ردود
ومواضيع مفيدة تتحدث على المجال وهو الفوركس وانظر من ردود الاخرين سوف تتعلم منهم

abdelrazek
04-21-2015, 13:43
السلام علكيم اخي الكرمي بامكانك الربح من المنتدي عن طريق مشاركتك وربح البوينص من المشاركات او انشاء المواضيع واستخدام هدا البوينص للمتاجره في انستا فوكرس. تقبل مروري

hamdochi
05-10-2015, 14:45
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد انه عشان تكسب من المنتدي لازم تتفاعل مع الاعضاء داخل المنتدي وهذا عن طرق المشاركه واضافة التعليقات والرد علي الاعضاء الافاده بالمعلومات التي تعلمتها من خلال تعاملاتك علي الفوركس نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

Amr Youssef
05-10-2015, 14:47
المهمة تختصر فى كلمتين ونص " التفاعل مع الاعضاء فى المنتدى " يعنى تدخل على اى موضوع فى المنتدى وتعمل علية رد , يعنى مثلا انا كنت عامل فى المنتدى موضوع اتفضل اقراءة هذا الموضوع زى ما انتو شايفين انا عامل الموضوع وناس عملت ردود علية انا بقا عملت الموضوع دا هاخد علية 10 سنت واى واحد عمل رد على الموضوع هياخد علية هو كمان 10 سنت

aminoos
05-10-2015, 15:04
وتبص عالها اكيد هتستفيد علشان لس مبتدا واكثير في المشركات وتدوال بين الموقع واكيد هتتعلم اكتر السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم السلام عليكم انا حاليا مش عارف ازاى اكسب من المنتدى ولا ازاى اشتغل

فى راي ابدا فى القسن التعليمى من اجل ان يكون هناك معرفه بالاسوق وفى نفس الوقت ردودك تكون هناك وتستفاد منها والله المستعان وبلتوفيق لكم

معتز سباعنة
05-10-2015, 15:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:-
اخي الكريم يجبان تشارك في المنتدى بالعليقات و طرح مواضيع شرط ان لا يقل التعليق عن السطر ونصف ،ولك مني جزيل الشكر
والحمد لله رب العالمين

osama147
05-10-2015, 15:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا مثلك جديد ولكن لللاستفادة من المنتدى قم بالمشاركة فى المنتدى فى الاقسام واستفيد من كنز المعلومات الذي يوجد به
وبعد تحصيل المبلغ سوف تقوم بتحويلة الى حسابك فى شركة الفوركس او اجلب مواضيع تكون مفيدة.
تقبل مروري

Amr Youssef
05-10-2015, 15:47
وبعد ان قمنا بالتسجيل وانشاء حساب لدى instaforex نتعرف الان على كيفية الحصول على بونص مجانى من المنتدى العربى التابع لهذة الشركة وهو منتدى فوركس العرب فهذا المنتدى هو المنتدى الرسمى التابعة لشركة انيستافوركس يمكنك من خلال هذا المنتدى عمل بونص هذا البونص يتم تجميعة من هذا المنتدى اولا وبعد تجميع البونص فى كل نهاية اخر الشهر يتم احتساب البونص ويتم ترحيلة من حسابك فى المنتدى الى حسابك فى الشركة instaforex

alaa ali
05-10-2015, 15:49
تحياتى
ابدا فى المشاركة بالمنتدى بشكل ايجابى واستفيد من تجارب الاخرين حتى تكتسب الخبرة المطلوبة للتداول بالعملات الاجنبية
شكرا

big.pharaoh
05-10-2015, 15:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..اولا مرحب بيك في منتدى فوركس العرب.. ثانيا كل ما عليك انك تعمل مشاركات فعاله عشان تجمع بونص كويس .الى جانب كده ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم استراتيجيات التداول واتعلم ايه هو الفوركس

فوركسوريا
05-11-2015, 17:10
شكرا اخي الكريم على هذه المساهمة اما بخصوص سؤالك ابدء بالردود والمشاركات وفي بداية كل شهر تجد ماجمعتة في حسابك وتستطيع ان تتاجر فيه
عموما مشاركة جيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء
نتمنى منك المزيد من المساهمات الفاعلة خدمة لاعضاء المنتدى الكرام
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاح

engaym
05-11-2015, 17:16
السلام عليكم ا خى هذا المنتدى هو خاص بكل ما يتعلق بالفوركس لذلك يجب عليك اولا تعلم
الفوركس جيدا حتى تقدر تعرف كيف تعمل فى هذا المنتدى وبالتوفيق

s3aif
05-11-2015, 17:24
كل ما عليك فعله هو وضع ردود على الموضوعات الموجوده بالمنتدى للحصول على البونص الذى يتحول بدوره الى رصيد على مناصة انستا فورركس والبدء فى المتاجره وجنى الارباح باذن الله

mohamed12345
05-12-2015, 20:58
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد بالنسبة لى قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه

مامون سباعنة
05-12-2015, 21:37
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم اخواني
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على مرورك . اخي مبدأ عمل المنتدى هو عليك ان تعلق او تنشر مناشير مفيدة تتعلق بالفوركس . وعلى كل تعليق او منشور تاخذ 10 سنت
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي

samieh
05-12-2015, 22:41
السلام عليكم
بسيطة يا اخى انت كل اللى عليك انك تضع مشاركات وردود فى صلب الموضوع
ولا تقل عن سطرين حتى تحتسب لك ال 10 سنت قيمة المشاركة وعلى حسب مشاركاتك
بيتحدد مبلغ البونص اللى بيتحولك اول الشهر من المنتدى الى حسابك فى انستا
وبعدين تتاجر بهذا البونص ولما تربح اى مبلغ زيادة على البونص تستطيع سحبه
باى وسيلة سحب سواء بنوك الكترونية اوغيرها بما يناسبك

wlaa
05-13-2015, 18:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اول حاجة عاوز تعرفها في الفوركس هي المصطلحات الاساسية في الفوركس وبعد كده مباشرة فتح حساب تجريبي من موقع الشركة هايساعدك كتير
تقبل مروري

ahmed90
05-13-2015, 19:18
اخي كل ما عليك فعله ان تبد بالتعلم التدريجي في المنتدى ثم تبحث عن المواضيع التي تجد نفسك
جيدا فها وتضيف اليها ردود مفيدة وعن طريقها ستجمع البونص

masry928
05-13-2015, 20:30
ش معنى انك بتكسب يعنى انك ماشى فى الاتجاه الصح ممكن يرتد السعر عليك فى اى لحظة
متسمعش كلام حد فى اى صفقه تدخلها الا الخبراء فقط ولكن اى حد لسه مبتدا متسمعهوش

omer1
05-14-2015, 13:49
حسب علمي انها ناجحة بنسبة 60 %ولكن يمكن زيادة النسبة مع الخبرة

يعني لو انته عندك خبرة كبيرة في الهامونيك ممكن تتلاشي الاشارات الخاطئة حسب خبرتك بالسوق

mohamed12345
05-15-2015, 17:38
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد بالنسبة لى قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه وكيفيية احتساب البونص وكذلك كيفية فتح حساب فى شركة انستا وكيف اربط الحساب مع المنتدى انصحك بمشاهده مثل هذه الفيدوهات سوف تختصر لك الكثير من الوقت وشرح مفيد لك

nda
05-15-2015, 20:09
السلام عليكم
عمل حساب علي انستا وربطه
في المنتدي ويتم تحويل البونص اتوماتكيا في اول اسبوع ممن الشهر الجديد
اسبوع ممن الشهر الجديد

ayoub321
05-16-2015, 03:13
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
ممكن تبدا من قسم التعليمي يجيد الكثير
من المعلومات التي سوف تفيدك كثيراً
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

BASAM IBRAHEM
05-23-2015, 04:39
السلام عليكم و رحمة الله

Kiing
05-23-2015, 20:30
ممكن صديقي الفاضل انه متلا في مواقع ممكن متلا علي الفوركس انه مواقع تعلمي ممكن مع كل من كل فديوهات ممكن تدخل منها متلا منه متلا اكيد ممكن ان تستفيد تم منه متلا مبتدا

al-Mashhadani64
05-25-2015, 11:45
اخي العزيز الطريقه سهله جدا فانت تستطيع الحصول على بونص من خلال الردود والمواضيع الجديده في منتدى فوركس العرب وتاخذ هذا البونص لتعمل به في شركة انستا فوركس وتسحب الارباح من هذا البونص

snnaky
06-11-2015, 23:49
طب اسمحلى اسأل حضرتك سؤال معلش انا صريح والسؤال بيلح علية
هو حضرتك عرفت المتدى ازاى وعن طريق اية ولا انت جيت بالصدفة
اصل مافيش حد بيسجل فى المنتدى الا عن طريق 3 طرق
اما ان حضرتك تشوف مشاركة بتشرح المنتدى وبتسجل عن طريق حد وبالتالى انت تعرف كل شيء عن المنتدى من خللال الموضوع الذى قرأتة
او انك تكون متداول قديم وعارف المنتدى من خلال خبرتك البحثية بالمنتديات
او انك شغال رفيرال
كل دول عارفين الشغل ازاى
انت جيت ازاى ولية

sameh-a
06-12-2015, 10:55
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم يوجد منتدى تعليمي ارجو الذهاب الى هناك والقراءة
والاستفادة ولكي تكسب البونص يجب ان تشلاردك في الردود بشكل فعال وعلمي

AH3
06-20-2015, 18:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ادخل اخى الفاضل على القسم
الفنى للفوركس وانت هتتعمل وهتستفاد

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام جزاك الله كل خير اخي علي معلوماتك نرجو المزيد منك
تقبل مروري

Wassa04
06-20-2015, 21:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم كلما عليك فعله هو التفاعل
نع المواضيع و الرد و كسب البونص تقبل مروري

mohamed12345
06-21-2015, 15:02
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد انا بالنسبة لى قبل الدخول فى هذا المنتدى شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه
بالتوفيق

gootdf
06-21-2015, 17:17
انا تعلمت التحليل الفنى والاساسى وأظن انى من الافضل انى اتعلم فى البداية حتى ولو خسرت اموال ولكن بكسب معلومات وخبرة ااقدر اكسب بيها اموال بعد كدا انا احيانا انظر الى التوصيات ولكن فقط عشان اتأكد من قرارى

karim02
06-21-2015, 18:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

جابر1979
06-21-2015, 18:20
السلام عليكم انا حاليا مش عارف ازاى اكسب من المنتدى ولا ازاى اشتغل
ارجوالرد وشكرا

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
يجب ان يتم تحديد الهدف من هذا المنتدى ، و الذي هو بالأساس تعلم الفوركس و دراسة المجال . اما اذا كان البونص ، فهو غير متاح لانه وضع للتداول به على منصة انستا فوركس

sof
06-21-2015, 18:42
الغرض من البونص هو ان تربح اموال من المنتدي تمكنك البدء في التداول باموال حقيقيه و ليست قابله للسحب مباشره انما هي للمتاجره
اخى حضرتك ممكن تزود رصيدك بسرعة فى هذا المنتدى عن طريق زيادة عدد الردود...

mechanical
06-21-2015, 22:11
السلام عليكم......انت ممكن تفتح موقع الفوركس وهتلاقي ازاي تبدئ وازاي تعرف تتعامل معاه كمان
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

Kiing
06-26-2015, 05:52
صديقي الفاضل ممكن متلا انه في مواقع علي الفوركس تم منه متلا انه ممكن معه من مواقع تعلمي تم منه متلا انه في فديوهات ممكن تدخل ممكن متلا انه تبص عالها فقط مبتدا منه

chokrito
06-26-2015, 06:03
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته و الصلاة والسلام على اشرف الانبياء و المرسلين
اخي الكريم انت لازم تعمل ردود في المنتدى وفق الشروط المتفق عليها علشان تكسب بونص

Kiing
06-26-2015, 06:38
صديقي الفاضل في مواقع علي الفوركس تم منه متلا انه ممكن معه من مواقع تعلمي وكمان في فديوهات ممكن منه متلا انه ممكن ان تدخل منه متلا انه اكيد هتستفيد منه متلا معه مبتدا

saiddeco
06-26-2015, 07:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. بالنسبة للمساعدة في هذا الأمر فإنه أمر سهل الاستخدام و أنه الإجابة و المشاركة في الموضوع التي تجدها في المنتدى و بهذه الطريقة يمكن جمع البونص و شكرا

hmadnah123
06-26-2015, 08:39
في مواقع علي الفوركس مواقع تعلمي وكمان في فديوهات ممكن تدخل وتبص عالها اكيد هتستفيد علشان لس مبتدا واكثير في المشركات وتدوال بين الموقع واكيد هتتعلم اكتر

محمد السيد
06-26-2015, 11:54
بص انا هابعتلك فيديو في آخره اجابة السؤال بتاعك ركز بقه ما تتعبناش
الرابط اهه https://www.youtube.com/watch?v=cn9LmIsFGRM

one god
06-27-2015, 04:01
عادي جدا يا اخي اعمل ردود ومواضيع في المنتدى وحاول تجمع البونص وتكبره
انما من حيث التداول بالبونص فلازم لا تتاجر به الا بعد التدرب في الديمو اولا

sameh-a
06-27-2015, 04:12
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم انصحك إذن بالذهاب للمنتدى التعليمي وقراءة الكتب التي تناسبك
ومشاهدة الفيديوهات والتداول بعد ذلك على حسابك التجريبي

mido elmasry
06-27-2015, 04:30
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل elfraon
يمكن الذهاب الي قسم التعليمي بالمنتدي و من هناك سوف تدرس ما هو الفوركس و كيف تستطيع التداول و كيف تستطيع بناء استراتيجيه جيده للتداول
و كيف يكون عندك أداره رأس مال ناجحه و كيف تستطيع رسم الدعوم و المقاومات و الترندات
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

ASMAA TAHA
06-29-2015, 00:28
تكسب من المنتدى بونص عن طريق كتابة الردود المختلفة وكتابة رد فعال ومفيد ولا يقل عن سطر وغير مكرر ايضا وبالتالى كل رد سوف يحسب عليه واحد سنت وبالتالى تقوم بتجميع البونص وسوف يصلك اول الشهر على حسابك فى الشركة

hamed mohamed
06-29-2015, 00:39
اولا" اهلا" بك اخى الكريم معنا فى المنتدى
اخى ان المنتدى سهل اخى انصحك ان تبداء
بالقسم التعليمى فى المنتدى وستجد به كل ما تحتاج
من كتب وفديوهات تفيدك وتعلمك الفوركس والتداول
ولكن لا تتسرع فى التعليم لانه هو الذى ينفعك

hidouri25
06-29-2015, 00:52
بسم الله الرحمان الرحيم
اللهم صل و سلم على سيدنا و مولانا محمد و اله و صحبه
ما عليك الا الذهاب الى القسم و التعلم
و في الاخير لا يسعني الا ان اتمنى لنفسي و لكم النجاح

sameh-a
06-30-2015, 00:11
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم انصحك بالذهاب للمنتدى التعليمي وان تقرأ الكتب
وتشاهد الفيديوهات وتتداول على الحساب التجريبي

khaledqbdr
06-30-2015, 00:25
اخي الكريم انا مش فاهم انت ايه سؤالك بالضبط يعني انت عايز تعرف
ايه ارجو تحديد ما تريد ان تسال عنه بالتحديد ويا ريت حد يفيدك

Mona forex
06-30-2015, 00:33
السلام عليكم و رحمة الله

هند الحمامصى 2216
06-30-2015, 00:41
اخى العزيز
تحيه طيبه وبعد
ارجو منك ان تتوجه الى القسم التعليمى او ان تشاهد فديوهات اليوتيوب عن الفوريكس
هذا الموضوع يعتبر من موضوعات الساعة
اتمنى من جميع المبتدئين والمحترفين الاستفاده منه
تحياتى
تقبل مرورى

WASEM DALLOUL
06-30-2015, 00:45
السلام عليكم
يا أخي الكريم في هذا المنتدى تكسب بونص من خلال اضافة المواضيع والمشاركات ومن ثم يحول البونص الى حسابك الحقيقي في شركة انيستا في الأسبوع الأول من كل شهر ويمكنك هناك المتاجرة بالبونص وسحب كامل أرباحك
وبالتوفيق للجميع

MONTASR SHABAN
06-30-2015, 01:07
بسم الله الرحمن الرحيم .. متحيرش نفسك المنتدى مليان معلومات مفيده وقيمة وعندك اكتر من قسم ممكن تدخله وتتعلم منه وتقرأ معلومات كتير منه ..

Mona forex
06-30-2015, 01:21
السلام عليكم و رحمة الله

OSAMA AMER
06-30-2015, 01:24
مرحبـــا بـــك اخــى الفاضــل وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب ( اخى الكريم لابد وان تذهب لقراءة المواضيع المثبته فى كل قسم من اقسام المنتدى حتى تتعرف على قوانين المنتدى وخدماته بدل من ان تسأل ولا تجد اجابات مقنعة اخى

MOHAMED OSAMA
06-30-2015, 01:55
السلام عليكم و رحمة الله

rokataha19
06-30-2015, 02:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بعد التحية الطيبة والشكر على الموضوع الرائع :
الكثير من المواضيع الى بتشرح عمل المنتدى بالتفصيل وهتجدها مثبتة فى بداية المنتدى ان شاء الله تستفيد منها

toujani95
06-30-2015, 02:25
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اي الكريم تستطيع الكسب من المنتدى من خلال ل التعاليق و لكن لا تتعدى على القانون

sameh-a
06-30-2015, 19:47
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم بكل بساطة عليك الذهاب للمنتدى التعليمي وتحميل الكتب
والفيديوهات التعليمية وان تتداول على حساب الديمو لديك

hhpr1212
06-30-2015, 20:20
السلام عليكم و رحمة الله

chirikhan
07-04-2015, 17:08
عادي يا اخي في المنتدى هناك امرين اعملهما تعلم اولا وايضا جمع البونص من الردود
بالتالي لما يمر مثلا شهر ستجد نفسك عامل بونص مناسب للتداول به وتدربت ايضا

Abdelhedi
07-04-2015, 17:45
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و مرحبا بكم اخواني في المنتدي و ارجو ان تنال تعليقاتي علي مواضيعكم اعجابي و شكرا:
سهل جدا فقط عليك القيام ببعض التعليقات و ستلاحط المال يظيد و الحمد لله رب العالمين

.LAVAL.
07-09-2015, 02:52
[QUOTE=Abdelhedi;6519081]السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و مرحبا بكم اخواني في المنتدي و ارجو ان تنال تعليقاتي علي مواضيعكم اعجابي و شكرا:
سهل جدا فقط عليك القيام ببعض التعليقات و ستلاحط المال يظيد و الحمد لله رب العالمين

kayto
07-09-2015, 02:53
[QUOTE=Abdelhedi;6519081]السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و مرحبا بكم اخواني في المنتدي و ارجو ان تنال تعليقاتي علي مواضيعكم اعجابي و شكرا:

ra2d
07-09-2015, 16:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم بالنسبة لي اعتقد ان شركات الوساطة تكسب من السبريد فقط و اذا كانت هناك معلومات اخرى فحبذا لو تقدمها

ملاك الروح
07-09-2015, 18:38
باختصار من خلال عمل الردود اخي الكريم تستطيع الحصول على البونص وبداية الشهر الجديد يتم تحويل البونص الى حسابك التداول وتتداول وتسحب الارباح
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح

helmi nsir
07-16-2015, 14:47
انصحك اخي بقراءة الكتاب الخاص بالفوركس
و قم بزيارة القسم التعليمي لأخذ فكرة أعمق عن المجال

Chima
08-20-2015, 16:12
اما بعد......يحتل الفوركس اليوم موقع ممتاز في الحياة الإقتصادية فهو جمع بين البورصة و الأ عمال إذ يوفر فرصة حقيقية للثرئ اتمنى لكم النجاح والله الموفق

omar elmasrey
08-20-2015, 16:20
زيد عدد التعليقات فحسب

amramr
08-20-2015, 16:22
اخي الفاضل في مواقع علي الفوركس مواقع تعلمي وكمان في فديوهات ممكن تدخل
وتبص عالها اكيد هتستفيد علشان لس مبتدا واكثير في المشركات وتدوال بين الموقع واكيد هتتعلم اكتر
وفقق الله

classic_trader
08-20-2015, 16:32
يمكنك ان تكسب البونص من المنتدى يا صديقي و ان تتاجر بهذا
البونص في حسابك عند شركة انستافوركس بالتوفيق ان شاء الله

andro2016
09-27-2015, 18:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم كل اللى عليك تعملة فى المنتدى انك تفيد الاعضاء
من خلال الردود على المواضيع او فتح مواضيع وتستفيد ايضا من المواضيع التعليمية

ynwa1892
09-28-2015, 02:30
السلام اخي انصح اخي ان يتوجه الى القسم التعليمي للمنتدى ستجد كل ما تحتاجه من اساسيات التداول وكيفية تنشئ حساب وتربطه مع الشركة
وفقك الله

yassineleo
09-28-2015, 22:37
بسم الله*
الكل يضن ان الفوركس هو سوق للعملات و السلع والمعادن ههههههه يعنى لو في بليونير مجنون يمكنه القضاء على عملة دولة هدا بمنطق العرض و الطلب ههههه
الفوركس هو سياسات و مصاالح دول عضمى رسمت الطريق لكل عملة مسبقا
و وضغت لها قاعدة رياضية تمشي عليها بالملي
المهم فك شيفرة هده القاعدة الرياضية
و لكل عملة قاعدة خاصة بها

---------- Post added at 08:37 PM ---------- Previous post was at 06:21 PM ----------

بسم الله*
الكل يضن ان الفوركس هو سوق للعملات و السلع والمعادن ههههههه يعنى لو في بليونير مجنون يمكنه القضاء على عملة دولة هدا بمنطق العرض و الطلب ههههه
الفوركس هو سياسات و مصاالح دول عضمى رسمت الطريق لكل عملة مسبقا
و وضغت لها قاعدة رياضية تمشي عليها بالملي
المهم فك شيفرة هده القاعدة الرياضية
و لكل عملة قاعدة خاصة بها

akram mohamed obaid
10-27-2015, 20:28
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخي الكريم عليك بعمل ردود على المواضيع التي تنشر بالمنتدى ويجب ان يكون الرد سطر ونصف السطر تقريبا وكذلك عمل مشاركات ونشر مواضيع في المنتدى

waleed shaaban
10-27-2015, 21:16
العمل بالمنتدى من اسهل ما يكون و ارى انك بكتابتك لسؤاللك قد بدات العمل ما عليك الا ان تدخل الى الاقام و تبحث عن مثل تلك الاسئله تجيب عليه كما لو لنك معلم و التلميذ تطلب منك المعرفه و ان لم تعرف الرد اذكر رائيك بالموضوع و هكذا الى ان تندمج مع المنتدى و ستجد الامر اسهل ما يكون

nuclear2010
10-27-2015, 21:25
السلام عليكم جميعا
اخي الكريم لكي تكسب من المنتدى لابد من عمل ردود
ومواضيع مفيدة تتحدث على المجال وهو الفوركس وانظر من ردود الاخرين سوف تتعلم منهم
تقبل مرورى

asxqwzdc1
10-28-2015, 19:36
هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية

sohayla
10-29-2015, 01:53
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
يا اخي الكريم والله المنتدى فيه مكان كتابة الرجوج ومكان التعلم
والله الموفق والمعين

gadeer86
10-29-2015, 02:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :

اخي الكريم اقرأالمواضيع و رد عليها برد يتعلق بالموضوع بما لا يقل عن سطرين و هكذا يحسب لك بونص .. و بأول كل شهر يتحول هذا البونص الى حسابك الذي ربطته بالمنتدى لتبدأ بالمتاجرة به ..و الارباح التي تحصل عليها تستطيع سحبها
بالتوفيق لك و لجميع اعضاء المنتدى ..:)

simoredwan
10-31-2015, 14:45
///
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
شاهدت بالصدفه فيديو يشرح ماهو الموقع وكيفية الاشتراك فيه
//**

asxqwzdc3
11-01-2015, 00:28
مستوي كلية طب بيطري وعلي مستوي متاجرتك في الفوركس ، مجال الفوركس مجال كبير مناسب لجميع المتعلمين كيفية المتاجرة ، انا في والمهم التعليم اونجاحك عل حد يريد ان يلا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك كلية هندسة واري ان الفوركس ليس للذين لديهم خبرة اقتصادية او للذين يدرسون في كليات اقتصادية لان الفوركس هو استثمار حقيقي لاي

ahmedhathout
11-08-2015, 20:54
حضرتم مفروض تتصفح الاول القسم التعليمي للمبتدئين علشان تعرف اساسيات الفوركس
وبعدين تقرر هتستمر ولا لأ

choroukguid
11-09-2015, 13:06
على حسب الشخص خاصة ان هناك رقم محدود لعدد الردود اليومية التي نضعها وكدلك المبتدئين التعلم
يتطلب وقت وهم في نفس الوقت يجمعون البونص ولا يستعملونه حتى تعلم خب نبؤ

asxqwzdc5
11-09-2015, 13:09
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن المستوى 1.40 سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا بقينا فوق مقبض