PDA

View Full Version : سؤال محيرني مند زمان

Pages : [1] 2

forexaly5
03-08-2015, 00:00
مند سنتين وأنا أتساءل و أفكر يعني لو حسبنا عدد البونص المحصل في المنتدى كل شهر لجميع المتداولين جد على الأقل الآلاف مالا يقل عن 10000 بونص
و إذا تمكنا من جمعها في حساب واحد ومع متداول خبير جدا ماهي الأرباح المحصل في كل شهر

لذلك سؤال لماذا لا نتحد و نتداول بشكل واحد أو أن للأسف العرب إتفقوا على ألا يتفقوا

ilyes chaieb
03-14-2015, 02:35
في جميع الحلات حتى و ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد و البونص لا يحول بين الحسابات يبقي الطلب صعب ومش ممكن يتحقق

popa2015
03-14-2015, 18:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

الاصيل
03-14-2015, 18:36
اخى الكريم الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره
تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب
ففى الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها لان مكسب هذا خسارة هذا
وكل انسان يتاجر بزكائه وخبرته وتعبه

baki
03-14-2015, 19:08
كلا الطلب صعب انو يحقق لكن من الممكن
ان نزيد من نسبة البونص للمشاركة الواحد وهكدا من دون اي مشكلة سنكون اغلبنا مسمتعين بالبونيص

مامون سباعنة
03-15-2015, 09:49
تحية طيبة وبعد ::::
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... اخي ان البوونص فقط للمتااجرة وليس للسحب
اتمنى لك ولجميع الاعضاء دوام التوفيق والنجاح
تقبل مرووري

ahmedibrahim258259
03-15-2015, 18:30
بسم الله الرحمن الرحيم ماهو المشكلة مين اللي بيحافظ على البونص كل شهر انا عن نفسي بخسره كل شهر بعد مابطلع 50 او 100 دولار سحب
تقبل مروري

Eiman
03-15-2015, 19:35
اخى الكريم..
الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره..
تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب..
ففى الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها لان مكسب هذا خسارة هذا..
وكل انسان يتاجر بزكائه وخبرته وتعبه..

popa2015
03-16-2015, 17:21

popa2015
03-17-2015, 19:45
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

khladforexx
03-18-2015, 05:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
باعتذر منك
لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك
في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا بالتوفيق

عبدالقادر محمد
03-18-2015, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

atyaatya007
03-18-2015, 20:16

مصراوى
03-18-2015, 20:26
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل التعلم من القسم التعليمى الموجود بالمنتدى مع التدريب على الحساب التجريبى الكثير من الوقت وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

haythem95
03-18-2015, 21:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل التعلم من القسم التعليمى الموجود بالمنتدى مع التدريب على الحساب التجريبى الكثير من الوقت وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

mn3m
03-25-2015, 20:09
السلام عليكم ... انت الافتراض بتاعك خيالي وم شعارف بصراحة انت ازاي بتفكر بالطريقة دي ... المهم اعمل انت لبونص اتعامل انت
بالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري

katreenaziz
03-25-2015, 23:09
اخى الكريم انا لا افهم ازاى نجمعهم فى حساب واحد البونص مينفعش يتحول من عضوية للتانية ارجو توضيح قصدك من هذا الكلام واتمنى للجميع التوفيق

1 million
03-27-2015, 19:09
اعتقد ان هذا لا يمكن ان يحدث
لان حتى لو تداولت بمليار دولار لن تتمكن من احداث اي فرق
كما انني افضل ان اتمكن من التداول بنفسي

mostafa abdalla
03-27-2015, 19:49

chennana
03-28-2015, 17:12
اخي الكريم حتى ولو اتفق الجميع على جمع البونص في حساب واحد
فهذا مخالف لقانون الشركة يمنع ربط اكثر من حساب بانستا

Wassa04
03-29-2015, 00:30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يا اخي الكريم لا يمكن هذا لان الشركة
للاسف بتمنع اكثر من حساب متصل بحساب واحد في المنتدى

rashaeid
03-29-2015, 15:20
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
اتمنى من الاعضاء افادتك
ويؤسفنى عدم افادتك لانى جديده فى هذا المجال
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى

salichou
03-29-2015, 15:41
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم :,
علي ما اعتقد ان البونيص الاكثر في الشهر هو 100 دولار و شكرا.

yarasalah
03-30-2015, 01:28
مند سنتين وأنا أتساءل و أفكر يعني لو حسبنا عدد البونص المحصل في المنتدى كل شهر لجميع المتداولين جد على الأقل الآلاف مالا يقل عن 10000 بونص
و إذا تمكنا من جمعها في حساب واحد ومع متداول خبير جدا ماهي الأرباح المحصل في كل شهر

لذلك سؤال لماذا لا نتحد و نتداول بشكل واحد أو أن للأسف العرب إتفقوا على ألا يتفقوا مند سنتين وأنا أتساءل و أفكر يعني لو حسبنا عدد البونص المحصل في المنتدى كل شهر لجميع المتداولين جد على الأقل الآلاف مالا يقل عن 10000 بونص

لذلك سؤال لماذا لا نتحد و نتداول بشكل واحد أو أن للأسف العرب إتفقوا على ألا يتفقوا

expirt77
03-30-2015, 05:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته
بعد التحية اخوانى الكرام عليكم
أتوجه بالشكر لاخينا الكرام على موضوع الاكثر من رائع
ارجو من الجميع العمل على أقوي النقااط
جعله الله فى ميزان حسناااتك
تقبل مروري ♀♀♥♥

ramy00
03-30-2015, 05:26

طريق النجاح
03-31-2015, 23:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
كيف اخي يعني في اشخاص يتعبون ليل نهار من اجل التداول واشخاص اخرين يأخذون الارباح بدون اي تعب هذا ليس عدل..............

Mahmoud Talaat
03-31-2015, 23:29
لو اتحدوا لن يكون هناك مكسب

mohamedforexxx
03-31-2015, 23:31

waelmma
04-01-2015, 15:15
:););) طيب يااخى فين المتداول القوى اللى تقدر تثق فيه الى هذه الدرجة
يعنى كبيرها انك ممكن تعمل فوركس كوبى او الاشتراك فى نظام باام

OSAMA AMER
04-01-2015, 18:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب :rules:
يا اخى هذا الكلام يعتبر اقامة شركة للتداول فى الفوركس وهذا ممكن يتم ولكن من خلال المال الخاص بك وليس عن طريق البونص

نورين
04-01-2015, 20:22
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري ان شاء الله

yasrnavy
04-01-2015, 20:33
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
كيف اخي يعني في اشخاص يتعبون ليل نهار من اجل التداول واشخاص اخرين يأخذون الارباح بدون اي تعب هذا ليس عدل..............

---------- Post added at 09:30 PM ---------- Previous post was at 09:29 PM ----------

اتمني لك التوفيق و تقبل مروري ان شاء الله

---------- Post added at 09:32 PM ---------- Previous post was at 09:30 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
يا اخى هذا الكلام يعتبر اقامة شركة للتداول فى الفوركس وهذا ممكن يتم ولكن من خلال المال الخاص بك وليس عن طريق البونص

---------- Post added at 09:33 PM ---------- Previous post was at 09:32 PM ----------

emad64
04-01-2015, 20:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... لايمكن اخي من هذا الشيء فالشركات لاتسمح بذلك والمساله الاخرى هو لتدريب الشباب على العمل في مجال الفوركس وكسب خبرات جيده

nassim126
04-01-2015, 20:39
السلام عليكم اخي الكريم سؤال لن يفيدك ابدا اخي لان الشركة لا تسمح بربط بونص لاكثر من حساب بحاب واحد بالشركة الانستا

Mohamed Morsy
04-03-2015, 01:43
اخى الفاضل .. اعتقد انة من الافضل التعلم من القسم التعليمى الموجود بالمنتدى مع التدريب
على الحساب التجريبى الكـثير من الوقت وبالتوفيق للجميع و الربح الدائم
تحياتي ...

محمد السيد
04-03-2015, 03:57
والله انا ارى ان هذا الرأي و الاقتراح ممتاز ويستحق التقدير ، وانا شخصيا بانضم
الي حضرتك فيه وباتمنى لو ان هذ االرأي يلقى قبولا من كل الأعضاء والمشرفين بالمنتدى ونبدأ في تنفيذه ..

roty
04-03-2015, 03:58
ففى الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها لان مكسب هذا خسارة هذا نسبة البونص للمشاركة الواحد وهكدا من دون اي مشكلة سنكون اغلبنا مسمتعين بالبونيص

waelmma
04-03-2015, 12:45
طيب يااخى فين هو الشخص اللى ممكن نتاجر معه
طيب ممكن كلنا نتاجر فوركس كوبى احسن ايه رايك ؟

a7med84
04-03-2015, 15:10
البونص بيكون لكل حساب لوحده يعن لايحول من حساب لاخر

لان ممنوع سحبه او تحويله اخى الكريم والله المستعان وبالتوفيق

adnan1969
04-03-2015, 16:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..
اخي الكريم هذا مجال تجاره وكل شخص يحب يتفنن بتجارته يعني ممكن التاجر يخسر اكيد راح يصير شك انا احب ان ادير عملي بيدي

marwa 123
04-03-2015, 17:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة على اشرف المرسلين
اولا لا يمكن جمع البونص كله في حساب واحد فهذا ضد سياسة الشركة فهذا البونص للتعلم والممارسة يا عزيزي ومن يدريك ان يكون هذا الخبير هو المتسبب للخسارة للجميع

محمود مرعى
04-03-2015, 17:06

والله يا اخى فعلا الفكرة دى جيدة جدا لو قدرت فعلا انك تعمل كده وجمعت المبلغ الكبير ده فى حساب واحد اعتقد ان الربح
ممكن يكون 500 دولار فى اليوم وربنا يكرم ويوفق الجميع يارب بمزيد من الارباح وتحقق كل اللى انت بتتمناه

سارة محمد
04-10-2015, 01:58
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل ......

modr2015
04-17-2015, 00:50
جميع الحلات حتى و ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد

jalal971
04-17-2015, 00:53
فكرة و رأي لن يجد صدى لأسباب عدة لا تنحصر فقط في الإتفاق
بارك الله فيك و بالتوفيق

Nabil Wagdy
04-18-2015, 20:20
السلام عليكم
اعتقد انة من الافضل التعلم من القسم التعليمى بكيون الموجود بالمنتدى مع التدريب
على الحساب التجريبى الكـثير طبعا من المجهود ومن الوقت وبالتوفيق للجميع و الربح الدائم

دينا اسلام
04-18-2015, 20:21
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

ahmedtaher
04-19-2015, 22:52
السلام عليكم ... اية الفكر الاتحادي المستحيل بتاعك دة هو هو نفس النسبة من الممكن ان يتم العمل بها في الحساب الواحد
بالتوفيق ان شاء الله

ali.22595
04-30-2015, 13:25
اخى الفاضل بالنسبة لسؤالك فهوا مميز بس ازاى انتا عايز تجمع البونص كلة فى حساب واحد
لان كل شخص لهو فكرة وتعليمة وطرقتة وحضرتك بتقول نديهم لخبير طب لية بدل ميكون خبير واحد يكونو خبراء

big.pharaoh
04-30-2015, 13:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . تشكر يا غالي على المبادره الطيبه دي .. لكن الشركه تمنع منعا باتا التحويل بين الحسابات انما احنا ممكن نعمل فكره كويسه وهي اننا ندخل بتوصيات من شخص محترف موثوق فيه هنا في المنتدى

ahmed mo
04-30-2015, 16:27
مش كل الاعضاء هيكون موافق عل الموضع ده وهتلاقى كل واحد عايز يتداول مع نفسه

ده كمان غير ان قواينين الشركهمش هتنفذ الغرض ده اصلا

moustafaforex
04-30-2015, 16:43

BABAOU
05-01-2015, 00:02
اهلا بيك معانا اخى الفاضل نورت عالم الفوركس بوجودك معانا اتمنى من الاعضاء افادتك ويؤسفنى عدم افادتك لانى جديده فى هذا المجال واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى

abdougagi
05-01-2015, 00:33
السلام عليكم ورحمه الله
يا اخي هده الامور شخصية كما انه يوجد مشكل ملكية الحساب الخصوصية
و من اين سيحصل هدا الخبير على التزكية من طرف كل الاعضاء الاتفاق ليس في هده الامور اخي
بالتوفقي لك و للجميع

hamdochi
05-11-2015, 00:00
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن ان هذا لا يمكن ان يحدث لان حتى لو تداولت بمليار دولار لن تتمكن من احداث اي فرق كما انني افضل ان اتمكن من التداول بنفسي بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

فوركسوريا
05-12-2015, 12:35
اخى الفاضل بالنسبة لسؤالك فهوا مميز بس ازاى انتا عايز تجمع البونص كلة فى حساب واحد
لان كل شخص لهو فكرة وتعليمة وطرقتة وحضرتك بتقول نديهم لخبير طب لية بدل ميكون خبير واحد يكونو خبراء

engaym
05-12-2015, 12:49
السلام عليكم اخى لو تم ما تقول كيف يكون المنتدى بة عدد الاعضاء الكبير هذا وهل المنتدى كان اتشهر بهذة الشهرة الكبيرة
فى مجال الفوركس وبالتالى اعتقد لا ينفع اعطاء كل ابونص الى واحد فقط ويجب ايضا الن الكل يتعلم وبالتوفيق للجميع

samieh
05-12-2015, 21:46
الحقيقة يا اخى الكلام اللى بتقوله ده مستحيل انه يتحقق والا كان عملوه الاجانب الاكثر تقدما منا نحن العرب
وكمان كل شخص له اهداف واحلام غير الاخر فصعب الاتحاد بين هذا الكم الهائل من الاعضاء

mouade
05-13-2015, 01:12
شكرا لك يا اخي على وضعك لمتل هده الملومات المفيدة والجميله والمفيد في عالم الفوركس
وشكرا لوضعك لمتل هده المواضيع وشكرا

nabil2
05-13-2015, 21:51
اخى الكريم بالفعل التحليل الفنى والاساسى يعتمد على كل مجال الفوركس فهو من اساسيات التداول لمعرفه حركه البيع والشراء وعليك اخى الكريم بتحديد افكارك وترتيبها لكى تختار الوقت المناسب للتداول

---------- Post added at 08:51 PM ---------- Previous post was at 05:31 PM ----------

أخى طبعا المتاجرة فى الفوركس عمل خطير والتغلب عليه لها أسس ومبادىء ويجب عليك أولا
تعلم مبادىء الفوركس واستخدام اسلوب ادارة حساب التداول ودخول صفقات من تحليل فنى وليس دخولا عشوائيا
وكل هذا يجعلك تحقق الارباح

al-Mashhadani64
05-13-2015, 22:39
والله العظيم فكره جيده وممتازه وانا اشد بيدي على يدك ولكن كيف سنستطيع جمع هذا العدد الهائل تحت مظله واحده اظن ان الامر صعب اخي بارك الله بك وجعلها في ميزان حسناتك

mouade
05-14-2015, 03:07
هو طبعا البنوك المركزية هي اللي بتتحكم في قيمة العملة
بداية من تقرير سعر الفايدة على العملة
ومن بعد كده التقارير الشهرية والنصف سنوية والربع سنوية
كل تقاريرهم وسياسة عملهم هي اللي بتحرك قيمة العملة ارتفاعا وانخفاضا

masry928
05-18-2015, 20:58
إذا تمكنا من جمعها في حساب واحد ومع متداول خبير جدا ماهي الأرباح المحصل في كل شهر

لذلك سؤال لماذا لا نتحد و نتداول بشكل واحد

Mohamed Morsy
05-21-2015, 00:38
اخي الكريم .. هذا مجال تجاره وكل شخص يحب يتفنن بتجارته يعني ممكن التاجر يخسر اكيد
راح يصير شك انا احب ان ادير عمـلي بيدي
تحياتي ...

محمد مختار
05-21-2015, 02:29

BASAM IBRAHEM
05-21-2015, 06:09

waelmma
05-21-2015, 07:40
;):(:( طيب اخى الكريم فين هو المتداول اللى ممكن ان تثق فيه
وتعطيه امواللك لكى يتاجر لك بها وبارك الله فيك ومنتظرين المزيد

haythem95
05-21-2015, 07:54
هو طبعا البنوك المركزية هي اللي بتتحكم في قيمة العملة
بداية من تقرير سعر الفايدة على العملة
خى طبعا المتاجرة فى الفوركس عمل خطير والتغلب عليه لها أسس ومبادىء ويجب عليك أولا
تعلم مبادىء الفوركس واستخدام اسلوب ادارة حساب التداول ودخول صفقات من تحليل فنى وليس دخولا عشوائيا

mannoucha
05-21-2015, 08:39
سلام عليكم ورحمة الله شكراخى الكريم الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره
وكل انسان يتاجر بزكائه وخبرته وشكر

bahoma310
05-29-2015, 16:50
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اعتقد ان طلبك مستحيل اشكرك على هذه المشاركة الرائعة و اتمنى لك و لباقي الاعضاء بالنجاح و التقدم المستمر
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و شكرا

Kiing
05-29-2015, 19:29
ممن لانه الحلات حتى تم منه متلا انه ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب ممكن متلا انه لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص منه متلا على حساب واحد و البونص ممكن انه لا يحول بينهم

hellelali2
05-29-2015, 19:34

Tro
05-29-2015, 19:35
................................
ملهاش دعوة دي بالعرب اخي الكريم المفروضان هناك تاجر يتاجر باموال اشخاص لا يعلمة شيء في المتاجرة اما نحن الان نعر ونتعلم المتاجرة

hedibougha
05-29-2015, 19:36
الســـــــــلام عليكم ورحمة لله

تمـــــــــــام يا غــــــالي قصتك رائعة ....
وبخلاصـــة فيهـــا عدة حكم يجب أن

نستفيد منهـــــا وأول الحكم الموجودة بها

هي التخطيط والتفكير

yassine imq
05-29-2015, 19:49
مشكور اخي الكريم على انك طرحة هذه النقطة لكي يستفد الجميع جزاك الله كل خير وتقبل مروري
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء

جابر1979
05-29-2015, 19:51
السلام عليكم و رحمة اله تعالى و بركاته ،
نعم اخي الكريم هاته المقولة المشهورة و المتعارف عليها عربيا و عالميا و هذا ما جعل منا أضحوكة العالم الثالث ،

mechanical
06-21-2015, 20:50
السلام عليكم......تتحد ازاي في الفوركس واللي يكسب الربح يكون لمين ولا لمين هي شركة خاصة انا مش فاهم انت تقصد كدة بالظبط ولا ايه
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

hager omar
06-23-2015, 01:46
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

نقاش مثمر بس انا اري ان كل واحد يتدول لحسابه هذا افضل فالموضوع يحتاج الي المغامرة والمجازفة

تحياتي لك

MONTASR SHABAN
06-23-2015, 01:50

ASMAA TAHA
06-23-2015, 04:15
اعتقد ان كل شخص له وجهة نظر ممكن متنفعش غيره وكل شخص له اقتراح وله طريقة وله وقت معين بيتداول خلاله فبالتالى كل شخص يريد ان يكون له حساب مستقل وراس مال مستقل عن اى شخص اخر وربح مستقل ايضا

asxqw
06-23-2015, 19:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة وأنا أتساءل و أفكر يعني لو حسبنا عدد البونص المحصل في المنتدى كل شهر لجميع المتداولي يبقى لنا امر فيه و يبقى بعد ذلك كلام ، و عن التعليم للابناءا من رايي ان الواحدج لا يعلم الابناء شيء من الفوركس حتى ينتهوا من دراستهم بل و يعملوا و يكون لهم وظيفة و حينها يمكن الواحدن جد على الأقل الآلاف مالا يقل عن بونص إذا تمكنا من جمعها في حساب واحد ومع

---------- Post added at 04:22 PM ---------- Previous post was at 04:22 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله
المحصل في المنتدى كل شهر لجميع المتداولي يبقى لنا امر فيه و يبقى بعد ذلك كلام ، و عن التعليم للابناءا من رايي ان الواحدج لا يعلم الابناء شيء من الفوركس حتى ينتهوا من دراستهم بل و يعملوا

groum92
06-23-2015, 19:31
مشكور اخى الكريم على الموضوع، افضل ان اتداول بنفسي
تقبل مروري بالتوفيق

helmi nsir
06-23-2015, 19:36
السلام عليكم ورحمة الله
الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد يعني مفيش فيده
إضافة أن في الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها

RomanyMoreed
06-25-2015, 03:59
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

وانت فاكر ان الحكاية دي مسموحة وكمان الربح هتقسمة بين قد اية ؟ وكمان هل هيتساوي الاعضاء فيما بينهم اكيد في واحد كتب وتعب في الردود اكتر من غيرة

hamed mohamed
06-25-2015, 04:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يا اخى الفاضل من منا يثق فى شخص نعطى له كل ما
اخذ مننا مجهود ووقت ومن الممكن ان يخسر كل شئ
ونرجع من اول نقطه وبعدين لا ينفع ننقل كل الحسابات لحساب واحد
ومن الاحسن ان يعتمد كل شخص على نفسه حتى ولو خسر
كل شئ فأنه هو الذى خسرهم

Kiing
06-28-2015, 07:43
ممكن متلا انه من هناك متلا الحلات حتى و ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب لان الشركة تمنع ايداع اكثر تم معه متلا انه ممكن معه من اي بونص على حساب واحد فقط متلا

ziyaddn
06-28-2015, 11:57
بالفعل اخي تظهر اخبار كثيرة حول هده العملة و هي اليوان الصينية و لكن القليل
من يتاجر بها انا لا اعلم السبب و لكن ربما لان الدولار هو ملك المنصة كما نقول و الاقتصاد
الصيني كل مرة يحدث فيه تغيير لدلك هي صعبة شوية

waelmma
06-28-2015, 12:38
اخى الكريم انا بفضل احسن من ذلك الدخول فى نظام الفوركس كوبى التى توفره
انستا لاعضائها وهو نظام نسخ صفقات شخص اخر اثبت نجاحه فى هذا المجال

karim02
06-28-2015, 14:28
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

marwafawzy122
06-28-2015, 15:51
شكراً على اى حال على هذه المعلومات الجيدة عسى ان نستفيد منها جميعاً وننتفع بها فى هذه التجارة الصعبة والرهيبة ونرجو من الجميع ان لا يبخل بما لديه من خبرة وعلم فى هذا المجال بأن يعلمه لاخوانه المبتدئين حتى يستفيد الجميع ويتعلم وهذا هو الغرض من هذا المنتدى ....

moibrahim
07-21-2015, 02:33
اشكرك اخى
سوق تبادل الصرف الاجنبي ( العملات أو الفوركس ) هو اكبر الأسواق المالية وأكثرها سيولة علي مستوى العالم. حيث يتم فيه تداول ما قيمته خمسة تريليونات دولار يوميا (بحلول ابريل نيسان 2013). التداول في هذا السوق يتضمن بيع وشراء العملات العالمية وتحقيق الأرباح من خلال الاستفادة من الفروقات بين أسعار الصرف ولكن النجاح فيه ليس بسهوله

alaa ali
07-21-2015, 17:54
السلام عليكم
استاذى الفاضل .............. البونص تحصل عليه نتيجة المشاركة الايجابية من المنتدى ويحول كل اول شهر
بالتوفيق

benharoug
07-30-2015, 14:15
اشكرك اخي الفاضل على هذا الموضوع متمنيا ان تجد ايجابات وحلول من طرف الاخوه والاخوات
موضوعك ممييز.التوتر والاحباط ميزه غير صالحه في هذا المجال.
بالتوفيق للجميع ان شاء الله...

heba_a
07-30-2015, 18:33
الفوركس هى مجال للمتاجرة بالعملات وتوجد فيه المكسب والخسارة لاتفرقة بينهم ولكننا نحاول بالدراسة الجيدة وعدم التعجل ان نقلل الخسائرفيه ويجب ان تهتم بكيفية الخطوات الصحيحة له

pepobm
08-01-2015, 00:04
اخوانى الاعزاء اعضاء منتدى فوركس العرب
اخى العضو هى فكره رائعه ولكن شبه مستحيله لان فى الحاله ده انستا هتخسر مش هتكسب
التوفيق من عند الله

a7med sniper
08-01-2015, 00:49
لا من الصعب المووضع ده وعموما هتلاقى كل واحد عايز يتداول مع نفسه وازاى هيكون التقسيم الامر صعب

وعموما كل واحد بيتعلم من اجل ان يكون متحكم فى حسابه والله ا لمستعان

reyad george
08-01-2015, 00:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب فيجب ان يكون هناك بائع و شارى حتى تاخذ منه

Chima
08-19-2015, 06:52
....................

fadiarab
08-20-2015, 01:12
وكل انسان يتاجر بزكائه وخبرته
يااخى فين المتداول القوى اللى تقدر تثق فيه الى هذه الدرجة
يعنى كبيرها انك ممكن تعمل فوركس كوبى او الاشتراك فى نظام باام

abderrahmenanis
09-24-2015, 21:59

andro2016
09-26-2015, 21:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى انا اول واحد اتمنى هذا الشئ لاكن اصلا الحد الاقصى
لتحويل البونص كل شهر 250 دولا ولبونص كمان مينفعش يتحول من حساب الى حساب اخر

chomadara
10-20-2015, 15:53
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
تحياتي لكل الأعضاء الكرام على الشرح

nadjatalgeria23
10-20-2015, 16:22
تحية طيبة و عطرة
السلام عليكم ورحمة الله تعلى و بركاته
الشكر الجزيل لكل الأصدقاء و الخبراء
الرجاء المزيد من المشاركات
وفقكم الله

snnaky
11-09-2015, 18:56
كلام من الناحيةو التطبيقية غير وارد وصعب جدا وبعين الأصعب تلاقى الناس تتفق على خبير وبعدين اية هى الضمانات ومين هو الخبير دة وازاى تعرف انة خبير ودرجة عالية من الأحتراف وبعدين مين يتحمل الخسارة
اسئلة كتير جدا ممكن متلاقيش ردج عليها وقت الجد عشان كدة تاجر بنفسك واللى بتعملة بنفسك انت مسؤل عنة وحتلاقيها هى هى بس انت اللى مكسل تشتغل

yahoo11
11-20-2015, 12:57

mhran
11-20-2015, 13:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ... اخي هذا الموضوع مستحيل لان البونص يتحول لحساب العضو فقط المربوط على حسابه بالمنتدى و لا يحول بونص لحساب واحد من اكثر من عضو كمان انه لا يمكن نقله

onelove
11-20-2015, 13:52
السلام عليكم اخي القاظل اشكرك علي طرح الفطرة لكنها خيالية اذا فكرت في كمية الربح فكر كم يمكن ان سخشر مهما كان خبير قد يزل هههه وو تقع الكارتة خسارة بالملابييير

Mohamed osama kotb
11-20-2015, 13:55

dhmo
11-20-2015, 16:32

بالتدريب هتتضح الفكره وطبعا اخي العمل على الحساب الديمو هنا بيكسب المتاجر الخبره القويه الي بها يقدر يعمل على الحساب الحقيقي بعد كده بدون اي خسائر كبيره
على الاقل وهتكون الخسائر الخاصه به محدوده

dhmo
11-20-2015, 21:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة مشكور اخي علي التعريف الجيد والشرح الموضوع
المفيد والجميل **وشكرا**والسلام عليكم ورحمة الله**

الاكيد هنا انه اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده
وتكون قواعد المعلومات عندك كامله

asx1
11-23-2015, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

moh19DZ
11-23-2015, 21:44

labsir
11-23-2015, 22:17
والله يا اخي الكريم في الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها لان مكسب هذا خسارة هذا وكل انسان يتاجر بزكائه وخبرته
والله الموفق والمعين

ahmednadji11
11-23-2015, 22:28
والله يا اخي الكريم مشروع المليون ليس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلا 10000 دولار والعزيمة
والله الموفق والمعين

younes-dz
11-23-2015, 23:25
شكرا على طرح الموضوع الرائع
الذي يفتح الجال لمواضيع أخرى
شكرا جزيلا على موضوعك القيم
والرائع تشكر على كل حال

asx
11-26-2015, 14:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

مريم ميري
12-06-2015, 01:12
السلام عليكم لا اتفق معك اخي فاولا الشركة تمنع حساب واحد لعدد من البونيس المحصلة شهريا ومن جهة اخرى اصلا لا يمكن العمل بحساب
واحد في سوق الفوركس فكل واحد له طريقة خاصة في التداول فمثلا ممكن ان ارى انا فرصة للبيع على زوج اليورو دولار في حين يرى
الشخص الاخر انها فرصة للشراء وهكدا لن نستطيع الاتفاق على من ان كنا سنبيع او نشتري وانطلاقا من هدا المثال البسيط اقول بان الاشتراك
في حساب واحد امر شبه مستحيل

neverlityougo3
12-12-2015, 19:34
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

heroo252
12-12-2015, 19:44
فكره غير قابله للتنفيذ مهما كانت جيده الهدف من الونص التعلم مش الربح
الكل يتعلم افضل ما واحد يكسب والارباح تتوزع بدون تعلم لاى حد

groum92
12-12-2015, 19:52
الفوركس مجال تجارة مثل جميع مجالات التجارة
مشكور اخي على هذا الموضوع
اتمنى لك التوفيق

latraaa
12-12-2015, 20:12
يا اخي الكريم، المشكل الدي يكمن هو أنه لا يمكنك أن تسحب البونيص من عدة حسابات من المنتدى على حساب واحد فقط في الشركة، و هدا الأمر قانوني، فالشركة تريد أن يكون لديها أكبر المتعاملين، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

عاشق الفوركس
01-15-2016, 00:08
خـــــي، الفـــاضل
والله الامر ليس سهلا اضافة الى ان لابوص لا يتدوال بين الحسابت والافراد وشكرا
أتمنـــى التوفيـــق ,لك ولبقيــــة الاخــوة الكرام ,ان شــــاء الله

omar orabi
01-15-2016, 00:35
السلام عليكم اخى الكريم من الصعب تحقيق طلبك لان الشركة تمنع تحويل البونص الى اى حساب اخر

والبونص عرض تشجيعى للعضو حتى يكون حافز لة فى الدخوال الى عالم الفوركسى اتمنى لك التوفيق

roussi.27
01-15-2016, 00:48
هذا من صعب جدا اخي ، فكل واحد كيف يتداول ، وكل واحد ماهو وقت الجلوس في الانترنت فليس لكل شخص
فكل واحد يبدع لانه توجد مسابقات وتوجد الكثير من اسباب للتفرق اخي الكريم ، مثله مثل الرياضات الفردية اخرى

zerodox
01-15-2016, 01:10
للاسف بتمنع اكثر من حساب متصل بحساب واحد في المنتدى.

latraaa
01-15-2016, 14:24
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، على اية حال يا اخي الكريم سوف أجيبك أنا عن الأمر، و هو أنه لا يمكنك أن تقوم بتحويل بونيص عدة حسابات في حساب واحد، بالتوفيق لك و للجميع إنشاء الله يا اخي الكريم

aissa222
01-15-2016, 15:29
السلام عليكم
اتمني لك التوفيق...

---------- Post added at 01:29 PM ---------- Previous post was at 01:28 PM ----------

السلام عليكم
اتمني لك التوفيق...

latraaa
01-15-2016, 15:31
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الفكرة، و لكن أقول لك للأسف لا يمكنك أن تحققها لأنها غير ممكنة و غير مسموح بها على مستوى الشركة، البونيص غير قابل للتدويل من رصيد إلى آخر

Bassem Hassani
01-15-2016, 15:55
سوال مضحك جدا يا اخى لانه محدش هيتسفاد لما نتاجر كلنا مرة واحد ودا لان لكل واحد فكره واستراتجيته فى التعامل مع السوق بالاضافة اننا لو جمعنا حسابات كل العربى فى المنتديات وخرجها مش هنقدر نكمل سيوله متداول فردى صغير وهو راس ماله لا تقل عن 50000 دولار علشان البنك يتعامل معانا مباشرة

alaaelenna
01-15-2016, 16:05
هي فكرة كويسة بس افتكر ان مافي حدا هيتفق وهتعمل مشاكل كتير خاصة ان المشتركين
ف المنتدي من اماكن مختلفة وايضا فكر كل شخص مختلف عن الآخر

ahmed humedat
01-15-2016, 16:16

big.pharaoh
01-20-2016, 19:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. الشركه يا غالي محدده حساب واحد لكل عميل يعني مينفعش البونص يتجمع في حساب واحد صعب جدا

muhhaamed Alli
01-20-2016, 19:29
لا يمكن تطبيق هذا الطلب ويفترض لو طبقناه كيف ستوزع الارباح او كيف سيوزع نصيب كل فرد بكفاءه عمله هذا غير ممكن اخي واعانك الله

ebn masr
02-02-2016, 20:57
ماظنش يااخى الكريم حد هابوافق على الكلام دة لانه المتداولين بيختلفوا من حيث الخبرة والفكر وطريقة التداول فاكيد هناك من سيرفض وان كانت فكرتك معقولة

talel babchia
02-02-2016, 23:07
مشكور على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع ففى الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها ..اخي ان البوونص فقط للمتااجرة وليس للسحب
تمنى لك ولجميع الاعضاء دوام التوفيق والنجاح

justsmile
02-03-2016, 00:07
كيف ذلك اخي ؟؟ اعتبره عمل كيف لنا ان نضع اموالنا معا ؟؟! هل تفعل انت ذلك بعملك ..
لم احب الفكرة ابدا .. حسنا بالتوفيق لك اخي ..

Sami1985
02-03-2016, 18:27
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
حتى لو اتفقنا فلا يمكن ذلك ،، البونص يحول إلى حساب واحد فقط..
تقبلوا شكري...

yansane
02-04-2016, 02:53
ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد و البونص لا يحول بين الحسابات يبقي الطلب صعب ومش ممكن يتحقق مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع

mahmoud massry
02-04-2016, 06:01
السلام عليكم ورحمة الله
انا لا انصح بهذه الطريقه لانها هتخليك تاخد ارباح من دون اى تعب او تعلم وبكده عمرك ما هتتعلم اى شىء ومفيش اى حد افضل منك لا تضع رقبتك تحت رحمه اى حد اتعلم فهو سلاحك فى هذا السوق

zead ahmad
02-04-2016, 10:29
نعم هذا شيء معروف انت لو حصلت هذا المبلغ من المنتدى يمكن ان تحقق ارباح منه كبيرة لان التداول على مبالغ كبيرة يؤدى بك الى ان تربح منه بكل سهولة ويسر المبلغ الكبير

محمد صلاح
02-04-2016, 10:47
موضوع جيد بس ما ينفعش التنفيذ

اولا لانك ما ينفعش تجمع كل البونص عى حساب واحد ثانسا ما ينفعش تحول البونصى لحساب احر

soad labib sadek
02-04-2016, 12:36
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الاخ الفاضل بالطبع فكرتك غاية في الروعة و تناسب المبتدئين اكثر او من لا يجدون وقت للتداول و لكن هناك العديد من يؤثر التداول بنفسه و انا منهم و لكن فكرتك ممتازة و اتمني طرحها باسلوب واضح في المنتديات و الاعلان عنها

تحياتي

yacrao
02-04-2016, 12:43
من الجيد لكن النفسية العربية دائما تميل الى التخاذل اخي الكريم لهذا انا اعتقد ان هاته الفكرة تلقى الاذان ولا تلقى القلوب المجدة

ibrahem91
02-04-2016, 12:44
هذه الفكره قريبة من فكرة نظام البام يمكن لمجموعه من المتداولين
ربط حساباتهم معها ومنها يمكن ان تربح من السوق ولكن عليك ان تثق في صاحب الحساب الاساسي

islamhd
02-04-2016, 23:22
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق

محمد صلاح
02-04-2016, 23:46
سؤال حلو اخى العزيز بس انت عارف المشكلة

اننا صعب نعمل حساب واحد نجمع عليه البونص لان ما ينفعش نلربط اكثر من حساب بحساب تدوال واحد

global
02-05-2016, 04:38
يا اخي الكريم انا ارى ان الارباح سوف تكون خيالية كمثلا 1000 دولار يوميا او اكثر
والله الموفق والمعين

starnew
02-05-2016, 10:39
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
أشكرك أخونا الكريم على وضع هذه المعلومات
واتمنى التوفيق للجميع تحياتي
وشكراً

zead ahmad
02-05-2016, 10:48
لا حسبتك خطا انت ملتزم بان تعمل ردود وتعليقات مقابل بونص انت تحصل عليه وتتاجر بيه انت لوحدك ولا يلتزم بجمع بونص لجميع الاعضاء ويتاجرون به لوحدهم فكرة ليست جيدة

yansane
02-05-2016, 21:17
في جميع الحلات حتى و ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد و البونص لا يحول بين الحسابات يبقي الطلب صعب ومش ممكن يتحقق تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب..

islamhd
02-06-2016, 12:27
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق

never11
02-10-2016, 12:31
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never11
02-11-2016, 16:01

aissaalg
02-11-2016, 22:00
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

YouCeef
02-11-2016, 22:15
السلام عليكم
تبدو فكرة جيدة و اكيد هناك اشخاص يؤيدون هدا الراي لكن توجد صعوبات سيكون عدد المشتركين كبير مما يطرح بعض المشاكل، المهم ارى انه في صالح المتداولين
خصوصا المبتدئين، فانا ارحب بهده الفكرة.

never10
02-13-2016, 18:18
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

SOSAN
02-13-2016, 18:20
السلام عليكم
أولا أخي الشركة تمنع منعا كليا جمع عدة حسابات في المنتدى ب حساب واحد في الشركة وهنا نكون قد وفينا و كفينا بالتوفيق

joker7diaa
02-13-2016, 18:37
لست بحاجة ان تجمع جميع الاموال في حساب واحد
فهناك خدمة كوبي تقدمها انستا فوركس وهي اشتراكك مع متداول خبير مقابل عمولة

dhmo
02-14-2016, 22:45
لست بحاجة ان تجمع جميع الاموال في حساب واحد
فهناك خدمة كوبي تقدمها انستا فوركس وهي اشتراكك مع متداول خبير مقابل عمولة

في شركتنا هنا فعلا الفوركس كوبي ده معمول للمتاجر الي عنده راس مال بس مش عنده وقت يتعلم المجال ده وعلشان كده بيحتاج لحد يتاجر له ويشغله فلوسه في
مقابل عمله ياخدها على كل صفقه

nuclear2010
02-14-2016, 23:06
السلام عليكم جميعا
تقبل مرورى

aissaalg
02-15-2016, 15:32
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

iTzFoxe
02-16-2016, 07:01
في جميع الحلات حتى و ان اتفقنا لا يمكن تطبيق هذا الطلب لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد و البونص لا يحول بين الحسابات يبقي الطلب صعب ومش ممكن يتحقق

chouaib112
02-22-2016, 16:39

اكرم التميمي
02-23-2016, 13:05
هذا الامر لايمكن تطبيقه بسهوله لانك لاتستطيع تجميع هذا الكم الهائل من المتداولين بحساب واحد المهم اقتراح جميل لكن الاجمل ان نتعاون فيما بيننا من حيث التوصيات والمواضيع الهامه

forez
02-23-2016, 13:38
الســـلام عليكــم و رحمــة الله و بركاتـــه .............
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم ............
الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب....

mohamed fawzi muftah
02-23-2016, 13:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل
شكرا اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع ،ونامل المزيد ولكن بصراحة فكرة رائعة جدا...
اتمني لك التوفيق للجميع....

chouaib112
03-04-2016, 17:54

newlookmostafa
03-05-2016, 12:40
لا يمكن جمع البونص لاكثر من حساب والتداول بهم كل عضو مسئول عن بونصه فقط
تقبل مروووررررروى
تحياااااااااتى

Elgohary1024
03-05-2016, 13:15

تحية طيبة اما بعد

شكرا على الطرح الرائع

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

تقبل مرورى , تحياتى لك

Ahmed Ab
03-05-2016, 21:06

ملاك الروح
03-06-2016, 02:24
اخي ان لكل شخص طريقته في المتاجرة اذا اردت هناك الكثير من جوربات التوصيات عليك الاشتراك بها
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

Adham nabil
03-06-2016, 17:49
الـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه أخـــي العزيــــز .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى
تحـــياتي لـــك .. تقــبل مروري

---------- Post added at 02:49 PM ---------- Previous post was at 02:28 PM ----------

الـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه أخـــي العزيــــز .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

rinho1991
03-06-2016, 21:20

Adham nabil
03-06-2016, 23:58

elnagar
03-07-2016, 02:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور ع تلك الفكره ولك فعلا لا اظن ان الشركه سوف توافق ع فتح اكتر من حساب اظن انه صعب وجزاك الله خيرا

rinho1991
03-07-2016, 15:55

nour83
03-07-2016, 16:43
السلام عليكم و رحمة الله بركاته بالتاكيد اخى العزيز الكلام دا فى يوتوبيا مش فى العالم الواقعى خالص بشكل عام لازم يكون فى مكاسب و خساره انا بكسب انت تخسر و هاكذا اما اسمه مضاربه ليه

csebai12
03-07-2016, 17:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
هذا يعتمد على نوعية المتاجر و نمط متاجرته فيمكن ان يحقق مثل هذا المبلغ في اسبوع

forez
03-13-2016, 11:21
الســـلام عليكــم و رحمــة الله و بركاتـــه .............
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم ............
الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب....

lebouziramzinio
03-14-2016, 01:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل البوونص فقط للمتااجرة وليس للسحب

neverlit3
03-15-2016, 15:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

akram mohamed obaid
03-28-2016, 13:27
الامر صعب جدا لايمكن ان تجمع هذا الكم الهائل من الاعضاء في حساب واحد لكن يمكن ان نتعاون فيما بيننا من خلال العمل على عرض توصيات او اراء او تحليلات تساعد الكثير من المتداولين في شق طريقه في هذا المجال.....

احمد عبد الباسط
04-17-2016, 18:20
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
اخى الكريم حتى وان اتفق 10 اشخاص على هذة الخطوة فلن تسمح الشركة بذلك لان الشركة تمنع ايداع اكثر من بونص على حساب واحد و البونص لا يحول بين الحسابات

Monjed
04-17-2016, 18:34
تحياتي اخي
الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره

Hicham0202
04-17-2016, 18:50
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
الفوركس مجال تجاره مثل جميع مجالات التجاره..
تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب..
ففى الفوركس المفروض الناس تكسب من بعضها لان مكسب هذا خسارة هذا..
وكل انسان يتاجر بزكائه وخبرته وتعبه....

hima hafez
04-17-2016, 18:55
هذا الموضوع شايق للغايه وجميل
نشكرك اخي العزيز لجهودك نتمني لك التوفيق

latraaa
04-17-2016, 19:11
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و الراقي و التي أتمنى أن يستفيد منه الإخوة الكرام إن شاء الله، و على اية حال أتمنى أن نراك تحقق الكثير من المعلومات من خلال المنتدى، بالتوفيق إن شاء الله

belabied
04-17-2016, 22:41
السلام عليكم ورحمة الله
اخي العزيز
كلامك على صواب
لكن كما نعرف اتفق العرب على الا يتفقو

samir011
04-17-2016, 22:43
السلام عليكم اخى الكريم الارباح التى تجمعها من البونص تعتمد عليك انت وعلى مدى تحليلك وخبرتك فى مجال الفوركس فيمكنك تحقيق ربح جيد اذا كنت على دراية ببعض ادوات الفوركس والتحليل الفنى

zakariaguemi
04-17-2016, 22:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لكل أعضاء المنتدى وبعد :

شكراً أخي على هادا الموضوع لا يمكن أخي الفوركس لم يخلص ليكون هكدا كل واحد لديه استراتجية ولديه أرباح

تقبل مروي أخي الفاضل في موضوع أخر إنشاء الله. بتوفيق

HaMaDa99
04-17-2016, 22:52
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

Ibtisam Khalaf 1200
04-17-2016, 22:58
السلام عليكم اخي
نعم اخي ياريت نشتغل بالطريقه دي ولاكن نحنو العرب لا نحب الخير لاحد بل نريد الخير لها نحنو فقط علي شان كده ده سبب ضعف العرب

رضوان
04-17-2016, 23:17
السلام عليكم
اخي لا أظن أنها فكرة جيدة حتى ولو كان مسموحا بها في المنتدى و الشركة لأن مهما ما يحققه المبلغ الذي تتكلم عليه حين تقسمه ستجد نفس الناتج

ابوفؤاد
04-17-2016, 23:36
ما انت عارف الشروط و القوانين بالشركه ما ينفعش الكلام ده معها و علشان المندى اصلا مش هدفه انك تربح من الفوركس هو هدفه ان انت تاخذ معلومات و تطبقها بمال حقيقى علشان لما تودع فى الشركه ما تضيعش الفلوس منك مش كده برضه

the iraqiwae knight
04-17-2016, 23:44
السلام عليكم
اخي الكريم
لا يمكن ان يكون ذلك لان سوق الفوركس عبارة عن ربح وخسارة هذه بالاضافة الى انه ومهما اصبح العدد من المتاجرين فهو لا شيء امام البنوك والمصارف الشركات العملاقة التي تضخ مليارات وملايين الدولارت الى السوق يوميا .
تقبل مروري

نادر صباح الدين
04-21-2016, 21:51
السلام عليكم ورحمة الله، مشكور صديقنا العزيز على هذه الملاحظة، من الصعوبة بمكان الوصول إلى هذا المستوى من الاتفاق الذي تشير إليه، لاعتبارات كثيرة، منها ماتعلق بالطبيعة الإنسانية، ومنها ما يتعلق بالثقافة الاجتماعية التي نتوارثها، ومنها ما يتعلق بعوامل أخرى، نتمنى لك التوفيق، والله الموفق على كل حال.

latraaa
04-21-2016, 22:43
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات الراقي و التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يستعملونها إن شاء الله، بالتفويق لك وللجميع غن شا ءالله يا اخي الكريم

عبد الرحيم رافا
04-23-2016, 02:41
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا بك معنا في هذه الامسية الرائعة ان شاء الله في احسن منتدى عربي بالعالم
يمكن ان تحصل على 30 في المائة من كل شهر اخي

kimolene
05-23-2016, 04:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم ...............
........

saleh05
05-23-2016, 12:06

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

tmax500cc
05-23-2016, 13:03
اظن لايمكن جمع كل البونص في حساب واحد
ربما مخالف لقوانين انستا فوريكس
واتمنا لك التوفيق

FOREX7
05-23-2016, 17:18
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص الفوركس
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
تقبل مروري

dhmo
05-23-2016, 17:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم ...............
........

افضل دائما ان المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده

ma2250
05-23-2016, 18:11
ان حساب البونص التي تعطيه الشركه فقط للمتاجره بيه ولا يمكن سحب نقود

sa3020
05-23-2016, 20:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور علي العرض المهم والمعلومات
المهمه والعرض المفيد والله ولي التوفيق

dhmo
05-25-2016, 01:04
ان حساب البونص التي تعطيه الشركه فقط للمتاجره بيه ولا يمكن سحب نقود

بيكون فرصه جيده للتدريب والاهم هو التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

AHMED NOLE
05-25-2016, 01:25
فى الاخر هتلاقى كل واحد ان يكون هناك تعامل فى السوق من خلال

تعامل وبالتوفيق ان يكون هناك تعمل بشكل كبير فى لسوق والله المستعان

mohamedforex4
05-26-2016, 03:11
التحليل الاساسي ادق يا اخي من التحليل الفني حسب رايي الشخصي لانه المتحكم الاول انما لا يمكن القول ان التحليل الفني غير مربح فقط لازم الامر يكون بعيدا عن الاخبار وشكرا

nader
05-26-2016, 03:47
هي فكرتك منطقية لو وجدنا من يتداول باحترافية
واذا كانت رؤوس اموالنا وليست من البونص لانه بكل بساطة لانستطيع تجميع
بونص هدية من طرف شركة لكي نتحد به في السوق هذا غير ممكن
بالتوفيق

issamess
05-26-2016, 04:54
بسم الله الرحمن الرحيم
ماهو المشكلة مين اللي بيحافظ على البونص كل شهر انا عن نفسي بخسره كل شهر بعد مابطلع 50 او 100 دولار سحب
تقبل مروري...............
بالتوفيق للجميع

ramzi77
05-26-2016, 13:28

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

harimeche
05-26-2016, 13:33
التداول عملية شخصية بينك وبين حســـــابك

انا عن نفسي لن أرضــــى ان يتاجر غير بحســــابي

فكيفما تعلم هو وأصبح خبير فقد أفعل مثله وقد أصبح أفضل

منه

مع التحية وبالتوفيق

zaza0519
05-26-2016, 13:40
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

رومانى
05-26-2016, 14:12
بصراحة فكرة رائعة ولكن تنفيذها صعب بسبب كيفية توزيع الارباح هناك من لديه بونص كبير واخر بونص صغير
ولكنها فكرة جيده لان كلما كبر راس المال كلما زادت الارباح بشكل افضل بكثير من اللوت القليل اتمنى تنفيذها ولكن كيف.

mohamedforex4
05-27-2016, 15:39
التحليل الاساسي ادق يا اخي من التحليل الفني حسب رايي الشخصي لانه المتحكم الاول انما لا يمكن القول ان التحليل الفني غير مربح فقط لازم الامر يكون بعيدا عن الاخبار وشكرا

---------- Post added at 03:39 PM ---------- Previous post was at 02:06 PM ----------

zineb01
05-27-2016, 15:47

mohamedforex4
05-27-2016, 19:19

ramzi77
05-27-2016, 21:33
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد شكراً يا اخواني أعضاء ونشطاء المنتدى الراقي والجميل على المعومات المقدمة في انتضار معلومات أخرى

mohamedforex4
05-28-2016, 16:09

---------- Post added at 06:59 AM ---------- Previous post was at 03:51 AM ----------

---------- Post added at 04:09 PM ---------- Previous post was at 06:59 AM ----------

zaza0519
05-28-2016, 16:32
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

mohamedforex4
05-29-2016, 19:05

---------- Post added at 09:58 PM ---------- Previous post was at 07:18 PM ----------

---------- Post added 05-29-2016 at 01:07 AM ---------- Previous post was 05-28-2016 at 09:58 PM ----------

---------- Post added at 06:14 AM ---------- Previous post was at 01:07 AM ----------

---------- Post added at 03:57 PM ---------- Previous post was at 06:14 AM ----------

---------- Post added at 07:05 PM ---------- Previous post was at 03:57 PM ----------

Developer_Gamer
05-29-2016, 19:20
بارك الله فيك والسلام علىيكم ورحمة الله وبركاته
اخي ممنوع في الشركه ان تضيف اكر من بونص في الحساب الواحد
وشكرا لك

ali gamal ali
05-29-2016, 20:02
مشكور اخى على هذا الموضوع لايمكن تنفيذ هذا من الشركة حتى لو اتفقنا جميعا
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا

mostafa905
05-29-2016, 20:07
اشكرك اخى الفاضل على هذا الموضوع الهام بنسبه للاعضاء الموجودون وللافاده من حضرتك ادعو لك بالتفوق
وبالله التوفيق

mhamuod
05-29-2016, 20:25
اخي احب ان اضيف رد على هذا الموضوع فلا يمكن ان نتحد حتي لو تمكنا من تجميع البونص في حساب واحد ومتداول واحد فهذا شئ صعب ولا يمكن تحقيقه
نفترد اننا جمعنا البونص في حساب واحد وربحنا فقل لي من سيخسر؟
وكيف ندير هذا الشئ العملاق ملايين من المتداولين في حساب واحد وكيف يتم تقسيم الارباح؟
فهذا شئ صعب اشكرك

latraaa
05-29-2016, 21:09
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الراي و علىالطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و اتمنى أن نراك تحقق الثكير من النتائج القيمة التي تقدمت بها و أتمن ىأن نراك تحقق الثكير إن شاء الله

WASEM DALLOUL
05-29-2016, 21:35
السلام عليكم
كلامك صحيح ورائع جدا ولكن من الناحية النظرية فقط يا أخي الكريم ولكن من الناحية العملية اعتقد انه شبه مستحيل
وبالتوفيق للجميع

Cold Fire
05-29-2016, 21:39

هذا الطلب مستحيل الحدوث .. لكون اقصى حد للبونص في الشهر هو 250 و لا يمكن تحويل البونص بين الحسابات .. بالتوفيق

جمال صادق
05-29-2016, 21:53
اعتقد انة اقتراح من الممكن ان يصغ بطريقة اكثر اجادة او ان نقوم بفتح موقع يقدم الصفقات التى يتم فتحها لحظة بلحظة و استراتيجية تساعد على الربح

abdomj
05-29-2016, 23:31
تقريبا اخى الكريم صعب وهذا يخالف شروط الشركه تماما ولا يمكن ايدا البونص الخاص بك
فى حساب واحد فقط لا انصحك بهذا تمام اخى الكريم وشكرا لك وتحياتى

mohamedforex4
05-30-2016, 22:31

---------- Post added at 10:31 PM ---------- Previous post was at 01:34 AM ----------

haoundz
06-02-2016, 19:03

موفينج افريج
06-02-2016, 23:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة
تقبل مروري اخي الكريم

nonam
06-20-2016, 16:15
السلام عليكم ....لا يمكن تحويل البونص الي حسابات تانية لان البوصن بيكون في حسب واحد ودة القوانين بتاعه انيستا لو انت تتعرفها ومن المهم ان انت تعرفها لان التعامل مع التداول لابد ان تعرف اي الشروط
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

omarballouch
06-21-2016, 03:42
السلام عليكم ورحمة اللة تعالى وبركاته
انا اضن بان الارباح ستكون خيالة جدا ، ما دام هذا
الحساب فيه هذا المبلغ الضخم ، ومادام يتعامل فيه خبير

nasro benz
06-21-2016, 04:00
السلام اخي
كلما كبر راس المال كلما زادت الارباح لكن بادارة راس مال صارمة جدا وتجنب الطمع
اما عن سؤالك عن تجميع البونص في حساب واحد لا يمكن هذا
وفق كالله

kaka25
06-22-2016, 18:13

---------- Post added 06-22-2016 at 04:13 PM ---------- Previous post was 06-21-2016 at 11:59 PM ----------

khalidjoker
07-10-2016, 16:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته، أما بعد:
للٱسف يا أخي لا يمكن تطبيق هذا الحل لأن شركة انستافوركس تمنع ذلك و هي أدرى بالأسباب.
أتمنى لك التوفيق لك و لجميع الأعضاء.

بروفسير العرب
07-10-2016, 17:06
لا ليس بهذ السهوله الموضوع انما من قوانين المنتدى ان لكل حساب لشخص معينى ولا ينفع ان
تفتح حسابك من متصفح او جهاز اخر وان لكل حساب فى المنتدى حساب فى انيستا فوركس يربط معهو ولا يوجد تحويل البونص من حساب الى حساب اخر
انه مخالف لقوانين المنتدى

hs123
07-10-2016, 17:28
هلا
هذا التفكير صعب جدا ويعتبر مخالف لتعليمات المنتدى ولا يحقق الغرض الذى ما اجله تم عمل بونص الردود

شكرا

aboubakeur_m12
07-10-2016, 17:28
شخصيا لست ضد الفكرة حيث اراها مميزة و قد تفيد اعضاء المنتدى بحيث ان المتاجرة براس مال كبير يضاعف نسب تحقيق المكسب شريطة ان التداول يتم عن طريق تجار اكفاء ذو خبرة كبيرة لان مسؤؤلية المتاجرة تحت هذا المبلغ كبيرة و تتطلب الرصانة و الحنكة لتحقيق مكاسب تكون كبيرة و اتمنى ان يتم جمع و لو بونص ل10 عملاء لتتضاعف نسب النجاخ

adamarwan
07-10-2016, 17:29
اخى اى هده الافاكار من الافضل ان تركز
فى الامر الى ممكن ن يعود عليك انت بانفع الان ممكن ان تدخل بهد الحشاب
وان يكون الخسرارة كبيرة
وحظ موفق

tenon
07-10-2016, 17:39
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته، أما بعد:
للٱسف يا أخي لا يمكن تطبيق هذا الحل لأن شركة انستافوركس تمنع ذلك و هي أدرى بالأسباب.
أتمنى لك التوفيق لك و لجميع الأعضاء.

لازم نلتزم بالقواعد واهم حاجه هنا انك تدخل صفقات نسبه النجاح فيها قويه علشان تقدر تحقق فيها ربح جيد وكده وعلشان تقدر تصل فيها وتقلل من الخسائر
ودي هتحتاج وقت وجهد طبعا

محمد صلاح
07-10-2016, 18:38
السلام عليكم ورحمة الله واهلا ومرحبا بك اخى العزيز

ما ينفعش اخى العزيز اننا نجمع البونص فى خحساب واحد لانه ده ممنوع وبعدين يكفى ان انستا تعطى لنا خحساب

hma2014
07-14-2016, 14:26
تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب وهو مكسب وخسار ة ولكن الاغلبية للسف تحسر

simoomis
07-22-2016, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mronei
07-23-2016, 01:38
تجد فى كل نشاط الاف يتاجرون فيه دون ان يتحدوا ولو اتحدوا لن يكون هناك مكسب وهو مكسب وخسار ة ولكن الاغلبية للسف تحسر

اصلا السوق ده اخي الافضل العمل الفردي مش الجماعي لان كل متاجر له وجهه نظره وتحليله
الخاص بيكون صعب العمل الجماعي

batch
07-23-2016, 01:51
فعلا هذا شرح مميز وفى منتهى الروعة وانت قمت بتلخيص الموضوع بطريقة سهلة وبسيطة
مما يجعل المبتدئين فى سوق الفوركس يستوعبون الموضوع ببساطة

The_Kuzaki
07-23-2016, 14:55