PDA

View Full Version : انستا و ما ادراك ما انستا

Pages : [1] 2

متوكلة
03-08-2015, 09:54
السللم عليكم ورحمة الله و بركاته
اخواني اقدم لكم نصيحة في سبيل الله شركة انستا نصابة
و الله العضيم جمعت البونص بشق الانفس و تاجرت به لمدة اسبوغ و كسب 200 دولار
و لما طلبت السحب اغلقوا حسابي
فلا تتعبوا انفسكم اخواني في جمع البونص

Waleed ahmed
03-16-2015, 05:03
انت واحد من الالف ينصحناا بان نترك انستا فوركس
ولكن هناا الكثير من اناس يقولون انهم يربحون من المنتدى هاذا والفوركس
والسلام وعليكم ورحمت الله وبركاتة

popa2015
03-18-2015, 01:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

mhaidox
03-18-2015, 01:04
مشكور اخى الكريم على الموضوع الرائع الذى افادنا

مامون سباعنة
03-18-2015, 04:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحية طيبة اخي وبعد
اشكرك اخي الكريم على تبيينك عراقة وقيمة شركة انستا .. بالتاكيد انستا افضل شركة على مستوى العالم
اتمنى لك ولجميع اخواني النجاح
تحيااتي للجميع ...

mn3m
03-25-2015, 20:07
السلام عليكم ... اكيد في حاجات انتي عملتيها غلط وخالفتي الشررو ط لان انا تاجرت وكسبت وكمان سحبت الارباح عادي جدا
بالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري

katreenaziz
03-25-2015, 23:29
طيب يعنى حضرتك متأكدة انك مخالفتيش اى شروط من شروط الشركة فى التداول ؟ ولكن استغرب لان الكثير يتاجرون فيها ويسحبون الارباح ربنا يستر وشكرا ليكى

minouchepilot
03-25-2015, 23:37

Forex45
03-25-2015, 23:43
أنا غير متفق معك فيما تقوله انا عندى حسابات فى انستا ايداع شخصى وبونص المنتدى وسحبت
عشرات المرات والتنفيذ من قسم الدفع سريع ولم يغلق اى حساب.

ahmedibrahim258259
03-25-2015, 23:56
بسم الله الرحمن الرحيم شوف انت عملت ايه مخالف وقفلوا حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دي
تقبل مروري

Abdelhedi
03-26-2015, 00:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكر خاص لادارة المنتدى الغالي و شكرا على الموضوع صديقي العزيز تم غلق حسابك فهذا له اسباب عليك بمراسلة الادراة و الاتصال بهم و سوف يقومون بحل مشكلة في اقرب وقت ان كان هناك خظأ بسيط

مصراوى
03-26-2015, 00:37
اخى الفاضل اعتقد انك خالفت شروط التداول واعتقد انة بالفعل من الممكن غلق الحساب ولكن اذت تكررت وبالتوفيق

reyad george
04-01-2015, 01:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اكيد حصل مخالفه لشروط البونص او غيره راجع مع الدعم للشركة و ربنا معاك

adnan1969
04-01-2015, 14:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ممكن بتكون في غلط او انك خالفت فوانين الشركه وغلق حسابك ممكن تتصل بدعم واتشوف شو السبب

habib.forex
04-01-2015, 14:24
اعتقد اخي العزيز انك قمت بخرق احد قوانين التداول مع الشركة لان
الشركة صادقة و هناك الكثير من اثباتات السحب اخي العزيز

basictrack
04-01-2015, 14:24
أختلف مع صاحب الموضوع فأنا قبل أن أسجل بالمندي والشركه قتلت الموضوع بحثا ووجدت السلبيات اقل بكثير جدا من الايجابيات علي العموم هي وجهات نظر

raguigue
04-01-2015, 14:40
تحية طيبة اخي وبعد
اشكرك اخي الكريم على تبيينك عراقة وقيمة شركة انستا .. بالتاكيد انستا افضل شركة على مستوى العالم

Forex45
04-01-2015, 14:50
لا ترموا بالبهتان هكذا ابدا كلماتى أنستافوركس لا يمكن ان تغلق حسابك لانك ربحت بل بالعكس
اكيد اخترقت قوانين الشركة فى التداول ولهذا تم اغلاق حسابك الشخصى

jaouad ouaiss
04-01-2015, 15:41
السلام عليكم أخي اعتقد أنك خالفت أخد فوانين الشركة العديد من الأخوان أتبتوا ان الشركة دفعت لهم فقط راجع القوانين جبدا وسترى بنفسك انك خالفت أحد القوانين .

نورين
04-01-2015, 17:51
جزاك الله كل خير و تقبل مروري وشكرا

---------- Post added at 02:51 PM ---------- Previous post was at 01:46 PM ----------

جزاك الله كل خير و تقبل مروري بلتوفيق ان شاء الله

joseph mounir
04-01-2015, 18:31
السلام عليكم
اخى الفاضل لا اعتقد ان شركة انستا نصابة لان لوكانت نصابة مكنتش هتلاقى حد بيتعامل معاها
اكيد اخى فى حاجة غلط

نورين
04-01-2015, 21:12
والسلام وعليكم ورحمت الله وبركاتة وشكرا

roty
04-01-2015, 21:13
هناا الكثير من اناس يقولون انهم يربحون من المنتدى هاذا والفوركس فى التداول ؟ ولكن استغرب لان الكثير يتاجرون فيها ويسحبون الارباح ربنا يستر

نورين
04-04-2015, 00:27
السلام عليكم انت واحد من الالف ينصحناا بان نترك انستا فوركس
ولكن هناا الكثير من اناس يقولون انهم يربحون من المنتدى هاذا والفوركس وبلتوفيق ان شاء الله

Warrior Dz
04-04-2015, 00:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى
تحية طيبة
تحيااتي سلام

chennana
04-04-2015, 00:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم لا تتهم الشركة
حمل لنا صورة او دليل يثبت صدق كلامك

mohamedsaleem
04-04-2015, 01:17
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات

user_21
04-04-2015, 02:10

a7med84
04-04-2015, 05:00
اكيد فى مخالفه لقوانين لتعامل مع الشركه والله واعلم
يمكن الممشكله ان الشركه لا تبدي اي سبب يعنى مهم جدا ان لالى اتوقف حيابه يكون عارف القوانيني كويس وهو عمل ايه

waelmma
04-04-2015, 09:57
اكيداخى الكريم انت ارتكبت مخالفات كبيرة علشان كدة اغلقوا لك حسابك
وانا سحبت كثيرا من حسابى بتاع البونص عادى جدا وجزاك الله خيرا اخى

mona.
04-05-2015, 17:07
السلام عليكم طيب يعنى حضرتك متأكدة انك مخالفتيش اى شروط من شروط الشركة فى التداول ؟ ولكن استغرب لان الكثير يتاجرون فيها ويسحبون الارباح ربنا يستر وشكرا ليكى

04-05-2015, 18:41
اخي ...يمكنك سحب المال الذي تربحه فقط ولا بمكنك سحب البونص اما طريقة سحب المال فيتم بواسة عدة شركات ك بايبال او بايزا ثم سحب الكاش بواسطة حساب ينكي او بواسطة الماستركارد من الصراف الآلي المتواجد في أغلبية البنوك

Mahmoud Talaat
04-05-2015, 18:43
اكيد في حاجات انتي عملتيها غلط وخالفتي الشررو ط لان انا تاجرت وكسبت وكمان سحبت الارباح عادي جدا

sof
04-05-2015, 19:02
اهلا بك اخي الكريم في اي استفسار
ارى ان اصحاب الخبرة قد توفقو في اجابتك اتمنى تكون
اخدت فكرة على استفسارك

سارة محمد
04-09-2015, 15:39
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع ...

waelmma
04-09-2015, 18:28
;):(:)) اكيد اخى الكريم انت عملت مخالفات كبيرة علشان كدة اغلقوا حسابك
راجع الدعم الفنى لانستا علان تعرف انت غلط فى ايه:(;)

mohamedhassn
04-14-2015, 15:02
وفي حالة مشاركة انيستا مع البارسا في مباراة مايوركا القادمة في الليجا يوم السبت المقبل ستكون هذه هي المشاركة التاسعة للاعب ... انيسـتا وما ادراك ما انيسـتا لاعب خــارق .

user_66
04-14-2015, 21:43
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
وشكرا جزيلا على المعلومات القيمه
وبالتوفيق لك وللجميع وتقبل مرورى

mohamed12345
04-17-2015, 00:29
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد شوف انت عملت ايه مخالف وقفلوا حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دي
تقبل مرور

ahmed mo
04-17-2015, 03:07
اتلمهم انك متأكده ان ما فيش اى مخالفه فى التداول من اجل

ان يكون ده حكمك وعموما بالتوفيق فى التداول بمالك طالما البونص لم يعج مجدى لك

expirt77
04-17-2015, 03:12
بعد التحية اخوانى الكرام
اتوجه بالشكر الى اخينا الفاضل على الموضوع الالكثر من راائع
جعله الله فى ميزان حسناتك اخى الكريم
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقاط الهامه
تقبل مروري♥♠♠♠

user_66
04-17-2015, 04:05
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.
والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاااااته ......

---------- Post added at 01:05 AM ---------- Previous post was at 12:54 AM ----------

السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.
والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاااااته ......

sniper_2015
04-17-2015, 21:22
السلام عليكم ورحمة الله
في البداية أحب أن أشكرك آخى على هذه المعلومات الرائعة والشرح البسيط الجميل وأنا صراحة اهتم جدا بكل ما يتعلق بالفوركس وأرجو من الله أن أصل إلى تعلمه على المنهاج الصحيح.
و أشكركم جميعا على هذه المعلومات المفيدة لنا جميعا

Trader1
04-17-2015, 22:32
نصائح عامة
1) قبل الدخول الى السوق يجب تحديد الاتجاه العام للسوق major trend والاتجاه الحالي حسب اخر اغلاق.
2) تأكد من اعلى وادنى سعر والاخبار والارقام المتوقعة اليوم قبل البدء في أي نشاط وتجنب الدخول الى السوق مع الارقام ذات التأثير الحاد.
3) اذا كان السوق تصاعدي فيجب ان تتجنب البيع وابحث عن أي تراجع واشترى والعكس صحيح.
4) اذا كان اتجاه السوق تصاعدي وتوقف عند اعلى سعر ولم يتحرك الا قليل الى اسفل فلا تقل ليس لديه القدرة على مزيد من الصعود بل قل انه يستعد لهجوم اخر.

abeerabdelghany
04-17-2015, 23:55
السلام عليكم ورحمه الله
تحيااتي للجميع

دينا اسلام
04-17-2015, 23:58
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

esso gamal
04-17-2015, 23:59
يمتاز الاستثمار في سوق الأوراق المالية بمرونة التعامل في السوق وسهولة البيع والشراء مقارنة بصعوبة الاستثمار في شراء الأراضي الزراعية أو العقارات كما يتميز بإمكان استثمار أي مبلغ كبيرا كان أو صغيرا، ولأي مدة طالت أو قصرت كما لا يتطلب الاستثمار في الأوراق المالية أي خبرة خاصة ففي مقدور أي شخص استثمار أمواله في أسهم أي شركة زراعية كانت أم عقارية ويستفيد من نجاحها بصرف الأرباح كما يستفيد من ارتفاع أسعار الأسهم نتيجة تقدم أعمال الشركة.

user_21
04-18-2015, 00:05
بسم الله الرحمن الرحيم

omaoma
04-18-2015, 00:55
انستا هى من اكبر شركات الفورك ويجب انه نعرف ازاى نتتدالو مع شركة انستا
ويجب ان التاجر يحصل على فرص كثيرة من البصن بتع انتا عشان يعرف ازاى يتتداول فى الفوركس

رضوى
04-18-2015, 00:56
والسلام وعليكم ورحمت الله وبركاتة حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دي
تقبل مروري

ahmedtaher
04-19-2015, 22:50
السلام عليكم ... انا كمان تم اغلاق حسابي ولكن انا عرفت اية الغلط اللي انا عملتة وسيتم تجنبة في المرات القادمة ان شاء الله
بالتوفيق ان شاء الله

ali.22595
04-29-2015, 16:24
اخى الفاضل اكيد انك خالفت شروط فى التداول او تفعيل الحساب او سحبت كل ارباحك
من الشركة واكيد دة السبب لان ناس كتيير كسب وسحبت بدون مشاكل وانا اعتقد انها شركة صادقة

adele
04-29-2015, 17:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يسعدنا وجودك اخنا الكريم معنا
في المنتدى ونشكرك على هذه المعلومات القيمه التى قمت بطرحها
لنا نشكرك على مرورك الطيب ايضا بالتوفيق لنا جميعا

big.pharaoh
04-29-2015, 18:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . بصراحه انا لحد دلوقتي مشتغلتش في انستا بالبونص لان ده اول شهر ليا
بس من ردود الاعضاء واضح انه محدش واجهته المشكله دي .. بس انا اعرف انك لو خالفتي قوانين الشركه كاغلاق الصفقه قبل 5 دقايق او التداول وقت الاخبار
الشركه بتقفل الحساب

Ahmad maktabi
04-29-2015, 18:01
السلام عليكم اخي الكريم
طبعا فان الفوركس ليس لأي أحد . فهو منظومة
دقيقة ، وتحتاج لخبرة طويلة وعميقة ، لمن يريد ان يحقق ارباحا
كبيرة نسبيا ، مع من ابتدأ بهذة المنظومة من جديد .
والله الموفق .

skavardoma
04-29-2015, 18:55
اظن انك قد خالفت بعض شروط الشركة فكلنا نعلم ان شركة انستا هي شركة موثوقة وتدفع

al-Mashhadani64
04-29-2015, 21:24
اخي الفاضل انت من القليلون الذين يتكلمون عن شركة انستا فوركس بالاشياء السيئه وان الذي يتكلمون عن انستا فوركس بالشياء السيئه اقل بكثير من الذين ينصحون و يقولون بان شركة انستا فوركس من افضل الشركات ولك كل الاحترام وتقبل مروري

محمد راضي
04-29-2015, 21:26
موضوع رائع جدا وأودان ان انوه لجميع اعضاء الفوركس انك شخص متميز ورائع وننتظر منك المزيد في مثل هذه المواضيع الرائعه ادعوالله لك بوفير الصحه وزياده في الرزق تقبل مروري"

Abdelhedi
04-29-2015, 23:10
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
يمكن ان تكون قد اخطءت في شروط التداول للبونيص و الله اعلم

ahmed mostafa mohamed
04-29-2015, 23:39
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
تحية طيبة لكل الزملاء للاسف يا عزيزى انا مش هقدر افيدك فى الموضوع ده لانى لسه فى طور التعلم
بس الفكره ان فى ناس كتير غير متفقة معك و معنى ذلك انك انت المخطىء

معتصم سباعنة
04-30-2015, 00:08
اتوقع انك خالفت القوانين والشروط او انك كنت تفتح عقود مخالفة تغلقها بوقت اقل من 5 دقائق او انك طلبت سحب البونص
تقبل مروري

deyaa24
04-30-2015, 00:21
اكيد انت بكدة علمت مشكلة كبيرة جدا وانت بكة سو يتم اغلقا حسابك
ويجب انه ترف زاى تتافد اى شمكلة فى الحساب الخاص بيك ويج مراعاة انه اسنتا يوجد فيها قوانين كتير صعبة

Wassa04
04-30-2015, 21:40
مرحبا اختي الفاضلة بالنسبة لي لم تواجهني
اية مشكلة اكيد قد خالفتي قوانين التداول

chirikhan
05-10-2015, 23:39
ارى ان الكثير من الاعضاء فعلا يا اخي يشتكون من اغلاق حساباتهم لما طلبوا السحب
ارى ان الشركة انستافوركس لازم ترسل انذار الى التاجر ان خالف القوانين قبل الاغلاق

hamadallah
05-10-2015, 23:47
رغم انني مبتديء ولم امارس الفوركس بعد الا انني اعتقد بان شركة لها مثل هذا الموقع والمكانة لايمكن ان تسيء لنفسها مع العملاء . ولابد ان الاجراء الذي اتخذته جاء نتيجة سبب يتطلب اتخاذ اجراء بحقه نتيجة مخالفة للشروط او امور تتعلق بطبيعة التداول ... واذا كان هذا الاجراء خاطئا فمن المؤكد ان الشركة ستتراجع عنه ... مع محبتي

ahmed bakry
05-10-2015, 23:59
مشكور اخى الكريم على النصيحة بس اللى اقدر اقولهولك مانقدر نظلمها لانها ممكن تكون كانت غلطة
غير مقصودة والله واعلم

فوركسوريا
05-12-2015, 12:41
يمتاز الاستثمار في سوق الأوراق المالية بمرونة التعامل في السوق وسهولة البيع والشراء مقارنة بصعوبة الاستثمار في شراء الأراضي الزراعية أو العقارات كما يتميز بإمكان استثمار أي مبلغ كبيرا كان أو صغيرا، ولأي مدة طالت أو قصرت كما لا يتطلب الاستثمار في الأوراق المالية أي خبرة خاصة ففي مقدور أي شخص استثمار أمواله في أسهم أي شركة زراعية كانت أم عقارية ويستفيد من نجاحها بصرف الأرباح كما يستفيد من ارتفاع أسعار الأسهم نتيجة تقدم أعمال الشركة.

samieh
05-12-2015, 21:20
السلام عليكم
اكيد يا اختى انتى خالفتى شروط التداول بالبونص واكيد اغلقتى صفقة او اكثر قبل مرور 5 دقائق
واعتقد ان انستا مش هتنصب عليكى فى 200 دولار عمى يعنى وهى تتعامل بملايين الدولارات

houssem_trader
05-17-2015, 11:43
اعتقد ان السبب هو انك خالفت احدى قوانين التداول اخي لان الشركة
صادقة و لا تغلق الحساب بدونسبب مقنع بالتوفيق اخي الكريم

العراقي
05-19-2015, 06:24
السلام عليكم ورحمه الله
تحيااتي للجميع

REDA FOREX
05-20-2015, 14:37
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد شوف انت عملت ايه مخالف وقفلوا حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دياولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد شوف انت عملت ايه مخالف وقفلوا حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دياولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد شوف انت عملت ايه مخالف وقفلوا حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دي

حسنى صادق
05-20-2015, 15:07
الكثير منا يرى انة من الافضل على الاطلاق ان نتحرىالدقة و التتاكد من سلامة الشريك الذى نتعامل معة و لذلك فانة معروف عن انستا المصداقية

Kiing
05-21-2015, 04:45
ممكن متلا انه هو انت واحد لانه مع الالف ينصحناا بان نترك انستا فوركس تم متلا ممكن انه هناك متلا انه لكن هنااك الكثير من اناس ممكن ان يقولون انهم يربحون مع كل المنتدى

snnaky
06-02-2015, 21:55
انت الشاكى اخى ولك كل الحق فى سرد موضوعك ولكن هناك ايضا الطرف الأخر المشكو فى حقة فربما كان هناك من الأسباب ما يجعل حساب يغلق
ربما خالفت شروط المتاجرة وربما كان هناك اخطاء لا نعلمها
لماذا لم تدعم موضوعك بالأدلة على كلامك فؤبما كان لك الحق وربما كنت انت المخطيء

َArabeTrader
06-03-2015, 03:04
اذا اشتغلت بالسليم فليس من حقهم ان يغلقو حسابك الا بشرط مخالفة قوانينهم و ليس اي قانون بل فقط القوانين التي تؤتر على الشركة لهذا نح مستمرين و الله يستر لان وضع الوسطاء اصبح امر محير و يدعو للحيطة

احمد سعيد على
06-09-2015, 15:05
أنا غير متفق معك فيما تقوله انا عندى حسابات فى انستا ايداع شخصى وبونص المنتدى وسحبت

ziyaddn
06-09-2015, 22:27
على ما قراءت ان مؤشر مبيعات التجزئة من امؤشرات القوية فى تحديد اتجاة السعر ويمكن ان يؤثر بشكل كبير على
اتجاة السعر سواء كان بالهبوط او كان بالصعود لذلك يجب ان تكون على معرفة بموعيد هذا المؤشر

ibrahim forex
06-10-2015, 03:03
طيب يعنى حضرتك متأكدة انك مخالفتيش اى شروط من شروط الشركة فى التداول ؟ ولكن استغرب لان الكثير يتاجرون فيها ويسحبون الارباح ربنا يستر وشكرا ليكى

omar samy
06-10-2015, 04:12
لسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع .

محمد السيد
06-10-2015, 20:08
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. والله يا اختى كلامك ده بيخوفني جامد جدا
لأن انا تعبت فعلا في تجميع البونص وتعبت في تعلم التحليل بس انا مش مصدق انت كسبت 200 دولار من 200 دولار مرة واحدة!! دا انت شاطرة قوي

mhamdy
06-10-2015, 20:09
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هلا بيكم اخواني اعضاء منتدي فوركس العرب وبعد جزاكم الله خيرا على هذه العروض الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد وشكرا لكم مره اخري وجزاكم الله الف خير

Ayache
06-10-2015, 20:11
السلام عليكم أخي
الشركة غير نصابة و عندي عدة إثباتات دفع و متجددة يوميا و يمكنني وضعها هنا
و ايضا حاول السحب على أجزاء و ليس المبالغ الكبيرة دفعة واحدة و تأكد من إستوفاء القوانين أخي

MOHAMED OSAMA
06-11-2015, 02:43
انستا و ما ادراك ما انستا

a7med sniper
06-11-2015, 02:45
اكيد فى مخالفه لان ببساطكه كلنا نتعامل مع انستا هنا وده مش بيحصل معانا عموما شكرا لكم وبالتوفيق فى التعامل مع انستا والله المستعان

وبالتوفيق لكم

yaman303
06-11-2015, 04:05
بأي شركة بالعالم اغلاق الحساب بكون بسبب انك
خالفت أحد شروط الشركة

أخي حالات النصب بحال صارت بتصير بشكل جماعي مو على شخص واحد وعلى مبالغ كبيرة
بس شركة انستا مضمونة وصادقة لانها شركة عالمية
مشان هيك فيك تراجع الإدارة وتتأكد ليش تسكر حسابك
وبالتوفيق للجميع

ابو سالم
06-11-2015, 05:05
لكل من يبحت عن بيزنس حقيقي يدر عليه اموال محترمة انصحه بالتداول في العملات او الفوركس عموما وافضل شركة gxmarkets (http://www.gxmarkets.com) ستساعدك حتي تصل الي هدفك عن تجربة شخصية و شكرا

omar samy
06-11-2015, 06:52

waelmma
06-11-2015, 08:26
اكيد اخى المريم انت خالفت شروط التداول فرتجع نفسك
وشوف ايه المخالفات اللى انت ارتكبتها وبارك الله فيك

كاره المراقبين
06-11-2015, 08:34
والله يا اخي نفس اللي حصل معايا اخر مره عملت بونص وساعتها بطلت اشتغل بس رجعت حاليا تاني ربنا ينتقم منهم قالولي ان من حق الشركه تلغي الحساب من غير سبب طالما انه بونص

osama147
06-11-2015, 08:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي انا جربت طلب سحب لم يقوموا باغلاق حسابي ولكن يمكن ان تكون خالفت شروط معينة فى الشركة حاول ان تتاكد
من عدم مخالفتك لقوانين الشركة وراسل ادارة الشركة
تقبل مشاركتي وشكري

motawakkildima
06-11-2015, 09:19
اعتقد انك خالفك قواعد التداول ربما وهذا ابدا لن يحدث هكذا تعسفا مثلا بل اكيد فيه سبب
اما انك تتداول على الاخبار ان صفقاتك تفتح وتغلق في اقل من خمس دققائق
عليك ان تراجع الدعم ربما تقف على المشكلة

ehabbob
06-11-2015, 12:22
شكرا اخى العضو على الدفعه ده انك تشجعنا اننا نتواصل فى المنتدى لتجمع بوتص والربح بيها
والله ولي التوفيق

zarour soufyane
06-11-2015, 13:22
السلام عليكم و رحمة الله و رحمة الله و بركاته

اختي الكريمة هل اطلعت على شروط التداول فمن الشروط ان للشركة الحق في الغاء الصفقات التي قام بها العميل بعد التحقق من استوفاء شروط التداول من تعدي مدة الخسة دقائق الى غير ذلك بالتوفيق

karim02
06-11-2015, 14:55
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

Mona forex
06-11-2015, 16:13

moezamri
06-11-2015, 16:26
السلام عليكم اخي الكريم
اظن انك لم تطبق الشروط و القوانين للشركة لانه يوجد العديد من يسحبون من هذه الشركة و يشكرونها كثيراا و لا يواجهون اي مشاكل.

MOHAMED in forex
06-11-2015, 18:43

tabaki
06-15-2015, 11:57
فعلا الشعور سيكون جد سيء وقاس يا اخي وعموما اتمنى لك التعويض في اقرب وقت
فعلا ايقاف الحساب بلا اي اشعار مسبق بكل قسوة يجعلالواحد يحس بالظلم الكبير

Roshdy
06-15-2015, 12:46
ارجو اخى التواصل مع قسم العم الفنى لتجد ما يدور فى راسك من استفسارات
وان شاء الله تجد حلول لمشكلتك وبالتوفيق ان شاء الله

habib_pro
06-15-2015, 15:35
بصراحة اخي انا لم الاحظ اي تشكيات من الشركة بالعكس الطثير سحبوا
ارباحهم دون التعرض الى مشاكل و يمكنك المشاهدة في قسم اثبات السحب

RomanyMoreed
06-16-2015, 14:52
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف حضرتك انت لو خالفت القوانين الخاصة بالتداول اكيد حسابك لازم يتقفل وانا ياما سحبت فلوس من الشركة دي عادي جدآ

تحياتي

AH3
06-19-2015, 17:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخوي الكريم نتمني المزيد منك والمزيد من التوفيق جزاك الله كل خير
تقبل مروري

بسم الله الرحمن الرحيم شوف انت عملت ايه مخالف وقفلوا حسابك انا عن نفسي موش واجهتني المشكلة دي
تقبل مروري

mechanical
06-21-2015, 20:46
السلام عليكم......انت تقول اللي انت عايزو واحنا نعمل اللي احنا عايزينو انت شايف انها نصابه مش تتعامل معاها احنا شايفين انها شركة رائعة ووفر نصيحتك
بالتوفيق ان شاء الله ف النهاية

hager omar
06-23-2015, 01:54
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الكريم اكيد حسابك اغلق بسب مخالفتك لبعض القوانين واللوائح الخاصة بالشركة

تمنياتي لك بدوام النجاح والتووفيق

تقبل مرروي

ASMAA TAHA
07-01-2015, 00:50
من الممكن انك قمت بعمل شئ مخالف للقوانين والاحكام الخاصة بشركة انستافوركس يمكنك عمل بونص لخر ولكن الاول قراءة الاحكام والقوانين لكى لا تختالفها ولا يتم غلق حسابك بالتوفيق تقبل مرورى

ayoub321
07-01-2015, 06:04
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
نعم أخي انستا وما أدرك انستا تقبل مروري
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

waelmma
07-01-2015, 11:11
اخى الكريم راجع انت عملت ايه وخالفت به شروط وقوانين الشركة
ﻻنها الحاجة الوحيدة اللى ممكن ان تغلق لك حسابك فيها وبارك الله فيك اخى

sheref elsayed gomaa
07-01-2015, 11:33
اخى الكريم شكرا على النصيحه ولكن ممكن تكون اخطأت
فى شئ وارد الخطأ وفقق الله وجعل لك حظ فى ملره قادمه
ان شاء الله

ريهام عبد العزيز
07-01-2015, 13:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هذا مؤسف جدا حاول ان تتواصل مع الدعم الفنى لمعرفة السبب ممكن تكون خالفت احد قوانين الشركة او يوجد عطل ما ممكن الدعم ان يقوم بحلة
اتمنى لك التوفيق

ssadeq
07-01-2015, 13:28
شكرا لك على حرصك على اخوانك من النصب ولكن لا بد من التجربة
انا لم اجرب ان اسحب اي شئ منها وراح استمر في العمل معها واجرب واتمنى ان لا يكون كلامك صحيح

kokou
07-08-2015, 14:06
شكر خاص لادارة المنتدى الغالي و شكرا على الموضوع صديقي العزيز تم غلق حسابك فهذا له اسباب عليك بمراسلة الادراة و الاتصال بهم و سوف يقومون بحل مشكلة في اقرب وقت ان كان هناك خظأ بسيط

مهند سباعنة
07-08-2015, 14:11
أخي الكريم هنالك العديد من الذين تم اغلاق حسابهم دون ان يعلموا ما الخطأ الذي ارتكبوه بسبب عدم قراءتهم لبنود الخدمة و الشروط
تقبل مروري

pepobm
07-08-2015, 14:49
رجاء من الاعضاء الكرام ان يوضحوا هذا الامر وان كان فى مشكله مع هذا العضو لابد من توضحها
والتوفيق من عند الله

mido elmasry
07-08-2015, 18:39
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اختي الفاضله متوكلة
مشكوره علي تنبيهك هذا و لمن لا اعتقد ان واحد من ضمن العشرات الذين يشكرون في الشركه
انه هو الصح و الباقيه الاغلبيه هم المخطؤن ارجو منك مراجعه حساباتك و ما قمتي به من عمليات تداول و هل توافق شروط الشركه ام لا
تقبلي مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

marwanadam
07-08-2015, 19:02
قبل متقوم بهدا الكلام شوف نفسك شو سويت ممكن تكون خالفت الشروط والقوانين
بانك اقفلت الصفقة فى 5 او اقل وان انك فت 10 من الارباح او شيئ من هدا
لدى انصح الجميع وقبل البدء فى التداول ان تطلعو على القوانين وشكر

khalefa mohamed
07-08-2015, 19:29
اخى من تجربتى معها حدث نفس الموقف
ولكن لكى تكون بعيد عن غلق حسابك يجب ان شحنه حتى لو ب 10 دولار
واعتقد انك وافقت على شروطهم قبل الدخول
وهو من حق الشركه غلق الحساب فى اى وقت تريده

TRADERFOREX
07-13-2015, 17:30
[QUOTE=khalefa mohamed;6545546]اخى من تجربتى معها حدث نفس الموقف
ولكن لكى تكون بعيد عن غلق حسابك يجب ان شحنه حتى لو ب 10 دولار
واعتقد انك وافقت على شروطهم قبل الدخول
وهو من حق الشركه غلق الحساب فى اى وقت تريده

engaym
07-13-2015, 17:32
السلام عليكماخى شركة انستا من الشركات النحترمة فى مجال الفوركس ولها مصداقية عالية واتمنى ان
تكون دائما فى اذدهار وعلو وبالتوفيق للجميع فى مجال الفوركس

roussi27
07-13-2015, 17:36
صدقني اخي والله ولا مرة لم يلصني البونص كامل، الحمد لله اجمع قليل من البونص خلال الشهر لكنه يصلني كامل ، والسبب انني اكتب ردود كاملة وطويلة ومفيدة ، يعني مثلما يقول القانون
اخي انصحك بشيء ، اعيد قراءة القوانين جيدا جيدا لا يأخذ سوى 10 دقائق كحد اقصى وابدا من جديد اخي والله انا اقول ربما انت مخالف او لدي خلل في الحساب او شيء ما
المهم هذه الشركة منذ سنوات اعمل معها ولم اجد خلل

dima09
07-17-2015, 17:10
- السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته إخواني اخواتي رواد منتدى الفوركس العربي أنا عضو جديد التحقت مؤخرا بهذا المنتدى وارغب في اكتساب بعض المعارف الضرورية لكل عضو جديد لذلك اطلب منكم أصدقائي الأعزاء ان تمدون لي يد المساعدة حتى أكون عضوا فاعلا بإذن الله و جزاكم الله عني خير الجزاء.

dima09
07-22-2015, 21:37
بسم الله الرحمن الرحيم
اصدفائي الاعزاء اعضاء المنتدى
من المعلوم ان سعر الذهب انخفض حاليا في السوق
هل سيؤثر ذلك على الدولار في مواجهة العملات الاخرى خاصة الاورو
وشكرا بالتوفيق ان شاء الله

heroo252
07-22-2015, 22:04
يا ريت العرب يتوحدوا بس ايه علاقة انستا بالكلام ده
انستا فوركس مش عربيه اصلا وان كانت بتقدم منتدى عربى وبنص لكن مش عربيه
ومصلحتها مش هتتفق معانا نحن العرب يعنى

sad1991
07-22-2015, 22:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أختي الكريمة شركة انستا فوركس شركة معروفة و قديمة و هناك من يضعون فيها مبالغ كبيرة و هناك الكثير الكثير ممن ربحو عن طريق التداول في هذه الشركة فلا يجب أن نأخذ نظرة سلبية عن الشركة فمن الممكن انكي انتي فعلتي شيء مخالف لقوانين الشركة و شكرا تقبلي مروري أختي

classic_trader
08-07-2015, 20:57
انا متاكد يا صديقي انط قمت بخرق احخد قوانين المشاركة في المنتدى او قوانين
التداول لدى الشركة لان الشركة لا تقفل الحسابات بدون سبب مقنع

Chima
08-13-2015, 04:15
السلام عليكم
اخى الفاضل لا اعتقد ان شركة انستا نصابة لان لوكانت نصابة مكنتش هتلاقى حد بيتعامل معاها
اكيد اخى فى حاجة غلط................

Forex Story
08-20-2015, 06:07

auoubharrab2
08-20-2015, 06:45
مشكور اخى الكريم على الموضوع الرائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري...........

forex all arabes
08-25-2015, 03:41
سلام عليكم ورحمة الله وبراكته اخواني الاعزاء اتمنى ان تكونوا بالف مع قسم العم الفنى لتجد ما يدور فى راسك من استفسارات
وان شاء الله تجد حلول لمشكلتك و تقبل مروري اخي وشكرا

helmi nsir
08-30-2015, 15:28
يمكنك المشاهدة في قسم اثبات السحب
انا لم ارى اي تشكيات اكيد انك خالفت القوانين

yasseresk
08-30-2015, 15:32
ولكن هناا الكثير من اناس يقولون انهم يربحون من هذا المنتدى و كذلك شركة انستا فوركس
اسمحل أنا غير متفق معك فيما تقوله .......تقبل تحياتى

ynwa1892
08-31-2015, 00:01
السلام اخي انت خالفت القوانين التي تنصها الشركة وانصحك ان تراجع الامور التي انت اتبعتها لاني عندي عام في الانستا ولم يغلق الحساب
وفقك الله

مريم ميري
09-01-2015, 15:37
سلام اخي انا مسجلة بشركة انستا من مدة قصيرة وعندي حساب تجريبي واخر حقيقي بس ما عمري سمعت احد قال انو الشركة
نصبت عليه في عندي صديق قال انه مسجل مع الشركة من مدة طويلة وبيتداول وبيربح ويسحب مالو عادي

lolojo402
09-01-2015, 15:53
انا لا اظن و الله المنتدي فيه مشرفين اقوياء و البونص يرجع الي حساب انستا فوركس و انا حصلت علي البونص بس ان شاء الله هشوف ان حسابي

سوف يغلق ام لا و لاكن لا اظن ابدا هي شركه كبيره جدااا و لها شرركاء كثيره

emad alabdaly
09-01-2015, 16:14

السلام عليكم صراحتا لا اعلم ماذا اقول ولاكن اغلب الموجودين ياكدون عند الربح هناك سحب للمبالغ وانا حاليا ما خسران شي احاول اجمع بونص والمتاجرة به ولحينها الله كريم

ashraf mamdouh
09-01-2015, 16:33
أخى الكريم اكيد هناك شئ خطأ انا لم اجرب السحب ولكن هناك الكثير يؤكد على مصداقية الشركة
اكيد انك قمت بعمل شئ مخالف للقوانين

ridhamadrid
09-01-2015, 17:50
لا اخي شركة انستا صادقة بشهادة العديد من الاعضاء. يمكن انت خالفت بعض الشروط. التي ادت الى غلق الحساب.

kroos95
09-01-2015, 17:59
السلام عليكم
اخي الكريم اكيد هناك مشكلة او انك خالفت الشروط ويجب عليك ان تتأكد من ذلك لأن الجميع يؤكد على
مصداقية شركة انستا ولم يسبق لي ان رأيت احد الاعضاء يشتكي منها
وبالتوفيق لك انشاء الله

alihar316
10-07-2015, 15:43
. بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اختي الغااااالية لعلكي لم تتقيدي بالقوانين فكلامك غير مقبول لان الشركة لا تضلم احدا حسب ما رايت والله الموفق اختااااااااه

ranimdammar
10-11-2015, 08:20
من خلال سجل الاعضاء ارى انهم متواجدون من اكثر من سنة وسنتين وايد انهم يربحون ويسحبون
ولو تعرضو الى ما تعرضت عليه كما تزعمون اكيد انهم لم يكملو الطريق
اذا كان الامر كما تزعمون عليك على الاقل تذكرين السبب

Profess7
10-11-2015, 12:01
غير صحيح فيما تقوله انا عندى حسابات فى انستا وبونص المنتدى وسحبت عدة مرات
شكراً لك أخي على المشاركة. تقبلوا مروري والسلام

akram mohamed obaid
10-27-2015, 13:00
اخي الكريم نفس الامر حصل معي تقريبا لكن عندما استفسرت وعلمت انه لايمكن فتح صفقات بلوت 0.5 فعملت حساب اخر وربطته بالمنتدى ونرى ماذا سيحصل بعد ان عرفت سبب اغلاق الحساب

abdougagi33
10-29-2015, 21:53
سلام الله عليك اخي الكريم
لقد قرأت موضوعك كاملا و لقد وجدته مليئا بالمعلومات القيمة عن الفوركس
كما يتوفر على نصائح ممتازة
موفق باذن الله

salak
10-31-2015, 12:15
الله يعوض عليك يا اخي ففعلا اسمع الكثير من المواضيع التي تشير الى اغلاق الحسابات
انا عموما لو اجرب السحب الى الان ولكن عندي امل ان يتم السحب ان شاء الله

XMPS
10-31-2015, 12:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اخى الكريم راجع انت عملت ايه وخالفت به شروط وقوانين الشركة ﻻنها الحاجة الوحيدة اللى ممكن ان تغلق لك حسابك فيها وبارك الله فيك اخى التوفيق من عند الله تحياتي

kaka23
10-31-2015, 15:04
اخي الكريم يمكن تكون خالفت قوانين الشركة بالنسبة للصفقات اللتي حققتها
لان شركة انستا لها قوانين صارمة بالنسبة للصفقات
ممكن توضح اكثر اسباب غلق الحساب

ranyxmohamed
10-31-2015, 15:10
اخي الكريم اكيد حضرتك عملت شي خطاء مثل قفل الصفقة قبل ٥ دقايق شركة انستا من افضل الشركات ولها ترخيص عالمي ولها فروع في دول كتير لا يمكن تنصب تقدر تكلم الدعم وتفهم سبب غلق حسابك

جابر1979
10-31-2015, 15:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أتمنى ان لا يكون هناك خرق او تجاوز للقوانين ، فآل شركة لها مصداقيتها و يشكروا العديد من المستتمرين في المجال ، بالتوفيق

kachchaoui
10-31-2015, 15:15
بسم الله الرحمن الرحيم أشكرك على هذا الطرح المهم لما فيه من إستفادة لأعضاء منتدانا الكرام حقيقة قمت بالسحب من إنستا ولم أجد أية مشاكل وفي مدة قصيرة وأتمنى لك التوفيق والنجاح المستمر في هذا المجال وشكرا

sinn
10-31-2015, 15:16
Content=السلام عليكم اود ان اشكرك اخي الكريم على موضوعاتك و شروحات المفيدة امتنى منك مزيدا من التألق تقبل مروري

ashraf mamdouh
10-31-2015, 15:19
اخى الكريم احب ان الفت نظرك الى ان من شروط التداول فى شركة انستا انلا تغلق الصفقة قبل مرور خمسة دقائق من فتحها
او ربما انت قمت بفتح صفقات وربحت اكثر من 10% من راس المال واظن ان ها محظور

aymendone
10-31-2015, 15:33
بان نترك انستا فوركس

eslam11
10-31-2015, 16:27
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم احب ان اقول لك ان الجميع يشكر في انيستا و يقول انها شركه جيده و البعض اخذ مكاسب منها

AYYOUB100
10-31-2015, 16:29
السلام عليكم ورحمة الله
ممكن أختي أنك لم تمشي مع القوانين ومناه الصفقات يجب أن تكون أكثر من 5 دقائق ولا تتاجر وقت
الأخبار وأيضا في السحب يجب أن تكون كل الصفقات مغلقة.

aissadz
10-31-2015, 16:43
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

sharshabil
10-31-2015, 23:22
هذا حصل معي عدة مرات و لكن اواصل لانل ليس عندي بديلذو نصيحة لا تطلبي السحلبي ابدا بمبلغ صغبير و حاولي ان لا تربحي كتير من الحساب ’, تحياتي لك .

alaa1
10-31-2015, 23:24
السلام عليكـم اخوانى الاعزاء
هذه مخالفة قد تعرضك الى الغاء حسابك وسوف تندم كثير لذلك انتبه ولا تخالف القوانين المعمول بها فى المنتدى
لكم منى اطيب التحيات

Abdelhedi
11-01-2015, 00:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كيف الحال ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم و ان يشارك الجميع للاستفادة من بعض و الله مستعان و شكرا :
فعلا ان انستا هي موقع رائد في الفوركس و انا اشهد بذلكم فلقد سحبت منها العديد من المرات و الله علي ما اقول شهيد

monira salah
11-01-2015, 00:07
طيب انت كنت مفعل الحساب يعنى وفاتح حساب واحد بس من على جهازك ومبتفتحش حساب تانى ؟؟؟
لانى انا سحبت من عليها قبل كدا بس سنه 2013 وراجعه بقى بحاول اظبط معقول الى انت بتقولة دا ؟؟

nahla safwt
11-01-2015, 00:15
يعنى على فرض ان كلامك صحيح وانها لاتعطى البونص للمتداولين فهذا وارد ولكن دعنى اقول لك شئ فانا اعتبرة كانة تدريب
للحسابابت الحقيقة وانا لااتاجر بفلوسى لكن عن طريق البونص اينعم البونص لايتم بسهولة ولكن من باب التسلية

asxqwzdc6
11-12-2015, 12:04
السلام عليكم مشكور اخي على شرحك لهده النمادج المهمة هناك البعض يشتكون من عدم الخشوع في الصلاة، فما هو العمل الذي يجعل المرء يخشع في صلاته البكاء في الصلاة من ضمن ذكر الله في الخلاءفي التحليل الفني و لكني اجدها صعبة الفهموان شاء الله يستفيد منها جميع الاعضاء واتمنى ان يتفاعلوا مع هذا الموضوع وانا عن نفسى ساتابع الموضوع لاهميته هكدا ولو كان شرحها بالفيديو لكان اسهل

hawas12
11-12-2015, 13:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة
تقبل مروري اخي الكريم

حدو بكري
11-18-2015, 07:59
السلام عليكم اخى شكرا لك على هذا الموضو عالمهم فى الفوركس ونتمنى المزيدمن المواضيع التى تفيد الجميع
فى الفوركس ونتمنى التوفيق للجميع فى هذا المجا ل

Bassem Hassani
11-18-2015, 16:33
انا عارف انه منتشرة كتير جدا حكاية اغلاق الحسابات دى ولكن لو لاحظ يا اخى ان الشركة نوهت انها لها الحق فى اغلاق اى حساب بدون ساب انذار او اسباب ودا لان الحساب خاص بالبونص فاكيد مفيش حاجة تحمى راس مالك لانها اصلا من الشركة وانت اخدتها مقابل المشاركات فاكيد يكون فى عمليات اغلاق حسابات ودا يرجع للشركة نفسها ومفيش حل للمشكلة دى تقريبا

razgallah
11-19-2015, 06:25
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
ربما لانك ربحت اكثر من 10% في الصفقة الواحدة و او انك اغلتقتها قبل الوقت
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

foreex
11-19-2015, 17:33
عشرات المرات والتنفيذ من قسم الدفع سريع ولم يغلق اى حساب

mohaamr1982
11-19-2015, 17:36
الشروط التجارية لشركة إنستافوركس هى أدوات قياسية لإدارة أموالك فى سوق الفوركس. النشاط الأساسى لوسيط الفوركس الدولى شركة إنستافوركس هو تقديم أحدث خدمات الاستثمار ذات الجودة العالية بهدف ربح التجار من المضاربة فى سوق العملات فى جميع أنحاء العالم. يستخدم عملاء شركة إنستافوركس أفضل تقنيات التداول عبر الانترنت ولديهم إمكانية الوصول لأحدث الأخبار والمعلومات التى تقدمها كبرى وكالات الأخبار العالمية.

اليوم، تقدم إنستافوركس خدماتها لأكثر من 000 000 2ألف تاجر من جميع أنحاء العالم، منهم المبتدئين وايضاً المحترفين فى تداول العملات. بمجرد فتحك لحساب تجارى سوف تستطيع القيام بعمليات التداول المالية، عقود الفروقات لأسهم بورصة نيويورك وايضاً العقود الآجلة للفوركس وأسواق السلع.

foreex
11-19-2015, 17:41
عشرات المرات والتنفيذ من قسم الدفع سريع

asx
11-22-2015, 12:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

heroo252
11-22-2015, 12:46
اانا معاك ان الشركه ممكن تغلق حسابات وانا حصل معايا ده اكتر من مره
بس برده انا سحبت قبل كده ووصلنى عشان كده بنتعب على امل اننا نسحب امال ونخدها بجد

luka95
11-22-2015, 12:52
السلام عليكم ورحمة الله
لا اتفق امعك اخي الكريم ولا بد انك خالفتا احد شروط التداول لذلك تم اغلاق حسابك انصحك ان تتكلم مع الدعم
الفني للوقوف على اسباب المشكلة
وبالتوفيق لك انشاء الله

creatorman1978
11-22-2015, 13:05
اخى عن تجربة بعد عمل اكثر من سنتين قمت خلالها بطلب السحب 3 مرات بمبالغ متفاوتة ولكن اقل من 50 دولار وكلهم وصلوا لحسابى فى البنك الاكترونى ... لذلك راجع نفسك وراجع صفقاتك وكمية المبلغ المطلوب لتعرف السبب

waleed shaaban
11-22-2015, 13:37
لن احكم على الشركه من مثل هذا الكلام الذى بلا بينه و توضح والاهم انك هنا بامندى و المووضوع لم يغلق او يجذف حتى و انت و ما ترى انا مستر الى ان يثبات لعكس و لماذا كل هذه الضج اعتبر انك تعلم و افتحمع شركه اخرى و قدم لشكر للمنتدى و الشركه لتى جعلتك على مستوى متدوال جيد فالامر ليس كله خاص بالمال

FMtrader و XM محترف
11-23-2015, 00:51

طريقة الحصول على ماستر كارد انستا فوركس
اصدقائى الكرام بعد ما قمنا بالتسجيل فى منتدى فوركس العرب والتسجيل ايضا مع
شركة انستا فوركس والربط بين الحسابين ، وبعد ما قمنا بتجميع البونص وتحويلها
الى حسابنا على منصه الميتاتريدر للمضاربه بها ومنا من حقق الربح ومنا من لم يحالفه
الربح وادعوا الله الكريم ان يرزق الجميع الربح الوفير من الفوركس .

والسؤال الان هو : بعدما تخطيت كل تلك المراحل كيف احصل على ارباحى ؟

انظر يا أخى هناك عدة وسائل لسحب ارباحك من شركه انستا فوركس

اولا: البنوك الارضية
ثانيا: البنوك الالكترونيه
ثالثا: ماستر كارد انستا فوركس

houssemmidou4
12-16-2015, 00:42
انا لا اتفق معك اختي لانني جمعت 60 دولار بونص و قمت بالتداول بها لمدة شهر
و نصف و لقد سحبت مبلغ يفوق 85 دولار بدون اية مشاكل ما عدا بعض التأخير في الدفع

marem20007
12-16-2015, 02:27
انا مش عارف اقول لي انا برضة اتقفلي حسابي بس مش عارف السبب اية لما تواصلت معاهم قليلي الشركة ليها الحق في اغلاق الحساب بدون سبب

walidabou
12-16-2015, 04:29
صراحة أنا شخصيا قمت بالسحب مرار وتكرار من الاسنتا ولم يغلق الحساب ،، والارباح من البونص طبعا
تأكد أخي الكريم من أنك لم تخالف قوانين الشركة أثناء فتحك للصفقات مثلا

الاصيل
12-16-2015, 07:30
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
كل واحد له تجربه فى مكان احيانا تكون ناجحه فيمدح واحيانا تكون غير ذلك وهو هو نفس المكان
البعض يقول الشركه كذا و البعض الاخر كذا وكل واحد مسؤول عن رايه
تمنياتى بالتوفيق

neverlityougo2
12-18-2015, 20:52
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

Alilou31
12-18-2015, 22:03
السلام عليكم
اخي هناك الكثير من الاعضاء قالوا بانهم سحبوا ارباحهم من دون مشكلة و انت تقول العكس
ربما خالفت القوانين , على الاقل اعطنا دليل على ما تقول
هذه الشركة معروفة بالمصداقية

neverlityougo2
12-21-2015, 12:34
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

zead ahmad
12-24-2015, 18:47
تعتبر انستافوركس من احسن الشركات حتى الان لما لها من مصداقية ومنتديات جول العالم والكل لم يستكى منها ولا يقول عليها اى كلمة وحشة منذ زمن طويل ليس لها اى مشاكل فهى الاولى

one k
01-09-2016, 13:46
السلام عليكم ... لابد ان تقرا المعلومات بتاعه التداول ومن المهم ان تطلع علي الشروط اللي الشركة عاملاها في الاتفاقية بتاعتها من المهم
ان يكون التعامل افضل من حيث قراءة الشروط
بالتوفيق ان شاء الله

latraaa
01-09-2016, 14:30
مشكور أخي الكريم على الموضوع على الطرح الدي قدمته، يا اخي الكريم، لا أدري ما أقول لك، أنا شخصيا تعاملت مع الشركة و حققت ارباح أكثر من 200 دولار و سحبتها جميعا و من دون أي مشكل، ربما قد خالفت أي قانون من قوانين الشركة، بالتوفيق لك وللجميع إن شاء الله

aym
01-09-2016, 14:41
تعتبر شركة انستا من الشركات الجيدة التى تساعد كل من يريد ان يبداء فى الفوركس وذذلك من خلال
البونص عن طريق هذا المنتدى ونتمنى المزيد من التقدم للشركة

OsamaNasser
01-10-2016, 20:23
اخي الكريم وجود نسبه لا تتعدي الواحد في الميه حصل معاهم مشاكل مش معناه ان الشركه نصابه فيه غيرك كتير بقالهم فتره شغالين وبيسحبو عادي من غير مشاكل
وفيه مواضيع كتير معموله لاثبات الدفع
ممكن انت تكون خالف قانون من قوانين الشركه علشان كده قفلو حسابك

one god
01-11-2016, 20:11
هذه تجربتك انت يا اخي فهناك البعض يا طيب ربحوا اموال جيدة من البونص وسحبوا وامورهم ماشية تمام جدا ونجحوا
هناك موضوع حتى مثبت فيه قوانين التداول بالبونص ويعرض القوانين واثباتات السحب كلها ما شاء الله كبيرة

samir abdoo
01-11-2016, 23:56
من الواقع انه حدث معك شئ خطا او عملت شيئا ممنوع لكن شركه انستا من الشركات
المعروفه عالميا ولم يصدر منها اي شكاوي وكثير من الناس تاجرو واخذو ارباحهم بسهوله

نادر صباح الدين
01-12-2016, 00:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، مشكور صديقنا العزيز على هذه الملاحظة، ولكن المشكلة أن عشرات الأشخاص، بل المئات يؤكدون أن تمكنوا من سحب ارباح من الشركة بعد تحقيقها من عمليات التداول، وبصراحة بالنسبة لي شخصيا سحبت ارباح من الشركة مرات عديدة وقمت بعمليات ايداع مرات عديدة أيضا، اعتقد في مقدورك التحقق من الأسباب التي أدت إلى اغلاق الحساب من الدعم الفني، اتمنى لك التوفيق.

marwafawzy122
01-12-2016, 01:42
الفوركس ليس مغارة على بابا يا اخى الفاضل سوف نربح منها ونغرف من الذهب والاموال والالماظ بدون عناء او تعب بل ان الفوركس مجال علم وعمل وصبر وتحدى وجهد وعرق ولن تصل الى مبتغاك فيه الا بالعلم والعمل المستمر ...

bouazza81
01-12-2016, 01:50
اتمنى ان تكون هذه الشركة صادقة وأشكر كل من ساهم قول الجقيقة عن هذه الشركة و شكرا

hmadnahox
01-12-2016, 03:29
يا اخي الكريم من الؤكد انك قد فعلة شيء مخالف لقوانيين الشركة وبالتالي حصل ما حصل
والله الموفق المعين

aznag
01-31-2016, 21:26
انيستا شركة قوية من اقوى شركات الوساطة الموجودة في الساحة
ولديها مميزات قوية تجعل منها شركة و ليس كشركة عادية فقط بل اقوى الشركات العالمية

never10
02-08-2016, 21:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

معن الجميلي
02-08-2016, 21:30

اكرم التميمي
02-08-2016, 21:46
وعليكم السلام
اخي الكريم انا الامر مختلف عندي تماما بحيث جمعت بونص المنتدى واستطعت تحقيق ارباح جيده وممتازه وسحبتها الى حسابي في سكرل ولاتوجد لدي اي مشاكل في الشركه

nadin
02-08-2016, 21:57

السلام عليكم
حبيبتى انتى اكيد عملتى حاجه غلط
لان انا سمعت كتير جدا كسبو الارباح ومفيش اى مشكله واجهتهم ابعتى شكوى وشوفى فى ايه
تقبلى مرورى

justsmile
02-08-2016, 22:35
اخي لا تقول هذا و انت لا تعلم سبب اغلاق حسابك!! فلربما انت تكون من خالف شروط التداول .. راجع نفسك ثم قوم باتهام انستا ..

nuclear2010
02-08-2016, 22:45
السلام عليكم جميعا
اكيد فى مخالفه لقوانين لتعامل مع الشركه والله واعلم
يمكن الممشكله ان الشركه لا تبدي اي سبب يعنى مهم جدا ان لالى اتوقف حيابه يكون عارف القوانيني كويس وهو عمل ايه
تقبل تحياتى

Diaa
02-08-2016, 23:06
تحية طيبة اخي وبعد

talel babchia
02-09-2016, 00:08
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
ولكن هناا الكثير من اناس يقولون انهم يربحون من المنتدى الفوركس.................................... .......جزاك الله كل خي

forez
02-20-2016, 15:48
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
أنا غير متفق معك فيما تقوله انا عندى حسابات فى انستا ايداع شخصى وبونص المنتدى وسحبت عشرات المرات والتنفيذ من قسم الدفع سريع ولم يغلق اى حساب.......

latraaa
02-20-2016, 20:56
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على التحليل القيم و على ابدائك للرأي و الدي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله

fouad ezriouil
02-20-2016, 21:06
شكرا لك على جهودك
يعنى حضرتك متأكدة انك مخالفتيش اى شروط من شروط الشركة فى التداول ؟

hoomid
02-20-2016, 21:13
سلام عليكم اخي الكريم
يا اخي افدنا اكثر ماهي انواع الصفقات التي عملتها و هل احترم قوانين انستا . و مت كان مبررالشركة لغق الحساب
بتوفيق للجميع

Rabah2
02-20-2016, 21:19
والله احترنا ويا الاعضاء ناس تقول جيده وناس تقول نصابه
وناس وناس ونحن ضعنا في الوسط ولكنني ساواصل وسارى ماذا سيحصل معي ويارب مايغلق حسابي
وان شاء الله التوفيق للجميع لان الكل يتعب ويشتغل لكي يحصل عل هذه المبالغ

محمد صلاح
02-20-2016, 22:07
اهلا بك اخى العزيز ومشكور على هذا التنيبه بس انا بقالى فترة اتاجر مع انستا والحمد الله اسخب الارباح عادى ومافيش اى شبهة نثب او ماشابه تلاقيك اخى العزيز خالفت الشروط

mo2menx
02-20-2016, 22:12
السلام عليكم اخي الكريم
انا الصراحة اري ان شركة انستا فوركس تعد من افضل الشركات
علي مستوي الشرق الاوسط كله ..
حاول ان تكلم الدعم

adamarwan
02-20-2016, 22:16
ما الافضل اخى الغالى ان تحافظ على القوانين التى يبنك وبين الشركة
لكى تتمكن من المحافظ على الحساب بتاعك
لدى يجب ان تنته الى هدا خطوت وحظ موفق

عاشق الفوركس
03-13-2016, 20:46
السلام عليكم , اخي الكريم،والله مذا اقول لك ممكن انت ارتكتب اخطاء في التدوال او امور اخرى طبقا للشركة ممنوعة لذا لا تحكم على الشركة من الان بالتوفيـــق ,لك ولبقية الاخــوة ,ان شاء الله

karinho1991
03-18-2016, 18:05
السلام عليكم ... اكيد في حاجات انتي عملتيها غلط وخالفتي الشررو ط لان انا تاجرت وكسبت وكمان سحبت الارباح عادي جدا

احمد عبد الباسط
04-21-2016, 23:45
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
بصراحة انا مابقتش عارف مين نصاب ومين صادق ومين كداب
ناس تقول احنا جمعنا البونص وكسسبنا وسحبنا
وناسس تقول احنا كسبنا واتنصصب علينا
وناس تقول انا اتقفل حسابى بدون سسبب
مش عارف اصدق مين واكدب مين

Nader Saied
04-21-2016, 23:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي اعضاء المنتدي المحترمين
الله اعلم جربي التواصل مع الدعم انا حقيقه لا استطيع ان افيدك في هذا الموضوعع

samir011
04-21-2016, 23:48
السلام عليكم اخى الكريم الواضح انك قمت بطلب سحب المبلغ كله وهذا يعرض الحساب للأغلاق مرة اخرى انصحك ان تتداول وتسحب المبلغ شياً فشيئ

ahmed arrar
04-23-2016, 15:03
هناا الكثير من اناس يقولون انهم يربحون من المنتدى هاذا والفوركس فى التداول ؟ ولكن استغرب لان الكثير يتاجرون فيها ويسحبون الارباح ربنا يستر

MohamedBZDK
04-23-2016, 15:16
تبين أخي الكريم لعلك وقعت في خطأ من الأخطاء التي تم من خلالها غلق حسابك في الشركة أنا أرى العديد و العديد من المواضيع التي تشكر الشركة و أناس سحبو أموالهم بشكل عادي جدا أرجو من الله أن يعوضك بما هو أفضل فقط لا تيأس و تابع طريقك ما دمت حققت أرباح

HaMaDa99
04-23-2016, 15:18
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

Abughali
04-23-2016, 15:48
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

Mohamed Abdel Wahed
04-23-2016, 16:09

---------- Post added at 03:09 PM ---------- Previous post was at 03:09 PM ----------

وسحبت
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

nora abd elaziz
04-23-2016, 16:30
. اكيد في حاجات انتي عملتيها غلط وخالفتي الشررو ط لان انا تاجرت وكسبت وكمان سحبت الارباح عادي جدا
بالتوفيق ان شاء الله

ebn masr
04-24-2016, 02:19
معلشي يمكن انتى حصل معاكى خطا ما حاولى اختى الكريمة مرة اخرى وماتياسيش ابدا لانه مش دائما بيحصل هذا وشكرا

kymslye
04-24-2016, 23:00
أكيد قمت بمخالفت القوانين وشروط الخاصة بشركة انستافوركس أو أك لم تقرء قوانين من قبل لهدا تم غلق حسابك وأنا عن تجربت سحبت منها الكتير ن المرات بدون أي مشكل أخي

ahmoussed
04-25-2016, 14:55
ات والتزامات مشتركة. لكن الغائب في ضوء هذا المنحى أن الأمم المتحدة
إن كانت تتوافر على وسائل الضغط بالنسبة الى التزامات الدول الأعضاء، فإنه لا يوجد م
ا يوازي الوسائل نفسها في التعاطي مع غير الدول. ومن هنا ركزت القرارات على دعوة
الأطراف إلى التعاون على مستويين، في ما بينهما أولاً ثم مع الأمم المتحدة امتداداً لذلك.
فالجدل القائم حول مهمام «المينورسو» ليس مصدره قرار المغرب خفض أعداد الموظفين
المدنيين فقط، ولكنه يجاوز ذلك نحو الإحاطة بمقتضيات «الحل السياسي» التي تجاوزت ضمنياً وعملياً المهمات

رومانى
04-25-2016, 15:44
اخى الفاضل اكيد هناك ثمة خطا ما قد وقعت فيه ولم تلتزم بالتعليمات والشروط
فالشركة لها قوانين يجب الاخذ فى الاعتبار مراعاة تلك الشروط عند التداول
ولا تغلق الحسابت منها المتاجرة وقت الاخبار والمتاجرة اقل من خمس دقائق
نرجوا قراءة الشروط وعدم الاستهانة بها

latraaa
04-25-2016, 20:51
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح، و أتمنى من الإخوة الكرام المشرفين على المنتدى الإتصال بالإخوة الكرام المشرفين في شركة إنيستا و تقديم استفسارات منه، على ان يقوم الإخوة المتضررون بتقديم تقارير

net money
04-25-2016, 21:30
السلام عليكم جميعاً:
برجاء التأكد يا شباب من كلام الخت العزيز ... ولو حصل مع حد تانى يبلغنا
أنا فى بداية العمل فى النمنتدى وبالتالى لسة كمان متعاملتش مع شركة أنستا فوركس أساسا
وشكراً

malakrohy
04-26-2016, 11:56
لما تظن ان اساليب الغير الذين يربحون الملايين ما ان تعرفت عليها وفتحت حساب ب 1000 دولار كلها شهر بتصير ابو الملايين فانت بسوق وهم

* ولما يكون لديك شك انك اذا بنيت الية عملك الخاصة شرط ان تكون قطعت سنوات عمل وبحث وتمرين وتقول يا عم هناك مؤسسات وادمغة بالسوق فمن انا

mohamed321
04-26-2016, 11:59
يسعدكم ربا
احسنت اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها وأتمنى أن نراك تحقق الكتير إن شاء الله، بارك الله فيك أخي العزيز و بالتوفيق لك و للجميع في تجارة الفوركس التي تعتبر من اصعب انواع التجارة تحتاج الى علم نتظر المزيد من الشرحات نحن نجرب انا شخيا لا ارد ع حد راح اشوف بنفسي واكيد عامل شي غلط

mohcine amari
04-26-2016, 14:26
حي الله من لفانا وياك صباح الخير احبتي الكرام
صديقي له حسلب ويسحب منه صراحتا بدون مشاكل
السلام اخواني تقبلو مروري الكريم

ابوفؤاد
04-26-2016, 14:37
جرب تانى و ما تياس انت كده كده ما دفعتش حاجه و ممكن تكون فيه حاجه انت مش واخد بالك منها و الدليل ان مش ممك تكون مبتدء و ديل الحساب ب5 ايام االا ان كان هناك من شئ غير طبيعى اما صفقات سريعه باستخدم اكسبرت او متاجره وقت اخبار و الحصول على اعلى من النسبه المنصوص عليه

mohamedforex4
04-27-2016, 04:29
طيب يعنى حضرتك متأكدة انك مخالفتيش اى شروط من شروط الشركة فى التداول ؟
ولكن استغرب لان الكثير يتاجرون فيها ويسحبون الارباح ربنا يستر وشكرا ليكى يا اختي .

tiwirga10
04-27-2016, 04:48
فعلا الكثير من الشكاوي قراتها في المنتدى وللاسف اتمنى ان الشركة لا تقفل حسابي انا ايضا لاني فعلا متعلق بالبونص
من جهة اخرى انا عندي من الخطط ما يجعلني اتغلب على كل العراقيل الي ممكن تواجهمي في المجال حتى مع البروكر

emma91
04-28-2016, 21:16
لا اعلم اين المشكل ولماذا بهذا السلوك
مشكورين جميع الاعضاء الكرام على هاته المجهودات التي تساعد كثيرا المبتدئين
اتمنى ان لا تبخلوا علينا دائما
بالتوفيق للجميع

touab.ali
04-28-2016, 21:36
و عليكم السلام و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم يمكن
ان تراسل الادارة ليخبروك عن السبب و ارجو ان تفيدنا يا أخي

عبد الرحيم رافا
04-28-2016, 21:39
اهلا و مرحبا بك معنا في هذه الجلسة الاكثر من رائعة في احسن منتدى لتعلم الفوركس في العالم العربي
انستا انقد العالم الفقير شكرا انستا

hosam1982
04-28-2016, 21:45

السلام عليكم
اخواني فعلا الاخت تعبت وبذلت مجهود خرافي في وضع ردود ومشاركات مفيده من اهمها " مشكور جدا على الموضوع المهم"
طبعا الاخت اساسا كل ردودها سبام لاقتناص البونص والادهى والأمر انها تشتكي ..ولاحول ولا قوة الا بالله

aminetns
04-29-2016, 00:28
شركة اينستا رائعة حقا شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لكم إن شاء الله ولجميع أعضاء المنتدى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

tmachkil10
04-29-2016, 04:55
من المالم فعلا ان الواحد يتعب الى ان يجمع الراس مال الي يحلم به ويتاجر ويفرح بالربح وبعدها يقفل الحساب للاسف
انا فعلا قررت اعمل بونص في المنتدى انما على الله يعني عامل الي علي والكمال على الله والبروكر

mohcine amari
04-29-2016, 11:47
حي الله من لفانا وياك صباح الخير احبتي الكرام
اخي انستا بروكر مجرد بروكر عادي
السلام اخواني تقبلو مروري الكريم

FOREX7
04-29-2016, 12:48

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربييجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

yahia03
04-29-2016, 12:55
السلام عليكم ، أخي الكريم أنا جديد في المنتدى ولم أجرب انستا بعد ، لكن لابأس من المحاولة
إن كان كلامك صحيح فهي تجربة نتعلم منها ، وإن كان كلامك غير صحيح فأنصحك بإعادة المحاولة من جديد
لأن الخطأ منك وليس من انيستا . شكرا لك أخي الكريم

latraaa
04-29-2016, 13:16
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و لكن أتمنى ان تقدم الدليل على ما تقول، ربما يا اخي الكريم قد خالفت أحد القوانين التي تضعها الشركة و الشركة صارمة في هدا الشأن، اتمنى التوضيح

ahmed shawky 2
04-29-2016, 15:41
اخي العزيز بالتاكيد يوجد هناك خطا او مخالفه لان هذه الشركه لها تاريخ و سمعه عريقه في هذا المجال يرجي الاتصال بهم باي وسيله و مراسلتهم لمعرف سبب الاغلاق واذاحدثت مخالفه فمحاوله الحصول و التوصل الي حل عن طريق مساعدتهم في عدم ارتكاب المخالفه مره ثانيه و شكرا

mhmd.hmdy
04-29-2016, 16:09
انا عانيت من الموضوع ده بس مش بزهق
برجع احاول تانى واشتغل من جديد
واسحب اموال اوقات السحب يتم واوقات يقفلوا الحساب

ghost.mastar
04-29-2016, 16:40
اعتقد ان انستا شركه محترمه جدا وفوق كده هى عمرهما ما تقفل حساب بدون سبب
والهم من كده انهم لو انت ربحت هتشجعك انك تتاجر بمبالغ حقيقيه انت هتحطها لما تدوق طعم الربح

ahmed humedat
04-29-2016, 17:01

nonam
06-19-2016, 16:56
السلام عليكم .... من المهم ان يكون التعامل مع الادوات اللي في انيستا من المهم ان يكون التعامل مع الادوات التعليمية من المهم جدا ان يكون التعامل مع انستا من اهم الادوات اللي من الممكن ان تتعامل معاها في الحساب
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

abderrahmenanis
06-19-2016, 17:50

medizem
06-19-2016, 18:03
أنا غير متفق معك فيما تقوله انا عندى حسابات فى انستا ايداع شخصى وبونص المنتدى وسحبت !!
عشرات المرات والتنفيذ من قسم الدفع سريع ولم يغلق اى حساب... :)

samieh
08-01-2016, 00:26
اكيد يا اختى انتى خالفتى شروط التداول بالبونص واكيد اغلقتى صفقة او اكثر قبل مرور 5 دقائق واعتقد ان انستا مش هتنصب عليكى فى 200 دولار عمى يعنى وهى تتعامل بالملايين

The_Kuzaki
08-01-2016, 00:38