PDA

View Full Version : تجربتى على الديمو وعلى الحقيقى

katreenaziz
03-11-2015, 20:05
مساء الخير اخواتى الكرام النهاردة عايزة اقولكم تجربتى على الديموا وعلى الحقيقى
لما فتحت حساب ديموا فتحتوا ب3000$ هو الحد الادنى فى شركة انستا للحساب الديموا ما علينا كنت بدخل وبكسب والدنيا زى الفل قولت اية بقى ما انا شاطرة اهو :bravo::bravo: اخش بقى على الحقيقى
دخلت على الحقيقى واتصدمت بلخسارة صحيح دا حمادة ودا حمادة تانى خالص :))
الديموا كنت ممكن احط استوب اد الهدف مرتين واية يعنى معايا رصيد كتير ومكنتش بقفل الصفقة قبل ما تضرب يا اما استوب يا اما هدف انما على الحقيقى كل ما الاقى السعر بيعكس اقوم قافلة الصفقة على خسارة خسرت 40% من الحساب فى يومين واكتشفت كل الخسارة دية علشان بخاف وبقفل الصفقة اول ما تعكس عليا نصيحتى جرب على حساب ديموا صغير مش بلفلوس الكتير اوى دية كلم الشركة واطلب منهم حساب على اد رأس مالك الى هتفتح بية بعد كدا علشان يديك سنس الحقيقى واتمنى لكم التوفيق جميعا

louey
03-11-2015, 20:28
السلام عليكم انا جديد ولسا ماعملتش حاجة وان شاء الله استفيد من ها المعلومة
واتمنى انك تعوضي خسارتك عن قريب
وانا سوف اكلم الشركة ابدا بحساب ديمو صغير وشكرا
:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

a7med84
03-17-2015, 01:44
بالتوفيق اخى الكريم هو الديمو طبعا بيختلف عن التجريبى بشكل كبير

فى العامل النفسى اللى هو فى السوق تأثيره كبير جدا جدا والله يوفقك والله المستعان

rachadcom
09-27-2015, 17:34
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

اكبر خطا يقع فيه المبتدئين يا غالي انو في الحساب التجريبي يعمل 200000 دولار و في الحقيقي عندو 50 دولار... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

marwanadam
09-27-2015, 17:49
لدى من الافضل لدى يتم الاسفادة من الحساب التجريبى ان يتم التعامل معه على انه حقيقى
وان يتم استخدمة ادارت راسم المال فيه وكدالك كل الامور لتى يتم استخدمها فى التجريبى لكى تتمكن من التعلم منه
وبتوفيق

Chaymed
12-23-2015, 22:44
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله
بارك الله فيك .. وجزاك الله خير
وتقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال
واسعدنا الله جميعا بدخول جنة الفردوس الاعلى

adamarwan
12-24-2015, 22:22
الى يجب ان تلمسه فى الحساب التجربى ان تلمس السوق
وان تتعرف على الطرق الفينة التى فيه لكى يكون هنالك تحولات فى االصفقات
وحظ سعيد

forez
12-30-2015, 12:55
السـلام عليكم و رحم الله و بركاته إخواني ،،،،،،
بســـم الله الرحمـــان الرحيـــم ........الى يجب ان تلمسه فى الحساب التجربى ان تلمس السوق
وان تتعرف على الطرق الفينة التى فيه لكى يكون هنالك تحولات فى االصفقات

joker7diaa
12-30-2015, 13:30
العمل على الحقيقي ليس مثب العمل على الديمو فتجد الكثير ممن يعملون على الديمو يربحون وعلى الحقيقي يخسورن
وذلك لانه على الحقيقي تحكمهم مشاعرهم

minoch
04-18-2016, 00:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نسأل الله العظيم رب العرش الكريم أن يشفيك ويعافيك، وأن يفرج همك ويكشف كربك
حافظ على صلاتك هي الواقي من كل مكروه

kareemx
04-18-2016, 01:01
العمل على الحقيقي ليس مثب العمل على الديمو فتجد الكثير ممن يعملون على الديمو يربحون وعلى الحقيقي يخسورن
وذلك لانه على الحقيقي تحكمهم مشاعرهم

reyad badawy
04-18-2016, 01:09
مشكور اخى الكريم
موضوع شيف وهادف وانا على نفسى تعلمت واستفت منة كتير ربنا يجعلة فى كيزان حسناتك ويجزيك عنه كل خير

Bassem Hassani
04-18-2016, 06:11
طبعا من أكبر الخطاء عند فتح الحساب التجريبى هو فتحه بمبلغ كبير ... لذلك من الأفضل أن تفتح دائما حساب تجريب بنفس قيمة رأس المال التى سوف تبدا التداول بها
لكى تعيش اجواء السوق فعلا ومن الأفضل أن تعامل الحساب الديمو على أنه حساب حقيقى .

mohamed_elsayed
04-13-2017, 23:32
السلام عليكم ورحة الله وبركاتة
شكرا لك يا أخي الفاضل.على هذه المعلومات الجيده والمفيده واحبذ لوكان الشرح مع الصور التوضيحية وبارك الله فيك وجزاك كل خير.
وبالتوفيق للجميع