PDA

View Full Version : سؤال حول تفعيل الحساب فى انيستا

ابراهيم حمدى
03-13-2015, 20:38
السلام عليكم
اخوانى انا الان مقيد فى دولة عربية وارسلت بطاقتى فى هذه الدولة فى مستوى التفعيل الاول والحمدلله قبلوها ولكن فى المستوى الثانى ارسلت عقد الايجار ولكنهم لم يقبلوه فماذا ارسل لهم غير عقد الايجار ارجو المساعدة لو سمحتم

ilyes chaieb
03-17-2015, 00:51
المستوى الثانى يكون عن طريق وثيقة تثبت العنوان مثل فاتورة ماء او كهرباء او كشف حساب بنكى او فاتورة هاتف , و لابد ان تكون الوثيقة باسم صاحب الحساب

spider01
03-22-2015, 23:14
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
ارجوا منك اخي ان تتواصل مع الدع الغني العربي لدى الشركة قد يوفرون لك الجواب المناسب انا ايضا بدات في تفعل حسابي اتمنى ان لا اواجه نفس المصير

مامون سباعنة
03-23-2015, 01:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحيـــه طيبة وبعد ::::
اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال سكانار واضح ....
اتمنى لك وللجميع النجاح والتوفيق
تحــــياتي للجميع

popa2015
03-24-2015, 13:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

Abdelhedi
03-24-2015, 15:41
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين باسم الله الرحمان الرحيم :
بالنسبة لهذه النقكة لا يمكنني ان اتدخل فيها عليك بالسوال الادارة علي هذا

Wassa04
03-24-2015, 18:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم راجع العنوان الموجود في
عقد الايجار و العنوان الذي اشتركت به

jalal971
03-24-2015, 18:37
عليك أخي الكريم بالوثائق المطلوبة في الموقع حتى يتسنى لك تفعيل حسابك
بارك الله فيك و بالتوفيق للجميع

mimrose164
03-24-2015, 18:39
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة السلام على سيدنا محمد افضل التسليم اما بعد اخواني اخواتي الاعضاء الكرام في هدا المنتدى الجميل ...اما فيما يخص الموضوع فارجو افادتك الاخوةالاعضاء بالتوفيق للجميع

ramdani
03-24-2015, 18:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم المطلوب الان اصبح ان ترسل لهم وجهي البطاقة و ليس الوجه الامامي فقط - و بالتالي فانت مطلوب منك رفعص صورة بطاقة الهوية الخاصة بك من الناحيتين الوجه و الخلفية

ppttss
03-24-2015, 18:57
ما اسهل تفعيل الحساب فى انستا ما عليك سوف مستندات

حديث لو تمتلك بطاقة ووصل كهرباء حديث بهذا سوف تفعل

حسابك بطريقة سهلة والدعم سوف يساعدك

lolo2012
03-24-2015, 20:09
بارك الله فيك و بالتوفيق للجميع السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

chennana
03-30-2015, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم عليك ارسال صورة عن فاتورة الكهرباء او الماء او اي فاتورة او حوالة بنكية حتى لو كانت باسم والدك فهي مقبولة من انشتا

اسلام سمسم
03-31-2015, 20:07
اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال سكانار واضح ....
تحــــياتي للجميع وشكرا

---------- Post added at 05:07 PM ---------- Previous post was at 06:14 AM ----------

بارك الله فيك و بالتوفيق للجميع وشكرا

mona.
03-31-2015, 20:11

سارة محمد
04-11-2015, 04:00
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل ......

SHADOW
04-11-2015, 04:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ::::
اخى الفاضل يمكنك ارسال اى فاتورة اخرى بشرط تكون موثقة من اى جهة بالختم التابع لها طبعا ويكون فيها اسمك وباين

سارة محمد
04-11-2015, 04:13
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل ......

ahmedtaher
04-17-2015, 15:13
السلام عليكم ... ارسل وصل للكهربا او المياة ... لان العقودات اللي انت بتتكلم عليها مش ينفع انك تتعامل بيها ابدا في التفعيل للمستوي التاني
بالتوفيق ان شاء الله

Nabil Wagdy
04-18-2015, 19:27
السلام عليكم
اخي الفاضل اعتقد انه مينفعش ترسل عقد ايجار ليهم لازم تكون فاتورة او كشف حساب بنكي
فاتورة غاز او كهرباء او مياه ولكن الآمن ليك عشان انت مقيم في دولة عربية كشف حساب بنكي
موضح فيه نفس العنوان المكتوب في حساب انستا

دينا اسلام
04-18-2015, 19:28
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

asxqw
04-18-2015, 19:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة المطلوب الان اصبح ان ترسل لهم وجهي البطاقة و ليس الوجهمحمد افضل التسليم اما بعد اخواني اخواتي الاعضاء الكرام في هدا المنتدى الجميل ...اما فيما يخص الموضوع فارجو افادتك الاخوةالاعضاء الامامي فقط - و بالتالي فانت مطلوب منك رفعص صورة بطاقة االعزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال سكانار واضح

---------- Post added at 05:40 PM ---------- Previous post was at 05:38 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياروجهي البطاقة و ليس الوجهمحمد افضل التسليم اما بعد اخواني اخواتي الاعضاء الكرام في هدا المنتدى الجميل ...اما فيما يخص الموضوع فارجو افادتك الاخوةالاعضاء الامامي فقط - و بالتالي فانت مطلوب منك رفعيت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

Miro1
04-18-2015, 19:51
ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻳﺎ ﺍﺧﻰ ﻃﺒﻌﺎ ﻛﻞ ﺗﺎﺟﺮ ﻟﻴﻪ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﻓﻰ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭﺓ ﻭﺭﺑﻨﺎ ﻳﻮﻓﻘﻨﺎ
ﻛﻠﻨﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺍﻧﺎ ﻋﻦ ﻧﻔﺴﻰ ﺍﺭﻯ ﺍﻥ ﺍﻯ ﺗﺎﺟﺮ ﻣﻤﻜﻦ ﻳﻜﻮﻥ
ﻋﻨﺪﻩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﻴﺠﻴﺔ ﺧﺎﺻﺔ
ﺑﻴﻪ ﻭﻃﺒﻌﺎ ﻫﻰ ﻣﺶ ﺳﺮ ﻭﻻ ﺣﺎﺟﺔ ﻟﻜﻦ ﻫﻮ ﺑﻴﺤﺐ ﻳﺸﺘﻐﻞ ﺑﻴﻬﺎ
ﻭﺑﻴﺤﻘﻖ ﻣﻨﻬﺎ ﻧﺠﺎﺡ ﻭﻋﻠﻰ ﻓﻜﺮﺓ ﻳﺎ ﺍﺧﻰ ﺍﻟﻠﻰ ﺑﻴﺤﺐ ﻳﻨﺠﺢ ﺑﻴﺘﻌﺐ
ﺍﻭﻯ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻳﻨﺠﺢ ﻭﺍﻟﻤﻨﺼﺎﺕ
ﻛﻠﻬﺎ ﻣﻤﺘﺎﺯﺓ ﺑﺲ ﻟﻠﻰ ﻳﻔﻬﻤﻬﺎ ﻭﻳﺸﺘﻐﻞ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﻛﻮﻳﺲ

asxqw
04-18-2015, 19:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الكريم المطلوب الان اصبح ان ترسل لهم وجهي البطاقة و ليس الوجه الامامي فقط - و بالتالي فانت مطلوب منك رفعص صورة بطاقة الهوية الخاصة بك من الناحيتين الوجه فى دولة عربية وارسلت بطاقتى فى هذه الدولة فى مستوى التفعيل الاول والحمدلله قبلوها ولكن فى المستوى الثانى ارسلت عقد الايجار ولكنهم لم يقبلوه فماذا ارسل لهم غير عقد الايجار ارجو المساعدة

طريق النجاح
04-18-2015, 19:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته،، شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى،
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح،
حاول ان يكون التفعيل الاول بجواز السفر لكي يتم بشكل اسرع،،،

asxqw
04-18-2015, 19:55
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و اصبح ان ترسل لهم وجهي البطاقة و ليس الوجه الامامي فقط - و بالتالي فانت مطلوب منك رفعص صورة بطاقة الهوية الخاصة بك من الناحيتين الوجه فى دولة عربية وارسلت بطاقتى فى هذه الدولة فى مستوى التفعيل الاول والحمدلله قبلوها ولكن فى المستوى لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

dinaothman
04-18-2015, 20:05
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم اخي الكريم
ممكن ترسل لهم تفصيل حساب بنكى فيه العنوان بس امسح رقم الحساب و اعمل علامه حوالين العنوان و اكتب address
و الله هو الموفق و المستعان

Miro1
04-18-2015, 20:32
ﻋﻨﺪﻩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﻴﺠﻴﺔ ﺧﺎﺻﺔ
ﺍﻭﻯ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻳﻨﺠﺢ ﻭﺍﻟﻤﻨﺼﺎﺕ

sof
04-18-2015, 20:52
التفعيل الثناي هو اثبات للسكن انا بالنسبة لي ارسلت فاتورة الهاتف بها
عنوان بيتي فعليك ان ترفع وثيقة لفاتورة الكهرباء او الماء او الهاتف عليها
عنواك الشخصي هكذا باذن الله سيتم تفعيل حسابك والله واعلم

Miro1
04-18-2015, 20:56
ﻋﻨﺪﻩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﻴﺠﻴﺔ ﺧﺎﺻﺔ
ﺍﻭﻯ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻳﻨﺠﺢ ﻭﺍﻟﻤﻨﺼﺎﺕ

user_21
04-18-2015, 21:14
بسم الله الرحمن الرحيم اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال سكانار واضح

mohamedhassn
04-18-2015, 21:14
لاستقبال ارباحك عليه ، وبعد فتح الحساب تتوكل على الله وتفتح حساب فى ... إذهب الآن إلى إميلك وقم بتفعيل إشتراك ستجد رسالة إضغط على رابط موجود في رسالة .... ممكن تعمل مشاركة في المنتدي وتسأل اي سؤال وان شاء الله هتلاقي المشرفين يردوا عليك في اي طيب انا ربط الحساب بتاعي في المنتدي بحساب انيستا .

user_21
04-18-2015, 21:16
بسم الله الرحمن الرحيم اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال سكانار واضح
احلي حاجة

---------- Post added at 06:15 PM ---------- Previous post was at 06:15 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال سكانار واض

---------- Post added at 06:16 PM ---------- Previous post was at 06:15 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم اشكرك اخي العزيز على سؤالك ... يجب عليك اخي ان تزود الشركة بجميع البيانات المطلوبة من خلال

Miro1
04-18-2015, 21:17
ﻋﻨﺪﻩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﻴﺠﻴﺔ ﺧﺎﺻﺔ
ﺍﻭﻯ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻳﻨﺠﺢ ﻭﺍﻟﻤﻨﺼﺎﺕ

sniper_2015
04-20-2015, 00:34
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد التحية على اخوانى واخواتى اتشرف بوجود حضراتكم واتمنى الاستفادة منكم جميعا
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام الذي استفدت منه شخصيا
ربنا يوفقنا جميعا
الف تحية وشكر ليكم

Federerista
04-21-2015, 23:40
تفعيل الحساب يحتاج الى لن تقوم بارسال صورة من البطاقة الوطنية من الامام والخلف للشركة بهدف ان يتم تفعبل الحساب بكل اريحية

Miro1
04-22-2015, 21:20
ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشارالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعاالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشاريوجد أقسام لا تتعلق بالفوركس تعطى لكل رد بها 5 سنت فقط
بعكس الردود والمشاركات بالاقسام المتعلقة بالفوركس فتعطى 10 سنت للرد الواحد.
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشار

ilyes chaieb
05-06-2015, 18:28
اخى الكريم في عوض عقد الايجار ارسل لهم كشف حساب بنكي يكون باسمك و ان شاء الله سيتم تفعيل حسابك المهم الوثيقة تكون باسم صاحب الحساب

hamdochi
05-06-2015, 19:28
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه مينفعش ترسل عقد ايجار ليهم لازم تكون فاتورة او كشف حساب بنكي فاتورة غاز او كهرباء او مياه ولكن الآمن ليك عشان انت مقيم في دولة عربية كشف حساب بنكي موضح فيه نفس العنوان المكتوب في حساب انستا تقبل مروري بالتوفيق ان شاء الله

جابر1979
05-06-2015, 19:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
أتمنى ان تكون قد وفقت في تفعيل الحساب على منصة شركة انستا فوركس و ان تكون قد قمت لتداولات ناجحة و سحبت أموال من الشركة حتى يتم تأكيد المصداقية ، شكرًا

al-Mashhadani64
05-06-2015, 20:17
الاخ الكريم تستطيع ان تجلب تاييد سكني من المنطقه التي تسكن فيها وبتاريخ حديث وان شاء الله سيتفعل حسابك مع التقدير والاحترام

dark-king
05-06-2015, 20:48
بسم الله الرحمن الرحيم
يجب عليك إرسال الوثائق المطلوبة لتفعيل حسابك في المستوى الثانى وتكون بإرسال وثيقة تثبت العنوان .

roussi27
05-06-2015, 21:45
لا يا اخي عقد ايجار المحل لا يقبلونه ،، أرسل لهم اي وثيقة تبين عنوان منزلك مثل فاتورة الهاتف او ما شببها
وانا ايضا من الجزائر قمت بتفعيل المستوى الثاني عن طريق جواز السفر

alaa ali
05-06-2015, 21:50
السلام عليكم
الموضوع سهل جدا .. ارسل لهم ايصال كهرباء وصورة بطاقة الهوية الخاصة بك من الناحيتين الوجه

محمد ادم
05-06-2015, 22:05
المستوى الثانى يكون عن طريق وثيقة
تثبت العنوان مثل فاتورة ماء او كهرباء
كما تاكد من انه لم يمر على الفاتوره اكثر
من ثلاثه شهور وبالتوفيق لك...

samieh
05-07-2015, 00:29
السلام عليكم
اعتقد يا اخى انك لازم تبعت وثيقة من اى شركة مثبت بها نفس عنوانك بالبطاقة
كفاتورة تليفون او غاز او كهرباء ..الخ اما عقد ايجار مكتوب بين طرفين فيمكن التلاعب بالعنوان
فاعتقد انهم رفضوه لهذا السبب

adnan1969
05-07-2015, 00:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم ممكن تبعث كشف حساب بنكي او فاتوره نت او كهرباء كل هذه الوثائق مقبوله وحاول تكون جديده بتوفيق لجميع

hasback
05-07-2015, 00:40
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته واهلا بك اخي الكريم وبالنسبة لهذا الامر انا انصحك ان تكلم الدعم الفني العربي لانستا والذي يكون في صبح كل يوم عمل وان شاء الله سيجدون لك الحل

ali.22595
05-20-2015, 07:36
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
اخى الفاضل تفعيل المستوى الثانى للاسف لازم يكون فاتورة كهرباء او ماء او غاز او كشف حساب بنكى بنفس اسم التسجيل

karim02
05-20-2015, 07:38
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

noor eldyen
05-20-2015, 11:19
تحــــياتي للجميع

waelmma
05-20-2015, 12:06
:o:o:o اخى الكريم دائما تفعيل الحساب فى المرحلة الثانية بيكون اصعب من الاولى
ومكن استخدام جواز السفر والبطاقة وشهادة التخرج وايصال كهرباء ورخصة قياد وغيرها

REDA FOREX
05-21-2015, 10:22
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه مينفعش ترسل عقد ايجار ليهم لازم تكون فاتورة او كشف حساب بنكي فاتورة غاز او كهرباء او مياه ولكن الآمن ليك عشان انت مقيم في دولة عربية كشف حساب بنكي موضح فيه نفس العنوان المكتوب في حساب انستا تقبل مروري بالتوفيق ان شاء الله سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه مينفعش ترسل عقد ايجار ليهم لازم تكون فاتورة او كشف حساب بنكي فاتورة غاز او كهرباء او مياه ولكن الآمن ليك عشان انت مقيم في دولة عربية كشف حساب بنكي موضح فيه نفس العنوان المكتوب في حساب انستا تقبل مروري بالتوفيق ان شاء الله

bahoma310
05-29-2015, 16:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته هناك مستوى اول و مستوى ثاني اشكرك على هذه المشاركة الرائعة و اتمنى لك و لباقي الاعضاء بالنجاح و التقدم المستمر
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و شكرا

osama forexawy
05-31-2015, 14:06
بسم الله خير الاسماء بسم الله الذى لايضر مع اسمه شئ فى الارض ولا فى السماء
مرحبا اخوانى فى منتدى فوركس العرب :happy:
اخى عقد الايجار لابد وان يكون موثقا وحاول ان ترفعه كذا مرة انا الحمد لله قمت بتفعيل حسابى قبل ذلك بصورة عقد الايجار ان شاء الله يقبلوه

احمد سعيد على
06-01-2015, 16:30
تحــــياتي للجميع

qeqe77
06-01-2015, 16:31
اتوقع اولا يجب مراسلتهم قبل ارسال اي وثيقه اخرى مثلا ارسال لهم
هل تقبلون بكشف حساب باللغة الفلانيه او فاتوة كهرب باسم والدي @!!

Kiing
06-01-2015, 16:40
ممكن متلا انه من المستوى الثانى يكون عن طريق تم منه انه متلا ثيقة تثبت العنوان مثل فاتورة ماء ممكن انه مع كهرباء او كشف حساب بنكى او فاتورة هاتف منه متلا انه ممكن لابد ان تكون

adamsbooba
06-01-2015, 21:49
الفوركس ياإخوتي رحمة من الله تعالى عز و جل ربح و فواؤد و أصدقائ جدد كل هذا في موقع يوفر المال كل التوفيق للجميع

عاشق الفوركس
06-05-2015, 14:18
السلام عليكم , اخي الكريم ،يجب تكن صورة البطاقة الاقامة او الماء او الهاتف مترجة لكي يتم قبلوها من الشركة ان شاء الله

ehabbob
06-05-2015, 15:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الاعضاء الكرام وادارة منتدى فوركس العرب اتمنى لكم حظا موفقا و رزقا كريما باذن الله
والله ولى التوفيق

AbdounDZ
06-05-2015, 15:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته جمعة طيبة ومباركة
أنا لم أصل لتلك المرحلة بعد ، ولقد استفدت من تعليقات الأعضاء وأمنياتي بالتوفيق للجميع .
تقبل مروري وجزاك الله كل خير

عاشق الفوركس
06-06-2015, 20:01
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه , اخـــــي الكـريــــم لكي تسحب الارباح يجب عليك ان تفعل حسابك على المستويين الاول والثاني هو خلاصة القول

abdougagi
06-07-2015, 20:37
بامكانك ارسال فاترة الكهرباء او الغاز او الهاتف او فاتورة الانترت من اجل تجاوز المستوى الاول
لانه الغرض من ذلك هو التاكد من عنوان مسكنك حاول بعثها و ان تم رفضها راسل الدعم
تقبل مروري

ibrahim forex
06-08-2015, 00:32
المستوى الثانى يكون عن طريق وثيقة تثبت العنوان مثل فاتورة ماء او كهرباء او كشف حساب بنكى او فاتورة هاتف , و لابد ان تكون الوثيقة باسم صاحب الحساب

gootdf
06-08-2015, 15:18
والله يا اختى ماهى انا عايز اقول لحضرتك ان المبلغ اللى معاكى ده صغير جدا انك تبدأى بيه اى تجارة علشان كده
انا بقول لحضرتك انك تتعبى شوية فى البونص والردود علشان تقدر تحققى بونص كبير تتاجرى بيه ان شاء الله

AWAQ
06-08-2015, 15:56
عليك اخي ان ترسل لهم وجهي البطاقة و ليس الوجه الامامي فقط ذلك في المرحلة الاولي اما في المرحلة الثانية لو ارسلت رخصة القيادة وكلمت خدمة العملاء في الشات المباشر سوف يتم تفعيل حسابك هذا ما حدث مع اخي العزيز وان يكون وجة وظهر الرخصة القيادة وتقبل تحياتي لك

chirikhan
06-10-2015, 01:07
انا فعلت الحساب في مستواه الاول اما المستوى الثاني فكنت فعلا فقدت الامل فيه
انما الحمد لله العنوان في الجواز كان كافي من اجل تفعيل العنوان والحمد لله

roony
06-10-2015, 02:04
السلم عليكم لأخي الكريم
أظن أن إرسال عقد قاتورة للمياه
أو الكهرباء سيكون كاف
لتفعيل حسابك إنشاءالله
بالتوفيق لك أخي

ali20
06-10-2015, 02:10
انت اكيد يجب عليك تفعيل الحساب ف انستا
يجب انه التاجر يعرف ازاى يكون فة تفعيل للحساب لك سحب اى اموال رابحها من السوق وبكد يج تفعيل الحساب

محمد السيد
06-10-2015, 22:29
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. انا مش عارف ليه اونستا بتتعمد تعذب الناس عند
التفعيل وبالذات المستوى الثاني على كل حال انت ممكن ترسل فاتورة مياه او كهرباء او تليفون او نت

AH3
06-21-2015, 15:47
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي اضافتك الطيبه و تقبل مروري

habib_pro
06-21-2015, 15:57
اذا لم تتمكن من تفعيل المستوى الثاني انصحك بان تجد لك
فاتورة خاصة بك مثلا فاتورة هاتف او غاز او اي شيئ ثاني

a7med sniper
06-21-2015, 16:08
لا ايصال تور او مياه او غارز بتاريخ حديث هو عموما التفعيل التانىاللى بيكون فى نوع من التدقيق عليه كبير جدا والله المستعان

وبالتوفيق لكم

RAFEEQGAZAL
06-21-2015, 16:47
بسم الله الرحمن الرحيم :: يا شباب ممكن احد يجيبني بالتفصيل شنو فائدة تفعيل الحساب في انستافوركس انا اضن قرأة في انستافوركس انو غير مهم التفعيل ممكن احد يشرح لي ويا ريت يكون موضوع جديد كي يشاهده الجميع والسلام عليكم ورحمة الله

faisseli
06-21-2015, 16:48
بامكانك ارسال فاترة الكهرباء او الغاز او الهاتف او فاتورة الانترت من اجل تجاوز المستوى الاول
لانه الغرض من ذلك هو التاكد من عنوان مسكنك حاول بعثها و ان تم رفضها راسل الدعم
تقبل مروري

mechanical
06-21-2015, 18:12
السلام عليكم ... اولا هو فيه مستويين المستوي ابلاول بيطلب منك البطاقة عشان يعرف العنوان بتاعك والمستوي التاني بيطلب منك وصل كهربا او مايه او غاز عشان يتأكد متن العنوان بتاعك
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

westside11
06-23-2015, 19:41
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
اما بعد اخواني اخواتي الاعضاء الكرام في هدا المنتدى الجميل ...اما فيما يخص الموضوع فارجو افادتك الاخوةالاعضاء

RomanyMoreed
06-25-2015, 03:57
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

ممكن يكون الرفض بسبب قلة الجودة او يمكن بسبب ان التاريخ عدي علية فترة طويلة وبكدة هيترفض

بالتوفيق للجميع

gehad87
07-22-2015, 21:32
فاتورة خدمات من احد قطاعات الدولة باسمك انت مش باسم الوالد او الام
ده النظام الجديد ويكون مرفق بها ترجمة للوثيقة معتمدة من مركز ترجمة في بلدك ومختومة

pepobm
07-22-2015, 23:00
اخوانى الاعزاء اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى لكم رزقا كثيرا وحظا موفقا باذن الله
التوفيق من عند الله

Mimou206
07-25-2015, 22:24
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
اما بعد اخواني اخواتي الاعضاء الكرام في هدا المنتدى الجميل ...اما فيما يخص الموضوع فارجو افادتك الاخوةالاعضاء

RedaOlive
07-26-2015, 21:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته جمعة طيبة ومباركة
أنا لم أصل لتلك المرحلة بعد ، ولقد استفدت من تعليقات الأعضاء وأمنياتي بالتوفيق للجميع .
تقبل مروري وجزاك الله كل خير

Kiing
07-29-2015, 04:20
المستوى الثانى يكون عن طريق وثيقة تثبت العنوان مثل فاتورة ماء او كهرباء او كشف حساب بنكى او فاتورة هاتف و لابد ان تكون الوثيقة باسم صاحب الحساب

AYYOUB100
07-29-2015, 04:22
العنوان يجب أن يكون عن طريق بطاقة الإقامة او فاتورة الكهرباء أو الهاتف
أو غير ذالك المهم تكون رسمية ومن جهة حكومية لأنها مهمة لكل الطرفين

heba_a
07-29-2015, 04:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل حاول ان ترسل صورة البطاقه من الوجهين وان تكون حريص ان يكون العنوان المدون بالبطاقه هو المدون بوصل النور وان لم يفلح هذا الامر تواصل مع قسم المساعدة الفنية بالمنتدي

tarik46
08-12-2015, 16:33
من اجل تفعيل السمتوى الثاني يجب ان ترسل كشف حساب بنكي باسمك و لكن يجب ان يكون العنوان الذي
تسجلت به مطابق تماما للعنوان الموجود في الحساب البنكي الذي سترسله و سيتم التفعيل ان شاء الله
اتمنى ان اكون قد افدتك

aboubakr el ayach
08-12-2015, 16:35
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته. أخي العزيز بالنسبة للتفعيل في المستوى الثاني فقم فقط برفع مستند إداري يثبت محل سكناك وذلك عن طريق طلبه من طرف سلطاتك المحلية التي تشرف على إدارة حيك السكني.

Forex Story
08-18-2015, 02:32
ما اسهل تفعيل الحساب فى انستا ما عليك سوى ارسال مستند

...................................

andro2015
08-31-2015, 18:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم ارسل جواز سفر او وصل نور او مياه او غاز
فى المستوى الثانى وان شاء الله يتقبل لان ادارة انستا فوركس تعمل بكل جد وتقوم بالتفعيل فى وقت قصير

tarik46
09-16-2015, 18:58
لابد ان تتوفر شروط في وثيقة الاقامة و هي ان تكون ملونة و ان تكون لا تتجاوز 20 mb و اهم شيء ان يكون
العنوان الذي فيها مطابق تماما للعنوان الذي ادخلته عند التسجلي تاكد من هذه الامور و ستحل مشكلتك ان شاء الله
اتمنى ان اكون قد افدتك

pacMAN
09-16-2015, 19:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
أعد الكرة مرة أخرى و لا تيأس سيقبلون إن شاء الله
إن شاء الله بالربح و التوفيق إن شاء الله

d m
09-16-2015, 19:26
الســـــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم
بخصوص تفعيل الحساب يتم عن طريق ارسال الاوراق الخاصة بالهوية بالاضافة الى ايصال كهرباء او مياه حديث
بالتوفيق للجميع

ranimdammar
09-16-2015, 20:01
اذا كنت تملك اي فاتورة رسمية باسمك فانت في هذه الحال تستطيع تفعيل مستوى الثاني وتكون هذه الوثيقة اقل من ثلاثة اشهر
اذا كنت تسكن مع ابيك وكان له فاتورة باسمه حاول ان تغير الفاتورة الى اسمه مع موافقة الاب وسف تجد بعدها الحل

hamed mohamed
09-16-2015, 20:09
اخى الفاضل اشكرك اولا" على مشاركتك وسؤالك
اخى ان التفعيل فى المستوى الثانى بأنستا سهل وكن
يجب ان تتوافر الاشياء التى تطلبها للتفعيل مثل وصل كهرباء
او وصل غاز او وصل تليفون او وصل بنكى بشرط ان يكون بأسمك
وبه كل البيانات الذى سجلت بها عند فتح الحساب

ahdahmed
09-16-2015, 20:40
بسم الله والسلام عليكم اخوانى احب ارحب بالجميع
اعتقد اخى فقط يكون احد الفواتير اللى تضمن مكان الاقامه بالبيانات اللى ملائتها مسبقا
د بالشركه اتمنى اكون فدتك دمت سالما وبالف خير

otmani
09-16-2015, 20:45
حتى انا لم افعل الحساب ارجو من الاخوة الخيارات
المناسبة لتفعيلها وتقبل مروري

popa2015
09-23-2015, 21:22

abderraouffb
09-23-2015, 21:37
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
يجب عليك أخي تزويد ةالشركة بجميع المعلمات المتعلقة بك إثباثه بوثائق إدارية

seifhd
09-24-2015, 10:52
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

abderrahmenanis
09-24-2015, 17:15
تحــــياتي للجميع

mohammed55
09-25-2015, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
التفعيل الثناي هو اثبات للسكن انا بالنسبة لي ارسلت فاتورة الهاتف بها
عنوان بيتي فعليك ان ترفع وثيقة لفاتورة الكهرباء او الماء او الهاتف عليها
عنواك الشخصي هكذا باذن الله سيتم تفعيل حسابك والله واعلم تقبلو مروري

samir33
09-25-2015, 17:03
لا اعرف لمادى التفعيل في المستوى الثاني صعب و لا يتم الا بعد محاولات كثيرة
و انا حصل معي هدا الامر و لكن انصحك بتكرار المحاولات حتى تتمكن من اتمام التفعيل

Tro
09-25-2015, 17:10
.................................
ارسل فاتور كهرباء او غاز او مياه واضح فيها العنوان المسجل به في الحساب

abc
09-25-2015, 18:40
انان انصحك يا صديقي من اجل اتمام عملية تفعيل الحساب ان تقوم بارسال صورة
كشف حساب بنكي اوفاتورة غاز او كهرباء او اي فاتورة تحمل اسمك

chomadara
10-20-2015, 18:08
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
ممتاز كنت أنتضر بفارغ الصبر مثل هدآ الشرح المفصل والمفيد شكرا إخواني

ayoub321
10-20-2015, 20:27
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي الكريم مرحباً يجب أن تعرف أن لشركة انستا 2 من المستويات يجب تفعيلها لكي يكون حسابك شغال 100% أخي الكريم
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

seifhd
10-20-2015, 20:42
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

xfdhtg
10-22-2015, 15:44
فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية حال

---------- Post added at 01:44 PM ---------- Previous post was at 01:43 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

gadeer86
10-22-2015, 15:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. :
انا ارسلت لهم فاتورة كهرباء و تم التفعيل بنجاح ..
بالتــوفيق لك و لجميع الاعضاء .. :)

الخليل
10-22-2015, 18:43
تحية عطرة لجميع الاخوة بالمنتدى..
أشكركم جميعاً على هذا الجهد المقدر..
واتمنى من الله ان يجزيكم خير الجزاء..
فعلاً استفدت خير استفادة من هذا الموضوع..
وأتمنى من الاستمرار على هذا المنوال.....

akram mohamed obaid
10-22-2015, 21:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم يمكن ان ترسل اليهم الكثير من المستمسكات الاخرى مثل حساب بنكي او فاتوره كهرباء او ماء او بطاقه تحمل عنوانك السكني او فاتوره هاتف

katreenaziz
10-22-2015, 21:58
اخى الفاضل لو عقد الايجار بأسمك اعد ارسالة مرة اخرى بصورة واضحة ولو مقبلهوش ابعت اى حاجة تثبت اقامة زى مشف حساب بنكى او وصل تليفون او كهرباء بلتوفيق

ASMAA TAHA
10-25-2015, 21:15
لابد ان تقوم بارسال المستوى الثانى لكى تستطيع ان تسحب الارباح وذلك عن طريق اى وصل مياة او كهرباء او اى فاتورة هاتف او جوال وان يكون الوصل او الفاتورةو واضحة وايضا تكون حديثة

abdougagi33
10-29-2015, 01:18
مرحبـــــا اخي العزيز
لسوء الحظ انا جديد بالمنتدى و لا يمكنني ان اجيب على تساؤلك
اتمنى ان يتم اجابتك في اقرب وقت من طرف الاعضاء الخبراء
تحياتي

@bd
11-07-2015, 12:11
ما اسهل تفعيل الحساب فى انستا ما عليك سوف مستندات

حسابك بطريقة سهلة والدعم سوف يساعدك ما اسهل تفعيل الحساب فى انستا ما عليك سوف مستندات

asxqwzdc1
11-07-2015, 12:15
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداول من خلالها دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى واجهت ذلك الموقف

Profess7
11-07-2015, 12:59
يجب أن تمتلك بطاقات هوية ودليل على السكن
شكراً لك أخي على المشاركة. تقبلوا مروري والسلام

yansane
11-07-2015, 13:32
المستوى الثانى يكون عن طريق وثيقة تثبت العنوان مثل فاتورة ماء او كهرباء او كشف حساب بنكى او فاتورة هاتف. اما فيما يخص الموضوع فارجو افادتك الاخوةالاعضاء بالتوفيق للجميع عليك أخي الكريم بالوثائق المطلوبة في الموقع حتى يتسنى لك تفعيل حسابك

asxqwzdc1
11-07-2015, 13:36
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداول من خلالها دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى واجهت ذلك الموقف