PDA

View Full Version : انيبستا فوركس بين

Pages : [1] 2

hany fouad
03-17-2015, 06:50
هل شركة انيستا فوركس لا تتعامل مع البنوك المباشرة مباشرة ؟وهل ترسل للعميل ارباحة بعد مرور6 اشهر من طلبه اياها ؟
وان الشركة تخصم 50% من الارباح فى حال سحب المتاجر ارباحه ؟

mn3m
03-20-2015, 17:20
السلام عليكم ... التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص
بالتوفيق تقبل مروري

spider01
03-22-2015, 23:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة

مامون سباعنة
03-23-2015, 01:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحيـــه طيبة وبعد ::::
اشكرك اخي العزيز على سؤالك .. ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك اخي
اتمنى لك وللجميع النجاح والتوفيق
تحــــياتي للجميع

fadiarab
03-31-2015, 12:57
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة

abdelrazek
03-31-2015, 13:26
السلام عليكم اخي الكريم انا بصراحه مشوفتش مشاكل مع اني جربت اسحب وقالي في خلال يومين بس انا لغيت الطلب ولكن اعتقد ان السحب مش بينظر الفتره دي كلها . تقبل تحياتي

katreenaziz
04-03-2015, 23:43
اخى الكريم الكلام الى قولتة كلوا مش مظبوط مين الى قالك الحجات دية الارباح بتوصل خلال يوم او ساعات كمان ومفيش ال50% جية خالص الى قالك على الموضوع دا عايز يكرهك فى الشركة بلتوفيق

sa sa
04-03-2015, 23:47
السلام عليكم اخي العزيز انا بالطبع شركه انيستا كبيره وليها تعاملات مع كافه البنوك المشكله ممكن تكون في البنك ليس اكثر زي ما الاعضاء نصحوك بالتعامل مع انيتلر ده هيسهل عليك كتير ان شاء الله

mohamed saad
04-04-2015, 00:01
هذه الكلام غير حقيقي الشركة ذو مصداقية عالية وافضل بروكر في قارة اسيا وانا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة ولكن انا ارى انها افضل الشركات على الاطلاق اما بالنسبة للحسابات الملغاة فهذا بسبب اختراق اتفاقيات وبنود حظرت منها الشركة كالتداول على الاخبار

modr2015
04-07-2015, 14:59
اعتقد انيستا فوركس. توقيع العضو ... وجدت افضل شركة فيهم هى **dd المشكلة انها لا تسمح بالسحب الا عن طريق نفس طريقة الايداع اى الباى بال

aminlakhdar05
04-07-2015, 15:05
السلام عليك ورحمة الله وبركاته أخي الكريم انست فركس لن تجد فيها مشاكل إن شاء الله وليس كما تعتقد فهي بنسب لي شركة متاز

Yara1
04-07-2015, 15:27

---------- Post added at 12:27 PM ---------- Previous post was at 12:20 PM ----------

adnan1969
04-07-2015, 15:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
اخي الكريم ممكن انت سمعت ماجربت الشركه بتول ارباحك في نفس الوقت واذا كان بنك ارضي يمكن كم يوم مو 6 اشهر

chennana
04-08-2015, 15:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم هدا الكلام لا اساس له من الصحة
السحب يكون فوري و الشركة لا تسحب منك خمسين بالمائة من الارباح

modr2015
04-12-2015, 18:43
تعاملت مع عدة شركات بداية مع فوركسلوشن و انتهيت بجين كابيتال . .... علي علاقات مباشره بالعديد من البنوك التي تتعامل معها شركات الفوركس لذلك لا يكون هناك بنوك ... طيب الشركات اللي تعطي بطاقات صراف زي هوت فوركس وانيستا

ahmedtaher
04-17-2015, 15:05
السلام عليكم ... كل الشروط اللي انت بتقولها دي ليس لها اي اساس من الصحة ... ياريت تتعامل مع الموضوع بجدية اكتر
بالتوفيق ان شاء الله

مصراوى
04-17-2015, 15:11
اخى الفاضل اعتقد انة لابد قبل فتح حساب فى انستا ان تقوم بقرائة الشروط اولا والالتزام بها وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

دينا اسلام
04-17-2015, 15:14
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

snnaky
04-17-2015, 15:16
يا اخى من اين هذا الكلام وما هو مصدرة
هل هو استنتاج مثلا او اجتهاد من حضرتك ولا اية بالضيط بس عشان نفهم ونعرف نرد عليك

انستا تتعامل مع البنوك نعم انت يمكنك السحب على اى حساب بنكى ارضى كما تريد ولكن باقى المعلومات كلها خاطئة

midouknight
04-17-2015, 15:59
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
الشركة ترسل المال بصفة يومية أخي الغالي وعادةً السحب لا يتعطل كثيراً

fifi w mody
04-17-2015, 16:00
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الحقيقة اخى الكريم انا ليس لجى اى معلومات كافية عن هذا الموضوع ارجوا محاولة الاستفادة من الاعضاء

haphop
04-17-2015, 16:01
السلام عليكم ورحمه الله
ان شركه انوستا فوركس من اكبر الشركات التي تتعامل مع الفوركس ولها شهره كبيرهفي هذا المجال

Federerista
04-18-2015, 21:57
اخي الارباح تصل في غضون تلاتة ايام وبالتالي يجب قراءة عن الامر ليس اخي ست اشهر فهدا لن يحفز الناس على المتاجرة مع الشركة

FullyActive
04-18-2015, 22:01
هل شركة انيستا فوركس لا تتعامل مع البنوك المباشرة مباشرة ؟وهل ترسل للعميل ارباحة بعد مرور6 اشهر من طلبه اياها ؟

انستا بتتعامل مع البنوك الارضية عادى ولكن لازم تكون ارباحك مش اقل من 300 دولار
لكن عمولة كبيرة والسحب بطىء
يفضل السحب على البنوك الاكترونية

نادر صباح الدين
04-18-2015, 22:05
اعتقد أن شركة إنستا تتعامل مع التحويلات البنكية بشكل طبيعي، وأنه لا مشكلة في هذا الشأن، غير أن المشكلة أن حجم التحويلات البنكية ينبغي أن لاتقل عن 300 دولار ارباح، بينما يمكن تحويل مبالغ صغيرة بالنسبة للبنوك الالكترونية، ويمكن أن يكون ذلك بميالغ صغيره بالنسبة لبطاقات الائتمان، أما ما يتعلق بحسم 50 % من الارباح فااعتقد أن هذا غير صحيح، إذا يمكن لك سحب ارباحك كاملة شريطة ألا يدخل فيها البونص الذي يحول إليك من مشاركاتك في المنتدى.

omaoma
04-18-2015, 23:37
لايوجد اىى شى انت قولت عليه واكدي اسنتا هى م كبر شكرات لفوركس

انستا ه سمعة كويس جدا وي معرفة ل قواعد البوصن ويج انه نختار افضل اللحسبات فى انستا واختيا افضل طريقة للسحب

esso gamal
04-18-2015, 23:38
تتميز العمليات الآجلة في أنّ دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية لا يتمّان لدى عقد الصفقة بل بعد فترة تُعين مسبقا تدعى موعد التصفية وتجرى هذه التصفية عادة في كل شهر مرة، وكذلك قبل آخر جلسة من جلسات البورصة حيث تسوى الصفقات نهائيا بين المتعاملين في سوق الأوراق المالية بيعا وشراء، ويتم دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية فعليا خلال عدة أيام من تاريخ التصفية ولما كان دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية في العمليات الآجلة يتم بعد فترة يختلف بدءها حسب الاتفاق المعقود بين الطرفين، فإنّ أنظمة البورصة اشترطت على المتعاملين في السوق الآجلة تقديم تأمين مالي حتى إبرام الصفقة نهائيا بشكل لا يلحق الضرر بأحد المتعاقدين

User_90
04-18-2015, 23:38
من معلوماتي ان لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة تحياتي

الاصيل
04-18-2015, 23:47
كنت اتمنى تحقيق ربح ومحاوله سحبه حتى تكون عندى خبره فى عمليه سحب الاموال والرد على مشاركتك
ولكن للاسف الى الان لم استطع تحقيق ارباح لذلك اتمنى ان تجد رد من مشاركة الاعضاء
تمنياتى للجميع بالتوفيق

بسمه
04-18-2015, 23:50
ولمعلوماتك انه قد تاسس سوق الفوركس عام 1971 عند حويل المعاملات من استخدام قيم ثابته الى للاستخدام قيم التعويم التى قد تكون مربحه فى بعض الاحيان

Miro1
04-18-2015, 23:50
ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﺍﻟﺘﺠﺮﻳﺒﻲ ﻣﺤﺎﻛﺎﺓ ﻟﻠﺴﻮﻕ ﻭﺍﻻﺳﻌﺎﺭ ﺍﻟﺘﻲ
ﺗﺠﺮﻱ ﻟﻴﺴﺖ ﺣﻘﻴﻘﻴﺔ ﺑﻞ ﻫﻲ ﺍﻓﺘﺮﺍﺿﻴﺔ ؟؟ ﻻ ﻳﺎ ﺍﺧﻲ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻜﻼﻡ
ﻋﺎﺭ ﻋﻦ ﺍﻟﺼﺤﺔ ﻭﻟﻮ ﻓﺘﺤﺖ ﺍﻟﻤﻨﺼﺔ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺘﺠﺮﻳﺒﻲ ﻭ ﻋﻠﻰ
ﺍﻟﺤﻘﻴﻘﻲ ﺳﺘﺮﻯ ﻧﻔﺲ ﺗﺤﺮﻙ ﺍﻻﺳﻌﺎﺭ ﺃﻱ ﺍﻧﻬﺎ ﺗﻘﺪﻡ ﺣﺮﻛﺔ ﺍﻟﺴﻮﻕ
ﺍﻟﺤﻘﻴﻘﻴﺔ ﻭﻟﻜﻦ ﺍﻟﺘﺠﺮﻳﺒﻲ ﻳﺨﺘﻠﻒ ﻋﻦ ﺍﻟﺤﻘﻴﻖ ﻓﻲ ﻣﺴﺎﻟﺔ ﺍﻟﻀﻐﻂ
ﺍﻟﻨﻔﺴﻲ ﻓﺎﻧﺖ ﺗﺘﺎﺟﺮ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺠﺮﻳﺒﻲ ﺑﺪﻭﻥ ﺧﻮﻑ ﺍﻭ ﺿﻐﻂ ﻧﻔﺴﻲ
ﺃﻱ ﺗﺘﺎﺟﺮ ﻭﺍﻧﺖ ﻣﺮﺗﺎﺡ ﺍﻣﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﻘﻴﻘﻲ ﻓﻴﻮﺩ ﺧﻮﻑ ﻭﻻ ﺩﺍﻋﻲ
ﻟﻨﺬﻛﺮ ﻛﻴﻒ ﺍﻥ ﺍﻟﺨﻮﻑ ﻳﺆﺛﺮ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻘﺮﺍﺭ ﺩﺍﺋﻤﺎ

esso gamal
04-18-2015, 23:54
تتميز العمليات الآجلة في أنّ دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية لا يتمّان لدى عقد الصفقة بل بعد فترة تُعين مسبقا تدعى موعد التصفية وتجرى هذه التصفية عادة في كل شهر مرة، وكذلك قبل آخر جلسة من جلسات البورصة حيث تسوى الصفقات نهائيا بين المتعاملين في سوق الأوراق المالية بيعا وشراء، ويتم دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية فعليا خلال عدة أيام من تاريخ التصفية ولما كان دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية في العمليات الآجلة يتم بعد فترة يختلف بدءها حسب الاتفاق المعقود بين الطرفين، فإنّ أنظمة البورصة اشترطت على المتعاملين في السوق الآجلة تقديم تأمين مالي حتى إبرام الصفقة نهائيا بشكل لا يلحق الضرر بأحد المتعاقدينتتميز العمليات الآجلة في أنّ دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية لا يتمّان لدى عقد الصفقة بل بعد فترة تُعين مسبقا تدعى موعد التصفية وتجرى هذه التصفية عادة في كل شهر مرة، وكذلك قبل آخر جلسة من جلسات البورصة حيث تسوى الصفقات نهائيا بين المتعاملين في سوق الأوراق المالية بيعا وشراء، ويتم دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية فعليا خلال عدة أيام من تاريخ التصفية ولما كان دفع الثمن وتسليم الأوراق المالية في العمليات الآجلة يتم بعد فترة يختلف بدءها حسب الاتفاق المعقود بين الطرفين، فإنّ أنظمة البورصة اشترطت على المتعاملين في السوق الآجلة تقديم تأمين مالي حتى إبرام الصفقة نهائيا بشكل لا يلحق الضرر بأحد المتعاقدين

User_90
04-18-2015, 23:55
اعتقد ان
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة تحياتي

zhar01
04-18-2015, 23:57
اشكرك اخي العزيز على سؤالك
ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك اخي

Wassa04
04-19-2015, 01:13
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم الطلب لا يمكن ان يتجاوز
4 ايام هذا في حالة تعامل بالتحويل البنكي

zhar01
04-19-2015, 01:49
التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص

رضوى
04-19-2015, 01:51
وان الشركة تخصم 50% من الارباح فى حال سحب المتاجر ارباحه ؟ عتقد انيستا فوركس. توقيع العضو ... وجدت افضل شركة فيهم هى **dd المشكلة انها لا تسمح بالسحب الا عن طريق نفس طريقة الايداع اى الباى بال

Eslam1
04-21-2015, 05:24
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

eslam kassem
04-21-2015, 06:35
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه
و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا
يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة

abdelaziz 10
04-21-2015, 17:10
اظن يا اخي ان انستافوركس شركة صانعة للسوق اي ان السيولة هي التي توفرها للمتاجر
بالتالي الامر يفسر ان الشركة تربح لو انت خسرت وتخسر لو انت ربحت

Miro1
04-21-2015, 17:12
ﺍﻟﺸﻲﺀ ﺍﻷﻭﻝ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺠﺐ ﻋﻠﻴﻚ ﻓﻌﻠﻪ ﻛﻤﺘﺎﺟﺮ ﺑﺎﻟﻔﻮﺭﻛﺲ، ﻭﺍﻟﺬﻱ
ﺳﻮﻑ ﻳﻘﻠﻞ ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ ﺣﺘﻰ ﻣﻊ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺍﻟﺮﺍﻓﻌﺔ ﺍﻟﻤﺎﻟﻴﺔ
ﺑﺤﺴﺎﺑﻚ، ﻫﻮ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺴﺘﻮﻯ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ risk profile . ﺍﺟﻠﺲ
ﻭﺣﺪﺩ ﺍﻟﻤﻘﺪﺍﺭ ﺍﻟﺬﻱ ﺗﺴﺘﻄﻴﻊ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺣﺴﺎﺑﻚ ﺑﻜﻞ
ﺻﻔﻘﺔ؟ ﺇﺫﺍ ﻛﺎﻥ %2 ﻫﻮ ﺭﻗﻤﻚ ﺣﻈﻚ، ﺇﺫﻥ ﺗﺎﺟﺮ ﺑﻬﺬﻩ ﺍﻟﻘﺎﻋﺪﺓ
ﻛﺪﻟﻴﻠﻚ ﺍﻹﺭﺷﺎﺩﻱ . ﺇﺫﺍ ﺍﺧﺘﺮﺕ %2، ﻓﺄﻧﺖ ﺑﻼ ﺷﻚ ﻣﺘﻮﺍﺟﺪ
ﺑﺎﻟﻠﻌﺒﺔ ﻟﻤﺪﺓ ﻃﻮﻳﻠﺔ ﻣﻦ ﺍﻟﺰﻣﻦ، ﺑﺮﺍﻓﻌﺔ ﺃﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﺍﻓﻌﺔ

sherry mohamed
04-21-2015, 18:06
اشكرك اخي العزيز على سؤالك .. ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك اخي
تحــــياتي للجميع

Federerista
04-21-2015, 18:54
لا اخي على العكس الشركة انستافوركس ترسل ارباحها للعملائها في غضون تلاتة ايام لا اكتر ولكن الامر يتعلق ايضا بالبنك
الدي تتعامل مع هل هو المتروني ام ارضي

ali.22595
05-06-2015, 17:57
اخى الفاضل اعتقد ان شركة انستا بتتعامل كل البنوك لانك ممكن تخليها تبعتلك حوالة بنكية اما
السحب بالماستر او البنوك الالكترونية بيكون استلام السحب فيها سريع فى خلال ساعات من وقت السحب

Mohamed Morsy
05-13-2015, 13:23
اعتقد أن شركة إنستا .. تتعامل مع التحويلات البنكية بشكل طبيعي، وأنه لا مشكلة في هذا الشأن، غير أن المشكلة أن حجم التحويلات البنكية ينبغي أن لاتقل عن 300 دولار ارباح، بينما يمكن
تحويل مبالغ صغيرة بالنسبة للبنوك الالكترونية، ويمكن أن يكون ذلك بميالغ صغيره بالنسبة لبطاقات الائتمان، أما ما يتعلق بحسم 50 % من الارباح فااعتقد أن هذا غير صحيح، إذا يمكن ليك
سحب ارباحك كاملة شريطة ألا يدخل فيها البونص الذي يحول إليك من مشاركاتك في المنتدى
تحياتي ...

hager omar
05-13-2015, 13:36
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

عفوا اخي الكريم هذا الكلام ليس له دليل من الصحة واتمني ان تراجع معلوماتك حتي تستطيع ان تتعرف علي مصداقية الشركة

تقبل مروري

elmassy anouar
05-13-2015, 13:58
اخي العزيز لا تقلق من اي شيء بخصوص هذه الشركة كن متأكدا ان الارباح التي حصلت عليها ستصلك

طارق محمد احمد
05-13-2015, 14:03
ا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة

اعتقد انيستا فوركس. توقيع العضو ... وجدت افضل شركة فيهم هى **dd المشكلة انها لا تسمح بالسحب الا عن طريق نفس طريقة الايداع اى الباى بال

elmassy anouar
05-13-2015, 14:05
اخي العزيز لا تقلق من اي شيء بخصوص هذه الشركة كن متأكدا ان الارباح التي حصلت عليها ستصلك الى حسابك البنكي فلا تخف

monji125
05-13-2015, 14:10
تحية طيبة اخواني الاعزاء وبعد
اشكرك اخي الفاضل على شرحك للرافعة المالية واهميتها في سوق الفوركس...
اتمنى النجاح للجميع

طارق محمد احمد
05-13-2015, 14:18
هذه الكلام غير حقيقي الشركة ذو مصداقية عالية وافضل بروكر في قارة اسيا وانا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة ولكن انا ارى انها افضل الشركات على الاطلاق اما بالنسبة للحسابات الملغاة فهذا بسبب اختراق اتفاقيات وبنود حظرت منها الشركة كالتداول على الاخبار

Koumedaym
05-13-2015, 14:34
بسم الله الرحمان الرحيم
لا اخي الكريم . شركة انستا تتعامل بجدية
ولتفادي اي مشاكل سحب عليك بكارد الانستا

karim02
05-13-2015, 15:02
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

waelmma
05-13-2015, 16:16
:)):)):)) الكلام اللى بتقوله اول مرة اسمعه اخى الكريم لكن الحقيقة ان شركة انستا
لاتخصم شىء وكمان التحويل بيتم تانى يوم على طول وربنا يوفقك اخى

aminooos
05-13-2015, 16:41
السلام عليكم ... التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة اشكرك اخي العزيز على سؤالك .. ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك اخي

big.pharaoh
05-13-2015, 16:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. انت مين قال لحضرتك الكلام ده ؟؟ لا طبعا مفيش كده خالص وممكن كمان تاخد الارباح على حواله بنكيه علطول بس الفكره ف ان العموله هتبقى عاليه فخليك مع بنك اليكتروني احسن زي سكريل او نتيللر

wael33
05-13-2015, 19:12
اخى الكريم انصحك بالدخول الى القسم التعليمى والتعلم الجيد قبل ان تقوم بعملية التداول لانة من الواضح انك لا تمتلك التعلم الجيد
وبالتوفيق والنجاح

aminalamor
05-13-2015, 19:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقدم ان ارسال الاموال الى المتاجر يكون في وقتها وهو لا يتعدى الاسبوع في حالة وجود ارباح اما ان تطول المدة الى ستة اشهر فان الكثير من التجار سيفر من التداول بها
بالتوفيق للجميع

معتصم سباعنة
05-13-2015, 19:44
اخي لا وجود لهذا الكلام ابدا بالنسبة لي اسحب دون اي مشاكل فالشكرة تتعامل مع بنك بايونيير وترسل الاموال خلال 8 ساعات عمل - تستطيع طلب بطاقة ماستر كارد الخاصة بالشركة والتجربة بنفسك - بالتوفيق
تقبل مروري

Kiing
05-14-2015, 21:05
لا لانه من هناك متلا لكن لاسهل عليك الامر انه يمكنك التعامل مع كل من بطائق دولية لزبنائه تم نقول ان الشركة ممتازة التتعامل معه تم انه يمكنك السحب لكن خلاله مباشرة فقط

haythem95
05-14-2015, 21:11
ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة ولكن انا ارى انها افضل الشركات على الاطلاق اما بالنسبة للحسابات الملغاة فهذا بسبب اختراق اتفاقيات وبنود حظرت منها الشركة كالتداول على الاخبار

salahabuzaid
05-14-2015, 22:02
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

مشكور جدا يا اخي على هذا الموضوع الجيد و التحليل الرائع و نتمنى المزيد من هذه المواضيع .............
شكرا جزيلا ................

nda
05-15-2015, 11:23
الفوركس صعب طبعا الربح فيه دائما يعني مش معقول هتربح علي طول لازم خساير ولازم مرجنة في بعض الاوقات يا غالي هذا هو الفوركس انت ممكن تقلل الخسارة بخبرتك وتعللمك ودخوللك الصح للصفقات

BASAM IBRAHEM
05-21-2015, 09:49
لسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحــــياتي للجميع

omar samy
05-21-2015, 10:53

almared13
05-21-2015, 12:58
تحــــياتي للجميع

noor eldyen
05-21-2015, 17:47

wlaa
05-21-2015, 18:27
اخي الكريم هدا الكلام لا اساس له من الصحة
السحب يكون فوري و الشركة لا تسحب منك خمسين بالمائة من الارباح

karim02
05-21-2015, 18:45
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

ملاك الروح
05-21-2015, 18:50
لا اخي الكريم الشركة تتعامل مع بنك بايونيير وكذلك تعالج امر السحب خلال 8 ساعات
اتمنى لك التوفيق والنجاح

FullyActive
05-22-2015, 01:54
ممكن ترسل من اسنتا فوركس للبنوك الالكترونية بشكل مباشر ولكن الارباح لا تقل عن 300 دولار
ولكن العمولة مرتفعة اسحب على البنوك الالكترونية افضل

BHMA
05-22-2015, 02:07
السلام عليكم ورحمة الله عزيزي لكي لا تتخبط بالافكار والمقتراح حين تواجه تساؤلات مثل هذه يجب عليك الرجوع الى شروط الموقع الذي تتعامل معه , على كل حال انا بحثت في الاسئلة الشائعة لدى شركة انستا فوركس وكانت هذه النتيجة :

1- السحب عن طريق نظام سكريل و نظام موني بوكرز يستغرق بين 1-7 ساعات
2- التحويلات البنكية تستغرق بين 2 - 4 ايام ( وهذا يخبرك بان الموقع يتعامل مع البنوك ويمكنك سحب ارباحك عن طريقها )
3- السحب عن طريق بطاقات فيزا وماستر كارد المربوطة بحساب بنكي يستغرق من 1 - 6 ايام
اما عن الحد الادنى من السحب ف لا توجد قيود على السحب. يمكنك دائماً طلب سحب اى مبلغ متبقى فى حسابك التجارى. لكن يوجد استثناء وهو السحب عن طريق التحويل البنكى (أدنى حد للسحب 300 دولار أمريكى) وايضاً السحب عن طريق بطاقات الائتمان (حدود السحب من 50-2500 دولار أمريكى). ايضاً يرجى الانتباه ان رسوم البنوك على التحويلات البنكية قد تصل حتى 30 دولار أمريكى.
وايضا فان الشركة لاتخصم من ارباحك وانما تعطيك ارباحك كاملة لكنك لايمكنك ان تقوم بسحب ماجمعته من البونص bonus
ارجو ان اكون افدتك قدر الامكان يمكنك مراجعة هذه الشروط بصورتها الكاملة والتفصيلية عن طريق الرابط التالي لتتاكد بنفسك
https://www.instaforex.com/ar/faq.php

yyahhyaa
05-22-2015, 02:31
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

للإجابة على سؤالك إن هذا الموضوع يعتمد على موقعك الجغرافي

فإن كنت في أوروبا مثلا فليس هناك أية مشكلة في التحويل وأظن أيضا أن دول الخليج مريحة في التعامل أيضا

ولكن الحالة تختلف من دولة إلى أخرى ولا أظن أن هناك فترة انتظار ستة أشهر

وأما من أجل الخصم فسوف يخصمون ما أخذته من المنتدى فقط

modr2015
05-22-2015, 02:56
وك المباشرة مباشرة ؟وهل ترسل للعميل ارباحة بعد مرور6 اشهر من طلبه اياها ؟
وان الشركة تخصم 50% من الارباح ف

masry928
05-23-2015, 10:36
اخى الكريم اسحب صورة بطاقتك وش وظهر على اسكانر ولو مش عندك اسكانر انزل لاى سيبر وهوا هيسحبهم وخدهم على فلاشة وابعتهم للشركة وربنا ييسرلك الحال

moh93
05-23-2015, 11:13
انا مش عارف الكلام دة بس انت عرف انه انستا فورك ليس فيها ا مشاكل فى الدالو لو استمر الحساب بدون تتداول
واكدي بكدة الفوركس لن يكون مطلوب التدال فية ى كل وقت

omer1
05-23-2015, 17:01
فعلا الذهب غير مبهر يمكن من وجهه نظرك و انا كمان شايف كده شويه
ولكن هو مبهر شويه بالنسبه ليا لاني سمعت ان حركته سريعه جدا و ان السبيرد بتاعه 60 نقطه !!

samieh
05-23-2015, 18:30
ايه اللى بتقوله ده يا اخى انت جبت الكلام ده منين
انستا بتتعامل مع البنوك مباشرة صحيح ولكن الارباح توصل بعد 6 شهور دى بقى اشاعة وكدب
وكمان ياخدوا 50 % من الارباح ليه شغالين بالربا ولا ايه
ده لو كان كدة مكانش حد اتعامل مع الشركة اصلا
يا ريت بعد كدة تتأكد من الكلام قبل ماتقوله

nda
05-23-2015, 22:05
بالتأكيد أخي الكريم السبب هو ان اي استراتيجية لا بد لها من وقت للوصول الى اهدافها
كم ان الخصائص من كل شزوج تختلف الى الزوج الاخر
مع الملاحظة تتعلم الكثير

محمد السيد
05-23-2015, 23:05
ايه الكلام الفارغ ده .. وايه الاشاعات دي ؟؟ مين قلك الكلام ده ؟؟اولا شركة انيستا فوركس فعلا لا تتعامل مع البنوك الارضية مباشرة
ولاترسل للعميل ارباحة بعد مرور6 اشهر من طلبه اياها وانما ترسلها له فورا وان الشركة لا تخصم شئ من الارباح فى حال سحب المتاجر ارباحه

omer1
05-24-2015, 10:26
يا اخى الفاضل اولا دا مخالف لقوانبن المنتدى وبشهر مواقع اخرة وبعدم ما احترامى ليك الموقع
دة انا كنت بتعامل معاة ونصاب انصح احسن اجتهد فى المنتدى دة بجد هتلاقى فيدا احسن من الباقى

wlaa
05-24-2015, 16:03
نعم يا أخي الكريم الســـــوق يتحرك بقوى العرض والطلب وقوى العرض والطلب تزداد وتنقص من خلال المؤشرات الإقتصادية الهامة مثل سعر الفائدة والتضخم وأشياء أخرى شكرا وبالتوفيق

شهيرة
05-24-2015, 16:12
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه
و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة

ahmed90
05-24-2015, 16:25
لا اخي على العكس الشركة انستافوركس ترسل ارباحها للعملائها في غضون تلاتة ايام لا اكتر ولكن الامر يتعلق ايضا بالبنك
الدي تتعامل مع هل هو المتروني ام ارضي

yassine imq
05-24-2015, 16:31
مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الهام
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء
اليك أهدي عبارات الشكر والتقدير

ASMAA TAHA
05-24-2015, 16:41
لا شركة انستا فوركس تتعامل مع الفيزا وايضا تتعامل مع البنوك الالكترونية وتتعامل مع الماستركارد الخاص بها
ولكن اسهل طريقة هى ان تقوم تحويل الاموال على اى حساب لك فى البنوك الالكترونية التى تدعمها انستافوركس

moh93
05-24-2015, 17:39
انا مش عارف الكلام دة بس انت عرف ان اسنا تسمح للتداول فى اى وقت
واكد اسنتا لن كيون فية اى مشاكل لو التاجر استمر فترة نل يتداول ويجب انه يكون فية معرفة عن التدالو قبل البء فى الفوركس

العراقي
06-12-2015, 00:38

العراقية
06-16-2015, 00:22
الفوركس صعب طبعا الربح فيه دائما يعني مش معقول هتربح علي طول لازم خساير
ولازم مرجنة في بعض الاوقات يا غالي هذا هو الفوركس انت ممكن تقلل الخسارة بخبرتك وتعللمك ودخوللك الصح للصفقات

ibrahim forex
06-16-2015, 02:31

mohamed hd
06-16-2015, 14:53
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة..............

RomanyMoreed
06-17-2015, 21:47
السلا معليكم ورحمة اللة وبركاتة

انت جبت الكلام ده من فين يا حضرت ؟؟ الكلام ده غير صحيح بالمرة والارباح بتوصل علي الحوالة البنكية بعد 3 ايام

ayoub321
06-18-2015, 02:24
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
هي تتعامل مع البنوك مباشرة لكن ليس كل البنوك
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

raaslen316
06-18-2015, 03:23
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل
عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر
فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه
و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب
من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك
الايداع من خلاله في ثوني معدودة

boymajid
06-18-2015, 06:34
تحــــياتي للجميع

big.pharaoh
06-18-2015, 07:08

مين اللى قال الكلام ده ؟ هو في شركه في الدنيا ترسل ارباح العميل بعد 6 شهور ؟؟؟ مكنش حد دخل سوق الفوركس . وبعدين مين قال برضو انها بتخصم 50% من الارباح ؟؟ معلوماتك مغلوطه جدا للاسف

zineb01
06-18-2015, 10:15
من معلوماتي ان لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة تحياتي

ziyaddn
06-18-2015, 15:29
يا اخى الفاضل اولا دا مخالف لقوانبن المنتدى وبشهر مواقع اخرة وبعدم ما احترامى ليك الموقع
دة انا كنت بتعامل معاة ونصاب انصح احسن اجتهد فى المنتدى دة بجد هتلاقى فيدا احسن من الباقى

almagik
06-18-2015, 16:25
السلام عليكم اخى الفاضل القليل من العرب يفكرون فى هذا الموضوع
ولهذا لم نتقدم حتى الان على الرغم اننا نمتلك اكثر من الغرب فى كل شىء ولكن ليس هناك عقل

MONTASR SHABAN
06-19-2015, 00:10
اعتقد أن شركة إنستا تتعامل مع التحويلات البنكية بشكل طبيعي، وأنه لا مشكلة في هذا الشأن، غير أن المشكلة أن حجم التحويلات البنكية ينبغي أن لاتقل عن 300 دولار ارباح، بينما يمكن تحويل مبالغ صغيرة بالنسبة للبنوك الالكترونية، ويمكن أن يكون ذلك بميالغ صغيره بالنسبة لبطاقات الائتمان، أما ما يتعلق بحسم 50 % من الارباح فااعتقد أن هذا غير صحيح، إذا يمكن لك سحب ارباحك كاملة شريطة ألا يدخل فيها البونص الذي يحول إليك من مشاركاتك في المنتدى.

autocom
06-19-2015, 01:12
السلام عليكم ... التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة تحــــياتي للجميع

السلام عليكم اخي الكريم انا بصراحه مشوفتش مشاكل مع اني جربت اسحب وقالي في خلال يومين بس انا لغيت الطلب ولكن اعتقد ان السحب مش بينظر الفتره دي كلها . تقبل تحياتي

mechanical
06-21-2015, 17:49
السلام عليكم ... شركة انستا فوركس يمكنها التعامل مع البنوك مباشرة اما بالنسبة لاسئلتك الباقيه فمش هقدر افيدك فيها انت ممكن تلجأ لاي مصدر ممكن يفيدك
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

faisseli
06-21-2015, 18:08

a7med sniper
06-21-2015, 18:15
مين اللى جاب المعلومات الغريبه دى الربح بيوصل لعى طول اخى الكريم الى السحب اللى انت بتعلمه

بيكون فى لبنك على طول بعدها بيوخم على الاكتر والله المستعان

habib_pro
06-21-2015, 18:25
انستافوركس تتعامل مع بعض البنوك و يمكن ان ترسل اليها امولك بشكل
مباشر و لا يمكن ان تدوم مدة انتظا رالتحويل فترة طويلة اخي الكريم

جابر1979
06-21-2015, 18:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته . هناك مفاهيم مغلوطة و ذلك لانه يجب قراءة شروط الاتفاقية التي وافقت عليها قبل التسجيل ، و هي واضحة المعالم .

gehad87
07-22-2015, 17:34
ايه الكلام ده مين اللي ضاحك عليك وقايلك كده الشركة بتدفع فوري بس انت راعي ميعاد السحب يعني لا تسحب وسط الاسبوع ولا اخره
والعمولة اللي البنوك بتاخدها مش معدية 5%

Kiing
07-25-2015, 19:45
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية

asxqwzdc
07-26-2015, 16:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةركة ذو مصداقية عالية وافضل بروكر في قارة اسيا وانا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة ولكن انا ارى انها افضل الشركات على الاطلاق اما بالنسبة للحسابات الملغاة فهذا بسبب اختراق اتفاقيات وبنود حظرت منها الشركة

---------- Post added at 01:19 PM ---------- Previous post was at 01:17 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعضل بروكر في قارة اسيا وانا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعضل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

alaa ali
07-26-2015, 16:26
السلام عليكم
ما قلته غير صحيح ....... الامر سهل جدا فى التعامل مع بنوك كثيرة مثل نتللر او بيزا او مونى بوكر
بالتوفيق

forexangi1
07-29-2015, 05:33
السلام عليكم ورحمه الله
ان شركه انوستا فوركس من اكبر الشركات التي تتعامل مع الفوركس ولها شهره كبيرهفي هذا المجال

Forex Story
08-16-2015, 01:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
اخي الكريم ممكن انت سمعت ماجربت الشركه بتول ارباحك في نفس الوقت واذا كان بنك ارضي يمكن كم يوم مو 6 اشهر......................

ynwa1892
08-26-2015, 14:32
السلام اخي لا ياخي الامر ليس هكذا ابدا حاول ان تراجع قوانين السحب الخاصة بالانستا وهي جد بسيطة ومتساهلة لحد كبير مع طرق السحب
وفقك الله

azezu 2007
08-26-2015, 14:36
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الحقيقة اخى الكريم انا ليس لجى اى معلومات كافية عن هذا الموضوع ارجوا محاولة الاستفادة من الاعضاء_

karimovtich
08-26-2015, 15:11
اخي الكريم مشاكل البنوك الارضيه كثيره كما ان الشركه بتاخد 35 دولار لكل تحويل لبنك ارضي اعتقد ان الحل في البنوك الالكترونيه فهي اسرع واسهل ويمكن ان تسحب بالفيزا ايضا

Heba17
08-26-2015, 15:44
كلام مش مظبوط حضرتك بتحول ارباحك على البنوك الالكترونية او بنك الشخى ومش بيخصم كل النسبة دى ولا الوقت الطويل دة

Weam azzam
08-26-2015, 15:49
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اشكر اخي الكريم على طرح هذا الاستفسار المهم

و اما الاجوبه فانها اثلجت دورنا حقيقة
و طمانتنا بان شركة فركس هي ذو مصداقية
و تتعامل بامانة مع عملائها
شكرا لكم جميعا
و وفقكم الله
دمتم بود

ayoubrock
08-26-2015, 15:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مش مظبوط حضرتك بتحول ارباحك على البنوك الالكترونية او بنك الشخى ومش بيخصم كل النسبة دى ولا الوقت الطويل دة البنوك الارضيه كثيره كما ان الشركه بتاخد 35 دولار لكل تحويل لبنك ارضي اعتقد ان الحل في البنوك الالكترونيه فهي اسرع واسهل ويمكن ان تسحب بالفيزا ايضا

rifi
08-26-2015, 16:05
شكرا عن طرحك هدا الموضوع
لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع البونك التي تتعامل معه الشركة سوف تجدهم في منصتك في الشركة من هناك ستختار البنل الدي ستتعامل معه

ihategames
08-26-2015, 16:14
اخى الكريم الكلام الى قولتة كلوا مش مظبوط مين الى قالك الحجات دية الارباح بتوصل خلال يوم او ساعات كمان ومفيش ال50% جية خالص الى قالك على الموضوع دا عايز يكرهك فى الشركة بلتوفيق

waleed shaaban
08-26-2015, 16:18
الشركه تتعامل مع البنوك فهى شركه كبيره ولايوجد مثل تلك الكلام ولقد علمت من احد الاصدقاء انه قام بسحب حسابه بالكامل
ولم يجد اى صعوبات علما بانه ليس مندوب للشركه ولكل شركه عيوب فابحث عن العيوب
وعالجه ان امكن او ابتعد وانت حر

radwann
08-26-2015, 16:26
اشكرك اخي العزيز على سؤالك ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك الإلكترونية بشكل جيد بدون مشاكل
اتمنى لك النجاح والتوفيق

josef juvé
08-26-2015, 17:46
لا اخي هذا كلام باطل 100 بالمئة الشركة ترسل لك اموالط في ضرف نصف يوم او يوم و ارباحك كلها تصلك ليس النصف تقبل مروري وبالوفيق للجميع

forex all arabes
08-26-2015, 21:51
مرحبا اخي الكريم وسعدت بموضوعك اتمنى تحقيق ربح ومحاوله سحبه حتى تكون عندى خبره فى عمليه سحب الاموال والرد على مشاركتك
ولكن للاسف الى الان لم استطع تحقيق ارباح يارب اكون افدك واتمني لك مزيد من الربح

mohsiin
08-26-2015, 21:59
اخي الكريم هالشركة دات مصداقية عالية وتعتبر افظل بروكر في قارة اسيا و عن تجربتي الشخصية فلقد قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية و تم السحب في يومها و نفس الشيء للايداع
موفق اخي

tarik46
09-09-2015, 22:53
لا يا اخي من قال لك هذا الكلام العاري من الصحة هذا غير صحيح فشركة انستا فوركس تدفع بدون اي خصم
و تصلك اموالك في ظرف 24 ساعة على الاكثر و التعامل معها سهل و سلس و تقدم خدمة دعم رائعة
تقبل مروري

dhmo
09-18-2015, 21:36
لا يا اخي من قال لك هذا الكلام العاري من الصحة هذا غير صحيح فشركة انستا فوركس تدفع بدون اي خصم
و تصلك اموالك في ظرف 24 ساعة على الاكثر و التعامل معها سهل و سلس و تقدم خدمة دعم رائعة
تقبل مروري

فعلا اخي والي جرب بيكون عارف ده كويس وايضا انت ممكن هنا تسحب وتودع باي طريقه انت عاوزها اخي مش شرط مستر كارت وكده خصوصا لو بتتعامل مع مبالغ صغيره
هنا هيكون البنوك الالكترونيه افضل ليك

tawfik999
09-18-2015, 21:38
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الكريم
لا شيء الدي قلته صحيح لان انستا فوكس ترسل لك مالك عند 2 يومان و تخصم من ارباحك قليل

kouka
09-25-2015, 19:55

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

luka95
09-25-2015, 20:02
السلام عليكم
اخي الكريم شركة انستا فوركس على ما اعتقد لا تقوم بخصم 50 بالمئة من الارباح عندما تقوم بطلب السحب وتتعامل مع العديد من البنوك
وانصحك ببنك نيتلر و موني بوكرز فهما الافضل
وبالتوفيق لك انشاء الله

doaa sary
09-27-2015, 03:54
مفهمتش اى حاجة ياريت السؤال بشكل اوضح
انستا هتاخد 50%لية
اسحب عااادى ع اى بنك
عموما انا بسحب ع بنك الكترونى

chomadara
10-20-2015, 14:43
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
ممتاز كنت أنتضر بفارغ الصبر مثل هدآ الشرح المفصل والمفيد شكرا إخواني

windoor
10-20-2015, 14:46
انا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة ولكن انا ارى انها افضل الشركات على الاطلاق اما بالنسبة للحسابات الملغاة فهذا بسبب اختراق اتفاقيات وبنود حظرت منها الشركة كالتداول على الاخبار

zesrt
10-22-2015, 13:29
تنتظر حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا 10 نقاط أو 50 نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام استراتيجيتك

---------- Post added at 11:29 AM ---------- Previous post was at 11:28 AM ----------

الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيدبشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون الجدد أفضل . فينصح منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك

akram mohamed obaid
10-22-2015, 13:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم بما انني لم اسحب ارباحي من انستا فوركس لانني لم احقق الارباح اصلا لكن اعتقد لايوجد مثل هذه الامور في الشركه افضل شيئ ان تسحب عن طريق البنوك الالكترونيه

abdo momen
10-22-2015, 14:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخيالكريم
انا جديد في الفوركس هناك من يشجعني ولكن اشعر ان الموضوع فيه شي من النصب

الخليل
10-22-2015, 20:27
تحية عطرة لجميع الاخوة بالمنتدى..
أشكركم جميعاً على هذا الجهد المقدر..
واتمنى من الله ان يجزيكم خير الجزاء..
فعلاً استفدت خير استفادة من هذا الموضوع..
وأتمنى من الاستمرار على هذا المنوال..

sharshabil
10-22-2015, 21:45
من اين جبت تلك المعلومات ياالخي كيف لاي شركة
انها تلبك تنتظر سحب ستتة اشهر او تاخد ربح خمشين في المئة لا يوجد اي شركة بتلك المواصفات

nonam
04-28-2016, 21:45
السلام عليكم .... لا خالص الكلام اليل انت بتقولو دة غلط خلص لان التعامل مع الحساب اللي في التداول ومن الممكن ان تسحب ارباحك عادي جدا ومن الممكن ان يكون التعامل مع الحساب الحقيقي والتعامل مع التداول الاهم
بالتوفيق ان شاء الله

aminetns
04-28-2016, 23:53
اينستا من اكبر شركات الفوركس بالتاكيد شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لكم إن شاء الله ولجميع أعضاء المنتدى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

latraaa
04-29-2016, 14:59
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و لكن حقيقة لم افهم اي شيء مما تقدمه و أتمى أن نراك تقوم في المرة القادمة بالعمل على التقديم القيم من خلال طرح الفكرة جيدا لكي نجيبك إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

hosam1982
04-29-2016, 15:06

ماهذا الهراء اخي
من قال لك هذا الكلام يا اخي لماذا تشوهون شركة انستافوكس . انا كنت اتعامل مع الشركة بحساب ايداع وكانت ارباحي تصلني في نفس اليوم واما سحب الارباح عن طريقةالبنك كانت العملية تتم خلال 3 الى 5 ايام . ولا يوجد ماتقول عليه انه يتم خصم 50% من الارباح نهائيا .

dali riadh
04-29-2016, 16:24
(رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا
رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا
وَارْحَمْنَا أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ)

raouf41
04-29-2016, 16:31
التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه

ahmed humedat
04-29-2016, 17:09

ebn masr
04-29-2016, 17:50
انستافوركس كبطاقة انا معرفهاش كويس علشان اقدر افيدك كويس بخصوص بطاقة انستافوركس وماتستخدم فيه والسلام عليكم

Mahmoud2063050
04-29-2016, 18:02
السلا عليكم ورحمة الله وبركاته
أخى العزيز أنا لم أبدأ التداول بعد ولكن
عندما سألت بععد الأخوه الذين يتعاملون مع هذه الشركه
كل الأخوه أكدوا انها شركه محترمه ولا يوجد فيها ما تقول

touab.ali
04-29-2016, 18:08
اخي الكريم الشركة ترسل لك المال على الاقل قبل مرور
48 ساعة و الله الموفق و اتمنى لك التوفيق و المزيد من الارباح

midouknight
04-29-2016, 18:14
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الحبيب أضن أنه يجب عليك التركيز
على السحب من البنوك الالكترونية فهي مجانية كذلك
سريعة ومؤمنة بطريقة ممتازة

ghost.mastar
04-29-2016, 18:24
افضل شئ لك تعامل مع اى بنك الكترونى انا عن نفسى هحول على بنك الكترونى وبعدين احول على اى بنك ارضى بعموله بسيطه
وده احسن حاجه علشان لو حبيت تعمل ايداع فى حساب جديد يبق الفلوس جاهزه فى بنك الكترونى

samieh
08-17-2016, 06:56
ايه اللى بتقوله ده يا اخى انت جبت الكلام ده منين انستا بتتعامل مع البنوك مباشرة صحيح ولكن الارباح توصل بعد 6 شهور دى بقى اشاعة وكدب وكمان ياخدوا 50 % من الارباح ليه شغالين بالربا ولا ايه ده لو كان كدة مكانش حد اتعامل مع الشركة اصلا
يا ريت تتأكد من كلامك قبل طرحه

ebn masr
08-17-2016, 08:48
ايوة شركة انستا تقوم بالتحويل والتعامل مع البنوك الاؤضية مباشرة ولكن شرط تكون زى وسيلة الايداع تكون وسيلة السحب

kymslye
08-21-2016, 16:03
شركة اينستا فوركس اخي تتعامل مع جميع البنوك المحلية في مصر و المبلغ المطلوب سحبه يصل في مدة 7 ايام على اقصى تقدير ويتم اقتطاع فقط 6/100 من المبلغ المسحوب الى حسابك و يمكنك العمل مع البنوك الكترونية افضل

titotroy
08-21-2016, 16:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل والمجهود الرائع جدا
اخى انا افضل البنوك الالكترونية
وخصوصا ان فى مصر قيود علي شركات الفوركس
افضل بنك نتلر

nizar hidouri
08-21-2016, 16:57
بسم الله الرحمان الرحيم

---------- Post added at 03:57 PM ---------- Previous post was at 03:54 PM ----------

اشكرك اخي العزيز على سؤالك
ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك اخي

Forex-eg
04-07-2017, 18:09
اخى شركة انستا فوركس تتعامل مع البنوك المباشرة وخصوصا البنوك الالكترونية والا كيف تستطيع ان تسحب ارباحك مشكور على السؤال

medeldon
04-07-2017, 21:25
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته يمكنك سحب ارباحك اخي الى اي بنك تريده
و يكون يدعم البلد الدي فيه بدون مشكل من انستا فوركس

s@mou
04-07-2017, 21:28
السلام عليكم ورمة الله وبركاته.
كل هذه الشروط التي قلتها غير موجودة في انستا فعند السحب تصلك الاموال خلال اسبوع والارباح كلها تكون لك وحدك.
بالتوفيق تقبل مروري والسلام.

ayouz
04-07-2017, 21:48
السلام عليكم كيف يا اخي 50 في المئة لا اعرف صراحة عن مدى حقيقة ما قلته لكن كنصيحة تعامل مثلا مع البنك الالكتروني السكريل واسحب اموالك

Mohamed Alsaeed
04-09-2017, 22:45
مرحبا بك اخى الكريم فى المنتدى واهلا وسهلا بك
شكرا جزيلا على هذا الموضوع
جزاك الله خيرا ونفع بك
.................................
تقبل مرورى المتواضع <3:dance:

fouadd19
04-22-2017, 15:17
اخى الفاضل اعتقد ان شركة انستا بتتعامل كل البنوك لانك ممكن تخليها تبعتلك حوالة بنكية اما
السحب بالماستر او البنوك الالكترونية بيكون استلام السحب فيها سريع فى خلال ساعات من وقت السحب

el7agga
04-22-2017, 17:49
السلام عليكمورحمه الله وبركاته شركة انستا يا اخي الفاضل تتعاملمع كفيه البنوك سواء الالكرونيةاو البنوك لعاديه وهي شركه محترمه جدا وصادقه في التعامل

Mohamed Youssef
04-22-2017, 17:57
اتعامل مع بنك نتلر او بنك سكلر وريح دماغك علطول
اتمنى تنزيل معلومات كثيرة مثل هذه لتعم الفائدة
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مصطفي السيد
04-23-2017, 01:04
بصراحه لم اسمع عن كل ما تقول ولا اعرف مدي صحته
لكن ما اعرفهان الشركه ترسل الارباح بعد طلبها في غضون 24 ساعه والمهم الا تقوم باي صفقه خلال مده السحب

alonsoo
04-27-2017, 11:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته غلط غلط غلط . ايه ده انت جبت الكلام دا كله منين ؟ كله كلام خاطئ اخى الفاضل تأكد من مصد المعلومات جيدا

ilyestoumi
04-27-2017, 17:15
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
اكبر نصيحة في الفوركس التعلم الجيد قبل
اي تداول

ارباح وفيرة بــــــــاذن الله
بالتوفيق لجميع الاعضـــــاء

azzedine
05-03-2017, 01:43
اخي الغالي اشكرك على المشاركة شركة انستافوركس ليس لديها علاقة بمشاكل البنوك من الافضال ان تاخد بنك موتق او اطلب من الداعم ان يختر لك

Mony Ezzat
05-03-2017, 01:58
بسم الله الرحمن الرحيم
لا حضرتك مش في الكلام ده ومش بيتم خصم ارباحك ابدا او شيء منه وبالتوفيق لحضرتك في جمع البونصات والتداول

ahmedmahmoud2017
05-03-2017, 02:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للاسف لم لااجرب التعامل والسحب من البنك بلحواله او ماشابه ذلك تقبل تحياتي ومرورى اخي الكريم

ziadrapea
05-03-2017, 02:34
بسم الله
يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية
لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة
شكرا

m7med
05-03-2017, 02:36
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخي الكريم بالتعامل مع البنةك الالكترونية للسحب من انستا فوركس و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

nour3iny
05-03-2017, 08:12
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
كلام كله غير صحيح الارباح تصل بعد سحبها بساعات ولايوجد خصم 50 % كما ذكرت تقبل مرورى

mohamed ebrahim khatab 1
05-03-2017, 11:07

skylol
05-03-2017, 11:27

اخي الغالي الشركة تعطيك ارباح فورا والشركة محترمة ومضمونة اتمنى التوفيق للجميع في سوق الفوركس

mohamed ebrahim khatab 1
05-03-2017, 11:29

Hamza El36
05-06-2017, 02:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أظن أن الشركة تتعامل مع العديد من البنوك أبرزها البنكين سكلير ونتلر......
مع متمنياتي للجميع بالربح والنجاح بإذن الله.
وتقبل مروري...
تحياتي.

Mr Fathy
05-07-2017, 18:56
بسم الله الرحمن الرحيم ايه يا زعيم الكلام ده !! لا طبعا مفيش موضوع انها بتديك الارباح بعد ٦ شهور خالص طبعا ولا بتاخد ٥٠٪ من ارباحك الكلام ده كله مش صحيح

Mohamed Youssef
05-07-2017, 19:00
مشكور ياأستاذ على هذا الموضوع درس الجميل
ممكن تحسب من بنك الكترونى وبعد كده اتصرف فيهم كيف تشاء
وان شاء الله يستفيد منه جميع الأعضاء عند قراءته
نرجو لك دوام التقدم والمزيد من الأنجازات

mabrouk
05-07-2017, 19:03
تحياتي لك اخى الفاضل والى جميع اعضاء المنتدى من معلوماتي ان لا يوجد اي شئ مما قلته لكن لاسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع انيتلر فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة و في مدة قياسية كا يمكنك الايداع من خلاله في ثوني معدودة بالتوفيق والنجاح للجميع

هدير البدري نور
05-07-2017, 19:16
انستا فوركس تتعامل مع البنوك الالكترونيه
ومع كل ربح ليك تقدر تسحب يا اخي مش كل ست شهوور ربنا معاك ومعانا يارب

ladharimohamed
05-07-2017, 20:57
بسم الله الرحمان الرحيم
الارباح تبقى دائما في الحساب أخي و تسحب متى أراد العميل ذالك و هي تتعامل مع أغلب البنوك أخي
و مع الشكر أخي الكريم

murad11
05-25-2017, 21:14
الارباح تصل في غضون تلاتة ايام وبالتالي يجب قراءة عن الامر ليس اخي ست اشهر فهدا لن يحفز الناس على المتاجرة مع الشركة

Khalid123
05-25-2017, 21:23
بسم الله الرحمن الرحيم
كلامك غير صحيح تماما اخي الكريم
شركه انستا فروركس لا تخصم شئ والسحب يكون في خلال ايام قليله
اللي قالك كده عاوز يكرهك في الشركه الكبيره

cladiator2007
05-27-2017, 14:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
اشكرك اخي لطرحك هاته النقطة و الموضوع الهام . لقد استفدت كثيرا لا سيما مع تفاعل الاخوة الايجابي .
تقبل مروري و تحياتي
بالتوفيق للجميع

haitham salama
05-27-2017, 15:16
أعتقد أخى الكريم أن تلم المعلومات خاطئة فالشركة ترسل كل أماولك عن طريقك حوالة إلى البنك، وليس هناك أى خصومات بذلك المبلغ ، كما يمكن أخد المبلغ من خلال البنوك الألكترونية

A.mustafa
05-27-2017, 15:34
انتا جبت الكلام ده منين الكلام ده كله غلط
عند السحب يتم بعد ساعات قليله والعموله مثل باقي الشركات
واتمنا لك التوفيق ,, تقبل مرورى

عبد الرحيم رافا
05-27-2017, 18:28
السلام عليكم ورحمة الله
انستا فوركس اخي هي من افضل البروكرات في العالم من وجهة نظري من حيت تنوع امكانيات السحب و الايداع

number1
05-27-2017, 18:29
لا تفعل اتصل بشركه ابل ستور الخمسين في من الارباح المتحصل عليها وذلك لان الشركه صادقه و الحمد لله يوجد بها كثير من الصعوبات وكثير من الاعضاء الكرام مسحوبات كثير من شركه انستا فوركس ويتم ذلك بكل سهوله هو بطريقه سريعه جدا في التداول

shr
05-27-2017, 18:35
شوف في بعض البنوك لا تقبل التحويل من شركات الفوركس وتحويل او سحب الارباح بيكون له مده معينه بس ما بتتعداش الاسيوع فالبنوك المحليه وليها نسبه بسيطه مش 50بالميه

drahmedmagdy2
05-27-2017, 18:41
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة ولكن انا ارى انها افضل الشركات على الاطلاق اما بالنسبة للحسابات الملغاة تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

مصطفي السيد
05-27-2017, 19:47
لي تجربه شخصيه في سحب الارباح فشركه انستا فوركس
تعطيك ارباحك بعد طلبها باقل من 10 ساعات فقط وهي شركه ذو مصداقيه

raxid
05-27-2017, 20:18
ليس الصحيح ما قلته لكن ااسهل عليك الامر يمكنك التعامل مع سكريل فهو يوفر بطائق دولية لزبنائه و الشركة تتعامل معه اي يمكنك السحب من خلاله مباشرة

khalidtrader
05-27-2017, 20:42
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم اشكرك على سؤالك هذا. ان شركة انستا كبيرة وتتعامل بشكل مباشر مع البنوك اخي
اتمنى لك وللجميع النجاح والتوفيق...
تحــــياتي للجميع

Mahmoud.salman
05-27-2017, 20:49
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاضل تقبل مروري لا يوجد اي شيئ مما قلته معلوماتك خاطئه بالتاكيد وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

نوفل مهدي
05-27-2017, 21:05
السلام عليكم ... التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص
بالتوفيق تقبل مروري

ahmedmahmoud2017
05-27-2017, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هذا الكلام عار تماما من الحة بالطبع انا سحبت اكثر من مرة من انستا فوركس بياتي السحب فى اقل من 7 ساعات بالطبع تحياتاي

capoeira
05-27-2017, 23:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان شركة انستا لاتتعامل بهذه الطريقة ابدا ولا توجد شركة وساطة
تقوم بذلك و الا ستغلق ببعد اقل من اسبوع لا احد يقوم بعمل مثل تلك الشروط خاصة انه ليس وحده بالسوق

Mohamed Youssef
05-27-2017, 23:17
بسم الله الرحمن الرحيم
اشكرك علي هذا الموضع اخي
جزاك الله خيرا اخي علي هذا الموضوع
تقبل مروري وتحياتي

عاطف محمد
05-28-2017, 00:58

cladiator2007
05-31-2017, 15:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
مشكور يا اخي على طرحك لهذه النقطة و الموضوع الهام . لقد استفدت كثيرا كما استفدت من تفاعل الاخوة الايجابي هنا .
اتمنى التوفيق للجميع . تقبلوا احترامي و مروري .
و السلام عليكم

mid0killer
05-31-2017, 16:14
لا اعتقد كل ذالك دا انا سحبت منها من حساب البونص ارباحي كلها والحمد لله فى اقل من 8 ساعات كانت عندي بحسابي والحمد لله وطبعا مش حساب بنكي دا حساب بنك الكتروني وبالتفويق للجميع بالسوق

سليم الحمادي
05-31-2017, 16:20
السلام عليكم
لا اعتقد يا اخي ما قلتهة صحيح الا اذا كنت تتعامل مع بعض البنوك التي لديها عوائق في التعامل مع الفوركس
حاول تتعامل مع البنوك الالكترونية
وبالتوفيق..

ibrahimsoft
05-31-2017, 16:40
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته يارب اخي تكون بصحه و عافية كل هذه المعلومات غير صحيحه ، منتظرين منك كل ما هو جديد بإذن الله للاستفاده ، اتمني لك دوام النجاح و التوفيق ف مستقبلك اخي الكريم .

ahmedmahmoud2017
05-31-2017, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع معلومات عارية من اصحة يجب الوعي ان انستا فوركس مثل اي شركه تداول تانيه بالطبع تقبل تحياتي ومرورى

mohamed ashmawey
05-31-2017, 17:07
اعتقد أن شركة إنستا تتعامل مع التحويلات البنكية بشكل طبيعي، وأنه لا مشكلة في هذا الشأن، غير أن المشكلة أن حجم التحويلات البنكية ينبغي أن لاتقل عن 300 دولار ارباح، بينما يمكن تحويل مبالغ صغيرة بالنسبة للبنوك الالكترونية، ويمكن أن يكون ذلك بميالغ صغيره بالنسبة لبطاقات الائتمان، أما ما يتعلق بحسم 50 % من الارباح فااعتقد أن هذا غير صحيح، إذا يمكن لك سحب ارباحك كاملة شريطة ألا يدخل فيها البونص الذي يحول إليك من مشاركاتك في المنتدى.:ok::ok:

amir anwar
05-31-2017, 17:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي كل ما قلته ليس صحيح تمامآ انستا لا تخصم 50% من ارباحك يمكنك ان تسحب ارباحك متي شأت وتصل إليك في اسرع وقت فالشركة تعمل جاهدة لكي ترضي عملائها

fathi22
05-31-2017, 18:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
اخي كلامك مغلوط حول الشركة لكن لكي تبتعد عن الشبهات يمكنك التعامل مع البنوك الالكترونية

Mohamed Youssef
05-31-2017, 18:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
موضوع رائع وجميل جدا اخي الكريم
موضوعك مفيد جدا اخي الكريم للاصدقاء المتداولين
تمنياتي لكل متداول في الفوركس بالنجاح

M0hsenalawady
05-31-2017, 18:41
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته تحياتي
اخي العزيز الكلام ده غير صحيح بالمرة شركة انستا فوركس لاتخصم 50%من الربح مطلقا وسحب الارباح بيتم بسهولة علي البنوك الالكترونية سكريل ونتلر وبايكو

michael1
05-31-2017, 20:35
السلام عليكم ورحمه اللة وبركاته
اخى العزيز فى المنتدى انا اعتقد ان التداول على الفوركس من
خلال انستا فوركس ليس من الممكن ان تكون الشركة لا تتعامل مع اى من البنوك ابدا

mostafa ilsawi
06-02-2017, 14:59
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا لا لا ارجوك ان تراجع نفسك ومصادر معلوماتك ولا حاجه من اللي انت قولتها صحيحه اري ان تغير مصدر معلوماتك واي استفسار يعن لك تستطيع ان تستوضح عنه من المنتدي هتلاقي اصدقائك يعطونك المفيد
تقبل تحياتي

magdylotfy2
06-02-2017, 15:33
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة الهامة التى تستحق النقاش ان السلام عليكم ... التعامل مع البنوك المصرية هو المشكلة ولكن مش المشكلة في التداول او الشركة انستا ... الشركة بتتعامل مع الموضوع بجدية ومفيش مشاكل خالص مع اني جربت اسحب وقالي في خلال يومين بس انا لغيت الطلب ولكن اعتقد ان السحب مش بينظر الفتره دي كلها تقبل مرورى وبارك الله فيك ووفقك الله فى التداول انت وكل اعضاء منتدانا الكريم

amir anwar
06-04-2017, 14:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انستا فوركس لا تتعامل مع البنوك المباشرة وانما تتعامل مع بنوك الكترونية و لا تتأخر عليك بسحب ارباحك 6 اشهر يمكن ان تتأخر يوم او اثنين علي الأكثر لكن ليس كل ذلك الوقت اخي

mrmrmrmr
06-04-2017, 15:00
ان شركة انستا فوركس تتعامل مع البنوك الارضيه والبنوك الالكترونيه بدون مشاكل وبخصوص يجب الارباح يتم سحبها مباشرة من اول شهر ولا يوجد مشاكل ولا يوجد قانون فى شركة انستا يقول ان الارباح بعد ع شهور

Jordan forexyy
06-04-2017, 15:25
ما بعتقد في مشاكل مع شركه انستا لا ب ايداع ولا ب سحب وبالت فيق ان ساء الله للجميع لكن بنك نتلر او سكرل اعتقد اسهل

Abu_Yassin
06-04-2017, 15:29
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الغالى شركة أنستا فوركس من أكثر الشركات مصداقية على الأطلاق وطلب السحب بيتنفذ خلال 7 ساعات

mohamed97
06-04-2017, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله بركاته واريد ان اختسر موضوعك لان البعض المواضيع الطويلة و اريد ان اضيف على موضوعك فسمحلي اسباب الخسارة اولا المال المنخفض ثانيا دخول صفقات كبيرة لا تناسب رأس المال ثالثا الخوف و عدم الوثوق بالإتستراتجية التي رابع الطعم في ربح المال وقد يدخل في الامر الثاني خامسا عدم التعلم سابعا عدم امتلام مؤشرات فهذا حاله مثل حال الذي يدخل الحرب بدون سيف او يدخل الاختبار بدون قلم هذه الموضوع تقريبا بختصار .

Jordan forexyy
06-04-2017, 21:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم لا تصدق اي كلام تسمعه وخاصه كلام السفهاء منا والتجربه هي خير دليل اعتقد شركه ليست بحاجه نحن ك متداولين جدد ان نعطيها شهاده مجروحه قبل تجربتها وشكرا

mme.hanane
06-04-2017, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
لااخي لا يوجد شيء مما قلته.
اصحك ان تتعامل مع بنك نيتلر فهو سهل وسريع.
اتمنى التوفيق والنجاح للجميع

abo.tali.wtalin
06-12-2017, 23:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هى بتتعامل مع البنوك المباشرة ولكن بمبالغ كبيرة
ولست البسيطة والله الموفق المستعان
وبرجاء تقبل مرورى على مواضيعك

haitham salama
06-12-2017, 23:37
المشكلة أخى الكريم فى التعامل مع البنوك المصرية والتى لا تدعم أشتلام أرباح عن طريق الفوركس، فهو ممنوع فى مصر ، كما أنه من الصعب الحصول على الدولار هذة الأيام من البنوك أخى الكريم ، وذلك لقرارات البنك المركزى

omar2017
06-13-2017, 00:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته باتلطبع اخي الحبيب هذه المعلومات غير صحيحة بالمره ومن اخبرك بها فهو غير صادق كل شئ على مايرام في انستا

bassoumy
06-13-2017, 00:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي الكريم انستا تعامل مع البنوك مباشره ولكن مشكله البنوك العاديه الموضوع بياخد عده ايام وتكاليف لعموله كبيره بعكس البنوك الالكتروينه

michael1
06-13-2017, 00:44
اخى العزيز فى المنتدى انا اعتقد ان هذا الكلام ليس له
حقيقى من الصحة لان الاموال التى تربحها تاخذها فى الوقت الذى تريده

amir anwar
06-13-2017, 15:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. انيستا فوركس تتعامل مع البنوك الألكترونية و لا اعتقد انه يتم خصم 50% من ارباحك !

M0hsenalawady
06-15-2017, 01:09
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخي الحبيب شركة انستا فوركس بترسل الارباح بصوره فورية علي البنوك الالكترونية سكريل ونتلر وبايكو وبطاقه انستا فوركس

hamadasalama
06-15-2017, 01:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي الكريم انستا تتعامل طبعا مع كافه البنوك ولكن يا اخي المحترم السحب عبر البنوك الالكترونيه هو اضمن واسرع وسيله والله الموفق لكل خير

omar2017
06-15-2017, 01:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بيتم ارسال الارباح في خلال 7 ساعات من وقت السحب هذه الامور بالطبع غير صحيحة تحياتي لك

zouga91
06-15-2017, 01:59
بسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم شكرا لك على سؤالك اظن انها تتعامل مع الابناك الرضية اذا اردت السحب او الايداع الافضل استعمال نتلر او سكريل

hos7sam
06-15-2017, 02:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ,,,,,,,,,,
اخى انصحك تتعامل عن طريق البنوك الالكترونية مثل نيتلر واسكريل
اتمنى لك دوام النجاح والتوفيق
تقبل مرورى

ahmedmahmoud2017
06-15-2017, 02:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انستا فوركس شركه وساطه مثل اي شركه متميزه وذات مصدجاقية كبيره بالطبع تقبل تحياتي ورمروى

waelmma
06-15-2017, 06:45
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك وطبعا هذه الاخبار غير حقيقية وانستا
بتتعامل مع البنوك وارباحك بتصلك بعد يومين بالكثير من طلبها والله الموفق

hooda
07-12-2017, 03:18
شكراً لك أخي الكريم على هذا الموضوع المهم جدآ والمفيد جدا في منتدا الفوركس للتسهيل على الأعضاء الجديده بالتوفيق. تقبل مروري

amrelkomy
07-12-2017, 03:22
للاسف ناس كثيرة قالت عن الشركة انها لا تدفع وانها تقفل الحسابات بدون سبب
والناس مش بتاخد بالها ان كل يوم بيبقي متواجد علي الاقل 900 عضو في هذا المنتدي العالمي
ايعقل ان تكون شركة نصابة وهؤلاء الاعضاء يشتغلون بها هذه خرافات اخي الكريم لا تسمع من احد عن تجربة شخصية
قم بتجربة الشركة بنفسك ولا نخالف الشروط وشوف ان كانت نصابة ولا لا

CAK Rivaldo
07-12-2017, 03:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هذه الكلام غير حقيقي الشركة ذو مصداقية عالية وافضل بروكر في قارة اسيا وانا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها اما ما تذكرة من كلام ما هو الا شوائب اراد بها البعض تشويه سمعة الشركة

2017wydadi
07-12-2017, 04:27

chadi
07-12-2017, 04:41
اللهم صلي و سلم على سيد الخلق محمد و على أله و صحبه حق و مقداره
أما بعد
الشركة ذو مصداقية عالية وافضل بروكر في قارة اسيا وانا شخصيا قمت بالسحب منها اكثر من مرة عن طريق
البنوك الالكترونية وتم السحب في يومها وكذلك الايداع يتم في وقتها

M.R
07-12-2017, 07:09
لا توجد بنوك تتعامل مع شركات الفوركس حاليا وان وجد سكون فى دول اخر فالافضل السحب عبر البنوك الالكترونية والمتمثلة فى بنك سكريل او بنك نتلر

waelmma
07-12-2017, 07:35
:p:p:p اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان كل الكلام اللى ذكرته غير حقيقى
وان الشركة تحولك ارباحك اللى سحبتها بعد يومين فقط وككاملة

zunebha
07-12-2017, 17:12
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته اخي شركة انستا فوركس تتعامل مع العديد من البنوك الارضية طبعا التي تاخد عمولة والبنوك الالكترونية على حسب نطاق اي السحب
وطبعا الشركة تاخد عنولة على اي سحب.

adamo92
07-12-2017, 18:07
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مساءكم سعيد لجميع الأعضاء
مشكور أخي الفاضل على طرحك لهذه الأسئلة أتمنى أن اكون قد استفدت من ردود الأعضاء
تقبلوا مروري نهاركم سعيد

hamadasalama
07-16-2017, 01:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي شركه انستا فوركس من اكبر شركات الوساطه علي مستوي العالم وهي تتعامل مع كافه البنوك العاديه واالكترونيه ..................ز

YOUNESS EL-BAKKIOUI
07-16-2017, 19:43
السلام عليكم ورحمة الله. السحب في شركة إنيستا فوركس يحتاج إلى اختير الوسيلة الأسهل و السريعة و هي البتكوبن لا تتجاوز مدة 24 ساعة

فهمى لاشين
07-16-2017, 20:44
بسم الله
ارى فى اسئلتك نوع من الدعاية السلبية ضد شركة انستا
فالجميع هنا يجمع على سلام التعاملات معها ولم اسمع عن اى شكوى مما ذكرت
تحياتى

2017wydadi
07-16-2017, 22:06
كنت اتمنى تحقيق ربح ومحاوله سحبه حتى تكون عندى خبره فى عمليه سحب الاموال والرد على مشاركتك
ولكن للاسف الى الان لم استطع تحقيق ارباح لذلك اتمنى ان تجد رد من مشاركة الاعضاء
تمنياتى للجميع بالتوفيق

M0hsenalawady
07-17-2017, 00:09
الكلام ده غير صحيح تماما لان شركة انستا فوركس بترسل الارباح بصوره فورية علي البنوك الالكترونية سكريل ونتلر وبايكو وبطاقة ماستر كارد انستا فوركس

محمد حافظ 120
07-17-2017, 00:20
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل... اما بعد...في الحقيقة اخي انا لازلت مبتديء ولم ابدا بالتداول حتي الان ولم اسحب اي ارباح لذلك انا ليس لدي الخبره الكافيه لكي افيدك في هذا الموضوع

big.pharaoh
07-17-2017, 00:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... ايه ياعم الكلام ده. مين قالك الكلام ده. بتسحب ارباحك عادى جداا وخلال يوم ل ٣ ل ٥ ايام عمل

M0hsenalawady
07-19-2017, 02:05
يا اخي الكريم الكلام ده غير صحيح تماما لان شركة انستا فوركس من أفضل الشركات العالمية في مجال الفوركس والارباح فورية

hooda
08-18-2017, 00:42
أخي العزيز شوف قوانين شركه الإنستا فوركس ايه واي البنوك اللي مسموح تحولها واتبعها عدم للتخبط وتشتيت فكرك