PDA

View Full Version : أستفسر عن مسألة حماية اس ام اس بالانستا

Abdel-pro
03-18-2015, 00:50
أستفسر عن مسألة حماية اس ام اس بالانستافوركس

popa2015
03-19-2015, 18:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

---------- Post added at 03:21 PM ---------- Previous post was at 03:20 PM ----------

اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل

mn3m
03-20-2015, 17:11
السلام عليكم ... الحماية دي بتمكنك من الحماية لحسابك لما في حد بيدخل الي الحساب بتاعك بينبهك ان في حد دخل وبيبعت رسالة موبايل
بالتوفيق تقبل مروري

sofpreda
03-22-2015, 02:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لم يتسنى لنا فهم المقصود من السؤال حتى نستطيع المساعدة
بالتوفيق للجميع

samehbird007
03-22-2015, 02:11

spider01
03-22-2015, 21:53
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته
حماية الاس م س خدمة توفرها الشركة لاعضائها لحماية حساباتهم على الشركة من الاختراق هي شبيهة الى حد ما بنفس الخدمة التي تقدما شركة كوكل لمشتركي الجيميل

chennana
04-08-2015, 15:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم الشركة توفر خدمة الحماية
و ذالك بهدف حماية حسابك لانها ترسل لك كود في الهاتف قبل عملية السحب

modr2015
04-12-2015, 04:11
أخبار تداول الفوركس، أسعار الفوركس، تعليم الفوركس، التقويم الاقتصادى، مسابقات التجار، تحليلات الفوركس وتلفاز الفوركس. ... ملكة جمال إنستا 2015 ... Best Broker in Asia 2010 - 2011, 2013 World Finance ... 3 Sigma Profit AM Corp .... ومع ذلك، إنستافوركس تضمن حماية أموال عملائها من المخاطر الآخرى غير المتعلقة بالتداول.

user_66
04-12-2015, 04:35
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
اتمنى من الاعضاء افادتك
ويؤسفنى عدم افادتك لانى جديده فى هذا المجال
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى

sharshabil
04-14-2015, 20:02
لا اعرف عنا تتحدث ان كنت تتحدث عن رمز الحماية يعني االكود بين
هو سيطلي منك عنجنا تتم عملة سحب او ايداع معيتنة هو كلمة سر لا اكتر

omaoma
04-14-2015, 20:31
انت يجب عليك حماية حسابك من السرقة انت يب عليك حفظ رقم الحسا
واياض قم سر المتجرة ى مكن ام بالت سوف لن كون فية اى مشلة فى التداول وانت حسابك سوف يكو ف امان

ahmedtaher
04-17-2015, 14:49
السلام عليكم ... انت من الممكن ان تفعلها ولكن الاهم في الموضوع انك بتدفع علي كل رسالة 10 سنت من الحساب بتاعك
بالتوفيق ان شاء الله

مصراوى
04-17-2015, 15:03
اخى الفاضل فى الحقيقة ليس لدى علمعن هذا الامر واتمنى الاستفادة من الاجابات المختلفة للاخوة فى المنتدى وبالتوفيق

takirg
04-19-2015, 13:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اهلا بك اخى الكريم اشكرك
على طرح موضوعك الاكثر من رائع وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmedibrahim258259
04-22-2015, 23:23
بسم الله الرحمن الرحيم ممكن تكلم الدعم الفني وتعرف منهم الخدمة وان شاء الله هما يفيدوك في اقرب وقت
تقبل مروري

ayman nasr
04-23-2015, 08:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة لا اعرف عنا تتحدث
ان كنت تتحدث عن رمز الحماية يعني االكود بين

waelmma
04-23-2015, 08:58
;):);) والله اخى الكريم انا ماعندى فكرة عن هذا الموضوع لكن
هناك اكيد ناس عندهم فكرة عنه وممكن ان تراسل الدعم الفنى للشركة

abdelaziz 10
04-25-2015, 23:28
الاس ام اس في الشركة يا اخي من صالحك وممكن يرسل لك انذار مثلا في حالة الخطر
الخطر طبعا اقصد به خطر السبام او احد ما يحاول تغيير باسووردك الى غير ذلك

ShougySalout
04-25-2015, 23:31
والله اخى الكريم انا ماعندى فكرة عن هذا الموضوع لكن
هناك اكيد ناس عندهم فكرة عنه وممكن ان تراسل الدعم الفنى للشركة

ali.22595
05-15-2015, 20:46
اخى الفاضل الاس ام اس دى نظام حماية شركة انستا عملاة عشان لو حد غيرك دخل على الحساب
بتبعتلك رسال على الموبيل بتاعك تنبهك بانن شخص اخر فتح حسابك ودى ميزة جيدا فى انستا

abderrahmenanis
05-17-2015, 15:15

جابر1979
05-17-2015, 15:17
-السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
هذا كنظام حماية لحسابك الشخصي على منصة انستا فوركس و هو رسالة تنبيه تصل على المحمول

faridd
05-17-2015, 16:55
اعتقد ان الوقت الامثل للدخول فى وقت السوق الاوروبيه حيث يكون النشاط زياده
احسن من السوق الاسيوى وكل حسب اسلوبه فكل تاجر يختلف عن الاخر

hani fel
05-17-2015, 16:55
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

haythem95
05-17-2015, 17:52
اعتقد ان الوقت الامثل للدخول فى وقت السوق الاوروبيه حيث يكون النشاط زياده
احسن من السوق الاسيوى وكل حسب اسلوبه فكل تاجر يختلف عن الاخر

hager omar
05-17-2015, 19:36
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

بصراحة موضوعك غير مفهوم وانتظر منك ان توضح لنا هذا الموضوع الذي وضعته

اتمني لنا جميعا دوام النجاح والتووفيق

تقبل مروري

محمد مختار
05-17-2015, 19:41
اتمنى من الاعضاء افادتك

faridd
05-17-2015, 19:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
هي شركة محترمة تي بوعودها تمنحك الفرصة أولا للتعلم فب كفية المتاجرة عبر
البورصة ومن خلالها تعتبر خدمة

REDA FOREX
05-18-2015, 00:38
اتمنى من الاعضاء افادتك

esso gamal
05-18-2015, 00:40
إن مؤشرات أسعار الأوراق المالية تعد أداة نافعة للتنبؤ بما ستكون عليه الحالة الاقتصادية العامة في الدولة، غير أن للمؤشرات استخدامات أخرى عديدة تهم المستثمرين الأفراد، ﻭ غيرهم من الأطراف التي تتعامل في أسواق رأس المال، ﻭ تأتي في مقدمة ذلك الاستخدامات إعطاء فكرة سريعة عن العائد المتولد من محفظة الأوراق المالية للمستثمر، ﻭ الحكم على مستوى أداء المديرين المحترفين القائمين على إدارة محفظة الأوراق المالية للمؤسسات المتخصصة في الاستثمار، كما يمكن أن تستخدم أيضا لوضع تصور عن حالة سوق رأس المال في المستقبل، هذا إلى جانب استخدامات كأساس لقياس المخاطر المنتظمة لمحفظة الأوراق المالية ﻭ فيما يلي تلك الاستخدامات.

ahmed bakry
05-18-2015, 11:12
بصراحة اخى الكريم سؤالك دة معنديش اجابة عليه علشان ماضللكش واقولك اى كلام ان شاء الله احد الاعضاء الخبراء اكتر منى ممكن يفيد ف الموضوع دة
والله المستعان

midouknight
05-18-2015, 11:13
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي حاول توضيح سؤالك فهو ليس مفهوم

atbill
05-18-2015, 11:18
أنا لا أملك معلومات دقيقة عن هذه التقنية لكن أظن أنها ترسل لك رسالة نصية في كل تسجيل لدخول إلى حسابك
بالتوفيق أخي الكريم

خيرالدين مهدي
05-18-2015, 13:58
أستفسر عن مسألة حماية اس ام اس بالانستافوركس........................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...........................................

ayoub321
05-20-2015, 04:47
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد
هي شركة حماية البوننك الالكترونية أخي
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

hamdochi
05-26-2015, 19:42
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد ان الاس ام اس في الشركة يا اخي من صالحك وممكن يرسل لك انذار مثلا في حالة الخطر الخطر طبعا اقصد به خطر السبام او احد ما يحاول تغيير باسووردك الى غير ذلك نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

احمد سعيد على
05-26-2015, 20:29
أخبار تداول الفوركس، أسعار الفوركس، تعليم الفوركس، التقويم الاقتصادى، مسابقات التجار، تحليلات الفوركس وتلفاز الفوركس. ... ملكة جمال إنستا 2015 ... Best Broker in Asia 2010 - 2011, 2013 World Finance ... 3 Sigma Profit AM Corp .... ومع ذلك، إنستافوركس تضمن حماية أموال عملائها من المخاطر الآخرى غير المتعلقة بالتداول.

Kiing
06-13-2015, 18:21
ممكن متلا انه مع . الحماية دي بتمكنك من الحماية لحسابك لما في حد بيدخل الي الحساب بتاعك تم منه متلا انه بينبهك ان في حد دخل وبيبعت رسالة موبايل ممكن معه متلا تم بالتوفيق تقبل منه متلا

a7med sniper
06-13-2015, 18:50
مش عارف ايه قصدك فى السحب يعنى ممكن من خلال تفعيسلها من ادخل الخساب

وممكن تتأكد من خدمه عملاء الشركه والله المستعان

atmoul
06-13-2015, 18:54
والله أخي أن لم أجرب هاته الطريقة ولكن الفكرة قد تكون واضحة حيت أنه كلما سحبت مبلغ من المال إلى حسابك في البنك تقوم الشركة بإرسال رسالة سمس إلى هاتفك هذا ما فهمته من هذا

tabaki
06-15-2015, 01:18
لا اظن ان هناك من يقدر انه يتحكم لك في الايس ايم ايس في المنتدى او الشركة طبعا
المهم انك لا تعطي بيانات الدخول خاصتك الى اي احد مهما كنت ثق فيه فالعمل عمل

Ayman Dollar
06-15-2015, 01:24
السلام عليكم
التنبيه بالا اس ام اس هو تامين لحسابك بحيث تكون انت المتحكم في سحب
ارباح ا تحويل رصيد من حساب لاخر بدون علمك من احد المتلصصين عليك

OSAMA AMER
06-15-2015, 01:53
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى واخواتى الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
اخى الكريم هذه هى المرة الاولى التى اسمع فيها عن مسألة حماية الاس ام اس بانستا فوركس هل تقصد رقم الكود الخاص بالهاتف ام ماذا ارجو منك التوضيح اكثر اخى الكريم

RomanyMoreed
06-16-2015, 02:30
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

معنديش اي فكرة الحقيقة انت بتتكلم عن اية ولو عندك سؤال مفيش حد من الاعضاء قادر يجاوبك علية توجة الي الدعم الفني

big.pharaoh
06-16-2015, 02:31

اعتقد انها بتكون رساله تنبيهيه عن طريق الموبايل لو حد دخل الى حسابك عن طريق أي بي مختلف عن اللي انت بتدخل منه فبالتالي بتقدر تدخل بسرعه وتغير الباسورد بتاع حسابك بالتوفيق ان شاء الله

ibrahim forex
06-16-2015, 03:17
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته
حماية الاس م س خدمة توفرها الشركة لاعضائها لحماية حساباتهم على الشركة من الاختراق هي شبيهة الى حد ما بنفس الخدمة التي تقدما شركة كوكل لمشتركي الجيميل

MONTASR SHABAN
06-16-2015, 10:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اهلا بك اخى الكريم اشكرك
على طرح موضوعك الاكثر من رائع وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

waelmma
06-16-2015, 10:41
والله اخى الكريم انا ماعندى اى فكرة عن الموضوع وهاسيبك انت
او اى عضو من الاعضاء الكرام يشرحوا لنا ماالمقصود منه وربنا يبارك فيك اخى

محمد عز الدين عيد خضري
06-16-2015, 11:49
حقيقة انا لم اجرب موضوع اس ام اس من انيستا لا علي الموبايل او الميل
عند سحب الرصيد او الايداع اتمني الاتصال بالدعم واستفسر عنه - اتمني لك اللتوفيق - تحياتي

zarour soufyane
06-16-2015, 12:46
السلام السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم الحماية عن طريق تفعيل الاس ام اس عندما يتم الذخول الى الحاب الخاص بك على انيستا فوركس يتم اخبارك عن طريق رسالة نصية بالتوفيق

seifhd
06-17-2015, 22:04
أخي الكريم خدمة الحماية بالهاتف الأس أم أس من انستافوركس هي خدمة رائعة تخبرك ان دخل أحدلحسابك بغير رقم الايبي الذي كنت أنت تدخل منه
أرجو أن أكون جاوبتك على السؤال
السلاااام

هند الحمامصى 2216
06-17-2015, 22:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....................
حضرتك انا مش فاهمه سوالك اوى بس ممكن اجاوب الى حد فهمى انا الخاصيه دى بتعمل
على حمايه المستخدمين الانستا وبتخبر حضرتك باى حد فتح الاس ام اس بتاع حضرتك على الموبايل
اتمنى ان اكون قد فدتك

oussamarami7
06-17-2015, 23:32
في نظرية الاقتصاديات الصغرى، تم تطوير توازن الجزئي للنموذج الاقتصادي العرض والطلب أصلا من قبل ألفرد مارشال وهو نموذج يحاول وصف، وتوضيح وتوقع تغير سعر وكمية السلع المباعة في الأسواق التنافسية. إن النموذج يقوم فقط أولا بتقريب وصف السوق التنافسية بشكل غير كامل.
يضم هذا النموذج الكثير من النظريات المستعملة من قبل بعض الاقتصاديين قبل مارشال ويشكل أحد أكثر النماذج الأساسية أهمية في بعض المدارس الاقتصادية الحديثة، فهو كثير الاستعمال في بناء أساس تشكيلة واسعة من النماذج والنظريات اقتصادية أكثر تفصيلا. إن نظرية العرض والطلب مهمة لفهم الكثير من المدارس الاقتصادية لآلية اقتصاد سوق وتفسير الآلية التي يتم بها تخصيص المصادر واتخاذ القرارات.
إن نظرية العرض والطلب تفترض عادة بأن الأسواق تنافسية جدا. وهذا يشير ضمنا إلى أن هناك العديد من المشترين والباعة في السوق ولا أحد منهم لهم القدرة للتأثير على سعر البضائع. في العديد من صفقات الحياة الحقيقية، تفشل الفرضية لأن بعض المشترين أو الباعة الفرديين أو مجموعات المشترين أو الباعة لهم بما فيه الكفاية القدرةعلى التأثيرا على الأسعار. غالبا ما يستخدم تحليل متطور لفهم معادلة العرض-طلب للبضاعة. على أية حال، تعمل النظرية بشكل جيد في الحالات البسيطة غير المعقدة.
الاقتصاد السائد لا يفترض بداهة بأن الأسواق مفضلة على الأشكال الأخرى من التنظيمات الاجتماعية. في الحقيقة، يكرس الكثير من التحليل إلى الحالات التي تدعى ب فشل الأسواق التي تؤدي إلى تخصيص مصادر أقل من المثالية ضمن بعض المعايير. في مثل هذه الحالات، يعمد الاقتصاديون إلى إيجاد سياسات لتجنب الهدر؛ مباشرة عن طريق الرقابة الحكومية، أو بشكل غير مباشر عن طريق حث زبائن السوق على التصرف وفق إسلوب متسق مع الرفاهية المثالية، أو بخلق أسواق ضائعة لتمكين ايجاد تجارة كفوءة جديدة لم تكن موجودة سابقا. هذا يدرس بالتفصيل في حقل الأعمال الجماعية.

auoubharrab2
06-18-2015, 01:00
اتمنى من الاعضاء افادتك
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى........................................ .

superkenan
06-18-2015, 01:13
اخي الكريم هو كجهاز الأنذار الموجود في السيارات حيث انه سينبهك عندما يقوم احد بدخول حسابك فهو يحميك من القرصنة وسرقة حسابك
وشكرا

gootdf
06-18-2015, 14:43
السلام عليكم
التنبيه بالا اس ام اس هو تامين لحسابك بحيث تكون انت المتحكم في سحب
ارباح ا تحويل رصيد من حساب لاخر بدون علمك من احد المتلصصين عليك

mechanical
06-21-2015, 17:56
السلام عليكم ... اللي انا اعرفه ان الحماية دي عشان بس تعرف اذا كان حد غيرك فتح حسابك فبيبعتلك رساله ع الموبايل والحماية دي كويسة مش وحشة
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

ASMAA TAHA
06-29-2015, 06:08
هذه تكون عبارة عن رسالة يتم ارسال فيها رقم معين ويتم من خلاله كتابته فى الحساب وذلك لحماية الحساب الخاص بك من السرقة وهذا شئ فقط لزيادة الحماية لحسابك وايضا يتم عمل كلمة سر للهواتف المحمولة

Alaharrathi
06-30-2015, 18:05
السلالم عليكم و رحمة الله و بركاته
ارجو من الاخوة ان يعلمونا بخصوص هذا الموضوع انا لا اعرف ماهو هذا ال اس ام اس
هل هو ضروري للحماية ام ماذا ؟

snnaky
07-25-2015, 20:52
بالتوفيق للجميع

الراجل بيتكلم بكل بساطة ووضوح عن اسلوب الحماية المعتمد على حماية اس ام اس وحضرتك تقول مش فاهم المقصود
الموضوع يخص حماية بسستم البيج واحنا هنا وكلامى للأخ صاحب السؤال معلوماتنا لن تكون بنفس الدقة والتفاصيل التى ترجوها لذا يجب ان يكون كلامك مع الدعم الفنى
دة اذا كنت عاوز معلومات مفصلة

Chima
08-19-2015, 05:51
......................

tarik46
08-30-2015, 22:20
حماية sms هو برنامج من اجل حماية حسابك من القرصنة و نظام صعب اختراقه و حتى و لو تم
ذلك فيمكنك استرجاع بايناتك بواسطة خدمة sms التاي توفرها شركة انستا و هذا ما يميز الشركة عن الشركات الاخرى
تداولا موفقا

finalhm
08-30-2015, 23:57
السلام عليكم رحمة الله وبركاته
و سؤالك دة معنديش اجابة عليه علشان ماضللكش واقولك اى كلام ان شاء الله احد الاعضاء الخبراء اكتر منى ممكن يفيد ف الموضوع دة

Mousaid
08-30-2015, 23:58
السلام عليكم رحمة الله وبركاته
برنامج من اجل حماية حسابك من القرصنة و نظام صعب اختراقه و حتى و لو تم
ذلك فيمكنك استرجاع بايناتك بواسطة خدمة sms التاي توفرها شركة انستا و هذا ما يميز الشركة عن الشركات الاخرى

simo1
03-21-2016, 23:20
سبحآن الله
و لله في خلقه شؤون
شكراً عزيزتي علي على الخبر العلمي

روووووووووووووووووووووووو عة ...
غريبين كتييير بس حلوين

يسلم دياتك

ملاك الروح
03-21-2016, 23:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي هذه الحماية عند قيامك بالسحب يتم ارسال رمز الى الهاتف المحمول بتاعك
اتمنى لك التوفيق

The_Gahbaz
03-22-2016, 11:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل ... الحماية دي بتمكنك من تفعيل مستوي اخر من الحماية لحسابك لما في حد بيدخل الي الحساب بتاعك بينبهك ان في حد دخل وبيبعت رسالة موبايل لكني لا اعرف طريقه تشعيلها او تفعيلها
بالتوفيق تقبل مروري

midouknight
03-22-2016, 11:19
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أكيد أخي الغالي هي خدمة مميزة تقدمها
الشركة وموقعها ل حماية الدخول ل حسابك الشخصي

neverlit3
03-23-2016, 15:11
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

neverlit3
03-24-2016, 23:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

messaoud43
03-25-2016, 14:28
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

latraaa
03-25-2016, 14:52
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و لكن لم أفهم ما الدي تقصده بهدا الموضوع، أتمنى ان نراك ف يالمرة القادمة تحقق لنا تفاصيل أكثر لكي نستطيع أن نتعاون أكثر و أكثر، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

taherup
03-25-2016, 16:55
نورت اخى الكريم المنتدى
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق

ebn masr
03-26-2016, 22:09
بصراحة بالظبط معرفش موضوع حماية الرسائل دى بتستخدم ازاى وايه وظيفتها بالظبط علشان اقدر اجيبك على الموضوع دة

Hicham0202
03-26-2016, 22:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ويؤسفنى عدم افادتك لانى جديده فى هذا المجال
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى

nonam
04-28-2016, 22:12
السلام عليكم .... من الممكن ان تحمي الحساب كويس من خلال الموبايل بس الحقيقة لا يمكن التعامل مع الحساب الا من خلال ال بي اي ان اللي في الرسالة بتاعتك ومن الممكن ان يكون التعامل مع الحساب الحقيقي في التداول
بالتوفيق ان شاء الله

mohcine amari
05-10-2016, 19:16
بسم الله الرحمن الرحيم
حي الله من لفانا وياك صباح الخير احبتي الكرام
نعم صراحتا الحماية جد عالية لدى انستا فوركس
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

doaa sary
05-11-2016, 18:41
مفهمتش حاجه خالص
رسايل اية
لما تعمل حساب بيجيلك رسالة فيها البينات وكدا وبرضة لما بتعمل سحب بيجيلك رسالة ع الموبيل وانت بتسجل حساب انستا بيطلب رقم موبيلك

never
05-13-2016, 01:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

Iheb1302
05-13-2016, 02:38
في الحقيقة أول مرة أسمع بأن انستا فوركس توفر حماية الحساب بال اس ام اس
يمكنك أن تستفسر الدعم
تقبل مروري و فائق احترامي

beast4ever
05-13-2016, 04:10
عادي جدا توصلك رساله علي التليفون لو حد فتح حسابك في الشركة بس
انا بتوصلني رساله علي الايميل وده شغل كويس
والشركة ممتز جداا في الخدمة ديه

seifhd
05-13-2016, 12:10
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

never
05-14-2016, 15:04

forex all arabes
05-14-2016, 15:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مرحبا بك فى عالم الفوركس اسعدنا تواجدك معانا بالمنتدى
موضوعك غير مفهوم وانتظر منك ان توضح لنا هذا الموضوع الذي وضعته اتمني لك التوفيق

antr
05-14-2016, 15:29
بصراحة هذه النقاط لابد ان تسال احد المسئوليين فى الشركة او مشرفين المنتدى حتى تحصل على ايجابة صحيحة ولا تتعذر فى الفهم لما تسال عنه

harimeche
05-14-2016, 15:37
الســـــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

إس إم إس تعني الحمــــاية عن طريق الهــــاتف

يعني لما يجي واحد ويريد يغير بياناتك لا يمكنه تغييرها

لأنه يجب عليه ان يحصل على الكود لكنه لن يستطيع لانك انت صاحب

الهــــاتف

never1
05-15-2016, 13:37
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never
05-16-2016, 05:00

tmax500cc
05-16-2016, 05:28
شكرا علي الموضوع الرائع والمتميز استمر يابطل

---------- Post added at 02:28 AM ---------- Previous post was at 02:27 AM ----------

شكرا علي الموضوع الرائع والمتميز استمر يابطل
م

best39
05-16-2016, 21:32
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
الاس ام اس دى نظام حماية شركة انستا عملاة عشان لو حد غيرك دخل على الحساب بتبعتلك رسال على الموبيل بتاعك تنبهك بانن شخص اخر فتح حسابك ودى ميزة جيدا فى انستا

abdelmadjid41
05-16-2016, 23:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم للاسف لا علم لي لهذا الامر اتمنى ان تجد من يفيدك لاني لن اتمكن من ذلك

never1
05-17-2016, 17:54
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

akram bahnsawi
05-27-2016, 02:08
نشكر اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و البناءة والتى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و المزيد و شكرا

ahmadfool
05-27-2016, 02:09
لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن
مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

akram bahnsawi
05-27-2016, 02:11
نشكر اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و البناءة والتى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و المزيد و شكرا

best39
05-28-2016, 15:05
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
الاس ام اس دى نظام حماية شركة انستا عملاة عشان لو حد غيرك دخل على الحساب بتبعتلك رسال على الموبيل بتاعك تنبهك بانن شخص اخر فتح حسابك ودى ميزة جيدا فى انستا

ghost.mastar
05-29-2016, 21:18
اخى الفاضل ان حماية الاس م س خدمة توفرها الشركة لاعضائها لحماية حساباتهم على الشركة من الاختراق هي شبيهة الى حد ما بنفس الخدمة التي تقدما شركة كوكل لمشتركي الجيميل بالتوفيق

عرآقي
05-30-2016, 20:33
السلام عليكم ... الحماية دي بتمكنك من الحماية لحسابك لما في حد بيدخل الي الحساب بتاعك بينبهك ان في حد دخل وبيبعت رسالة موبايل
بالتوفيق تقبل مروري

golden1985
05-30-2016, 20:42
اتمنى من الاعضاء افادتك
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى وشكرا لك تقبل مرورى..

hs123
05-30-2016, 20:46
هلا
هو اسلوب متقدم فى الحماية للحسابات وعلى بياناتك من الحصول عليها من قبل الاير واستخدامها بشكل غير سليم

شكرا

raedreda
05-30-2016, 20:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

abdomj
05-30-2016, 21:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوى الكريم لا اعلم شىء نهائيا
عن هذة الحمايه اس ام اس بانستا فوركس كنت اتمنى افادتك اخى
وشكرا

Maroelshamy
05-30-2016, 21:01
شكرا على هذا السؤال المميز وشكرا لكل من علق عليه لتعم الفائدة
بارك الله فيك
تقبل مرورى

haoundz
06-02-2016, 18:37
بالتوفيق للجميع

latraaa
06-02-2016, 21:30
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمن أن نراك تحق قالثكير من النتائح القيمة إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله يا أخي الكريم

MOHAMED2701
06-23-2016, 05:34
بسم الله الرحمان الرحيم
موضوع في غايه الاهميه
لقد استفد كثيرآ فعلآ لك من كل التحيات يا اخي
وهذا ما تعودنا عليه كلنا

medo30
06-23-2016, 05:45
السلام عليكم
اظن ان ده بيكون حمايه على الاكونت بتاعط
بحيث لو حد دخل على الاكونت ... بيبعتلك رساله او بينبهك بطريقة ما

monji125
06-23-2016, 06:58
ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﻫﻮ ﺳﻠﻮﻙ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻳﻈﻬﺮ ﻓﻲ ﺳﻮﻕ ﺗﺪﺍﻭﻝ ﺍﻟﻌﻤﻼﺕ ﻋﻨﺪ ﺣﺪﻭﺙ ﺣﺪﺙ ﺳﻠﺒﻲ ﻗﺪ ﻳﺆﺛﺮ ﻋﻠﻰ ﻇﺮﻑ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﺍﻟﺤﺎﻟﻴﺔ . ﻭ ﺫﻟﻚ ﻳﺤﺪﺙ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺑﻘﻮﻡ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭ ﺃﺻﺤﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻮﻗﻒ ﺻﻔﻘﺎﺗﻬﻢ ﻭ ﺍﻟﺨﺮﻭﺝ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﻭ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺃﻣﻮﺍﻟﻬﻢ ﺇﻟﻰ ﺍﻷﺻﻮﻝ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮ ﺍﻷﻗﻞ ﺑﺴﺒﺐ ﺣﺎﻟﺔ ﻋﺪﻡ ﺍﻟﻴﻘﻴﻦ .

medo30
06-23-2016, 08:28
بصراحه اخى لم افهم معنى السؤال :d
تقبل مرورى

nan6jh1980
06-23-2016, 09:05
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع

Iheb1302
01-09-2017, 18:37
مرحبا أخي الكريم في الحقيقة أول مرة أسمع بأن انستا فوركس توفر حماية الحساب بال اس ام اس
يمكنك أن تستفسر الدعم بالتوفيق و الارباح

ابوفؤاد
01-09-2017, 19:06
اين اجد مثل تلك التنبيهات التى تتحدث عنها من الحمايه للحساب لانهما بلفعل ان تكون موجوده بانستا فهذا احد طرق الحمايه للحسابات و حتى لا تتعرض للقرصنه و السرقه و مما يتيح لك ان تعرف ما يحدث لحسابك

Saeed EL Sayed
01-09-2017, 19:20
نظام حمايه انا عن نفسي هفعله ان شاء الله قبل ما ابدا اي حاجه لان بيساعدك في تامين وحمايه حسابك وعمليات السحب والايداع وكل هذه الاشياء يجب علي الجميع تفعيلها

chiheb316
01-09-2017, 20:04
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
حسب علمي هي ميزة تمكنك من استقبال رسالة نصية كلما فتح حسابك

alihassib0
01-09-2017, 20:10
سلام عليكم اخي الكريم شكرا لك على هذه الموشاركة الطيبة و اتمنى من احد الاعضاء ان يفيدنا بالاجابة و بــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى الكــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــرام وفقك الله الجميع لكـــــــــــــل خير و بارك الله في حياتكم و مماتكم

tazi larbi
01-10-2017, 01:51
السلام عليكم هي فقط نوع من الخمايه ان يصلك اسمس عند السحب او الايداع لتعرف هل فعلا انت من قام بهذه العمليه وممكن تفعل الاميل ايضا اتمنى لكم النجاح والله الموفق

bakup28
01-10-2017, 07:03
ان كنت تتحدث عن رمز الحماية يعني االكود بين
هو سيطلي منك عنجنا تتم عملة سحب او ايداع
معيتنة هو كلمة سر لا اكتر

جمال صادق
01-10-2017, 07:24
يمكن ان تقوم بعمل تنبيهات لكل ما يحدث فى الحساب من عمليات مالية تتم على الحساب من خلال الرسئل اليكترونية على الهاتف و هى طريقة ممتازة و امنة جدا

123Hasnaa123
01-10-2017, 07:27
اخي الكريم في البدايه بصراحه مكنتش فاهم سؤالك لكن فهمت من ردود الاخوه
حمايه الاس ام اس بتكون عشان محدش يسرق حسابك ودي بتكون عن طريق ارسال رساله لموبايلك تقريباً بتكتب الكود اللي فيها فالخانه اللي قدامك
بالتوفيق

waelmma
01-10-2017, 07:29
:yahoo::yahoo::yahoo: اخى الفاضل اعتقد على حد علمى هو طريقة
لحماية حسابك من الاختراق وبارك الله فيك وجزاك الله خيرا ان شاء الله

ahmedahmed1
01-11-2017, 17:15
اعتقد ان الاس ام اس في الشركة يا اخي من صالحك وممكن يرسل لك انذار مثلا في حالة الخطر الخطر طبعا اقصد به خطر فى حسابك او لحماية اموالك من الخسارة المحققة

HadeerKamal1
01-11-2017, 17:19
دي مجرد رساله بتجيلك علي موبيلك اذا اراد شخص ما اقتحام الحساب الشخصي بتاعك.

ahmed samaha
01-11-2017, 17:37
ان نوع من انواع الحمايه كالموجودة بكثير من مواقع الجيل الثالث حيث تعطيك تنبيه عند الدخول على الحساب من اى جهاز جديد
غير الجهاز الخاص بك والذى قمت من قبل بت
أكيد مكن خلال الكود

lyo
01-11-2017, 17:50
السلام عليكم ورحمة الل تعالى وبركاته
كرا لك عن طرح هدا السؤال
بصراحة لا اعلم ما هي هده الحماية عن طريق سؤالك عرفت اسلوب جديد في انستا على كل حال جزاك الله خيرا

Samirghatas
01-11-2017, 18:41
ﺳﻠﻮﻙ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻳﻈﻬﺮ ﻓﻲ ﺳﻮﻕ ﺗﺪﺍﻭﻝ ﺍﻟﻌﻤﻼﺕ ﻋﻨﺪ ﺣﺪﻭﺙ ﺣﺪﺙ ﺳﻠﺒﻲ ﻗﺪ ﻳﺆﺛﺮ ﻋﻠﻰ ﻇﺮﻑ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﺍﻟﺤﺎﻟﻴﺔ
ﻭ ﺫﻟﻚ ﻳﺤﺪﺙ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺑﻘﻮﻡ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭ ﺃﺻﺤﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻮﻗﻒ ﺻﻔﻘﺎﺗﻬﻢ ﻭ ﺍﻟﺨﺮﻭﺝ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﻭ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺃﻣﻮﺍﻟﻬﻢ ﺇﻟﻰ ﺍﻷﺻﻮﻝ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮ ﺍﻷﻗﻞ
بالتوفيق لك اخى الكريم

Hanaasnaa
01-31-2017, 16:01
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم هو سلوك بالتداول وهو ينتج عنه نتيجه سلبيه وتؤثر علي السوق المالي وذلك نتيجة عزوف المتداولين عن المخاطرة

Mony Ezzat
02-06-2017, 19:59
بسم الله الرحمن الرحيم
مش عارفه بصراحه ايه موضوعه حمايه اس ام اس دي انا اللى اعرفه انك بتحمي بينااتاك انك تحظفها في مكان بعيد

alonsoo
02-21-2017, 09:04
رمز الحماية هذا اخى الفاضل بيتم طلبه منك فى الشركة حينما تريد ان تقوم بالسحب من حسابك حينما تكسب من التداول اخى العزيز

mid0killer
02-21-2017, 13:06
مش عارف والله انت عاوز تستفسر عنها في ايه لكن انا لا اشترك بها الى الان ولكن جاري التجربه واعلمك ما هيا فوائدها يا غالي وبالتوفيق

skylol
03-01-2017, 00:37

اخي الغالي هذا الحماية يعني كل ما تيجي تدخل حسابك لازم يرسلون لك كون عشان تدخل حسابك وبالتوفيق للجميع

ahmedm
03-01-2017, 01:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته دي واحدة من الخدمات الي انتشرت بشكل كبير في الاونة الاخيرة للحماية من الاختراق بتراسلك الشركة لو حد حاول يدخل حسابك من اي بي مختلف او جرب اكتر من باصورد غلط تحياتي لك أخي وتقبل مروري

ilyestoumi
03-01-2017, 02:00
اخى الكريم الاخوة الاعزاء
مشكور اخى على هذا الموضوع
للاسف لا اتوفر على اي معلومة بخصوصها
اتمني لك التوفيق و للجميييع
و تقبل مروري

Khalid123
04-28-2017, 02:38
دي من وسائل الحمايه ليك لما حد يدخل علي حسابك بينبهك وبتساعدك في حاجات تانيه كتير
شكرا علي سؤالك اخي الحبيب
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تقبل مروري

Mohamed elkafrawy
04-28-2017, 02:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز للاسف لم افهم هذا السؤال ولكن مستوى الحمايه فى شركات التداول عالى جدا

alsaher
04-28-2017, 02:44
السلام عليكم اخي الكريم ليس ضروري وضع حماية حسابك بالاس ام اس لانه يتطلب منك دفع المال مقابل تلك الخدمة فلا انصحك بدلك و تقبلوا مروري

nour3iny
04-28-2017, 06:31
هى عمليه حمايه اضافيه للحسابات ويمكنك تفعيلها من خلال إعدادات حسابك تقبل مروري

waelmma
04-28-2017, 07:34
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان هذا الموضوع هيفيدك فيه فقط
هما قسم الدعم بشركة انستا وربنا يوفقك اخى ومنتظرين منك المزيد اخى الفاضل

number1
04-28-2017, 07:49
طبعا موضوع الحمايه ده مهم جدا جدا ذلك لتامين حسابك في ارسال رساله الى هاتفك في حاله الاختراق او او الدخول عليه من شخص اخر بغرض السحب ودة شيء مهم جدا للحمايه اموالك من الضياع او الخساره او سرقه

tahar2015
05-01-2017, 06:08
-السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ،
هذا كنظام حماية لحسابك الشخصي على منصة انستا فوركس و هو رسالة تنبيه تصل على المحمول

rayzigar
05-02-2017, 13:17
الحماية في الشركة انستافوركس جيدة يا اخي لا تخف على حسابك وممكن ترى انه بعد التسجيل تصلك اكثر من باسوورد وهذا مهم
اي شيء تريد القيام به في انستافوركس من سحب او تغيير معرومة الخ تجد انه له باسوورد اخر مختلف ومنفرد عن الباسوورد الاساسي

Mr Fathy
05-08-2017, 17:43
بسم الله الرحمن الرحيم انا مش عارف يا زعيم انت تقصد ايه اصلا بالظبط من موضوع حماية الاس ام اس ده ولاا هو بتاع ايه اصلا !

azzedine
05-09-2017, 01:53
اشكرك على المشاركة اخي العزيز انت لم تسئل بل تشرح ولكن المرجو منك اكمال على بقي الموضوع اس ام اس يحمي حسابك من الهكر وتقبل مروري

Hamza El36
05-09-2017, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أظن أن من الأفضل لو تقوم بمراسلة الدعم واستفسارهم عن هذه الخدمة,...
والله أعلى وأعلم.
بالتوفيق للجميع بإذن الله..
وتقبل مروري..
تحياتي.

maryam ahmed
05-13-2017, 20:11
السلام عايكم و رحمة الله و بركاته
انا ليس لدي اي معلومات عن مسألة حماية معلومات ال اس ام اس في الانستا فوركس و اتمنى من الاعضاء الذين لديهم المعلومات ان يفيدوك

عبد الرحيم رافا
05-13-2017, 20:23
السلام عليكم و رحمة الله
لا تسال عن شركة انستا فوركس يا اخي جرب بنفسك و احكم و انك كنت تريد النصيحة فانا سحبت منها العديد من المرات

cladiator2007
05-18-2017, 10:04
عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخى على هذا الموضوع المهم جدا . لقد استفدت من المعلومات القيمة مما استفدت من تفاعل الاخوة الايجابي . مشكورون جميعا و بالتوفيق للكل . دمتم سالمين .
تقبلوا مروري و تحياتي . ة السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.

nore
05-18-2017, 12:43
مشكور اخي الكريم لطرحك الاستفسار عن مساله حمايه اس ام اس بالانيستا في شركه نار علي علم يا اخي لاتقلق .

haitham salama
05-18-2017, 12:48
يعمل ذلك على حماية حسابك من السرقة والأختراق على الأنترنت، حيث يتم تنبيهك بأى محاولة تغير
أو أختراق لحسابك فى شكركة أنستا ، وشركة لك وتقبل مرورى

big.pharaoh
05-23-2017, 21:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... هو اصلا كده كده حسابك محمي في الشركه لان انستا شركه روسيه من الشركات القويه جدا

Manoush
05-23-2017, 22:59
لا اعرف عنا تتحدث ان كنت تتحدث عن رمز الحماية يعني االكود بين

michael1
05-23-2017, 23:10
اخى النبيل فى المنتدى انا اعتقد ان هناك الكثير من الامور التى من الممكن
ان نحمى بها حساباتنا فى التداول على الفوركس وهى عدم اخبار اى احد برقم الحساب لديك

ilyess
05-23-2017, 23:42

sinaa
05-23-2017, 23:45

مصطفي السيد
05-24-2017, 01:22
اخي الكريم لا اعرف عن اي شيء تتحدث
اول مره اسمع حاجه زي دي ارجو توضيح السؤال

LAIRB
05-24-2017, 01:25
شركة انستا هي شركة كبيرة جدا وهي افضل شركة وساطة في الفوركس وهي تمتاز بالحماية و احسن العروض السحب والايداع بكل سهولة

m7med
05-24-2017, 02:51
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انا اسف اخي الكريم فانا لم اقم بتجربة هذه الحماية من قبل لكن اتمني ان اعرف و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

mahmoud552
05-24-2017, 13:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ماذا يعنى اخى اس ام اس فى الفوركس ممكن توضيح ؟
نتمنى التوفيق للجميع
خالص تقديرى

Mohamed Youssef
05-24-2017, 13:54
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لا اعرف عما تتحدث اخي
موضوع محترم ومفيد للناس
ربنا يوفقك في التداول يارب

abutalia
05-24-2017, 14:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا اخي الكريم علي الموضوع الهام عن حمايه اس ام اس وانا بصراحه اول مره اسمع عن هذه الحمايه وان شاء الله نستفيد من تعليقات الجميع

Ayman Abdellatif
05-24-2017, 14:40
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
اخى الكريم لا افهم المقصود من سؤالك عن الحماية بواسطة رسائل الاس ام اس عموما واضح من انها وسيلة عند تفعيلها يصلك رسالة اذا ما تم فتح حسابك و يمكنك التواصل مع الشركة لتوضيح لك هذا الامر بشكل افضل

khalidtrader
05-24-2017, 14:43
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم حماية الاس م س خدمة توفرها الشركة لاعضائها لحماية حساباتهم على الشركة من الاختراق ،فلانها ترسل لك كود في الهاتف قبل عملية السحب...

mrramy
05-25-2017, 09:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا مش فاهم يعنىاية خدمه اس ام اس فى انيسيتا الرجاء التوضيح اخى الكريم تقبل تحياااتى

Mahmoud.salman
05-25-2017, 09:23
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاضل تقبل مروري لا اعمرف عن ماذا تتحدث وما هذه الحمايه انتظر الرد من الخبراء وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

abo.tali.wtalin
05-29-2017, 18:45
بسم الله الرحمن الرحيم دي حمايه معايا على ذكرك و ابعتلك رساله عندما يتم احد الدخول على حسابك تنبيهات من السرقه والاختراق والله الموفق والمستعان لك وللجميع برجاء تقبل مروري على مواضيعك

hitman-97
05-29-2017, 19:01
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحه السؤال غير واضع يرجي التوضيح اكثر وباذن الله نقدر نساعدك او تسأل الدعم الفني لشركه انستا وهما هيقدرو يساعدوك
تقبل مروري اخي الكريم

cladiator2007
05-30-2017, 23:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
مشكور يا اخي على طرحك لهذه النقطة و الموضوع الهام . لقد استفدت كثيرا كما استفدت من تفاعل الاخوة الايجابي هنا .
اتمنى التوفيق للجميع . تقبلوا احترامي و مروري .
و السلام عليكم

mohamed97
05-30-2017, 23:59
السلام عليكم ورحمه الله بركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا
ممتاز موضوعك يا اخي بصراحة لم يكن عندي ادنى فكرة عن الفروقات بين سوق البورصة وسوق الفوركس موضوعك يلخص اهم مزايا الفوركس مقارنة بسوق البورصة ولكن على ماسمعت ان سوق الفوركس اخطر بكثير مقارنة بسوق البورصة والاسهم ولا اعرف ماصدق هذا الكلام///

Abu_Yassin
05-31-2017, 02:08
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

مرحب أخى الكريم أول مرة أسمع عن خدمة أس أم أس من أنيستا لو حد من الأعضاء يعرفها يشرحها

M0hsenalawady
06-01-2017, 17:28
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
نعم يا اخي الكريم حماية اس ام اس ده نظام حماية لحسابك من الاختراق والسرقه بتوفره شركة انستا فوركس

medben
06-01-2017, 17:35
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
مشكور يا اخي على طرحك لهذه النقطة و الموضوع الهام . حماية اس ام اس ده نظام حماية لحسابك من الاختراق والسرقة بتوفره شركة انستا فوركس لك
اتمنى التوفيق للجميع . تقبلوا احترامي و مروري .

Mohamed Youssef
06-01-2017, 17:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
لا اعرف عن ما تتحدث اخي الكريم
جزاك الله كل خير اخي الكريم علي هذا الموضوع الرائع
وتقبل مروري وتحياتي ك

mahmoudtaha33
06-04-2017, 04:33
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي
دي حمايه لحسابك اخي الكريم
لابد من حمايتها حتي لا يتم نصب عليك
لابد منها اخي ان تفعلها
بالتوفيق اخي

hooda
07-03-2017, 12:30
بسم الله الرحمن الرحيم
شكراً لك أخي الكريم على هذا الموضوع انا لسه جديد في المنتدى واستفدت جدا من خلال هذا الموضوع بالتوفيق. تقبل مروري

---------- Post added at 11:30 AM ---------- Previous post was at 10:34 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
شكراً لك أخي الكريم على هذا الموضوع انا لسه جديد في المنتدى واستفدت جدا من خلال هذا الموضوع بالتوفيق. تقبل مروري

KARIM2017
07-03-2017, 12:59
تحيه طيبه وبعد
هذا عند دخول اي فرد الاكونت الخاص بك
يتم ارسال مسدج علي موبايلك

zunebha
07-03-2017, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته نعم اخي شركة انستا فوركس تضع هذه الخدمة لحماية حسابك في اي حالة طواريء او قرصنة او شيء من هذا القبيل فانت عندما تضع كود عن طريق خسابك تؤمن حسابك.

KARIM2017
07-03-2017, 13:14
تحيه طيبه وبعد
يكون عباره عن ارسال مسدج
عند محاوله دخول اي شخص حسابك

hoos
07-09-2017, 20:54
الموضوع ده بيمثل حماية زيادة لحسابك لان انت عند تفعيلها اول ما تدخل رقم الحساب والباسورد
مش هايدخل علي طول هيبعتلك رسالة علي موبايلك برقم الكودي تدخله في الصفحة تدخل علي حسابك ومن غيره مش هاتدخل

big.pharaoh
07-09-2017, 21:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... مفيش حمايه عن طريق الاس ام اس. الحمايه بتكون للايميل الشخصي بتاعك من الاختراق

mrmrmrmr
07-09-2017, 21:06
هذه الميزه حماية لحسابك فعندما يتم فتح حسابك حتى لو انت شخصيا هاتفتحه سوف تصل إلى هاتفك رساله تقوم بتنبيهك بهذا الإجراء وهو فتح الحساب

ahmedmahmoud2017
07-09-2017, 21:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته حمايه الاس ام اس بالطبع هي طريقة لتنبيك بفتح حسابك عبر الميل ولكن بتكون مقابل مادي بالطبع يخصم من حسابك

mahmoudabdelhamid
07-09-2017, 21:44
السلام عليكم حماية اس ام اس لانستا فوركس يرسل لك رسالة الي الهاتف المحمول برقم يطلب منك ادخله علي صفحة استا فوركس حتي يتأكد انه لم يتم استخدام حسابك من شخص اخر

mostafa1995
07-09-2017, 21:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .......... اخي انت جايب مصطلح منين مش عارف طب ايه هو اس ام اس اعرف اساعدك تقصد ايه بالحماية من فضلك ؟

Mony Ezzat
07-09-2017, 22:00
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك حماية اس ام اس هى لحماية حسابك من الاختراق واكيد لو حصل في اي شيء هيبلغوك بمسدج على الفون

M.R
07-09-2017, 22:07
الرجاء التوضيح يخصوص االاستفسار المطروح اما اذا كنت تقصد حماية الرسائل فشركة انستا فوركس تتمتع بنظام خورزمى خاص بحماية خصوصية العملاء العاملين معها

amir anwar
07-09-2017, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. اعتقد اخي ان دي حماية لحسابك الخاص يعني لو حد دخل إلي حسابك من جهاز كمبيوتر جديد سوف تصلك رسالة تخبرك بذلك

Doaa hassan
07-10-2017, 01:11
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
اس ام اس هى طريقة لحماية حسابى من اى حد يدخل عليه والشركة عملته مخصوص علشان
تحفظ بيه حسابك وتساعدك انك تحافظ على حسابك من اى حد يدخل عليه دون علمك انت

A.mustafa
08-20-2018, 04:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
يمكن ان تقوم بعمل تنبيهات لكل ما يحدث فى الحساب من عمليات مالية تتم على الحساب من خلال الرسئل اليكترونية على الهاتف و هى طريقة ممتازة و امنة جدا...

salijiji0
08-21-2018, 01:48
عادي جدا توصلك رساله علي التليفون لو حد فتح حسابك في الشركة بس انا بتوصلني رساله علي الايميل وده شغل كويس والشركة ممتز جداا في الخدمة ديه