PDA

View Full Version : رداً على إتهامات الإدارة بخصوص إستخدامى أكثر حساب فى المنتدى

ForexMoha
06-30-2012, 23:39
الله المستعان
السلام عليكم ورحمة الله
الادارة تخلى مسؤوليتها وتحذر كل من له علاقة بهذة العضويات سواء من قريب او من بعيد فى الفوركس او خلافة
هذه الرسالة موجهة لشخص معين قام بالتسجيل لدينا باكثر من عضوية وأسماء العضويات كالأتى
mrmoha
aymoon
eg5566
حيث انه اخطأ واستخدم نفس رقم الاي بى فى وقت من الاوقات وخالف البند رقم واحد من قواعد المنتدى وتم كشفه بحمد الله

والرد على ذلك :

بخصوص العضويه eg5566 هذه العضويه سجلت فيها من فترة طويله يوم 19 الشهر الماضى أى تقريباً منذ شهر و 12 يوم , دليل البراءة هنا أن أخر نشاط للعضوية كان فى نفس يوم التسجيل وعدد الردود صفر وهذا هو رابطها http://forex-masr.com/member.php?310-eg5566&tab=aboutme والهدف من إنشائها هو إختبار بريد الجى ميل gmail حيث أن بعض الأعضاء إشتكوا بسبب عدم وصول رسالة التفعيل لبريدهم الإليكترونى فسجلت العضوية بحساب جى ميل ولم تصل رساله التفعيل بالفعل .... تقدر تأكد من ذلك لإن العضوية دى غير مفعلة وايضاً عند الإستفسار من أحد المشرفين فى المنتدى قال لا مشكله فى تسجيل عضوية أخرى أذا لم تصل رساله التفعيل للعضوية الأولى . أى أن المشكله الأن تدور حول عضويتين فقط هما عضويتى mrmoha وعضوية أيمن aymoon . فليس من العدل أن تعطل حساباتنا الأساسية الذى تتعدى فيه أرباح الريفيرال ال800 دولار تقريبأ بسبب حساب أخر ليس له أى قيمة ولم أعمل بيه مشاركه واحدة وأهملته منذ أول يوم فتحته فيه إلا إذا كان الهدف هو الإحتيال على أرباح الريفيرال الخاصة بى .

بخصوص عضويتى mrmoha وعضوية صديقى أيمن aymoon :

أولاً مش معنى إنك لاقيت تشابه فى الأى بى نبقى شخص واحد لإنى ممكن أستعير حساب أى شخص فى المنتدى وافتحه من الأى بى بتاعى ويبقى كده الحسابين إتفتحوا من نفس الأى بى فده مش معناه إننا نفس الشخص .

ثانياً نحن شركاء فى هذا المشروع وهو مشروع مشاركة الأرباح مع المسجلين تحت أسماءنا وهذا هو رابط الموضوع :
http://www.bramjnet.com/vb3/showthread.php?t=1409594

ومن الطبيعى بما أننا شركاء فى المشروع أن نقسم عدد الريفيرال بيننا لكن هنا الإدارة تقول أننى وايمن شخص واحد ولدى عدة حسابات فى المنتدى وفى المنتديات اخرى وهذا بسبب أن الإدارة إكتشفت تشابه فى أحد أرقام الأى بى بينى وبين أيمن وهذا لإنى أعطيته حسابى والباسورد الخاص بى عندما بدأت الإمتحانات لكى يتابع قائمة الريفيرال بدلاً منى بسبب إنشغالى
ولدى الدليل على ذلك :
أولاً بحثت فى محفوظات الياهو ماسنجر عن المحادثة التى أعطيته فيها بيناتى وإستخدمت فى البحث رقم الحساب المتاجرة
وهذه صورة من محفوظات المحادثات من الياهو ماسنجر بتاريخ 8 الشهر الماضى تثبت إنى أعطيته بيانات حسابى فى المنتدى وكمان رقم حساب المتاجرة بكل بياناته ولاحظو جيداً تاريخ المحادثه Jun 8, 2012 6:08:42 PM أى منذ 23 يوم تقريباً :

لو حد بيشكك فى الصورة وبيقول مزورة أقول له أنا كمان مش بثق فى الصور نهائياً عشان كده أنا مستعد إنى أعطى باسوردى للمشرف هنا ليدخل على الماسنجر ويتأكد بنفسه من هذا الإثبات .

الإثبات الثانى : وهو رسائل خاصة كنت أرسلتها لأيمن منذ عدة أشهر تقريباً 3 أشهر فى منتدى برامج نت وتثبت أننا شخصين منفصلين ولسنا شخص واحد :

الصورة الأولى :

الصورة الثانية :

برده ممكن ييجى حد ويقول الصور مزورة , على العموم حسابات المنتدى تحت أمر المشرف يقدر يدخل ويشوف الرسايل اللى كنا بنبعتها لبعض ويارب ميقولش إنى عندى إنفصام فى الشخصية وبشتغل نفسى :o

إثباتات أخرى من منتدى برامج نت وهى عبارة عن مواضيعنا وردودنا فى المنتدى والتى تدل على أننا شخصيتين مختلفتين تماماً ولسنا شخصاً واحد :

مواضيعى فى منتدى برامج نت منذ 5 سنوات تقريباً : http://www.bramjnet.com/vb3/search.php?do=finduser&u=590421&starteronly=1

مواضيع صديقى أيمن فى برامج نت منذ سنتين أو أكثر : http://www.bramjnet.com/vb3/search.php?do=finduser&u=2151882&starteronly=1

وبناءاً عليه أطالب بإسترجاع عضويتى وعضوية صديقى أيمن لإننا لسنا نفس الشخص وإنما كما أثبت أننا شخصين منفصلين

وبخصوص :

وما يزعجنى ليس بأنه سجل أكثر من عضوية حيث انه كان سيتم ايقافه فحسب ولكن افترائه على الشركة فى احد المنتديات بدون ذكر اسم هذا المنتدى وقوله بان الشركة نصابه وهذا ما استفزنا به وهذا النصب لم يحدث لان الشركة امسكته اثناء فتح صفقات فى حسابين باسماء مختلفة يقوم من خلالها بفتح صفقات هيدج فى نفس التوقيت مما ادى لخسارة فادحة للشركة فى البونص الذى يحصل عليه منها
فقامت الشركة بالغاء البونصات التى كان يحصل عليها لانه انتهك قواعد الشركة وهى فتح حسابات باسماء مختلفة لنفس الشخص
وبناء عليه قام بفتح موضوع فى احد المنتديات "بنفس اسمه هنا" وهذا لكى يكشف الله فعلته واخبر الجميع ان الشركة نصابه فى حين ان الشركة ليست نصابة حسبنا الله ونعم الوكيل فى كل من يفعل مثل ذلك ويشتت الكثير من الناس بفعلته
ماذا سيقول لربه يوم القيامة
مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ
حسبنا الله ونعم الوكيل فى كل من يشتت المسلمين فى الارض

والرد على ذلك :

بخصوص المشكلة القديمة مع شركه إنستا أولا أنا إتهمت الشركه بالنصب لسبب واحد وهو إلغاء أموالى الخاصة التى قدمت بإيداعها وليس فقط البونص لذلك قولت نصابة لإنى إعتقدت أن أموال العميل خط أحمر لا يمكن تعديه , البونص كان قديم فى الحساب وخسرته والمفترض أن أمره إنتهى لكن فوجئت إن البونصات القديمه التى حصلت عليها على الإيداع منذ شهر تم سحبها من أموالى الخاصة , أى أننى خسرت البونص مرتين ... بخصوص طريقة المتاجرة بالهيدج وإستغلال بونص الشركه . أولا فى شركات بتمنع البونص لأأكتر من حساب وفى شركات أخرى بتمنع فتح أكتر من حساب مثل لايت فوركس , أما إنستا فوركس فهى تتيح فتح أكتر من حساب وأيضاً تتيح البونص لأكتر من حساب ولا تمنع طريقة معينة فى التداول لذلك أنا لم أخترق القوانين ولم أحتال على الشركه حتى وإن كانت طريقتى مربحه المهم أننى لم أخالف القوانين .
أنا إستفسرت من الشركه ومن الأخ حسان وقالوا أن هذا يعتبر إستغلال سىء للبونص أى أن الإختلاف هنا إختلاف فى الرأى وطريقة فهم القوانين وليس مسألة إحتيال على الشركه كما تتدعى وفى النهاية أنا وحدى دفعت ثمن سوء التفاهم وحدى .
وهذا هو رابط المشكله المنتهيه منذ فترة ولا أعلم لما يستشهد بها الأدمن ضدى رغم إنها مشكله منفصلة تماماً ولا تخص المنتدى فى شىء :
http://www.bramjnet.com/vb3/showthread.php?t=1412374

الأمر الأخر . معروف عن كل منتديات إنستا إنها بتدفع البونص وأرباح الريفيرال حتى وإن كانت العضوية متوقفة وأنا مجرب ذلك ولدى عضوية متوقفة بسبب الإسبام منذ عام وفيها ريفيرال واحد أستلم منه شهرياً دولار أو أكثر أو حتى أقل المهم إنى استلم على حساب المتاجرة حتى وإن كانت العضوية متوقفة . لماذا إذاً منتدى فوركس مصر لن يدفع لى أرباحى من الريفيرال إلا إذا كان الهدف من هذه المشكلة هو التهرب من الدفع ؟؟؟؟؟

أكرر : وبناءاً عليه أطالب بإسترجاع عضويتى وعضوية صديقى أيمن لإننا لسنا نفس الشخص وإنما كما أثبت أننا شخصين منفصلين

والله المستعان.

Smart
07-01-2012, 00:15
النقطه الاولى
موضوع التهرب من الدفع ده كلام فارغ
لان الاداره مابتدفعش حاجه من جيبها
يعنى تقدر تقول من هنا لصبح (تهرب من الدفع) حوار فاكس من الاخر
يعنى الكلمه دى مش هتمنا تقدر تقولها من هنا لصبح
انت خالفت شروط المنتدى وده واضح للجميع تسجيل عضويتين من نفس الاى بى
النقطه الثانيه وهى مصيبه
تدل على اننا نتعامل مع اشخاص لا زمه لهم ولا ضمير ومش عايز اقول كلمه تجرحك
تقدر تقولنا ماهى خطه هذا المشروع؟
ولا اسهل عليك؟؟؟
خطه المشروع كالاتى...استلام البونص على حسابين منفصلين
ثم المتاجره بلوت كبير ودخول صفقات هيدج على الحسابين
وبالتالى تصفير حساب وتدبيل الحساب الاخر ثم السحب
http://forex-masr.com/attachment.php?attachmentid=523

لو انا غلطان قولى

ForexMoha
07-01-2012, 00:32
النقطه الاولى
موضوع التهرب من الدفع ده كلام فارغ
لان الاداره مابتدفعش حاجه من جيبها
يعنى تقدر تقول من هنا لصبح (تهرب من الدفع) حوار فاكس من الاخر
يعنى الكلمه دى مش هتمنا تقدر تقولها من هنا لصبح
انت خالفت شروط المنتدى وده واضح للجميع تسجيل عضويتين من نفس الاى بى
النقطه الثانيه وهى مصيبه
تدل على اننا نتعامل مع اشخاص لا زمه لهم ولا ضمير ومش عايز اقول كلمه تجرحك
تقدر تقولنا ماهى خطه هذا المشروع؟
ولا اسهل عليك؟؟؟
خطه المشروع كالاتى...استلام البونص على حسابين منفصلين
ثم المتاجره بلوت كبير ودخول صفقات هيدج على الحسابين
وبالتالى تصفير حساب وتدبيل الحساب الاخر ثم السحب
http://forex-masr.com/attachment.php?attachmentid=523

لو انا غلطان قولى

أمال تسمى اللى حصل ده إيه لما هو مش تهرب من الدفع وبعدين ليه مرديتش على الصور والأدلة اللى ضيفتها ؟؟؟؟؟؟؟
وبتقول سجلت عضويتين من نفس الاى بى وده محصلش وعيب عليك تقول حاجه زى كده لإنك أثبت إن عندى حق فى حكايه أرباح الريفيرال , وكل اللى حصل إن أيمن فتح عضويتى عنده فقط وزى ما أنا ذكرت ممكن أخد حساب أى حد عندى وأفتحه بالأى بى بتاعى والقانون ميمنعش ده
حاجه كمان , أى بى التسجيل لكل حساب ثابت ومش بيتغير ياريت بقى تورينى أى بيهات التسجيل عشان تعرف إنها مختلفة وإنك مخطأً
..

بخصوص نقطتك التانيه للمرة التانية أثبت لى إن فى نية مبيته للتهرب من دفع أرباح الريفيرال والدليل وذكرك للنقطه دى يدل على ذلك , إنتا بتألف من دماغك ليه ومين قالك إنى ناوى على حكايه الهيدج دى , إنتى متقدرش تتهمنى بحاجه بدون دليل وبلاش تشم على ضهر إيدك بالله عليك
يا حلاوة ولما نصفر حساب وندبل حساب ونيجى نسحب والسحب يتلغى والبونص يتلغى معاه , نبقى كسبنا إيه كدة ؟؟؟؟؟ أنا عرفت خلاص إن الشركه مش غبيه للدرجه يعنى عشان تعدى منها حاجة زى دى وعارف إن الحساب بيتفحص عند السحب وبيبحثوا عن الصفقات اللى إتفتحت فى نفس التوقيت .. يعنى عارف إن حكايه الهيدج مع إنستا مش نافعه وخلاص راحت عليا ..
حاجة كمان , حكايه الهيدج دى لا تخصك فى شىء ودى مشكله الشركه مش مشكلتك .

وكما ذكرت مراراً وتكراراً إن إنستا بتدفع للعضويات الموقوفة أرباح الريفيرال بلا مشاكل وهذا معروف فى المنتدى الإنجليزى والنيجيرى وحتى الهندى , ما الذى يجعل المنتدى العربى مختلف عنهم ؟

ياريت ترد على كل النقط فى الموضوع وبلاش تهرب بأسلوبك ده وخليك أد الحوار وأنا منتظر المشرف يرد هو كمان ويثبت عكس كلامى
,

Smart
07-01-2012, 01:02
اهرب؟
اهرب من ايه هو انا حاولت انصب عشان اهرب؟
زى ماقولتلك الاداره مابتدفعش حاجه من جيبها...يبقى هنحاول ليه نتهمك بالباطل عشان نحرمك من ارباح الاحالات؟
موضوع نيتك ده ماليش فيه انا عندى الاثبات وانا رافع الصوره الى بتشرح الطريقه الى المشروع قائم عليها
ولا الكلام عن تصفير الحساب مش واضح فى الصوره؟ اجبلك صوره اكبر؟
اما بخصوص الاى بى بتاع التسجيل..خطاء منى تم الدخول على الحسابين بنفس عنوان الاىبى ..وضحت؟
على فكره انت بجح قوى...ازاى تنكر ان مشروعك قائم على الهيدج رغم ان ده مشروح فى الصوره والاعمى يشوفها ويفهمها
ده دليل تانى انك نفس الشخص...ومهما هتقول وتعيد هتبقى كداب..لانك انكرت شىء واضح امام الجميع
يلا ربنا يهدى

a5rzamn
07-01-2012, 01:12
اتوقع انو شركه عملاقه متل انستا فوركس ما راح تعمل حساب ل20 لو 50 دولار تنصب بيهم

وعندها حسابات تداول بملايين الدولارات هاد كلو حكي فاضي

ومش مصلحتها ايضا انها تنصب ولا على اي واحد

انستا فوركس هي اول شركه اتعامل معها وجربت غيرها كتير وبالاخر مرجوعي كان الها

elking
07-01-2012, 01:26
لو فعلا كان بيحصل موضوع تدبيل حساب وتصفير حساب يبقى مستحيل حد يقبل بالكلام ده اطلاقا وهو ساعة لما الشركة تدافع عن حقوقها وتحمى حقوقها يتقال عليها نصابة يعنى؟ سبحان الله بجد

Smart
07-01-2012, 01:40
توضيح لشىء هام
يدعونا جميعا لعدم تصديق هذا الشخص فوالله شخص بهذه الصفقات لا يمكن تصديقه
وارجو التركيز معى فى هذه النقطه الهامه لانها ستكشف لكم الشخصيه الحقيقه لهذا العضو
الاخ كان بيتاجر بحسابين مع شركه انستا...وكان يستخدم الهيدج وعندما كشفته الشركه صاح فى المنتديات قائلا
ان الشركه نصابه وانه لا يتاجر على حسابين..بل ان الحساب الاخر خاص بصديق له (كما يدعى الان ان المعرف الاخر لصديق له) ههه
ارجو الاطلاع على هذا الاثبات
والنظر الى الاسهم

الحساب فوق الخط الاسود خاص بالعميل
والحساب تحت الخط الاسود خاص بصديقه (حسب ادعائه) اشتغاله طبعا
اذا افترضنا ان الحساب لشخصان كما يرد العضو ان يقنعنا..معقوله الشخصان يستخدمون حساب ليبرتى واحد هههه؟
مين الغبى الى يصدق كده؟ هو بقى عايزنا نصدق انهم اتنين...ونرمى كل الاثباتات دى
طيب الرد على الراجل ده يكون ايه؟

Smart
07-01-2012, 01:45
والان السؤال الموجه لجميع الاعضاء
هل هذا الشخص يمكن تصديقه بعد هذه الاثباتات؟

osama shaban
07-01-2012, 01:59
اولا واضح من العمليات انه بطريقه الهيدج والدليلي كثره العمليات في وقت واضح عمليات كسبانه وعمليات خسرانه ده دليل انه واثق من المكسب عمليات شراء واخري بيع في توقيت متقارب وعند اسعار شبه واحده وطبعا تغير رقم الاي بي عشان الشركه متخدش بالها بس اكيد كان في مشكله عند حضرتك واضؤيت تخش من نفس الابي فالشركه عرفت
باين ان حضرتك بضارب بطريقه غير شرعيه وفقا لقوانين الشركه ولكن بطريقه حرفيه شويه
ثانيا حابب انصح حضرتك انك كان عندك عدد كبير من الريفال وانت من اول الناس المسجلين في المندي وانا شخصيا سالتك عندما سجلت عن حجم الخط المسموح به
حاب انصحك نصيحه انت كان عندك عدد كبير من الريفال كنت ممكن تضارب بحسابك عادي وتعمل مجهود عشان تحقق ارباح من البونص وتقدر تزوده كل شهر ولكن الطمع الجري وراء الربح المضمون ادي الي خسارتك كل شئ

---------- Post added at 01:59 AM ---------- Previous post was at 01:56 AM ----------

عايز اقول حاجه تانيه من العمليه اللي عامل باي عند 1.32380 وعامل سيل 1.32350 طبعا بانيه قويبس حضرتك دخلت عند سعر مختلف عشان الشركه متخدش بالها
ولو انت شغال انت وصحابك اكيد مكنتوش هتخشوا عكس بعض في نفس التوقيت

dollyabdallah
07-01-2012, 02:24
يا جماعه والله محمد غير ايمن
انا مليش دعوه هو بيتاجر اواى لانى جديده فى الفوركس ومفهمش الكلام ده
لكن محمد صديقى من زمان هو زايمن والاتنيت عندى عى الاميل وساعات بنخش فى مناقاشات ثلاثيه
فاكيد يعنى ملهوش مصلحه انه يضحك عليا انا كمان
يا جماعه مفهاش حاجه ان لو حد غلط يعتزر ونصلح الموضوع
انا اتدخلت لانى متاكده ان ايمن شخص ومحمد شخص اخر خالص
لانهم اصدقائى من زمان فى المنتدى التانى
وارجو ان الله يصلح الامور بينكم وان تحاولو تدرسو الموضوع بعنايا
شكرا واسفه لو ازعجت حد بمدخلتى

Smart
07-01-2012, 02:25
اولا واضح من العمليات انه بطريقه الهيدج والدليلي كثره العمليات في وقت واضح عمليات كسبانه وعمليات خسرانه ده دليل انه واثق من المكسب عمليات شراء واخري بيع في توقيت متقارب وعند اسعار شبه واحده وطبعا تغير رقم الاي بي عشان الشركه متخدش بالها بس اكيد كان في مشكله عند حضرتك واضؤيت تخش من نفس الابي فالشركه عرفت
باين ان حضرتك بضارب بطريقه غير شرعيه وفقا لقوانين الشركه ولكن بطريقه حرفيه شويه
ثانيا حابب انصح حضرتك انك كان عندك عدد كبير من الريفال وانت من اول الناس المسجلين في المندي وانا شخصيا سالتك عندما سجلت عن حجم الخط المسموح به
حاب انصحك نصيحه انت كان عندك عدد كبير من الريفال كنت ممكن تضارب بحسابك عادي وتعمل مجهود عشان تحقق ارباح من البونص وتقدر تزوده كل شهر ولكن الطمع الجري وراء الربح المضمون ادي الي خسارتك كل شئ

---------- Post added at 01:59 AM ---------- Previous post was at 01:56 AM ----------

عايز اقول حاجه تانيه من العمليه اللي عامل باي عند 1.32380 وعامل سيل 1.32350 طبعا بانيه قويبس حضرتك دخلت عند سعر مختلف عشان الشركه متخدش بالها
ولو انت شغال انت وصحابك اكيد مكنتوش هتخشوا عكس بعض في نفس التوقيت

يااخى والاهم من ذلك
تم الايداع والسحب للحسابين على نفس رقم حساب الليبرتى
وعايز يقنع الناس انهم شخصين..طيب ازااااااااااى؟
زى ماهو عايز يقنعنا ان هو وايمون شخصين برده
يعنى فى انسان عاقل هيصدق الكلام ده؟

elking
07-01-2012, 02:27
واضحة ياجماعة زى عين الشمس فعلا بالاثباتات انه كان بيدخل واحدة شرا وواحدة بيع فول مارجن عشان يصفر حساب بونص ويعوضه بفلوس حقيقية فى الحساب الاخر
ماهذه الطرق الغريبة فى المتاجرة يا اخى؟
اتقوا الله

Mohamed90
07-01-2012, 02:30
السلام عليكم
اخي صاحب الموضوع صراحة الادلة كلها ضدك و لايمكن ان تكون كلها صدفة
و كلامك فيه شبهة كبيرة و انا ردي محايد اخي و لا اريد ان اكون من جهة الادارة او ن جهتك و لكن من جهة الحق و المنطق
بخلاصة انت حبيت تعمل طريقة ذكية و فيه خداع للربح ولكن لم تنجح بسبب اخطاك المكشوفة
و في الاخير انا اقول الموضوع لا يحتاج للهذه الضجة الكبيرة انت غامرت باختراق القوانين و تم امساكك متلبس و انتهت القصة

osama shaban
07-01-2012, 02:31
يا جماعه والله محمد غير ايمن
انا مليش دعوه هو بيتاجر اواى لانى جديده فى الفوركس ومفهمش الكلام ده
لكن محمد صديقى من زمان هو زايمن والاتنيت عندى عى الاميل وساعات بنخش فى مناقاشات ثلاثيه
فاكيد يعنى ملهوش مصلحه انه يضحك عليا انا كمان
يا جماعه مفهاش حاجه ان لو حد غلط يعتزر ونصلح الموضوع
انا اتدخلت لانى متاكده ان ايمن شخص ومحمد شخص اخر خالص
لانهم اصدقائى من زمان فى المنتدى التانى
وارجو ان الله يصلح الامور بينكم وان تحاولو تدرسو الموضوع بعنايا
شكرا واسفه لو ازعجت حد بمدخلتى

حتي لو كلام حضرتك صحيح وانهم شخصين مختلفين
يدخلون عمليات عكسيه في نفس التوقيت لضمان الربح وذلك يعتبر غش واختراق لقوانين الشركه

elking
07-01-2012, 02:36
وبعدين يا اخى لو غلطت واخترقت قوانين الشركة كان ممكن تعتذر وتنهى هذا الموضوع ولكنك وضعت مواضيع فى برامج نت ان الشركة نصبت عليك طب ازاى يا اخى تعمل كدة ولما تدافع الشركة عن حقها تقول نصبت كان الافضل الاعتذار
وبالتوفيق لنا جميعا

osama shaban
07-01-2012, 02:40
وبعدين يا اخى لو غلطت واخترقت قوانين الشركة كان ممكن تعتذر وتنهى هذا الموضوع ولكنك وضعت مواضيع فى برامج نت ان الشركة نصبت عليك طب ازاى يا اخى تعمل كدة ولما تدافع الشركة عن حقها تقول نصبت كان الافضل الاعتذار
وبالتوفيق لنا جميعا

هو مش هيعتذر عشان محدش يعرف انه نصاب
ثانيا هو زعلان جدا عشان ضاع عليه فلوس كتير اوي

dollyabdallah
07-01-2012, 02:40
حتي لو كلام حضرتك صحيح وانهم شخصين مختلفين
يدخلون عمليات عكسيه في نفس التوقيت لضمان الربح وذلك يعتبر غش واختراق لقوانين الشركه

حضرتك موضوع انهم شركاء مع بعض وبيدخلو عمليات معكسه للربح
دى مش قصتى لانى قلت انا مفهمش الفوركس
لكن بالنسبه ان الاداره بتتهمه انه عامل اكتر من عضويه للمنتدى
وان محمد هو ايمن دى النقطه اللى انا بتكلم فيها لان
هى دى التهمه
المنتدى مش متهمه بطريقه عمله ده ميخصش حد هو حر مع انستا
لكن حرام اننا نتهمه ظلم وفى ادله تسبت برائته
الساكت عن الحق شيطان اخرس
ربنا يعلم انى مليش مصلحه
لكن شهادتى من اللى اعرفه

Smart
07-01-2012, 02:44
ياجماعه بارك الله فيكم
انا وضعت الاثبات ده فقط لكى يتضح الحق
الاخ فتح حسابين فى انستافوركس وادعى ان الحسابين لشخصين مختلفين
بينما الحقيقه ان الحسابين لشخص واحد ...كما هو الحال فى معرفات المنتدى
يدعى ان معرف
mrmoha and aymoon
لشخصان وهما فى الحقيقه لشخص واحد
يارب تكون المعلومه وصلت
احنا بنتكلم باثبتات فقط
اما بقى موضوع ده صحبى ده صديقى الكلام ده مش دليل على اى شىء
بالتوفيق

nrgslawi
07-01-2012, 05:02
السلام عليكم كما قالت الادارة سابقا
انا الادارة لا تدفع سنتا واحدا للاعضاء بل الشركة هي التي تدفع وان واجب المنتدى حماية حقوق الشركة ايضا
فمن غير الطبيعي ان نصبح كماعيين لهذا الحد
وفي الاخير التكنلوجيا التي تتوفر عليها الشركة في ظبط المخالفين احسن من اي احد فينا

ana1990
07-01-2012, 14:15
ياجماعه بارك الله فيكم
انا وضعت الاثبات ده فقط لكى يتضح الحق
الاخ فتح حسابين فى انستافوركس وادعى ان الحسابين لشخصين مختلفين
بينما الحقيقه ان الحسابين لشخص واحد ...كما هو الحال فى معرفات المنتدى
يدعى ان معرف
mrmoha and aymoon
لشخصان وهما فى الحقيقه لشخص واحد
يارب تكون المعلومه وصلت
احنا بنتكلم باثبتات فقط
اما بقى موضوع ده صحبى ده صديقى الكلام ده مش دليل على اى شىء
بالتوفيق

الحق يقال اخي العضوين مختلفين و عارف كده من اول يوم ممكن ييكونوا اتصرفوا بغباء لما دخلوا من عضويات بعض او استخدموا حساب الليبرتي لكن كلنا وثقين انهم اتنين مختلفين الاهم من كده حضرتك بتقول هم بيعتمدوا على الهيدج جميل دي مسئولية الشركه مش المنتدى ؟ الشركه بتراجع العمليات المنتدى بيراجع الردود بس كده كل واحد ليه دوره ؟ مينفعش المنتدى يدخل في دور الشركه

Smart
07-01-2012, 14:19
الحق يقال اخي العضوين مختلفين و عارف كده من اول يوم ممكن ييكونوا اتصرفوا بغباء لما دخلوا من عضويات بعض او استخدموا حساب الليبرتي لكن كلنا وثقين انهم اتنين مختلفين الاهم من كده حضرتك بتقول هم بيعتمدوا على الهيدج جميل دي مسئولية الشركه مش المنتدى ؟ الشركه بتراجع العمليات المنتدى بيراجع الردود بس كده كل واحد ليه دوره ؟ مينفعش المنتدى يدخل في دور الشركه

هو الكلام الى انت اقتبسته واضح ولا مش واضح؟
تم الاستعانه بالمثال فقط لاثبات كذب العضو...يهدج بقى مش يهدج دى مش شغلنا
وبعدين انت يعنى بتقول ده شخصين...واكل معاهم عيش وملح يعنى؟

ana1990
07-01-2012, 15:57
هو الكلام الى انت اقتبسته واضح ولا مش واضح؟
تم الاستعانه بالمثال فقط لاثبات كذب العضو...يهدج بقى مش يهدج دى مش شغلنا
وبعدين انت يعنى بتقول ده شخصين...واكل معاهم عيش وملح يعنى؟

للمره التانيه بقولك انا عارف انا كاتب ايه حضرتك بتقول كلمة صديقي متنفعش ماشي انا قولت رايي في الموضوع و الساكت عن الحق شيطان اخرس انا تعاملت معاهم في برامج نت و اعرف انهم اثنين حضرتك عايزني اسكت عن شهادة الحق اللي انا اعرفها دي حاجه تانيه

واكل معاهم عيش وملح يعنى؟
لا لا مش محتاجه اكل مجرد كنت بكلم الاثنين في نفس الوقت في الرسائل الخاصه صدقني دي حاجه شبه مستحيله حتى لو كان عنده كمبيوترين في لبيت واحد هو عليه و الثاني عليه اخوه هتبقى مستحيله برده انا عندي اكتر من كومبيوترين في نفس لبيت و مبفتحش اكتر من حساب واحد في نفس الوقت

بص انا هرد عليك الرد الاخير ماشي انا كنت عايز اتناقش بس طريقتك ضايقتني عموما المواضيع كلها مفتوحه للنقاش و انا حتى مدخلتش اتهم انا دخلت كشاهد كون شهادتي مش عاجبه اي من الطرفين ده مش زنبي (و مش معناه ان ده يبرر لك طريقة الكلام بس انا مفوتها عادي) انا عندي شهادة حق بقولها و بمشي اكتر من كده لا دخلت مره و اقترحت فكرة النقاش المباشر اللي هي في رايي افضل حل (لان العضوين هيكونوا معاك اونلاين ساعتها و انت بنفسك هتقدر تحدد هم واحد ولا اتنين) برده اعتقد انها معجبتش حضرتك لانك مردتش عليها انا كلامي كله كان واضح و مغلطتش فيه غلطه رجع انت كلامك و شوف فيه كام غلطه؟

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 16:00
ايه يارجاله المشكله دى هتفضل كده ولا ايه

مش هنعرف نوصل لحل ياجماعه ؟

عايزين ننهى بقا المواضيع دى ونقفل المواضيع بقا ونشوف مصالحنا بقا وشغلنا ياجماعه

ana1990
07-01-2012, 16:04
ايه يارجاله المشكله دى هتفضل كده ولا ايه

مش هنعرف نوصل لحل ياجماعه ؟

عايزين ننهى بقا المواضيع دى ونقفل المواضيع بقا ونشوف مصالحنا بقا وشغلنا ياجماعه

و الله انا قبلك بس واضح ان الاخ سمارت مش مبسوط مني مش عارف ليه انا رايي المناقشه المباشره حضرتك رايك ايه ؟ بمعنى الثلاث اعضء قدام بعض كل واحد يقول اللي عنده و 3 حكام حتى لو من بره لمنتدى يقولوا رايهم و اللي ليه الاغلبيه هو صاحب الحق بدل ما نظلم الاداره او نظلم الاعضاء

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 16:08
و الله انا قبلك بس واضح ان الاخ سمارت مش مبسوط مني مش عارف ليه انا رايي المناقشه المباشره حضرتك رايك ايه ؟ بمعنى الثلاث اعضء قدام بعض كل واحد يقول اللي عنده و 3 حكام حتى لو من بره لمنتدى يقولوا رايهم و اللي ليه الاغلبيه هو صاحب الحق بدل ما نظلم الاداره او نظلم الاعضاء

وانا مع الحق

ولا اخشى فى الحق لومة لائم

الحمد لله رب العالمين

Smart
07-01-2012, 16:09
للمره التانيه بقولك انا عارف انا كاتب ايه حضرتك بتقول كلمة صديقي متنفعش ماشي انا قولت رايي في الموضوع و الساكت عن الحق شيطان اخرس انا تعاملت معاهم في برامج نت و اعرف انهم اثنين حضرتك عايزني اسكت عن شهادة الحق اللي انا اعرفها دي حاجه تانيه

لا لا مش محتاجه اكل مجرد كنت بكلم الاثنين في نفس الوقت في الرسائل الخاصه صدقني دي حاجه شبه مستحيله حتى لو كان عنده كمبيوترين في لبيت واحد هو عليه و الثاني عليه اخوه هتبقى مستحيله برده انا عندي اكتر من كومبيوترين في نفس لبيت و مبفتحش اكتر من حساب واحد في نفس الوقت

بص انا هرد عليك الرد الاخير ماشي انا كنت عايز اتناقش بس طريقتك ضايقتني عموما المواضيع كلها مفتوحه للنقاش و انا حتى مدخلتش اتهم انا دخلت كشاهد كون شهادتي مش عاجبه اي من الطرفين ده مش زنبي (و مش معناه ان ده يبرر لك طريقة الكلام بس انا مفوتها عادي) انا عندي شهادة حق بقولها و بمشي اكتر من كده لا دخلت مره و اقترحت فكرة النقاش المباشر اللي هي في رايي افضل حل (لان العضوين هيكونوا معاك اونلاين ساعتها و انت بنفسك هتقدر تحدد هم واحد ولا اتنين) برده اعتقد انها معجبتش حضرتك لانك مردتش عليها انا كلامي كله كان واضح و مغلطتش فيه غلطه رجع انت كلامك و شوف فيه كام غلطه؟

انا مش عايزك تعديلى حاجه ياباشا
الغريبه انك ماعلقتش على كذب العضو الواضح فى المثال
انت شايف ان كذب العضو واضح من الاثبات ولا لا؟ طبعا مش هتجاوب بس الموضوع واضح لجميع الاعضاء
انت فقط ركزت ان شغل الشركه شىء وشغل المنتدى شىء اخر
مع العلم ان اغلب الادارين هم دعم لشركه يعنى الموضوع يخصهم :)
(لان العضوين هيكونوا معاك اونلاين ساعتها و انت بنفسك هتقدر تحدد هم واحد ولا اتنين)
بخصوص اقتراحك ده
عادى جدا يقدر يجب واحد صحبه ويتكلم معانا على اساس انه ايمن او موحه
ده الى ممكن يعمله عادى جدا ولا انت شايف ان ده مستحيل يحصل لانك عارف العضو كويس؟
الاداره اثبتت ان العضو دخل بنفس الاى بى للحسابين
الاداره اثبتت ان العضو يكذب (بالدليل) انت بقى مش مقتنع بالدليل دى بتعتك
واسف لو ردى زعلك
بالتوفيق لك

ana1990
07-01-2012, 16:16
للمره اللي مش عارف رقمها انا شاهد و لست حكم

طبعا مش هتجاوب بس الموضوع واضح لجميع الاعضاء
غريبه مع انك عارف اني هجاوب

مع العلم ان اغلب الادارين هم دعم لشركه يعنى الموضوع يخصهم
وعد مني هضيف المعلومه دي عندي بس يا ريت تبقى توضحها لكل الناس علشان لو حد غيري حب يناقشك في الموضوع

اكيد اخي و انا ابقى عبيط لو حضرتك فهمت كلامي كده انا قصدي انكم في المناقشه كل واحد هيطلع الدلائل اللي عنده و بكده انت (او المحكمين بقى لانك طرف) هتقدروا تعرفوا مين اللي الحق معاه

للمره اللي لو كنت فاكر رقمها فوق كنت كتبته تحت انا شاهد و لست حكم

واسف لو ردى زعلك
بالتوفيق لك
ماشي يا عم برده فلوس الدنيا متساويش خسارة انسان انا مش زعلان بس ابقى خلي بالك المرات الجايه

powerz
07-01-2012, 16:34
الادارم قوانينها واضحة وضوح الشمس. ممنوع منعا تاما فتح حسابين من نفس الأيبى. المنتدى اكتشف ان شخصين دخلو من نفس الأيبي يعني الادارة عندها الحق في طرد العضوين معا وان كانوا فعلا عضوين مستقلين وليس عضو واحد.

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 16:43
ايمووووون فتح عضوية مستر موحا

اذن ايمووون غلطان زى اسمارت ما قال

مع العلم انه مكتبش حاجه خالص بعضوية مستر موحا

بس كان بيبص بس على الريفيرال

والادارة بقا بصت ليها انه ايبى واحد و2 عضويه يبقا مخالف سواء كتب مشاركات او فتح بس كده

بس ممكن الادارة تعدى المشكله دى لسبب واحد بس

ان ايمووون مكتبش مشاركات او عمل حاجه بعضوية مستر موحا غير انه بص على الريفيرال

علشان كده سمارت مصمم انهم غلطانين وبيتكلم فى كده ياجماعه

ياريت الرؤية تكون وضحت
ايه رأى الادارة

Smart
07-01-2012, 16:47
الادارم قوانينها واضحة وضوح الشمس. ممنوع منعا تاما فتح حسابين من نفس الأيبى. المنتدى اكتشف ان شخصين دخلو من نفس الأيبي يعني الادارة عندها الحق في طرد العضوين معا وان كانوا فعلا عضوين مستقلين وليس عضو واحد.

اذن ايمووون غلطان

والادارة بقا بصت ليها انه ايبى واحد و2 عضويه يبقا مخالف سواء كتب مشاركات او فتح بس كده

ياريت الرؤية تكون وضحت
ايه رأى الادارة

يعنى انت يااخ محمد شايف ان الغلط فى كتب او ماكتبش
بص يامحمد اقسم بالله العظيم لن يضرنا شىء ان يستلم كل عضو شهريا 1.000 دولار
وليس فقط 500 دولار ولكن احنا بنطبق القوانين وكل من خالف قوانين المنتدى وحمله البونص لا يلوم الا نفسه
يارب تكون المعلومه وصلت

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 16:52
يعنى انت يااخ محمد شايف ان الغلط فى كتب او ماكتبش
بص يامحمد اقسم بالله العظيم لن يضرنا شىء ان يستلم كل عضو شهريا 1.000 دولار
وليس فقط 500 دولار ولكن احنا بنطبق القوانين وكل من خالف قوانين المنتدى وحمله البونص لا يلوم الا نفسه
يارب تكون المعلومه وصلت

يعنى المخالفه انه دخل وخلاااص

ميهمش الادارة انه شارك او ماشارك بالعضويه

صح ولا ايه ؟

Smart
07-01-2012, 17:03
يعنى المخالفه انه دخل وخلاااص

ميهمش الادارة انه شارك او ماشارك بالعضويه

صح ولا ايه ؟

المخالفه الخاصه بالمنتدى هى الدخول على اكثر من عضويه بنفس الاى بى
وهذه المخالفه عقوبتها الايقاف النهائى
والمخالفه الخاصه بالشركه هى النصب عليها
وسحب البونص بطريقه غير شرعيه

DZforex
07-01-2012, 17:12
لا اتحث عن الخوين

يمكن لاي احد فتح حسابين في نفس الوق باستخام محركين بحث ختلفين الفايرفوكس و القوقل كروم مثلا

لا تاخذو كلامي هذا و تطبقوه على الاخوين المتهمين

you is wrong
07-01-2012, 17:13
انا مش عايزك تعديلى حاجه ياباشا
انت شايف ان كذب العضو واضح من الاثبات ولا لا؟ طبعا مش هتجاوب بس الموضوع واضح لجميع الاعضاء
مع العلم ان اغلب الادارين هم دعم لشركه يعنى الموضوع يخصهم :)
(لان العضوين هيكونوا معاك اونلاين ساعتها و انت بنفسك هتقدر تحدد هم واحد ولا اتنين)
بخصوص اقتراحك ده
ده الى ممكن يعمله عادى جدا ولا انت شايف ان ده مستحيل يحصل لانك عارف العضو كويس؟
واسف لو ردى زعلك
بالتوفيق لك

ههههههههههههههههههههههههه ه ردك دا خلاني اضحك مووووووووووووت بيفكرني بالجماعه النصارى اما بتحاور معاهم على الفايس بوك اجيلهم ليمين شمال واجيبلهم ادله خلاص قفلت تروح كده تيجي كده هي كده

بس طبعا انا مش بشبهك بيهم لاسمح الله انت اخ محترم

Smart
07-01-2012, 17:16
ههههههههههههههههههههههههه ه ردك دا خلاني اضحك مووووووووووووت بيفكرني بالجماعه النصارى اما بتحاور معاهم على الفايس بوك اجيلهم ليمين شمال واجيبلهم ادله خلاص قفلت تروح كده تيجي كده هي كده

بس طبعا انا مش بشبهك بيهم لاسمح الله انت اخ محترم

انا مارحتش يمين وشمال
الى بقوله ممكن يحصل ولا لا؟
اكيد انت عارف ان الاجابه اه فعلا يحصل
وبعدين انت بترد على مشاركه وتسيب التانيه؟
فين ردك على مشاركتى الاولى ...الى حضرتك بتشرح فيها كيفيه سحب البونص؟
على العموم يااخى لا يوجد ضغينه شخصيه بينى وبينك
والله العظيم لن استفيد اى شىء من ايقافك ولكن انا بطبق القوانين
بالتوفيق لك

you is wrong
07-01-2012, 17:17
للمره اللي مش عارف رقمها انا شاهد و لست حكم

ههههههههههه شكرا على هذه الجمله الواحد كان عايز يفرفش شوي ويضحك

Smart
07-01-2012, 17:20
لا اتحث عن الخوين

يمكن لاي احد فتح حسابين في نفس الوق باستخام محركين بحث ختلفين الفايرفوكس و القوقل كروم مثلا

لا تاخذو كلامي هذا و تطبقوه على الاخوين المتهمين

الايبى هيكون واحد ياغالى

eg100
07-01-2012, 17:35
انا مسجل فى 4 منتديات انستا وبحسب ع حساب واحد ليبرتى و الرت باى لى 4 حسابات عادى

ولا هما راح يخلوا حساب واحد بنك الكترونى لكل حساب ؟

elking
07-01-2012, 19:22
لا ياعمار مش دى القصة القصة انهم بيقولوا انه شخص واحد وفاتح حسابين فى المنتدى هنا وكمان بيتبع طريقة مش بتتسمى هيدج
هو بيعمل فول مارجن على حسابين واحد بيع وواحد شرا وواحد يخسر والتانى يكسب ويبقى ضعف وبالتالى البونص بيتحول للحساب التانى فلوس حقيقية
وطبعا مستحيل الشركة تقبل بده ابدا لانه خداع

powerz
07-01-2012, 20:16
لا ياعمار مش دى القصة القصة انهم بيقولوا انه شخص واحد وفاتح حسابين فى المنتدى هنا وكمان بيتبع طريقة مش بتتسمى هيدج
هو بيعمل فول مارجن على حسابين واحد بيع وواحد شرا وواحد يخسر والتانى يكسب ويبقى ضعف وبالتالى البونص بيتحول للحساب التانى فلوس حقيقية
وطبعا مستحيل الشركة تقبل بده ابدا لانه خداع

هذا أكثر من خداع دي سرقة لفلوس الشركة اللي عاملة فيهم خير وتديهم بونص مجاني وفرصة للتداول من غير ما يدفعو حاجة

elking
07-01-2012, 20:31
اه والله وبعد كل ده يطلع ال عمل المشكلة ويكتب ماوضيع فى المنتديات يوقولك الشركة نصبت عليا والحقونى ومحدش يتعامل معاها
ارجو من هذا الشخص ان يتقى الله ولا يكرر هذه الغلطة وان يتم اغلاق الموضوع لاننا لن نصدق مطلقا هذه الاكاذيب التى يطلقها ونحترم شركة انستا للابد

husamart
07-01-2012, 20:37
اذا كانت هذه هي قوانين المنتدى وتم مخالفتها فيحق لادارة المنتدى شطب اي عضوية .. والا لماذا لم تقم الادرة بتعمل هذذا الشيء مع اعضاء تانيين؟؟؟ وشكرا لهم على الخدمة اللى بيقدموها للاعضاء

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 21:57
ليه حكاية الاوراق الثبوتيه غير مهمه بالنسبه للشركه

مع انى والله انا حطيط صورة بطاقتى وايصال مياه

ليه مش بيشترطووو الشرط ده

من الاساس على العملاء قبل البدء فى فتح الحساب
والموافقه عليه

وبلاحظ الشركات اللى مسجله فى nfa

تعطى بونص اكثر شئ 10% مثل ما قال ايمووون

هل الرقابه اللى على الشركة ضعيفه ام ماذا ؟

اتلغبطنا ياجدعان ودمغنا ساحت من الكلاااام

محتاجين ردود من المتحدثين الرسميين للشركة

Smart
07-01-2012, 22:00
ليه حكاية الاوراق الثبوتيه غير مهمه بالنسبه للشركه

مع انى والله انا حطيط صورة بطاقتى وايصال مياه

ليه مش بيشترطووو الشرط ده

من الاساس على العملاء قبل البدء فى فتح الحساب
والموافقه عليه

وبلاحظ الشركات اللى مسجله فى nfa

تعطى بونص اكثر شئ 10% مثل ما قال ايمووون

هل الرقابه اللى على الشركة ضعيفه ام ماذا ؟

اتلغبطنا ياجدعان ودمغنا ساحت من الكلاااام

محتاجين ردود من المتحدثين الرسميين للشركة

ماشى يامحمد حاضر
هيتم الارسال لمندوبى الشركه

elking
07-01-2012, 22:11
هو ياجماعة ايه المشكلة انا لشركة تكون مهتمة بوضع ثبوتات مثل البطاقة او الكهربا
دى هتفرق معانا ايه فى المتاجرة مش فاهم
ارجو التوضيح

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 22:16
فى انتظار جميع مسئوليين الشركة

لان هذا الامر هام ونريد توضيح

وعايزين الشركه تفضل ماشيه مظبوط

لان شركة كويسه وبنحبها

فعايزين بعض الامور الموجوده بها دى تتعدل علشان تفضل متألقه

---------- Post added at 07:16 PM ---------- Previous post was at 07:14 PM ----------

ارجو التوضيح

احنا بنسأل ليه الشركة بتعمل كده
من دون الشركات العالميه الكبرى
مثل اف اكس دى دى واف اكس سوليشن واف اكس سى ام

كل هذا فى تشديدات فى فتح الحسابات والبونص والحاجات دى

لكن فى انستا كل الامور عاديه

ممكن نقول الهيئات الرقابيه فى روسيا مش بتطلب الكلااام ده ولا ايه

ولا علشان الشركات التانيه دى امريكية فاالقوانين كده فيها

ده اللى انا اقصده

Smart
07-01-2012, 22:17
ارجو التوضيح

ابدا ياغالى
الشركه شغاله منذ سنوات عديد بهذه الطريقه
ولم يواجه احد اى مشكله فى السحب او الايداع
وكله مبسوط بس الحاجات دى يتم مناقشتها الان بسبب وقف العضوين
كنوع من الضغط ..قال يعنى احنا ممكن نعمل كتير لو الحسابات مارجعتش
لكن كما تعلم كله على الفاضى
الله المستعان

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 22:22
ارجو التوضيح

احنا بنسأل ليه الشركة بتعمل كده
من دون الشركات العالميه الكبرى
مثل اف اكس دى دى واف اكس سوليشن واف اكس سى ام

كل هذا فى تشديدات فى فتح الحسابات والبونص والحاجات دى

لكن فى انستا كل الامور عاديه

ممكن نقول الهيئات الرقابيه فى روسيا مش بتطلب الكلااام ده ولا ايه

ولا علشان الشركات التانيه دى امريكية فاالقوانين كده فيها

ده اللى انا اقصده

elking
07-01-2012, 22:33
ابدا ياغالى
الشركه شغاله منذ سنوات عديد بهذه الطريقه
ولم يواجه احد اى مشكله فى السحب او الايداع
وكله مبسوط بس الحاجات دى يتم مناقشتها الان بسبب وقف العضوين
كنوع من الضغط ..قال يعنى احنا ممكن نعمل كتير لو الحسابات مارجعتش
لكن كما تعلم كله على الفاضى
الله المستعان

معاك حق يا اخى سمارت هو فعلا نوع من المساومة يا اما ترجعوا حسابنا بالفلوس يا اما ننشر حوار ان الشركة اسلوبها مش زى باقى الشركات بس على رايك كله عالفاضى لاننا هنفضل شغالين فى الشركة على طول ان شاء الله ومش فارق معايا انا شخصيا الكلام لان كل الامور ماشية تمام الحمد لله

---------- Post added at 07:33 PM ---------- Previous post was at 07:29 PM ----------

ارجو من الاخ سمارت ان يغلق هذا الموضوع هو الاخر لان مفيش جديد فى الموضوع واحنا مصدقين الشركة ومتضامنين معاها لان موقفها صح وبتحافظ على فلوسها

mohamed eldamnhorey
07-01-2012, 22:46
معاك حق يا اخى سمارت هو فعلا نوع من المساومة يا اما ترجعوا حسابنا بالفلوس يا اما ننشر حوار ان الشركة اسلوبها مش زى باقى الشركات بس على رايك كله عالفاضى لاننا هنفضل شغالين فى الشركة على طول ان شاء الله ومش فارق معايا انا شخصيا الكلام لان كل الامور ماشية تمام الحمد لله

---------- Post added at 07:33 PM ---------- Previous post was at 07:29 PM ----------

ارجو من الاخ سمارت ان يغلق هذا الموضوع هو الاخر لان مفيش جديد فى الموضوع واحنا مصدقين الشركة ومتضامنين معاها لان موقفها صح وبتحافظ على فلوسها

ياريس انا عايز افهم انا بس موضوع الاوراق الثبوتيه وموضوع الماركت ميكر

لان غيرهم قالى كده

مش الناس اصحاب المشكله بس

فانا عايز اشوف الجهه الرقابيه الروسيه هى نظمها كده ولا ايه النظام بالظبط

يارب تكون فهمنى

لكن الشركة على راسى من فوق لانها شركة محترمه فعلاً
ومش بتنصب على حد

تكرم

Smart
07-01-2012, 22:51

انا من حقى انى اغلق الموضوع
لانهم خلاص عرضو ادلتهم وانتهى الحوار
بس انا سايب الموضوع النهارده يمكن عندهم جديد واكون عملت الى عليه واغلق الموضوع وضميرى مستريح

you is wrong
07-01-2012, 23:45
من الممكن ان اقول ان هذا انتصار لي

لانكم اغلقتم موضوعي بحجه ان مفيش جديد ولم تعطوني فرصه لاكمال الحوار

ناتي للردود

ههههههههههههههههههه

انت فاضل تقول الدخول على النت من اساسه حرااام
ههههههههههههههه

اقولك على حاجه من الاخر انت معتقد انه حرااااام ياريس ليه بتشتغل فيه الله يكرمك اطرق المجال ومتشتغلش فيه علشان فلوسه حراام بالنسبه لك

لكن بصراحه انا معتقد انه حلال والحمد لله رب العالمين قلبى مرتاح وعلشان كده هفضل شغال

لكن انت عارف انه حرااام ههههههههههههههههه لا اله الا الله سبحانك انى كنت من الظالمين

هههههههههههههههههه ما انا كنت هكتب كده في الرد بس قلت اما انتوا تسالوني الاول انت ليه شغال فيه طالما حرام
:p:p:p

اقلك انا ياسيدي ليه شغال فيه

اولا هل يمكنك ان تخبرني ما معنى التوبه ؟؟؟؟

اوضحلك اكتر انا اما اعمل حاجه حرام واحب اتوب لابد وان اقوم باسترجاع الحقوق الى اصحابها بمعني لو احببت سرقه حساب يهودي به مليون دولار على سبيل المثال فلكي اتوب من هذه الجريمه لابد وان اقوم باسترجاع هذا المبلغ المسروق قبل التوبه لتحققيق شروط التوبه

وصلت ؟؟؟؟؟

اموال الفوركس استخدمها في الاشياء العامه كشحن رصيد الموبايل شراء حسابات فيس بوك بها الالاف الاعضاء
شراء مواقع ودومينات ............ الخ

اشياء استطيع الاستغناء عنها اذا احببت ترك المجال والعمل في مجال اخر

واريد ان اخبرك انني اريد الزواج اليوم قبل الغد واستطيع فعل ذالك عن طريق اموال الفوركس ولكن لا ارضى بذالك

انتظر الى ان يمن الله عليا بوظيفه حلال ثم اترك هذا المجال

على كل حال هذا ليس موضوعنا حتى لا نخرج عن صلب الموضوع فالحديث عن هذا الموضوع يطول

وبعدين نسيت اقولك معلومة لما انت شايف ان الفوركس حرام بتشتغل فيه ليه
وقبلت انك تعمل الموضوع ده ليه
لما هو حرام
؟

تم الرد في الاقتباس السابق

لكن الى مش عادى بقى انك حرمت الفوركس ...لا ده انت مش حرمته بس
ده انت قولت عليه ربا وهو اشد انواع الذنوب ...وعلى الرغم من ذلك تتاجر
طيب ده شىء مقنع؟

تم الرد

اخى انا مش فاهم ايه كل الكلام الغريب ده ال انت عمال تقوله مانت معترف اهه انكوا عملتوا الموضوع ده من جهازين مختلفين والهيدج مش حرام حلال ولكن فى نقطة ال انتوا عملتوه ده مش هيدج ده خداع انكوا تمرجنوا حساب وتدبلوا حساب تانى

انا لم اعترف بشىء انا قلت ان صديقي محمد كان له شريك في هذا العمل وانا اعرف من هو لكن مش انا
ثانيا انا وضحت كل شىء في ردي الاخير في موضوعي المغلق ارجو ان تقرأ الموضوع بتركيز انا اتحدث عن الهيدج في استغلال البونص وليس الهيدج بشكل عام

ناتي الى العنصر الاخير وهي الخاتمه

تم التوضيع في موضوعي وموضوع الاخ محمد بان المشرفين عجزوا عن الاتيان بدليل اننا شخص واحد
هذا اول انتصار لنا

تم التوضيح بان الطريقه التي استخدمها الاخ محمد في استغلال البونص ليست مخالفه للشركه
من الناحيتين

الاولى ان الشركه لا تتضرر من ذالك
الثانيه انه ليست هناك قوانين تحرم ذالك واذا استخدم شخصين هذه الطريقه فهي مباحه وليست هناك مشكله في ذالك لان البونص على كل ايداع وحق لكل العملاء

الذي يقرا موضوعي بتركيز يرى اننا بريئون من التهم الموجهه الينا

من ناحيه استخدام اكثر من معرف
ومن ناحيه استغلال البونص في الهيدج التي استخدمها الاخ محمد
ومن نواحي اخرى كثيرة ..... الخ

واخيرا حق المنتدى علينا ان تراجع الردود الاسبام ورقابه المخالفات التي يرتكبها الاعضاء فقط لاغير
وليس لها علاقه بما يحدث بيننا وبين الشركه فهذه مسئوليه الشركه

والحمد لله طلعنا براءه هههههههههههه

انا لا اريد اي شىء سوى ان ادافع عن نفسي وارد على كل الكلمات البذيئه التي استخدمت في حقنا انا وزميلي مستر موحا

ومجيئي الى هنا كان بخصوص الدفاااااااااااع عن سمعتنا فقط لا غير وان شاء الله هبدأ صفحه جديده بهذه العضويه الحاليه

والحمد لله انتصرنا

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

Smart
07-02-2012, 00:14
من الممكن ان اقول ان هذا انتصار لي

لانكم اغلقتم موضوعي بحجه ان مفيش جديد ولم تعطوني فرصه لاكمال الحوار

ناتي للردود

هههههههههههههههههه ما انا كنت هكتب كده في الرد بس قلت اما انتوا تسالوني الاول انت ليه شغال فيه طالما حرام

اقلك انا ياسيدي ليه شغال فيه

اولا هل يمكنك ان تخبرني ما معنى التوبه ؟؟؟؟

اوضحلك اكتر انا اما اعمل حاجه حرام واحب اتوب لابد وان اقوم باسترجاع الحقوق الى اصحابها بمعني لو احببت سرقه حساب يهودي به مليون دولار على سبيل المثال فلكي اتوب من هذه الجريمه لابد وان اقوم باسترجاع هذا المبلغ المسروق قبل التوبه لتحققيق شروط التوبه

وصلت ؟؟؟؟؟

اموال الفوركس استخدمها في الاشياء العامه كشحن رصيد الموبايل شراء حسابات فيس بوك بها الالاف الاعضاء
شراء مواقع ودومينات ............ الخ

اشياء استطيع الاستغناء عنها اذا احببت ترك المجال والعمل في مجال اخر

واريد ان اخبرك انني اريد الزواج اليوم قبل الغد واستطيع فعل ذالك عن طريق اموال الفوركس ولكن لا ارضى بذالك

انتظر الى ان يمن الله عليا بوظيفه حلال ثم اترك هذا المجال

على كل حال هذا ليس موضوعنا حتى لا نخرج عن صلب الموضوع فالحديث عن هذا الموضوع يطول

تم الرد في الاقتباس السابق

تم الرد

انا لم اعترف بشىء انا قلت ان صديقي محمد كان له شريك في هذا العمل وانا اعرف من هو لكن مش انا
ثانيا انا وضحت كل شىء في ردي الاخير في موضوعي المغلق ارجو ان تقرأ الموضوع بتركيز انا اتحدث عن الهيدج في استغلال البونص وليس الهيدج بشكل عام

ناتي الى العنصر الاخير وهي الخاتمه

تم التوضيع في موضوعي وموضوع الاخ محمد بان المشرفين عجزوا عن الاتيان بدليل اننا شخص واحد
هذا اول انتصار لنا

تم التوضيح بان الطريقه التي استخدمها الاخ محمد في استغلال البونص ليست مخالفه للشركه
من الناحيتين

الاولى ان الشركه لا تتضرر من ذالك
الثانيه انه ليست هناك قوانين تحرم ذالك واذا استخدم شخصين هذه الطريقه فهي مباحه وليست هناك مشكله في ذالك لان البونص على كل ايداع وحق لكل العملاء

الذي يقرا موضوعي بتركيز يرى اننا بريئون من التهم الموجهه الينا

من ناحيه استخدام اكثر من معرف
ومن ناحيه استغلال البونص في الهيدج التي استخدمها الاخ محمد
ومن نواحي اخرى كثيرة ..... الخ

واخيرا حق المنتدى علينا ان تراجع الردود الاسبام ورقابه المخالفات التي يرتكبها الاعضاء فقط لاغير
وليس لها علاقه بما يحدث بيننا وبين الشركه فهذه مسئوليه الشركه

والحمد لله طلعنا براءه هههههههههههه

انا لا اريد اي شىء سوى ان ادافع عن نفسي وارد على كل الكلمات البذيئه التي استخدمت في حقنا انا وزميلي مستر موحا

ومجيئي الى هنا كان بخصوص الدفاااااااااااع عن سمعتنا فقط لا غير وان شاء الله هبدأ صفحه جديده بهذه العضويه الحاليه

والحمد لله انتصرنا

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

استغفر الله
الحرام حرام ولا تفعل مثل بنى اسرائيل حينما حرم الله عليهم الصيد يوم السبت
فحاولو انهم يلفو ويدورو عشان يتهربو من الحرام
طالما عارف ان الفوركس حرام بالنسبه ليك لا يمكن استخدام امواله فى اى شىء
بخصوص الادله انكم شخص واحد فهى واضحه للجميع
بخصوص انك انتصرت
فالف مبروك :))
يغلق بقى الموضوع وانتم منتصرين ;)
ويبقى انا عملت معاكم السليمه
وسبتكم تثبتو وجهه نظركم بحريه تامه
بالتوفيق لك

Forex Masr
07-02-2012, 04:24

اذن ايمووون غلطان زى اسمارت ما قال

ياريت الرؤية تكون وضحت
ايه رأى الادارة

الاستاذ اللهو الخفى صاحب المشكلة
استخدم اي بى واحد للرد من عضويتين................الموضوع منتهى حتى منغير الاثبات ده كمان
يعنى الاتنين او الواحد ده الله يمخولوا ذى ماهو مخول الخلق معاه وشتت الكل وضيع وقتى مخالف مخالف مخالف بالتلاتة
ها هو اثبات اخر يوضح ان رقم معرف واحد,يعنى ايبى واحد يعنى IP,يعنى جهاز كمبيوتر واحد يعنى كيبورود واحد يعنى كوباية شاى واحدة مش كوبايتين على مااظن تم استخدام كل ذلك فى كتابة الردود لعضويتين وهم
mrmoha
aymon
والكلام ده معناه ان احتمال انه يكون شخص واحد بنسبة 90% لان مفيش حاجة فى الكون اسمها 100%
هذا الشخص حتى لو مظلوم هو من وضع نفسه فى هذا المأزق والادارة ليس من المنطق ان تعترف بنسبة 10% انهم شخصين
وخلوا بالكم ان قرار الايقاف ده معترف بيه فى كل الدنيا وفى كل المنتديات مش عندنا وبس
الصورة بتوضح ان المربعات الحمراء بتاعت العضوية "موحة" فيها اسمه ورقم الايبى اللى هو 41.236.244.180 هو هو نفس رقم الايبى للعضوية الاخرى التى تدعى "ايمون" والموضح بداخل المربعات باللون الازرق
ولو بعض الاعضاء لسة مش متأكدين من كلام الادارة ياريت يرشحوا عضو وانا هخلية مشرف لمدة دقيقة يدخل يشوف الاي بى بنفسه وبجد بجد حسبى الله ونعم الوكيل على مضيعة الوقت اللى احنا فيها ديه
وعلى كوباية الشاى اللى بردت ومشربتهاش

http://forex-masr.com/attachment.php?attachmentid=541&d=1341190036
كفاية بقى عايزين نشوف شغلنا
والله احنا ماظلمناه والموضوع مش موضوع ريفيرالز والله الموضوع كله "مخالفة قواعد ادارية" ولسوء حظه كان لديه عدد من الريفيرالز
وللعلم العضويتين لديهم رفيرالز
هم/هو من ظلم نفسه ووضع نفسه فى هذا الوضع سواء ان كان شخص او اثنين
وياريت كل واحد من الاعضاء يضع نفسه مكان الادارة بعد مايشوف الصورة اللى فوق
هيقول ده شخص ولا اتنين؟؟؟؟!
الموضوع خلص.....
الادراة

541