PDA

View Full Version : الاكسبرت

mohamedhassn
03-25-2015, 14:04
هلا هل من احد يتقن فيكم صنع الاكسبرت وبرمجتة انا اعرف موقع كتير تعليمية ياريت احد منكم يفيدنى بطريقة سهلة

ilyes chaieb
03-29-2015, 08:56
في الخقيقة امر صناعة الاكسبرتات ليس سهل انا حاول ذلك الا انى وجدت فيه كثير من الوقت في تعلمه و ممكن يلهينى عن حاجات اهم مثل تعلم تجارة الفوركس

ahmedtaher
04-17-2015, 00:37
السلام عليكم .... انا لا انصح انك تشتغل بالاكسبيرت اصلا لان التعامل بية خطر علي راس المال بتاعك
بالتوفيق ان شاء الله

takirg
04-19-2015, 19:59
أتمنــــى لكـ من القلب .. إبداعـــاً يصل بكـ إلى النجـــوم ..
سطرت لنا أجمل المواضيع
دمت لنا ودام قلمك

ahmedibrahim258259
04-20-2015, 18:06
بسم الله الرحمن الرحيم في في المنتدي هنا اخوة مبرمجين ممكن تتواصل معاهم وتقولهم على الفكرة وهما بينفذوها ان شاء الله
تقبل مروري

adnan1969
04-20-2015, 18:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم الاكسبيرت ليس بي الشي السهل بدو خبير برمجه ويتعامل بها لان مو اي حد يقدر يصنع بتوفيق لجميع

Miro1
04-20-2015, 18:12
ﺷﻜﺮﺍ ﻋﻠﻰ ﺷﺮﺣﻚ ﻳﺎ ﺍﺧﻰ ﻟﻜﻦ ﺗﺴﻤﺢ ﻟﻰ ﺍﺳﺄﻟﻚ ﺳﺆﺍﻝ ﻭﺍﺣﺪ
ﻓﻘﻂ ﺑﻌﺪ ﻣﺎ ﺣﻀﺮﺗﻚ ﻛﺘﺒﺖ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻉ ﺍﻳﻪ ﺍﻻﺳﺘﻔﺎﺩﺓ ﺍﻟﻠﻰ
ﻋﺎﺩﺕ ﻟﻴﻨﺎ ﺍﺣﻨﺎ ﺳﻮﺍﺀ ﻛﻨﺎ ﺗﺠﺎﺭ
ﺟﺪﺩ ﺍﻭ ﻣﺤﺘﺮﻓﻴﻦ ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﻥ ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺑﺘﺎﻉ ﺍﻟﺘﺤﻠﻴﻞ ﺧﻼﺹ ﻓﺎﺕ ﻳﺎ
ﺍﺧﻰ ﺍﺑﻘﻰ ﺍﻛﺘﺐ ﺍﻟﺘﺤﻠﻴﻼﺕ ﻓﻰ ﻗﺴﻢ ﺍﻟﻤﺤﺎﺩﺛﺎﺕ ﺍﻟﻤﺒﺎﺷﺮﺓ
ﻟﻠﻌﻤﻼﺕ ﻭﺧﻠﻴﻚ ﻫﻨﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﺮﺩ
ﻋﻠﻰ ﺍﺳﺌﻠﺔ ﺍﻻﺧﻮﺓ ﺍﻟﻤﺒﺘﺪﺋﻴﻦ ﻭﺣﺎﻭﻝ ﺍﻧﻚ ﺗﻔﻴﺪﻫﻢ

حسنى صادق
04-20-2015, 18:38
لا اعتقد ذلك على لااطلاق و لكن لابد من التوصل الى الكثير من الافتراضات التى قد تعمل فى التواجد على الكثير ن اوة الافتراضلات الجبدة فى السوق

بسمه
04-20-2015, 23:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

abdelaziz 10
04-21-2015, 09:13
هناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا
انما عموما انت قبل ان تبرم الاستراتيجية حاول انك تجربها يدويا في الديمو وتعرف قوتها

user_21
04-21-2015, 09:22
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

Ahmed ibrahem20145
04-21-2015, 09:43
لدي سؤال هام وعاجل اخوتي هل يمكنني سحب كل ماربحتة ام انة يجب علي ترك شيء في حسابي وهل يمكنني

عمل عدة حسابات في المنتديات الاخري للشركة وربطها بحساب واحد للتداول ويتم تحويل الاموال كلها ام انة سوف يتم التحويل من

حساب واحد فقط

mohamed saad
04-21-2015, 09:57
فكرة الاكسبيرت هذه لا تصلح الحقيقة الا للحسابات الضخمة التي تتعدة الاف دولار لان الاكسبيرت لا يحترم اي تحليل او اي سعر بل هي اوامر مبرمجة ينفذها دون مشاعر وبالتالي التعامل به خطر جدا على الحساب ويحتاج الى حسابات كبيرة وبالتالي انا افضل العمل يدويا فهو افضل كثيرا خاصة لمن هم حديثي عهد بهذا المجال وان يقوموا بالتعامل بالتحليل الكلاسيكي اولا

omaoma
04-21-2015, 10:00
يوجد شرح فى المنتدى لاكسبيرات
وايا يوجد شرح على موقع الفوركس انت مطلوب منك انك تتعلم الاكسبيرات ازاى ستخدمه ويجب نه نعرف زى نتتداول بها

ahmed900
04-21-2015, 10:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس كله
اكيد زى ما فى ناس خسرت فى ناس تانية كسبت
وهى دى التجارة مكسب وخسارة

بسمه
04-21-2015, 19:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

abdelaziz 10
04-22-2015, 00:29
اولا اريد ان انصحك يا اخي انك تجرب الاستراتيجية لمدة معينة حتى تتاكد من انها فعلا جيدة
ثانيا في قسم المؤشرات والاكسبيرتات ممكن تضع موضوعك هناك وتشرح فيه الاستراتيجية

qeqe77
04-22-2015, 00:31
ما أضيق الحياة .. لولا فسحة اللأمل وليكن لديك 100 اكسبرت لم ترضى الا باكسبرت جديد
هاذا نحن بني ادم لا نرضى بما لدينا ونضل نبحث ونبحث ولا اعلم مما نهرب كلنا في نفس الارض

abdelaziz 10
04-24-2015, 12:13
لاا عرف صنع الاكسبيرتات انما هناك مبرمجين اكفاء في المنتدى ممكن تعتمد عليهم طبعا
انصح يا اخي انك تنقل الموضوع الى قسم الاكسبيرتات ليراه احد المبرمجين هناك

rashaeid
04-29-2015, 18:24
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
اخي الكريم الأكسبيرت هو برنامج للتداول الآلي وكل اكسبيرت مبرمج على استراتيجيه ويستطيع ان متداول ان يحول استراتيجيته الخاصه على شكل اكسبيرت ليكون التداول بشكل آلي

mohamedhassn
04-30-2015, 19:31
هل يعقل ان احد يجد مفتاح النجاح فى الفوركس ويقوم ببيعه ؟ ... عمل الاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم .... اعتقد انه من الصعب على اي شخص صناعة مثل ذلك الاكسبرت وخصوصا اننا مش في حاجة ..... مشكووور اخي الكريم علي الموضوع الجميل بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ...

al-Mashhadani64
04-30-2015, 20:33
الاخ الكلريم ادخل الى قسم الاستراتيجيات والتداول الالي وستجد هناك الكثير من صانعي الاكسبيرتات وكذل برنامج تعليمي لصناعة الاكسبيرت ستستفاد منه كثيرا ان شاء الله

ahmed mo
04-30-2015, 23:42
لا بس فى على النت ناس كتير وعل فكره بيكون بدون مقابل فى منتديات خاصه بالفوركس

والله يوفقكم والله ا لمستعان ومزيد منا لمضوعات المميزه

skavardoma
04-30-2015, 23:43
مرحبا بك وشكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع الجميل وآمل أن الجميع استفاد منه
ونتمنى لك ولجميع الاعضاء التوفيق ان شاء الله

عبدالوهاب محمدعبدالوهاب ي
04-30-2015, 23:52
السلام عليكم .. عمل الاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم .... اعتقد انه من الصعب على اي شخص صناعة مثل ذلك الاكسبرت وخصوصا اننا مش في حاجة ..... مشكووور اخي الكريم علي الموضوع الجميل بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ...

popa2015
05-01-2015, 01:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

chirikhan
05-03-2015, 23:28
انا سمعت فعلا عن الاكسبيرت ولكن يوجد قسم خاص بهم والمؤشرات في المنتدى وهو الشامل
بالتالي توجه يا اخي الى قسم الاكبيرتات وهناك مبرمجون واطرح الموضوع وسيبرمجونه

tipou
05-03-2015, 23:59
هو متاجر الي يكتب بلغة برمجية معينة ومهو شبيهة الي حد ما بلغة السي
فائدة الاكسبريت انة يساعد المتاجر علي الدخول والخروج من الصفقات بناء علي اوامر التاجر
لذلك في الاوقات التي لم يكون موجود فية التاجر يمكن الن يعتمد علي الاكسبريت لدخول والخروج من الصفقات في الاوقات التي يفضلها

ayman nasr
05-04-2015, 00:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ﻋﺎﺩﺕ ﻟﻴﻨﺎ ﺍﺣﻨﺎ ﺳﻮﺍﺀ ﻛﻨﺎ ﺗﺠﺎﺭ
ﻟﻠﻌﻤﻼﺕ ﻭﺧﻠﻴﻚ ﻫﻨﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﺮﺩ

hamdochi
05-04-2015, 13:05
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد انه اولا اريد ان انصحك يا اخي انك تجرب الاستراتيجية لمدة معينة حتى تتاكد من انها فعلا جيدة ثانيا في قسم المؤشرات والاكسبيرتات ممكن تضع موضوعك هناك وتشرح فيه الاستراتيجية بالتوفيق لك وللجميع

wlaa
05-05-2015, 13:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بالتأكيد سوق الفوركس هو اكبر سوق مالي لتداول العملات الاجنبية في العالم لذلك يمكنك ان تدخل الي السوق في اي وقت وان تقوم بعقد صفقات البيع والشراء علي العملات بدون الحاجة الي البحث عن مشتري او بائع الامور في سوق الفوركس سهلة للغاية

nabil2
05-05-2015, 19:47
فى رأيى هو صعب بس انت لازم يكون هناك خبره كبيره يعننى

تكون خبير فى السوق ده من اجل ان يكون اعتمادك عل هذا الامر والله المستعان

aminalamor
05-05-2015, 19:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان الاكسبرتات هي عبارة عن التعامل مع المتاجر الالي وانا لا ارف الطريقة المثلى لاستعمال المتاجر الالي ارجوا الافادة من باقي الاخوة الاعضاء
بالتوفيق للجميع

houssem_trader
05-05-2015, 20:12
انا لا اعرف صراحة طريقة صنع الاكسبرتات و لا استعمل
السكريبتات او طرق المتاجرة الالية و اتاجر يدويا عن نفسي

ahmed90
05-05-2015, 20:19
انا سمعت فعلا عن الاكسبيرت ولكن يوجد قسم خاص بهم والمؤشرات في المنتدى وهو الشامل
بالتالي توجه يا اخي الى قسم الاكبيرتات وهناك مبرمجون واطرح الموضوع وسيبرمجونه

masry928
05-15-2015, 17:23
بعتمد على مراقبة الازواج الرئيسيه وهم عبارة عن اليورو مقابل الدولار والسويسرى مقابل الدولار والين مقابل الدولار واخيرا الاسترلينى وشد حيلك وحاول تستثمر بعيد عن الاخبار

معتصم سباعنة
05-15-2015, 17:36
اخي الكريم هذا يحتاج الى اشخصاص خبراء في مجال البرمجيات والفوركس في آن واحد
تقبل مروري

nda
05-15-2015, 20:25
التريلنج استوب من المميزات الرائعة في الفوركس و التي يجب تعلمها و تفعيلها عند التداول
و ذلك بعد تحديد استوب لوز و التي من خلالها نحافظ على مستوى الأرباح

ramdani
05-15-2015, 20:46
ارجو من احد الاخوه المبرمجين صنع اكسبرت بناءً على اشارة المؤشر وهو الدخول في صفقة شراء في حالة اعطى المؤشر بار اخضر

s3aif
05-15-2015, 22:08
اخى الكريم العلم عند الله لانننى مازلت حديث العهد بسوق الفوركس وحتى الان لم اضارب او اتاجر على مناصه المتاجره ولا اعلم شي عن هذه المصطلحات الكثيرة الموجوده بهذا العالم الجديد بالنسبه لى على الاقل ولكن ارجو من الاعضاء الاكثر خبرة الاجابه على تساءلك حتى تعم الفائده وتقبل مرورى

طارق محمد احمد
05-15-2015, 22:14
ﻘﻂ ﺑﻌﺪ ﻣﺎ ﺣﻀﺮﺗﻚ ﻛﺘﺒﺖ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻉ ﺍﻳﻪ ﺍﻻﺳﺘﻔﺎﺩﺓ ﺍﻟﻠﻰ
ﻟﻠﻌﻤﻼﺕ ﻭﺧﻠﻴﻚ ﻫﻨﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﺮﺩ

ملاك الروح
05-15-2015, 23:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي صراحة اعتقد انه يحتاج لمبرمجين - نحن ناخذ الاكسبرت جاهز
اتمنى لكم التوفيق

العراقي
05-17-2015, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم

tabaki
05-18-2015, 23:54
هناك طبعا يا اخي القسم الخاص بالاكسبيرتات والمؤشرات في المنتدى ممكن تلج اليه
هناك الخبراء فيه خاصون بالبرمجة سواء للمؤشرات او الاكسبيرتات ممكن يساعدوك

Mohamed Morsy
05-21-2015, 01:16
لا بس فى على النت ناس كتير .. وعلى فكره بيكون بدون مقابل فى منتديات خاصه
بالفوركس و الله يوفقكم والله ا لمستعان ومزيد منا لمـضوعات المميزه
تحياتي ...

Kiing
05-21-2015, 05:44
ممكن لانه الخقيقة متلا انه امر صناعة الاكسبرتات ممكن انه ليس سهل تم من هناك متلا انا حاول ذلك اي انه الا انى ممكن متلا انهي وجدت فيه كثير تم مع الوقت اي مع تعلمه فقط

almared13
05-21-2015, 06:18
اخي القسم الخاص بالاكسبيرتات والمؤشرات في المنتدى ممكن تلج اليه

waelmma
05-21-2015, 06:53
:)):)):)) والاكسبيرت اخى الكريم يحتاج الى مبرمج قوى
لكن معتقدش انه يوجد احد فى الدول العربية يقدر يعمل اكسبيرت قوى

zee1996
05-21-2015, 15:22
اخي لكي تصنع اكسبرت الامر صعب و يحتاج الى اساسيات في البرمجة و هناك مواضيع و فيديوهات في المدونات و اليوتيوب عن الطريقة لكن للاسف الامر يحتاج الى وقت و بالتوفيق لك و للجميع

magic777
05-21-2015, 21:03
:)):)):)) والاكسبيرت اخى الكريم يحتاج الى مبرمج قوى
لكن معتقدش انه يوجد احد فى الدول العربية يقدر يعمل اكسبيرت قوى

الافضل انك تشتغل يدوي واكيد فيه كتير تحاليل والمتاجر هنا الي المفروض انه يختار التحليل الجيد الي يناسبه وده مش هيكون الا بعد ما يتعلم الاول اكتر من تحليل ويختار منهم التحليل
الي يناسبه اكتر في العمل ويعمل به

samieh
05-22-2015, 21:35
السلام عليكم
لازم يا اخى اولا انك تكون عارف فى لغة برمجة خاصة بالاكسبيرتات
ويوجد برامج جاهزة فى النت تعطيها انت الاوامر التى تريد للاكسبيرت تنفيذها
فعليك بالبحث قليلا وان شاء الله ستجد ما تريد

Mohamed Morsy
05-26-2015, 12:27
انا لا اعرف صراحة .. طريقة صنع الاكسبرتات و لا استعمل السكريبتات
او طرق المـتاجرة الالية و اتاجر يدويا عن نفسي
تحياتي ...

ASMAA TAHA
05-26-2015, 23:19
هناك مبرمجين كثيرين جدا موجودين فى الموقع وهناك الكثير من الاشخاص اللى ممكن يساعدوك فى برمجة اكسبيرت معين
وبالتالى عند عمل اكسبيرت لابد من عمل باك تيست له للتاكد من فاعليته وعمله بشكل جيد

احمد سعيد على
05-27-2015, 00:48
ﻟﻠﻌﻤﻼﺕ ﻭﺧﻠﻴﻚ ﻫﻨﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﺮﺩ

wlaa
05-27-2015, 12:56
الشموع اليابانية تعطي إشارات قوية إن لامست منطقة مقاومة أو دعم حتى يمكن تحديد إتجاه المتاجرين
و حتى تستخدم بصورة صحيحة يجب دراستها جيدا و التعرف على أنواعها و كيفية قراءة كل منها

sharshabil
05-27-2015, 13:15
لا يااخي لا اعرف لكن هناك منتديات بيها اقسام برمجة
اكسبرتات تطلب ما تريد و تتم البرمجة مجانا ممكن ان تلجا لها ان اردت اي اكسبرت .

asxqw
05-27-2015, 23:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشراتوجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكان وفيه ستجد المبرمجين طبعا نما عموما انت قبل ان تبرم الاستراتيجية حاول انك تجربها يدويا في الديمو وتعرف

---------- Post added at 08:35 PM ---------- Previous post was at 08:34 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة والمؤشراتوجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانإن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

مصراوى
05-28-2015, 00:00
اخى الفاضل اعتقد انة من الافضل الاعتماد على النفس بدلا من الاعتماد على تلك البرامج من خلال التعليم والتدريب والتعلم من الاخطاء وبالتوفيق للجميع

soad labib sadek
05-28-2015, 01:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز انا عن نفسي للاسف لا اتقنها و لا اتعامل معها نهائيا و لا اصدق فيها و لو كان كلامي غلط ارجة من احد المجربين بان ياتي لي باسم و لو اكسبرت واحد ناجح و يكفي للنجاح في السوق

بالتوفيق

aimenbougha
05-28-2015, 01:54
اخي الكريم حمزة,لدينا مثل يقول لا يحك ظفرك الا جلدك,لذلك انصحك نصيحة خالصة لوجه الله تعالى ان تتعلم الفوركس بنفسك واو تتبابعه خظوة بخطوة حتى تكتسب الخبرة الكافية التي ستخولك للدخولك الى هذا العالم الكبير
وبالتوفيق
تقبل مرورى

MOHAMED forex00
05-28-2015, 14:11
هناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا
انما عموما انت قبل ان تبرم الاستراتيجية حاول انك تجربها يدويا في الديمو وتعرف قوتها

aseer
05-28-2015, 16:40
شكرا اخي الكريم على هذه المساهمة اما بخصوص التفعيل فانه لايمكنك سحب الارباح الا بعد التفعيل
عموما مشاركة مفيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء في المنتدى المبارك
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاح والاستفادة من المنتدى في التعلم واكتساب الخبرة

aimenbougha
05-28-2015, 17:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اشتغل بالاكونت بتعاك افضل وبعديين اسحبهم واعملهم ايداع تانى
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

jamila cchahed
05-28-2015, 18:46
بسم الله الرحمان الرحيم ناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا
تقبل مروري
والسلام

hmadnah123
05-28-2015, 23:43
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
في الخقيقة امر صناعة الاكسبرتات ليس سهل انا حاول ذلك الا انى وجدت فيه كثير من الوقت في تعلمه و ممكن يلهينى عن حاجات اهم مثل تعلم تجارة الفوركس

a7med sniper
05-28-2015, 23:59
ليس لى ا تعامل فى هذا السوق مع الاكسبيرتات الخبره
هتيجى فى الاعامل اليدوى داخل هذ1ا السوق والله يوفقكم والله المستعان

ومزيد من المضوعات المميزه هنا

aimenbougha
05-29-2015, 00:02
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
نعم اخى الكريم انيستا فوركس تسمح بالمتاجره بالهيدج
بالتوفيق للجميه يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

hamed mohamed
05-29-2015, 00:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا عن نفسي بنصح بالخبرة والاتقان اولا"
قبل البداء فى اى مداولة ومجازفة بحساب
حتى لا تصل بالخسارة
والتوفيق من عند الله

Kiing
06-20-2015, 19:39
ممكن متلا انه مع الخقيقة امر صناعة الاكسبرتات ليس سهل انا حاول تم منه متلا انه ممكن معه ذلك الا انى وجدت فيه كثير من الوقت في تعلمه و ممكن يلهينى عن حاجات تم منه متلا انه مع اهم مثله

Wassa04
06-20-2015, 19:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم لا ليس هناك لكن يمكنك زيارت
قسم البرمجيات في فوركس فاكتوري تقبل مروري

mechanical
06-21-2015, 01:17
السلام عليكم ... انا عن نفسي لا احبذ التداول علي الاكسيبرت لان التداول الالي من الممكن ان يكون سبب في خسارة الحساب وانت لا تدري
بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي

ريهام عبد العزيز
06-21-2015, 01:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ابحث فى جوجل بتلاقى ماتريد او الامنتدى بيفيدك ونتمنى لك التوفيق والنجاح
تقبل مرورى

wafaa benhsain
06-21-2015, 01:45
السلام عليكم .... انا لا انصح انك تشتغل بالاكسبيرت اصلا لان التعامل بية خطر علي راس المال بتاعك دمت لنا ودام قلمك
بالتوفيق ان شاء الله

mohamed12345
06-23-2015, 14:11
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد هناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا

magic777
06-23-2015, 15:24
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد هناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا

اهم حاجه هنا ان المتاجر يكون عارف بيعمل ايه وعارف ليه بيكسب وليه بيخسر ده الاساس الي هيكمل معاه انما لو بيكسب وبيخسر بالحظ
هنا طبعا هيكون عشوائي وبيضيع وقت

boulafrah
06-24-2015, 01:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط

---------- Post added at 10:45 PM ---------- Previous post was at 10:44 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايافعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

mhamdy22
06-24-2015, 01:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على موضوعك الاكسبرت وما يتضمنه ...واتمني الافادة للجميع.

جابر1979
06-24-2015, 01:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
الاكسبريت هو موشر مطور بطريقة معينة يتم و ضعه على منصة التداول و يساعد في الفيتو بتحليل فني جيد للسعر ، بالتوفيق اخي

marwafawzy122
06-24-2015, 01:55
أن المؤشرات فى الفوركس اخى الفاضل كثيرة ومتعددة و ليس من المفروض ان نعرف كل الاكسبرتات و المؤشرات لانك تعمل بعدد قليل و ليس بجميعها
لذا يجب عليك اولا ان تدرس بعض المؤشرات التى تفضل العمل بها اولا ثم التداول على حسب نوع الاستراتيجية و
تتحكم جيدا فى ادارة رأس مالك ...

jaouad ouaiss
06-30-2015, 01:50
السلام عليكم اخي الكريم بالنسبىة لصنع الاكسبيرت فهو يحتاج الى ان تتقم لغة البرمجة واعرف الكتير يبيعونه لاكن ليس مظمون 100%

AH3
07-03-2015, 06:15
السلام عليكم اخي الكريم بالنسبىة لصنع الاكسبيرت فهو يحتاج الى ان تتقم لغة البرمجة واعرف الكتير يبيعونه لاكن ليس مظمون 100%

لازم الاول المتاجر يكون عنده خلفيه علشان الفديو بيكون جاي لجزئيه معينه وليس شامل اذن التعلم من الكتب هو المرحله الاولى

Abdou1991
07-14-2015, 18:03
السلام عليكم تحية عطرة لجميع أعضاء المنتدى
الشموع اليابانية تعطي إشارات قوية إن لامست منطقة مقاومة أو دعم حتى يمكن تحديد إتجاه المتاجرين و حتى تستخدم بصورة صحيحة يجب دراستها جيدا و التعرف على أنواعها و كيفية قراءة كل منها.
موفقيييين ان شاء الله بارك الله فيكم

helmi nsir
07-16-2015, 04:27
اعتقد انه من الصعب على اي شخص مبتدء صناعة الاكسبرت
أتمني لك التوفيق و تقبل مروري

Abdelhedi
07-20-2015, 00:05
باسم الله الرحمان الرحيم و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مرحبا بكم في المنتدي و ارجو ان تعجبكم تعليقاتي علي مختلف مواضيعكم
بالنسبة لي انا لا تعجبني طريقة استعمال الكسرتات فهي خطرة نوعا ما و الله مستعان و شكرا

نادر صباح الدين
07-20-2015, 00:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، صديقنا العزيز أعتقد ان موضوع إنتاج أو صناعة الأكسبيرتات، هو موضوع فني بالدرجة الأولى، ويستوجب أن يكون لدى الفاعل مستوى عالية من الخبرة الفنية، أما المتداولون العاديون فمن الأفضل لهم الاهتمام بكيفية عقد صفقة ناجحة يستطيع من خلالها تحقيق ارباح معينة، ومعرفة شروط الصفقة ليست بالأمر اليسير، ولكنها أساسية في عمليات التداول، ولا يمكن تجاوزها على أي نحو من الأنحاء.

haythem505
07-24-2015, 17:50
اعتقد انه من الصعب على اي شخص مبتدء صناعة الاكسبرت
أتمني لك التوفيق و تقبل مروري

enganas
07-24-2015, 17:55
اخي الكريم الاكسبيرت ليس بي الشي السهل بدو خبير برمجه ويتعامل بها لان مو اي حد يقدر يصنع بتوفيق لجميع

khalifa1996
09-05-2015, 20:01
السلام عليكم
أنا أسف أخي أنا لا أعرف شيء على كيفية صنع هذه الإكسبرتات لكن أنا
أعرف فقط أن عديد من المحترفين يقومون بصنع إكسبرت يحققون به الربح.

karimovtich
09-05-2015, 20:09
اخي الكريم صناعه الاكسبيرت ليس سهلا ولكن هناك العديد من المنتديات التي تقوم بصنع الاكسبريتات وتعلم المبتدئين ولكن انا لا احب صراحه العمل بالاكسبيرتات فهو غير مضمون

aznag
09-05-2015, 20:31
لانشاء اكسبريت خاص بك يلزمك ان تكون تتقن للغة البرمجية و هناك مواقع كثيرة على الانترنيت تعلمك لغة البرمجة الخاصة بالاكسبيرتات
لكن يفضل التداول بدون اكسبيرت كي لا تعرض حسابك للخطر
لان ظروف السوق ليست مستقرة بل هي متقلبة و حتى ان كنت تتداول بالاكسبريت يلزمك ان تكون مراقب للمنصة كي لا تصادف حركات عنيفة
قد تؤدي بك الى خسارة راسمالك وعلى الاخبار التي لها تأثير كبير على السوق

snnaky
09-05-2015, 21:00
هلا هل من احد يتقن فيكم صنع الاكسبرت وبرمجتة انا اعرف موقع كتير تعليمية ياريت احد منكم يفيدنى بطريقة سهلة

مش عارف موضوعك ملخبط وانت مش عارف بتكتب عشان عاوز تستفيد ومش عارف تعبر ولا بتكتب عشان تاخد بونص وخلاص واظن انك التانية
اولا اذا انت عاوز تتعلم صنع اكسبيرت يبقى متعرفش مواقع
ازاى بتبحث وتعرف مواقع وبتدور على حد يفيدك اذا كنت انت نفسك بتقول انا اعرف مواقع كتير تعليمية طب ما تدخل المواقع دى وتتعلم منها لية بقى موضوعك هنا حاجة غريبة
انت عمل موضوع بدون موضوع

Weam azzam
09-05-2015, 21:22
السلام عليكمم و رحمة الله و بركاته
موضوع الاسبرتات ربما يحتراج لبرمجة و عمل محوسب
اي انه يحتاج مزيدا من الخبرة المضاعفة
مشكور على الطرح
و دمتم بخير

khabouss
09-08-2015, 22:51
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخي الكريم لا انصحك بالتعامل به فهو خطر على راسمالك كما انه يتطلب الكتير من الوقت لاتقانه
وشكرا

ahmedhathout
11-20-2015, 22:28
نصيحه لك بلاش تشتغل بالاكسبرت لانه ممكن يفتح ويقفل صفقات في اقل من 5دقايق
ودا ممنوع في انستا وهيتسبب في قفل حسابك

مريم ميري
11-23-2015, 15:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته لا احبد فكرة الاعتماد على الاكسبريد لان نتائجه لا تدوم الا لفترة قليلة
وفي الاخير اتمنى للجميع ان يتوفق في تجارة الفوركس وشكرا لاعضاء المنتدى العربي

---------- Post added at 12:22 PM ---------- Previous post was at 11:54 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته عمري ماجربت الاكسبريت ومعنديش ادنى فكرة عنه
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

asx
11-25-2015, 20:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

houssemmidou4
12-17-2015, 01:54
لا يا اخي للاسف انا لست مسبرمج اكسبرتاتا و لكن نصيحة مني لا تعمل بالاكسبرت لانك
ستربح في الايام الولى و سوف تتوالى الخسارات فيمل بعد لذا تعلم التداول احسن لك

nassim126
12-17-2015, 02:27
السلام عليكم لا يمكنني صنع اكسبيرت لانني لست مبرمج لكن انا اتمنى ان اكون مبرمج كي ابرمج اسراتيجية كاكسبيرت بنفسي فيما بعد

walidabou
12-17-2015, 03:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،، صنع الاكسبرت أمر معقد يتطلب تعلم برمجة mq4
كما أن الاكسبرتات غير محبذة لما فيها من مشاكل وأخطاء وتسبب في خسارة الاموال

neverlityouco1
12-19-2015, 22:46
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

latraaa
01-30-2016, 22:23
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على السؤال و الدي أتمنى من الإخوة الكرام العمل على التفاعل مع، على اية حال موضوع صنع الإيسكبيرات ليس بالسهل كما تعتقد، و لكن يحتاج إلى الكثير من العمل على اتقان الفوركس

ahmedmomenali
01-31-2016, 04:10
انا عن نفسي مش بفضل اتعامل بالاكسبرتات على الاطلاق لان لو في اكسبرت ناجح
ومضمون كان كل الناس استخدمته لكن اعتقد ان الاكسبرتات زيها زي اي مؤشر فيها خسارة ومكسب والخسارة اكبر كمان

forez
02-22-2016, 00:24
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
اخي الكريم الاكسبيرت ليس بي الشي السهل بدو خبير برمجه ويتعامل بها لان مو اي حد يقدر يصنع بتوفيق لجميع .......

HamadaRonaldo
02-22-2016, 02:45
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمت الله وبركاتو
اخى الكريم اشكرك اشكرك ع طرح هذا الموضع المهم
وجذك الله الف خير

topomarouan
02-22-2016, 03:05
شكرا لك اخي على هدا الموضع طبعا اخي اهم شيئ في سوق الفوركس الوصول
الى مستوي من الطموح المطلوب .. تقبل مروري اخي

never101
02-23-2016, 15:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

nrgslawi
02-23-2016, 15:15
اخي العزيز صاحب الموضوع اذا كنت غير خبير في صنع الاكسبرتات وكان لديك المال اشتر اكسبرت مخصص او يمكنك متابعة دورات برمجية في لغة المتياترايدر

king4cpu
02-23-2016, 15:53
السلام عليكم ورحمة وبراكاتة الاكسبيرتات كثيرة منها المفيد ومنها غير ذلك انصح بالتعلم التحليل والاستراتيجيات اولا ثم الكسبيرتا حتى لا يتم مرجنة حسابك

chouaib112
03-06-2016, 20:20
لدي سؤال هام وعاجل اخوتي هل يمكنني سحب كل ماربحتة ام انة يجب علي ترك شيء في حسابي وهل يمكنني

عمل عدة حسابات في المنتديات الاخري للشركة وربطها بحساب واحد للتداول ويتم تحويل الاموال كلها ام انة سوف يتم التحويل من

حساب واحد فقط

Bassem Hassani
03-12-2016, 19:20
فى مواقع كتير عربية بتقدم خدمات برمجة الاكسبرتات ولكن فيه مواقع برضو بتقدم اسكبرتات جاهزة ولكن لو عايز النصيحة الافضل هو انك تتعلم برمجة الاسكبرتات والمؤشرات بنفسك علشان تكون قادر على الاستفادة منها بشكل كويس فى الفوركس وتعمل الحاجة الى انت عايزها وتكون كاملة .

latraaa
03-12-2016, 19:33
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و على المعلومات القيمة و القوية الت يتقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المرة القادمة تحقق الكثير من النتائج الطيبة إن شاء الله

karinho1991
03-16-2016, 20:28

abderrahmenanis
03-21-2016, 22:43

kamelamin
03-21-2016, 23:40
اخي الكريم الاكسبيرت ليس بي الشي السهل بدو خبير برمجه
ويتعامل بها لان مو اي حد يقدر يصنع بتوفيق لجميع..وبالتوفيق للجميع

ibrahimabdulsalam
03-21-2016, 23:40
هاء انا كنت منتظر موضوعك بفارق الصبر حيثو انني اريد التعلم موضوعك متميز اخي لا بد
وانا لا تبخل علينا بكل جديد بالتوفيق لكل من دخل عالم الفوركس عن قريب تقبل نروري

عبد الرحيم رافا
03-21-2016, 23:51
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بالجميع و مساء الفل للناس الكل
يا اخي نصيحة اعتمد على نفسك و سيبك من الاكسبرتات و مدراء الحسابات

hossam elsayed
03-22-2016, 01:03
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته اخى الكريم هناك شباب البرمجه هم من يستطيعوا صنع
الاكسبيرتات و المؤشرات و لكن اخى تداول بنفسك احسن من الاكسبيرت لان هناك اوقات يفشل الاكسبيرت

The_Gahbaz
03-22-2016, 11:26
يا اخي برمجه الاكسبيرتات مش سهله... يعني انت لازم يكون عندك خلفيه مسبقه عن البرمجه وتكوت اشتغلت علي اي لغه برمجه قبل كده.
بعد كده انت مطلوب منك انك تتعلم لغه برمجه اسمها mql4 علشان تقدر تكتب بيها الاكسبيرت بتاعك.. وممكن تدور علي دورات تدريبيه في لغه ال mql من علي اليوتيوب

forez
03-22-2016, 11:35
اخي الكريم الاكسبيرت ليس بي الشي السهل بدو خبير برمجه ويتعامل بها لان مو اي حد يقدر يصنع بتوفيق لجميع .......

aym
03-22-2016, 11:41
الاكسبريت من الادوات المهمة فى التحليل ومعرفة الاتجاهات المحتكملة للسعر ونشكرك اخى على هذا الموضوع
وهذا الشرح الجيد ونطلب المزيد من المواضيع المهمة التى تفيد

dhmo
03-23-2016, 16:28
الاكسبريت من الادوات المهمة فى التحليل ومعرفة الاتجاهات المحتكملة للسعر ونشكرك اخى على هذا الموضوع
وهذا الشرح الجيد ونطلب المزيد من المواضيع المهمة التى تفيد

اهم حاجه تحديد اللوت به وعدم الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح
والطمع هنا اكبر اعداء المتاجر

forez
03-23-2016, 18:12

ebn masr
03-23-2016, 21:41
لا بصراحة انا عن نفسي معرفش الكثير عن الاكسبرتات ولا اتابعه بشكل جيد حتى اقوم بشرحه والعمل على اعطاء الكثير من المعلومات

neverlit3
03-25-2016, 12:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

احمد عبد الباسط
04-20-2016, 03:31
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة واسلام على اشرف المرسلين
انصحك بعدم العتماد اساسا على اى اكسبريت لان معظمها لاينجح الا على الديمو
اعتمد على تحليلك فقط اخى ولا تتبع اى استراتيجيات او توصيات او اى اكسبريت
بالتوفيق

dhmo
04-20-2016, 14:31
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة واسلام على اشرف المرسلين
انصحك بعدم العتماد اساسا على اى اكسبريت لان معظمها لاينجح الا على الديمو
اعتمد على تحليلك فقط اخى ولا تتبع اى استراتيجيات او توصيات او اى اكسبريت
بالتوفيق

ولكن مع اكسبرت الاخبار الي يهم المتاجر اخي في التحليل الاساسي انه يكون على علم كافي باهم الاخبار الجيده الي لازم المتاجر يكون فاهمها كويس وطبعا وعارف ازاي يتعامل
مع الاسعار وقت التحركات القويه

devowr
04-20-2016, 14:35
الحقيقة امر صناعة الاكسبرتات ليس سهل انا حاول ذلك
الا انى وجدت فيه كثير من الوقت في تعلمه و
ممكن يلهينى عن حاجات اهم مثل تعلم تجارة الفوركس

zakariaguemi
04-20-2016, 14:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي شكراً على مرورك أنا لا أنصحك بحت عن إكسبيرت لأنها تكون مبرمجة قد تربح بعض أدلرات لكن سوف تخسرها في وقت وجيز صدقني

mohamed2610
04-20-2016, 14:50
السلام عليكم .... انا لا انصح انك تشتغل بالاكسبيرت اصلا لان التعامل بية خطر علي راس المال بتاعك لا اعتقد ذلك على لااطلاق و لكن لابد من التوصل الى الكثير من الافتراضات التى قد تعمل فى التواجد على الكثير ن اوة الافتراضلات الجبدة فى السوق

hossam123
04-20-2016, 17:56
لاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم اعتقد انه من الصعب على اي شخص صناعة مثل ذلك الاكسبرت وخصوصا اننا مش في حاجة

csebai12
04-20-2016, 18:03
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
انصحك قبل البدا بتعلم لغة الاكسبرتات تعلم لغة السي و هي اللغة التي اشاقت منها لغة برمجة الاكسبرتات و المؤشرات في الميتاتريدر 4 mql4 و في الميتاتريدر 5 mql5

aboubakr el ayach
04-20-2016, 18:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب بدلا أن تبحث عن من يدلك على طريقة للتعامل مع هذه البرامج الواجب عليك هو فقط أن تقوم بكتابة عبارة الاكسبيرتات وستجد في محرك البحث العديد من الفيديوهات التي تشرح لك كيفية عملها بسهولة

رومانى
04-20-2016, 18:53
الكسبيرت هو استسهال الكل يبحث عنه ولا اعرف هل لان البعض تعب من التعلم او يأس
من انه يستطيع التعلم بنفسه فيريد الروبوت يعمل بالنيابه عنه اعتقد هذا استسهال وتريد
مكسب بدون مجهود او تعلم يا اخى اعتمد على نفسك وثق بها وهتربح .

بروفسير العرب
04-20-2016, 19:13
سوف تتعب فى صنع اكسبرت واذا صنعته فكرته كلها انك بردو
لازم تكون موجود جنيب الاسكبرت ولا هتخسر كتير وموكد ان حسابك ممكن يتمرجن بتلك الطريقه

the iraqiwae knight
04-20-2016, 19:59
السلام عليكم
اخي الكريم
بدلا من البحث والمحاولة لتعلم الاكسبرت وكيفية تكوينه وبرمجته عليك المثابرة والتعلم والجد في عالم الفوركس لماذا نركز على فروع الامور ونترك الاصل .
تقبل مروري

dhmo
04-20-2016, 21:06
لاكسبيرتات احترافى جدا ولا يمكن لاى مبتدىء ان يتقنه على كل حال اخى الكريم اعتقد انه من الصعب على اي شخص صناعة مثل ذلك الاكسبرت وخصوصا اننا مش في حاجة

طبعا هنا الي اتعلم وفهم المجال ده اخي له طرق عمله الخاصه به الي كونها من التعلم وده طبيعي جدا طبعا علشان التعلم هنا اساس وفهم كامل ومن
خلاله المتاجر بيجد الطريقه الي تناسبه في العمل

samieh
08-17-2016, 06:38
لابد يا اخى اولا انك تكون عارف فى اى لغة برمجة خاصة بالاكسبيرتات ويوجد برامج جاهزة فى النت تعطيها انت الاوامر التى تريد للاكسبيرت تنفيذها ولكن اوامرها متفرعة وكثيرة وتحتاج الى وقت فى التعلم فانصحك لو عايز تعمل اكسبيرت اعطيه للمختصين افضل

analyst
08-22-2016, 15:13
اكيد اخي الكريم هناك اخوة في المنتدى يعرفون كيفية صناعة اكسبيرت اظن انه من السهل لاقيام بذلك انت كذلك ممكن ان تقوم بذلك ان وجدت صعوبة في ذلك فهنكا الكثير من الفيديوهات التي تشرح كيفية اللقيام بذلك

kamelamin
08-22-2016, 16:44
مرحبا السلام عليكم .... انا لا انصح انك تشتغل بالاكسبيرت اصلا لان التعامل بية خطر علي راس المال بتاعك
بالتوفيق ان شاء الله.وبالتوفيق للجميع

Cappomid
08-22-2016, 16:50
السلام عليكم ورحمة الله
المرجو إفادتنا بالإجابة مع تحيات عطرة لك اخي الكريم ولكل من أجاب عن طرحك في هذا السؤال وشكر موصول لكم
مشكورين

adamarwan
08-22-2016, 17:10
لبد اخى من ان تكون تتقن البرمج
لكى تتمكن من ان تصع الاسبير وكدالك ان تعرف الامر الى يمكن ان تصنع والى اى هده
وهدا الامر يحتاج ان تكون لك دراية بالميدان
وحظ موفق

lionardodicaprio940
08-22-2016, 17:11
يا اخي انا لا انصحك بالاعتماد على الاكيبرتات فهي غير ملربحة
تماما وفيها مشاكل عديدة انا انصحك بتجنبها
بالتوفيق للجميع

Gmal Elden
08-22-2016, 17:12
يا اخي الفال انا لا انصحك بالتداول باستخدام الاكسبيرتات لانها في النهايه سوف تؤدي الي الخساره وتعلم انت الفوركس وتداول بناء علي قراراتك انت
تقبل مروري

antr
08-22-2016, 17:52
اخى نصحية ابعد عن الاكسبرتات عشان هى بصراحة من الممكن ان تكون غير متقنه ومن الممكن ان يكون الامر غير مجزى خالص

lionardodicaprio940
08-22-2016, 17:53
يا اخي انا لا انصحك بالاعتماد على الاكسبرتلا فهي غير مفيدة وقد تقوم بخسارة راس مالك بسببها
بالتوفيق للجميع تحياتي
وشكراا

zizoo99
08-22-2016, 19:13
اخى العزيز
مش شرط اول ما تشطح تنطح اتعلم الاول فوركس و اتعلم تكسب منه بطريقة دوريه و بعدين ابقى اتعلم اعمل اكسبرت

devloppman
09-01-2016, 01:02
الاكسبيرت مبني على استراتيجية تقنية ومالية مبرمجة من طرف المبرمج

وهو من الوسائل الموجودة على منصة التداول لتوفير بعض الجهد والتعب على المتداول

ولكن يجب عليك ان تعي جيدا ما هو الاكسبيرت الذي تستخدمه وقوته أيضا في التداول

تقبل مروري وبالتوفيق

doaa sary
09-01-2016, 18:10
اخى الكريم فى قسم خاص للمبرجمين والاكسبرتات اكتب
طلبك هناك وهتلاقى اللى يساعدك انا للاسف ماليش ف البرامج دة وبفضل اشتغل بايدى

بدر اشطيبي
09-02-2016, 01:20
اخي انا افضل العمل اليدوي لانه يمكنك من متابعة الشارت بنفسك
بعيدا عن المفاجءات تحياتي للجميع بالتوفيق اصدقائي في انتظار الجديد

Alaa Baselius Abdel Malak
09-03-2016, 02:29
عمل برنامج الاكسبرت وصناعة البرمجيات بصفة عامة ليست سهلة بل صعبة للغاية انا حاولت تعلم البرمجة بصفة عامة لقيتها معقدة بصراحة وصرفت نظر

---------- Post added at 01:29 AM ---------- Previous post was at 01:27 AM ----------

انا رأيي ما تشغلش بالك بقصة البرمجة وعمل الاكسبرت لأنها بدون طائل ويوجد العديد جاهز الافضل تشغل بالك بتعلم تجارة الفوركس نفسها واكتساب الخبرة والقدرة علي التوقع

ali.barakat
09-03-2016, 02:41
بالنسبة للناس المبتدئة زى كده
بيكون صعب جدا اننا نفكر فى الاكسبرت

لانه من وجهة نظرى خطر علينا فى الفترة دى

devloppman
09-03-2016, 10:54
الاكسبيرت هو برنامج تداول مبرمج لاستراتيجيات كيفما كانت

ويعمل بشكل اوتوماتيكي بدون الرجوع الى منصة التداول

فقط يجب عليك وصل الحاسوب بالأنترنت وفتح منصة التداول

تقبل مروري وبالتوفيق

yansane
09-03-2016, 12:13
في الخقيقة امر صناعة الاكسبرتات ليس سهل انا حاول ذلك الا انى وجدت فيه كثير من الوقت في تعلمه و ممكن يلهينى عن حاجات اهم مثل تعلم تجارة الفوركس هناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا

mourada
09-03-2016, 12:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم بالنسبة للاكسبريت فصدني اغلبها فاشلة فلو كان فيها الخير لما كان اصحابها يبيعونها بل لكانوا يكسبونها الاموال منها و تقبل مروري

Gmal Elden
09-03-2016, 12:16
يا اخي الفاضل انا لا انصحك بالتداو باستخدام الاكسبيرت لان التداول به خطير جدا علي حسابك وممكن يؤدي الي الخساره
تقبل مروري ياغالي

Samirghatas
10-25-2016, 21:56
السلام عليكم اخى الكريم المهم الاستراتيجية القوية التى تحقق ارباح بنسبة كبير
على فترة كبيرة هذا لابد ان تعمل لها اكسبرت وممكن تبيعها ايضا بالتوفيق لك

youcef1905
10-25-2016, 22:02
نظام الاكسبرت في الفوركس هو برنامج آلي للتداول يتبع استراتيجية معينة، ويقوم بالمتاجرة بالنيابة عنك حيث يتم برمجته حسب معادلات وشروط وقواعد خاصة لتنفيذ عمليات البيع والشراء
وهو برنامج يكتب بلغة الميتاتريدر(منصة التداول) حسب شروط وبرمجة خاصة

Hamdy Elhossiny
10-28-2016, 14:42
والله اخى انا ليست لدى اى خبره فى صناعه الاكسبرتات ولكنى سوف احاول
ان اتعلمها فهى جيده جدا فى بعض الحالات وان شاء الله الكل يستفيد منها

hamzawapo
10-28-2016, 14:43
اخي الغالي هناك الكثير من الشباب يتقنون صنع الاكسبيرتات لكن بمقابل مادي يمكن يكون مرتفع على حسب صعوبت الاكسبيرت
تحياتي لك

Gory Anwar
04-10-2017, 17:03
اعتقد يا اخي العزيز ان الافضل من اسلوب العمل بالاكسبيرتات هو ان تعمل بالاسلوب اليدوي
يعتبر الاسلوب الافضل لان الاكسبيرت مهما كان جيد ومتعوب عليه في برمجته
لا يمكن التعامل مع كافة احتمالات تحركات السوق

kariim18
04-21-2017, 20:31
هناك طبعا يا اخي القسم الخاص بالاكسبيرتات والمؤشرات في المنتدى ممكن تلج اليه

alonsoo
04-26-2017, 09:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا لا اتقن عمل اكسبرت لانه يحتاج الى مبرمجين وانا ليس لدى اى خبرة فى البرمجة على الاطلاق

shimaa3434
04-26-2017, 09:45
للأسف انا مش باعرف فيهم بس حضرتك من منصة التداول عند تبويب اسمه اسواق لو ضغطت عليه هيظهر لك الحاجات اللي ممكن تكون محتاجها من اكسبرت ومؤشرات وغيرها مدفوعة ومجانية

zakariacr07
05-09-2017, 21:13

أخي الكريم أنا ضد الأكسبيرت لأنه تشجيع للكسل و الإعتماد على الغير و لن تتعلم شيء

big.pharaoh
05-13-2017, 23:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... دي عايزه واحد مبرمج. انا بصراحه عن نفسي ماليش في الا كسبيرتات بصراحه وبفضل التداول اليدوي

mahmoud552
05-14-2017, 12:59
اخى نصيحة ابعد عن التداول الالى والكسبيرتات نهائى
لانها كلها فاشلة عن تجربة
نتمنى التوفيق للجميع فى سوق الفوركس
تقبلو مرورى

mohamed shams
05-15-2017, 00:01
السلام عليكم اخى الكريم
بالطبع بخصوص صنع وبرمجه اكسبرت لن تجد الكثير لهم خبره
بهذا لانه يتعلق بالبرمجه
بالتوفيق

mid0killer
05-15-2017, 00:10
اخي الفاضل صدقني افضل اكسبرت للسوق والتجاره فيه هو عقلك انت الاكسبريت ما هو الا برنامج مبرمج على افتراضيات معطاه له ويعمل عليها افرض بقي حصل خدع والراجل دا دخل مع الخدعه

azzedine
05-15-2017, 00:50

اشكرك على المشاركة اخي العزيز رغم دالك انها تتداول بشكل خطاء لانها لا تعلم باوقات الاخبار القوية و الاخبار الحديث و هدا هو المشكل معى الاسف

Mr Fathy
05-15-2017, 06:02
بسم الله الرحمن الرحيم اه انا اعرف الاكسبرت والمؤشرات كمان لكن بعرف ازى احطهم لو هما جاهزين على الشارت انما لسه متعلمتش ازاى ابرمجهم

waelmma
05-15-2017, 07:38
:o:o:o اخى الفاضل باركك الله فيك والحقيقة انا لاافضل ابدا التعمل
مع الاكسبيرتات خاصة التى يصنعها العرب لانها بتكون غير متقنة

zunebha
05-15-2017, 10:17
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
عنا بالمنتدى لا يكرحون فكرة الامسبيريت كثيرا.
اتمنى ان تجد من يفيدك بالتوفيق اقبل مروري.

عبد الرحيم رافا
05-15-2017, 16:26
السلام عليكم و رحمة الله
الاكسبرت هو عبارة عن نظام الى ينوب عليك و يتداول لك في غيابك ولكن ممكن تكون النتائج كارثية لا سمح الله

big.pharaoh
05-15-2017, 16:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... لازم تتعلم البرمجه عشان تقدر تعمل اكسبيرت. وللاسف اغلب الاكسبيرتات فاشله اصلا الا قليل جدا

fayadansakr
05-15-2017, 16:35
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم
اظن انك من الواقع يجب ان تري من تلك المواقع التي تشرح فالشرح كتابيا امر كبير

MomoNafai
05-15-2017, 17:02
أضن ان هناك مواقع متخصصة في صنع الاكسبرتات او يمكنك زيارة قسم الاكسبرتات في المنتدى و ستجدها انشاءالله

khaled20
05-15-2017, 17:17
الاكسبرت يحتاج الي وقت طويل لكي تتعلمه وتتقنه جيدا وممكن يشغلك عن اشياء اخري مهمه
واذا اردت ان تتعلمه يوم قسم التعليم كثير من الكتب والفيديوها التي تفيدك اكثر
تقبل مروري

Iheb1302
09-08-2017, 17:34
مرحبا بك أخي الفاضل اذا كنت غير خبير في صنع الاكسبرتات وكان لديك المال اشتر اكسبرت مخصص
او يمكنك متابعة دورات برمجية في لغة المتياترايدر بالتوفيق أخي الكريم و مزيد من الأرباح

ehabbob
09-10-2017, 15:23
اخى العضو الكريم اشكرك على المشاركة ولا سؤالك واتمنى من الاعضاء ان يردوا على طلبك وسؤالك وتستفيد من الاجابة
الله المستعان

ahmed housseini
09-10-2017, 15:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركات
هناك في المنتدى يا اخي قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا انما عموما انت قبل ان تبرم الاستراتيجية حاول انك تجربها في الديمو
الرجاء تقبل مروري أخي العزيز و شكرا

mahmoud111
09-10-2017, 15:58
العمل على لااكسبرتات لابد أن يكون بعد خبرة واحتراف لاتعجل في تدريب اي شئ على حساب حقيقي في التداول
فلابد من خبرة واحتراف حتى لا تخسر أموالك تمهل ثم تمهل ثم تمهل
مشكور اخي

medo mohamed
09-10-2017, 16:55
نحن اخى نستخدم الاكسبرتات فقط ولاكن من يصنع الاكسبرتات هم ناس محترفين جدا" فى البرمجه فهو شئ غير سهل ولاكن يوجد اكسبرتات كثيره جدا" ويمكنك ان تعمل بها على الديمو حتى تعرف مصدقيتها واذا كنت تريد عمل اكسبرت ستجد من يعمله لك من الاخوه الاعضاء

zam_bozo
09-10-2017, 17:46
والله انت فكرتني وانا صغير كنت بفكر في برنامج يساعدني على الشغل ماوجدتش حد يصنعه لي
وانا الآن عندي استراتيجية لا اظن احد يمتلكها في العالم ولا أجد من يبرمجها لي ويبدوا انني ساضطر الى تعلم لفة البرمجة لصنعها بنفسي

ahmedmahmoud2017
09-10-2017, 18:59
بالطبع لا انصحك ابدا بالتعامل مع الاكسيبرت لانه حتي ولو حصلت على ارباح منه مره او اثنسن ففي النهاية مصير الاكسيبرت مرجنه الحساب يجب الوعي الكامل لذلك وتعلم التحليل الفني او لزمني او الهارمونيك واتقان التعامل مع الصفقات بدون مساعدة من احد

بشير حمدان
09-10-2017, 19:07
السلام عليكم
لاكسبره عباره عن برنامج يوضع على الشارت ليتاجر نيابه عنك بناء على استراتيجيه معينه يتم برمجته على اساسها . وصناعه الاكسبرت لها لغه خاصه بها يجب تعلمها لتستطيع صناعه الاكسبرت وهناك بعض المواقع تقوم بتوفير بعض الصفحات لبرمجه الاكسبرت بطريقه سهله ....

maryam ahmed
09-10-2017, 23:22
انصح بان تقوم بالتداول بنفسك و لا تعتمد على الاكسيبرتات حتى تكتسب خبرة التداول و لكن اذا لزم الامر انصح ايضا بان تقوم بتجربة الاكسيبرت على الحساب التجريبي اولا لان معظم االاكسيبرتات تحقق خساير اكثر من الارباح

M0hsenalawady
09-10-2017, 23:35
والله يا اخي الكريم الاكسيبرت تعني الخبير وهو برنامج التداول الآلي ولكن لاانصح به للمبتدئين لانه محتاج خبره والأفضل الاعتماد على المجهود الشخصي للوصول للخبرة والمهارات الخاصة بالتداول والاحتراف

mostafa1995
09-11-2017, 00:24
شوف انا انصحك ان تبتعد عنها لانها خطرة اعتمد على نفسك
افضل لك
اسمع مني
لانه بالاخر ستتمرجن بالاكسبرتانت
يعم خذ توصيات من ناس موثوقة ومتستخدمش اكسبيرت ههههههههههه

omar2017
09-11-2017, 02:53
للاسف لا انصحك ابدا بالتعامل مع الاكمسيبرتات لان مصيرها في النهاية مرجنه الحساب يجب التداول بنفسك والوصول الى اقوي الطرق للتداول السليم داخل الفوركس والتعامل الامن معه

mohamed el haoussi
10-13-2017, 01:25
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته ❤

حاول أن تتعلم الاعتماد عن النفس يا أخي... أود أن أشكرك لأني استفدت كثيرا، تقييم + الضغط على زر شكرا لأنك تستحق ذالك، ;) أتمنى من الله التوفيف لنا ولك وللمومنين أجمعين انشاء الله يارب.
تقبل مروري ❤

castoil
10-13-2017, 09:03
التداول بنفسك يكسبك الخبرة كما أن الاكسبرتات لا تنجح مع كل الناس لانها تحتاج إلى إعدادات تختلف باختلاف تقلبات السوق فهذه الاكسبرتات لا تصلح لكل الاوقات فهناك الكثير من الاوقات التى تعمل فيها الاكسبرتات ضد مصلحتك

waelmma
10-13-2017, 10:24
:o:o:o تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه
صنع الاكسبرتات اخى الكريم لايقدر عليها اى شخص والله الموفق

sirwan jamil ali
10-13-2017, 10:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... اخي الكريم رغم اني لاانصح احد بالتعامل مع الاكسبيرتات لاكن لديك منتدى اف اكس عربيا يمكنك ان تتسجل للحصول على عضوية ثم يمكنك طرح فكرتك هناك وستقوم الادارة بتلبية طلبك وتنشئ لك الاكسبيرت حسب طلبك وفكرتك مجانا .. ارجو اني قدمت الافادة

OmarAtaaAllah
10-28-2017, 21:51
السلام عليكم
من الافضل لك اخي الكريم ان تتعق اكثر في التجارة بدلا من صناعة الا كسبرت للتجارة لانك ستضطر للتضيع الكثر من وقتك لتعلم لغة البرمجة الخاصة بالمنصات ومن الممكن ان تفيد اكثر من تعلم التداول اكثر لانه غالبا لا تسطيع استخدام اكسبرت واحد دائما يجب ان تغيره وتجربه اولا علي الحسابات الافتراضيه ...

forexone1
10-28-2017, 22:09
الاكسبيرت هو برنامج للتداول الى ويقوم هذا البرنامج بالعمل اثناء عدم وجودك في امام الشاشات لمتابعه اسعار العملات المختلفه و هو يعمل تلقائيا من تلقاء نفسه حسب البرمجه المخصصه له

muhammad ismail
12-23-2017, 21:28
انا لا افصل الاعتماد على الاكسبرت لانى مش هخلى برنامج يتحكم فى راس مالى وصفقاتى افضل انى اتعلم بنفسى واتداول بنفسى حتى لو الموضوع خد منى وقت اطول
ومجهود اكبر ولكن ناوى انى اعتمد على نفسى افضل فى التداول

houda87
12-23-2017, 21:37
إكسبرت نعني به خبير و هناك انواع من الاكسبرتات فمنها اكسبرتات المؤشرات الفينة وهي اكسبرتات تعتمد على مؤشرات فنية حيث ويقوم الاكسبيرت باخذ الاشارة من المؤشر لفتح واغلاق الصفقات
كذلك الاكسبرتات المجانية وهي اكسبرتات تعتمد في استراتيجيتها على شبكة الانترنت والتفاعل من خلال عرض البرمجيات الناجحة من قبل المبرمجين الخبراء
و الاكسبرتات التجارية وهي اكسبرتات يقوم المتداول بشرائها من المبرمجين والخبراء

abdelloo31
12-24-2017, 19:32
الاخ الكلريم ادخل الى قسم الاستراتيجيات والتداول الالي وستجد هناك الكثير من صانعي الاكسبيرتات وكذل برنامج تعليمي لصناعة الاكسبيرت ستستفاد منه كثيرا ان شاء الله

amine saddiki
01-02-2018, 02:29
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الفاضل قسم البرمجة للاكسبيرتات والمؤشرات وفيه ستجد المبرمجين طبعا
انما عموما انت قبل ان تبرم الاستراتيجية حاول انك تجربها يدويا

waelmma
01-02-2018, 07:01
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك وانا عموما لاانصح باستخدام الاكسبيرتات حتى لو كانت
موضوعة من محترفين برمجة فمابالك بالمبتدئين.. والافضل الاعتماد على التحليل اليدوى

A.mustafa
01-06-2018, 19:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
انا عن نفسي مش بفضل اتعامل بالاكسبرتات على الاطلاق لان لو في اكسبرت ناجح
ومضمون كان كل الناس استخدمته لكن اعتقد ان الاكسبرتات زيها زي اي مؤشر فيها خسارة ومكسب والخسارة اكبر..

nour3iny
01-07-2018, 05:34
لكى تصنع اكسبرت يجب ان يكون لديك استراتجيه ناجحه كى تطبقها على الاكسبريت بعد تعلم طريقه عمل الاكسبريت ولكن الافضل من ذلك العناء ان كان لديك استراتجيه ناجحه فالافضل العمل بها بدون اكسبريت فهذا افضل بكثير فالعمل اليدوى يجعلك تكتشف الاخطاء التى يجب اصلحها بالاستراتجيه
تقبل مرورى

Abo Hamdy
01-07-2018, 10:36
عشان تعمل اكسبرت الاول لازم يكون عندك استراتيجية اما في كيفية برمجته فأنا حقيقي مليسش تجارب سابقة فيه بس لو انت عايز تبرمجه فمفيش مشاكل انت كل اللي هتعمله تروح للقسم التعليمي وتبحث في المواضيع او اسهل حاجة ليك انك تكتب كيفية عمل اكسبرت فوركس على اليوتيوب وتتابع الفيديوهات المشروحة ده هيختصرلك وقت اطول وهيخليك عندك وعي وادراك اكبر عن الموضوع بكل ما فيه