PDA

View Full Version : لستراتيجية رائعة جدا جدا

Pages : [1] 2 3 4 5 6

salah belacel
03-25-2015, 21:10
اخواني الكرام سأشرح لكم استراتيجية من أروع ما يكون
تدخل بصفقة بيع مثلا تأخذ ربح 50نقطة ان كان كذلك فالحمد لله ومبروك عليك الارباح اما ان حصل العكس تجعل أمر باللشراء معلق عندمل تخسر الصفقة الاولى 30 نقطة تفتح صفقتي شراء احداهما ستوب لوزها 20 نقطة قبل ان تغلق الصفقة الاولى(صفقة الببع) والثانية يكون جني ارباحها 50 نقطة الى الاعلى هنا في هذه الحالة مهما يكن اتجاه الاسعار فان ريحك سيكون 20 نقطة احذر فقط عندما تصل الاسعار الى ستوب لوز الصفقة(صفقة الشراء) التي فتحتها بغية تثبيت خسارة الصفقة الاولى فتغلق وتعود الاسعار الى اعلى ولا تحقق الهدف هنا عليك ان تتدخل وتوقف الصفقة الاولى او تفتح صفقة شراء ثانية

eragon
03-27-2015, 20:53
استراتيجية جيده ولكن تحتاج الي ادارة راس مال قويه وراس مال كبير
بالاضافه الي انها تحتاج ترند قوي وتذبذب عالي

atbill
03-27-2015, 23:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
على كل شكرا لطرح إستراتيجيتك الخاصة لكن أظن أن لكل منا طريقته
بالتوفيق أخي العزيز

deyaa24
03-28-2015, 00:06
اهم شى فى كل استراتيجة هى تطبيق الاسرتاتيجة ويجب انه يكون فيه تطبيق كويس جدا
وانا افل اتلدالو على العملاءت التى يكون فيها استراتيجات سهلة فى الفوركس

chennana
03-28-2015, 15:31
شكراا لك لمشاركتك معنا هذه الاستراتجية
هذه الاستراتجية تحتاج لشخص صبور و راس مال كبير حتى تحقق المطلوب

zarour soufyane
04-01-2015, 14:30
السلام عليكم
اخي الكريم بارك الله فيك لكن الامر شوية معقد و من لا يملك الكثير من المالفي الحساب لا يستطيع تطبيقها بالتوفيق

نورين
04-04-2015, 00:45
السلام عليكم اهم شى فى كل استراتيجة هى تطبيق الاسرتاتيجة ويجب انه يكون فيه تطبيق كويس جدا
وانا افل اتلدالو على العملاءت التى يكون فيها استراتيجات سهلة فى الفوركس وبلتوفيق ان شاء الله

mohamedsaleem
04-04-2015, 01:07
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات

ilyes chaieb
04-05-2015, 10:58
ممــكن تكون اســتراتيجيــتك جيــدة و فيــها اربــاح و لـكن الطــريقة التـى عرضـتها ليـس تدائمـا تكـون ناجـحة يـعنة مـش اكيـد راح تكـسب فيـها ديـما

محمد راضي
04-05-2015, 11:05
ليه انا رصيدى وقف عند 40 لم اعرف السبب حتي الان افيدونى لو سمحت في هذا الامر اذا سمحتو شاركت 10 مشاركات ولم احصل على 40 فقط

adnan1969
04-05-2015, 11:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
اخي الكريم انت جربت هاي الاسترتيجه وكم نسبه نجاحها ارجو التوضيح حى نفهم او راح نجربها والله الموفق

a7med84
04-05-2015, 14:30
بالتوفيق لك فى التعامل بها وعموما المهم ان يكون هناك

تجربه له وقت كافى على التجريبى ومن بعده الحقيقى والله المستعان وبالتوفيق

hamadaelbanna
04-05-2015, 14:50
السلام عليكم
اخي الفاضل مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و الذي استفدنا منه
جزاك الله خيرا واشكرك .
تقبل مرورى

azizabdouni
04-05-2015, 14:54
شكرا لطرح هذه إستراتيجية الخاصة لكن أظن أن لكل منا طريقته في التعامل والتواصل مع المنتدى أما الطرق التعامل فهي تختلف كثيرا من شخص للاخر وفي النهاية دمت بخير,اتمنى للجميع الخير والمودة في مابينكم

محمود مرعى
04-05-2015, 15:59
تدخل بصفقة بيع مثلا تأخذ ربح 50نقطة ان كان كذلك فالحمد لله ومبروك عليك الارباح اما ان حصل العكس تجعل أمر باللشراء معلق عندمل تخسر الصفقة الاولى 30 نقطة تفتح صفقتي شراء احداهما ستوب لوزها 20 نقطة قبل ان تغلق الصفقة الاولى(صفقة الببع) والثانية يكون جني ارباحها 50 نقطة الى الاعلى هنا في هذه الحالة مهما يكن اتجاه الاسعار فان ريحك سيكون 20 نقطة احذر فقط عندما تصل الاسعار الى ستوب لوز الصفقة(صفقة الشراء) التي فتحتها بغية تثبيت خسارة الصفقة الاولى فتغلق وتعود الاسعار الى اعلى ولا تحقق الهدف هنا عليك ان تتدخل وتوقف الصفقة الاولى او تفتح صفقة شراء ثانية

والله يا اخى الفاضل انا عايز اقولك اولا بس ان حضرتك من فضلك تقدر انك تغير لون الخط اللى بتكتب بيه المةاضيع
لانى فعلا عانين من انى اقرأ الخط ثانيا حضرتك طبعا كل تاجر بيكون عنده اسلوبه الخاص فى التجارة وربنا يكرم الجميع

zee1996
04-05-2015, 16:06
جوهر الاستراتيجية جيد لكن من حجيث التطبيق العملي فالحساب يب ان يحتوي على رأس مال محترم و رافعة مالية متوسطة حيث عند خسارة ال 20 نقطة قد لا يكفي لرصيد لفتح صفقة جديدة لدى هذه استراتيجية خاصة باصحاب الحسابات ذات الارصدة المرتفعة
و اتمنى التوفيق للجميع
وعلى العموم شكرا

waelmma
04-05-2015, 16:14
;):);) بارك الله فيك اخى الكريم وعلى كلا مش هنقدر نحكم على الاستراتجية
الا بعد ان نجربها على الحساب التجريبى اولا بارك الله فيك

mona.
04-05-2015, 16:18
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة اهم شى فى كل استراتيجة هى تطبيق الاسرتاتيجة ويجب انه يكون فيه تطبيق كويس جدا

queen_yara
04-05-2015, 16:45
استراتيجية جيده ولكن تحتاج الي ادارة راس مال قويه وراس مال كبير

tipou
04-06-2015, 18:42
كلمات اجبرتني علي مشاركتكـ لاحساسي بصدقها
وايمانا مني بقلم يختار اجود المفردات
ماذا أقول لكـ يا سيد الحرف ومنبع المعاني
وبستان الكلام ..المعطره
لك كل مني خالص التحيه

سارة محمد
04-11-2015, 01:57
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل ......

kaka23
04-11-2015, 22:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لم تعجبني هذه الاستراتجية لانها خطيرة
انا افضل استراتجية السكالبنج لانها مربحة اكثر

Miro1
04-11-2015, 22:28
وانا افل اتلدالو على العملاءت التى يكون فيها استراتيجات سهلة فى الفوركس وبلتوفيق ان شاء الله

Pierre
04-12-2015, 02:05
تزود مراكز التبادلات العديد من المزايا إلى التاجر .. على أية حال، أحد المشاكل بأي مركز تبادل هو تدخل السماسرة
، والسماسرة هو الحزب الواقع بين المشتري أَو البائع أَو الآلة فالمتاجرة ستكلفهم الكثير من المال والتكلفة ربما تزيد بمرور الوقت .
أما تجارة العملات الفورية فهي تتخلص من السمسارة وتسمح للزبائن التفاعل
الفوري مع صانع السوق المسئول عن التسعير على زوج عملة معين ، و يحصل تاجر تبادل العملات على وصول أسرع وتكلفة أرخص بكثيرqqqqq

user_66
04-12-2015, 06:26
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
وشكرا جزيلا على المعلومات القيمه
وبالتوفيق لك وللجميع وتقبل مرورى

بسمه
04-12-2015, 10:01
استرائيجيه جيده تحتاج الى اداره راس مال جيده وراس مال كبير

ppttss
04-12-2015, 10:03
اى استراتيجية يجب دراستها وتجربتها على

الحسابات التجريبية حتى تعرف كل حاجة عنها لذلك

يجب ان تعرفها كيف تتاجر بتلك الاستراتيجية حتى لا تخسر

nsamat99
04-12-2015, 10:09
لسلام عليكم ورحمة الله
أحب أن أشكرك آخى على هذه المعلومات الرائعة والمفيدة وأنا مهتمة بكل ما يتعلق بالفوركس لانني مبتدئة وأرجو من الله أن أصل الى مستوى متقدم
و أشكر كل شخص في المنتدى بذل.الجهد..

waelmma
04-12-2015, 11:34
:);):( بارك الله فيك اخى الكريم على هذا الاستراتجية الجميلة
ومنتظرين منك المزيد من الاستراتجيات الجديدة وبارك الله فيك

04-12-2015, 13:43
أظن أخي لو أن هناك توافق بين الزوجين فهو محدود بسبب الدولار المشترك بينهما
لكن لا تنسى أن لكل زوج عملة حركته المختلفة عن الأخرى

خيرالدين مهدي
04-12-2015, 14:46
تدخل بصفقة بيع مثلا تأخذ ربح 50نقطة ان كان كذلك فالحمد لله ومبروك عليك الارباح اما ان حصل العكس تجعل أمر باللشراء معلق عندمل تخسر الصفقة الاولى 30 نقطة تفتح صفقتي شراء احداهما ستوب لوزها 20 نقطة قبل ان تغلق الصفقة الاولى(صفقة الببع) والثانية يكون جني ارباحها 50 نقطة الى الاعلى هنا في هذه الحالة مهما يكن اتجاه الاسعار فان ريحك سيكون 20 نقطة احذر فقط عندما تصل الاسعار الى ستوب لوز الصفقة(صفقة الشراء) التي فتحتها بغية تثبيت خسارة الصفقة الاولى فتغلق وتعود الاسعار الى اعلى ولا تحقق الهدف هنا عليك ان تتدخل وتوقف الصفقة الاولى او تفتح صفقة شراء ثانية ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااا.ااااااااااا ااصصصصصصصصصص......................... ..............................قققققققققق ققققققققققققققققققققققققق ققققققققققققققققققققققققق قققققققق.................................. ........

masry928
04-13-2015, 18:40
علشان نستفيد اكتر لازم نشرح المواضيع اللى بنزلها على المنتدى بشكل افضل علشان يستفاد اخواتنا المبتدئين وده بيخلى المنتدى بتاعنا راقى جدا ومفيد للكلل

04-13-2015, 20:08
انا لا اتاجر على الاخبار على الاطلاق لانى عارف انها ممنوعه فى التجارة فى انستا فوركس و لا يجب التجارة مخالف قوانين انستا و حتى اتمكن من تحقيق المزيد من النجاح بعيد عن اغلاق حسابى فى انستا لهذا السبب مثلا

مصراوى
04-13-2015, 20:15
اخى الفاضل فى الحقيقة لا ارى اى شىء من هذا الموضوع والعجيب ان الاخوة عجيبهم الاستراتيجية مشعارف الزاى وبالتوفيق للجميع

دينا اسلام
04-14-2015, 21:55
السلام عليكم اهم شى فى كل استراتيجة هى تطبيق الاسرتاتيجة ويجب انه يكون فيه تطبيق كويس جدا

sharshabil
04-17-2015, 00:17
يعني هي عملية هيدج لكن يااخي ما الللون الذي تكتب بيه الاصفر
الفاقع فعلا ياذي العيتين على كل شكرا لك على الاستلااتيجية,

ahmed mo
04-17-2015, 00:18
اولا انان عينى وجعتنى من اللون الاصفر اللى انت كاتب بيه الموضوع وعموما اخى الكريم

مهم لاى حد ان يتابع الفكره من خلال التجريبى لفتره والله المستعان

zakariainchallah
04-17-2015, 00:22
اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم و على آلهوأصحابه أجمعين
الحمد لله ولا اله الا الله و الله أكبر اللهم رزقنا رؤية وجهك الكريم و رزقنا ظل عرشك و رزقنا رزقا حلال طيب و الحمدلله و لا اله الا الله و الله أكبر و لا حول ولا قوة الا بالله

ahmedtaher
04-17-2015, 00:31
السلام عليكم .... انا مش هقرا الطريقة بتاعتك لان اللون الاصفر دة اصلا مفيش حد يعمل بية موضوع اصلا
بالتوفيق ان شاء الله

zakariainchallah
04-17-2015, 00:49
الحمد لله ولا اله الا الله و الله أكبر اللهم رزقنا رؤية وجهك الكريم و رزقنا ظل عرشك و رزقنا رزقا حلال طيب و الحمدلله و لا اله الا الله و الله أكبر و لا حول ولا قوة الا بالله

Susanna Ahmed
04-17-2015, 00:50

---------- Post added at 09:50 PM ---------- Previous post was at 09:49 PM ----------

تزود مراكز التبادلات العديد من المزايا إلى التاجر .. على أية حال، أحد المشاكل بأي مركز تبادل هو تدخل السماسرة
، والسماسرة هو الحزب الواقع بين المشتري أَو البائع أَو الآلة فالمتاجرة ستكلفهم الكثير من المال والتكلفة ربما تزيد بمرور الوقت .
أما تجارة العملات الفورية فهي تتخلص من السمسارة وتسمح للزبائن التفاعل
الفوري مع صانع السوق المسئول عن التسعير على زوج عملة معين ، و يحصل تاجر تبادل العملات على وصول أسرع وتكلفة أرخص بكثيرqqqqq

zakariainchallah
04-17-2015, 00:51

Nabil Wagdy
04-18-2015, 20:32
السلام عليكم
انا لا اتاجر على الاخبار على الاطلاق لانى عارف انها ممنوعه تكون فى التجارة فى انستا فوركس و لا يجب التجارة
بيكون مخالف قوانين انستا و حتى اتمكن من تحقيق المزيد من النجاح بعيد عن اغلاق حسابى فى انستا لهذ ا السبب مثلا

mohamedhassn
04-18-2015, 21:13
اية الصفر دى كله انا مش شايف حاجة الأستراتيجية والحروب المشهورة والمحبوبة جدا The Stronghold Collection بأحجام رائعة ونسخ كاملة بدون تسطيب على أكثر من

Miro1
04-18-2015, 21:19
ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻳﺎ ﺍﺧﻰ ﻃﺒﻌﺎ ﻛﻞ ﺗﺎﺟﺮ ﻟﻴﻪ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﻓﻰ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭﺓ ﻭﺭﺑﻨﺎ ﻳﻮﻓﻘﻨﺎ
ﻛﻠﻨﺎ ﻓﻰ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺍﻧﺎ ﻋﻦ ﻧﻔﺴﻰ ﺍﺭﻯ ﺍﻥ ﺍﻯ ﺗﺎﺟﺮ ﻣﻤﻜﻦ ﻳﻜﻮﻥ
ﻋﻨﺪﻩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﻴﺠﻴﺔ ﺧﺎﺻﺔ
ﺑﻴﻪ ﻭﻃﺒﻌﺎ ﻫﻰ ﻣﺶ ﺳﺮ ﻭﻻ ﺣﺎﺟﺔ ﻟﻜﻦ ﻫﻮ ﺑﻴﺤﺐ ﻳﺸﺘﻐﻞ ﺑﻴﻬﺎ
ﻭﺑﻴﺤﻘﻖ ﻣﻨﻬﺎ ﻧﺠﺎﺡ ﻭﻋﻠﻰ ﻓﻜﺮﺓ ﻳﺎ ﺍﺧﻰ ﺍﻟﻠﻰ ﺑﻴﺤﺐ ﻳﻨﺠﺢ ﺑﻴﺘﻌﺐ
ﺍﻭﻯ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﻳﻨﺠﺢ ﻭﺍﻟﻤﻨﺼﺎﺕ
ﻛﻠﻬﺎ ﻣﻤﺘﺎﺯﺓ ﺑﺲ ﻟﻠﻰ ﻳﻔﻬﻤﻬﺎ ﻭﻳﺸﺘﻐﻞ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﻛﻮﻳﺲ

sniper_2015
04-19-2015, 23:38
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد التحية على اخوانى واخواتى اتشرف بوجود حضراتكم واتمنى الاستفادة منكم جميعا
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام الذي استفدت منه شخصيا
ربنا يوفقنا جميعا
الف تحية وشكر ليكم

jalal971
04-19-2015, 23:47
كل واحد يا أخي الكريم له استراتيجيته على كل حال شكرا لك و
بارك الله فيك و تحياتي

eslam kassem
04-20-2015, 00:07
السلام عليكم
وبلتوفيق ان شاء الله

FullyActive
04-20-2015, 00:52
لا اعتقد انها سوف تحقق ارباح بشكل دائم ممكن تصيب وممكن لا
ولكن الفكرة اللى انت طرحتها نفسها قوية وممكن تطويرها او التعديل عليها

abdelaziz 10
04-26-2015, 23:20
استراتيجيات التداول كثيرة جدا يا اخي انت فقط اختر التي تراها مناسبة لمواصفات حسابك
بالتالي ياا خي الواحد منا ممكن ينجح باية استراتيجية صالحة ان كان مدير جيد لحسابه

meriemmeriem
04-27-2015, 16:53
المؤشرات هى عبارة عن ملفات مبرجمة على مستويات معينة
تعطى اشرة بالبيع او الشراء او التشبع او اى اشارة تشير الى
حركة السعر ولكن كل المؤشرات لايمكن الوثوق بها

rhman
04-27-2015, 17:22
شكرا لطرح هذه إستراتيجية الخاصة لكن أظن أن لكل منا طريقته في التعامل والتواصل مع المنتدى أما الطرق التعامل فهي تختلف كثيرا من شخص للاخر وفي النهاية دمت بخير,اتمنى للجميع الخير والمودة في مابينكم

ali.22595
05-17-2015, 17:26
اخى الفاضل جزاك اللة كل خير على الاستراتيجية دى
اهم حاجة طبعا ان نجربها على التجريبى ونشوف نتائجها عمموما اخى هجربها واشوف

Kiing
05-17-2015, 18:19
ممكن لان اهم شى فى كل استراتيجة تم انه من هناك متلا هى تطبيق الاسرتاتيجة تم انه يجب متلا انه يكون ممكن فيه تطبيق جيد جدا تم من هناك انا متلا ان اقل تداول متلا على العملات

محمد عز الدين عيد خضري
05-17-2015, 18:22
اتمني منك اخي ان تغير لون الكتابة لكي نعرف نقراء الكلام
فهل معقول وقت نشرك لهذه المشاركة عرفت انت تقرائها اتمني ان نهتم بلون الخط لكي تعم الفائدة

jamila cchahed
05-17-2015, 19:05
بسم الله الرحمان الرحيم استراتيجية جيده ولكن تحتاج الي ادارة راس مال قويه وراس مال كبير
تقبل مروري
والسلام

ahmed bakry
05-20-2015, 17:44
مشكور اخى الكريم على الاستراتيجية المهمة دى والنقاط اللى انت طرحتها فيها
انا هاحاول اطبقها وافهمها ولك منى جزيل الشكر
وتقبل منى مرورى

omar samy
05-20-2015, 18:53

معتصم سباعنة
05-20-2015, 19:34
اشكرك اخي على الاستراتيجية الرائعه لكن لو سمحنت توضح لنا الخط - بالتوفيق
تقبل مروري

yhassen
05-20-2015, 20:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة و السلام على سيدنا محمد وبعد ..
اشكرك شكراجزيلا على هذه الاستراتجية الرائعة وان شـــاء الله نأخذها بعين الاعتبار
اشكرك شكرا جزيلا و بالتوفيق ان شـــاء الله ..والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

magic777
05-21-2015, 00:05

وعمل خطه ناجحه هنا بردو في حد ذاتها احد اهم الاسباب الي بتحقق النجاح للمتاجر وعلشان كده لازم المتاجر هنا يحاول يفهم المجال
كويس الاول علشان يعمل لنفسه خطه جيده

ayoub321
05-22-2015, 05:24
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
استراتجية تبدو مربحة وسهلا نسبياً سوف أقوم بتجربة
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

FullyActive
05-22-2015, 13:20
لا يوجد استراتيجية او طريقة او اسلوب سوف تحقق ارباح بشكل دائم او ثابت ممكن تصيب وممكن لا
ولكن الفكرة اللى انت طرحتها نفسها قوية وممكن تطويرها او التعديل عليها

engaym
05-22-2015, 13:26
السلام عليكم اخى انا اعتقد انة لايوجد استراتيجية تعطى الربح باستمرار ولازم قبل تجربة الاستراتيجية على الحساب الحقيقي ان تكون قد
تم تجربتها على الحساب التجريبي فترة كبيرة واذا ثبت صحتها يتم تطبيقها على الحساب الحقيقي وبالتوفيق للجميع

ezzat_ehab
05-22-2015, 13:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
استراتيجيه ممكن تجربتها ولكنها تحتاج رقابه لصيقه للشاشه اذا امكن ممكن مثال
والله ولي التوفيق للجميع ان شاء الله
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

snnaky
06-09-2015, 22:32
مافيش مشكلة بس اية الداعى لتثبيت الصفقة بأستوب لوس
انت ممكن تفتح الصفقة ويكون ربحك مثلا زى ما قولت 50 لو السعرعكس 0 عزز مرة تانية الى تصل الى 10 صفقات
شرط ان يكون شراءك عند مستويات دعم وبأقل حد للوت 1 سنت مثلا وبالاتالى عند حدوث الأرتدادة سوف تربح ايضا بمجرد صعود السعر ل50 بونط مرة اخرى

hafed84
06-09-2015, 22:46
شرح مميز وكتير من الجدد مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا شكرا لطرح إستراتيجيتك الخاصة لكن أظن أن لكل منا طريقته انا افل اتلدالو على العملاءت التى يكون فيها استراتيجات سهلة فى الفوركس

ibrahim forex
06-10-2015, 02:59

MONTASR SHABAN
06-10-2015, 03:18
السلام عليكم
اخي الفاضل مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و الذي استفدنا منه
جزاك الله خيرا واشكرك .
تقبل مرورى

basma.seif
06-10-2015, 03:20
اخى اشكرك على نقل استراتيجيتك لكن اذا زى ما بتقول ممكن تخسر صفقات ال معمول لها ستوب لوز و بالتالى لا يوجد ارباح لان النزول يبقى الشراء لا يقوم بعمله
ثانياً لماذا اللون الذى كتبت به الموضوع رفقاً بنظرنا اخى لكن شكراً لك على المعلومات
بالتوفيق للجميع

محمد السيد
06-10-2015, 21:16
معذرة أخي الفاضل .. لي ملاحظة ارجو ان تتقبلها بصدر رحب .. موضوعك جيد لكن حضرتك كاتبه بحبر سري غير واضح ،
وبشكل يصعب قراءته .. لذا ارجو منك عند تحرير موضوع آخر، ان تكتبه بخط اكثر وضوحا لاجل ضعاف البصر امثالي .. وساكون ممتن كثيرا لك..

alaa ali
06-10-2015, 21:19
اهلا بكم
من المهم ان يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح
بالتوفيق

MEDHAT MOUSTAFA
06-13-2015, 04:12
بالتوفيق أخي العزيز

mechanical
06-20-2015, 22:48
السلام عليكم ... الحقيقة انا لم استطع قراءة الموضوع بتاعك لا ن انت كاتب الموضوع باللون الاصفر ودة مش هيخلي حد يقراة
بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي

abdougagi
06-24-2015, 21:34
استراتيجية معقدة جدا لم افهم منها اي شيء رغم انني قراتها عدة مرات و حتى اللون الذي كتبت به لا يظهر حتى تقوم بتحديد النص
انصحك اخي ان تكرمت ان تقوم بشرح مصور عن الاستراتيجة مع النتائج التي حققتها من خلالها لكي يستفيد الجميع
تقبل مروري اخي الكريم

OSAMA AMER
06-25-2015, 04:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب اخى الكريم واضح من كلامك فعلا ان الاستراتيجية جيدة ولكن ما المشكلة لو انك اخترت لون اخر تكتب به غير هذا اللون الذى لا استطيع ان اقرأه جيدا

RomanyMoreed
06-26-2015, 23:41
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

اية المعجنة دي ؟ حضرتك دي لا تعد استراتيجية عمل اطلاقآ انت كدة لا محالة هتخسر حتي لو كسبت مية مرة لانك بتدخل معتمدآ علي الحظ مش اكتر لا في تحليل فني لا اي حاجة

ASMAA TAHA
06-27-2015, 17:41
ممكن تكون بتقصد الهيدج وكلنى للاسف لا اعرف استخدم الهيدج كويس ولا اتقنه ابدا ولكنى اعرف الكثيير من المتداولين لا يعملون الا هيدج ولكن الهيدج يحقق مخاطرة عالية جدا ومن المعروف ان الهيدج يحتاج ايضا الى راس مال عالى

abderrahmenanis
06-29-2015, 21:04
بالتوفيق أخي العزيز

autocom
06-29-2015, 21:22
استراتيجية جيده ولكن تحتاج الي ادارة راس مال قويه وراس مال كبير السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهم شى فى كل استراتيجة هى تطبيق الاسرتاتيجة ويجب انه يكون فيه تطبيق كويس جدا شكراا لك لمشاركتك معنا هذه الاستراتجية هذه الاستراتجية تحتاج لشخص صبور و راس مال كبير حتى تحقق المطلوب

hamza mansouri
06-29-2015, 21:25
السلام عليكم بالله عليك لماذا الكتابة باللون الاصفر اخي حرمتنا من الفكرة و ما فيها
ارجو ان تعيد الكرة اخي الكريم و تعطيها بشروحاتها تقبل مروري

a7med sniper
06-30-2015, 00:29
شكرا لع الاستراتيجيه او الفكره للتداول فى السوق وعموما مهم ان يكون هناك تجربه لها وقت كافى السوق مع التعامل معها بنوع من الخبرات للمتاجر والله المستعان

kokou
07-02-2015, 19:00
لم تعجبني هذه الاستراتجية لانها خطيرة
انا افضل استراتجية السكالبنج لانها مربحة اكثر

nes_trader
07-02-2015, 19:04
يمكن ان اقول ان الطريقة جيدة نظريا و مربحة لكنه من الصعب التعامل
بها بشكل عملي في الفوركس لان الاسعار تتحرك بسرعة شديدة احيانا

abdoumed
07-02-2015, 19:04
وزادت مكاسب اليورو، د بعد ان حث رئيس الوزراء الكسيس تسيبراس يوم الاربعاء الناخبين على رفض الشروط المقترحة من قبل المقرضين لتمديد مهلة اموال الانقاذ لليونان قبل استفتاء يوم الاحد.

مهند سباعنة
07-02-2015, 19:40
اخي الكريم ان موضوعك غير واضح بسبب انه باللون الأصفر فلم استطع فهمه
تقبل مروري

العراقي
07-13-2015, 17:52
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
استراتجية تبدو مربحة وسهلا نسبياً سوف أقوم بتجربة
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

karim02
07-13-2015, 18:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

AH3
07-18-2015, 17:08
شكرا جزيلا علي التوصيات والمعلومات التى يجب الاخذ بها مفيدة جدا شكرا على محهوودك يا اخي
اخي الكريم على هذه المشاركة الرائعه

kingdurap
07-18-2015, 17:28
☺☺☺السلام عليكم ورحمة الله وبركااته....
بعد التحيه اخواانى الكرام♥
يشرفني شخصيا الشكر الجزيل للعضو صاحب الموضوع الاكثر من رااائع
على جميع الاعضااء العمل على اقوي النقااااط
جعله الله فى ميزان حسناتك اخي الكريم
تقبل مروري♥

اسلام احمد فؤاد
07-18-2015, 18:40
بسم الله الرحمن الرحيم
موضووووووووووع مهم جدا جدا وشيق والتعليقات فى منتهى الاهميه
انا عن نفسى استفدت كتير اووووى
شكرا لكل اعضاء المنتدى الكرام
اتمنى لكم دوام التوفيق جميعا

luka95
09-19-2015, 01:43
السلام عليكم
موضوع جيد ومشكور اخي الكريم على هذه الاستراتيجية ساقوم بتجربتها على حساب ديمو وارجو ان يستفيد
الاخوة الاعضاء منها وبالتوفيق لك انشاء الله

Najib100
09-19-2015, 01:46
معلومات قيمة اخي تشكر عليها الشكر الكتير نتمنى لك المزيد من التالق و المعرفة
و التوفيق من الله لنا و لك اخي تشكر .....

عاشق الفوركس
10-18-2015, 10:46
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله هدا ليس لون كتب بيه الاسرايجيات يا ريت يكيفنا مثل هته التفاهات مـــــــع تمنياتـــــي لك ،بالتــــوفيــــق ،والـــســـداد

heroo252
10-18-2015, 10:50
يا راجل حرام عليك ده لون كتابه دنا عينى عمت ومش شايف حاجه
طيب نعلف نقول ايه او ايه الفايده من الموضوع كده بنكتب اى كلام عشان 10 سنت بونص وخلاص!

star4ssa
10-18-2015, 13:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى ارحب بكم
استراتيجيه مميزه على الاكيد نشكرك لتبادلها معنا بهذا الاسلوب الراقى
نتمنالك كل الخير وجارى التجربه وانشاء الله لنلاقى نتيجه طيبه على الشارت
مت باسعد الاوقات واكيد نتمنى كل الخير لك وللجميع

aboubakr el ayach
10-18-2015, 13:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته طبعا أخي شكرا لك على هذا الموضوع الرائع في الحقيقة هذه الاستراتيجية فعالة جدا لذوي رؤوس الاموال الكبيرة ولكن الصغيرة لا تصلح وخاصة إذا تحدثنا عن ستوب لوز بعشرين نقطة تحياتي

monira salah
10-18-2015, 14:04
بغض النظر ان لون الخط فعلا مؤذى جداا بس على قد مافهمت ان دا الهيدنج صفقتين عكس بعض صح ولا انا كدا غلط وياريت متكتبش باللون دا تانى كفايا اننا اتعمينا من المنصة وربنا يوفقك ويوفقنا ان شاء الله

عمار ملكاوي
10-18-2015, 14:09
اخي الكريم لو ممكن توضح لون الخط لانه بصراحة الكتابة مش واضحة
تقبل مروري

akram mohamed obaid
10-18-2015, 14:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا لك اخي الكريم على هذه الاستراتيجيه الرائعه لكن كل استراتيجيه نعمل بها لابد من وجود راس مال كبير حتى نتمكن من تغطيه الخساره

dhmo
10-18-2015, 15:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا لك اخي الكريم على هذه الاستراتيجيه الرائعه لكن كل استراتيجيه نعمل بها لابد من وجود راس مال كبير حتى نتمكن من تغطيه الخساره

وعمل استراتيجيه جيده مهم واهم حاجه للمبتدأ هنا انه يحاول يتعلم كتير على قد ما يقدر وده هيساعده طبعا على تكوين خبره جيده له هيحتاج ليها بعد كده كتير
ويعمل منها الارباح الخاصه به

tareq sleem
10-27-2015, 16:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع*
الجيد والمفيد **وشكرا**الاخوة الاعضاء الكرام **والسلام عليكم ورحمة الله*

ynwa1892
10-30-2015, 16:12
السلام اخي ادارة راس المال يجب ان تكون في هذه الاستراتجية يجب ان تفهم جيدا هذا لان استراتجيتك جد خطيرة
وفقك الله

sohayla
10-30-2015, 16:47
يا اخي الكريم انا لا اتاجر وقت الاخبار على الاطلاق لانى عارف انها ممنوعه فى التجارة فى انستا فوركس
والله الموفق والمعين

ahmed bakry
11-06-2015, 12:47
اشكرك جزيل الشكر يااخى الكريم على تلك الاستراتيجية التى قد تكون فعلا مفيدة ونافعة للكتيرين من المتداولين وشكرا اخى الكريم

milanowolf18
11-06-2015, 12:50
لايوجد استراتيجية تعطى الربح باستمرار ولازم قبل تجربة الاستراتيجية على الحساب الحقيقي
ان تكون قد تم تجربتها على الحساب التجريبي فترة كبيرة واذا ثبت صحتها يتم تطبيقها
على الحساب الحقيقي ولكن حذاري فالسوق متقلب جدا ولايخضع لاي تنبأت صحيحة

zakariaabbadi98
11-06-2015, 13:15
السلام عليكم اخي
هذه الاستراتجية تتطلب الصبر و رأس مال كبير لكي يتحقق الربح المطلوب
شكرا مشاركيك معنا الاستراتيجية

ber
11-08-2015, 14:30
كل تاجر العلامة التجارية الجديدة تحتاج إلى الحصول على المساعدة لهذا المنتدى. تسبب داخل هنا سوف تجد لذلك الكثير من أفضل التاجر الذي لا تعلم التجارة والرد أيضا داخل هنا. وسيط يمكن getv معلومات التداول في هذه التجارة معينة. لذلك من الجيد حقا أن تدرج في في هذه المقالة. وتاجر أن يتداول باستخدام القواعد.

FMtrader و XM محترف
11-08-2015, 19:45
ممــكن تكون اســتراتيجيــتك جيــدة و فيــها اربــاح و لـكن الطــريقة التـى عرضـتها ليـس تدائمـا تكـون ناجـحة

ayoo
11-17-2015, 18:13
تجربتي باعتباره تاجر الفوركس عادة حلوة واحد على وجه الخصوص والتي تنطوي على معنى كبير، والنقد الاجنبى وعادة ما يكون السوق الذي يخلق الكثير من الرجال والنساء مثلي إلى الحصول على السعادة، في البداية من بلدي التجارية الشخصية، وأنا لم يكن لديك الصبر الكافي لمعرفة الفوركس فعال قبل شريكي، وقفز داخل، لذلك شريكي، وجعلت بعض الخسائر، ولكن كما العادة الإقلاع عن الشركة، وأدركت في وقت لاحق على أخطائي الشخصية، والأخطاء منها يخطون الآن الحجارة واليوم أنا تاجر المحتوى.

asxqwzdc6
11-17-2015, 18:37
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولوانا ذلكواجهت نفسى من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره

osama147
11-17-2015, 18:44
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اخي ان الاستراتيجة التى تقول عنهاا اخي هي يوجد بهاا مخاطرة كبيرة
جداا ويمكن اخي ان يكون الامر لك اكتر وضوحاا فى سوق العملات التعلم الجيد
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

asxqwzdc6
11-17-2015, 19:08
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولوانا ذلكواجهت نفسى من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره

asxqwzdcefv1
11-17-2015, 19:10
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أننا أستطيع بالتأطالما كيدبقينا أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك.

asxqwzdc6
11-17-2015, 19:39

asxqwzdcefv1
11-17-2015, 19:41
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أننا أستطيع بالتأطالما كيدبقينا أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك.

dhmo
11-17-2015, 22:52
ممــكن تكون اســتراتيجيــتك جيــدة و فيــها اربــاح و لـكن الطــريقة التـى عرضـتها ليـس تدائمـا تكـون ناجـحة

السهوله بتجي مع الخبره وبالفعل المتاجر الشاطر هنا الي يقدر يكون ملم بكل طرق التداول والاستراتيجيات والتحاليل في الفوركس علشان يقدر يحقق منها ربح كبير
ويكون افضل في المستقبل

ashraf mamdouh
11-17-2015, 23:06
أخى الكريم جزاك الله كل خير على هذه الاستراتيجية ولكنى ارى انها تمل بنظام المضاعفات وهذا النظام يحتاج الى رأس مال كبير
بالتوفيق ان شاء الله

luka95
11-17-2015, 23:09
السلام عليكم ورحمة الله
موضوع جيد اخي الكريم ومشكور على هذه المعلومات والاستراتيجية ارجو من الاخوة الاعضاء في المنتدى الاستفادة
من هذا الطرح
وبالتوفيق لك انشاء الله

Bassem Hassani
11-17-2015, 23:34
الاستراتجية هذه سطحيه جدا اخى لانها لاتعتمد على دعوم ولا مقاومات ولا ترندات ولا تعتمد على مؤشرات او خبار من الاخر انها لاتعتمد على تحليل فنى او تحليل اساسى ودا خطا كبير جدا انك تدخل اى صفقة بدون تحليل الزوج الى انت داخل الصفقة عليه لان التحليل بيحدد وجهتك اما بيع او شراء ويحدد لك نقطه الدخول وبتختار النقطة دى بناء على ايه وازاى بتحدد الاستوب لوز والتيك بروفيت

Wassa04
11-18-2015, 00:53
مرحبا اخي الكريم للاسف هذه الصفقة غير
مضمونة مائة بالمائة بالتوفيق لك تقبل مروري

hya
11-18-2015, 11:54
وبفضل الكثير لمن المفيد حقا متابعة الكتابة. قبل كل ذلك التاجر سوف تكون واضحة فيما يتعلق المنتدى ومن القواعد. معظمنا يأتي وتبدأ بالإرسال داخل المنتدى يخلو من معرفة جميع القواعد، ولهذا عادة حساباتهم يجوز خاتم الزفاف.

engaym
11-18-2015, 12:01
السلام عليكم اخى شكرا لك مرة اخرى على هذة الاستراتيجية وسوف يتم تججربتها اولا على الحساب التجريبي ونتمنى المزيد من
الاستراتيجيات ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

csebai11
11-18-2015, 12:11
السلامعليكم و رحمة اللهتعال و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا افضل الدخول بعدد كبير من النقاط افضل القيام بصفقات قصيرة المدى

marwanadam
11-18-2015, 14:35
مممكن اخى لكن يجب اخى ان تعرف الامكان التى يجب ان تدخل منها هدا هو الامر
الدى يجب ان تحترف اخى الان فى الوق ممكن ان تتواجد الكتير من المخاطر التى لا يمكن ان تتوقعها
وبتوفيق

youssefito
11-18-2015, 14:38
بالتوفيق أخي العزيز

ayoo
11-18-2015, 18:38
نعم أنا واثق من هذا الأسلوب هو الطريق الصحيح بالنسبة لي. فوركس المثير للاهتمام بشكل لا يصدق، تجارة مربحة أعشق هذا العمل وأنا المثالي لهذا العمل وأنا واثق أنني عادة ما يكون تاجر مربحة أيضا لقد جعل لي الحظ الشخصية من خلال تسويق موقع ئي باي.

razgallah
11-19-2015, 06:04
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
ما هو لون كتابتك لم استطع القرائة حتى يرجى الكتابة بخط و اضح
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

asxqwzdcefv1
11-21-2015, 15:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

asx1
11-24-2015, 17:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

houarisat9
11-24-2015, 17:41
الصفقة راعة لكنها كالعادة تحتاج لرأس مال كبير جدا وكذلك تحتاج لأن تكون ذو خبرة كافية لتعرف كيف ستتحرك العملات لتستطيع قلب الأمور
موفق

WRZ
11-24-2015, 18:02
مؤشر القوة النسبية (rsi)
على غرار مؤشر الستوكاستك لأنه يشير إلى ظروف ذروة الشراء والبيع.
عندما يتحرك مؤشر القوة النسبية فوق 80، وهو ما يعني أن السوق في منطقة ذروة الشراء، ونحن ينبغي
ننظر للبيع.
عندما rsi هو أقل من 20، وهو ما يعني أن السوق في منطقة ذروة البيع وينبغي لنا أن ننظر
للشراء.
ويمكن أيضا أن تستخدم مؤشر القوة النسبية لتأكيد تشكيلات الاتجاه. إذا كنت تعتقد أن الاتجاه
تشكيل، انتظر rsi للذهاب أعلى أو أقل من 50 (اعتمادا على إذا كنت تبحث في
اتجاه صعودي أو الهبوط) قبل أن يدخل التجارة.

ahmednadji11
11-24-2015, 18:04
بالتوفيق أخي العزيز

asx1
11-27-2015, 22:19

houssemmidou4
12-03-2015, 23:46
الفكرة جميلة و لكن من الصعب تطبيقها على الواقع لان التداول العشوائي غير مجد تماما
افضل ان تقوم بالتحليل الفني اللازم و تحدد نقطة دخول و نقطة خروج و تدخل الى الصفقة

neverlityougo2
12-11-2015, 17:49
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

nuclear2010
12-11-2015, 19:36
السلام عليكم جميعا
اى استراتيجية يجب دراستها وتجربتها على

الحسابات التجريبية حتى تعرف كل حاجة عنها لذلك

يجب ان تعرفها كيف تتاجر بتلك الاستراتيجية حتى لا تخسر

adamarwan
12-11-2015, 20:33
شكر اخى على الاسترتجية الرائع اتمنا من ان تكون فى المستوى وان يتم تجربتها
وان ترضى الاخوى الاعضاء فى المنتدى الكريم
وحظ موفق

brahim123
12-11-2015, 20:35
هناك الكثير من الاستراتجيات ولكن يجب على الانسان ان يكون استراتجية خاصة به ويتقنها ولا يخرج عنها ويمكن ان يطورها مع مرور الوقت

عاشق الفوركس
01-12-2016, 22:20
أخـــــي، الفـــاضل

والله غريب امرك مهدا اللون الدي كتبن به الموصوع وما الاستراتيجية الت وضعتها ارتقي قليللا بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

latraaa
01-12-2016, 23:57
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و لكن ياريت لو غيرت اللون الأصفر للون الخط لأنه لا يظهر كما يجب، على اية حال، ما قدمته هو خطة عمل و ليس باستراتيجية، بالتوفيق لك و للجميع إن شءا الله

antonioforex
01-13-2016, 00:07
السلام عليكم
شكرا لك اخي على شرح هذه الاستراتيجية الجيدة و التي تفيدنا في عملنا بسوق العملات
و من دون شك الكثير من الاعضاء الجدد سيستفيدون منعا تحياتي لك سلام.

mmaty
01-13-2016, 01:50
الاستراتيجيات كثيرة ومتعدد فى السوق اهم شئ ان تفهم كل اداة من حيث وظيفتها وفائدتها فى اى استراتيجية والافضل
ان تبنى لنفسك استراتيجيتك بادواتك التى تتقنها وتجيد استخدامها لكى تضمن اكبر قدر او توقع للنجاح

شبه منحرف
01-13-2016, 07:12
شكرا اخى الكريم على هذه الاستراتيجيه ولكن انت كاتب باللون الاصفر الكلام مش واضح ومرهق جدا لقرائته ايضا ان ارى ان هذه الاستراتيجيه تكون متوافقه اكثر مع الحسابات الكبيره نوعا ما كما انها تحتاج لادارة راس مال صارمه

aissahd
01-13-2016, 10:16

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

aym
01-13-2016, 10:23
استراتيجية رائعة جدا نشكرك على هذا الموضوع ونتمنى المزيد من الاستراتيجيات التى تفيد الجميع
فى الفوركس والتى تساعدهم على التداول بطريقة جيدة

islamhd
01-13-2016, 14:05

نادر صباح الدين
01-13-2016, 14:08
مشكور صديقنا العزيز على هذه المشااركة التي تضمن شرحا لاستراتيجية تتوقع أن تكون مفيدة من حيث النتيجة، وإذ نشارك الرأي في احتمال أن تكون هذه الصفقة ناجحة، فإن الحذر واجب في كل الحالات، ومن الأفضل أن تبنى الصفقات على أساس معرفي مستمد من التحليل الفني، فذاك أضمن للصفقة، وأدعى لنجاحها.

forexdz
01-13-2016, 14:19
اولا ما هي هته الكتابة واللون الاصفر كيف ستقرا
ارجو احترام الغير في قراءة موضوعك
بالنسبة للاستراتيجية اللي انت تكلمت عنها
فلا استخدمها هي ضارة اكثر ماهي نافعة

aissahd
01-13-2016, 16:50
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

magedman
01-13-2016, 17:32
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة

مشكور اخي علي الاستراتجية بس شوية لون الكتابة صعب انك تقراها اتمني ان تستخدم
الون اخري في المستقبل عند كتابة مواضيعك

one k
01-13-2016, 23:08
السلام عليكم ... الحقيقة ان الموضوع بتاعك لا يمكن احد ان يقراة لان مكتوب بلون فسفوري لا يمكن
لاي فرد انة يقراة او يستفيد منة في اللون اللي انت عاملة
بالتوفيق ان شاء الله

take-profit
01-14-2016, 11:34
الاستراتيجية اجد انها غير منظمة لانها لا تحدد مناطق الدخول و الخروج بالدقة المطلوبة و عدد مرات ضرب الاستوب سوف
تكون متكررة الا اذا لم نستخدمه و هذا يعرض الحساب للمارجن

Sami1985
01-14-2016, 19:50
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
فعلاً أخي العزيز..طرح جميل أخي العزيز..
تقبلوا شكري...

dhmo
01-17-2016, 23:38
الاستراتيجية اجد انها غير منظمة لانها لا تحدد مناطق الدخول و الخروج بالدقة المطلوبة و عدد مرات ضرب الاستوب سوف
تكون متكررة الا اذا لم نستخدمه و هذا يعرض الحساب للمارجن

هو انت الي بتحدد كل ده بالطبع اخي انت واختيارك للوقت بيكون على حسب وقت تفرغك اهم حاجه تختار الوقت الي انت متأكد فيه انك هتكون مركز بالفعل مع المجال ده
وطبعا ده مش اي حد يعرفه الا الشخص نفسه

latraaa
01-18-2016, 00:44
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و على اي حال أتمنى يا أخي الكريم أن تقوم بالعمل على تغيير اللون الأصفر لأنه غير صالح للكتابة أصلا، أتمنى ان تكون هناك تنسيق للكتابة، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

yousse
01-20-2016, 21:50
رغم أنه يوجد الكتير من الإستراتيجيات النيجحة إلا أنه لا تنجح جميع الاسترتيجيا مع كل إشتغل بهم فمتلا هده الإسترتيجية قد تحقيق معك نجاح باهر ولكن شخص آخر قد تصيبه بخسائر كبيرة

islamhd
01-20-2016, 22:52

keroaym
01-20-2016, 23:19
استراتيجية رائعة جدا نشكرك اخى على هذا المجهود وطرح مثل هذة الاستراتيجية عندنا هنا ونتمنى المزيد من
الاستراتيجيات التى تساعد على نجاح المتداول فى الفوركس

محمد صلاح
01-20-2016, 23:21
استراتيجية صعبه على اى مبتدا وكمان بتبقى خطر لانها اشبه بطريقة المضاعفات لذلك بجب الحذر من مثل هذه الطرق قبل الدخول بها فى المتاجرة

big.pharaoh
01-20-2016, 23:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. مشكور يا غالىى على الاستراتيجيه ولكن عايزه رأس مال كبير نوعا ما

عامر البرماوي
01-20-2016, 23:25
ممــكن تكون اســتراتيجيــتك جيــدة و فيــها اربــاح و لـكن الطــريقة التـى عرضـتها ليـس تدائمـا تكـون ناجـحة يـعنة مـش اكيـد راح تكـسب فيـها ديـما

ان الخط غير وااضح ابدا نتمنى تغيره حتى ما يغلب النااس
اتمنى الافدة
شكرا

mohamed elhusseiny
01-20-2016, 23:29
نعم أخي الكريم استراتيجيه رائعه فعلا جدا جدا كما قلت
لكن ايضا تحتاج لاداره حكيمه لرأس المال والحذر والجلوس أمام الشاشه فتره كبيره
وايضا تحتاج توقع ممتاز للسعر والاعتماد علي ترندات قويه واساليب اخري

3arbi
01-20-2016, 23:31
هناك كتير من الا ستراتيجيات وعلى المتداول تعلمها وتمكن منها

latraaa
01-21-2016, 00:04
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها، و لكن يا اخي الكيرم ياريت لو قدمت الموضوع بلون آخر غير اللون الأصفر الدي يتعب العين، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

hmadnahox
01-21-2016, 03:53
يا اخي الكريم شكرا لك جزيل الشكر على طرح إستراتيجيتك الخاصة واعتبرها استراتيجية محترمة
والله الموفق والمعين

mahmoud massry
01-23-2016, 05:34
فعلا اهم حاجه فى اى استراتيجيه انك تجربها كويس الاول على حساب ديمو وتخسب نسبه نجاحها مقابل الخساره

never5
01-24-2016, 13:34
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Alhousni
01-24-2016, 13:38
شكرا على هذا التنوع في افكار الفوركس ولكن اخالف الرأي في هذه الاستراتيجية لانه ممكن ان يكون تكون خسارة مؤقته ويعود الزوج للمسار الموجهه للهدف بهي الحاله فتحت صفقه تانيه خاسره وخسرت مثلا 30 نقطه اضافيه وشكرا

3arbi
01-24-2016, 13:40
السلام عليكم ورحمة الاه تعالى وبركاته
ان استراتيجية مهممة ولكن انصحك بتجربتها في حساب تجريبي اولا ومن تم تجربتها في حساب حقيقي وانا لا انصحك بها ان كان هناك حساب صغير

metnaoui
01-24-2016, 13:41
السلام عليكم
اخي بارك الله فيك علي الاستراتيجية الرائعة
لكن تتطب ادارة راس مال قوي جدا
بالتوفيق لك تحياتي

Mrs
01-24-2016, 14:54
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
مشكور اخي العزيز على مجهوداتك و نتمى ان تفيدنا معلوماتك و تقبل مني مروري

islamhd
01-24-2016, 15:02
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

jooebouguezzi
01-24-2016, 15:18
قليلة هي الكتب والمصادر والدروس المتخصصة في تعليم مبادئ العمل في البورصات والموجهه خصيصاً لمن ليس لديهم أي خبرة أو فهم للأساسيات، ناهيك عن المصادر العربية المنتشرة عبر شبكة الإنترنت والتي تزيد من تشويش الشخص

islamhd
01-24-2016, 17:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

Sami1985
01-24-2016, 20:17
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
فعلاً أخي العزيز..طرح جميل أخي العزيز..
تقبلوا شكري...

jallou
01-24-2016, 21:53
فعلها السعودي واغلق على ارتفاع قوي بعدما نجحت منطقة 5400 في ايقاف الزحف الدببي الرهيب ، المزيد من الثبات قد يدفع المؤشر العام لاختبار اول مقاوماه في منطقة 5840 والتي اذا نجح في اختراقها سيستهدف المؤشر القفز مرة اخرى فوق مناطق الـ 6000 لاختبار مقاومته التالية 6177 ثم اهم مقاوماته على المتوسط 6675 ، اما اذا فشل في اختبار اول مقاوماته فقد يعاود الهبوط مرة اخرى لاعادة اختبار دعمه الاقوى في منطقة 5400 مجدداً والذي بكسره يختبر 5000

manoo
01-24-2016, 21:55
استراتيجيه رائعه ومهمه انا استخدم استراتيجية ديمارك وسوف اقوم بتجربت استراتيجيتك على حساب تجريبي
بالتوفيق للجميع يااااارب

dhmo
01-24-2016, 21:57
قليلة هي الكتب والمصادر والدروس المتخصصة في تعليم مبادئ العمل في البورصات والموجهه خصيصاً لمن ليس لديهم أي خبرة أو فهم للأساسيات، ناهيك عن المصادر العربية المنتشرة عبر شبكة الإنترنت والتي تزيد من تشويش الشخص

فيه كتب كتير والتعلم من الكتب اخي افضل بكتير من اي وسيله تعلم اخرى لانها بتقدم ليه هنا المعلومات بطريقه منظمه وسهله ويقدر يتابعها انما الفيدوهات بتكون ملخصه اكتر
ولازم يكون معاه قاعده بيانات

mmaty
01-24-2016, 22:00
الطريق الصحيح هو ان تقوم بدراسة ادوات التحليل الفنى لفترة جيدة والتدريب عليها سواء بالعمل على الحساب التجريبى
او الحسابات الحية ثم انتقاء افضل ماتجيده وتقوم بدمجه لصنع استراتيجية خاصة بك بعد ان تكون انتقيت افضل ادواتها

BALBOL2016
01-24-2016, 22:34
استراجية جميلة , لكن يجب ان تكون على زوج متدبذب , ليس على زوج هابط او صاعد
يجب ان تجرب من طرف الاعضاء و اعطاء الراي
بالتوفيق

big.pharaoh
01-24-2016, 23:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. مشكور يا صديقي على الاستراتيجيه دى وننتظر جديدك ان شاء الله. تحياتي ليك

merna12
02-07-2016, 19:25
ارى ان عدم تحقيق الاهداف يكون بسبب الطمع مهم ان نبعد عن الطمع وان يكون فى اداره لراس المال سليمه حتى يمكن تحقيق ارباح بشكطل جيد لان الفوركس عمل صعب ويحتاج الى خبرهموجوده على الانترنت

Alhousni
02-07-2016, 19:28

استراتيجية جميله ولكن لا اتوقع ان استخدمها لان افضل عمليات المتاجره تعتمد ع تحليل الفني ومراقبه نقاط كسر والدعم والمقاومه وشكرا......

yacrao
02-07-2016, 19:43
اخي الكريم هذا الاستحيال على الفوركس لا ينجح وان نجح مرة فسيفشل 100 مرة انا انصحك بالابتعاد على هاته الطريقة في التداول

ibrahem91
02-07-2016, 20:12
قبل الحكم علي الاستراتيجيه علينا تجربتها علي الحساب التجريبي فتره
كافيه حتي نتأكد من قوة الاستراتييجه ونتأكد هل هي صالحة للعمل علي الحقيقي ام لا

jallou
02-07-2016, 21:27
فوفقاً لتقرير وزارة الطاقة، وصل مجموع مخزون الولايات المتحدة من النفط الخام والمقطر (بإستثناء المخزون الإستراتيجي) إلى 1.130 بليون برميل الأسبوع الماضي، متخطياً بذلك الرقم القياسي السابق المسجل في شهر أيلول/سبتمبر 1990.

chadielmez
02-07-2016, 21:35
طريقة و فكرة جميلة لكن تحتاج إلى خبرة و سرعة العمل و كذلك الصبر
لذلك أنصح بالعمل في الحساب التجريبي فإذا نجح الأمر تطبقونه في الحساب الحقيقي
لأن من الممكن أن تخسر كل شيء إذا كنت متوترا فالتوتر قد يجعلك بطيء و شكرا

starnew
02-07-2016, 21:36
الف الف الف الف شكر اخى الكريم على الموضوع الرائع وونتظر المذيد من مواضيعك المفيدة وجزاك الله خير وبارك الله فيك نتمنى لك التوفيق تحياتى
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم

justsmile
02-07-2016, 23:27
ولكن اخي اذا كان و فتحنا امر معلق و مشى السعر بالعكس مثل المرة الاولى هكذا تكون خسارتنا خسارتان ..
لا اعتقد انها طرسقة سليمة بالتداول !!

global
02-07-2016, 23:35
يا اخي الكريم شكرا لك على الاستراتيجية المطروحة ولاكنني افضل ان اعتمد على استراتيجية خاص بي في التداول
والله الموفق والمعين

merna12
02-08-2016, 11:54
ارى ان عدم تحقيق الاهداف يكون بسبب الطمع مهم ان نبعد عن الطمع وان يكون فى اداره لراس المال سليمه حتى يمكن تحقيق ارباح بشكطل جيد لان الفوركس عمل صعب ويحتاج الى خبرهموجوده على الانترنت

islamhd
02-08-2016, 14:04
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص الفوركس
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
تقبل مروري

merna12
02-10-2016, 03:27

---------- Post added 02-09-2016 at 02:41 PM ---------- Previous post was 02-08-2016 at 03:23 PM ----------

---------- Post added 02-10-2016 at 12:27 AM ---------- Previous post was 02-09-2016 at 02:41 PM ----------

merna12
02-12-2016, 03:24

soad labib sadek
02-12-2016, 15:44
اخي الفاضل جزاك الله خيرا علي مشاركتك لنا استراتيجيتك و الاستراتيجية تحتاج الي حد ما شرح بالفيديو او بالصور علي الاقل لكي تكون واضحة ايضا لون الخط في الكتابة باللون الاصفر جعل القراءة صعبة الي حد ما و لكن مجهودك يستحق الاحترام و التقدير

بالتوفيق

merna12
02-12-2016, 21:16

noarh
02-12-2016, 23:48
أعتقد المخاطر يمكن أن تكون سيئة جدا للتاجر والمخاطرة أيضا قد يؤدي إلى تلف حساب وأنت لا تستطيع إدارة المخاطر بسهولة هذا أيضا لذا فمن الصعب، في حال كنت تحصل على أي خطر وأيضا مرة أخرى دعم المركز الأخير. لذلك يجب علينا أن نحرص حول التجارة وعن المخاطر.

dhmo
02-13-2016, 01:24

لتحقيق اي هدف هيكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نريد

Alhousni
02-13-2016, 01:31

استراتيجية جديدة وهي ضوء التجريب ولكنها اعتقد ان الخساره فيها يكون اكثر من الربح لانك خسرت 30 نقطه وكسب 20 نقطه وشكرا تحياتي...

csebai12
02-13-2016, 01:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
هي استراتيجية في نضري تعتمد على الهيدج لكن يجب ان تبقى مراقبا للشارت طول الوقت

ملاك الروح
02-13-2016, 01:54
اشكرك على طرح الاستراتيجية - لكن يا ريت لو توضح لون الخط
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري واحترامي ،،،

jallou
02-13-2016, 02:02
يتداول زوج الجنيه الإسترليني مقابل الدولار حالياً عند المستوى 1.4459 بعد أن سجل اعلى مستوى اليوم عند 1.4573 وكان قد افتتح جلسة اليوم عند المستوى 1.4481 مسجلاً أدنى مستوى عند 1.4446 يأتي هذا بعد أن انخفض يوم أمس ليسجل ادنى مستوى عند 1.4386.

alizert2015
02-13-2016, 04:33
اخي لماد كتبت موضوعك هدا بالاصفر فانا لم يضهر لي شيئا بتاتا لهدا اتمنى
منك ان تقوم باعادة طرح موضوعك كي تستفيد منه جميعا و شكرا مسبقا

Rami Samir
02-13-2016, 05:15
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم اما بعد ..
لم استطيع القراءة بسبب اللون المستخدم ف الكتابة !

merna12
02-13-2016, 17:42
الخطر هو في الواقع كمية سوف نضع بالتأكيد على كل صفقة، إذا الكثير منا وضع خطر أكبر رأس المال الخاص به هو أيضا في خطر خسائر كبيرة، لذلك لدينا نسبة قليلة المخاطر الأمة andbe قادرة على البقاء باستخدام ميزان الحدود الضخمة التي سوف تمكننا عقد موقع حتى profita.، وأنا يفضلون استخدام أي مخاطر تتعلق 2-5٪ فيما يتعلق رأس المال وتبقى أيضا استخدام جيد هامش رأس المال الاستثماري.

noarh
02-13-2016, 20:49
الأعمال الفوركس يعتمد كليا على الخبرة والمعرفة، وإذا نحن لديها بشكل جيد وخبرة جيدة في هذا المجال وبعد ذلك يمكننا بسهولة يحصل على المزيد والمزيد من الأرباح في هذا العمل والممارسة ضروري جدا لهذا الغرض.

joker7diaa
02-13-2016, 21:03
الموضوع مكرر اخي الكريم وفي نفس القسم يوجد نفس الموضوع
غير هيك انا قولت برجع اقول لو عندك فهم كامل لمفهوم العمل في سوق الفووكس او اليات الربح الموجود
لضحكت على استراتجيتك

jallou
02-14-2016, 00:57
يعد الانتقال من اقتصاد يعتمد على التصدير الى آخر يعتمد على الخدمات المركزية صعبا للغاية، حيث تم التغلب على الصعوبات عن طريق محاولات عديدة من التحفيز، بما في ذلك ضح المزيد من السيولة والتدخلات من قبل كل من البنك المركزي والحكومة الصينية للسيطرة على هروب رأس المال.

justsmile
02-14-2016, 01:39
السلام عليك,, ولكن اخي اذا كان و فتحنا امر معلق و مشى السعر بالعكس مثل المرة الاولى هكذا تكون خسارتنا خسارتان .. لا اعتقد انها طريقة جيدة

aminetns
02-14-2016, 02:00
تبدو استراتيجية فعالة شكرا لك على مشاركتنا اياها ٍٍشكرا جزيلا لك على الموضوع اخي الكريم تقبل مروري والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

soufi
02-14-2016, 02:05
ليه انا رصيدى وقف عند 40 لم اعرف السبب حتي الان افيدونى لو سمحت في هذا الامر اذا سمحتو شاركت 10 مشاركات ولم احصل على 40 فقط
ردودك كلها متشابهة فهدا لاينفعك

hoomid
02-14-2016, 02:46
بسم اله الرحمان الرحيم
شكرا اخي على الموضوع . المرجو اخي تغيير لون الكتابة في موضوعك لانني لم اتمكن من قراءته .موفق

عبد الرحيم رافا
02-14-2016, 02:59
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهل بك اخي معنا في هذا المنتدى الرائع حقا و مساء الفل للناس الكل
بصراحة الاستراتيجية غير واضحة نهائيا

dhmo
02-14-2016, 13:40
تبدو استراتيجية فعالة شكرا لك على مشاركتنا اياها ٍٍشكرا جزيلا لك على الموضوع اخي الكريم تقبل مروري والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

واي حد هنا ممكن يعمل استراتيجيه جيده بعد التدريب والتعلم هنا هو السر في حصول المتاجر على خبره جيده يقدر بها يعمل الارباح الي بيحلم بيها ويكون افضل بكتير بعد
كده في المستقبل وده افضل

latraaa
02-14-2016, 14:19
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و على اية حال أرى أنه من الأفضل العمل على تقديم الموضوع بقالب تحرير قوي و جيد لكي يعرف الإخوة الكرام كيفية التعلم منه، و أيضا أنصحك بالعمل على الإبتعاد عن اللون الأصفر

koy
02-14-2016, 14:49
الأهداف التي تؤثر علي سعر العملات الرئيسية مثل الدولار الأمريكي واليورو والجنية الاسترليني أيضا توضع تحت مسمي الأخبار بالغة التأثير . يرجع هذا إلي ان وضعية وتحركات هذه العملات يؤثر بشكل مباشر وغير مباشر علي قيمة العملات الأخرى في سوق الفوركس .

latraaa
02-14-2016, 14:57
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و لكن يا اخي الكريم لو قدمت بالعمل على الموضوع و قدمته لنا في شكل فيديو أو أرفقته ببعض الصور لكان أفضل للجميع لكي يتعلم الإخوة الكرام إن شاء الله، بالتوفيق إن شاء الله

never11
02-15-2016, 20:59
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ahmedhamdi
02-15-2016, 21:10
انا مش شايف حاجة من الكلام دة

---------- Post added at 06:10 PM ---------- Previous post was at 06:09 PM ----------

انا مش شايف حاجة من الكلام دة اللون مش واضح ارجو تغيير اللون

shademohammad
02-15-2016, 21:11
السلام عليكم اخي الكريم بارك الله فيك
أستراتجيه ممتازة والانسان يقدر على كل شئ ويمكن فعله
وبتوفيق اخي الكريم وبارك الله فيك على هذه لاستراتجيه

HamadaRonaldo
02-15-2016, 22:18
بسم الله الرحمن الرحيم والسلام عليكم ورحمت الله وبركاتو
اخى الكريم الشكر للك ع الموضوع وارجو يكون حد فادك

ahmedmomenali
02-15-2016, 22:22
اعتقد اخي الكريم ان الاستراتيجية دي قريبة في فكرتها من الهيدج وهو في الحقيقة
مش مضمون بشكل كبير وياريت تغير لون الخط عشان يبقى واضح اكتر

aminetns
02-15-2016, 22:55
هذه الاستراتيبجية تبدو جيدة اخي الكريم شكرا لك اخي الكريم على الموضوع أتمنى لك التوفيق إن شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

never10
02-17-2016, 01:33

Mohamed Mody
02-17-2016, 01:38
السلام عليكم
اعتقد انها استراتيجية جيدة وجارى التطبيق
تقبل مرورى اخى العزيز

عبد الرحيم رافا
02-17-2016, 01:45
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا بالمجميع و مساء الفل للناس الكل يا احلى منتدى عربي في العالم
ياخي صعب القراءة بهذا اللون

yossry
02-17-2016, 08:55

aya80
02-17-2016, 09:52
اولا اريد ان اقول لحضرتك ان اللوان الاسود من افضل لكتابة واضحة وماذكرته حضرتك هي طريقة دخول ولكن ماهي الشروط التى ندخل عليها شراء او بيع خاصة وكما فهمت اننا لانترك صفقة في السوق عن طريق هذه الاستراتيجية شكرا لك

dhmo
02-17-2016, 16:48

وخصوصا استراتيجيه العمل بالنماذج اخي بالفعل جيد بس ده محتاج الاول ان المتاجر يكون خبير في التحليل الفني ويقدر يطلع القمم والقيعان القويه الي هيرسم عليها النماذج لانها تفرق
هنا وكمان ممكن يدخل ويرسم غلط ويخسر

mourada
02-17-2016, 20:43
مشكور اخي الفاضل على هذه لاستراتيجية القيمة التي قدمتها لنا و التي نتمنى ان تكون مصدر رزق لكل من دخل الموضوع و جزاك الله كل خير

aminetns
02-17-2016, 21:52
استراتيجية تبدو جيدة ان شاء الله ساجربها في اقرب وقت شكرا لك اخي الكريم على ال موضوع بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

nohay
02-18-2016, 05:23
ومن المؤكد أن هناك بعض المخاطر المتأصلة في تجارة العملات الأجنبية مثل الطلاق المحامين اتلانتا منظمة أخرى. هذا لن يردع التجار دراية من كسب المال من سوق الصرف الأجنبي، وعثرة هي مجرد مساحة من العشب.

asmaa mahmod
02-18-2016, 05:29
السلام عليكم ورحمه الله

بسم الله الرحمن الرحيم

مشكور على طرحك لتلك الموضوع فى انتظار المذيد

تقبل مرورى وتقبل تحياتى
وتمنياتى لك بالتوفييييق ان شاء الله

nohay
02-18-2016, 06:15
ومن المؤكد أن هناك بعض المخاطر المتأصلة في تجارة العملات الأجنبية مثل الطلاق المحامين اتلانتا منظمة أخرى. هذا لن يردع التجار دراية من كسب المال من سوق الصرف الأجنبي، وعثرة هي مجرد مساحة من العشب.

noarh
02-18-2016, 09:54
وفقا لجهات نظري رجل يمكن الحصول على بديل من المال من خلال الفوركس اذا كان لا يكون الجشع. إذا كنا نريد أن نتعلم الاموال الضخمة من خلال الفوركس ثم يجب أن لا يكون الجشع ..

may
02-21-2016, 08:43

---------- Post added at 03:56 PM ---------- Previous post was at 03:50 AM ----------

وفقا لجهات نظري رجل يمكن الحصول على بديل من المال من خلال الفوركس اذا كان لا يكون الجشع. إذا كنا نريد أن نتعلم الاموال الضخمة من خلال الفوركس ثم يجب أن لا يكون الجشع ..

---------- Post added 02-21-2016 at 05:43 AM ---------- Previous post was 02-20-2016 at 03:56 PM ----------

الأعمال الفوركس يعتمد كليا على الخبرة والمعرفة، وإذا نحن لديها بشكل جيد وخبرة جيدة في هذا المجال وبعد ذلك يمكننا بسهولة يحصل على المزيد والمزيد من الأرباح في هذا العمل والممارسة ضروري جدا لهذا الغرض.

forez
02-21-2016, 16:57
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
ليه انا رصيدى وقف عند 40 لم اعرف السبب حتي الان افيدونى لو سمحت في هذا الامر اذا سمحتو شاركت 10 مشاركات ولم احصل على 40 فقط...

topomarouan
02-21-2016, 17:12
شكرا لك اخي على هدا الموضع طبعا اخي اهم شيئ في سوق الفوركس الوصول
الى مستوي من الطموح المطلوب .. تقبل مروري اخي

Abdoooxdd
02-21-2016, 17:16
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار القيمه جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار القيمه جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
02-21-2016, 17:18
السلام عليكم ورحمة الله وب ركاته
اهلا و سهلا بك معنا في المنتدى الرائع جدا و صباحك سعيد انت و باقي الاعضاء
نشكرك على هذطا الموضوع لا تنسى الجديد

safy16
02-21-2016, 17:23
السلام عليكم ..
تحياتي .على طرح قصة نجاحك لكى تكون شمعة مضيئة فى طريق الفوركس لكل مبتدىء يبحث عن النجاح ولكل شخص يجد ان الامر صعب.. تحياتي لك

noarh
02-22-2016, 04:41
حتى لمن هو المورد الفوركس ممتاز ثم أمتك ربما يكون إجراء الجهود الرامية إلى حين وبالمصادفة من المحتمل جدا أن يكون الصبر فيما يتعلق الأعما

koy
02-22-2016, 08:54
حتى لمن هو المورد الفوركس ممتاز ثم أمتك ربما يكون إجراء الجهود الرامية إلى حين وبالمصادفة من المحتمل جدا أن يكون الصبر فيما يتعلق الأعما

EmanAhmd
02-22-2016, 10:56

شكرا اخى على طرحك هذه المعلومات القيمة ولكن اعتقد انه
يجب ان يكون الشخص متمكن للوصول الى هذه الاستراتيجية

dhmo
02-22-2016, 17:42

الصبر فعلا هنا اساسي لان طبعا مفيش اي مجال الواحد بيتعلمه كده بسرعه ومن يوم وليله العمليه دي بتحتاج وقت خاصه مع المجال ده الي بيتعمد فيه على التدريب
المتواصل حتى تحقيق النجاح المطلوب في النهايه

basma.seif
02-22-2016, 18:45
مرحبا
معقول ال انت بتقوله و لكن غير منتجه كل مرة تقوم بتطبيقها صح يعنى ارجوا انك توضح لنا اكثر ما هو ناتج هذه الاستراتيجية لانها غير مفهومه قوى و كمان لون الخط وحش جدا يزغلل العين و لكن اشكرك على هذا و بالتوفيق

merna12
02-22-2016, 22:24

talel babchia
02-22-2016, 23:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته استراتيجية جيده ولكن تحتاج الي ادارة راس مال قويه وراس مال كبير
بالاضافه الي انها تحتاج ترند قوي وتذبذب عالي.......................................... .....................................بالتوف ق للجميع

forez
02-23-2016, 01:40
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
ليه انا رصيدى وقف عند 40 لم اعرف السبب حتي الان افيدونى لو سمحت في هذا الامر اذا سمحتو شاركت 10 مشاركات ولم احصل على 40 فقط........