PDA

View Full Version : ما فائدة فوركس كوبى

ctv4me4u
01-13-2013, 02:12
اخوانى
ارى الكثيرين يتحدثون عن فوركس كوبى
و ناس تنصح به وناس لا تنصح
ما هو الفوركس كوبى وما هى نصائح المحترفين عنه

ibrahiem2012
01-13-2013, 13:13
هو فائدته اخي للاعضاء اللي ميعرفوش يتاجرو ويحققو ارباح
فبيربطوا حسابهم مع شخص محترف وهو يتاجر من عنده ويوزع الارباح علي المشاركين مقابل نسبه طبعا

hasback
01-13-2013, 15:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا اخي الكريم ان الفوركس كوبي جيد وسئ في نفس الوقت فالشئ الجيد انك تستخدم مهارات ااخرين او تنسخها لتكون صفقاتك ناجحة اما السئ فان اعتمدت عليه بالكلية لن تتعلم شئ في الميدان وستكون معرفتك نظرية فقط اما الجانب التطبيقي فلا شئ

ctv4me4u
01-14-2013, 23:06
انا مازلت مبتدء هل تنصحونى بفوركس كوبى الى ان اتعلم واتداول بيدى
ام انه امتنع عن ذلك حتى اتعلم
مع العلم اننى اريد على الاقل 6 شهر لاستطيع التعلم والبدء بنفسى ؟

Aya Ali
01-16-2013, 00:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا كمان مكنتش اعرف الفوركس كوبى والاعضاء مشكورين ردودرهم فادتين بالتوفيق للجميع

SGASOFT
01-16-2013, 02:47
مشكور على هذة المعلومات ودائما الى الامام
وشكرااااااااااا

sibo9
01-17-2013, 18:35
نسخ صفقات الآخرين كما هي ، مع امكانية تحديد نسبة معينة من الارباح تخصم من ارباح من يقوم بنسخ الصفقة ، هذه النسبة يحددها التاجر وفائدتها وجودتها تعتمد علي التاجر واسوب تداوله ولكنها ليست مضمونة الربح كل شيئ فيها وارد..

مارو
01-17-2013, 18:50
التعلم والربح المضمون ومن يقوم بنسخ الصفقات
وفائدتها بالنسبه للمتداول تاتى على حسب استراتجيته
الناجحه

b2000
01-20-2013, 17:59
الفوركس كوبى له الكثير من العيوب وبعض المميزات
يعنى انت لو رابط حسابك فى فوركس كوبى مع متاجر مش محترف يبقى حسابك فى الضياع

basom59
01-20-2013, 21:54
المهم في الاختيار اننا نشوف الهيستوري بتاع المتاجر اللي هانربط الحساب بيه ونشوف هل هو متهور ام لاء وهل هو بيحقق اهدافه ام لا

العزوني
01-20-2013, 22:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لا يوجد لدي خبرة في هذا الموضوع لكي استطيع من افادتك واتمنى التوفيق للجميع

ام سفيان
01-23-2013, 02:44
:):):)السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يارب تلاقى حد يفيدك
ربنا يوفقك جميع الاعضاء

Wael Moharram
03-07-2013, 05:14
الفوركس كوبى ده هوا انك تربط حسابك مع شخص اخر وتعمل كوبى لتعاملاته
واذا اتى بك بالربح انت بتكون لك نسبه وهوا نسبه ودى افضل نعملها اذا لم توجدى لدينا خبره فى التعامل

Omaryat1
04-12-2013, 04:41
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي الفوركس كوبي هو نظام جديد في انستا يمكنك أن تكون تحت تصرف تاجر آخر و تقوم بنفس صفقاته و يكون له نصيب من الربح

mekawypair
05-10-2013, 23:37
اخي الكريم انا مبتدأ وسألت عما اذا كان يمكن لشخص ذو خبرة ان يتاجر لي مقابل نسبة من الارباح وكانت الاجابات بنعم يمكن ان يتاجر شخص لشخص اخر وهذا هو الفوركس كوبي ولكني لا انصح به لانك اذا اتبعت طريةه فلن تصبح متاجر جيد في سوق الفوركس

Referrer
05-10-2013, 23:44
الفوركس كوبي نسخ صفقات متاجر لاخر
لكن السؤال هل هي تقتل روح التعلم فينا ؟
يعني الاتكال على المتاجر الخبير و عدم مواصلة التعلم

mmxxmm2
05-10-2013, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اظن انى سمعت عنه قبل كده انه شخصا ما محترف يدير لك الحساب فى التداول وله نسبه واحب اقولك اخى اتعلم واشتغل انت

gna28
05-11-2013, 01:32
شكر خاص لصاحب الموضوع
الفوركس كوبى هو نظام تم طرحه من قبل شركه انستا للمبتدئين فى مجال الفوركس لنسخ صفقات تاجر خبرة عن طريق ربط حسابه به وفتح صفقات مثله تماما

ecccco
05-11-2013, 03:35
السلام عليكم اخى الفوركس كوبى هو عباره عن خبير بترابط حسابك بى وهو
الللى بيتدوال ليك وبياخد نسبه من الارباح فقط بس انا افضل اخى ان تتعلم
وتتدوال لى نفسك هذا افضل بكثير والامر لك اخى الفاضل

farahatxbs
05-11-2013, 10:15
السلام عليكم
كما تقول الحكمه ان تعلمنى الصيد افضل من ان تعطينى سمكه
الفوركس كوبى هو عكس المثل اخى
ان تأخذ سمكه وهى عمل شخص اخر من اختيارك يعمل بالفوركس ويقبل اداره الحساب خاصتك وهو يأخذ عموله منك على كل صفقه
اما الصيد فهو ان تتعلم الفوركس
اتمنى لك التوفيق

ebram
05-11-2013, 10:36
الفوركس كوبي ببساطه هو نسخ الصفقات من شخص ذو خبره الي شخص اقل منه في التعامل مع الفوركس
ليكون العمل بين الاتنين متساوي في فتح الصفقات
واخذ الارباح او الخساره

maged mohamed
05-11-2013, 13:22
بسم الله الرحمن الرحيم
الفوركس كوبى هو انك تنسخ حساب اح المحترفين ودة بعد ما تتفق معة وبتاجر عنك ويقم الربح بنسبة راس المالة لكن الافضل انك علشان تتعلم انك تتعلم بنفسك

nassxavi
05-12-2013, 13:09
فائدته هو للذي يملك رأس مال لكن لا يعرف شيئا عن الفوركس و يعمل كوبي لأحد التجار و يربح منه من صفقاته
لكن انا انصحك بالاعتماد على نفسك

Referrer
05-12-2013, 20:48
شوف فوركس كوبي هي طريقة لنسخ صفقات متاجر خبير الى حسابك
اي ان اي امر او صفقة يفتحها التاجر الخبير تتكرر عندك
عندها يأخذ نسبة من ارباحك و لا يتحمل نسبة من الخسارة
لكن هذا يقتلك كمشروع متداول

Kamal_Forex1
05-13-2013, 21:23
الفوركس كوبي هو نظام يمكنك من نسخ صفقات المتاجرين الناجحين الى حسابك و بالتالي زيادة ارباحك مقابل نسبة ياخذها المتاجر من الارباح في حال ثم تحقيق ارباح و هو نظام جيد للمبتدأين اللذين لا يجيدون المتاجرة و لكن لا يجب الاعتماد عليه كليا فهو قد يؤدي الى الخسارة احيانا

ayoub
05-14-2013, 02:20
انا على حسب ردود ان فوركس كوبي سيء اكثر من جيد لان انت خارج نطاق فوركي جزئيا و هذا يسبب لك مشاكل في المستقبل

aliahamed8686
05-14-2013, 03:48
فوائد الفوركس كوبى يكون مناسب للتدوال الذى يريد التدوال بحسابة ولكن لايمك الخبرة الكافية او الوقت الكافى للتدوال
ولكن من شروط الفوركس كوبى الخبرة الجدية للمتدوال الذى سوف يدير الحساب
ايضا التكفى فى الحساببن لان نفس الصفقات اللى حتنفتح هنا حتكون هنك

maheralphax7
05-18-2013, 14:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الفوركس كوبي زي ما هو واضح من اسمه هو نسخ الصفقات من حساب التاجر لحسابك
و طبعا التاجر بياخد نسبة على الأرباح و لو خسرت يبقى مالوش نسبة أرباح
النظام ده مفيد للمبتدئين لأن التاجر أكيد خبرته أكتر و بالتالي نسبة نجاح الصفقات أعلى
لكن الفوركس كوبي يحرمك من متعة التعلم من الفوركس يعني المفروض تعتمد على نفسك عشان تتعلم من اخطاءك

mahmoudosman
05-18-2013, 14:56
انا مكنتش اعرف ايه معنى الفوركس كوبى بس افهم من كده ان الى بيتاجر ليه ده على المكسب والخسارة
يعنى لو كسب اخد الربح وهو ياخد نسبه ولو خسر يبقى كده شكرا ؟ ولا ايه

شهاب
05-18-2013, 15:05
بس اعتقد ان الموضوع ده ممكن يضر لان فى احد الاعضاء هنا اشتكى ان حسابه بيخلص على طول
وده بسبب انالشخص الى بيفتح صفقات ممكن يفتحها بعقود كبيره وباعداد كبيره والله اعلم

ahmedhawash
05-19-2013, 01:07
السلام عليكم ورحمه الله

انا ما بحبش حد يتاخر بالنيابه عنى لانى عايز اتعلم

ولو انت خايف تتاجر استخد النسخ للمتاجرين المتميزين

انس بن تن
05-28-2013, 17:23
السلام عليكم يا اخي
الفوركس كوبي يوجد فيه الكثير من العيوب والمميزات بس انصحك المتاجره بنفسك احسن اكيد
بالتووووفيق للجميع

joker7diaa
05-28-2013, 17:52
الفوركس كوبي هو ان يقوم احد المحترفين بادارة حسابك عن طريق ادارة الحسابات ودي خدمة موجودة في انستا فوركس
يوجد لمن يدير حسابك نسبة لاكن لا تزيد عن 40% من الربح

WASEM DALLOUL
05-28-2013, 17:54
السلام عليكم
هو انه يوجد تاجر يدير لك حسابك على ان يأخذ نسبة من أرباحك
وهو متوفر ذلك في شركة انستا

melad
06-25-2013, 14:52
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته , الفوركس كوبى هو نظام لنسخ الصفقات من متاجر محتر و المتاجر ده اكيد بيأخذ نسبه على كل صفقه حضرتك بتنسخها منه , و بالنسبالى انا مش موافق عليه عشان لازم نعتمد على نفسنا فى المتاجره عشان نتعلم بسرعه

canforex68
06-25-2013, 14:55
ان الفاءدوة من فوركس كوبي هو عمل ادارة الحسابات بطريقة مشاهدة الصفقات
بمعنى انه من يدير لك الحساب فانه ما يعمله في حسابه فانه ينسخ على حسابك مباشرة

hebkar
06-26-2013, 01:52
ارى اخى ان فكره البونص فكره رائعه ولن تتكرر والله اعلم
لذلك تاكد من التعلم بالبونص لانك لن تجد فرصه افضل من ذلك
اما ان كنت تريد ان تشترك فى فوركس كوبى فادخل واختار التاجر الذى تريده
تحياتى لك

انس بن تن
06-26-2013, 23:44
الفوركس كوبي دي بتبقا شركه او متاجر بتثق فيه بيدرلك حسابك
وبياخد نسبه من الارباح بس اعتقد ان الاعتماد ع النفس احسن من اي شئ اخر بالتوووفيق

fendriyoussef3
07-03-2013, 15:45
المهم في الاختيار اننا نشوف الهيستوري بتاع المتاجر

Eng_Amr
07-05-2013, 03:12
السلام عليكم
الفوركس كوبى هو تتبع صفقات احدهم متاجر محترف لتحقيق الربح
انا عن نفسى لا انصح به
مشكور اخى و تقبل مرورى

om moataz
09-13-2013, 21:12
نظام الفوركس كوبى هو طريقة يلجا اليها بعض المستثمرين المبتدئيين ممن ليس لديهم خبرة فى مجال التداول بحيث انهم يقوموا بربط حسابهم مع حساب متاجر لديه خبرة فى سوق الفوركس ودا طبعا علشان يحققوا ارباح و يتجنبوا الخسائر بقدر المستطاع فى بداية العمل فى هذا المجال

mohamed saad
09-27-2013, 01:25
الفوركس كوبي هو ربط حسابك بحساب متاجر اخر اطلعت على ارباحه واحببت ان تشاركه فيها فتقوم بالاتفاق معه حول نسبة ربحه من ارباح حسابك على ان يدير لك حسابك من خلال اتصالة بحسابه ولكن انا لا افضل هذا النظام لانه لا يعلم شيء بالعكس بل لو خسرت الحساب لن تعرف لماذا خسرته ولو ربحت لن تعرف كيف ربح وبالتالي الموضوع سيكون بالنسبة لك متعب فلو ربحت اليوم لن تربح غدا ولو استمر ربحك لن تجد هذا الشخص مرة اخرى ولذلك عليك ان تدير حسابك بنفسك حتى تشعر بحلاوة الربح من جهدك الخاص

ashrafshawky
09-27-2013, 01:27
اخى الكريم انا انصحك بالاعتماد على النفس وعدم
الاعتماد على الغير

soooonor
09-27-2013, 13:56
الفوركس كوبى هو ربط حسابك بحساب احد الخبراء بشركة انستا فوركس و بالتالى تدخل صفقات مشابهة للتى يدخلها و تحقق نفس ارباحه و قد تتعرض لنفس خسائره ..ز وهذا النظام مفيد للمبتدئين و الذين لا يستطيعون التداول بأنفسهم ...و من وجهة نظرى انه يمكنك الانتظار حتى تتعلم الفوركس جيدا و تتداول بنفسك أو قد تعامل مع احد مديرى الحسابات الذى يمكنك التعامل معه بصورة مباشرة

doaa sary
09-27-2013, 23:36
الكوبى للى مش عايز يتعلم وبقال كتير مش فاهم حاجه ولا لاقى البداية فا يدى حسابة لتاجر فاهم يديرة نسخ صفقات
وياخد نسبة من الارباح لو كسب تكسب ولو خسر تخسر معاه

greatmido2010
09-28-2013, 00:18
الفوركس كوبى هو نظامه تقدمه انستا للمبتدئين الذين لا يعرفون ان يتتدواوا ينسخوا صفقات من المحترفين مقابل نسبة معينة
حتى يستطيعوا جنى الارباح

khalid2012
09-28-2013, 01:44
الفوركس كوبى يوفر عليك فتح الحسابات اذا كان لك اكتر من حساب فيقوم بفتح الصفقات فى كل حساب مربوط بالحساب الرئيسى
واعلم ان هناك بعض التجار المحترفين يمكنك ان تكون تحتة

barcaloni3333
09-28-2013, 02:25
أخي نظام لفوركس كوبي هو نظام نسخ الصفقات يعني تقوم بنفس الصفقات التي يقوم بها شخص ما

zyzo
09-28-2013, 15:49
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل ان بعض الاشخاص الذينا لايعرفو المتاجره
و المكسب فيربطو حساباتهم باشخاص لهم
خبره ليعقدو صفقات ناجحه
و بالله التوفيق للجميع

انس بن تن
09-28-2013, 22:29
الفوركس كوبى مناسب لكل شخص لايعرف كيف يتاجر بالبونص
ولكن انا افضل ان اتعلم واكون خبرة

أميمة
09-29-2013, 23:19
انا مازلت مبتدئة بس من معرفتى

من باقى الاعضاء انه كويس جدا في الصفقات

doola2020
10-31-2013, 21:38
الفوركس كوبي يا أخي الكريم هو نظام لنسخ الصفقات من متاجرين ناجحين وهذا النظام يتيح لك أن تنسخ اي صفقة لأي متاجر ناجح

mimoforex
10-31-2013, 21:41
باختصار انه يشبه الى حد م ادارة الحساب من طرف شخص اخر
بالتسجل فيه تستطيع نسخ الصفقات في حسابك
مع اني افضل التداول بنفسي

waelmma
11-03-2013, 19:33
:)):)):)) فوركس كوبى الغرض منه هو مساعدة الاشخاص الى معندهمش قدرة على المتاجرة فتعمل فوركس كوبى
مع شخص اخر يكون خبرة ومححقق ارباح ويتاجر بالنيابة عنك مقابل عمولة ياخذها منك وشكرا

ilham
11-17-2013, 19:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين اما بعد
تاخي المهم انك تتعلم بنفسك وتفتح الصفقات بنفسك
وتقبل المرور

forexman55555
11-20-2013, 22:25
انا لا انصح بالفوركس كوبى , انا انصحك ان تتعلم الفوركس حتى لو سوف تأخذ وقت طويل
و تتاجر بنفسك و لا تعتمد على الفروكس كوبى و هذا سوف يجعلك تربح اكثر

ilham
11-24-2013, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين
اخي لاانصحك بالفوركس الكوبي بل انصحك بالعمل لوحدك كي تتعلم كل حاجة
وتقبل المرور

zidan
11-26-2013, 07:17
الفوركس كوبى يعنى نسخ صفقات من تاجر اخر ولكن لابد ان يكن التاجر الذى تنسخ نه تاجر خبرة حتى تحقق نتائج جيدة
والفوركس كوبى يكون مناسب لكل تاجر غير خبرة

هدىابراهيم
11-26-2013, 07:21
فوركس كوبى الغرض منه هو مساعدة الاشخاص الى معندهمش قدرة على المتاجرة فتعمل فوركس كوبى
مع شخص اخر يكون خبرة ومححقق ارباح ويتاجر بالنيابة عنك

ayoub0029
11-26-2013, 14:22
السلام عليكم و مرحبا بكم
.
.
:rules::rules:
شركة الوساطة الدولية إنستافوركس سعيدة بأن تقدم خدمة حديثة وهى نظام فوركس كوبى والذى يسمح بنسخ الصفقات الخاصة بالمتداولين الناجحين على نحو مباشر.

نظام فوركس كوبى هو منتج من إنستافوركس ليس له نظير فى سوق شركات الوساطة، هذه الخدمة الفريدة ترجع للعديد من الأسباب، أولاً لا تستلزم الأستثمار فى مشاريع مشاركة الأرباح، ثانياً الصفقات التى تم نسخها تنفذ على الفور، ثالثاً بإمكان المتابعين اختيار زوج العملات وادوات التداول لنسخ الصفقات والتمتع بأوضاع الضبط البارعة والدقيقة لحجم الصفقات المنسوخة.

أعضاء فوركس كوبى هم متداولين يسمحون لبقية المتداولين بمتابعة تداولهم, وهذا يعنى نسخ صفقات من حساباتهم والمتابعين الذين يقوموا بتنشيط الخدمة الخاصة بنسخ الصفقات بصورة آلية من غرفة العميل.

واذا اصبحت متداول فوركس كوبى بإمكانك الحصول على عمولة من أداء هذه الخدمة بالنسبة للمتابعين، حيث ان المدفوعات يتم احتسابها واعطائها لمتداولين فوركس كوبى بصورة آلية، يمكنك ضبط قيمة مدفوعات ثابتة عن كل يوم تمت متابعته أو عن كل صفقة تم نسخها، بطريقة أخرى يمكنك استلام العمولة مساوية لجزء من الربح الذى حصل عليه المتابعين بعد اغلاق الصفقات المنسوخة، وفور الانتهاء من عملية التسجيل فى النظام وضبط الاوضاع فإن وظائف النظام ستقوم بالأتى بصورة آلية: يختارك المتابعين من قائمة المراقبة والقيام بنسخ صفقاتك فى حين ان النظام يتكفل بإعطائك العمولة.

وإذا اصبحت متابع فوركس كوبى بإمكانك نسخ الصفقات بصورة آلية والخاصة بالمتداولين المحترفين على أزواج عملات وأدوات تداول محددة، شركة إنستافوركس تزود المتابعين ببيانات إحصائية شاملة ومستفيضة حول التداول الخاص بكل عضو فى نظام فوركس كوبى كى تختار المتداول، بإمكانك أيضاً ضبط التنظيمات الخاصة بكل متداول ومن ضمنها اختيار حجم الصفقات التى تود نسخها واختيار أزواج العملات وأدوات التداول للصفقات التى تود نسخها وضبط الحد اليومى لنسخ الصفقات، بإمكانك البدء فى نسخ الصفقات فور اختيارك للمتداول من قائمة المراقبة.

فوركس كوبى - أفضل الخدمات لعملاء إنستافوركس

zidan
11-26-2013, 21:24
الفوركس كوبى هو من حدى طرق التداول ويكون ذلك من خلال نسخ الصفقات من تاجر اخر
واستخدام الفوركس كوبى يكون لتاجر الذى لا يكون لديه خبرة فى الفوركس

xdorex
12-14-2013, 04:39
الفوركس كوبي مفيد وسيء في نفس الوقت يقوم النضام على نسخ صفقاتك من اشخاص محترفين
ولكن المشكله انك لن تتعلم شيء في المتاجره الى ما اعتندت عليه بشكل كامل

hamid.chaaibi
12-14-2013, 04:44
السلام عليكم
شخصيا اجد الفوركس كوبي من بين افضل الادوات المساعدة في مجال الفوركس
على الاقل بالنسبة لشريحة كبيرة من المتداولين المبتدئين
كما ان ايجابياته اكثر من سلبياته

ilyes chaieb
12-14-2013, 04:52
الفوركس كوبي هو للناس الضعيفة و الي مقدرتشي تتعلم الفوركس
فهو يربط حسابه بحساب تاجر اخر يكون ناجح بتجارة الفوركس
وبالتالي لما هو يفتح صفقة فهى تفتح عندك في نفس وقت

تقبل مرورى و حاااول ان تتعلم بنفسك دى نصيحتي لك

waleedhafez
12-24-2013, 11:51
فبيربطوا حسابهم مع شخص محترف وهو يتاجر من عنده ويوزع الارباح علي المشاركين مقابل نسبه طبعا

Moro_Mezo
12-24-2013, 16:26
فوركس كوبى الغرض منه هو مساعدة الاشخاص الى معندهمش قدرة على المتاجرة فتعمل فوركس كوبى
مع شخص اخر يكون خبرة ومححقق ارباح ويتاجر بالنيابة عنك مقابل عمولة ياخذها منك

زهرة 124
12-28-2013, 19:47
نظام الفوركس كوبي هو نظام جديد في انستا فوركس بتقوم به بربط حسابك بحساب احد المحترفين وتنسخ صفقاته او تنفذ صفقات مثله في مقابل نسبة يتم دفعها له
بس ممكن لو لم تستعمل النظام ممكن تخسر حسابك
هو مفيد للناس الجدد او التي لا تعرف شيء عن التداول انها بتشغل فلوسها

نور المعرفه
02-20-2014, 13:30
إذا كنت ممن يحبون الفوركس لكن لم يسعفك الحظ أو الوقت لتعلم أسراره ، يأتي دور الفوركس كوبي حيث تستعين بإستراتيجية شخص محترف في الفوركس وبعد الإتفاق بينكما ، يمكنك إستعمال الإسترتاتيجية ، مقابل عمولة لقاء كل ربح تحققه من هـذه الإستراتيجية ، ولمزيد من المعلومات يمكن زيارة موقع شركة أنستا ،بارك الله فيكم ، أميين .

marinamary
02-26-2014, 22:15
السلام عليكم اخي الكريم ان سؤال هذا جيد وانا قد تسألته قبل ذلك عن الفوركس كوبي وعرفت انه يعني ربط الحساب مع شخص ما واربح منه نسبه معينة ولكني فضلت البدء بنفسي لاني لا اعلم ماعدد اللوت الذي يدخل بها ولم اجازف بخسارة اموالي كلها

مصطفى حمدان
02-27-2014, 01:23
اخى الفاضل الفوركس كوبى هو احد مميزات شركة انستا ومن خلاله تقدر تتاجر بدون اى مشاكل اذا لم تكن لديك خبرة وهو ان تشترك تحت متاجر محترف ويتم نسخ صفقاته التى يقوم بها الى حسابك اوتوماتيك مقابل نسبة من الارباح

forexanime
03-27-2014, 04:47
بسم الله الرحمن الرحيم بارك الله فيك اخى الكريم على هذا الموضوع الجميل وتلك المعلومات البنائه وجعله فى ميزان حسناتنا جميعا يوم القيامة وإن شاء بالعمل بجهد سوف نصل للربح الاكيد إن شاء الله وتقبلوا مرورى
..
................

marouansat
03-27-2014, 04:55
هو تطبيق تقوم بمنح رأس مارلك لأاحد المحترفين في الفوركس
لنسخ صفقاتحهم بمقابل يأخذ معاك نسبة من الأرباح

GemyKadel
03-28-2014, 10:21
السلام عليكم اخي الكريم ان سؤال هذا جيد وانا قد تسألته قبل ذلك عن الفوركس كوبي وعرفت انه يعني ربط الحساب مع شخص ما واربح منه نسبه معينة ولكني فضلت البدء بنفسي لاني لا اعلم ماعدد اللوت الذي يدخل بها ولم اجازف بخسارة اموالي كلها

محمد عادل ابراهيم
03-28-2014, 10:34
السلام عليكم
الفوريكس كوبى استاذى زى مثلا لو واحد مش عايو يتاجر وعايز يستثمر فلوسه
بيدخل السوق وبيربط حسابه بمحترف والارباح اللى هو بيعلها هو بيكسب نفس النصبه وعلى حسب حجم اللوت
واى صفقه بيفتحها بتتفتح عندك اتوماتيك
تقبل مرورى :yahoo::happy:

harimeche
03-28-2014, 19:32
الســـــــــلام عليكم ورحمة الله

الفوركس كوبي هو لا شيء لأنك

تجمع بونص وتنسخ صفقات

أحد أخر وهو يتاجر بدلا عنك

a7med84
05-29-2014, 16:52
هو نظام نسخ للصفقات للى مش هيقدر ان يتاجر فى السوق لانه مبتدئ او اى شئ

بس هو بيكون عيبه انك مش هتتعلم بدون المتاجره بنفسك فى هذا لسوق والله المستعان

aymanso
08-29-2014, 10:55
السلام عليكم آخى الفوركس كوبي هو اده لكسب المال لكن ليس هناك راحة للبال مادمت انك
لا تعرف من يتاجر برأس مال أحسن حل أن تعتد على نفسك أحسن من الفوركس كوبي وبالتوفيق للجميع

مصراوى
08-29-2014, 11:00
اخى الحبيب اعتقد انة من الافضل ان تقوم بالتعلم والاعتما على النفس فهذا افضل من الاعتماد على الاخرين والاحساس بالنجاح من خلال التعلم وبالتوفيق

awa
10-08-2014, 20:28
الفوركس كوبى مفيد لبعض الناس اللى مش بيعرفوا يتاجروا بنفسهم لانه
يعطيهم فرصة نسخ صفقات ناس خبراء و تنفيذها فى حساباتهم

haythem89
10-08-2014, 20:36
السلام عليكم
لفوركس كوبى مفيد لبعض الناس اللى مش بيعرفوا يتاجروا بنفسهم لانه
يعطيهم فرصة نسخ صفقات ناس خبراء و تنفيذها :bravo::bravo::bravo:

mahmoud mostafa
10-19-2014, 12:27
موضوع فى غاية الروعة بارك الله فيك اخى الفاضل
مع تمنياتى لجميع الاعضاء بالنجاح والتوفيق , والربح الوفير

mohammednasser
10-31-2014, 03:41
اهلا اخي الكريم ان الفوركس كوبي جيد وسئ في نفس الوقت فالشئ الجيد انك تستخدم مهارات ااخرين او تنسخها لتكون صفقاتك ناجحة اما السئ فان اعتمدت عليه بالكلية لن تتعلم شئ في الميدان وستكون معرفتك نظرية فقط اما الجانب التطبيقي فلا شئ

RomanyMoreed
11-28-2014, 17:07
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوفي اخي الكريم الفوركس كوبي هو عبارة عن نظام بيسمح لك ان تنسخ صفقات متاجر اخر

بالتوفيق للجميع

mansour2010
02-14-2015, 13:07
شكرا على المعلومة التي لم اكن اعلمها سابقا
بحكم اني مازلت في بداية الطريق اتمنى لك النجاح الدائم والمتواصل

4ex trader
02-14-2015, 15:06
بصراحة انا لا اعرف م هوا الفورك كوبى ولكن ان شاء الله يفيدك احد الاعضاء من له علم بهذا الموضوع

OSAMA AMER
02-14-2015, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى واخواتى الكرام فى منتدى فوركس العرب:rules:
انا لسه مبتدأ فى مجال الفوركس واعتقد ان الفوركس كوبى هو ان احدهم يقوم بالتجارة بدلا منك بحسابك

samirovski
02-15-2015, 02:05
هو ان تربط حسابك بحساب واحد تاني و هو سيقوم بالمتاجرة لك
ان حقق ارباح ستكون لك و ان حقق خسائر ستكون عليك ايضا

ilyes chaieb
02-15-2015, 02:54
بصراحة انا لا اعرف م هوا الفورك كوبى ولكن ان شاء الله يفيدك احد الاعضاء من له علم بهذا الموضوع

اخى الكريم
فوركس كوبي هم نظام نسخ الصفقات و هذا النظام يسمح لك بتحقيق الارباح دون اي مجهود منك في التحليل او حتى في متابعة الصفقة
ما عليك هو اختيار التاجر الاكثر نجاحا و تربط حسابك معه مقابل عمولة تتطفقوا عليها من الاول
تقبل مرورى

mohamed9004
02-15-2015, 08:56
السلام عليكم ورحمه الله .. الفوركس كوبى الناس سعات بتتجه اليه عشان مش فاهمين لسه السوق ماشى ازاى وازاى يتداولوا او معندهمش وقت فمعظم المبتدئين بيتجهوا الى هذا النظام انهم ينسخوا صفقات ناس تانية بتكسب عشان يكسبوا زيهم

MahmoudNofal
02-15-2015, 17:32
بص لو انت ضايع فى الفوركس ممكن تعمل الموضوع انما انا عموما احب انك تتعلم و تربح انت من نفسك ده بيبقى ليه متعة تانية غير متعة الفلوس

walidabou
02-18-2015, 15:59
أخي الكريم ،، أنا أنصحك بالتعلم واكتساب الخبرة بنفسك ولا تعتمد على الاخرين وشروطهم
واستغل أيضا هذه المدة في جمع البونص والتدرب على الحساب التجريبي

4ex trader
03-07-2015, 00:33
وفائدتها بالنسبه للمتداول تاتى على حسب استراتجيته
الناجحه

OMAR ALI
03-07-2015, 00:35
والله يا اخي الافضل ان تعمل بنفسك عشان تكسب خبرة وتصير تربح حسب الخطط الي ترسمهه لنفسك واتمنالك التوفيق

abdgaribtc
03-07-2015, 09:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقي العزيز من الطبيعي ان تعرف ما هو الفوركس كوبي وكيف تتعامل معه في سوق الفوركس العالمي للعملات الأجنبية

mansour2010
03-07-2015, 12:06
شكرا على هده المعلومة التي لم اكن اعلمها سابقا
بحكم اني مازلت في بدية الطريق
اتمنى لك النجاح والتوفيق

4ex trader
03-07-2015, 22:08
نسخ صفقات الآخرين كما هي ، مع امكانية تحديد نسبة معينة من الارباح تخصم من ارباح من يقوم بنسخ الصفقة ، هذه النسبة يحددها التاجر وفائدتها وجودتها تعتمد علي التاجر واسوب تداوله

troybradbit1
03-07-2015, 22:50
تحية اخى الكريم

الفوركس كوبى يعنى ان تربط حسابك بحساب متداول لتحصل على قيمة من الصفقة ان ربح بها مقابل قيمة متفق عليها ومعلنة بينك وبينة

وهذا النظام ممتاز للمبتدئين الذين يسعون لتحقيق ارباح والتأكد من الجدوىى قبل الدخول فى عالم الفوركس وتحليلاتة الكثيرة ..

هو يعتبر لى انا مجرد حافز على البداية فى الفوركس .. تحياتى لك اخى الكريم

katreenaziz
03-08-2015, 01:34
اخى الكريم فوركس كوبى هو نظام نسخ الصفقات يعنى لو انت عملت الخدمة دية مع حساب شخص اخر اللى هيتعمل هنا هيتعمل عندك اتومتك اتمنى لك التوفيق

Waleed ahmed
03-08-2015, 12:49
حقيقتاً لم اكن اعل الفوركس كوبي انة في غاية الاهمية ومهم للذور الخبرة والمتوسطين
شكراً للتوضيح

falcon
03-08-2015, 15:41
السلام عليكم

chennana
03-23-2015, 20:27
الفوركس كوبي يمكنك من ربط حسابك بشخص محترف حيث يقوم البرنامج بنسخ الصفقات بهذا الشخص و تطبيقها في حسابك
للاشتراك بهذا النضام يشترط ان لا يقل حسابك عن العشرة دولار
بالتوفيق

OSAMA AMER
03-31-2015, 01:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب:)
اتمنى للجميع حظا سعيدا
اهلا بك اخى
انا مثلك لا اعلم عن الفوركس كوبى شئ اود لو يقوم احدهم بنصيحتنا فى معرفة الفوركس كوبى

OSAMA AMER
04-19-2015, 15:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
اتمنى حظا سعيدا للجميع:happy:
الفوركس كوبى باختصار هو ان لا تتعلم شيئا فقط تعطى اموالك لمن يتاجر بها وانت فقط تنتظر الربح او الخسارة لانك لن تربح دائما

4ex trader
04-21-2015, 18:09
الفوركس كوبى هوا ربط حسابك بشخص على خبرة جيدة حيث يتم نسخ الصفقات التى يدخلها على حسابك

adiil
05-19-2015, 20:04
اخي الفاضل انا انصحك بالتعلم و المتاجرة بنفسك افضل من الاعتماد على الغير و اتمنى لك التوفيق و النجاح

laid
05-19-2015, 20:36
اخى الكريم موضوعك رائع ومفيد للمبتدئين
وانا اعتقد الفوركس كوبى مفيد جدا للمبتدئين يبداون به ولما يتعلم يقدر يتاجر بنفسووالله الموفق

عاشق الفوركس
06-07-2015, 23:10
اخي الكريم ،الفوركس كوبي هو عبارة عن تدوال مع متاجر في الفوكرس من خلال شركة انستا وعند كل اغلاق صفقة رابح يربح نسبة من الربح الذي تربح انت من خلاله

mhamdy
06-07-2015, 23:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد
شكرا ليك اخى الكريم وكل اخوانى الاعضاء على المواضيع الهاتفه
ونرجو الاستفاده الدائمه باذن الله
جزاكم الله كل خير

mohamedpopo
06-08-2015, 00:37
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
الفائدة منه انك اذا عملت
كوبى لتاجر لديه خبرة
عندما يكسب الصفقات انت تكسب معه
وعندما يخسر انت تخسر

karimovtich
08-23-2015, 02:05
اخي الكريم الفوركس كوبي هو انك تقوم بنسخ تعاملات احد الاعضاء المتميزين في الفوركس وتستثنر اموالك معهم كماوهو له مزايا وعيوب ارجو ان تحذر منه

ishak88
09-23-2015, 19:43
السلام عليكم اخي الفوركس كوبي سيف ذو حدين الجيد هو نسخ صفقات
المحترفين و تحقيق الربح و السيء انك تعتمد على غيرك و لا تتعلم

محمد السيد
09-23-2015, 20:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم
والله لو حسيت انك غير قادر على المواكبة والتعلم واجراء التجارة بنفسك فلا باس من الفوركس كوبي

Najib100
09-23-2015, 20:52
موضوع : الفوركس كوبي
انه لموضوع واقعي و جيد و مفيد لكل المتاداولين و خصوصا المبتدءين منهم ، لك جزيل الشكر اخي
ونرجو التوفيق من الله

waleed shaaban
09-23-2015, 21:12
الفوركس كوبى هو ان تعطى مالك لتاجر تكون بياناته بالموقع يتاجلا لك كما يتاجلر هو
فان ربح ربحت وان خسر تخسر انت هذا هو النظام بكل بساطه
يمكن ان تشترك بالخدمه من الصفحه الخاصه بك و لتفاصيل اكثر ارجع الى الموقع

omnia33
09-23-2015, 22:29
... بسم الله الرحمن الرحيم...

أنا أيضا أرى أن الفوركس كوبي خدمة رائعة جدا وإلى الآن مايجعلني في حيرة من أمري بسبب هذا الفوركس كوبي هو أنه هل يعمل على الحساب كله أم فقط من الجزأ المأخوذ وهو ال 10 دولار شيء عجيب.......

pora
09-23-2015, 22:30
موقع إجابات، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
تقبل مروري و شكرا.

kingi
10-19-2015, 18:51
بسم الله الرحمن الرحيم و الصلاة والسلا م عل سيدنا و حبيبنا محمد اشرف المرسلين وعلى إله وصحبه اجمعين
كما قال لك الاخ فان آلفوركس كوبى هو ان تعطى مالك لتاجر تكون بياناته بالموقع يتاجر لك كما يتاجر هو
فان ربح ربحت وان خسر تخسر انت هذا هو النظام بكل بساطة و هذا النظام للاشحاص الذين لا يريدون التداول بل استثمار المال فقط

marwanadam
10-19-2015, 22:17
دى نظام فى الشرك تتمكن من خلله ان تتداول فى السوق وان تربط الحساب بتاعك مع احد المتداولين الدى تريد
وكلما دخل صفقة هو انت كمان تفتح لديك الصفقة وعند الربح ياخد عمولة هو
وبتوفيق

عاشق الفوركس
11-08-2015, 20:30
ويبقى اختيار انت هو مصير نتائج الصفقات
وشكرا

FMtrader و XM محترف
11-09-2015, 14:04
اسعد الله اوقاتكم بكل خير
كيف حالك اخي الكريم
اتمني ان تكون في تمام الصحة و العافية

شكرا على المجهود لتوصيل هذه المعلومة
لمسالة سهلة اخي الكريم
البونص هو المكافئة التي تتحصل عليها من خلال مشاركاتك في المنتدى
وتفعيل الحساب يتم بربطه برقم حسابك في شركة انستافوركس ه يعوض عليك اولا هذا المبلغ
بالنسبه للامكانيه النظريه ممكن تحقق اضعاف المبلغ مش المبلغ نفسه
ولكن واضح انك مش خبير على الاطلاق
اتعلم الاول وتقدر تحقق الى انت عاوزه انما عالوضع ده هتخسر كتيييييييير
إن كشف المرتبات تقيس عدد الناس الذين استلموا راتبا كموظفين في مصانع عمل غير زراعية و في وحدات حكومية .
إن التغير في كشف المرتبات شهريا يعكس عدد الوظائف الجديدة الصافي والتي أنشئت أو فقدت خلال الشهر. فتتبع هذه التغيرات لأنها دليل هام عن النشاط الاقتصادي.:(:bravo:

osama147
11-09-2015, 14:37
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اخي ان فوركس كوبي هي عملية نسخ الصفقات من كبار التجار المشتركين فى
شركة انستاا فوركس ولكن اخي لا يمكن للحسابات البونوص الاشتراك بهاا
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

Earner
11-10-2015, 14:56
الفوركس كوبي هو اختيار شخص محترف في التداول لنسخ صفقاته اللي بيقوم بيها
ومخاطره كبيرة لان ممكن يكون المتاجر مش متمكن ف يضيع رأس مالك
مع العلم ان المتاجر بيحدد نسبة ارباح عن انك بتنسخ صفقاته

xmenflis1
03-19-2016, 23:24
مرحباً شكراً على إضافة
الفوركس كوبي ببساطه هو نسخ الصفقات من شخص ذو خبره الي شخص اقل منه في التعامل مع الفوركس
بتوفيق للجميع

abdelmadjid41
03-21-2016, 15:03
السلام عليكم ورحمة الله اخي فوركس كوبي تنسخ بها صفقات عن اشخاص محترفين شخصيا لا اعمل بها لانني اعتمد على نفسي حتى اتعلم واطور من نفسي اكثر

ahmedhathout
03-30-2016, 15:13
قبل ما تاخد نصيحه من حد عن الفوركس كوبي لازم تعرف اصلا ان خدمة الفوركس
كوبي غير متاحه لحسابات البونص

Bassem Hassani
03-30-2016, 17:57
الفوركس كوبى هو نظام يتيح لغيرن الخبرين فى الفوركس او المتفرغين للتداول بتحقق ربح من خلال نسخ
صفقات احد المتداولين الاخرين فى المقابل يحصل المتداول الاخر على نسبة من الارباح وهو نظام مربح لكلا الطرفين

ali.22595
03-30-2016, 18:00
اخى الفاضل الفوركس كوبى هو نسخ الصفقات يعنى انتا بتختار شخص مقابل 10دولار تقريبا للاشتراك فى النظام
ولازم يكون من الربح ولايس من البونص ولما الشخص دة بيفتح صفقة حسابك بيفتح نفس الصفقة وبتشاركة فى الارباح او الخسارة

Carlos
03-31-2016, 06:31
اخى العزيز فوركس كوبى هو خدمة نسخ الصفقات بمعنى انك تشوف تاجر محترف وتعمل نظام نسخ لصفقاتة طبعا مقابل نسبة من ربحك بس على العموم لا انصحك بيها ممكن تخسر حسابك ومش هتقدر تتكلم مع حد انصحك تتعلم بنفسك وبلتوفيق

xmenflis1
04-16-2016, 18:29
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

adamarwan
04-18-2016, 16:08
خى خدمة فى الشكرة ممكن ان تحصل عليها
ما عليك الى ان تكون الحساب من مالك الخاص
وان تشاركة فى هدا الخدمة التى تتيح لك ان تنسخ الصفقات
وحظ موفق

reda samuel
04-18-2016, 16:34
لسلام عليكم و رحمة الله
موضوع مهم في عالم التداول فوركس أشكر الأخ الكريم لطرحه كما أرجو طرح مجموعة من المواضيع و الاستراتيجيات و كيفية التحليل و النصائح و تبادل الأخبار غير ذلك حتى تعم الفائدة خاصة بالنسبة للمبتدئين
جزاكم الله عنا كل خير

rawan shaban
04-18-2016, 16:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة موضواع جميل و مفيد اخي معلومات مميزة جداا شكرا و جزاك الله خير تقبل مروري اخي الكريم

nasseralkhbeer
04-19-2016, 17:54
الســـــــلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكور اخى الفاضل على المعلومة الإقتصادية
جزاك الله خيرا ونفع الله بك ووفقك الله

bode.ma2lad
04-19-2016, 18:28
فوركس كوبي اخي هوا نظام نسخ للصفقات , يعني المتداولين الناجحين يدخلو صفقات وانتا تعملها كوبي نفس الصفقه , وان ربحت انتا تربح
وان خسرت انتا تخسر , بس بردو اخي الأحسن انك تشتغل بنفسك وتربح بنفسك احسن , عشان الحكايه دي احسن وهتطور من نفسك ومن ربحك :)

xmenflis1
05-08-2016, 03:41
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

جومانا الشقيه
05-08-2016, 08:25

beast4ever
05-09-2016, 17:07
نسخ صفقات الآخرين كما هي ، مع امكانية تحديد نسبة معينة من الارباح تخصم من ارباح من يقوم بنسخ الصفقة ، هذه النسبة يحددها التاجر وفائدتها وجودتها تعتمد علي التاجر واسوب تداوله ولكنها ليست مضمونة الربح كل شيئ فيها وارد

ahmed 3of
05-10-2016, 04:22
السلام عليكم و رحمة الله

اعتقد ان الفوركس كوبى هو اعتماد على خبرات المحترفين و لكن على المدى الطويل لن تستفيد و تتقدم

اتمنى التوفيق للجميع

xmenflis1
05-25-2016, 18:36
مرحباً شكراً على إضافة
الفوركس كوبى له الكثير من العيوب وبعض المميزات
بتوفيق للجميع

nuclear2010
05-25-2016, 23:57
السلام عليكم جميعا
س اعتقد ان الموضوع ده ممكن يضر لان فى احد الاعضاء هنا اشتكى ان حسابه بيخلص على طول
وده بسبب انالشخص الى بيفتح صفقات ممكن يفتحها بعقود كبيره وباعداد كبيره والله اعلم
تقبل مرورى