PDA

View Full Version : بتحلم بايه ؟؟

محمد السيد
04-01-2015, 20:07
السلام عليكم .. اساتذتي الأفاضل .. اخواني الكرام أعضاء هذا المنتدي الحبيب
النهارده انا هتكلم عن موضوع مهم جدا لنا كلنا ولو ركزتم معايا ستجدوه اهم موضوع يهم كل واحد فينا
الموضوع ببساطة هو اجابة السؤال الآتي : انت بتحلم بايه ؟؟ وبمعنى آخر انت عاوز ايه من الفوركس ؟؟
طيب ليه ده اهم سؤال .. لأن على اساسه هيكون مسلكك في التجارة .. يعني لو عاوز تاكل وتشرب بس
ستجد نفسك بتفتح صفقة وتحدد هدف 10 نقط بس والنقطة بدولار يعني 70 ج مصري كده جبنا اكل العيال رضا ياعم قوم بقه نتفرج على الماتش بتاع الأهلي ونيجيريا ، وكل يوم على كده
انما لو عاوز تبقي مليونير يبقى مش هينفع 10 نقط مطلوب على الأقل 100 نقطة والنقطة بـ 10 دولار عشان اجيب 1000 دولار في اليوم وعشان اوصل للمليون بدي 1000 يوم اشتغل فيهم ما اخسرش ولا يوم يعني 4 سنين
مين اللي يقدر يعمل كده ؟؟ وايه استراتيجية دي اللي مابتخسرش وهل كل يوم هجيب 100 نقطة بالضبط ؟؟!! وعشان كده ستجدني عصبي جدا ولو خسرت يوم هكون مكتئب لا دا لو ماجبتش في يوم الـ 100 نقطة يبقى لازم اعوضه في يوم آخر وعشان عصبي ومشدود صدقوني هخسر.. هخسر .. هخسر .. انا سامع واحد بيقول انت ليه بتحبط من عزيمتنا يامولانا ما تسيبنا نحلم مش يمكن نقدر ؟؟ .. اقولك وممكن ما نقدرش برده .. أه سمعتك وانت بتقول قول عاوز تقول ايه خلص .. حاضر .. حاضر.. ياجماعة مش لازم مليون .. وفيه والله ارقام تانية ظريفة برضه مثلا 100000 دولار ياه جميل اوي .. اقولك اسمع دي عندي رقم احسن منه 50000 دولار عارف دول كام بالمصري 350000ج على الأقل يعني نقول مثلا شقة في اونست بـ 75000 بفرشها وشبكة لاحلى عروسة بنت متواضعة بـ 50000ج ومصاريف فرح وتموين في البيت بـ 25000 يعني كده صرفنا 150000 فاضل 200000ج نجيب عربية لزوم الدلع نقول بـ 50000ج واحط الباقي في البنك 150000ج يحيبو ارباح شهرية 1200ج على الأقل .. وخلاص كده آكل شارب نايم من غير شغل وبعيش نفس حياة المليونيرات .. اقصد من كلامي يعني مش لازم مليون ممكن احلم بـ 50000دولار ولما احققهم هعيش برضه حياة المليونير ..
يعني القناعة .. ولينا كلام فني بقه مترتب على هذا الكلام كونوا معنا.. بتحلم بايه 1فالى هناك

modr2015
04-06-2015, 15:15
الماتش بتاع الأهلي ونيجيريا ، وكل يوم على كده
انما لو عاوز تبقي مليونير يبقى مش هينفع 10 نقط مطلوب على الأقل 100 نقطة والنقطة بـ 10 دولار عشان اجيب 1000 دولار في اليوم وعشان اوصل للمليون بدي

سارة محمد
04-11-2015, 01:28
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل ......

سارة محمد
04-12-2015, 05:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

رضوى
04-12-2015, 05:37
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله الف خير
وبالتوفيق لك ولنا اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله شكرا جزيلا

ahmedtaher
04-13-2015, 12:14
السلام عليكم ... كويس جدا انك تحلم وتعمل خطة كمان للحلم علشان تنفذة ... والاهم ادارة راس المال علشان تستمر في السوق ان شاء الله
بالتوفيق ان شاء الله

User_90
04-13-2015, 12:25
ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك ...

masry928
04-13-2015, 15:57
اريد تحقيق من الفوركس كل مايتمناه اى مبتدا هوا الربح الكثير الذى يقينى من شرور الدنيا باذن الله وحينما اربح الكثير فالله يعلم ما سافعله

magic777
04-13-2015, 17:15
الماتش بتاع الأهلي ونيجيريا ، وكل يوم على كده
انما لو عاوز تبقي مليونير يبقى مش هينفع 10 نقط مطلوب على الأقل 100 نقطة والنقطة بـ 10 دولار عشان اجيب 1000 دولار في اليوم وعشان اوصل للمليون بدي

الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح
والطمع هنا اكبر اعداء المتاجر

atbill
04-13-2015, 17:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أنا هدفي هو أن أعمل دخل شهري ثابت أستطيع أن أعتمد عليه
بالتوفيق أخي العزيز

---------- Post added at 03:24 PM ---------- Previous post was at 03:23 PM ----------

بالتوفيق أخي العزيز

Miro1
04-13-2015, 17:28
ﻳﺒﺪﻭ ﻫﺬﺍ ﺗﺎﻓﻬﺎ ﻟﻠﺒﻌﺾ، ﻭﻟﻜﻦ ﻫﺬﻩ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻗﺪ ﺗﻜﻮﻥ ﺍﻟﻤﻌﻠﻮﻣﺔ
ﺍﻟﺘﻲ ﺳﻮﻑ ﺗﻤﻴﺰ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮ ﺍﻟﻨﺎﺟﺢ ﻋﻦ ﻏﻴﺮﻩ . ﻻ ﺃﺣﺪ، ﻣﻬﻤﺎ ﺍﻋﺘﻘﺪﻭﺍ
ﺑﺄﻧﻬﻢ ﻋﻘﻼﻧﻴﻴﻦ ﻳﺘﺼﺮﻓﻮﻥ ﺑﻤﻮﺿﻮﻋﻴﺔ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﻳﺘﻌﻠﻖ ﺍﻷﻣﺮ
ﺑﺄﻣﻮﺍﻟﻬﻢ . ﺃﻓﻀﻞ ﻃﺮﻳﻘﺔ ﻟﻠﺤﻔﺎﻅ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻋﻴﺔ ﻫﻲ ﺑﺘﺪﻭﻳﻦ ﻛﻞ
ﺷﻲﺀ .
ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺗﻘﺮﺭ ﻣﺎ ﺇﺫﺍ ﻛﻨﺖ ﺳﺘﻔﺘﺢ ﺻﻔﻘﺔ، ﺍﺭﺳﻢ ﺟﺪﻭﻝ ﺑﺎﻷﺳﺒﺎﺏ
ﺍﻟﺘﻲ ﺟﻌﻠﺘﻚ ﺗﻌﺘﻘﺪ ﺑﺄﻧﻬﺎ ﺻﻔﻘﺔ ﺟﻴﺪﺓ . ﻫﺬﺍ ﻳﺘﻀﻤﻦ ﺍﻟﻤﺆﺷﺮﺍﺕ
ﺍﻟﻔﻨﻴﺔ ﻭﺍﻷﺳﺎﺳﻴﺔ ﺃﻳﻀﺎ . ﺛﻢ ﺍﺭﺳﻢ ﻧﻔﺲ ﺍﻟﺠﺪﻭﻝ ﻣﺒﻴﻨﺎ ﺃﺳﺒﺎﺏ
ﻋﺪﻡ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ . ﺍﻛﺘﺐ ﻧﻘﺎﻁ ﺍﻟﻤﺪﺧﻞ ﻭﺍﻟﻤﺨﺮﺝ ﺇﺫﺍ ﻗﺮﺭﺕ ﺩﺧﻮﻝ
ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ ﻭﺍﺟﻌﻞ ﻟﻨﻔﺴﻚ ﻣﻠﺤﻮﻇﺎﺕ ﻋﻦ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ . ﻗﺪ ﻳﺘﻀﻤﻦ
ﻫﺬﺍ ﻋﻠﻰ ﻋﻮﺍﻃﻔﻚ ﺗﺠﺎﻩ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ ﻭﻗﻠﻘﻚ ﻭﻣﺴﺘﻮﻯ ﺗﻔﺎﺅﻟﻚ ﺃﻳﻀﺎ .
ﺣﺪﺩ ﻣﺎ ﺇﺫﺍ ﻛﻨﺖ ﺟﺸﻌﺎ ﺃﻛﺜﺮ ﻋﻨﺪ ﻏﻠﻖ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ، ﻭﺭﺍﺟﻊ ﺩﺍﺋﻤﺎ ﻫﺬﻩ
ﺍﻟﻮﺛﻴﻘﺔ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ . ﺑﺎﻟﻘﻴﺎﻡ ﺑﻬﺬﺍ، ﻓﺄﻧﺖ ﺗﺘﺒﻊ ﻓﻲ ﻣﺘﺎﺟﺮﺍﺗﻚ
ﻣﻨﻬﺞ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻋﻴﺔ، ﻭﺍﻟﺘﻲ ﺳﻮﻑ ﺗﻤﻨﺤﻚ ﺑﺴﺮﻋﺔ ﺍﻟﻤﻘﺪﺭﺓ ﻭﺍﻟﺘﺤﻜﻢ
ﺍﻟﻌﻘﻠﻲ ﻭﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ ﻟﺘﻨﻔﻴﺬ ﺻﻔﻘﺎﺗﻚ ﺑﻨﺎﺀﺍ ﻋﻠﻰ ﻧﻈﺎﻣﻚ ﻭﻟﻴﺲ
ﻋﺎﺩﺍﺗﻚ

ahmedibrahim258259
04-22-2015, 12:49
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي بحلم اني احقق دخل ثابت من ورا الفوركس موش بحلم اني اعمل ملايين من وراه لانك لما تدخل في المجال تقول يارب موش عاوز ملايين انا عاوز بس حاجة بسيطة لانه سوق صعب وبحوروه كبيرة
تقبل مروري

user_21
04-22-2015, 12:50
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

MAGDYABDO
04-22-2015, 13:49
فعلا اخي كلامك صحيح اي حد قبل ما يشتغل فى الفوركس لازم يعرف هو عايز ايه من السوق

abdelaziz 10
04-25-2015, 16:46
احلم يا اخي ان الفوركس يصير مصدر عيش لي انما بالطبع لازمني راس مال كبير جدا
بالتالي انا اخطط الى حيازة راس مال كبير جدا يساعدني في جعل الفوركس عمل اساسي

معتصم سباعنة
04-25-2015, 17:07
حلم اي شخص ان يصبح صاحب اعمال ولديه الكثير من الاموال - وهذا يحصل ويتحقق اذا اصرّ الشخص على احلامه - وصبر جيدا
تقبل مروري

DANDOUNE
04-26-2015, 04:38
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

mohamed12345
04-26-2015, 23:16
ولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد أنا هدفي هو أن أعمل دخل شهري ثابت أستطيع أن أعتمد عليه بالتوفيق أخي

fifi w mody
04-26-2015, 23:18
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الحقيقة اخى الفاضل انا هدفى من تجارة الفوركس هى ان اعمل دخل مميز كل شهر واحقق ارباح مهولة

نورين
04-29-2015, 23:18
السلام عليكم ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وبلتوفيق ان شاء الله

ESLAMMAN91WORK@YAHOO.COM
04-30-2015, 00:24
اخي الكريم كلامك مقنع جدا حقا القناعة كنز لا يفنى ولكن انا لست معك في موضوع ارباح البنك والله تعالى اجل واعلم تقبل مروري

Wassa04
04-30-2015, 21:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم اكييد الكل بيحلم ان
يكون ثروة في الفوركس بالتوفيق لك تقبل مروري

Abdelhedi
04-30-2015, 21:52
اللهم صل و سلم علي نبينا محمد و علي اله و صحبه اجمعين اما بعد و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته:
انا مثل جميع الناس اريد الربح من الفوركس و الربح المادي المال هههه

hamdochi
05-10-2015, 23:54
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد ان الفوركس يصير مصدر عيش لي انما بالطبع لازمني راس مال كبير جدا بالتالي انا اخطط الى حيازة راس مال كبير جدا يساعدني في جعل الفوركس عمل اساسي نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

8150017
05-10-2015, 23:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاحلام ليس لها اى حدود ولكن المهم هى الاقتناع بتنفيذ حلمك وعدم اليأس وانك تمشى فى خطوات منتظمه وتثق فى نفسك وتثق فى انك ممكن تحقق حلمك وتقدر عليه

nabil2
05-11-2015, 14:52
يمكنك ان تجد كل ما تريده من معلومات فى القسم التعليمى من فيديوهات وموضوعات وشروحات وكتب
ولدينا اعتقد دوره فى الفوركس ويمكنك ان تشارك فى الموضوعات لتتعرف على كل جديد

haythem95
05-11-2015, 16:24
كلامك مقنع جدا حقا القناعة كنز لا يفنى ولكن انا لست معك في موضوع ارباح البنك والله تعالى اجل واعلم تقبل مروري

ahmed bakry
05-17-2015, 12:46
والله يااخى الجليل انت طرحت موضوع جميل جدا وممكن كتير يشوفوه بعيد جدا وصعب التحقيق
وممكن كتير يشوفوه قريب ويقدروا يحققوه
بس اللى كاتبه ربنا هايكون
وربنا يوفق الجميع لما يطمح له

ahmed90
05-17-2015, 17:38
انا عاوز اعطيك اهم نصحتين في المنتدي والفوركس عموما وهم الاول الصبر علي الربح او الخساره ولكن في المعقول والتاني انا اراه هو اهم من الاول هي الاراده القويه سواء في تحقيق اهدافك او تحويل الخساره الي ربح

big.pharaoh
05-17-2015, 17:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. والله انت راجل تمام وفعلا كلامك منطقي .. مش عارف ليه رقم المليون دولار مسيطر على اغلب المتداولين كله منزل مواضيع عن الطريق للمليون اشمعنى المليون يعني مالهم 50 الف دولار دول عنب والله هههههههه .. الطموح حلو بس الواحد يحلم بحاجه على قده لحد ما يوصلها ويكبرها بعد كده

Ahmed Sameh
05-17-2015, 17:54
السلام عليكم ورحمه الله .. مشكور اخى الكريم على هذه اللافتة الجميلة وبالفعل هو موضع محير ان يحدد الفرد هدفه من التجارة فى هذا السوق وهو متفاوت بين الاشخاص ولكنى اعتقد ان الغالبية تدخل فى هذا المجال وتتاجر به كى يكونوا فى الاخر مليونيرات ولكنه ليس بالطريق السهل فلكى تكسب كثيرا يجب ان تخسر ايضا كثيرا ووتعلم من اخطاءك حتى لا تكررها

simoha04
05-17-2015, 18:22
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻭﺑﺮﻛﺎﺗﻪﻭﺍﻟﺼﻼﺓ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻰ ﺃﺷﺮﻑﺍﻟﺨﻠﻖ
ﻛﻮﻳﺲ ﺟﺪﺍ ﺍﻧﻚ ﺗﺤﻠﻢ ﻭﺗﻌﻤﻞ ﺧﻄﺔ ﻛﻤﺎﻥ ﻟﻠﺤﻠﻢ ﻋﻠﺸﺎﻥ
ﺗﻨﻔﺬﺓ ... ﻭﺍﻻﻫﻢ ﺍﺩﺍﺭﺓ ﺭﺍﺱ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺗﺴﺘﻤﺮ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ
ﺑﺎﻟﺘﻮﻓﻴﻖ ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ

jamila cchahed
05-17-2015, 19:00
بسم الله الرحمان الرحيم أنا هدفي هو أن أعمل دخل شهري ثابت أستطيع أن أعتمد عليه
بالتوفيق أخي العزيز
تقبل مروري
والسلام

REDA FOREX
05-17-2015, 23:18
ﺗﻨﻔﺬﺓ ... ﻭﺍﻻﻫﻢ ﺍﺩﺍﺭﺓ ﺭﺍﺱ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺗﺴﺘﻤﺮ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻮﻕ
ﺗﻨﻔﺬﺓ ... ﻭﺍﻻﻫﻢ ﺍﺩﺍﺭﺓ ﺭﺍﺱ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﻋﻠﺸﺎﻥ ﺗﺴﺘﻤﺮ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻮﻕ

snnaky
05-30-2015, 15:17
النهارده انا هتكلم عن موضوع مهم جدا لنا كلنا ولو ركزتم معايا ستجدوه اهم موضوع يهم كل واحد فينا
الموضوع ببساطة هو اجابة السؤال الآتي : انت بتحلم بايه ؟؟ وبمعنى آخر انت عاوز ايه من الفوركس ؟؟
طيب ليه ده اهم سؤال .. لأن على اساسه هيكون مسلكك في التجارة .. يعني لو عاوز تاكل وتشرب بس
ستجد نفسك بتفتح صفقة وتحدد هدف 10 نقط بس والنقطة بدولار يعني 70 ج مصري كده جبنا اكل العيال رضا ياعم قوم بقه نتفرج على الماتش بتاع الأهلي ونيجيريا ، وكل يوم على كده
انما لو عاوز تبقي مليونير يبقى مش هينفع 10 نقط مطلوب على الأقل 100 نقطة والنقطة بـ 10 دولار عشان اجيب 1000 دولار في اليوم وعشان اوصل للمليون بدي 1000 يوم اشتغل فيهم ما اخسرش ولا يوم يعني 4 سنين
مين اللي يقدر يعمل كده ؟؟ وايه استراتيجية دي اللي مابتخسرش وهل كل يوم هجيب 100 نقطة بالضبط ؟؟!! وعشان كده ستجدني عصبي جدا ولو خسرت يوم هكون مكتئب لا دا لو ماجبتش في يوم الـ 100 نقطة يبقى لازم اعوضه في يوم آخر وعشان عصبي ومشدود صدقوني هخسر.. هخسر .. هخسر .. انا سامع واحد بيقول انت ليه بتحبط من عزيمتنا يامولانا ما تسيبنا نحلم مش يمكن نقدر ؟؟ .. اقولك وممكن ما نقدرش برده .. أه سمعتك وانت بتقول قول عاوز تقول ايه خلص .. حاضر .. حاضر.. ياجماعة مش لازم مليون .. وفيه والله ارقام تانية ظريفة برضه مثلا 100000 دولار ياه جميل اوي .. اقولك اسمع دي عندي رقم احسن منه 50000 دولار عارف دول كام بالمصري 350000ج على الأقل يعني نقول مثلا شقة في اونست بـ 75000 بفرشها وشبكة لاحلى عروسة بنت متواضعة بـ 50000ج ومصاريف فرح وتموين في البيت بـ 25000 يعني كده صرفنا 150000 فاضل 200000ج نجيب عربية لزوم الدلع نقول بـ 50000ج واحط الباقي في البنك 150000ج يحيبو ارباح شهرية 1200ج على الأقل .. وخلاص كده آكل شارب نايم من غير شغل وبعيش نفس حياة المليونيرات .. اقصد من كلامي يعني مش لازم مليون ممكن احلم بـ 50000دولار ولما احققهم هعيش برضه حياة المليونير ..
يعني القناعة .. ولينا كلام فني بقه مترتب على هذا الكلام كونوا معنا.. بتحلم بايه 1فالى هناك

ياعم ارحمنا بقى من ام المواضيع المكررة دى والتى لا طائل من وراءها الا اختلاس البونص بدون اى افادة لأى عضو
اعتقد ان الأعضاء المبتدأين يحتاجون الى توافر معلومات تنفعهم فى التداول وليسوا فى حاجة الى احلام والذى منة
ياريت نهتم بما يفيد الأعضاء ومافيش مانع انك تربح بونص انما تكرار للمواضيع كدة حرام

محمد ادم
05-30-2015, 18:41
الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير
في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في
السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح والطمع هنا
اكبر اعداء المتاجر تقبل مروري....

محمود مرعى
05-30-2015, 18:59

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا استاذ محمد وانا عايز اقول اقول لحضرتك ان فعلا حسابيا حضرتك بتتكلم صح
انما عمليا من المستحيل انك تلاقى فعلا تاجر قدر انه يحقق صفقات على مدار اربع سنوات بنجاح كبير كده

soad labib sadek
05-30-2015, 19:23
اخي الفاضل السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بجد موضوعك رائع و اسلوبك شيق و في روح الفكاهة كمان و اللي خلاني باقرا الموضوع من غير ملل و بالطبع اغلب المتاجرين العرب حاتلاقيهم داخلين الفوركس عشان مصروف او "اكل العيال" كما ذكرت عشان كدة ماتلاقيش العرب مسيطرين علي السوق زي سيطرة الغرب

تحياتي

Kiing
06-02-2015, 03:57
ممكن متلا انه من هناك راجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة تم متلا معه بالقيام بهذا ممكن متلا انه فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك اي انه ممكن متلا بسرعة المقدرة فقط

العراقي
06-05-2015, 23:52
يكون ثروة في الفوركس بالتوفيق لك تقبل مروري

mohamedpopo
06-06-2015, 00:04
انا لا اطمع في الكثير
كل ما الله يعطينى سوف ارضى به
فانا قنوع و لا اخطط لمبلغ كبير
الان انا لسا مبتدئ

bilal86
06-06-2015, 03:37
الاتبعاد عن الطمع وتسيير راس المال الجيد اضافة الى التحليل الفني الاساسي الجيد وتوفيق من الله وانت ستجني ثمارك

الطمع يقتل صاحبه وهذا هو العدو الااول للبشر

ziyaddn
06-06-2015, 16:20
اخي الفاضل .. انا اعتقد انه لا يمكنك ان تتداول 24 ساعة في اليوم لاننا بشر ولازم نرتاح في اغلب
هذا الوقت و بالتالي لازم فقط اننا نختار احلى وقت تداول من هذه ال 24 ساعة حـتى يكون دخولنا موفق

faisseli
06-06-2015, 17:10
اكبر اعداء المتاجر تقبل مروري

ibrahim forex
06-06-2015, 17:51
افضل شئ هو انك تحدد هدفك ومن خلاله تقدر ان تحقق الكثير من الارباح وهو موضوع مهم جدا وبيسهل الحال ومن خلاله
تقدر ان تحقق الكثير من الارباح وتكون عارف ايه هى خطواتك اتمنى التوفيق للجميع

magic777
06-06-2015, 19:17
اكبر اعداء المتاجر تقبل مروري

ده الصح اخي واحنا هنا لما بنعاند السوق احنا الي بنخسر في النهايه مش السوق وبيغلبنا اهم حاجه للمتاجر نا انه يتعلم كويس ازاي يعمل في المجال
ده بدون مخاطره ويمشي مع السوق

جابر1979
06-06-2015, 19:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
فعلا اخي فالصناعة كنز لا يفنى و تجد نفسك داءما في السوق للتداول و تجني الأرباح و لو قليلة ، بالتوفيق

مصراوى
06-06-2015, 19:25
اخى الفاضل فى الحقيقة اتمنى النجاح فى هذا العهمل والربح من خلالة وتحقيق الكثير مما اتمنى وبالتوفيق للجميع والربح الدائم من عملاق الاسواق

omar samy
06-06-2015, 20:16
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.

ehabbob
06-06-2015, 20:30
اللهم ان كان رزقى فى السماء فانزله وان كان فى الارض فاخرجه وان كان بعيدا فقربه وان كان قريبا فيسره وان قليلا فكثره وان كان كثيرا فبارك لى فيه
اللهم اميييين

bob_b
06-06-2015, 20:42
اخي الفاضل كل شخص قاصد الفوركس فحلمه الاكبر هو تحقيق دخل قار منه و لما لا تحقيق ثروة و هذا ليس صعبا او مستحيلا انما يتطلب العمل و الصبر و بالتوفيق لك و للجميع

mhamdy
06-06-2015, 20:44
اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد
اللهم ارزقنا الحلال
ونرجو الاستفاده الدائمه باذن الله
جزاكم الله كل خير

alaa ali
06-06-2015, 20:45
اهلا بكم
انا بحلم يكون عندى خبرة معقولة من الفوركس تودى الى الارباح واكون قادر على قراءة المنصة جيدا
بالتوفيق

ayoub321
06-06-2015, 20:55
بس الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي الكريم على هذا الموضوع الرائع والمفيد
ربما هدفي هو مدخول شهري ومدخول سنوي محترم
اتمنى لنا ولكم التوفيق والناجح

MONTASR SHABAN
06-06-2015, 21:26
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي بحلم اني احقق دخل ثابت من ورا الفوركس موش بحلم اني اعمل ملايين من وراه لانك لما تدخل في المجال تقول يارب موش عاوز ملايين انا عاوز بس حاجة بسيطة لانه سوق صعب وبحوروه كبيرة
تقبل مروري

mh2015
06-06-2015, 21:32
الفوركس مش زي ما انت متهيل ايا خي الكريم الفوركس علم صعب جدا وتجارة مهما كسبت فيها سوف تخسر ودي الصعوبة مشتحيل تخثث ربح اديم ......تجحياتي للك

abdoujames
06-06-2015, 21:33
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي بحلم اني احقق دخل ثابت من ورا الفوركس موش بحلم اني اعمل ملايين من وراه لانك لما تدخل في المجال تقول يارب موش عاوز ملايين انا عاوز بس حاجة بسيطة لانه سوق صعب

Roshdy
06-06-2015, 22:17
بحلم انى احقق كل احلامى وطموحاتى وبالنسبة للفوركس يكون ليه راس مال كبير
واستطيع باذن الله تحقيق دخل مادى ثابت منه ويكون ليه عدة حسابات

ilyes chaieb
06-06-2015, 23:44
انا باحلم بتحقيق 100 الف دولار من الفوركس .. بالطبع براس مال صغير و ان شاء الله احقق الهدف .. بالتوفيق و تقبل تحياتى

marwanadam
06-07-2015, 00:52
احسنت صديقى
من فترت وانا حبب ان اكتب موضوع متل هدا لانه فى الصميم الحياة اليومية
على الشخص ان يضع سقف لاحلام ولخيالو كى يعيش على ارض الواقع بلاش احلام اكبر من اتتحقق وانت داخل ب 100 دولار وتريد كم هائل من الدولارات
مش ممكن سلم النجاح خظوت خظوت
والله المستعان

omar samy
06-07-2015, 03:20
سجّل كل شيء:

محمد عز الدين عيد خضري
06-07-2015, 03:28
بسم الله ما شاء الله عليك اخي الكريم انت متفائل جدا
مبدئيا بعد تجارب 3 سنين بالفوركس مفيش حاجه اسمها رتم منتظم يعني اربح مثلا 100 نقطة باليوم
لاني كل يوم بظروفه والاهم العلم

hmadnah123
06-07-2015, 11:16

oualid25
06-15-2015, 01:13
ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺗﻘﺮﺭ ﻣﺎ ﺇﺫﺍ ﻛﻨﺖ ﺳﺘﻔﺘﺢ ﺻﻔﻘﺔ، ﺍﺭﺳﻢ ﺟﺪﻭﻝ ﺑﺎﻷﺳﺒﺎﺏ
ﺍﻟﺘﻲ ﺟﻌﻠﺘﻚ ﺗﻌﺘﻘﺪ ﺑﺄﻧﻬﺎ ﺻﻔﻘﺔ ﺟﻴﺪﺓ . ﻫﺬﺍ ﻳﺘﻀﻤﻦ ﺍﻟﻤﺆﺷﺮﺍﺕ
ﺍﻟﻔﻨﻴﺔ ﻭﺍﻷﺳﺎﺳﻴﺔ ﺃﻳﻀﺎ . ﺛﻢ ﺍﺭﺳﻢ ﻧﻔﺲ ﺍﻟﺠﺪﻭﻝ ﻣﺒﻴﻨﺎ ﺃﺳﺒﺎﺏ
ﻋﺪﻡ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ . ﺍﻛﺘﺐ ﻧﻘﺎﻁ ﺍﻟﻤﺪﺧﻞ ﻭﺍﻟﻤﺨﺮﺝ ﺇﺫﺍ ﻗﺮﺭﺕ ﺩﺧﻮﻝ
ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ ﻭﺍﺟﻌﻞ ﻟﻨﻔﺴﻚ ﻣﻠﺤﻮﻇﺎﺕ ﻋﻦ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ . ﻗﺪ ﻳﺘﻀﻤﻦ
ﻫﺬﺍ ﻋﻠﻰ ﻋﻮﺍﻃﻔﻚ ﺗﺠﺎﻩ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ ﻭﻗﻠﻘﻚ ﻭﻣﺴﺘﻮﻯ ﺗﻔﺎﺅﻟﻚ ﺃﻳﻀﺎ .
ﺣﺪﺩ ﻣﺎ ﺇﺫﺍ ﻛﻨﺖ ﺟﺸﻌﺎ ﺃﻛﺜﺮ ﻋﻨﺪ ﻏﻠﻖ ﺍﻟﺼﻔﻘﺔ، ﻭﺭﺍﺟﻊ ﺩﺍﺋﻤﺎ ﻫﺬﻩ
ﺍﻟﻮﺛﻴﻘﺔ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ . ﺑﺎﻟﻘﻴﺎﻡ ﺑﻬﺬﺍ، ﻓﺄﻧﺖ ﺗﺘﺒﻊ ﻓﻲ ﻣﺘﺎﺟﺮﺍﺗﻚ
ﻣﻨﻬﺞ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻋﻴﺔ، ﻭﺍﻟﺘﻲ ﺳﻮﻑ ﺗﻤﻨﺤﻚ ﺑﺴﺮﻋﺔ ﺍﻟﻤﻘﺪﺭﺓ ﻭﺍﻟﺘﺤﻜﻢ
ﺍﻟﻌﻘﻠﻲ ﻭﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ ﻟﺘﻨﻔﻴﺬ ﺻﻔﻘﺎﺗﻚ ﺑﻨﺎﺀﺍ ﻋﻠﻰ ﻧﻈﺎﻣﻚ ﻭﻟﻴﺲ

wafaa benhsain
06-15-2015, 01:14
شكر ا لك وبالتوفيق اذا كان الرافعه قرض غير نفع كما نرى احنا هنا بنشتغل على حسابات اسلاميه خاليه من فوائد التبييت بس على العموم مشكور على هذه المعلومات واكيد لازم ناخدها فى الاعتبار ونسال تانى معلومات مهمه وقيمه وبجداااااااا طمنتنا انى الفوركس نظااااااااااااااااااام اسلامى ويااااااااااااااااااااااا رب وفقنا جميعا مشكور أخي الكريم على المجهود المبدول، بارك الله فيك و جعلها في ميزان حسناتك إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله
يكون ما نفعله حلال والله اعلم اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠ شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله الف خير

forexaly5
06-15-2015, 01:18
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته هو صعب شوي أخي لا تخسر و لا يوم و كذلك أربعت سنين قليلا جدا لتحقيق ذلك المهم هو أن تحاول وإنشاء الله كل خير و بركة

mechanical
06-20-2015, 21:05
السلام عليكم ... اولا شكرا علي الموضوع اللي انت تعبت في كتاببتة ... من الممكن فعلا تحديد هدف اولي وبعدها من الممكن تحديد اهداف تانية لو انت عايز
بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي

mohamed12345
06-21-2015, 14:56
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد أنا هدفي هو أن أعمل دخل شهري ثابت أستطيع أن أعتمد عليه
بالتوفيق أخي العزيز

gootdf
06-21-2015, 16:52
لا يمكنك ذلك ابدا للأسف .. مع العلم هناك في صفحة البيانات الشخصية ما يوحي
بامكانية التغيير لكن هذا غير صحيح فقد حاولت مرارا وتكرارا دون جدوي لأننا من اصحاب البونص

Kiing
06-26-2015, 03:29
ممكن متلا انه عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، تم منه متلا انه ممكن ان ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تم منه متلا انه ممكن ان تعتقد بأنها صفقة جيدة تم منه مع المؤشرات

one god
06-26-2015, 21:27
طبعا الحلم من وراء الفوركس لدى الكل انه يربح المال ولا غير ذلك لانه سوق الاموال
بالتالي لن تجد اي واحد في الفوركس يتاجر من اجل غرض اخر غير الربح المادي

MEDHAT MOUSTAFA
06-29-2015, 03:52
سجّل كل شيء:

۰۪۫M۪۫۰۰۪۫A۪۫۰۰۪۫X۪۫۰
06-29-2015, 03:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاحلام ليس لها اى حدود ولكن المهم هى الاقتناع بتنفيذ حلمك وعدم اليأس وانك تمشى فى خطوات منتظمه وتثق فى نفسك وتثق فى انك ممكن تحقق حلمك وتقدر عليه

Mona forex
06-29-2015, 04:04
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

bahoma310
06-29-2015, 04:06
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا اعجبني الفوركس ليس لانه فيه اموال بل فيه خطط و استراتيجيا و ان احب هده الاشياء
ارجو ان اكون قد افدتك بمشاركتي تفبل مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي للنجاح للاعضاء الجدد و شكرا

Mona forex
06-30-2015, 16:12
ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك .

chirikhan
07-02-2015, 06:50
ارى انه لا يحق لي ان احلم في الاثناء الحالية لاني مبتدا ولم اعرف بعد ما يوجد مستقبلا
انما في الواقع ارى ان كل ناجح في السوق مر من الهواية وكل واحد منا ممكن ينجح

العراقي
07-13-2015, 15:36
بس الله الرحمن الرحيم

dhmo
07-13-2015, 18:53
بس الله الرحمن الرحيم

ده الصح وكمان حاليا طبعا علشان السوق ده بقى متذبذب جدا فالحل يكون العمل على الفريمات الصغيره افضل حل وهيكون افضل ليك طبعا علشان اصلا معظمنا حساباتنا صغيره
فااكيد هيكون الهدف القريب افضل والربح البسيط

AH3
07-16-2015, 14:45
فى بدايه اى صفقه يكون المتداول شديد الخوف ولا يرغب فى اى تقصر حتى لا يتحمل الخساره ويشعر بانه خطاه ولكن مع كثر التجارب يصبح الشخص لديه القدره على بدء صفقه مع استخدام الستوب لوز وبعد ذلك تركها لحين

Chima
08-20-2015, 16:12
اخي الكريم كلامك مقنع جدا حقا القناعة كنز لا يفنى ولكن انا لست معك في موضوع ارباح البنك والله تعالى اجل واعلم تقبل مروري........................

amramr
08-20-2015, 16:23
اريد تحقيق من الفوركس كل مايتمناه اى مبتدا هوا الربح الكثير الذى يقينى من شرور الدنيا باذن الله وحينما اربح الكثير فالله يعلم ما سافعله

classic_trader
08-20-2015, 16:29
في رايي انه يمكن تحقيق الكثير من الطموحات عن طريق
الفوركس فقط بشرط المتاجرة بشكل سليم و دون مخاطرة خاصة

ASMAA TAHA
08-25-2015, 23:06
اكيد طبعا كل واحد فينا بيحلم بالعائد المادى وانا احلم ايضا بان اكون خبيرة فى سوق الفوركس فالعائد المادى لا يمكن ان ياتى بدون خبرة ابدا لابد ان ياتى مع الخبرة موضوع اكثر من رائع شكرا جزيلا لك

dhmo
08-26-2015, 16:54
في رايي انه يمكن تحقيق الكثير من الطموحات عن طريق
الفوركس فقط بشرط المتاجرة بشكل سليم و دون مخاطرة خاصة

والمتاجر تكون مع الخبره لاننا اخي الخبره هنا هتيجي بالتعلم ولو انت استعديت كويس واتعلمت ودربت نفسك اكيد هتقدر تتعلم وتصل لما تريد بعد كده ولكن لازم تتعلم الاول وتعرف
ازاي تحقق النجاح الي انت بتحلم بيه

ynwa1892
08-26-2015, 17:04
السلام اخي انا ارى ان الفوركس سيحقق لي جميع ما اطمح اليه من احلامي ويحقق لي دخل رائع هذا ما اريده وهذا بعد ادارة راس مال قوية بالطبع
وفقك الله

tarik46
09-09-2015, 19:33
الحلم شيء جميل و مهم و يعتبر القوة التي تدفعك للقيام بما تعتقد انه سيوصلك الى اهدافك و لكن حسب رايي
يشترط ان يكون الحلم قابلا للتحقيق و ان يتطور حسب تطور العمل الذي تقوم به لكي لا تحبط بعد ذلك
اتمنى لك ارباحا وفيرة

mokhtarss
09-09-2015, 19:52
لا يوجد حد ادنى للمتاجره فى الفوركس فمن الممكن ان تتاجر بمبلغ 5 دولار لكن سوف تجد ان الارباح قد تكون متناهيه الصغر فعليك ان تزيد من هذه المبالغ الى حد ما عن طريق البونص

farajiing
09-09-2015, 23:46
الفوركس يصير مصدر عيش لي انما بالطبع لازمني راس مال كبير جدا بالتالي انا اخطط الى حيازة راس مال كبير جدا يساعدني في جعل الفوركس عمل اساسي

Mohcin3
09-11-2015, 14:42
سلام عليكم ورحمة لله تعالى وبراكاته
وصلاه وسلام علا اشرف مرسلين
انا احلم بتعلم حبره اكتر وتوفق في فوركس
تقبل مروري

Dr.TraDeR
09-11-2015, 15:16
السلام عليكم ورحمةا لله وبركاته
اما بعد اخويا العزيز كلامك صحيح يعني كل شيء في الفوركس لازم له التخطيط ووضع طريقة وهدف تقريبا يكون محقق يعني لو ما في مخاطرة كبيرة

khabouss
09-11-2015, 15:22
السلام عليكن و رحمة الله وبركاته
اخي الكريـم شكرا على المعلومات القيمة و بالتوفيق لجميع المتداولين المصريين و غيرهم
وشكرا

karimovtich
09-11-2015, 15:46
اخي الكريم شكرا علي موضوعك الجميل ولكن القناعه كنز لا يفني ولا يجب ان تكون مليونير لكي تكون سعيد السعاده لا تشتري بالمال عليك ان ترضي حتي باقل من عشره دولار في اليوم وهو جيد جدا

طه 15
09-11-2015, 15:49
السلام عليكم
وضوح الرؤيا لتمسك بخطة المتاجرة وعدم محاولة الانتقام من السوق عند الخسارة , يجب أن تعلم ان السوق لايهتم بك او بغيرك من المتاجرين , انت فقط تستطيع حماية نفسك من السوق , لاتحاول ابدا أن تحارب السوق لمجرد خسارة صفقة او اكثر , انت لاتستطيع ان تحارب السوق ولكن تستطيع ان تحمى نفسك وهو الاساس .

XMPS
09-11-2015, 15:55
اخي الكريم اعتقد ان مجال الفوركس يصير بمتابة مصدر عيش لي شخصيا انما بالطبع يلزمني راس مال كبير جدا وبالتالي انا اخطط الى حيازة راس مال كبير جدا يساعدني في جعل الفوركس عمل اساسي

samir33
09-14-2015, 15:00
يعني كل واحد يحلم كما يريد و كل انجاز مهما كان كبير حتى لو كان الصعود الى القمر
يبدا بحلم صغير ثم يتطور حتى يصبح حقيقة بعد العمل الجاد و المتواصل و بعد عدة محاولات فاشلة

dhmo
09-15-2015, 02:00
يعني كل واحد يحلم كما يريد و كل انجاز مهما كان كبير حتى لو كان الصعود الى القمر
يبدا بحلم صغير ثم يتطور حتى يصبح حقيقة بعد العمل الجاد و المتواصل و بعد عدة محاولات فاشلة

لنحقق حلمنا لازم نهتم بمرحله التعلم وطبعا اخي العمل على الحساب الديمو هنا بيكسب المتاجر الخبره القويه الي بها يقدر يعمل على الحساب الحقيقي بعد كده بدون اي خسائر كبيره
على الاقل وهتكون الخسائر الخاصه به محدوده

kimo1
09-15-2015, 09:48
مرحبا اخى و شكرا لك على طرح هذا السؤوال في رأي افضل استراتيجية هى الترند المكسور فهى استاتيجية قوية و تعتمد على التحليل الكلاسيكي بالدجة الاولى حتى انك ما فيه حاجة لاستعمل المؤشرات الفنية

abc
09-15-2015, 12:25
يمكننا بالفعل تحقيق الكثير من الارباح في الفوركس و الدليل هو نتائج الكثير
من المتداولين و لكن قبل ذلك يلزمنا الخبرة في المجال بالتوفيق للجميع

med1985
09-19-2015, 16:41
السلام عليكم ... كويس جدا انك تحلم وتعمل خطة كمان للحلم علشان تنفذة ... والاهم ادارة راس المال علشان تستمر في السوق ان شاء الله
بالتوفيق ان شاء الله

MOURSAK76
09-19-2015, 17:03
حلم كل مبتدا منا ان يحقق أرباح يومية تغنيه عن العوز والحاجة
وذلك لا يتأتى الا بالعلم والتعلم والعمل بما نتعلمه

moh19DZ
09-19-2015, 20:30

tawfik999
09-19-2015, 21:37
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي العزيز
اشكرك يا اخي على شرح الذي اعطيت لنا واتمنى لك الربح و تقبل ردودي

محمد عماد الحامى
09-19-2015, 22:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى المحترمين
انا عضو جديد فى الفوركس واحلم بان اكون من اعظم الخبراء فى الفوركس

dhmo
09-20-2015, 02:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى المحترمين
انا عضو جديد فى الفوركس واحلم بان اكون من اعظم الخبراء فى الفوركس

يبقى تحاول تتعلم كويس جدا اخي وايضا اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده
وتكون قواعد المعلومات عندك كامله

lolojo402
09-20-2015, 22:48
موضوع شيق بس همه 100 نقطه في الاسبوع حلو لو معاك رأس مال كويس

المهم موضوع حلو بس مش لازم اكون مليونير المهم ربنا يسهلها و نحافظ علي الربح صلي علي رسول الله

tasabeh
09-20-2015, 23:40
انا بحلم ان احصل على المال الذى يجعل حياتى افضل بحيث اشترى بيت وسيارة ويكون لدى رصيد فى البنك واحصل على دخل جيد من خلال العمل فى التداول فى سوق تجارة العملات الاجنبية واتمنى للجميع حظ سعيد

ranimdammar
09-20-2015, 23:51
لقد قرات في مقالات ان علينا ان نسال انفسنا هل ربحنا في هذا الشهر ام لا ولا تفكر كم ربحت
لانه لو نفكر في كمية الربح اكيد اانا نشوش على انفسنا بل لابد ان نحاول الربح في كل شهر وماكتبه الله هو اك من القدر ونشكر الله عليه

razgallah
09-23-2015, 13:39
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
يمكنك فعل هذا في اقل من سنة و عوض عن الاستارتيجية التقليدية
ابحث عن الخوزمياتاو تعضيم الارياح
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

best1
02-24-2016, 20:01
في مؤتمر أرجوس للنفط الخام في الشرق الأوسط والمنعقد بمدينة أبوظبي "يجب أن تتحرك الدول من أوبك وخارجها سريعا لإعادة التوازن لإمداد النفط والطلب العالمي وإلا فسيتفاقم الضرر وسيستغرق إصلاحه وقتا."

take-profit
02-24-2016, 22:17
في البداية كان لدي احلام كثيرة اولها منتدي كبير و مشهور يقدم العروض و يعلم المبتدئين
الفوركس بطريقة مختصثرة و صحيحة و تفاعل و مكسب للجميع

aboubakr el ayach
02-24-2016, 22:20
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب في الحقيقة الفوركس هو وسيلة فعالة لجلب الربح لكن غالبا ما يحتاج الى الكثير من الوقت عدم بناء الاساس، فإذا اردت مثلا أن تكسب المال من الفوركس فعليك أولا ان تقوم بايصال راس مالك الى مبلغ محترم كالف دولار

Mohamedbonna
02-24-2016, 22:23
السـلام عليـكم ورحـمة الله وبركاته . الحاجه الي المفـروض نتـفق عليها كلنا وهي " وما يمليء فم ابن ادم الا التراب " الصـراحه انا بـحلم اني اكـون 500 دولار ويـكون لي دخل ثابت بس ياارب بس , واهم حاجه في الفـوركس انا داخل بيها هي الـقناعه يعـني اجمع 20 دولار في الـيوم في الفـوركس وهكتفي بيها وبالتـوفيق لك ولكل الاعضاء وتقبـلوا مروري وتحياتي

chouaib112
03-06-2016, 23:48
ﻳﺒﺪﻭ ﻫﺬﺍ ﺗﺎﻓﻬﺎ ﻟﻠﺒﻌﺾ، ﻭﻟﻜﻦ ﻫﺬﻩ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻗﺪ ﺗﻜﻮﻥ ﺍﻟﻤﻌﻠﻮﻣﺔ
ﺍﻟﺘﻲ ﺳﻮﻑ ﺗﻤﻴﺰ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮ ﺍﻟﻨﺎﺟﺢ ﻋﻦ ﻏﻴﺮﻩ . ﻻ ﺃﺣﺪ، ﻣﻬﻤﺎ ﺍﻋﺘﻘﺪﻭﺍ
ﺑﺄﻧﻬﻢ ﻋﻘﻼﻧﻴﻴﻦ ﻳﺘﺼﺮﻓﻮﻥ ﺑﻤﻮﺿﻮﻋﻴﺔ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﻳﺘﻌﻠﻖ ﺍﻷﻣﺮ
ﺑﺄﻣﻮﺍﻟﻬﻢ . ﺃﻓﻀﻞ ﻃﺮﻳﻘﺔ ﻟﻠﺤﻔﺎﻅ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻋﻴﺔ ﻫﻲ ﺑﺘﺪﻭﻳﻦ ﻛﻞ
ﺷﻲﺀ .

rinho1991
03-07-2016, 17:04
الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح
والطمع هنا اكبر اعداء المتاجر

Ahmed Ab
03-07-2016, 18:47

harimeche
03-07-2016, 19:52
الســــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

اهلا اخــــي وتسلم على الطرح لكن أضن أنك على خطإ في بعض النقاط

الوصول للأهداف الكبيرة قد تأتي ب10 نقاط مع تكبير اللوت وهدا ممكن

في المنصة

اكرم التميمي
03-07-2016, 20:00
لكل متداول حلمه وطريقه تفكيره وكيف يفكر وماذا يريد من دخوله الى سوق الفوركس بالنسبه لي لااطمع كثيرا واحب الربح القليل وبدون اي مشاكل تحصل لي
تقبل مروري

aissahd
03-07-2016, 20:31

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

dhmo
03-07-2016, 21:00
الســــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

اهلا اخــــي وتسلم على الطرح لكن أضن أنك على خطإ في بعض النقاط

الوصول للأهداف الكبيرة قد تأتي ب10 نقاط مع تكبير اللوت وهدا ممكن

في المنصة

الاهداف الكبيره تحتاج راس مال كبير ولازم يكون فيه اداره راس مال سليمه كل حجم راس مال علشان المتاجر يقدر بالفعل يعمل ويحقق الربح الي هو عاوزه ويكون قادر انه يبعد عن
طريق المخاطره ويكسب بانتظام

rinho1991
03-09-2016, 16:05
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله الف خير

hamza215rix
03-09-2016, 16:07
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
89

talel babchia
03-09-2016, 16:47
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح
والطمع هنا اكبر اعداء المتاجر.................................... ...............وبالتوفيق

ملاك الروح
03-09-2016, 18:19
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بالفعل كل منا له محلم معين لكن نحتاج لراس مال او وقت حتى تتحق نلك
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

islamhd
03-09-2016, 20:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

karinho1991
03-19-2016, 20:59
بالتوفيق أخي العزيز

mohamedforex4
03-20-2016, 00:53
اكييييييييد بحلم بكل ما هو رائع . :) بس طبعا مش من فراااغ . لان من زرع حصد . واهم شئ الالزام
بكافه قواعد السوق حتي يحترمك السوق كما تحترمه . :) وشكرا وبالتوفيق للجميع .

hossam elsayed
03-20-2016, 01:14
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخى الفاضل انتا تكلمت عن الفوركس بايجاز جميل و شكل كويس
جزاك الله خيرا اخى فالفوركس يستحق عشرات الموضوعات مثل هذا الموضوع بارك الله فيك اخى

mohamedforex4
03-20-2016, 18:47
بسم الله الرحمن الرحيم . بدايه يا جماعه . اكيد طبعا لكل واحد مننا حلك كبير . وبيتمني يحققه .
ونمتني ايضا من كل واحد . انه يسعي لتحقيق اهدافه . :) وشكرا

locos
03-20-2016, 18:49
قبل الحلم والتفكير في الربح ماذا اعددت لذلك كمتداول
هذا السؤال
يجب على كل متداول ان يتعلم اولا جيدا سوق الفوركس وياخذ الخبرة
ثم يفكر في الربح الكبير والحلم بالملايين ولو ان الامر ليس بتلك السهولة
شكرا

haoundz
03-20-2016, 18:51
أنا هدفي هو أن أعمل دخل شهري ثابت أستطيع أن أعتمد عليه خاصه و اني بلا عمل حاليا
ارجو التؤفيق للجميع

latraaa
03-20-2016, 22:23
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة و الراقية التي تقدمت بها و التي اتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله في المستقبل القريب

yousse
03-20-2016, 22:31
كل شخص في الدنيا له حلم خاص يعملو من أجله وقد يقوم بالمستحيل من أجل أن يقوم به ولكن أي شخص بإمكانه أن يصل على الحلم الدي يريده إدا كان يتق في نفسه وقدرته

mhamadfor
03-26-2016, 00:06
تقبل مروري

doaa sary
03-26-2016, 04:19
عندك حق جدا
الطمع وحش
وال10 دولار رضا
80ج يوميا
ولا اى شغلانة
هتجيب منها المبلغ ده
موضوع مهم ومميز جداا

احمد عبد الباسط
04-19-2016, 23:56
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
انت لو مشيب بالمبدا دة انت مش هتبقى مليونير انت هتبقى برنس بس ماشفت حد بصراحة بيكمل بالمنطق دة

ashmawey
05-28-2017, 23:17
بالفعل فالقناعة في مجال الفوركس وعدم التسرع في الدخول في الصفقات له شأن كبير في الحفاظ على حسابك و الاستمرار في مجال الفوركس بعيدا عن الجازفة التي لا داعي لها

bassoumy
05-28-2017, 23:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بحلم يا اخي الكريم ان احقق ثروهكبيره من التجاره بسوق الفوركس الشهير والله يوفقنا ويكرمنا ونحقق رباحكبيره من السوقونسحبها بسلام

Mohamed Youssef
05-28-2017, 23:57
بسم الله الرحمن الرحيم
منشور جميل ورائع
بارك الله فيك علي هذا الموضوع الرائع
اتمني لك النجاح في الفوركس والتداول

capoeira
05-29-2017, 00:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الحلم يجب ان يكون مناسب للامكانيات من اجل الا تقع فى
مشكلة ان الحلم كبير فلما تجد ان امكانياتك المتواضعة لا يمكنها تحقيقه تشعر بيأس كبير لذلك
يجب ان يكون الحلم على نفس المستوى مع الامكانيات

zakariacr07
05-30-2017, 10:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أحلم بأن أكون ناجح في هذا المجال و بالتالي الربح مفروغ من أمره لأنه بالنجاح أكيد يكون الربح

colonel
05-30-2017, 10:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا احلم بان اتوصل
لاستراتيجية تداول نسبة نجاحها 99.99% وساكون اغنى شخص فى العالم
تقبل مرورى

سيد2017
05-30-2017, 10:47
انا بصراحة هدفي يا اخي اني اكون متداول ناجح في الفوركس واحقق الحرية المالية التي احلم بها وان اكون مثل الاستاذ مصطفي بالخياط

سليم الحمادي
05-30-2017, 16:03
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
شكرا جزيلا على مشاركتك الهادفه والممتعة بشكل عام
لكن اذا حلمك كبير ضروري يكون نقاطك اكثر وعقودك اكبر
حتى تصل للحرية الماليه
وبالتوفيق لك ولنا ان شاء الله..

mid0killer
05-30-2017, 16:12
بحلم ان ربنا يرضي عني ويتوب عليا من المعاصي والذنوب ويرزقني من حيث لا احتسب بالصحه والستر والعمل الحلال والزوجه الصالحه والمسكن المريح والذريه الصالحه وحسن الختام وبالتوفيق للجميع بالسوق والتداول

ahmedmahmoud2017
05-30-2017, 16:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اكبر حلم بتمني تحقيقة هو الوصول للكفاية فقط ولا قصور ولا فلل الكفاية والحمد لله والستر طبعا تقبل تحياتي

M0hsenalawady
05-30-2017, 16:18
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته تحياتي
اخي العزيز اعتقد ان حلمي حاليا هو التدريب الجيد حتي اصل لمرحلة الاحتراف في مجال الفوركس

KARIM2017
05-30-2017, 16:18
تحيه طيبه وبعد
اخي الفاضل من الممكن ان نحققك اكثر من المليون ولكن بشرط
التعلم الجيد بدون اي قيود وبداء بادراراه راس مال جيده

rayzigar
05-31-2017, 00:06
لا احلم باحلام يا اخي فوق العادة بل فقط في تكوين راس مال جيد وتحقيق ارباح جيدة في السوق لا غير طبعا
انما بالتاكيد الاهداف لا حدود لها فمع تحقق كل حلم ممكن الواحد يخطط لحلم اخر واهداف اخر فهذا هو البشر

M0hsenalawady
06-04-2017, 05:36
اخي العزيزمتفق معاك في هذا الكلام تماما القناعه كنز لا يفنى والصغير مسيره يكبر مع الوقت والدراسات والخبره

hooda
06-29-2017, 03:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لو عاوز تبقي مليونير يبقى مش هينفع 10 نقط مطلوب على الأقل 100 نقطة والنقطة بـ 10 دولار عشان اجيب 1000 دولار في اليوم. تقبل مروري

عاطف محمد
06-29-2017, 03:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله الف خير وبالتوفيق لك ولنا اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله شكرا جزيلا

nour3iny
06-29-2017, 06:57
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
تمام كلامك اوى بس لازم يكون الحلم مبنى على اهداف وقواعد وخبره وصبر عشان نقدر نحققه تقبل مرورى

number1
06-29-2017, 07:02
للاسف الشديد يتحرك السوق من علينا جميعا ان نفهم هذا جيدا في سوق الفوركس يتحرك في العين واذا اتينا دائما الى الخساره فيجب علينا ان نعمل اظهر جيده جدا الحساب و بالنسبه للاحلام يجب ان تكون الاحلام معقول و ليست كبيره جدا

zunebha
06-29-2017, 12:16
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته فعلا والله اي واحد لما يدخل الفوركس تجده يحلم بالمكسب الكبير وبالتلي تجده غير مركز ويخلط كل شيء ويخسر كل شيء ويقلق ويتعصب وهذا يؤدي الى نهاية مشواره

btareq
06-29-2017, 12:18
السلام عليكم و رحمة الله
الفوركس طريقة للربح اجربها حتى ارى ان كان من الممكن الاعتماد عليا كمصدر دخل
تقبل مروري

moneer
06-29-2017, 12:38
اخي الكريم الامنيات موجودة وكثيرة ولكن اغلب الامنيات ان تكون خيرا" لى ولمن حولي بمن هم بحاجة ماسة الى تحسين اوضاعهم الاقتصادية ونسأل الله الكريم ان يرزقنا جميعا" ويوفقنا في هذا العمل .

adamo92
06-29-2017, 13:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مساءكم سعيد لجميع الأعضاء
مشكور أخي الفاضل على هذه المشاركة المتميزة و رائعة جزاك الله كل الخير هو أمر صعب توصل لهذه الأرباح التي ذكرتها و لكن ليس مستحيل أتمنى التوفيق للحميع
تقبلو مروري نهاركم سعيد

KARIM2017
06-29-2017, 13:16
تحيه طيبه وبعد
الاهم التعلم الجيد علشان نقدر نوصل
للي بنحلم بيه تحياتي لك اخي

fathi22
06-29-2017, 13:28
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
الحلم واجب لكن تحقيقه لا ياتي الا بالعلم والمثابرة والصبر على الصعاب

zouga91
06-29-2017, 13:51
بسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم شكرا لك على موضوعك جميعنا نحلم بثراء والربح لكنه ليس الا بالعمل الشاق والجهد ودراسة والاتزام الداىم

fouadar
06-29-2017, 15:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
الفوركس فيه كثير من المال لكن اغلب الناس لا يعلمون ويعتبرونه مضيعة للوقت
تقبل مروري جزاك الله خير

---------- Post added at 12:07 PM ---------- Previous post was at 11:34 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
شكرا اخي على الموضوع الرائع والمتميز و اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري جزاك الله خير

abutalia
06-29-2017, 15:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بصراحه انا بحلم فغي سوق الفوركس ان يكون لي دخل شهري ثابت من سوق الفوركس والله يوفقنا ونفعل ذلك ونسحب ارباح من حساب البونص

emadomda
06-29-2017, 16:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
الرزق بامر الله يا صديقي ليس سهل هكذا لا اريد ان اصبح مليونير انا اريد ان اربح مال يساعدني ولا بد ان يكون حلال

عبد الرحيم رافا
06-29-2017, 20:22
السلام عليكم و رحمة الله
بحلم بتحقيق الثروة يا اخي من الفوركس او بالاحرى من الكريبتو او العملات الالكترونية هي الرائدة في السوق الان

m7med
06-29-2017, 21:22
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انا بحلم يا اخي الكريم بان اكون متداول ناجح جدا في الفوركس و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

drissou45
06-29-2017, 21:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , مساءكم سعيد لجميع الاعضاء,
اخي الغالي شكرا لك واالحلم ادا اردت ان تحققه يجب عليك ان تضع اهداف وتعمل عليها , شكرا لك
تقبلو مروري الفاضل , تحياتي لكم

M0hsenalawady
06-29-2017, 21:54
اخي الكريم انا عن نفسي طموحاتي ان اكون خبيرا في هذا المجال والنجاح المادي سيأتي لاحقا ان شاء اللة

مصطفي السيد
06-30-2017, 00:27
اخي الكريم اشكر لك اسلوبك الظريف ولكنك حالم فانت تفترض
اننا سوف نكسب علي طول وهذا محال ونحن لا نطلب الا الصحه والستر واقصي طموحنا محاوله زياده دخلنا

michael1
06-30-2017, 01:57
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز فى المنتدى انا احلم ان اكون متداول
ناجح فى التداول على الفوركس فى الكثير من الامور فعلا

yousif200
06-30-2017, 02:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة يا اخي انا عن نفسي تبع الراي
الاول 10 نقاط الواحدة بدولار يبقي مية المية وراضي يعم باقل من كدة
كمان

فوريكسي
06-30-2017, 03:54
احلم بان اصبح خبيرا في الاواق المالية وبان احقق ارباح كبيرة من الفوركس ان شاء الله بارك الله فيك أخي الكريم على الموضوع والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Abu_Yassin
07-01-2017, 19:45
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الغالى كل اللى بحلم بية وأتمناه من الفوركس هو دخل شهرى ثابت وهيتحقق بأذن الله

zam_bozo
08-31-2017, 12:44
والله فعلا القناعة بيكون الانسان بيها غني جدا يعني لو معاه 1000 دولار فقط يبقى حاسس
ان هو اغنى انسان في العالم ولو القناعة مش موجودة لو معاه مليون دولار يبقى حاسس ان هو افقر انسان ربنا خلقه فعلا القناعة كنز لا يفني

skylol
08-31-2017, 12:58

اخي الغالي انا حلمي اتقن الفوركس واصير اتداول بنفسي واربح كتير اتمنى التوفيق للجميع في سوق الفوركس

M.R
08-31-2017, 17:08
هذه المواضيع اعتقدها تكون العائق الذى يبعد الكثير وخاصة المبتدئين وهى التفكير فى الثراء وكسب المال من الفوركس ومن ثم يغامرون ويتفاجئون بان الفوركس ليس لكسب المال فقط المستمر وانما عمل مبنى على أسس وقواعد يجب ان تعلمها اولا حتى تستطيع ان تربح وتستطيع ريادة راس مالك مع الوقت فهى عملية مترابطة ومتزامنة لا يمكن للشخص ان يقفز خطوة دون السير على السابق وان فعل خسر ما لديه من مال

manotripleewry
09-02-2017, 19:29
بحلم اني اصبح ماهر جدا في الفوركش
واحقق ثروه هائله منو
وكمان اعمل كورس افيد بيه الناس

shr
09-02-2017, 19:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته حلمي إني أقدر اعمل كام نقطه بشكل دائم يوميا
واسير اتداول كالمحترفين

elmister
10-20-2017, 17:11
بسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخواني اعزائي اعضاء منتدي فوركس العرب اضافه الي ذلك الدراسه الجيده والمعرفه والصبر وعدم الطمع

alaa50
10-28-2017, 14:46
حلمى فى الفوركس انه يبقى مهنتى اللى اعتمد عليها فى حياتى بشكل عام
عايزه اتخلى عن شغلى التانى واستقر فى الفوركس بس مش هعمل كدا الا لما يكون معايا مبلغ احتياطى اعتمد عليه فى حالة الخساره الكبيره فى السوق
الى جانب وجود راس مال مناسب للتداول عشان احصل على نسبة ربح مناسبه

amine saddiki
10-28-2017, 15:26
ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة.

Najmi
01-28-2018, 18:45
مرحبا أخي الكريم
أي شيء على المستوى النظري سوف يكون رائعا ويسير في طريق معبد كل شيء فيه رائع لكن دائما الواقع غير
من يضمن لي فقط 3 نقط كل يوم أؤكد له أنه سيصبح مليونير .. مشكلة السوق وهذه أيضا ميزته أنه يستعصي على التوقع
تقبل مروري وتحياتي

A.mustafa
02-04-2018, 20:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
حلم كل مبتدا منا ان يحقق أرباح يومية تغنيه عن العوز والحاجة
وذلك لا يتأتى الا بالعلم والتعلم والعمل بما نتعلمه..

mostafa1995
02-18-2018, 01:43
انا لا احلم بما تحلم اخي الكريم انا هدفي ان اجني ذلك المبلغ القار الذي استطيع منه ان اعيش ويكون بمثابة المعاش الذي اجنيه واكون مديرا لنفسي لا مديرا يتراسني
اما اذا تطمح الى الملايين يجب ان تتعلم وتثبت نفسك وتتعلم استراتيجيات رائعة لكي تضمن ذلك
الفوركس :صبر وتحمل وعدم طمع وادارة صارمة وعلم

abdobom
02-18-2018, 02:22
احلامنا كبيرة وده دليل ان كل شخص موجود هنا دلوئتى او فى المجال عموما
لكن انا فى البداية عايز 1000 دولار راس مال او بونص مش هتفرق بس اعرف اشتغل بيه الموضوع ده هيفرق معايا بجد
هفوق من الحسابات الصغيرة والمطبات اللى بتحصلى فيه والخسارة هنا بتاثر اما لما الحساب يكون فيه راس مال محترم لو خسرت صفقه هتتعوض
بعد كده هعمل حاجات كتير
واللى زى يخبط لايك

elsiafy
02-18-2018, 02:48
اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية

asmaamagdy3
02-18-2018, 03:22
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن النوفيق بحلم انى اكون من خبراء الفوركس و اكون ثروة

mohamed kamal fadel
02-18-2018, 10:35
بصراحة كلامك كله محبط ولا له اى لازمه بدل ماتعمل موضوع بالشكل دا
وحضرتك محترف اعمل موضوع الناس تستفاد منه دا بذلت فى الموضوع
دا مجهود جبار