PDA

View Full Version : بتحلم بايه 1

Pages : [1] 2

محمد السيد
04-01-2015, 20:26
طبعا احنا قلنا قبل كده اننا لو حلمنا بـ 50000 دولار دا حلم معقول نقدر نحققه ان شاء الله لكن عشان نحققه من الفوركس بتاعنا صعب شوية .. لا شويتين لسبب مهم مش هقول ماحدش عارفه لا انا متاكد ان الكبار بتوعنا عارفينه .. هو كل الحكاية انهم ما بيتكلموش عنه .. لأنه هو سر الفوركس .. انا حاسس ان حدقات العيون الآن صارت واسعة وعاوزة تعرف ايه هو سر الفوركس .. آه والله انا جايب لكم في هذا الموضوع سر الفوركس
انتبهو جميعا كبار وصغار ومتستغربوش لأنكم كلكم عارفينه ومتجاهلينه وانا كنت زيكم بس بغالط نفسي ..
الشغل في الفوركس يستلزم منك ان يكون عندك حلمين او هدفين :
1 -ربح 50000 دولار دا من وجهة نظري على الأقل
2 - وهو الأهم انك تحافظ على رصيدك اللي هتجيب منه هذا الربح
وعلى فكرة الهدف التاني اهم من الأولاني والترتيب ده غلط بس انا حبيت ابدا باللي كل الناس مابتفكش غير فيه
آآه يعني السر ايه ؟؟ قول خلص ..
1 - انك تحافظ على رصيدك اللي هو مصدر واداة رزقك دا اولا وقبل كل شئ
2 - انك تحاول تربح بيه 50، 60 الف ، او مليون زي ما انت عاوز بقه بس اهم حاجة لازم يكون هدفك الأول والأساسي المحافظة على الرصيد حتى لو ماكسبتش حاجة خالص ولو عملت كده ان ماحصلتش على الفرصة النهارده اكيد هتحصل عليها بكرة .. طول ما فجيبك رصيدك انت لسة في السوق .. انما لو طلعت من السوق ياحلو انصحك ما تحلمش .. بتقول ايه .. ايوة لسة عندي كلام .. هو انا عرفتك ازاي تحقق الهدف الأول ازاي ؟؟ نتكلم في الموضوع ده في المرة الجاية .. بتحلم بايه 2 فالى هناك

نورين
04-04-2015, 00:38
السلام عليكم طبعا احنا قلنا قبل كده اننا لو حلمنا بـ 50000 دولار دا حلم معقول نقدر نحققه ان شاء الله لكن عشان نحققه من الفوركس بتاعنا صعب شوية .. لا شويتين لسبب مهم مش هقول ماحدش عارفه لا انا متاكد ان الكبار بتوعنا عارفينه .. هو كل الحكاية انهم ما بيتكلموش عنه .. لأنه هو سر الفوركس .. انا حاسس ان حدقات العيون الآن صارت واسعة وعاوزة تعرف ايه هو سر الفوركس .. آه والله انا جايب لكم في هذا الموضوع سر الفوركس
انتبهو جميعا كبار وصغار ومتستغربوش لأنكم كلكم عارفينه ومتجاهلينه وانا كنت زيكم بس بغالط نفسي ..
وعلى فكرة الهدف التاني اهم من الأولاني والترتيب ده غلط بس انا حبيت ابدا باللي كل الناس مابتفكش غير فيه
2 - انك تحاول تربح بيه 50، 60 الف ، او مليون زي ما انت عاوز بقه بس اهم حاجة لازم يكون هدفك الأول والأساسي المحافظة على الرصيد حتى لو ماكسبتش حاجة خالص ولو عملت كده ان ماحصلتش على الفرصة النهارده اكيد هتحصل عليها بكرة .. طول ما فجيبك رصيدك انت لسة في السوق .. انما لو طلعت من السوق ياحلو انصحك ما تحلمش .. بتقول ايه .. ايوة لسة عندي كلام .. هو انا عرفتك ازاي تحقق الهدف الأول ازاي ؟؟ نتكلم في الموضوع ده في المرة الجاية .. بتحلم بايه 2 فالى هناك وبلتوفيق انشاء الله

fadiarab
04-04-2015, 00:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا احلم لن لنجح في تجارتي واكون راس مال كبير ياؤيت اوصل لل 500000 دولار
قولوا امين

Amine Boujdoul
04-04-2015, 00:50
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mohamedsaleem
04-04-2015, 00:51
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات

mohamed007
04-04-2015, 00:56
فأنت في المتاجرة بالعملات بنظام الهامش ستتاح لك الفرصة لأن تتاجر بسلعة تفوق ما تدفع عشرات المرات . وستتمكن من الاحتفاظ بالربح كاملاً لنفسك وكأنك كنت تمتلك قيمة رأسالمال كاملاً . وفي نفس الوقت ستتحمل الخسارة كاملة فالشركة لاتشاركك الربح ولا الخسارة . وأن الشركة لاتطالبك إلا بإرجاع قيمة السلعة كاملة بالسعر الذي اشتريتها به . كما أنك عندما تبدأ صفقة سواء بيعاً أو شراءاً سيتم خصم مبلغ من حسابك كهامش مستخدم يسترد عند الانتهاء من الصفقة بصرف النظر عن نتيجة الصفقة ربحاً كانت أم خسارة . وما يتبقى في حسابك بعد خصم الهامش المستخدم سيكون هو الهامش المتاح وهو أقصى مبلغ يمكنك خسارته .

Amine Boujdoul
04-04-2015, 00:59
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات

Nabil Wagdy
04-04-2015, 01:07
طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع بالتوفيق

halabcoo
04-04-2015, 01:12
السلام وعليكم ورحمة الله وبركاته..
اكيد كلنا نحلم ان نحصل على مبلغ كبييييييييير من الفوركس واهم شي انك تحط هدف وتحاول الوصول إليه صح..
وربنا يوفق الجمييييييييييييييع قولو آمييييييييييييييييييييييي يييين

Warrior Dz
04-04-2015, 01:40
السلام وعليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع بالتوفيق

سارة محمد
04-09-2015, 22:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

---------- Post added at 07:14 PM ---------- Previous post was at 06:46 PM ----------

تقبلوا مروري ♥♠♣♠

jalal971
04-09-2015, 22:18
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ما عدت أحلم يا أخي الكريم لأن الربح في الفوركس ليس سهل كما كنا نتصور بل يحتاج إلى التعلم و التعلم و التعلم .
بارك الله فيك و تحياتي

Miro1
04-11-2015, 21:18
هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه

ahmedtaher
04-13-2015, 12:15
السلام عليكم ... شكرا علي التنظيم الموضوع بتاعك كويس لان الموضوع منظم وانت اللي كاتبة شكرا ليك علي تتوجية الناس لهدف ما
بالتوفيق ان شاء الله

masry928
04-13-2015, 16:40
اتمنى من الله ربح متواصل والوصول الى الاستراتجيه المثلى التى تمكنى من قراءة السوق بدون عناء وحينها يبقى انا وصلت لما اتمناه

zarour soufyane
04-13-2015, 16:48
السلام عليكم و رحمة الله و رحمة الله و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم الفوركس كل شيء فيه ممكن المهم التشبث بالقواعد الاساسية لادارة الحساب و العمل على تطوير المعارف دوما بالتوفيق

imadoxx
04-13-2015, 17:00
اخي الفاضل من وجهة نظري اظن ان حلم مشترك بين اغلب المتداولين الا و هو تحقيق ارباح جيدة و وفيرة في هذا المجال

الاصيل
04-13-2015, 17:34
الاحلام فى الفوركس تنقسم نوعين
نوع قبل دخول الفوركس وهو الحلم بمبلغ كبير نظرا لسهوله الموضوع بناءا على التجربه فى حساب تجريبى
والنوع الاخر و الاصتدام بالواقع وهنا يكون الحلم مجرد الخروج من السوق باصل راس المال وهذا ما يصعب تحققه ايضا
الفوركس عالم صعب وليس لكل احد

ahmedibrahim258259
04-23-2015, 14:15
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي بحلم ان احقق دخل شبه ثابت كل شهر علشان مرتبي ضعيف ومش قادر اني اعيش بيه
تقبل مروري

haphop
04-23-2015, 14:17
السلام عليكم ورحمه الله
ان هذا الحلم كبير واعتقد انه من الصعب تحقيقه لكن انا شخصيا احلامي اصغر من ذلك بكثير واتمني ان احققها

tabaki
05-18-2015, 16:25
اهدافي في الفوركس لا اعتبرها احلام لانها في المتناول ولا احلم بالمليون ولا شيء مستحيل
انا من الناس التي تبحث عن تحقيق الذات في الفوركس ودخل شهري ولو بسيط للمساعدة به

hager omar
05-18-2015, 16:54
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل واحد يستطيع ان يحقق الربح والفوركس من المجالات المربحة التي تستطيع تحقيق ربح منها الا انه يحتاج الي تعلم وخبرة كافية

تقبل مروري

معتصم سباعنة
05-18-2015, 17:46
اشكرك اخي على الموضوع القيم والذي اهمه هو المحافظة على راس المال اي يجب ابتكار طرق مثلى لإدارة راس المال بفاعلية
تقبل مروري اخي الكريم

mohamed12345
05-21-2015, 13:40
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع

noor eldyen
05-21-2015, 18:01
السلام عليكم طبعا احنا قلنا قبل كده اننا لو حلمنا بـ 50000 دولار دا حلم معقول نقدر نحققه ان شاء الله لكن عشان نحققه من الفوركس بتاعنا صعب شوية .. لا شويتين لسبب مهم مش هقول ماحدش عارفه لا انا متاكد ان الكبار بتوعنا عارفينه .. هو كل الحكاية انهم ما بيتكلموش عنه .. لأنه هو سر الفوركس .. انا حاسس ان حدقات العيون الآن صارت واسعة وعاوزة تعرف ايه هو سر الفوركس .. آه والله انا جايب لكم في هذا الموضوع سر الفوركس
2 - انك تحاول تربح بيه 50، 60 الف ، او مليون زي ما انت عاوز بقه بس اهم حاجة لازم يكون هدفك الأول والأساسي المحافظة على الرصيد حتى لو ماكسبتش حاجة خالص ولو عملت كده ان ماحصلتش على الفرصة النهارده اكيد هتحصل عليها بكرة .. طول ما فجيبك رصيدك انت لسة في السوق .. انما لو طلعت من السوق ياحلو انصحك ما تحلمش .. بتقول ايه .. ايوة لسة عندي كلام .. هو انا عرفتك ازاي تحقق الهدف الأول ازاي ؟؟ نتكلم في الموضوع ده في المرة الجاية .. بتحلم بايه 2 فالى هناك وبلتوفيق انشاء الله

جابر1979
05-21-2015, 18:04
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته انشاء الله سبحانه و تعالى ممكن ان يتحقق و تكسب و تجني أرباح من الفوركس ، و هذا كما ذكرت بالصبر و المثابرة و العزيمة و عدم التهاون و استخفاف امر فتح صفقة الا بعد الدراسة و التحليل

karim02
05-21-2015, 18:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

Kiing
05-21-2015, 19:24
ممكن متلا انه هذا السوق منه فعلا فيه الاحلام لانه مع كل من مفتوحة تم منه متلا لكن ممكن ان يجب التعليم الجيد تم منه المتابعة منه حتى ممكن انه يمكن الاستفادة منه على قدر ما يمكن

BASAM IBRAHEM
05-23-2015, 02:57
قولوا امين

popa2015
05-23-2015, 05:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

sameh-a
05-23-2015, 10:45
اخي العزيز بالنسبة لي خصوصا في هذا العمل انا احلم ان اكون
راس مال لا باس به للدخول للتداول بكل قوة وبدون خوف

moh93
05-23-2015, 11:34
كل تاجر فى الفوكس بحلم انه يكون لديه ربح كبير جدا
اكس الفوركس بيكون نهر من الاكول بس الفوكس بتطلب راس مال كبير جدا

karim02
05-23-2015, 11:48
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

aminalamor
05-23-2015, 12:05
السلام عليكم ورحمة الله وربكاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح ان الحلم من الامور المشروعة وخاصة اثناء التداول فاني اود ان احقق حلمي في سوق الفوركس الا وهو الوصول الى تحقيق ربح يصل الى مليون دولار
بالتوفيق للجميع

haythem95
05-23-2015, 13:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا

hamdochi
05-23-2015, 13:25
اشكرك اخى الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك تقبل مروري و احترامي الكبيرين

noor eldyen
05-23-2015, 14:22
اكيد كلنا نحلم ان نحصل على مبلغ كبييييييييير من الفوركس واهم شي انك تحط هدف وتحاول الوصول إليه صح..

magic777
05-23-2015, 18:06
اخي العزيز بالنسبة لي خصوصا في هذا العمل انا احلم ان اكون
راس مال لا باس به للدخول للتداول بكل قوة وبدون خوف

بس هو ممكن انت تبدأ بالفعل اخي ااقل مبلغ تقدر تدخل بيه في الحساب هو الميه دولار وطبعا كل مبلغ هنا وبيكون له اداره راس المال الخاصه به ولازم
تبعد عن المخاطره علشان تقدر تحقق ربح

sameh-a
05-23-2015, 18:55
اخي الكريم بما اننا نتحدث عن الفوركس فأنا شخصيا طبعا من خلال الفوركس
احلم وبعد التدريب الجيد والالتزام بالقواعد ان احقق رأس مال جيد محترم وادخل التداول بكل قوة الى ان اصل للربح الذي سيجعلني اصل للحرية المادية

ملاك الروح
05-23-2015, 19:27
اخي الكريم بالطبع كل شخص يهدف الى الوصول الى قدر اعلى من الربح - اشكرك - موضوع قيم
اتمنى لك التوفيق الدائم

حسنى صادق
05-23-2015, 19:41
اعتقد انة من الممكن العلم لعى الاستفهام الكامل من ناحية التلاعب بين الاسس و الاخر و الاحلام من الممكن ان لا تتحقق على الاطلاق

al-Mashhadani64
05-23-2015, 19:53
شكرا لك اخي على نشر هذا الموضوع المميز
الحقيقه ان اربح الكثير يتطلب راس مال كبير ةليس راس مال صغير لان الفلوس تجيب فلوس طبعا مع المحافظه على راس المال وشكرا

fatehbtn
05-25-2015, 12:28
تسلم الانامل الرقيقة والذوق الرفيع
الابداع والتميز من منارة منتدى فوركس مصــــــــر
دائما اجد في مشاركاتك فائده
ودائما ارى في مواضيعك نظره ثاقبه
هنيئا ليس لك
بل لنا بك

midouknight
05-25-2015, 12:46
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
إججد خطط عمل واضحة وإدارة راس مال صارمة هما السبيل ل تحقيق الأحلام في سوق الفوركس

Kiing
06-18-2015, 19:26
ممكن متلا انه منه طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة تم منه متلا انه ممكن معه ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه متلا منها علس على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع دلك

---------- Post added at 04:26 PM ---------- Previous post was at 04:25 PM ----------

ممكن متلا انه منه ز معه طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة تم منه متلا انه ممكن معه لكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه متلا منه على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع دلك

MONTASR SHABAN
06-18-2015, 23:09
ما عدت أحلم يا أخي الكريم لأن الربح في الفوركس ليس سهل كما كنا نتصور بل يحتاج إلى التعلم و التعلم و التعلم .
بارك الله فيك و تحياتي

magic777
06-19-2015, 01:08
بارك الله فيك و تحياتي

اكيد طبعا اخي مش ممكن حد هنا ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

a7med sniper
06-19-2015, 01:10
شكرا لعىا لمضووع اخى الكريم وبالتوفيق فى التعامل مع هذا السوق الصعب

اكيد الاهم ان يكون هناك محافظه لعى رأس المال وده هيكون من خلال الاداره القويه له

ahmed bakry
06-19-2015, 01:29
اشكرك جزيل الشكر على تطرقك وشرحك الجميل دة وطريقك الجميلة دى ف الكلام ولفت الانتباه والنظر واتمنا منك المزيد ومنتظرك دايما بموضوعات جديدة وفيها لفت نظرى والسلام عليكم

hamadarizk
06-19-2015, 01:30
نورت ياصديقى الكريم المنتدى المميز
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك

بالتوفيق

LeMoz
06-19-2015, 01:33
انا مبتدئ ونفسي حد يعملني الفوركس ده من البدايه للنهايه لان فيه مصطلحات غريبه مش فاهم منها حاجه خالص

smsm155
06-19-2015, 04:32
السلام عليكم اخي الكريم
احلم ان احصل ع دخل يكفيني ويكفي مصاريفي ومصاريف دراستي الجامعية :)

---------- Post added at 04:32 AM ---------- Previous post was at 03:21 AM ----------

هههههههههه ياااااه 50الف $ مبلغ كبير جدا ع طموحي
انا احلم ان استطيع ان اوفر مصاريفي الدراسية والخاصة
احلم الا احتاج ان اكون عبئ ع اهلي مرة اخري :)

abdougagi
06-21-2015, 19:54
موضوعك رائع جداا و لقد امنا بطاقة ايجابية كبيرة و لكن عمليا و براس مال صغير من الصعب ان لم اقل مستحيل الوصول
الى مبلغ 50000 دولار لان ذلك عمليا غير ممكن فهو يحتاج على الاقل الى 5000 دولار راس مال لكي تستطيع مضاعفته
موفق باذن الله

MOHAMED in forex
06-21-2015, 21:18

hamadarizk
06-21-2015, 22:11
نورت ياصديقى الكريم المنتدى المميز
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك

بالتوفيق

Kiing
06-26-2015, 06:51
ممكن متلا انه من هذا السوق فعلا فيه الاحلام تم منه متلا انه ممكن معه من مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد معه من المتابعة حتى يمكن الاستفادة متلا لانه ممكن ان قدر ما يمكن فقط

---------- Post added at 03:51 AM ---------- Previous post was at 02:53 AM ----------

ممكن متلا انه معه من هذا السوق فعلا فيه الاحلام تم منه متلا انه ممكن معه مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد لانه متلا معه من المتابعة تم منه حتى يمكن الاستفادة منه مع الخطورة

saiddeco
06-26-2015, 07:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. بالنسبة لي الحلم الذي أريده من الفوركس هو الاحتراف و أن اكتسب خبرة و لو قليل المهم أن أعرف كيف أخرج ما احتاج في المجال الذي انا فيه و شكرا

hmadnah123
06-26-2015, 10:00

OSAMA AMER
06-27-2015, 19:18
مرحبــــا بـــك أخـــى الكريــــم وكـــل الاخــــوة الكـــرام أعضـــأء منتــــدى فـــوركس العـــرب انا هدفى كبييييييييير اوى من الفوركس والله لا اجد فيه اى صعوببة وخاصة بوجود شركة محترمة مثل انستا واعضاء واصدقاء مثلكم

mohamed12345
06-28-2015, 21:33
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه

عباني منور
06-28-2015, 21:35
باحلم بامة عربية مسلمة متحدة لا تفرقها هذه التفاهات و هذه العبارات الفراقة و حتى هذه الهموم فلكل منزل ولكل مكان يعيش فيه ولكل ما يفعله
حتى لايضطر طفل لان يرى ابوه او اخوه يموت امام عينيه او امه المهم يجب علينا تحقيق هذه الاحلام وليس فقط نحكي عنها هذا المفيد

forex all arabes
09-03-2015, 10:48
مرحبا اخي الكريم وسعدت بموضوعك ممكن ان يتحقق و تكسب و تجني أرباح من الفوركس ، و هذا كما ذكرت بالصبر و المثابرة و العزيمة و عدم التهاون و استخفاف امر فتح صفقة الا بعد الدراسة و التحليل يارب اكون افدك واتمني لك مزيد من الربح

saiddeco
09-03-2015, 16:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. للقول أن هذه من الاستراتيجية التي انا اتبعها أهم شى هو البقاء في السوق و المهم أن تكون موجود فيه لاتنام جميع الفرص

ranimdammar
09-03-2015, 16:40
مقالك جيد وستحق العلامة الكاملة لكن بالنسبة لي ارى المشوار طويل نحو تحقيق ذلك ربما لايقل عن 7 سنوات
ااما الذين لهم المال الكافي اكيد لهم حظاوفر في الربح المبلغ الذي ذكرت ربي يوفقنا ويفقك الى كل خير
شكرا

ثائر ابو صلاح
09-03-2015, 16:44
فأنت في المتاجرة بالعملات بنظام الهامش ستتاح لك الفرصة لأن تتاجر بسلعة تفوق ما تدفع عشرات المرات . وستتمكن من الاحتفاظ بالربح كاملاً لنفسك وكأنك كنت تمتلك قيمة رأسالمال كاملاً . وفي نفس الوقت ستتحمل الخسارة كاملة فالشركة لاتشاركك الربح ولا الخسارة . وأن الشركة لاتطالبك إلا بإرجاع قيمة السلعة كاملة بالسعر الذي اشتريتها به . كما أنك عندما تبدأ صفقة سواء بيعاً أو شراءاً سيتم خصم مبلغ من حسابك كهامش مستخدم يسترد عند الانتهاء من الصفقة بصرف النظر عن نتيجة الصفقة ربحاً كانت أم خسارة . وما يتبقى في حسابك بعد خصم الهامش المستخدم سيكون هو الهامش المتاح وهو أقصى مبلغ يمكنك خسارته

achraf2012
09-03-2015, 16:52
بعد التحيه اخوانى الكرام
اخي الفاضل الكل له حلم اتمنى ان يحققه ان شخصيا لدي حلم و هو الوصول للحرية المالية اتمنى ان يوفق الجميع ...
موفقون.

rachadcom
09-03-2015, 17:47
الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه .. بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...

يجب على كل حالم وضع قدمية عل الارض لان كبر الحلم يؤدي غلى الخسائر الكبيرة

يجب التعقل في كل شيء حتى في الحلم.. تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري ..

ابرا.مح
09-03-2015, 19:01
السلام عليكم..
طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة..
ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه..
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك..
وتمنياتي للجميع بالتوفيق..

tarik46
09-19-2015, 16:55
انه لامر جميل ان يكون للانسان حلم او طموح يسعى للوصل اليه و تحقيق و لكن يجب ان يكون هذا الحلم معقولا
و قابلا للتحقيق و ما ذكرته عن هدف 50000 دولار هو هدف صعب جدا ان لم نقل مستحيل خاصة بحساب بونص ب 100 دولار
وفقك الله

tawfik999
09-23-2015, 18:30
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الكريم
نعم احللم ب هذا و ان وصلت اليه فسأواصل مشواري في الفوركس لانه رائع

ynwa1892
09-23-2015, 20:16
السلام اخي موضوعك مبني على ادارة راس مال صارمة جدا ولكي يتسنى لك ان تحافظ على مبلغ الاصلي يجب ان تتعلم تقنيات ادارة راس المال
وفقك الله

seifhd
09-23-2015, 22:46
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

abderrahmenanis
09-24-2015, 19:57

chomadara
10-20-2015, 13:51
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
تحياتي لكل الأعضاء الكرام على الشرح

yassineleo
10-20-2015, 20:11
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

tareq sleem
10-20-2015, 20:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع
الجيد والمفيد *وجزاك الله كل خير **وشكرا**والسلام عليكم ورحمة الله*

seifhd
10-20-2015, 21:21
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر

egyptian200100
10-20-2015, 22:06
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
فعلا المحافظه على راس المال
من اصعب الاشياء فى الفوركس
وعلينا ان نتجنب الخساره
مشكور
وتقبل مرورى

ranyxmohamed
10-20-2015, 22:10
مش صعب انك تربح من الفوركس ٥٠ الف دولار سهل والفوركس سهل فقط يحتاج دراسة واستراتيجية وجهد واجتهاد وعمل جيد وربنا بيدي كل واحد علي اد رزقه في الاول والاخر

abderraouffb
10-20-2015, 22:39

osama147
10-20-2015, 22:46
تحيـــــة طـــــــيـــبة لــــك ولــــجــميع الاخــــوة فى منتـــــدي فـــوكس عـــــرب وبــــعد
اخي كل واحد يأخد الفورسك انه يوجد به عصاة سحرية للتداول وانه سوف يربح منه ملاين الدولارت فهذا
خاطء بشكل عام لان الفوركس اخي دراسة وتعلم ولايمكن ان يكون به عصة سحرية لنصبح اغنياء
ربنــــا يـــرزق كــــل عبـــــاة رزق حـــــلال وتقــــبل مـــشاركـــتي..

yassineleo
10-21-2015, 15:36
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

katreenaziz
10-21-2015, 16:33
شكرا لك اخى الفاضل لعى هذا الموضوع وبلطبع لابد من الحفاظ على راس المال الى بتتداول بية فى الفوركس لكى تتمكن من تحقيق حلمك والمحافظة على راس الال لابد من استخدام ادارة راس مال صارمة اتمنى لك التوفيق والنجاح

aboubakr el ayach
10-21-2015, 16:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب اولا شكرا لك كثيرا على هذا الموضوع الرائع والمفيد والمختصر في الحقيقة يعد ربح الىلاف من الدولارات في الفوركس امرا غير مستحيل ولكنه يتطلب الادارة السليمة

gadeer86
10-21-2015, 16:53
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. :
مشكووور على الكلام الجميل .. وان شالله يا رب نحقق كل الي بنحلم فيه .. و كلامك مية بالمية صح اهم شي رأس المال نحافظ عليه ..
بالتوفيق لك و لجميع الاعضاء .. :)

med1985
10-24-2015, 23:57

akram mohamed obaid
10-25-2015, 14:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته هذه اوال ضخمه وكبيره يتمنى اي متداول للوصول اليها ولكن هذا الشيئ يحتاج الى المزيد من الجهد والتفرغ بشكل تام لهذه التجاره الواسعه

ASMAA TAHA
10-28-2015, 03:38
طبعا انا احلم مثلك تماما ان يصبح لدى خبرة كبيرة فى مجال الفوركس وان اقوم بتعليم كل من يريد تعلم الفوركس جيدا وبالتالى سوف يكون لى عائد مادى واحافظ على راس المال لدى

snnaky
11-14-2015, 21:06
بصراحة موضوعك ممكن كان يتلخص فى كلمتين وبين قوسين ( موضوع سخيف )
اين موضوعك يا اخى واين السر وماهى اليات التنفيذ عشان اناس تستفيد
الموضوع مش انك تقولى عنوان
احنا مش عاوزين عناويين الناس زهقت من التكرار المهم ازاى ينفذ النصيحة
مش مهم النصيحة المهم ازاى وطرق التنفيذ دة الأهم وحضرتك مقولتش اى حاجة غير شوية رغى لمؤخذة بدون زعل

asxqwzdcefv1
11-18-2015, 01:19
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلك من خلالهالمونفسى قفواجهت ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا

houssemmidou4
12-13-2015, 17:01
الحلم مشروع في الفوركس لان هناك اشخاص نجحوا في هذا المجال و قد بدأوا مثلنا براس مال صغير
و وصلوا الى ارباح كبيرة جدا و الامثلة كثيرة و لكن يجب الصبر و الالتزام بادارة راس المال

adamarwan
12-13-2015, 17:47
كنا بنحلم ولو لا الحلم لما كنا هنا فى المجال
الان نربد ان ندخل مال جميل حلال الى حياة العملية
لدى اتمنى التوفيق للجميع

محمد صلاح
12-13-2015, 18:02
كلامك صحيح اخى الاهم هو انى ما اخسرش حسابى واكيد ان شاء الله مع الوقت هكسب وهحقق احلامى المهم فعلا انه يكون حلم معقول ومناسب

MOHAMED2701
12-13-2015, 18:10
شكرا يا أخي على هته المعلومات انت بهدا تشجعنا و تجعلنا نأمل و نتفائل
ونرجوا من الخبراء مواصلة دعمنا بالاستراتجيات الفعالة
وفقكم الله

otmani
12-18-2015, 05:36
هدا ليس سر يا اخونا بان تحافض على راس مالك بل من اساسيات وقواعد التداول .

zead ahmad
12-18-2015, 10:27
انا بحلم باشياء كثيرة منها ان التاجر يمكن ان يحلم بان يكون هناك فلوس كثيرة من هذا العل ويحقق احلامه منها ويكون عامل ارباح كثيرة منه بكل سهولة جدا يجب فعل هذا

محمد صلاح
12-18-2015, 11:37
مش مشكلة انك تربح فى الاول المهم انك تحافظ على رصيدك اللي هو مصدر واداة رزقك دا اولا وقبل كل شئ وبعد كدة تفكر فى الربح هيجى مع الوقت

ابوفؤاد
12-18-2015, 11:58
اذا ما اردت ا تحقق حلمك فهناك شيئين لابد ان تعرفهم الاول لا تترك مالك كله لدى البروركر السببيل الى ذلك ان تحد
لنفسك نسبه من الارباح يتم سحبها و لنقل النصف يضاف للحساب للعمل و النصف يتم سحبه اى انتسحب كل راس مالك و عنا خفض النسبه و انت تعمل بعامل نفسى جيد

yansane
12-18-2015, 17:06
انا احلم لن لنجح في تجارتي واكون راس مال كبير ياؤيت اوصل لل 500000 دولار على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع بالتوفيق

neverlityouco1
12-21-2015, 14:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

مريم ميري
12-21-2015, 14:16
السلام عليكم في سوق الفوركس الكل يحلم بتحقيق عدة امنيات فالسوق فيه الكثير من الفرص اليومية اهم شيء هو التركيز على تعلم
طريقة جيدة للتداول مثلا ان نتعلم التداول بالتحليل الفني ونعتمد على الشموع اليابانية فالربح موجود في الفوركس شرط ان يركز المتداول على
التعلم والتدريب

malak558
12-21-2015, 14:39
انا حلمى فى الفوركس مش مبلغ معين احققه كربح
انا حلمى هو الاحتراف وانه يكون عملى الدائم اللى بعتمد عليه فى حياتى

majdifdf1
12-21-2015, 14:44
اكيد اخي العزيز ان الهدف الرئيسي من الفوركس هو تحصيل اكبر عائد وهذا بالفعل حلم كل شخص .
وانا معك اخي العزيز انه يجب ان يكون لديك خطة تستطيع من خلالها ادارة رأس مالك بشكل صحيح يمنعك من ان تخسره .
شكرا لك اخي على توضيحك وشرحك الجميل لهذا الموضوع الرائع ...

Bassem Hassani
12-22-2015, 16:45
الحلم فى اى حاجة فى الحياة كويسه لانها من الممكن انها تحدد لك هدفك بوضوح بس فى الاخر ببقى اسمه حلم لذلك لازم تصحى من النوم وتبقى فى تنفيذ الهداف الى انت حطيته لنفسك ومن لالافضل كمان انك تسميه هدف مش حلم لان حلم دايما بتجي مع الحاجات الى من الصعب جدا انها تحصل دا لو مكانش مستحيل

Alilou31
12-22-2015, 17:14
السلام عليكم
اخي اكيد ما قلته صحيح و اعتقد ان الكل يعي و يعلم ذلك فالرصيد مادام باقي كما هو فانت لست بخاسر و لا برابح
و نسب ربحك اكبر و لكن المشكلة كيفية تحقيق الربح و 50 الف دولار مبلغ كبير لتحقيقه
قد تستطيع ذلك و لكن على المدى الطويل

Zezobebo3
02-01-2016, 04:00
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات ولكن كما ذكرت يجب علينا ان نضع نصب اعيننا الهدف المنشود .
.............

soad labib sadek
02-01-2016, 18:21
اخي العزيز الصراحة موضوع جمييييل و اسلوب راااائع في السرد و شيق و بالفعل كثيرا من المبتدئين يعتقدون ان الفرصة لن تتكرر و يجب ان ينتهزها و هذا خاطي فالفرص في السوق لا نهاية لها و كل يوم فرصة جديدة للتداول و الدخول عليها فتعقل و اركز و ادخل بعقل و قلب متزن

تحياتي

AHMED91
02-01-2016, 19:47
فعلا يجب ان يكون لديك هدف من التعامل مع سوق الفوركس لان سوق الفوركس
يحتاج الي خط وتلتزم بها من البدايه حتي تصل الي هدفك الذي تريده من سوق العملات

nuclear2010
02-01-2016, 22:43
السلام عليكم جميعا
ممكن ان يتحقق و تكسب و تجني أرباح من الفوركس ، و هذا كما ذكرت بالصبر و المثابرة و العزيمة و عدم
التهاون و استخفاف امر فتح صفقة الا بعد الدراسة و التحليل
تقبل مرورى

aboubakeur_m12
02-01-2016, 22:56
الوصول الى مبلغ بهاته القيمة شخصيا اراه صعبا جدا ان لم يكن مستحيل لكن فيه حالات شاذة تحقق مبالغ اكبر من هاته حتى اما بالنسبة لحلمي فكسب القليل من الفوركس يعتبر جيدا لانني لا اعتبره مصدرا للرزق و فتح الافاق بل هو مصدر لتيسير الحال و تجاوز الصعوبات .

طارق سليم
02-02-2016, 22:00
اخي ليس كل مانحلم بي تحقق لكن من سار علي الدرب وصل ومن زرع حصد
ون اراد العلا سهر الليالي وانشاء الله موفقين جميع الاخوة الاعضاء الكرام

never11
02-09-2016, 23:56
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

latraaa
02-10-2016, 21:44
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، مشكور و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكريم

never10
02-12-2016, 19:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

alizert2015
02-12-2016, 19:52
أخي الكريم ليس من السهل أن تحقق مبلغ يساوي تقريبا خمسين ألف دولار بسهولة تامه لأن المر يتطلب
مجهود كبير خاصة في ما يتعلق بتنظيم رأس المال الدي يعتبر الأهم في المتاجرة في سوق الفوركس و شكرا

forez
02-14-2016, 18:05
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك....

dhmo
02-15-2016, 22:13
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك....

ولابد من معرفه حقيقه ان مفيش حد ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

alfnan mego
02-15-2016, 22:34
اولا ياريت الحلم دة يتحقق وع العموم انا حلمى ابسط من كدة
وثانيآ شكرآ على هذة النصيحة الغالية
وربنا يوفق الجميع

HamadaRonaldo
02-15-2016, 23:23
بسم الله الرحمن الرحيم والسلام عليكم ورحمت الله وبركاتو
اخى الكريم الشكر للك ع الموضوع وارجو يكون حد فادك

aminetns
02-16-2016, 00:39
احلام كثيرة اخي وطبعا ككل متداول بالفوركس يحلم ان يستفيق صباحا ويفتح المنصة ليجد الفين دولار ربح من صفقة مفتوحة شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Batto777
02-16-2016, 00:50
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخي الفاضل متفق معك قلبا وقالبا لان دا الاساس طبعا وهو اهمية ادارة راس المال اللي هي اهم من الارباح لان الارباح مجتش النهاردة تيجي بكرة ولكن ان راس المال ضاع انت كدة برةةة اللعبة يا معلم وبالتوفيق للجميع

صالح ابراهيمي
02-16-2016, 00:56
هذا كلام سليم ورائع وهو اساس التداول ويسهل على الحميع الدقة في التداول وهذا من اهم المبادئ التي يجب ان يتبعها خاصة المبتدئين في الدخول الى هذا المجال
اشكرك على هذا الشرح القيم والرائع واتمنى منك المزيد
اتمنى للجميع التوفيق والنجاح

eslamm
02-17-2016, 10:36
بجد بحلم يكون مشروع االفوركس هو مشروع العمر

لااريد ان يكون مصدر مؤقت للحصول على المال
اريد ان استغله افضل استغلال
ومكسب بسيط خيرا من مكسب كثير ومرجنه مؤكده
ربنا يرزقنا بالحلال يارب
=====
جزاك الله خيراااااااااااااااااااااا ااااااااااا

dhmo
02-17-2016, 16:22
بجد بحلم يكون مشروع االفوركس هو مشروع العمر

لااريد ان يكون مصدر مؤقت للحصول على المال
اريد ان استغله افضل استغلال
ومكسب بسيط خيرا من مكسب كثير ومرجنه مؤكده
ربنا يرزقنا بالحلال يارب
=====
جزاك الله خيراااااااااااااااااااااا ااااااااااا

هو لازم كده اصلا لان اكيد اخي مافيش حاجه مضمونه والسوق الي احنا فيه اصلا سوق عالي المخاطره والربح فيه بيعتمد على مدى خبرتك العمليه وفهمك لتحركات الاسعار
وايضا طريقه عملك وحجم راس المال

aminetns
02-17-2016, 16:24
احلم بارباح كبيرة في الفوركس والحصول على استراتيجية فعالة بنسبة كبيرة شكرا لك اخي الكريم على ال موضوع بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mohammed control
02-17-2016, 17:54

---------- Post added at 02:54 PM ---------- Previous post was at 02:01 PM ----------

فأنت في المتاجرة بالعملات بنظام الهامش ستتاح لك الفرصة لأن تتاجر بسلعة تفوق ما تدفع عشرات المرات . وستتمكن من الاحتفاظ بالربح كاملاً لنفسك وكأنك كنت تمتلك قيمة رأسالمال كاملاً . وفي نفس الوقت ستتحمل الخسارة كاملة فالشركة لاتشاركك الربح ولا الخسارة . وأن الشركة لاتطالبك إلا بإرجاع قيمة السلعة كاملة بالسعر الذي اشتريتها به . كما أنك عندما تبدأ صفقة سواء بيعاً أو شراءاً سيتم خصم مبلغ من حسابك كهامش مستخدم يسترد عند الانتهاء من الصفقة بصرف النظر عن نتيجة الصفقة ربحاً كانت أم خسارة . وما يتبقى في حسابك بعد خصم الهامش المستخدم سيكون هو الهامش المتاح وهو أقصى مبلغ يمكنك خسارته .

chouaib112
02-24-2016, 13:19
اهدافي في الفوركس لا اعتبرها احلام لانها في المتناول ولا احلم بالمليون ولا شيء مستحيل
انا من الناس التي تبحث عن تحقيق الذات في الفوركس ودخل شهري ولو بسيط للمساعدة به

never100
02-25-2016, 11:08
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

neverlit2
02-26-2016, 13:43
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

chouaib112
03-03-2016, 23:55
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

dhmo
03-04-2016, 13:29
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

بس الاوقات دي التحركات قويه والمخاطره في الفوركس هنا يعتبر انتحار اخي لان السوق الي احنا بنعمل فيه اساسا سوق عالي المخاطره وانت لو هتخاطر فيه معناه انك بتسهل للسوق على انه
يخسرك او يخرجك ويمرجن حسابك

aym
03-04-2016, 13:45
انا بحلم ان يكون الفوركس مصدر دخل اضافى لى وبحاول ان اتعلم فى الفوركس واقدر افتح صفقات
رابحة واتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس ان شاء الله

Saadqnet
03-04-2016, 13:50
انت تتكلم اخي عن ادارة رأس المال في الفوركسلان ادارة راس المال في الفوركس عي التي
تحمي الرصيد من التمرجن و لكن عندي تعليق على رقم 50000 دولار ربح من الفوركس فاذا و بحسب قوانين ادارة
راس المال في الفوركس انت تحتاج الى رصيد لا يقل عنه و تحتاج زمن لا يقل عن عام كامل لمضاعفته

mego997
03-04-2016, 21:40
انا شخصيا حلمي وببساطه من هذا المالج ان احصل منه على ربح ثابت لا يقل عن 30% من راس المال شهريا

elzomor112010
03-04-2016, 21:55
شكرا لك على الموضوع الجميل و المفيذ ♥

جزاك الله الف خير على كل ما تقدمه لهذا المنتدى ♥

ننتظر ابداعاتك الجميلة بفارغ الصبر

talel babchia
03-04-2016, 23:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك.......................................... ..........................بالتوفيق للجميع

mohammad alane
03-04-2016, 23:34
ان اتمنى ان احترف الفوركس لكي احقق دخل محترم لي ولعائلتي لان امتهان الفوركس شي جميل ...امين يا رب

csebai12
03-05-2016, 02:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
فعلا من المهم جدا ان نحافض على راس مالنا ايضا لا ينبغي ان نحلم احلام كبيرة من الافضل ان نبدا بالقليل الى ان نصل للكثير

nawfalmotya
03-05-2016, 03:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
صراحتا حلم كبير ولكن يممكن تحقيقة في مدة زمنية طوييلة المهم يمكن ان يتحقق
تقبل مروري و بالتفيق للجميع ان شاء الله

alialkhbeer
03-05-2016, 03:17

mourada
03-05-2016, 14:23
اخي الكريم الاحلام تكون كبير في بداية مشوارنا في السوق و تبدا فب الانخفاض مع الايام و الان نحلم و لو بربح شهري قار بسيط يكفي احتياجاتنا و تقبل مروري

dhmo
03-05-2016, 14:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
صراحتا حلم كبير ولكن يممكن تحقيقة في مدة زمنية طوييلة المهم يمكن ان يتحقق
تقبل مروري و بالتفيق للجميع ان شاء الله

والمهم فعلا اعطاء الوقت الكافي للتعلم طبعا اي وقت يقدر اي متاجر يعمل به في السوق لكن كل وقت وليه مميزات وعيوب وعيب وقت الاخبار انه بيكون محتاج سرعه في اتخاذ القرار
وعلشان كده لازم المتاجر ياخد باله

Elgohary1024
03-05-2016, 14:55

تحية طيبة اما بعد

شكرا على الطرح الرائع

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

تقبل مرورى , تحياتى لك

egystar
03-05-2016, 15:41
كلام سليم ١٠٠ ٪ بل ان الرصيد اهم من المكسب لانه هو اصل المكسب وباختصار الرصيد هو حياة التداول والمرجنة هى النهاية .

forez
03-12-2016, 21:36

karinho1991
03-15-2016, 21:58

mego997
03-19-2016, 20:14
انا شخصيا حلمي وببساطه من هذا المالج ان احصل منه على ربح ثابت لا يقل عن 30% من راس المال شهريا

mego997
03-24-2016, 19:20

harimeche
03-24-2016, 20:57
الســــــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

نعم متفق معك تانيــــا الإدارة المـــالية

ضرورية وإجبارية لكي تحافض على رأس مالك

وإلا قد تخرج من السوق أو قد تشطب بالمرة

مع التحية وبالتوفيق

messaoud43
03-25-2016, 21:28

neverlit4
03-26-2016, 15:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

مبتدئ و لكن...
03-27-2016, 00:34
لقد تعرفت على الفوركس عن طريق اصدقائى وحقيقى فى اول الامر كنت متردده الدخول لعالم الفوركس وكنت حاسه ان الموضوع صعب جدا لكن بصراحه بداوا بمساعدتى ووضعونى على اول الطريق وبدات فعلا بالتعليم واخد الكورسات ومشاهده الفيديوهات وبنصحونى انا ابدء اولا على حساب الديمو او التجريبى وحقيقى استفدت من كثيرا

جمال صادق
03-27-2016, 01:11
من الممكن ان تكون الاجابة على مثل هذا السؤال هو فه العلاقات التى ترتبط بين التداول من وقت لاخر فى العديد من المستويات و اقتناء افضل الاستراتيجيات

mazenaissa
03-27-2016, 01:15
الســـــــــــــلام عــــــــــــلــــــــــي ــــــــــــــكــــــــــ ـــــم و رحــــــــــــــــــــمـة الله و بركــــــــــــــــــــــ ـــــاتــــــــــــــــــ ــه ، اللّــــــــــهــــــــم صــــــــــــــــــلـــــ ــــــي و ســــــــــــــــــلـــــ ــــــم على ســــــــــــــــــيدنـــ ـــــــــا مــحمــــد
طبعا احلم بتحقيق اهدافي في الحياة و النجاح ان شاء الله
اتمنى التوفيق للجميع

badr el asri
03-29-2016, 12:58
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرا لك أخي على هذه المشاركة المتميزة وعلى النصيحة الغالية
الذي يمثل إضافة نوعية بالتوفيق إن شاء الله

yousse
03-29-2016, 15:59
نعم ممكن أن تحقيق خمس مئة ألف دولار في الفوركس ولكن يجب أن تكون دائما لديك الفكرة أنه تحفيض على رصدك كما قال الأخ ون احترمك على هدا الكلام الجميل

algoddam
03-29-2016, 16:09
جميل مثل هذا الكلام الذي يدفع الهمم الى المثابرة والى الاسراع في التقاف الارباحا من السوق
لكن المبلغ الذي ذكرته اكيد فيه صعوبة الحصول عليه حتى ولو بقينا في الفوركس لفترة الا اننا نقول لا تدري لعل الله يحدث بعد ذلك امرا

ali20
03-29-2016, 16:11
كل تاجر بلم باحلام كثيرة جدا اول شى فى الفروك انى احلز بيه انى تعلم الفورس دة او طريق نحو الربح من الفورسك
لاان اذا لم نتعلم الفوركس سو يكون ي صعوات كثية جداا وايضا عندى حلم انى احصلى عى ربح عالى جدا من الفوركس

forez
03-30-2016, 12:53

raouf41
03-30-2016, 13:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم شكرا على طرحك هذا الموضوع الجميل الذي يفتح المجال للمناقشة و الاستفادة و انا افضل الفرضية الثانية

zead ahmad
03-30-2016, 13:52
انا احلم من التداول على الفوركس بان احقق جميع طلباتى كلها وان اسد احتياجاتى كلها من الفوركس هذا احب ان اكون اول من يتاجر ويربح منه لانى احتاج الكثير واعتقد بان السيولة فى الفوركس كبيرة ممكن ان اربح

doaa sary
03-30-2016, 15:48
والله الاحلام كتير
عربية وشقة وعيشة كريمة ومبلغ محترم ف البنك ووظيفة لمكسب 1000 دولار شهرى
لاكن
الاحلام مش سهل تتحقق
لازم نتعب شوية عشان نوصل
ان شاء الله نحقق كل احلامنا بالتوفيق للجمييع

belabied
04-04-2016, 02:58
السلام وعليكم
ورحمة الله وبركاته..
اكيد كلنا نحلم ان نحصل على مبلغ كبييييييييير من الفوركس...........

islam bahnsawi
04-04-2016, 04:45
الو الحلم هو المال فاعتقد ان سوق التداول هو احسن الاماكن لتحقيق هذا الحلم

yousse
04-04-2016, 11:49
يمكنك أن تحلم بيئي شيء تريد مهمة كان ولكن يجب أن يكون هدف منطقي لإنه يمكنك أن تصل الأي هدف توطيد كيفما كان وين مكان لهدا أخي اعمل بجد من أجل أن تتستيع أن تصل على هدفك

belabied
04-04-2016, 12:42
السلام وعليكم
ورحمة الله وبركاته..
اكيد كلنا نحلم ان نحصل على مبلغ كبييييييييير من الفوركس...........

mohammedjehah
04-04-2016, 14:06
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات......

sob81
04-04-2016, 14:07
بالنسبة لى الحلم بسيط وهو ان يكون الفوركس لى عبارة عن دخل اضافى فقط ولا
اطمع فى غير ذلك

medox99x
04-04-2016, 14:29
الاستمرار في السوق مع تحقيق ربح مناسب افضل من المخاطرة وحرق الاعصاب وفي النهايه المرجنه
ولك جزيل الشكر

doydar
04-04-2016, 19:56

DR.MJH.JO
04-04-2016, 20:04
يسعدنى ان ارد على موضوعك
انا اعتقد ان التصميم والصبر اساس الالنجاح فيؤ كل شيء
لابد من تحديد الاهداف قبل البدئ
مشكور وبالتوفيق للجميع
تحياتي

joker7diaa
04-04-2016, 20:12
يا ريت بلاش المبتدئين تحط امل كتير في الفوركس لان ده مش بيساعد في العمل
على كل حال انت ممكن تحلم لاكن مش وانت قدام الشارات

alialkhbeer
04-04-2016, 20:12
تقبل مروري

sofiane159
04-05-2016, 02:20
تسلم اخى على افدتك وايضا تلك الازواج تسمى الازواج الرئيسيه لان باقىالازواق قليلون جدا من يتعامل معها

وخاصه المبتدئين يفضلون دائما التعامل مع الازواج الشهيره لانها يتم تناولها دائما فى التحليل الفنى

تحيتى

---------- Post added at 10:57 PM ---------- Previous post was at 10:55 PM ----------

تسلم اخى على افدتك وايضا تلك الازواج تسمى الازواج الرئيسيه لان باقىالازواق قليلون جدا من يتعامل معها

وخاصه المبتدئين يفضلون دائما التعامل مع الازواج الشهيره لانها يتم تناولها دائما فى التحليل الفنى

تحيتى

---------- Post added at 10:58 PM ---------- Previous post was at 10:57 PM ----------

تحيتى

---------- Post added at 11:02 PM ---------- Previous post was at 10:58 PM ----------

تحيتى

---------- Post added at 11:03 PM ---------- Previous post was at 11:02 PM ----------

تحيتى

---------- Post added at 11:04 PM ---------- Previous post was at 11:03 PM ----------

تحيتى

---------- Post added at 11:04 PM ---------- Previous post was at 11:04 PM ----------

---------- Post added at 11:05 PM ---------- Previous post was at 11:04 PM ----------

---------- Post added at 11:06 PM ---------- Previous post was at 11:05 PM ----------

على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة الل
ي ممكن بيها تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع بالتوفيق

---------- Post added at 11:20 PM ---------- Previous post was at 11:06 PM ----------

hamed mohamed
04-05-2016, 03:58
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله،...........................

hamed mohamed
04-05-2016, 04:00
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله.........، بالتوفيق لك...............

mohamedforex4
04-14-2016, 23:53
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع بالتوفيق وشكرا

hoomid
04-17-2016, 04:27
السلام عليكم الاخوة الكرام
احلام جميع المتداولين في الفوركس هي الربح داءما. و تجنب الخسارة. لكن للواقع قول اخر
بالتوفيق للجميع

Cold Fire
04-17-2016, 04:30

شكرا لك اخي الفاضل على الطرح .. و اظن ان افضل نصيحة هي عدم الطمع و ادارة المال بشكل جيد .. عموما شكرا و بالتوفيق لك

samoglad
04-17-2016, 04:34
السلام عليكم
هذا عبارة عن المجموع العالي لا يأتى الا بالمذاكرة والسهر والمناصب العليا لا تأتى الا بالاجتهاد فى العمل فلا تنتظر نجاحك وتحقيق الربح الذى تحلم به فى هذا السوق العملاق دون تعب وأجتهاد

AmgadAsham
04-17-2016, 04:38
السلام عليكم اخوانى فى الله انا بحلم الصراحة باكتر من كدة بس الاهم من دة فعلا المحافظة على الرصيد ولكن دة مش هيجى غير بالصبر وعدم الطمع

ramezdan
04-17-2016, 05:20
قولوا امين

dhmo
04-17-2016, 12:24
السلام عليكم اخوانى فى الله انا بحلم الصراحة باكتر من كدة بس الاهم من دة فعلا المحافظة على الرصيد ولكن دة مش هيجى غير بالصبر وعدم الطمع

دي اول خطوه وده الصح اخي واحنا هنا لما بنعاند السوق احنا الي بنخسر في النهايه مش السوق وبيغلبنا اهم حاجه للمتاجر نا انه يتعلم كويس ازاي يعمل في المجال
ده بدون مخاطره ويمشي مع السوق

samir011
04-17-2016, 12:24
السلام عليكم الكل يحلم اخى ولاكن تحقيق الحلم ليس من السهل انا عنفسى احلم بتحقيق دخل جيد من الفوركس وان اكون محترف فيه

مينا ناجى سليمان
04-17-2016, 12:29
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الفاضل
اشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ ان يتابر من اجل وسحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله ويكون في اعلى المستويات
هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه
على قدر ما يمكن تقبل مرورى مع تحياتى للجميع

ahmadinho100
04-17-2016, 13:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يجب عليك في الاول لا تحلم بالارباح حسب وجهة نضري في الاول يجب ان تحافض على رسيدك و بعد تدعمه

zead ahmad
04-17-2016, 14:09
انا احلم فى التداول فى الفوركس بان يكون هناك خبرة كبيرة جدا وان يكون هناك سد لجميع احتياجاتى كلها ان كانت احتياجات من مال وربح من الفوركس احتاج لكل شيء خاص بى لانى احب التداوبل على الفوركس

jaouad ouaiss
04-17-2016, 14:34
في سوق الفوركس اخي يمكن تحقيق المستحيل يمكنك ان تبدا بأقل مبلغ وتنتهي بمبلغ ظخم لاكن لا تنسى انه ليس بهده السهولة بل يجب عليك التعلم في التجريبي وتعلم التحليل الفني والاساسي

snapping
04-17-2016, 14:37

forez
04-19-2016, 15:13

mego997
04-20-2016, 19:32

zaza0519
05-16-2016, 14:38
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

bakup28
05-16-2016, 14:44
طبعا هذا السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة
ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه
على قدر ما يمكن ولكن ايضا نتبع الخطورة الواردة اللي ممكن بيها
تخسر كل ما تملك وتمنياتي للجميع بالتوفيق

zaza0519
05-16-2016, 17:09
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

never
05-17-2016, 11:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

seifhd
05-17-2016, 13:42
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

best39
05-18-2016, 22:29
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
ان هذا الحلم كبير واعتقد انه من الصعب تحقيقه لكن انا شخصيا احلامي اصغر من ذلك بكثير واتمني ان احققها

AkramAli
05-18-2016, 23:10
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته..

بالطبع اهم شيء المحافظة على راس المال ولو تربح قليل مستمر افضل من كثير منقطع

saleh05
05-18-2016, 23:49
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

dhmo
05-19-2016, 01:51
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته..

بالطبع اهم شيء المحافظة على راس المال ولو تربح قليل مستمر افضل من كثير منقطع

راس المال كبير وايضا لازم المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده

احمد عبد الباسط
05-26-2016, 00:25
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحة انا بحلم
1 ان احقق ربح مادى كويس من الفوركس اعمل بية مشروع جنب الفوركس
2 انى اكون من افضل المتداولين العرب الموجودين على الساحه
والله ولى التوفيق

جمال صادق
05-26-2016, 01:53
لس كل ا يمكن ان نلحم بة يمكن تحقيقة و لكن من الممكن ان يكون هناك تعاملات من الافض ان تستخدم للعمل بها فى الكثير من الاوقات لتحقيقها فى عالم الواقع

mohamed321
05-26-2016, 01:55
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها وأتمنى أن نراك تحقق الكتير إن شاء الله، و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله ونتظر المزيد من الموضوعات التي نتعلم منها كيفة التداول االصحيح تقبلو مروري احبتي انا نفسي احقق ربح جدا من التداول وتعلم هذا المجال وعتمد على نفسي فيه

AHMED NOLE
05-26-2016, 01:57
بالفعل انان فى رأيى قبل ما حد يحلم طيب انت هتعمل ايه علشان تحقق الحلم اللى انت بتقول عليه ده

عموما مهم ان تسعي لتحقيق الحلم اللى انت بتتكلم عنه

MOHAMED ADLY
05-26-2016, 02:02
بجد تمتلك مهاره في الكلام و توصيل المعلومه بطريقه روعه تسلم ايدك
و في السوق هذا مكاسب كبيره و حقيقيه لذلك علي الجميع التتبع و التواصل مع الحركه
انا من اشد الناس اهتمام بالموضوع

helmi nsir
05-31-2016, 08:06
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
اخي لاشئ اسمه مستحيل على الانسان ان اراد شئ
ان يثابر من اجل ويحسن من مستواه وسوف ينجح بادن الله
وتمنياتي للجميع بالتوفيق

haggui
05-31-2016, 08:07

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

magik999
05-31-2016, 08:34
شكرا للعضو المحترم على الموضوع الجميل ويارب دايما نكون احسن منتدى وان شاء الله دائما للائمام
موضوع رائع جدا ويستحق كل الشكر والتقدير للمجهود المبذول فيه الله ينور الى الامام دائما تقبل مرورى

haggui
05-31-2016, 08:35

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

abogoda
05-31-2016, 11:26
السلام وعليكم ورحمة الله
طبعا هذا السوق فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتي تستطيع تحقيق احلامك
تقبل مروري

hayatto
05-31-2016, 15:39
السلام عليكم و رحمة الله تعـالى و بركاته
صديقي و أخي العزيز شكرا جزيلا على المعلومات القيمة تقبل تحياتنا الطيبة مشكور على المجهودات الكبيرة سلام

masr16
06-04-2016, 09:27

nehad
06-04-2016, 23:03
وشكرا لك تقبل مروري...

موفينج افريج
06-05-2016, 01:32

nasro benz
06-05-2016, 02:15
السلام اخي سجب الادارة الصارمة لراس المال لكي تصل الى 50000 وتحافظ عليه وتبدئ بالربح عليه يجب ان تختار استراتجية مناسبة
وفقك الله

nonam
06-21-2016, 16:47
السلام عليكم .... انت لابد ان تضع الخطة الحقيقية اللي انت لابد ان تتعامل معاها في الحساب ومن المهم كمان ان يكون التعامل مع التداول من اهم الادوات والقوانين بتاعه التداول كمان من المهم جدا ان تتعامل معاها في الحقيقي ي
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

kaka25
06-23-2016, 19:21
قولوا امين

freetrade
06-23-2016, 19:24
قولوا امين

يا رب تحقق كل احلامك ان شاء الله
وعلي فكرة مفيش مستحيل طالما عندك ايمان قوي بالله سبحانه وتعالي هو اللي بيوزع الارزاق
وان شاء الله كل اخواني هنا يحققو اهدافهم القريبة والبعيدة

هاوي
06-23-2016, 19:27
اود ان اشكر صاحب الموضوع على هذه المعلومات حيث استفدت منها كثيرا وكذلك التعليقات التي يقوم بها الاعضاء هي تعليقات مفيدة شكرا للجميع واتمنى الربح الوفير في الفوركس لجميع اعضاء المنتدى

latraaahr
06-23-2016, 19:49
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح العالي لاقيم و على المعلومات القيمة الراقية المفيدة إن شاء الله، و التي اتمنى أن يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون الثكير من الناتئج القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك

freetrade
06-23-2016, 19:51
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح العالي لاقيم و على المعلومات القيمة الراقية المفيدة إن شاء الله، و التي اتمنى أن يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون الثكير من الناتئج القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك

ارجو منك عدم اغراق الموضوعات بنفس الرد الكوبي والباست لاني لاحظت انك لا ترد الا بنفس الكلمات واظن ده بيخالف قوانين المنتدي .. فحرصا علي مستوي الاستفادة من المنتدي نرجو منك التعديل في المستقبل

alatn123
08-28-2016, 02:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
انا أحلم ب 30 ألف دولار ,, هو مبلغ مقبول و حلم غير صعب ,, لكن المشكلة في رأس المال
بالتوفيق يا غالي

ebn masr
09-12-2016, 02:08
مفيش حاجة مستحيلة المستحيل هو انك تعرف قدراتك ايه وامكانيتك وتفعل ماهو اكبر منها دة الغلط انما الحلم والطموح حاجة مش عيب

mo3taz1983
09-12-2016, 02:47
الواحد نفسه بعد شغله فى الفوركس انه يبقى مصدر لدخل حلال ثابت بجانب دخله الاساسى
ربنا يوفقنا كلنا ونحقق اللى نفسنا فيه

mariamrz
09-13-2016, 15:10
اخى الاحلام سهله لكن الواقع صعب زائد ان مش اى حد يقدر يكون معاه مبلغ صغير زى 100 دولار مثلا ويوصله لالف الدولارات
ف صفقه او اكتر لان المبلغ ده لا يحتمل تذبذب السوق ف مجرد ما يعكس السوق هتخسر ال 100 دولار قبل ما يرجع السوق يصعد تانى ف اتجاهك ويحققللك الربح المطلوب لذللك اقل مبلغ تحصل منه ع الربح المذكور هو الف دولار
بالتوفيق

بدر اشطيبي
09-19-2016, 10:52
تحياتي لكل الاعضاء والمتداولين في الشركة يمكنك تحقيق اي مبلغ
تريد لكن بالعمل المنظم و المتسلسل بدون طمع شكرا تقبل مروري

Foreexx
09-19-2016, 11:46
الســـــــلام علــــــــــــيكم ورحمـــــــــه الله تعــــالى وبـــــــــــركاته
ما عدت أحلم يا أخي الكريم لأن الربح في الفوركس ليس سهل كما كنا نتصور

algendy
09-19-2016, 13:39
الاخ عنده حق فيما يقول لان اغلب من يخرج من السوق و لا يعود كانوا حققوا مبالغ كبيرة الى حد ما و لم يكن فى بالهم هدف المحافظة على الرصيد من الضياع قبل التفكير فى تحقبق ارباح سريعة

Mustafa gamal
11-27-2016, 18:31
أنا احلم بأن أكون مليونير من المتاجرة في سوق الفوركس كي افتح الكثير من المشاريع .... تحياتي لك و تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

rahigrib
11-27-2016, 18:58
لا احلم بالكثير و لا اكون كثير الطمع بل حلمي تدريجي و هو اذا وفقني الله ان احقق في العام الاول
الف دولار واترك الرصيد يكبر وبعد سنة الفين دولار وهكذا الى غاية 5000 دولار وهذا اقصا ما اتمنها

Fadi Malak
11-27-2016, 19:02
جميعنا نحلم بالاموال الكثيره ولكن لا نفكر في كيفيه تحقيق هذا الحلم فأذا استمر الاناسن بالحلم فقط لن يحقق شئ والفوركس تعطي لكل منا فرصه جيده لتحقيق هذا الحلم لهذا الجد والجتهاد لتحقيق كل احلامنا

foxforex2020
11-27-2016, 19:31
اهلا اخي طبعا يمكنك تحقيق مبلغ 50000$ و لكن عليك العمل بجهد و اذا صبرت و اجتهدت فاضن انه يمكنك الوصل الى هدفك بداية من 10000$ في خلال سنة و نص او سنتين

medo mohamed
11-27-2016, 19:42
السلام عليكم اخى الفاضل
انا عن نفسى اوئيد كلامك بالفعل اخى ممكن ان نحلم ولاكن التطبيق
ضعيف فمن منا محافظ على رأس ماله وبيزوده اعتقد مفيش فالكل
يدخل ويتاجر ويكسب ويخسر وسبحان الله معنا نقول الخساره الاقرب
ومن هم معنا نحن الذى نجمع رأس مالنا من البونص لاكن فى مقوله
من بدء كبير هيفضل كبير خلص الكلام

Mohamed Mosab
11-27-2016, 20:22
أنا بحلم انى اكون ملياردير من المتاجرة في سوق الفوركس و افتح الكثير من المشاريع بس الاحلام مش كل شئ المهم التنفيذ الصح فالوصول للقمة والبقاء فيها

maryam1
11-27-2016, 21:05
شكرا ايها العضو الكريم لتقديم هذه النصائح لنا و طرح هذا الموضوع الهام و تقديمه في هذه الصورة البسيطة و التي تفيد الكثير ممن انضموا حيثا الى عالم الفوركس و انا منهم
بالتوفيق للجميع إ ن شاء الله

فوريكسي
12-01-2016, 00:52
احلم بحقيق ارباح كبيروة في الفوركس شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

zizoo99
12-01-2016, 08:56
شكرا لك اخى على موضوعك
فالطبع اخى ادارة راس المال فوق كل اعتبار لان استمرارك فى السوق هو شئ مهم جدا فالخسارة لابد منها فى هذا السوق و لكن عندما تخسر 3% من راس مالك فى صفقة خير لك من ان تخسر 50% او حتى راس مالك كله فى صفقة واحدة

tazi larbi
12-02-2016, 01:26
السلام لو تداولنا بادارة صارمه لراس مال والارباح نسحب نصفها ونترك نصفها هكذا سنضاعف من راس المال ونتمكن من تكبير العقد مرة بعد مرة ونحصل على المبلغ الذي نريده الحلم مشروع وممكن اتمنى لكم النجاح والله الموفق

karinho91
12-04-2016, 19:20

medo tifa
12-04-2016, 19:23
dream cme true wth brokar mostafa belkhiat

magic777
12-05-2016, 13:21
انا بفضل ان تون احلامي في المجال ده موازيه لقدراتي الفعليه والي اقدر اعمله بالفعل وليس احلام ورديه او تخيليه زي بدايه عملي في المجال
واصلا كل ده يكون بنظام علشان يتحقق

tamermosa
12-10-2016, 22:49
أكيد كلنا بنحلم بأرقام كبيرة ، و ده مش عيب ، بس لازم نشتغل و نتعب و نتعلم كويس جدا علشان نقدر نحقق حلمنا ، و الا يبقى بنهزر ،،،
التعليم الجيد و المتابعة المستمرة و تحسين المستوى باستمرار و عدم المخاطرة و لا المغامرة هي من اهم اسباب النجاح

big.pharaoh
12-10-2016, 22:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... كلام سليم يا غالي. ولازم فعلا الواحد يركز على المحافظة على ادارة رأس المال لأنها اساس الربح. بالظبط كده

عبد الرحيم رافا
12-10-2016, 23:04
السلام عليكم و رحمة الله
و الله العظيم يا اخي لا طال ما حلمت ب المليون دولار و ان شاء الله و بحوله نو قوته ساحققه في سنتين

chiheb316
12-11-2016, 00:48
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
مهم جدا ان يكون لنا اجلام و اهداف نطمح في تحقيقها كونها ستكون لنا دافعا معنويا

Ayman Eid
12-11-2016, 00:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اكيد كل الناس بتحلم ب أكتر من 50000 دولار بكتير بس مفيش حاجه اسمها مستحيل هى محتاجه شويه تعب وفهم وتعليم عشان نقدر نحقق اللي بنحلم بيه بس

antr
12-11-2016, 01:34
بحلم وانا صاحى اعمل دخل شهرى 1000 دولار مستمر يكون تمام اوووى يعنى مش ملايين يعنى 1000 دولار حلوين مش كثير من السوق بس تزبط معنا

m7med09090
12-11-2016, 02:36
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
السوق فعلا فيه الاحلام مفتوحة ولكن يجب التعليم الجيد والمتابعة حتى يمكن الاستفادة منه و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

maryam1
01-30-2017, 23:10
جزاك الله خير ايها العضو الكريم على طرح هذا الموضوع معنا و تحفيزنا للمضي قدما الى الربح و نتمنى ان نراك في موضوعات اخرى لزيادة الفائدة , مشكور
بالتوفيق للجميع إن شاء الله

Samira shabban
01-30-2017, 23:13
السلام عليكم اخى الكريم انا اشكرك على هذه المعلومات المفيده لكل الاعضاء في المنتدى وخاصه المتداولين..
مع تمنياتى بالنجاح والتوفيق.....