PDA

View Full Version : استفسار

Pages : [1] 2

katreenaziz
04-04-2015, 06:27
عندى سؤال لو سمحتم يا جماعة انا فتحت صفقة بلغلط قمت قفلتها علطول بسرعة ونسيت ان قوانين الشركة بتمنع كدا هل كدا الشركة هتقفلى حسابى ولا هيعدوها واعرف منين اذا هما عدوها ولا لا اتمنى الاجابة من الخبراء

chennana
04-08-2015, 15:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اعتقد لو حدث مرة واحدة لن يغلق حسابك و راح يختصم ربح الصفقة
لكن عليك الحذر في المرة القادمة

eragon
04-08-2015, 18:46
برجاء التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن
بمناسبة انهم يعدو غلطه فادي حاجه صعبه شويه لان اللي بيكتشف الاخطاء
برنامج بيعمل سكان لبيانات الحسابات وليس انسان

emad64
04-08-2015, 20:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. اخي العزيز يجب الحذر في المرات القادمه عند اخذ الصفقه اذ ربما تمشي مره او مرتين لكن في المره الثالثه لاتمشي والموضوع انه ليس غلق حساب من قال هذا اذا ربحت الصفقه لن تحتسب لك واذا خسرت هي خسرانه لا مشكله ابدا

a7med84
04-08-2015, 20:25
لا مفيش مشكله عموما اكيد انت قفلتها على خساره يعنى الاسبريد عل الاقل

ومفيش اى مشكله لا تقلق والله المستعان وبالتوفيق للجميع

haphop
04-08-2015, 20:25
السلام عليكم ورحمه الله
اذا وجدت حسابك لم يغلق ولم يرسلو لك تحزير فاذن يكونو عدوها ولكن لا تكررها مره اخري
تقبل مروري

adamsbooba
04-11-2015, 04:50
ســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه موضوع جميل جدا و أتمنى أن أصبح من محترفي الفوركس يجب مزيد التركيز من أجل تخطي الصعاب .... كل التوفيق للجميع

kaka23
04-11-2015, 21:37
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
راح يعدوها لكن لا تعيدي هذا الخطا كثيرا حتى لا يغلق حسابك و ارباح هذه الصفقة يسحب منك من طرف الشركة

hager omar
04-11-2015, 23:04
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

انصحك بمراسلة الدعم الفني حتي تفهميهم الوضع وانك غير قاصدة ما حدث وانها مش هتتكرر تاني حتي لا يقفل حسابك

تقبل مروري

Federerista
04-12-2015, 00:54
لا تقبقي يا اختي ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة خاسرة فكني على يقين لا مشكلة

fifi w mody
04-12-2015, 00:55
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الخقيقة اخى الكريم انا لا يوجد لدى اى معلومة من الممكن افاجتك بها لانى مبيدأة واتمنى دوام التفوق والنجاح

ahmedtaher
04-13-2015, 01:27
السلام عليكم ... من الممكن انك تكلم الدعم الفني هيعطيك ايميل بتاع مكافحة لنصب وابعت ليهم الصفقات اللي انت من الممكن انك تكزن شاكك فيها وهما هيبلغوك بالنتيجة الصح ومتلفش كتير
بالتوفيق ان شاء الله

سارة محمد
04-14-2015, 22:23
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

Yara1
04-19-2015, 16:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :):):):):)
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
هل توافقون الرأى ام لآ ؟؟؟؟؟؟

بسمه
04-19-2015, 16:47
ننكن تكون استغرقت الوقت المطلوب لفتح الصفقه لذلك لم يتم غلق الصفقه
وتوخى الحذر فى المره القادمه حتى لا تخسر الكثير فى الاموال
وشكرا لسؤالك اخى الفاضل

karimtutto
04-19-2015, 16:58
برجاء التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن

sniper_2015
04-20-2015, 22:05
السلام عليكم ورحمة الله
في البداية أحب أن أشكرك آخى على هذه المعلومات الرائعة والشرح البسيط الجميل وأنا صراحة اهتم جدا بكل ما يتعلق بالفوركس وأرجو من الله أن أصل إلى تعلمه على المنهاج الصحيح.
و أشكركم جميعا على هذه المعلومات المفيدة لنا جميعا

Pierre
04-22-2015, 07:11
لطريقة الثانية:
أن يكون هذا القرض بلا فائدة؛ حيث إن البنك أو المصرف لا يأخذ زيادة على القرض، لكنه يشترط أن تتم عمليات التداول والبيع والشراء عن طريقه.
والذي يظهر -والله أعلم- تحريم هذه الطريقة أيضا، وذلك لما يلي:
أولا: أن إجراء العمليات من خلال البنك منفعة ظاهرة، فهو يأخذ عمولة على كل عملية تتم من خلاله، وقد قرر الفقهاء قاعدة جليلة، وهي ( كل قرض جر نفعا فهو ربا) (18) ولا شك أن البنك إنما أقرض العميل ليتم عملياته من خلال البنك، وإلا فما مصلحة البنك في إقراضه دون فائدة.ضضضض

adnan1969
04-22-2015, 08:59
والله اخي ماعندي اي فكره عن الموضوع وياريت تكلم الدعم وتسئل هم خبرتهم اكثر مننا حتى لايروح حسابك

waelmma
04-22-2015, 09:15
;):(:)) اختى الكريمة لن يغلق الحساب ولا حاجة العملية كلها
لو كانت الصفقة رابحة لن يحسب ارباحها فقط ده كل شىء

FullyActive
04-22-2015, 09:19
لو كانت الثفقة اغلقت بالسالب سيتفهمون الموضوع ولن يغلقون حسابك ولكن لو غلقت على ربح هيعتبروها مقصودة ولكن الله اعلم الحساب هيتم اغلاقه ام حذف الثفقة فقط حسب الشكل العام لثفقاتك وتقديرهم للموقف

user_21
04-22-2015, 09:27
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

ahmedibrahim258259
04-25-2015, 14:08
بسم الله الرحمن الرحيم طالما الصفقة خسرانه يبقى موش في مشكلة لكن المشكلة انك تقفليها بعد دقيقة وتكون كسبانه
تقبل مروري

محمد عز الدين عيد خضري
04-25-2015, 14:11
قانون شركة انيستا لحسابات البونص يتيح لك غلق الصفقة قبل مرور 5 دقائق
طالما ان الصفقة خاسرة الكلام في اني لازم تعدي ال 5 دقائق من فتح الصفقة في حالة اني الصفقة رابحة
تحياتي

نورين
04-30-2015, 23:11
السلام عليكم رجاء التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن
برنامج بيعمل سكان لبيانات الحسابات وليس انسان وبلتوفيق ان شاء الله

محمد المحضار
05-09-2015, 22:48
بمناسبة انهم يعدو غلطه فادي الحاجه صعبه شويه لان اللي بيكتشف الاخطاء
_-وبالتوفييق_-

salahabuzaid
05-09-2015, 23:57
اشكرك جدا يا اخي على هذا الموضوع الرائع و نتمنى المزيد من هذه المواضيع الجيده .......................
شكرا جزيلا .....................

big.pharaoh
05-09-2015, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..اعتقد ان الصفقه لو اغلقت على ربح هيكون في مشكله بس ممكن تعدي .. انما لو الصفقه قفلت على خساره فاعتقد انها هتعدي بدون مشاكل

md.shohel
05-10-2015, 00:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم اذا ارسلو لك رساله ان تم قفل حسابك ساعتها تعرف اما اا مارسلوا شي فاظن انهم ساموحوك

roussi27
05-10-2015, 00:17
اذا كنت غلقتها على الخسارة فهنا لا يعملوا شيء منك وبالإضافة انك لم تكرر خطأك
فلو غلطت الصفقة بمدة قصيرة على الربح ، فهنا يتم خصم تلك الربح الذي ربحته وفي حالة تكرر خطأك يتم حذف حسابك

samieh
05-11-2015, 03:58
بصى يا اختى لو انتى قفلتى الصفقة على خسارة يبقى مش هيقفلوا حسابك
اما لو قفلتى على ربح قبل ال 5 دقائق يبقى هيقلوه لما تيجى تتطلبى سحب الارباح

ahmed bakry
05-11-2015, 05:06
هدى بالك دايما يااختى الكريمة وماتستعجليش واتعلمى من المرة اللى حصلتلك علشان ماتقعيش ف نفس الخطأ تانى ويحصلك اى مكروه لا قدر الله

هاشم احمد
05-11-2015, 05:20
السلام عليكم
تحياتي للجميع
اخي اشكرك على سؤالك .. اخي في حال اغلاقك لصفقة فتحتها في نفس الوقت ستعرض حسابك للخطر لانك تخالف قوانين انستا
راجيا من الله التوفيق والى الامام للجميع
تقبل مروري اخي

s3aif
05-11-2015, 06:12
العلم عند الله ولكنى اعتقد انه لن يتم غلق الحساب ولكن عليك الحذر فى الصفقات القادمه وتقبل مرورى

wael33
05-11-2015, 14:52
يمكنك ان تجد كل ما تريده من معلومات فى القسم التعليمى من فيديوهات وموضوعات وشروحات وكتب
ولدينا اعتقد دوره فى الفوركس ويمكنك ان تشارك فى الموضوعات لتتعرف على كل جديد

abderrahmenanis
05-17-2015, 16:16

ومفيش اى مشكله لا تقلق والله المستعان وبالتوفيق للجميع

masry928
05-22-2015, 12:52
بصراحه انا اول مرة اشوف الموضوع ده او اخد بالى منه لكن ممكن حضرتك اما تنتظر اخ فاضل من المنتدى يشرحه لنا او تنتظر خدمة العملاء فى شركة انيستا ايهم اقرب

FullyActive
05-22-2015, 20:40
لو الثفقة اغلقت بالسب ممكن يتفهمون وضعك ولا يغلقون لك حسابك بس لو اغلقتها على ربح هتبان لهم ان الثفقة كانت مقصودة
خليك فى الامان وركز قبل فتح اى ثفقة حتى لا تفتح ثفقات عن طريق الخطأ

aminalamor
05-24-2015, 19:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان الشركة لا تاخذ عليك اي قرارات لانك اغلقت الصفقة لان الشركة ستحاسبك فقط ان كانت هناك ارباح انا ان كانت الصفقة خاسرة فلن تتعرضي لاي عقوبة
بالتوفيق للجميع

BASAM IBRAHEM
05-25-2015, 09:23

moh93
05-25-2015, 10:22
انت بيكون ليك الحق فى اغلاق الصفقة بسرعة بس مش عارف اية الى هصحل بس اهم شى نه تعرف كل قوانين البونص
وايضا قواعد اتداول فى انستا عشان تعرف ازاى تتداول فى الفوركس

محمد السيد
05-25-2015, 12:08
لو انتي ربحتي من الصفقة كل اللي هيحصل ان الربح هيتلغي اما حسابك مش هيغلق ولا حاجة
ولو راجعتي الاتفاقية ستجدي اللي انتي فاهماه غلط وعشان تريحي نفسك يمكنك مراجعة موضوعاتي في مسالة اغلاق الحسابات

ahmed bakry
05-26-2015, 00:14
والله معنديش رد بنسبة مية فالمية ليكى ممكن يعدوها ممكن يحذروكى ان شاء الله تعدى على خير
ومايبقاش ف مشاكل وتقلبى مرورى

Kiing
05-26-2015, 05:04
ممكن انه مع التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا متلا ممكن انه اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن تم ممكن متلا انه بمناسبة ممكن متلا مع كل غلطه فادي حاجه منه ممكن متلا صعبه

a7med sniper
05-26-2015, 05:48
قفلتيها على طول يعن عل خساره على الاقل الاسبريد
عموما الشركه فعلا لها قوانيني بس مش هتجازى حد على الخساره يعنى والله المستعان

ahmed90
05-26-2015, 13:23
اكيد يا أخي الفاضل جل كلامك عن سوق الفوركس صحيح مية بالمية
يا أخي من قال أنه لا أحد وصل إلى هذه المعادلة أو علا الأقل المعادلة التي تنجح بنسبة 99%
أ تظن أن من وجدها سيقدمها لك علا بكل سهولة ؟ و هو الدي تعب فيها و أضاع الكتير من الجهد و الوقت

faridd
05-26-2015, 15:37
السلام عليكم اخي انا لا اجري صفقات على الدهب و افضل العمل على العملات احسن
انها سهلة التحليل بالنسبة الي و المتاجرة عليها لا تخالف تعاليم ديننا.

معتصم سباعنة
05-26-2015, 19:17
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لا مشكلة كون الصفقه خسرانه - اتمنى لك التوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي الكريم

noraa
05-26-2015, 20:45
كيف تبدأ
عليك بالبحث عن كتب تعليمة عن الفوركس لكي تقرا منها وتتعلم \ثم شاهد الفيديوهات التعليمة بلكي تستطيع ان تطبق ثو مارس عليي حساب تجريبي لكي تكتسب الخبر

ASMAA TAHA
05-26-2015, 21:08
لازم الصفقة بيعدى عليها 5 دقائق اما لو الصفقة ربحت او خسرت وقفلتها فى اقل من 5 دقائق
لن تحسب لك ربح او خسارة هذه الصفقة وبالتالى عليك اولا ان تراسل الدعم المباشر حتى لا يتم اغلاق الحساب

العراقي
06-12-2015, 20:24
السلام عليكم رجاء التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن
برنامج بيعمل سكان لبيانات الحسابات وليس انسان وبلتوفيق ان شاء الله

zarour soufyane
06-17-2015, 21:41

اخي الكريم ربما لو ان الامر حدث مرات عدة و تماديت في الامر يغلق الحساب لكن مرة واحد ة لا اضن ان الحساب سيقفل لانني وقعت في نفس الخطا و لكن الحساب لم يقفل بالتوفيق

ayoub321
06-18-2015, 02:31
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
مرة وحيد لا أعتقد أنه سوف تكون مضرة بالحساب
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

alaa ali
06-18-2015, 02:32
اهلا بكم
المهم انت كسبت كام .. وهل تم حسابهم فى الحساب للتداول وتم تحويل الارباح بحسابك بالشركة ام لا
بالتوفيق

hamed mohamed
06-18-2015, 02:37
اخى الفاضل شكرا" على المشاركه
من الواضح ان حسابك شغال يعنى المرادى عدت
ولكن كن حذر فى المرات القادمه حتى لا يغلق حسابك
فمن شروط التداول لا تغلق الصفقه حتى يمر خمس دقائق
والله المستعان

westside11
06-18-2015, 02:57

اخي العزيز انصحك بمراسلة الدعم الفني و يجب الحذر في المرات القادمه عند اخذ الصفقه

forexaly5
06-18-2015, 03:00
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز لا أعتقد أخي العزيز أنا أيضا فتحت صفقة وربحت خلال 30تانية و الحمد الله مازال حسابي شغال بس كن متيقضا في المرة جاية

mechanical
06-18-2015, 23:09
السلام عليكم ... لا عادي لو صفقة واحدة مش مشكلة انا حصل معايا كدة ولكن الموضوع كان قليل من الوقت والحساب مش عملو فية حاجة
بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي

RomanyMoreed
06-20-2015, 21:16
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

بما انك عملت الخطأ ده يبقي انت لازم تتوجة الي الدعم الفني وتشرح الخطأ اللي حصل وان شاء اللة خير

بالتوفيق

mohamed12345
06-21-2015, 15:40
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد لا تقبقي يا اختي ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة خاسرة فكني على يقين لا مشكلة

Kiing
06-26-2015, 02:53
ممكن متلا انه مع التحدث الي الدعم الفني السريع تم منه متلا انه مع اي من لشركة انيستا في اقرب تم منه متلا انه مع وقت لحل المشكله اذا امكن تم منه متلا بمناسبة انهم يعدو غلطه

snnaky
07-23-2015, 00:01
الموضوع لو على مرة واحدة اعتقد ان الشركة مش محتاجة تبرير منك هى كفاية انها حتلاقى حسابك خسران الصفقة وحتعديها طالما فى حدود المرة ولم يتم التكرار
لكن الموضوع دة بيحصل لبعض الناس اللى تعتاد على فتح الصفقات وغلقعا للاستفادة من الربح بدون انتظار الوقت المطلوب وهنا المشكلة لأن التكرار يعنى عدم الألتزام

nes_trader
07-23-2015, 00:09
لا اعتقد انه سوف يتم قفل حسابك خاصة و ان الصفقة اغلقت على
خسارة لان الاسبريد لا يجعلها تربح في البداية لا تقلق

heba_a
07-23-2015, 00:42
السلام عليكم والصلاة والسلام علي محمد اشرف الخلق اجمعين , اظن انه حرام يقفلولك الحساب من غلطة حصلت مرة باذن الله لن يحدث شئ لا تقلقي اختي الكريمة تقبلي مروري

ynwa1892
07-24-2015, 18:13
السلام اخي لا تخف فمادام الصفقة لم تحقق اي ربح فلا خوف على حسابك الشركة تكون ضد المتاجرة بالاسكالبينغ
وفقك الله

Kiing
07-27-2015, 19:55
اخي العزيز يجب الحذر في المرات القادمه عند اخذ الصفقه اذ ربما تمشي مره او مرتين لكن في المره الثالثه لاتمشي والموضوع انه ليس غلق حساب من قال هذا اذا ربحت

tarik46
08-11-2015, 17:27
لا عليك اختي يستم الغاء الصفقة فقط و لن يتم اغلاق حسابك الا في حالة تكرار الخطأ عديد المرات لذا لافكوني مطمئنة
و عليك ان تحذري و ان تأخذي احتياطاتك لكي لا تقعي في خطا مثل هذا في المستقبل و عليك الهدوء
تقبلي مروري

Chima
08-20-2015, 02:19
لو كانت الثفقة اغلقت بالسالب سيتفهمون الموضوع ولن يغلقون حسابك ولكن لو غلقت على ربح هيعتبروها مقصودة ولكن الله اعلم الحساب هيتم اغلاقه ام حذف الثفقة فقط حسب الشكل العام لثفقاتك وتقديرهم للموقف

madhat
08-20-2015, 02:28
السلام عليكي اختي الكريمة ..... لازم تكلمي الدعم الفني لان السيستم الي بشوف العمليات والصفقات بشكل ألي ..... بالتوفيق للجميع

killer007
09-05-2015, 14:10
طبعا الشركه بتفرض على الحسابات البونص ان يحترمو مدة 5 دقايق على كل صفقة لكن لو انت خلفت هذا الشروط في صفقة واحده لا اظن حسابك يقفل لكن لا تكررها مجددا
موفق اخي

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

saiddeco
09-06-2015, 15:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. للقول أن هذا الأمر يحدث مع أغلبية المتداولين المبتدئين و لا تخافي من شى الأم ال التي خسرت ها في الصفقة فد ذهبت المهم إلا تتكرر

andro2016
09-21-2015, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اعتقد انة ممكن الشركة تسامح فى هذا الخطا وتعديها
راسلى الدعم او ادارة انستا فوركس واحكى لهم المشكلة وان شاء الله هتتحل الله معك بالتوفيق

seifhd
09-25-2015, 14:48
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

ahmedhathout
11-27-2015, 02:17
لو الصفقه كانت مدتها اقل من 5 دقايق فدا يدي الشركه الحق فانها تقفل حساب البونص
انما الشركه ممكن تعديها عادي والافضل تكلم الدعم

zineb01
11-27-2015, 02:17

aminetns
11-28-2015, 18:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. في اعتقادي ان هذه الاشكالية سهلة الحل وبسيطة وبامكانك لاتصال بالدعم وستحل مشكلتك باذن الله بالتوفيق لك ان شاء الله

مريم ميري
12-11-2015, 21:42
السلام عليكم نعم شركة انسا فوركس تمنع اقفال الصفقة قبل انتهاء خمس داق وتعتبر دالك سكالبينج ولكن ادا تم دالك بالغلط وقامت الشركة
باقفال حسابك لازم تراسلهم وتوضح ليهم انو فتحك للصفقة كان عن طريق الغلط واعتقد انو الشركة مش هتقفلك حسابك من غلطة
واحدة بل كل من يشتغل بالسكالبينج واضح

yansane
12-11-2015, 21:51
اعتقد لو حدث مرة واحدة لن يغلق حسابك و راح يختصم ربح الصفقة لا تقبقي يا اختي ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة خاسرة فكني على يقين لا مشكلة

neverlityougo3
12-21-2015, 19:51
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

otmani
12-25-2015, 15:36
يجب تجنب الوقوع في مثل هده الاخطاء الى جانب
التداول اثناء صدور الاخبار او لا يتعدى الربح 10 في المائة من حسابك

badide
12-27-2015, 01:35
الســــــــــــلام عــــــلــــــــيـــــــك ـــــــم ورحــــــــمـــــــــة الــــــــــلــــــــــــ ـه تـــــــــــــــــــعــــ ــــــــــالى وبــــــــــــــــــــركـ ـــــــــــــــــــاتــــ ـــــــــــه
اولا مشكور اخي على الموضوع
لا اظن انهم سيقومون باغلاق حسابك ومع دلك انصحك يالاتصال بالمشرفين
شكرا

yossry
12-27-2015, 01:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. اخي العزيز يجب الحذر في المرات القادمه عند اخذ الصفقه اذ ربما تمشي مره او مرتين لكن في المره الثالثه لاتمشي والموضوع انه ليس غلق حساب من قال هذا اذا ربحت الصفقه لن تحتسب لك واذا خسرت هي خسرانه لا مشكله ابدا

neverlityougo2
12-29-2015, 12:02
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

yahiahd
12-29-2015, 13:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

mahmoud massry
01-23-2016, 09:55
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
علشان تتاكدى الافضل انك تراسلى الدعم الفنى وتتاكدى منهم ايه الى حصل فى الصفقه

mody555
01-23-2016, 10:25
بالنظر الى سجّلات التداول لعشرات من عملاء أف أكس سي أم، الى جانب التحدّث مع عدد أكبر من التّجار من خلال الندوات اليومية الحيّة وموقع التواصل الإجتماعي تويتر وغيره، يبدو وكأنّ التّجار يدخلون سوق الفوركس مع الرغبة بالحدّ من خسائرهم المحتملة التي قد يتعرّض لها رأس مالهم. لهذا السبب، يختار العديد من التّجار الجدد البدء بتداول الفوركس بواسطة رأس مال صغير.

zead ahmad
01-23-2016, 10:28
لو انت اغق الصفقة قبل خمس دقائق مرة واحدة بالغير قصد ممكن الشركة تسامحك فى هذه الصفقة امام لو استمريت على ان تغلق الصقفات فى اقل من خمس دقائق لن تستمر فى الشركة سوف تستبعد

Sami1985
01-23-2016, 10:53
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
إذا لم يقفل حسابك فمعناها المرة دي عدوها ليك...
تقبلوا شكري...

---------- Post added at 10:53 AM ---------- Previous post was at 10:48 AM ----------

السلام عليكم..
أتمنى لكم التوفيق..
إذا لم يقفل حسابك فمعناها المرة دي عدوها ليك...
تقبلوا شكري...

latraaa
01-30-2016, 21:39
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على السؤال، يا اخي الكريم لقد بعمل مخالف للقانون و الأمر الآن يبد المشرفين على الصفقات، يمكن أن يعفون عنك و يمكن أن يقفلون لك حسابك، و على اية حال أقول لك تفاءل خيرا تجده إن شاء الله

soad labib sadek
01-30-2016, 22:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز انا عن نفسي لا اظن ذلك فاعتقد ان مثل هذا الحدث كثير الحدوث مع الكثير و خصوصا في البدايات مع الفوركس و لكن بالخبرة ستتعلم عدم الدخول الا عند تاكدك تماما من الدخول

تحياتي

hmadnahox
01-30-2016, 22:35
يا اخي الكريم بما انها عملية ليست مقصودة ادن لا يجب ان تكررها لكي لا يتم حدف حسابك
والله الموفق والمعين

اكرم التميمي
01-31-2016, 11:33
هذه الامور تكون متروكه للشركه اي شركه انستا فوركس مكن تمر هذه الصفقه ويمكن ان يجدوا هذا الخطا عندما تطلب السحب من الارباح ويكتشفوا هذه الامر ويقوموا بغلق حسابك وهذا الشيئ عائد للشركه

helmi nsir
01-31-2016, 11:51
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
طالما الصفقة خسرانه يبقى موش في مشكلة
ولن يغلقوا حسابك ولكن لو غلقت على ربح هيعتبروها مقصودة ولكن الله اعلم

yahiahd
01-31-2016, 13:56

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

aissaalg
01-31-2016, 14:10
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

nader110
01-31-2016, 15:39
انا اول مرة اعرف انك ممكن تفتح صفقة ومينفعش تقفلها في نفس الوقت يعيني المفروض يعدي قد اية علي الصفقة وهي مفتوحة

alkoufi
01-31-2016, 16:16
راح يعدوها لكن لا تعيدي هذا الخطا كثيرا حتى لا يغلق حسابك و ارباح هذه الصفقة يسحب منك من طرف الشركة
تقبل مروري

Sami1985
01-31-2016, 18:35
السلام عليكم..
أتمنى لكم التوفيق..
اذا كان الربح فيها بسيط ما أظن فيها مشكلة
تقبلوا شكري...

justsmile
01-31-2016, 19:13
بصراحة لا اعلم لم تحدث معي قبلا .. ولكن اتوقع انهم يلغوا الاراح منها .. و بما انك اغلقتها بسرعة اكيد اغلقتها على خسارة فلا اوقع ان هناك مشكلة..//

aissahd
01-31-2016, 21:23
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

never11
02-08-2016, 22:53
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never11
02-11-2016, 00:25

محمد عز الدين عيد خضري
02-11-2016, 00:30
اخي الفاضل لا يوجد اي مشكلة في اول مرة ولكن كن حزرا
في المرات الاخري كي لا يغلق حسابك - اتمني لك التوفيق والنجاح في سوق الفوركيس

nuclear2010
02-11-2016, 00:44
السلام عليكم جميعا
اذا كنت غلقتها على الخسارة فهنا لا يعملوا شيء منك وبالإضافة انك لم تكرر خطأك
فلو غلطت الصفقة بمدة قصيرة على الربح ، فهنا يتم خصم تلك الربح الذي ربحته وفي حالة تكرر خطأك يتم حذف حساك
تقبل مرورى

never10
02-12-2016, 22:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ibrahem91
02-12-2016, 22:53
اذا كانت الصفقه ليست بها ربح او خسارة لا مشكلة ولكن اذا كانت حققت
ربح بسيط يمكن تكملة الصفقات بصورة عادية وبالتالي تعتبر خطأ ليس اكثر لا توجد مشكة

never11
02-14-2016, 22:06

messaoud43
02-15-2016, 15:18
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى

latraaa
02-15-2016, 20:55
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و أقول لك أن القانون في المنتدلا و في المؤسسة واضح و لا مجال للغلط، فإن أخطأت فإنك سوف تدفع الثمن، على اية حال أتمنى أن لا يتم حضرك و ركز في المرة القادمة

forez
02-18-2016, 13:44
الســـلام عليكــم و رحمــة الله و بركاتـــه .............
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم ............
لا تبقي يا اختي ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة خاسرة فكني على يقين لا مشكلة ......

dhmo
02-18-2016, 19:14
لا تبقي يا اختي ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة خاسرة فكني على يقين لا مشكلة ......

لازم الالتزام بالقوانين وايض التدريب وطبعا الحساب التجريبي اخي خطوه مهمه جدا للمتاجر انه لازم يدي الوقت الكافي له للتعلم وانه يكون قادر بالفعل على انه يتعلم كويس على الحساب ده
فتره كافيه علشان يقلل من اخطاؤه

latraaa
02-18-2016, 19:57
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و على اية حال المنتدى و القانون في الشركة واضح، لدا أي مغامرة أو خطأ و لو كان غير متعمد سوف يطبق عليه القانون، لأن هناك حواسيب تعمل على الحراسة،

never101
02-19-2016, 19:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

otmani
02-22-2016, 09:47
اضن انه لن يتم ايقاف حسابك لانها وقعت معي عدة مرات ولم يتم حظر
حسابي وبالتوفيق

take-profit
02-22-2016, 15:40
انا لو مكانك انتظر مرور الوقت المحدد وبعد ذلك اقوم بغلقها لان في 5 دقائق
لن يتحرك السعر الحركة التي تسبب خسارة كبيرة

hossam123
02-22-2016, 15:50
لا طبعا لا يمكن تلغى حسابك ولكن مش هتحسبلك مكسب الصفقة لان لازم الصفقة تعدى
الخمس دقايق لا تقلق يااخى فالامر عادى

ahmadhamad
02-22-2016, 16:39
اخي الذي يكشف هاذه البيانات يكون نظام الى وليس انسان ولهاذا راسل الدعم فورا واخبرهم بالمشكلة وبهاذا سوف يفهمون الموقف وبالتوفيق

misterjava007
02-22-2016, 16:43
السلام عليكم
اخي الكريم اعتقد في رأي المتواضع اذا أقفلت الصفقة على خسارة
مفيش مشكلة والله اعلم وفقنا الله جميعا للخير انشاء الله
تحياتي الى الكل
السلام عليكم

polaadelabdo
02-22-2016, 16:54
أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا
فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا

adamarwan
02-22-2016, 17:06
لا عليك المهم ان تكرزى فى المرة التالية
وان تعرف الحركات التى تقوم بها لكى لا تكون ضد التيار الدى يقود الى غلق الحساب
وحظ موفق

ملاك الروح
02-22-2016, 20:53
ما دام الصفقة خاسرة او ليست وقت الاخبار لا مشكلة في ذلك
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري واحترامي ،،،

latraaa
02-22-2016, 21:32
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و أقول لك أن الموضوع ليس بالسهل كما تعتقد لأن ما قمت به هو أمر مخالف للقوانين، و عليه يترتب حضر حسابك، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله، مشكور أخي الكريم

chouaib112
03-03-2016, 21:30
vالسلام عليكم
الف شكر على المشاهير واعتقد ان هناك الكثير من المشاهير العرب وبالطبع لم يصلوا الى هذه الارقام الضخمه ولكنى
اعتقد ان وضعهم امر جيد ومشجع للغايه واتمنى ان نصل باذن الله

lebouziramzinio
03-07-2016, 00:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل انصحك بمراسلة الدعم الفني

Elgohary1024
03-07-2016, 12:47

تحية طيبة اما بعد

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

شكرا على الطرح الرائع

تقبل مرورى , تحياتى لك

جمال صادق
03-07-2016, 13:01
اعتقد انة من الممكن ان نقوم بالتداول على اساسا كبير من الاستراتيجيات لتى ينبغى ان تفيد فى تعلم التداولات الاخيرة و المنطقية من وقت التعامل على اساسا الاخبار الاقتصادية

dhmo
03-07-2016, 14:58
اعتقد انة من الممكن ان نقوم بالتداول على اساسا كبير من الاستراتيجيات لتى ينبغى ان تفيد فى تعلم التداولات الاخيرة و المنطقية من وقت التعامل على اساسا الاخبار الاقتصادية

ونقدر هنا نصمم لنفسنا واحده و الاستراتيجيه هنا بتكون مجموعه ادوات المتاجر هنا الي بيحددها لنفسه على حسب خبرته واختياراته وعلشان كده بتختلف هنا من
متاجر الى اخر لحد لما يصل لما يريد

engibrahim.hd
03-07-2016, 15:15
برجاء التحدث الي الدعم الفنيالسريع لشركةانيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكنبمناسبة انهم يعدو غلطه فادي حاجه صعبه شويه لان اللي بيكتشف الاخطاءبرنامج بيعمل سكانلبيانات الحسابات وليس انسان

mourada
03-07-2016, 18:10
لا اعتقد اخي الفاضل ان الشركة ستغلق حسابك لانك تقول انك اغلقت الصفقة بسرعة اكيد ستكون اغلقتها على خسارة اي السبريد و هذا يجعلك في الامان و بالتوفيق للجميع

The_Gahbaz
03-07-2016, 18:18
هو السيستيم بتاع الشركه بيعمل سكان لبيانات حسابات العملاء وليس انسان

aissahd
03-07-2016, 20:48

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

rinho1991
03-09-2016, 16:43

akram mohamed obaid
03-10-2016, 13:02
اخي الكريم هذه الامور متروكه لهذه الشركه وليس لنا الحق في اعطاء الجواب الصحيح لك ولااعلم هل سيغلقون حسابك اما لا واتمنى ان تستمر بالتداول فتره اطول وان لايغلقوا الحساب لانه خطا غير مقصود طبعا

ahmed1250
03-10-2016, 13:54
لكن عليك الحذر في المرة القادمة بتوفيق

SHA3RAWY
03-10-2016, 14:06
السلام عليكم
اذا لم يتم غلق حسابك ولسه شغال ولم يرسلوا اليك تحذير يبقي كدا عدوها ولكن احذر في المره القادمه اخي الفاضل
تقبل مروري

alialkhbeer
03-10-2016, 14:47
السلام عليكم ورحمه الله
اذا وجدت حسابك لم يغلق ولم يرسلو لك تحزير فاذن يكونو عدوها ولكن لا تكررها مره اخري
تقبل مروري

mego997
03-10-2016, 19:44
لا يا اختي لا اعتقد ذلك بيقفلو الحساب اذا كان ده مصدر كسبك للارباح بصوره كبيره
بالتوفيق

ِِAhmed Nader
03-10-2016, 19:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي اعضاء المنتدي الكرام
اخي العزيز وحده الدعم الفني من سيجيب عن سؤالك ليس نحن ولكني اري ان ذلك خرق لقوانين الشركه

elnagar
03-11-2016, 21:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور ع السؤال وانا ايضا اعتقد انه سيتم خصم منك المبلغ وجزاك الله خيرا

messaoud43
03-11-2016, 22:07

aissaalg
03-11-2016, 23:40
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

messaoud43
03-11-2016, 23:42

samiryosra
03-11-2016, 23:45
إبعث إميل لإدارة الموقع و أشرح لهم بالتفصيل ثم أطلب منهم بلطف إغلاق الحساب الخطأ

aissaalg
03-12-2016, 17:00

messaoud43
03-12-2016, 18:00

mrdhia
03-12-2016, 18:49

mego997
03-12-2016, 19:06
بالتوفيق

newlookmostafa
03-14-2016, 13:32
اعتقد انه لن يتم اغلاق الحساب لانه من المكن ان يحدث مع اى حد دون قصد
تقبل مرورورورى
تحيااااااااتى

ahmadinho100
03-14-2016, 14:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته حسب ما اعرف يا اخي وادا كنت تعتمد على البنوص وقفلت الصفقة في اقل من 5 دقائق يتم قفل حسابك يا اخي

saleh1991
03-15-2016, 18:41
قانون شركة انيستا لحسابات البونص يتيح لك غلق الصفقة قبل مرور 5 دقائق
طالما ان الصفقة خاسرة الكلام في اني لازم تعدي ال 5 دقائق من فتح الصفقة في حالة اني الصفقة رابحة
تحياتي

forez
03-18-2016, 13:21

mohamedforex4
03-20-2016, 20:38
لا متخافيش :) الشركه مش من اول ربح كده هتلسوعك ههههه . بس اهم شئ تتاجري بشويش وانتي مش هتواجهي
اي مشاكل ... :) وان شاء الله الشركه متوقفش حسابك . . :)

---------- Post added 03-20-2016 at 07:38 PM ---------- Previous post was 03-19-2016 at 07:42 PM ----------

لالا يا ختي لا تقلقي . :) انتي ممكن فقط الشركه تخسم الربح ولكن لا تفعلي ذلك مره ثانيه :)
حتي لا يتك تعطيل حسابك نهائي فهمتي . :) وبالله التوفيق . :) وشكرا. :)

ibrahimabdulsalam
03-20-2016, 20:39
هذا موضوع متميز لكل من دخل هذا الامر مبتداء ءلا بد وان يقراءه ويتعمق في بكل
هدوء وان يكتبه ويحفظه شكرا اخي علي طرح هذا الموضوع المتميز بالتوفيق تقبل مروري ……..

yahya412
03-20-2016, 20:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أريد أن أتداول في الأسهم بيعاً وشراءً وأنا عندي محفظة في الراجحي وأبغى أسجل في تداول الراجحي ويصير التداول عن طريق النت سؤالي.. كم الرسوم عشان أفتح هالمحفظة الاستثمارية وإذا ما فيه رسوم اشتراك كم يخصمون سنوياً وكم يخصمون على كل عملية بيع أرجو إفادتي ولكم مني أجزل الدعاء وأصدقه .. تداول الراجحي استفسار لأهل الخبرة

---------- Post added at 06:40 PM ---------- Previous post was at 06:39 PM ----------

---------- Post added at 06:41 PM ---------- Previous post was at 06:40 PM ----------

أريد أن أتداول في الأسهم بيعاً وشراءً وأنا عندي محفظة في الراجحي وأبغى أسجل في تداول الراجحي ويصير التداول عن طريق النت

---------- Post added at 06:43 PM ---------- Previous post was at 06:41 PM ----------

الحد الأدنى لفتح حساب متاجرة بالهامش هو 5.000$ دولار أمريكي مع التسهيلات الإضافية تصل إلى خمسة وعشرون ضعف المبلغ المودع (رأس المال)

---------- Post added at 06:43 PM ---------- Previous post was at 06:43 PM ----------

المتاجرة في العملات الأجنبية يعزز استثماراتكم في السوق والتي نقدمها لكم مع أقل الاسعار المتاحة ويمكن إستخدام مبلغ الحد الأدنى وهو 5,000$ للتداول ليصل إلى 125,000$ وهو مايعمل على زيادة إستثماراتكم بمقدار خمسة و عشرون ضعف المبلغ المودع.

---------- Post added at 06:44 PM ---------- Previous post was at 06:43 PM ----------

العملات الأجنبية المتاحة، وأوامر المتاجرة المتعددة، وخيارات المتاجرة خارج السوق، والعقود الآجلة القطعية

---------- Post added at 06:44 PM ---------- Previous post was at 06:44 PM ----------

تتم المتاجرة بالعملات الأجنبية في البنك العربي دون أي رسوم، ونقوم بالمحافظة على فرق العرض/الطلب تحت كل ظروف السوق بل وتحت أكثرها تقلباً قدر المستطاع.

---------- Post added at 06:45 PM ---------- Previous post was at 06:44 PM ----------

المتاجرة من خلال الكمبيوتر الشخصي الخاص بك وفقاً لأسعار المتاجرة الحيّة

---------- Post added at 06:45 PM ---------- Previous post was at 06:45 PM ----------

يمكنك المتاجرة فورياً بالعملات الأجنبية المتوفرة بأسعار المتاجرة الحيّة التي نقدمها، والتي تتدفق منا إلى برنامج متاجر العربي الإلكتروني.

---------- Post added at 06:46 PM ---------- Previous post was at 06:45 PM ----------

لفتح و إغلاق مراكز العملات الأجنبية بشكل تلقائي عندما يصل سعر العملة للسعر الذي ترغب به بإمكانك استخدام الأوامر المتعددة.

---------- Post added at 06:47 PM ---------- Previous post was at 06:46 PM ----------

المتاجرة عبر الإنترنت بخيارات العملات الأجنبية خارج السوق من خلال برنامج متاجر العربي الإلكتروني..

---------- Post added at 06:47 PM ---------- Previous post was at 06:47 PM ----------

يتيح لك برنامج المتاجرة بالعملات الأجنبية مع كافة منتجات الإستثمار الأخرى من خلال برنامج متكامل واحد. ويقدم برنامج المتاجرة العربي ثروة من معلومات السوق وكافة الأدوات التي تحتاجها للمتاجرة بنجاح.

---------- Post added at 06:48 PM ---------- Previous post was at 06:47 PM ----------

المتاجرة عبر الإنترنت بخيارات العملات الأجنبية خارج السوق من خلال برنامج متاجر العربي الإلكتروني..

---------- Post added at 06:48 PM ---------- Previous post was at 06:48 PM ----------

يتيح لك برنامج المتاجرة بالعملات الأجنبية مع كافة منتجات الإستثمار الأخرى من خلال برنامج متكامل واحد. ويقدم برنامج المتاجرة العربي ثروة من معلومات السوق وكافة الأدوات التي تحتاجها للمتاجرة بنجاح.

---------- Post added at 06:49 PM ---------- Previous post was at 06:48 PM ----------

---------- Post added at 06:49 PM ---------- Previous post was at 06:49 PM ----------

---------- Post added at 06:50 PM ---------- Previous post was at 06:49 PM ----------

---------- Post added at 06:51 PM ---------- Previous post was at 06:50 PM ----------

---------- Post added at 06:51 PM ---------- Previous post was at 06:51 PM ----------

بالإضافة إلى خدماتنا المتعدده في المتاجره بالعملات الاجنبية واسعار صرف العملات المعاكسة (الأزواج) نقدم خدمه المتاجرة المباشرة في أسعار صرف الذهب والفضة.

---------- Post added at 06:52 PM ---------- Previous post was at 06:51 PM ----------

تحليل أسعار البيانات التاريخية بإستخدام الرسم البياني (detachable Chart ) و ادوات التحليل. دراسات عامة بما فيها التحركات المتوسطة للأسعار ، و اسعار التغيير (ROC) و أشياء اخرى.

---------- Post added at 06:52 PM ---------- Previous post was at 06:52 PM ----------

العضوية المجانية توفر لك وصول مباشر لمجموعة من الأدوات التحليلية و الخدمات و أيضا 20 يوما مجانا من التجربة لنظام متاجر العربي الإلكتروني.

---------- Post added at 06:53 PM ---------- Previous post was at 06:52 PM ----------

تركز مجموعة الخدمات المصرفية للشركات تركز مجموعة الخدمات المصرفية للشركات بالبنك العربي الوطني على تقديم الخدمات والمنتجات المالية إلى قطاع الشركات الكبيرة والمتوسطة الحجم، ويتنوع نشاط عملاء المجموعة ليشمل الشركات الصناعية ، التجارية ، المقاولات وشركات تقنية المعلومات. كما أن مجموعة الخدمات المصرفية للشركات تقدم خدمتها إلى الشركات المحلية، الدولية، ذات رأس المال المشترك في قطاع الصناعة والخدمات ،المؤسسات الحكومية وشبه الحكومية. تقدم مجموعة الخدمات المصرفية للشركات خدمتها عن طريق ثلاث مكاتب إقليمية في كل من الرياض و الدمام وجده. إضافة إلى شبكة فروع البنك التي تضم فروع عديدة تغطي كافة أرجاء المملكة.

---------- Post added at 06:53 PM ---------- Previous post was at 06:53 PM ----------

يقدم البنك العديد من التسهيلات الائتمانية وهي على سبيل المثال: الحسابات الجارية، السحب على المكشوف، القروض بكافة أنواعها (قصيرة، متوسطة وطويلة الأجل) خصم المستخلصات، جميع أنواع الضمانات البنكية والاعتمادات المستندية وتحصيل الفواتير والدفعات.

hossam123
03-20-2016, 21:21
لن يتم ايقافك ابدا بسبب صفقة غلكط ولكن لو ربحت من الصفقة فانته لن تستطيع سحب اراح هذه الصفقة
لانك قفلتها بدرى وانيستا لازم الصفقة تقعد خمس دقايق

mego997
03-24-2016, 19:12
بالتوفيق

ali20
03-24-2016, 19:47
انت بكدة لن تعمل شى غلط كبير بس اهم شى لا تككر نفس الشى رة اخرى
انت يجب عليك معرفة كل شى فى السوق والشركة لها ددعم نى ارجع اى الدعم وانت سوف تعرف كل شى عن الصفقات

andro1
03-24-2016, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ان شاء الله تعدى اختى لكن حاولى تاخدى بالك فى
المرة القادمة وحاول ان تتحدثى مع الدعم وان شاء الله يكون خير بالتوفيق لكى اختى

aminmatter
03-24-2016, 21:41

harimeche
03-24-2016, 21:48
الســــــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

اهلا أختـــــــــــي الكريمة أصلا انت قفلتهـــا على خسارة

في هده الحـــالة ماهو المشكل لكن كمـــا قال لك الإخوة الكرام

لا تحاول تكرار العملية مرات ومرات

جمال صادق
03-24-2016, 22:31
اعتقد انة لا يوجد هذة الضغوط ن ناحية اشركة على كيفية فتح و غلق الصفقات فى اوقات معينة و لكن لابد للعلم من عمل المزيد من الافتراضات التى قد تعيق التقدم فى التداول

عبد الرحيم رافا
03-24-2016, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أمسينا و أمسى الملك لله عز وج مرحبا بكم اخواني الاعضاء و مساء الفل للناس الكل
ان شاء الله خير ما اعتقد يغلق حسابك

aboubakr el ayach
03-24-2016, 23:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب في الحقيقة بالنسبة لهذه المشكلة فقد وقعت فيها انا شخصيا ولكن اظن ان الشركة فقط تختصم الربح اما في حالة الخسارة فكان شيئا لم يكن ابدا ولهذا فليس عليك ان تخاف تحياتي

justsmile
03-25-2016, 00:08
مساءك خير اختي ,,بصراحة لا اعلم لم تحدث معي قبلا .. ولكن اتوقع انهم يلغوا الاراح منها .. و بما انك اغلقتها بسرعة اكيد اغلقتها على خسارة فلا اوقع ان هناك مشكلة

messaoud43
03-25-2016, 21:00

neversi4
03-26-2016, 14:53
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

عبد الرحيم رافا
03-26-2016, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مرحبا بكم جميعا ايها الاعضاء امسينا و امسى الملك لله عز وجل . مساء الخيرات على الجميع و عطلة سعيدة ان شاء الله
ما راح ياخدونها بالحساب ولكن لا تعيدي نفس الخطأ

عاشق الفوركس
03-26-2016, 22:47
نعم يا اختي اضنهم سوف يتجاهلون الامر لمدة لكن انصحكي ان لا تكرريه مرات عديد ة كي لا تتعرضي لاغلاق الحساب ، بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

mego997
03-30-2016, 22:21
بالتوفيق

ibrahimabdulsalam
03-30-2016, 22:22
لقد جعلتني اعلم معلومات كثيره من هذا الطرح الاكثر من جيد بالتوفيق لك اخي لما تقدمه
للاعضاء مع الشكر لكل من في المنتداء العظيم بالتوفيق صديقي ارءاك متميز كاعاده اخي تقبل مروري ……….

جمال صادق
03-30-2016, 22:24
اعتقد انة بقراءة هذا الموضوع تم اضافة معلومات كثيرة الى معلماتى التى لابد من ان اعمل منها الكثير و من المفيد ان اقوم بتطبيق ذلك على التداول لعملى

raouf41
03-30-2016, 22:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم اعتقد انه سيتم خصم ربحك من التداول على حسب علمي لكن من الافضل ان تتحدث مع طاقم الشركة في ذلك

mego997
04-06-2016, 19:22
بالتوفيق

forez
04-19-2016, 12:45

البرنس ميدو
04-19-2016, 12:47
بسم الله الرحمن الرحيم اخى ا لكريم عندى سؤال لو سمحتم يا جماعة انا فتحت صفقة بلغلط قمت قفلتها علطول بسرعة ونسيت ان قوانين الشركة بتمنع كدا هل كدا الشركة هتقفلى حسابى ولا هيعدوها واعرف منين اذا هما عدوها ولا لا اتمنى الاجابة من الخبراء وان تقبل مرورى

---------- Post added at 09:47 AM ---------- Previous post was at 09:46 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم اخى الكريم لا يا اختي لا اعتقد ذلك بيقفلو الحساب اذا كان ده مصدر كسبك للارباح بصوره كبيره
بالتوفيق وان تقبل مرورى

جمال صادق
04-19-2016, 12:56
اعتقد ان العمل فى السوق لابد من ان يكون نابعا من قوة العلم و التحليل المختلفة و التطابق بين اليت مختلفة للتدالو و انة من غير المتوقع ان يخالف تحليل تحليل اخر فى النتيجة

housseyn cherachir
04-19-2016, 13:14

انصحك بمراسلة الدعم الفني حتي تفهميهم الوضع وانك غير قاصدة ما حدث وانها مش هتتكرر تاني حتي لا يقفل حسابك

تقبل مروري

doaa sary
04-19-2016, 16:28
لاعادى
انت اصلا قفلتها سالب تالاسبريد
مش ربح
لو قفلت ربح نقطة مثلا وف اقل من 5 دقايق دة ممنوع
لاكن لو غلطة عادى
بالتوفيق ليك وللجمييع

mego997
04-20-2016, 19:05
بالتوفيق

احمد عبد الباسط
04-26-2016, 04:47
على ما اعتقد ان اول مرة بتعدى لان فية حد اقصى للموضوع لاكن حاولى ماتكررهاش تانىح الموضوع
لان تكررها ممكن يتقفل حسابك بدون اى انزار
والافضل الرجوع للدعم الفنى وشرح الموقف لعدم غلق الحساب

hosam1982
04-26-2016, 05:01
اختي الكريمة لا اعتقد ان شركة انستافوركس سوف تغلق حسابك لان الشرط يقول اغلاق الصفقة الرابحة وهم سيعرفون انك قمت باغلاق الصفقة وهي على خسارة اي انك لم تربحي منها بل بالعكس كانت سبب في خسارتك . والشرط يتحدث عن الصفقات الرابحة التي يفتحها البعض بقصد ربح نقطتين ثلاثة فقط في اقل من دقائق معدودة اعني صفقات الاسكالبينج

abdulrahman shannon
04-26-2016, 05:07
واو هذه اول مرة اسمع بهذه المعلومة هل حقا يقفل الحساب في حال قمت بفتح وقفل الصفقة مباشرة ؟؟
شكرا على هذه المعلومة المهمة جدا

samasimo
04-26-2016, 09:35
شكرا لك اخي الكريم علي هذا الموضوع الرائع ونتمني ان تمد المنتدي بمثل هذه المواضيع
بصراحه معنديش فكره بس لازم تبص الاول كويس قبل ما تقتح صفقه او تقفلها

majdifdf1
04-26-2016, 10:45
لا اعتقد اخي العزيز انهم سغلقون الحساب وخاصة انك ستكون خاسر وكذلك يمكنك الاستفادة من الدعم الفني لشركة انستا فوركس للتاكد من هذا الموضوع ويجي عليك الانتباه حتى لا تتكرر مثل هذه العملية لأكثر من مرة
مع تحياتي لك ....

Mahmoud2063050
04-26-2016, 12:39
ممكن أعرف ايه هى الظروف او الاخطاء اللى ممكن بسببها
يتم قفل الحساب الخاص بى

mohcine amari
04-26-2016, 14:16
بسم الله الرحمن الرحيم
نفس السؤال اخي اتمنى من اعضاء المنتدى يساعدونا
السلام اخواني الاعزاء تقبلو مروري العزيز

ebn masr
04-27-2016, 03:12
اقل وقت لغلق الصفقة خمس دقايق والافضل اننا نترك الصفقة مهما كانت الظروف لتلك الصفقة لانه دة بيضر الحساب جدا

mohamed2610
04-27-2016, 03:47
رجاء التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن

---------- Post added at 02:47 AM ---------- Previous post was at 02:33 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
نفس السؤال اخي اتمنى من اعضاء المنتدى يساعدونا
السلام اخواني الاعزاء تقبلو مروري العزيز

mohamedforex4
04-27-2016, 04:28
برنامج بيعمل سكان لبيانات الحسابات وليس انسان وشكرا .

tiwirga10
04-27-2016, 04:53
اظن ياا خي ان الصفقة مادامت اصلا خسرانة فالقانون لا يطبق الا على الصفقات الي اصلا ربحت من خلالها فهذا الاساس
من جهة اخرى فعلا انا ايضا لدي سؤال من نفس الباب انه الواحد لو اخطا وخالف القانون يعمل ايه يعني يتدارك بايه وكيف

HaMaDa99
04-30-2016, 10:57
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

never
05-05-2016, 14:09
اخى العزيزمشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جداوالفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

شبه منحرف
05-05-2016, 14:53
لو مره واحده فقط هذا شئ عادى حدثت معى قبل ذلك ولم يحدث اى شئ ولكن لاتكررها اخى الكريم لانهم يمنعون ذلك على المدى البعيد حسابك سوف يعرض للغلق

ahmed5
05-15-2016, 07:25
في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن

xrif01
05-15-2016, 07:47
على حد علمي فهم يقبلون الصفقات الطويلة في غلطتك انت قد يحتسب سكالبينغ وعلى حد علمي لا يقبلون السكالب حاول ان تتصل بالدعم الفني افضل واتمنى لك التوفيق وتقبل مروري دمتم بود

drissou45
05-15-2016, 07:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,
يرجى الانتباه في التداول اخي الكريم.بارك الله فيك
تقبل مروري الفاضل واحترامتي

ahmed helmy mahmoud
05-15-2016, 09:19
شكرا اخى الكريم لك على هذه السؤال وشكرا للساده الاعضاء لردهم على موضوعك وانا استفدت لانى جديد هنا فى الفوركس ولم اكن اعرف هذه المعلومه . اتمنى ان تكون حليت مشكلتك

الاصيل
05-15-2016, 09:22
اذا كان حسابك مفتوح الى الان فهذا معناه ان الشركه عدت هذا الموضوع
على العموم انتبه فى المرات القادمه حتى لا تعرض حسابك لمخاطر الاغلاق
تمنياتى لك ولجميع اعضاء المنتدى بالتوفيق و النجاح

hossam123
05-15-2016, 09:34
انك تكلم الدعم الفني هيعطيك ايميل بتاع مكافحة لنصب وابعت ليهم الصفقات اللي انت من الممكن انك تكزن شاكك فيها وهما هيبلغوك بالنتيجة الصح ومتلفش

abouamine2013
05-15-2016, 10:30
السلام عليكم ورحمة الله :
عند وقوع مشكل يرجى مراسلة الدعم التقني لشركة انستا مباشرة لحل المشكله، و إلا فالحاسب هو من يتولى بشكل ألي تحليل بيانات الحسابات و إيقافها. لذلك وجب الحذر والاتصال بالدعم الفني للتدخل المباشر.
بالتوفيق

algoddam
05-15-2016, 10:37
لا اعتقد انهم يقصدون المرة الواحدة لكن اذا تكرر هذا الفعل لعدة مرات فهذا يعلمهم ان المتداول هذا يتعمد
خرق الاتفاقية بهذا التداول الغير مسموح به فلا تخشى من المرة الواحدة او حتى الى خمس مرات ربما

bachir123
05-15-2016, 12:46
لسلام عليكم كيف حالك اخي الكريم بصراحة انا ليس لدي خبرة في هذ المجال
و لكن لا تقلق إنشاء الله سوف يساعدك غيري
و سلام بارك الله فيك أختي في الله
اتمني لك التةفيق والنجاح

gh3020
05-15-2016, 13:21
اتمني التحدث الفني السريع لشركة انيستا في اسرع وقت ممكن
واعتقد لو دي اول مرة مش هيحصل حاجة

zaza0519
05-15-2016, 13:39
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

never1
05-16-2016, 01:40
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

saadelasrg
05-16-2016, 01:45
انا جديد واتمني الافاده
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق

never1
05-16-2016, 22:10
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

abdelmadjid41
05-16-2016, 22:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم مرة واحدة لا اضن ان الامر سيؤثر لانك لم تتعمد ذلك وحدثت مرة واحدة فقط

best39
05-17-2016, 15:24
الســـــلام عليكـــــم و رحمـــــة الله .....
بســـــــــم الله الرحمــــــان الرحيــم ......
اختى الكريمة لن يغلق الحساب ولا حاجة العملية كلها
لو كانت الصفقة رابحة لن يحسب ارباحها فقط ده كل شىء

ahmedhelmy1
05-17-2016, 21:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعضاء المنتدى الكرام
شكرا كثيرا على الموضوع فيه استفادة للجميع بس ياريت حد يوضح اكثر شروط التداول فى انيستا حتى يستفيد اكبر عدد ممكن من المتابعين
ولا نقع فى مثل هذه الاخطاء مرة اخى ولكم جزيل الشكر

kimolene
05-17-2016, 21:15
إن شاء الله لآ تخافي يمكن قفل الحساب ان ارادت
لأتمنى للجميع التوفيق

akram bahnsawi
05-27-2016, 01:35
نشكر اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و البناءة والتى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و المزيد و شكرا

tazi larbi
05-27-2016, 01:37
السلام عليكم والله اخي لو لم تكون بها رباح كبيره ربما تتغاظى الشركه عنك لكن العمل هنا يتطلب التركيز وغير مسموح للخطا وليس كل مره تسلم الجرة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

nader
05-27-2016, 01:47
اذا كنت فتحت صفقة بالغلط وقمت بغلقها في وقت وجيز
اكيد انك لم تتعمد الاغلاق ولكن بكل تاكيد كانت سلبية وهذا لن تقوم الشركة حياله باي شي
اما لو كان في حالة خبر وقمت بفتح صفقة طلع كام نقطة 20 مثلا وقمت بالغلق اكيد مقصودة
بالتوفيق

masr16
05-28-2016, 21:01

عرآقي
05-29-2016, 09:50

masr16
06-04-2016, 15:39

golden1992
06-04-2016, 15:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو يا اخي العزيز عليك بان لا تخالف قواعد الشركة التي تعمل بها وان اخطءت مررة فلا عليك ولا تقلق فاحتساب. الاخطاء يكونمن الاخطاء المتكررة شكرا ارجو ان اكون افدتك تقبل مروري
عندى سؤال لو سمحتم يا جماعة انا فتحت صفقة بلغلط قمت قفلتها علطول بسرعة ونسيت ان قوانين الشركة بتمنع كدا هل كدا الشركة هتقفلى حسابى ولا هيعدوها واعرف منين اذا هما عدوها ولا لا اتمنى الاجابة من الخبراء

never
06-05-2016, 06:13
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة التي تقدمت بها و أتنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يستفيون منها إن شاء الله والمهم التعليم اولا وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى الفوركس بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا

latraaa
06-05-2016, 15:14
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراق يالقيمو على المعلومات التي اقدمت بها و التي اتمنى أن نراك تحقق الكثري من الناتئج القيمة المفيدة إ نشاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

haggui
06-05-2016, 15:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

yansane
06-05-2016, 15:49
بمناسبة انهم يعدو غلطه فادي حاجه صعبه شويه لان اللي بيكتشف الاخطاء لا تقبقي يا اختي ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة خاسرة فكني على يقين لا مشكلة

RamiRami
06-05-2016, 17:11
بسم الله الرحمن الرحيم ..
اختي الكريمة ... والله ازا بدك الصراحة انا ما عمرها صارت معي .. بس ما اعتقد انه الشركة رح تسكر لك حسابك بس عشان حاجة بسيطة زي هيك .. يعني هي اول مرة تحصل معك .. ما اعتقد ..
اطمني ..

---------- Post added at 02:11 PM ---------- Previous post was at 01:11 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم ..
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
اختي الكريمة ..
عليكي ان تفهمي انك ان فعلتي هدا مرة واحدة فقط فلن تؤثر كثيرا على ثقة الموقع بك .. او على مستوى امان حسابك ..
فبالنهاية المرة الأولى ليست قاتلة .. لاتقلقي ..
لن يحصل شئ ..
لا داعي للخوف .. وشكرا على سؤالك وثقتك بنا ..

nehad
06-05-2016, 17:32
ومفيش اى مشكله لا تقلق والله المستعان وبالتوفيق للجميع وتقبل مروري....

haggui
06-05-2016, 17:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

kaka25
06-06-2016, 11:03

nonam
06-21-2016, 02:25
السلام عليكم .... من الممكن ان تتعامل مع الحساب عادي بس انصحك ان انت تعمل سحب من الحساب اولا ومن المهم ان يكون التعامل مع القوانين في المنتدي والقوانين اللي في المنتدي مهمة ويجب اتباعها
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

kaka25
06-21-2016, 20:40

iheb777
06-21-2016, 20:41
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس نصيحتى لحضرتك أنك تدخل على القسم التعليمى ومشاهدة الفيديوهات وانشاء حساب تجريبى للتعلم عليه وفقك الله

samieh
08-18-2016, 09:39
بصى يا اختى لو انتى اغلقتى الصفقة على خسارة يبقى مش هيقفلوا حسابك
اما لو تم اغلاق الصفقة على ربح يبقى كدة هيقفلوا حسابك بكل تأكيد

ayoubfc
08-18-2016, 20:25
التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن

golgman
08-18-2016, 20:44
قانون شركة انيستا لحسابات البونص يتيح لك غلق الصفقة قبل مرور 5 دقائق طالما ان الصفقة خاسرة الكلام في اني لازم تعدي ال 5 دقائق من فتح الصفقة في حالة اني الصفقة رابحة برجاء التحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن

kymslye
08-21-2016, 14:34
لا لن يقفل حسابك اخي الامرعادي جدا و شركة اينستا فوركس تعلم انه ممكن يقع الاعضاء في متل هده الاخطاء سوف تلغي فقط ارباحك التي حققتها من خلال التداول و ادا كنت تتقن الانجلزية راسل مشرفيين الموقع وشرح لهم ما حصل معاك و سوف يساعدوك ان شاء الله

Ouhnane93
08-21-2016, 14:43
شكرا اخي الكريم على هذه الافادة و اتمنى لك تداول مربح إن شاء الله و اتمنى من جميع الاعضاء الكرام التعاون فيما بيننا إن شاء الله
تحياتي

analyst
08-21-2016, 14:58
صعب جدا ان تجدي اجابة لهذا السؤال انا اصلا لا اعرف ان كانت فعلا الشركة تمنع الصفقات السريعة ان كان الامر كذلك فلن تستطيعي التأكد من حلتكي هذه الا من خلال طلب سحب ارباح

Samirghatas
09-28-2016, 18:27
اختى الكريمة تواصلى مع الدعم بخصوص هذة المشكلة وطالما هى مش طريقة للتداول
يعنى صفقة فتحتيها وقفلتيها عن طريق الخطا فهذا عادى وان شاء الله خير

mhd99
10-20-2016, 00:40
اذا قفلت الصفقة على خسارة بدون ان يمر عليها خمس دقائق لا اعتقد ان الشركة ستقوم باغلاق حسابك وانصحك ان
تحذر جيدا في المرات القادمة حتى لا يغلق الحساب

Faresbacha77
10-20-2016, 00:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا مبتدا اخي الكريم و لا يسعني ان افيدك في هذا الموضور ارجوا
ان يفيدوك اخوتي الاعضاء او مشرفي المنتدى لان عنهم خبرة و بالتوفيق

saleh05
10-20-2016, 02:01

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

michael1
10-20-2016, 02:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا صديقى الغالى
طبعا لو قفلت الصفقة على طول لا يوجد شئ على الاطلاق
لانك عندها انت الخاسر فى الاسبريد او العموله التى تنخصم منك

bakup28
10-20-2016, 06:25
ادا لم تحصلي على اندار فهدا لا يعتبر
سببل الحساب لاقفال الحساب زائد الصفقة
خاسرة فكني على يقين لا مشكلة

WASEM DALLOUL
10-20-2016, 08:19
السلام عليكم
انا اعتقد يا اخي الكريم انه لا يوجد اي مشكلة في ذلك وخصوصا اذا كانت نتيجة الصفقة سالبة او ربحها بسيط لا يتجاوز عشرة بالمية من قيمة الحساب الاجمالي

zizoo99
10-20-2016, 13:39
شكرا لك اخى الكريم على هذه المشاركة الطيبة عادى مافيش مشاكل يا باشا طالما ان الصفقة لم تحقق ربح اعلى من 10% من راس المال يبقى مافيش اى مشاكل خالص

ahmadinho100
10-20-2016, 13:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته انا اعرف القوانين تقول يجب غلق الصفقة بعد 5 دقائق حاول ان تتصل بالشركة و تراسلهم و تبين لم الخطء يا اخي

ostora23
10-20-2016, 14:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اعتقد ان حسابك لن يغلق لان هذه الغلطة
ليست بالكبيرة لدرجة غلق الحساب وانا اعرف ناس حدث معاهم كثير وكل ماحدث
هو خصم المبلغ الذى تم ربحه من الصفقة فقط ولاكن عليك الحظر فى المرة القادمة
تقبل مرورى

فوريكسي
10-20-2016, 15:00
لا اظن ان في الامر مشكلةاخي الكريم عموما اتصل بالدعم استفسرر ممكن تجد الجواب النهائي شكرا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك إن شاء الله تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

zakariaguemi
10-20-2016, 15:37
يجب الحاضر مرة أخرى على متل هده التصرفات فأدى قمت بغلق صفقة على ربح عندما تريد السحب سيتم خصم تلك الأرباح أما أدى كانت خاسرة

فلا بأس لكن لا يجب أن تغلق الصفقة حتى تتجاوز 5 دقائق . اتمنى أكون أفدتك

abdomj
10-20-2016, 22:47
بسم الله الرحمن الرحيم لا يا اختى الجميله مفيهاش ادنى مشكله وعادى جدا لان الصفقه خسرانه واتقفلت على خسارة وتقبلى تيحاتى يا اختاة

moataz86
10-20-2016, 23:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم ان كان فد فعلت هذا انت لم تقصدت كلام الدعم
حتى تتفهم الوضع
اذا لقيت انذار ان لم تتلقة عادى

Gogoadnan200
10-20-2016, 23:57
لتحدث الي الدعم الفني السريع لشركة انيستا في اقرب وقت لحل المشكله اذا امكن
برنامج بيعمل سكان لبيانات الحسابات