PDA

View Full Version : كيف اقوم بسحب المال الذى ربحته فى المنتدى ؟

Pages : [1] 2

سبحان الله
04-05-2015, 16:05
كما فى العنوان
انا لا اعرف كيف اسحب اللى ربحته
وهل هناك حد ادنى للسحب
طبعا الفلوس دى عملتها نتيجه الكومنتات فى المنتدى .. للعلم..

chennana
04-06-2015, 11:53
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم انت مخطئ لان البونص غير قابل للسحب
عليك المتاجرة به في الفوركس و الارباح اللتي تحققها لك الحق في سحبها

FullyActive
04-06-2015, 12:00
سجل حساب فى شركة انستا فوركس برعاية المنتدى واربطه به
وبعدها الفلوس سوف يتم تحويلها بشكل تلقائى فى او ل اسبوع من كل شهر
وتستطيع المتاجرة بالبونص وسحب ارباحك فقط لكن البونص نفسه غير قابل للسحب

hasback
04-06-2015, 12:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته واهلا بك اخي الكريم وبالنسبة لسحب الارباح بعد المتاجرة بالبونص فالامر بسيط اذهب لصفحتك الشخصية في موقع انستا وغير اللغة للعربية كي تتظح لك الصورة اكثر ومن تمة اذهب الى الائحة باسفل اليسار ستجد سحب اظغط عليها واختر الطريقة التي ستسحب بها

sa sa
04-06-2015, 12:15
انت لازم تسجل حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي
المنتدي هيحولك البونص اللي هي غير قابله للسحب وانما انت بتتاجر بيها والارباح اللي تقدر تسحبها

eragon
04-07-2015, 09:39
يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره ولكن راس المال (بونص المشاركات ) يبقي بالحساب
ويجب ان يكون حسابك مفعل المستويين , بعد ذلك يمكنك السحب باكثر من وسيله
بنوك الكترونيه , wire transfer , او بطاقة انيستا فوركس

mohamedsaleem
04-07-2015, 10:13
كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به
فكل انسان بيشتغل فيه بناء على ظروف طبيعيته اليوميه وفيه ناس محددة اوقات معينه للتعامل مع سوق الفوركس

expirt77
04-08-2015, 00:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعد التحيه على الاخوااان
اتوجه بشكري الخااالص لصديقنا على الموضوع الاكثر من رااائع
ارجو منكم العمل على اقوي النقاااااط الهاامه
وجعله الله فى ميزان حسناتك يا اخى الفاااضل
ارجو تقبل مروري↨↨↨↨↨↨

moustafaforex
04-08-2015, 02:01
بعد التحيه على الاخوااان

---------- Post added at 11:01 PM ---------- Previous post was at 10:59 PM ----------

بعد التحيه على الاخوااان

sniper_2015
04-08-2015, 02:03
كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به
يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره ولكن راس المال (بونص المشاركات ) يبقي بالحساب

kaka23
04-11-2015, 21:32
السحب من المنتدى غير ممكن لكن البونص يحول لحسابك في انستا
من هنا يمكنك سحب الارباح فقط و ليس البونص

Mahmoud Talaat
04-11-2015, 21:32
البونص غير قابل للسحب

dinaothman
04-11-2015, 21:45
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم اخي الكريم
لازم تسجل حساب فى انستا و تربطه عالمنتدى و البونص بيتحول كل شهر لوحده للحساب
و الله هو الموفق و المستعان

Eslam1
04-12-2015, 00:20
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

ahmedtaher
04-13-2015, 01:10
السلام عليكم ... البونص اللي في المنتدي لا يمكن ان تقوم بسحبة ولكن البونص دة بيتم تحويلة الي الشركة علشان تتداول بية والارباح اللي ممكن تسحبها
بالتوفيق ان شاء الله

سارة محمد
04-14-2015, 22:09
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

Yara1
04-19-2015, 15:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته :):):):):)
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
هل توافقون الرأى ام لآ ؟؟؟؟؟؟

mohamed12345
04-19-2015, 16:10
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره ولكن راس المال

user_66
04-19-2015, 22:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..... بسم الله الرحمن الرحييييييييم ....
اهلا بكم اخوتى واخواتى وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠:peace::peace::peace::peace::peace:
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... وشكرا لكم جزيل الشكر ..... واتمنى المزيد...
♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥
♥♥♥
♥♥

ahmedibrahim258259
04-23-2015, 14:22
بسم الله الرحمن الرحيم انت موش بتسحب حاجة اخي الكريم البونص بيتحول اوتوماتيكيا بعد نهاية الشهر المهم تكون رابط حسابك بالمنتدي
تقبل مروري

haphop
04-23-2015, 14:24
السلام عليكم ورحمه الله
لابد ان تعرف ان ما تكسبه في المنتدي هو البونص وهو لا يتم سحبه وانما يتم المتاجره به في الفوركس
تقبل مروري

waelmma
04-23-2015, 15:30
;):(:( الفلوس اللى عملتها فى المنتدى اخى الكريم لايمكنك سحبها ولكن فقط
مسموح لك ان تتتاجر بها واذا حققت ارباح يمكنك سحب الارباح وجزاك الله خيرا

omarmohameed
04-23-2015, 15:36
ويجب ان يكون حسابك مفعل المستويين , بعد ذلك يمكنك السحب باكثر من وسيله
بنوك الكترونيه , wire transfer , او بطاقة انيستا فوركس

Doodysamsom
04-23-2015, 15:52
الاموال اللى هتربحها من خلال الصفقات..
ممكن تسحبها من خلال البنك الالكترونى اللى انت مختارة لتحويل حسابك علية.

sniper_2015
04-23-2015, 16:15
هذه الموضيع مفيدة جيدة لنا جميعا بما فيها من معلومات شيقة ومفيدة واتمنى ان تعود بالخير والنفع علينا جميعا
واشكركم جميعا واشكر القائمين على المنتدى بما يقدموه لنا من مواضيع ومعلومات

haphop
04-23-2015, 16:16
م عليكم ورحكه الله
معزره اخي انا لم اصل لهذا المرحله لاني لم اربح من الفوركس الي الن فلن استطيع ان افيدك في هذا الموضوع

ilyes chaieb
05-03-2015, 16:27
اخى الكريم ادخل حضرتك على غرفة العميل و من هناك تقدر تعمل سحب الارباح حسب الطريقة التى تريدها و اقل سحب 1 دولار على البنوك الالكترونية

4Pro4x
05-03-2015, 16:43
هذه الأموال أخي هي من أجل المتاجرة تحول إلى منصة التداول من خلال حسابك مع إنستافوركس ويمكنك سحب الأرباح المحققة بدون شروط أما قيمة البونص فلها شروط للسحب تضطلع عليها من خلال الموقع instaforex.com

m.kh
05-03-2015, 18:43
اخي الفاضل البونص بتاعك في المنتدي دا مينفعش تسحبه دا بيتحول لحسابك في انستا فوركس اللي المفروض أنك رابطها بالمنتدى عشان يتحولك البونص بتاعك عليها وتاجر بيه والربح اللي هتحققه هو بس اللي ممكن تسحبه عن طريق احدى الوسائل المتاحة في انستا واللي تكون بتناسبك وزور القسم التعليمي راجع القوانين والتعليمات وربنا يوفقك ان شاء الله

sharshabil
05-03-2015, 18:58
للعلم يا اخهي ما تاخده من المنتى من المساركات
او المولصبع هو بونث و ليس منال يمكن يحخبله انما بونص تاحر ببه فب انسيتا. دو ن حد ادنى للتحخويل

houssem_trader
05-03-2015, 19:05
المال الذي كسبته في المنتدى لا يمكنك ان تسحبه مباشرة و انما يمكنك
المتاجرة به على المنصة باستعمال حسابك في الشركة و سحب الارباح فقط

hamdochi
05-04-2015, 13:38
اشكرك اخى الكريم على هدا الموضوع واعتقد انه يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره ولكن راس المال بونص المشاركات يبقي بالحساب ويجب ان يكون حسابك مفعل المستويين , بعد ذلك يمكنك السحب باكثر من وسيله بنوك الكترونيه wire transfer او بطاقة انيستا فوركس تقبل مروري و احترامي الكبيرين

wlaa
05-05-2015, 13:20
أخي الكريم شكرا لك على هذا الموضوع عن عروض شركة انستا وبلاشك دائما شركة انستا تقدم عروض مميزه لاتقدمه اي شركة اخرى في مجال الفوركس وإن شاءالله سيستفيد اعضاء المنتدى من هذه العروض المميزه بشركة انستا واتمنى لك التوفيق

ahmed90
05-05-2015, 14:01
السلام عليكم ورحمه الله
لابد ان تعرف ان ما تكسبه في المنتدي هو البونص وهو لا يتم سحبه وانما يتم المتاجره به في الفوركس
تقبل مروري

chirikhan
05-09-2015, 01:12
الظاهر يا اخي انك لا تفهم ان البونص في المنتدى لا يسحب اي ليس كاي ربح تحققه مثلا
البونص ياا خي ممكن تعتبره راسمال جامد لا يم سحبه انما فقط التداول به لا غير

aminalamor
05-09-2015, 01:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا السؤال ان سحب الاموال من الامور السهلة والبسيطة ادخل الى حسسابك على شركة انستا فوركس وقم بالنقر على سحب الاموال واختار القيمة واختر البنك الذي تريد السحب عليه
بالتوفيق للجميع

REDA FOREX
05-09-2015, 09:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا السؤال ان سحب الاموال من الامور السهلة والبسيطة ادخل الى حسسابك على شركة انستا فوركس وقم بالنقر على سحب الاموال واختار القيمة واختر البنك الذي تريد السحب عليه
بالتوفيق للجميع

adnan1969
05-09-2015, 10:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم مافيك تسحب مالك من المنتدى المنتدى تجمع فيه بونص ويحول الى منصه انستا لمتاجره وبعدها سحب ارباح البونص فقط

samieh
05-11-2015, 03:53
مال ايه يا اخى اللى عايز تسحبه واضح انك لم تقرأ قوانين وشروط البونص
هذا البونص بنتاجر بيه فى شركة انستا وبيتحولك اول كل شهر على حسابك
وممكن تسحب الارباح فقط

هاشم احمد
05-11-2015, 07:41
السلام عليكم اخواني
تحياتي للجميع وبعد
اخي اشكرك على مرورك . اخي ان المال الذي تحصل عليه لا يسحب فقط للمتاجرة
راجيا من الله التوفيق والى الامام للجميع
تقبل مروري اخي

ppttss
05-11-2015, 07:43
لو انت تمتلك حساب فى بننك اكترونى هذا البنك الكترونى ممكن تسحب الارباح

التى انت ربحتها من الشركة بان يتم تحويلها من الشركة الى البنك الاكترونى وهذا شيء واضح

Amr Youssef
05-11-2015, 12:22
يمكنك من خلال هذا المنتدى عمل بونص هذا البونص يتم تجميعة من هذا المنتدى اولا وبعد تجميع البونص فى كل نهاية اخر الشهر يتم احتساب البونص ويتم ترحيلة من حسابك فى المنتدى الى حسابك فى الشركة instaforex

karim02
05-11-2015, 12:24
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضع
بصراحة أقدم كل إحترامي لمن يساهم في مساعدة الآخرين بمثل هده المواضيع المتعلقة بالفوركس جزاهم الله خيرا وأتمنى المزيد كي نستطيع فهم هدا المجال ؛ مع التوفيق لنا جميعا ؛؛؛؛؛

ahmed bakry
05-18-2015, 07:35
بيتم ذلك عن طريق شركة انستا فوركس وعن طريق وسطاء ممكن يدولك ويعرفوك ازاى
تقبل مرورى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

haythem95
05-18-2015, 07:41

التى انت ربحتها من الشركة بان يتم تحويلها من الشركة الى البنك الاكترونى وهذا شيء واضح
بصراحة أقدم كل إحترامي لمن يساهم في مساعدة الآخرين بمثل هده المواضيع المتعلقة بالفوركس جزاهم الله خيرا وأتمنى المزيد كي نستطيع فهم هدا المجال ؛ مع التوفيق لنا جميعا ؛؛؛؛؛

BASAM IBRAHEM
05-18-2015, 09:52
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
المنتدي هيحولك البونص اللي هي غير قابله للسحب وانما انت بتتاجر بيها والارباح اللي تقدر تسحبها

خيرالدين مهدي
05-18-2015, 14:47
كما فى العنوان
وهل هناك حد ادنى للسحب
طبعا الفلوس دى عملتها نتيجه الكومنتات فى المنتدى .. للعلم........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ............

---------- Post added at 12:47 PM ---------- Previous post was at 10:33 AM ----------

كما فى العنوان
وهل هناك حد ادنى للسحب
طبعا الفلوس دى عملتها نتيجه الكومنتات فى المنتدى .. للعلم........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..................................

masry928
05-22-2015, 12:02
وضع أوامر وقف الخسارة في موقع قريب من سعر السوق يجعله قابلا للتنفيذ في أي لحظة ، وهذا غالبا ما ترشدك إليه الكثير من البرامج لأنه في النهاية لديهم فائدة وأنت من يخسر.

Kiing
05-23-2015, 00:16
انه بالنسبة لسحب الارباح ممكن متلا انه بعد المتاجرة بالبونص ممكن ان الامر هو بسيط اذهب لصفحتك الشخصية متلا مع موقع انستا ممكن انه مع غير اللغة للعربية ممكن انه لك الصورة

BASAM IBRAHEM
05-23-2015, 06:41

omer1
05-23-2015, 17:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
يالتاكيد العواطف تؤثر عليتا لذلك التجاح في سوق الفوركس يعتمد علي الثيات الاتفعالي
اتمني لك التوفيق

معتصم سباعنة
05-23-2015, 18:19
اخي الكريم البونص غير متاح للسحب - تسطيع المتاجرة بالبونص وتسحب عن طريق البنوك الالكترونية وانصح بطلب بطاقة بايونيير
تقبل مروري

sameh-a
05-23-2015, 18:30
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الفاضل بالنسبة للمال الذي جمعته من المشاركات
كل اول شهر سيتك تحويلة الى حسابك في انستا ولكن هذا بمثابة رأس مال لك لا يمكن سحبه هذا فقط تتاجر به والارباح هي التي تسحبها

جابر1979
05-23-2015, 18:34
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انت عملت التعليق و الردود ، و أظن انك لم تعر الاهتمام الكافي للمواضيع التي قمت بالتعليق عليها ، البونص يحول الى شركة انستا فوركس و تتعلم التداول من خلال المنتدى . بالتوفيق

محمد السيد
05-23-2015, 19:31
المبلغ اللي انت ربحته في المنتدى ده عبارة عن بونص والبونص لا يمكنك سحبه
وانما يمكنك تشغيله بواسطة اونستا والربح اللي هينتج عن تشغيله هو ده اللي يمكنك سحبه

popa2015
05-24-2015, 00:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

omer1
05-24-2015, 12:40
إن هذا لا يساعد في تحسين التداول، و في حين أن المتداولين في فوركس يطلقون على هذا الأمر "تأكيد الإشارة"، فقد تكون في الحقيقة نفس نوع البيانات
يجب اولا ان تدخل على القسم التعليمى للى فى المنتدى سوف يكون الطريق المختصر للتعلم

mohamedsaber
05-24-2015, 13:02
المال الذي تجمعه من خلال المشاركات يسمي بونص وليس ارباح
بيتحول البونص لحسابك التجاري وبعدها بتتاجر واي ارباح تقدر تسحبها

aseer
05-24-2015, 13:18

kuradox
05-24-2015, 13:20
البونص غير قابل للسحب

ASMAA TAHA
05-24-2015, 16:04
البونص اللى بتكتب بيها ردود على المنتدى لا يمكنك سحبها ولكن يمكنك ان تربط حسابك بحساب حقيقى فى شركة انستافوركس
وبالتالى تذهب البونص عليه يوم 1 ف الشهر وتفعيل الحساب وسحب الارباح فقط لا يمكنك سحب البونص

moh93
05-24-2015, 16:14
انت عشان تصحل على البوصن انت يجب انك تفتح حساب فى الشركة
وانت يجب انك تعرف ازاى تتداول فى الفوركس ويجب ا نه يكون فية راس مال مناسب جدا للبدء فى الفروكس امتب مشاركات عشان تصل على البونص

al-Mashhadani64
05-24-2015, 17:47
اخي الكريم لايمكنك سخب البونص فهو خاص للتداول فقط وهي يصلك بدون اي تدخل من جانيك نهاية الشهر او بدايته ويدخل الى حسابك وشكرا

Tro
05-24-2015, 17:59
................................
للاسف اخي اموال البونص ليست للسحب علي الاطلاق فهي هدية ووسيلة للمتاجرة بمال الشركة وتسحب فقط ارباحك

طريق النجاح
05-24-2015, 18:11
**السلام عليكم و رحمة الله و بركاته**
المنتدي هيحولك البونص اللي هي غير قابله للسحب وانما انت بتتاجر بيها والارباح اللي تقدر تسحبها،،

ali.22595
05-31-2015, 20:53
اخى الفاضل البونص الى عملتو من خلال الردود والمشاركات ليس للسحب اخى انتا بتعمل بونص عشان يتحولك
فى حسابك فى انستا كل شهر وتقدر تتاجر بية وتسحب الارباح فقط

kachchaoui
05-31-2015, 20:54
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته البونص غير قابل للسحب عليك المتاجرة به في الفوركس أتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى الكرام وتقبلوا مروري وشكرا

dhiebj316
05-31-2015, 23:34
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الشكر لكم أخواتي الاعزاء على هذه الردود الجميلة
للعلم يا اخهي ما تاخده من المنتى من المساركات

ahmedhathout
05-31-2015, 23:41
حضرتك البونص دا مش بيتسحب دا بيتحول لحسابك في انستا المرتبط بالمنتدى
علشان تتاجر بيه وتسحب الارباح فقط

ibrahim forex
05-31-2015, 23:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته واهلا بك اخي الكريم وبالنسبة لسحب الارباح بعد المتاجرة بالبونص فالامر بسيط اذهب لصفحتك الشخصية في موقع انستا وغير اللغة للعربية كي تتظح لك الصورة اكثر ومن تمة اذهب الى الائحة باسفل اليسار ستجد سحب اظغط عليها واختر الطريقة التي ستسحب بها

BASAM IBRAHEM
06-01-2015, 05:59

qeqe77
06-01-2015, 06:42
مرحبا اخي - المنتدى لايعطي مالا تربحه بل يعطي بونص وبهذا البونص
يتحول الى منصة موقع انستا للتتاجر به والارباح فقط تستطيح سحبهن فقط

elsokary
06-01-2015, 07:21
شكرا على المعلومه

ahmed bakry
06-01-2015, 07:28
لا طبعا المسموح لك انك تسحبه هو الارباح اللى انت حققتها من خلال التداول وعقد الصفقات والمتاجرة اما خلاف ذلك فهو البونص اللى هو راس المال مش مسموحلك انت تسحبه تقبل مرورى

َArabeTrader
06-01-2015, 07:52
في الاول يجب ان تسجل حساب فى شركة انستا فوركس تحت رعاية المنتدى واربطه معه, ومن ثم النقود سوف يثم تحويلها تلقائيا في اول اسبوع من كل شهر بحد ادنى دولار واحد, و للعلم تستطيع المتاجرة بالبونص وسحب ارباحك فقط

sameh-a
06-03-2015, 12:41
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم يجب ان يكون لديك حساب بنكي اي عن
طريق احد البنوك اللالكترونية التي تتعامل معها انستا

MEDHAT MOUSTAFA
06-03-2015, 12:55
في الاول يجب ان تسجل حساب فى شركة انستا فوركس تحت رعاية المنتدى واربطه معه, ومن ثم النقود سوف يثم تحويلها تلقائيا في اول اسبوع من كل شهر بحد ادنى دولار واحد, و للعلم تستطيع المتاجرة بالبونص وسحب ارباحك فقط

karim02
06-03-2015, 15:09
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

---------- Post added at 01:09 PM ---------- Previous post was at 11:05 AM ----------

أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

محمود مرعى
06-03-2015, 15:49
كما فى العنوان
وهل هناك حد ادنى للسحب

حضرتك لازم تعرف ان البونص اللى انت بتجمعه فى المنتدى غير قابل للسحب وانما للتجارة فقط وان الربح
اللى انت بتحققه من التجارة ممكن انك تسحبها بالطريقة اللى انت عايزها وربنا يكرمك ويوفقك يارب

sameh-a
06-05-2015, 21:00
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الفاضل بالنسبة لسحب الاموال التي ربحتها يجب ان يكون لديك
حساب بنكي بتعامل مع الفوركس كي تحوله الى حسابك

osama147
06-05-2015, 21:06
تحية طيبة لك اخي وبعد..
اخي لايمكن ان تقوم بسحب ارباحك من المنتدى مباشرة فقط الى شركة انستا ومن ثم مرابحك تستطيع ان تسحبهاا فقط
شكرا لك

ehabbob
06-05-2015, 21:12
اخى العضو البونص لا تسحب من المنتدى ولا حتى من حسابك فى انستا الارباح الناتجه من المتاجره فى الفوركس هى بس اللى ممكن تتسحب
والله ولي التوفيق

AdhamCl
06-05-2015, 21:14
لا يمكنك سجب البونص يجب عليك المتاجرة به وسحب ارباحه

MOHAMED in forex
06-05-2015, 22:36

AdhamCl
06-05-2015, 23:18
لسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.... اخي الكريم لا يمكنك سحب البونص لانوا غير قابل للسحب ولكن هاذا البونص يتحول تلقائي الى حسابك للمداولة به وتحقيق ارباح يمكنك سحبها

hamed mohamed
06-05-2015, 23:24
السلام عليكم ورحه الله وبركاته
اخى الكريم الفلوس اللى عملتها من المشاركات
والتعليقات تحول كل اول شهر اى حساب انستا فوركس
وحضرتك لا يمكنك سحبهم ولكن بتتداول بيهم فى الفوركس
والمبلغ الزى تربحه يمكنك سحبه اولا" لازم تفتح حساب
فى انستا وتربطه مع المنتدى ويارب اكون افتك
والله الموفق

karim02
06-05-2015, 23:30

mohamedpopo
06-05-2015, 23:34
السلام و رحمة الله وبركاته
لا يمكنك سحب البونص و لكم
ممكن ان تكون لك راس مال في الاستثمار في
انستا فوركس كل ما عليك عمل حساب في انستا فوركس
و ربطه بحسابك على المنتدى

mhamdy
06-05-2015, 23:37
هلا بيكم اخواني اعضاء منتدي فوركس العرب وبعد
جزاكم الله خيرا على هذه العروض الرائعه
وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد وبشكر كل اخوانى الاعضاء على ردهم الى انا استفدت منو ايضا
ولكم جزيل الشكر
وجزاكم الله خير

mechanical
06-18-2015, 23:16
السلام عليكم ... المنتدي لا يصح سحب الاموال منة لان النتدي بيعطي البونص الغير قابل للسحب وانما من الممكن ان يكون قابل للتداول وكمان لما انت بتسحب لا يختفي البونص
بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي

RomanyMoreed
06-20-2015, 21:15
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

طريقة السحب سهلة جدآ ادخل علي صفحتك ومنها السحب واختار الطريقة اللي تناسبك والسحب من البنوك اقل حاجة 1 دولار

mohamed12345
06-21-2015, 15:07
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به
يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره ولكن راس المال يبقي بالحساب

gootdf
06-21-2015, 17:04
في الحقيقة ارى انه يجب علينا الحدر من ان يسبب لنا هذا المشكل بخطر على تجار الانستافوريكس وبالتالي حرمانهم من سحب اموالهم بسبب العقوبات المسلطة ضدهم والله المستعان وارجو ان تقبلوا كلامي هدا بصدر رحب ومررتم

ريهام عبد العزيز
06-21-2015, 22:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هذا البونص ليس للسحب ولكن لتتاجر بة فى افوركس نتمنى لك التوفيق والنجاح دائما
تقبل مرورى

MOHAMED OSAMA
06-21-2015, 23:55

snnaky
06-22-2015, 00:01
لا حضرتك فاهم غلط ياغالى انت متقدرش تسحب البونص اللى عملتها من المشاركات انما هى بتتحول كل اول شهر تلقائى الى حساب المتاجرة اللى انت فتحتة على انستا وانت تتاجر بيها واللى تكسبة من ربح يكون ليك وتقدر تسحبة انما البونص مش للسحب واهتم بالتعلم وازاى تتاجر بالبونص عشان تستفيد

abdougagi
06-29-2015, 22:05
لا يا اخي البونص الذي تجمعه من خلال بونص المنتدى من الردود غير قابل للسحب على اي طريقة
و لكن يتم ارساله الى حسابك في شركة انستا فوركس لكي تتداول به و ان حققت ارباح حينئذ يمكنك سحبها على عدة طرق كالبيابال و نتلر و غيرها
تحياتي اخي العزيز

toujani95
06-29-2015, 22:38
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم البونص غير قابلة للسحب افهم هادا انما هي مجعولة للتداول بها

big.pharaoh
06-29-2015, 22:40
كما فى العنوان
وهل هناك حد ادنى للسحب

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..يا صديقي هذا البونص الذي جمعته غير قابل للسحب وانما هو للتداول به في شركة انستا ولا يمكنك سحبه بأي حاله من الاحوال انما فقط الارباح هي التي تستطيع سحبها

a7med sniper
06-30-2015, 01:04
فى المنتدى ده مش ربح اخى الكريم ده اسمه بونص الربح بيكون من خلال التداول على المنصه

وممكن سحب الربح من خلال البنوك الالكترونيه او باى وسيله اخرى

kokou
07-02-2015, 21:07
الفلوس اللى عملتها فى المنتدى اخى الكريم لايمكنك سحبها ولكن فقط
مسموح لك ان تتتاجر بها واذا حققت ارباح يمكنك سحب الارباح وجزاك الله خيرا الفلوس اللى عملتها فى المنتدى اخى الكريم لايمكنك سحبها ولكن فقط

۰۪۫M۪۫۰۰۪۫A۪۫۰۰۪۫X۪۫۰
07-02-2015, 21:17
السلام عليكم ورحمه الله
تقبل مروري

saeed2015
07-02-2015, 21:20
ادا كان البونص غير قابل للسحب ...فنرجوا زيادة البونص الى 0.2دولار مثل المنتديات الاخرى
المنتدى الهندي 0.3دولار للرد المنتدى النيجيري0.2 دولار للرد المنتدى الانجليزي 0.2دولار للرد
لمادا المنتدى العرب 0.1 دولار للرد.........سؤال

---------- Post added at 06:20 PM ---------- Previous post was at 06:18 PM ----------

قلت ان المنتدى الهندي 0.3دولار للرد والمنتدى النيجيري0.2 دولار للرد و المنتدى الانجليزي 0.2دولار للرد
ماعدا المنتدى العربي 0.1 دولار للرد نحن نبذل جهد مضاعف ووقت مضاعف

alaa ali
07-02-2015, 21:21
اهلا بكم
سحب الارباح على البنوك الكترونية مثل بنك بايزا او بنك المونى بوكرز وكذلك بنك نتللر بطريقة سهلة لحد كبير
بالتوفيق

مهند سباعنة
07-03-2015, 01:31
أخي الكريم ان ذلك يتم اوتوماتيكيا بتحويله الى انستا فوركس و لا يمكنك الاستفادة منه بشكل مباشر الا للتداول
تقبل مروري

forexae
07-03-2015, 01:34
لسلام عليكم ورحمه الله
تقبل مروري

yansane
07-03-2015, 01:39
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره لكن يجب عليك تسجل في حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي شكرا

heba_a
07-31-2015, 05:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم نعم الحد الاقصى للبونص الشهري هو 250 دولار والحد الاقصى للرافيل هو 500 دولار هذا البونص بيتم تحويله لحسابك في انستا مباشرة خلال الاسبوع الاول من الشهر ولا يمكن سحبه ولكن يمكنك ان تبدء به التداول واذا ربحت صفقاتك تقوم بسحب الربح فقط

walidfrija
07-31-2015, 05:49
ولكن الان يوجد منتدى باللغة العربية يعطى 10 سنتا لكل رد
و من شركة ذات مصداقية عالية تعمل منذ 2008
وهو اكثر شئ كنت مهتما به المصداقية وان تكون بتدفع بشكل منتظم وهى كان لها منتديات باللغة الانجليزية وما زالت تدفع بها حتى الان وارقام كبيرة جدااا والفرصة الان ان نعمل بمنتدى باللغة العربية سهل ويسير لأى شخص مهما كانت خبرته او معلوماته عن الفوركس.

zineb01
07-31-2015, 06:26
تقبل مروري

amine.dz
08-03-2015, 10:18
سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك

---------- Post added at 07:18 AM ---------- Previous post was at 07:15 AM ----------

سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك

engaym
08-03-2015, 10:32
السلام عليكم اخى اولا المنتدى لا يعطي اى طريقة لسحب البونص ولكن البونص يتم تحويلة الى حسابك فى شركة
انستا فوركس فقط ويحول كل اول شهر وبالتوفيق للجميع فى الفوركس

amine.dz
08-03-2015, 11:10

yasserqnet
08-03-2015, 11:43
الفلوس يلي عملتها كومنتات في المنتدى هي مش فلوس هي بونوص اي مال ليس لك بل ملك الشركة
و لكن يحق لك المتاجرة به و السحب من الارباح و يكون كل الارباح ملك لك انت

yansane
08-03-2015, 11:48
المنتدي هيحولك البونص اللي هي غير قابله للسحب وانما انت بتتاجر بيها والارباح اللي تقدر تسحبها كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به فكل انسان بيشتغل فيه بناء على ظروف طبيعيته اليوميه وفيه ناس محددة اوقات معينه للتعامل مع سوق الفوركس

aboubakr el ayach
08-03-2015, 12:11
السلام عليك أخي ورحمته وبركاته أولا نود أن نقول لك بأن البونص لا يقبل السحب من المنتدى بتاتا ولا من الشركة في حالة تحويله أيضا، لكن في حالة تحويل البونص الذي جمعته من الردود إلى الشركة يمكنك أن تتاجر من خلاله والربح الذي ستجنيه من تلك المتاجرة يمكنك سحبه بوسيطة بطاقة الائتمان ابتداءا من 50 دولار.

yansane
08-03-2015, 12:12
بالنسبة لسحب الارباح بعد المتاجرة بالبونص فالامر بسيط اذهب لصفحتك الشخصية في موقع انستا وغير اللغة للعربية كي تتظح لك الصورة اكثر ومن تمة اذهب الى الائحة باسفل اليسار ستجد سحب اظغط عليها يمكنك سحب الارباح الناتجه عن المتاجره ولكن راس المال يبقي بالحساب انت لازم تسجل حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي

نادر صباح الدين
08-03-2015, 12:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، صديقنا العزيز الارباح التي يتم تحقيقها من خلال المشاركات في المنتدى غير قابلة للسحب، إنما هي بونص تقدم الشركة لعملائها بهدف تمكينهم من عمليات التداول في حسابات التداول الحقيقية بنظام الفوركس، والمطلوب أن يكون لك مشارك في المنتدى حساب تداول خاص في شركة انستا، فإذا تم تجميع البونص طيلة الشهر، يتم تحويلة لحساب التداول والاستفادة منه هناك، أما أن يتحول البونص الذي يتم تجميعه إلى اموال حقيقية فهذا غير ممكن، نتمنى لك التوفيق.

atbill
08-03-2015, 13:03
السلام عليكم، الفلوس التي جمعتها من ردود المنتدى لا يمكنك سحبها و انما
فقط تسحب الأرباح التي تحققها بناءا علي رأس المال هدا و بالتوفيق للجميع.

sofien34
08-03-2015, 13:31
البونص بتاعك في المنتدي مينفعش تسحبه دا بيتحول لحسابك في انستا فوركس اللي المفروض أنك
رابطها بالمنتدى عشان يتحولك البونص بتاعك عليها وتاجر بيه والربح اللي هتحققه
هو اللي ممكن تسحبه عن طريق احدى الوسائل المتاحة

عبد الكريم محفوظ
08-03-2015, 13:38
الطريقة الوحيدة على حد علمي هي فتح حباب بشركة انستا وربط الحسابين ببعضهما فان اموالك بتالمنتدى تتحول اوتماتيكيا الى شركة انستا وتتداول بهم وتسحب مرابيحك منها متى شئت

Rafik belhassenn
08-03-2015, 14:03
لسحب الأرباح يجب عليك التسجيل في الانستافوركس ثم ربطه بالمنتدى الفوركس

Arifi
08-03-2015, 14:11
السلام عليكم، الفلوس التي جمعتها من ردود المنتدى لا يمكنك سحبها و انما
فقط تسحب الأرباح التي تحققها بناءا علي رأس المال هدا و بالتوفيق للجميع.

seifhd
08-07-2015, 23:20
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

Chima
08-13-2015, 04:55
السلام عليكم ورحمه الله
تقبل مروري......................

huhu1998full2
08-22-2015, 03:17
انت مخطئ لان البونص غير قابل للسحب عليك المتاجرة به في الفوركس و الارباح اللتي تحققها لك الحق في سحبها

azezu
08-22-2015, 03:19
الاموال اللى هتربحها من خلال الصفقات..
ممكن تسحبها من خلال البنك الالكترونى اللى انت مختارة لتحويل حسابك علية

rimox
08-23-2015, 10:35
البونص اللي هي غير قابله للسحب وانما عليك المتاجرة به في الفوركس و الارباح اللتي تحققها لك الحق في سحبها

Wassa04
08-23-2015, 12:34
اخي الكريم للمرة الف بنقول بانو البونص
الذي تتحصل عليه غير قابل للسحب فقط للتداول

ayoubharra3
08-23-2015, 12:51
سجل حساب فى شركة انستا فوركس برعاية المنتدى واربطه به
وبعدها الفلوس سوف يتم تحويلها بشكل تلقائى فى او ل اسبوع من كل شهر
وتستطيع المتاجرة بالبونص وسحب ارباحك فقط لكن البونص نفسه غير قابل للسحب................

ahmedhatim17
08-23-2015, 13:03
البونص الي انتا عملته من الكومنتات هيروح تلقائيا اظن لانستا فوركس
اول الشهر الجاي وانتا تتاجر بيه وتربح وهكذا
ربنا يوفقك
تقبل مروري

berserkern
08-23-2015, 13:06
البونص مجعول للمتاجرة حصرا اي انك لا تستطيع ان تسحب منه ولا سنت واحد ،لكن الربح الذي يحققه لك هذا البونص فتقدر ان تسحبهعن طريق مختلف البنوك الالكترونية ،كبايبال و بايزا و سكريل و غيرها ،او عن طريق تحويل بنكي او بطاقة ماستر كارد

ahmadinho10
08-23-2015, 13:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شئ كنت مهتما به المصداقية وان تكون بتدفع بشكل منتظم وهى كان لها منتديات باللغة الانجليزية وما زالت تدفع بها حتى الان

akram mohamed obaid
08-23-2015, 14:10
عليك المتاجرة به في الفوركس و الارباح التي تحققها لك الحق في سحبها والموفقيه للجميع
تقبل مروري وتحياتي

بشير حمدان
08-23-2015, 14:13
السلام عليكم
الامر يختلف قليلا عما تعتقد
البونص الذى حصلت عليه من المنتدى لا يمكن سحبه ولكن يتحول الى حسابك فى انستا للتاجر به ومن ثم يمكنك سحب الارباح من التجاره ...

dhmo
08-23-2015, 14:21
البونص الي انتا عملته من الكومنتات هيروح تلقائيا اظن لانستا فوركس
اول الشهر الجاي وانتا تتاجر بيه وتربح وهكذا
ربنا يوفقك
تقبل مروري

فعلا ومش هتقدر تسحب البونص نفسه لازم تتعلم ازاي تحلل وتتاجر علشان تقدر تعمل ارباح من البونص وتقدر تشتغل بيه وهنا الي هيكون اساس طبعا اخي وعلشان كده
الافضل اننا نتعلم ايضا المتاجره

classic_trader
08-23-2015, 14:47
في الوقاع يا صديقي لا يمكنك سحب البونص مباشرة بل المتاجرة به
و سحب الربح و لا يوجد حد اقصى او ادنى لكسب البونص حسب علمي

forexman2015
08-23-2015, 14:48
اخي الكريم الكلام دة مش صحيح المال دة للاثتثمار في انستا فوركس و ليس للسحب و لكن المكسب من الاثتسمار هو اللي للسحب

ramy_sma
08-23-2015, 14:55
الصراحه انا مكنتش اعرف ان الفلوس اللي بنعملها من الكومنت والشير بتتحول الي حساب وبعمل بيها
متاجره كنت فاكر بخدها من خلال الشركه او تحويل ، بس معلومه كويسه اهو فرصه برده علشان الواحد يبدا براس مال من خلال كومنت في جني ربح اهو لو خسر ميزعلش

islamkool
08-23-2015, 15:02
اعتقد ان متل هذه الموضيع الجميلة والقيمة جد مفيدة بشكل كبير جدا خاصة لنا ولجميع الاعضاء ودلك لما فيها من معلومات قيمة ومفيدة واتمنى ان تعود بالخير والنفع علينا جميعا

mhd mansour
08-23-2015, 15:03
السلام عليكم
اخي الكريم انت لازم تسجل حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي
وبالتوفيق انشاء الله

islamkool
08-23-2015, 15:07
قم بتسجيل حساب خاص بك فى شركة انستا فوركس برعاية هدا المنتدى الغالي وقم بربطه به وبعدها البونص سوف يتم تحويله ودلك بشكل تلقائى فى اول اسبوع من كل شهر وتستطيع كدلك المتاجرة به مع امكانية سحب ارباحك ان شاء الله

كامل
08-25-2015, 00:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل يمكنك سحب ارباحك من الفوركس عن طريق بنوك كثيرة سواء الكترونيه او غيرها ولكن عليك ان تنتبه في نقطه وهي انك لاتستطيع سحب البونص و انما سحب الأرباح من البونص وشكرا .

Mousaid
08-25-2015, 00:58
سحب ارباحك من الفوركس عن طريق بنوك كثيرة سواء الكترونيه او غيرها
هذه المواضيع الفعاله التي تساعد وتساهم في فهم مجال الفوركس

andro2015
08-26-2015, 23:31
اخى الكريم لا يمكن سحب البونص الذى حققتة من الردود هذا البونص
بيتحول لحسابك تلقائى فى انستا فوركس وانت تبدء المتاجرة بة من خلال منصة التداول

nouri
08-26-2015, 23:39
المبلغ اللي انت ربحته في المنتدى ده عبارة عن بونص والبونص لا يمكنك سحبه
وانما يمكنك تشغيله بواسطة اونستا والربح اللي هينتج عن تشغيله هو ده اللي يمكنك سحبه

ynwa1892
08-29-2015, 03:04
السلام اخي
المنتدى ليس لربح المال المنتدى لتعلم الفوركس وكيفية التداول وجمع البونص ومن هذا البونص تستطيع ان تربح المال
وفقك الله

finalhm
08-31-2015, 15:26
انت لازم تسجل حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي المنتدي هيحولك البونص

ibrahim4forex
08-31-2015, 16:14
اخى الفاضل البونص غير قابل للسحب والايداع انت فقط بتجمع البونص وتقوم بعمل المشاركة على المواضيع
وعندما يتحول البونص الى الحساب تقدر ان تعمل الصفقات وتقوم بتحقيق الارباح

Aimen Nouicer
08-31-2015, 16:18
أخي العزيز البونص الخاص بك يتحول تلقائيا إلى حسابك الخاص في الشركة عند نهاية الشهر بالظبط في اليوم الذي سجلت فيه لكن هناك أمر مهم و هو التأكد من أن حسابك في المنتدى مربوط بحسابك الخاص في الشركة و شكرا.

midouknight
08-31-2015, 16:20
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي الردود في المنتدى تستطيع من خلالها
جمع البونس ل المتاجرة به ومن ثمة سحب الأرباح

Alilou31
08-31-2015, 16:31
السلام عليكم
اخي بالنسبة للمال الذي جمعته من المنتدى لا يمكنك سحبه لانه بونص من المنتدى
يحق لك ان تتاجر به و تسحب ارباحك فقط , اتمنى لك التوفيق

marwanadam
08-31-2015, 16:56
اخى البةنص الدى جمعته فى المنتدى سيحول الى حساب فى شركة انستا فى اول الشهر لا يمكن ان تسحبه الى حسابك البنكى
الى من بعد ما تتداول به فى سوق الفوركس والربح هو ما يمكن ان تسحبه اخى
وبتوفيق

ayoubrock
08-31-2015, 17:12
المنتدي هيحولك البونص اللي هي غير قابله للسحب وانما انت بتتاجر بيها والارباح اللي تقدر تسحبوبالنسبة لسحب الارباح بعد المتاجرة بالبونص فالامر بسيط اذهب لصفحتك الشخصية في موقع انستا وغير اللغة للعربية كي تتظح لك الصورة اكثر ومن تمة اذهب الى الائحة باسفل اليسار ستجد سحب اظغط عليها واختر الطريقة التي ستسحب بهاها

kroos95
08-31-2015, 17:14
السلام عليكم
البونص الذي تحصل عليه اخي الكريم عن طريق الردود في المنتدى غير متوفر للسحب ويتحول
الى حسابك في انستا فوركس وتستطيع فقط سحب الارباح التي حصلت عليها عند المتاجرة بالبونص
وبالتوفيق انشاء الله

farajiing
09-07-2015, 19:23

forexar
09-07-2015, 20:54
الامواال اللى هتربحها من خلال الصفقات.
ممكن تسحبها من خلال البنك الالكترونى اللى انت مختارة لتحويل حساابك علية.

andro2016
09-20-2015, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى ممكن تسحب الارباح بدون شروط واى مبلغ تريدة
مهما كان وفى طرق كتير للسحب مثل البنوك الالكترونية او على حسابك فى بنك ارضى باالتوفيق

lolojo402
09-20-2015, 20:20
اول الشهر ان شاء الله سيتم تسليمك الارباح ( البونص ) الي

حسابك في انستا فوركس بس لازم تكون رابط الحساب مع المنتدي صلي علي رسول الله

katreenaziz
10-05-2015, 02:29
اخى الفاضل الفلوس دية اسمها بونص وهى غير قابلة للسحب وانما للتداول بها فقط وتسحب الارباح بتاعتها فقط وفى حالة خسارة جزء تطالب بتعويضة اولا ثم سحب ربحك اتمنى لك التوفيق

Mazin Awwad
10-05-2015, 08:29
خي الكريم نعم الحد الاقصى للبونص الشهري هو 250 دولار والحد الاقصى للرافيل هو 500 دولار هذا البونص بيتم تحويله لحسابك في انستا مباشرة خلال الاسبوع الاول من الشهر ولا يمكن سحبه ولكن يمكنك ان تبدء به التداول واذا ربحت صفقاتك تقوم بسحب الربح فقط

akram mohamed obaid
10-09-2015, 21:19
اخي الكريم البونص الذي حصلت عليه من منتدى فوركس العرب هو لغرض المتاجره به في سوق الفوركس ولايمكن سحبه نهائيا تقبل مروري والموفقيه للجميع

egyptian200100
10-09-2015, 21:31
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
البونص التى تحول لك من المنتدى الى شركة انستا فى حسابك
ليست للسحب
ولكن للتداول فقط ويمكنك ان تسحب الارباح الناتجه من التداول فقط
مشكور
وتقبل مرورى

a l
10-09-2015, 21:34
هلا
بونص المنتدى يكون نتيجة المشاركة الذى يتم تحويله اول كل شهر الى الحساب للتداول وتحويل الارباح فقط

nuclear2010
10-09-2015, 22:21
السلام عليكم جميعا
هذه الأموال أخي هي من أجل المتاجرة تحول إلى منصة التداول من خلال حسابك
مع إنستافوركس ويمكنك سحب الأرباح المحققة بدون شروط أما قيمة البونص فلها شروط للسحب

sohayla
10-10-2015, 00:32

mena saied basta
10-10-2015, 01:05
البونص بيتم تحويله تلقائيا كل اول شهر الي حسابك في شركة انستافوركس
وتقوم بالتداول به ولايمكن سحب الا الارباح الناتجه عن عمليه التداول

one k
01-10-2016, 12:14
السلام عليكم ... لا يمكن سحب البونص اللي انت عاملة من المنتجي من الممكن ان يتم تحويلة الي الشركة بتاعه انيستا ومن المهم
ان يكون التعامل مع الارباح بالسحب وليس البونص
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

OsamaNasser
01-10-2016, 21:13
البونص اللي بتكسبه من كومنتات المنتدي بيكون غير قابل للسحب مع الاسف.
لكن المنتدي بيحول البونص ده لحسابك في انستا فوركس بدايه كل شهر
وانت بتتداول بالبونص ده ولما تعم منه ارباح تقدر تسحب الارباح دي علي اي بنك او باي طريقه سحب اخري

bassem99
01-10-2016, 21:18
السلام عليكم اخواني الكرام.
بخصوص البونص الذي يقدمه المنتدى والذي راجع الى منشوراتنا يتحول تلقائيا الى حسابك في شركة انستا ان لديك حساب. والبونص لا يسحب وانما نتداول به ونسحب ارباحنا بعد التداول وشكرا.
بالتوفيق لاعضاء المنتدى.

Bassem Hassani
01-10-2016, 21:38
المال المكون فى المنتدى لا يمكنك سحبة على اى بنك اخر ولكنه بيحول كل اول شهر الى سحابك فى الشركة من خلال حسابك تقدر تتاول بالمبلغ دا وتحقق بيه ربح فى المجال ولو انت فعلا حقق ربح تقد تسحب الربح دا بدون اى شروط ولكن لو كانت الخسارة يبقى انت مجبر انك تعوض البونص قبل ما تسحب حاجة ودا مش بيحصل لو الحساب اتمرجن

latraaa
01-10-2016, 22:28
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح الدي تقدمت به، على ابية حال لا يمكنك أن تقوم بالعمل على سحب المال الدي تحققه من المنتدى، و إنما يحول إلى حسابك في شركة إنيستا و ما تحققه من أرباح هي التي يمكنك أن تقوم بالعمل على سحبها إن شاء الله

الاصيل
01-21-2016, 08:58
اولا المبلغ الذى تجمعه فى المنتدى من الردود و المشاركات ليس ربح وانما هو مبلغ ملك للشركه تتاجر به فى الفوركس
فذا ربحت تستطيع سحب هذا المبلغ و اذا خسرت لا يجب عليك تعويض الشركه عن مبلغ الخساره
ثانيا لابد ان يكون لك حساب فى شركة انستا حتى تستطيع الاستفاده من هذا المبلغ

mody555
01-21-2016, 09:47
الرافعة المالية تسمح للفرد التحكّم بأحجام كبيرة من التداولات. سيستخدم التّجار هذه الأداة كوسيلة لزيادة أرباحهم. من الضروري التشديد على أنّ الخسائر تزيد أيضًا عند استعمال الرافعة المالية. لذلك، من الضروري فهم الحاجة الى التحكّم بالرافعة المالية.

big.pharaoh
01-21-2016, 10:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. يا عزيزي اموال البونص اللى بتجمعها من المنتدى هنا غير قابله للسحب انما هي للتداول بها في انستا فقط ولا يمكن سحبها باي حال من الاحوال

mohamed elhusseiny
01-21-2016, 10:50
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يا أخي الكريم ليس لك الحق في سحب البونص من الشركه فهي من تعطيك اياه كهديه وليس نقدا قابلا للسحب
فقط ما قابل للسحب هي الارباح التي تجنيها عند المتجره في سوق الفوركس

zead ahmad
01-21-2016, 11:16
لا يمكن ان تسحب من المنتدى المنتدى يوجد فقط به بونص هذا البونص فقط للتداول ولا يمكن ابدا تسحب من البونص البونص يتم تحويلة من المنتدى ومن ثم تتداول به وتربح منه بكل سهولة ويسر

mahmoud massry
01-26-2016, 01:48
السحب بيكون اوتوماتيك انت فقط تربط حساب الفوركس مع المنتدى وستخول لك ارباحك شهريا والحد الاقصى شهريا 250$

mhd99
01-29-2016, 05:55
البونص اخي غير قابل للسحب لانه فقط للمتاجرة ويجب عليك ان تاجر به مع شركة انستا فوركس وعندما تحقق
ارباح يمكنك سحبها الى البنوك الالكترونية التي تتعامل مع الشركة

jallou
01-30-2016, 23:00
يتداول زوج اليورو مقابل الدولار الأمريكي بحلول الساعة 06:38 بتوقيت جرينتش حول مستوي 1.0905 من سعر الافتتاح 1.0938 بعد تسجيله أعلى سعر 1.0947 و أدنى سعر 1.0881.

تراجع اليورو بالسوق الأسيوية يوم الجمعة مقابل الدولار الأمريكي ،للمرة الأولي فى خمسة أيام ،بعد قرار خفض الفائدة اليابانية إلي المنطقة السالب فى أحدث خطوات المركزي الياباني لدعم ثالث أكبر اقتصاد بالعالم ،وهو ما زاد من التكهنات بالأسواق من قيام بنك أوروبا المركزي ،خطوة ممثلة عندما يجتمع فى آذار مارس القادم على حسب تصريحات ماريو دراغى محافظ البنك بإعادة تقييم السياسات التحفيزية فى ظل تزايد مخاطر النمو وتباطؤ معدلات التضخم.

reyad george
01-31-2016, 01:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس ام لا يتحدد هذا الموضوع بناء على هذة المقاييس بالتوفيق للجميع

soufi
01-31-2016, 01:48
السلام عليكم. شكرا على سؤالك البونص عبارة عن جسر يربط بين المنتدى وشركة انستا فوركس مستحيل ان تسحب البونص فهو يقودك الى سوق الفوركس
وتكسب مهارات في البيع والشراء بين العملات
حظ موفق اخي الكريم

al12
01-31-2016, 01:52
اهلا
الاموال الموجودة فى المنتدى هى بونص لا يمكن سحبه لكن كل شخر يتم ارسالها الى حساب الشركة لكى تتداول بها فقط وممكن تسحب الارباح

شكرا

mahmoud massry
01-31-2016, 19:35
الارباح من البونص لا تسحب وانما بتتحول مباشره على حسابك فى انستا وتتداول بيهم وتسحب ارباحهم

aminetns
01-31-2016, 19:38
تقوم بسحب المال الذي ربحته من خلال حسابك في موقع الشركة ادخل الى خانة سحب المال واختر البنك الذي تستعمله واتبع الخطوات المطلوبة

aissahd
01-31-2016, 22:24
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

mohamed ghardallou
01-31-2016, 22:25
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه البونص الذي ربحته سوف تجد في حسابك اتوماتيكياً

kemokareeem
01-31-2016, 22:29
شكرأ اول علي طرح الموضضوع ليفهم كل المبتدئين من الردود
طبعا يااخي مينفعش تسحب الفلوس الذي حققته من الردود في المنتدي لان ده بونص يمكن فقط فتح حساب في شركه انستا فوركس والمتداوله ب البونص وهذا البونص امانه من المنتدي ان خسرتو فعليك استرجاعو
واتمنالك التوفيق

فوريكسي
01-31-2016, 22:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جزاك الله خيرا أخي الكريم
الفوركس مجال يتطلب التعلم والتدريب قبل الدخول بالمتاجرة في الحساب التجريبي والا سنحقق خسائر مؤكدة
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

valencia
01-31-2016, 22:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
السحب يكون عن طريق التداول في برنامج الميتا تريدر تدخل الى حسابك وتتداول
اما الحد الادنى للسحب فهو بدون حد ادنى

never10
02-11-2016, 14:23
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله

اكرم التميمي
02-11-2016, 14:36
اخي الكريم لايمكنك سحب البونص الذي ربحته من المنتدى بشكل مباشر لكن البونص يتحول الى حسابك في شركه انستا فوركس والتداول به ويمكنك سحب الارباح المتحققه من البونص
تحياتي

never11
02-13-2016, 18:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

joker7diaa
02-13-2016, 18:29
بعد ربط حسابك في انستا مع حسابك في المنتدى سوف يتم التحويل لك مع بداية كل او شهر جديد
يتم التحويل اتوماتيكي

latraaa
02-13-2016, 19:16
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و أقول لك أنه لا يمكنك العمل على سحب أي مال من المنتدى و إنما ما ربحته من المنتدى سوف يحول غليك مباشرة إلى حسابك في شركة إنيستا و ما تحققه من ربح من التداول هو الدي يمكنك سحبه

jallou
02-13-2016, 23:30
بالرغم من انخفاض الإنتاج الصناعي كذلك، كان الانخفاض بنسبة 0.20%-في الإحصاءات أفضل من قراءة الشهر السابق، حين كانت معطيات التصنيع أسوأ بنسبة 0.10%-إضافية. يتوقع الآن مكتب الإحصاء الوطني تباطؤ النمو في الناتج الإجمالي المحلي في التقرير المقبل، ومن المرجح تأجيل أي زيادة متوقعة في الاسعار لهذا العام.

never10
02-15-2016, 01:25
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

chouaib112
02-17-2016, 20:28

soad labib sadek
02-17-2016, 21:22
الاخ الفاضل الاموال التي صنعتها بالمنتدي من الردود و المشاركات ليست للسحب و انما للتداول بها وسحب ارباحها فالبونص بيتحولك علي حسابك في انستا ليعطيك فرصة في التداول بدون مخاطرة بمالك الشخصي و من ثم تسحب ارباحك

بالتوفيق

ibrahem91
02-17-2016, 21:33
علينا معرفة التعامل مع الوسطاء والبنوك الالكترونية للتعامل مع المنتدي
بسهولة في السحب والايداع ويكون هناك ليونة في التعامل مع المنتدي

محمد صلاح
02-17-2016, 22:32
اهلا بك اخى العزيز بس الاموال اللى انت عملتها فى المنتدى من الردود دة اموال غير قالبلة للسحب وانما عشان تتاجر بها وتقدر تسحب الارباح بسهولة بمجرد انك تتاجر على حسابك

otmani
02-20-2016, 14:13
لا يمكن سحب البونص والمكتسب عن طريق التعليقات على مواضيع الاخوة وبالتوفيق .

Mohamad kasem
02-20-2016, 14:26
انت مخطأ لا يمكنك سحب البونص بل يمكنك التداول فيه في الفوريك ويمكنك سحب الارباح فقط والموقع يدفعلك كل اول اسبوع في الشهر

take-profit
02-20-2016, 14:36
المنتدي هنا منه نقوم بتكوين البونص و الذي لا يمكن سحبه ولكن يتم تحويله
علي الشركة ثم العمل به و سحب الارباح

neverlit1
02-21-2016, 16:08
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

tarek2016
02-21-2016, 16:22
أخي الكريم البونص يحول لحسابك في الأسبوع الأول من كل شهر جديد بإذن الله
تحياتى لك وبالتوفيق للجميع

mourada
02-21-2016, 21:09
اخي الكريم المال الذي تكسبه بالردود في المنتدى لا يمكنك سحبه بل يمكنك سحب الارباح التي تكسبها منه بعد ان تتاجر به في سوق الفوركس و تقبل مروري

abderrahmenanis
02-24-2016, 22:47

talel babchia
02-24-2016, 23:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به
انت لازم تسجل حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي.................................. .......................................بالتو يق للجميع

basma.seif
02-25-2016, 02:06
مرحبا
اهلا بيك في المنتدى انت كده كونت بونص مقابل الردود عليك تكون عامل حساب في شركة انستا لكي تقوم بربطه بحسابك في المنتدى و يتم تحويل البونص عليه اول كل شهر و من هنا تقوم بالمتاجرة به على برنامج الميتاتريدر و الزائد من ربح الصفقات عن البونص تسحبه

mohamed fawzi muftah
02-25-2016, 02:24
اخى هذا الموضوع فى غاية الاهمية ولك جزيل الشكر على المعلومات القيمة ،
ونامل المزيد والمزيد،لتعم الفائدة عالجميع،
تحياتى للجميع ،والله الموفق.

shimma
02-25-2016, 02:24
شكرا لك اخى الفاضل على هذه المعلومات القيمه
وعلى هذا الجهد الكبير ونتمنى لك دوام التفدم والرقى
وانت تمدنا بمزيد من المعلومات المهمه
تقبل مرورى شكراااااااااااااااااااااا ااا

mohamed fawzi muftah
02-25-2016, 02:25
اخى هذا الموضوع فى غاية الاهمية ولك جزيل الشكر على المعلومات القيمة
ونامل المزيد والمزيد،حتى يستفيد الجميع من خبراتكم
تحياتى للجميع....
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام

Mohamedbonna
02-25-2016, 03:06
السلام عليـكم ورحـمة الله وبركاته , لا يوجد حد ادني لتحويل البـونص اليك , اما عن سحب الارباح , فتـحويل البونص يتـم تلقائي في كل اول شهر ويستغرق تقريبا اسبـوع , ولا يمكـنك سحب البـونص الي الفيزا ولكن يمكنك المتاجره بهذا البونص فقط , وهذا شيء تشجيعي من شركة انستا فوركس بالاتفاق مع منتدي فوركس مصر وبالتـوفيق لك ولكل الاعضاء وتحياتي لكم وتقبلوا مروري

بروفسير العرب
02-26-2016, 04:45
يمكنك السحب عن طرق عدة طرق منها البنوك التجاريه او فيزاة شركه انيستا فوركس
او ماستر كارد من اى بنك ولاكن اعلم انك ماينفعش تسحب البونص من الردود على طول
او من المنتدى البونص دة بيتحول الى شركه فوركس اسمها انيستا فوركس بتبدا تتاجر بيه وتقدر تسحب الربح فى اى وقت

newlookmostafa
03-01-2016, 16:36
لا يمكن سحب البونص الممنوح من المنتدى ولكن يتم تحويله الى حسابك فى انستا فوركس
للتداول والمهم فى المنتدى هو التعلم والتطور لتحقيق الاهداف فيما بعد
من الربح
تقبل مروروورورى
تحياااتى

zizo199
03-20-2016, 21:09

mhmd.hmdy
03-20-2016, 21:18
المنتدى بيحول البون اتوماتيك لحسابك فى انستا وبعد كده انتا
تسحب الاموال على حساب بنك الكترونى لو حققت ارباح من التداول فى انستا فوركس

ibrahimabdulsalam
03-20-2016, 21:19
هاء انا كنت منتظر موضوعك بفارق الصبر حيثو انني اريد التعلم موضوعك متميز اخي لا بد
وانا لا تبخل علينا بكل جديد بالتوفيق لكل من دخل عالم الفوركس عن قريب تقبل نروري اخي ………

ملاك الروح
03-20-2016, 21:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يتم تحويل البونص الى المنصة للمتاجرة به وتحقيق الارباح وسحبها عبر البنوك الالكترونية حيث ان البونص غير متاح للسحب
اتمنى لك التوفيق

ibrahimabdulsalam
03-20-2016, 21:21
لقد جعلتني اعلم معلومات كثيره من هذا الطرح الاكثر من جيد بالتوفيق لك اخي لما تقدمه
للاعضاء مع الشكر لكل من في المنتداء العظيم بالتوفيق صديقي ارءاك متميز كاعاده اخي تقبل مروري ……….

mhamadfor
03-26-2016, 13:42

latraaa
03-26-2016, 15:57
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و اقو للك أنه لا يمنك أن تقوم بالعمل على سحب البوينص بيدك أنت، و إنما يحول إليك إلى حسابك في شركة إنيستا لكي تتداول به على شرط أن تكون قد ربطت حسابك في الشركة بحسابك في المنتدى

عاشق الفوركس
03-26-2016, 16:41
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
انت ممكن تسحب الارباح وليس البونص ليكن في علمك بالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام ان شاء الله

saleh1991
03-27-2016, 02:51
هذه الأموال أخي هي من أجل المتاجرة تحول إلى منصة التداول من خلال حسابك مع إنستافوركس ويمكنك سحب الأرباح المحققة بدون شروط أما قيمة البونص فلها شروط للسحب تضطلع عليها من خلال الموقع instaforex.com

bmw22077
03-27-2016, 03:18
السلام عليكم ....المكافاة اللي انت بتحصل عليها سواء بسبب الايداع او المنتدي والمشاركات فية وبيكون من انيستا او غيرها وبيكون في شروط لاموال البونص دي من المهم ان تتعرف عليها
بالتوفيق ان شاء الله

khaledbouiddouh
03-27-2016, 03:31
السلام عليكم اخواني الكرام
الفلوس سوف يتم تحويلها بشكل تلقائى فى كل اول اسبوع من كل شهر بداية كل شهر و لايمكنك سحب المال الدي تربحه من المنتدى يمكنك المتاجرة به في سوق الفوركس فقط و يمكنك سحب الارباح التي تربحها من البونص
و بالتوفيق للجميع

bmw22077
03-27-2016, 04:30
بسم الله الرحمن الرحيم
والله يا اخي الكريم انت جيبت الخلاصة , يجب اولا عمل استراتيجية والالتزام بها حتي نصل الي اهدافنا
شكرا تقبل مروري

abdellahi
03-27-2016, 04:58
السلام عليكم شكرا على الموضوع الهام توفر شركة إنستافوركس العديد من الطرق للسحب والإيداع من ضمنها البنوك الإلكترونية وأيضا واير للتحويل وحتى العملات الرقمية مثل البيتكوين كل ما عليك هو فتح حساب في أحد البنوك الإلكترونية وأفضلها عن تجربة نتلر أو التخويل عن طريق الفيزا كارد لكن يتطلب وقت

Dr.mohammed
03-27-2016, 05:25
السلام عليكم.المفروض تعمل حساب على انستا فوركس والربح ليتحول تلقائيا على انستا فوركس ومنه تقدر تسحب الربح كحواله أو تحويل بنكي على حساب آخر أو أي طريقة تناسبك

aminetns
03-27-2016, 05:27
يجب ربط حسابك في المنتدى بحسابك اينستا وانتظر البونص في بداية الشهر شكرا جزيلا لك أخي الكريم على المنوضوع بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 17:43
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بجميع الاعضاء الكرام ان شاء الله الكل بخير و بصحة و عافية
المال التي تربحه في المنتدى لا يسحب هو فقط للتداول

latraaa
03-27-2016, 20:00
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و أقو للك أن ما تحققه من مال يتم تحويله إلى حسابك في شكروة إنيستا و الدي يمكنك أن تتداول به ما تحققه م نارباح هي التي يمكنك أن تقوم بالعمل على سحبها كما تريد إلى اي بنك تريد

Hicham0202
03-27-2016, 20:09
الســـلام عليــــــــكــم ورحـــــمة الله وبــركــاتـــــــــــــــ ه اخي الكريم
انت لازم تسجل حساب في انيستا وتقوم بتفعيله ومن ثم تربطه بالمنتدي......

mhd99
03-27-2016, 20:33
تستطيع ان تسحب الارباح التي حقتتها من خلال التداول في الفوركس ويبقى البونص الذي حصلت عليه من المنتدى
ثابت ولا تستطيع ان تسحبه

raouf41
03-27-2016, 20:35
السلام عليكم و رخمة الله و بركاته اخب الكريم المال الذي جمعته نتيجة الردود و الذي يسمى بالبونص ليس للسحب و لكن للمتاجرة به و اموال الربح من التجارة يمكنك سحبها

doaa sary
03-27-2016, 20:38
اخى الكريم
البونص مش بناخده
هو وسيلة لكسب المال عن طريق الميتاتريدر وشركة انستا
وعشان تعرف ازاى تكسب
تروح للقسم التعليمى
وتتعلم وساعتها تسئل سؤالك ده
بالتوفيق

neverlit4
03-28-2016, 18:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ali20
03-28-2016, 18:20
تختار الطريقة التى تريدد بها السب يج ان يكون فية تفعيل الحساب قبل كل شى
لانه بدون تفعيل الحسا لن تعرف تسحب اى امولا وبيكون فى انتسا طرق كثيرة جدا للحسب وانت تختار الانسب ليك

mohamedforex4
03-29-2016, 21:27
لا يا اخي المال اللي في المنتدي ده مبيتسحبش ع طووول ز اول شئ بيتم نقله الي حسابك في الشركه
وده طبعا ان كنت تملك حساب وربطه بالمنتدي فهمت . وبعد ذلكتتداول عليه والربح تسحبه . :)

roussi.27
03-29-2016, 21:45
لا يا اخي لا يمكن سحب البونص الى البنكك الالكتروني فالبونص صالح للمتاجرة به وهو يعتبر كراس مال فقط
يعني البونص الذي تجمعه خلال الشهر اوتوماتيكيا في بداية الشهر القادم يرسل الى حسابك ولا يمكن سحبه فقط سحب الارباح من ذلك البونص

GoOoDa
03-29-2016, 21:54
لازم حضرتك تربط المنتدى بحساب حقيقى فى انيستا فوركس
و بعد كدا تبدا تتاجر و بعد كدا تقدر تسحب ارباحك من حساب التريدنج
غير كدا كل دا بونص غير قابل للسحب

ebn masr
03-30-2016, 01:30
اولا اخى الكريم البونص من المنتدى صعب جدا انك تقوم بسحبه دة اولا ثانيا الارباح التى لو قمتةبتحقيقها يمكنك سحبها عادى جدا

helmi nsir
03-30-2016, 09:49
لابد ان تعرف ان ما تكسبه في المنتدي هو البونص وهو لا يتم سحبه

عيسى
03-30-2016, 12:24

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربييجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

salfe
03-30-2016, 12:31
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

belabied
04-12-2016, 02:37
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

amrelhussiny
04-12-2016, 02:40
بسم الله الرحمن الحيم
اولا شكرا على البلاغة فى الرد
ثانيا اتمنى ان يكون العرب جميعا معنين لبعضهم البعض مثل ما اجد هنا .....شكرا

محمد مسعد
04-12-2016, 03:21
السلام عليكم ورحمة الله الله وبركاته
اريد ان اشكرك اخي الكريم عن هذا الموضوع الذي افادني
الذي ازاد من معلوماتي وننتظر المزيد من الموضوعات
والردود المفيدة’’’’’’’’ة

islam bahnsawi
04-13-2016, 02:29
الشكر لكل من يساهم بمساعدة المتداولين المبتدئين من خلال الاسناد بمثل هذة المعلومات القيمة و نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول