PDA

View Full Version : ستراتجية تستخدم فى الفتره الاوروبيه

Pages : [1] 2

nasaben
04-06-2015, 11:57
تعتمد بمنتهي البساطة علي تحديد الهاي واللو لسوق لندن

ومن المعروف طبعا ان سوق لندن بيتفتح الساعة 7توقيت جرينتش
ومن قبلها بساعة واحدة يتم افتتاح سوق فرانكفورت الساعة 6 جرينتش
علي العموم الاستراتجية تعتمد فعليا علي افتتاح السوق في لندن الساعة 6 جرينتش .
نقوم بتحديد الهاي واللو
للفترة من الساعة 4 جرينتش الي 6 جرينتش
ندمج موشر موفينج افريج سيبمل 89
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
الدخول بيع بيكون الموفينج
اعلي الصندوق
18762

سارة محمد
04-09-2015, 17:47
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

ahmedtaher
04-13-2015, 01:17
السلام عليكم ... في الفترة دي بيكون السوق كتير متذبذب وان شاء الله الشغل بيكون كويس ولكن خد بالك من الحاجات اللي انت بتعملها
بالتوفيق ان شاء الله

سارة محمد
04-13-2015, 05:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

سارة محمد
04-14-2015, 19:30
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

محمود مرعى
04-14-2015, 19:34

نقوم بتحديد الهاي واللو
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
اعلي الصندوق
18762

والله يا اخى الفاضل انا عايز اقول لحضرتك ان اى تاجر مهما كانت خبرته وجنسيته هيعتمد فعلا على التحليلات والمؤشرات
هيقدر فعلا انه يحقق ربح انما اللى هيتاجر على الفوركس من غير اى خطط ولا فكر هيخسر بنسبة كبيرة جدا وربنا يكرم الجميع

دينا اسلام
04-14-2015, 19:39
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

haphop
04-14-2015, 19:40
السلام عليكم ورحمه الله
ان الفوركس ملئ بالعديد من الاستراتجيات ولكن المهم ان نختار الاستراتجيه المتناسبه مع حجم الصفقه المفتوحه

سارة محمد
04-14-2015, 19:50
السيولة

ahmedibrahim258259
04-21-2015, 23:14
بسم الله الرحمن الرحيم ياريت اخي الكريم لو توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم وبعدين لو السعر عكس هاتعمل ايه اخي الكريم

ali.22595
05-07-2015, 16:17
اخى الفاضل بصراحة فى استراتيجيات كتير اهم حاجة انها تكون مضمونة ومجربة اكثر من مرة
وارجو اخى انك توضح الاستراتيجية اكثر عشان نفهمها اكثر والجميع يستفاد

yassine imq
05-07-2015, 16:25
مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الهام
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء
اليك أهدي عبارات الشكر والتقدير

masry928
05-07-2015, 16:34

Mohamed Morsy
05-10-2015, 23:54
اخي الفاضل .. طبعا الاستراتيجية بتكون عايزة شرح وتوضيح اكتر من كده وكمان ده مش مكان استراتيجيات
يفضل وضعها في القسم التعليمي والخاص بالاستراتيجيات وانا مش بحب اشتغل غير تحليل فني بدون مؤشرات
تحياتي ...

8150017
05-10-2015, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته استراتيجية اوروبا رائعه وانا مجربها واحيانا بتنجح لكن بتحتاج معاها مؤشرات علشان تبين مناطق التشبع بيع وشراء لكن هى كويسه جدا وربنا يوفقكك الى المكسب الحلال

فوركسوريا
05-12-2015, 12:38

masry928
05-18-2015, 22:55
هى نظرية من النظريات التى تبسط مفهوم التحليلات الفنيه والشموع اليابانيه الى عملية تحليل بسيطة قد تكون نافعه احيانا فى المتاجرة

jamila cchahed
05-18-2015, 23:28
بسم الله الرحمان الرحيم بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.
تقبل مروري
والسلام

made
05-19-2015, 01:05
الحسابات الاسلاميه شئ مهم بالنسبه للمسلمين في العالم كله
للخوف من مخالفه الشريعه
والفوركس الاسلامي يبعد عن مخالفه الدين الاسلامي بالربا

محمد مختار
05-19-2015, 01:35
مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الهام
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء
اليك أهدي عبارات الشكر والتقدير

خيرالدين مهدي
05-19-2015, 14:36

نقوم بتحديد الهاي واللو
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
اعلي الصندوق
18762............................................. .................................................. ......
.................................................. .................................................. .................................................. ........................................
.................................................. .................................................. .................................................. .........................................

Rebellious soul
05-19-2015, 14:43
بسم الله الرحمن الرحيم
كلام مظبوط
هجربها وربنا يسهل

antonioforex
05-19-2015, 14:56
السلام عليكم
شكرا لك اخي على تقديم هده الاستراتيجية لنال ساحاول تجريبها في
الحساب الديمو و ارى ان كاتت ستحقق معي نتائج ايجابية
و اتمنى لك التوفيق في تداولاتك اخي الفاضل سلام

ahmed bakry
05-19-2015, 17:21
مشكور اخى الكؤسم على مجهودك الوفير دة واعطائك المعلومة دى لينا ومستنى منك المزيد
والمزيد وان تمدنا بكل ماهو جديد من المعلومات
وتقبل مروى

REDA FOREX
05-20-2015, 06:01
مشكور اخى الكؤسم على مجهودك الوفير دة واعطائك المعلومة دى لينا ومستنى منك المزيد
والمزيد وان تمدنا بكل ماهو جديد من المعلوماتمشكور اخى الكؤسم على مجهودك الوفير دة واعطائك المعلومة دى لينا ومستنى منك المزيد
والمزيد وان تمدنا بكل ماهو جديد من المعلوماتمشكور اخى الكؤسم على مجهودك الوفير دة واعطائك المعلومة دى لينا ومستنى منك المزيد
والمزيد وان تمدنا بكل ماهو جديد من المعلومات

REDA FOREX
05-20-2015, 06:29
لسلام عليكم
الحساب الديمو و ارى ان كاتت ستحقق معي نتائج ايجابية لسلام عليكم
الحساب الديمو و ارى ان كاتت ستحقق معي نتائج ايجابية لسلام عليكم

BASAM IBRAHEM
05-20-2015, 07:06
يولة

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة

haythem95
05-20-2015, 07:13
لسلام عليكم
الحساب الديمو و ارى ان كاتت ستحقق معي نتائج ايجابيةعند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة

fatehbtn
05-20-2015, 16:03
بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك يا أخي الكريم على هدا الموضوع الممتاز والشرح الدقيق و القيم وجزاك الله كل خير وبارك الله فيك
بالــــتـــوفــــيــــق للجميع إنشاء الله

معتصم سباعنة
05-20-2015, 16:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اشكرك اخي على هذه لاستراتيجية - لكن يوجد اسهم واستراتيجيات افضل ويحدد لك نقاط الدخول ويعطيك انذار صوتي عند الهدف
تقبل مروري

sarita
05-20-2015, 16:54
السلام عليكم، الموضوع جيد و الاستراتيجية واضحة و لكن العمل
بها ليس سهلا مثلما هو موضح في الموضوع و بالتوفيق لنا جميعا

omar samy
05-20-2015, 17:08
السلام عليكم ... في الفترة دي بيكون السوق كتير متذبذب وان شاء الله الشغل بيكون كويس ولكن خد بالك من الحاجات اللي انت بتعملها
بالتوفيق ان شاء الله

osama147
05-20-2015, 17:09
تحية طيبة لك ولجميع الاعضاء وبعد..
اخي اعتقد انه فى وقت هاى الاستراتيجية يكون السوق متذبب ولايكون اتضح ان كان صاعد ام هابط
تقبل مروري

aymen done
05-20-2015, 17:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم الفوروكس ليس بالمجال
السهل لازمه التعلم دائما لأنه وحده القادر على تقليص أرباحك و جعلك
فوروكسي ناجح

al-Mashhadani64
05-20-2015, 17:46
شكرا لك اخي على الاستراتيجيه التي اتصورها جيده ولكن نرجو منك توضيح اكثر من هذا عسانا نستفاد منها ان شاء الله وتقبل مروري

omar samy
05-20-2015, 18:50
السيولة

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.:bravo:

ahmed bakry
05-22-2015, 13:12
بسم الله الرحمن الرحيم لك منى جزيل الشكر على شرحك وتحليلك للاسواق المالية المختلفة ف العالم
وامتا بتفتح وامتا بتقفل واتمنا تمدنى ف النقطة دى بالذات بالاكتر علشان افهم
وتقبل مرورى اخى الكريم ولك منى جزيل الشكر للمرة الثانية

karim02
05-22-2015, 13:30
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

mohamed12345
05-24-2015, 02:25
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد ياريت اخي الكريم لو توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم وبعدين لو السعر عكس هاتعمل ايه اخي

popa2015
05-24-2015, 04:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

faridd
05-24-2015, 09:49
ااهم حاجه في المستر ان تكون البنوك الي انت هتسحب عليها متفعل بيها الماستر كارد
حتي تتمكن من السحب
وانيستا بتقبل السحب والايداع علي الماستر كارد

noor eldyen
05-24-2015, 13:48
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

شهيرة
05-24-2015, 15:04
انا عايز اقول لحضرتك ان اى تاجر مهما كانت خبرته وجنسيته هيعتمد فعلا على التحليلات والمؤشرات
هيقدر فعلا انه يحقق ربح انما اللى هيتاجر على الفوركس من غير اى خطط ولا فكر هيخسر بنسبة كبيرة جدا

ahmed bakry
05-28-2015, 10:44
مشكور كل الشكرليك بخصوص انك اثارت مواعيد العمل بالنسبة للاسواق الاوربية وغيرها
واتمنا انك دايما تمدنا بكل ماهو جديد بخصوص توقيتات الاسواق وتقبل مرورى
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

EmamGad
05-28-2015, 10:49
Marubozu : نموذج
الأسود و الأبيض. Marubozu من أكثر نماذج الشمعدانات الطويلة فعالية، نموذج الأخوين
هذا النموذج ليس له ظلال علوية أو سفلية،و الارتفاع و الانخفاضالقياسيين ممثلان بسعري الافتتاح أو الإغلاق فقط.
الأبيض، عندما يتساوى سعر الافتتاح مع سعر الانخفاض القياسي، و يتساوى سعر الإغلاق Marubozu ويتشكل نموذج
مع سعر الارتفاع القياسي. و هذا يدل على أن المشترين قد استطاعوا التحكم بحركة السعر، بدءاً من المضاربة
الأولى، و انتهاءً بالمضاربة الأخيرة

atbill
05-28-2015, 10:59
السلام عليكم، من الواضح أن الاستراتيجية مفيدة و لكنني لم أتمكن من تعلمها
و فهمها و بالتالي تطبيقها في مكانها لتحقق أرباحها و بالتوفيق للجميع.

MOHAMED forex00
05-28-2015, 16:01
والله يا اخى الفاضل انا عايز اقول لحضرتك ان اى تاجر مهما كانت خبرته وجنسيته هيعتمد فعلا على التحليلات والمؤشرات
هيقدر فعلا انه يحقق ربح انما اللى هيتاجر على الفوركس من غير اى خطط ولا فكر هيخسر بنسبة كبيرة جدا وربنا يكرم الجميع

aligharbi316
05-28-2015, 16:43
السلام عليكم في الفترة دي بيكون
السوق كتير متذبذب وان شاء الله الشغل
بيكون كويس ولكن خد بالك من الحاجات
اللي انت بتعملها
بالتوفيق ان شاء الله

asxqw
05-28-2015, 17:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةالرحيم ياريت اخي الكريم لو توضح شوية عن يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج

---------- Post added at 02:04 PM ---------- Previous post was at 02:03 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأ شوية عن يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها.تمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

محمود مرعى
05-28-2015, 17:20

نقوم بتحديد الهاي واللو
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
اعلي الصندوق
18762

والله يا اخى انا عايز اقول لحضرتك ان لمل تاجر اسلوبه الخاص فى التداول وانا ان شاء الله هجرب الاستراتيجية
دى وكمان افهما كلها واجربها ولو نجحت معايا هبقى اشتغل بيها وربنا يكرم يارب

Kiing
05-29-2015, 04:05
ممكن انه بالإضافة إلى نوع الأوامر تم منه متلا انه يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ كل منه مع الحال في جميع الأسواق المالية تم بعض الأدوات ممكن منه ضمن هذا السوق

osama forexawy
05-31-2015, 17:48
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحبا اخوانى فى منتدى فوركس العرب
انا اعرف ان مؤشر الموفينج افريج لا يمكن استعماله بمفرده او على الاقل نستعمله بمفرده ولكن يكون اكثر من مؤشر باوقات مختلفة والوان ايضا

mohamedsaber
05-31-2015, 17:55
استراتيجية تعتمد علي الموفينج افريج فقط في رأيي غير قوية
لان في هذة الفترة بتكون في اخبار اقتصادية قوية بالاضافة الي ان الموفينج بيعيد رسم نفسه

mechanical
06-18-2015, 22:39
السلام عليكم .... شكرا اخي الكريم علي المعلومات اللي انت مقدمها لينا ... والطريقة من الممكن ان شاء الله تجربتها وان شاء الله تنجح
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

gehad87
07-21-2015, 19:41
متهيالي هي محتاجة منك شرح ااكتر
باكتر من صورة وتوضيح اكبر
لان انا بصراحة مش فاهممة صندوق ايه بالبط واسفل واعلى فين

اعتقد انها محتاجة توضيح اكبر وتبسيط اكتر

Forex Story
08-16-2015, 17:17
اخى الفاضل بصراحة فى استراتيجيات كتير اهم حاجة انها تكون مضمونة ومجربة اكثر من مرة
وارجو اخى انك توضح الاستراتيجية اكثر عشان نفهمها اكثر والجميع يستفاد.............

ebramoh
08-16-2015, 21:23
تحياتي...
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم..
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا..
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله..
تقبلوا مروري..

forex all arabes
09-03-2015, 18:23
اهلا بك معنا فى هذا الصرح الكبير والاكاديمية التعليمية المسماة بمتدى فوركس مصر اشكرك اخيي
على هذه لاستراتيجية - لكن يوجد اسهم واستراتيجيات افضل ويحدد لك نقاط الدخول ويعطيك انذار صوتي عند الهدف تحياتى

achraf2012
09-03-2015, 18:25
بعد التحيه اخوانى الكرام
اخي الفاضل ادا هناك استراتجيات اخررى للفترات الاخرى هل هناك الفترة الامركية مثلا متل الفترة الاوروبية ...

موفق اخي

ranimdammar
09-04-2015, 10:30
فعلا لقد جربت هذه الفترة تجد السوق يتحرك ويخلق ذبذبة مما يمكنننا من التداول وربح كثير من النقاط
وهذا اذا كنا في الاتجاه الصحيح هي فعلا اوقات حرجة وفي نفس مفيدة لمن يحسن عالم التداول

حسنى صادق
09-04-2015, 13:50
اعتقد من الجيد ان نتعمل نع السوق على اساسا الفترات لااقتصادية التى تنتشر فى السقو و بهدف تعمل المزيد من الاستراتيجيات التى تعتمد على الاخبار

waleed shaaban
09-04-2015, 15:04
شكرا على المجهود و لى رجاء ان توضح اكثر بمثال عملى
حتى تسبت الفكره فى الراس ونستطيع التطبيقوالعمل عليها
والله الموفق الى الخير كله

asxqwzdc2
09-04-2015, 15:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةاخي الكريم لو توضح شوية عن السيولة يسمح للمتداولاستراتجيات ولكالمزيد من الاخبار جزاك الله خيرابالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكن المهم ان نختار الاستراتجيه المتناسبهل الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولةالاستراتيجية لاني موش فاهم وبعدين لو السعر عكس

---------- Post added at 12:53 PM ---------- Previous post was at 12:49 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي للمتداولاستراتجيات ولكالمزيد من الاخبار جزاك الله خيرابالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكن المهم ان نختار الاستراتجيه المتناسبهل الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاقخبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

حسنى صادق
09-05-2015, 18:10
اعتقد ان الاستراتييات التى تعتمد على اوقات معيمة من التداول لابد لها من ان تكون مجحدوة فى الكثير من الاستراتيجيات المناسبة للعمل

rifi
09-06-2015, 13:36
لا يمكن لي إعطاء أي إستفسار عن هدا الموضوع لأني ليس لدي دراية كافية في الإستراتيجيات وأتمنى التوفيق للجميع

saiddeco
09-07-2015, 14:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.الامر الذي انوي معرفته هي عن نسبة مصداقية هذه الخطة التي و ضعها وهل هي صالحة فقط للفترة تأتي انت ذكرتها و شكرا للجميع

khabouss
09-07-2015, 14:23
السلام عليكم
اخي الكريم في هذه الفترة بضن انو في تدبدب لذا من الافضل انتضار نهاية التدبدب تم ملاحضت السوق وعمل تحليل فني والشروع في صفقة وهنا اريد التنبيه لاهمية الستوب لوس في هذه اللحضات لان استراتيجيتك قد تكون خاطئة وتنقلب عليك

بشير حمدان
09-07-2015, 14:26
السلام عليكم
الاستراتيجيه تعتمد على كسر مستوى السوق الاسيوى عند الدخول الى الفتره الاوروربيه . ويتم تحديد نوع التجاره على اتجاه الكسر لاعلى او لاسفل

hichamhiya1991
09-18-2015, 21:39
بسم الله الرحمن الرحيم ياريت اخي الكريم لو توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم وبعدين لو السعر عكس هاتعمل ايه اخي الكريم

tawfik999
09-18-2015, 22:12
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الفاضل
توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم و لا شيئ اخي و شكرا

dhmo
09-18-2015, 23:24
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الفاضل
توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم و لا شيئ اخي و شكرا

هتلاقيها مشروحه اكتر في القسم التعليمي وهو طبعا فيه استراتيجيات كتير ده العادي والمتاجر هنا مش ملزم بالعمل بكل الاستراتيجيات دي بس هو ملزم انه يجرب استراتيجيات بانواع كتير الصراحه
علشان يقدر يحدد الاستراتيجيه المناسبه له

ynwa1892
09-18-2015, 23:31
السلام اخي ممكن ان تشرح اكثر لان الاستراتجية تبدو مغرية وانا لم افهم منها شيئا واخاف ان يفوتني الربح الوفي من هذه الاستراتجية
وفقك الله

ahdahmed
09-18-2015, 23:52
بسم الله والسلام عليكم اخوانى احب ارحب بالجميع
اخى استراتجيه موفقه بالفعل اعرفها وجربتها وهى فعلا تستجيب اغلب الاحيان وتحقق اهدافها
امنى عموم الافاده من المشاركه واكيد ننتظرك فى جديد المواضيع القادمه
ودمت باسعد واربح الاوقات

ASMAA TAHA
10-25-2015, 20:30
الفترة الاوروبية من الفترات الممتعة جدا والرائعة لان السوق خلال هذه الفترة يكون حركته كويسة جدا ليس بطئ وليس سريع اى انه معتدل والكثير من المتداولين يفضلون هذه الفترة وانا منهم شكرا جزيلا

sharshabil
10-25-2015, 20:32
مادا تقصدب اعلى الصندوق و اسفل الصندوق على كل اشكرك و اتمنى انها تكون
مفيدة لااخزة الاعضاء الدين جربونها . تحياتي اك يا اخي

جابر1979
10-25-2015, 20:34
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
شكرًا لك على توضيح الاستراتيجية و التي تتزامن مع افتتاح البورصة في لندن ,شكرًا لك على ما تقدمه في هدا المنتدى ،

kaka23
10-25-2015, 20:39
اخي الكريم مشكور على الاستراتجية اللتي شرحتها
لان التعامل مع مختلف الاستراتجيات مهم جداا في سوق الفوركس

nizar hidouri
10-25-2015, 21:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و الصلاة و السلام على سيدنا محمد و اله و صحبه
لرما تكون ناجحة و لكن لا اعتقد ان لها نقاط كبيرة
و بالتالي لا اتمنى لك الا التوفيق

firas19
10-25-2015, 21:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
اشكرك اخي الكريم على كل هذا الشرح المفصل والمعلومات القيمة
شكرا جزيلا و بارك الله فيك
حظ سعيد للجميع

marwanadam
10-25-2015, 21:36
هدا هى الجلسات المهمة التى يجب ا ن تختار التداول بها اخى
شيئ جي اخى لدا يجب ان تختارالافل لك فى التداول وفى الدخول فى السوق
وبتوفيق

مني عصام
10-26-2015, 03:39
ساقوم بتجربتها فترة جيدة علي حساب تجريبي اولا وقبل الاستخدم لاتاكد من نجاحها وقوتها وشكرا لك لعرض الاستراتيجية اخي الكريم
ونعم المنتدئين يحتاجون الي مثل هذه الاستراتيجيات
شكرا لك وتقبل مروري مع تمنياتي لك وللجميع بالنجاح والتوفيق

kacembouden1
10-26-2015, 18:05

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

abdougagi33
10-30-2015, 02:34
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص استراتيجية تستخدم في الفترة الاوربية
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
الى فرصة اخرى ان شاء الله

salak
10-31-2015, 12:06
فعلا هناك الكثير من الاستراتيجيات التي تستخدم في الفترة الاوربية وتكون ناجحة غالبا
انما ارى انه من اللازم اننا نتاجر في كل الفترات لان الربح بذلك ممكن يزيد

asxqwzdc3
10-31-2015, 12:11
لاستمرار في نجاحك علي مستوي كلية طب بيطري وعلي مستوي متاجرتك في الفوركس ، مجال الفوركس مجال كبير مناسب لجميع المتعلمين كيفية المتاجرة ، انا في والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك كلية هندسة واري ان الفوركس ليس للذين لديهم خبرة اقتصادية او للذين يدرسون في كليات اقتصادية لان الفوركس هو استثمار حقيقي لاي حد يريد ان يستثمر

XMPS
10-31-2015, 12:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الكؤسم على مجهودك الوفير دة واعطائك المعلومة دى لينا ومستنى منك المزيدوالمزيد وان تمدنا بكل ماهو جديد من المعلومات التوفيق من عند الله تحياتي

heroo252
10-31-2015, 12:30
معروف ان الفتره الاوروبيه السوق فيها بيبقى بيتحرك اسرع من الاسيويه
وفنفس الوقت ابطىء من الامريكيه لما تفتح بتقى مفرمه عشان كده الجلسه الاوروبيه ليها اسلوبها

ridhamadrid
10-31-2015, 12:43
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بارك الله فيك اخي على الموضوع الجميل و المعلومات القيمة.لا تحرمنا منجديدك.تقبل مروري.بالتوفيق للجميع..تقبل مروري.بالتوفيق للجميع.

aissadz
10-31-2015, 12:52
مشكور اخي الكريم على هذا المجهود المميز
ويا ريت كل من له خبرة في هذا المجال يسوي مثلك ويساهم في افادة الجميع
وخصوصا المنتدئين كي يستطيون التقدم على اسس صحيحة وسليمة

alaa1
10-31-2015, 12:55
هلا
ساجرب ستراتجية الفتره الاوروبية لانه يجب التركز على إتقان استراتيجية تداولك ومواصلة الانضباط في التعامل مع خطة تداولك بالفوركس

asxqwzdc1
10-31-2015, 13:01
يا سيدى الفاضل الف مبروك انك خلصت ثانوية عامة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلى فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك ة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية من كلية الهندسة والحمد لله انا اتخرجت وشد حيلك بقى علشان تقدر تعوض الشهرين اللى فاتوك دول وربنا يوفقك

asxqwzdc3
10-31-2015, 13:20
لاستمرار في نجاحك علي مستوي كلية طب بيطري وعلي مستوي متاجرتك في الفوركس ، مجال الفوركس مجال كبير مناسب لجميع المتعلمين كيفية المتاجرة ، انا في والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك كلية هندسة واري ان الفوركس ليس للذين لديهم خبرة اقتصادية او للذين يدرسون في كليات اقتصادية لان الفوركس هو استثمار حقيقي لاي حد يريد ان يستثمر

---------- Post added at 10:20 AM ---------- Previous post was at 10:09 AM ----------

Abdelhedi
10-31-2015, 13:53
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كيف الحال ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم و ان يشارك الجميع للاستفادة من بعض و الله مستعان و شكرا :
شكرا علي هذه الاستراتجية الجميلة و الله مستعان و شكرا لكم احبائي

csebai11
10-31-2015, 14:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي على الموضوع
نا اول حرة اسمع بهذه الاستراتيجي. ارجو منج مزيد توضيحها بفديو

Saadqnet
10-31-2015, 14:19
بالحقيقة انا لم افهم شرحكم ابدا و انت تقول ان سوق لندن بيتفتح الساعة 7توقيت جرينتش ثم تعود
لتقول ان الاستراتجية تعتمد فعليا علي افتتاح السوق في لندن الساعة 6 جرينتش كيف يعني لم افهم !
و عن اي صندوق تتكلم ! كنت اتمنى منكم الاستفاضة بالشرح اكثر و بالنتظار المزيد من مواضيعكم للاستفادة منها

aymendone
10-31-2015, 14:24
يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول
كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا
السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج

sinn
10-31-2015, 14:24
Content=السلام عليكم اود ان اشكرك اخي الكريم على موضوعاتك و شروحات المفيدة امتنى منك مزيدا من التألق تقبل مروري

eslam11
10-31-2015, 15:03
السلام عليكم ورحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم احب ان اقول لك شكرا جزيلا علي هذه المعلومه الرائعه اتمني لك التوفيق

otmani
10-31-2015, 15:17
مشكور على الاستراتيجية جاري الاختبار وبالتوفيق لجميع الاخوة...

aymendone
10-31-2015, 15:31
امر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول
كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا
السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج

eslam11
10-31-2015, 16:32
السلام عليكم ورحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم احب ان اقول لك شكرا علي هذه المعلومه الجيده و سوف اقوم بتطبيقها باذن الله تعالي واتمني لك التوفيق

mohamedelmaghrapy
10-31-2015, 17:44
مفيش حااااجه اسمها استرتيجيه تستخدم لكل توقيت او زي ما بتقول الفتره الاوروبيه هههه
لان لو قولت كده لشخص ممكن يضحك عليك تاااني نكرر يا جمااااااعه الناس المبتدئين بلاش
يخترعوا حاجات كده غريبه يشتتوا بيبها نفسهم اكتر مهما متشتتين ههه !! وربنا يوفق الجميع

houssemmidou4
12-31-2015, 15:13
مشكوور على مشاركة الاستراتيجية مع الاعضاء و لكن لدي بعض الملاحظات عليها فلقد
جربت التداول بمؤشر الموفينغ افيردج لوحده و لكن لم انجح لابد من اخذ اكثر من معطى للدخول في صفقة

neverlityougo2
01-04-2016, 16:59
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

douerapark
01-04-2016, 17:08
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Bassem Hassani
01-04-2016, 17:10
اولا احب اشكرك على الموضوع المهم جدا للبعض ولكن من الافضل لى كمتداول مبتدئ انى اتعلم الفوركس بنفسى ولا اعتمد على التوصيات والاستراتجيات والمؤشرات التى تباع فى المنتديات العربية او الاجنبية لذلك تعلمك للفوركس هو افضل طريقة من الممكن انها تحقق لك ربح مستمر حتى لو كان قليل ولازم نعرف ربح قليل دائم خير من كثير ممنقطع .

yansane
01-04-2016, 19:20
بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج اخي الكريم لو توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم وبعدين لو السعر عكس هاتعمل ايه اخي الكريم

latraaa
01-04-2016, 19:55
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومات القيمة و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما اتمنى أن نراك في مواضيع أخرى أكثر قوة و أكثر تأثيرا إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

hazzouti
01-04-2016, 20:12
شكرا اخي الكريم على شرح هاته الاستراتجية الرائعة
في انتظار المزيد من ابداعك
بالتوفيق للجميع

neverlityougo2
01-10-2016, 11:53

islamhd
01-10-2016, 13:26

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

nadjatalgeria23
01-10-2016, 13:29

take-profit
01-10-2016, 21:35
الاستراتيجية التي تعتمد فقط علي مؤشر مثل موفنج افريدج فهي استراتيجية فاشلة و الاعتماد
علي التجارة الحقيقية افضل من الاعتماد علي مؤشر فقط او اكسبرت

mahmoud massry
01-29-2016, 16:03
كل الاستراتيجيات ممكنه ولكن انصح الجميع جربها لفتره محترمه على الديمو وبعدها احكم

never5
01-30-2016, 17:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

Sami1985
01-30-2016, 17:57
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
لكن اخي العزيز الموفنج افريج داخل الصندوق،، أم انك تقصد شيء اخر؟؟
تقبلوا شكري...

hmadnahox
01-30-2016, 18:32
يا اخي الكريم شكرا لك على الموضوع واتمنى من الاخوة ان يجربوها لكي يقولو مدى نجاح الاستراتيجية
والله الموفق والمعين

Sami1985
01-30-2016, 21:23
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
فعلاً أخي العزيز..طرح جميل أخي العزيز..
تقبلوا شكري...

messaoud43
02-15-2016, 16:16
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

never10
02-16-2016, 19:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

dhmo
02-17-2016, 22:00
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

لازم نختار الوقت المناسب وايضا هيكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نريد

never100
02-18-2016, 22:16
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

abdulsalam
02-18-2016, 22:16
لازم نختار الوقت المناسب وايضا هيكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نري

dhmo
02-20-2016, 00:30
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نري

فعلا اخي فيه كتير تحاليل والمتاجر هنا الي المفروض انه يختار التحليل الجيد الي يناسبه وده مش هيكون الا بعد ما يتعلم الاول اكتر من تحليل ويختار منهم التحليل
الي يناسبه اكتر في العمل ويعمل به

ahmadhamad
02-20-2016, 00:34
مشكور اخي الكريم على هاذا الشرح المميز استراتيجية ممتازة افادتني كثيرا وستفيد الاعضاء وبالتوفيق حتى نراك في مواضيع اخرى

neverlit2
02-21-2016, 01:13
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Mohamed fathy
02-21-2016, 01:14
السلام عليكــم ورحمه الله وبركاته
انا لا اعترف ب استراتيجيه لها وقت محدد
اي استراتيجيه ناجحه تعمل في كل وقت حتي وقت الاخبار وهذا رأي و وجهه نظري وعن تجارب

Ibrahim gad
02-23-2016, 21:53
ستراتجية تستخدم فى الفتره الاوروبيه
استراتيجية إدارة الأموال في الفوركس · أستراتيجيات الفوركس ·ورشــــة ... للفتره الاسيويه اكثر من رائعة · استراتجية تستخدم فى الفتره الاوروبيه

neverlit2
02-24-2016, 21:18
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

mamdouh mahmod
02-24-2016, 21:19
تسلم على الموضوع ياغالى
دائما ما انجذب لمواضيعك واخبارك الجميله التى تفيد بها الجميع
واتمنى منك دائما الافاده لنا والله يجازيك كل خير واتمنى لك التوفيق
ولمنتدانا الغالى دائما التقدم والتميز
والسلام عليكم ورحمه الله

abderrahmenanis
02-24-2016, 22:54

Rabah2
02-24-2016, 23:16
لا اعتقد انها استراتيجيه ناجحه وستطيح بحسابات الاشخاص
لانها لاتعتمد اسلوب مضمون فهذا حساب عشوائي وليس شرط ان يلتزم السعر بذلك

csebai12
02-25-2016, 00:37
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
ارى ان هذه الاستراتيجية خطرة جدا كونها تعتمد على الفتح في اخطر الاوقات

ghiles
02-25-2016, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم انا شخصيا اضن ان الجميع سيستفيد اشكرك على المعلومة .تقبل مروري

mohamed fawzi muftah
02-25-2016, 04:52
لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات
الرائعة عن مجال رائع.اتمنى للجميع الاستفادة .
تحياااااااتى للجميع........

never100
02-26-2016, 06:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mohamed fawzi muftah
02-26-2016, 11:55
مشكور اخى الفاضل على المعلومات،
وان شاء الله تعالى سيستفيد الأعضاء من دروسك المميزة ..
تقبل مرورى..تحياتى للجميع.

latraaa
02-26-2016, 16:26
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إنشءا الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إنشاء الله في المستقبل لاقريب، بالتوفيق إن شاء الله

mohamed1998
02-26-2016, 16:30
فى هذه الفترة يكون السوق جيد
ولكن احترس قبل ان تتخذ اى قرارات
تقبل مرورى والسلام عليكم

بيرى
02-26-2016, 16:32

نقوم بتحديد الهاي واللو
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
اعلي الصندوق
18762
شكرا لك أخي الكريم على هذا الدرس القيم

وننتظر منك المزيد من هذه الشروحات القيمة

عسى أن يستفيد الجميع من شروحاتك ومواضيعك

المتميزة ..

HeshamMadbouly7
02-26-2016, 16:42
اعتقد انها استراتيجية ناجحة وقوية جدا قد تكون سبب في كسب الكثر من المال إذا تم إستغلالها إستغلالاً صحيحا من قبل شخص محترف

simo1
02-28-2016, 18:31
أبارك لك ولنا هذا التميز اخي العزيز....... فأنت اهل للتميز عرفناك متميزا
وخصالك التميز متميز في الابداع . متميز في الاداء . متميز في الادب والاخلاق
لك ولابناء الروقان صادق الدعاء...
تقبل مني تقيما متواضعا

نقوم بتحديد الهاي واللو
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
اعلي الصندوق
18762

best1
02-28-2016, 21:20
بدأت تداولات الآسيوية هذا الأسبوع متأثرة بشكل ملحوظ بقوة الدولار عقب البيانات الاقتصادية التي صدرت تجاه قطاع العمالة الأمريكية في نهاية الأسبوع الماضية،

momin kasken
02-28-2016, 21:37
بارك الله فيك أيها العضو على هذه المعلومات الرائعة وجزاك الله كل خير
مزيدا من التقدم والاذدهار
والسلام عليكم

basma.seif
02-29-2016, 01:55
مرحبا
بصراحه انا مبسوطه بهذه الفكرة و الاستراتيجية الرائعة و لكن هل تكون دائماً تؤدى إلى الهدف يا اخى انت جربتها على قد ايه فترة زمنية معك و هل ربحت و وصلت للهدف اللى بتكون متوقعه في هذا الوقت ام كان النتيجة ايه ياريت تفيدنا

badr007
02-29-2016, 03:10
شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز
.....................................
واصل تالقك معنا فى المنتدى

ننتظر منك الكثير من خلال إبداعاتك المميزة

لك منـــــــ أجمل تحية ــــــــــى:peace:

bmw22077
02-29-2016, 15:04
ابحث في القسم التعليمي ستجد ما يفيدك
ابحث أيضا في جوجل
أنا شخصيا أفضل الفيديوهات
قم بالبحث عنها في اليوتيوب

hakim00
02-29-2016, 15:10
شكرا لك أخي على المعلومة ذي
و بالتوفيق لك و لكل أعضاء النتدى

valencia
02-29-2016, 15:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
الاستراتيجية انا اجربها حليا هيا تشبهها كثيرا
حيث عند افتتاح بورصة لندن تكون الحركة كبيرة

Federerista
02-29-2016, 15:17
مشكور اخي على هته الاستراتيجية التي هي في الواقع تهم بالاساس الفترة الاوروبية مشكور اخي تاتي واتمنى ان توافينا
عما قريب بمواضيع مهتمة بالفوركس في الايام المقبلة لكي نزدادا خبرة وتعلم في هدا المجال

Ahmed Ab
02-29-2016, 15:21
اشكرك اخي على هذه لاستراتيجية - لكن يوجد اسهم واستراتيجيات افضل ويحدد لك نقاط الدخول ويعطيك انذار صوتي عند الهدف

Baligh
02-29-2016, 15:29
في هذه الفترة بيكون السوق متذبذب
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

messaoud43
02-29-2016, 21:07
الســــــــــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمـــة الله تعـــالى و بـــركـاته
شخص متميز .....فكر راقي ..... وحضور رائع
لك منا كل الشكر والاحترام على مجهودك وتواجدك الدائم المتميز بالأفكار النيرة والمواضيع المشوقة والهادفة دمت بكل خير

aymen.hachani
02-29-2016, 23:01
من بين أسهم الداو، كانت أفضل الأسهم أداءاً: سهم (هوم ديبو) الذي إرتفع بنسبة 3.4%، و(ألكوا) الذي إرتفع كذلك بنسبة 3.3%. بينما كان سهم (كرافت) الأسوأ أداءاً وتراجع بنسبة 0.65%.

ويبدو أن تقارير أرباح (هوم ديبو) و(وول مارت) التي جائت أفضل من المتوقع، بالإضافة إلى الإرتفاع بنسبة 1.1% في الإنتاج الصناعي الأمريكي، هي الأسباب الرئيسية التي كانت وراء هذا الصعود.

dhmo
03-02-2016, 13:55
في هذه الفترة بيكون السوق متذبذب
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

في الفتره الاخيره هو طبعا علشان السوق ده بقى متذبذب جدا فالحل يكون العمل على الفريمات الصغيره افضل حل وهيكون افضل ليك طبعا علشان اصلا معظمنا حساباتنا صغيره
فااكيد هيكون الهدف القريب افضل

scuber
03-02-2016, 14:12
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته شكرا لك اخي لقد بحثت على هذا الموضوعمنذ مده ولكن لدي استفسار صغير في ما يخص الفاعليه فهل هي صالحه طوال الألسنة ام هي صالحة لفترة في السنة ' السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته

adel hassan
03-02-2016, 14:34
اولاً شكرا لك اخى ثانياً الفوركس سوق بل عالم به المليارات من الأموال وه أكثر من إستراتيجية وأغلبها تكون ناجحة

وشكراً لك على هذه المعلومة القيمة :)

newlookmostafa
03-02-2016, 15:34
المؤشرات لا تكون صادقة دائما
استفدت من المشاركة وردود الاعضاء عليها منتدى متميز
مشاركات الاعضاء جميلو وايجابية و تساعد فى حل المشكلات وهذا
هو المطلوب حتى يستفيد الجميع

hamza215rix
03-14-2016, 16:27
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية

وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
69

mohamed naga
03-14-2016, 22:06
السلام عليكم ... شكرا علي الموضوع المفيد نتمني منك الشغل الجميل والموضوعات المفيدة للناس اللي ف المنتدي
اتمني ليك التوفيق ان شاء الله

ملاك الروح
03-14-2016, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لك جزيل الشكر على طرح تلك الاستراتيجية اخي الكريم بانتضار مزيد من المواضيع القيمة
بالتوفيق

lebouziramzinio
03-16-2016, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل لو توضح شوية عن الاستراتيجية

neverlit3
03-17-2016, 00:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mouad bassim
03-17-2016, 01:55
موضوع جميل ويستحق التثبيت ..
مشكور أخي على هذا الموضوع الرائع
ونتمنى أن نرى المزيد من مواضيعك المميزة
عسى ان نستفيد منها ويستفيد منها كل مبتدئ ..

mohamed naga
03-20-2016, 05:43
السلام عليكم ... شكرا علي الموضوع المفيد نتمني منك الشغل الجميل والموضوعات المفيدة للناس اللي ف المنتدي
اتمني ليك التوفيق ان شاء

zizo199
03-27-2016, 20:32
وارجو اخى انك توضح الاستراتيجية اكثر عشان نفهمها اكثر والجميع يستفاد

ahmadinho100
03-27-2016, 21:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته استراتجية جميلة يا اخي اتمنى ان يتم احد من الاعضاء ان يجربها و يعطينة النتيجة كي يستفيد منها اغلب الاعضاء

lalmidiba
03-27-2016, 21:13
السلام عليك اخي العزيز ان اشكرك لمجهودك وممتن لعملك واتمنى ان تكن في مرة القدمة اكثر توضيح لان في مبتديئين مثلي نعتمد على امثالك لنتعلم منكم وشكرا كبير لكل للذين يبذولون مجهود لكي يوصل لنا المعلومات والاستراتجية و مربح وشكرا خاص لك

رضوان
03-27-2016, 22:12
السلام عليكم
اشكرك اخي على موضوعك بخصوص الاستراتيجية الأوروبية و ساجربها على التجريبي واتمنى ان لا تبخل علينا بمشاركاتك المفيدة أتمنى لك التوفيق و النجاح و تقبل مروري أخي و شكرا

hossam123
03-27-2016, 22:51
انا استخدمت هذه الاستراتيجبية فهى بها نسبة خظ كبيرة لذلك لا انصخ بها وانصخ باستخدام الدعوم والمفاومات افضل

yousse
03-27-2016, 22:59
لا أضن أن هنك استرتيجيات خص بفترات معينة فيدا كانت الإسترتيجية لا تعمل في جميع الأوقات فهدا يعني أنها فاشل ولا تستحق أن تعمل بها

aminetns
03-28-2016, 00:03
من الممكن جدا استخدام ه\ه الطريقة حتى ي الفترات الاخرى برايي عموما شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع،،، بالتوفيق إن شاء الله،، والسلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته،،

ghiles
03-28-2016, 00:13
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم انا شخصيا اشكرك على هذه الموضوعات والمعلومات .تقبل مروري.سلام

doaa sary
03-28-2016, 01:59
سمعت عنها الاستراتيجية دى بس ف كل الفترات مش ف الفترة الاروبية فقط
والموفينج من افشل المؤشرات
ياريت اللى جربها يقونا رايه
بالتوفيق والارباح للكل

lebouziramzinio
03-28-2016, 18:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل توضح شوية عن الاستراتيجية لاني موش فاهم وبعدين لو السعر عكس هاتعمل

badr el asri
03-31-2016, 17:22
كل الشكر علي هذا الموضوع
الثمين الذي تقدمه لنا وانتظر منك مزيد من هذه المعلومات
تحياتي لك اخي الفاضل
تحية لك ولكل الاعضاء بالمنتدى

عاشق الفوركس
04-06-2016, 23:19
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
شكرا على الاستراتيجية لكن يجب العمل على الديمو عليها اولا بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

hamed mohamed
04-07-2016, 20:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته **********
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات .......///......
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله....، .....
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق .....

belabied
04-08-2016, 02:00
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

نادر صباح الدين
04-08-2016, 02:07
مشكور صديقنا العزيز على هذه المشاركة التي توضح استراتيجية عمل يمكن أن تكون مفيدة بالفعل، من الأفضل كما اتصور أن يتم تطبيق هذه الاستراتيجية في حساب تجريبي، يمكن أن يكشف عن مواطن الخلل والضعف فيها، ومن شأن ذلك أن يجنب المتداول خطر الانزلاق في تطبيق الاستراتيجية في الحساب الطبيعي دون معرفة مواطن الضعف فيها، فقد تترتب على ذلك اخطار عديدة يمكن تجنبها إذا ما تم اكتساب الخبرة المناسبة.

harimeche
04-08-2016, 02:13
الســـــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

اولا شكراا لك على الإستراتيجية الجميلة

تانيا هل جربتها مامدى نجاحها في كل100 صفقة

ومع التحية وبالتوفيق

yahia1
04-08-2016, 11:05

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

abdelmadjid41
04-08-2016, 14:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم من النظرة الاولى تظهر انها استراتيجية جيدة سيتم التجريب مع افتتاح السوق

neversi5
04-10-2016, 01:11

belabied
04-10-2016, 01:24
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

ahmed manoo2015
04-10-2016, 01:37
مشكور اخي الفاضل علي مجهودك الاكثر..... من رائع ونتمني ان تضيف لنا كل ما هو جديد بالمجال وتعمل علي افادتنا بالمعلومات الجديدة ......
التي تساعدنا في التوسع بهذا المجال
فكل هذا يعمل علي تطور الشباب والفكر الاقتصادي ؟

neverlit5
04-11-2016, 13:29

aboubakr el ayach
04-11-2016, 13:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب شكرا لكم كثيرا على هذا الموضوع القيم والمفيد والرائع في الحقيقة بالنسبة لهذه الاستراتيجية فهي جميلة ولكن أنا أنصح المتداولين بعدم الاعتماد على الاستراتيجية التي تقوم على مبدا الوقت فقط دون اعطاء التحليلات اي قيمة.

احمد عبد الباسط
04-15-2016, 14:56
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
انا لا افضل الاعتماد على الاستراتيجيات
افضل فقط الاعتماد على تحليلى الشخصى سواء الفنى او اى نوع من انواع التحلات لانى وعن تجربت استخدمت كثيرا من الاستراتيجات وكثيرا ما تفشل

sob81
04-15-2016, 15:10
استراتيجية تستخدم فى الفترة الاوربية نشكرك اخى الكريم على هذة الاستراتيجية وسوف يتم تجربتها اولا فى
الحساب التجرييبي وننتظر نرى النتائج الخاصة بة

aissaalg
05-28-2016, 13:38
الســلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بـركـاته
زميلي في الفوركس و المنتدى كل الشكر و الثناء على المعلومات القيمة
في انتظـار جديدك ومواضيعك الشيقة

zaza0519
05-28-2016, 14:55
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

emma91
05-28-2016, 15:11
شكرا اخي اكلريم على المعلومة
مشكورين جميع اعضاء المنتدى الكرام
واتمنى لكم التوفيق جميعا وتقبلوا مروري المتواضع

عرآقي
05-28-2016, 23:06
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

ahmadfool
05-28-2016, 23:07
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
انا لا افضل الاعتماد على الاستراتيجيات
افضل فقط الاعتماد على تحليلى الشخصى سواء الفنى
او اى نوع من انواع التحلات لانى وعن تجربت استخدمت كثيرا من الاستراتيجات وكثيرا ما تفشل

latraaa
05-29-2016, 00:23
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله، كام أتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج القيمة إن شاء الله

abdomj
05-29-2016, 00:30
لم استخدم اى استراتجيات تستخدم فى الفترة الاوربيه اخى ولاكنى ساجرب هذة
الاستراتيجيه الرائعه وحقا اعجبتنى كثير شكرا لك اخى الكريم وربنا يوفقك يارب

gh3020
05-29-2016, 00:45
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
شكرا جزيلا اخى الكريم على هذا الموضوع الرائع المنظم والمبسط اكثر من هائل استفدت بة كثيرا
ونرجو ان يستفيد باقى الاعضاء

عرآقي
05-31-2016, 14:40
السيولة

hayatto
05-31-2016, 16:12
السلام عليكم و رحمة الله تعـالى و بركاته
صديقي و أخي العزيز شكرا جزيلا على المعلومات القيمة تقبل تحياتنا الطيبة مشكور على المجهودات الكبيرة سلام

masr16
06-04-2016, 10:42
السيولة

shadea1991
06-04-2016, 11:49
السيولة

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها. وشكرا تقبل مرورى ..

---------- Post added at 08:49 AM ---------- Previous post was at 08:45 AM ----------

السيولة

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها. وشكرا تقبل مرورى..

FOREXEXPRESS
06-04-2016, 12:02
مشكور اخي الغالي على الاستراتيجية اتمنى ان الاخوة يستفيدوا منها وطبقوها على صفقاتهم ويحققوا منها ارباح لكن قبل ذلك عليهم ان يجربوا الاستراتيجية ويتدربوا عليها في الحسابات الديمو

haggui
06-04-2016, 12:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

yousse
06-04-2016, 14:30
الأسترتجية لتي تستخدم في الفطر l2mrou0ay أيمكناً أقول أنها فعل أقويا ولها أدور قير في التمعمل مع السوق بيشكل أفضل وجيد

ahmedshrif1
06-04-2016, 15:14
والله المستعان وربنا يكرم الجميع ان شاء الله ونحقق ربح كوويس مع بعض باذن الله تعالى

tenon
06-04-2016, 15:36
والله المستعان وربنا يكرم الجميع ان شاء الله ونحقق ربح كوويس مع بعض باذن الله تعالى

ومهم جدا الانتظام في العمل وهنا علشان تقلل من الخسائر وخصوصا المارجن لازم تعمل باداره راس مال سليمه تحقق بيها ربح جيد وطبعا ده محتاج خطه جيده
للعمل مش اي حد بيقدر يعمل ده

never
06-06-2016, 03:38
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة التي تقدمت بها و أتنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يستفيون منها إن شاء الله والمهم التعليم اولا وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى الفوركس بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا

nasr39
06-06-2016, 13:42
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

ahmadinho100
06-06-2016, 13:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته الاستراتجياتحاليل الفنية و اللكية هي تنفع لاكن مكلتها انا ط وق الاخبار وتصبح بدون جدا يااخي و هادا هو الفوركس

FOREXEXPRESS
06-06-2016, 14:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته الاستراتجياتحاليل الفنية و اللكية هي تنفع لاكن مكلتها انا ط وق الاخبار وتصبح بدون جدا يااخي و هادا هو الفوركس

كلامك صحيح اخي الكريم الاخبار لا تنفع معها اي استراتيجية وخصوصا ان هذه الاستراتيجية تشتغل على الفترة الاوروبية وطبعا هذه الفترة هي المعروفة بصدور الاخبار القوية

aminovdz
06-06-2016, 14:41
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم لكن الاستراتيجية غير واضحة كفاية على العموم شكرا على الطرح الجميل.....
تقبل مروري و بالتوفيق سلام......

nasr39
06-07-2016, 14:06
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

nadjatalgeria23
06-07-2016, 14:07
وبالتوفيق لك ولكل اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
شكرا

رومانى
06-07-2016, 18:00
بصراحة استراتيجية سهلة جدا باستخدام الموفينج افريج ولكن هل هذه الاستراتيجية واثق من نجاحها
لانه الاعتماد على مؤشر واحد فقط ليس دليل على نجاح الاستراتيجية فكثيرا ما تخدع المؤشرات .

yousse
06-07-2016, 18:08
هل كل فترتستخدم فيه أسترتجية أمعياً آنا أرن عن أي إسترتجية يمكك أن تستكدممها في جميع الفترات إلا الأخبار لهدا ركز فيما تفعل

emad1995
06-07-2016, 23:15
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

yasmins
06-07-2016, 23:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكور على المعلومات المفيدة و جميع اعضاء المنتدى و ادارته الكريمة

تقبلوا مروري جزاكم الله خيرا:bravo:

---------- Post added at 12:31 AM ---------- Previous post was at 12:23 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكور على المعلومات المفيدة و جميع اعضاء المنتدى و ادارته الكريمة

تقبلوا مروري جزاكم الله خيرا:bravo:

Harmonic
06-08-2016, 09:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا لك اخي على تقديم هده الاستراتيجية لنال ساحاول تجريبها في
و اتمنى لك التوفيق في تداولاتك اخي الفاضل سلام

emad1995
06-11-2016, 14:56
تقبلوا مروري ♥♠♣♠.........

shadea1991
06-11-2016, 18:39
نقوم بتحديد الهاي واللو
الدخول شراء
الموفينج اسفل الصندوق
اعلي الصندوق
اضغط على الصورة لعرض أكبر الاســـم: 23014_1422531794.jpg المشاهدات: 20 الحجـــم: 14.7 كيلوبايت الرقم: 18762

mourad93
06-11-2016, 18:53
أخي الكريم شكرا لك معلومات مفيدة بارك الله فيك و نتمنى المزيد من النشر لتعم الفائدة
تقبل مروري

xrif01
06-11-2016, 18:57
السلام عليكم اخي الكريم حقيقتا معلومة مهمة جدا اخي الكريم واتقدم بشكري الخالص على ما قدمته عن البورصات وفتراة افتتاحها
لقد وافيت في طرحك واتمنى لك التوفيق تقبل مروري دمت بود

drissou45
06-11-2016, 19:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , مساءكم مبروك,
باك الله فيك اخي الكريم على استراتجيه , رمضان مبارك كريم وشكرا
تقبلو مروري , تحياتي لكم

islam bahnsawi
06-12-2016, 00:36
هناك استفسار هو لازم انفذها فى الاوقات الاوربية فقط ونتمنى المزيد و نتمنى من اللة ان يجزيكم خيرا ان شاء اللة و شكرا

nonam
06-21-2016, 02:29
السلام عليكم .... الفترة الاوروبية من اهم الاوقات اللي من الممكن ان تتعامل معاها في الحساب ومن المهم ان يكون التعامل مع الاوقات الصالحة للتعامل مع التداول الحقيقي والاوقات اللي بتتعامل معاها
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

medizem
06-21-2016, 06:14
يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج بالقرب من أمر التنفيذ... والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية ومع ذلك ! بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها ^^

Mustafa gamal
11-27-2016, 18:35
شكرا لك اخيى الكريم على شرح هذا الاستراتجية التي تستخدم في الفترة الأوروبية .... تحياتي لك و تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

Samira shabban
11-27-2016, 18:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز شكرا لك على هذه المعلومات المفيده لكل متداول مبتدئ فى مجال للفوركس واعتقد انها ستفيدنى الى حد كبير
وشكرا لك

Mohamed Mosab
11-27-2016, 18:46
السلام عليكم .. الاوقاات الاوروبية من اهم الاوقات اللي من الممكن ان تتعامل معاها في الحساب ومن المهم ان يكون التعامل مع الاوقات اللى تنفع للتعامل مع التداول الحقيقي والاوقات اللي بتتعامل معاها لان الثانية بتفرق

Fadi Malak
11-27-2016, 18:48
شكرأ جدأ علي الموضوع الهام ده وانصح الجميع بقرائه الموضوع لانه هاد وجيد وعلمني كتير جداً وهي استراتيجشه رأئه انصح الجميع بالاهتمام بهزه المواضيع عن الاسترتيجيات لانها مهمه جداً ومفيده وتساعد بكسب الكثير من الاموال

فوريكسي
11-30-2016, 23:54
جيد جدا اخي فكرة رائعة تشكر عليها شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

karinho91
12-01-2016, 13:21
اخي الفاضل .. طبعا الاستراتيجية بتكون عايزة شرح وتوضيح اكتر من كده وكمان ده مش مكان استراتيجيات
يفضل وضعها في القسم التعليمي والخاص بالاستراتيجيات وانا مش بحب اشتغل غير تحليل فني بدون مؤشرات
تحياتي ...

tamermosa
12-01-2016, 13:26
شكرا ليك بس يا ريت تعرض لينا نتايج الاستراتيجيه بتاعتك لفترة لا تقل عن ٣ شهور . علشان نقدر نطمن ليها و نبتدي نجربها . عموما شكرا ليك تاني علشان بتحاول تفيد اعضاء المنتدي

Ayman Abdellatif
12-01-2016, 13:59
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
واضح انها استراتيجية بسيطة و ستكون اوضح للجميع لو عملت لها فيديو لايف حتى يستفاد منها المبتدئين فى الفوركس ف الشرح النظرى للمبتدئ شئ صعب ارجو ان تتقبل مرورى

rix215
12-01-2016, 15:35
بسم الله الرحمن الرحيم
قد يكون هذا رائعا لذوي الخبرة
ولكن بالنسبة للمبتدئ هذا خطير
بالتوفيق للجميع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله و الحمد لله
اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد

bakup28
12-01-2016, 15:58
يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول
كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن
هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها

zizoo99
12-10-2016, 08:57
شكرا لك اخى و لكن انت تقول استراتيجية تعمل على الفترة الاوربية بالاعتماد على الهاى و اللو فى فترة لندن فيا اخى ان هاتين الفترين هناك تداخل قوى بينهم و الفرق ساعة تقريبا

zezogeneral
12-10-2016, 09:06
هذا موضوع رائع جدا و محترم وجارى تجريب الاستراتيجية

شكرا لمشاركتنا مثل هذه المواضيع

antr
12-10-2016, 09:36
مشكور على الاستراتجية لكن هى لسة شغالة حتى الان طبعا العضو موقف عايزين لو حد عرف يشتغل بيها فى الفترة الاخيرة ؟؟؟؟؟؟

ayoubfc
12-10-2016, 14:54
هيقدر فعلا انه يحقق ربح انما اللى هيتاجر على الفوركس من غير اى خطط ولا فكر هيخسر بنسبة كبيرة جدا

tazi larbi
12-11-2016, 00:18
السلام عليكم شكرا لك اخي على الاستراتجيه وسيتم تجريبها على الديمو والعمل في الجلسه الاوروبيه عموما جيد ومربح بالرغم الخطر اتمنى لكم النجاح والله الموفق

محمدفؤاد
12-11-2016, 18:44
السلام عليكم في الفترة دي بيكون السوق متذبذب وان شاء الله الشغل بيكون كويس
ولكن خد بالك من الحاجات اللي انت بتعملها لانها مش دايما صادقه

drahmedmagdy
12-11-2016, 21:44
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلى على محمد - صلى الله عليه وسلم .
هذه من افضل نقاط الفوركس المهمة وهى ان انا عايز اقول لحضرتك ان اى تاجر مهما كانت خبرته وجنسيته هيعتمد فعلا على التحليلات والمؤشرات
مشكور على الاستراتجية لكن هى لسة شغالة حتى الان طبعا العضو موقف عايزين لو حد عرف يشتغل بيها فى الفترة الاخيرة ؟؟؟؟؟؟

magic777
12-18-2016, 11:56
على ما اعتقد انها كانت استراتيجيه نافعه اوقات الحركه لكن حاليا مع التذبذب بيكون صعب العمل عليها لكن مازالت ممكن يكون ليها نتيجه جيده
لو كانت متوافقه مع الاخبار

medosaper
12-18-2016, 11:58
مشكور اخى الكريم على هذا الطرح المتميز والمفيد
تحياتى للجميع وتقبل مرورى

zezo3
01-02-2017, 02:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ... احب ان اتوجه الىيك بالشكر على هذه الطريقه الرائعه وانا هحطها تحت التجربه وتحت الاختبار علشان اى جديد ممكن يحدث .

magic777
01-13-2017, 19:50
دايما الاستراتيجيات الي بتتبع الفترات يعني بتعتمد على توقيت معين بتكون اما استراتيجيات رقميه او استراتيجيه بتعتمد على هاي ولو
الشموع او الاغلاق والافتتاح للشموع ايضا

Iheb1302
01-14-2017, 13:24
مرحبا أخي الكريم مشكوور على مشاركة الاستراتيجية مع الاعضاء لكن انصح
جربها لفتره محترمه على الديمو وبعدها احكم بالتوفيق و الارباح

amine bajjou
01-14-2017, 13:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتهاود ان اشكرك على مشاطرتنا لهده الاستراحية و اتمنى ان لا يبخل علينا الاعضاء الكرام بالافادات :)