PDA

View Full Version : رد الادارة على اتهامات الاخ الذى تم ايقافه

Forex Masr
07-02-2012, 04:30
الاستاذ اللهو الخفى صاحب المشلكة التى ظهرت منذ يومين والذى يعترض على ايقاف عضويته وينكر انه شخص واحد ويقول انهم شخصين
استخدم اي بى واحد للرد من عضويتين................الموضوع منتهى حتى منغير الاثبات ده كمان
يعنى الاتنين او الواحد ده الله يمخولوا ذى ماهو مخول الخلق معاه وشتت الكل وضيع وقتى مخالف مخالف مخالف بالتلاتة
ها هو اثبات اخر يوضح ان رقم معرف واحد,يعنى ايبى واحد يعنى IP,يعنى جهاز كمبيوتر واحد يعنى كيبورود واحد يعنى كوباية شاى واحدة مش كوبايتين على مااظن تم استخدام كل ذلك فى كتابة الردود لعضويتين وهم
mrmoha
aymoon
والكلام ده معناه ان احتمال انه يكون شخص واحد بنسبة 90% لان مفيش حاجة فى الكون اسمها 100%
هذا الشخص حتى لو مظلوم هو من وضع نفسه فى هذا المأزق والادارة ليس من المنطق ان تعترف بنسبة 10% انهم شخصين
وخلوا بالكم ان قرار الايقاف ده معترف بيه فى كل الدنيا وفى كل المنتديات مش عندنا وبس
الصورة بتوضح ان المربعات الحمراء بتاعت العضوية "موحة" فيها اسمه ورقم الايبى اللى هو 41.236.244.180 هو هو نفس رقم الايبى للعضوية الاخرى التى تدعى "ايمون" والموضح بداخل المربعات باللون الازرق
ولو بعض الاعضاء لسة مش متأكدين من كلام الادارة ياريت يرشحوا عضو وانا هخلية مشرف لمدة دقيقة يدخل يشوف الاي بى بنفسه وبجد بجد حسبى الله ونعم الوكيل على مضيعة الوقت اللى احنا فيها ديه
وعلى كوباية الشاى اللى بردت ومشربتهاش

http://forex-masr.com/attachment.php?attachmentid=541&d=1341190036
كفاية بقى عايزين نشوف شغلنا
والله احنا ماظلمناه والموضوع مش موضوع ريفيرالز والله الموضوع كله "مخالفة قواعد ادارية" ولسوء حظه كان لديه عدد من الريفيرالز
وللعلم العضويتين لديهم رفيرالز
هم/هو من ظلم نفسه ووضع نفسه فى هذا الوضع سواء ان كان شخص او اثنين
وياريت كل واحد من الاعضاء يضع نفسه مكان الادارة بعد مايشوف الصورة اللى فوق
هيقول ده شخص ولا اتنين؟؟؟؟!
الموضوع خلص.....
الادراة

541

Smart
07-02-2012, 04:43
شكرا على التوضيح
اعتقد الامور واضحه وضوح الشمس وكل شىء بالدليل
يعنى مش افتراء الاداره تطبق القوانين فقط لا غير
وعلينا ان نترك الحكم للاعضاء فكل منهم له عقله ويستطيع ان يحكم بناء على ماقراء
عايزين فعلا نشوف شغلنا

you is wrong
07-02-2012, 05:20
الاستاذ اللهو الخفى صاحب المشلكة التى ظهرت منذ يومين والذى يعترض على ايقاف عضويته وينكر انه شخص واحد ويقول انهم شخصين
استخدم اي بى واحد للرد من عضويتين................الموضوع منتهى حتى منغير الاثبات ده كمان
يعنى الاتنين او الواحد ده الله يمخولوا ذى ماهو مخول الخلق معاه وشتت الكل وضيع وقتى مخالف مخالف مخالف بالتلاتة
ها هو اثبات اخر يوضح ان رقم معرف واحد,يعنى ايبى واحد يعنى IP,يعنى جهاز كمبيوتر واحد يعنى كيبورود واحد يعنى كوباية شاى واحدة مش كوبايتين على مااظن تم استخدام كل ذلك فى كتابة الردود لعضويتين وهم
mrmoha
aymoon

هل جئت بجديد ؟؟؟ هذا ما قلناه في مواضيعنا باني فتحت العضويتين من جهازي طبيعي جدا ان يظهر نفس الاي بي
يبدو انك لم تقرا مشاركاتي جيدا
في البدايه كانت لك الحجه بان تغلق العضويتين لانهم من نفس الاي بي ولكن بعد دخولنا المنتدى واثبتنا اننا شخصين ولسنا شخص واحد وان غرضنا شريفا
كشفنا عنك الحجه وبالتالي يتوجب عليك فتح العضويات مرة اخرى
كما قلت بان البند الاول من قوانين المنتدى وهو عدم استخدام اكثر من معرف .... الغرض من هذا البند هو الشخص الذي يقصد الاحتيال على المنتدى ليربح بونص كبير وغالبا يقوم بعمل ردود كثيرة ليربح بونص كبير في العضويتين وايضا الريفيرال يكون قليلا بل من الممكن ان لايملك اي ريفيرال وهذه هي الصفات التي تتوفر في العضو النصاب الذي يسجل باكثر من معرف لكن هذه الصفات مناقضه لنا تماما فعدد ردودنا قليل جدا وعدد الريفيرال كثير ولو لاحظت ايضا ستجد بعض الاعضاء الجدد الذين لم يتعدى على تسجيلهم في المنتدى سوى يومان مشاركاتهم تفوق ال 50 مشاركه في خلال يومين
عكسنا تماما الذي عدى على تسجيلنا شهران ولا نملك سوى سنتات معدوده
على كل حال بعد ان كشفنا الحجه عليك يتوجب عليك امرين
اما ان تفتح العضويتين
او على الاقل نستلم ارباحنا التي اجتهدنا فيها واسغرقت مننا اوقاتا لجمع تلك الريفيرالات
فقد كنت استلم من المنتدى الانجليزي ارباحي التي اجتهدت بها رقم اغلاق عضويتي
فهذا حقنا فاذا كنت ترى غير ذالك
لا اقوك بانك ستشكك الاعضاء في مصداقيه المنتدى ولكن سوف ينظر الاعضاء اليك نظرة مختلفه عن التي كانوا ينظرونها اليك
وابداء الاحترام لك في الظاهر فقط من اجل البونص ولكن ما بداخلهم غير ذالك

........... انتهى

انا اغلقت الموضوع بسبب انك احرجتنى؟
هو انت مش هتبطل تزوير الحقائق
دخلت وعملت نفسك شيخ وراجل بتاع ربنا
وقولت انك مش بتقبل حرام وان مافيش نيه بالمتاجره هيدج
ولما كشفتك على حقيقتك وبينت لناس كلها انك كاذب
ونشرت كلامك الواضح وضوح الشمس انك ناوى تهدج وتصفر الحساب
ورغم كله ده اديتك وقت تقول كل الى انت عايزه...وبعد ماحضرتك خلصت كلامك خالص
اغلقت الموضوع وتركت الحكم للاعضاء
وفى الاخر جزائى انك تقول انك احرجتى وده سبب انى اغلقت الموضوع
هستنى ايه تانى من راجل مقتنع ان الفوركس ربا ويقبله على نفسه وعلى اهل بيته
شخص زيك لا زمه له ولا ضمير...عشان كده مش هرد عليك تانى
لانك اقل من ان ارد عليك
لا وفقك الله

تزوير ايه ادلتي اقوى من ادلتك والاعضاء يشهدوا بذالك
ثم انا وضحت في مشاركاتي كل شىء عن الهيدج سواء قمت بعمل هيدج ام لا اعمل لا دخل لك بهذا الموضوع فهذه بيني وبين الشركه غير انني قمت بتوضيح
نظام الهيدج في مشاركاتي وانها لا تضر الشركه في شىء لانها ماركت ميكر

ثم انني قلت باني اعمل في الفوركس كعمل مؤقت وقلت ايضا باني استعمل امواله في اشياء عامه وبسيطه ولا استخدمه في الانفاق على اسرتي والاشياء الهامه كما انني رافض بذالك ان اتزوج من اموال الفوركس وان انفق على زوجتي واولادي حتى اذا اردت التوبه وترك هذا العمل تكون سهله امامي تركها
ما علينا من كل هذا فهذه بيني وبين الله
لا دخل لك بهذا الموضوع

Forex Masr
07-02-2012, 06:03
هل جئت بجديد ؟؟؟ هذا ما قلناه في مواضيعنا باني فتحت العضويتين من جهازي طبيعي جدا ان يظهر نفس الاي بي
يبدو انك لم تقرا مشاركاتي جيدا
في البدايه كانت لك الحجه بان تغلق العضويتين لانهم من نفس الاي بي ولكن بعد دخولنا المنتدى واثبتنا اننا شخصين ولسنا شخص واحد وان غرضنا شريفا
كشفنا عنك الحجه وبالتالي يتوجب عليك فتح العضويات مرة اخرى
كما قلت بان البند الاول من قوانين المنتدى وهو عدم استخدام اكثر من معرف .... الغرض من هذا البند هو الشخص الذي يقصد الاحتيال على المنتدى ليربح بونص كبير وغالبا يقوم بعمل ردود كثيرة ليربح بونص كبير في العضويتين وايضا الريفيرال يكون قليلا بل من الممكن ان لايملك اي ريفيرال وهذه هي الصفات التي تتوفر في العضو النصاب الذي يسجل باكثر من معرف لكن هذه الصفات مناقضه لنا تماما فعدد ردودنا قليل جدا وعدد الريفيرال كثير ولو لاحظت ايضا ستجد بعض الاعضاء الجدد الذين لم يتعدى على تسجيلهم في المنتدى سوى يومان مشاركاتهم تفوق ال 50 مشاركه في خلال يومين
عكسنا تماما الذي عدى على تسجيلنا شهران ولا نملك سوى سنتات معدوده
على كل حال بعد ان كشفنا الحجه عليك يتوجب عليك امرين
اما ان تفتح العضويتين
او على الاقل نستلم ارباحنا التي اجتهدنا فيها واسغرقت مننا اوقاتا لجمع تلك الريفيرالات
فقد كنت استلم من المنتدى الانجليزي ارباحي التي اجتهدت بها رقم اغلاق عضويتي
فهذا حقنا فاذا كنت ترى غير ذالك
لا اقوك بانك ستشكك الاعضاء في مصداقيه المنتدى ولكن سوف ينظر الاعضاء اليك نظرة مختلفه عن التي كانوا ينظرونها اليك
وابداء الاحترام لك في الظاهر فقط من اجل البونص ولكن ما بداخلهم غير ذالك

........... انتهى

تزوير ايه ادلتي اقوى من ادلتك والاعضاء يشهدوا بذالك
ثم انا وضحت في مشاركاتي كل شىء عن الهيدج سواء قمت بعمل هيدج ام لا اعمل لا دخل لك بهذا الموضوع فهذه بيني وبين الشركه غير انني قمت بتوضيح
نظام الهيدج في مشاركاتي وانها لا تضر الشركه في شىء لانها ماركت ميكر

ثم انني قلت باني اعمل في الفوركس كعمل مؤقت وقلت ايضا باني استعمل امواله في اشياء عامه وبسيطه ولا استخدمه في الانفاق على اسرتي والاشياء الهامه كما انني رافض بذالك ان اتزوج من اموال الفوركس وان انفق على زوجتي واولادي حتى اذا اردت التوبه وترك هذا العمل تكون سهله امامي تركها
ما علينا من كل هذا فهذه بيني وبين الله
لا دخل لك بهذا الموضوع

ركز معايا يااستاذ للمرة المليون
انت شكلك بتقراء من الشمال لليمين ولعلمك انا بتكلم جد مش بهرج
انتوا الاتنين "العضويتين" نفس الاسلوب تقريبا وتخرجوا الواحد خارج شعوره.......نقول طور يقولوا احلبوه
الصورة اللى فى اول الموضوع دى ايه ردك عليها....عايز اجابة مباشرة مش جورنال؟
ساعدنى بالمنطق والعقل عشان اعتذر لك

ForexMoha
07-02-2012, 11:48
mrmoha
aymoon
والكلام ده معناه ان احتمال انه يكون شخص واحد بنسبة 90% لان مفيش حاجة فى الكون اسمها 100%
هذا الشخص حتى لو مظلوم هو من وضع نفسه فى هذا المأزق والادارة ليس من المنطق ان تعترف بنسبة 10% انهم شخصين
وخلوا بالكم ان قرار الايقاف ده معترف بيه فى كل الدنيا وفى كل المنتديات مش عندنا وبس
الصورة بتوضح ان المربعات الحمراء بتاعت العضوية "موحة" فيها اسمه ورقم الايبى اللى هو 41.236.244.180 هو هو نفس رقم الايبى للعضوية الاخرى التى تدعى "ايمون" والموضح بداخل المربعات باللون الازرق
ولو بعض الاعضاء لسة مش متأكدين من كلام الادارة ياريت يرشحوا عضو وانا هخلية مشرف لمدة دقيقة يدخل يشوف الاي بى بنفسه وبجد بجد حسبى الله ونعم الوكيل على مضيعة الوقت اللى احنا فيها ديه
وعلى كوباية الشاى اللى بردت ومشربتهاش

http://forex-masr.com/attachment.php?attachmentid=541&d=1341190036
كفاية بقى عايزين نشوف شغلنا
والله احنا ماظلمناه والموضوع مش موضوع ريفيرالز والله الموضوع كله "مخالفة قواعد ادارية" ولسوء حظه كان لديه عدد من الريفيرالز
وللعلم العضويتين لديهم رفيرالز
هم/هو من ظلم نفسه ووضع نفسه فى هذا الوضع سواء ان كان شخص او اثنين
وياريت كل واحد من الاعضاء يضع نفسه مكان الادارة بعد مايشوف الصورة اللى فوق
هيقول ده شخص ولا اتنين؟؟؟؟!
الموضوع خلص.....
الادراة

541

أنا قولت قبل كده تشابه الأى بى لا يعنى أننا شخصين وقولت ممكن أفتح حسابات أصحابى على جهازى وأعمل بيها ردود كمان وللإدارة الحق فى تعطيل العضويات ذات الأى بى المتشابه , طبعاً الإدارة غير مقتنعة حتى ولو أثبت بأى دليل كان على إننا شخصين ... حضرتك عايزنى أعلق على صور حضرتك , طيب أنا قولت إنى إديته الحساب بتاعه وهو فتحه وذلك لإن هذا مشروع ونحن شركاء فى والعضويات ليست لغرض وضع ردود فى المنتدى إلخ .. ليه حضرتك معلقتش على الرسائل اللى كنت برسلها لأيمن وكمان صورة الياهو ماسنجر ؟
كما أن حضرتك مش مقتنع إننا شخصين منفصلين , فإنتا برده معندكش دليل قاطع إننا نفس الشخص والفيصل هنا قوانين المنتدى التى تقول ممنوع فتح عضويتين من نفس الأى بى وأنا سلمت أمرى لله وإستعوضت ربنا لكن عندى نقطة وهى إن العضويتين تم إيقافهم وإنتهى الأمر ,لكن أنا فى إنتظار أرباح الريفيرال لإنى كما ذركرت جميع منتديات إنستا تدفع أرباح الريفيرال للعضويات المعطلة

بعتذر للإدارة وأنا اللى غلطان بفتح عضوية زميلى من نفس الجهاز

zher_albanfsij
07-02-2012, 12:51
هو جابه لنفسه
لو مشي صح ما كان حد كلمه
عندي سؤال انا عندي حساب واحد بالمنتدى ولكن بادخل المنتدى احيانا من جهازي الخاص في البيت واحيانا من جهاز الشغل وبالتالي كل واحد اي بي مختلف هل هذا ممنوع او لا
وشكرا

كريم
07-02-2012, 13:04
بحمد الله تم حل المشكلة من الادارة المحترمه

و تم تبرئتهم و ربنا يوفق الجميع

Forex Masr
07-02-2012, 13:14
انت تقريبا اسمك محمد وبناء عليه
بص يامحمد براحة كده ومن غير عصبية
اول حاجة ضع نفسك مكان الادارة وشوف هيكون حكمك ايه لما تشوف اللى انا شفته فى الكنترول
وبص يامحمد انا لو مفترى كنت حذفت العضويات بتاعتكم خالص بالبونص وبكل شئ صح ولا مش صح؟
انا نفذت قواعد وياريت للمرة الديشليون يامحمد تضع نفسك مكان الادارة انت وصاحبك شوفت بقى انا كدبت عنيا اذاى وبقول انكم شخصين عشان تصدق انى مش مفترى ومحبش اظلم حد حتى لو الدلائل اللى فى الكنترول بتأكد بنسبة 90% انكم شخص واحد عشان تعرف انا بعامل فيكم ربنا لحد فين
شوف بقى لما تلاقى حد اخترق القواعد هتسكت ولا هتطبق عليه القانون؟؟؟...ده اسمه نظااااااام يعنى ضوابط يعنى محدش يخرج عن القواعد
ومخالفتك كانت عقوبتها الايقاف مش حذف البونص والله يابنى انا ماجيت عليك وربنا يشهد
على العموم سيبنى افكر شوية وان شاء خير عشان انت او انت وصاحبك كلنا فى الاخر اخوووووات حط تحتها مئة خط
بس فيه نصيحة بخصوص البونص فى حالة استلامك للبونص وعملت فكرة مشروعك اللى هى تدبيل حساب وتصفير التانى وتحويل البونص لفلوس حقيقية....الشركة يابنى والله سواء هى او اى شركة مبتحبش كده وبتسعى انها تكشف الطرق دى وصدقنى انت لو مكان صاحب الشركة وقفشت واحد بيعمل الطريقة دى بصراحة مش هتسيبه يعنى خلاصة الكلام اللى مترضهوش لنفسك مترضهوش لغيرك انا بكلمك ذى اخوك دلوقتى
ومشكلتك الان مع البونص هى اذاى هتوزعه على الاعضاء اللى سجلوا عن طريقك فى المشروع بتاعكم وكان بينكم اتفاق طالما الشركة هتمسكك تانى ومش هتعرف توزع ارباح هو ده اللغز اللى محتاج لحل بينك وبين صاحبك وبين بقيت اعضاء مشروعكم
يعنى من الاخر كده بونص الريفير ميقدرش يستفيد منه الا صاحبه بس
ربنا يكون فى عونك مع اعضاء مشروعك
ولو الاعضاء تقبل كلمة منى ذى اخوهم اكون شاكر
ياريت ياخوانا تسامحوا الراجل ده هو وصاحبه فى توزيع الارباح يعنى بدل ماكنتم هتاخدوا اجمالى 25 سنت بدل 20 يبقى كده هنرجع لاصلنا وهناخد ال 20 سنت بس عن كل رد
وصدقونى ياخوانا والله والله والله الغنى هو الله
لا تجعل سبب رزقك فى يد عبد مهما كان وكن واثق من قدرة الله على كل شئ وسوف تنال الارض من شرقها لغربها وفوق ذلك تكسب رضى الله عليك

Forex Masr
07-02-2012, 13:15
هو جابه لنفسه
لو مشي صح ما كان حد كلمه
عندي سؤال انا عندي حساب واحد بالمنتدى ولكن بادخل المنتدى احيانا من جهازي الخاص في البيت واحيانا من جهاز الشغل وبالتالي كل واحد اي بي مختلف هل هذا ممنوع او لا
وشكرا

لاتوجد مشكلة يااخى
عادى جدا تدخل على الاكونت بتاعك من اى جهاز

elking
07-02-2012, 13:44
ياشباب كلنا ثقة فى الشركة وفى الادارة وانا سمعت قبل كدة عن الطريقة ال هما اشتغلوا بيها دى ودى بعيدة كل البعد عن الهيدج دى خداع ونصب وانا قولت انها حرام لما سمعت عنها لانه نصب وتحايل على الشركة وانا لو مكان الشركة هقف بكل حزم ضد هذه الافعال المسيئة لنا ولسمعه العرب كلهم بسبب الافعال من هؤلاء الاشخاص الطماعين
وارجو غلق الموضوع لانه لا يستحق الحديث فيه لاننا كلنا ثقة فى الشركة

m_fekry
07-02-2012, 13:46
اشكركم على هذا التوضيح حيث اننى فى الحقيقه كنت متعاطف فى البدايه مع هذا الشخص ولكن
الأن وضحت الأمور

mohamed eldamnhorey
07-02-2012, 14:00
اول حاجة ضع نفسك مكان الادارة وشوف هيكون حكمك ايه لما تشوف اللى انا شفته فى الكنترول
وبص يامحمد انا لو مفترى كنت حذفت العضويات بتاعتكم خالص بالبونص وبكل شئ صح ولا مش صح؟
انا نفذت قواعد وياريت للمرة الديشليون يامحمد تضع نفسك مكان الادارة انت وصاحبك شوفت بقى انا كدبت عنيا اذاى وبقول انكم شخصين عشان تصدق انى مش مفترى ومحبش اظلم حد حتى لو الدلائل اللى فى الكنترول بتأكد بنسبة 90% انكم شخص واحد عشان تعرف انا بعامل فيكم ربنا لحد فين
شوف بقى لما تلاقى حد اخترق القواعد هتسكت ولا هتطبق عليه القانون؟؟؟...ده اسمه نظااااااام يعنى ضوابط يعنى محدش يخرج عن القواعد
ومخالفتك كانت عقوبتها الايقاف مش حذف البونص والله يابنى انا ماجيت عليك وربنا يشهد
على العموم سيبنى افكر شوية وان شاء خير عشان انت او انت وصاحبك كلنا فى الاخر اخوووووات حط تحتها مئة خط
بس فيه نصيحة بخصوص البونص فى حالة استلامك للبونص وعملت فكرة مشروعك اللى هى تدبيل حساب وتصفير التانى وتحويل البونص لفلوس حقيقية....الشركة يابنى والله سواء هى او اى شركة مبتحبش كده وبتسعى انها تكشف الطرق دى وصدقنى انت لو مكان صاحب الشركة وقفشت واحد بيعمل الطريقة دى بصراحة مش هتسيبه يعنى خلاصة الكلام اللى مترضهوش لنفسك مترضهوش لغيرك انا بكلمك ذى اخوك دلوقتى
ومشكلتك الان مع البونص هى اذاى هتوزعه على الاعضاء اللى سجلوا عن طريقك فى المشروع بتاعكم وكان بينكم اتفاق طالما الشركة هتمسكك تانى ومش هتعرف توزع ارباح هو ده اللغز اللى محتاج لحل بينك وبين صاحبك وبين بقيت اعضاء مشروعكم
ياريت ياخوانا تسامحوا الراجل ده هو وصاحبه فى توزيع الارباح يعنى بدل ماكنتم هتاخدوا اجمالى 25 سنت بدل 20 يبقى كده هنرجع لاصلنا وهناخد ال 20 سنت بس عن كل رد
لا تجعل سبب رزقك فى يد عبد مهما كان وكن واثق من قدرة الله على كل شئ وسوف تنال الارض من شرقها لغربها وفوق ذلك تكسب رضى الله عليك

والله فوركس مصر راجل محترم ياجدعان

ومستر موحا برده وايمووون طيبين وعيال غلابا والله

بص يابنى انت وهو الراجل ماشى بالقانون

هو شاف 2 عضويه فى الكنترول من اى بى واحد

فقال بس اقفش مخالفه - علشان كده عمل الحذر

لكن ميعرفش اللى جواكى ومكنش يعرف انك كنت داخل تشوف تعمل اتشيك على العضويه يا ايمون علشان تشوف الريفريلز

الاستاذ فوركس مصر هيحل ليكم المشكله

بس بالهدوء يارجاله ومش عايزين مشاحنات

الله يكرمكم يارب وربنا يكرم وكل شئ يتصلح

وبالنسبه لايمون الله يكرمك متكرهناش فى المجال

عمال كل شويه تقول انا مش هتجوز من فلوس السوق انا مش هعمل من فلوس الفوركس

ياعم حد قالك اننا سرقيين الارباح ولا الفلوس دى
هههههههههههههههههه

انت سرقها يابنى - انت شغال بيها وطالع روحك بيها اهوة

ليه بقا بتقول كده مش فاهم

على العموم اللى يريحك وربنا يكرم الجميع

---------- Post added at 11:00 AM ---------- Previous post was at 10:59 AM ----------

والله فوركس مصر راجل محترم ياجدعان

ومستر موحا برده وايمووون طيبين وعيال غلابا والله

بص يابنى انت وهو الراجل ماشى بالقانون

هو شاف 2 عضويه فى الكنترول من اى بى واحد

فقال بس اقفش مخالفه - علشان كده عمل الحذر

لكن ميعرفش اللى جواكم وميعرفش انك كنت داخل تشوف وتعمل اتشيك على العضويه يا ايمون علشان تشوف الريفريلز

الاستاذ فوركس مصر هيحل ليكم المشكله

بس بالهدوء يارجاله ومش عايزين مشاحنات

الله يكرمكم يارب وربنا يكرم وكل شئ يتصلح

وبالنسبه لايمون الله يكرمك متكرهناش فى المجال

عمال كل شويه تقول انا مش هتجوز من فلوس السوق انا مش هعمل من فلوس الفوركس

ياعم حد قالك اننا سرقيين الارباح ولا الفلوس دى
هههههههههههههههههه

انت سرقها يابنى - انت شغال بيها وطالع روحك بيها اهوة

ليه بقا بتقول كده مش فاهم

على العموم اللى يريحك وربنا يكرم الجميع

ana1990
07-02-2012, 14:04
انا من اعضاء المشروع و اسمحلي اعتقد ده دوري اتكلم كلمتين مهمين في يوم من الايام انا سالت العضو ايموون و قولتله طريقة شغلكم ايه ؟ هل ينفع ادخل معاكم فوركس كوبي ؟ هل طريقتكم مضمونه ؟ و رده كان سيب الكوبي ده بعدين و طريقتنا مضمونه 100% مكنتش اعرف انهم شغالين هيدج عموما الاتفاق بينا و بينهم على انهم يستلموا البونص في حساباتهم في الشركه و يدفعولنا لو مستلموش ميدفعوش بس استلموا و خسروا في المتجره مجبرين انهم يدفعولنا علشان كده لو حضرتك تسمح اديلهم بونص الريفرال سيبهم يستحملو عاقبة اللي عملوه اديلهم لبونص و راقبوهم استخدموا هيدج اقفلوا الحساب استخدموا متجره ترضي ربنا سيبوهم عادي و في الحالتين مجبرين يدفعولنا (متنساش برده ان ده حق تعبنا مش هنضيعه علشان هم بيتاجروا بطريقه غلط) نهاية الكلام انا كنت عرضت على الاخ سمارت مناقشه مباشره بينكم وواضح ان منفعش غيرها بس رايي كحكم من الخارج القانون معاهم ادفعلهم و عضويتهم مقفوله لك الحق في الاخذ برايي او كانك مسمعتوش

elking
07-02-2012, 14:10
انا مش عارف والله ال بيقول انا مش هتجوز من فلوس السوق ياعم ايه دخلنا فى كلامك العجيب ده ممتتجوزش ياعم ولا تتجوز احنا مالنا ومش عاجبك المجال متشتغلش فيه مدام شايف انه وحش وريح دامغنا بقى مالكلام الهزلى ده
ال مضووع مش عاجبه وبيشتغل فيه يوقولك توبه وانا توبت هههههههههههههههه
نفسى اعرف ده الجزء التانى من انهى مسرحية والله ياجدعان
كلام يجبرك انك تضحك ههههههههههههههه

Smart
07-02-2012, 15:11
السلام عليكم ورحمة الله
امبارح كنت بتكلم مع مدير المنتدى بخصوص الموضوع ده وسوف اقول كلمه دون مجامله
هذا الرجل يخشى الله عز وجل ويتقى الله فى الاعضاء...وعلى الرغم من مخالفه الاعضاء لقوانين المنتدى
قال لى بهذا النص (خايف اظلم حد) رغم ان كل الدلائل امامنا تقول ان هذا العضو واحد فقط وليسو اثنان
الا انه حتى الان لا يريد اتخاذ اجراء حذف العضويات ...لانه بهذا الاجراء لن يستلم اى عضو ارباحه ولا ارباح الريفرالز
هذه كلمه حق اقولها من اجل الله عز وجل فقط
اما بخصوص العضو او العضوين اقول لهم اتقو الله
بالتوفيق للعضوين

emanahmed
07-02-2012, 15:14
طب ممكن تكون داخل من جهاز تانى باسمك يبقى ايه الرجاء التوضيح

Smart
07-02-2012, 15:15
طب ممكن تكون داخل من جهاز تانى باسمك يبقى ايه الرجاء التوضيح

لا يوجد اى مشكله انك تدخل بحسابك من جهاز تانى
المهم الا يكون هذا الجهاز بيتفتح منه حساب اخر لعضو اخر

emanahmed
07-02-2012, 15:21
نشكركم على الاهتمام والرد على الاسئله والتوضيح ونسال الله الربح دائما لنا

omar kapo
07-02-2012, 15:25
شكرا بجد لقد استفدت من ردك اخ سمارت
ولكن اتمني ان تجيبني هل يمكن لي احد ع نفس شبكتك ان يفتح عضوية جديدة ولا لا يجوز
؟؟؟؟؟؟؟؟

Smart
07-02-2012, 15:34
نشكركم على الاهتمام والرد على الاسئله والتوضيح ونسال الله الربح دائما لنا

تحت امرك

شكرا بجد لقد استفدت من ردك اخ سمارت
ولكن اتمني ان تجيبني هل يمكن لي احد ع نفس شبكتك ان يفتح عضوية جديدة ولا لا يجوز
؟؟؟؟؟؟؟؟

بارك الله فيكم
هذا ليس مكان هذه الاسئله
على العموم
اقراء اخر رد للادمن فى الموضوع
http://forex-masr.com/showthread.php?1554-%D8%B3%D8%A4%D8%A7%D9%84%D9%8A%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%82%D9%8A%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%8A-%D8%A8%D9%8A%D9%87%D8%A7%D8%AA/page2
بالتوفيق لكم

ForexMoha
07-02-2012, 16:08
ربنا ما يجيب عصبية يا أخى وأنا أعترف تماماً إنى لو لقيت ردود بنفس الأى بى إذاً كده الأمر مش مجرد فتح عضويتين على نفس الجهاز فقط ومن حقى إيقاف العضويتين بدون نقاش ... وعليه أنا تحمل المسؤولية وراضى بإيقاف العضوية وربنا يرحمنا من الغباوة لإنى قولتله مفيش مشكله إن العضويتين يتفتحوا من الأى بى نفسه إنما بلاش تحط أى ردود لكن الظاهر هو نسى
وفعلاً بما إن حضرتك محذفتش البونص يبقى حكمت بالعدل وطبقاً للقانون ولا غبار على على ذلك وأنا أؤكد للمرة الثانية أننا نتحمل المسؤولية كاملة والمنتدى برىء تماماً من أى تعسف ضدى وضد أيمن .
أتمنى بصراحة إنك إعادة التفكير تكون فى صالحنا وإحنا إخوات إن شاء الله وبدون أى مصالح تربطنا وحتى لو لم نحصل على فرصة أخرى يكفينى إنتهاء المشاحنة وتفهم كل طرف ظروف الأخر .

مش هكدب عليك وهكلمك بصراحه , فكرة المشروع من البدايه هى الهيدج وضرب الحسابات , أنا قبل مشروعى فى مشاركه أرباح الريفيرال كنت بشترى حسابات البونص بتاعت إنستا وفى الغالب كنت بتاجر بيها لكن أحياناً كنت بستخدم الهيدج بين الحسابات لإستخارج البونص وتفادى قرف المتاجرة والمخاطرة , لكن بعد ما حصلت المشكل معايا فى إنستا وخصمت الشركه البونصات القديمه من إيداعى عرفت إن الحوار فى شركه إنستا إنتهى وأبقى غبى لو عملت حكاية الهيدج دى فيها تانى , مع العلم إن كل حساب بيتفتح من محافظة مخلفة يعنى حسابى من القاهرة وحساب صديقى من محافظة أخرى ومع ذلك إكتشفت الشركه أمرنا لذلك أنا كنت عزمت إيقاف العرض أو تسليمه لأى شخص يديره لإن إعتمادى كله كان على الهيدج للدفع للأعضاء بدون مخاطرة المتاجرة وبما أن الإستراتيجيه لن تنجح معى فى المستقبل خصوصاً من إنستا قررت الإستغناء عن المشروع وهذا الدليل فى ردودى منذ شهرين تقريباً http://www.bramjnet.com/vb3/showthread.php?t=1409594&page=19

...وللأمانة لو أنا عندى شركه فوركس وفيها عروض بونص بصراحة أبقى حمار لو قبلت بطريقة متاجرة يدخل فيها البونص بالأسلوب ده واللى هعمله هو إصدار قوانين تحمينى بس رجاءاً تفهم وجهة نظرى فى المشكلة اللى حصلت لى مع إنستا وهى إنى طبعاً بعمل الإيداع وأنا على يقين إنى أقصى ما يمكن أن تفعله الشركه هو إلغاء البونص فقط لا غير كما حدث معى عدة مرات من قبل لكن هذه المرة للأسف تم إلغاء البونص أثناء وجود أموالى الخاصة وهو مما أدى إلى خسارتها فى هذا الخصم .
وشهادة حق بخصوص الشركه أنها حتى الأن لا غبار عليها ولم أرى منذ نشأتها عام 2008 أن عضو فيها إشتكى من سرقة أمواله أو إحتيال الشركه عليه و خلاصة المشكله تتلخص فى البونص على الإيداع والأفضل الإبتعاد عنه أثناء المتاجرة ..

بخصوص أرباح أعضاء المشروع فأنا لن أطلب منهم التنازل عن حقوقهم أبداً فى حالة إستلامى لهذه الأرباح وسيتم الدفع للجميع إن شاء الله حتى وإن إضطررت لحساب كل ردودهم عضو عضو , ولو أمكن إذا سمحت الإدارة بفتح العضوية لمدة 5 دقايق لجلب الإحصاء فقط أو حتى يتطوع المشرف أبو قلب طيب سمارت ويصورلى قائمة الريفيرال فى حسابى وحساب أيمن .

مرة أخرى بخصوص طريقة الهيدج وتصفير الحسابات لإستخراج البونص . أنا عارف إن الإدارة هنا لسة عندها شك إنى هستخدم الطريقة دى تانى وأنا أتحدى الجميع إنى إن شاء الله تعالى مش هستخدمها تانى وأدى رقم حسابى وباسورد الزوار عشان الإدارة تراقب الحساب فى أى وقت كما تشاء ولو حصل وحاولنا نستخدم الهيدج بين حسابتنا , أبلغوا عنا الشركه فوراً

ده حسابى :
Trading account number (login): 5092448
Investor password: leVEx255
Server: 173.192.99.66:443

وهخلى أيمن هو كمان يجيب حسابه أمام الجميع شان تبقى العملية مكشوفة ومحدش فينا يخالف القوانين مرة أخرى .

شكراً

mohamed eldamnhorey
07-02-2012, 16:22
ان شاء الله المشكله تنحل وكل واخد ياخد حقه

والادارة والله ناس محترمه ولا ترضى باى مشاكل

فوركس مصر ده من الناس المحترمه المعدوده على الاصابع بجد

واكيد هيساعدكم

بس التزمووو بقا وبلاااش اى مخالفه بقصد او بغير قصد الله يكرمكم

ان شاء الله خير وربنا يكرمكم جميعاً يارجاله

Forex Masr
07-02-2012, 16:30
بص يابوحميد
انا هعمل معاك صفقة بس مش فى الفوركس
مبدئيا انا مسامح
عضوياتكم هترجع بمشيئة الله تانى بين ايديكم ذى الاول وهحذف كل المواضيع الخاصة بالمشاكل بس على شرط والكلام ده موجهه برضوا للاخ ايمن
كل واحد فيكم يتكرم ويعمل الاتى بعد اذنكم عشان المشكلة تكون انتهت بنسبة 100% سواء هنا او فى المنتدى التانى
فتح موضوع بداخل منتدى فوركس مصر يبرئ ذمة الادارة من اى اتهامات مثل النصب فى الريفيرالز والكلام ده
فتح موضوع مشابه فى المنتدى الاخر بنفس الفكرة ويبرئ ذمة الادارة من اى اتهامات ايضا

حضرتك يامحمد هتفتح موضوعين واحد هنا والتانى فى المنتدى الاخر وايمن نفس القصة هيفتح بردوا موضوعين على نفس الشكل
يعنى اربع مواضيع اتنين لكل واحد فيكم بعد اذنكم عشان الفضايح اللى حصلت سواء هنا او هناك تنتهى ونرجع لنقطة الصفر تانى وصفحة جديدة باذن الله

ولعلمك انا بعترف انى كنت واخد عنك فكرة وحشة جدااا وبصراحة انت شكلك انسان محترم جدا ومش مشكلة لو انت غلط فى حاجة او انا غلط فى حاجة كل الناس معرضه انها تغلط احنا مش ملائكة
ودى وتقديرى ليكم انتوا الاتنين

mohamed eldamnhorey
07-02-2012, 16:39
بص يابوحميد
مبدئيا انا مسامح
عضوياتكم هترجع بمشيئة الله تانى بين ايديكم ذى الاول وهحذف كل المواضيع الخاصة بالمشاكل بس على شرط والكلام ده موجهه برضوا للاخ ايمن
كل واحد فيكم يتكرم ويعمل الاتى بعد اذنكم عشان المشكلة تكون انتهت بنسبة 100% سواء هنا او فى المنتدى التانى
فتح موضوع بداخل منتدى فوركس مصر يبرئ ذمة الادارة من اى اتهامات مثل النصب فى الريفيرالز والكلام ده
فتح موضوع مشابه فى المنتدى الاخر بنفس الفكرة ويبرئ ذمة الادارة من اى اتهامات ايضا

حضرتك يامحمد هتفتح موضوعين واحد هنا والتانى فى المنتدى الاخر وايمن نفس القصة هيفتح بردوا موضوعين على نفس الشكل
يعنى اربع مواضيع اتنين لكل واحد فيكم بعد اذنكم عشان الفضايح اللى حصلت سواء هنا او هناك تنتهى ونرجع لنقطة الصفر تانى وصفحة جديدة باذن الله

ولعلمك انا بعترف انى كنت واخد عنك فكرة وحشة جدااا وبصراحة انت شكلك انسان محترم جدا ومش مشكلة لو انت غلط فى حاجة او انا غلط فى حاجة كل الناس معرضه انها تغلط احنا مش ملائكة

والله انت عداك العيب ياعم فوركس مصر

انت بصراحه انسان قمه قمه فى الزوق ومش بتحب الظلم ابداً

والله العظيم يااحمد باشا

الواد مستر موحا والواد ايمووون دووول طبيبن ومحترمين

بس ياله بقا حظهم جه كده

بس ان شاء الله مفيش اى اخطاء تكرر تانى

الله كريم

elking
07-02-2012, 16:39
ارجو رد من الاخ ايمن
هل بعد رجوع عضويتك مرة اخرى
هل ستعمل مرة اخرى فى الفوركس بعدما قولت انه حرام
وانك توبت الى الله من هذا العمل
فاريد جواب الان بعدما قالوا ان عضويتكم سترجع مرة اخرى
هل ستستمر فى العمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mohamed eldamnhorey
07-02-2012, 16:48
ارجو رد من الاخ ايمن

اه صحيح عايزين رد من الاخ ايموووووووووون

هههههههههههههههههه

االلى حسسنا اللى بيشتغلووو فى سوق الفوركس كلهم كفار

ههههههههههههههههه

الله يخرب دماغك يا ايمون
هههههههههه

mrhoda
07-02-2012, 16:49
ارجو رد من الاخ ايمن

ياعم ايمن ده راجل مازاااااااااااااااااااااا اح
مزااااااااااااح ياولد مزاااااااااح
عادى روقوا بقى جت على ايمن ماهو عادل امام كان خاربها

you is wrong
07-02-2012, 17:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

باختصار الف شكر للادارة على هذا العمل الطيب واعتذر للادارة على كل كلمه صدرت مني بغير حق في وجه الادارة

وساقوم بعمل المطلوب مننا الا وهو فتح موضوع هنا وهناك

شكرا مرة اخرى

mrhoda
07-02-2012, 17:20
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

باختصار الف شكر للادارة على هذا العمل الطيب واعتذر للادارة على كل كلمه صدرت مني بغير حق في وجه الادارة

وساقوم بعمل المطلوب مننا الا وهو فتح موضوع هنا وهناك

شكرا مرة اخرى

ومتنساش تفتح موضوع وتعتذرلى فيه على كوباية الشاى اللى معزمتنيش عليها

you is wrong
07-02-2012, 17:24
ومتنساش تفتح موضوع وتعتذرلى فيه على كوباية الشاى اللى معزمتنيش عليها

ههههههههههههه اه نسيت ليك ياعم ازازة بيبسي على حسابك مش شاي بس بس جهز المصطبه والشله بتاعتنا

هي جاهزة ولا لسه ؟؟؟

jans
07-02-2012, 17:26
الحمد لله على حل هذه المشكلة .

ana1990
07-02-2012, 17:49
الحمد لله ان الموضوع اتحل بسلام عموما ادارة المنتدى ده افضل اداره شفتها في حياتي بس خلوا بالكم التساهل ده مبينفعش معانا لازم تشدوا شويه و الا هنبوظ

you is wrong
07-02-2012, 17:53
الحمد لله ان الموضوع اتحل بسلام عموما ادارة المنتدى ده افضل اداره شفتها في حياتي بس خلوا بالكم التساهل ده مبينفعش معانا لازم تشدوا شويه و الا هنبوظ

هههههههههههههه انت بتحرشهم علينا ولا ايه ؟

elking
07-02-2012, 18:15
الاخ ايمن مردش عليا يعنى ونفض للسؤال ال سالتهوله
هل ستعمل فى الفوركس مرة اخرى بعد رجوع عضويتك
هل سيصبح حلال بين يوم وليلة
ام انك تحب العمل فى الحرام وستعمل مرة اخرى وتنسى انك توبت الى الله هههههههههه
ارجو الرد بس

Smart
07-02-2012, 19:24
نرجو من الجميع الالتزام وعدم استخدام الفاظ لا يسمح بها المنتدى
تم حذف المشاركات الخارجه

mrmoha
07-02-2012, 19:42
بص يابوحميد
مبدئيا انا مسامح

شهادة أعتز بيها جداً وجارى تنفيذ المطلوب منى .

you is wrong
07-02-2012, 20:00
الاخ ايمن مردش عليا يعنى ونفض للسؤال ال سالتهوله
هل ستعمل فى الفوركس مرة اخرى بعد رجوع عضويتك
هل سيصبح حلال بين يوم وليلة
ام انك تحب العمل فى الحرام وستعمل مرة اخرى وتنسى انك توبت الى الله هههههههههه
ارجو الرد بس

يبني افهمني حرام عن حرام بيفرق يعني الهامش فيها مشكله كبيرة وغالبا العلماء حرموها وانا في بدايه حياتي في الفوركس
كنت بشتغل في المجال دا على انه حلال وغالبا المواقع اللي حطت الفتاوى استشهدت بالنقط اللي العلماء حللوها وكل الناس مشيت وراها وانا منهم بس كل شوي اسمع عن ان الهامش حرام وكل المشايخ بيقولوا الهامش حرام حتى الحجه اللي كنت بتحجج بيها كنت بقول ان القرض اللي بناخده في فتح الصفقه بيبقى من البنك وبكده البنك طرف تاني والشركه مستفيده من الاسبريد فقط الاقي بردو الشيخ يقولنا القرض مش حسن... القرض حلال فقط اذا كان قرض حسن
هل يمكن ان يعطي البنك الشركه قرض حسن وهذا هو الحرام من وجهه نظر علماؤنا ولكن في كل الاحوال انا بتكلم على اني شغال في حاجه فيها شبهه وتضارب بين العلماء وبالتالي الامور الهامه والكبيرة زي الزواج والانفاق على الاسرة والحاجات الكبيرة دي مش راضي استدخم اموال الفوركس فيها حتى تضح الصورة هديلك مثال كان فيه رجل اعمال راح للشيخ ابو اسحاق الحويني بيقولوا انا عندي شركات ومتزوج عده نساء ولدي الكثير من الاولاد ولكن كل هذه الثروات والاموال فعلتها من الحرام فهل عليا توبه قال له نعم ولكن لا بد وان تتخلص من هذه الاموال وتتبرع بها لله حتى تكتمل شروط التوبه
وطبعا كانت صدمه بالنسبه للراجل ازاي هيتبرع بالفلوس دي كلها وهي مصدر عيشه وبينفق بيها على اولاده وزوجته

المقصد اني بستخدم فلوس الفوركس في حاجات اقدر استغنى عنها لو ظهرت فتوى صريحه بتحريم الفوركس او ربنا رزقني بشغلانه حلال مفيهاش شبهه اقدر اسيب دا وادخل في دا

وصلت كدا ؟؟؟؟؟؟

Forex Masr
07-03-2012, 06:39
تم فتح العضويتين
mrmoha
aymoon
متبقى فقط انهم يعملوا اللى اتفقنا عليه
ويبعتولى رسالة فيها روابط المواضيع المتفق عليها
وبالتوفيق للجميع

aymoon
07-03-2012, 07:17
تم فتح العضويتين
mrmoha
aymoon
وبالتوفيق للجميع

شكرا اخي الكريم وبالنسبه للاتفاق انا عملت اللي قلت عليه باقي الاخ محمد وادي الروابط بتاعتي

http://forex-masr.com/showthread.php?1613-%D8%A8%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A7%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B6%D9%88%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D9%85-%D9%84%D9%83%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D9%8A

http://www.bramjnet.com/vb3/showthread.php?t=1430121

شكرا لك مرة اخرى

mrmoha
07-03-2012, 14:04
تم فتح العضويتين
mrmoha
aymoon
وبالتوفيق للجميع

جارى عمل المواضيع الأن وأسف على التأخير , بالمناسبة أنا عند كلمتى إننا هنظهر حسابتنا هنا للإدارة لمراقبتها فى أى وقت كما تشاء وياريت يا أيمن تكتب إنتا كمان رقم حسابك وباسورد الزوار هنا .
شكراً .

silverfox
07-03-2012, 14:18
جارى عمل المواضيع الأن وأسف على التأخير , بالمناسبة أنا عند كلمتى إننا هنظهر حسابتنا هنا للإدارة لمراقبتها فى أى وقت كما تشاء وياريت يا أيمن تكتب إنتا كمان رقم حسابك وباسورد الزوار هنا .
شكراً .

اخى الكريم عاوزك تعرف بس ان العين عليك هتبقى غير الاول فيا ريت تاخد بالك بعد كدا
وربنا يوفقنا جميعا
شكرا لك

mrmoha
07-03-2012, 15:10
http://www.bramjnet.com/vb3/showthread.php?p=15477145#post15477145

http://forex-masr.com/showthread.php?1657-%D8%A3%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D8%A5%D8%B9%D8%AA%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D9%89-%D9%84%D8%A5%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A9-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AF%D9%89-%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%83%D8%B3-%D9%85%D8%B5%D8%B1-%D8%B9%D9%86-%D8%A3%D9%89-%D8%A5%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85-%D9%88%D8%AC%D9%87%D8%AA%D9%87-%D9%84%D9%87%D8%A7-%D8%A3%D9%88-%D8%A3%D9%89-%D8%B3%D9%88%D8%A1-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85-%D8%BA%D9%8A%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%B5%D9%88%D8%AF&p=68253#post68253

تم الإعتذار لإدارة المنتدى شكراً جزيلاً .

---------- Post added at 12:10 PM ---------- Previous post was at 12:07 PM ----------

اخى الكريم عاوزك تعرف بس ان العين عليك هتبقى غير الاول فيا ريت تاخد بالك بعد كدا
وربنا يوفقنا جميعا
شكرا لك

نعم الكل فى المنتدى هنا تعلم الدرس وأنا قبل الجميع ..
وأنا خلاص نويت نقل ملكيه المشروع لشخص أخر لإن أرباح الريفيرال زادت عن الحد وبكل أسف مش هقدر أغطيها كل شهر أو حتى أسلمه لأعضاء المشروع وهما يتصرفوا فيه .
شكراًٍ جزيلاً

Forex Masr
07-03-2012, 17:16
يغلق وينقل