PDA

View Full Version : استفسار

abouyasmine
04-16-2015, 17:49
كيف أجرب الإكسبرتات يعني ماهي المرحلة التي تلي تحميل السكريبت مع الشكر:bravo:

ilyes chaieb
04-26-2015, 01:35
بعد تحميل الاكسبيرت اعمله باك تيست و شوف النتائج اللى حققها ؛ طبعا هذا سيكون في زمن الماضي و لازم تحط في اعتبارك تغير الاحداث بالسوق يعنى ممكن الاكسبيرت يحقق نتائج على الباك تيست الا ان الواقع يكون مغاير بسبب عدم تحديث و مواكبة هذا الاكسبيرت للتطورات الحالية

ahmedibrahim258259
04-28-2015, 23:29
بسم الله الرحمن الرحيم بتعلم ليه باك تيست وتشوف اداوءه من خلال فترات زمنية معينة انت بتحددها وتبدأ تجربته على الحساب الديمو فترة لاتقل عن شهر
تقبل مروري

Abdelhedi
04-29-2015, 00:38
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد :
هناك فيديو عليك التعلم منه في اليوتيوب و الله مستعان و شكرا

ahme01
05-17-2015, 13:49
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله
بارك الله فيك واثابك جنة الفردوس
اللهم يامن لطفت بعظمتك دون اللطفاء ..
وعلمت ماتحت أرضك كعلمك بما فوق عرشك.. ...

samieh
05-21-2015, 19:05
السلام عليكم
بعد تحميل الاكسبيرت تضعه فى مكانه الصحيح فى فولدر شركة التداول التى تعمل معها
وبعد ذلك تفعل خاصية المتاجر الالى بالضغط عليها من الشارت وبعدين بتسحب الاكسبيرت على الشارت
وسييفتح صفقات بناءا على الاوامر المبرمج عليها

noor eldyen
05-21-2015, 22:05
بعد تحميل الاكسبيرت اعمله باك تيست و شوف النتائج اللى حققها ؛ طبعا هذا سيكون في زمن الماضي و لازم تحط في اعتبارك تغير الاحداث بالسوق يعنى ممكن الاكسبيرت يحقق نتائج على الباك تيست الا ان الواقع يكون مغاير بسبب عدم تحديث و مواكبة هذا الاكسبيرت للتطورات الحالية

almared13
05-29-2015, 12:56
السلام عليكم
مشكور اخي على تقديمك لهده النصائح المهمة في المتاجرة و كيف نستفيد منها في عملنا
و اتمنى ان نرى الجديد في مواضيعك دائما اخي الغالي سلام

mechanical
06-17-2015, 01:54
السلام عليكم ... انت ممكن تلاقي اللي انت عايزو علي المنتدي التعليمي ... والمواقهع اللي علي جوجل واليوتيوب ان شاء الله ممكن تقول نا الطريقه
بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي

a7med sniper
06-17-2015, 01:58
شكرا لعىا لمضووع عموما اخى الكريم لا افضل التعامل بالاكسبيرتات السوق

محتاج خبره والخبره بتكون من خلال التداول اليدوى فقط مش الاكسبيرتات

والله المستعان

ayoub321
06-17-2015, 03:15
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
بعد التحميل قوم بتجربه لمدة على حساب تجريبي أخي الكريم
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

karim02
06-17-2015, 14:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

محمد عز الدين عيد خضري
06-17-2015, 15:00
المراحل التي تلي الاكسبرت هي ان تفعله علي زوج معين من الازواج المتاحة
علي المنصة ثم تختار الفريم المناسب وتعمل باك تيست للاكسبرت في الماضي لو مش عجبك يمكنك ان تعيد ضبط الاعدادات الي ان يتناسب معك

big.pharaoh
06-17-2015, 15:04
كيف أجرب الإكسبرتات يعني ماهي المرحلة التي تلي تحميل السكريبت مع الشكر:bravo:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
افضل حاجه انك تعمل باك تيسيت للاكسبيرت عشان تعرف قوته .. عموما انصحك متعتمدش اوي على الاكسبيرتات لانها في الغالب فاشله خاصة المجاني منها

nassr15
06-17-2015, 16:45
أخي الكريم بعد ماتحمل السكريبت ةتثبتو في البرنامج أعملو باك تيست لمده زمنيه معينه أنت بتحددها علشان تشوف مدي نجاحو وتقبل مروري

محمد السيد
06-17-2015, 17:09
المرحلة التي تلي تنزيل الاكسيبرت هي تجربته للتاكد انه يعمل وفق الاستراتيجية
ثم مراقبته فترة اثناء العمل لملاحظة عيوبه وامكان تداركها وقت اللزوم وتعديل تعديلاته ليعمل على اعلى درجة من الدقة

محمد ادم
06-17-2015, 17:40
بسم الله الرحمن الرحيم
بتعلم ليه باك تيست وتشوف اداوءه من خلال
فترات زمنية معينة انت بتحددها وتبدأ تجربته
على الحساب الديمو فترة لاتقل عن شهر
تقبل مروري....

zarour soufyane
06-17-2015, 19:01
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اخي الكريم عليك اولا تجريب الاكسبرت على المرحلة السابقة للسوق و تستنتج كيفية العمل الصحيح للاكسبرت لكي لا تقع في الخطا عندما تفعله على الزمن الحاضر بالتوفيق

ridabest
06-17-2015, 20:07
السلام عليكم لجميع اعضاء المنتدى العربي اشكركم جزيل الشكر على الموضوع لقد استفدت منه كثير في الوقت الحالي انا مبتدئ لا استطيع افادتكم امل ان ان استطيع في المستقبل وتذكر لا تبخلوا ولو بكلمة و شكرا

Kiing
06-18-2015, 00:46
ممكن متلا انه معه بعد تحميل الاكسبيرت اعمله باك تيست تم منه ممكن معه شوف النتائج اللى حققها ؛ طبعا هذا سيكون في زمن الماضي و لازم تحط في اعتبارك تغير تم منه متلا انه ممكن معه الاحداث

Kiing
06-24-2015, 21:40
ممكن متلا انه مع اي من تحميل الاكسبيرت تضعه تم منه متلا انه ممكن معه فى مكانه الصحيح فى فولدر لانه من اي شركة التداول التى تعمل معها تم منه متلا انه معه ذلك تفعل خاصية

OSAMA AMER
06-25-2015, 04:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب اخى الكريم تقوم بعمل باك تيست للاكسبرت وتشوف نتائجه فيها والافضل ان تقوم بعمل ذلك على حساب تجريبى وترى نتائجه قبل ان تستخدمه على حساب حقيقى

Kiing
06-28-2015, 07:02
ممكن متلا انه مع تحميل الاكسبيرت تم منه متلا انه ممكن متلا انه اعمله باك تيست و شوف النتائج اللى حققها ؛ تم منه متلا انه ممكن معه طبعا هذا سيكون في زمن الماضي

0sama
06-29-2015, 16:04

اتفق معك تماما لان الاكسبرتات القديمة لم تعد مواكبة للاحداث الحالية من حركات و سيولة للسوق
و تذبذب و غيرها و لابد من تحديث الاكسبرتات قبل الاعتماد عليها

عاشق الفوركس
07-26-2015, 21:48
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله انا لا انصحك ب العمل على الاكسبيرت خاصة مع شركة انستا وشروط المتاجرة الصعبه بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

andro2016
09-29-2015, 23:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى انت بتجرب الاكسبرت على حساب ديمو مدة مثلا واذا
حقق فعلا ارباح جيدة ممكن تشتغل بية على الحساب الحقيقى اتمنى لك الربح اخى الغالى

sharshabil
10-07-2015, 11:31
الاسبرت لازم او شي انك تنسخه في ملف المنصة من خلال
فتح ملف البيانات و من بعدها تلصفه في المكان المخصص للالكبرتات و تغلق ة تفتح المنصة

snnaky
11-03-2015, 18:41
لما تحب تشتغل على اكسبيرت ويعجبك استراتيجيتة وتحب تجربها بس الأهم انك لما تحب تشتغل على اكسبيرت تبقى عارف هو بيفتجح صفقات لية وفين وامتى وازاى
يعنى مش مجرد يبقى معاك اكسبيرت وخلاص
ولما تحب تجربة وتعرف الى اى مدى هو ناجح ممكن تعمل باك تيست وازاى تعمل باك تيست فى شروحات كتير عن الباك تيست بالصور سواء هنا او على النت

asxqwzdcefv1
11-14-2015, 00:02
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلك من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى واجهت

sham
11-16-2015, 18:33
فعالة بشكل لا يصدق وكذلك بالمعلومات متابعة الكتابة. حقا لم يكن هناك 100٪ أكوراتي شراء واستراتيجية البيع ولكن الممارسة أمتنا جنبا إلى جنب مع استراتيجية واحدة واكتشاف الاستغلال الأمثل لتلك التقنية. إذا ينفذ استراتيجية 90٪ ثم اللحوم الطبيعية الحصول على أرباح جيدة. ولكن علينا أن نتذكر فيما يتعلق المال وكذلك إدارة المخاطر.

waleed shaaban
11-16-2015, 18:54
اسهل الطرق لتجربه الاكسبرت ان تقوم بالعمل ب على الحسا التجريبى و هو مجانى و صديقك الاصح لك و الذى يكذب عليك و بما ان الاكسبرتات تعتبر بالنسبه لى هى طرقه لاشلين و الذين لن يتمكنو م ن المتاجره يوما ا ان لكل وجهه نظر لابد م احترامها

razgallah
11-17-2015, 06:49
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
هو انت عايز الاكسبرت و الا السكربت
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

osama147
11-17-2015, 09:46
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اخي يتم تحميل اي اسكبريت فى الانترنت الى برنامج التداول ومن ثمة
يتم الدخول الى برنامج ويتم اختيار الاسكبريت التى يمكن ان يتم تحربتها
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

thewaytosucsess
11-17-2015, 09:58
اخى موضوع الاسكربتات والتداول الالى وغيره ده انا مش بفضله
لانه مش بيفيد بخبرة اللى هى اهم من الفلوس فى المجال ده

basim
11-17-2015, 10:18
السلام عليكم جميعا
اخي الكريم تستطيع ان تجرب الاكسبرت بكل سهولة وذلك بوضعه
على اي زوج من ازواج العملات وشغل التداول الالي بان يكون الوجه
مبتسم واتركه يعمل ويفتح الصفقات بدون تدخل منك

csebai11
11-17-2015, 11:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مكور اخي على الموضوع
هناك فديوهات كثيرة تشرح طريقة التعامل مع الاكسبرتات و طريقة تجريبها

nadjatalgeria23
11-17-2015, 11:48
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله
وعلمت ماتحت أرضك كعلمك بما فوق عرشك.. ..

dhmo
11-17-2015, 13:41
السلام عليكم جميعا
اخي الكريم تستطيع ان تجرب الاكسبرت بكل سهولة وذلك بوضعه
على اي زوج من ازواج العملات وشغل التداول الالي بان يكون الوجه
مبتسم واتركه يعمل ويفتح الصفقات بدون تدخل منك

الاول لازم نتعلم نعمل يدوي واكيد طبعا اخي مش ممكن حد هنا ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

abdelhakamel
11-20-2015, 23:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الفاضل على هذا الطؤح في حسب رايي ان الاكسبرتات هي المتاجر الالي ولا كني لا عمل عليه ماعليك الى الدخول الى قسم الكسبرتات وستجد مايغنيك عن السؤال
بالتوفيق لكل الاعضاء

مريم ميري
11-23-2015, 15:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اسفة ما اقدرش اساعدك بهدا الموضوع لاني عمري ما جربت اشتغل على الاكسبيرتات
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

ana3araby
11-23-2015, 15:57
السلام عليكم اخى الكريم لتجربة الاسكربت هناك طريقتان اما التجربة على حساب ديمو او انك تعمل للاسكريبت باك تست وانا شخصيا بفضل الاثنين معا علشان تتاكد من قوة الاسكريبت من عدمه

foreex
11-23-2015, 16:01
شكرا لعىا لمضووع عموما اخى الكريم لا افضل التعامل بالاكسبيرتات السوق

محتاج خبره والخبره بتكون من خلال التداول اليدوى فقط مش الاكسبيرتات

والله المستعان

mohamed ghardallou
11-23-2015, 16:02
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه أنا لا أعرف معنى ال-الإكسبرتات

engaym
11-23-2015, 16:05
السلام عليكم اخى ممكن ان تجرب الاكسبريتات فى الحساب التجريبي واذا ثبت مصداقيتها يتم تحجربتها
على الحساب الحقيق ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

مريم ميري
11-23-2015, 16:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته عمري ما جربتها ومعنديش فكرة عنها للاسف
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

ppttss
11-23-2015, 17:04
يمكن ان يكون هذا لابد وان تعرف بان الاكسبرتات تلك تعتبر مربحة بس يجب ان تعرف كيف انت تحملها على الشارت بطريقة صحيحة حتى يشتغل بطريقة صحيحة حتى يشتغل صح

mbe
11-24-2015, 13:52
نعم يمكن أن تكون نقطة جيدة وكذلك لاحظت من التجار كل الطازج الذي ترغب في أن تصبح تاجر كبير داخل الفوركس. جيد تاجر دراسة دائما على أخطائهم وحتى تصحيح هذه في الوقت المناسب. هم بأي حال من الأحوال تكرار هذه في تداول وهكذا يتعلمون الكثير عن عيوبها. وهذا هو السبب في أنها تجعل القادمة أفضل من النقد الاجنبى.

marwanadam
11-24-2015, 15:12
ما عليك اخى بعد ان تحمل الاسك,, ان تقوم بان تفعيل على المنصة
وان تقوم بتشغليه ونصيحى لك ان تتعمل معه فى الحساب التجريبى فى الاول الى حين ما ترى عمله
وبتوفيق

asx1
11-27-2015, 19:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

heroo252
11-27-2015, 19:46
بلاش تعتمد على الاكسبرتات لان برامج التداول الالى دىى ممكن تقلب حسابك
وتفتح وتغلق صفقات مع نفسها بطرييقه خطأ ده برنامج مش عقل حقيقى يعنى

houssemmidou4
12-03-2015, 13:56
لم يسبق لي ان قمت بتحميل اكسبرت او تشغيله لانني دائما اعتمد على نفسي في التداول
كما انصحك بتعلم التحليل الفني و الاساسي و سوف تدرك ان تحقيق ارباح امر في غاية السهولة

adamarwan
12-03-2015, 14:38
ممكن ان تجب التداول الالى فى الحساب التجريبى الى ان تتعرف عىل صدقه
وعلى الكيقبة التى يتم الدخلو فى الصفقى فيها ومن الافضل ان تحاول ان تتداول بشكل عادى اخر

abo_yehia
12-03-2015, 14:59
تحميل الاسكبيرت ووضعه في المجلد الخاص بيه ثم تفعيل المتاجرة الاليه وعمل باك تست له لفتره اللي حضرتك عايزه وانا عموم لا احب العمل بهذه الطريقة لكن العلم بشئ ولا الجهل بيه تقبل مروري و احترامي الشديد

latraaa
12-03-2015, 19:37
يا أخي الكريم، لله الحمد الشركة تقدم فرصة قيمة للتجريب و هدا من خلال الحساب التجريبي و الدجي يمكنك من أن تجرب ما تريد من استراتيجيات و اسكريبات و على المباشر أي على السوق الحقيقية، لدا سارع لفتح حساب تجريبي

Zezobebo3
01-27-2016, 04:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
وبعد ذلك تفعل خاصية المتاجر الالى بالضغط عليها من الشارت وبعدين بتسحب الاكسبيرت على الشارت

hmadnahox
01-27-2016, 05:54
السلام عليكم ورحمة وبركاته
يا اخي الكريم انا والله لم اقم بتجربة اي اكسبيرت للاسف لاني لست مهتم بتلك الامور
والله الموفق والمعين

never5
01-28-2016, 18:15
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

khalefamohamed
01-28-2016, 18:52
اخى لكى تجرب الاكسيريتات عليك بالذهاب لقسم الشروحات ومعرفه الطريقة
بالرغم انى لا انصحك بذلك لأن السوق يحتاج الى شخص خبير بالتداول
ويستطيع التعامل معه

Bassem Hassani
02-02-2016, 10:14
الاسكبرتات فى المنصه بتتركب من خلال ملف المنصه الموجود على القرص سى او القرص الى عليه ويندوز الخاص بيك هتلاقى اسم المنصه وفيه ملف خاص بالاكسبرتات من خلاله تقدر تحط فيه اى اكسبرت انت حصلت عليه من الانترنت او اى مكان اخر وبيعمل بدون اى مشاكل بناء على طبيعة عمله .

otmani
02-12-2016, 12:25
الاكسبيرت هي روبوت التداول يقوم بفتح الصفقات تلقائيا
عليك فقط تثبيته على الميتاتريدر

starnew
02-12-2016, 14:50
شكرا لك اخى الكريم لطرح موضوعك الفريد من نوعه لان يوجد بعض الاعضاء يوجهون مثل هذه المشاكل وموضوعك سيفيد الجميع بشكل عام وافادنى انا بشكل خاص بالتوفيق للجميع

nuclear2010
02-13-2016, 00:03
السلام عليكم جميعا
فعالة بشكل لا يصدق وكذلك بالمعلومات متابعة الكتابة. حقا لم يكن هناك 100٪ أكوراتي شراء واستراتيجية البيع ولكن الممارسة أمتنا جنبا إلى جنب مع استراتيجية واحدة واكتشاف الاستغلال الأمثل لتلك التقنية. إذا ينفذ استراتيجية 90٪ ثم اللحوم الطبيعية الحصول على أرباح جيدة. ولكن علينا أن نتذكر فيما يتعلق المال وكذلك إدارة المخاطر
تقبل مرورى

talel babchia
02-13-2016, 00:59
وبعد ذلك تفعل خاصية المتاجر الالى بالضغط عليها من الشارت وبعدين بتسحب الاكسبيرت على الشارت..................................... التوفيـــق ,للجميع

never10
02-14-2016, 21:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

dhmo
02-15-2016, 23:46
وبعد ذلك تفعل خاصية المتاجر الالى بالضغط عليها من الشارت وبعدين بتسحب الاكسبيرت على الشارت..................................... التوفيـــق ,للجميع

افضل دائما العمل اليدوي مع الخبره وهنا مش ممكن حد هنا ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

ayman-m
02-15-2016, 23:53
هناك العديد من الاسكربتات فهناك منها ماهو ناجح واخر لا
لذالك يجب عليك بعد تركيب الاسكربت ان تقوم بعمل باك تست
وتقوم بمراقبه النتائج
وشكرا

عبد الرحيم رافا
02-16-2016, 01:53
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بالجميع معنا في المنتدى الرائع و امسية سعيدة للجميع
قم بالضغط على زر في الاعلى للمنصة و ستر انه يشبه قارئ الفيديو او قارئ الصوت

معتصم سباعنة
02-16-2016, 16:19
لا افضل العمل على الاكسبيرتات اخمي انصح بالتحليل الفني
اتمنى لك دوام التوفيق والتقدم والنجاح
تقبل مروري

noarh
02-23-2016, 04:49
نعم الفوركس هو الأكثر ربحية واسعة العمل طراد العالم. تريد النجاح في حياتك تحتاج إلى حسن فهم النظام التجاري وجيدة تعلم كل الترام والشرط. الدراسة نظرا للكم عن نظام المتاجرة في الفوركس.

nohay
02-24-2016, 08:43
نعم من الواضح أن الخطر هو عنصر من كل الأعمال التجارية المالية التي الغرض من ذلك هو الربح، ويجب أن لا تأخذ من خطر ثم لا يمكن أن تحصل على أي مبلغ وسيم، لأنه أكثر بكثير خطر أكثر بكثير الربح، وبالتالي المضارب فول العظيم والإنجازات يجب أن تأخذ خطر .

---------- Post added at 05:43 AM ---------- Previous post was at 02:53 AM ----------

لن تتمكن من القيام التداول جيد جدا ثم ويمكن أن تكسب ربح ثابت جيدة للغاية من هذا العملكثر وزيادة خبرته التداول عليه أكثر و أكثر على حساب تجريبي، مما يساعد على النظر في الدخول وعلاوة على ذلك عوامل الخروج. حتى هذه الخطة لديها الكثير معتمد.

joker7diaa
02-24-2016, 09:09
من اجل تحميل الاسكريبت تحتاج الى سيرفر ويمكنك شراه من شركة انستا فوركس توفره بسعر معقول وهو 40 دولار اعتقد
والسكربت يعمل بشكل تلقاي لذلك من الافضل تدربته لفترة كافية قبل العمل عليه

zizo199
03-21-2016, 17:46
السلام عليكم

prince9096
03-21-2016, 17:58
السلام وعليكم ورحمه الله والبركه ,شكرا اخي الكريم علئ الموضوع المميز , واتمنئ ان تكرمنا بالعديد من المواضيع الاخرئ ان شا الله

harimeche
03-21-2016, 18:07
أهلا أخــــي ..

هنــــــــــاك قسم خـــاص بهده الأشياء

ممكن تدخل له وستستفيد إن شاء الله

هـــــــــــا هو رابط القسم

http://forex-masr.com/forumdisplay.php?19-Automated-Trading-Systems

مع التحية وبالتوفيق

mhamadfor
03-25-2016, 19:48
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

newlookmostafa
03-26-2016, 12:16
لا ينصح بالتداول بالاكسبرتات لانها ممكن تخسر كاى متداول فالتعلم والتداول افضل
تقبل مروروورى
تحياااااااتى

mhmd.hmdy
03-26-2016, 12:29
انا فى المجال من اربع سنوات ومع ذلك مش بشتغل فيها خالص
لانى عارف اخطاراه وان العقل البشرى افضلم ن اى طريقه تانيه من طرق التداول
بما فيها الاكسبرتات

aissahd
03-26-2016, 13:13

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربييجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

latraaa
03-26-2016, 15:58
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و اقول لك أنه يمكنك أن تجرب ما تريد من خلال المنصة التجريبية أو الحساب التجريبي، كما يمكنك أن تحقق ما تريد من التجارب على الحساب التجريبي

عاشق الفوركس
03-26-2016, 16:39
اولا انا دئما اشدد وانصحك اتلتجدار ب الابتعاد على الاكسبيرت لكن من ناحية التجربة انت عندك الحساب الديمو جرب عليه ما تريد ووقت ما تريد ....بالتوفيق لك ولكل الاعضاء ان شاء الله

mohamedforex4
03-29-2016, 21:16
ايوه ايوه فهمت . الاكسبيرت . ده نظام الي للتداول بس انا جربته ومش تمام خالص بس تعرف ليه . :) !!!
لان الاكسبيرت ده نظام جاامد والسوق نظاام مرن . والاثنين لا يتفقان معا فهمت . :) !!!

ملاك الروح
03-30-2016, 17:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم تستطيع فحص بعمل باك تست (فحـــص الاستـــراتيجية)
اتمنى لك التوفيق

mohamedforex4
03-31-2016, 22:38
بعد لما تركب الاكسبيرت علي المنصه . في زر فوق الي الاعلي اسمه التداول الالي. او بالانجلبيش اسمه
اوتو تريد . يعني انت كده بتسمح للروبوت ان يتداول مكانك بحسب طريقه عمله فهمت :)

ali20
04-01-2016, 00:49
الاكبسيرات عايزة طرية خاصة للتدال ليست الاكسبيرات سهل التدول ها . بس اهم فى الفركس انه بكون فة معلمات عن الاكسبرات
لانا صعبة شوية وبكج يجب انه تعلم الاكسبيرات

ayoubfc
04-01-2016, 00:50
تيست الا ان الواقع يكون مغاير بسبب عدم تحديث و مواكبة هذا الاكسبيرت للتطورات الحالية
الرد السريع على هذه المشاركة إضافة رد رد مع اقتباس رد مع اقتباس إقتباس متعدد لهذه المشاركة شكراً
04-28-2015 09:29 PM #3
ahmedibrahim258259 ahmedibrahim258259 غير متواجد حالياً
خبير فوركس مصر

الصورة الرمزية ahmedibrahim258259 تاريخ التسجيل
Dec 2013
Accumulated bonus
2365.60 USD
شكراً
0
بسم الله الرحمن الرحيم بتعلم ليه باك تيست وتشوف اداوءه من خلال فترات زمنية معينة انت بتحددها وتبدأ تجربته على الحساب الديمو فترة لاتقل عن شهر
تقبل مروري
الرد السريع على هذه المشاركة إضافة رد رد مع اقتباس رد مع اقتباس إقتباس متعدد لهذه المشاركة شكراً
04-28-2015 10:38 PM #4
Abdelhedi Abdelhedi غير متواجد حالياً
خبير فوركس مصر

الصورة الرمزية Abdelhedi تاريخ التسجيل
Mar 2015
Accumulated bonus
387.70 USD
شكراً
0
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد :
هناك فيديو عليك التعلم منه في اليوتيوب و الله مستعان و شكرا
05-17-2015 11:49 AM #5
ahme01 ahme01 غير متواجد حالياً
Banned

الصورة الرمزية ahme01 تاريخ التسجيل
May 2015
Accumulated bonus
45.30 USD
شكراً
0
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله
وعلمت ماتحت أرضك كعلمك بما فوق عرشك.. ...
05-21-2015 05:05 PM #6
samieh samieh غير متواجد حالياً
خبير فوركس مصر

الصورة الرمزية samieh تاريخ التسجيل
Jun 2013
Accumulated bonus
525.30 USD
شكراً
2
Thanked 25 Times in 24 Postsإرسال رسالة عبر Yahoo إلى samieh
السلام عليكم

scalping who makes
the forex knee

05-21-2015 08:05 PM #7
noor eldyen noor eldyen غير متواجد حالياً
Banned

الصورة الرمزية noor eldyen تاريخ التسجيل
May 2015
Accumulated bonus
262.90 USD
شكراً
0
05-29-2015 10:56 AM #8
almared13 almared13 غير متواجد حالياً
عضو ماسى

الصورة الرمزية almared13 تاريخ التسجيل
May 2015
Accumulated bonus
212.45 USD
شكراً
2
السلام عليكم
مشكور اخي على تقديمك لهده النصائح المهمة في المتاجرة و كيف نستفيد منها في عملنا
و اتمنى ان نرى الجديد في مواضيعك دائما اخي الغالي سلام
06-16-2015 11:54 PM #9
mechanical mechanical غير متواجد حالياً
خبير فوركس مصر

الصورة الرمزية mechanical تاريخ التسجيل
Jun 2015
Accumulated bonus
576.50 USD
شكراً
3
السلام عليكم ... انت ممكن تلاقي اللي انت عايزو علي المنتدي التعليمي ... والمواقهع اللي عل

latraaa
04-01-2016, 22:02
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و على الراي و على المعلومات الراقية التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إ ن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله