PDA

View Full Version : ماهي هي طريقتك المفضلة للمتاجرة

Pages : [1] 2

Nabil Wagdy
04-18-2015, 12:28
السلام عليكم

الطريقة الاولى .. تحديد الاهداف والاستوب لوز

الطريقة الثانية .. الهيدج

الطريقة الثالثة .. التبريد

الطريقة الرابعة .. اسكالبينج ( والاسكالبينج بيوجد من يستخدمها بأستوب ويوجد من يستخدمها بدون استوب )

takirg
04-21-2015, 12:54
روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
نترقب المزيد من جديدك الرائع
دمت ودام لنا روعه مواضيعك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

ahmedibrahim258259
04-22-2015, 12:44
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا وانا بحمي حسابي من الخسارة الكبيرة من خلاله
تقبل مروري

haphop
04-22-2015, 12:45
السلام عليكم ورحمه الله
انا شخصيا افضل الطرسقه الاولي وهي تحديد الاستوب لوز وتحديد الهدف واتمني لللجميع التوفيق انشاء الله

user_21
04-22-2015, 12:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

الاصيل
04-22-2015, 12:46
وعليم السلام
انا بالنسبة لى عندما بدات الفوركس لم اكن اعرف اى طريقه ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة شهر تقريبا
وعندما بدأت اتعلم الطرق و التحليلات و الموشرات و التوصيات تحولت النتائج الى سلبيه اكثر مما توقعت ولا ادرى ما السبب
تمنياتى بالتوفيق

abdelaziz 10
04-24-2015, 00:24
انا شخصيا اتاجر بالتحليل الكلاسيكي ورارى ان هذا الاسلوب بقي وسبقى الافضل
انما الاكيد ان التحليل الكلاسيكي لن ينجح من دون ادارة لراس المال دقيقة

ali.22595
05-12-2015, 21:40
اخى الفاضل انا بشتغل بالطريقة الاولى تحقيق الاهداف وبضل النقاط القليل الا
اذا اتاحت لى الفرصة معا طبا الاستوب لوز والتيك بروفيت لاهميتهم لكل متداول

مامون سباعنة
05-12-2015, 22:44
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم اخواني
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على سؤالك ... اخي انا اعتمد في متاجرتي على استراتيجية الواافي انها ممتازة
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي

big.pharaoh
05-12-2015, 22:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..انا عن نفسي بحب اشتغل اوقات سكالبينج واوقات بشتغل يومي مع تحديد الاهداف بس مش بحب اشتغل بستوب لوس انا عارف انه خطر بس مش بحب الاستوب لوس .. انا بشتغل بتعزيزات

osama147
05-12-2015, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي كل واحد لة طريقة التى يحس انه تادي به الى الربح الاكيد ولكن يجب ان ننصح بعضنا فى الطرق السليمة والواضحة التى تأدي الى مربح
تقبل مروري

al-Mashhadani64
05-12-2015, 23:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا افضل السكالبنج بالتداول لان ربحه سريع ويجعلك لاتنتظر طويلا وتجلس امام الحاسبه لساعات خذ الربح واخرج افضل طريقه وشكرا

masry928
05-15-2015, 12:56
ياجماعه تاجروا بمبالغ كبيرة شويه الفوركس مش لعبة حظ والمبالغ الصغيرة بتكون صعب جدا تقف قصاد التذبذب العالى لازم يكون عندنا هدف كبير شويه لو سمحتوا

tabaki
05-16-2015, 13:00
انا بصراحة حاولت تعلم الكثير من الاساليب للتحليل ولكن وجدتها غير فعالة كثيرا ومربحة
الان انا اجرب مؤشرات كثيرة في التجريبي للحصول على توليفة جد رائعة مربحة وسهلة

tefa.brave
05-16-2015, 13:02
بسم الله الرحمن الرحيم

اكيد فعلا كلامك جميل جدا وكوضوع مرتب ومميز و لتعم الفائدة على الاعضاء جميعا
شكرا ليك على الاهتمام ويارب دئما يوفئك فى الموضيع

ahme01
05-17-2015, 13:24
كفيت و وفيت موضــــــــــــــــوع شامل فجزاك الله خيرا
على هذا الجهد المبــــــــــــــذول
بارك الله فيك يا خبيـــــــــــــــــر فـــــــــــــوكس مصر
سلمت الأيادي

modr2015
05-17-2015, 13:49
اكتسبت استراتيجيات سكالبينج شعبية كبيرة فى ايامنا هذه. ونحن هنا فى فوركس فور ارابس نرحب بك لاكتشاف مجموعتنا المجانية والمتزايدة من*.

ilyes chaieb
05-18-2015, 10:17
انا استعمل الهيدج الا في حالات الخسارة الكبرى يعنى لما ايأس من الصفقة و تجنب للاغلاق على الخسارة استعمل ساعتها الهيدج و بصراحة انا لست خبير في هذا النظام

ramdani
05-18-2015, 11:30
اخوانى الكرام اقدم لكم اليوم طريقة سهلة وبسيطة جدا للمتاجرة باستخدام المستويات السعرية الزمنية

وبدون التعقيد فى شرح مفاهيم ومصطلحات يراها البعض انها غير مفهومة

سندخل مباشرة فى شرح الطريقة بخطوات عمل واضحة ونسأل الله التوفيق والسداد

خيرالدين مهدي
05-18-2015, 13:51
السلام عليكم

الطريقة الرابعة .. اسكالبينج ( والاسكالبينج بيوجد من يستخدمها بأستوب ويوجد من يستخدمها بدون استوب )................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..................................................

magic777
05-18-2015, 15:10
اكتسبت استراتيجيات سكالبينج شعبية كبيرة فى ايامنا هذه. ونحن هنا فى فوركس فور ارابس نرحب بك لاكتشاف مجموعتنا المجانية والمتزايدة من*.

هيا طرق الاسكالبنج اخي بالفعل من اخطر الطرق للعمل في المجال ده ولازم المتاجر هنا يعرف ايه هو الاسلوب الجيد الي بيه يقدر يعمل ولكن الاهم
البعد عن الطرق الخطره دي احسن

ehabbob
05-18-2015, 15:12
طيب فين شرح كل طريقه

egyptian200100
05-18-2015, 15:17
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
افضل طريقه بالنسبه لى هى الهيدج
وافك الهيدج فى وقت الاخبار
لان حركة لسوق تصبح عنيفه
مشكور
وتقبل مرورى

samieh
05-21-2015, 18:50
السلام عليكم
والله يا اخى لكل حادث حديث بمعنى الصفقة العادية بضع ليها اهداف واستوب
واوقات لما اكون خسران مثلا ومتأكد من رجوع السعر ممكن ادخل صفقة هيدج واروح لاغى الاستوب
اما الاسكالبينج فله ظروف خاصة لم تأتى بعد لكى اتاجر به

Kiing
06-03-2015, 16:38
ممكن متلا انه انا بالنسبة لى عندما بدات الفوركس تم منه متلا انه ممكن معه لم اكن اعرف تم متلا انه مع طريقه ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة ممكن منه مع اي من شهر تقريبا

مينا جابر
06-03-2015, 16:56
ﻞﻀﻓﺍ ﺔﻘﻳﺮﻃ ﺔﻓﺮﻌﻤﻟ ﻝﺪﻌﻣ ﻖﺣﺎﺑﺭﺍ ﻦﻣ ﻝﻼﺧ ﻚﺗﺮﺒﺧ ﻲﻫ ﺱﺎﻴﻗ ﻯﺪﻤﻟﺍ ﺎﻨﻠﻜﻓ ﺎﻨﻫ ﻦﻣ ﻞﺟﺍ ﺢﺑﺮﻟﺍ ﺖﻌﻤﺳ ﺍﺮﻴﺜﻛ ﺓﺭﺪﻘﻤﺑ
ﺲﻛﺭﻮﻔﻟﺍ ﻢﻟ ﻝﻭﺍﺪﺗﺍ ﺏﺎﺴﺤﻟﺎﺑ ﻲﻘﻴﻘﺤﻟﺍ ﻲﻨﻜﻟ ﻥﺮﻤﺗﺍ ﻞﻛ ﻡﻮﻳ ﻰﻠﻋ ﺏﺎﺴﺤﻟﺍ ﻲﺒﻳﺮﺠﺘﻟﺍ

chirikhan
06-05-2015, 10:02
انا لا افضل الهيدج ولا المضاعفات لانها اساليب لازمها في رايي راس مال ضخم جدا للربح
ايضا اضف الى ذلك ان الربح من الهيدج والمضاعفات يكون صغير لصغر العقود فيها

alaa ali
06-05-2015, 10:04
اهلا بكم
اخبرنا عن الطريقة التى تتداول بها التى تجعلك تحقق كل هذه الارباح من التداول بالعملات الاجنبية
بالتوفيق

مصراوى
06-05-2015, 10:12
طرق الاسكالبنج اخي بالفعل من اخطر الطرق للعمل في المجال ده ولازم المتاجر هنا يعرف ايه هو الاسلوب الجيد الي بيه يقدر يعمل ولكن الاهم

ziyaddn
06-05-2015, 13:15
واوقات لما اكون خسران مثلا ومتأكد من رجوع السعر ممكن ادخل صفقة هيدج واروح لاغى الاستوب

faisseli
06-05-2015, 13:37
هيا طرق الاسكالبنج اخي بالفعل من اخطر الطرق للعمل في المجال ده ولازم المتاجر هنا يعرف ايه هو الاسلوب الجيد الي بيه يقدر يعمل ولكن الاهم

ibrahim forex
06-05-2015, 14:10
الطريقة المفضلة للمتاجرة هى ان تكون على خبرة كافية وان تختار الاستراتيجية المناسبة التى من خلالها تقدر
ان تحقق ارباح وان تحدد الاهداف وتحتار الستوب لوز حتى تحمى حسابك

Eslam Anwar
06-09-2015, 13:19
على ما اعتقد يا اخي الفاضل اني من الناس اللي بافضل السكالبنج بالتداول لان ربحه سريع ويجعلك
لاتنتظر طويلا وتجلس امام الحاسبه لساعات لاخذ الربح واخرج افضل طريقه وشكرا

ynwa1892
06-09-2015, 13:25
السلام اخي
افضل ان احدد الاهداف واضع الستوب لوز وبالمناسبة انا اضع اهداف ب 40 نقطة ولا اتعداها لاني اخاف من ارتداد السوق
وفقك الله

MEDHAT MOUSTAFA
06-09-2015, 13:59
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

abdougagi
06-11-2015, 15:04
تحديد الاهداف هي نقطة الدخول و الخروج والاستوب لوز هي حد وقف الخسارة
الهيدج هو فتح صفقتين متعاكستين في الاتجاه
السبريد هو الفرق بين البيع و الشراء
الاسكالبيغ هو خطف نقاط قليلة و الخروج بسرعة
اتمنى ان اكون قد افدتك

abukhatab
06-11-2015, 15:55
روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

---------- Post added at 03:55 PM ---------- Previous post was at 03:37 PM ----------

روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

a7med sniper
06-11-2015, 16:20
كل متاجر واسلوبه وجرب لفتره كبيره من اجل التعرف ايه الاسلب اللى انت تقدر تكن متميز به داخل هذا السوق وده الاهم والله المستعان

وبالتوفيق لكم فى هذا السوق وبالتوفيق

محمد السيد
06-11-2015, 16:41
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الطريقة الاولى .. تحديد الاهداف والاستوب لوز
هي طبعا الطريقة الأساسية .. اما الطريقة الثانية .. الهيدج فهذه لا استخدمها الا في حالة عدم تمكني من تحديد الاتجاه على وجه الدقة

razgallah
06-11-2015, 16:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الطريقة الرابعة .. اسكالبينج ( والاسكالبينج بيوجد من يستخدمها بأستوب ويوجد من يستخدمها بدون استوب )
هي اهم الاستراتيجيات
فالمقولة الشهيرة تقول السكالبينج هو الوحيد الذي سيجعل السوق يركع

magic777
06-11-2015, 17:49
كل متاجر واسلوبه وجرب لفتره كبيره من اجل التعرف ايه الاسلب اللى انت تقدر تكن متميز به داخل هذا السوق وده الاهم والله المستعان

وبالتوفيق لكم فى هذا السوق وبالتوفيق

اكيد اخي علشان لازم الاول انك تفهم المجال الي انت فيه كويس اوي وبعد كده تتعلم وتاخد بالاسباب انك يكون ليك طريقه عمل جيده واسلوب متاجره وفهم
وخبره تواصل النجاح وتحقيق الربح بهم

osama147
06-11-2015, 17:53
اخي انا شخصياا افضل ان اتاجر وقت صدور اخبار ايجابية فهي تكون اسرع بربح واضمن
ولكن يوجد اشخاص يرفضون التجارة وقت الخبر لكل شخص طريقة معينة
تقبل مروري

abukhatab
06-11-2015, 19:23
روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

---------- Post added at 07:22 PM ---------- Previous post was at 07:21 PM ----------

اخي انا شخصياا افضل ان اتاجر وقت صدور اخبار ايجابية فهي تكون اسرع بربح واضمن
ولكن يوجد اشخاص يرفضون التجارة وقت الخبر لكل شخص طريقة معينة
تقبل مروري

---------- Post added at 07:23 PM ---------- Previous post was at 07:22 PM ----------

اكيد اخي علشان لازم الاول انك تفهم المجال الي انت فيه كويس اوي وبعد كده تتعلم وتاخد بالاسباب انك يكون ليك طريقه عمل جيده واسلوب متاجره وفهم
وخبره تواصل النجاح وتحقيق الربح بهم

MOHAMED in forex
06-11-2015, 19:26

omar samy
06-11-2015, 21:23
روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

iponcho
06-11-2015, 21:29
بسم الله الرحمن الرحيم
.انا عن نفسي بحب اشتغل على حسب الأوقات مع تحديد الاهداف لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

atmoul
06-11-2015, 21:32
طريقتي في التداول أخي هي أني احدد الهدف والستوب لا أعتمد على التبريد ولا التعزيز ولا أدخل إلى صفقات الهدج لأن هذه الطرق يتم اللجوء إليها حينما لا تعريف إتجاه السعر ف تستخدمها

ahmed haggan
06-12-2015, 02:07
يجب أن يكون المرء خبيراً أو حتى جيداً لكي يستخدم الفوركس
وإذا توفر هالأمرين كل شيئ راح يكون تمام وطبعاً بالممارسه ومتابعة الشروحات
تح ــيااتي لك

tabaki
06-15-2015, 11:28
افضل بصراحة اني اتاجر بالمؤشرات ولكن كتوليفة قوية وليس مؤشر واحد واثنين
بالتالي العمل على اساس نظام مؤشرات يكون يعطي اشارات جد قوية ومتفق عليها

mechanical
06-16-2015, 21:21
السلام عليكم .... التحليل الني علي الفريم 4 سعات وخصوصا الشموع اليابانية فهي من الممكن ان تعطي اشارات دخول كويسة جدا
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

Kiing
06-24-2015, 07:16
ممكن متلا انه مع الفوركس ممكن متلا انه لم اكن اعرف اى طريقه تم منه متلا انه لم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة شهر تقريبا اي انه متلا ممكن معه ان بدأت اتعلم الطرق

ahmed900
06-24-2015, 07:20
هل تعلم:الثعبان ليس له آذان ظاهرة ولكنه يسمع عن طريق موجات الصوت التي يلتقطها لسانه ويترجمها لآذانه الداخلية

هل تعلم:من الغريب والمدهش أن الصرصور، بعد احتكاكه بالإنسان، يسارع الى مخبئه لتنظيف نفسه

هل تعلم:ذكر الباعوض لايلسع الانسان او اى حيوان لانه ينغذي على
عصارات النباتات والازهار اما الاناث فهي التي تقلق نوم الكثيرين منا لأنها تعيش على امتصاص الدماء لتجد طعامها جاهزاَ

هل تعلم:السم المميت الذي يفرزه أخطر أنواع قنديل البحر، الذي يعيش قرب سواحل استراليا، يقتل رجلا خلال مدة لا تتجاوز أربع دقائق.. ومع ذلك فهذا الحيوان الرخوي البحري تلتهمه السلاحف البحريه التي يشبه فمها المنقار، دون أن يلحق بها أي أذى

اهل تعلم:لكوبرا الهندية عبارة عن حية من اخطر الحيات لأنها إذا عضت الإنسان قتلته في الحال ومع ذلك فهي لا تحب الاعتداء على الناس ولاتفكر في قتل الإنسان أو الحيوان ألا إذا فكر في الاعتداء عليها وهي كمعظم الثعابين تعطي التحذير قبل أن تفكر في الهجوم على عدوها

ayoub321
06-24-2015, 07:23
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
أنا اتبع الطريقة الأولى أخي الكريم تقبل مروري
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

Kiing
06-27-2015, 18:51
ممكن متلا انه بالنسبة لى عندما بدات الفوركس تم منه متلا انه ممكن معه متلا انه لم اكن اعرف اى طريقه تم منه متلا انه ممكن ان تكن لى خبره تم منه متلا انه كانت النتائج جيده

ASMAA TAHA
06-28-2015, 05:26
انا افضل الطريقة الرابعة وهى الاسكالبينج لانها الطريقة المفضة بالنسبة لى كمبتدئة لان صفقات الاسكالبينج تكون قصيرة جدا وتكون وقتها قصير لا تستغرق ساعة مثلا فهى مثالية جدا للاشخاص المبتدئين وانا انصحهم بها

valencia
06-28-2015, 18:15
وضع الهدف و الستوب لوز من الضروريات
التي يجب عدم الاستهزاء بها فهي سبب ربحنا وخسارتنا

toujani95
06-28-2015, 18:51
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي الكريم على الموضوع و النصاءح الراءعة خزاك الله كل الخير

hhpr1212
06-28-2015, 18:59
روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

firos007
06-28-2015, 19:04
انا افضل المتاجرة بواسطة الاسكالبينج مع عدم تحديد ستوب لوز
لاني اعتقد انه من اسرع اسباب و مسببات الخسارةبشكل خاص

۰۪۫M۪۫۰۰۪۫A۪۫۰۰۪۫X۪۫۰
06-28-2015, 19:05
السلام عليكم

hellelali2
06-28-2015, 19:07
ياجماعه تاجروا بمبالغ كبيرة شويه الفوركس مش لعبة حظ والمبالغ الصغيرة بتكون صعب جدا تقف قصاد التذبذب العالى لازم يكون عندنا هدف كبير شويه لو سمحتوا:ok:

Wassa04
06-28-2015, 19:08
مرحبا اخي الكريم بالنسبة لي حسب الوضعية
التي انا فيها بالتوفيق لك و للجميع تقبل مروري

ali20
06-28-2015, 19:10
يوج عنى طرق كثيرة جدا ناجحة ىف لفورس افضل طرية لك ف السوق ان التاجر يكون عنجه معرفة عن تحليل فى كويس يعنى نشتغل على تحليل فنى
ويب ه يكون فى السوق معرفة ايضا عن تحليل فنى

yacrao
06-28-2015, 19:10
طبعا بدون تفكير تحديد الاهداف والستوب لوز لانها الانجع الى حد الساعة بدون اي نقاش اخي الكريم واكدت هاته الطريقة نجاحها من بين الطرق الاخرى جميعها

OSAMA AMER
06-28-2015, 19:47
الســـلام عليكـــم ورحمـــة الــلــه وبركـــاته مرحبا بكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب الاسكالبينج لا غنى عنه فى المتاجرة اخى الكريم ولكن فى كل حال لابد من التحليل الفنى ومعرفة الدعوم والمقاومات قبل الصفقة

chirikhan
07-02-2015, 15:42
انا احب الكثير من اساليب التحليل ولو اني شايف ان اتقانها لازمه وقت طويل وتجارب
بالتالي التحليل الكلاسيكي مثلا لازلت اخطا في رسم ارتكازاته الفنية وهذا امر جد سيء

عنتر
07-02-2015, 15:51
اخبرنا عن الطريقة التى تتداول بها التى تجعلك تحقق كل هذه الارباح من التداول بالعملات الاجنبية
بالتوفيق

snnaky
07-31-2015, 00:53
الحقيقة طريقتى هى خليط من كل هؤلاء ولكن مع عدم استخدام وقف الخسائر واجيد التعامل بأدواتى الخاصة فى تحديد وتوقع الأهداف سواء الصعودية او الهبوطية وعلها اقوم بتحديد صفقاتى واستخدم ايضا الهيدج والتعزيز والتبريد والمضاعفات كلا فى حينة وبما يتناسب مع الموقف ولا اترك نفسى وصفقاتى للسعر بل اتحكم انا فى سير الصفقات
الحمد لله

marem20007
07-31-2015, 04:08
انا بحب المتاجرة عن طريق المضاعفات اي اني كل عدد معين من النقاط اضاعف الصفقة حتي اكسب عدد معسن من النقلط

Forex Story
08-11-2015, 06:22
اخي كل واحد لة طريقة التى يحس انه تادي به الى الربح الاكيد ولكن يجب ان ننصح بعضنا فى الطرق السليمة والواضحة التى تأدي الى مربح
تقبل مروري

chelsea1
08-11-2015, 18:00
للاسف اخي ليس لدي معلومات دقيقة لافيدك بها حول افضل طريقة لي
ان شاء الله تلاقي اجابة من باقي اعضاء المنتدى

aboubakr el ayach
08-11-2015, 20:06
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته. في الحقيقة أنا شخصيا أقوم بعمل أي طريقة حسب المؤشر والزوج، بحيث قد أعتمد على نوع واحد في كل زوج مناسب، أي لكل زوج ومؤشر طريقته في التداول. تحياتي وتقبل مروري.

chelsea1
08-12-2015, 17:51
للاسف اخي الكريم ليس لدي معلومات دقيقة بخصوص الطريقة الافضل
ان شاء الله تلاقي اجابة من باقي اعضاء المنتدى

rifi
08-12-2015, 18:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم

yansane
08-12-2015, 19:07
انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا وانا بحمي حسابي من الخسارة الكبيرة من خلاله انا اعتمد في متاجرتي على استراتيجية الواافي انها ممتازة تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح

---------- Post added at 04:07 PM ---------- Previous post was at 04:05 PM ----------

انا شخصيا افضل الطرسقه الاولي وهي تحديد الاستوب لوز وتحديد الهدف انا عن نفسي بحب اشتغل اوقات سكالبينج واوقات بشتغل يومي مع تحديد الاهداف بس مش بحب اشتغل بستوب لوس انا عارف انه خطر بس مش بحب الاستوب لوس واتمني لللجميع التوفيق

casa
08-12-2015, 19:44
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته أنا عضو التحقت مؤخرا بالمنتدى و ارغب في اكتساب خبرة في مجال الفوركس
لذا أهيب بكم أصدقائي الأعزاء أن تقدموا لي النصح والمساعدة حتى ابلغ المستوى المطلوب

abdulmajeed-niz
08-12-2015, 20:41
صريقة الاستوب لوز هي طريقتي المستخدمة ولم اجرب غيرها وكل شخص وطريقته المفضلة وحسب ما يرى... طرح ممتاز ولو كان تقدر تشرح ايهم افضل من وجهة نظرك ولماذا كان الموضوع سيكون افضل

RomanyMoreed
08-15-2015, 14:15
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

مشكلة الطرق دي هي ان الهيدج غير مسموح بية لحسابات البونص والتبريد محتاج رأس مال كبير اوي بالنسبة لي بشتغل انتر داي عادي

andro2015
08-18-2015, 15:42
انا لا افضل هذا انا لا استخدم الاستوب لوز او اى شء انا اقوم بفتح الصفقة واتابع من خلال الحاسوب المنصة حتى اقوم بغلق الصفقة واتمنى الربح للجميع بالتوفيق اخى الكريم

engaym
08-18-2015, 15:43
السلام عليكم اخى يوجد الكثير من الطرق التىيتم التداول بة فى سوق الفوركس لذلك يمكن لك ان الطريقة التى تكون افضل
لى تكون غير مناسبة لغيرى ولذلك يجب ان تختار انت الطريقة التى تتداول بة وبالتوفيق للجميع فى الفوركس

naggar
08-18-2015, 17:20
انا بشتغل بكل الطرق دى
معادا الاولى
بشتغل هدج وتعزيز وتبريد
وسكالبنج
لاكن مبفضلش الاستوب لوز

ebramoh
08-18-2015, 17:54
السلام عليكم..
انا بالنسبة لى عندما بدات الفوركس لم اكن اعرف اى طريقه ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة شهر تقريبا..
وعندما بدأت اتعلم الطرق و التحليلات و الموشرات و التوصيات تحولت النتائج الى سلبيه اكثر مما توقعت ولا ادرى ما السبب..
تمنياتى بالتوفيق..

ahmed bakry
08-18-2015, 23:25
انا عن نفسي بشتغل باكتر من طريقة مش ثابت على طريقة واحدة التنوع مطلوب علشان الواحد يقدر يجرب ويشوف افضل الطرق ايه واهمها ايه واكترها مشاكل ايه وشكرا

elhamy enany
09-16-2015, 16:42
طريقتي تعتمد علي كل من مؤشر البولينجر باند والاستوكاستك مع بناء ترندات وقنوات سعريه وتحديد مناطق الدعوم والمقاومات عن طريق الفايبونتشي
مع ملاحظه الاتجاه العام للسوق

بشير حمدان
09-16-2015, 16:45
السلام عليكم
اما اهيدج فانا بعيد كل البعد عنه
واما الاسكالب فلا اقربه لما فيه من توتر للاعصاب
فانا اعمل بنظام التبريد فقط والتعزيز فى بعض الاحيان

karimovtich
09-16-2015, 17:14
اخي الكريم شكرا جزيلا لموضوعك وانا صراحه بعتمد طريقتين الاسكالبينج من غير ستوب لوز والسوينج بنيك بروفيت وستوب لوز حسب حاله السوق

ranimdammar
09-16-2015, 17:30
افضل الطريق الاولى تحديد الاهداف والاستوب لوز
لان هذا ماهمني من السفقات اما الهيدج فلا يعجبني وقد ضيع علي الكثير من الوقت اما السكالبينج فهو غير مسموح به في الشركة اي اقل من خمس دقائق

tawfik999
09-16-2015, 17:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل و الكريم
انا احب طريقة الاولى تحديد الاهداف والاستوب لوز فهي رائعة و شكرا

hichamhiya1991
09-16-2015, 17:49

Dr.TraDeR
09-16-2015, 17:52
اما بعد اخويا العزيز انا اشتغل على الطريقة الاولى التي دركتها
وحي تحديد نقطة الدخول وايضا تحديد التيك بروفيت وستوب لوز

Zezobebo3
09-16-2015, 17:56
اخى الفاضل
بالنسبه لى انا افضل دائما ان احدد وقف الخساره والاستوب لوووز وكل مؤشراتى وبعد كل هذا ادخل الصفقه لان وقف الخساره مهم جدا جدا للمتاجر الناجح خاصه فى بدايات التداول

mora essam
09-16-2015, 17:58
الطريقة المفضلة لدي هي تحديد الاهداف والاستوب لوز بعد معرفة رصيدي وعمل ادارة راس مال جيدة
لعدم خسارة خسابي بالكامل في صفقة او صفقتين والنقطة الثانية عند تحديد هدف واستوب لوز اكون مطمان
وحاسب الخسارة قبل الربح
تقبل مروري

temo92
09-16-2015, 17:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ومساء معطر بعطر الورد لك وللاعضاء الكرام اخي الكريم شكرا جزيلا على مجهودك الرائع وعلى نصائحك الجميلة نسئل الله ان يوفقك ويرزقك من حيث لا تحتسب انا اتاجر من خلال تحديد الاهداف والستوب لوز.

daghouj
09-16-2015, 18:01
شكرا للاخ الطارح للموضوع لانه اتاح لنا من خلال تجاوب الاعضاء و مشاركاتهم على
سؤاله مشاركة الجميع و معرفة ما هي طرقهم الفضلى في المتاجرة في هدا السوق المالى

Tro
09-16-2015, 18:02
...............................
اعتقد الاسكالبنج بعدد نقاط قليل هي المناسبة خصوصا للحسابات الصغيرة التي لدينا من البونص

704460
09-16-2015, 18:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
الطريقة المتلى في رايي هي تعقب الاخبار و الدخول في الصفقة فور تبين اتجاه السعر تم الخروج من السوق
بمجرد مرور ثواني او دقائق على الاكتر و الدخول باكبر مبلغ ممكن تقبلو تحياتي

pacMAN
09-16-2015, 18:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
تحديد الاهداف والاستوب لوز بالنسبة لي هي من أنسب الطرق
إن شاء الله بالربح و التوفيق إن شاء الله

d m
09-16-2015, 18:31
الســـــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم
انا احب المتاجرة بالتحليل الأساسي على نمط التداول الخاص من اهم ادوات المتاجرة بالعملات الاجنبية الفوركس
بالتوفيق للجميع

moh19DZ
09-16-2015, 19:01
وعليم السلام
انا بالنسبة لى عندما بدات الفوركس لم اكن اعرف اى طريقه ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة شهر تقريبا
وعندما بدأت اتعلم الطرق و التحليلات و الموشرات و التوصيات تحولت النتائج الى سلبيه اكثر مما توقعت ولا ادرى ما السبب
تمنياتى بالتوفيق

محمد عماد الحامى
09-16-2015, 19:34
السلام عليكم ورحمة الله الله وبركاته اخوانى الاعزاء انا عضو جديد
اريد من اصدقائى الاعضاء ان يساعدونى على طرق اكتسب بها الخبرة فى الفوركس

mora essam
09-17-2015, 10:57
اخي محمد عماد الحامى تعلم ثم تعلم ثم تعلم هناك اليوتيوب ومواقع كثيرة تقدم دورات وكورسات مجانية شاهد دورة او 2 او 3
ولا تدخل المجال بحساب حقيقي في البداية قم بفتح حساب تجريبي في البداية وطبق ما تعلمنه من الكورسات والدورات علي الحساب التجريبي اولا ولمدة شهر كامل
وعندها ستكون ملما بشكل ممتاز في مجال الفوركس
تقبل مروري

Ami abdou
09-17-2015, 11:04
طريقتى المفضلة في المتاجرة هى باستعمال الدعوم و المقاومات و مؤشر البولنجر و مؤشر الارس اي و بصفة عامة اتجنب المتاجرة على الاخبار اكثر ما يمكن

ahmed bakry
09-17-2015, 11:08
والله انا بسمع انه طريقة الهيدج محترمة جدا والكتير من المتداولين بيشتغلو بيها على نفس زوج العملات فمش عارف بشكل نهائى وحاسم هل هى فعلا كدة ولا ممكن يكون فيه مشاكل والسلام عليكم

eespoir
09-17-2015, 11:15
السلام عليكم ورحمة الله.بالنسبة لي فاني القى نظرة على الغريم اليومي و الاربع ساعات.بعد دلك اتحين الفرص وادخل في الصفقة دون ان احدد الاهداف.كما اركز على ستوب لوز حتى لا اتعرض للخسارة

simou23
10-11-2015, 16:00

Mazin Awwad
10-11-2015, 16:03
السلام عليكم

big.pharaoh
10-11-2015, 16:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. لكل مقام مقالي ياغالي .. عادي جدا حسب كل صفقه ونوعها يعني لو صفقه عكست معاك تدخل هيدج . والعكس صحيح .. الخ والتبريد برضو مفيد وله اوقاته

forexaly5
10-11-2015, 16:31
السلام علتكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز أقوم بالتحليل و إتباع التوصيات حول ذلك أذخل بصفقة صغيرة جدا لكي أرى هل صحيح و أصبر بعد الوقت بعد ذلك أدخل بصفقة كبيرة

ashraf mamdouh
10-11-2015, 16:33
اخى الكريم طريقتى تعتمد على الدعوم والمقاومات واحيانا اعمل على الاسكالبنج واحيانا اخرى اعتمد على الاخبار القوية رغم انى اخاف منها والتداول عليها

roony
10-11-2015, 16:39
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أنا أفضل المتاجرة بالإسكالبينج
باستعمال الستوب لوز
حتى أتجنب الخسائر الكبيرة
و التي قد تودي برأس مالي

kokoboy
10-11-2015, 16:58
السلام عليكم ورحمة الله
استاذى الفاضل انا اللى اعرفه ان كل الكينات فى مصر اكيد بتتعامل بالجنيه ولكن حضرتك ممكن تكلم اى استاذ فى البنك وتستفسر وتفهم منه وهو هيدلك على الصح ولو ينفع تسحب من البنك من جوا

ahmed bakry
10-19-2015, 04:12
على حي السوق ااوالعمل فيه وعن طريق مؤشراته وهل هى تصلح لاى طريقة ف المتاجرة ونوعية الصفقات وسكرا جدا ليك

med1985
10-20-2015, 01:06
روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

محترف فوركس
10-20-2015, 01:17
لكل من يبحت عن بيزنس حقيقي يدر عليه اموال محترمة انصحه بالتداول في العملات او الفوركس عموما وافضل شركة افضل شركة فوركس (https://www.gxmarkets.com/content/gxlanding/landing07.html?tag=fr) ستساعدك حتي تصل الي هدفك عن تجربة شخصية و شكرا

salak
10-30-2015, 18:44
حاليا انا لا اتبنى اي اسلوب انما في الديمو اتعلم واتمرن حاليا على التحليل الكلاسيكي المعروف
بالتالي اجد ان التحليل الكلاسيكي سهل نسبيا وممكن اي واحد يتقنه ويصير من الخبراء فيه

asxqwzdc1
10-31-2015, 16:55
سيدى الفاضل الف مبروك انك خلصت ثانوية عامة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلى فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك ة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية من كلية الهندسة والحمد لله انا اتخرجت وشد حيلك بقى علشان تقدر تعوض الشهرين اللى فاتوك دول وربنا يوفقك

sharshabil
10-31-2015, 23:20
افضل طريقة التبريد لاني لا احب الوقف و ائما ما اخسر بسبب الوقف
افضل ان تطلب الامر ان اغبق على خسارة يدوية ان تقرر تغير اتجاه سعرا ما .

asxqwzdc6
11-11-2015, 17:28
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتكالسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عامالشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية من كلية الهندسة والحمد لله

Bassem Hassani
11-11-2015, 17:47
طريقى المستقبله فى الفوركس ان شاء الله هتكون هكذا
اولا التحليل الفنى فى المرتبة الاولى علشان اعرف اتجاه السوق رايح فيه وكلها توقعات طبعا بس التحليل افنى بيمكنك من السوق جدا لانك بتشتغل بايدك على منصه التداول
ثانيا التحليل الاساسى للسوق ومعرفة اهم الاخبار الصادرة والتوقع التام لها
واخيرا تحديد نقاط الدخول والاستوب لوز والتيك بروفيت وادارة صارمة لراس المال والدخول على بركة الله

yansane
11-11-2015, 17:55
انا بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا انا بشتغل بتعزيزات كما بشتغل بالطريقة الاولى تحقيق الاهداف وبضل النقاط القليل

heroo252
11-11-2015, 17:59
انا طريقتى ى الاسكالبنج ولكن بعقود كبيره نسبيا وحجم عقد كبير ورافعه ماليه كبيره
يعنى مخاطره عاللايه اما انى احقق مكاسب كبيره او اخسر كل شىء

basim
11-11-2015, 20:07
السلام عليكم جميعا
طريقتي في المتاجرة هي باسلوب العرض والطلب والتحليل الكلاسشيكي
مع تحديد التك بروفت والستوب لوز والدخول في صفقات تستمر لاكثر من ساعات طويلة
اكثر من يوم احيانا

dhmo
11-11-2015, 20:26
انا طريقتى ى الاسكالبنج ولكن بعقود كبيره نسبيا وحجم عقد كبير ورافعه ماليه كبيره
يعنى مخاطره عاللايه اما انى احقق مكاسب كبيره او اخسر كل شىء

نطبق الفكره الاول ونجربها وطبعا اخي العمل على الحساب الديمو هنا بيكسب المتاجر الخبره القويه الي بها يقدر يعمل على الحساب الحقيقي بعد كده بدون اي خسائر كبيره
على الاقل وهتكون الخسائر الخاصه به محدوده

heroo252
11-11-2015, 20:33
انا مختلف شويه او طماع وبغامر فا بدخل بعقد كبير وعلى زوج سرريع
زى الباوند نيوزلندى وبالتالى بلاقى نفسى اما مرجنة حساب او تحقيق دبل اكونت

ppttss
11-12-2015, 12:29
الطريقة المفضلة بالنسبة لى هى ان اعتمد على اكسبرت ناجح وهو تم

تجربته على حسابات تجريبية كثيرا حتى اقدر ان اعرف هل هو جيد ام لا لذلك

احب هذا الاستراتيجية لانها مربحة

dhmo
11-13-2015, 23:52
الطريقة المفضلة بالنسبة لى هى ان اعتمد على اكسبرت ناجح وهو تم

تجربته على حسابات تجريبية كثيرا حتى اقدر ان اعرف هل هو جيد ام لا لذلك

احب هذا الاستراتيجية لانها مربحة

انا مع العمل اليدوي ولازم المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده

marwanadam
11-14-2015, 00:00
نعم اخى ولبد على كل شخص ان تكون له استرتيجة فى ان يدير الصفقة
فى السوق لدى من الافضل ان تستخدم كل الاساليب التى تراها مناسبة لك فى الحسال التجريبى وان تجريب الامر
وبتوفيق

dhmo
11-14-2015, 00:24
نعم اخى ولبد على كل شخص ان تكون له استرتيجة فى ان يدير الصفقة
فى السوق لدى من الافضل ان تستخدم كل الاساليب التى تراها مناسبة لك فى الحسال التجريبى وان تجريب الامر
وبتوفيق

الديمو خطوه البدايه واهم حاجه هنا ان المتاجر يكون عارف بيعمل ايه وعارف ليه بيكسب وليه بيخسر ده الاساس الي هيكمل معاه انما لو بيكسب وبيخسر بالحظ
هنا طبعا هيكون عشوائي وبيضيع وقت

kamelamin
11-14-2015, 00:29
مرحبا اخي دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
دمت ودام لنا روعه مواضيعك.بالتوفيق للجميع

asx1
11-23-2015, 18:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

abdelhakamel
11-23-2015, 18:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الفاضل على هذه الطريقة المفيدة والعملية في المتاجرة داخل السوق فقبل فتح اي سفقة لابد لك من تحديد الاهداف التي تريد الوصول اليه من ثم تفعل امر ايقاف الخسارة
بالتوفيق لكل الاعضاء

مريم ميري
12-09-2015, 15:56
السلام عليكم بالنسبة لطريقتك اخي غير واضحة فكان لابد ان تشرح الطريقة بالتفصيل كي نستفيد جميعا وانا اود ان استغل الفرصة وادكر
طريقتي بالمتاجرة وهي اننى اشتغل على ثلاث ازواج فقط وهم اليورو دولار والدولار ين واليورو باوند وادخل بلوت لايتعدى 10 سنت
واحدد الرافعة المالية في عشرين نقطة فقط والستوب لوس في 40 نقطة

yansane
12-09-2015, 16:24
انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا وانا بحمي حسابي من الخسارة الكبيرة من خلاله انا عارف انه خطر بس مش بحب الاستوب لوس

otmani
12-09-2015, 16:29
مشكور على التوضيح وانا افضل السكالبينج وبالتوفيق

adamarwan
12-11-2015, 01:59
عن نفسى احب ان اتدوال بتمعن ان حلل وان اختار المكان والوقت المناسب
لكى اتمكن من الدخلو فى الصفقة المناسب لحساب وكداك للارباح التى اريد
والله المستعان

latraaa
12-11-2015, 14:19
و الله يا اخي الكريم، ارى أنه لكل منا طريقته الخاصة في التداول، أنا شخصيا أعمل على الموضوع من خلال الإستراتيجيات التي أرى أنها جد مناسبة و تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج القيمة، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء لله

neverlityougo3
12-15-2015, 20:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

وطن ابو صلاح
12-15-2015, 20:35

aldralmknon1412
12-15-2015, 21:22
انا افضل الاسكالبينج اي ان اخذ صفقتي بوقت قليل لا
اريد ان اصبر اكثر اريد ان اخذ ربحي الان لا احب
ان اتداول على المدى الطويل

otmani
12-15-2015, 21:52
الطريقة المفطلة هي السكالبينغ ويفضل يكون على فريمات اقل ووقت
يكون السوق نشيط

neverlityougo3
12-19-2015, 18:57

yansane
12-20-2015, 03:14
انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا وانا بحمي حسابي من الخسارة الكبيرة من خلاله اخى الفاضل انا بشتغل بالطريقة الاولى تحقيق الاهداف وبضل النقاط القليل الا

تقبل مروري

عاشق الفوركس
01-09-2016, 16:04
لســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله من المستحسن العمل على الهيدج مع المضاعفات للخروج بافضل النتائج ان شاء الله على المستقبل البعيد بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

akram mohamed obaid
01-18-2016, 20:23
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم طريقتي المفضله في التداول ان اعتمد على توصيات من اشخاص اتعمل معهم في كروبات التلغرام واحاول ان ادخل ب لوت قليل واضع ستوب لوز
والموفقيه للجميع
تحياتي لكم

mohamed elhusseiny
01-18-2016, 20:29
انا مازلت في البدايه
واستخدم اسلوب الاسكالبينج لان خبرتي لازلت ضيقه في هذا المجال
ولكن لازلت اتعلم في هذا المجال العميق واسال الله ان يوفقني في هذا

latraaa
01-18-2016, 20:35
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، ،و على اية حال أنا شخضيا أفضل المتاجرة بالطريقة العادية أغتنم الفرصة أينما كانت و هدا لأن السوق لا يمكننا التنبأ به كثيرا، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكريم

sayeddimaria
01-19-2016, 13:23
انا اوافق الاخ نبيل وجدى فى ما كتب فانها طريقه جميله

يستخدمها الكثير من الاعضاء المنتدى

وللكن انا ارى انك من المفروض ان يكون للك طابع خاص بك فى التداول سيكون هذا افضل

dhmo
01-19-2016, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته اخي الكريم ان طريقتي في المتاجرة تعد مبتكرة قليلا و ذلك لانها تعتمد تعتمد على الاخبار
والمبتكر في الامر هو اني لا اعتمد على الاخبار القوية و انما على الاخبار المتوسطة التي تضمن لي 10 نقاط في نصف ساعة على الاكثر

الطرق دي صعبه شويه وتحتاج الى الخبره بتكون مطلوبه في العمل في المجال ده ومن غير خبره اصلا مش هيكون فيه اي نوع من انواع النجاح اخي اساسا لانه هينجح ازاي ومافيش
اساس للعمل اصلا في السوق

ghiles007
01-19-2016, 20:21
افضل طريقة لعمل في الفوركس وانا اتبعها حصريا يا اخوتي الا وهي. اتباع مواقع. التوصيات الخاصة بتوصيات. العملا ت الصعبة وغالبا تكون ناجحة و السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ومن لدية انتقادات يتفضل..

---------- Post added at 06:16 PM ---------- Previous post was at 06:13 PM ----------

نعم الفوكس هو اصعب عملا في الانترنيت و انا اشجع على تعلمه و هناك طرق كتيرة في التداول منها سكلابينغ و عدة اشياء كثيره و السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

---------- Post added at 06:19 PM ---------- Previous post was at 06:16 PM ----------

نعم التداول صعب نوعاً ما و لكنه ليس لمرا مستحيل. يا اخوتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

---------- Post added at 06:21 PM ---------- Previous post was at 06:19 PM ----------

يمكنكم ربح الاف الدولارات يا اخوان الاعزاء وهدا باتباع إستراتجية. منتضمة و السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ومن لديه انتقاد يتفضل

justsmile
01-20-2016, 00:56
بصراحة ليس لي طريقة مفضلة ..
انا استخدم الطريقة المناسبة و حسب ما اتوصل له من تحليلي و وضع خطتي ,,,
بالنسبة لي كلها مفضلة ..!

yousse
01-20-2016, 01:45
أنا أفضل المتجر بالدعم والمقومات وكدلك الترند الأصلية والفرعية لأن هدا التحليل يجعلك تحصر السعر من جميع الجهات وتوقع اتجاهه بنسبة عالية

never11
02-16-2016, 16:40
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

هشام محمد
02-16-2016, 16:55
الطريقه الاولي هي افضل طريقه من وجهه نظري
و شكرا علي المعلومه الرائعه دي

dhmo
02-17-2016, 21:00
الطريقه الاولي هي افضل طريقه من وجهه نظري
و شكرا علي المعلومه الرائعه دي

هو كل واحد والطريقه الي تناسبه وطبعا اخي مش ممكن حد هنا ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

mourada
02-17-2016, 22:55
اخي العزيز بالنسبة لي لا استخدم الستوب لوز ابدا ارى انه محرقة للحساب و افضل استخدام الهيدج اثناء انعكاس الصفقة و نتمنى لك التوفيق في مسيرتك

chouaib112
02-24-2016, 12:06
نحن عندما نتحدث عن عملتين مثل اليورو دولار
احنا بنتكلم عن اكبر تكتل اقتصادي عالمي
لان الدولار العمله الاكثر تعاملات فالعالم واليورو اكبر تكتل اوروبي
ويجب مراعاه النظر في تلك الادوات الي بتساعد علي فلتره الاسعار

best1
02-24-2016, 12:20
من قراءة 97.8 في كانون الثاني/يناير، الذي تم تنقيحه من قبل عند 98.1. وتوقع محللون أن ينخفض المؤشر إلى 97.0 في شباط/فبراير

saberaldin
02-24-2016, 12:35
السكالبن 15 دقيقة مع مؤشرات جيدة في التدبدب و تحديد الاهداف ربح صافي مع مراعات عدم التسرع و جمود الاعصاب .
أما وقت الاخبار فـ فريم الدقيقة أقوى سكالبن مه ربح 10000000 /100
سكالبين صديق حميم

neverlit1
02-25-2016, 11:18
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

hossam123
02-25-2016, 13:51
لا اريد ولا افضل الهيدج ولا المضاعفات لانها تحتاج راس مال ضخم جدا للربح
ايضا اضف الى ذلك ان الربح من الهيدج والمضاعفات احيانا فى شركات بتمنع العمل بيه

neverlit2
02-26-2016, 17:27
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

talel babchia
02-26-2016, 18:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا بالنسبة لى عندما بدات الفوركس لم اكن اعرف اى طريقه ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة شهر تقريبا
وعندما بدأت اتعلم الطرق و التحليلات و الموشرات و التوصيات تحولت النتائج الى سلبيه اكثر مما توقعت ولا ادرى ما السبب........................................ ...............بالتوفيق للجميع

ahmedmomenali
02-26-2016, 18:50
اعتقد ان طريقتي هي الاولى وهي تحديد الاهداف والصفقات الجيدة ثم وضع
استوب لوز وتيك بروفيت والانتظار حتى تحقيق الهدف بتاع الصفقة

mhd99
02-28-2016, 00:41
انا افضل الدخول في صفقات طويلة أي الصفقات السوينجية التي تكون اهدافها كبيرة مع وضع الستوب لوز والتيك بروفيت
لحماية الحساب وراس المال من المارجن كول

csebai12
02-28-2016, 01:11
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
انا استعمل الاسكالبينج مع الهيدج و التبريد عوضا عن امر وقف الخسارة

abderrahmenanis
02-28-2016, 14:10

motarif
02-28-2016, 14:17
السلام عليكم و رحمة الله
اعتقد انه افضل طريقة للمتاجرة و خاصة للمتاجر المبدتئ هي العمل بنظام تحدديد الربح و وقف الهسارة و ذلك ضمانا لنفسه من المرجنة , و من فقدان راس المال , العمل بالسكالبينج يحتاج الى مهارة و تركيز كبيرين , اما فيما يخص التبريد فهو ليبس طريقة و انما هو اجراء لزيادة الربح اثناء الصفقة و لكن يجب ان تكون متؤكدا من صفقتك

al12
02-28-2016, 14:19
اهلا
انا اتداول على فريم الساعة واترقب الاخبار واتوقع عن طريق المؤشرات اتجاهات الشارت المحتملة القادمة

شكرا

elnagar
03-09-2016, 04:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انا ايضا احقق ربح بطريقه الاهداف وشكرا

salimkala
03-10-2016, 22:23
وعليم السلام
تمنياتى بالتوفيق

ملاك الروح
03-10-2016, 23:05
انا افضل رسم الترندات وتحديد ميل السوق العام بعيدا عن الاخبار وافضل التحليل الاساسي
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

medcss
03-10-2016, 23:10
شكرا لك أخي العزيز على شرحك الرائع ،حقيقة هذا ما أحتاج إليه كمبتدئ و إن شاء الله أستفد

mediapro
03-10-2016, 23:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..انا عن نفسي بحب اشتغل اوقات سكالبينج واوقات بشتغل يومي مع تحديد الاهداف بس مش بحب اشتغل بستوب لوس انا عارف انه خطر بس مش بحب الاستوب لوس .. انا بشتغل بتعزيزات

medcss
03-10-2016, 23:47
شكرا لك أخي العزيز معلومة مفيدة جدا ، السكالبينغ هي الطريقة اللتي أعتمدها في حسابي التجريبي وهي ناجحة

hamza215rix
03-10-2016, 23:48
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
السلام عليكم

وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
39

raedreda
03-10-2016, 23:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذه المعلومه الاكثر من رائعه لمحبى منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

mohamed badry
03-11-2016, 00:02
هناك العديد من الطرق ولكن افضل الدعم والمقاومه والترندات والهيدج وتحديد مناطق الدخول ومناطق الخروج من الصفقه

raedreda
03-11-2016, 00:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذه المعلومه الاكثر من رائعه لمحبى منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

samir1
03-11-2016, 00:46
انا طريقتى فى المتاجرة مختلفة تماما ولا تحترم حتى ادارة راس المال .
بمعنى اننى املك استراتيجية قمت بتحديثها وهى ممتازةالى حد كبير ولكنها تتطلب وقت معين للعمل بها
بالاضافة الى اننى لا استخدم تيك بروفت او استوب لوز .

abdalla reda
03-11-2016, 01:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اشكر كل اخوتى الكرام الافاضل لقد استمتعت كثيرا من الموضوع ده واسال الله ان يكون فى عون اخوتى ودوام التقدم

elnagar
03-11-2016, 01:01
السلام عليكم اخى الكريم مشكور على مجهودك الرائع هناك الكثير من الطرق والتحليل الاساسي مفيد جدا فى المتاجرة وعليك ان تتعلم الطرق وتري ايهما افضل لك بالتوفيق للجميع

asmaa mahmod
03-11-2016, 02:19
انا عن نفسى ببتعد عن الاستوب لوز خالص وبقوم بالتداول طبقا للاخبار المتعلقه بالفوركس ولكن اتعرض لخساير فى اوقات ايضا وطبعا اى شئ لا يخلى من التعليم الجيد لازم ان تقوم به قبل التداول

elnagar
03-11-2016, 03:32
السلام عليكم اخى الكريم مشكور على مجهودك الرائع هناك طرق كثيرة للمتاجرة علينا ان نتدرب ونتعلم عليها اولا ثم تعرف اى الطرق مريحة لنا فى التداول بالتوفيق للجميع

youbixx
03-11-2016, 03:38
انا يا اخي اعمل بالتحليل الفني + البريس اكشن + الدايفرجنس و الحمد لله جد مقتنع
بالتوفيق اخي الغالي

Civil Engineer
03-11-2016, 04:20
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم اما بعد
مشكور اخي علي تلك المعلومات الجيدة تقبل مروري

mahmoudkotb
03-11-2016, 06:38

youssef salieb
03-11-2016, 06:45
السلام عليكم ورحمه اله وبركاته
اهلا ومرحبا بكم اعضاء المنتدى الكرام اللهمم وفققكم وفقا كثيرا ابشركم بأنكم اخترتو مكانا صحيحا وهو تجاره الفوركس وهى تعد من احدى واوقى التجاره فى العالم وهى مربحه جداااا واتمنى لكم دوام النجاح والتوفيق
حياكم الله اخوانى واخواتى واتمنى لكم ربح وفير
مع كامل احترامى لكم جميعا وشكرا لكم والسلام عليكم

a7motawea
03-11-2016, 07:08
انا في السابق لم اكن استخدم اي من هذه الطرق فكنت افتح الصفقة ولا احددد لها ستوب لوس او تيك بروفيت وكانت تعمل جيدا لكنها فشلت للأسف والآن انا أعمل بالطريقة الأولى وهي وضع ستوب لوس على الأقل

berserkern
03-11-2016, 12:18
انا اتاجر على الفريم اليومي حقيقة هو الافضل بالنسبة لي فلا يحتاج لوقت كبير في المتابعة من جهة و ايضا الترندات و مستويات الدعوم والمقاومة فيه صلبة جدا و نادرا ما يتم اختراقها بسهولة و هذا يسهل كل شيئ في التداول يكفي ان تضع الستوبات في مدى الدعوم والمقاومة لتضمن الربح

karinho1991
03-19-2016, 20:34
وعليم السلام
تمنياتى بالتوفيق

abdelmadjid41
03-20-2016, 15:53
السلام عليكم ورحمة الله اخي تجارتي المفضلة هي السكالبينغ بدون ستوب مع العمل بالتبريد كلما ارتد السعر اعرف انها خطيرة لكنها تساعدني

Ahmed magdyi
03-20-2016, 16:11
التبريد و الستوب لوز والتيك بروفيت + الالتزام بإدارة رأس المال وعدم المخاطره بأكثر من 10 % من رأس المال
حتي لا تفقد الحساب وبالتوفيق اخي

simo1
03-20-2016, 18:28
كل الشكر والامتنان على روعهـ بوحـكـ ..
وروعهـ مانــثرت .. وجماليهـ طرحكـ ..
دائما متميز في الانتقاء
سلمت يالغالي على روعه طرحك

روعة ما كتبت
دائما متميز في الانتقاء
سلمت على روعه طرحك
لكـ خالص احترامي
موضوع في قمة الروعة

---------- Post added at 03:27 PM ---------- Previous post was at 03:08 PM ----------

جزااااك الله خيرا.. على هذا المجهود الرائــع..
بــارك الله فيــك على الموضـــوع ..
الى الأمـــام..
لاتبـخل عليــنا بجـــديــدك..
و تقـبل مروريـ..
تحياتي..
السلام عليكم

---------- Post added at 03:28 PM ---------- Previous post was at 03:27 PM ----------

موضوع في قمة الخيااال
طرحت فابدعت
دمت ودام عطائك
ودائما بأنتظار جديدك الشيق
لك خالص حبي وأشواقي
سلمت اناملك الذهبيه على ماخطته لنا
اعذب التحايا لك
السلام عليكم

Ayman ElSayed
03-20-2016, 19:23
السلام عليكم
الطريقة مفضلة من خلالي هي الهيدج واعتبر نفسي متفوق فيها واستطيع مضاعفة الرصيد
في وقت قليل ولم تقلبلني اي مشكلة في سحب الارباح من خلال استخدام الهيدج

mohamedforex4
03-20-2016, 22:48
الطريقه المفضلله لدي يا عزيزي . هي طريقه الاسكابينج بمعني انني افقضل فعلا .انني اتاجر بسرعه
ولا افضل نهائي المتاجره بالمده الطويله ز :) لانها حقا مخيفه ههه . !!! :)

عبد الرحيم رافا
03-20-2016, 23:13
اهلا و سهلا و مرحبا بكم معنا في هذا المنتدى الراقي و الاور ع في تعليم الفوركس و أولوياته
الطريقة الاولى هي المفضلة لدية هي المهمة

Hicham0202
03-20-2016, 23:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ........
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على سؤالك ...
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي

dhmo
03-20-2016, 23:43
اهلا و سهلا و مرحبا بكم معنا في هذا المنتدى الراقي و الاور ع في تعليم الفوركس و أولوياته
الطريقة الاولى هي المفضلة لدية هي المهمة

وفيه دروس للبدايه كتير ومافيش لا اسرار ولا استراتيجيه توصل للانها تكون الحل السعري الي هيحقق للمتاجر الربح السريع وكده كل ده اوهام طبعا الحل هنا بيكون من
الخبره والتعامل مع السوق وفهمه كويس

mhamadfor
03-25-2016, 23:47
تقبل مروري

مبتدئ و لكن...
03-27-2016, 00:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز تجارة الفوركس ليس مجرد قمار ولاتعتمد علي الحظ تجارة الفوركس سوق يعتمد علي الخبرة والدارسة الجيدة ولابد ان يكون لك استراتيجة جيدة فالفوركس ان لم تكون ذو دراسة جيدة وصاحب روية قوية لمستقبل لن تنال منه دولار واحد وان كنت اكبر المحظوظين في العالم وهذة كلامي حتي ابين لك ان الفوركس والقمار لا علاقة بينهما

hilali2010
03-27-2016, 00:26
السلام عليكم
أنا أفضل الطريقة الاولى .. تحديد الاهداف والاستوب لوز
لقد وجدتها طريقة فعالة و مرضية جدا
بالتوفيق للجميع إن شاء الله

mazenaissa
03-27-2016, 01:12
الســـــــــــــلام عــــــــــــلــــــــــي ــــــــــــــكــــــــــ ـــــم و رحــــــــــــــــــــمـة الله و بركــــــــــــــــــــــ ـــــاتــــــــــــــــــ ــه ، اللّــــــــــهــــــــم صــــــــــــــــــلـــــ ــــــي و ســــــــــــــــــلـــــ ــــــم على ســــــــــــــــــيدنـــ ـــــــــا مــحمــــد
بالنسبة لي الطريقة الاولى اخي

mmaty
03-27-2016, 03:52
هو تحديد الاهداف ووقف الخسارة او التيك بروفت والاستوب لوز هذه الاوامر ليست طريقة متاجرة لكنها
اوامر لابد ان ترافق اى صفقة نقوم بالدخول اليها فبعد ان نقوم بالتحليل الجيد نحدد اماكن وضع الاهداف ووقف الخسارة

bmw22077
03-27-2016, 04:42
شكرا لك لتوضيح تنويع الاستثمار

joker7diaa
03-27-2016, 05:24
لا افضل الطرق الثلاثة الاخيرة التي ذكرتها ولا انصح بها ابداً
الطريقة الافضل دون شك هي الطريقة الاولى ان تعمل على
استراتيجية واضحة الاهداف .

haoundz
03-27-2016, 05:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركته , تحية طيبة لجميع الاعضاء
شكرا لجميع الاعضاء على الردود انا استفدت كثيرا
بارك الله فيكم

aminetns
03-27-2016, 05:55
طريقتي بالمتاجرة بسيطة وعادية جدا وهي بناء نظرتي للاسعار على اساس الاخبار الاقتصادية شكرا جزيلا لك أخي الكريم على المنوضوع بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 17:29
اهلا و سهلا و مرحبا بجميع الاعضاء الكرام ان شاء الله الكل بخير و بصحة و عافية
افض الطريقة الاولى تحديد الاهداف و الاستوب لوز

hossam123
03-27-2016, 18:22
طريقتى المفضلة هى الصفقات الطويلة لانها بتكون نتايجها افصل من الصفقات الاسكالبينج لانك بتحدد اتجاه السعر
ونسيب الصفقة اسبوع او ربما شهر

mhmd.hmdy
03-27-2016, 18:29
طريقتى المفضله هى السكالبنج والتداول باحجام عقود كبيهر ورافعه كبيره
اما فى حساب البونص انا مجبر على المتاجره برافعه ماليه فقط 1/100 لا غير

karbon
03-27-2016, 18:30
نورت اخى الكريم المنتدى
الاولي هي الافضل لي
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات

ابوفؤاد
03-27-2016, 19:08
راس تاال ما عين م الطبيعى ان الاسكالبينج هو الاحسن للتدوال و طبعا مفيش استوب الاساوب عهو المرجن على طوال
و انا بحص ان السوق يفرحنا شويه و بعدين يلم كل الللى اتجمع بغمضه عين وده اللى ماشى معى من سنه

raouf41
03-27-2016, 19:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم انا افضل الطريقة الثانية و هي الهيدج و لكنني اعلم ان فيها الكثير من المخاطرة و غالبا ما اقع في الخسارة

latraaa
03-27-2016, 19:39
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و أتمنى منك و من الجميع تحقيق الكثير إنشاء الله من النتائج الطيبة و القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

ahmadinho100
03-28-2016, 17:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ليس لي ايطريقة معينة فقط اتابع السعر و بعد اضع بعد التحليلات الفنية و رسم الترند و اتوكل على الله

aminetns
03-28-2016, 18:25
طؤيقتي المفضلة في المتاجرة هي السكالبينغ في الغالب واحيانا صفقات متوسطة المدى شكرا جزيلا لك أخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

neversi4
03-29-2016, 15:02
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

algoddam
03-29-2016, 15:37
طرق التداول كثير ومنها ماذكرت من تلكهم السكابلين وهو المضل للكثير لان صفقاته سريعة وخاطفة
فيها ربح قليل وصفقات كثيرة وهي جيدة عندما يكون السوق متذبذبا بشكل عرضي اما الاستراتيجية الاخريات فهي كثيرة

doaa sary
03-29-2016, 17:12
والله انا كان طريقتى
بدخل وقت الاخبار
بعد شامعه الاخبار ممكن سكالبنج عكس الشامعه
وممكن ف نفس الاتجاة وتعليق اوامر
حاليا ابتديت اتعلم التحليل الفنى
بالتوفيق والارباح للكل

valencia
03-30-2016, 17:30
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
احسن طريقة هي الطريقة الاولى بتحديد الهدف و الووقف
و يجب اتقان هذه الطريقة لانه تعتبر الافضل

HaMaDa99
03-30-2016, 17:38
هذا الموضوع سيكون مفيد للجميع اذا تفاعل جميع الاعضاء في شرح

طرق متاجرتــة للذهب حتي نصل الي افضـل الطرق للربح من الذهب

ياريت الجميع يشارك معنا ويكتب طرق متاجرتة للذهب اذا كان يتاجر عليــة

في انتظار تفــاعل الاعضــاء

نسالكم الدعـــاء

hellelali3
03-30-2016, 17:40
اخي الكريم اعتمد علي التوصيات لتحقيقي الربح لان الطرق كلها فشلت والله الموفق واليه المال
انصح الجميع بالبحث عن توصيات متميزة وحتي ان كانت مدفوعة والله المستعان

mohamedforex4
03-31-2016, 22:29
افضل طريقه للمتداول بشكل عااااام هي طريقه ادااااااااااااااره راس المال بطريقه جديه . فهمت .
لذلك تجد الناس دائما المحترفين تنصح بلابد من اداراه راس مال سليمه وصارمه . فهمت . ":)

neverlit5
04-05-2016, 10:30

neverlit5
04-07-2016, 13:34

yousse
04-07-2016, 14:32
طريقتي المفضل في المتجر هاي المتجر أعن طريق الدعم والمقومات وكدلي الميتجرة عن طريق الكتير من الأشياء الأخرى طلي تسعد الشخص على أن تكون له الكتير من المفهم

hamed mohamed
04-07-2016, 15:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات ..
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير...... إن شاء الله، بالتوفيق *****

مبتدئ و لكن...
04-07-2016, 16:23
مشكور يا ريس على هذا الدرس الجميل
وان شاء الله يستفيد منه جميع الأعضاء عند
قراءته .. نرجو لك دوام التقدم والمزيد من
الأنجازات ..

Slimane.80
04-07-2016, 16:37
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكمو رحمة الله و بركاته
الطريقة المفضلة في المتاجرة
مشكور اخي على الموضوع المميز.:bravo::ok:

Eldiesel
04-07-2016, 17:00
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. طبعاً نظام الاسكالبينج ممتاز
لكن انا بقول ان الافضل هو تحديد الاستوب لوز لوضع حد للخسارة و طبعا تحديد تيك بروفيت لوضع حد للربح و اغلاق الصفقة عند تحقيق ربح معين و ده طبعا افضل و احسن من المخاطرة و المجازفة برأس المال

islam bahnsawi
04-10-2016, 06:58
شكرا اصدقائى الكرام , جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة فى سوق التداول و الالمام بالمعرفة فى هذا السوق الملىء بالمخاطر حيث نسبة الخسارة بة مرتفعة ولكن بالمعرفة و الدراسة و الخبرة ياتى الربح و نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول

azizjab
04-10-2016, 07:14
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ..
بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع ومشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومات التي تقدمت بها و ربي يجعلو في ميزان حسناتك.
بالتوفيق للجميع دوما في هذا المجال.

mohamedforex4
04-12-2016, 04:32
ممكن متلا انه انا بالنسبة لى عندما بدات الفوركس تم منه متلا انه ممكن معه لم اكن اعرف تم متلا انه مع طريقه
ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة ممكن منه مع اي من شهر تقريبا وبالتوفيق :)

yansane
04-12-2016, 15:04
انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا وانا بحمي حسابي من الخسارة الكبيرة من خلاله انا عن نفسي بحب اشتغل اوقات سكالبينج واوقات بشتغل يومي مع تحديد الاهداف

Abughali
04-12-2016, 15:12
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على سؤالك ... اخي انا اعتمد في متاجرتي على استراتيجية الواافي انها ممتازة
و بالتوفيق للجميع إنشاء الله

belabied
04-12-2016, 17:42
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

---------- Post added at 03:42 PM ---------- Previous post was at 03:22 PM ----------

انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

neverlit5
04-13-2016, 14:50

ahmed5
04-27-2016, 10:00
بدات الفوركس لم اكن اعرف اى طريقه ولم تكن لى خبره وكانت النتائج جيده جدا فى فترة شهر تقريبا

tmachkil10
04-29-2016, 05:24
انا افضل السكلبينج بصراحة لانه من جهة لا يحتاج الى راس مال كبير وايضا الى اي تداول مع الاتجاه العام الخ
بالتالي ممكن من خلال السكلبينج انك لا تبقى في السوق كثيرا اي انك تسرق نقاط وتهرب في اسرع وقت ممكن

FOREX7
04-29-2016, 13:01

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربييجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

latraaa
04-29-2016, 13:06
مكشور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و أنا شخصيا أفضل العملعلى اتلداول من خلال المنتديات و الجروبات و التي نتبادل فيها النصائح و التوصيات القيمة لكي نصل معا إلى تحقيق صفقات ناجحة

snapping
04-29-2016, 13:07
بسم الله الرحمن الرحيم انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف
والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا وانا بحمي حسابي من الخسارة الكبيرة من خلاله
تقبل مروري

احمد عبد الباسط
05-05-2016, 07:53
بسم الله الرحمن الرحيم
افضل طريقة من وجهه نظرى هى التحليل الفنى
وتحديد الاهداف والاستوب لوز والادارة السليمة لراس المال
افضل بكثير من الاسكالبنج ولكنة احيانا يمكن التبريد ولكن فى حدود وشروط معينة
بالتوفيق للجميع

the iraqiwae knight
05-05-2016, 08:14
السلام عليكم
اخي الكريم بالنسبه لي فانا اتداول عن طريق الاكسبرتات والروبوتات فهي تحقق بعض الذي اصبو. اليه فبتشغيل الاكسبيرت وتحقيقه للربح اغلق الصفقات حتى لو لم تصل لنقطة جني الارباح تقبل مروري

aissaalg
05-27-2016, 20:44
الســلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بـركـاته
زميلي في الفوركس و المنتدى كل الشكر و الثناء على المعلومات القيمة
في انتظـار جديدك ومواضيعك الشيقة

messaoud43
05-27-2016, 22:52
الســـــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بـــركــاته
شكرا جزيلا أخي في الله أنار الله دربك على المعلومات القيمة
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكــــــور

ghost.mastar
05-27-2016, 23:01
السلام عليك ورحمه الله وبركاته كل الشكر والاحترام اخي العزيز على سؤالك ... اخي انا اعتمد في متاجرتي على استراتيجية الواافي انها ممتازة تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح تقبل مروري بالتوفيق

zaza0519
05-27-2016, 23:06
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

abdomj
05-28-2016, 00:48
بسم الله الرحمن الرحيم انا طريقتى المفضه فى المتاجرة بشوف انهى استراتيجيه سهله
وامشى عليها واطبقها لحد ما ان شاء الله اتعلم وابدء ادخل فى اعماق الفوركس

helmi nsir
05-31-2016, 04:49
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
انا عن نفسي بشتغل بطريقة الاهداف والاستوب لوز لانه الاسوتب مهم جدا