PDA

View Full Version : سؤال وارجو التفعال

katreenaziz
04-18-2015, 15:18
عندى سؤال لو سمحتم لو انا مثلا كنت بتاجر بحساب بونص وحصلت علية مخالفات لقوانين البونص وجية اتمرجن واتبعتلى البونص الجديد بتفضل المخالفات علية ولا بتتحذف ارجو التفاعل وشكرا مقداما

ahmedibrahim258259
04-27-2015, 23:18
بسم الله الرحمن الرحيم طالما في مخالفات يبقة انتي معرضة لحذف الحساب يبقى الاحسن انه موش يحصل فيه مخالفات
تقبل مروري

Abdelhedi
04-28-2015, 00:02
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
عدم اامتثال للقوانين يعرض حيابك للتمرجن اخي العزيز.

rashaeid
04-29-2015, 15:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
باعتذر منك
لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك
في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا بالتوفيق

haphop
04-29-2015, 15:54
السلام عليكم ورحمه الله
بمجرد مبيحصل مارجن للحساب هذا معناه ان الحساب خسر ولابد من عمل حساب جديد علي ما اعتقد

ahmed mo
04-29-2015, 16:07
ش فاهم ايه هى المخالفات هل تقصد ان انت لم

تهتم بالقوانيني للتداول فى الشركه عموما التكطرارا يتسبب فى ايقاف الحساب والله المستعان

ahme01
05-17-2015, 13:24
أسعدتني زيارتي لموضوعك
الله يعطيك العافية على طرحك و شرحك للموضوع
سلمت يداك موضوع في قمة الروعة

جابر1979
05-17-2015, 13:28
-السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
اذا ما تم إغلاق حسابك في المنتدى او المنصة فمن الطبيعي ان لا تتم متابعة تحويل البوتص لانه سيتم قفل الحساب

modr2015
05-17-2015, 13:29
ص وحصلت علية مخالفات لقوانين البونص وجية اتمرجن واتبعتلى البونص الجديد بتفضل المخالفات علية ولا بتتحذف ارجو التفاعل وشكرا مقداما

samieh
05-21-2015, 18:47
والله يا اختى سؤالكغير واضح
ازاى هيبقى حسابك عليه مخالفات وهيتبعتلك بونص جديد اصلا
طبعا مش هينفع لان حسابك ساعتها هيبقى محظور ومش هتعرفى تفتحيه اصلا لوضع مشاركات

snnaky
06-02-2015, 22:43
اهلا بيك بس انا كنت افضل ان سؤال حضرتك يكون مع الدعم لأنة هو اقدر على الأجابة فى الأمور الخاصة واحنا هنا للكلام والمناقشة على الأسئلة العامة والخاصة بالتعلم والفوركس
انما انا حجاوب على قدر فهمى
المخالفات انواع
اذا كانت المخالفة فى عدم احتساب المشاركات او فى خطأ فى التداولات او اغلاق الصفقات قبل مرور الوقت الكافى
لا كدة خلاص دة موضوع انتهى بمرجنة الحساب
اما اذا كانت مخالفات فى نسخ او نقل او خاص بالكتابة دى لا اظن

ehabbob
06-02-2015, 23:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو لو حصل لا قدر الله اى مخالفات يستم ايقاف حسابك اصلا يعنى مفيش حساب يتحول عليه البونص الجديده
والله ولى التوفيق

houssem_trader
06-02-2015, 23:24
في غالب الاوقات فانه عند مخالفة قوانين المتاجرة سوف يتم تنبيهك او اعادة
احتساب الارباح من جديد في حسابط قبل ان تحصل على بونص الشهر الجديد

soad labib sadek
06-03-2015, 02:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اختي الفاضلة اهلا و سهلا بكي و بالنسبة لاستفسارك فانا في رايي الشخصي و الغير مبني علي كلام مثبت ان المخالفات بتصبح في طي النسيان لان اكيد في العديد من الاعضاء تاجروا مثلا وقت الاخبار متاجرات خاطفة و لكن بعد م اتمرجن الحساب لا زالو مع الشركة بفضل الله ودا رايي الشخصي

تحياتي

َArabeTrader
06-03-2015, 02:17
مثل هذه الاسئلة يجب عليك ان تسءلها للمنتدى و للدعم الفني حتى تلقى اجابة شافية ووفية لانني صراحة لا اعلم الجواب و لما تتواصل معهم ارجو ان ترفق لنا نص محادثكم حتى نستفيد و شكرا اخي الفاضل

محمد السيد
06-03-2015, 02:21
اللي انا اعرفه ان المخالفات بتفضل موجودة يعني زي كده ماتقولي محطوطة في الملف بتاعك
فاذا كررتيها عن عمد بيبتدوا في الشركة يطبقو عقوباتهم عليكي ..لكن بطمنك اللي بيعف غلطه بيحذر منه وعشان كده ما بيكرروش

محمود مرعى
06-03-2015, 03:52
عندى سؤال لو سمحتم لو انا مثلا كنت بتاجر بحساب بونص وحصلت علية مخالفات لقوانين البونص وجية اتمرجن واتبعتلى البونص الجديد بتفضل المخالفات علية ولا بتتحذف ارجو التفاعل وشكرا مقداما

لا يا اخى الحساب بتاعك لو اتلغى انت كده مطالب انك تعمل حساب جديد علشان تقدر فعلا تستل عليه البونص
الجديد اللى انت بتجمعه وربنا يكرمك ويوفقك يارب بالربح الوفير وتكون تاجر ناجح

موسى مرسى
06-03-2015, 09:26
باعتذر منك

احمد سعيد على
06-09-2015, 14:56

ibrahim forex
06-10-2015, 03:18

Kiing
06-14-2015, 18:34
ممكن متلا انه ممكن معه حصلت علية مخالفات لقوانين البونص وجية اتمرجن واتبعتلى البونص الجديد بتفضل المخالفات علية ولا بتتحذف ارجو التفاعل وشكرا مقداما تم منه متلا انه ممكن معه فقط

mechanical
06-16-2015, 21:21
السلام عليكم .... لو انت عملت المخالفة في المنتدي من الممكن ان تحظر الحساب في المنتدي اما الشركة فشروط التداول هي اللي بتحدد صحة الحساب بتاعك من عدمة
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

RomanyMoreed
06-17-2015, 22:34
السلام عليكم ورحمة اللة بركاتة

لو انت عملت مخالفات حسابك مش هيترمجن ده هيتقفل انت لو خسرت رصيدك واتمرجنت الرصيد اللي هيتبعتلك الشهر اللي بعدة تتاجر بية عادي وتسحب ارباحك

هند الحمامصى 2216
06-17-2015, 23:38
انا اعتقد ان حضرتك بعد المخلفات دى ممكن يتحذف حسابك الى حد علمى
وطالما لقوانين البونص وجية اتمرجن واتبعتليك البونص الجديد بتفضل المخالفات علية
تحياتى

a7med sniper
06-17-2015, 23:59
الحساب اللى بيكون له مخالفات وبيكون هناك تكراار لها بيكون هناك اغلاق له فى هذا السوق اخى الكريم وبالتوفيق للجميع فى التعامل فى السوق والله المستعان

auoubharrab2
06-18-2015, 01:04
طبعا مش هينفع لان حسابك ساعتها هيبقى محظور ومش هتعرفى تفتحيه اصلا لوضع مشاركات...................

superkenan
06-18-2015, 01:04
اخي الكريم البونص لا يحذف فالبونص يأتي بعد التعليق فإذا كان التعليق بمكانه يعطوك البونص ولن يسحبوه منك اما إذا قررت الشركة عدم احتسابه فهو لن يصلك بالأصل
وشكرا

hidouri25
06-18-2015, 01:39
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و الصلاة و السلام على خاتم المرسلين سيدنا محمد و اله و صحبه
عفوا لم افهم سؤالك جيدا
مع تمنياتي للجميع بالتوفيق و النجاح

gootdf
06-18-2015, 14:27
اخى العضو لو حصل لا قدر الله اى مخالفات يستم ايقاف حسابك اصلا يعنى مفيش حساب يتحول عليه البونص الجديده
والله ولى التوفيق

gehad87
07-21-2015, 19:19
يعني هو اتمرجن منك ولا هما حذفوا الارباح من عليه يعني ياريت تفهمينا وايه هي المخالفات
وايه هي الرسالة اللي جاتلك علشان نفهم بالظبط حضرتك تقصدي ايه

mohamed ghardallou
07-21-2015, 19:20
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه لم أفهم بثبت كيف وقعت العملية يا ريت توضح

Forex Story
08-16-2015, 17:16
والله ولى التوفيق........................

albersamir
08-16-2015, 17:17
اشكرك يا صديقى على هذا الموضوع الرائع وبارك الله فيك على هذا الموضوع الجميل وانشاء الله يستفاد منه الجميع كمعلومات في العمل
شكرأ ليك مره اخرى يا صديقى على هذا

aboubakr el ayach
08-16-2015, 17:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. أخي الفاضل بالنسبة للوقوع في المخالفات وخاصة تلك التي تتعلق بالفوركس فإنك تستطيع تجديد الحساب عن طريق إيداع البونص لكن في المرة الأولى من الحظر فقط.

forex all arabes
08-16-2015, 18:19
مرحبا اخي الكريم وسعدت بموضوعك و حصل لا قدر الله اى مخالفات
يستم ايقاف حسابك اصلا يعنى مفيش حساب يتحول عليه البونص الجديده يارب اكون افدك واتمني لك مزيد من الربح

ebramoh
08-16-2015, 20:22
اهلا بيك معانا اخى الفاضل..
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا..
باعتذر منك..
لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك...
في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا بالتوفيق...

ASMAA TAHA
08-30-2015, 23:56
اذا تم مخالفة حساب البونص وتم اغلاق حسابك بالشركة الذى هو مربوط بحسابك بالمنتدى هنا وكنت تنتظر بونص اول الشهر التالى سوف لن يرسل طبعا لان الحساب مغلق ومخالف لقوانين الشركة عليك بعمل واحد اخر ولا تخالف بالقوانين

andro2016
09-22-2015, 23:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا عن نفسى انصحك انك تعملى حساب جديد اضمن
علشان ممكن الحساب يتقفل فعلا لان فى الحساب مخالفات افتحى حساب جديد وابدءى من جديد افضل

ynwa1892
09-23-2015, 20:36
السلام اخي يحذف كل المخالفات وتبدئ من جديد وحاول ان تتعدى تلك المخالفات لانه سيئدي بك الى غلق حسابك بدون رجعة
وفقك الله

tawfik999
09-23-2015, 20:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم و بعد
لا يعطينك يا اختي الى اي مخالفة و اتمنى لكل المنتدى الرد و شكرا

ranimdammar
09-23-2015, 20:44
المخالفات اذا وقعت هي تقع باسم الحساب التجاري وهذا قد يضر بحسابك في التداول على البونص الاول او الثاني
حاول ان تتلزم بالتداول الذي يمشي على شروط الشركة هذا هو الحق الذي يقالطبالتوفيق

nassim126
09-23-2015, 20:56
السلام عليكم اخي الكريم هو تعرضت للمخالفة فانت نعر للحظر او ايقاف الحساب بالكامل فالمرجو احترام القوانين

mora essam
09-23-2015, 21:23
لا اخي حاول ان تتجنب فعل المخالفات لان شركة انستا ليست غبية وتحذف حسابك عند المخالفات
حافظ علي حسابك نظيف بدون اي مخالفات افضل في المستقبل
تقبل مروري

ahmedhathout
11-27-2015, 02:19
لو حصل مخالفات اصلا الحساب بالكامل هيتقفل ومش هيتحول بونص تاني عليه
وممكن يتعملك حظر نهائي من المشاركه

aminetns
11-28-2015, 18:11
طبعا اخي نحن هنا للتفاعل مع كل اسئلتك واستفساراتك اطرح ونحن نجيب قدر المستطاع ان شاء الله وبخصوص سؤالك انصح الجميع بتجنب المخالفات لانك ستندم بالتوفيق

otmani
11-28-2015, 18:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والله لم
افهم سؤالك جيدا ولكن مما فهمت انك ادا اتمرجنت تعاود من جديد وبالتوفيق

mido elshabrawy
11-28-2015, 20:00
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
مخالفات عل التداول في الحساب و لا علي الردود في المنتدي تختلف اختي الفاضله
لانه لو كانت مخالفات في الحساب و التداول من الممكن ان يعرض هذا لاغلاق حسابك بشركه انستا
و لو كان هناك مخالفات في ردودك بامنتدي يبقي حسابك فيا لمنتدي هة الي ممكن يتقفل
تقبلي مروري

milou9
11-28-2015, 20:04
وعليكم السلام
بالنسبة لحساب البونص فانستافوركس لديها قوانين صارمة لمكافحة الغش من اجل الحفاظ على مصداقيتها
حاولي تجنب الوقوع في الاخطاء واتباع توصيات انستا وبالتوفيق ومزيد من الارباح

latraaa
11-28-2015, 20:11
لا يا اخي الكريم، لا يمكن للمخالفات التي تحصلت لها أن تتبعك من بعد، و هدا من ميزات العمل على منتدانا الكريم، لدا لا تقلق و حاول أن تركز على أن لا تعيد نفس الأخطاء التي قدمتها، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

ahmedazzouz
11-28-2015, 20:15
بسم اله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
اخي الخلاصة واضحة . عدم احترام القوانين يعرض حسابك للغلق لذالك حاول الابتعاد كل الابتعاد عن هته المخالفات.تقبل مروري.
بالتوفيق للجميع

akram mohamed obaid
11-30-2015, 17:44
اخي الكريم
اعتقد ان هذه المخالفات تبقى مستمره حتى لو حصلت على بونص الشهر التالي وهذا الشيئ يظهر لك عندما تربح فانهم سوف يقفلون حسابك عندما تطلب سحب الارباح
تحياتي

doaa sary
11-30-2015, 18:33
لامظنش هيحصل حاجه مدام الحساب خسرتة
بس التزم بالقاونين افضل بدل مايتقفل الحساب
وساعتها مش هيرجع تانى وتبقا مضتر تعمل حساب جديد

midouknight
11-30-2015, 18:35
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي لا يوجد ايت صلة بين المخالفات المتلقية في المنتدى
والحساب الذي تتاجر به لا تخف كذلك عليك الامتثال ل القانون الداخلي ل المنتدى

messaoud43
11-30-2015, 21:56
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته على حد علمي أختي العزيزة
بعد رفع الحظر سوف يتم ارجاع البونص اليك حسب تجربة أحد زملائي و الله أعلم
بالتوفيق

mkij
11-30-2015, 22:32
الســــلام علــــيكم و رحمه الله تعالى و بركــــــاته. . . . . . .
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد و الرائع ولم افهم منك قصة المخلفات و البونص و لاكن مجرد مبيحصل مارجن للحساب هذا معناه ان الحساب خسر

Ahmed Rami Ben Fradj
11-30-2015, 22:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
أخي العزيز خذ إحتياطك من المخالفات فيمكن أن تخسر حسابك بالحذف ..
بتوفيق للجميع ..

adamarwan
11-30-2015, 22:58
من الافضل اخى ان تسل الدعم الفنى للشركة على الامر الان فى الامر مخالف وليس مرجان
المهم ما عليك الى ان تتصل بالدعم الفنى او المباشر وان تحاول ان تفسر الامر لكى تفهم الامر الدى يجب ان تفعل فى هدا الحالة
وحظ سعيد

ابوفؤاد
11-30-2015, 23:06
اعتقد ان الحساب طالما انه تمرجن فان الحساب ككل يتمرجن بما فى ذلك الاخطاء على التدوال
و كما قلت اظن و ليس اكي و لا اعلم ان هناكم المؤكد لان الدعم بانستا صعب الوصول اليه و لكن ربما بالفريب يتحسن و يمكن ان نسال عن ما نجهله

neverlityouco1
12-10-2015, 11:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

brahim123
12-10-2015, 12:00
و تداول العملات الاجنبية فى الاونة الاخرى تأخذى منحنى تصاعدى و مؤشر ايجابى دليل على مدى انتشار هذه التجارة الالكترونية فى جميع انحاء العالم ، هذا الانتشار ان دل على شئ دل على مدى نجاح هذه التجارة ، و مدى ربحيتها بالفعل للعملاء ، و اذا سألت شركات الفوركس من الذى يربح فى الفوركس ، فستجيبك الشركات ان لا احد يخسر اصلا من هذه التجارة ، و ان كانت الاجابة اكثر موضوعية فستجيبك بان واحد او اثنين على اكثر تقدير يخسر فى اليوم ، بنسبة لا تتجاوز 1% شهريا من مجموع العملاء ، فما مدى صحة هذا الكلام ، و هل بالفعل لا يوجد خسارة فى تجارة الفوركس ، و ان نسبة النجاح تعادل 99% .

neverlityouco1
12-13-2015, 19:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

محمد صلاح
12-13-2015, 20:23
اخى العزيز طالما ان حسابك تستطيع الدخول عليه يبقى مفيش مشكلة ممكن تتاجر عليه عادى وتسحب الارباح اما لو حسابك اتوقف يبقى مش هتعرف تتدخل عليه

bazokadz
12-13-2015, 20:27
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

bassem99
12-13-2015, 20:39
السلام عليكم اخواني
بخصوص حذف حسابك في المنتدى العربي بسبب الالتزام بالقوانين اعتقد ان المنتدى يعطيك انك تسجل حساب اخر بعد مدة معينة.ولكن انصحك اخي قبل التسجيل مرة اخرى عليك بقراءة القوانين .
وشكرا

mohamedsaleem
12-14-2015, 00:34
بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك يا أخي الكريم على هدا الموضوع الممتاز والشرح الدقيق و القيم وجزاك الله كل خير وبارك الله فيك
بالــــتـــوفــــيــــق...

gogo9093
12-14-2015, 00:39
السلام وعليكم ورحمه الله والبركه ,شكرا اخي الكريم علئ الموضوع المميز , واتمنئ ان تكرمنا بالعديد من المواضيع الاخرئ ان شا الله

monylaser
12-14-2015, 01:14
لو فضل في الحساب سنت واحد عليك برد كل المبلغ الذي حصلت عليه من البونص القديم + الجديد
ولم يتم سحب الا الارباح بعد خصم المبلغين ارجو الاستفادة حتى تحصلي على ارباحك كاملة

عاشق الفوركس
12-14-2015, 20:14
في حله المخالفات في حسابت البونص يا اختي الكريمة يغلق الحساب في حاله مخالفات خطيرة مثل التاجرة وقت الاخبار بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

neverlityougo3
12-18-2015, 11:11

majdifdf1
12-18-2015, 11:19
اخي العزيز ان المخالفات المرتكبة في التداول وعد التقيد بها يؤدي الى قفل الحساب تلقائيا ولا اعتقد انك قادر على تحويل بونص اخر لان الحساب اصلا تم اغلاقه.
تحياتي لك ...

yansane
12-18-2015, 16:38
طالما في مخالفات يبقة انتي معرضة لحذف الحساب يبقى الاحسن انه موش يحصل فيه مخالفات طبعا مش هينفع لان حسابك ساعتها هيبقى محظور ومش هتعرفى تفتحيه اصلا لوضع مشاركات تقبل مروري

zarour soufyane
12-18-2015, 16:45
اخي الكريم البونص القديم لا دخل لو في البونص الجديد ادا ما تمرجن الحساب الخاص بك تماما
بحيث لا تستطع عمل صفقات
بالتوفيق

Nacef51
12-18-2015, 17:10
السلام عليكم نريد شروحات مهمة ووافية حول الفوركس تزيدتالنا علما وومعرفة كافية حول خبايا الفوركس العملاق نتمنى الجديدو

justsmile
12-18-2015, 17:52
بصراحة لا اعلم لاني لم أمر بهكذا مشاكل ..
اتمنى ان يفيدك احد الاعضاء هنا من خلال الرد على موضوعك ..
و سأستفيد معك لحتى اذا وقعت بهذي المشاكل اعرف ماذا افعل ..

walidabou
12-18-2015, 18:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،، صراحة سؤالك غير مفهوم ماذا تقصد بالمخالفات وأنها تلغى مع البونص الجديد ؟؟
عليك توضيح السؤال لكي يتسنى مساعدتك

neverlityouco1
12-21-2015, 14:50

zizo199
03-23-2016, 18:26
باعتذر منك

ebn masr
03-23-2016, 21:15
معنديش معلومات دقيقة ومظبوطةفى الموضوع دة بصراحة علشان اقدر افيدك فى النقطة دى واتمنا منك مزيدا من الاسالة يمكن اقدر اساعدك

neversi3
03-25-2016, 22:54
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

---------- Post added at 07:54 PM ---------- Previous post was at 09:47 AM ----------

اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

saleh05
03-25-2016, 23:04

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

ملاك الروح
03-26-2016, 00:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي اذا تمت مرجنة الحساب لا مشكلة تذهب المخالفات وتبدأ من جديد
اتمنى لك التوفيق

karim ben el maati
03-26-2016, 01:48
بصراحة لا اعلم لاني لم أمر بهكذا مشاكل ..
اتمنى ان يفيدك احد الاعضاء هنا من خلال الرد على موضوعك ..
و سأستفيد معك لحتى اذا وقعت بهذي المشاكل اعرف ماذا افعل ..

السلام عليـكم ورحمة الله وبركـاتــه اخـى الكـريــم................
اشكرك علي هذا الموضوع الشيّـق واتمني لك النجـاح والتوفيــق...................
جزاك الله خــيـراً وتقـبل مُروري....................

mounir trader
03-26-2016, 02:47
:bravo::profit-ar:
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مشكووووووووور يا اخي الفاضل على الموضوع
واتمنى ان يكون هناك مواضع اخرى ومشكور والله واتمنى لك التوفيق
والسلام عليكم

احمد عبد الباسط
04-20-2016, 00:28
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة واسلام على اشرف المرسلين
طالما ان الونص اتحول لحسابك يبقى مافيش مشكلة والمخالفات اتحذفت بس حاول متعملش مخالفات تانى لعدم حذف الحساب

algoddam
04-21-2016, 12:05
اكيد المخالفة تبقى محفوظة في سجل تداولك وسجل حسابك وعليك الا تكررها مثلا التداول بالصفقات
التي تكون اقل من خمس دقائق اذا تكررت اكيد سوف تتخذ الشركة ضدك اجراء ربما قد يحرمك من الارباح او البونص كله

HaMaDa99
04-21-2016, 12:13
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

zead ahmad
04-21-2016, 12:20
يمكن ابدا ابدا ان تخالف اى قانون خاص بالبونص لان البونص لابد وان تعمل به حتى لا تفقدة يجب ان تتعلم ولا تخالف اى قانون من تلك القوانين حتى لا تخسر ابدا

himaya
04-21-2016, 12:28
لا أعلم أخي الكريم فأنا لا أملك فكرة مسبقة لهذا الشيء و لم أفكر في هذا السؤال مسبقا
لكن هو فعلا سؤال جميل و يجب أن نعرف من يدفع مقابل الردود و لماذا و ماهي فائدته
وشكرا لكم علي الشرح

nora abd elaziz
04-21-2016, 13:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازاى هيبقى حسابك عليه مخالفات وهيتبعتلك بونص جديد اصلا

monylaser
04-21-2016, 15:10
هيبقى حسابك عليه مخالفات وهيتبعتلك بونص جديد اصلا

nano
04-21-2016, 19:58
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
عدم اامتثال للقوانين يعرض حيابك للتمرجن اخي العزيز.
..................

جمال صادق
04-21-2016, 20:08
اعتقد ان عمليات المارجن تلغى اى امور كانت تتعلق بالحساب بات القديمة و لكن علينا ان نعلم انة من الممكن انة نهتم بالتدالو الايجابى

nora abd elaziz
04-21-2016, 20:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والله يا اختى سؤالك غير واضح

عبد الرحيم رافا
04-21-2016, 23:41
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا اسعدنا تواجدك معنا على امل ان نستمتع و نستفيد فمرحبا بك في منتديات فوركس العرب
لو قمتي بتحويل البونص و ارتكبتي اخطاء ممكن ان يغلق حسابك

nour3iny
03-02-2017, 02:15
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اعتقد ان المخالفات بتبقى مرتبطه بالحساب وملهاش علاقه بالبونص او ان الحساب اتمرجن واتمنى ان يفيدك مشرفين المنتدى اكثر

Mo7a
03-02-2017, 10:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
انا لا افهم ما نوع المخالفات على حساب انيستافوريكس واعتقد ان لو يوجد مخالفات على الحساب وتم تعطيله لن يستقبل بونص ولا تستطيعي المتاجره به

ashmawey
03-18-2017, 16:58
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

khaled212
03-18-2017, 17:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
يجب الالتزام بقوانين المنتدي لضمان عدم التمرجن قد تكون هناك أخطاء غير واردة لاكن يجب الحذر قدر المستطاع .
وبالتوفيق للجميع ...........
تقبل مروري ...........

شورما
03-19-2017, 12:45
طالما الحساب لم يتم ايقافه بشكل كامل فا اظن كمل عادي ولا تخالف القوانين مره اخري

احمد فرحان منصور
03-19-2017, 12:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم انصحك بالالتزام بقوانين العمل مه اجل ضمان سير عملك بدون اي مشاكل

ayman samy
03-19-2017, 14:58
بسم الله اخي الكريم اتمرجن او المرجن كول نتيجة خسارتك للبونص ويمكنك الاستفاده من البونص الذي تم تحوبله اليك بعد ذالك ويجب احترام قواعد وقوانين التداول بالبونص حتي لاتتعرض الي اغلاق الحساب وشكرا

tahar2015
03-21-2017, 07:32
اخي الكريم البونص لا يحذف فالبونص يأتي بعد التعليق فإذا كان التعليق بمكانه يعطوك البونص ولن يسحبوه منك اما إذا قررت الشركة عدم احتسابه فهو لن يصلك بالأصل
وشكرا

waelmma
03-21-2017, 08:03
:)):o:o اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه طالما البونص وصل الى
حسسابك يبقى مفيش اى مشكلة وجزاك الله خيرا ومنتظرين المزيد ان شاء الله

mohamed shams
03-21-2017, 09:24
السلام عليكم اخى الكريم
طبعا لو فعلت اخطاء ومخالفات للقوانين سيتم اغلاق الحساب عتد السحب
ولكن لا تدرى فعند السحب لا يتم اغلاق شىء
بالتوفيق

katagoroumma
03-21-2017, 10:27
السلام عليكم
لو انت عملت مخالفات حسابك مش هيترمجن ده هيتقفل
انت لو خسرت رصيدك واتمرجنت الرصيد اللي هيتبعتلك الشه
ر اللي بعدة تتاجر بية عادي وتسحب ارباحك
بالتوفيق لخي
سلام

Zinou0008
03-21-2017, 10:33
السلام عليكم اخواني
بخصوص حذف حسابك في المنتدى العربي بسبب الالتزام بالقوانين اعتقد ان المنتدى يعطيك انك تسجل حساب اخر بعد مدة معينة.ولكن انصحك اخي قبل التسجيل مرة اخرى عليك بقراءة القوانين .

MomoNafai
03-21-2017, 11:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته . المرجو قراة القوانين لكي لا تقع في المحظور . فكل شى موضح هناك و شكرا

aboeluosr
03-21-2017, 11:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اسف اخى كنت اتمنى ان افيدك لكمنى وبفضل الله
لم اتعرض لاى مرجنة لحسابى وهذا لانى اتبع القوانين واطبقها

s@mou
03-21-2017, 11:59
السلام عليكم ورحمة الله.
مادام الحساب يعمل هذا يعني انه ليس هناك مخالفات حسب الادارة والبونص سيحول في اول كل شهر لذلك عندما تكون مخالفات فالحساب يغلق في الاصل، ولا يكون مشكل ابدا.
بالتوفيق والسلام.

midobols
03-21-2017, 12:11
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

كامل
03-21-2017, 12:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اعتقد اخي الكريم انه طالما خالفت القوانين فإن حسابك معرض في اي وقت للحذف لذلك ارجو الحذر

yaseranwer
03-21-2017, 12:15
‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح الموضوع ولكني لي وجهة نظر في خذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

smartawi
03-21-2017, 12:16
بصراحة يا اختي البونص اذا كان اصلا فيه مخالفات لا تستلمينه انما ممكن تستلمي البونص الجديد طبعا
انما هناك حالات مثلا لو لقيتي لا قدرالله باند في البروفايل تبعك فلا اظن انه ممكن تعملي او تستفيدي من البونصات الجاية

محمدفؤاد
03-21-2017, 14:01
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخى الغالى ازاى هيبقى حسابك عليه مخالفات وهيتبعتلك بونص جديد اصلا
طبعا مش هينفع لان حسابك ساعتها هيبقى محظور

remon2010
03-21-2017, 14:07
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز مخالفه شروط الشركه
يعمل على وقف حسابك فاذا كان حسابك شغال
فخلاص مش مشكله اللى فات
تقبل تحياتى

capoeira
03-21-2017, 14:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فى حالة الخسارة فى احد الصفقات وقيامك باغلاق الصفقة بنفسك فانت فى
هذه الحالة مطالب بتعويض ما خسرته اما فى حالة اغلاق الصفقة تلقائيا بدون تدخل منك فانت غير مطالب
بالتعويض فى هذه الحالة

ashmawey
04-27-2017, 15:10
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

zakariacr07
05-08-2017, 16:25
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أظن أن المخالفات تبقى على الحساب و عليكي الحذر لأني معرضة لحذف الحساب و الله أعلم

abutalia
05-10-2017, 14:35
السلام عليكم ورحمه اله وبركاته دي تقدر تعرفها من الدعم الفني لشركة انستافوركس والله يوفقنا ويكرمنا ونصير من الرابحين في سوق الفوركس الكبير ..............

mid0killer
05-10-2017, 15:50
مش عارف والله الموضوع دا ولكن انتي جربي كدا ببونص صغير فى المره الجديده وشوفي سحب كدا من الربح لو نفع يبقي كملى لو منفعش وحذفو الحساب يبقي انتي متعبتيش كتير فى جمع البونص وبالتوفيق للجميع

zunebha
05-10-2017, 15:52
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي الفاضل لما يتنرجن حسابك عادي جدا.
الشهر القادم لما تجمع البونص يصلك عادي.

Mr Fathy
05-10-2017, 15:54
بسم الله الرحمن الرحيم والله يا زعيم انا اول مرة اسمع الكلام ده الصراحة وليه اصلا احنا نخالف القواعد والقوانين من الاساس

Mohamed Alsaeed
05-10-2017, 23:12
باعتذر منك

ebn masr
05-11-2017, 00:09
لو ضاع منك البونص يبقا لازم بالطريقة دى انك تقوم بجمع بونص اخر ومن ثم تقوم بعد كدة بالدخول للسوق وتتداول بعد التعرض لتلك المشكلة

mostafa1995
05-11-2017, 00:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .....................
المفضل انه مش تعمل اي شيء مخالف لانك مش حتمرجن حيحذف حسابك
بعدين ليه المخالفة اعمل بشكل صحيح واربح :)

fayadansakr
05-11-2017, 00:37
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي العزيز
نعم يا صديقي انك اصبت كبد الحقيقه انت عبقري بكل ما تحمله الجمله من معني

mayyye
05-11-2017, 00:48
طالما الحساب اتمرجن بتبدأ من جديد وتتعلم من اخطاءك ولا تحتسب عليك المخلفات السابقة
موفق ان شاء الله

fayadansakr
05-11-2017, 01:05
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي العزيز
يا صديقي انا لا اعرف حقا فانا لا اريد ان اقولك لك ما لا اعرفه قانصح بشكل خطء

skylol
05-11-2017, 01:10

اخي الغالي سحب نوع المخالفة يعني ممكن مخالفة تحظر الحساب او ممكن لا المهم لو سبق واتخالفت في مدة للمخالفة حاول ما تسوي اي شيء مخالف خلاص مدة المخالفة

Mohamed Youssef
05-12-2017, 18:30
لا خلى بالك منخافيش القوانين عشان الحساب ميتقفلش
بارك الله فيك اخي على هذا الموضوع الجميل و ربي يجعلوا في ميزان حسناتك
الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

azzedine
05-13-2017, 01:24
اشكرك على المشاركة اختي العزيزة معى الاسف المخالفة تادي الى اغلاق الحساب لدالك يجب ان تربط حساب جديد ب المنتدى و تحويل اليه البونص

hany osman
05-13-2017, 01:31
نشكركم على السوال المميز اعتقد ان محدش مر بنفس التجربة عشان يقدر يفيدك بس كنت عايز اعرف ازاى انت عرفت ان حسابك حصلة مخالفة ام هو مجرد تخمين منك لانك خالفت احد الشروط الا انة يمكننى القول طالما ان حسابك لازال مفتوح وقد قمت بعمل ردود وجاءك البونص الجديد فانت اذن حسابك لازال سليم بس عليك ان تحترس من تكرار المخالفة مرة ثانية حتى لا يتم غلق حسابك

m7med
05-13-2017, 02:33
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
بتفضل المخالفات عليه يا اخي الكريم لكن لا تقلق و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

zakija
07-03-2017, 09:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك أخي الكريم على هذا الموضوع
الرائع والجميل والمفيد جدا جدا جدا
لأعضاء منتدى فوركس العرب
بارك الله فيك وجزك الله خيرا

Reem1
07-03-2017, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله تعالي اعتقد انه بمجرد ما خسابك في شركه انستا فوركس يتمرجن معناها لازم تعملي حساب جديد و تفعليه ويترسلك عل البونص بالتوفيق

اسلام مجدي عباس
07-04-2017, 00:52
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته اخي طالما حسابك اتمرجن يعني كدا خلاص اتقفل اكيد انت خالفت حاجه من قوانين الشركه
ممكن تراسلهم تاني انهم يفتحولك او تعمل حساب جديد وتعرف ايه هي القوانين ووتبعها

abutalia
07-06-2017, 14:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بصراحه يا اخي المحترم لا اعلم لاني لم احصل علي مخالفات من قبل لاني الحمد لله قرات شروط البونص والتداول جيدا وبحاول احافظ عليها

bassoumy
07-08-2017, 21:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم حالو ان تلتزم بقوانين جمع البونص في منتدي فوركس مصر وقوانين التداول في انستا كي لا يتمحظر حسابك ...........

amir anwar
07-11-2017, 21:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... اعتقد المخالفات ملهاش دعوه بالبونص الجديد لأن المخالفات دي انت اللي عملتها و بتفضل في الحساب و الحساب معرض في اي لحظة انه يتقفل لو خالفت القوانين

M0hsenalawady
07-14-2017, 21:32
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
المخالفات بتفضل علي الحساب وليس لها علاقة بالبونص الجديد وحاول الابتعاد عن المخالفات نهائيا

Karim Atef
07-14-2017, 21:42
يجب مرعاه الشروط والقوانين في الشركه لحمايتنا من اغلاق حسابنا او يحدث مشكله في السحب
وهذا يعتمد عليك في اتباع الشروط والقوانين والقواعد التي تجعل حسابك نظيفا خالي من اي حظر

emadomda
07-15-2017, 01:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
مش عارف بصراحه لاني محصلشي ليا حاجه زي دي خالص
لكن من الواضح من خلال التعليقات اري انه من الممكن ان يغلق الحساب في اي وقت اذا حدث اي مشكله لك ومخالفه

Mony Ezzat
07-15-2017, 01:36
بسم الله الرحمن الرحيم
مش عارفه بصراحه ولكن اعتقد ان حضرتك تتواصلي مع الدعم افضل شيء لسؤالهم عن الموضوع ده لانه مهم جدا

فهمى لاشين
07-18-2017, 20:33
بسم الله
ارى ان نلتزم بقوانين التداول اولا لتجنب حظر الحساب وبما ان الحساب
ما زال مفتوح ويستقبل البونص فانت فى مرحلة التذير ولا شك فتجنب تكرار الاخطاء المخالفة
تحياتى

amrelkomy
07-18-2017, 20:36

ahmedmahmoud2017
07-18-2017, 21:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع السير بالمخالفات غير مرتبط بالمرجنه واذا تم مراجنه الحساب بيته غلق الحساب للمخالفات الموجودة به

alaa mohamed
07-18-2017, 21:39
بسم الله الرحمن الرحيم ..
تحيه طيبه و بعد ...
نورت المنتدى اخى الكريم .... انصحك بعدم وجود مخالفات من الافضل لانك بذلك تكون معرض لحذف الحساب ..... اتمني التوفيق للجميع ان شاء الله .

Doaa hassan
07-18-2017, 21:56
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
بصراحة حضرتك انا معرفش حاجة عن التمرجن لانى الحمد لله حسابى ما تمرجنتش بس حضرتك
لازم تعرف تسال المشرفين فى المنتدى علشان تلاقى حل

Asmaa1203
07-18-2017, 22:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اختى الفاضلة المخالفة اكيد بيصل لك تحذير من قبل مشرفى المنتدى بها و لها فترة و تنتهى و هذا لا يؤثر على وصول البونص لك او احتسابة لك و الاجدر بالاجابة على سؤالك هو احد مشرفى المنتدى و اتمنى لك التوفيق

YOUNESS EL-BAKKIOUI
07-22-2017, 15:50
السلام عليكم ورحمة الله. .في حالة مخالفات القوانين سوف يتم تجميد الحساب لكن يمكن أن تفتح حساب جديد دون مشاكل و يجب ربطه بالمنتدى

yassmiina
07-22-2017, 16:06
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا طبعا كل حساب جديد يكون خالي من المخالفات القديمة هذا في نظري
تقبل تحياتي و سلامي و بالتوفيق

alaa mohamed
07-24-2017, 21:08
بسم الله الرحمن الرحيم ....
تحيه طيبه وبعد ....
نورت المنتدى اخى الكريم ...
مدام حصلت مخالفات ف كده حسابك ممكن يتعرض للحذف ف انا انصح انك تعمل حساب تانى خالص وتشتغل عليه من اول وجديد ....
تقبل مرورى

M.R
07-25-2017, 00:51
الامر يتوقف على حظر حسابك فهذا الكلام لا يدل على وجد اى مخالفات ولكن الافضل الحذر وعدم تكرار هذه المخالفات او الافضل مراسلة الدعم الفنى

Hala Abdo
07-25-2017, 02:12
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
اي مخالفات على البونص طبعا بيتحذف عدد المخالفات من البونص قبل تحويله لحسابك في انستا

محمد حافظ 120
07-25-2017, 02:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم... اما بعد... في الحقيقة اخي انا لازلت مبتديء في شركة انستا ولم ابدا بالتداول حتي الان لذلك انا ليس لدي الخبره الكافيه لكي افيدك في هذا الموضوع... ولكن يجب عليك ان تتبع التعليمات ولا تحالفها

cladiator2007
07-25-2017, 09:43
اذا تم مخالفة حساب البونص وتم اغلاق حسابك بالشركة الذى هو مربوط بحسابك بالمنتدى هنا وكنت تنتظر بونص اول الشهر التالى سوف لن يرسل طبعا لان الحساب مغلق ومخالف لقوانين الشركة عليك بعمل واحد اخر ولا تخالف بالقوانين

2017wydadi
07-25-2017, 09:52
وشكرا

capoeira
07-25-2017, 13:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته من الافضل الا تقوم بالإخلال باى شرط من شروط
المتاجرة و التداول التى قامت شركة انستا فوركس بوضعها حتى لا يتم حظر الحساب

A.mustafa
08-22-2018, 01:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
طبعا لو فعلت اخطاء ومخالفات للقوانين سيتم اغلاق الحساب عند السحب
ولكن لا تدرى فعند السحب لا يتم اغلاق شىء...