PDA

View Full Version : ما هو مقادر استفادتك من الفوركس

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

omar kapo
07-02-2012, 14:21
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال
ام ماااااااااااااااذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

magic777
07-02-2012, 20:03
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

لحد الان لم استفيد منه غير زياده الخبره به والحمد لله وكل المراحل السابقه ليه في هذا المجال كانت بين التعلم
وبين الخسائر والتعلم منها والتدريب
لكن مرحله المكسب بالدولار لسه شويه والحمد لله

gemmy
07-02-2012, 23:40
ماستفدته من الفوركس هو حسن استخدام وقت الفراغ فى شىء جيد و مفيد اما بالنسبة للارباح فهى مازالت قليلة
استفيد ايضا بالخبرات اللى بكتسبها كل يوم ففى هذا المجال من تعلم كل ماهو جديد

كريم
07-02-2012, 23:46
استفدت من الفوركس في كل النواحي

بيعلم التخطيط الجيد قبل بدء اي عمل

و كمان الصبر و عدم الاستعجال

و الربح الذي اخذه و الله يوفق الجميع

forex man
07-02-2012, 23:52
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال
استفدت منه كتير بس مش ماديا
يعنى الخبرة وادارة راس المال والتخطيط وهكذا
تحياتى

aminos
07-03-2012, 00:16
السلام عليكم
إستفدنا الكثير
مثلا زيادة الخبرة الصبر الإلتزام كيفية إدارة رأس المال
و إن شاء الله الأموال

kingman
07-03-2012, 00:30
الحمدلله اكتسبت اشياء من الفوركس وخسرت اشياء
الحمدلله كسبت بعض الأرباح وبعض الخبرة واكتسب حسن الأدارة واتخاذ القرار والقدر على القيادة ومازال الطريق والعمل مستمر لكسب المزيد من الخبرة والقدارت التى تجعل الواحد ناجح فى هذا السوق

siafari
07-03-2012, 00:34
وعليكم السلام

الفوركس يعلم القناعة وصبر وعدم الطمع
بتوفيق للجميع

hesham1046
07-03-2012, 00:36
الحمد الله استفدت من الفوركس كثير قوى استفدت منو الخبرة والتركيز والتحليل الجيد فى كل حاجة
وكمان الحمد الله الفوركس هو صديقى الوحيد الانو الوحيد اللى فتح باب رزق ليا بعد ما انفصلت من الشغل وحسيت ان ربنا بعتو ليا علشان اقدر اصرف بية على البيت
وبخصوص الربح الحمد الله دخلى فى الشهر 300 دولار منو الحمد الله بعمل كل يوم صفقة او صفقتين وممكن اسيب الصفقة اسبوع لحد مااقفلها على مكسب وممكن كمان استحمل هبوط 3000 نقطة يعنى مش خايف من اى حاجة ديما اى صفقة بقفلها على مكسب حتى لو نقطة واحدة الان النقطة با دولار
بس اغلب شغلى على الفضة والدهب الان مكسب جميل وكمان عرفت الشغل بتاعهم كويس
بس

compaq0
07-03-2012, 15:22
الى الان كل ما استفدته هى مجرد ثقافه انه اصبح لدى فكره عن شىء اسمه فوركس و اعرف بعض المعلومات عنه من باب الثقافه فقط لم استفيد منه اموال بل خسرت كثيرا و ليس لدى الى الان الخطه المثلى لتحقيق ربح

omar kapo
07-03-2012, 15:57
ماستفدته من الفوركس هو حسن استخدام وقت الفراغ فى شىء جيد و مفيد اما بالنسبة للارباح فهى مازالت قليلة

السلام عليكم
إستفدنا الكثير
مثلا زيادة الخبرة الصبر الإلتزام كيفية إدارة رأس المال
و إن شاء الله الأموال

استفدت منه كتير بس مش ماديا
يعنى الخبرة وادارة راس المال والتخطيط وهكذا
تحياتى

الحمدلله اكتسبت اشياء من الفوركس وخسرت اشياء
الحمدلله كسبت بعض الأرباح وبعض الخبرة واكتسب حسن الأدارة واتخاذ القرار والقدر على القيادة ومازال الطريق والعمل مستمر لكسب المزيد من الخبرة والقدارت التى تجعل الواحد ناجح فى هذا السوق

هذا دليل ع ان الفوركس معلم ممتاز ف هذه الحياة
يعلمنا الكثير
يعلمنا الصبر والالتزم
يعلمنا التحكم ف النفس
يعلمنا المصابرة
يعلمني ادارة راس مالنا
يعلمنا التخطيط والتنظيم
هل توفقونين ف ذالك ام لا
؟؟؟

ymn30
07-03-2012, 16:01
الحمد الله استفدت من الفوركس كثير قوى استفدت منو الخبرة والتركيز والتحليل الجيد فى كل حاجة
وكمان الحمد الله الفوركس هو صديقى الوحيد الانو الوحيد اللى فتح باب رزق ليا بعد ما انفصلت من الشغل وحسيت ان ربنا بعتو ليا علشان اقدر اصرف بية على البيت
وبخصوص الربح الحمد الله دخلى فى الشهر 300 دولار منو الحمد الله بعمل كل يوم صفقة او صفقتين وممكن اسيب الصفقة اسبوع لحد مااقفلها على مكسب وممكن كمان استحمل هبوط 3000 نقطة يعنى مش خايف من اى حاجة ديما اى صفقة بقفلها على مكسب حتى لو نقطة واحدة الان النقطة با دولار
بس اغلب شغلى على الفضة والدهب الان مكسب جميل وكمان عرفت الشغل بتاعهم كويس
بس

اخى وفقك الله بس كيف تستحمل هبوط 3000 نقطة اظن هذا صعب جداا خصوصا انك بتقول ان النقطه بدولار معنى كدة انك ممكن الحساب يصفر معاك فى اى وقت وكمان تعويض 3000 نقطة امر مش سهل وممكن مايتحققش فى اسبوع خالص تقبل تحياتى

Amany Mohamed
07-03-2012, 16:06
السلام عليكم
الفوركس يعلمنا الكثير في حياتنا
فانا تعلمت منه الجدية و المثابرة و كيفية تحقيق المكسب و قيادة الامور

omar kapo
07-03-2012, 16:14
اخى وفقك الله بس كيف تستحمل هبوط 3000 نقطة اظن هذا صعب جداا خصوصا انك بتقول ان النقطه بدولار معنى كدة انك ممكن الحساب يصفر معاك فى اى وقت وكمان تعويض 3000 نقطة امر مش سهل وممكن مايتحققش فى اسبوع خالص تقبل تحياتى

اوفقك يا اخي ف ذالك بالفعل يحدث ذلك ف اثناء الحروب فقط ان تسمر لهذه الدرجة من الاموال
فاعتقدي انا انك بردوا مش بتحد حجم الدخول والخروج من الصفقة

tarek22
07-03-2012, 18:09
الى حد الان في مرحلة الحساب التجريبي
ولم استفد الى الان شيء سوي ان السوق لا تامن عليها ابدا

Rami
07-03-2012, 18:12
خبرة نعم استفدت وانا كل يوم فى استفادة اما اموال
لتمنى فى القريب العاجل ان تكون فرصتى الجيدة للسحب
تحياتى لك

ma90do
07-03-2012, 18:19
استفاده ماديه عن طريق كسب الاموال واستفاده عقليه الفوريكس يعتمد علي التفكير والتركيز والابتكار استفاده وجدانيه التغلب علي الطمع وعدم التسرع وتحفيز الذات هذا ما استفادتة واحيانا اليأس حينما اخسر ههههههههه

osama shaban
07-03-2012, 18:25
انا اتسفدت من الفوركس الكثير في النواحي الاقتصاديه معرفه اخبار الدول الكبري
من النواحي الشخصيه التحكم في المشاعر دراسه العمليه من حيث المكسب والخساره

konine
07-03-2012, 18:47
كما قال بعض أعضاء حتى أنا لم أستفد منه ماديا مازال مامي كتير
و لكني أخدت بعض خبرة و تجربة
الله كريم

sky44
07-03-2012, 20:15
السلام عليكم

حاليا مازلت مبتدا و اعمل على الحساب التجريبي اي انني لم استفد من الفوركس من الجانب المادي ما استفدته حاليا هو انني دخلت الى عالم واسع ملء وقت فراغي و بدأت الاحظ اشياءا كانت تحيط بي و لم اكن الاحظها

Rami
07-03-2012, 20:17
السلام عليكم

حاليا مازلت مبتدا و اعمل على الحساب التجريبي اي انني لم استفد من الفوركس من الجانب المادي ما استفدته حاليا هو انني دخلت الى عالم واسع ملء وقت فراغي و بدأت الاحظ اشياءا كانت تحيط بي و لم اكن الاحظها

لا تستعجل على الاستفادة من الفوركس المهم ان تاخد الوقت
الكافى للدراسة والتعلم والتجريب على الديم
تحياتى لك

derfcase
07-05-2012, 05:05
علي مستوي التداول ف السوق - مع مرور الوقت اكتسبت قدرة افضل علي ادارة راس المال
اما علي مستوي الحياة الشخصية - فقد اكتسبت قدرة افضل علي الصبر لتحقيق الاهداف

magic777
07-05-2012, 21:09

فاضل بأه تركز على اكتساب خبره في التداول والمتاجره نفسها وتكون ليك استراتيجيه خاصه بيك
تكون مناسبه لخطه اداره راس المال اللي انت بتعتمدها في المتاجره وبالصبر
هنا والالتزام هتقدر تحقق الارباح اللي انت عاوزها بأذن الله

elzeel
07-05-2012, 21:11
لغايه دلوقتى خبره وان شاء الله الاموال قادمه من خلال المتاجره اول مانستلم البونص ان شاء الله
واعتقد ان المنتدى بيساعد ان الواحد يقدر يستفيد ويكمل فى الفوركس

Titanom
07-05-2012, 21:13
أكيد قد تكون الإستفادة من خلال التجارب التي تقوم بها
سواء كانت تجارب خسارة أو ربح
ودون شط أن أي تجربة مهما كانت ستكون
إضافية في مسيرتك في مجال الفوركس

roka
07-06-2012, 01:02
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

اكيد استفدت ارباح وايضا الممارسة تؤدى الى زيادة الخبرة والمعرفة الكبيرة بالسوق

kingman
07-06-2012, 01:13
فاضل بأه تركز على اكتساب خبره في التداول والمتاجره نفسها وتكون ليك استراتيجيه خاصه بيك
تكون مناسبه لخطه اداره راس المال اللي انت بتعتمدها في المتاجره وبالصبر
هنا والالتزام هتقدر تحقق الارباح اللي انت عاوزها بأذن الله
هو المهم ان الواحد يتعلم ويدرب ويمارس فترة كافية على الديمو ويجد طريقة يعتمد عليها ومش لازم تكون استراتيجية خاصة به لأن مش كلنا بنقدر نوصل لأستراتيجيات وطرق خاصة بنا وبتحتاجلها سنوات من الخبرة

mrhoda
07-06-2012, 01:14
اولا انت بتستفيد كخبرة من الفوركس وكنظام اقتصادى جيد
وثانيا انت بتستفيد من ارباحك من عملك فى الفوركس
وثالثا بتستفيد ان ليك وظيفة كويسة وانت بتكون مدير نفسك

ma90do
07-06-2012, 01:55
اولا انت بتستفيد كخبرة من الفوركس وكنظام اقتصادى جيد
وثانيا انت بتستفيد من ارباحك من عملك فى الفوركس
وثالثا بتستفيد ان ليك وظيفة كويسة وانت بتكون مدير نفسك

اها طبعا مدير نفسك ولا احد يترأسك ويتحكم بك وكل شخص يحقق دخله الشهري بمجهوده الذادي وهوا حر بنفسه يا يكسب يايخسر هذه من ضمن المميزات الي بيقدمها الفوريكس

king
07-06-2012, 02:16
انا استفت الكثير من تجارة الفوركس العلم والمعرفه واكتساب الخبرات وايضا اصبح عندى المهاره التى تؤهلنى الدخول والتداول فى التوقيت السليم والخروج من السوق فى التوقيت السليم وايضا تعلمة ادارة راس المال بااحتراف وادارة الارباح والتحكم فى مدى الحصول على الربح والقدره على التحكم فى المخاطر

ehab
07-08-2012, 06:55
صراحة انا لسة جديد فى سوق المال هذا ولم استفاد من هذا السوق
اموال ولكنى اطمع فى الكثير ان شاء الله

Mr.GooDMaN
07-09-2012, 03:07
استفدت من الفوركس
الخبرة
استخدام وقت الفراغ
المال
الصبر
عدم الطمع
وتكوين علاقات مع اصدققاء اخرين
وحاجات كتير بصراحة

Omnia Ebrahim Hussein
07-09-2012, 03:25
الفوركس ملىء بالاشياء المفيدة الممتعة الشيقة التى نتعلم منها الكثير كالصبر واستغلال وقت الفراغ والتعلم من الاخطاء واخذ قرارات سليمة بعد تفكير سليم واكيد الربح وعمل علاقات اكتر مع اشخاص واهم شىء روح التنافس لانها بتشجع جدا على اننا يكون عندنا نفس طويل فى هذا المجال الشيق

mohamed 300
07-09-2012, 03:48
الى الان لا, ولكن كل هذه الخبرات من المؤكد انها سوف تكون مفيده فى المستقبل ,ومن ثم سوف تكون ارض صلبه لنا للتجاره الربح

fx-man
07-09-2012, 04:13
بالنسبة ليا انا استفدت انى كسبت مال بس مش كتير لكن استفدت حاجات تانية كتير من الفوركس زى سرعة اتخاذ القرار والعمل تحت ضغط والانضباط والتعلم من الاخطاء .

madoxegy
07-09-2012, 05:35
بتوفيق للجميع

mohamed adel
07-09-2012, 07:57
انا عن نفسى لسة مبتدئ فلم استفد من الفوركس باى مال
ولكنى فعلا ازدت خبرة كبيرة جدااااااااااااااا ومحتاج الى مزيد من الخبرة

hehelibeb
07-09-2012, 08:01
فعلا الفوركس علمنا كيف ندير رأس المال وبصراحة حتى في حياتنا اليومية
وعلمنا الصبر على الخسارة

magic777
07-09-2012, 23:54
الفوركس ملىء بالاشياء المفيدة الممتعة الشيقة التى نتعلم منها الكثير كالصبر واستغلال وقت الفراغ والتعلم من الاخطاء واخذ قرارات سليمة بعد تفكير سليم واكيد الربح وعمل علاقات اكتر مع اشخاص واهم شىء روح التنافس لانها بتشجع جدا على اننا يكون عندنا نفس طويل فى هذا المجال الشيق

واهم احاجه من وجهه نظري يقدر المتاجر فعلا يتعلمها هيا صفه الالتزام ومعرفه قيمه الوقت
وده هيكون ليه اثر كبير بعد كده في حياته الخاصه ومع اي مشروع ميداني يفكر انه يعمل به
واعتقد ان ده احسن حاجه اتعلمتها من مجال الفوركس

theboy2226
07-10-2012, 15:39
انا حتي الان مستفيد خبرة لاني فعلا في حاجات كتير عن الفوركس مكنتش اعرفها و علي مدار الكام شهر اللي تاجرت فيهم عرفتها
و بالنسبة للمكسب المادي انا عملت ربح كذا مرة لكن كنت بضيفة لراس المال و بخسر في النهاية بس فعلا كنت بحق مكسب محترم لكن المشكلة اني مكنتش بسحبه

mrxr00t3d
07-10-2012, 15:43
للان لم استفد منه اي شيء
لكن انا في طور الاستفادة ان شاء الله
كل يوم بتعلم خبرات و تقنيات وما شي الحال

hesham itch
07-11-2012, 11:26
بالطبع هناك عدة فوائد يحققها المتاجر بالفوركس وهى علم ادارة راس المال وكيفية ضبط
النفس والتحكم بالاعصاب بالاضافة الى تحقيق عائد مادى وتنمية القدرات الشخصية

Mohamed90
07-11-2012, 11:46
السلام عليكم طبعا اخي العزيز الاستفادة موجودة اكيد
الادارة النفسية اولها كتعلم الصبر و عدم الطمع و الرضى تحكم في اعصابك و لا ننسى تركيز و تحليل و تطوير مهارتك
و لا ننسى الاستفادة المادية و هي المهمة

العوامى
07-11-2012, 13:52
حتى الان لم استفد بمال والحمد لله على كل حال ولكنى استفدت خبرة وفن اتعامل به فى حياتى اليومية
وزد على ذلك الصبر والمثابرة والتفكير السليم وادارة المخاطر

magic777
07-11-2012, 17:13
السلام عليكم طبعا اخي العزيز الاستفادة موجودة اكيد
الادارة النفسية اولها كتعلم الصبر و عدم الطمع و الرضى تحكم في اعصابك و لا ننسى تركيز و تحليل و تطوير مهارتك
و لا ننسى الاستفادة المادية و هي المهمة

فعلا اخي كل دي فوائد الواحد استفادها من الفوركس ودي اغلى بكتير من كسب الاموال لانها هتساعدنا
كمان في حياتنا العمليه واكيد مافيش حد دخل مجال الفوركس الا واتغيرت نظرته لأمور كتير في حياته

foouaad
07-14-2012, 13:57
نعم انا استفت من الفوركس الكثير زيادة رأس المال والصبر
وعدم الطمع وعدم اليأس والثقه بلنفس

ahmed saleh
07-14-2012, 14:01
اكيد كل هذا وكل هذا يترتب علية شئ واحدة او الامكانية فى التجارة فى الفوركس
لذلك يجب عليك ان تمتلك ادارة راس المال والخبرة الجيدة لكى تقدر فى المتاجرة فى هذا المجال الكبير
ولكن اظن ان الاستفادة منها كل شئ وكيفية التفكير وادارة حسابك والربح منة

willy
07-14-2012, 14:14
خبرة واستفادة من الاخطاء السابقة هذا هو رصيدي من الفوركس كاستفادة وباذن الله الارباح قادمة لامجالة ويكون هناك ربح شهري مستقر

Looser
07-14-2012, 14:53
هو وظيفتى لانى بشتغل فى الفوركس من عليه وبشيت واتصفح مواقع كتير واقرا كتب من على النت واتفرج على ملفات فيديو من اليوتيوب واصدقائى الى بيرف سبوت والفيس بوك
كل كوم والفوركس كوم تانى
الفوركس دهه هو روحى وعقلى لانى بحبه
الفوركس اكبر مصدر للارباح فى العالم

younesjoe
07-14-2012, 14:54
الفوركس يقدم لك عددا كبيرا من الخبرات في مختلف المجالات سياسيا و اقتصاديا و يجعلك تخطط لحياتك في المستقبل كيف تريدها و تبدا في اخد زمام الامور لتنطلق نحو هدفك و الكمال لله تعالى لتستعين به في كل اعمالك

عزبز 18
07-14-2012, 14:56
انا ىاستفدت من الفوركس كثيرا من حيث الخبرة او الثقافة المالية
وايظا من حيث ربح الاموال الحمد لله حققت ارباح مرضية مع ادارة راس المال بدقة

ana1990
07-14-2012, 15:06
استفدت خبره و علم واسع يعني لما تبقى قاعد مع ناس و تلاقيهم بيكلموا بيقولوا سعر الدهب علي او سعر الدهب قل و هكذا على البترول ببقى فاهم بل و ممكن تشرحلهم حاجات هم ميعرفوهاش و هكذا و عايز اقولك على حاجه عندنا في مصر علشان تروح مكان يعلمك الفوركس هتدفع مش اقل من عشرة الاف جنيه

essam1985
07-17-2012, 12:47
استفدت

خبرة
ادارة راس مال

و ان شاء الله الفلوس جاية في السكة

زيزو
07-17-2012, 15:46
اعتقد ان للفوركس فوائد كتيرة غير الارباح
انه بينمي المهارات عند الشخص
بيعلموا القراءة ومتابعة الاحداث اللي بيعشها
ومتابعه الاحداث في العالم كله وتاثيرها
بتعلمه الصبر واتخاذ القرار وحل المشكلات

egypt2012
07-17-2012, 15:47
انا استفدت طبعا تعلم مجال مربح و كمان اتعرفت على ناس زى الفل زيكم
و كمان عرفت يعنى اية اقتصاد و سوق مال

xtomorrow
07-17-2012, 15:51
انا ىاستفدت من الفوركس كثيرا من حيث الخبرة او الثقافة المالية
وايظا من حيث ربح الاموال الحمد لله حققت ارباح مرضية مع ادارة راس المال بدقة

الله يزيدك ، انا ايضا اكتسبت اهم شيئ وهو وجوب الالتزام القيم المثلى كالصبر وعدم الطمع وعدم العجلة والاعتماد على الذات
ايضا استطعت ان اربح الكثير من الاموال الا انها كانت على الديمو هههه

sabre
07-17-2012, 15:52
الفوركس بيفيد فى حاجات كتيير واهم هذة الاشياء انه بيساعدك فى تعويد
نفسك على ارادة التحكم فى النفس وعدم الطمع وعدم التهور وعدم الاستعجال يعنى نقدر نقول ان الفوركس عبارة عن مدرسه مفيدة لجميع المجالات الاخرى ايضا وليس المتاجرة فقط

safiforex
07-17-2012, 16:18
الفوركس بيفيد فى حاجات كتيير واهم هذة الاشياء انه بيساعدك فى تعويد
نفسك على ارادة التحكم فى النفس وعدم الطمع وعدم التهور وعدم الاستعجال يعنى نقدر نقول ان الفوركس عبارة عن مدرسه مفيدة لجميع المجالات الاخرى ايضا وليس المتاجرة فقط
لديك الحق اخي الكريم فالفوركس هو بيعلم الواحد الكثير الكثير ، و لكن قبل ما يعلم فهو يحتاج الى تلعم له و المضي معاه بالتزام
فالفوركس يعلم الواحد الصبر و يعلمه التحمل و قوة العزيمة ، و كل هذا كوم و الالتزام كوم اخر ، لان الفوركس ان لم يعلم المتداول الالتزام فلا حاجة له

Aker001
07-17-2012, 16:21
أنا في بداية الطريق أنشاء الله أتحصل على خبرة من الخبراء هنا و أبني أسلوبي و رأس مالي و أعمل عليه

BiG MoNeY
07-17-2012, 16:23
اخي الكل لا يكدب لان الهدف الناس من الفوركس هو تحقيق عائد مالي كبير وانا منهم حيت اعتمد على الفوركس في توفير عائدات لعيش حيات محترمة لكن الفوركس ليس هدا كل مافيه فهو ايضا يعطيك معلوامات وخبرات لا يمكن ان تعلمها الا فيه بحيت تعرفك على العملا ت الاقوى والاكتر طلبا في السوق والكتير من المعلومات المهمة موفق اخي

top2milan
07-17-2012, 16:25
الى حد الان استفدت خبره في المجال وفي ادارة رأس المال والفتره الي فاتت تعليم وتجربه وخساره
وان شاء الله الفتره الجايه تكون ارباح

omanfx
07-17-2012, 16:34
الاستفااده بالنسبه لي الى الان هي تعليميه ومعرفه بشكل عاام ولكن الاستفااده المااديه لا تزاال تحت الانشاء ههه
باذن الله نحقق دخل شهري ولو بسيط عشاان نقول اننا استفدنا حااجه من الفورس لاني في تحدي بيني وبين احد الاشخااص حول هذا الموضوع وانا احب التحدي

eng2012
07-17-2012, 16:41
لقد استفاد الكثير من تجاره العملات الاجنبيه ولكن اكثر شىء تعلمته هى اداره راس المال وكيف اقوم بالحفاظ على راس المال عندما اقوم بالعمل به

ahmed
07-17-2012, 16:57
استفدت من الفوركس الكثير التحكم بعض الشئ فى العاطفه الابداع
وكل يوم فى هذا المجال اكتشف واستفاد الجديد بالتوفيق للجميع

midoali
07-17-2012, 17:00
هي لغايه الان لم استفد اموال بل تعلم الكثير من هذا المجال واعتقد اداره راس المال هي افضل استفاده
من الفوركس اتمني في القريب العاجل ان استفد من الفوركس اموال

mahmoud1
07-17-2012, 17:17
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

لحد الان دراسة لسه بتعلم الفوركس
المال لسه لم استفيد الى الان من الفوركس بالمال

zahran
07-17-2012, 17:19
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

انا استفدت من الفوركس دا اشياء كتير اوى على فكره . مش فلوس . بس خبره
يعنى عرفت يعنى ايه الطمع قل ما جمع وعرفت يعنى ايه اداره راس مال صحيحه
وعرفت يعنى ايه احط خطه والتزم بيها وامشى عليهها وفى الاخر اكيد نتايجها هتبقى مرضيه . اتعلمت الحمد لله حاجات كتير اوى من الفوركس

BiG MoNeY
07-17-2012, 17:21
اخيه شكرا على الموضوع النقاشي المميز هانا متلا من الفوركس الكتير من المال والحمد لله لاني اكتسبت قبل المال خبرة وهي راجعت لكترة المشاكل في البداية التي كان نم الممكن ان اترك المجال لاني في البداية خسرت الكتير من الحسابات لكن الفوركس ومع مرور الزمن حصلت على الكتير من مال وخبرة جيدة اكيسبتني خبر جيد للوقوف امام الازمات وتجنب الخسارة والف مبروك لكل المتداولين الرابحين

sara123
07-17-2012, 17:24
أنا استفدت بكل حاجة من الفوركس , حسيت اني بقيت ذكية وسريعة أكتر , حسيت اني اكتسبت خبرة كبيرة ممكن تخليني ادي كورسات في الفوركس ,, وكسبت فلوس طبعا ودي اهم مافي الموضوع هههههه , دة غير اني اتعلمت بجد ازاي ادير رأس مالي , ودة بيعلمني في حياتي الشخصية ازاي احافظ على اموالي وانظمها واصرفها في ايه , وفي نفس الوقت اني لو فتحت مشروع في الحقيقة الفوركس علمني ازاي ادير واتحكم واشتغل بجد .

thebest
07-17-2012, 17:26
انا استفد اموال والفوركس لي اهمية كبيرة
وانا اتمني اني عرفتة من زمان

forexboy
07-17-2012, 17:44
اسحب شهريا حوالى 1000 جنيه مصرى والحمد لله
ولكن ليس بمعدل ثابت فى بعض الاوقات اقل من ذلك

MrSniper
07-17-2012, 18:22
انا استفدت من الفوركس كل شيء ، الخبرة المال ، تعلم الصبر
و القناعة و عدم الطمع و ايضا تعلم ادارة راس المال

msh4egy
07-18-2012, 03:46
لغايه دلوقتى خبره وان شاء الله الاموال قادمه من خلال المتاجره اول مانستلم البونص ان شاء الله

madoxegy
07-18-2012, 03:49

HUSSENEY
07-18-2012, 07:46
الفوركس بيعطنى فلوس كتير يوم ما بكون مش محتاج فلوس
ولما ابقى محتاج فلوس مش بشوف اى حاجة منوا

tictok
07-18-2012, 08:17
الفوركس مجال لتعلم اشياء كثيرة منها الصبر وعدم الطمع والتفكير المرتب الجيد كما أنه يمكن أن يكون مربح مادياً حسب تداولنا
كما أنه يشغل أوقات فراغنا وربما نستطيع من خلاله تحقيق بعض أهدافنا

2x1
07-18-2012, 08:22
اخي التم تسمع عن تحريم المتاجرة في المعادن ارجو ان تاتي بفتوي خاصة من شيخ حتي لا توقع نفسك في امر محرم شرعا وتكون الفلوس حلال باذن الله

kero
07-18-2012, 08:24
بالنسبة ليا حاسس ان لسه بدرى على مااستفيد من السوق بجد من الارباح الكويسه
لكن استفدت خبرة وتعلم مجال جديد مختلف تماما عن اى مجال عمل او تجارة تانيه واخير المغامرة والمخاطرة فيها متعة

siafarii
07-18-2012, 08:26
وعليكم السلام كل يوم تزداد خبرة لو تتدكر في الاول كنت لا اعرف شئ
لاكن الان بدات اعرف اساسيات السوق

mohamed yossef
07-18-2012, 08:55
استفدت من الفوركس وقبل المال تعلم الصبر وادارة مواردى الضعيفة بحكمة
وعدم التسرع فى اصدار الاحكام والمتابعة الجيدة لما يدور حولى من احداث

waleed adel
07-21-2012, 23:49
هناك عدة فوائد يحققها المتاجر بالفوركس وهى علم ادارة راس المال وكيفية ضبط
النفس والتحكم بالاعصاب

KOGI
07-21-2012, 23:54
مقدار الل ىاستفدته من الفوركس كبيير جدا وفعلا اللى انت قلته لامم معظم الاستفاده ده
اولهم الخبرة وثانيهم ادارة راس المال الجيدة وثالثهم الصبر ورابعهم القناعة وكل دول محتاجين ذكاء

zahran
07-21-2012, 23:56
هذا السوق هو عباره عن بجر كبير وواسع اوى بيخلى الواحد يقدر يفكر كتير ويتدبر حاجات كتير والله . واللى الواحد بيتعلمه من السوق دا هو احسن بكتير من الاموال اللى بيربحها
انت عارف لو الواحد طلع من السوق دا متعلم كلمه واحده بس واسمها ( الالتزام ) هيبقى كدا اتعلم كتير اوى

nrgslawi
07-22-2012, 00:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
استفدت الكثير من الفوركس
ربح المال اولا + التحكم في النفس + معرفة رجال اعمال الفوركس

عزبز 18
07-22-2012, 00:35

نعم كلامك صحيح استفدنا من الفوركس من كل النواحي
من الصبر والثقة في النفس و عدم الاستعجال و خاصة الفوركس علمنا الصبر الجميل

havic
07-22-2012, 00:48
في المرتبة الاولى اجد ان المال هو اكبر ما استفدته من الفوركس
لكن الفوركس علمني الصبر و عدم التسرع في اتخاد القرار

kingman
07-22-2012, 01:08
وبخصوص التسرع فى الفوركس بيكون الدرس قاسى جدا واغلبنا تعرضنا لتجارب سيئة فى هذا السوق بسبب التسرع فى فتح صفقات او اغلاقها ومن يستطيع ان يستفيد من هذا الدرس سيحقق النجاح

juba92
07-22-2012, 01:11
الفوركس بيساعد على اتخا> قرار صح وتحت ضغط عالى وتحمل نتايج القرار ده
ودى حاجة كويسة فى كل نواحى الحياة

pimo
07-22-2012, 01:59
الاستفاد الكبيرة التي استفتها من الفوركس انه جعل في حياة نوع خاص من المغامرة وتعلمت منه الصبر وعدم الطمع وكيف اواجه مشاكل بحلها وليس الهرب منها وان اعتبره عملي في المستقبل القريب الذي سوف اعتمد عليه في دخلي هذا مااستفدته من الفوركس

salah.bmw
07-22-2012, 03:20
بصراحة انا استفدت من الفوركس خبرة وادارة راس مال
وعدم تصديق اي شيئ يذاع وكسبت مال كتير وخسرت كمان مال كتير
بس الحاجة السلبية يلي كسبتها كمان هي محرقة الاعصاب :(

HUSSENEY
07-22-2012, 08:59

waleed adel
07-22-2012, 21:57
استفدت من الفوركس كل شيء ، الخبرة المال ، تعلم الصبر
و القناعة و عدم الطمع و ايضا تعلم ادارة راس المال

sunlight
07-22-2012, 22:02
استفدت كثيرا من الفوركس خبره وصفات حميده وايضا ذكاء واعتقد ان الفوركس مجال جيد للجميع وبيجعلك تتعلم الكثير من المهارات العمليه والذهنيه

محمد فرغلى
07-22-2012, 22:18
استفدت من الفوركس حاجات كتير الصبر وحسن ادارة المال وعدم التسرع
وعدم المجازفة الا لما احسبها واسيب التوفيق والرزق لربنا واعمل اللى عليا عمتا

twaslpro
07-22-2012, 22:52
الفوركس لو مافيه الا مصدر رزق حلال لكفى الواحد يامن به معيشته بتوفيق الله له ايضا يتعلم الصبر والمصابرة كما يتعلم منه ان القناعة كنز لا يفنى يتعلم ان الحياة نجاح وخسارة ولو كانت نجاح فقط ما كان للحياة طعم ولو كان الفوركس ربح فقط ما يكون لها اثارة

mido
07-22-2012, 23:53
اخي الكريم
لحد الان لم استفيد منه غير زياده الخبره به والحمد لله
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Aker001
07-22-2012, 23:54
الفوركس هو حسن استخدام وقت الفراغ فى شىء جيد
و مفيد اما بالنسبة للارباح فهى مازالت قليلة
استفيد ايضا بالخبرات اللى بكتسبها كل يوم

yara
07-23-2012, 00:37
فعلا الاستفادات من الفوركس متعدده
ف من ناحيه الخبره فى عالم التجاره والاقتصاد
ومن ناحيه اخرى الربح فمن الممكن اعتبار الفوركس كمصدر ربح بالاضافه الى الوظيفه الاساسيه
ويعلمنا الفوركس ايضا التفكير الجيد قبل اتخاذ القرار والصبر وعدم الطمع

asmoshaa2012
07-23-2012, 00:43
يا اخى هذا سؤال هام جدا جدا وبالنسبالى لا يتعلق الامر فقط بالمال ولكنى استفدت الكثير والكثير من الفوركس
من خلال الفوركس تعلم الصبر والمثابرة وتنظيم الوقت ووضع خطط والسعى لتحقيق هذه الخطط بل وتعلمت ابداع طرق لتحقيق خططتى واهدافى على المدى القصير والطويل ايضا
ومازلت اتعلم من الفوركس كل يوم شئ جديد

Aker001
07-23-2012, 00:46
ان شاء الله الاموال قادمه من خلال المتاجره
اول مانستلم البونص ان شاء الله

kingman
07-23-2012, 02:06

وبفضل الله الصبر والمثابرة فى الحياة بيبقى عامل جيد لن الواحد يقدر ينجح فى حساته او على الأقل يتحمل منها الصعوبات ودامئا يكون قوى فى اصعب اللحظات وده فعلا السوق بيكسبنا هذه الصفة فمعظمنا تعرض لأزمات فى هذا السوق

madoxegy
07-23-2012, 02:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الفوركس يعلم القناعة والصبر والالتزام وعدم الطمع

محمد فرغلى
07-23-2012, 02:46
اكيد حسن الادارة والصبر وعدم التسرع والترتيب الجيد للافكار
واهم حاجة يكون موجود عدم الطمع ودا شىء الواحد بيكتسبه عن طريق القناعة بالمكسب

msh3egy
07-23-2012, 03:01

magic777
07-23-2012, 03:07
الفوركس لو مافيه الا مصدر رزق حلال لكفى الواحد يامن به معيشته بتوفيق الله له ايضا يتعلم الصبر والمصابرة كما يتعلم منه ان القناعة كنز لا يفنى يتعلم ان الحياة نجاح وخسارة ولو كانت نجاح فقط ما كان للحياة طعم ولو كان الفوركس ربح فقط ما يكون لها اثارة

الاهم هنا علشان تحقق ربح جيد من مجال الفوركس ده انك تتعب في تحصيل المعلومات والتدريب واكتساب الخبره
وتصبر لحد لما تقف على ارض صلبه في المجال ده قبل ما تفتح حساب حقيقي

zizo_a_86
07-23-2012, 03:17
خبرة وادارة راس المال والتعلم من اخطاء الاخرين بالتفكير فى الانتقام من الفوركس الذى بدوره يسبب الخسارة

y4x
07-23-2012, 03:18
استفد منة بصراحة

البونص

واتعلمت اشياء كنت اجهلها

وبحول اتعلم ازى ادير صفقة لوحدى

دون مساعدة من احد

naitsi
07-23-2012, 03:43
السلام عليكم
انا استفت الكثير من تجارة الفوركس العلم والمعرفه واكتساب الخبرات وايضا اصبح عندى المهاره التى تؤهلنى الدخول والتداول فى التوقيت السليم والخروج من السوق فى التوقيت السليم وايضا تعلمة ادارة راس المال بااحتراف وادارة الارباح والتحكم فى مدى الحصول على الربح والقدره على التحكم فى المخاطر

lesa
07-23-2012, 03:45
حققت استفادة من التداول فى سوق الفوركس على جميع الاصعدة استفادة مادية واستفادة لتعلم واستفادة لخبرة وادارة رأس المال .. الفوركس ينمى فى المتداول العديد من الصفات الجيدة التى تجعل منة شخص افضل فى جميع الاتجاهات وليس الفوركس فقط

mannon
07-23-2012, 05:30
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال
ام ماااااااااااااااذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رة
الفوركس على فكرة بالنسبة لى زى رياضة او هواية الصيد بالظبط محتاج صبر وطولة بال واعتقد ان فترتى وتجربتنى مع تجارة العملات اثرت على نفسيتى وشخصيتى كثيرا يعنى كلة تاثيرات نفسية اكتر منها خبرات

mazouna991
07-23-2012, 11:55
لماستفد منع الكثير
كل اللدي لستفدت منه هو ان اخد افكار عامة عن تجارة العملات
وانشاء الله في المستقبل اتعلم واربح واكسب خبرة

Mohamed90
07-23-2012, 12:55
السلام عليكم بالفعل اخي العزيز تعلمت الكثير من الفوكس
كالادارة الاموال و تعامل معها بشكل افضل الثبر الالتزام التهور

Looser
07-23-2012, 13:01
حسن استخدام وقت الفراغ فى شىء جيد و مفيد اما بالنسبة للارباح فهى مازالت قليلة
استفيد ايضا بالخبرات اللى بكتسبها كل يوم

ahmadsalaymeh
07-23-2012, 13:41
استفدت كثيرا من الفوركس في حياتي العلمية
بسبب توافق الفوركس مع تخصصي وهو ادارة الاعمال
اما في حياتي المادية فلم يحدث تاثير لحد الان

Ahmed Salama
07-23-2012, 14:49

انا بردوا نفس الحوار دة
بردوا استفدت فى الحياة العملية ام الحياة الشخصية فلا

DZforex
07-23-2012, 14:59
استفدت من الفوركس زيادة في الخبر

تعرفت على اصحاب و حبايب

الصبر ز القناعة

msh3egy
07-23-2012, 17:49

sunlight
07-23-2012, 17:51
اعتقدت اننى استفدت من الفوركس كثيرا لا ننى اصبحت افهم المجمل العام للبورصات والتداول مع العملات واصبحت افهم الشارت وعندما ارى فى التلفاز اخبار فى النشره عن العملات والتداول افهم ما يجرى بها وكنت الاول لا افهم اى شىء على الاطلاق

Forex Eyes
07-23-2012, 17:59
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اولا انا لازلت في طور التعلم و ان شاء الله اتعلم المزيد بادن الله
اهم الاشياء علمني رئية كل شيء من منضرونين السلبي و الاجابي
اي الرباح وا لخسارة و ادارة راس المال

magic777
07-23-2012, 18:32

هو طالما هنا توافق بين مجال الفوركس وبين دراستك فده في حد ذاته ميزه وانت هنا تقدر تلاقي
طريقه قويه لنفسك تدير بيها راس مالك ممكن غيرك ميعرفش ينفذها او يعمل طريقه زي دي لنفسه

kanzsea
07-23-2012, 19:12
اول شى تم الاستفادة منة هى الخبرة ثم ادارة راس المال ثم الربح

madman
07-23-2012, 19:56
استفادت خبرات ومعلومات كثير جدا زودت معلوماتى شكرا ليك يسيدى علبى الموضوع

MixMax
07-23-2012, 20:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اما بعد الفوركس استفدت منه ودخل شهري فبارك الله فيك فعلا اني قد استفدت من موضوعك ومن ردود الاخوة اعلاه وانا كل يوم ادخل فيه المنتدى واتصفح مواضيعه يزيد علمي وثقافتي في عالم الفوركس جرا اقلامكم الذهبية
بارك الله فيك اخي الكريم تقبلا سلامي

kaderbest
07-23-2012, 20:30
الشيء الأهم الذي استفدته في الفوركس هو الصبر فالصبر مفتاح النجاح
و لا أنسى طبعا الأموال التي أجنيها من هذا السوق ...

bilalo200
07-23-2012, 20:59
استفدة القليل من كل شيئ اموال ولو كانت قليلة ادارة راس المال والخبرة طبعا

ma90do
07-23-2012, 21:04
انا استفدت من الفوريكس ان الواحد قدامو فلوس بامكانو يضيعها وبامكانه يضاعفها وبامكانه لا يطلع بناتج من هذا المجال استفدت كيفيه اداره الاموال جيدا

apolo
07-23-2012, 21:07
مازلت اتعلم منه كلما ادخل السوق أما بخصوص المال فذلك شيء لاحق

minaking
07-23-2012, 21:37
كل استفادنى حتى الان هى الخبرة لان لسة مادخلتش سوق التداول
ولكن انا واثق انى هاكتسب خبرة اكتر وهابقى برنس فى ادرارة راس المال

AMANI
07-24-2012, 18:50
بالطبع هناك عدة فوائد يحققها المتاجر بالفوركس وهى علم ادارة راس المال وكيفية ضبط
النفس والتحكم بالاعصاب بالاضافة الى تحقيق عائد مادى وتنمية القدرات الشخصية

sabry
07-24-2012, 18:53
حاجات كثيرة خرجت بها من الفوركس ومنه عدم التهور مهما كانت المغريات
والقناعة وعدم الطمع وانا كل تجارة بها المكسب والخسارة

waleed adel
07-25-2012, 23:32
اهم حاجة يكون موجود عدم الطمع ودا شىء الواحد بيكتسبه
عن طريق القناعة بالمكسب

mido75
07-25-2012, 23:34
الأستفادة من الفوركس حتى الان جيدة و لكنى آمل ان احقق بعض التقدم اكثر و اكثر
و هذا لن ينأتى الا بالاجتهاد و التعلم يوما بعد يوم فالعلم لا آخر له

medhat
07-25-2012, 23:42
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال
استفدت من سوق الفوركس الكثير مش استفاده ماديه ولكن استفدت فى التحكم فى اعصابى فى اصعب الظروف
وايضا قرأه المواقف بتمعن اعاده المحاوله وعدم اليأس ولاستسلام اعاده تقيم الوضع وتغير الاستراتيجيه عند اللزوم

zeina
07-25-2012, 23:58
استفدت العديد من الاشياء من دخولى الى عالم الفوركس بغض النظر عن المكسب المادى اكتسبت ثقة وقدرة على التركيزوالتزام

marcos
07-26-2012, 00:26
الكل أموال يعني مو بطالة مكفياني الخبرة تتزايد يوم عن يوم
إدارة أموال أكثر شيء

Rami
07-26-2012, 00:38
ممكن تكون الى الان الفائدة
هى فاءدة تعليمية فقط
بارك الله فى جهودكم الكريمة

zizo_a_86
07-26-2012, 01:15
اولا راس مال والخبرة تاتى بعد فترة وادارة راس المال دا شيئ اساسى لتجنب التهور والخسائر الفادحة

jawadfes
07-26-2012, 06:26

dollyabdallah
07-26-2012, 08:01
لغايه دلوقتى خبره وان شاء الله الاموال قادمه من خلال المتاجره اول مانستلم البونص ان شاء الله واعتقد ان المنتدى بيساعد ان الواحد يقدر يستفيد ويكمل فى الفوركس

Rami
07-27-2012, 23:57
الحمدلله الاستفادة التعليمية كبيرة
وانا راضى عنها

2x1
07-27-2012, 23:59
استفدت من الفوركس كتير هو ازاي افكر كويس وارتب افكاري واصبر علي الصفقة ولا اتسرع في فتحها

AMANI
07-28-2012, 00:00
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

لا شئ منما ذكر حيث انى مبتدئه لسه من شهر

nourhan ali
07-28-2012, 00:01
لحد دلوقتى اللى استفدته من الفوركس انى اخدت خبرة فيه شويه
ولسه الباقى لانى لسه مبتدئة مدخلتش صفقات حقيقية عشان اتعلم ادارة راس المال ولا اكسب اموال :)

forexawy
07-28-2012, 00:10
الحقيقة فى ناس بتستفيد من الفوركس كتير سواء اموال او خبرة
بس فى الناس بتدخل فى الفوركس ومبتكنش حباه فبتتعب فيه كتير

Aker001
07-28-2012, 00:15
و المنتدى بيساعد ان الواحد يقدر يستفيد
ويكمل فى الفوركس

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 00:17
الى الان لم استفد فى الحقيقة من الفوركس غير الخبرة فقط لا غير
ربنا يسهل بئا ونستفيد المال ويبقى كده اظن الاستفاده شبه اكتملت من الفوركس

Rami
07-28-2012, 00:18
ان شاء الله اصل الى الاستفادة المالية بعد الاستفادة
العلمية من خلا ل هذا البونص امين

Aker001
07-28-2012, 00:21
اكيد كل هذا وكل هذا يترتب علية شئ واحدة او الامكانية فى التجارة فى الفوركس
لذلك يجب عليك ان تمتلك ادارة راس المال والخبرة الجيدة لكى تقدر فى المتاجرة فى هذا المجال الكبير

abokhaledelmasry
07-28-2012, 00:22
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

اخى عمر سؤالك جيد جداااااا وجميعنا قد اجاب على هذا السؤال من خلال عمله فى الفوركس وتعامله مع هذا المنتدى الرائع

انا شخصيا استفدت من الفوركس وهذا المنتدى استفدت راسمال اعمل به فى الفوركس ومن خلال العمل اكتسبت خبره كبيره فى ادارة راس المال

aboualy
07-28-2012, 00:23
الة الان الاستفادة تنحصر فى الخبرة
اما الاستفادة المالية فهى قليل جدا الى الان ولكن ان شاء الله فى المستقبل القريب تزيد الاستفادة المادية

kaka2
07-28-2012, 00:28
التعب النفسي والارق و شرود الذهن والابتعاد عن الاصدقاء والعائلة
اما مكاسبي لا شي
هذا شي طبيعي لاني باول المشوار
وبمرحلة التعلم بالممارسة
حاليا احقق ارباح قليلة على حساب حقيقي ولكن براس مال صغير

master_egypt
07-28-2012, 00:41
اكيد طبعا ف استفادة مادية بجانب الخبرة
اللى اكتسبناها من المنتدى هنا

nrgslawi
07-28-2012, 00:59
استفدات من الفوركس كل شيء تقريبا
تحسين الوضع المادي والاحتكاك بعالم الاموال

ahmed rabee
07-28-2012, 01:02
حتي الان

ادارة راس المال

التحكم في الانفعالات

محاوله القناعه وعدم الطمع

وفي المستقبل ان شاء الله الاموال:)

kero
07-28-2012, 01:05
استفدت اشياء كثيرة جدا من سوق الفوركس بغض النظر عن الربح والخسارة
علمنى الصبر وحب الاجتهاد والاصرار على تحقيق اى هدف اريده فى حياتى

maxicasa
07-28-2012, 01:07
أستفدت منه كل شيء أولا و الأهم هو المال

ثم الخبرة و إدارة رأس مال و الإلتزام و عدم الطمع

لأن الطمع سبب الخسارة

pimo
07-28-2012, 01:07
الة الان الاستفادة تنحصر فى الخبرة
اما الاستفادة المالية فهى قليل جدا الى الان ولكن ان شاء الله فى المستقبل القريب تزيد الاستفادة المادية
نعم وهو كذلك استفت انا ايضا من الخبرة والتجربة خلال العامين التي قضيتهم في التداول الي الان والفائدة المالية المحصل عليها اعيد استثمارها كلها من اجل المزيد من الخبرة والتطور

MixMax
07-28-2012, 03:50
3 x 1 خبرة راس المال واموال
وانت وشطارتكياغالي
تقبل تحياتي سلام

Aker001
07-28-2012, 03:52
الاستفادة تنحصر فى الخبرة
اما الاستفادة المالية فهى قليل جدا الى الان ولكن
ان شاء الله فى المستقبل القريب تزيد الاستفادة المادية

mohamed
07-28-2012, 03:55
الاستفادة القصوى من التجارب السابقه
استثمار وقت الفراغ فى تعلم الجديد
القناعه كنز لايفنى والطمع عدو حاقد
بالتوفيق

Thepatriot
07-28-2012, 04:02
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال
السلام عليكم
انا استفدت من الفوركس بالفعل من مال واستهلاك مثمر للوقت والتعرف علي اصدقاء وشخصيات جديدة وثقافات متعددة من المنتديات المتخصصة في الفوركس
وكمان سماع قصص مختلفة من ناس كتير حققو ربح جيد من الفوركس
واتمني لكل اللي في المنتدي يبقوا زيهم وانا معاكم

giga
07-28-2012, 04:05
استفدت من مجال الفوركس تعلمت الخبره وكيفيه الصبر واني اكافح لحد ما انجح في عملي
وطبعا كل ما اجتهدت في مجال الفوركس كل ما هربح منه

uventene
07-28-2012, 09:45
الاستفاده من الفوركس كثيره فيها تعلم الشجاعه والصبر والتركيز وتشغيل العقل ده غير المكسب الي بيجي من الفوركس

heropero
07-28-2012, 09:49
لو هنتكلم عن مدى استفادتى من الفوركس فهى اشياء كثيرة جدا
منها التعقل وعدم التسرع وقوة التحمل والصبر
وتعلمت منه انه علشان تنجح وتكسب لازم تتعب وتدرس وتقرا وتشوف وتجرب وتسال وتستفسر
وتواكب كل ما هو جديد هذا هوا طريق النجاح ونزود على كل دة الاستفادة المادية بالطبع

tictok
07-28-2012, 10:40
استفدت من الفوركس خبرة التداول والتركيز في الصفقات وكيف أقوم بإدارة رأس المال لتحقيق ارباح
كما انه مجال جيد جداً للعلم والقراءة ومعرفة أخبار العالم والاهتمام بها لانها مؤثرة على السوق

spectra4
08-06-2012, 13:55
انا اكتسبت كثير من خبرة التداول والاسواق والانفتاح على العالم عن طريق
الفوركس بالاضافة الى الصفات التى نكتسبها منه مثل الصير والحرص

ahmed
08-06-2012, 14:01
الحمد لله اكتسبت خبرة من السوق وادارة راس مال الى حد ما ولكن مازال ينقصنى الكثير
وبعض الاموال قد اكتسبتها الحمد لله

White Knight
08-06-2012, 14:01
مجال استفادتى من الفوركس كبير فلقد علمنى الفوركس
الصبر/التركيز
وزيادة فى راس مالى
بجانب الخبرة الكبيرة التى اكتسبتها

talal
08-06-2012, 14:08
الى حد الان انا لم استفد كثير من الاموال في الفوركس لان اكثرها تكون خسائر
ولكن استفدت الكثير من المعلومات والخبرات
واسعى دائما الى تحقيق ارباح ونتمى التوفيق

بسمة الحياه
08-06-2012, 14:31
انها البداية و الطريق طويل و الحصول على المال هم الثمرة الكبرى و الاخيرة من الافوركس اما حاليا فهي تجارب و خبرات تزيد في رصيدك الفكري التحليلي
بالتوفيق

thepeaceman
08-06-2012, 15:19
اكتسبت الكثير من الامور عند دخولي هذا المجال
معلومات اضافيه وعلوم اخرى
التحليل
وضع التوصيات
الصبر
الارباح الماديه ومصدر للرزق الحلال
اكتساب الاصدقاء الكثيرين من شتى بقاع الارض
والاجمل وجدت ما احتاج من عمل امارسه باي وقت اريده والحمد لله والشكر لله

sharkawy
08-06-2012, 15:23
لم استفد حتي الان استفاده ماديه لكن استفدت اشياء اخري

منها الخبره والقدره علي اتخاذ قرار و تحمل مسؤليته

thunderfot
08-06-2012, 15:40
استفدت الكثير:
------------------
الصبر

ضبط الاعصاب

التفكير والتطوير المستمر

استخراج الطاقات الابداعيه

استثمار ودخل اضافي

aboualy
08-06-2012, 15:42
من الاشياء المفيدة التى تعلمتها من الفوركس هى التخطيط للمستقبل
والشئ الذى اريد ان اتعلمه الان هو الصبر لانه سيكون مفيد فى الفوركس ومفيد فى مجالات الحياة الاخرى

thehulk3
08-06-2012, 15:54
بصراحة الواحد استفاد من الفوركس أمور كثيرة
أولا أن لا شيء أبدا في الدنيا سهل
فالدنيا دار شقاء " لقد خلقنا الانسان في كبد " لذا فيجب أن تجتهد ونتعلم
ولا مجال في العالم إلا ويحتاج إلا علم سبحان الله

كما تعلمت أن أدخل هذا المجال فنقود زائدة عن الحاجة لأتعامل معها على أنها حساب ديمو
لتحقيق أرباح مرضية

Snipwow
08-06-2012, 15:56
الاستفـــادة في الاشهر الاولى تكون نضرية الى ان يحين الوقت الذي تحمل فيه درعك (استراتيجيتك) و تمتطي جوادك و تقوم بخوض معركتك الأولى

ففوز اكانت ام خســــــارة فقد استفدة من +1 خبرة

تحيـــــاتي

forex_8
08-06-2012, 15:56
بالطبع استفدت من الفوركس الكثير وليس فقط من خلال تحقيق الاموال التى ارغب بها ولكن ايضا من خلال التعامل مع الفوركس تعلمت النظام والتخطيط فى كل امور حياتى وليست فقط المتعلقة بالفوركس فاصبحت حياتى اكثر نظاما وحافظت على الاوقات لدى واصبحت شخص ناجح بمعنى الكلمة

forex.dealer
08-06-2012, 16:01
انا لازلت في اول خطوة ولم التمس اي استفادة الا الاستشعار بالحماس الذي قد يقودني ان شاء الله الى النجاح والتفوق في الفوركس
تمنياتي للجميع بالتوفيق

moonlight32
08-06-2012, 16:11
لم استفد من الفوركس لحد الأن بأي شيئ لكن نأمل الاستفاده منه في المستقبل ان شاء الله
وبلتوووفيق للجميع
تحيااتي..

silver
08-06-2012, 16:27
بالنسبة لي استفدت الخبرة والادارة المالية

وان شاء الله نكسب المال

بالتوفيق

osama00971
08-06-2012, 16:29
اكيد استفادت ادارة الامور بشكل عام
والتحكم في النفس
والصبر
وحاجات كتيـــــــــــــــــر

magic777
08-06-2012, 16:39
اكتسبت الكثير من الامور عند دخولي هذا المجال
معلومات اضافيه وعلوم اخرى
التحليل
وضع التوصيات
الصبر
الارباح الماديه ومصدر للرزق الحلال
اكتساب الاصدقاء الكثيرين من شتى بقاع الارض
والاجمل وجدت ما احتاج من عمل امارسه باي وقت اريده والحمد لله والشكر لله
طبعا افضل ميزه هنا انك اكتسبت مجال عمل خاص بيك او صنعه زي ما بيقولوا هتفضل معاك
وتقدر تشتغل بيها في اي وقت وتحقق منها ارباح جيده حتى ولو لاقيت مشروع او عمل ميداني جديد

hamid_aada
08-06-2012, 16:43
السلام عليكم
ان شاء الله لو في استفادة حنلمسها بعدين ما نطول في الفوركس
واتمنى ان يكون في المستوى الذي اريد ان شاء الله

dent
08-06-2012, 17:33
ااستفدت اموال حوالى 1000 دولار من قبل تم سحبهم
واستفدت خبره والحمد لله لانى بقالى 7 سنين شغال

ROTARY28
08-06-2012, 17:38
السلام عليكم
تعلمت منه الصبر
المثابرة
التخطيط
التعاون
ادارة راس مالي
قيمة الوقت

Spiderhoof
08-10-2012, 06:38
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا من رأيي استفدت التلاته الاموال اللي بتجيلي عن طريق الربح فيها
والخبره اللي اكتسبتها في شغلي فيها والممارسه المستمره
واداره رأس المال من الصفقات والتداول اللي انا بعمله

mr.mido
08-10-2012, 08:53
انا عن نفسى استفدت كثيرا من التجارة فى الفوركس
فقد تكونت لدى خبرة مناسبة لممارسة التاجرة عموما من حيث القدرة على ادارة راس المال وغيرها

hend
08-12-2012, 17:04
لحد الان لم استفيد منه غير زياده الخبره به والحمد لله وكل المراحل السابقه ليه في هذا المجال كانت بين التعلم
وبين الخسائر والتعلم منها والتدريب
لكن مرحله المكسب بالدولار لسه شويه والحمد لله

والله وانا كمان ولا عندى اى استفاده ولا مكسب ولا خساره ولا حتى خبرة كل الى
مستفاده منه ان البونص بيكبير وانا شاء الله هدى الحساب لصديق يتاجرلى بية

husamart
08-13-2012, 03:50
الحمد لله الفوركس مجال واسع الطموح واطمح فيه لتحقيق المزيد في الخبرة والمال والعلم وهو مهنة مميزة وممتعة دائمة التجدد والتحفيز دوما على البحث

islam96
08-13-2012, 04:00
استفدت الخبرة وإدارة رأس المال ، أما الأرباح فليست كبيرة حتى الآن ، ولكني بزيادة خبرتي ستزيد أرباحي
وكلما تعبت أكثر وصبرت أكثر كلما زادت أرباحي

saramoza
08-13-2012, 04:01
ماااذا استفدت من الفوركس
اموال
خبرة
ادارة راس مال

السلام عليكم
انا لغاية دلوقتى مش استفدت غير بالخبرة لانى مبتدئة
ومربحتش ولا سحبت اي فلوس :)

meroo
08-13-2012, 04:01
انا استفدت اشياء كثيرة جدا من الفوركس بغض النظر على المال
الفوركس علمنى الصبر وعلمنى يكون ليا هدف ف حياة اسعى لتحقيقه والوصول اليه

Ramy Al Chami
08-13-2012, 04:04
مقدار الاستفادة من الفوركس كبيرجدا جدا على الفرد حيث انة يعلم الفرد كيفية التعامل مع الكثير من المور و الصبر الشديد وذلك ينتج من تعاملك مع الصفقات المختلفة

companero
08-13-2012, 04:08
رغم أني لم احقق ارباح كبيرة
لكن استفدت منه عدة اشياء
كالتخطيط الجيد و الادرة المالية الصارمة لراس المال

Ans Rolz
08-13-2012, 04:18
بصراحه أنا جديد بس أتمنى أستفاد و كل الى يهمنى اولا ارتقاء المنتدى و الاسره الكريمهـ :) لان ما شاء الله كله هنا متعاون و الجو جميل و روح ابداعيه جميله و الصبر و الاستفاده من الاخرين و و تعلم جديد فى جديد :) تمنياتى للكل بالتوفيق الداااائم

adib
08-13-2012, 04:23
منذ دخولي المجال من عام 2007 أعتبر نفسي اكتسبت خبرة
و ممكن استفدت ماديا في بعض الأحيان و ليس كل الأحيان
و هذا لا ينفي أني خسرت بعض الأشياء المهمة كعلاقاتي الاجتماعية ...

sultan
08-13-2012, 05:50
للان لم استفد منه اي شيءاا

mage
08-13-2012, 06:47
للان لم استفد منه اي شيءاا

الاستفادة من الفوركس لا تاتى الا عن طريق ان تتعلم اولا ومن بعد التعلم من املمكن ان يكون هناك اى استفادة يمكنك ان تحصل عليها لان العمل فى الفوركس بدون ان يكون هناك تعلم جيد اعرف انك فى طريق الخسارة

roukhou
08-13-2012, 06:50

marwa
08-13-2012, 08:10
تمام يا بطل فاضل بأه تركز على اكتساب خبره في التداول والمتاجره نفسها وتكون ليك استراتيجيه خاصه بيك إن شاء الله

ebtehag
08-15-2012, 18:22
والله اخى الكريم انا الى الان كل اللى استفدته من الفوركس عباره عن معلومات من هنا وهناك وبحاول انى اطبق المعلومات دى سواء كانت معلومات خاصه بادرارة راس المال بصوره صحيحه او الالتزام ووضوح الرؤيه والخدف كل دى اشياء بحاول اطبقها عملى

elmirmajid
08-15-2012, 18:25
وعليكم السلام اخي الكريم شكرا لك على الموضو ع انا في الفوركس ومع مدتي الطويلة التي قضيتها فيه اصبحت لديا الكتير من المعلومات التي يمكن تساعدني في مجال تخصصي ان شاء الله والخبرة التي اكتسبتها من جراء التحاليل التي عملتها اصبحت اعرف حركات السوق ونقط المميز للدخول والحمد لله وبالاضافة الى المال الدي كسبته الدي ساعدني على تحسين وضعي المعيشي والحمد لله بالاضافة ايضا الى اني قمت بتكبير راس الي المتداول به موفق

gullever
08-15-2012, 18:41
الفوركس تستفيد منه كثيرا اولا من الناحيه الماديه ستحقق ارباح ان شاء الله و من ناحيه اخري هي تعلم هذا المجال بحد ذاته استفاده و الفوركس مفيد لتنشيط المخ و لكن حذاري من الاستخدام الخاطئ فمن الممكن ان يسبب اضرار صحيه و نفسيه خطيره

alaoui11
08-15-2012, 21:19
الحقيقة حتي الان شيء الوحيد الذي استقدت من الفوركس هو الاعصاب
لكن اتمني من الله ان يساعدني و احقق الكتير من الربح و اتمني لك كل التوفيق اخي الكريم و العزيز

Mohamed Osman
08-15-2012, 21:37
هو انا لسة مبتدئ بصراحة ولسة اهه ما كسبت حاجة ولا استفدت حاجة بس باذن الله هستفيد ف الايام المقبلة

Gravity
08-15-2012, 21:42
الشي اذا افادك في مجاله .. اكيد راح يفيدك في حياتك الواقعية
من الفوركس تعلمت الصبر اخي .. واني ادير رأس مال
زمان .. مهما كان رأس المال كبير او صغير .. بطيره على طول خخخ

face book
08-15-2012, 21:48
استفادتي الحاجه الوحيده اللي تعلمتها الصبر ونفسيتي شبه منعدمه
لا شعور لا احاسيس لا طمع لا خوف

ahrou
08-15-2012, 22:09
استفادت مجموعة من المهرات و لله الحمد
مصطلحات اقتصادية-مهارات في التحليل-

gogo galal
08-22-2012, 16:08
انا استفدت كتير جدا من الفوركس
خلينى يكون عندى هدف فى الدنيا
ويكون عندى اصرار عليه حتى الوصول اليه
وطبعا كسبت منه الاموال ومعرفة اخبار العالم
وبالتوفيق لكم

ilyes
08-22-2012, 16:40
انا لحد الان ولا جديد في هذا المنتدى
وانا هنا لكسب الخبرةفقط

egypt25
08-22-2012, 16:57
حتى الان لسه ماتسفدتش اموال قوى
لكن الحمدلله قربت من المرحلة دى خلاص وان شاء الله هتكون بدايتى من خلال حساب البونص اللى هاخده الشهر ده
ولكن اتعلمت خبرة
بقيت متابع الحركة الاقتصادية العالمية واسعار العملات

noureen
08-22-2012, 17:02
انا حتى الان لم استفاد بربح مدى بعد و لكنى تعلمت من الفوركس الصبر و المداومه على التعلم و كمان و حاجه كتير مسليه بالنسبالى و بيشغل وقت الفراغ اللى بيضيع على الفاضى و كمان بقدر من خلاله اتحكم فى الاهواء البشريه بحاول التخلى عن الطمع

shahd
08-23-2012, 10:11
اكيد استفدت كثيرا من الفوركس كيفيه الاداره وايضا الصبر والقناعه واتمنى ان استفيد اكثر

Mohamed90
08-23-2012, 12:20
السلام عليكم اخي الاستفادة من الفوركس كبيرة و منها التعلم التحكم في نفسك اكثر تجربة العمل تحت الضغط
و طبعا الادارة المالية و الصبر و الاجتهاد و الروح التحدي كل هذه الامور تولدت او ازدادت فينا من خلال التجارب الفوركس

العوامى
08-23-2012, 16:15
انا استفدت التلاته الاموال والخبرة وايضا طريقة ادارة راس المال للتجارة
واضف الى ذلك اصدقاء من كل انحاء العالم وصله ود بيننا

nejmeddine
08-23-2012, 16:30
بصراحة البونص جميل جدا فمن من خلاله اكتسبت خبرة في المجال لكي ابدا حيالتي و احقق طموحاتي في الفوركس
و باذن الله امواصل استعمال البونص في التدريب و اكتساب الخبرة فالخبرة كنز لاني ممكن بعدين اربح كتير بالخبرة

elking
08-23-2012, 16:49
اكيد مقادر الاستفادة هتبقى كبيرة ان شاء الله بس لما نتعلم كويس ونبقى مؤهلين للعمل فى الفوركس

daisy
08-23-2012, 16:54
الى الان الحمد لله استفدت كتير من الفوركس
سواء على المستوى المادى من ارباح
او المستوى المعنوى من معلومات ومجال جديد للعمل
وزياده فى الثقه بالنفس

HOUSAMMI
08-23-2012, 16:56
بسم الله

حتى الان راس مال موقوف حتى الاستخدام

بس كمية معلومات مهمة اوى ولديدة انك تبقى قاعد امام النشرة الاخبارية وعارف ايه هو الى هيحصل فى سعر العملة

ibrahimhabony
08-23-2012, 17:17
انا بصراحة لسة مستفدتش اى حاجة لان دة اول يوم ليا
بس عندى امل فى ربنا انى استفيد ماديا ومعنويا واتعلم الصبر
لانة هيشغلنى عن حاجات كتير كنت بعملها ومش راضى عنها

sa3idsmp
08-23-2012, 17:25
ان لم نستفد من الفوركس ربح الاموال فنحن لم نستفيدا شيءا

الربح هو الهدف والاستفادة الكبيرة من الفوركس

الى حد الساعة لم احقق شيء من دلك

egypt25
08-26-2012, 06:09
حتى الان لسه مايعتبرش انى كسبت ارباح كتير
ولكن اتعلمت منه الصبر واتعلمت انى اشغل دماغى
بقيت بتابع الحركة الاقتصادية فى العالم

eslam92
08-26-2012, 06:45
اعتقد ان اكثر ما استفدت به فى الفوركس
اننى لا يجب ان استصعب اى شئ فى الحياة مهما كان حجمه ففى فى البداية كنت ارى الفوركس شئ رهيب
لا يمكننى الوصول اليه الا عن طريق شخص خبير واخذ كورسات دورية ولكن الحمد لله استطعت معرفة معلمومات قيمة وخبرة جيدة عن طريق قرائتى اليومية
فقط توكل على الله

qorrow
08-26-2012, 11:40
أنا حتى اﻵن لم أستفد من الفوركس أي مكسب مادي .. ما زلت في البداية لكني تعلمت الكثير من المصطلحات الخاصة بالفوركس .. موضزع صعب الحقيقة و محتاج مجهود .. يا مسهل

Looser
08-26-2012, 12:01
ارجو من الجميع المشاركة فى هذا الموضوع ، بنصيحة او حكمة او تجربة قد مريت بها فى رحلتك مع تجارة المعلومات ، واعلم ياصديقى ان هذه النصيحة قد تكون مفيدة جدا للمبتدئين وتوفر عليهم الوقت والمال ، وسوف تنال دعوة صالحة منهم فى حال استفادوا منها

YASER83
09-19-2012, 17:47
السلام عليكم
والله يا اخي الفوركس بالنسبة لي هو مدخل رزقي الوحيد
واحصل منه راتب شهري كما هو الحال مع اي وظيفة اخرى في الحياة الواقعية

Eslam
09-19-2012, 19:42
اعتقد انى اهم شىء حصلت علية بالرغم من الخسارة هو الخبرة
التى اكتسبتها من كثرة التداول وكثرة الاخبار والكلام حول الفوركس
اعتقد انة حان الوقت لتحقيق الارباح والعمل على ذلك اصبح سهل

maro50
09-19-2012, 19:46
استفدت من الفوركس الكثير ليس الربح فقط وانما على الجانب الشخصى حصلت على الثقه فى النفس وتجنب التسرع فالصبر تواجد لدى كما اننى وجدت فى الفوركس فرصه عمل جيدة من المنزل

keko
09-19-2012, 19:58
اكيد كل ما ذكرته تعتبر استفاده لاى متداول فى الفوركس سواء خبره تؤدى الى ادراه راس مال جيده وبالتالى
الحصول على ارباح مناسبه فكل هذه الاشياء انا استفدتها من خلال تعاملى مع الفوركس

sharif4
09-19-2012, 20:13
ماستفدته من الفوركس هو حسن استخدام وقت الفراغ فى شىء جيد و مفيد اما بالنسبة للارباح فهى مازالت قليلةوكمان الحمد الله الفوركس هو صديقى الوحيد الانو الوحيد اللى فتح باب رزق ليا بعد ما انفصلت من الشغل وحسيت ان ربنا بعتو ليا علشان اقدر اصرف بية على البيت
وبخصوص الربح الحمد الله دخلى فى الشهر 300 دولار منو الحمد الله بعمل كل يوم صفقة او صفقتين وممكن اسيب الصفقة اسبوع لحد مااقفلها على مكسب وممكن كمان

vip1988
09-19-2012, 20:14
يعني الخبره الكبيره والواسعه والقليل من الارباح ولكن ليست الارباح المطلوبه

sahbi20011
09-19-2012, 20:16
اكيد حسن الادارة والصبر وعدم التسرع والترتيب الجيد للافكار
واهم حاجة يكون موجود عدم الطمع ودا شىء الواحد بيكتسبه عن طريق القناعة بالمكسب

كونان
09-19-2012, 20:23
اكيد قد تكون الإستفادة من خلال التجارب التي تقوم بها

4ex
09-19-2012, 20:28

osamaelnino
09-19-2012, 20:30
استفدت خبرة و ادارة راس مال و شخصية فى اتخاذ القرارات
بانتظار التوفيق فى تحقيق المال

hanyzky
09-19-2012, 20:51
انا شخصيا استفدت من الفوركس الكثير منها الصبر وعدم المغامره فى التجاره فى اساسيات مطلوبه فى حياتنا اليوميه وايضا البعد عن الطمع والاداره السليمه لراس المال

sambosalah
09-19-2012, 20:59
اعتقد انى اهم شىء حصلت علية بالرغم من الخسارة هو الخبرة
التى اكتسبتها من كثرة التداول وكثرة الاخبار والكلام حول الفوركس
اعتقد انة حان الوقت لتحقيق الارباح والعمل على ذلك اصبح سهل

kingta
09-19-2012, 21:02
السلام عليكم
لم أبدأ بعد الفوركس لكنه تكسب منه أكيد المال لكن ليس بسهولة و كدالك يكسبك الصبر وبالتوفيق لك
وشكرا لك على الموضوع

sambosalah
09-19-2012, 21:25
كيد طبعا ممكن تعملها فى وقت قليل بس عايز نصيحتى متخاطرش وتدخل بعقود كبيرة
الافضل انك تبدء بعقود صغيرة ومتخاطرش ومتحطش سقف زمنى ليك وان شاء الله هتوصل للهدف وزيادة

جاكي شان
09-19-2012, 22:19
يعتقد المتداولون ان الربح هو المكسب الوحيد من الفوركس
لكنها تكسبنا اشياء كثيرة
كالصبر و هو اساس الربح
و القناعة بالنتائج وغيرها فهذه الامور لاتظهر الى بعد فترة من الزمن
وقد يلاحظها المتداول في حياته اليومية

mohamed amin
09-19-2012, 22:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اعتقد اخى الكريم اكيد الربح الذى
ياتح للك قد يفيدك كثيرا فى حياتك الشخضصية وقد تحقق مكاسب مهولة

asmaa omar
09-19-2012, 22:56
الاستفادات من سوق الفوركس كبيره ومتنوعه
واهمها هى تعليمك الانظباط
وايضا الارباح

mrhero
09-22-2012, 22:19
استفاده ماديه عن طريق كسب الاموال واستفاده عقليه الفوريكس يعتمد علي التفكير والتركيز والابتكار
استفاده وجدانيه التغلب علي الطمع وعدم التسرع وتحفيز الذات هذا ما استفادتة واحيانا اليأس حينما اخسر

faster4
09-22-2012, 22:33
اولا استفدت اموال وانظباط وبعد ذلك الخبرة ،
طبعا هناك عوامل اصبحت موجودة بي كالصبر وعدم التسرع

yasser habola
09-22-2012, 22:50
انا استفدت من الفوركس الكثير
منها العلم ومنها التغلب علي الطمع ومنها الشخصية الاعتبارية ومنها تصحيح الاخطاء التي امر بها بشكل عام
ومنها طبعا تزويد دخلي والحصول علي المزيد من الدخل .
دا بالنسبة لي شخصيا

تحياتي

sohir
09-22-2012, 22:54

maaado
09-22-2012, 23:11
انا لسه بتعلم يعني بذود خبرتي
بس لسه ماضربتش
وان شاء الله لما اتداول حقيقي هاقولك

misho
09-22-2012, 23:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ما استفدته من الفوركس هو حسن اداره رأس المال والاهم هو حسن اداره وقت الفراغ فى شيىء مفيد ومربح الى حد ما مثل الفوركس
اتمنى الخير للجميع

fnaan
09-23-2012, 00:18
الكثير يااخى من المعلومات يكفينى اننى بدأت اعرف سوقا جديدا لدى عنه مصطلاحات وامور لايعرفها الكثير من الناس وهذا يجعلنى مميزا اولا حينما انظر الى نفسى انظر بافتخار لتلك المعلومات التى لدى وليس مع غيرى ثانيا لو اننى وصلت الى درجه معينه فى التحليل الفنى قد استطيع العمل فى احد الشركات العامله فى التدوال وهذا مجال للمتميز فقط

aladdensima
09-23-2012, 00:51
لقد استفدت كثيرا من الفوركس استفدت خبره ومعرفه بمجال لم اكن اعلم عنه شئ وكذلك اخذت فرصه عظيمه لعمل دخل جيد رغم ان الفوركس لها بعض السلبيات