PDA

View Full Version : نداء الى خبراء الفوركس (دعوه للفهم)

Pages : [1] 2

hooda abdo
04-20-2015, 22:23
انا مبتدئ فى الفوركس وقرأت كتير عن الفوركس وعمل صفقات وناس بتكسب وناس بتخسر وناس بتتكلم على بنوك الكترونيه المهم قدرت انى اسجل فى المنتدى واسجل ايضا فى انستافوركس لكن محتاج اعرف تفاصيل كتير تساعدنى كبدايه فى الفوركس ذى مثلا
اذاى ابدأ بالربح من الفوركس وايه اسرع طرق للربح من الفوركس ؟
واذاى اتعامل مع موقع تنستافوركس واسحب الارباح؟
واذاى اسجل فى بنوك الكترونيه واذاى اسحب منها؟
وايه هى الصفقات؟
واذاى بيكون فى مكسب وخساره فى الفوركس ؟
ارجو الرد

Miro1
04-22-2015, 20:53
ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشارالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعاالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشاريوجد أقسام لا تتعلق بالفوركس تعطى لكل رد بها 5 سنت فقط
بعكس الردود والمشاركات بالاقسام المتعلقة بالفوركس فتعطى 10 سنت للرد الواحد.
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشار

الاصيل
04-22-2015, 20:56
السؤال عن الربح من الفوركس واسرع طريقه هذا سابق لاوانه قليلا
لانه اولا لا يوجد شىء اسمه طريقه سريعه للربح لكى تربح من الفوركس ولا اقصد هنا تربح من صفقه واحده لان الربح من صفقه او اثنين سهل جدا ان يتحقق اما ان تخرج من الفوركس رابح فهذا امر صعب كثير
يحتاج الى تعب وجهد وصبر وتعلم
ابحث عن الفديوهات التى تشرح الفوركس وستجد ان شاء الله ما يفيدك

ahmedibrahim258259
04-22-2015, 22:42
بسم الله الرحمن الرحيم موش تقول اسرع طريقة اخي الكريم لانك لو استعجلت موش هاتربح ابدا لازم تتعلم وحط في دماغك هدف واحد في المرحلة اللي انت فيها التعلم فقط
تقبل مروري

ali.22595
05-08-2015, 22:19
اخى الفاضل انصحك بالتعليم الجيد اولا وخد وقتك ومتستعجلش اقرا كتب الفوركس فى القسم التعليمى
وافهم التحليل الفنى وتدرب على حساب تجريبى فترة واستخدم استراتيجية وجربها وباذن اللة تحقق ارباح

abdoucooll
05-08-2015, 22:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي اكريم على الموضوع الشيق جزاك الله خير الجزاء و اتمنى للجميع التوفيق والنجاح تحياتي.

هاشم احمد
05-09-2015, 00:24
تحياتي لكم جميعا وبعد :
مشكور اخي الغالي على المعلومات التي قدمتها لنا . املا ان يستفيد منها الجميع وشكراً
بالتوفيق لاخواني جميعاً
تقبل مروري

ayoub321
05-09-2015, 00:33
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
على مأذون أخي في سؤالك طريقة سريعة في الفركس
أعتقد أن في فوركس لا تجيد طريقة سريعة
اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجاح

big.pharaoh
05-09-2015, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. بص يا غالي انت عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في منتدى فوركس العرب ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس .. وتطبق اللى فهمته على الحساب التجريبي

samigran
05-09-2015, 00:49
اخي الكريم بالنسبة ازاي اسهل طريقة للربح شوف رح نتعلم اسهل طريقة بالعالم للربح وفيها اختصار لزوايا جان وطرق رياضية كتيرة بطريقة هندسية سهلة جدا جدا وممتعة طبعا مش رح ابدا بالطريقة لحتى خلص استراتيجية عماد دليبرت جان الفلكية

---------- Post added at 09:49 PM ---------- Previous post was at 09:49 PM ----------

يعني بعد شهر لحتى ما نشتت افكارنا بس رح نزل شرح بسيط من الشارت
السعر دائما يسعى لنقطة التوازن - نقطة التعادل
السعر يتحرك على زوايا سعرية معينة

aminalamor
05-09-2015, 00:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار ان افضل طريقة واسرعها لتحقيق الربح في سوق الفوركس هي التعلم الجيد والتحليل الممتاز واستعامل استراتيجية فعالة وبناءة والتعلم على الحساب التجريبي
بالتوفيق للجميع

samigran
05-09-2015, 00:51
السعر يتحرك على منحني جيبي معادلته p=a*t^2
الطريقة سهلة جدا
انظر الى الشارت التالي
1- السعر يتحرك على زاوسة 360 درجة
2- بمعلومة نقطة البداية نعرف نقطة النهاية

soad labib sadek
05-09-2015, 00:52
اخي العزيز حاول ان تطرد فكرة الربح السريع من الفوركس اولا دي اول نصيحة و من ثم التعامل مع انستا عن طريق منصتها اذا كنت تقصد المتاجرة و هو اغلب التعامل و اما التعاملات الاخري مثل السحب و غيرها عن طريق صفحتك الشخصية بالموقع

بالتوفيق

md.shohel
05-09-2015, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياخي اولا ان لاتتسرع في الربح لان في التاني السلامه وفي العجله الندامه لذا يجب عليك ان تتعلم اولا بالديمو

samigran
05-09-2015, 00:58
اما بخصوص شرح انستا فوركس فهي شركة في مجال تجارة العملات الاجنبية والحاصله علي العديد من الجوائز لعام 2012 و 2013 هي افضل شركة وساطه ماليه فى سوق الفوركس سوق العملات الدوليه هى شركة لما تتميز به هذه من مميزات كثيره جدا

مصراوى
05-09-2015, 00:59
انصحك بالتعليم الجيد اولا وخد وقتك ومتستعجلش اقرا كتب الفوركس فى القسم التعليمى
وافهم التحليل الفنى وتدرب على حساب تجريبى فترة واستخدم استراتيجية وجربها وباذن اللة تحقق ارباح

samigran
05-09-2015, 01:33
كما ان اخي الكريم شركة انستا فوركس فهي مسجلة فى روسيا بهيئة rafmm
ثم ان السبريد قليل جدا يبداء من 2 نقطة
كما ان الشركة تقبل المتاجره بنظام الهيدج
وايضا تقبل المتاجره بنظام الاسكالبينج
وتقبل المتاجره بنظام الاكسبيرتات

---------- Post added at 10:22 PM ---------- Previous post was at 10:07 PM ----------

اما التحويل فطرقه عديدة وسائل السحب والايداع فى الشركة كثيره جدا
تحويل بنكى
البنوك الالكترونية مثل
ليبرتى ريسيرف
ويب مونى
مونى بوكرز
ويب مونى
اليرت باي

---------- Post added at 10:33 PM ---------- Previous post was at 10:22 PM ----------

سرعه السحب من الشركة فالمبلغ يصل فى خلال مده من ساعه الي 7 ساعات عمل من طلب السحب وغالبا فى خلال ساعه
وخدمه عملاء فهي الممزه والتى تعمل 24 ساعه في 5 ايام من الاسبوع ايام المتاجره ويمدونك بكافة المعطيات

mohamed ahmed35
05-09-2015, 01:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الاخ big.pharaoh
انت محترم وفاهم كويس انت بتتكلم فى اية شكرا لك

houssem_trader
05-09-2015, 01:53
يمكنك الربح مع انستافوركس فقط بالحصول على البونص من المنتدى و المتاجرة على
حسابك الحقيقي و سحب المال على احدى البنوك الالكترونية المدعومة من طرف الشركة

REDA FOREX
05-09-2015, 09:36

adnan1969
05-09-2015, 10:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم لاتفكر بربح سريع من الفوركس حاول تكون قنوع وصبور حتى تصل الى هدفك وطريقه السحب تكون عن طريق اي بنك الكتروني بتوفيق

ma7md ma7moud
05-09-2015, 11:02
سلاام عليكم اى مبلغ ممكن اتاجر بية ف الفوركس
واى التجارة اللى ممكن اتاجر بيها كمبتدئ فى الفوركس؟:(

sharshabil
05-09-2015, 11:03
حتى تبدا بالربح عغليك قبل هدا
التعلم اقراءو تفرج الفيديوهات عن افوركمس و عن التحليل الفني و الاخبار

ma7md ma7moud
05-09-2015, 11:09
لو فى حد فاهم ف الفوركس او لية خبرة فية وعارف اززاى يتعامل ياريت يتواصل معايا ف الفوركس والافضل
ع رقم التلفون 01223509881 ياريت يعنى وشكرا لية لو تواصل معايا وفهمنى اززاى اتعامل ف الفوركس

ilyes chaieb
05-12-2015, 21:13
ادخل على قسم البنوك ستجد مواضيع عديدةتشرح طريقة التجسل و فتح حساب بنكى اللكتروني و ايضا طريقة السحب منه ؛ و السحب من انستا يكون من غرفة العميل ..

ahmed bakry
05-12-2015, 21:29
اللى اقدر انصحك بيه انك تقدر ترجع لاحدالاعضاء الواعيين والفاهمين كويس وتساله هايفدك اكتر وبشكل بناء ومحترم وياخد بأيدك

osama147
05-12-2015, 21:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى انا جديد مثلك لم استطع ان اجاوب على جميع اسألتك ولكن لفت امور كنت احب افهمها وانشالله نفهما جميعا
تقبل مروري

مامون سباعنة
05-12-2015, 22:47
بسم الله
اتمنى لكم يوما موفقا وبعد :
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على مرورك الكريم ... اخي العزيز انصحك ان تدرس وتفتح حساب تجريبي لحتا ما تحس نفسك انك تقدر تتاجر
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري

al-Mashhadani64
05-13-2015, 00:03
اخي الكريم الاشياء التي ذكرتها تحتاج الى وقت طويل كي تتقنها ليست بهذه السهوله المهم ابدأ بالتعليقت والردود كي تحصل على البونص واثناءها افتح حساب تجريبي وتدرب عليه جيدا وباقي الامور الاخرى تاتي تباعل وشكرا

marwafawzy122
05-13-2015, 00:50
ان تعلم الفوركس يا اخى الفاضل مهم جداً وضرورى ولا تستطيع ان تنجح بدون ان تتعلم جيداً ومن ثم تكتسب الخبرة اللازمة لان الفوركس مجال علم وعمل وليس مجال حظ ك\مثل القمار وغيره فأنت بتعلمك للفوركس سوف تشعر بالامان والاطمئنان وسوف تستطيع ان تحقق ما تصبوا اليه ويا رب وفقنا جميعاً ...

wlaa
05-13-2015, 22:11
السلام عليكم ورحمة الله
أكيد أخي الفوركس عمل شخصي بالدرجة الأولى ولا يحتاج إلى مدير أو مراقب عليك ولكن يحتاج إلى رأ مال للبداية
وتعليم قوي عليه وخطوة خطوة

nda
05-14-2015, 14:34
المتاجرة بالاسكالبينج شىء ممكتع وجيد ولكنها ذو مخاطر عالية وتحركات السوق لا تؤمن

8150017
05-14-2015, 15:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حضرتك من غرفة العميل فى شركة انستا فوركس تقدر تعرف كل شئ والبنوك اللى ممكن تتعامل معاها والحمد له ان الشركه موفره الموقع باللغه العربيه وربنا يوفق

mohamed12345
05-16-2015, 20:55
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد عني بعد شهر لحتى ما نشتت افكارنا بس رح نزل شرح بسيط من الشارت السعر دائما يسعى لنقطة التوازن - نقطة التعادل السعر يتحرك على زوايا سعرية معين

ahme01
05-17-2015, 13:02
ما أجمل مواضيعك
من صادق اخلاصك اخي الفاضل ..........
ارتقيت ببراءة حروفك إلى علو المعاني
رائعه هي كلماتك .. كروعتك ودائماً تأتينا بكل ما هو جميل ورائع..
لك تحية من صميم قلبي

samieh
05-21-2015, 17:50
السلام عليكم
والله يا اختى الكريمة طلباتك كتيرة جدا واستفساراتك وماينفعش نضع الاجابة فى سطرين
لابد ان تقرئى كثيرا وتشاهدى فيديوهات تعليمية حتى تكتسبى خبرة وتعرفى ازاى تكسبى من الفوركس
بالتوفيق

elmassy anouar
05-21-2015, 18:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم افهم التحليل الفنى وتدرب على حساب تجريبى فترة واستخدم استراتيجية ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس

wlaa
05-21-2015, 18:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار ان افضل طريقة واسرعها لتحقيق الربح في سوق الفوركس هي التعلم الجيد والتحليل الممتاز واستعامل استراتيجية فعالة وبناءة والتعلم على الحساب التجريبي
بالتوفيق للجميع

nda
05-21-2015, 20:18
تمام يا صديقى المؤشرات عامل مساعد والتحليل الفنى لا يحتاج بالفعل
الى المؤشرا فهو من اقوى التحليلات
ولكن نحن من يحتاج المؤشرات للتاكيد

aseer
05-21-2015, 20:44
اخى الفاضل انصحك بالتعليم الجيد اولا وخد وقتك ومتستعجلش اقرا كتب الفوركس فى القسم التعليمى

sayed990
05-21-2015, 20:59
اخي الكريم
لا تتعل الربح لان الفوركس سوق خطير كما ممكن تربح ممكن تخسر بشكل اكبر فعليك بالتعلم اولا
والله الموفق

Kiing
06-03-2015, 16:35
ممكن متلا انه معه تم منه اسمه طريقه سريعه للربح لكى منه متلا انه ممكن ان تربح من الفوركس تم منه متلا لا اقصد هنا تربح من صفقه واحده لان الربح من صفقه ممكن معه اثنين متلا منه سهل

Eslam Anwar
06-07-2015, 14:42
انصحك اخي الفاضل انه يجب انك تقوم بالدخول على قسم البنوك ستجد مواضيع عديدة تشرح
طريقة التسجيل وفتح حساب بنكى اللكتروني و ايضا طريقة السحب منه والسحب من انستا يكون من غرفة العميل

magic777
06-07-2015, 18:03
انصحك اخي الفاضل انه يجب انك تقوم بالدخول على قسم البنوك ستجد مواضيع عديدة تشرح
طريقة التسجيل وفتح حساب بنكى اللكتروني و ايضا طريقة السحب منه والسحب من انستا يكون من غرفة العميل

لام هيكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نريد

ehabbob
06-07-2015, 18:08
اخى العضو يوجد فى المنتدى قسم تعليمى ممكن تدخله وتعرف المعلومات اللى فيه وكمان البحث فى جوجل واليوتيوب
والله ولي التوفيق

ibrahim forex
06-07-2015, 19:36

محمد عز الدين عيد خضري
06-07-2015, 19:39
بدايتك تكون من القراءة الكثيرة في كثير من الكتب
ومن ثم يتم مشاهدة الكثير من الفديوهات التعليمية ومن ثم حساب تجريبي للتطبيق عليه
ثم تبدا تداولك علي حسابك الحقيقي

roony
06-07-2015, 19:44
يا أخي الفوركس ليس مكان لربح السريع
يلزم أن تكون لديك معرقة و خبرة كبيرة بهدا السوق
لدلك أنصحك بعدم التسرع و البحث عن
المواضيع و الفيديوهات التي تمكنك
من التعلم و كسب الخبرات

hams
06-07-2015, 19:50
شكر لصاحب الموضوع صديقي الربح بالفعل ليس صعب لكنه بالتأكيد اصعب من الخسارة سر العمل الصحيح في الفوركس وطبعا لازم تحددها جيدا وده مش هيكون ابدا الا مع الخبره الجيده والفهم الكامل

marwanadam
06-07-2015, 20:44
نصحتى لك اتعب قلبلا و تعلم كثيرا ولالاتدخل السوق بنية الربح الفورى وانما باستراتيجية وبسقف للحساب
وادارة جيدة لراس المال لدى يجب الانتباه وان تضع الطمع والتهور جانبا وتعمل بجد

chirikhan
06-08-2015, 11:20
الدروس الفوركسية منتشرة في النت والمنتدى خاصة يا اخي ولازمك فقط الصبر الى ان تتعلم
اما مسالة التدرب والتجريب فلازم تتم في الديمو حتى لا تكون خاسر لاي مال حقيقي

mechanical
06-16-2015, 20:41
السلام عليكم ... انا انصحك ان انت لا تنتقل من المنتدي التليمي وتذاكر الموضوعات المثبتة اللي في الاول وكمان ان شاء الله ممكن تتوصل الي الكتير من المعلومات
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي

محمد السيد
06-16-2015, 23:04
ارى بدلا من ذلك ان تنتقل مباشرة الى القسم التعليمي بالمنتدي ، وان تطلع على
الموضوعات المثبتة فيه وارجو ان تجد فيه كل الاجابات على مايدور براسك من استفسارات ،، واخيرا اتمنى لك التوفيق ..

Kiing
06-24-2015, 06:58
ممكن متلا انه تربح نقط صحيحة لانه مع اي من بعض الاعشار تم منه متلا انه بالتالي ممكن معه من غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد فقط منه متلا انه مثله

abdougagi
06-27-2015, 05:14
يبدو انك لم تقرأ اي شيء عن الفوركس للاجابة عن كل هذه الامور انصحك بقراءة اساسيات الفوركس من موقع رائع و جميل
و هو موقع daily forex الذي ستجد فيه كورسات رائعة عن الفوركس و كيفية استخدامه و ستجد اجابة شافية على كل تساؤلاتك ان شاء الله
تحياتي اخي الكريم

جابر1979
06-27-2015, 05:16
في اغلب التساؤلات المطروحة تجد انها من المواضيع التي يتم نقاشها على القسم التعليمي مفسرة بفيديوهات و دروس جيدة ، بالتوفيق اخي الكريم .

a7med sniper
06-27-2015, 05:18
المكسب والخساره بيجى انت بتشترى العمله او الزوج عند سعر معين يبقى هتبيع بعد كده عندج سعر اعلى ربح عن اقل خساره يعنى اعتبر العمله دى سلعه والله المستعان

وبالتوفيق لكم

mido elmasry
06-27-2015, 05:35
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الفاضل hooda abdo
من النظر الي طريقه اسألتك فمن الواضح انك اما متشوق للمعرفه او انك متسرع و تريد الكسب السريع
ان كنت من النوع الاول فانا ابشرك بأنك سوف تكون متداول ناجح يمعني الكلمه
اما ان كنت من النوع الثاني فسوف اخاف عليك من خساره كبيره بسبب هذا التسرع
اخي عليك ان تتوجه الي القسم التعليمي و تبدأ خطوه بخطوه مع جروس المبتدئيين و تتعلم ما هو الفوركس و كيف يتم احتاسب النقاط و ميف تعرف الدعوم والمقاومات و كيف يمكننك وضع خطه و استراتيجيه للتداول و كيف يكون عندك اداره رأس مال
هناك الكثير و الكثير قبل ان تبدأ تسال كيف يمكن فتح حساب ببنك ألكتروني و كيف يمكن سحب الاموال
تعلم أولا كيف تجني الاموال ثم ابحث عن تحويلها
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

abderrahmenanis
06-29-2015, 20:10
بسم الله الرحمن الرحيم
على مأذون أخي في سؤالك طريقة سريعة في الفركس
أعتقد أن في فوركس لا تجيد طريقة سريعة
اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجاح

forex all arabes
09-03-2015, 11:06
سلام عليكم ورحمة الله وبراكته اخواني الاعزاء اتمنى ان تكونوا بالف ان تعلم الفوركس يا اخى الفاضل مهم جداً وضرورى ولا تستطيع ان تنجح بدون ان تتعلم جيداً ومن ثم تكتسب الخبرة اللازمة لان الفوركس مجال علم وعمل وليس مجال حظ ك\مثل القمار وغيره فأنت بتعلمك للفوركس سوف تشعر بالامان و تقبل مروري اخي وشكرا

rifi
09-03-2015, 11:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
يا أخي مع أنك مبتدئ يجب الإلتحاق بقسم التعليمي هده هي أول طريقة للربح ؛ والسرعة غير موجودة في الفوركس ولهدا لا تبحث عن الربح السريع

andro2016
09-28-2015, 19:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى قول ازاى ابدء اتعلم الفوركس مش ازاى ابدء اربح
انت مبتدء اخى ولازم الاول تتعلم علشان متخسرش المال اللى تعبت فية بالتوفيق اخى الغالى

dfghfgh
09-28-2015, 19:54
هذا الاستفسار ان الخسارة في سوق الفوركس امر ماكد لان التجارة في اي مجال عبارة عن ربح وخسارة لانهماطريقة للربح شوف رح نتعلم اسهل طريقة بالعالم للربح وفيها اختصار لزوايا جان وطرق رياضية كتيرة بطريقة هندسية سهلة جدا جدا وممتعة طبعا مش رح ابدا بالطريقة لحتى خلص استراتيجية عماد دليبرت جان قرينان لا يفترقان وعلى التاجر ان يصبر وان لا يستسلم وان يحلل الاسباب التي قادته الى الفشل كي

yassineleo
09-28-2015, 21:58
بسم الله*
الكل يضن ان الفوركس هو سوق للعملات و السلع والمعادن ههههههه يعنى لو في بليونير مجنون يمكنه القضاء على عملة دولة هدا بمنطق العرض و الطلب ههههه
الفوركس هو سياسات و مصاالح دول عضمى رسمت الطريق لكل عملة مسبقا
و وضغت لها قاعدة رياضية تمشي عليها بالملي
المهم فك شيفرة هده القاعدة الرياضية
و لكل عملة قاعدة خاصة بها

snnaky
10-29-2015, 00:42
اهلا ومرحبا اخى سوف اجيبك باختصار
1 تبدا بالربح الأفضل اولا ان تبدأ اولا بالتعلم ثم يأتى الربح بعد ذلك ولكن لتتعلم فالمنتدى موجود بة كل الشروحات بس حضرتك اتعب شوية
تتعامل مع موقع انستا تعمل ربط للحساب مع الموقع عشان البونص بتاع المشاركات يوصلك على حساب المتاجرة والطريقة موجودة هنا بالمنتدى ايضا بس حضرتك ابحث عنها
ازاى تسجل فى بنوك الكترونية دى حضرتك تعمل بحث على النت وتشوف انت عاوز بنك اية الاول
الباقى كلة انت محتاج تبحث عن المعلومات وبلاش كسل

akram mohamed obaid
10-29-2015, 14:28
اخي الكريم لابد لك من التعلم والمثابره وتعلم مفاهيم الفوركس ومصطلحاته قبل التفكير في كيفيه الحصول على الارباح فالفوركس طريق طويل ومتعب ويحتاج الى الكثير من الصبر والجهد

Zezobebo3
02-01-2016, 02:30
بسم الله الرحمن الرحيم
لانه اولا لا يوجد شىء اسمه طريقه سريعه للربح لكى تربح من الفوركس ولا اقصد هنا تربح من صفقه واحده لان الربح من صفقه او اثنين سهل جدا ان يتحقق اما ان تخرج من الفوركس رابح فهذا امر صعب كثير
ابحث عن الفديوهات التى تشرح الفوركس وستجد ان شاء الله ما يفيدك...

never10
02-09-2016, 18:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

محمد صلاح
02-09-2016, 19:14
اهلا بك اخى العزيز

بس قبل ما تسال ازاى تتعامل مع انستا لازم الاول تتعلم ازاى تتعامل مع الفوركس وازاى تفتح صفقات

MATMATI TAREK
02-09-2016, 19:17
ﻣﻤﻜﻦ ﺗﺮﺑﺢ ﻧﻘﻂ ﺻﺤﻴﺤﺔ ﻭﺑﻌﺾ ﺍﻻﻋﺸﺎﺭ ﻣﻌﻬﺎ ﻃﺒﻌﺎ ﺑﺎﻟﺘﺎﻟﻲ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺍﻟﺤﺴﺎﺑﺎﺕ ﺍﻟﺘﻲ ﻓﻴﻬﺎ 4 ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﻔﺎﺻﻠﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻨﺼﺔ ﺗﺠﺪ ﻣﺜﻞ ﻫﺬﻩ ﺍﻻﻋﺸﺎﺭﺍﻟﺴﻨﺘﺎﺕ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺑﺢ ﺗﺎﺗﻲ ﻳﺎ ﺍﺧﻲ ﺑﺤﻴﺚ ﻣﻤﻜﻦ ﺗﺮﺑﺢ ﻧﻘﻂ ﺻﺤﻴﺤﺔ ﻭﺑﻌﺾ ﺍﻻﻋﺸﺎﺭ ﻣﻌﻬﺎ ﻃﺒﻌﺎﺍﻟﺴﻨﺘﺎﺕ ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺑﺢ ﺗﺎﺗﻲ ﻳﺎ ﺍﺧﻲ ﺑﺤﻴﺚ ﻣﻤﻜﻦ ﺗﺮﺑﺢ ﻧﻘﻂ ﺻﺤﻴﺤﺔ ﻭﺑﻌﺾ ﺍﻻﻋﺸﺎﺭ ﻣﻌﻬﺎ ﻃﺒﻌﺎ
ﺑﺎﻟﺘﺎﻟﻲ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺍﻟﺤﺴﺎﺑﺎﺕ ﺍﻟﺘﻲ ﻓﻴﻬﺎ 4 ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﻔﺎﺻﻠﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻨﺼﺔ ﺗﺠﺪ ﻣﺜﻞ ﻫﺬﻩ ﺍﻻﻋﺸﺎﺭﻳﻮﺟﺪ ﺃﻗﺴﺎﻡ ﻻ ﺗﺘﻌﻠﻖ ﺑﺎﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺗﻌﻄﻰ ﻟﻜﻞ ﺭﺩ ﺑﻬﺎ 5 ﺳﻨﺖ ﻓﻘﻂ
ﺑﻌﻜﺲ ﺍﻟﺮﺩﻭﺩ ﻭﺍﻟﻤﺸﺎﺭﻛﺎﺕ ﺑﺎﻻﻗﺴﺎﻡ ﺍﻟﻤﺘﻌﻠﻘﺔ ﺑﺎﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﻓﺘﻌﻄﻰ 10 ﺳﻨﺖ ﻟﻠﺮﺩ ﺍﻟﻮﺍﺣﺪ .
ﺑﺎﻟﺘﺎﻟﻲ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺍﻟﺤﺴﺎﺑﺎﺕ ﺍﻟﺘﻲ ﻓﻴﻬﺎ 4 ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﻔﺎﺻﻠﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻨﺼﺔ ﺗﺠﺪ ﻣﺜﻞ ﻫﺬﻩ ﺍﻻﻋﺸﺎﺭ
€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€£££¥¥¥££¥¥₩₩¥¥ ££€€££¥¥₩₩¥¥

ibrahem91
02-09-2016, 19:28
يجب ان تتعلم من الكثير من الدورات التدريبيه التي تفيدك وتتعلم منها
كيفية التعامل والنجاح في سوق الفوركس وتحقييق الارباح منها ايضا وهذا مهم جدا

latraaa
02-11-2016, 00:03
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إنشاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mrgemo
02-11-2016, 00:12
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

---------- Post added at 09:07 PM ---------- Previous post was at 09:06 PM ----------

سبحان الله وبحمده استغفرك واتوب اليك

---------- Post added at 09:12 PM ---------- Previous post was at 09:07 PM ----------

لا اله الا الله

global
02-11-2016, 00:33
يا اخي الكريم انا انصحك ان ترجع الى القسم التعليمي للاستفادة اكثر من الموضوع
والله الموفق والمعين

nuclear2010
02-11-2016, 00:57
السلام عليكم جميعا
ان تعلم الفوركس يا اخى الفاضل مهم جداً وضرورى ولا تستطيع ان تنجح بدون ان تتعلم جيداً ومن ثم تكتسب الخبرة اللازمة لان الفوركس مجال علم وعمل وليس مجال حظ ك\مثل القمار وغيره فأنت بتعلمك للفوركس سوف تشعر بالامان والاطمئنان وسوف تستطيع ان تحقق ما تصبوا اليه ويا رب وفقنا جميعاً .
تقبل مرورى

Zezobebo3
02-11-2016, 01:53
اخى الحبيب
بسم الله الرحمن الرحيم
مينفعش تقول اسرع طريقة اخي الكريم لانك لو استعجلت موش هاتربح ابدا لازم تتعلم وحط في دماغك هدف واحد في المرحلة اللي انت فيها التعلم فقط
تقبل مروري واتحياتى

global
02-11-2016, 04:39
يا اخي الكريم انا ارى ان الكم الهائل من أسئلة لا ينفع معاه سوى القسم التعليمي هو الدي سوف تلقى فيه الاجابات
والله الموفق والمعين

never11
02-13-2016, 12:52
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

forez
02-14-2016, 14:42
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم .......
الســـلام عليكــــم و رحمــــة الله و بركاتـــــه ......
ص يا غالي انت عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في منتدى فوركس العرب ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس .. وتطبق اللى فهمته على الحساب التجريبي ....

zizo199
03-22-2016, 17:26
ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشارالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعاالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشاريوجد أقسام لا تتعلق بالفوركس تعطى لكل رد بها 5 سنت فقط
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشار

Ahmed fathi hassaan
03-22-2016, 19:18
السلام عليكم ورحمه الله ووبركاته
كنت احب ان افيدك ولكنى وجدت من يفيدك افضل مني يا اخى العزيز وف التعليقات اللى قبلي يوجد كل شئ تريد ان تعرفه تقبل مرورى يا اخي الكريم

---------- Post added at 04:18 PM ---------- Previous post was at 03:32 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله ووبركاته
كنت احب ان افيدك ولكنى وجدت من يفيدك افضل مني يا اخى العزيز وف التعليقات اللى قبلي يوجد كل شئ تريد ان تعرفه تقبل مرورى يا اخي الكريم

ملاك الروح
03-22-2016, 20:53

اخي الكريم يمكنك التسجيل في المنتدى وربط حسابك لتعرف تابع هذا الفيديو

https://www.youtube.com/watch?v=J9v9eb5CzYY

بينما لكيفية المتاجرة انا انصحك بمتابعه قنوات اليوتيوب التعليمية او تابع هذه القناة

https://www.youtube.com/watch?v=_bLlrwuLGjA

اما بالنسبة لطريقة التسجيل في البنوك الالكترونية انصح بالتسجيل في بنك بايونيير التابع لانستا او تابع هذا الفيديو للتعرف اكثير حول كيفية التسجيل في البنوك الإلكترونية

https://www.youtube.com/watch?v=xVjxxhHCM-Y
اتمنى لك التوفيق

ahmadinho100
03-22-2016, 21:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يجب عليك ان تتقن التحليلات الفنية و قراءة الاخبار اما بالنسبة لسحب فهناط عدة بنوك الكترونية كبيرة و موتوقة

zakaraya22
03-22-2016, 21:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وبعد الصلاة والسلام على اشرف المرسلين....... اخي من خلال اسئلتك هذه يبدو انك لا تعرف شيئا عن هذا المجال اي الفوركس
لهذا انصحك بعد البحث عن الربح السريع في الفوركس بل التعلم والتعلم لاشهر عديدة وفتح حساب تجريبي حتى تبتكر استراتيجية خاصة بك واسال عن اي شيئ لم تفهمه
والله ولي التوفيق

aissahd
03-22-2016, 21:50

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

dhmo
03-22-2016, 22:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وبعد الصلاة والسلام على اشرف المرسلين....... اخي من خلال اسئلتك هذه يبدو انك لا تعرف شيئا عن هذا المجال اي الفوركس
لهذا انصحك بعد البحث عن الربح السريع في الفوركس بل التعلم والتعلم لاشهر عديدة وفتح حساب تجريبي حتى تبتكر استراتيجية خاصة بك واسال عن اي شيئ لم تفهمه
والله ولي التوفيق

لا تجرب الربح السريع واكيد فيه كتير تحاليل والمتاجر هنا الي المفروض انه يختار التحليل الجيد الي يناسبه وده مش هيكون الا بعد ما يتعلم الاول اكتر من تحليل ويختار منهم التحليل
الي يناسبه اكتر في العمل ويعمل به

عيسى
03-22-2016, 22:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

dhmo
03-23-2016, 13:45
والله ولي التوفيق

وهو محتاج تدريب علشان هو سوق بالفعل زيه زي اي سوق تجاره مكسب وخساره لازم المتاجر فيه يتعلم كويس ازاي يتاجر ويكسب منه علشان يقدر يصل فيه للخبره العمليه ويتقن العمل
ويكون لنفسه ارباح جيده ويفهم

mohamed naga
03-26-2016, 07:22
السلام عليكم ... شكرا علي الموضوع المفيد نتمني منك الشغل الجميل والموضوعات المفيدة للناس اللي ف المنتدي
اتمني ليك التوفيق ان شاء

---------- Post added at 06:22 AM ---------- Previous post was at 06:22 AM ----------

السلام عليكم ... شكرا علي الموضوع المفيد نتمني منك الشغل الجميل والموضوعات المفيدة للناس اللي ف المنتدي
اتمني ليك التوفيق ان شاء:

neverlit4
03-26-2016, 23:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

taoufikamal
03-26-2016, 23:18

youness.alaoui
03-26-2016, 23:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، أخي الكريم ، كما قرأت فإنك وضعت هذا الموضوع السنة الفارطة ، ونتمنى أن تكتب موضوعا آخر وتقول لنا ماذا تعلمت وكيف تعلمت وكيف أصبح مستواك في التحليل والتداول بشكل عام، ليستفيد منها المبتدئون.جزاك الله خيرا.;)

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 18:27
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بجميع الاعضاء الكرام ان شاء الله الكل بخير و بصحة و عافية
او حاجا انسى كل الكلام دا من بنوك الكترونية و كذا و كذا و خد لك حساب ديمو و تعلم هو ذا لي ببنفعك ان شاء الله

neversi4
03-28-2016, 17:07
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

kymslye
03-31-2016, 10:46
اخي انت مبتدئ لا تتسرع كتيرا أمامك كتير من الوقت لتعلم كل شئ في سوق الفوركس واهم شئ ركز على التحليل الفني وفي قسم خاص بالمبتدئين لمساعدتهم في تعلم. وبنسبة البنوك الالكترونية هناك الكتير منها وتسجيل فيها مجاني

doaa sary
03-31-2016, 21:36
اهلا بيك اخى
مع الوقت هتفهم كل ده
كلنا ف بدايتنا كنا مش فاهمين اى حاجة
اولا انت هتكسب عن طريق تعمل راس مال من الردود بالمنتدى ممكن ف شهرين تعمل 500 دولار تبدا بيهم
وتتعلم عن طريق النت والكتب الالكترونية
بالتوفيق

belabied
04-11-2016, 00:26
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

dhmo
04-12-2016, 01:28
اهلا بيك اخى
مع الوقت هتفهم كل ده
كلنا ف بدايتنا كنا مش فاهمين اى حاجة
اولا انت هتكسب عن طريق تعمل راس مال من الردود بالمنتدى ممكن ف شهرين تعمل 500 دولار تبدا بيهم
وتتعلم عن طريق النت والكتب الالكترونية
بالتوفيق

بس لازم يكون فيه خبره اوليه والتعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

saleh1991
04-12-2016, 01:30
ادخل على قسم البنوك ستجد مواضيع عديدةتشرح طريقة التجسل و فتح حساب بنكى اللكتروني و ايضا طريقة السحب منه ؛ و السحب من انستا يكون من غرفة العميل ..

islam bahnsawi
04-13-2016, 03:15
الشكر لكل من يساهم بمساعدة المتداولين المبتدئين من خلال الاسناد بمثل هذة المعلومات القيمة و نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول

malakrohy
04-13-2016, 03:50
يجب أن يحول المستثمر الرؤية العامة للاستثمار على خطة واضحة المعالم ذات عناصر واضحة وأن يضع الجدول الزمني لهذا المخطط بحيث يستطيع مراجعة ما تم تحقيقه في الأوقات المختلفة وتمييز الأزمة المؤقتة

jaouad ouaiss
04-13-2016, 13:27
لن تفهم او تتعلم الفوركس من موضوع او عشرة مواضيع يا اخي
هو تصص متل ما تعمل اتخصص في جاعة يتطلب منك فترة ليست بقصيرة و جهد و متابعة

neverlit6
04-15-2016, 00:55
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Hazem hassan
04-15-2016, 01:27
لا يوجد شىء اسمه طريقه سريعه للربح لكى تربح من الفوركس ولا اقصد هنا تربح من صفقه واحده لان الربح من صفقه او اثنين سهل جدا ان يتحقق اما ان تخرج من الفوركس رابح فهذا امر صعب كثير انت عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في منتدى فوركس العرب ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس

---------- Post added at 10:27 PM ---------- Previous post was at 09:59 PM ----------

تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشارالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعاالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بص يا غالي انت عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في منتدى فوركس العرب ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس

ahmadfool
04-15-2016, 01:31
انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Ibtisam Khalaf 1200
04-15-2016, 07:30
السلام عليكم
اخي الكريم سوق الفوركس هوه تداول العملات الاجنبيه مثل الدولار واليورو والجنيه الاسترليني والين اليباني الخ
طرق الربح هيه اخد صفقات بيع او شراء ومنها تربح اما عن شركة انستا فوركس هيه من اكبر الشركات في مجال الفوركس
البنوك الاكترونيه مثل باينير و نتلر و بنك اسكرل الخ هيه بنوك بتقوم بسحب الارباح

ramezdan
04-15-2016, 08:14

tarek2016
04-15-2016, 08:33

ramezdan
04-15-2016, 09:00
بسم الله الرحمن الرحيم موش تقول اسرع طريقة اخي الكريم لانك لو استعجلت موش هاتربح ابدا لازم تتعلم وحط في دماغك هدف واحد في المرحلة اللي انت فيها التعلم فقط
تقبل مروري

yousse
04-15-2016, 09:13
إدا أردت أن تفهم أخي قبل اى نطرح السآل في المنتدى عليك أن تبحت في الإنترنيت جيدا وين لم تيد يمكينك أن طرحه هنا حتى يرشدك المخبيرين لكي تكون الإستفادة أكتر

فوزي
04-16-2016, 15:07
بسم اللة الرحمن الرحيم احى الكريم انت تسال وتقول نداء الى خبراء الفوركس (دعوه للفهم)

اخى الكريم جميل جدا انك بدات اول خطوة من الطريق وهى الخطوة الصحيحة
ان تشنزك فى الفوركس وشكرا

latraaa
04-16-2016, 20:01
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات الراقية التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتفويق

mohamed ahmed mohamed 1
04-17-2016, 00:47
إذا كنت مبتدئا ، فمن الضروري للغاية تجهيز نفسك بالمعرفة قبل بدء التداول . ما هي درجة السمسار التعليمية؟ هل طريقة التداول سهلة الفهم من الموقع ؟ ما هي الأدوات والموارد المتاحة لمساعدتك على التعلم ؟

احمد عبد الباسط
04-29-2016, 18:23
اخى الكريم واضح انك مبتدء فى الفوركس وانا انصحك بالتعلم اولا على حساب ديمو ودراسة الفوركس
ودى افضل طريقة تتعلم منها 1 كتاب اسرار الفوركس للمبتدئين 2 حساب ديمو 3 كتاب جون ميرفى للتحليل الفنى
اما بالنسة لموضوع انستا
ارجع لاقسام المنتدى هتلاقى القسم التعليمى هتعرف منة ازى تربط حسابك

yousse
05-03-2016, 17:26
خبراء الفوركس منالممكن أن يسعدك على فهم هدا لمجلة الدي هو قدر على أن يمكنك من أتربح الكتير من المال وكدلك أن يسعدك عل تحقيق أكتير من الأشأ

forexfox
06-21-2016, 01:54
لازم حساب التداول الى تفتحه فى انستا فوركس يكون من خلال كود الدعايه الخاص بالمنتدى والا الربط مش هبتم وهيكونن حساب ايداع مش بونص كده وشكراا

lionardodicaprio940
06-21-2016, 01:57
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم
يا اخي من الظاهر انك لا تملك ادنى فكرة عن الفوركس
لداك انا انصحك بالاجتهاد اكثر
وفقك الله

NAbIL33
06-21-2016, 01:57
شكراً على هدة الموضوع المفيد لقد استفدت منه كتراً شكراً لكل أعضاء المنتدى
تقبل مروري وجزاكم الله خيراً

ahmed5
06-23-2016, 18:02
بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا

naimoxforex
06-23-2016, 18:50
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين اما بعد
اخي الكريم اول شئ انصحك بستعاب المجال و فهم اساسياته و ايضا معرفة كل المحيط الذي يدور حةل المجال و بعد دلك يمكنك البدء و يمكن البحث في منتديات و على اليوتوب و ستفهم ان شاء الله
رمضان كريم احبتي و تقبلو مروري

harimeche
06-23-2016, 19:59
انا مبتدئ فى الفوركس وقرأت كتير عن الفوركس وعمل صفقات وناس بتكسب وناس بتخسر وناس بتتكلم على بنوك الكترونيه المهم قدرت انى اسجل فى المنتدى واسجل ايضا فى انستافوركس لكن محتاج اعرف تفاصيل كتير تساعدنى كبدايه فى الفوركس ذى مثلا
وايه هى الصفقات؟
ارجو الرد

--------------

اوا لكل الدي يقولون هدا الكلام يخسرون في انهاية وانا أولهم

لا توجد طريق مختصر فياما إختصرت الطرق وكنت أقع في مشاكل

أعيد فيهــــا من الصفر لهدا خد وقت الكافي في التعلم

مع التحية ..

lebouziramzinio
06-25-2016, 02:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل ازاي اسهل طريقة للربح شوف رح نتعلم اسهل طريقة بالعالم للربح وفيها اختصار لزوايا

yousse
06-25-2016, 02:52
نداء إلى خبراء الفريكس أخي في الأول ستجد مشكل كتيرة إياد تجعلك تكون غير متفال ولكن دارك هي تحدي هذي المشكل

SALAMA22
06-25-2016, 02:52
إذا كنت تبحث عن أبسط استراتيجية تداول في العالم, فيمكن وصفها بأنها ترتكز على مستويات أفقية وحركة السعر حيث تعتبر حركة السعر من المستويات الأفقية هي المكون الأساسي لأبسط نظرية تداول بالعالم. ويمكنك تعلم هذه الاستراتيجية من خلال رسم المستويات الأساسية على الرسوم البيانية الخاصة بك, ثم تنتظر لإشارة حركة الأسعار الواضحة لتتكون حوله مقدم من iyhuiyh

Ami abdou
06-25-2016, 06:31
السحب من البنوك الالكترونية يكون اما عن طريق تحويل بنكي او تسحب عن طريقة الفيزا كارد او الماستر كارد سواء كانت بطاقة تابعة الشركة او بطاقة تابعة البنك مثل نتلر

Hamzah
06-25-2016, 06:36
بسم الله الرحمن الرحيم
انا مبتدء مثلك اخي وخلفيتي لن تفيدك كثيراً لانه يوجد من هو اعلم مني
ولكن حبيت انوهك على شي بسيط وهو انك ذكرتك سرعة الربح اخي الكريم احيانا الحماس الزائد والطمع في الوصول الى الهدف بسرعه يباء بالفشل فأنت لا تستطيع ان تقفز من اسفل السلم الى اعلاه الا بالصعود عليه درجه درجه
هذا ما حبيت ان انوه عليه يجب عليك ان تصبر لتصل اتمنى لك وللجميع التوفيق .

جمال صادق
06-25-2016, 08:47
من الجيد ان نطكن قادرون على تعلم الكثير من اسايلب العمل و الى تكون مقننة وفقا لمعاير معينة و ممكنة من اجل الحصول على فهم دقيق و منضبط لتداول بة

bakup28
06-25-2016, 09:17
السلام عليكم ورحمة الله
عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في منتدى فوركس العرب
ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس
وتطبق اللى فهمته على الحساب التجريبي

alasfarahmad
06-25-2016, 09:24
السلام عليم ورحمة الله. من الملاحظ ان هناك مجموعة من الخطوات التي تم ذكرها. ومن الصعوبة على كل هذه الاسئلة مباشرة من خلال المنتدى. وهي بالاساس موجودة فيه. اقترح تحديد كل موضع على انفراد والبحث عن في المشاركات الموجودة عبر محر بحث المنتدى. ومن المتوقع ان تظهر لكل موضزع عشرات المشاركات. نتمنى لك الاوفيق والنجاح في عمليات التداول. والله الموفق.

hs123
06-25-2016, 09:33
هلا
التعلم والتدريب على الحساب الديمو مهم الى ابعد حدحتى تكتسب الخبرة التى تودى الى المكاسب الكبيرة

شكرا

بروفسير العرب
06-25-2016, 09:49
اولا للتعلم الفوركس يجب ان تفتح حساب تجريبى وتشاهد بعض الاستراتجيات وطرق التداول
وسوف تعرف كثير من تلك الاساله لوحدك عند فتح حساب تجريبى وثانيا السحب بيتم على اى
فيزاى ان تعملها يكون مكتوب عليها اسمك وتكون تقبلها شركه انيستا فوركس

0o0KaRiM0o0
06-25-2016, 16:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
انستا تربح منها تحول المال الى البنوك الاكترونية و مبروك عليك
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

magdi abdelazim
06-25-2016, 16:15
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى عليك فتح حساب تجريبى اولا قم بعد ذلك
تعلم استراتيجيه وفهمها جيدا قم التجربه وعرض النتيجه

lebouziramzinio
06-25-2016, 16:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل بالنسبة ازاي اسهل طريقة للربح شوف رح نتعلم اسهل طريقة بالعالم للربح

ahmedazzouz
06-25-2016, 17:03
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اتجه للقسم التعليمي اخي و ستجد من يفيدك و يقودك لتعلم الفوركس
تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

mostafaali
06-25-2016, 17:09

shadea1991
06-25-2016, 17:16
ابحث عن الفديوهات التى تشرح الفوركس وستجد ان شاء الله ما يفيدك وشكرا تقبل رورى

mostafadaf
06-25-2016, 18:49
السلام عليكم ورحمه الله وبراكاته أخي الفاضل وشكرا علي اثاره هذا الموضوع
هذا المنتدي يقدم دورات عن تعليم الفوركس
ورأيي الشخصي ان تقوم بالبحث عن دورات بالفيديو علي اليوتيوب وشكرا

basssam.yusuf
06-25-2016, 18:52
حاول تشوف فديوهات كتير وتدخل عالحساب التجريبي وتطبق عليه واهم شي الاهتمام بادارة راس المال
من الموضيع المهمةالدعوم والمقاومات العرض والطلب اما طرق الايداع والسحب فافضها البنوك الالكترونية

nonam
06-28-2016, 14:20
السلام عليكم ... من المهم ان تتعلم التداول الحقيقي لان التعامل مع التداول من المهم ان يكون من اهم الادوات اللي من الممكن التعامل معاها ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الحساب الحقيقي الاهم في التعليم
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

mostafagamil91
06-28-2016, 14:49
اول شى عليك فعله هو قراءة الشروط الخاصه بانيستا فوركس جيدا لان مخالفه الشروط تؤدى الى حذف الحساب الخاص بك
ثانيا فهم مفهوم الفوركس وطرق التداول وكثيرا ما ستجد شروحات لمتداولين كبار فى هذا المجال هنا فى المنتدى
والاهم من ذالك فهم ادراة راس المال وعدم المجازفه فى دخول الصفقات

kameleddine1
06-28-2016, 15:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
مشكور اخي الكريم علي هذا الموضوع المفيد
ونرجو أن نرى المزيد من هذه المواضيع الرائعة
ليستفيد منها الجميع
بالتوفيق دائما:bravo:

ahmedazzouz
06-28-2016, 16:06
بسم الله الرحمن الرحيم
الظاهر من كلامك انك لا اعرف معنى الفوركس لذلك انصحك بالاتجاه للمنتدى التعليمي اخي.
تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

magdi abdelazim
06-28-2016, 16:09
عليك بالدراسه والفهم جيدا وقراءه
الكتب ومشاهده الشروحات الموجوده هنا
فى المنتدى من اخوتنا فى الفوركس

bakup28
06-28-2016, 16:29
لو استعجلت موش هاتربح ابدا لازم تتعلم
وحط في دماغك هدف واحد في المرحلة
اللي انت فيها التعلم فقط

analyst
07-03-2016, 15:32
الاسئلة التي طرحت اخي الكريم كثيرة صعب الاجابة عليها في رد واحد لكن انصحك ان تقرأ المواضيع التي طرحت بها نفس الاسئلة التي طرحتها انت واكد سوف تجد الاجوبة المناسبة من خلال ردود الاعضاء

شبه منحرف
07-03-2016, 21:21
اهلا بك عزيزى كعضو جديد فى الفوركس
يمكنك التعامل مع انستا عن طريق انك بتفتح حساب فيها وبعد كده تقدر تتداول من خلال الايداع او من خلال بونص المنتدى وعندما تحقق اى ارباح قم بسحبها اذا رغبت

analyst
07-25-2016, 13:31
اهلا بك عزيزى كعضو جديد فى الفوركس
يمكنك التعامل مع انستا عن طريق انك بتفتح حساب فيها وبعد كده تقدر تتداول من خلال الايداع او من خلال بونص المنتدى وعندما تحقق اى ارباح قم بسحبها اذا رغبت مشكور اخي الكريم على الرد والنصح لكن في الحالة التي يكون فها المتاجر جديد فمن الافضل ان ننصحه بالمتاجرة على الديمو وقت كافي بعدها الانتقال للبونص سيكون افضل من المغامرة باموال خاصة

maher25
07-25-2016, 13:34
السلام عليكم اخي الكريم
الافضل قبل التداول ان نقوم بدراسه الموضوع والعمل جيدا لتحقيق الهدف وهو الربح
وانا ناخذ الوقت الكافي في التعلم

MohamedBZDK
07-25-2016, 13:39
في منحاك في الفوريكس كلما تعلمت تكتشف أنك لم تتعلم شيئ لأنه مجال واسع جدا ذو ميادين كثيرة ومنه لا تستعجل الربح أخي من الصفقات الاولى و اجعلها للتعلم فقط و من تم و باجد و الاجتهاد تبدأ في الربح و بالتوفيق

papicc
07-25-2016, 13:43
اخي الكريم اهم شيىء في الفوركس هو الصبر و لاتكن من المستعجلين في كسب الارباح لدا عليك بالتعلم و مشاهدة الفيديوهات التي تهتم بشرح التحاليل الفنية و الاستراتيجيات الكثيرة لتسهل عليك فهم خبايا و عوالم الفوركس
اتمنى لك التوفيق

المهم
07-25-2016, 14:36

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

fady forex
07-25-2016, 14:41
اخي الكريم الاشياء التي ذكرتها تحتاج الى وقت طويل كي تتقنها ليست بهذه السهوله المهم ابدأ بالتعليقت والردود كي تحصل على البونص واثناءها افتح حساب تجريبي وتدرب عليه جيدا وباقي الامور الاخرى تاتي تباعا

فوزي
07-25-2016, 20:09
احد الاعضاء بيقول نداء الى خبراء الفوركس (دعوه للفهم)
اخى الكريم جميل انك تسال جميل انت تحاول تفهم
وكلامك بياكد انك ممكن فى يوم ممكن تكون افضل المتداولين

mediapro
07-25-2016, 20:16
مكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشارالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعاالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا

forexaly5
07-25-2016, 20:34
السلام علركم ورحمة الله تعال وبركاته
إذهب إلى قسم المبتدأ إدا كنت تريد اتعلم و الربح في المستقبل بالتوفيق للجميع

محمد صلاح
07-25-2016, 21:21
اولا اخى لازم تعمل اكونت فى المنتدى وتفتح حساب تحت المنتدى فى انستا وتفعل الحساب وبعد كدة البونص يتحول على الحساب وتتاجر به وتسحب الاموال

ayoubfc
07-25-2016, 22:06
الاشياء التي ذكرتها تحتاج الى وقت طويل كي تتقنها ليست بهذه السهوله المهم ابدأ بالتعليق
والردود كي تحصل على البونص واثناءها افتح حساب تجريبي وتدرب عليه جيدا وباقي
الامور الاخرى تاتي تباعا

rahou97
07-25-2016, 22:34
تحياتي لكم جميعا وبعد :
مشكور اخي الغالي على المعلومات التي قدمتها لنا . املا ان يستفيد منها الجميع وشكراً
بالتوفيق لاخواني جميعاً
تقبل مروري

mido elshabrawy
07-25-2016, 23:52
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل مشكور علي موضوعك نداء الي خبراء الفوركس
و اهلا بك عضوا جديدا في المنتديو في اسنتا فوركس
و حتي تتعلم كيف تستطيع ان تحقق ارباح يجب عليك ان تذهب الي القسم التعليمي بالمنتدي
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

michael1
07-26-2016, 00:29
السلام عليكم اخى الكريم فى الاول احب ان اشكرك على سعيك فى المعرفة
ولكن اخى العزيز هنا فى المنتدى يوجد جميع الشروحات التى تقوم بها الادارة
من الممكن ان تتدخل عليها وتتعلم منها

rapeaezzat
07-26-2016, 01:34
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتاكيد عليك بالتجرب والتعليم الجيد كى تقدار تربح من الفوركس و
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى ان شاء الله

aboubakeur_m12
07-26-2016, 01:46
المتداول المبتدئ عادة ما يجد صعوبة عند الانتقال ال مجفي بداياته في الفوركس فجهله بما هو الفوركس و لمذا نتداول و ما هو الغرض من الفوركس و فائدته فكلها اشئلة تضع الشخص في موقف لا يحسد عليه و شخصيا انصحك بالتوجه الى المنتدى التعليمي و الاجابة على الاستفسارات لا تكون في مرحلة و خطوة واحدة فككلما تقدمت كلما اخذت معلومة تفيدك مستقبلا

SHA3RAWY
07-26-2016, 01:52
في موضوع الفوركس يا اخي الفاضل يجب عليك التعلم اولا وتتعلم جيدا كيفيه التداول في الفوركس
وممكن ان تتعلمه من علي القسم التعليمي هنا علي المنتدي او مشاعده الفيديوهات علي اليوتيوب
تقبل مروري

---------- Post added at 10:52 PM ---------- Previous post was at 10:49 PM ----------

شوف ياغالي بالنسبه لموضوع البنوك الالكترونيه ده لسه بدري عليه الاول تتعلم سوق الفوركس جيدا
ولما تكسب من السوق هتبقي تسحب علي حسابك البنكي براحتك وممكن بنك بايونيير او بايزا
تقبل مروري

salamat
07-30-2016, 13:13
بصراحة يا اخي الفوركس ليس بالسوق الي لازمه ثورة من اجل تعلمه الى غير ذلك فهو سهل جدا واي واحد ممكن يتعلم
انما الاكيد ان الفرق بين ناجح وفاشل في امور كثيرة منها الالتزام وايضا المرونة في التعامل مع العوائق والجديد في السوق

The_Kuzaki
07-30-2016, 13:49

samieh
08-20-2016, 08:52
والله يا اختى الكريمة طلباتك كتيرة جدا واستفساراتك وماينفعش نضع الاجابة فى سطرين لابد ان تقرئى كثيرا وتشاهدى فيديوهات تعليمية حتى تجدى اجابات لاستفساراتك

ahmed2521983
08-20-2016, 12:38
أخى الغالى لا يوجد طريقة سريعة أو طريق مختصر للربح ولكن حتى تبدأ على الطريق الصحيح حوال اكتساب خبرة من خلال قرائتك لموضوعات المنتدى والشروحات الموجودة حتى تفهم الفوركس وكيفية التداول ويوجد الكثير من الموضوعات حول البنوك الاكترونية وكيفية التعامل معها وبالتوفيق ان شاء الله

analyst
08-20-2016, 13:04
بصراحة يا اخي الفوركس ليس بالسوق الي لازمه ثورة من اجل تعلمه الى غير ذلك فهو سهل جدا واي واحد ممكن يتعلم
انما الاكيد ان الفرق بين ناجح وفاشل في امور كثيرة منها الالتزام وايضا المرونة في التعامل مع العوائق والجديد في السوق كلامك صحيح اخي الكريم الكثيرون يضخمون الموضوع ويجعله يظهر مثل صعود جبل شاهق لكن على العكس تماما التعلم شيء اصبح سهل اليوم مع توفر المعلومة كل ما يجب هو اطاء وقت كافي للتعلم والقراءة

gamalali
08-20-2016, 13:10
غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشاريوجد أقسام لا تتعلق بالفوركس تعطى لكل رد بها 5 سنت فقط
السعر دائما يسعى لنقطة التوازن - نقطة التعادل
السعر يتحرك على زوايا سعرية معينة

Cappomid
08-20-2016, 13:21
السلام عليكم ورحمة الله
موضوع محبذ ..شكرا لك على طرحك لهذا الموضوع للنقاش
مشكور أخي على كل مشاركاتك التي تحمل معها الإفادة والإستفادة
تحياتي

ostora
08-20-2016, 13:22
احب ان اقدم نصيحة الى المبتدئ خز قرصات فى الفوركس قبل ان تستثمر اموالك فيه
ويجب معرفة جميع الاستراتيجيات الناجحة فى الفوركس
وبعد ذلك تبدء فى تجربة هذة الاستراتيجيات فى حساب تجريبى فى احدا شركات الوساطة ويجب ان تعرف وتتاكد ان كل استراتيجية تصلح لشخص و لا تصلح للاخر فهناك الصبور والمتسرع والطماع والمغامر والمقامر ومن يحب الصفقات طويلة المدى ومن يحب الصفقاط قصيرة المدى
فيجب ان تعرف من انت من كل ماسبق
ومعرفة ما هى الاستراتيجى الاكثر نجاحا معك فى التداول
و تداول بها ولا تغييرها ابدا ولا تحاول دمج معها اى مؤشر او استراتيجية اخرى
فان دمجت معها شئ اخر ستلاحظ بدايات الخسائر لماذا لانك شتت نفسك وجعلت الاستراتجية من استراتيجية مناسبة لك الى استراتجية غير مناسبة لك
وهذا الخطء الكبير يقع فيه اغلب المتداولين الجدد ان لم نقل جميعهم وانا اردت ان لايقع فيه اى شخص يقراء مشاركتى
وبخالص التمنيات بالتوفيق والنجاح

ahmadhamad
08-20-2016, 13:35
اخي الكريم انصحك بالذهاب للقسم التعليمي فهناك شروحات مفصلة ستتعلم الفوركس من الصفر الى الاحتراف باذن الله
وبالتوفيق لك وللجميع

محمد صلاح
08-20-2016, 17:59
اولا واهم حاجة اخى العزيز عشان تبدا بالربح فى الفوركس ابتعد تماما عن المؤشرات لانها من وجهة نظرى هى سبب الخسائر الكبيرة فى الفوركس

adamarwan
08-20-2016, 20:48
محبا بك اخى فى المنتدى ممكن ان تتجول
فى المنتدى والاقسام المختلف لكى تجد كل الامور التى ترها لكى
تتمكن من ان تجرب التدالو الحقيقى
وحظ سعيد

kymslye
08-30-2016, 20:01
التعامل مع موقع اينستا فوركس عادي جدا اخي ترسل لهم بطاقة الهوية و المعلومات الخاصة بك لتفعيل الحساب تم في الستوى 2 من التفعيل ترسل لهم فاتورة الكهرباء ومن بعد تتدازل بي البونص واي ربح تسحبه للبنك الكتروني

azizi bilel
08-30-2016, 21:22
اخي الكريم انصحك بالذهاب للقسم التعليمي فهناك شروحات مفصلة ستتعلم الفوركس من الصفر الى الاحتراف باذن الله
وبالتوفيق لك وللجميع
تحيااااااااااتي
تحيه طيبه وبعد على الاخوه الاعضاء الكارم .........

BOYAFAR
08-30-2016, 21:24
وايه هى الصفقات؟
ارجو الرد

سلام الله عليكم جميعا اخي الفاضل لا شيء بدون التعلم لازم تتعلم اولا كيف تتاجر في الفوركس اولا ثم تبدء في تجارة الفوركس غير كده حتخسر اكيد فلاتضيع وقتك الا في التعلم و كتابت مواضيع في المنتدى
سلانم

سمير
02-25-2017, 00:23
واضح يا اخى انك لسة جديد نوفى على الفوركس لدرجة انك لا تعرف اى اساسيات فى الفوركس لذلك لن استطيع ان اشرحلك كلمتين وخلاص انصحك بقراءة الكتب ومشاهدة الفيديوهات التعليمية عن الفوركس

tazi larbi
02-25-2017, 00:25
السلام عليكم اخي انها اسئله لا يمكن الاجابه عنها في موضوع او اثنان هي تتطلب الكثير من الوقت والتعلم والدراسه لكي تتعلمها وانت هنا في المنتدى التعليمي لتتعلم كل ما تريده اتمنى لكم النجاح والله الموفق

tahar2015
02-25-2017, 00:26
السلام عليكم ورحمة الله بركاته إذا كنت مبتدئا ، فمن الضروري للغاية تجهيز نفسك بالمعرفة قبل بدء التداول .
ما هي درجة السمسار التعليمية؟ هل طريقة التداول سهلة الفهم من الموقع ؟ ما هي الأدوات والموارد المتاحة لمساعدتك على التعلم ؟

ahmeddeutsch
02-25-2017, 00:27
موضوع الربح يتطلب تعلم في البداية وصبر علي الخسائر المحتملة

athiro
02-25-2017, 00:28
السلام عليكم ؤرحمة الله ؤبركاته اهلا ؤسهلا بك اخي العزيز في منتدى فؤركس العرب التابع لشركة انستا فؤركس االرائعه ستجد في المنتدى كل شي تريده يخص التعلم في كيفية التداؤل من ابسط الامؤر الى اعقدها لاتقلق

ahmed abdelmomen
02-25-2017, 00:29
مفيش طريقة سريعة للربح انت لازم تتعلم واحدة واحدة وممكن تبتدي بالتعلم
على الحساب الديمو عشان تقدر تتعود على الحساب الحقيقي وبعد كده تدخل في الحساب الحقيقي

amer123
02-25-2017, 00:32
التعامل مع موقع اينستا فوركس عادي جدا اخي ترسل لهم بطاقة الهوية و المعلومات الخاصة بك لتفعيل الحساب تم في الستوى 2 من التفعيل ترسل لهم فاتورة الكهرباء ومن بعد تتدازل بي البونص

ilyestoumi
02-25-2017, 00:34
السلام عليكم اخى الكريم
شكرا لك على هذه المعلومات المفيده
لا يوجد شىء اسمه طريقه سريعه للربح
التعلم
اتمنى ان يستفيد مها الإخوة الكرام
بالتفويق

Khaledabdelmoty
02-25-2017, 00:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نرجو الانتباه دائما قبل البدأ فعالم الفوركس ملئ بالاخطار والتحديات ولكن والتعلم واكتساب الخبرات سياتي مع الوقت

Mr Fathy
02-26-2017, 16:13
بسم الله الرحمن الرحيم انت اصلا الاول يا زعيم لازم تفهم يعنى ايه فوركس وده بيكون عن طريق انك تتعلم الاستراتيجيات المختلفة من المتاجرة

abdeu2016
02-26-2017, 21:11
السلام عليكم
تقبل مروي

بدر اشطيبي
02-26-2017, 21:14
ليست لدي معلومات تقنية بخصوص هذا المر فهو يتعلق بمعلومات
تقنية حول البيب و حول قيمته من خلال العملات الاخرى

magic777
02-26-2017, 21:53
انت ابدأ زي من سبقوك اخي في المجال ابدأ بمعرفه ايه هيا اهم الاساسيات والقواعد وبعدين طرق التحليل والتجارب على الديمو يعني
الامور مسلسله ومرتبه عادي جدا

ali gamal
02-26-2017, 22:59
انصحك بالتعليم الجيد اولا وخد وقتك ومتستعجلش اقرا كتب الفوركس فى القسم التعليمى
بالتوفيق لاخواني جميعاً
تقبل مروري

Rozeta
03-03-2017, 00:06
الحقيقة اخي لابد ان تتعلم وتبدا بداية صحيحة حتي تقدر تحقق ارباح جيدة من الفوركس

ebn masr
03-05-2017, 20:38
لا دة موضوع كبير جدا ومهم ضرورى انك تبحث عنه بنفسك خطوة بخطوة لانه من المهم اوى انه المتداول ينجح بنفسه ويحقق المطلوب منه

samuel01226392249
03-05-2017, 20:41
مشكور جدا يا خى على المجهود الرائع ويوجد بعض الفيديوهات التعليمية التى تفيدل فى التداول اكثر

nour3iny
03-05-2017, 20:51
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
كل اسالتك تجدى ردودها بزيارتك للقسم التعليمى لتتعرفى اكثر على مجال الفوركس والتدوال اما البنوك الالكترونيه ممكن تبحثى عنها باليوتيوب

samuel01226392249
03-05-2017, 20:54
مشكور جدا يا خى على المجهود الرائع الرجاء يا اخي ان تزور المنتدي التعليمي فقد تستفاد منة الكثير

mirinda
03-05-2017, 21:25
اخى اولا ابدا بالتوجه إلى القسم التعليمي بالمنتدى وستجد جميع المعلومات التى تحتاجها وثانيا تقدر تجمع البونص من المنتدى وتربط حسابك بانيتا يتحول لك البونص ونبدا بالتداول والمكسرات والخسارة بتاخد خبرة لتتعلمها

tamermosa
03-05-2017, 21:31
اخي الفاضل انصحك بفتح حساب في البنك الالكتروني سكريل. هو بنك ممتاز يمكنك سحب عليه ارباحك بكل سهوله و يتميز بعمولته المنخفضة. ادخل علي اللينكات اللي في توقيعي و انت حتعرف كل حاجه عنه

ahmedmca
03-05-2017, 21:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل بنسبة للربح لا تتقلق لانو مع الوقت رح تتعلم و لكن المهم هو المثابرة و الاشتغال على الحساب التجريبي

asmaamagdy
03-05-2017, 21:35
السلام عاليكم ورحمة الله وبكاته نرجو من الله حسن التوفيق
شكرا لكل جميع الاعضاء الذين فادونا بمعلومات حقا رائعة

muhammad ismail
03-05-2017, 22:38
انصحك انك تتفرج على فيديوهات شرح للفوركس اخى الكريم من القسم التعليمى فى المنتدى او عن طريق
اليوتيوب وتقرا المصادر وتاخد وقتك فى التعليم ومش تستعجل

سيد2017
03-05-2017, 23:05
الموضوع يا اخى فى منتهي البساطة بعد ان تقوم بالتسجيل فى المنتدى تقوم بعمل المشاركات فى المنتدى وتقوم بجمع البونص وبعد كده تقوم بعمل حساب فى انستا فوركس لكى يتم تحويل البونص اليك فى هذا الحساب وتتداول عليه وتستطيع ان تسحب الارباح فقط منه

emin14
03-05-2017, 23:14
تقبل مروري

alonsoo
03-15-2017, 10:48
اخى الفاضل اولا يجب ان تدخل الى المنتدى التعليمى فى المنتدى هنا لتتعرف على معنى الفوركس وطرق العمل فيه وبه حتى تستطيع الرد على المواضيع

محمدفؤاد
03-15-2017, 11:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الغالى انت عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في
منتدى فوركس العرب ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس

Zinou0008
03-15-2017, 11:18
السلام عليكم
اخي الكريم سوق الفوركس هوه تداول العملات الاجنبيه مثل الدولار واليورو والجنيه الاسترليني والين اليباني الخ
طرق الربح هيه اخد صفقات بيع او شراء ومنها تربح اما عن شركة انستا فوركس هيه من اكبر الشركات في مجال الفوركس
البنوك الاكترونيه مثل باينير و نتلر و بنك اسكرل الخ هيه بنوك بتقوم بسحب الارباح

aboeluosr
03-15-2017, 11:28
السلام عليكم وورحمة الله وربركاتة اخى انت لديك كم هائل من الاسئلة واغلبها لا يمكن الرد علية لان ليس
هناك شىء اسمة كيف اربح فلابد ان تتعلم وتاخذ خبرة وتتعلم الاستراتيجيات

midobols
03-15-2017, 11:47
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
بص يا غالي انت عليك وعلى المنتدى التعليمي هنا في منتدى فوركس العرب ومتخرجش منه الا وانت فاهم كل حاجه عن الفوركس .. وتطبق اللى فهمته على الحساب التجريبي

احمد فرحان منصور
03-15-2017, 11:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة صديقي صاحب النداء انصحك بمتابعة المواضيع والردود والتحاليل واتمنى لك التوفيق

Abu_Yassin
03-15-2017, 14:27
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى العزيز خد الموضوع خطوة خطوة حتى لا تشتت نفسك الاول جمع البونص ومن مشاركتك فى الموضوعات هتجمع معلومات ووقت ما يوصلك البونص هيكون عندك فكرة عن اللى مطلوب منك تعمله ودى الخطوة الثانية

Mo7a
03-15-2017, 14:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي هذه كثير من الاساله ولا يجب ان تعقد الامور يجب ان تصبر وتاخذ الامور بسهوله وبساطه ابدا خطوه خطوه وستصل لما تريد ابدا بجمع البونص من المنتدي وستجد نفسك تتعلم من المواضيع والردود فى المنتدي

Ayman Abdellatif
03-15-2017, 15:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اخى الكريم اهلا بك فى المنتدى و فى الفوركس عموما انصحك بزيارة القسم التعليمى بالمنتدى و خد وقتك فى تعلم الفوركس على الاقل شهرين على حساب ديمو و بالتوفيق

freetrade
03-15-2017, 16:01
كل اللي عليك انك تفتح حساب تداول وتفعله وبعدين تربطه بحساب المنتدي وتتفاعل هنا وتستقبل بونص اول كل شهر وتتداول بيه والربح تقدر تسحبه

Mohamed Youssef
03-15-2017, 17:33
بسم الله الرحمن الرحيم
مفيش حاجة اسمها اسرع طريقة
اخي الكريم لانك لو استعجلت مش هاتربح ابدا
لازم تتعلم وحط في دماغك هدف واحد في المرحلة اللي انت فيها التعلم فقط
تقبل مروري

ahmedmahmoud2017
03-15-2017, 18:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا استطيع افادتك فى نوع البنط الكفضل انا من المفضلين لاسكريل او نتلر بالطبع تقبل تحياتي

mirinda
03-18-2017, 15:30
اخي الكريم اعتقد ان عليك القراءة جيدا في كتب الفوركس
الموجودة على المنتدى حتي تكون قادر علي التحليل والدخول
في صفقات وتحقيق ارباح باذن الله

freetrade
03-18-2017, 15:33
بيكون فيه مكسب في الفوركس اذا تحركت العملة في اتجاه توقعك وربحية صفقتك وطبعا الخسارة عكس ما سبق والارباح تستطيع انك تسحبها لبنك الاليكتروني

sheka2017
03-18-2017, 15:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته أخى الكريم الفوركس وتجارة العملات الاجنبية هو سوق كبير يعتمد على راس المال وادارة رأس المال بطريقة صحيحة والصبر وعدم الطمع ولابد من التطوير الذاتي والدراسة والتفاعل والفهم أولا على الصفقات التجارية ولابد من احترام الدعم والمقاومة في هذا المجال تقبلو مرورى وتحياتى لكم جميعا

kariim18
03-19-2017, 15:57
اخي الكريم لاتفكر بربح سريع من الفوركس حاول تكون قنوع
وصبور حتى تصل الى هدفك وطريقه السحب تكون عن طريق اي بنك الكتروني بتوفيق

hunter_world
03-19-2017, 16:09
انت لازم اخي الكريم تتفرج علي الفديوهات االتعلميه في المجال عشان تقدر تفهم كويس اوي الفوركس وازي تكسب منه وتحقق ربح اخي

capoeira
03-19-2017, 16:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الفوركس يجب فى البداية حتى تستطيع جنى ارباح منه ان تتعلم
التحليل الفنى وبالنسبة لشركة انستا و التعامل معها يمكنك قراءة شروط التداول الخاصة بها من موقع الشركة
و التسجيل فى البنوك الالكترونية مثل التسجيل باى موقع عادى

mirinda
03-19-2017, 16:26
اختى تمام انا سجلت بالمنتدى والشركة. وربطت حسابك ليتحول البونص
قم بعمل حساب على بنك سكريل او نيتلر
تعلم عن الصفقات من خلال فيديوهات تعليميه

younes-dz
03-19-2017, 17:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفوركس ليس
بهذه البساطة بما انك جديد و مبتدا عليك بتعلم
اهم مكونات الفوركس واساسياته وذلك بالفيديوهات

antr
03-19-2017, 17:44
طبعا السؤال من 2015 يعنى من سنتين انا بقلو لكل واحد فى النتدى بيحاول يفهم لو الكلام الجماعلى مش فاهمه اوى بيكون الكثير من الامور هى فى حالة صعب اختار واحد من القدام فى المنتدى وحاول ان تضع معهم خطة عمل

احمد فرحان منصور
03-19-2017, 17:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة اخي الكريم خذها قاعدة الربح السريع بدون خبرة يكون مقابلة خسارة اسرع التعلم والخبرة هي الاساس

fouadd19
03-21-2017, 14:57
اخي الكريم لاتفكر بربح سريع من الفوركس حاول تكون قنوع وصبور حتى تصل الى هدفك وطريقه السحب تكون عن طريق اي بنك الكتروني بتوفيق

ashmawey
04-27-2017, 15:31
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

magdylotfy2
04-27-2017, 15:38
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا اولا لا يوجد شىء اسمه طريقه سريعه للربح لكى تربح من الفوركس ولا اقصد هنا تربح من صفقه واحده لان الربح من صفقه او اثنين سهل جدا ان يتحقق اما ان تخرج من الفوركس رابح فهذا امر صعب كثير يحتاج الى تعب وجهد وصبر وتعلم ابحث عن الفديوهات التى تشرح الفوركس وستجد ان شاء الله ما يفيدك تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

mid0killer
04-27-2017, 16:45
اخي الفاضل يجب ان تتعلم بالاول من هذا الموقع www.**solve.com وبعدها تاخذ اي استراتيجيه منها وتتقنها على حساب تجريبي وهتلاقي نفسك بتجاوب على كل اسالتك لوحدك وبالتوفيق للجميع

zakariacr07
04-27-2017, 20:14

أخي الكريم يجب عليك التعلم جيدا و بعدها التداول و يوجد فيديوهات تدريبية على اليوتيوب يمكنك الإستفادة منها و سحب الأرباح يكون بتفعيل حسابك في أنستا فوركس للمستوين الأول و الثاني

Mohamed Youssef
04-28-2017, 00:01
حياك الله اخى الكريم
ياريت اهل الخبرة يفيدونا بالشرح الهام والمفيد
واتمنى انى ربنا يوفقك انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام
ويرزققكم من حيث لا تعلمون

ebn masr
04-28-2017, 06:27
علشان تفهم لازم لك الكثير من المجهود والوقت علشان تقدر انك تصل الى الدراية الكاملة والفكر الكامل والتعلم للسليم والصحيح والله يوفق الجميع

waelmma
04-28-2017, 07:41
:(:)):o اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان اهم شىء اخى تعمل الردود فى نفس الوقت تتعلم
وتفتح الحساب التجريبى ومنتظرين منك المزيد اخى والله الموفق :(:)):o

number1
04-28-2017, 07:52
قدامك وقت كبير جدا للتعلم والدراسه والفهم و عليك ان تتعلم الاول على الحساب التجريبي لفترة كبيره من الوقت وعليك انت ستموت كثير كثير من في التعليم والدراسه فالموضوع سيؤخذ منك الكثير من الوقت لمده سته اشهر او سنه

elmister
05-08-2017, 12:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الحبيب تقبل تحياتي وتقديري واحترامي لحضرتك اما بعد لازم تتعلم وحط في دماغك هدف واحد في المرحلة اللي انت فيها التعلم فقط.. تقبل مروري وشكرا

hamadasalama
05-10-2017, 00:39
ر اخي المحترم انصح بالقراءه كثيرا في سوق الفوركس ومشاهده فيديوهات كثيره وتحاليل لاكبر المحللين الفنيين والله يوفقك وتصير من الرابحين في سوق الفوركس الكبير ونسحب ارباحنا علي خير

Mohamed Alsaeed
05-14-2017, 00:04

azzedine
05-14-2017, 01:17

اشكرك على المشاركة الصفقات هي اي معملة تقوم بها سواء بيع او شراء اما بنوك الكترونيه هناك العديد انت و مادا تريد و ليس هناك طريقة لربح بسرعة يجب الصبر

zunebha
05-14-2017, 10:21
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي الفاضل قبل كل شيء لازم تفهم الفورمس جيدا.
اتمنى لك التوفيق ومزيد من النجاح موفق تقبل مروري.

zakija
07-04-2017, 09:34
شكرا لك اخي الكريم
موضوع مفيد وشرح جميل
مشكور مرة اخرى
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا
تقبل تحياتييييييييي

Mhd nour
07-04-2017, 11:23
تحياتي اخي الفوركس يجب فى البداية حتى تستطيع جنى ارباح منه ان تتعلم
التحليل الفنى وبالنسبة لشركة انستا و التعامل معها يمكنك قراءة شروط التداول الخاصة بها من موقع الشركة
و التسجيل فى البنوك الالكترونية مثل التسجيل باى موقع عادى و بالتوفيق

Mony Ezzat
07-06-2017, 20:29
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك ادخل على يوتيوب في قنوات كتيره للفوركس زي انور بدران وناس تانيه كتير بتشرح الفوركس بشكل كويس

hany osman
07-06-2017, 20:37
بسم الله الرحمن الرحيم
نشكرك اخى على مجموعة الاسئلة المهمة التى هى فى الحقيقة يحتاج كل سوال الى موضع لوحدو الا انى ممكن اقولك ان الاجابة على اسئلتلك كلها تجدها موجودة فى موضوعات الاعضاء وردودهم ايضا لذا انصحك بمتابعة المنتدى بموضوعاتة وبالردود وتقبل تحياتى اخى

m7med
07-06-2017, 23:50
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك يا اخي الكريم بالدخول الي القسم التعليمي الخاص بالمنتدي لمعرفة طريقة التداول و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Reem1
07-09-2017, 00:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم لازم تتعلم اساسيات الفوركس اولا انصحك تدخل علي القسم التعليمي في المنتدي و تشوف فيديوهات للمبتدئين وتطبق علي حساب تجريبي الاول لفتره

mostafa1995
07-15-2017, 19:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .................
لازم تتعلم والا لن تفهم اي شيء اخي وستخسر يعني الافادة بالتعلم والاعتماد على الفيديوهات المفيدة وشوف المنتدى يوجد مواضيع رائعة فيه

فهمى لاشين
07-19-2017, 10:37
بسم الله
كالعادة انت تطلب الاجابة على اسئلة تحتاج الشهور والشهور
ترفق بنفسك وادخل الى القسم التعليمى فى المنتدى وستحصل
على الاجابات الضرورية لكل ما هو ضرورى
تحياتى

yassmiina
07-19-2017, 11:01
كانك مستعجل لمعرفة كل شئ في وقت واحد بالعكس لازم تاخد وقتك في التعلم و الاجتهاد موفق باذن الله تعالى
تقبل سلامي و مروري

faster
07-19-2017, 12:34
مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع والشرح الاكثر من رائع

---------- Post added at 12:34 PM ---------- Previous post was at 12:33 PM ----------

مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع والشرح الاكثر من رائع شكرا لكم