PDA

View Full Version : افضل المقترحات للكسب السريع من الفوركس

hooda abdo
04-21-2015, 03:42
السلام عليكم
محتاج اسأل ايه هى افضل المقترحات اللى تنصحونى بيها لاسرع طريقه لاستخدام الفوركس للربح السريع
لانى عضو جديد ولا املك اى خبره فى الفوركس سوى انه يزيد البونص مع الردود
منتظر اقتراحاتكم

ahmedibrahim258259
04-22-2015, 12:21
بسم الله الرحمن الكريم موش تبص على الربح السريع وركز على الاستراتيجية احسن اخي الكريم لانك لو اتقنت استراتيجية مربحة هاتكسب من وراها كتير
تقبل مروري

user_21
04-22-2015, 12:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

ahmedtaher
04-22-2015, 12:53
السلام عليكم .... مفيش حاجة اسمها مكسب سريع انت عايز الصبر في كل حاجة انت من الممكن ان تحقق ارباح سريعه وكمان تروح سريعه
بالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري

MAGDYABDO
04-22-2015, 13:02
اول اقتراح للكسب السريع
هو انك توقف بحث عن الكسب السريع
عشان انت كدا بتخسر اموالك
تعلم وتعلم حتى تكتسب الخبره

الاصيل
04-22-2015, 13:05
وعليكم السلام
اردت ان اوضح لك الاخ الكريم ان المكسب السريع من الفوركس هذا امر فى غاية الصعوبه
لابد ان تعرف الحقيقه وتعرف الى اين انت ذاهب
الفوركس يحتاج الى اشخاص اصحاب مواصفات معينه للربح منه وليس اى احد
وخصوصا من يستطيع ان يتحكم فى نفسه امام مغريات السوق

waelmma
04-22-2015, 14:00
;):(:)) اخى الكريم انت لو التزمت بادارة سليمة لراس مالك يبقى ان شاء الله
ممكن تحقق ارباح فقط من هذا الالتزام وربنا يوفقك ان شاء الله

eragon
04-24-2015, 16:06
وعليكم السلام , انصحك بالتعلم قبل كل شيء وفتح حساب تجريبي لتجنب خسائر فادحه
لو حضرتك مش بتعرف تتاجر يبقي متضيعش فلوسك ووقتك لازم تتعلم الاول !

samieh
05-10-2015, 01:57
والله انا شايف انه لسة بدرى عليكى فى موضوع الكسب السريع ده
انتى الاول اتعلمى كويس واعرفى حللى واكسبى الاول وبعدين بالخبرة هتقدرى توصلى للكسب السريع
ان شاء الله

Wassa04
05-10-2015, 02:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم اذا كنت بتحث عن الربح
السريع يمكن تعلم السكالبينج تقبل مروري

معتصم سباعنة
05-10-2015, 02:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اقترح باتباع المؤشرات الناجحة التي تدلك على اماكن البيع القوي والشراء القوي - موفق اخوي
تقبل مروري

ahme01
05-17-2015, 12:54
بوركت اخي على المقالات القيمة والمميزة ...
واصل اخي لا تفاصل بانتظار المزيد بحول الله ...
تحياتي لك .. جزاك الله خيرا وبارك فيك
واسأل الله ان يجعل عملك هذا...

ali.22595
05-26-2015, 02:41
اخى الفاضل افضل طريقة انك تتعلم جيدا واصبر واجتهد ومتتسرعش وخد وقت فى التعلم واشتغل على حساب تجريبى
مش اقل من شهر واستخدم استراتيجية خاصة بيك وتمنياتى لك بالتوفيق

hithamseyam
05-26-2015, 02:43
بسم الله الرحمن الرحيم
افضل المقترحات للكسب السريع من الفوركس
اعتقد ان افضل المقترحات للكسب الشريع هى زيادة عدد الردود ومن ثم زيادة البونص ومن ثم زيادة المكسب وهكذا وهكذا وهكذا...

big.pharaoh
05-26-2015, 02:49
السلام عليكم
محتاج اسأل ايه هى افضل المقترحات اللى تنصحونى بيها لاسرع طريقه لاستخدام الفوركس للربح السريع
لانى عضو جديد ولا املك اى خبره فى الفوركس سوى انه يزيد البونص مع الردود
منتظر اقتراحاتكم
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
احب اقولك انك لو فضلت تبص للربح السريع هتفضل طول ما انت بتشتغل في الفوركس تخسر .. لان نظرتك انك عاوز تكسب بسرعه هتخليك تهمل جميع الجوانب
انصحك متفكرش بالطريقه دي وفكر بجديه ومتغلطش نفس غلط اللي قبلك .. الفوركس عمل صعب مش سهل فلازم تتسلح بالادوات عشان تقدر تكمل فيه .. اتعلم واصبر وان شاء الله هتلاقي اللى يبسطك من الفوركس

afaq11
05-26-2015, 03:01
السلام عليكم ورحمة الله ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الكريم على مجهود رائع ومميز أخي الفاضل أنتضر منك المزيد من إبدعاتك بخصوص هذا المجال بتداولتك في السوق
مع تحياتي تقبل مروري

mohamed12345
05-27-2015, 17:17
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد مرحبا اخي الكريم اذا كنت بتحث عن الربح

Kiing
06-13-2015, 22:53
ممكن متلا انه من مفيش حاجة اسمها مكسب سريع انت عايز الصبر في كل حاجة انت من الممكن تم منه ممكن معه ان تحقق ارباح سريعه وكمان تروح سريعه تم منه متلا انه معه التوفيق ان شاء الله

ahmed bakry
06-14-2015, 23:51
انا بصراحة معنديش خطة معينة وسهلة ومبسطة ليك لكى تقوم بها وتستخدمها ف التداول وتستفيد منها كنت حابب انى افيدك بشكل كبير والسلام عليكم

MOHAMED in forex
06-15-2015, 11:06
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

karim02
06-15-2015, 15:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

a7med sniper
06-15-2015, 20:21
هى التعلم واكتساب الخبرات يعنى مفيش غير كده من اجل النجاح فى السوق الصعب ده

والله يوفقكم والله المستعان
ومزيد من التعلم فى المنتدى هنا

ibrahim forex
06-16-2015, 04:04
وعليكم السلام , انصحك بالتعلم قبل كل شيء وفتح حساب تجريبي لتجنب خسائر فادحه
لو حضرتك مش بتعرف تتاجر يبقي متضيعش فلوسك ووقتك لازم تتعلم الاول !

mohamed hd
06-16-2015, 15:07
وعليكم السلام
وخصوصا من يستطيع ان يتحكم فى نفسه امام مغريات السوق...........

mechanical
06-16-2015, 20:28
السلام عليكم .... انت اتعلم التداول الاول وبعدها ان شاء اله ممكن تحدد الطريقة اللي ممكن تشتغل بيها ... سواء كانت سريعه ولا بطيئة اللي بيحدد دة الفريم
بالتوفيق ان شاء الله ي التداول والمنتدي

محمد السيد
06-16-2015, 23:24
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، انا بانصحك بالاستمرار في تحصيل اي علم
في هذا المجال لأن لسة مطلوب منك تحصيل قدر كبير منه انا بقول لنفسي الكلام ده قبل ما بقولهولك

karim02
06-21-2015, 18:19
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

westside11
06-23-2015, 19:32
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
مفيش حاجة اسمها مكسب سريع انت عايز الصبر في كل حاجة انت من الممكن ان تحقق ارباح سريعه وكمان تروح سريعه بالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري

Kiing
06-27-2015, 05:45
ممكن متلا انه اردت ان اوضح لك صديقي الكريم ان المكسب السريع تم منه متلا انه ممكن معه من الفوركس هذا امر تم منه متلا انه فى غاية الصعوبه متلا منه ممكن ان تعرف الحقيقه

driss36
06-27-2015, 06:26
السلام عليكم ورحمة الله
عليك بالصبر اخي والتعلم نت الصفر ولتعلم انك بالبونص لن تربح الكثير فاحس طريقة
هب الاستثمار ان كنت تملك راس مال محترم
والله المستعان

ayoub321
06-27-2015, 08:48
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
مشكور على هذا المقترح أخي الكريم تقبل مروري
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

zineb01
06-27-2015, 08:49

waelmma
06-27-2015, 09:19
انت اخى الكريم اعمل ردود على قد ماتقدر وبعدين تنتظر تحويل البونص اول كل شهر
الى حسابك وممكن ان تدخل فوركس كوبى وهو نظام يتيح لك نسخصفقات شخص شاطر فى التجارة

snnaky
07-26-2015, 23:19
طب هو عموما الردود والبونص اللى بيجى منها دة عشان تتاجر بية فهل حضرتك بتعتبر ان كتابتك للردود دى اخر المطاف او كل مواهبك يعنى ولا اية
اصل المنتدى مش للردود دة عشان تتعلم وهو دة الهدف الأساسى انما الردود مش وسيلة للربح بدون المتاجرة
اما اسرع وسيلة انا بصراحة مبحبش اسمع الكلمة دى
احب اسمع افضل طريقة للتعلم
مافيش ربح بدون تعلم وادارك وصبر وجهد

ynwa1892
07-27-2015, 16:17
السلام اخي هذا العالم عكس المواقع الربحية الاخرى هذا العالم يتطلب الكثير من الجهد والتركيز لمدة عام او اكثر
وفقك الله

bilal86
07-27-2015, 17:05

تحية لك ولكل الاعضاء في المنتدى واتمنى ان تكونوا بخير

البونص يوفر لك راس مال وهذا شيء جيد

smartvision
07-28-2015, 03:52
هى التعلم واكتساب الخبرات يعنى مفيش غير كده من اجل النجاح فى السوق الصعب ده
والله يوفقكم والله المستعان
ومزيد من التعلم فى المنتدى هنا

heba_a
08-01-2015, 01:34
الاسكابلينج هو اسهل واسرع طريقة لجنى الارباح هو ربح عدد نقاط قليلة بسرعة كبيرة وبعقود كبيرة وطريقة الاسكابلينج الصحيحة هى العمل على ازواج العملات اقل اسبريد ممكن كزوج يورو دولار واختيار الشركة الافضل واختيار التيم فريم المناسب

pepobm
08-01-2015, 01:54
اخى العضو الفاضل انا انصحك ان تتوجه الى القسم التعليمى او البحث فى اليوتيوب وستجد فيديوهات وكتب تعليمية مفيدة كتيره
التوفيق من عند الله

OSAMA AMER
08-01-2015, 06:04
الســـلام عليكـــم ورحمـــة الـــله وبركـــــاته
مرحبا بكم اعضاء المنتدى الكرام اتمنى لكم كل التوفيق.
اخى الكريم اذا كنت تريد ان تربح سريعا ما عليك الا ان تتعلم الاسكالبينج اخى من النت والمنتديات

romisaa soliman
08-01-2015, 06:11
اشكركم اصدقائي علي هذه المواضيع الرائعه
واتمنى من الله دوام التوفيق
تحياتى ..

abdelsamed
08-01-2015, 11:15
سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك

aze
08-01-2015, 12:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةبالتعليم اذا كنت ب اللى تنصحونى بيها لاسرع طريقه لاستخدام الفوركس للربح السريعنى عضو جديد ولا املك اى خبره فى الفوركس سوى انه يزيد البونصتحث عن الربح
السريع يمكن تعلم السكالبينجم قبل كل شيء وفتح حساب تجريبي لتجنب خس تبص على الربح السريع وركز على الاستراتيجية احسن اخي الكريم لانك لو اتقنت استراتيجية مربحة هاتكسب من وراها كتير ائر فادحه

---------- Post added at 09:38 AM ---------- Previous post was at 09:35 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي لاسرع طريقه لاستخدام الفوركس للربح السريعنى عضو جديد ولا املك اى خبره فى الفوركس سوى انه يزيد البونصتحث عن الربح لسريع يمكن تعلم السكالبينجم قبل كل شيء وفتح حساب تجريبي لتجنب خس تبص على الربح ا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

aboubakr el ayach
08-01-2015, 12:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أول شيئ يجب أن تعلمه أخي العزيز بأنه لو كنت تمتلك خلق الصبر والقناعة فأنت بكل الأحوال قد تربح من تجارة الفوركس بدون اي تعب إضافي، أما بخصوص سؤالك فأنت حاول أن تزور الموقع وستجد العديد من الطرق.

Forex Story
08-16-2015, 02:33
اقترح باتباع المؤشرات الناجحة التي تدلك على اماكن البيع القوي والشراء القوي - موفق اخوي
تقبل مروري......................

rachadcom
08-18-2015, 12:11
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم .... و الســـلام عليكــــم و رحمــــة الله و بركاتـــــه ...
نصيحة من اخ غلى اخ ابتعد عن فكرت الربح السريع في الفوركس لأن مخاطرها كبير جدا و مهدد بفقدان رأس مالك في صفقة او اثنين
......تقبــــــــل مــــروري و تحياتـــي .

haffoudinho
08-18-2015, 12:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
اخي ليس هناك ربح سريع في الفوركس فكل من تراهم يربحون مبالغ ضخمة بدؤوا من الصفر و شيئا فشيئا بدات الارباح تزداد و بالتالي راس المالو هكذا اصبح الربح امبر فاكبر.
فحذاري من المخاطرة من البداية فقد تكون هي النهاية بالنسبة إليك.
تقبل مروري اخي الفاضل.
تحياتي

rifi
08-18-2015, 13:05
شكرا عن طرحك هدا الموضوع
بما أنك جديد ؛ أفضل الإقتراحات هو التعلم بجدارة ولا داعي للتسرع في التداول يجب عليك ظبط الدروس وفهمها جيدا وهدا يتطلب منك وقت ولكن لا تفشل هدا هو الأساس

andro2015
08-31-2015, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة مفيش غير طريقة واحد ان تملك راس مال كبير لتحقيق
ارباح كبيرة يعنى يكون معاك مثلا 1000 دولار ممكن تحقق ارباح 500 دولار فى وقت صغير

عاشق الفوركس
09-10-2015, 22:47
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله عليك بعدم الطمع في الفوركس ولا يوجد كسب سريع عليك تعلم الربح القليل والقنوع بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

akram mohamed obaid
10-30-2015, 21:03
اخي الكريم عليك بالجهد والمثابره حتى تتمكن من اتقان الفوركس وليس الحصول على ربح سريع اهم شيئ بالفوركس هو الصبر والموفقيه للجميع تقبل مروري تحياتي

one god
11-04-2015, 10:08
ارى يا اخي انه من لا يملك الخبرة من الافضل انه لا يتاجر الى ان يتدرب ويتعلم
بالتالي اي تداول في السوق وخبرتنا في التداول قليلة غالبا الخسارات هي في طريقه

osama147
11-04-2015, 10:22
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اخي مجرد انك تفكر فى الربح السريع فانتاا ممكن ان تخسر اموالك فى سوق
الفوركس ايضاا بشكل سريع حاول ان تتعلم المتاجرة بشكل افضل من هذا العمل
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

basim
11-04-2015, 10:30
افضل المقترحات للكسب السريع هي التعلم وبذل الجهود واكتساب الخبرة
والتدرب على حساب تجريبي فترة كافية فلا يوجد كسب سريع في الفوركس
بل توجد خسائر سريعة ومرجنة حسابات كثيرة اما الارباح تاتي بالجهد
والتعب والصبر والابتعاد عن الطمع

asxqwzdc6
11-14-2015, 15:36
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيدبقينا أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا

TAHA ALNAQEEB
11-14-2015, 15:43
اهم شي تتاجر يااخي باستراتيجيه وبفهم لاتفكر في الربح السريع لانه بيسبب خساره اذا مافكرت الا في الربح وشكرا

ppttss
11-14-2015, 15:50
الكسب السريع شيء لا يعرف مختارية لان الكسب السريع هذا اعتقد بانه يسبب الفشل لان التاجر الذى يمشى على اده يمكن ان يربح ايضا وهو مرتاح ام التسرع فهو يسبب الفشل

dhmo
11-14-2015, 23:08
الكسب السريع شيء لا يعرف مختارية لان الكسب السريع هذا اعتقد بانه يسبب الفشل لان التاجر الذى يمشى على اده يمكن ان يربح ايضا وهو مرتاح ام التسرع فهو يسبب الفشل

لابد من البعد عن المخاطره وعمل خطه ناجحه هنا بردو في حد ذاتها احد اهم الاسباب الي بتحقق النجاح للمتاجر وعلشان كده لازم المتاجر هنا يحاول يفهم المجال
كويس الاول علشان يعمل لنفسه خطه جيده

luka95
11-14-2015, 23:10
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم انصحك ان لا تتسرع في البداية وتدرب على الحساب التجريبي جيدا حتى تفهم الفوركس بشكل صحيح ولا
تقع في الاخطاء الكثيرة التي يقع بها المتداولون
وبالتوفيق لك انشاء الله

marwanadam
11-15-2015, 17:01
اخى يجب ان تتدر وان تعرف ما الدى تقوم به وان تحلل السوق
وان تجرب الى ان تصل الى الامر الدى تري فى النهاية الانه لا يمكن ان تربح بدون اى مجهود
وبتوفيق

asxqwzdcefv1
11-15-2015, 17:04
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلك من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى واجهت

heroo252
11-15-2015, 17:13
للو انتا بتفكر فى ربح سريع انتا كده هتتخلى عن ادارة المخاطر وهتغامر بعقود كبيره
فا تتاجر باكبر رافعه ممكن وليكن 1/1000 وتدخل فول مارجن كمان

ppttss
11-15-2015, 17:28
حتى تكون تاجر ناجحا وتكسب بطريقة سريعة ما عليك سوى ان تتبع استراتيجية ناجحة مثل اكسبرت ناجا وتشغله على حسابك وتعرف تكسب منه فهو الافضل شيء بالنسبة لى

magdyking
11-15-2015, 17:28
كنا في الماضي مجبرين علي حضورها في الكلية التي كنا ندرس بها .

برغم ذلك,وبغض النظر عن أية أفكار مسبقة فان تجارة الفوركس أو العملات ليست مجالا محصورا علي الأشخاص الأذكياء .

بلاشك انك بحاجة إلي ان يكون لديك عقل حتى تشترك في تجارة العملات .

foreex
11-15-2015, 17:34

magdyking
11-15-2015, 17:35
لا توجد أسواق مالية أخرى تبقي مفتوحة وعاملة علي مدار الأربعة وعشرين ساعة يوميا . وهذا العمل المتواصل ينتج عنه انعكاس مستمر ومباشر للأحداث الاقتصادية والسياسية والاجتماعية . ومن ثم فان المستثمر الذكي يمكنه الاستفادة من هذه التذبذبات وتحقيق أرباح هائلة .

waleed shaaban
11-15-2015, 17:35
لا يوجد ما تبحث عنه و يمكن ان تبدءمع احد الكورسات التى تعلمك او اترك المجال لان عمود تجاره الفوركس هو الصبر و لا بديل صتجد من الشركات من تساعدك على الخسارهه و هم ثير اذا اردت ان تخسر ماك

dhmo
11-15-2015, 22:17

غلط لان الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح
والطمع هنا اكبر اعداء المتاجر

مصطفى الشيخ
11-15-2015, 23:04
السلام عليكم ..انصح بالتعليم اولا وقبل كل شيء. فكل يوم تظهر استراتيجية جديدة منها الجيد ومنها الغير جيد لذلك العلم مهم .وخاصتا فى هذا المجال المحفوف بالمخاطر والمليئ بالفرص ايضا..

---------- Post added at 08:03 PM ---------- Previous post was at 08:02 PM ----------

اهذا الاسلوب من المتاجرة يعتمد على الدراسة لكل الحالات ودراسة التحليل الساسى والتحليل الفنى واتباع استراتيجيات لها مصداقية عند المتاجرين .فلا يجب تطبيق نظام متاجرة الابعد التحليل

---------- Post added at 08:03 PM ---------- Previous post was at 08:03 PM ----------

قبل متدخل الصفقه لازم متكنش محتار
لازم تكون محدد اهدافك فى التحليل الفنى والاخبارى
ادارة راس المال
تتابع الاخبار
تحدد نقطه دخول الصفقه بالدعوم والمقاومه

---------- Post added at 08:04 PM ---------- Previous post was at 08:03 PM ----------

التدريب ويجب أن نعطيه وقتا كافيا

كي نتعلم تقنيات وأشياء أخرى للمتاجرة وفي الأخير إفتح حساب حقيقي ولا تدخل

إلا ولك خطة محكم بداخهـــا إدارة مالية

وسيكون كل شيء على مـــا يرام

asxqwzdc6
11-15-2015, 23:07
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلكواجهت من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى

ashraf mamdouh
11-15-2015, 23:28
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أخى الكريم يعد الاسكالبنج افضل طرق الربح الريع فى مجال الفوركس عن طريق جمع نقاط قليلة بلوت كبير فى فترة قصيرة جدا ولكن يجب الا تغلق الصفقة قبل مرور خمس دقائق

msalman1987
11-15-2015, 23:46

jaouad ouaiss
11-15-2015, 23:53
السلام عليكم اخي الكريم الفوركس يا صديقي عالم كبير يجب عليك ان لا تتسرع في الدخول اليه ندتعلم اولاا عن طريق المنتدى واستفسر داءما

csebai11
11-15-2015, 23:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي على الموضوع
نصيحتي لكي تكون مكاسبك سريعة عليك اولا ان تختصر الطريق بالتعلم و الخبرة

fouad djaafri
11-16-2015, 00:06
السلام عليكم اخي الكريم انصحك بعدم التسرع في عملية التداول دون دراسة
تحليلة لان التسرع يعتبر العدو الاكبر لنجاح المتداول تقبل مروري

younes-dz
11-16-2015, 00:06
افضلا لمفترحات للكسب السريع من
الفوركس هو التعقل والتمهل والتجربة
قبل كل شيء ضرورة حتمية للربح السريع

ppttss
11-16-2015, 00:50
يمكن انت لو تمتلك استراتيجية جيدة ومربحة يمكن ان تربح الربح السريع وهذا امر معروف لو انت ربحت وتاجرت سوف تربح بطريقة السكالبنج تلك الكب السريع جدا ولكن يريد خبرة

zarour soufyane
11-16-2015, 11:13
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم من اهم الامور التي يجب ان تعرفها ان لا تتسرع في البداية وتدرب على الحساب التجريبي حتى تتدرب على الاوامر الفوركس
تقع في الاخطاء الكثيرة التي يقع فيها المتداولون
بالتوفيق

ppttss
11-16-2015, 11:39
الكسب السريع يوجد بس يجب ان تبحث عنه وهو اتباع استراتيجية جدة او اكسبرت جيد حتى تقدر ان تعمل ارباح منه لذلك يعتبر هذا فضل ان يكون لك استراتيجية جيدة

kingi
11-16-2015, 11:46
بسم الله الرحمن الرحيم و الصلاة والسلا م عل سيدنا و حبيبنا محمد اشرف المرسلين وعلى إله وصحبه اجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب و كما قال الاخ التدريب ويجب أن نعطيه وقتا كافيا
لذا عليك تعلم كيفية استعمال منصة التداول بشكل جيد و جزاك الله كل خير و تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم

dhmo
11-16-2015, 15:01
بسم الله الرحمن الرحيم و الصلاة والسلا م عل سيدنا و حبيبنا محمد اشرف المرسلين وعلى إله وصحبه اجمعين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب و كما قال الاخ التدريب ويجب أن نعطيه وقتا كافيا
لذا عليك تعلم كيفية استعمال منصة التداول بشكل جيد و جزاك الله كل خير و تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم

بس يعرف ان تجربه الديمو هتكون مش صحيحه اول وطبعا اخي التجريبي تقدر تحقق منه ارباح هايله علشان انت مش بتكون متوتر نفسيا وكده وكمان بتعرف تفتح حساب راس ماله كبير وده
في حد ذاته سبب للاستمرار

otmani
11-16-2015, 15:05
شكرا على الموضوع الربح السريع في الفوركس يمكن
ان يعني ايضا الخسارة السريعة وبالتوفيق

asxqwzdcefv1
11-20-2015, 15:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

مريم ميري
11-20-2015, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ادا دخلت الى الفوركس بسرعة ستخرج منه بسرعة لازم من التريث فالسوق خطير
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

dhmo
11-20-2015, 16:02
شكرا على الموضوع الربح السريع في الفوركس يمكن
ان يعني ايضا الخسارة السريعة وبالتوفيق

بيكون ليها اسباب والطمع بالفعل ضار جدا وخصوصا في المجال ده بس هنعمل ايه بنعمل على حسابات صغيره وفي نفس الوقت بتاخد وقت طويل على
ما نحقق منها ربح جيد وطبعا مش صح

haroug
11-21-2015, 18:37
الردود على المواضيع يمنحك 10 سنت من شركة انستا فوركس كبونص للمتاجره الحقيقيه به...يحول المبلع بداية كت شهر لحسابك في شركة انستا للمتجاره به...
ولها شروط واحكام موجوده بالمنتدى يمكنك مراجعتها والاطلاع عليها...

labsir
11-21-2015, 20:00
والله يا اخي الكريم هى التعلم واكتساب الخبرات يعنى مفيش غير كده من اجل النجاح فى السوق الصعب ده
والله الموفق والمعين

jaouad ouaiss
11-21-2015, 22:31
السلام عليكم اخي الكريم بالنسبة لربح السريع فانا انصحك بالسكالبينج تما بالنسبة للبونص فيكفي ان تعمل مشاركات في الاقسام التي يحتسب فيها البونص

star4ssa
11-21-2015, 22:58
السلام عليكم ورحمة الله تعالى
مشكورا على الطرح موضوع شيق ويستحق المناقشه نتمنى نستفيد من نصائحك فعلا
شكرا ومجهود رائع منك مشكورا عليه وبانتظار جديدك باذن الله

otmani
11-21-2015, 23:03
لا يوجد الربح السريع في هدا المجال ان كنت تبحت عن الربح السريع يمكن
ان تلاقي الخسارة السريعة

rifi
11-21-2015, 23:35
على ماأضن نك تريد البدأ بإندفاع في التجارة لما إقترحت الكسب السريع هدا أصلا تفكير خطأ والبداية الصحيحة هي يجب عليك التدرب بدون تسرع والكسب سيأتي مع وقته وأتمنى لك التوفيق

heroo252
11-21-2015, 23:42
افضل طريقة تكسب بسرعه ومكاسب كبيره هى الاسكالبنج بمغامره عاليه رافعه
ماليه كبيره وعقود كبيره بس كده زى ما المكسب بيزيد احتمال الخساره بيزيد برده

abdelhakamel
11-22-2015, 00:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا السؤال انا ارى ان افضل المقترحات لتوفير الكسب من سوق الفوركس ان تكون متعلما بمافيه الكفاية وان تكون تعتمد على الستراتيجية لاباس بها
بالتوفيق لكل الاعضاء

عبد الرحيم رافا
11-22-2015, 00:55
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اخي انصحك أن لا تتسرع بالدخول إلى الفوركس خد وقت مهم من التعلم على حساب افتراضي بدلا من المغامرة و المقامرة بحساب حقيقي

ppttss
11-22-2015, 01:11
ممكن يكون لك استراتيجية جيدة فتكسب منها وهذا لالاستراتيجية مبنية على قوة التاجر ان كان له خبرة باستراتيجية ناجحة يمكن ان يكسب سريعا منها وبكل سهولة

labsir
11-22-2015, 01:58
والله يا اخي الكريم انصحك بالتعلم قبل كل شيء وفتح حساب تجريبي لتجنب خسائر فادحه والابتعاد عن الطمع
والله الموفق والمعين

malak558
11-22-2015, 03:47
مفيش طرق سريعه للنجاح فى الفوركس وتحقيق الارباح
لازم تصبر لحد متتعلم وتفهم السوق كويس وتقدر تتاجر بنجاح وتحقق الربح اللى محتاجه

labsir
11-22-2015, 16:00
والله يا اخي اعتقد ان الطريقة الانسب هى التعلم واكتساب الخبرات يعنى مفيش غير كده من اجل النجاح فى السوق الصعب ده
والله الموفق والمعين

moh19DZ
11-22-2015, 17:29

farola
11-25-2015, 16:48
حسنا نحن يمكن أن تعتمد عليها علامات الخاص بك حتى الآن المبدئي نحن بحاجة لاختبار علامات الخاص لمشروع القانون الاختبار في حالة معظمنا يجد بعض النجاح بجوار نحن بحاجة إلى اختيار حقيقي بعد التأكد من الاستفادة من انخفاض وقف بغض النظر عن مدى قوة وخدمة إشارتك يكون. ولذا فإننا يمكن أن تعتمد عليها علامات الخاص طالما الخدمة إشارة لديه خبرة.

onelove
11-25-2015, 22:06
مفيش حاجة اسمها مكسب سريع انت عايز الصبر في كل حاجة انت من الممكن ان تحقق ارباح سريعه وكمان تروح سريع

lmo
11-26-2015, 01:01
حسنا نحن يمكن أن تعتمد عليها علامات الخاص بك حتى الآن المبدئي نحن بحاجة لاختبار علامات الخاص لمشروع القانون الاختبار في حالة معظمنا يجد بعض النجاح بجوار نحن بحاجة إلى اختيار حقيقي بعد التأكد من الاستفادة من انخفاض وقف بغض النظر عن مدى قوة وخدمة إشارتك يكون. ولذا فإننا يمكن أن تعتمد عليها علامات الخاص طالما الخدمة إشارة لديه خبرة.

asx
11-29-2015, 19:52
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

jalal20
11-29-2015, 19:52
لا عليك يا اخي الا ان تجمع البونص من خلال الردود والشركة هي التي تحول البونص
بالتالي لازمك يا اخي تركز على الجمع للبونص وطريقة العمل به لما تتوصل به:yahoo:

maryhano
11-30-2015, 16:38
أسهل طريقة لمعرفة المزيد عمليا هو ممارسة أكثر وأكثر ... يمكنك أن تكون فقط المهنية إذا كنت تنفق أكثر من وقتك لهذا العمل التجاري الأعمال بجد وتعلم شيء يوما بعد يوم ... وستجعل هذه الأعمال أكثر سهولة لاجلك

doaa sary
11-30-2015, 18:46
مفيش حاجه اسمها كسب سريع
انت لو عملت راس المال ف شهر مثلا دة يعتبر كويس جدا
يعنى مثلا حسابك 100 دولار
تكسب 3دولار ف اليوم او 5 بالكتير يعنى تدخل ب10 سنت فقط عشان متخسرش

Maam
11-30-2015, 18:50
نصيحتى لك اخى الكريم ابتعد عن التسرع فى العجله الندامه تحلى بالصبر وكل شئ سيصبح جميل معك
تقبل مرورى

magedman
11-30-2015, 18:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الكسب السريع هذة العبارة سبب لخسارة
الامول ومرجة الحسابت في الفوركس
تحياتي

aminetns
11-30-2015, 20:33
لا يوجد خطوات معينة لتحقيق الكسب السريع... بل هناك خطوات معينة لتحقيق مكاسب معقولة اما الكسب السريع والاستغناء في ظرف قياسي فهو اقرب الى الخيال ويحتاج الى توفيق كبير جدا

whiteheart
11-30-2015, 21:02
لا تفكر بربح سرع طالما انت لم تتعلم كيف تدخل لهذا العالم ..
انصحك بتعلم اكثرمن استراتيجية وتطبقها على حساب ديمو .. وصدقني ستكنشف طريقتك بنفسك التي ستجني كمها ارباح سريعة

maryhano
11-30-2015, 22:43
أعتقد أن ما يجعلنا لا المدة التي قد تكون داخل سوق الصرف الأجنبي تبادل العلمي العصبية تجار الفوركس المهنية، ولكن أفضل طريقة ناجحة قد تكون، لأنها سوف تأخذ مدى نجاح الخاص بك لمعرفة مدى أكثر إثارة للإعجاب بك التعامل قدراتهم. لذلك كونه تاجر المهنية يتطلب ما تحتاجه لتصبح أول تاجر يمارس جيد.

neverlityouco1
12-10-2015, 11:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

brahim123
12-10-2015, 11:30
يعتبر سوق الفوركس أحد أكبر الأسواق المالية على الإطلاق حيث أن حجم التداول اليومي في هذا السوق يقوق ال 3 تريليون دولار يوميا" ويفوق أحجام التداول في أسواق الأسهم والسلع والعقود المستقبلية مجتمعة بأضعاف حيث لا مجال للمقارنة بين سوق العملات وبورصة نيويورك للأسهم مثلا" .

majdifdf1
12-10-2015, 11:34
اعتقد ان التفكير في الربح السريع قد لا يساعدك لكن فكر بطريقة علمية ومخطط لها كيف تحصل على عائد قليل يضمن لك الاستمرار في سوق التداول والتجارة من خلال الفوركس وبرأيي هذا افضل حل لتحصل على الارباح المميزة
شكرا لك .......

brahim123
12-10-2015, 11:35
ادى قيام الرئيس الامريكى نيكسون بضخ العملات الورقية لتويل حرب فيتنام حينها الى انخفاض سعر الدولار الامريكى لاول مرة ، هذا الانخفاض ادى الى دراسة بعض الخبراء مدى تأثر العملة بالحروب او بالاخبار الاقتصادية ، و خرجت اسعار العملات من حالة الثبات الى حالة التقلب ، و بدأ العالم يسمع اخيرا عن تقلب اسعار العملات و من هنا انتشر مفهوم الفوركس ، و انه يمكن التجارة فى العملات بهدف الاستثمار و الربح ، و اصبح حجم التداولات اليومية للعملات فى تزايد ملحوظ الى ان جاء الانترنت ، و ظهرت ثورة الانترنت حينها بدأت البنوك المركزية بانشاء نظام التداول او ما يعرف بمنصات التداول على الانترنت و ذلك بهدف تزويد المستثمرين باسعار العملات اولاً باول ، فاصبح المتداول يقوم باتخاذ الاوامر و ابرام الصفقات بنفسه من خلال منصة التداول ، و بذلك اصبح تجارة العملات او الفوركس لكل الاشخاص بعدما كانت تسيطر عليها البنوك المركزية و المؤسسات الكبرى ، و لم تقتصر هذه التجارة على فئة رجال الاعمال فحسب ، بل كل الاشخاص اياً كان مستواهم الاجتماعى يمكنهم بدء التداول من خلال منصة الانترنت .

neverlityouco1
12-13-2015, 19:03

mohamedsaleem
12-13-2015, 22:26
بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
شكرا لك يا أخي الكريم على هدا الموضوع الممتاز والشرح الدقيق و القيم وجزاك الله كل خير وبارك الله فيك
بالــــتـــوفــــيــــق...

yaskar
12-13-2015, 22:29
شركة انستا فوركس شركة محترمة جدا
و صمعتها في ممتازة
و انا تعاملت معها في السابق
و اكنت جدا مؤاتمنة و عدت الان للتعامل معها حصرا و ذلك كونها شركة ذات مصداقية عالية
كما انها توفر جو ممتاز للتداول
و الشكر موصول لمنتدى كل العرب
منتدى فوركس مصر

koy
12-22-2015, 14:00
إذا كان لديك المقبل من siganl الاستثمار أو ربما أي نوع من المعلومات الدخول في وقف الخ ضمن هذا شعور جيد بالطبع هذا تحديدا لن تكون أبدا بكثير

aym
12-22-2015, 14:09
افضل المقترحات للكسب من الفوركس هو التعلم والالتزام بالتعليمات التى تعطيك ان تكو متاجر
ناجح ونتمنى التوفيق للجميع فى هذا المجال

hunter_world
12-22-2015, 14:26
نا اعتقد ان من اهم الامقتراحت الي لازم تبعها اخي الكريم هي انك تكون صبور وانك تتقل علي مكسبك وانك تقبل االمكسب القليل بمعني تخش بلوت صغير

noarh
12-27-2015, 13:36
الان نحن نحاول تطوير بلدي التداول حسابات الشركة بسرعة وأعتقد أنني ما يزيد على القيام به. الوقت حتى الآن نفسه. مرة واحدة أحصل على هدفي ونتيجة لهذا العام واعتقد انا ذاهب الى مجرد الذهاب للبدء في صرف المتاحة. وجود 30 حسابات التداول في عشرة مواقع سيط الفوركس مختلفة هي لغتي سيلة لتوسيع استثماراتي في تداول العملات الأجنبية.

nohay
12-29-2015, 19:36
هناك 28 مؤشر رئيسي يستخدم في الولايات المتحدة . هذه المؤشرات عادة ما يكون لها تأثير قوى علي الأسواق المالية لهذا فان متداولي الفوركس يجب ان يضعوها في حسبانهم عند تصميم استراتيجيات تداولهم . أخر المعلومات والأخبار عادة ما تكون متاحة علي عدد من مواقع الانترنيت كما ان وسطاء الفوركس عادة ما يوفرون هذه المعلومات لزبائنهم كجزء من خدماتهم التجارية