PDA

View Full Version : اليوت باشا اتحداك

محمد السيد
04-22-2015, 03:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني الأعزاء باختصار انا ماخليتش حاجة في علوم الفوركس الا ما درستها .. ومن الأمور الشيقة والغلسة في نفس الوقت واللي اخدت نى وقت كتير وما عرفتش اتاكد من صدقها نظرية اليوت مع اني باسمع عنها انها بتتحدد الاتجاه وتعرفك السعر رايح فين وبيتحرك ليه كده ، وعلى راي بعض خبراءها اللي يتقنها يبقى وصل للخريطة بتاعة الكنز .. بس انت التزم بقواعد النماذج .. مش عاوز اقولكم في الاثارة بالنسبة ليها بيقولوا على النظرية دي ايه .. بصراحة انا حسيت انه ما ينفعش حد يتاجر الا بيها .. وخاصة وانها بتحدد اهم العناصر اللي يلزم ان يعرفها التاجر قبل دخول الصفقة .. بتعرفو الاتجاه تحديدا .. بتعرفه نقطة الدخول اللي ماينفعش يتضرب من ععندها الاستوب .. بتعرفوا يحط هدفه فيه .. استراجيات ايه بقه دا اوليت وبس .. المهم درستها .. ايه اللي وجدته :
بالنسبة للاتجاه في كل صفقة بيبقى عندك احتمالين اما انك تبيع او تشتري .. نعم ؟؟!!
وانتم جبتوا ايه من عندكم طيب ما احنا عارفين ان احنا عارفين اننا اما هنبيه او نشتري هو فيه حاجة تالتة ؟!!
ايوة افتكرت فيه حاجة تالتة اننا نتفرج على الشارت ههههههههه تابع الموضوع بعده

---------- Post added at 02:15 AM ---------- Previous post was at 02:07 AM ----------

قلت ياواد خلينا في تحديد الهدف .. يقولك ايه .. الهدف من الموجة هو قدر التصحيح من الموجة 1 يعني مايقلش عن 38.2 وفي المعتاد الغالب من 61.8 - 74.6 % وهو على كل حال لا يمكن يزيد عن 99% من الموجة 1 .. ايه الجمال ده ؟؟ نورت المحكمة ياسي اليوت يعني احدد هدفي على كام طبعا ما ازيدش عن 38% طيب ما انا كنت باعمل كده من غير اليوت
لا والأدهي ان الخبراء نفسهم لا تجد واحد منهم بيرقم الموجات زي التاني ولو انا طلبت ترقيم اليورو دولار في الـ 10 ايام الأخيرة لا تجد اثين من العشرة اشخاص تحليلهم شبه بعض يعني النتيجة توهان .. حتى خبراءهم يقولولك التحليل .. وانت طبعا تكون واثق فيه لدرجة يعني ما اقولكش .. تتقيه تاني يوم يقولك ايه ياجماعة احنا كنا حللنا الزوج ده بالطريقة الفلانية .. لا انا بارجع عن هذا التحليل والرجوع للحق فضيلة دا السعر مؤكد نازل مش طالع
احنا طبعا بنحترم الناس دي جدا لأنهم بيرجعو للحق ... تابعونا

---------- Post added at 02:22 AM ---------- Previous post was at 02:15 AM ----------

يا جماعة انا بقولها صريحة وباعلنها انا اتحدي اي واحد شايف نفسه خبير في اليوت هاثبت له ان النظرية دي فيها أخطاء كثير ولا توافق الواقع .. وعلى فكرة انا استفدت من هذه النظرية .. مش في الشغل وانما في بناء الناقص من استراجيتي .. وانا هتكلم عن نظريتي وهاتشوفو مدى قوتها بس مش قبل ما اثبت لخبراء اليوت انهم يتبعون الوهم .. فهل من مبارز ؟؟
هتقولولي هاثبت ازاي ؟؟ انا عاوز كل من يرى اليوت على حق وان تطبيق نظريته او قواعد نماذجه بيوصله مباشرة للي هو عاوزه في المتاجرة يشارك في هذه المباراة ونبتدي بالسؤال الأول
1- رجاء اصنع ترقيما للـ 5 ايام الأخيرة من اليورو دولار وتحديدا في الأيام من 17 - 22 / 4 / 2015 واكتب تحته على اي اساس حددت موجات هذه الفترة .. وبمعنى آخر ما هي الطريقة التي استعملتها لتحديد الموجات على كافة الفريمات ؟؟.. ارجو ان يكون السؤال واضح
وبعد ما نرد على الاجابات والرسومات وهرد عليها برد واحد وهثبت صحته .. ما نقاطهش وننتظر لما الردود تيجي .. انا طبعا باحترمكم .. بس برده خلينا نحترم عقولنا شوية
على فكرة يمكن من مناقشاتنا حد فينا يقتنع بوجهة نظر التاني .. ويا اما انا انقذكم من هذا الوهم يا اما انتم تقنعوني بطريقتكم في التفكير .. الى اللقاء في سؤال آخر
وبعد كده فيه ائلة تانية بس خلونا نمشي بالترتيب

snnaky
02-18-2016, 20:05
موضوعك قد يكون ممتاز ولكن اين الشارتات التى يمكن ان تضع عليها الشرح يا اخى الكريم انما بدون اى شروح على الشارت تظل داءما الموضوعات تفتقر الى المنطقية والشمولية الفنية لذا ارجوا فى المواضيع القادمة ان يكون داءما موضوعك متضمنة الى الشروحات والشارتات ان العمل في سوق فوركس يؤكد ذلك نسبة لان التحليلات تتضمن ايجابيات اكثر من مصادفات.

YMTMAX2
02-27-2016, 12:30
أخي الكريم .. مشكور على هذا الأداء الجميل
وعلى هذه المعلومات المهمة في مجال الفوركس
ونرجو منك التواصل الدائم بمزيد من المواضيع الجديدة والقيمة ..

zam_bozo
08-31-2017, 11:03
الموضوع فعلا شيق وارى انه لا أحد منذ ان كتبت الموضوع بتاريخ 22/4/2015
حتى الآن قد رد عليك ليخطئك .. ما معنى هذا الكلام ؟؟ يبدو انك على حق فيما قلته
هل فعلا نظرية اليوت لا يوجد فيها اثنين يتفقوا على ترقيم واحد للموجات ؟؟ !!