PDA

View Full Version : كم خسر من حساب في الفوكس

Pages : [1] 2 3 4

siafari
07-02-2012, 22:45
السلام عليكم

اليوم نريد ان نعرف كم حساب خسرت حتى بدات تربح من الفوركس
:)

---------- Post added at 07:45 PM ---------- Previous post was at 07:44 PM ----------

بنسبتي لي انا خاسر 5 حسابات ومازلت اخسر لم اربح من الفوركس بعد

gemmy
07-02-2012, 23:35
انا برضو اعدت اخسر كتيير فى الاول و كان كله بونص تقريبا كنت تايه طبعا و طمعان فى المكسب و كنت بتسرع فى الصفقات ف خسرت كتيير قوى
بس بالرغم من الخساير دى انى اكتبسبت مهارات جديدة فى التجارة و اكتسبت بعض الخبرات ايضا

siafari
07-02-2012, 23:43
انا برضو اعدت اخسر كتيير فى الاول و كان كله بونص تقريبا كنت تايه طبعا و طمعان فى المكسب و كنت بتسرع فى الصفقات ف خسرت كتيير قوى
بس بالرغم من الخساير دى انى اكتبسبت مهارات جديدة فى التجارة و اكتسبت بعض الخبرات ايضا

مشاء الله عليك اخي المهم هي الخبرات التي كسبتها

والارباح التي حققتها ممكن تساعدني اخي لنكتب من مهارتك

كريم
07-02-2012, 23:47
أنا لم اخسر اي حساب بفضل الله و كان الأهم التدرب على الحساب التجريبي بشكل جيد

و التأني في كل صفقه و عدم الاستعجال و كمان العلم لا يتوقف فكل يوم بنتعلم جديد و الله

يوفق الجميع

sami
07-02-2012, 23:49
السلام عليكم

---------- Post added at 07:45 PM ---------- Previous post was at 07:44 PM ----------

الخسائر أخي الكريم هي ضريبة يؤديها كل مبتدئ في مجال الفوركس،و هي شيء عادي جدا و لا تدل على
الفشل،لأن المبتدئ يفتقد لمجموعة من قواعد التداول،و مع الخبرة و التعلم المتواصل سيصل حتما إلى ما
يطمح إليه بإذن الله

gemmy
07-02-2012, 23:50

اهم شىء يا اخى هو اكتشاف اخطاءك و عدم تكرارها مستقبلا وان كنت فى خساير مستمرة فعليك التوقف من المتاجرة الحقيقية و اللجوء الى الحساب التجريبى حتى توقف خسائرك
وحاول ايضا البحث عن الاستراتيجيات المربحة و فهمها جيدا و تجربتها على حساب الديمو الاول قبل المتاجرة بها بالحساب الحفيقيى
وبالتوفيق لك و للجميع

aboualy
07-02-2012, 23:52
انا خسرت تقريبا حسابين وكان الى فيهم بونص وبطلت الفوركس لفترة وبعد كده رجعت تانى والحمد لله دلوقتى ماشى كويس وان شاء الله استلم البونص بتاع المنتدى هنا وازود راس مالى عشان اقدر اعمل ارباح كويسة

aminos
07-03-2012, 00:14
السلام عليكم
أنا خسرت حساب واحد
لكن مند خسارتي لم أتاجر في حساب حقيقي أخر
و الأن أنا مستعد للمتاجرة و نطلب من الله أن يوفقنا في رأس المال
إن شاء الله تقبل مروري

siafari
07-03-2012, 00:20

و التأني في كل صفقه و عدم الاستعجال و كمان العلم لا يتوقف فكل يوم بنتعلم جديد و الله

يوفق الجميع

جيد اخي الكريم بتوفيق لك ان شاء الله واتمنى اكون متلك

---------- Post added at 09:20 PM ---------- Previous post was at 09:17 PM ----------

في جميع الرودو التي رايت هو اني اتوقف عن المتاجرة في حساب حقيقي والبحت عن ايستراتيجية لربح منها

kingman
07-03-2012, 00:28
هو بالنسبة لخسارة الحسابات فانا كثيرا ماكنت اتعامل مع حسابات صغيرة بمخاطرة غالية وغالبا بيبقى فول مارجن فاكيد تعرضت لخسارة حسابات كثيرة لكنى لااعتبرها خسارة لأنها كانت بالنسبة ليا طريقة عمل

jans
07-03-2012, 00:46
بالنسبة لي خسارة كاملة للحساب كانت لي حسابين
ديمو و كنت اتدرب عليها بدون خطط للتعلم طرق التداول و لكن بعد الفهم و التدريب الحمد لله يوجد تحسن و إن شاء الله نستمر على هذا المنوال .

nada
07-03-2012, 01:36
مبداين اول حساب كسبت فى مبلغ محترم
سحبت المبلغ وبعد كدة مشفتش نور
4 حسابات طاروا بعد كدا

yassinoh
07-03-2012, 14:44
الخسائر أخي الكريم هي ضريبة يؤديها كل مبتدئ في مجال الفوركس،و هي شيء عادي جدا و لا تدل على
الفشل،لأن المبتدئ يفتقد لمجموعة من قواعد التداول،و مع الخبرة و التعلم المتواصل سيصل حتما إلى ما
يطمح إليه

derfcase
07-04-2012, 10:13
نعم في بدايات تعاملي بهذا السوق اخي الكريم
siafari
خسرت حسابات كثيرة نظرا لاني وقتها كنت مبتديء و في مرحلة تعلم و لم اكن علي خبرة ولو نسبية بكيفية التعامل بهذا السوق

mohamed hamdy
07-04-2012, 10:20
بالنسبه لى هذا اول مره ادخل فى الفوركس وهذا المجال جديد بلنسبه لي
انا اريد الان ان احقق المكاسب القليلة احسن من اخسر واستمرفيها

magic777
07-04-2012, 16:49
بالنسبه لي لحد الان لم اربح ومازالت اخسر ولكن سبب خسارتي هو ان الحساب كان صغير وانا كنت بطمع
وبفتح صفقات صحيحه لكن بمخاطره عاليه فده اللي خلالي اخسر باستمرار لكن بأذن الله اتجنب ده مع حساب البونص

remo
07-04-2012, 16:58
السلام عليكم

انا خسرت تلات حسابات حتى الان فى مدة حوالى سنتين وشوية ولكن اخرحساب لسة بيعافر انة يخسر والحساب اللى قبلة وصلتة من 100 دولار الى 600 دولار فى اقل من شهر وبعدين خسرتة

safiforex
07-04-2012, 17:05
بالنسبه لي لحد الان لم اربح ومازالت اخسر ولكن سبب خسارتي هو ان الحساب كان صغير وانا كنت بطمع
وبفتح صفقات صحيحه لكن بمخاطره عاليه فده اللي خلالي اخسر باستمرار لكن بأذن الله اتجنب ده مع حساب البونص

الكل يخسر اخي الكريم ، لكن من الاحسن ان لا نكرر اخطائنا مرة اخرى و لا ندخل بالطمع
لان الطمع هو الذي يوصلنا داءما الى نقطة الصفر التي تبدأ منها

memostar3
07-04-2012, 17:10
انا خسرت حوالى ثلاث حسابات صغيره
وكلها فايده من اجل التعليم
والحمد لله على كل حال

tarek22
07-04-2012, 17:24
للاسف لو قلتلك لا تصدق
خسرة 8 حسابات حقيقية
لكن لحسن الحظ انها من بونيصات

elzeel
07-04-2012, 20:00
ان شاء الله الربح جاى لك قدام اما عنى فانا لم اخسر ولم اربح لانى لسه مبداتش تجاره وهتكون اول تجاره
لى عند توزيع بونص المنتدى ونقله للحساب فى انستا ان شاء الله

sabre
07-04-2012, 20:09
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الحسابات الخاسرة حوالى 4 او 5 مش فاكر وحتى الان اتمنى الربح ان شاء الله

sky44
07-04-2012, 21:40
السلام عليكم

خسارة الحسابات شيء ليس بجديد على المتاجر المبتدىء و دلك ناتج عن التسرع و عدم فهم اساليب المتاجرة الصحيحة و كدى عدم وضع استراتيجيات للعمل و ادارة راس مال جيدة

kingman
07-04-2012, 22:04
وفيه حاجة كمان هل كل واحد يعتبر الحسابات الصغيرة حسابات تم خسارتها لنها كتير ماتشبه صفقة خاسرة بان تدخل مثلا على حساب فيه عشرة ولاعشرين دولار
فأعتقد من غير المناسب ان تعتبر هذه الحسابات حسابات تمت مرجنتها

ahmed rabee
07-05-2012, 01:11
تعرضت مرتين لخسارة الحساب بالكامل
وللاسف لم يكونوا حسابات بونص
بل كانت اموال خاصه بي
ولكن لا انكر اني تعلمت من هذه الخسائر جيدا
اهم شيء الالتزام بادارة راس المال وعدم الطمع والالتزام باستراتيجيه معينه

فقط ال3 اشياء السابقين سر النجاح في الفوركس

compaq0
07-05-2012, 01:33
لقد خسرت حسابات كثيره حوالى اربعه بالبونص و 3 ايداع بمجموع خساير حوالى 4 الاف جنيه مصرى والى الان لم احقق اى ارباح و لكن احاول ان اطور من ادائى فى الفوركس هذه المره

Rami
07-05-2012, 01:35
ان شا الله سيكون البونص فى المنتدى الرائع هو الفرصة
الحقيقة لاختبار نفسى فى الفوركس
تحياتى لك

magic777
07-05-2012, 22:15
وفيه حاجة كمان هل كل واحد يعتبر الحسابات الصغيرة حسابات تم خسارتها لنها كتير ماتشبه صفقة خاسرة بان تدخل مثلا على حساب فيه عشرة ولاعشرين دولار

هيا ممكن حسابات زي 10 و20 دولار ماتعتبرش حسابات اتمرجنت اصلا لانها كده كده هتتمرجن لان حسابات زي دي مش بتستحمل
حتى الانعكاسات البسيطه للصفقات وبالتالي بتكون نتيجه العمل بها معروفه وتعتبر هنا مجرد تجربه للعمل في السوق الحقيقي

pimo
07-05-2012, 23:16
الخسارة في الفوركس لا مفرة منها انا شخصيا خسرة عدة مرات لان التداول في الفوركس مكسب وخسارة وكي تصل الي الهدف يجب عليك لن تمر بهذا الطريق انا لا اتذكر كم خسرة من حساب ولكن اتذكر ماهي الاخطاء التي ارتكبتها لكي اخسر وانا اعمل علي اصلاحها

roka
07-05-2012, 23:29
السلام عليكم

ان اى سوق فيه مكسب وخسارة وانا اؤمن بذلك ولكن لابد من عدم الاستسلام للخسارة والسعى لكى تحقق الربح

kingman
07-05-2012, 23:49
هيا ممكن حسابات زي 10 و20 دولار ماتعتبرش حسابات اتمرجنت اصلا لانها كده كده هتتمرجن لان حسابات زي دي مش بتستحمل
حتى الانعكاسات البسيطه للصفقات وبالتالي بتكون نتيجه العمل بها معروفه وتعتبر هنا مجرد تجربه للعمل في السوق الحقيقي
ماهو ده اللى حبيت انبه عليه لنه فى كتير متاجرين بيتاجروا بمبالغ 100 دولار وبيتعرض لخسارتها بسهولة وده بيكون عامل ياس عنده فأحب انوه ان ممكن يكون ناجح وقادر على تحقيق الأرباح لكن حجم الحساب الصغير لايناسه فربما خسارة صفقة بتصفر حساب

ehab
07-08-2012, 07:29
انا حاليا حتى الان لم استفد من الفوركس بشلن قصدى سنت هههه
وبطمح ان يكون ليا مكسب من فوركس يارب ان شاء الله

العوامى
07-08-2012, 13:03
السلام عليكم
ان الخسارة فى الفوركس متوقعة ولكن يجب ان تفكر لماذا خسرت لكى تستطيع الربح بعد فترة

mido95
07-08-2012, 13:08
السلام عليكم

اظن ان السبب الرئيسى لكل خساراتك هذة انك دخلت المتاجرة الحقيقية دون خبرة كافية و دون ان تبدأ مع حساب ديمو
لذالك انصحك ان تتعلم اولا مصطلحات الفوركس ثم تفتح حساب تجريبى و تتاجر فيه لفترة جيدة لكى تعطيك خبرة المتاجرة

hesham1046
07-08-2012, 13:33
شوف انا اول ما سمعت عن الفوركس سنة 2008 اشتلت معا شاب كان محترف بمعنى الكلمة فى التحاليل قدرت اعمل من 100 دولار الى 1500 دولار ودة كان اول مبلغ اشوفة فى حياتى كبير وسحبت منة 1300 دولار وبعد ذالك بفترة صدقى العزيز اللى علمنى اختفى مرة واحدة المهم بعد ذالك قولت اعتمد على نفسى فا خسرت خسارة فادحة فضت اخسر حوالى سنة وخسرت 300 دولار كلهم كنت بشتغل با السنتات وبعد كدة اعتكفت على شراء المؤشرات الرقمية لتحديد الاتجاة فقط ولحد ما من سنة 2010 الحمد الله كسبت لحد دلوقتى عمرى ماقفلت صفقة خسرانة ابداااااا

waleed adel
07-10-2012, 00:11
شوف انا اول ما سمعت عن الفوركس سنة 2008 اشتلت معا شاب كان محترف بمعنى الكلمة فى التحاليل قدرت اعمل من 100 دولار الى 1500 دولار ودة كان اول مبلغ اشوفة فى حياتى كبير وسحبت منة 1300 دولار وبعد ذالك بفترة صدقى العزيز اللى علمنى اختفى مرة واحدة المهم بعد ذالك قولت اعتمد على نفسى فا خسرت خسارة فادحة فضت اخسر حوالى سنة وخسرت 300 دولار كلهم كنت بشتغل با السنتات وبعد كدة اعتكفت على شراء المؤشرات الرقمية لتحديد الاتجاة فقط ولحد ما من سنة 2010 الحمد الله كسبت لحد دلوقتى عمرى ماقفلت صفقة خسرانة ابداااااا

مجهود رائع اخى ودا مثال لمن يحب ان يقتدى باحد من الناجحين بعد
تعب وجهد ربنا يباركلك ويوفقك

rose90
07-10-2012, 00:14
انا خسرت حساب واحد لأنى مبتدئة وربنا يستر و مخسرش تانى

Mr.GooDMaN
07-10-2012, 21:54
انا برضو خسرت كتير بس للاسف مكنش بونص
بس الحمد لله
من خلال هذه الخسارة اكتسبت الكثير من الخبرات

kero
07-10-2012, 21:55
انا خسرت اكتر من حساب طبعا بس الحمد لله
كان كل الحسبات بونصات من الردود والخسارة الا خسرتها من مالى الخاص وكان مبلغ كبير مكنش ف الفوركس

ymn30
07-10-2012, 21:58
انا برضو خسرت كتير بس للاسف مكنش بونص
بس الحمد لله

ياخى لابد من يدخل الى هذا السوق ان يعرف ان الخسارة هى قبل المكسب ان يكون نصب عينين وانا والحمدلله دخلت بحساب حقيقى كذا مرة والحمدلله على كل حال

sa sa
07-10-2012, 22:21
الخساره شيء طبيعي انما الخساره المستمره ده الي مش طبيعي يبقي اكيد في اخطاء لذا يجب ان تجد حلول مناسبه لتلك الاخطاء اما عن الخساره فتعرضت للكثير من الخساره ولكن في المقابل هناك ربح ايضا

ma90do
07-10-2012, 23:15
الخساره شيء طبيعي انما الخساره المستمره ده الي مش طبيعي يبقي اكيد في اخطاء لذا يجب ان تجد حلول مناسبه لتلك الاخطاء اما عن الخساره فتعرضت للكثير من الخساره ولكن في المقابل هناك ربح ايضا

المفروض المكسب يغطي الخسائر افضل التجار بيخسرو ولكن نسبه المكسب اعلي وبالنسبالي التوتر والضغوط في البدايه خسروني حسابات كثيره ومع التدريب حاولت اتغلب علي هذه الضغوط

mamon
07-10-2012, 23:24
السلام عليكم
أخي الكريم انا فتحت حساب لاول مره في الفوركس منذ حوالي شهر وصارلي بتعلمن بالفوركس 8 شهور طبعا للأن خسران حسب إستراتجيه فاشله جدا جدا جدا وهي
أغلق الصفقه إذا كانت خاسره لكي لا تخسر أكثر منها..... وتدمر الحساب ولكن بفضل الله تم إستخدام إستراتجيه قويه جدااااااا
وهي
أن تفتح الصفقه شراء او بيع إذا كانت العمله عند أعلى نقطه على فريم ال الساعه أبيع والعكس صحيح
ولكن أفتح صفقه واحده برأس مال مشدد وقوى جدااا ولا يؤئر على الحساب لو عكس علي ب 500 نقطه عادي تبقى الصفقه مفتوحه لحسن وصولها للموجب طريقه رائعه وبنفس الوقت طويله ولكن انا أعوض خسارتي ولن تنفع إلا هذه الاستراتجيه
رأس المال الذي أستخدمه هو 1% ولا أطمع أبداااااااااااااااااااااا ا
والسلام ختااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا م

^_^

talal
07-11-2012, 00:00
انا خسرت تقريبا 4 حسابات
وتمرجنت بعض الحسابات
وكانت هناك ارباح جيده من هذا الحسابات
ولكن الطمع هو من جعلني اخسر الكثير وعدم الرضا والاكتفاء بالارباح والحصول على ارباح اكثر

kingman
07-11-2012, 00:10
السلام عليكم
أخي الكريم انا فتحت حساب لاول مره في الفوركس منذ حوالي شهر وصارلي بتعلمن بالفوركس 8 شهور طبعا للأن خسران حسب إستراتجيه فاشله جدا جدا جدا وهي
أغلق الصفقه إذا كانت خاسره لكي لا تخسر أكثر منها..... وتدمر الحساب ولكن بفضل الله تم إستخدام إستراتجيه قويه جدااااااا
وهي
أن تفتح الصفقه شراء او بيع إذا كانت العمله عند أعلى نقطه على فريم ال الساعه أبيع والعكس صحيح
ولكن أفتح صفقه واحده برأس مال مشدد وقوى جدااا ولا يؤئر على الحساب لو عكس علي ب 500 نقطه عادي تبقى الصفقه مفتوحه لحسن وصولها للموجب طريقه رائعه وبنفس الوقت طويله ولكن انا أعوض خسارتي ولن تنفع إلا هذه الاستراتجيه
والسلام ختااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا م

^_^
ادارة راس المال بنسبة واحد فى الميه هتكون رائعة جدا باللى يقدر يتلزم بها طول الوقت ولا يلجا للمخاطرة احيانا ومن فوائدها ان الواحد دايما هيكون هادئ لأنه المخاطرة ضئيلة جدا

theboy2226
07-11-2012, 01:03
هو انا خسرت 7 حسابات تقريبا او 8 و خلال الحسابات دي كنت برده بحقق ربح يعني ما تفتكرش انك لو عملت ربح مش حاتخسر حسابات بعدها تاني خالص
انا بعد الحساب التالت ما طار كسبت مبلغ محترم و للاسف خسرته في الحساب الرابع لاني ضفته لراس المال و ضاع
بس بعد كل حساب الواحد فعلا بيتعلم حاجة هههههههه

osama00971
07-11-2012, 01:30
اكيد اهم حاجة اكتساب الخبرات فهي التي تقلص حجم الخسارة
وتنفعك في المستقبل ان شاء الله

ma90do
07-11-2012, 01:56
انا خسرت تقريبا 4 حسابات
وتمرجنت بعض الحسابات
وكانت هناك ارباح جيده من هذا الحسابات
ولكن الطمع هو من جعلني اخسر الكثير وعدم الرضا والاكتفاء بالارباح والحصول على ارباح اكثر

يجيب عليك وضع استراتيجيه خاصه باداره رائس المال والسير بها والاتزام بها وتحديد نسبه المخاطره وكذالك وضع الاستوب لوز وستتفادي من هذه المشاكل وستتحول الخسائر الي مكسب

mohamed yossef
07-11-2012, 02:03
خسرت الى ان بدات اشف نفسى حسابين وكله كان بسبب الطمع فى انى عايز احقق مكسب سريع لكن اليوم اللى بيتعلم بسرعة فى السوق السريع ده هو اللى بيقف على رجله تانى بسرعة
مجموع الحسابين الى خسرتهم 600 دولار فى 8 شهور .... احذروا من الطمع ايها المبتدئين واصبروا على ارباحكملان هى اللى بتغطى على خسائركم

mando
07-11-2012, 02:20
السلام عليكم
وهي

^_^

هى الفكرة جيدة لو داخل من قاع او قمة مثلا لكن المشكلة انك ممكن تقعد فترة طويلة فاتح الصفقة وفى الاخر لو كسبت هايكون مكسب قليل بس هاتتعلم الصبر واهم شئ هو تعويض الخسارة ان شاء الله

KOGI
07-11-2012, 02:45
انا مخسرتش ولا حساب بفضل الله لانى اتدربت كويس اوى على الحساب التجريبى لحد ما فتحت حساب حقيقى وكنت بتأنى فى صفقاتى مش بستعجل تماما لحد ما احقق الهدف بالصبر
تقبل مرورى اخى الكريم

salah.bmw
07-11-2012, 02:57
بصراحة انا ما بقدر اقول اديش خسران حسابات
لأنو انا خسران مبالغ اكتر من الحسابات
ويمكن تقول انو ارقام فادحة
بس الحمدلله اني خاسر ارقام فادحة من ارباحي

juba92
07-11-2012, 03:18
ربنا يطمنكو :)
انا لسه متعاملتش بولا حساب وكلامك قلقنى على الاخر
بس انا شايف انه لو فكرت كويس قبل كل قرار ان شاء الله ربنا يوفقنى

hazem ahmed moahmed
07-11-2012, 03:30
انا خسرت كتير في الاول مش هقدر اعد اللي خسرته لك الحمد لله بعد كده ابتديت احقق ارباح وكمان اكتسبت خبره من الخساره دي لاني كنت بتعلم من اخطائي وبالتالي بقيت بتفادي الوقوع في الاخطاء دي بعد كده

seiffo
07-11-2012, 03:34
لحد الان خسرت 7 حسابات أظن انني اخيرا بدأت احقق الارباح (من يعرف قد اخسره من جديد)

mrxr00t3d
07-11-2012, 04:01
للان لم اخسر ولا حساب و الحمد لله و دلك بسبب عدم التسرع و الاستفادة من الخبراء
و كدالك اكتشاف استراتيجيات جديده و مربحه

fx-man
07-11-2012, 04:05
انا فى الفوركس من حوالى 3 سنين ومش متذكر عدد الحسابات اللى خسرتها بس اللى متأكد منه ان الحمد لله ان ارباحى من كل حساباتى اكتر من خسائرى .

Noah
07-11-2012, 04:10
بالتأكيد لا اتذكر كم عدد الحسابات التى قد خسرتها فىا لفوركس الى الان ولكن الشئ الوحيد اللى انا متأكد منه اننى استطيع ان لا اخسر نفسيا فى هذا السوق مهما تعرضت للخسارة سوف اكون اقوى من اى خسارة

ARAB_PIGEON
07-11-2012, 04:10
فى بداياتى خسرت الكثير جدا من الحسابات الحقيقيه
بسبب قله المعرفه وبسبب الكثير من الاخطاء التى يقع فيها المبتدئين
اكثر مبلغ خسرته كان 3200 دولار بسبب انقطاع الانترنت وهذا سبب خارج عن ارادتى
حيث قطع الكابل البحرى الدولى الممتد من جنوب ايطاليا الى بلدى
ولم ترجع الانترنت الا بعد اسبوع تقريبا منما سبب فى تصفير الحساب
ثم بعد مرور الزمن بدا وضعى يتحسن وكل ما تعلمت تقل نسبه الخساره
منذ سنتين تعلمت التحليل الموجى والحمد لله اجنى ارباح جيده قياسا بالخسائر
واذا حدثت خساره تكون بنسبه تكاد لا تذكر وبسبب خطاء منى

ADIL
07-11-2012, 04:18
ربنا يطمنكو :)
انا لسه متعاملتش بولا حساب وكلامك قلقنى على الاخر
بس انا شايف انه لو فكرت كويس قبل كل قرار ان شاء الله ربنا يوفقنى

المفروض مانقلقش، بل نستفيد نحن المبتدؤون من تجارب الاخرين واول استفادة لا للطمع، الطمع هو الهلاك..صفقات صغيرة وربح صغير افضل من الخسارة

ehab
07-11-2012, 04:41
لم اربح ومازالت اخسر ولكن سبب خسارتي هو ان حساباتى بتكون صغيرة
انا خسرت تلات حسابات حتى الان فى مدة حوالى سنتين

nrgslawi
07-11-2012, 04:49
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا لدي حساب واحد فقط
خسرت تقريبا 350 دولار
لكنني رابح ربحت الكثير

midoali
07-11-2012, 05:49
انا الي الان لم اخسر اي حساب انا اتابع حتي اجمع مبلغ ليس بي الكبير ثم اشارك فيه اتمني من الله ان يبعدنا
جميعا عن الخسائر ولكن اعتقد بعد هذا العدد من الحسابات التي خسرتها اعتقد انك اكتسب خبره

Mostafa Mando
07-11-2012, 06:40
الحقيقة انا مازلت مبتدأ واول حساب بالفعل احصل عليه كان حساب بونص انستا لهذا شهر

شهر 6 بمبلغ 183 ان شاء الله خير واحقق منه مبلغ كويس

ahmed saleh
07-11-2012, 06:52
انا بلنسبالى فانا كنت بخسر حسابات اعتقد انهم 3 ولكن كان يوجد فرق معى
انى لم اخسر بسبب السوق ولكن كان يوجد فى الحساب البونص من 2 الى 4 دولار وانا كنت بتاجر بيهم
ولكن المشكلة ان المكسب مش راضينى فكنت بجازف مجازفة كبيرة واسيبها بلايام احيانا كانت بتصيب واحيانا كانت بتخيب

tictok
07-11-2012, 09:58
انا خسرت أكثر من حساب ولكن كلها حسابات بأموال بسيطة لا تتحمل المتاجرة لذلك خسرتها رغم كنت أحيانا كثير أربح منها لكن الشىء الهام هو أن يكون رأس مالك يتحمل الخسارة لكي تعوضها ورغم ذلك أعتبر نفسي كسبت منها خبرة تزيد قيمتها عن ما خسرته لذلك أنا كسبان المهم القادم يكون أفضل

Dentist Ahmed
07-11-2012, 11:09
انا ما زلت مبتدئ فى مجال الفوركس ولم ابدأ عمليه التجاره الحقيقيه بعد
فما زلت اعمل على حسابى التجريبى واتمنى العمل على الحساب الحقيقى عاجلا

dodovedo
07-11-2012, 11:21
اخى الكريم
انا خسرت حسابين بس كانوا صغيرين
وبدات من البونص اللى اخدته من المنتدى وربنا يسهل ويكرمنا
تقيل مرورى

Mohamed90
07-11-2012, 12:46
لم اربح ومازالت اخسر ولكن سبب خسارتي هو ان حساباتى بتكون صغيرة
انا خسرت تلات حسابات حتى الان فى مدة حوالى سنتين

السلام عليكم اخي العزيز الله يعوض عليك خسارتك و ان شاء الله تجارة مربحة
المهم ليس عيب نخسر هذا ورد جدا في بدايتنا و لكن الاهم نتعلم من خسارتنا و محاول تفادي اسباب التي تؤدي الى الخسارة

magic777
07-11-2012, 20:01
انا خسرت أكثر من حساب ولكن كلها حسابات بأموال بسيطة لا تتحمل المتاجرة لذلك خسرتها رغم كنت أحيانا كثير أربح منها لكن الشىء الهام هو أن يكون رأس مالك يتحمل الخسارة لكي تعوضها ورغم ذلك أعتبر نفسي كسبت منها خبرة تزيد قيمتها عن ما خسرته لذلك أنا كسبان المهم القادم يكون أفضل

نفس تجربتي برده انا خسرت حوالي 700 دولار بس كانوا على حسابات متفرقه وعلشان كده اتعلمت ان الحساب الصغير
مصيره المرجنه في النهايه واني علشان انجح لابد ان يكون ليا راس مال كبير

hesham itch
07-13-2012, 12:09
لم ادخل بحساب حقيقى فى الفوركس حتى الان واحاول ان اتعلم على حساب
تجريبى حتى اتجنب الخسائر الحقيقية حتى لا اكره هذا المجال وابتعد عنه

ahmed
07-13-2012, 12:12
تقريبا خسرت حوالى 6 حسابات
او اكثر لا اتذكر جيدا كم العدد بالضبط ولكن يجب علينا
جميعا ان ندفع ضريبه التعليم او مصاريفه

Mohamed90
07-13-2012, 14:48
لم ادخل بحساب حقيقى فى الفوركس حتى الان واحاول ان اتعلم على حساب
تجريبى حتى اتجنب الخسائر الحقيقية حتى لا اكره هذا المجال وابتعد عنه

السلام عليكم انا لم اتعرض للخسارة حساب الا وحد صغير كان فيه 30 دولار
و بحول الله هذا الحساب البونص ثاني حساب حقيقي لي و ان شاء الله احقق منه الربح

amrmorasamir
07-13-2012, 14:50
انا حسابات البونص تكون بحسابات صغيره وايضا اتداول عليها بمخاطره عاليه عشان كده كنت بخسرها لكن الحسابات الحقيقيه خسرت حسابين فقط

Rami
07-13-2012, 14:50
المهم هى ما بعد الخسارة فالكل يخسر فى البداية
لكن المهم اخذ العبرة من الخسائر
بارك الله فى جهودكم الكريمة

aminos
07-13-2012, 14:52
السلام عليكم
تعرضت للخسارة من قبل و الحساب كان به 100 دولار
و لكن الحمد لله و بونص المنتدى تاني حساب لي و أتمنى التوفيق من الله

jamalsale
07-13-2012, 14:53
أنا خسرت حسابين
و مند خسارتي التانية لم أتاجر في حساب حقيقي

BRUFEN
07-13-2012, 14:56
أنا خسرت كثيرررررررر لمدة 5 سنوات ولكن لم أربح حتى الآن
ولكن الله كريم وهذا انا كل يوم احاول وأتعلم حتى أستطيع بإذن الله إرجاع ما خسرت وأربح بإذن الله

mohamed 300
07-13-2012, 14:58
من المؤكد ان اى تاجر يخسر حسابات كثيره فى البدايه ,ولكن بعد ذلك يبدا فى التعلم والخبرات والثقافه والعلم الذى يؤهله ليحلفظ على الحساب ,بل ويكون الارباح هى الشئ الاكثير على الحساب

wazwaz
07-13-2012, 15:15
أنا عندما دخلت الفوركس لم تكن هناك بونصات مثل هذه لهذا دخلت بأموالي ! والأسوء أنني كنت أقترض المال لكي أتداول وعن تجربة يا إخواني إذا أردت الربح في الفوركس يجب أن يكون المال مالك أنت لأنني كلما كنت أدخل وطبعا بقليل من الخبرة أخسر كل المال وأعود من جديد وفي بعض الأحيان أربح وعندما أخسر أجد نفسي خسرت أكثر مما ربحت لهذا بدأت أتعلم والحمد لله زادت الخبرة وعند ظهور البونصات هذه أحاول دائما أن أكون متواجدا وأحصل على بونص وأتداول به ولا يهمني إذا خسرته لأنني أدفع مقابله بردودي !! مع تمنياتي لجميع الإخوة بالنجاح والربح الوفير والحلال الطيب بإذن الله

Desperate
07-13-2012, 15:35
والله لغاية دلوقتى خسران 3 حسابات بالظبط بس قدرت اعرف مشكلتى فين
وحطيت خطة امشى عليها عشان اقدر اربح بعد كده وبإن الله خلال شهرين اتوقع
ربح جيد ولاول مرة لى فى الفوركس

osama00971
07-13-2012, 16:17
بمشيئة الله لم واتمنى ان لم اخسر لاني اتاجر ب5 %من الحساب
او 10% في كل الصفقات واتبع التوصيات جيدا
وربنا يكرمك اخي

swingawy
07-13-2012, 16:19
انا خسرت 3 حسابات
واحد 250
وواحد 250
وواحد 500 دولار

ييعنى كل الخسائر 1000 دولار
وبعد كل هذا ربحت بمكسب 1000 دولار من حساب بونص

a5rzamn
07-13-2012, 16:19
خسرت اكثر من 15 حساب واخر حساب بدأت اكون ربح مقبول

الله يستر ما اخسرهن بصفقه وحده

هههههههههه

naitsi
07-13-2012, 20:18
السلام عليكم
خسارة الحسابات شيء ليس بجديد على المتاجر المبتدىء و دلك ناتج عن التسرع و عدم فهم اساليب المتاجرة الصحيحة و كدى
عدم وضع استراتيجيات للعمل و ادارة راس مال جيدة

HUSSENEY
07-13-2012, 21:57
اى متاجر يبداء فى هذا السوق
يجب ان يخسر اول حسابتوا
حتى يتعلم ان الحلم الذى يحلم بية من الصعب تحقيقوا
ويبداء بفهم المنطقى للسوق

swingawy
07-13-2012, 22:02
ماتعتبرش حسابات اتمرجنت اصلا لانها كده كده هتتمرجن لان حسابات زي دي مش بتستحمل

sami
07-13-2012, 22:03
خسرت اكثر من 15 حساب واخر حساب بدأت اكون ربح مقبول

الله يستر ما اخسرهن بصفقه وحده

هههههههههه

خسارة ١٥ حساب ليس بالأمر الهين أخي الكريم،و كما ذكرت أنك تخاف من خسارة حسابك الآن بصفقة
واحدة هذا يعني أن تتبع نسبة مخاطرة عالية،حاول أن تلتزم بإدارة مال صارمة و ستكون من الرابحين
بإذن الله

mido
07-13-2012, 22:03
تقبل مروري ولك فائق احترامي

swingawy
07-13-2012, 22:25
تعرضت مرتين لخسارة الحساب بالكامل
وللاسف لم يكونوا حسابات بونص
بل كانت اموال خاصه بي
ولكن لا انكر اني تعلمت من هذه الخسائر جيدا
اهم شيء الالتزام بادارة راس المال وعدم الطمع والالتزام باستراتيجيه معينه

فقط ال3 اشياء السابقين سر النجاح في الفوركس

forex4ever
07-13-2012, 22:28
انا من كتر الحسابات التي خسرتها لم اعد اتذكر في الحقيقة انا استمريت في الخسارة لمدة سنه كاملة اودع واخسر اودع واخسر وهذه السنه كانت بعد سنه سابقة كنت اتدرب فيها على الحساب التجريبي
وبعد سنتين من التدريب والخسائر استطعت بفضل الله ان احافظ على حسابي ال 1600 دولار لمدة 5 سنوات قبل ان اخسره بسبب اكسبرت فاشل من 6 شهور تقريبا

عزبز 18
07-13-2012, 22:29
هاها نا خسرت حساب فقط كان فيه 50 دولار بونص ربحت منه 15 دولار و سحبتهم لاني اعلم
اني ساخسر لا محالة بسبب عدم الخبرة و الحمد لله الان بعد عدة تجارب خاسرة اصبحت ادير راس مالي جيدا

Noah
07-13-2012, 22:36
مش متذكر ولكن هما كتير انا من ساعة ما دخلت الفوركس مفيش ولا حساب بيعمكر معايا اطلاقا ولكن يوجد بعض الحسابات التى عمرت معى بعض الشئ ولكنى سرعان ما مرجنتها هخهههه والحمد لله واتمنى من الله التوفيق لى فى التداول وللجميع

ehab
07-14-2012, 05:35
لا برصرحه انا لسة مخسرتش من الفوركس خالص ويارب ميجيب خسارة
لانى لسة جدبد وبقول يارب ميبئا فية خساره بس ده شئ لابد منه

top2milan
07-14-2012, 05:39
والله فوق الخمس او ست حسابات طبعا كلهم بونص لاني كنت لسه مبتدأ وبخسر بس
بس حاليا الحمدلله بدأنا نكسب

tictok
07-14-2012, 11:07
انا خسرت حسابين لكن بمبالغ بسيطة رغم أني أثناء تجارتي على الفوركس كسبت أكثر من مرة ولكن لو أحول مكسب لحساب أخر وفي النهاية خسرت الحساب

younesjoe
07-14-2012, 12:55
خسرة حسابين في الفوركس لاكن بعد ان ربحت العديد من الاموال المشكل اني كنت اتاجر بحساب صغير و السحب يكون متقارب مع الرصيد سحبت حوالي اربع مرات بعدها خسرة الحساب لاكن بالنسبة لي في المجموع يعد ربح و ليس خسارة

Mohamed90
07-14-2012, 13:35
خسرة حسابين في الفوركس لاكن بعد ان ربحت العديد من الاموال المشكل اني كنت اتاجر بحساب صغير و السحب يكون متقارب مع الرصيد سحبت حوالي اربع مرات بعدها خسرة الحساب لاكن بالنسبة لي في المجموع يعد ربح و ليس خسارة

السلام عليكم انا صراحة خسرت حساب واحد فقط و لم ياثر علي ابدا
لان حجمه صغير و من ذلك تعلمنا كثير من الامور الاخرى

waleed adel
07-15-2012, 18:33
المهم هنا ليست الخساره فالكل لابد وان يخسر فى البدايه و لكن الاهم نتعلم من خسارتنا
و محاولة تفادي اسباب التي تؤدي الى الخسارة

m_fekry
07-15-2012, 18:43
الكتير من الأعضاء اللى ردوا على السؤال ده قالوا انهم خسروا حسابات ورصيد كتير وده بسبب الطمع او التسرع وانا ان شاء الله احاول تجنب هذه الخسائر واتجه الى التدريب كثيرا قبل البدء فى التداول

king
07-15-2012, 18:51
فى البدايه خسرت تلات حسابات حتى اصبحة مهارتى اعلى فى السوق ونجحة وحققة ارباح جيده من السوق فى حسابات اخرى ويجب ان تكون البدايه صعبه لجميع التجار عند البدايه ولكن معا الخبره الامر يصبح اسهل

HOUSAMMI
07-15-2012, 18:57
مازلت فى البداية
بس بعتمد على التوصيات
وماتعلمته
حققت ربح كويس اوى اوى
وفجاة بطبق استراتيدجية جيديدة خسرت 70% من الحساب

Noah
07-15-2012, 20:58
لا اتذكر ولكنا لكثير منا لبونصات قد خسرتها سواء كبيرة او صغيرة ولكن هذه البونصات تم خسارتها بسبب انى اعمل فى البونص على نسبة مخاطر عالية جدا وهذه النسبةا لعالية تجعلنى اخسير الاموال سريعا

y4x
07-15-2012, 21:13

يوفق الجميع

عقبال عندنا انا لسة جديدة

واتمنى من الله اتعلم صح

بس طبعا لسة عليا كتير اوى

delpi
07-15-2012, 21:24
انا شخصيا خسرة عدة مرات لان التداول في الفوركس مكسب وخسارة وكي تصل الي الهدف يجب عليك لن تمر بهذا الطريق انا لا اتذكر كم خسرة من حساب ولكن اتذكر ماهي الاخطاء التي ارتكبتها لكي اخسر وانا اعمل علي اصلاحها ان شاء الله

aminos
07-15-2012, 21:29
السلام عليكم
خسرت واحد بقيمة 100 دولار
لكني تعلمت من تلك الخسارة العديد من الأشياء و الحمد لله على كل حال

waleed adel
07-17-2012, 16:55
انا عن نفسى خسرت حساب ب 250 دولار بجانب الارباح الموجوده فيه
بسبب ازمة اليورو

midoali
07-17-2012, 17:12
انا لسه مخسرتش حاجه بس علي وشك اخسر الحساب وقربت جدا اني اخسر الحساب طبعا هو فيه
بونص المنتدي ال3 دولار او صفقتين عملو ل10 سنت وبعدين خسرت دولار وشويه سنتات

zahran
07-17-2012, 17:14
السلام عليكم

بص يا باشا انا هنصحك نصيحه وخد منى بجد لان دا اللى هيكسبك فى الفوركس
انا كنت زيك كدا بالظبط وخسرت حسابات كتير برضه لغايت لما عرفت انا ليه بخسر وبطلته الحمد لله
اللى بيخسر الواحد اكتر من مره هى ان انت مبتتعلمش من المره الاولى اللى خسرت فيها ..
لازم اولا تحط خطه تمشى عليها واللى هيكسبك بقى بجد هو الالتزام بالخطه دى
واهم حاجه يا باشا اداره راس المال الجيده وعدم الطمع

BiG MoNeY
07-17-2012, 17:17
هه لاتدكرني اخي بتلك الايام عندما كنت مبتدأ في الفوركس فقد خسرت اكتر من حساب بسبب امور تافهمة منهى عدم الاهتمام بالاخبار والكتير من اساسيات الفوركس لكن الان والخمد الله نجحت في الحصول على استتراتجية تمكنني من المحافظة على حسابي ان شاء الله بدون خسارة الكتير وانا اتمنى برجوع تلك الايام لانها تساعدك على التعلم وكسب الكتير من المهارات العالية في الفوركس وبالتوفيق لك المبتدئين في كسب اتراتجيتهم الخاصة

goold
07-17-2012, 17:21
يااااه لازم تفكرنى يا جميل
اتمرجنت 3مرات
دى الحسابات الحقيقيه الى انا ممولها
ام بقى حسبات البونص فكنت اتعامل معاها ياما ادبل الحساب يا اما اخسره

sara123
07-17-2012, 17:21
أنا خسرت حساب واحد بس لما كنت مبتدئة والحمد لله مكنش فيه كتير يعني ,, لكن دلوقتي بفضل الله مستوايا اتحسن كتير وبقيت شبه تاجرة ممتازة في الفوركس والحمد لله .

Aker001
07-17-2012, 17:29
أنا لم أبدأ و حين البدأ فلن أتوقف لأنها كبرت في راسي و هو هدف يستحق التعب للحصول عليه

msh4egy
07-18-2012, 03:40
طبعا اكيد كل واحد لازم يخسر
وانا شخصيا خسران حسابين 100 دولار قبل كده
بس ان شاء الله هعوضهم الفترة اللى جاية
اليورو بس يتظبط كده

HUSSENEY
07-18-2012, 07:11
ان الخسارة فى الفوركس متوقعة ولكن يجب ان تفكر لماذا خسرت لكى تستطيع الربح بعد فترة

زيزو
07-18-2012, 23:10
انا لسه في التجريبي ولسه
مفتحتش حسابات ومنتظرين يكون حسابنا الاول هو البونص
وربنا يكرم الجميع ويبعد عنا الخسائر
امين

ehab
07-20-2012, 16:39
خسرت تقريبا حسابين وكان الى فيهم بونص وبطلت الفوركس لفترة وبعد كده رجعت تانى والحمد لله دلوقتى
ماشى كويس ومستنى البونص بتاع المنتدى هنا وازود راس مالى

bilalo200
07-20-2012, 16:42
السلام عليكم
اعتقد ان كل شخص لابد ان يخصر قبل البدئ في الربح اما بالنسبة لي فد خسرة الكتير

spiderxp
07-20-2012, 18:56
انا برضه خسرت كتييير ومازلت والله , واصلا طريق الربح لازم يقابله خساره عشان المهارة

hossam eldeen mohamed
07-20-2012, 18:58
السلام عليكم
انا لم اخسر شيء ولم اكسب شيء لأنني لحد الان لم اقم بالتداول
وبالتوفيق للجميع

havic
07-20-2012, 19:09
الخسارة هي جزء من الفوركس ، و انا خسرت مئات المرات
لكن في الاخر استفدت من كل خسارة و استطعت تعويض جزء منها في الشهور الماضية

al7oot
07-20-2012, 19:38

يوفق الجميع

اها تقريبا انا مثلك أخي لم اخسر شيء والحمد لله
اهم حاجة انك تدرب ع الحساب التجريبي كويس عشان تدخل عالحقيقي وانت جاهز وتربح بإذن الله

egypt2012
07-20-2012, 19:40
انا على مدار سنتين كنت اخسر و لكن الان و بعد ان اكتسبت خبرة لا بأس بها بقلل خسائرى و قربت على تحقيق ارباح

ehab
07-23-2012, 14:09
السلام عليكم

خسارة الحسابات شيء ليس بجديد على المتاجر المبتدىء و دلك ناتج عن التسرع و عدم فهم اساليب المتاجرة الصحيحة و كدى عدم وضع استراتيجيات للعمل و ادارة راس مال جيدة

تمام التسرع سبب اساسى وكبير جدا فى الخسارة بالاضافة للطمع
والمجازفة زيادة عن اللازم دى من المخاطر الكبيرة

DZforex
07-23-2012, 14:49
صراحة لم اخسر اي حساب لحد الساعة باذن الله

المهم التدريب التدريب حتى لا تخسر حساباتك

msh3egy
07-23-2012, 16:40
ان شاء الله الربح جاى لك قدام اما عنى فانا لم اخسر ولم اربح لانى لسه مبداتش تجاره وهتكون اول تجاره

ehab
07-25-2012, 06:23
فى البدايه خسرت تلات حسابات حتى اصبحة مهارتى اعلى فى السوق ونجحة وحققة ارباح جيده من السوق فى حسابات اخرى ويجب ان تكون البدايه صعبه لجميع التجار عند البدايه ولكن معا الخبره الامر يصبح اسهل

ربنا يعوض عليك بس الاهم من انك خسرت المهم تكون اتعلميت من خسارتك
دى عشان تعرف تتعامل مرة تانية وتكسب وربنا يوفقك وتقبل مرورى

cash maker
07-25-2012, 07:33
انا خسرت حسابين فى الفوركس فى البداية لكن مع كل خسارة تزداد الخبرة فى اتمام الصفقات وبالتالى يمكن تعويض الخسارة فى الحسابات
والحقيقة ان الخسارة امر طبيعى فى سوق العملات اذا لم تتجاوز المعدل العادى حيث لايوجد من يحقق ربح بنسبة 100% .

msh3egy
07-28-2012, 05:48

tictok
07-28-2012, 14:15
انا خسرت حسابين ولكنهم كانوا بمبالغ صغيرة نسبياً ولكني تعلمت منهم الكثير في التاجرة
وهذا هو المكسب الحقيقي الذي يفوق ما خسرت بكثير

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 15:23
انا الان لازلت اتدرب على الديمو
ولم اخسر اى شئ او اربح اى شئ
ربما فى المستقبل تحدث الخسارة !
ربنا يستر

kanzsea
07-29-2012, 01:27
انا خسرت حسلبات كثيرة اكثرها الحمد الله كانت حسابات بونص ام مالى الشخصى فخسرت حسابين بس ادى الواحد اتعلم واصبح يطلع ربح كويس

zizo_a_86
07-29-2012, 01:30
انا لسة فى البداية لا كسبت ولا خسرت كل الشغل كان على الديمو وماذلت ابحث عن خبرات من اجل تجنب الخسارة

magic777
07-29-2012, 02:14
انا خسرت حسلبات كثيرة اكثرها الحمد الله كانت حسابات بونص ام مالى الشخصى فخسرت حسابين بس ادى الواحد اتعلم واصبح يطلع ربح كويس

هو فعلا اخي مش مهم خسرت قد ايه المهم انك ماتكونش خسرت فلوس ووقت وجهد كمان وعديت الخساره دي من غير ما تتعلم حاجه جديده منها
هنا فعلا تكون خساره حقيقيه ليك لكن غير كده عادي طالما استفدت من الخساره دي بمعلومه جديده

sunlight
07-29-2012, 02:19
اعتقد ان الخساره ليست عيبا لاننا كلنا بنستفيد منها وبنطلع باشياء تفيدنا واصلا انا اعتقد ان الخساره دا شىء طبيعى وممكن ان احنا نعوضه تانى بسهوله ولكن الاهم نتعلم منه جيدا

uventene
07-29-2012, 08:44
انا لحد لا خسرت ولا كسبت وان شاء الله هخسر قليل واكسب كثير بعد كده واتمني ان اكون موفق في هذا المجال من العمل

Tips™
07-29-2012, 08:58
كتيييييييييير يكييييد 100% كتييييير
انا لسه فى اول الطريق اهو ^_^ الحمد لله بردو على
كل شئ و رمضان كريم

madoxegy
07-29-2012, 09:59

2x1
07-29-2012, 10:02
اتمني انة ميحصلش معايا واخسر حسابي وان شاء الله طول ما في العزيمة هتوفق فالني احقق اللي بتمناة

heropero
07-29-2012, 11:15
السلام عليكم

انا خسرت ايضا خسرت 6 حسابات فى الفوركس لشركات متعددة
اما الان انا شغال وعندى 5 حسابات فى شركات مختلفة والحمد لله اصبحت الارباح اكثر من الخساير والحمدلله

ameer
07-29-2012, 14:04
والله اخي انا لسة خسران ولاكن لا اريج ابدا ان اذكر هذا الرقم لانة يؤلمني ولاكن انشاء الله اربح

dollyabdallah
07-29-2012, 14:43

deadlyfox
07-29-2012, 14:51
انا الى الان لم اخسر سوى حساب واحد فقط لكن بعد ماحققت منه مكسب 100% و
ان شاء الله مايحصلش اى خسائر تانيه وبإذن الله تعالى يكون اللى جاى فى الفوركس افضل وافضل

forexawy
07-29-2012, 15:10
اغلب الناس بتخسر من حسابين لتلاته
وده طبعا علشان تاخد خبرة السوق وتتعلم

zahran
07-29-2012, 15:59
اتعرفوا لماذا الخساره المتكرره فى هذا السوق اللعين ؟ هذا السوق اللعين يلعب معك لعبه عاطفيه هى التى تجعلك تخسر اولا واخيرا
واللعبه العاطفيه والنفسيه هذه هى التى يلعبها مع الطماعين ويكونوا صيده حلوه اوى للى بيطمع فعلا وبيدخل بجزء كبير فى الصفقه الوحده

HARRY POTTEER
07-29-2012, 16:03
انا خسرت حساب به 68 دولار و كنت اتاجر في الدهب
و ارتد السعر عليا و اتقفلت الصفقة لوحدها و رجعت الى الصفر

remo
07-29-2012, 17:14
اما الان انا شغال وعندى 5 حسابات فى شركات مختلفة والحمد لله اصبحت الارباح اكثر من الخساير والحمدلله

انا عن نفسى خسرت اكتر من 5 حسابات بس كانت بمبالغلا تتعدى ال 100 دولا بس كنت بتعلم بيهم دلوقتى انا معايا حسابيين اكبر واحد فيهم فى 161 دولار وربنا يستر

maged
07-29-2012, 17:38
انا خسرت تقريبا 4 حسابات ولكن بفضل الله
معظمهم بوانص انا اودعت 100 دولار وسحبت 50
واتاجر الان علي حسابات ب 200 دولار
بس

nour7
07-29-2012, 17:41
أنا خسرت حسابين لكني لست نادما
لأنني تعلمت من خلالهما أشياء كثيرة
خاصة وأن هذين الحسابين كانا في بداية المشوار

sunlight
07-29-2012, 17:45
الحمد لله خسرت حساي واحد وان شاء الله الهاعوضه لان المبلغ كان صغير جدا حوالى 50 دولار ولكنى الان ناوى اعوضه بعون الله
ولكنى يجب ان ادرس كويس واتعلم لانى ما زلت فى بدايه المشوار

magic777
07-29-2012, 22:50
اتعرفوا لماذا الخساره المتكرره فى هذا السوق اللعين ؟ هذا السوق اللعين يلعب معك لعبه عاطفيه هى التى تجعلك تخسر اولا واخيرا
واللعبه العاطفيه والنفسيه هذه هى التى يلعبها مع الطماعين ويكونوا صيده حلوه اوى للى بيطمع فعلا وبيدخل بجزء كبير فى الصفقه الوحده

بالضبط اخي المجال ده كله اغراءات مبيقدرش يتحملها المتاجريين كتير وبيقعوا تحت تأثيرها من وقت للتاني
وعلشان كده بيخسروا انما لو قدروا فعلا يتبعوا القواعد ويلتزموا بخطه اداره راس مال سليمه
الارباح هيا اللي هتكون من نصيبهم اكتر من الخسائر

zizo_a_86
07-29-2012, 23:12
ربنا يعوض خسارتك بمكسب كبير وبالنسبة لى لم احقق خسائر او ارباح حقيقية لان الحساب ديمو

kero
07-29-2012, 23:21
بس
200 دولار كويسين اخى مدام مفيش اى خسارة
مش مهم الربح يبقى كبير وبما انك بتقدر تحافظ على راس المال اربط المنتدى بحسابك الا بتودع فيه بحيث يبقى معاك راس مال كويس

Aker001
07-29-2012, 23:23
ان شاء الله هخسر قليل واكسب كثير بعد كده واتمني ان
اكون موفق في هذا المجال من العمل

hesham1046
07-29-2012, 23:23
انا ولا مة خسرت حساب الحمد الله لغاية دلوقتى الحمد الله

i5land_man
07-29-2012, 23:24
بس
ما شاء الله تبارك الله معدل متميز يا اخي
واتمنالك مزيد من التوفيق وربنا يبعد عننا المارجن كول اللعين

himaalex84
07-29-2012, 23:26
و الله الواحد مش متذكر خسر كام حساب بس فى المجمل حتى مع الخسارة الواحد بيتعلم لية خسر و الحمد لله بتتعلم كل يوم جديد فى الفوركس
بالتوفيق للكل فى هذة المحال و نصيحة الالتزام و الصبر فى الفوركس حتى تنجح

madoxegy
07-29-2012, 23:31
هو بالنسبة لخسارة الحسابات فانا كثيرا ماكنت اتعامل مع حسابات صغيرة بمخاطرة غالية وغالبا بيبقى فول مارجن فاكيد تعرضت لخسارة حسابات كثيرة لكنى لااعتبرها خسارة لأنها كانت بالنسبة ليا طريقة عمل

alkatom
07-29-2012, 23:54
الحمد لله والشكر لله خسرت الكثير من الحسابات حتى اكتسبت مناعة بحيث أن الخسارة لا تؤثر في
بشكل كبير وبفضل الله لازلت أقف في هذا السوق

kingman
07-30-2012, 01:13
الحمد لله خسرت حساي واحد وان شاء الله الهاعوضه لان المبلغ كان صغير جدا حوالى 50 دولار ولكنى الان ناوى اعوضه بعون الله
ولكنى يجب ان ادرس كويس واتعلم لانى ما زلت فى بدايه المشوار

ان شءا الله نقدر كلنا نلتزم بادارة راس المال لأن كما هو واضح فى هذا السوق التحركات سريعة ومتقلبة بسبب الأزمات الاقتصادية التى تحيط بالعالم وربنا يوفق الجميع

hadeer hamdy
07-30-2012, 01:15
يارب ان شاء الله مش اخسر حاجه لسه
مش جربت اكسب او اخسر بصراحه لانى جديده

asmoshaa2012
07-30-2012, 01:18
لماذا يا اخى نتسرع فى الخسارة ولماذا تعتبر ان هذا شئ طبيعى كلنا يعلم ان الخسارة فعلا شئ طبيعى فى الفوركس ولكن ليست خسارة الحساب كاملا وبل حسابات اخرى كثيرة لماذا مثل هذا الاهدار علينا الانتباه الى التجربة على الحساب التجريبى والعمل الجاد على الحساب الحقيقى

tifanytomato
07-30-2012, 01:30
انا خسرت اربع حسابات فى خلال سنة اول ما عرفت الفوركس وبعدة كدة اقعد سنتين اتابع استراتجية على الديمو وربنا كرم بعد كدة بس اللى عايز اقولة ادى نفسك فرصة تتعلم وتتدرب وتتكتسب خبرات من التداول الديمو وتحط ايدك على عيوب الطريقة ونقط ضعفها وتحاول تطورها

master_egypt
07-30-2012, 01:30
انا عن نفسى خسرت كتير
بس الحمد الله بعوضة بالمكسب ومش ع طول مكسب ولا ع طووول خسارة

dentist
07-30-2012, 14:08
انا عن نفسي مخسرتش كتير وكان كل بونص
وبتمني اني اكتسب الخبره اللي تخلييني اقلل الخساره ع الاخر

mohamed1happy
07-30-2012, 14:23
أنا خسرت في حدود 3 حسابات ولكني بعدها الحمد لله بدأت
أربح وكمان مع حساب البونص ده الواحد ناوي يكسب أكتر

gamal
07-30-2012, 14:43
هو الخسارة بتاثر بس المفيد اننا نتعلمها علشان منخطاش فيها تانى
اهم حاجة التدرب على الحساب التجريبى وانشاء الله مفيش حد يخسر

ايه الجديد
07-30-2012, 17:25
حاليا بالفعل خسرت كتير ولكن فى حساب وااحد
اتمنى التعويض ببونص المنتدى ان شاء الله
بالتوفيق للجميع

magic777
07-30-2012, 17:39
ان شءا الله نقدر كلنا نلتزم بادارة راس المال لأن كما هو واضح فى هذا السوق التحركات سريعة ومتقلبة بسبب الأزمات الاقتصادية التى تحيط بالعالم وربنا يوفق الجميع

وكترت اوي الحركات دي السنه دي ولو شوفت حركه السوق من تلات سنين بس هتتحسر على حالنا زمان كان ممكن تحقق الربح بسهوله من مجرد
تحليل فني للسعر بسيط ولكن حاليا صعب اوي انك حتى تعرف الاتجاه ولو بنسبه 50 في الميه وتقول انا واثق من الاتجاه ده

power8
07-30-2012, 17:44
انا خسرت الكثير من الحسابات لانني في هذا المجال من 3سنوات
حتى هذه السنة بدأت احس ببعض التطور والنجاح

spectra4
08-05-2012, 14:51
انا لسه لغاية دلوقتى مخسرتش حاجة لانى فى مرحلة
تجميع البونص وبعد ذلك ان شاء الله ابقى اتداول

SlaiteR
08-05-2012, 16:18
السلام عليكم

ولله الحمد

حسابين تمرجنوا

واحاول اقلل من الخسائر

mohamed eldamnhorey
08-05-2012, 16:29
انا لسه لغاية دلوقتى مخسرتش حاجة لانى فى مرحلة
تجميع البونص وبعد ذلك ان شاء الله ابقى اتداول

ممتاز اخى كريم

حاول ان لا تخسر شئ ولكن فى البدايه اقضى وقتك فى التعلم وقراءة الكتب والاستماع الى الفيديوهات

marou49
08-05-2012, 16:34
السلام عليكم
أنا لحد الأن في المرحله الأولى و خطتي الأن أن أجمع البونص في أقرب وقت + التعلم و التطبيق على حساب تجريبي
و بعدهاا ان شاء الله اتداول على حساب حقيقي

perdromen
08-08-2012, 04:25
موضوع حسن
و من هذه الخاسير التي كتبها الاعضاء انا ققرت ان شاء الله اني اتدرب على الحساب التجريبي لشهر
بموازاة جمع البونص من المنتدى
و يكون خير ان شاء الله تعالى
موفقين شباب

hend
08-08-2012, 16:53
ولا حاجة انا لسة متعرفه على الفوركس مبقاليش كتير ومعملتش حسابات
خالص واهو بتعلم ونعمل وبونص اشتغل بية وربنا يسهل بئا

yusef2011
08-08-2012, 17:04

يوفق الجميع

الله يوفقك اخي .. دايما مثل ما اقول للجميع ومثل ماسوي الحساب التجريبي مفيد جدا

وعدم الدخول بدون خبره او استراتيجه راح تخسر كثــير وراح تحطم بسبب الفوركس

ebtehag
08-15-2012, 12:52
اخى قول كم خسرت من حسابات فى الفوركس لانك هتلاقى الجميع هنا خسر اكتر من حساب فى الفوركس ودا طبيعى بالنسبه للمبتداين وعديمى الخبره فى السوق وحصل لكل الناس لكن ماذا بعد خسارة الحساب اكيد لازم تشوف خسرت ليه وتتفادى الاخطاء اللى وقعت فيها ودا بالخبره يجى

Zogota
08-15-2012, 13:02
ههههههه كتير والله
بس كلها حسابات صغيرة في حسابين كان المبلغ كبير شوية
بس انا ممكن تصل خسارتي من الفوركس ال 5 الاف دولار مثلا في كل الحسابات
بس كسبت يعني مخسرتش بس
بس الخسارة اكبر من المكسب ويارب يعوضني عن خسائري خير

Mohib_El_Hikma
08-15-2012, 15:21
الحمد لله اني لم اخسر شيئا لانني ببساطة مازلت مستجدا في عالم الفوركس ولا يمكنني القول اني اخسر وقتي ايضا في محاولة التعرف عليه والتمرس فيه واكتساب خبرات ومعلومات مهمة تساعدني في ابرام صفقات مربحة ان شاء الله

ahrou
08-15-2012, 16:15
انا ما زلت أشتغل في حيابي الأول و ما زلت لم أخسر لحدود الساعة أتمنى أن أكسب و لا أخسر

islam96
08-23-2012, 05:45
أنا لسا جديد ولم أخسر حسابات
وإن شاء الله لا يحدث ذلك
الله يعوضكم جميعاً

silver
08-23-2012, 09:03
صراحة خسرت تقريبا 1500 دولار

والحمدلله استفدنا من اخطانا وان شاء الله لا نكررها مرة اخرة

بالتوفيق لنا ولكم

shahd
08-23-2012, 10:33
يعنى حوالى 2 حساب ولكن كان باداره اشخاص اخرين وخسرت حسابه كله والحساب الاخر جزء منه

waleedkhan
08-23-2012, 10:35
بس بالرغم من الخساير دى انى اكتبسبت مهارات جديدة فى التجارة و اكتسبت بعض الخبرات ايض

hmadi
08-23-2012, 10:40
انا خاسر لحد الان 3 حسابات وان شاء الله في شهر 9 راح احاول ضبط نفسي جيدا وادارة راس مال سليمة ودقيقه جدا حتي لا اخسر من جديد

ROTARY28
08-23-2012, 11:18
السلام عليكم
انا لي ما يقارب السنتين في هذا السوق
وقد خسرت سبعة حسابات صغيرة
وحسابين كبيرين رصيدهما 1000 دولار و8500 دولار

Mohamed90
08-23-2012, 12:54
السلام عليكم اخي انا فقدت فقط 2 حسابين و الحمد لله استفدت كثيرا من تلك التجارب
و انا عندي حساب البونص مزلت محتفظ و محافظ عليه من الشهر الماضي ههه
ان شاء الله يدوم فترة اطول من الحسابين قبله

Houdawik
08-23-2012, 21:53
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
اما بعد؛؛؛
لم اجرب الخسارة لاننى ما زلت مبيتدئ

gogo galal
08-27-2012, 13:07
بالنسبة للخسارة فى الحسابات فانا
اخسر كل شهر على الاقل حساب
المهم انى الواحد يكسب أكتر من الخسارة
وبالتوفيق لكم

abdo-madrid
08-27-2012, 13:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لخسائر أخي الكريم هي ضريبة يؤديهاا كل مبتدئ في مجاال الفوركس،و هي شيء عادي جدا و لا تدل على
يطمح إليه

hebarn
08-27-2012, 13:16
اتا لم اخسر بفضل الله لالتى لسه مبتدئه وربنا ىوفق الجميع بس نصيحتى لكم التانى

mhb2012
08-27-2012, 18:02
صراحه الفوركس يبغى عقل سليم عليك بالتااني وعدم الاستعجال في الصفقات

Mostafa Ragab
08-27-2012, 18:04
أنا لم أخسر في الفوركس لأني في البدايه ولكن الخساره هي سبيل النجاح في البدايه حتى تتعلم من أخطاءك وتكتسب خبره

Ama0200
08-27-2012, 18:22
انا لم اخسر لاني لم
ابدأ بالسوق الحقيقية

و انشاء الله راح ابدأ الشهر القادم

اي مع البونص القادم

daisy
08-27-2012, 18:27
انا كنت شغاله من حوالى 3 سنين ولسه راجعه قريب
الفتره اللى قبل منقطع خسرت فيها الاول
وبعد كدا كسبت مبلغ مناسب للحساب يعنى الحساب كان صغير اصلا فبالتالى الربح كان قليل لكن نسبة الربح المئويه هى اللى كانت كويسه
بعد كدا بسبب مشكله تقنيه خسرت الحساب كله وانسحبت ورجعت من فتره

ahmed samir
08-27-2012, 19:09
انا خسرت مرة حساب وحد ولكم منذة هذة الخسارة لم اتاجر الى بحسب غير حقيقى والافضل عدم التجارة الى بحسب غير حقيقى لضمان المكسب وعدم الخسارة
وان اشاء الله مش هيكون فى خسارة لاى حد

dzabdou
08-28-2012, 00:01
لم أبدأ بعد
لكن أنا أتعلم في التجريبي وأنا خاسر 2 دولار فقط بعد 11 صفقة
و الخسارة كانت في البداية . أما الآن فقد بدأت أربح بعض الشيئ

YASER83
09-06-2012, 14:02
السلام عليكم
انا لي ما يقارب السنتين في هذا السوق
وقد خسرت سبعة حسابات صغيرة
وحسابين كبيرين رصيدهما 1000 دولار و8500 دولار

abdellatif2013
09-06-2012, 16:09
خسرت حساب واحد
لكن مند خسارتي لم أتاجر في حساب حقيقي أخر
و الأن أنا مستعد للمتاجرة و نطلب من الله أن يوفقنا في رأس المال..:)

m.o.b
09-06-2012, 16:44
انا مبتدء لسه اصلا وده اول حساب

بس انا شايف انك لازم تفكر بعد كل خصاره انت ليه بتخصر

وحاول تعوض ان شاء الله

موفق

rock86
09-06-2012, 16:47
السلام عليكم ورحمة الله
وبعد ان لسة مبتديء في عالم الفوركس ولكن من خلال الحساب التجريبي فالخسائر اكثر من الارباح واتمنى ان يكون العكس على الحقيقي
وبالتوفيق للجميع

korsa
09-06-2012, 17:11
لقد ربحت مرة واحدة و خسرت 7 مرات

bony2
09-06-2012, 20:32
السلام عليكم

انا اعتبر خسرت حساب واحد اكتر من مرة بس الحمد لله الواحد مش بيتعلم ببلاش
او الخسارة بتعلم الواحد ازاى مايخسرش تانى بردوة الحمد لله

sahbi20011
09-06-2012, 20:48

lala
09-06-2012, 20:49
انا اسه فى البدايه ومازلت اتعلم حتى الان فى الحساب التجريبى واتمنى من الله ان يوفقنى واستمر حتى
اعمل فى الحساب الحقيقى وارى انه لاداعى للقلق عندما تخسر فى البدايه المهم التعلم من الاخطاء

nemo19
09-06-2012, 21:14

dalia
09-07-2012, 00:44
انا خسرت حسابين وبشتغل حاليا فى التالت
بس الى الان الامور مستقره الى حد ما
ولو نجحت فى اللى بعمله
هعمل ليه موضوع هنا فى المنتدى

djilani
09-07-2012, 00:54
الحمد لله بقالي عامين وأنا أتجر برأس مال صغير ولم أخسر أي حساب
ربحي قليل ولكن الحمد لله

kami1995
09-07-2012, 17:30
السلام عليكم
الخسائر أخي الكريم هي ضريبة يؤديها كل مبتدئ في مجال الفوركس،و هي شيء عادي جدااا و لااا تدل على
الفشل،لأن المبتدئ يفتقد لمجموعة من قواعد التداااول،و مع الخبرة و التعلم المتواصل سيصل حتما إلى ما
يطمح إليه

moody mooda
09-07-2012, 17:33
انا مبتدا لساتي وخسرتا جميع البونص
وهو 3دولار و40 سنت ههههههه
الجايات احسن ان شاء الله

eslam2665
09-07-2012, 19:37
الخسارة ليست عيب ولكن يجب ان نتعلم من اخطانا
والبعد عن الاشياء التى ادت بنا الى هذه الخسارة وعدم فعلها مرة اخرى

abdo-madrid
09-15-2012, 17:41
السلام عليكم الخساااائر أخي الكريم هي ضريبة يؤديهااا كل مبتدئ في مجااال الفوركس،و هي شيء عادي جدا و لا تدل على
يطمح إليه

amr beni ata
09-16-2012, 10:52
انا لم ابدا بعد
لكن الردود بصراح تشير الى احباطي الا يوجد احد يربح
ام ان الجميع مبتدئين و شكرا

elkhawaga
09-16-2012, 10:53

almjhol
09-16-2012, 11:34
طبعا اكيد كل واحد لازم يخسر
وانا شخصيا خسران حسابين 100 دولار قبل كده
بس ان شاء الله هعوضهم الفترة اللى جاية
اليورو بس يتظبط كده

mrhero
09-20-2012, 18:52
ان شاء الله الربح جاى لك قدام اما عنى فانا لم اخسر ولم
اربح لانى لسه مبداتش تجاره وهتكون اول تجاره
لى عند توزيع بونص المنتدى ونقله
للحساب فى انستا ان شاء الله

noureen
09-20-2012, 19:19
انا الحمد لله لم اخسر ولا حساب و لكنى بخسر و بربح داخل الحساب
لانى التزم باداره صارمه لراس المال لا يمكن معها مرجانت الحسابات

kramziie444
09-20-2012, 19:20
السلام عليك اخي الكريم و شكرا على موضوعك الجميل صراحة بالنسبة
لي لم يسبق لي ان خسرت اي حساب و لله الحمد و انصحك بالفوركس كوبي .

naoual
09-20-2012, 19:27
خسرت ما يقارب بونصات بسبب التسرع و الطمع في الربح السريع لكن احمد الله انها كلها بونص و ليست من مالي

و الن ما زلت اتاجر بالبونصات و لن اشحن اي حساب من مالي الخاص الا عندما اتاكد اني اربح اكثر مما اخسره

zubair
09-20-2012, 23:01

يوفق الجميع

keko
09-21-2012, 03:01
انا فعلا بحقق خسائر كثيره جدا بس الحمد لله كلها علىالحساب التجريبى وبحاول بقدرالامكان ان استفيد واتعلم بقى من
اخطائى حتىاخذ الخطوه الايجابيه والعمل على الحساب الحقيقى وربنا يبعدنا عن الخسائر ان شاء الله

mohamed amin
09-21-2012, 05:22
ان اخى العزيز من المبتدئين وحتى الان فى مرحلة جمع البونص
ولم ادخل فى حساب حقيقى اتمنى عدم الخسارة مشكور على السوال

dina
09-21-2012, 05:26
لم اربح ولم اخسر بعد لانى فى البداية
وانا الان اتعلم جيدا واكتسب خبرة من السابقين لكى اتجنب المخاطر والخسارة

smail
09-23-2012, 14:14

magic777
09-23-2012, 16:49

يوفق الجميع

طيب الحمد لله اخي طالما انت ملتزم بالقواعد وعندك حرص على اموالك من غدر السوق ده ان شاء الله
مايكونش فيه خساره بس حاول بعد كده الا يأثر عليك الغرور في يوم من الايام

يوسف سيد السمطي
09-23-2012, 17:08
صراحة لم اخسر اي حساب لحد الساعة باذن الله

المهم التدريب التدريب حتى لا تخسر حساباتك

nabeel_25
09-23-2012, 17:15
انا خسرت البونص الاول من المنتدى
و خسرت 7.5 دولار تقريبا من ايداع شخصي

madoxegy
09-23-2012, 17:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا خسرت 3 حسابات قبل كده

mohamed2010
09-23-2012, 17:27
انا كان اول حساب ليا هذا الشهر وكان ب 33 $ وكسبت
منه 15 $ والحمد لله ثم اتمرجن الحساب

4ex
09-28-2012, 19:34

ebram
09-28-2012, 19:43
الساره والمكسب شي متوقع جدا فالفوركس فلا تجمع الخساره فتتحطم امالك ولا تجمع المكسب فيصيبك الغرور

ادهم
09-28-2012, 20:01
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
مش مهم عدد الحسابات الي انت خسرتها المهم اتعلمت ايه من الخساره وايه هي اسباب الخساره وهل عملت علي تفادي تلك الاسباب
هل وضعت امام اعينك هدف معين من اجل تحقيقه وماذا فعلت لتحقيقه ده هو الاهم

asmaa omar
09-28-2012, 20:45
الحقيقه سؤال زجيه جدا فانا عن نفسى
خسرت ما يزيد عن اربع حسابات حقيقيه ولكنى تعلمت من اخطائى

عبدالعزيز
09-28-2012, 20:54
انا خسرت خسارة قليلةجدا ومحدودة وبعدها ربحت ارباح مقبولة عوضت الخسارة وشكرا

eslam2665
09-29-2012, 01:41
لتجنب الخسارة يجب التعلم من الخسارة والخطأ ومعرفة السبب الذى ادى الى ذلك وعد تكراره نهائيا ويجب التعلم من خسائر الاخرين واثناء التداول علينا البعد عن التسرع والتهور والانفعال واليأس والاستسلام

gigi
09-29-2012, 08:45
انا عن نفسى خسرت حسابات كثيره حوالى
اربعه بالبونص و 3 ايداع بمجموع خساير
حوالى 4 الاف جنيه مصرى والى الان
لم احقق اى ارباح و لكن احاول ان اطور
من ادائى فى الفوركس هذه المره
وبالتوفيق للجميع فى سوق الفوركس

shaimaa1
09-29-2012, 09:11
يوجد كثيرون حققوا خسائر فى الفوركس ولكن ليس الجميع يتعلم من الخساره بل الخاسرون كثيرون

sharif4
09-29-2012, 09:15
ماكنت اتعامل مع حسابات صغيرة بمخاطرة غالية وغالبا بيبقى فول مارجن فاكيد تعرضت لخسارة حسابات كثيرة لكنى لااعتبرها خسارة لأنها كانت بالنسبة ليا طريقة عملبرضو اعدت اخسر كتيير فى الاول و كان كله بونص تقريبا كنت تايه طبعا و طمعان فى المكسب و كنت بتسرع فى الصفقات

ehap
09-29-2012, 11:45

MAGDY
09-29-2012, 11:47
الخسارة أمر وارد ومحتمل حدوثه .. مافيش مشاكل
خسرت حسابين وحساب ثالث
مش كفاية ؟؟؟
تحياتى

bilalkaz
09-29-2012, 12:17
يبدو انك دخلت في سوق الفوركس الحقيقية بسرعة
عن نفسي ان خاسر حسابين ومنتظر الربح ان شاء الله

hotimah
09-29-2012, 13:48
مثال على تاجر منضبط، وبالتالي فإن الربح هو نتيجة للانضباط. انه لا يعيش في المتاجرة في الفوركس أمر سهل، حتى أن يكون لها دين مئات الملايين من الدولارات، ومطاردة من قبل جامعي. لكنه كان قادرا على الارتفاع من الشدائد. بحيث ما يميز أولئك الذين ينجحون والذين لا ينجحون. نأمل انه هادئ في الطبيعة هناك ... آمين

mouwal555
09-29-2012, 13:50
السلام عليك اخي العزيز
انا لم اخسر اي حساب لحد الأن لأني مازل في طور التعلم
في الحساب التجربي لك ارجو عن بدء التداول الحقيق ان لا أخسر اي حساب

محمد البنا
09-29-2012, 14:06
شخصيا خسرت رأس مالي وما ربحته في الفوركس ثلاث مرات، حتى بدأت تتضح الصورة أمامي تدريجيا وهذا ناتج عن أني لم أستعد جيدا للتداول، فقد بدأت بفتح الحساب الحقيقي مباشرة، وبدأت التداول قبل أن أتعلم عن أساسيات الفوركس، وبعد ذلك فتحت حساب تجريبي تعلمت فيه الكثير ومازلت أتعلم الجديد كل يوم وأحقق المكاسب باستمرار.

lecoq6
09-29-2012, 16:43
بالنسبة لي انا خسرت الكثير من حسابات البونص ، لانني كنت اتداول بمجازفة كبيرا ، تقريبا عندما كنت اربح يصبح راس المال في ثلاثة ، واسحب الارباح فورا

Hamdy Elhossiny
09-29-2012, 17:18
بالنسبالى هى حسابات كثيره فعلا وهى دائما ماتكون من حسابات
البونصات المجانيه والحمد لله لم تكن ابدا من جيبى

magic777
09-29-2012, 18:14
شخصيا خسرت رأس مالي وما ربحته في الفوركس ثلاث مرات، حتى بدأت تتضح الصورة أمامي تدريجيا وهذا ناتج عن أني لم أستعد جيدا للتداول، فقد بدأت بفتح الحساب الحقيقي مباشرة، وبدأت التداول قبل أن أتعلم عن أساسيات الفوركس، وبعد ذلك فتحت حساب تجريبي تعلمت فيه الكثير ومازلت أتعلم الجديد كل يوم وأحقق المكاسب باستمرار.

انا كمان خسرت يجي سبع مرات لحد لما اتعلمت درس قوي جدا وهو اني لا اكرر خطأ معين
كنت بعمله دايما وهو اني بطمع او بفتح صفقات كتير في وقت واحد

ramzy sayed
10-04-2012, 17:06
انا خسرت حساب واحد فقط ولم اقم بفتح اى حساب حقيقى اخر حتى اتعلم كيفية ادارة راس المال وتحقيق الارباح
لذلك سوف اتعلم اولا قبل فتح اى حساب حقيقى اخر

issssou
10-11-2012, 16:11
السلام عليكم
اكيد اهم حاجة اكتساب الخبرات فهي التي تقلص حجم الخسارة
وتنفعك في المستقبل ان شاء الله
بالتوفيق لك