PDA

View Full Version : طلب مساعدة

Pages : [1] 2

med hedi
04-30-2015, 15:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اخواني انا دخلت جديد احتاج مساعدة في الفهم

doola2020
05-04-2015, 02:25
أخي الكريم قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول

moustafaforex
05-04-2015, 13:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة
الفيديوهات علي اليوتيوب ان شاء الله هتستفاد كتير منها
تحياتي وبالتوفيق ان شاء الله

ilyes chaieb
05-07-2015, 17:00

يا باشا حدد استفسارك عاوز تفهم ايه بالضبط احنا لا نقرء نوايا و افكار الناس يا ريت شوية جدية في الاستفسار و المواضيع ,, يعنى مش هينفع نتكلم في المطلق ..

mohamed12345
05-09-2015, 13:51
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخي الكريم يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة الفيديوهات علي اليوتيوب ان شاء الله هتستفاد كتير منها

samieh
05-20-2015, 02:13
السلام عليكم
ما هو سؤالك يا اخى نحن بالخدمة دائما سواء انا او اى عضو اخر
فما نوع الفهم الذى تريده حتى نقدم يد المساعدة
اتمنى توضح استفسارك بالتفصيل يا اخى
بالتوفيق

محمود مرعى
05-20-2015, 02:48

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا استاذى الفاضل وكل اللى عليك علشان فعلا تعرف وتفهم المجال ده مطلوب
منك انك تدخل على القسم التعليمى عندنا وانت ان شاء الله هتعرف كل حاجة

REDA FOREX
05-21-2015, 13:23
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا استاذى الفاضل وكل اللى عليك علشان فعلا تعرف وتفهم المجال ده مطلوب
منك انك تدخل على القسم التعليمى عندنا وانت ان شاء الله هتعرف كل حاجة عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا استاذى الفاضل وكل اللى عليك علشان فعلا تعرف وتفهم المجال ده مطلوب

noor eldyen
05-21-2015, 18:15

جابر1979
05-21-2015, 18:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم ..

sameh-a
05-29-2015, 23:12
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم بما انك مبتدئ فأنصحك بالذهاب الى المنتدى
التعليمي وهناك سوف تجد ماتطلبه

هاشم احمد
05-30-2015, 03:28
السلام عليكم
الف شكر على المشاهير واعتقد ان هناك الكثير من المشاهير العرب وبالطبع لم يصلوا الى هذه الارقام الضخمه ولكنى
اعتقد ان وضعهم امر جيد ومشجع للغايه واتمنى ان نصل باذن الله

popa2015
05-31-2015, 03:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

احمد سعيد على
06-02-2015, 14:34

hamed mohamed
06-02-2015, 14:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الاخ الكريم شكرا" لك على المشاركه
اولا" اذهب الى القسم التعليمى وتعلم جيدا"
وستجد كل ما تريد ثم افتح حساب تجريبى
وتعلم عليه جيدا"ثم افتح الحساب الفعلى وابداء
والله الموفق

imadoxx
06-03-2015, 02:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم عليك بقراءة الكتب و مشاهدة الشروحات لتستوعب المفاهيم الاساسية للمجال و لا تنسى الحساب التجريبي سيفيدك كثيرا

محمد السيد
06-03-2015, 03:00
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،اخي الفاضل .. سارفق مع ردي هذا رابط يمكنك ان تحمل منه كتاب بسيط جدا وسهل الفهم أعتقد انه من الممكن ان يفيدك جدا في هذه المرحلة ،، مع التوفيق
http://www.filesin.com/4F28D356593/download.html

abdosoltan
06-03-2015, 03:07
السلام عليكم اخى الموضوغ كله يحتاج الى التعلم فاذهب الى قسم التعليم وافتح حساب تجريبى وابدى بالتمرين على التداول وتنفيذ ما سوف تتعلم هذا المجال هوى مجال يحتاج سرعه فى البديه ويحتاج قرار جريء لاتخاذ قرارات التداول لان فى الاول والاخر من يخشر اموله هوى انت تمهل وتعلم الموضوغع يحتاج الى الوقت والجهد

Kiing
06-13-2015, 23:20
ممكن متلا انه معه قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح تم منه متلا انه مع عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي ممكن منه متلا لكي تتعلم

tabaki
06-15-2015, 01:42
فهم الفوركس يا اخي يمر عبر التعلم لاساسيات الفوركس وعلومه المختلفة كما تعلم
بالتالي ابدا في اتباع اي دورة تعليمية في القسم التعليمي وسترى انك ستفهم كل شيء

mechanical
06-16-2015, 00:34
السلام عليكم .... انت ممكن تشوف كل اللي انت عايزو علي المنتدي التعليمي وممكن تستخدم خاصية البحث في المنتدي وان شاء الله توصل للموضوعات اللي انت عايزها
بالتوفيق ان شاء الله

ibrahim forex
06-16-2015, 02:21
أخي الكريم قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول

big.pharaoh
06-16-2015, 02:25

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اننصحك يا صديقي تتوجه للقسم التعليمي هنا بالمنتدى وان شاء الله هتلاقي جميع الشروحات اللي تفيدك كمبتديء وانصحك تتابع فيديوهات تعليميه واللى تتعلمه تتطبقه على الحساب التجريبي وربنا يوفقك

a7med sniper
06-16-2015, 02:36
المنتدى التعليمى هنا هتلاقى به كتب وفديوهات جيده للبدء فى معرفه السوق وبالتوفيق لك والله يوفقكم والله المستعان

ومزيد من المضوعات المميزه فى السوق هنا

hesham elzoghby
06-16-2015, 02:39
السلام عليكم
الصديق العزيز
انا ايضا مبتدئ مثلك يوجد العديد من الفيديوهات الخاصة بالشروحات فى مجال الفوركس على يوتيوب لاشخاص محترفين جدا فى هذا المجال
يمكنك الاستماع اليها
وكما نصحك السادة الاعضاء التوجه الى القسم التعليمى

RomanyMoreed
06-17-2015, 11:56
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

اهلآ وسهلآ بك اخي الكريم في منتدي فوركس مصر توجة حضرتك الي قسم المبتدئين هتلاقي شروحات هناك مفيدة

تحياتي

Emam_gad
06-17-2015, 12:14
3) الدخول دفعة واحدة بعدد كبير من العقود: معظم الشركات تعطيك هامش صغير للدخول والبعض يعتقد أن هذه ميزة حسنة فهم يغرونك للدخول بعدد أكبر من العقود دفعة واحدة ليحصلوا على فائدة أكبر منك ، تذكر أنه عندما ينخفض المبلغ المتبقي من حسابك للاستخدام في الهامش إلى الصفر فان البرنامج سيقوم بإخراجك من السوق بشكل آلي وفوري وإغلاق جميع عقودك وتتحمل أنت الخسارة.

firos007
06-17-2015, 12:27
تفضل أخي الكريم إذا إحتجت أي معلومة عليك فقط بطرح السؤال
و نحن إن شاء الله سنساعدك

abdougagi
06-21-2015, 22:15
بما انك جديد فانت تحتاج لمعرفة الفوركس و اساسياته في البداية و انصحك بافضل موقع للتعلم و هو daily forex
الذي يحتوي على دروس رائعة جداا سوف تفيدك ثم بعد ذلك افتح حساب تجريبي و طبق عليه ما تعلمته ثم افتح حساب حقيقي و بادأ في التداول
تحيايتي اخي الكريم

Kiing
06-26-2015, 06:19
ممكن انه مع المنتدي لكي تربح عشرة سنت تم منه متلا انه ممكن معه علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع تم منه متلا انه ممكن معه من الموجودة في المنتدي التعليمي تم منه فقط

---------- Post added at 03:19 AM ---------- Previous post was at 02:47 AM ----------

صديقي الكريم متلا انه ممكن ان تقم بالرد علي المواضيع لانه من هنام متلا لان هنا في المنتدي لكي تربح تم منه متلا انه ممكن معه من عشرة سنت منه متلا علي كل رد فقط

hmadnah123
06-26-2015, 12:04
قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول

snnaky
07-25-2015, 22:16
اهلا بك اخى الكريم ولكن هذة هى الحاجة الوحيدة اللى محدش يقدر يخدمك فيها لأن ببساطة الفهم يعتمد عليك
يعنى المنتدى تقدر تعتمد علية فى المعلومات والشروحات والمصادر المعلوماتية ولكن تعتمد على نفسك فى التفسير والأستدلال والفهم فهذا هو دورك انت
اما عن المصادر المعلوماتية فهى فى المنتدى وعليك بالبحث فى الأقسام التعليمية

Federerista
07-25-2015, 22:37
لفهم كل ما يتعلق بالفوركس انصحكم بالبحت على المواقع فهناك كم هائل من المجلدات و الكتب تجعلك محترف في الفوركس وبالتالي
ابحت في قوقل تعلم الفوركس وقم بتحميا اي ملف قد يفيدك

احمد فوركس
07-25-2015, 22:41
كل ماعليك اخى الفاضل ان تقرا قدر كبير من المنشورات الموجودة على هذا المنتدى لكى تستفيد
وتتعلم كل شئ خاص بالتداول من خلال المشاراكات

ynwa1892
07-30-2015, 14:31
السلام اخي اهم شيئ استطيع ان اساعدك به هو ان تذهب الى القسم التعليمي للمنتدى ستجد كل ما تحتاجه من دروس وخبرة وكيفية التسجيل وربط الحساب
وفقك الله

heba_a
07-30-2015, 14:58
افضل شىء لك اخى الفاضل هو القسم التعليمى اولا كى تفهم منه ومتابعة شروحات اليوتيوب فهى افضل شىء تتعلم منه الفوركس بطريقة مبسطةو ايضا يمكنك متابعة الردود ومعرفة اراء الخبراء فى المنتدى

atmoul
07-30-2015, 15:42
مرحباً بيك أخي في المنتدى المهم أول شيء يجب أن تفعله هو أن تتعلم الفوركس هناك منتدى تعليمي سوف تستفيد منه وحاول في نفس الوقت أن تجمع البونص حتى تستطيع أن تستتمر وقتك في التعلم وكسب البونص

mhj mhj
07-30-2015, 15:50
يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة.
الفيديوهات علي اليوتيوب ان شاء الله هتستفاد كتير منها.
تحياتي وبالتوفيق ان شاء الله ....

king master
07-30-2015, 16:15
اخى انصحك اولا بالتعلم فى القسم التعليمى وانك تقراء وتشاهد فيديوهات تعليمية للفوركس بشكل كبير وبعدين تفتح حساب تجريبى
تبدء تطبق فيه اللى انت اتعلمته لغاية لما تلاقى نفسك تمام وتبدء تداول
وربنا يرزقنا جميعا ان شاء الله

tarik46
08-07-2015, 21:01
اولا مرحبا بك في عالم الفوركس ثانيا لكي تبدا من الصفر هناك العديد من الطرق اولها الدخول موقع dailyforex
الذي يحتوي على العديد من الدروس للمبتدئين او الدخول على محاضرات موقع ** arabia حول الفوركس و ستستفيد ان شاء الله
تحياتي

Chima
08-13-2015, 04:16
السلام عليكم .... انت ممكن تشوف كل اللي انت عايزو علي المنتدي التعليمي وممكن تستخدم خاصية البحث في المنتدي وان شاء الله توصل للموضوعات اللي انت عايزها
بالتوفيق ان شاء الله

tarik46
08-15-2015, 20:50
بما انك مبتدئ انصحكم بموقع جميل تعلمت منه شخصيا الفوركس من البداية و هو موقع
daily forex حيث يحتوي على كتاب مقسم على دروس مختلفة مصورة و تحتوي على امثلة كثيرة
تقبل مروري

Forex Story
08-20-2015, 02:33
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم بما انك مبتدئ فأنصحك بالذهاب الى المنتدى
التعليمي وهناك سوف تجد ماتطلبه............

amramr
08-20-2015, 02:51

andro2015
08-24-2015, 17:45
السلام عليكم اخى الكريم اول حاجة تعملها تدخل القسم التعليمى وتتعلم
من المواضيع التى تحتوى على فيديوهات وكتب الكترونية وبعد كدة اعمل ردود كتير

mahi
08-24-2015, 17:54
أخي الكريم اهلا بك في الفوركس وكما أرى أنه لديك
6 مشاركات دون أن تحصل على أي بونص أنصحك أن تكتب
3 أسطر على الأقل لتحصل على البونص على الأقل كبداية

sos_sara
08-25-2015, 01:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم ..

اهم نقطة في تجارة العملات والوضع الانسب لها ان تضعها لكي تخفف الخسائر الى ابعد
حد بحيث لا تضيع كثيرا من مكاسبك السابقة
مشكور علي شرحك قواعد السلامه في تداول العملات

marwanadam
08-25-2015, 03:25
مرحب بك اخى ما عليك اخى الى ان تدهب الى القسم العليمى فى المنتدى ستجد العديد من الفديوها
والشروحات التى ممكن ان تساعدك فى فهم الفوركس وكدالك من الافضل ان تجرب كل شيئ تعلمته فى الحساب التجريبى
لكى تستفيد اكتر اخى وبتوفيق

dhmo
08-25-2015, 17:28
مرحب بك اخى ما عليك اخى الى ان تدهب الى القسم العليمى فى المنتدى ستجد العديد من الفديوها
والشروحات التى ممكن ان تساعدك فى فهم الفوركس وكدالك من الافضل ان تجرب كل شيئ تعلمته فى الحساب التجريبى
لكى تستفيد اكتر اخى وبتوفيق

وايضا اخي تجربه ما يتعلمه هنا على الديمو لان طبعا اخي العمل على الحساب الديمو هنا بيكسب المتاجر الخبره القويه الي بها يقدر يعمل على الحساب الحقيقي بعد كده بدون اي خسائر كبيره
على الاقل وهتكون الخسائر الخاصه به محدوده

ثائر ابو صلاح
08-25-2015, 17:29
والله اننا نلنا خسائر فادحة بسبب عدم الخبرة

والحماس الزائد
وبالنسبة لي
اهم نقطة في تجارة العملات والوضع الانسب لها ان تضعها لكي تخفف الخسائر الى ابعد
حد بحيث لا تضيع كثيرا من مكاسبك السابقة

مودتي

abdelloo31
08-25-2015, 17:41
المنتدى التعليمى هنا هتلاقى به كتب وفديوهات جيده للبدء فى معرفه السوق وبالتوفيق لك والله يوفقكم والله المستعان

ومزيد من المضوعات المميزه فى السوق هنا

andro2015
08-27-2015, 17:24
اهلا بك اخى فى منتدانا الغالى نورت المنتدى بص يا اخى الكريم شوف
كورس على الانترنت واتعلم الفوركس بعد كدة اعمل مشاركات هنا كتير علشان البونص

casa
08-27-2015, 19:09
كلنا هكذا في أول الطريق لكن لدينا القسم التعليمي وكتب للمبتدئين
ستتعلم وتتقدم فى الفوركس و تصبح محترفا باذن الله

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

اهلآ وسهلآ بك اخي الكريم في منتدي فوركس مصر توجة حضرتك الي قسم المبتدئين هتلاقي شروحات هناك مفيدة

تحياتي

saiddeco
08-27-2015, 19:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. للفهم اول شى يمكنك القيام به هو التوجه للقسم التعليمي و تحميل الكتب و البدء في تعلم الفوركس من الألف إلى الياء و الدخول في دروس تعليمية

ibrahim4forex
08-27-2015, 20:50

forex all arabes
08-28-2015, 10:52
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
اهلآ وسهلآ بك اخي الكريم في منتدي فوركس مصر توجة حضرتك الي قسم المبتدئين هتلاقي شروحات هناك مفيدة و الله مستعان شباب

rimox
08-28-2015, 18:09
انت ممكن تشوف كل اللي انت عايزو علي المنتدي التعليمي وممكن تستخدم خاصية البحث في المنتدي وان شاء الله توصل للموضوعات اللي انت عايزها

ashraf mamdouh
08-28-2015, 18:13
أخى الكريم ارى انك قمت بعمل 6 مشاركات ولم تحصل على مقابل
شوف يا اخى عليك بكتابة تعليقات تكون هادفة يستفيد منها غيرك ويجب الا تقل عن سطرين
كل تعليق سوف يحتسب ب 0.10 سنت

andro2016
09-23-2015, 22:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة تعلم الفوركس ليس صعب كما انت معتقد انت بتتفرج
على الفيديوهات التعليمية من خلال اليوتيوب وتركز فى الشرح وان شاء الله عندما تصبح خبير تبدء التداول

tawfik999
09-23-2015, 22:26
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الكريم
اذا اردت الفهم معاني الفوركس و طريقة التعلمه فعليك دخول الى بعض الفيديوهات

akram mohamed obaid
09-28-2015, 13:57
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اهلا وسهلا اخي الكريم هذا المنتدى يعطيك بونص بقيمه 10 سنت لكل رد او مشاركه في المنتدى تحصل على البونص بدايه الشهر الجديد وبامكانك المتاجره بهذا البونص في شركه انستا فوركس وسحب الارباح المتحققه من البونص

نادر صباح الدين
09-28-2015, 14:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، صديقنا العزيز هذا المنتدى غايته مناقشة الموضوعات ذات الصلة بالفوركس وبعمليات التداول بالعملات الأجنبية، وكل عضو لديه استفسار أو موضوع يجد ضرورة لمناقشته يستطيع الحصول على بونص بمقدار 10 سنت عن كل مشاركة، وكل من يجد نفسه قادرا على التعليق أو الإجابة يحصل على بونص قيمة 10 سنت أيضا، على أن يتم تجميع البونص في آخر الشهر ويتم تحويله للتداول، وهذا البونص غير قابل للسحبـ إنما للتداول فقد، ويمكن للمتداول الذي يحقق ارباحا من عملية التداول أن يسحب الأرباح التي يحققها.

heroo252
09-28-2015, 14:14
انتا مش فاهم ايه بالظبط يعنى مش فاهم اليه عمل المنتدى والبونص
ولا مش فاهم اليه عمل شركةة زى انستا فوركس هو ده الفارق فى الامر والفيصل لسؤالك

mahmoudpoha1
09-28-2015, 14:36

mrmr2015
09-28-2015, 14:41
ني لك كل التتوفيق والنجاح بأذن اللة ولكل عضاء المنتدي التوفيق والنجاح يجب ان تتعلم اولا من الويبينار في اليوتيوب سيفيدك كثيرا

mida2014
09-28-2015, 16:08
السلام عليكم اخي مرحبا بك معنا اولا عليك ان تتعلم بعض الاساسيات حول الفوركس لدالك توجه الى الاقسام التعليمية في المنتدى

بشير حمدان
09-28-2015, 16:11
السلام عليكم
يبدوا ان حضرتك لم تشارك فى اى من الردود او المواضيع
يجب جمع البونص من المنتدى عن طريق الردود او المواضيع ثم تعلم التجاره بعد ذلك

abderraouffb
09-28-2015, 16:14
شرح الفوركس للمبتدئين وتعليم الفوركس : فلنتعرف على الاجابات الواضحة عن الاسئلة الشائعة ... هذا من اهم الاسئلة التي تجدها امامك غالبا مع اي مبتدئ يريد الدخول الى مجال التداول بسوق الفوركس. وحتى اقدم لكم اجابة وافية عن هذا السؤال يجب ان انبه هنا على نقطة مهمة جدا. .... معرفة الابراج بواسطة تاريخ ميلادك الهجري والميلادي

med goldenmind
09-28-2015, 16:22
أهلاً بجميع أعضاء هذا الصرح الكبير
أخي الحبيب المنتدى خاصةً في قسمه التعليمي مليء
بالشروحات والدروس المصورة عليك البحث والمثابرة ل النجاح في سوق الفوركس

engaym
09-28-2015, 16:43
السلام عليكم اخى ممكن تجد ما تريد ان تعرفة فى القسم التعليمي بالمنتدى حيث يوجد فية كل ما تريد ان تعرفة
عن الفوركس ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

Wassa04
09-28-2015, 16:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم يمكنك زيارة القسم التعليمي
للمنتدى به مواضيع تعليمية مثبتة بالتوفيق لك تقبل مروري

mora essam
09-28-2015, 20:38
ادخل علي اليوتيوب وابحث عن دورات كاملة ادخل مواقع الانترنت الكثرا جدا ابحث عن كتب تعليم الفوركس من البداية الي الاحتراف
اخل للقسم التعليمي في هذا المنتد ستجد العدديد من المواضيع التي تفيدك اخي وتضحك علي طريق النجاح
تقبل مروري

mida2014
09-28-2015, 21:03
السلام عليكم اخي بما انك جديد انصحك بتوجه الى الاقسام التعليمية فلمنتدى وحاول ان تتعلم ولو اساسيات الفوركس

sharshabil
09-29-2015, 14:38
حتى تفهم ادخل الى القسم التعليمي
اما عن البنص لازم تعمل مشاركات تكون ليس اقل من سطرين حتى تحتسب لك و اتمنى لك التوفيق ز. تحياتي

seifhd
09-30-2015, 14:23
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

mora essam
10-01-2015, 01:17
انصحك اخي بالبحث عن كتب ودورات تعليمية فبعض الردود لا تفيدك في فهم المجال حاول ان تبحث في المنتدي وخصوصا القسم التعليمي او من خلال
موقع اليوتيوب الشهير عن دورات كاملة وكورسات وفديوهات في منتهي الروعه وايضا ستجد العديد علي مواقع الانترنت
تقبل مرزري مع التوفيق لك بالنجاح

mkij
10-01-2015, 02:09
السلام عليكم و رحمة الله تعالي و بركاته . . . . .
مادا تريد ان تفهم انت فقط اسئل و ستجد الاجاب بادن الله ، بالتوفيق اخي الكريم ..

gehad87
10-01-2015, 10:04
اولا اخي العزيز عليك بقرأة قوانين المنتدى جيدا قبل البدء ومشاهدة فيديو التعامل مع المنتدى
بالاقسام الرئيسية
سوف تجده من الموضوعات المثبته

abderraouffb
10-01-2015, 14:09
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى

ayoub321
10-01-2015, 17:00
السلام عليكم أخي الكريم مرحباً بك بصراحة أهم نصيحة أمدك بها أخي الكريم هي أن تذهب إلى قسم التعلملي سوف تجد دروس جيدة سوف تساعدك على ما تحتاج تقبل مروري لشخصك الكريم

luka95
10-01-2015, 17:02
يمكنك اخي الكريم مشاهدة الفيديوهات في اليوتيوب التي تشرح الفوركس كما يوجد العديد من الشروحات في القسم التعليمي التي تشرح مصطلحات الفوركس
وبالتوفيق لك انشاء الله

roony
10-01-2015, 19:58
أنصحك أخي بزيارة القسم التعليمي
بالمنتدى أو أن تقرأ بعض الكتب
الإلكترونية الموجودة على النت
حتى تفهم معنى الفوركس و أساسياته و على ما هو قائم
و أن لا تتسرع و تدخل السوق
و أنت ما فاهم شيئ

magdyking
10-01-2015, 20:08
الفوركس علم له اصول وقواعد مثل الكيمياء والفيزياء والاحياء تنتفي فيه العشوائيه تماما ولكنه يعتمد في المقام الاول علي الاخبار ثم الاستراتيجيات القويه ومن ثم اتبع خبير او توصيات اذا كنت مبتدي اما بالنسبه لاجابه سؤالك هي ابحث في المنتديات وتعلم علي الديمو

egyptian200100
10-01-2015, 20:39
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
المنتدى فيه كل شىء عن الفوركس
من شرح وفيديو وكتب
كل شىء
وكل رد تقوم بعمله فى المنتدى
يضاف لك 0.10 دولار
ةتجمع الردود شهريا
وتضاف لحسابك فى شركة انستا
مشكور
وتقبل مرورى

Mazin Awwad
10-02-2015, 22:03
السلام عليكم

شبه منحرف
10-02-2015, 22:34
هناك اخى الفاضل العديد من الشروحات فى قسم تعلم الفوركس عليك بقرائتها وانصحك ايضا بدورات الفوركس الموجوده على يوتيوب حيث ان الفوركس علم لابد من تعلمه وليس مجرد كلام ف الهوا

seifhd
10-16-2015, 21:20

ranimdammar
10-23-2015, 10:09
اخي مرحبا بك وعليك اخي ان تثق فيما يقوله لك الاعضاء او في ما يسردونه من خبرات في مجال التداول لان السابق
هو من سبقنا الى التداول وعلم مالم نعرفه لذا ارىان تقرا كثيرا عن نصائح التداول سواء فنية او اساسية وطرق التداول وغيرها هذا هو الذي تركز عليه في التعلم عليه

abdelhakamel
10-23-2015, 11:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطلب انا انصحك حتى تحصل على الفهم الجيد الذي سيساعدك في الدخول الى سوق الفوركس ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمي في المنتدى
بالتوفيق لكل الاعضاء

take-profit
10-25-2015, 13:06
السوق عاوز انك تتعلم خطوة بخطوة و انت في الاول تشوف المواضيع بتتكلم عن ايه
و تاخد فكرة و بعد كدا تحاول تاخد كورس من علي الانترنت

ASMAA TAHA
10-28-2015, 02:33
يوجد هنا قسم جديد للمبتدئين يمكنك دخوله سوف تجد كل المعلومات التى تريدها يشرحها الخبراء والاعضاء وسوف تجد كل شئ نظرى وعملى ايضا وفى هذا الجزء سوف تتعلم من اسئلة الاعضاء

salak
10-29-2015, 17:46
انا ايضا ياا خي هذا اليوم الثاني لي في المنتدى والفوركس ولكن مع ذلك احاول التعلم والبحث عن اي معلومات ممكن من خلالها يتوضح اماما السوق الفوركسي وافهم الكثير من الامور حوله

nassim126
10-29-2015, 17:49
السلام عليكم اخي عليك اولا بالصبر والعزيمة القوية في التعلم و الدراسة لفهم اساسيات الفركس والتعمق في الاستراتيجيات تقبل مروري

sinn
10-29-2015, 17:49
Content=السلام عليكم اخي الكريم و شكرا لك على موضوعاتك القيمة و مزيدا من اتالق و ياريت تشح لنا اكثر تقبل مروريو شكرا

mhran
10-29-2015, 17:56
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته ... اخي الكريم اتمنى ان تحدد في اي مجال تحتاج المساعدة كمبتدئ اذا كنت تحتاج الى تعلم كيفية التداول و فهمه يوجد كتب و شرح و فديوهات المنتدى في القسم التعليمي كما يمكنك فتح حساب تداول افتراضي و تبدا بالتجريب عليه من خلال الموقع الاساسي لشركة انستافوركس قم بتنصيب منصة التداول و ابدأ بتسجيل عضوية على حساب افتراضي ..

kingman
10-29-2015, 17:57
انا ايضا ياا خي هذا اليوم الثاني لي في المنتدى والفوركس ولكن مع ذلك احاول التعلم والبحث عن اي معلومات ممكن من خلالها يتوضح اماما السوق الفوركسي وافهم الكثير من الامور حوله

وافضل شئ انك لاتتسرع فى الدخول الى السوق الحقيق الا عندما تتعلم جيدا وتتدرب فترة مناسبة على الحساب التجريبى حتى تكتسب الخبرة المناسبة ولا تضيع اموالك سريعا بالتسرع الى الدخول الى السوق الحقيقى
والمنتدى مناسب جدا لتكوين راس مال صغير للبدء

seifhd
10-30-2015, 13:56

ahmedhathout
11-13-2015, 18:35
اول حاجه مفروض تعملها في المنتدى تتصفح القسم التعليمي للمبتدئين
وتعرف ايه هو الفوركس وبعدين تقرر هتكمل ولا لأ

ِaldralmknon2737
11-13-2015, 18:38
موضوع مفيد وهناك اخرين يستفادون
من هذا الموضوع واتمنى الابداع اكثر
وان تتحفنا بما هو جديد والا تبخل علينا
بما تعرفه

murtadha alkaragolly
11-13-2015, 18:51
السلام عليكم
اخي عليك اولا بفتح حساب تجريبي لزيادة خبرتك ومعلوماتك ومن ثم تفتح حساب حقيقي وتقوم بايداع مبلغ صغير في البداية لانه احتمالية خسارتك في البداية كبيرة فلذلك المبلغ الضغير لايهم لكي تتعرف وتكون لديك الجراة والقوة في التداول وتفهم اخطاءك وعليك بمتابعة التوصيات اليومية والتحليل الفني ومتابعة المنتديات والفيديوات الخاصة بالفوركس

حدو بكري
11-18-2015, 13:25
فعلا الخسارة جزء من السوق والتجاره

ولازم نتقبلها وتبقي واقع

بس المهم الصفقه اللي هنخسرها دي هنخسر فيها اد ايه ؟ وكام ؟؟

والصفقه اللي هتكسب هيبقي الربح فيها اد ايه ؟؟ وكام نقطه ؟؟

ده المهم نعرفه ونحدده وده اللي بيحددلنا مدي الربح الحقيقي او الخسارة الحقيقه

labsir
11-18-2015, 14:18
والله يا اخي الكريم المنتدى التعليمى هنا هتلاقى به كتب وفديوهات جيده للبدء فى معرفه السوق
والله الموفق والمعين

razgallah
11-18-2015, 15:46
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
اخي انصحك بالبحث في اليوتيوب عن وينبار 2012 لاف اكس اريبيا
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

hamdi44
11-18-2015, 15:56
السلام عليكم احي الكريم ... اولا مرحبا بك في المنتدى و في عالم الفوريكس بشكل عام

اما عن سؤالك فلا يمكننا مساعدتك لانك لم تحدد ما الدي تود معرفته

osama147
11-18-2015, 17:01
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اخي الان ابدء فى المشاركات فى المنتدي وحاول ان تتعلم من المشاركات عن الفوركس
وعن الاسواق وعن ماهوى الجيد للسوق وماهوى الجيد للمتاجر بشكل عام فى سوق الفوركس
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

labsir
11-18-2015, 19:23
والله يا اخي الكريم انا اقول لك المنتدى التعليمى هنا هتلاقى به كتب وفديوهات جيده للبدء فى معرفه السوق
والله الموفق والمعين

houssemmidou4
12-30-2015, 22:53
انصحك اخي بموقع دايلي فوركس الذي يقوم بوضع كتاب فيه جميع اساسيات الفوركس و من
ثم عليك التوجه الى يوتيوب من اجل متابعة فيديوهات عن التحليل الفني و الاساسي

justsmile
12-31-2015, 00:05

اهلا اخي بك .. اقرأ المواضيه و شارك بالردود لتجمع لك بونص ..
وهذا البونص يتحول لك لحسابك بانستافوريكس المربوط بالمنتدى كل اول شهر ..

Sami1985
12-31-2015, 00:50
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
قم بزيارة القسم التعليمي
تقبلوا شكري...

joker7diaa
12-31-2015, 01:07
اهلا بيك في المنتدى
يوجد في القسم التعليمي دورات كثيرة ومواضيع تعليمية كثيرة وهناك كتب
اختر الطريقة التى تناسبك في التعليم وانطلق

csebai12
12-31-2015, 01:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
مرحبا بك اخي معنا من خلال المنتدى يمكنك ان تحصل على بونص يمكنك من دخول السوق من خلال ردودك في هذا المنتدى

marem20007
12-31-2015, 02:57
انت مش محتاج حاجة كتيرة من اي شخص انت روح اتعلم بنفسك من قسم الفيديو وهتعرف كل شيء وحدة وحدة وبسهولة جدا

بشير
12-31-2015, 03:01
السلام أخي الكريم قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة
في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول وربح المل

zead ahmad
12-31-2015, 11:10
ان كنت تاجر مبتدء ولا تعرف اى شيء عن الفوركس ما عليك سوى ان تكون تاجرا لك خبرة وان تتعلم كل شيء عن التداول بهذا تقدر ان تكون تاجرا مميز وتقدر تربح بكل سهولة احب فعل هذا الشيء

neverlityougo3
01-04-2016, 16:50
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

nadjatalgeria23
01-04-2016, 16:52

douerapark
01-04-2016, 16:55
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر..............

Bassem Hassani
01-04-2016, 16:58
انصحك فى البداية لو عايز تتعلم الفوركس بشكل سريع وفعال كمان انك تحقق ربح كويس فى البداية فى انك تتعلم الفوركس من خلال الدورات العربية الموجودة على الانترنت وخير موقع هو موقع يوتيوب تقدر منه تحمل دروس لا حصر ليها فى الفوركس سواء عربى او انجليزى وكمان افضل دورة هى دورة الدكتور اسامة عادل من وجهه نظرى

douerapark
01-04-2016, 17:11
انصحك فى البداية لو عايز تتعلم الفوركس بشكل سريع وفعال كمان انك تحقق ربح كويس فى البداية فى انك تتعلم الفوركس من خلال الدورات العربية الموجودة على الانترنت وخير موقع هو موقع يوتيوب تقدر منه تحمل دروس لا حصر ليها فى الفوركس سواء عربى او انجليزى وكمان افضل دورة هى دورة الدكتور اسامة عادل من وجهه نظرى...........................

yansane
01-04-2016, 19:20
قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم

douerapark
01-04-2016, 19:21
قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم

latraaa
01-04-2016, 19:48
يا اخي الكريم، في المنتدى الكثير من المواضيع القيمة و التي يمكنك ن خلالها العمل و التعلم و الإستفادة، و لكن نصيحة مني لك لا تقم بالعمل على الدخول إلى سوق الفوركس من الوهلة الأولى لابد من التعلم، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

douerapark
01-04-2016, 20:15
يا اخي الكريم، في المنتدى الكثير من المواضيع القيمة و التي يمكنك ن خلالها العمل و التعلم و الإستفادة، و لكن نصيحة مني لك لا تقم بالعمل على الدخول إلى سوق الفوركس من الوهلة الأولى لابد من التعلم، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله........

MahmoudNofal
01-27-2016, 01:28
السلام عليكم اخى البداية دائما بالتعلم انصحك انك تدخل على القسم التعليمى و تفتح حساب تجريبى تطبق فيه اول باول و ربنا يوفقك

never5
01-28-2016, 16:11
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

yansane
01-28-2016, 18:09
قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم

khalefamohamed
01-28-2016, 19:20
انصحك اخى تذهب لقسم الشروحات
سوف تجد شروحات كثيره للمبتدئين سوف تستفاد منها كثيرا

hmadnahox
01-28-2016, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركانه
يا اخي الكريم لكي تفهم الفوركس يجب ان تكون على علم بالاساسيات كاللوت والصفقة والوسيط
والله الموفق والمعين

yansane
01-28-2016, 20:39
قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم ..

اكرم التميمي
01-28-2016, 21:04
اخي هنالك المواقع التعليميه الموجوده في المنتدى تقدم لك الكثير من النصائح والارشادات لكي تتمكن من فهم سوق الفوركس
تحياتي لك اخي وانشاء الله الموفقيه للجميع
تقبل مروري

AHMED91
01-28-2016, 21:07
يوجد مواضيع كثيره هنا في المنتدي يمكن من خلال ان تصل الي المستوي
الجيد لفهم طريقة التعامل مع البونص وتسليم البونص شهريا الي حسابك ايضا

roussi.27
01-28-2016, 21:35
اخي انت جديد كما تقول فلا يوجد احد يعلمك او يعطيك الدروس في الفوركس لانه مجال واسع جدا ورتبط بكل شيء ،
اخي انصحك ان تبحث لوحدك وان تقرأ كل شيء تجده حول الفوركس ، واذ لم تفهم شيء استفسر عنه فقط
والشيء الذي يساعدك اكثر هي الفيديوهات التعليمية

aboubakr el ayach
01-28-2016, 21:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب ما عليك فقط هو ان تشعر نفسك بالاطمئنان وان تهدا قليلا ثم اذهب الى يوتيوب وابحث عن تعليم الفوركس او ما هو الفوركس وستجد هناك الكثير من الشروحات المقدمة من طريف المهتمين

mahmoud massry
01-29-2016, 16:36
اتوجه للقسم التعليمى هناك كل الشرح انصحك بالفيديوهات ركز فيها كويس وبعدها جرب وطبق على الديمو

best1
01-29-2016, 17:47
شكل رمسي من طرف البنك، لكن الوصول إلى هذا المعدل لم يتحقق حتى الأن وسط مخاوف ‏مستمرة بشأن النمو الاقتصادي العالمي وتراجع أسعار النفط.‏

never6
01-30-2016, 16:52
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله

Sami1985
01-30-2016, 20:15
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
توجه إلى القسم التعليمي..
تقبلوا شكري...

aissahd
01-30-2016, 21:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
جزاك الله خير على مشاركتك معنا
شكرا لطرح ذلك الموضوع و تلك التغطية الجيدة
تحياتى لك تقبل مروري

jooebouguezzi
01-30-2016, 22:38
بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الطيب فانا لازلت جديدا في الفوركس و اسعى دائما ا.lmلى التعلم

doola2020
02-09-2016, 18:38

justsmile
02-09-2016, 18:41
اذهب الان اخي للقسم التعليمي و المبتدئين و قم بتصفح المواضيع لتفهم الفوريكس من اساسياته و حتى الاحتراف .. واياك البدء بالتداول الا لما تكون جاهز معرفيا

never11
02-12-2016, 16:00
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ملاك الروح
02-12-2016, 19:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الكريم كل ما عليك فعله ان تضع ردود مفيدو وسوف تحصل على كل رد 10 سنت وفي نهاية الشهر يتم تحويل البونص الى حساب المتاجرة الخاص بك وتتاجر عليها وتسحب الارباح فقط
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري واحترامي ،،،

nuclear2010
02-12-2016, 23:36
السلام عليكم جمعا
بما انك جديد فانت تحتاج لمعرفة الفوركس و اساسياته في البداية و انصحك بافضل موقع للتعلم و هو daily forex
الذي يحتوي على دروس رائعة جداا سوف تفيدك ثم بعد ذلك افتح حساب تجريبي و طبق عليه ما تعلمته ثم افتح حساب حقيقي و بادأ في التداول
تقبل تحياتى

عاشق الفوركس
02-15-2016, 16:48
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
يجب عليك التعلم اولا من القسم التعليمي ثم عليك بعد دالك ان تمارس كل ما تعلمته على الحساب الديمووو بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

never10
02-16-2016, 19:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

eslamelbaz200@gmail.com
02-16-2016, 20:28
يوجد اقسام كتيره فى المنتدى تقدر تفهم منها الربح من الفوركس
و المضاربه فى السوق
و لو مش فهمت بردو افتح اليوتوب هتلاقى شرح كتير جداا عن الفوركس خد فكره

mohammed control
02-16-2016, 21:46

best1
02-16-2016, 21:58
في الوقت نفسه، ارتفع الاسترالي/دولار بنسبة 015٪ ليتداول عند 0.7156، في حين تراجع النيوزيلندي/دولار بنسبة 0.96٪ ليسجل 0.6584.

chouaib112
02-22-2016, 17:28
بالتوفيق ان شاء الله

chouaib112
03-03-2016, 21:41
السلام عليكم
الف شكر على المشاهير واعتقد ان هناك الكثير من المشاهير العرب وبالطبع لم يصلوا الى هذه الارقام الضخمه ولكنى
اعتقد ان وضعهم امر جيد ومشجع للغايه واتمنى ان نصل باذن الله

ibrahem91
03-03-2016, 21:49
اولا يجب عليك ان تقوم ابالمشاركات وبالتالي تستفيد من البونص
وفي نفس الوقت تستفيد من المواضيع التي تقرأها في المنتدي ولكن ايضا يجب عليك التعلم من الدورات التدريبية ايضا

Ahmed Ab
03-05-2016, 21:36
انا ايضا مبتدئ مثلك يوجد العديد من الفيديوهات الخاصة بالشروحات فى مجال الفوركس على يوتيوب لاشخاص محترفين جدا فى هذا المجال
يمكنك الاستماع اليها
وكما نصحك السادة الاعضاء التوجه الى القسم التعليمى

Elgohary1024
03-06-2016, 00:51

تحية طيبة اما بعد

شكرا على الطرح الرائع

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

تقبل مرورى , تحياتى لك

asmaa mahmod
03-06-2016, 01:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. بما انك مبتدأ فنصيحه انك تقوم بالتوجهه للقسم التعليمى هنا فى المنتدى هتلاقى مواضيع حلوه اوى وهتفيديك اوى وهتتتعلم منها جدا تقبل مرورى وربى يوفقك

talel babchia
03-06-2016, 01:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة
الفيديوهات علي اليوتيوب ان شاء الله هتستفاد كتير منها.......................................... ..............بالتوفيق للجميع

moodyloveelromansy
03-06-2016, 02:00
حياك الله اخى الكريم
واتمنى انى ربنا يوفققك انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام
ويرزققكم من حيث لا تعلمون
واراااك فى القمه ان شاء الله انت وجميع اعضاء المنتدى لقد احسنتم الاختيار فى هذا المجال وتقبل مرورى وتحياتى لك وللاخوه الكرام جميعا ان شاء الله موفقيين دائما

sh1938626
03-06-2016, 02:07

neversi4
03-08-2016, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

@@@wissem@@@
03-08-2016, 01:56
أخي الكريم قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد وقم بقراءة كافة المواضيع الموجودة في المنتدي التعليمي لكي تتعلم منها ما هو الفوركس وكيفية التداول و شكرا

---------- Post added at 11:55 PM ---------- Previous post was at 11:54 PM ----------

تحياتي وبالتوفيق ان شاء الله و بتوفيق

---------- Post added at 11:56 PM ---------- Previous post was at 11:55 PM ----------

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير ، و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة جيدة للمجال ، بالتوفيق اخي الكريم و بتوفيق للجميع

---------- Post added at 11:56 PM ---------- Previous post was at 11:56 PM ----------

السلام عليكم
بالتوفيق للجميع

mohamed321
03-08-2016, 01:57
السلام عليكم
الخي الغالي عليك التوجه الى قسم التعليمي وات تبدى في التعليم وان تقوم بفتح حساب تجريبي وتداول عليه حيت تكون الاموال وهمية وهذا افضل طريقة لتعليم وهناك قنوات ع اليوتيوب تعلم الوركس خطوة بخوطة وقنوات تعطي توصيات

@@@wissem@@@
03-08-2016, 01:58
بالتوفيق ان شاء الله و بتوفيق

---------- Post added at 11:58 PM ---------- Previous post was at 11:57 PM ----------

السلام عليكم
الخي الغالي عليك التوجه الى قسم التعليمي وات تبدى في التعليم وان تقوم بفتح حساب تجريبي وتداول عليه حيت تكون الاموال وهمية وهذا افضل طريقة لتعليم وهناك قنوات ع اليوتيوب تعلم الوركس خطوة بخوطة وقنوات تعطي توصيات و بتوفيق

newlookmostafa
03-08-2016, 14:22
القسم التعليمى بالمنتدى به العديد من المواضيع المفيدة
تقبل مروووررررى
تحياااااااتى

salimkala
03-09-2016, 19:55

karinho1991
03-19-2016, 21:08

ahmed arrar
03-27-2016, 17:37

aminetns
03-27-2016, 18:49
اهلا بك اخي الكريم في كل وقت ونحن على استعداد لتقديم يد المساعدة شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع،،، بالتوفيق إن شاء الله،، والسلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته،،

raouf41
03-27-2016, 19:23
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم انا اصلا لازلت جديد و لا اعلم حتى ما هو سؤالك لكنني اعلم انه من شروط الربح في الفوركس ان تتعلم عن طريق الفيديوهات و الكتب و ان تعمل على التجريبي قبل الحقيقي

latraaa
03-27-2016, 19:40
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و على اية حال لقد تم تقديم الكثير من المواضيع في المنتدى و التي سوف تعلمك إن شاء الله الكثير من المعلومات و سوف تتعلم أكثر و أكثر مع مرور الوقت إن شاء الله

neversi4
03-28-2016, 17:30
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ahmadinho100
03-28-2016, 17:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا بك اي ماهو سؤولك و ادا كنت جديدفيجب عليك اولا ان تفتح حساب في انستافركس و بعد تربطه بالمنتدى

tfkamal
03-28-2016, 17:48
نعم تستطيع أخي التداول حتى
و لم كان لديك دولار واحد
لكن مع 7 دولارات لن يمكنك تحقيق الأرباح

aminetns
03-28-2016, 19:50
اخي الكريم اتصل بالدعم افضل شكرا لك على الموضوع أخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله تحياتي لك وللاخوة الكرام والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Karim Ahchouch
03-28-2016, 19:55
قم بالرد علي المواضيع هنا في المنتدي لكي تربح عشرة سنت علي كل رد
كما يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة الفيديوهات علي اليوتيوب
و ان شاء الله ستفهم
بالتوفيق

doola2020
03-30-2016, 06:12

doaa sary
03-30-2016, 21:23
اهلا بيك اخى الكريم
المنتدى هنا بيدى بونص
وتتداوال بية ف انستا
وتقوم بسحب ارباحك
انصحك تعمل حساب تجريبى تدرب علية بجانب عمل الردود لمصاعفه البونص

mhmd.hmdy
03-30-2016, 23:36
تحت امرك اتفضل ائل عن الى تحب تسال عنه وانتا هتلاقى الردود بتاعتنا كلنا فيها اجابات عن كل استفسارتك
فقط لا تلتفت للردود التافهه التى تكون من اجل البونص فقط

belabied
04-11-2016, 17:43
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

neverlit5
04-12-2016, 17:58
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

adamarwan
04-12-2016, 18:27
كل ما تريد اخى ممكن ان تجده فى المنتدى ما عليك الى ا تبحت
عن الامور التى تريد ان تتعلم وان تجرب ما تعلمته فى الحساب التجريبى
لكى تكون المعرفة اكتر

latraaa
04-12-2016, 19:11
مشكرو اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على المعلومات القيمة الراقية التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج القيمة و المفيدة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكريم

ebn masr
04-14-2016, 05:55
يجب عليك دائما المتابعة ومعرفة كل كبيرة وصغيرة هنا ف المنتدى من خلال الايالة والمشاركة وقراءة كل المةضوعات الموجودة

Moh.magdy
04-14-2016, 06:47
السلام عليكم يا اخي الكريم.. ياريت تحدد ماذا تريد انت تعرف حتى تستفيد ونحن نستفيد معك من الشروحات شكرا لك

algoddam
04-14-2016, 10:38
اولا اود ان نرحب بك معنا في هذا المنتدى الكريم وعالم التداول
لعلمك ان الفوركس هو سوق فيه كثير من المخاطرة ومن هذااكيد انك لابد ان تتعلم وتعرف كيف تتجنب المخاطرة وتبتعدعن الطمع الكبير

mohammedjehah
04-14-2016, 11:08
اخي الكريم يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة الفيديوهات علي اليوتيوب ان شاء الله هتستفاد كتير منها ان شاء الله .........................

tarek2016
04-14-2016, 11:10

yousse
04-14-2016, 11:13
ممكن أن أقدم لك المسعدة ادى كان في متنويل أيدينا ولكن إيضا لم نكون نقدر أن نسعدك نعتدر على دلك سنحول أن نسعد كل شخص هنافي المنتدى

احمد عبد الباسط
04-30-2016, 18:46
انت تحتاج الى تعمل الفوركس ودراستة جيدا اولا قبل التداول واهم خطوات التعلم هى
1 كتاب اسرار الفوركس للمبتدئين
2 كتاب التحليل الفنى جون ميرفى
3 كتاب موجات اليوت
كل ذلك بجانب حساب تجريبى للتطبيق علية

FOREX7
04-30-2016, 21:01

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربييجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

nizar hidouri
04-30-2016, 21:14
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
اشكرك جزيل الشكر علي المعلومة الهامة وعلي جهدك الاكثر من رائع وعلي هذا الموضوع المفيد
وانتظر منك ومن جميع اعضاء هذا المنتدي الجميل الفائدة المتبادلة دوماً
تقبل خالص الود والتقدير واهديك باقة من الورود

aminetns
04-30-2016, 21:19
اهلا بك اخي يمكنك التواصل مع الدعم شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك إن شاء الله ولجميع الإخوة الأعضاء والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

never1
05-05-2016, 19:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

seifhd
05-06-2016, 14:05
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

abderrahmenanis
05-10-2016, 21:05

never1
05-12-2016, 09:44

zaza0519
05-17-2016, 01:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

best39
05-17-2016, 21:17
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......

akram bahnsawi
05-27-2016, 01:34
نشكر اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و البناءة والتى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و المزيد و شكرا

masr16
05-28-2016, 20:56

عرآقي
05-29-2016, 09:44

0o0KaRiM0o0
05-29-2016, 09:48
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
هذا سوق لتبادل العملات و السلع بقصد اخذ ربح منها
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

ma2250
05-29-2016, 10:55
من المهم التوجه للمنتدي التعليمي ومحاوله اكتساب الخبرات والتعلم من الاخرين والتجريب من خلال الحساب التجريبي
وبعد اكتساب الخبرات من الممكن الدخول للسوق والتداول ومحاوله تحقيق المكسب والله ولي التوفيق وشكرا

best39
05-29-2016, 11:00
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......

nonam
06-22-2016, 03:43
السلام عليكم .... من الممكن ان تدخل الي المنتدي التعليمي ومنة ان شاء الله من الممكن ان تتعامل مع التداول والتعليمم من المهم ان يكون التعامل مع الادوات بتاعه التداول والتعليم والفهم من الدرجة الاولي لابد منها
بالتوفيق ان شاء الله

kemo salah
06-22-2016, 06:04
اخى ادخل على القسم التعليمى للمنتدي و سوف تجد كل المساعدة لكى تتعلم و شكرا اخى
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

hussien_naguib
06-22-2016, 06:35
قولت مائة مرة يا اخي حاول ان تقراء المواضيع علي المنتدي المكتوبة بواسطة الخبراء
و ارجو من سيادتك اخي المحترم تقبل مروري و شكرا لك علي الانصات الي راي و ارجو العمل به

harimeche
06-22-2016, 06:44

مرحبــــــــا بك اخــي معنا

بالنسبة للفهم فسهلة إن شاء الله

عندك قسم تعليمي خاص تحت هدا القسم

مبــــاشرة ستجد العديد من المواضيع المفيدة

مع التحية ..

zee1996
06-22-2016, 06:51
اخي الفاضل ان المشاركات لا تكفي لنوصل لك الفكرة التي تريدها بالكامل لذلك سأنصحك اخي الفاضل بالتوجه إلى اليوتيوب او غوغل و البحث عن كورس للتعليم الفوركس للمبتدئين من الصفر و ستفهم كل شيء بإذن الله تعالى و في النهاية أتمنى التوفيق لك و لجميع الاعضاء والزوار الكرام في المنتدى

ابوفؤاد
06-22-2016, 07:25
افت احد المواقع التى تتحدث عن الفوركس و لك ان تفهم ما تشاء ان تترك ما تشاء و لكن اجعل الرحله سهله بامعائك بالفوكس كانه قصه امام عينك تحكى لك الطريق الى تعلم صنعه ربما جعل منك ذات يوم ما الاغنياء او يضا من الممكن ان تجعل

samieh
08-25-2016, 09:23
ما هو سؤالك يا اخى نحن بالخدمة دائما سواء انا او اى عضو اخر فما نوع الفهم الذى تريده حتى نقدم يد المساعدة لك او لا فرد اخر يحتاج الى مساعدة

devloppman
08-26-2016, 00:48
القسم مخصص للمواضيع التعليمية فقط وليس مواضيع الاستفسارات

لنرتقي بمنتدانا يا إخوان ونحاول تنظيم أنفسنا

توجه إلى قسم الاستفسارات وضع استفساراتك فيه لكي تجد ردود مفيدة

تقبل مروري، بالتوفيق

mourada
08-26-2016, 12:00
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي الفاضل انصحك بالذهاب الى قسم المبتدئين و تقرا المواضيع هناك كلها مفيدة و لن تجد افضل من هذا المنتدى لتتعلم فيه و اتمنى لك التوفيق

nourmea53
09-10-2016, 20:23
اخي عليك اولا بفتح حساب تجريبي لزيادة خبرتك ومعلوماتك ومن ثم تفتح حساب حقيقي وتقوم بايداع مبلغ صغير في البداية لانه احتمالية خسارتك في البداية كبيرة فلذلك المبلغ الضغير لايهم لكي تتعرف وتكون لديك الجراة والقوة في التداول وتفهم اخطاءك وعليك بمتابعة التوصيات اليومية والتحليل الفني

Samirghatas
09-28-2016, 15:54
السلام عليكم اهلا بك ياغالى نورت المنتدى انت فى المكان الصحيح هذا المنتدى خاص
بالفوركس للتعلم وايضا الحصول على بونص من المشاركات والتداول بها والربح منها بالتوفيق

lionardodicaprio940
09-28-2016, 16:01
يا اخي توجد دورات وكورسات تعليمية عديدة في اليوتيوب
بمكنك الاستفادة منها
بالتوفيق للجميع تقبلوا تحياتي وشكرا

reyad george
09-28-2016, 18:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الفيديوهات علي اليوتيوب ان شاء الله تاخد خبرة منها و تطبقا ديمو حتى تصل الى النجاح يا اخى ان شاء الله بالتوفيق لك

ebn masr
09-28-2016, 19:23
الموضوع ببساطة وكمساعدة ليك اولا افهم يعنى ايه فوركس ثانيا اقرى كتير عن الفوركس وافهم من المنتدى ثم ابداء شارك

remon2010
10-04-2016, 21:11
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز اذهب الى القسم التعليمى فى المنتدى
وهتلاقى الكثير من الكتب والفيديوهات التى تفيدك على فهم السوق
تقبل تحياتى

mustageog
10-04-2016, 22:00
يمكنك التعلم عن طريق الفيديوهات لأنها تكون أحسن وسيلة لاكتساب المهارات والبداية بحساب تجريبي تكون أفضل فيما يخص الحفاظ على رأس المال.

Seif joker
10-05-2016, 14:53
بسم الله السلام عليكم ورحمه الله وبركاته امابعد ابحث يا اخي ابحث عن التعلم في اليوتيوب في فيديوهات الاستاذ اسامه عادل في الجروبات على الفيس علي التليجرام ابحث و ابحث وتعلم لا تعمل بتوصيات تعلم انت وحلل انت وانت ادخل الصفقات

ahmadhamad
10-06-2016, 15:58
اخي الكريم انصحك بالذهاب للقسم التعليمي لتتعلم كل شي من الصفر للاحتراف باذن الله عز وجل
وبالتوفيق لك وللجميع

zizoo99
10-06-2016, 22:40
شكرا لك اخى الكريم و لكنى اود ان استفسر منك ما الذى تريد فهمه بالظبط ؟؟؟ عموما كل موضوع او رد تاخذ عليه 0.1 دولار و فى نهايه الشهر يتم تحويل مبلغ البونص الى حسابك التجارى بانستا لكى تبدأ التداول

noarh
10-11-2016, 22:43
من ناحية انك تجمع الفلوس فى اخر الشهر وعدد الردود فدا مفهوش اى مشكلة الى فية مشكلة بقى انك تسجل رد وتاخدو تكررو فى اكتر من موضوع سواء قريت بقى مقرتش لازم كل رد انت الى تكتبة وبكو سطريين ويكو فى نفس الموضوع والتحيات والشكر والحاجات دى مبتتحسبش وبالتوفيق ليك ان شاء الله ولينا جميعا

ayh
10-12-2016, 02:53
مرحبا اخي اخى الفاضل بعد التحية بصراحة الغنى دى حاجة بتاعة ربنا يعنى لو ليك رزق فى هذا المجال ان شاء الله هاتحصل عليه ولكن بشروط وهى ان تجتهد وتتعلم جيدا حتى تستطيع ان تعمل بشكل صحيح وبعد ذلك رزقك سياتى اليك بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

saleh05
10-12-2016, 03:00

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

noureddineelachabi
10-27-2016, 00:52
اهلا وسهلا بك اخي الكريم,اي استفسار نحن في الخدمة,اولا تعلم التحليل الفني الدعوم والمقاومات والترندات هم اللبنة
الاساسية للفوركس احترفهم وخد وقتك الكافي وتعلم في الديمو وتعلم المؤشرات الفنية

ahmedmca
11-12-2016, 21:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل من تدخل على قسم المنتدى التعليم او من خلال قراءة كتب

body2
11-12-2016, 21:35
مساعدة في فهم اي ؟
عموما اقلك شرح مبسط انت المنتدي دي بيعطي بونص عن طريق الردود في المواضيع او المشاركات
البونص دي لأ يمكن سحبه لكان يمكن التدول بة وسحب ارباح البونص من التدول

latraaa
11-13-2016, 13:44
يا اخي الكيرم قد تم تقديم الكثير من الماوضيع القيمة التي تشرح الأمر بالتفصيل الراقي القيم و هدا الأمر يحتاج غلى الكثري من العمل و الحمد لله المنتدى فيه الكثير من الماوضيع الراقية القيمة التي يمكنهها أن تساعدك إن شاء الله

Mustafa gamal
11-27-2016, 18:22
يجب عليك أن تتعلم اساسيات التحليل الفني من دعوم و مقاومات و برايس أكشن جيدا .... تحياتي لك و تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

tazi larbi
11-28-2016, 00:13
السلام عليكم اخي انت هنا في المكان الصح لتتعلم فالمنتدى غني بكل ما تريده من فيديوهات ودروس ودورات فقط اجتهد وابحث عن المعلومه وانشاء الله تستفيد اتمنى لكم النجاح والله الموفق

kamelamin
11-29-2016, 02:58
مرحبا اخي الكريم يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي ومشاهدة
تحياتي وبالتوفيق للجميع

freetrade
11-29-2016, 06:31
عليك وعلي القسم التعليمي لانه خاص وموجه للمبتدئين علي سبيل الخصوص وحتلاقي فيه كل ما تريد معرفته عن الفوركس وطرق المتاجرة الامنة .. بالتوفيق لك

waelmma
11-29-2016, 07:08
;):):o اهلا وسهلا بك اخى العزيز عضوا جديددا
لكن نصيحتى ان تدخل القسم التعليمى وهتجد كل الفيديوهات التى تريد معرفتها

magdy mahmud
11-29-2016, 10:38
اخي مبروك الانضمام الي عالم المال وعالم الغني باذن الله لكي تربح لابد من التعلم الجيد لمدة لا تقل عن 6 اشهر + 6 اشهر تدرب علي حساب ديمو اذا المجموع سنة كاملة ولكن لاتستعجل الربح بعدهذه السنة التي تظن انها وقت طويل ولكن باذن الله ستكون تعلمت وربحت الكثير

tamermosa
11-29-2016, 10:45
أخي الفاضل ، انصحك يا صديقي بأن تتوجه للقسم التعليمي هنا بالمنتدى وان شاء الله حتلاقي جميع الشروحات و الفيديوهات التعليمية اللي حتفيدك كمبتديء وانصحك تتابع فيديوهات تعليميه أيضا حتلاقيها على اليوتيوب متوفرة ، واللى حتتعلمه و ده الأهم لازم تتطبقه على الحساب التجريبي ( الديمو ) لفترة لا تقل عن 3 شهور و بعدها اشتغل حقيقي ، بالتوفيق لك و للجميع

Omar Kamal
11-29-2016, 11:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أن لا أفهم سؤالك جيدا ولكن يجب عليك الدخول إلى قسم المساعده فى هذا المنتدى وسوف تعرف كل شى أتمنى لك التوفيق دائما

bakup28
11-29-2016, 15:47
تعلم الفوركس يحتاج وقت و صبر كبير
و عليك ان تضع استراتيجية ونقاط لتعلمها من اجل دراسة
جيدة للمجال بالتوفيق اخي الكريم

فوريكسي
12-01-2016, 01:46
اخي اتصل بالدعمواطلب التوضيحات اخي شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،،،،،،،،،

سمير
02-25-2017, 18:22
والله يا اخى تقدر تحمل كتب وفيديوهات تعليمية من المنتدى او اليوتيوب فاختار اللى يريحك ولو احتاجت اى مساعدة كلنا هنا هنقدملك المساعدة فى اى استفسار

tolin
02-25-2017, 23:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.......انت تتواجهة الى القسم التعليمى بالمنتدى هتتعلم منه اساسيات الفوركس به العديد من الفيديوهات

emin14
02-25-2017, 23:30

nour3iny
02-26-2017, 00:03
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
لفهم مجال الفوركس اقراء الموضوعات والشروحات بالمنتدى لتتعلم وتستطيع تطبيق ما تتعلمه على الحساب التجريبى

Samira shabban
02-28-2017, 00:45
اخى الكريم انصحك بالتوجه الى القسم التعليمى للمنتدى
حيث يوجد شرح لكل ما يتعلق بالفوركس وادواته وطرق الحليل ...

ahmedm
02-28-2017, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لو ناوي فعلا تتعلم الفوركس كويس وتقدر انك تحقق ارباح مرضية من خلال التداول نصيحتي ليك انك تتعلم ومتتسرعش ابدا ولا تتطمع اثناء التداول تحياتي لك أخي الكريم وتقبل مروري

muhammad ismail
02-28-2017, 08:16
اى مساعدةهنا اخى الكريم هتلاقيها فى القسم التعليمى الخاص بالمنتدى هتلاقى شروحات كتير وممكن
تدور على اليوتيوب هتلاقى شروحات كتير بردو هتفيدك كمبتدا

Mr Fathy
02-28-2017, 08:19
بسم الله الرحمن الرحيم انت يا زعيم الاول لازم تدخل القسم التعليمى عشان الااول تتعلم يعنى ايه فوركس ومتخسرش فلوسك وكمان تعرف تعمل ردود فى المنتدى

LAMIA1976
02-28-2017, 11:02
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاضل انت ملزوم ان تجمع بونص لتتداول به اول الشهر القادم و انت بتجمع بونص راح تتطرق الى مواضيع كثيره تفيدك و تتعلم منها و تكتسب خبره و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Mo7a
02-28-2017, 11:20
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم عليك بالقسم التعليمي ستجد فيه مواضيع تساعدك على الفهم من البدايه حتي الاحتراف ان شاء الله
واتمني التوفيق للجميع