PDA

View Full Version : أدخل هنا لتجنب اغلاق حسابك في انستا

Pages : [1] 2

big.pharaoh
05-01-2015, 02:58
في البدايه انا هعرض مشاركه لأحد الاخوه الاعضاء ومشكور على توضيحه للنقطه دي .. وانا حبيت اني اشاركها في موضوع منفصل عشان الجميع ياخد باله بأذن الله

في احد الاخوه كان بيشتكي ان حسابه اتقفل بعد ما كان عامل طلب سحب وكان فاتح صفقات وسايبها وفجأه رجع لقى حسابه تم اغلاقه

باختصار الحساب اتقفل علشان حضرتك كنت عامل طلب سحب اموال وطبعا طلبات السحب بتاخد وقت من شركه لشركه ممكن من عده ساعات لايام المهم ... انتا فتحت صفقات على السحب وبكده الهامش بتاع الصفقات ديه غطى على ارباحك واخد من البونص كمان فلما جيه الدعم يسحب الفلوس لطلبك ملقاش فلوس غير البونص والمراكز المفتوحه طبعا فقال انها احتيال لانك بتطلب منه يسحب من البونص وبكده قفلك حسابك انا عرفت ناس كتير زيك كده فارجو من كل الناس ان لما تطلب سحب متعملش بعديها صفقات غير لما تتسحب الفلوس بالفعل .. عموما ده غلط منك لانك محسبتهاش صح

نراعي برضو .. عدم اغلاق الصفقه قبل 5 دقائق .. وعدم التداول وقت الاخبار .. والالتزام بقوانين الشركه وعدم الدخول على اكتر من حساب من جهاز واحد او اي نوع من انواع الاحتيال للحصول على البونص

تحياتي للجميع

---------- Post added at 11:58 PM ---------- Previous post was at 09:12 PM ----------

اتمنى ان جميع الاعضاء القدامي والجدد خصيصا ياخدوا بالهم من النقاط دي لعدم التعرض لمثل هذه المواقف
تحياتي

jomaabouguezzi
05-01-2015, 20:37
اللَّهمَّ بلِّغ نَبيكَ وحَبِيبكَ مِنَّا الآن أفضَلَ الصَّلاةِ و أَزكى السَّلامِ، اللَّهمَّ اشرح بالصلاةِ عليهِ صُدورَنا، ويَسِّر بها أُمورَنا، وفَرِّج بها همُومَنا ، واغفِر بها ذُنوبَنا، وثَبِّت بها أَقدامَنا، وبَيِّض بها وجوهَنا، واقضِ بها ديوننَا، وأصلح بها أحوالَنا، اللَّهمَّ تَقبَّل بها تَوبتَنا، واغسِل بها حوبَتَنا، وانصُر بها حُجَّتَناة، واغفِر بها ذلَّتَنا، اللَّهمَّ اجعلها نوراً من بين أيدِينا، ومِن خلفِنا، وعن أيمانِنا، وعن شمائِلنا، ومن فوقِنا، ومن تحتِنا، وفي حياتِنا، وفي مماتنِا

ahmedibrahim258259
05-03-2015, 23:38
بسم الله الرحمن الرحيم لا اخي الكريم انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتسحب من الحساب فور الطلب لكن علشان توصل لحسابك بتاخد بقى من ساعات الى ايام
تقبل مروري

elmassy
05-03-2015, 23:40
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام
اخي الغالي شكراً جزيلاً لموضوعك الجيد والمفيد والتحليل الرائع

tipou
05-03-2015, 23:45
السلام عليكم
اشكرك يا اخي على هده النصيحة التي لم اكن اخدها في الحسبان
كل الشكر لكـِ ولهذا المرور الجميل
الله يعطيكـِ العافيه يارب
خالص مودتى لكـِ

moustafaforex
05-04-2015, 00:02
السلام عليكم

alaa ali
05-04-2015, 00:03
السلام عليكم
انا اشكرا جدا على الشرح الجميل ويارب يستفيد جميع اعضاء المنتدى الكرام ليتحقق النجاح والارباح فى الفوركس
بالتوفيق

doola2020
05-04-2015, 01:56
أولا انا لم أقم بالسحب في حال فتح اي صفقة ولا أغلق الصفقة قبل خمسة دقائق ولا أتداول وقت الاخبار وبالرغم من عدم مخالفة كل هذه المخالفاتت فتم إغلاق حسابي أكثر من مرة

doga
05-04-2015, 02:04
طيب لو سمحتوا انا عندي مشكله تانيه حسابي باقي فيه 5$ بونص من الشهر اللي فات وبونص الشهر ده لسه منزليش تفتكروا ايه السبب هل لاني خسرانه ولازم اعوض البونص اللي خسرته ده الاول
ولا البونص منزلتش للكل لسه

ilyes chaieb
05-07-2015, 16:54
انا لا اتفق معك في الكلام اللى كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب و دى ممكن تخلي المبلغ المسحوب يرجع للحساب في حال تم تقليل الهامش بسبب صفقة مفتوحة و كانت خاسرة و باقى الكلام اتفق فيه معك ,, تقبل تحياتى

samieh
05-08-2015, 02:24
السلام عليكم
شكرا لك اخى على توضيح اسباب ايقاف الحساب مع ان معظمنا عارف الاسباب
والحمد لله اننى لم اخالف شروط التداول منذ اشتراكى بالمنتدى وانستا
ونرجوا ان ينتبه الاخوة المبتدأين الى هذه النقاط المهمة

mohamed9004
05-08-2015, 04:16
السلام عليكم ورحمه الله .. اه طبعا المفروض اى حد حابب يسحب فلوس حتى لو اساسا رصيد حسابه مكفى وفيه فائض المفروض يكون كل الصفقات المفتوحة الاول قبل ما يعمل اى طلب للسحب وبعدين ان شاء الله لما يسحب فلوسه بقى يبقى يفتح الصفقات اللى هوة عاوزها مجتش من يومين يعنى انا عارف ان معظم الناس هنا قبل ما بتسحب بيقفلوا كل الصفقات المفتوحة

tefa.brave
05-08-2015, 04:19
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيد الخلق اجمعين محمد صلى الله عليه وسلم اما بعد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا للعضو المحترم على الموضوع الجميل ويارب دايما نكون احسن منتدى وان شاء الله دائما للائمام
موضوع رئع جدا ويستحق كل الشكر والتقدير للمجهود المبذول فيه الله ينور الى الامام دئما

abdalico
05-08-2015, 05:55
مشكور للتوضيح اخي الكريم فعلا قرات موضوع اخر يتكلم عن هذا المشكل و هناك ايضا عدد من الاعضاء عانو من هذه المشكلة
الخطيرة التي لا بد ان ينتبه لها جميع الاعضاء كي لا يتم قفل الحساب شكرا لك اخي الكريم

waelmma
05-08-2015, 07:00
;):woo:;) جزاك الله خيرا اخى الكريم والحقيقة دى تنبيهات هامة جدا
علشان كل واحد ياخد بياله قبل اجراء اى عملية سحب حتى لايغلق حسابه :bravo:

aminalamor
05-08-2015, 11:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذه التوصيات وعلى هذه النصائح المفيدة والتي من خلالها يمككنا حماية حساباتنا من الاغلاق بسبب خرق في الاتفاقية المبرمة بين المتداول وشركة انستا فوركس
بالتوفيق للجميع

chirikhan
05-09-2015, 01:59
تماما يا اخي انا الان بصراحة اتجنب التداول اصلا في اوقات الاخبار القوية لان الامر ممنوع حسب ما قرات وايضا التداول بصفقات اقل من 5 دقائق فكل هذين الامرين اتجنبهما

REDA FOREX
05-09-2015, 08:50
تماما يا اخي انا الان بصراحة اتجنب التداول اصلا في اوقات الاخبار القوية لان الامر ممنوع حسب ما قرات وايضا التداول بصفقات اقل من 5 دقائق فكل هذين الامرين اتجنبهما تماما يا اخي انا الان بصراحة اتجنب التداول اصلا في اوقات الاخبار القوية لان الامر ممنوع حسب ما قرات وايضا التداول بصفقات اقل من 5 دقائق فكل هذين الامرين اتجنبهما

adnan1969
05-09-2015, 11:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم الشركه ماتغلق حساب بدون سبب او مخالفه لقوانين الشركه اكيد اي حساب يغلق بيكون مخالف لقوانين الشركه بتوفيق

Omar99
05-09-2015, 12:25
يجب ان نتاجر و احنا شاكين فى السوق و يجب التجارة بشكل مستمر على الترندات و المقاومة و الدعم الذان هما اساس التجارة و الارباح الكبرى فى تجارة الفوركس بشكل مستمر و دائم

slymur
05-09-2015, 12:39
شكرا على الافادة لاني جديد في المنتدى و استفيد من كلامكم بالنسبة لصفقات قبل الاخبار هي غالبا تفشل طبيعي لا بمكن التنبئ ومن المفروص الصبر حتى تفوت النشرة

marwafawzy122
05-09-2015, 12:39
شكراً على اى حال على هذه المعلومات الجيدة عسى ان نستفيد منها جميعاً وننتفع بها فى هذه التجارة الصعبة والرهيبة ونرجو من الجميع ان لا يبخل بما لديه من خبرة وعلم فى هذا المجال بأن يعلمه لاخوانه المبتدئين حتى يستفيد الجميع ويتعلم وهذا هو الغرض من هذا المنتدى ....

abrara
05-09-2015, 12:44
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا على الشرح الجميل ويارب يستفيد جميع اعضاء المنتدى الاعزاء من الموضوع ...:)

hamdochi
05-09-2015, 13:28
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد انه يجب ان نتاجر و احنا شاكين فى السوق و يجب
التجارة بشكل مستمر على الترندات و المقاومة و الدعم الذان هما اساس التجارة و الارباح الكبرى فى
تجارة الفوركس بشكل مستمر و دائم نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

boulafrah
05-09-2015, 13:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب أقم بالسحب في حال فتح اي صفقة ولا أغلق الصفقة قبل خمسة دقائق ولا أتداول وقت الاخبار وبالرغم من عدم مخالفة كل هذه المخالفاتت فتم إغلاق حسابي أكثر من و دى ممكن تخلي المبلغ المسحوب يرجع للحساب في حال تم تقليل الهامش بسبب صفقة مفتوحة و كانت خاسرة و باقى الكلام اتفق فيه معك ,, تقبل

---------- Post added at 10:48 AM ---------- Previous post was at 10:47 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي رفض السحب دون غلق الحساب أقم بالسحب في حال فتح اي صفقة ولا أغلق الصفقة قبل خمسة دقائق ولا أتداول وقت الاخبار وبالرغم من عدم مخالفة كل هذه المخالفاتت فتم إغلاق حسابي أكثر من و دى ممكن ، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

ali.22595
05-21-2015, 22:11
اخى الفاضل اكيد معاك حق يفضل عند السحب عدم اجراء صفقات لان الحساب فى وقت السحب بيتراجع وبيشوفو فى
اى مخالفات ولا لا وكما زكرت يفضل عدم التداول وقت الاخبار

sa sa
05-21-2015, 22:29
الســــــــلام عليــــكم ورحمــــه الله وبركـــــــــاته
شكرا اخي علي المعلومه عندما تطلب سحب الارباح التي حققتها من تجارتك فانها يمكن انتاخذ ساعات علي حسب طريقه السحب
ويوجد طرق سحب للاموال اسرع ويمكنك انتري ذلك عند طلب السحب

hassen2100
05-22-2015, 00:12
السلام عليكم
اخي الكريم انا لازال مبتدء لم اطلب الى الان السحب و تعرضت كثيرا لمصطلح عدم التجارة وقت الاخبار
فارجو توضيح مع اطلاعي باوقات ااخبار لعدم وقوعي في الخطا تقبل مروري

fatehbtn
05-28-2015, 13:20
تذكير جيد بمعلومات رائعة .. شكرا لك أخي
الفاضل وأتمنى أن يستفيد كل الأعضاء في
هذا المنتدى من خلال هذه المعلومات و ننتظر
منك المزيد

popa2015
05-28-2015, 14:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

spider01
05-29-2015, 01:37
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
في الحقيقة اول مرة اسمع عن هده الشروط ما كان في علمي هو انه يمنع اجراء طلب السحب و الصفقات مفتوحة اما بعد تنفيد الطلب يقتطع المبلغ الدي طلبت سحبه من الحساب الحقيقي للتداول في انتضار تحويله للبنك

alaa ali
05-29-2015, 01:37
السلام عليكم
اى مخالفة قد تعرضك الى الغاء حسابك وسوف تندم كثير لذلك انتبه ولا تخالف القوانين المعمول بها فى المنتدى
بالتوفيق

محمود مرعى
05-29-2015, 01:43
م

في البدايه انا هعرض مشاركه لأحد الاخوه الاعضاء ومشكور على توضيحه للنقطه دي .. وانا حبيت اني اشاركها في موضوع منفصل عشان الجميع ياخد باله بأذن الله

في احد الاخوه كان بيشتكي ان حسابه اتقفل بعد ما كان عامل طلب سحب وكان فاتح صفقات وسايبها وفجأه رجع لقى حسابه تم اغلاقه

باختصار الحساب اتقفل علشان حضرتك كنت عامل طلب سحب اموال وطبعا طلبات السحب بتاخد وقت من شركه لشركه ممكن من عده ساعات لايام المهم ... انتا فتحت صفقات على السحب وبكده الهامش بتاع الصفقات ديه غطى على ارباحك واخد من البونص كمان فلما جيه الدعم يسحب الفلوس لطلبك ملقاش فلوس غير البونص والمراكز المفتوحه طبعا فقال انها احتيال لانك بتطلب منه يسحب من البونص وبكده قفلك حسابك انا عرفت ناس كتير زيك كده فارجو من كل الناس ان لما تطلب سحب متعملش بعديها صفقات غير لما تتسحب الفلوس بالفعل .. عموما ده غلط منك لانك محسبتهاش صح

نراعي برضو .. عدم اغلاق الصفقه قبل 5 دقائق .. وعدم التداول وقت الاخبار .. والالتزام بقوانين الشركه وعدم الدخول على اكتر من حساب من جهاز واحد او اي نوع من انواع الاحتيال للحصول على البونص

تحياتي للجميع

---------- Post added at 11:58 PM ---------- Previous post was at 09:12 PM ----------

اتمنى ان جميع الاعضاء القدامي والجدد خصيصا ياخدوا بالهم من النقاط دي لعدم التعرض لمثل هذه المواقف
تحياتي
والله يا اخى فعلا موضوعك رائع جدا علشان كده أنا بأكد على كل السادة الأعضاء التجار سواء
كانوا جدد او محترفين انهم فعلا يطبقوا الشروط دى لتجنب الاغلاق

Kiing
05-31-2015, 19:19
لا ياصديقي الكريم انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس تم متلا انه من الحساب فور الطلب لكن ممكن ان توصل لحسابك بتاخد بقى ممكن متلا انه من ساعات الى ايام تم منه متلا تقبل مروري صديقي

mechanical
06-16-2015, 00:39
السلام عليكم .... شكرا علي الموضوع اللي انت عاملة نتمني من الجميع الاستفادة من كل اللي انت قلتة وان شاء الله خير
بالتوفيق ان شاء الله

ibrahim forex
06-16-2015, 02:17
أولا انا لم أقم بالسحب في حال فتح اي صفقة ولا أغلق الصفقة قبل خمسة دقائق ولا أتداول وقت الاخبار وبالرغم من عدم مخالفة كل هذه المخالفاتت فتم إغلاق حسابي أكثر من مرة

محمد السيد
06-16-2015, 02:51
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ،،
طبعا من اسباب غلق الحساب طلب السحب ، وفيه صفقات مفنوحة وكذلك قفل الصفقة قبل مرور 5 دقائق

ahmed bakry
06-16-2015, 03:10
كل الشكر الجزيل ليك ياصديقى العزيز على ماتقدمت به من موضوع دى نقطة مهمة جدا انت لفت نظرى ونظر الكتير اكيد ليها واتمنام نك المزيد وبالتوفيق للجميع والسلام عليكم

mido elmasry
06-16-2015, 03:57
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
مشكو اخي لتوضيح الامور
و اتمني ان تكون مفيده
بالتوفيق للجميع
أخوك
mido elmasry

MONTASR SHABAN
06-16-2015, 09:29
السلام عليكم

osama147
06-16-2015, 09:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي بخصوص طلب سحب اموال من حسابك وانتا تقوم بعدها بفتح صفقات وين المشكلة اخي ؟؟ الان اساس المبلغ الى بنطلب سحبة يتم خصمة من الحساب مباشرة
تقبل مروري

zarour soufyane
06-16-2015, 13:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اذا عليك التاكذ من عدم وجود صفقات مفتوحة على الميتا تريدر اثناء التقدم بطلب السحب من الشركة لكي تتجنب اغلاق الحساب و هذا هو الامر المهم في رايي بالتوفيق

Ossama.forex
06-16-2015, 13:19
الأخ الكريم صاحب المشاركه الأصليه و الذى و ضح لنا لماذا يغلق الحساب هل هذا رأى شخصى لحضرتك او إستنتاج شخصى أم هذا هو قانون من قوانين شركه انستا نرجو التوضيح لأنى سمعت ان أكثر من واحد حسابه بيقفل عند عمل طلب سحب فهل هذا هو السبب

atmoul
06-16-2015, 13:59
شكراً لك أخي على التحدير أنا لم تكون هذه في علمي المهم أني أول مرة أعرفها وشكراً لك على التنبيه ، رغم أنها ليست منطقية نوعاً ما لكن لا أعتقد أن الشركة ستغلق حسابك لهذا السبب

yacino527
06-16-2015, 14:01
السلام عليكم أخي الفاضل
أولا مشكور على هذه المعلومات القيمة التي كنا نجهلها بصراحة أما بعد نتمنى أن لا تبخلوا علينا
بمثل هذه المعلومات القيمة و المفيدة التي نحن بحاجة إليها باستمرار و شكرا

ali20
06-16-2015, 15:44
يبج انه نعرف كل قواعد التدلو فى اسنتا عشان نعرف ان يجب امجافظة على الحساب
واكيد التاجر بكدة هيعرف انه الحساب لن يحدث فية اى مشاكل لما يتتدالو بنءا على معرفة كل قواعد الشركة

nassr15
06-16-2015, 16:14
بالرغم أني مش متفق معاك في بعض الكلام فمثلا لو طلب السحب اترفض المفروض يرجع للحساب ويكون هامش اضافي للصفقات واما باقيه الكلام فهو سليم

marwanadam
06-16-2015, 17:52
اتمنى من الجميع ان يقرا كل القوانين قبل التسجيل لكى يكون دارى بامر وعالم بالوسط الدى يشتغل معه
فشركة واضح كما المنتجى واضح ومن ارضى التحايل او التغابه فعليه ان يتحمل ما سيجرى لحسابه بكل روح رياضية

RomanyMoreed
06-17-2015, 22:17
السلام عليكم ورحمة اللة بركاتة

كلام غير سليم لانك لو تداولت وكنت طالب سحب ولم ينفذ مش هيتقفل الحساب بس هترجعلك الارباح علي الحساب بتاعك

تحياتي

auoubharrab2
06-17-2015, 22:42
السلام عليكم
خالص مودتى لكـِ.........................

oussamarami7
06-17-2015, 23:19
في نظرية الاقتصاديات الصغرى، تم تطوير توازن الجزئي للنموذج الاقتصادي العرض والطلب أصلا من قبل ألفرد مارشال وهو نموذج يحاول وصف، وتوضيح وتوقع تغير سعر وكمية السلع المباعة في الأسواق التنافسية. إن النموذج يقوم فقط أولا بتقريب وصف السوق التنافسية بشكل غير كامل.
يضم هذا النموذج الكثير من النظريات المستعملة من قبل بعض الاقتصاديين قبل مارشال ويشكل أحد أكثر النماذج الأساسية أهمية في بعض المدارس الاقتصادية الحديثة، فهو كثير الاستعمال في بناء أساس تشكيلة واسعة من النماذج والنظريات اقتصادية أكثر تفصيلا. إن نظرية العرض والطلب مهمة لفهم الكثير من المدارس الاقتصادية لآلية اقتصاد سوق وتفسير الآلية التي يتم بها تخصيص المصادر واتخاذ القرارات.
إن نظرية العرض والطلب تفترض عادة بأن الأسواق تنافسية جدا. وهذا يشير ضمنا إلى أن هناك العديد من المشترين والباعة في السوق ولا أحد منهم لهم القدرة للتأثير على سعر البضائع. في العديد من صفقات الحياة الحقيقية، تفشل الفرضية لأن بعض المشترين أو الباعة الفرديين أو مجموعات المشترين أو الباعة لهم بما فيه الكفاية القدرةعلى التأثيرا على الأسعار. غالبا ما يستخدم تحليل متطور لفهم معادلة العرض-طلب للبضاعة. على أية حال، تعمل النظرية بشكل جيد في الحالات البسيطة غير المعقدة.
الاقتصاد السائد لا يفترض بداهة بأن الأسواق مفضلة على الأشكال الأخرى من التنظيمات الاجتماعية. في الحقيقة، يكرس الكثير من التحليل إلى الحالات التي تدعى ب فشل الأسواق التي تؤدي إلى تخصيص مصادر أقل من المثالية ضمن بعض المعايير. في مثل هذه الحالات، يعمد الاقتصاديون إلى إيجاد سياسات لتجنب الهدر؛ مباشرة عن طريق الرقابة الحكومية، أو بشكل غير مباشر عن طريق حث زبائن السوق على التصرف وفق إسلوب متسق مع الرفاهية المثالية، أو بخلق أسواق ضائعة لتمكين ايجاد تجارة كفوءة جديدة لم تكن موجودة سابقا. هذا يدرس بالتفصيل في حقل الأعمال الجماعية.

هند الحمامصى 2216
06-17-2015, 23:23
السلام عليكمم ورحمته الله وبركاته اخى العزيز النا اتفق معك تماما واشكرك على هزا واتمنى من جميه الاعضاء الانتباه لان فى بعض الاحيان عند السحب تحدث مشكلات كثيررة وانا ارى انا السبب الاقوى فى هذه المشاكل هو الطمع
تحياتى

hamadarizk
06-17-2015, 23:26
نورت ياصديقى الكريم المنتدى المميز
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك

بالتوفيق

superkenan
06-17-2015, 23:47
اخي الكريم حسب رأيي مجدر ان يكون المستثمر جدي في تعليقاته وفي عمله فهو لن يتعرض إلى حظر فالمشكلة ببعض المبتدئين الذين يحاولون استخدام اساليب سهلة للربح غير مسموح بها ظانين بأنه لن يتمكن احد من اكتشافهم
وشكرا

a7med sniper
06-17-2015, 23:50
شكرا لعىا لمضووع ومهم ان يكونهناك بالفعل فى هذا السوق معرفه بأهميه

القوانين فى انستا حتى لا تخسر مجهودك وربحك لو خالفتها والله المستعان

hamadarizk
06-18-2015, 00:00
نورت ياصديقى الكريم المنتدى المميز
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك

بالتوفيق

hidouri25
06-18-2015, 01:16
و الصلاة و السلام على خاتم المرسلين سيدنا محمد و اله و صحبه
بالنسبة للموضوع الاول انا جربت و قمت بطلب سحب مبلغ معين و اثر الانتظار قمت باكثر من صفقة
مع تمنياتي للجميع بالتوفيق و النجاح

ayoub321
06-18-2015, 01:38
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
شكراً على هذه النصيحة لكن يجب قراءة القوانين قبل التسجيل أخي الكريم
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

ali20
06-18-2015, 01:40
واكيد التجر بكدة سوف يكون فية استمر فى الفورك واكيد بكدة سوف نستمر فى الربح من انستا

raaslen316
06-18-2015, 01:42
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا اشكرا جدا على الشرح
الجميل ويارب يستفيد جميع اعضاء
المنتدى الكرام ليتحقق النجاح
والارباح فى الفوركس
بالتوفيق

gootdf
06-18-2015, 16:44
اذا عليك التاكذ من عدم وجود صفقات مفتوحة على الميتا تريدر اثناء التقدم بطلب السحب من الشركة لكي تتجنب اغلاق الحساب و هذا هو الامر المهم في رايي بالتوفيق

mohamed12345
06-19-2015, 17:35
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد لو سمحتوا انا عندي مشكله تانيه حسابي باقي فيه 5$ بونص من الشهر اللي فات وبونص الشهر ده لسه منزليش تفتكروا ايه السبب هل لاني خسرانه ولازم اعوض البونص اللي خسرته ده الاول
ولا البونص منزلتش للكل لسه

Kiing
06-25-2015, 06:55
ممكن انه لم أقم بالسحب في حال فتح تم منه متلا انه ممكن معه من اي صفقة ولا أغلق الصفقة قبل خمسة دقائق تم منه متلا انه ممكن ان لا أتداول متلا منه مع وقت الاخبار فقط

gootdf
06-25-2015, 14:38
المقامرة بتعتمد علي الحظ و علي الرهان و اذا خسر شخص امواله ياخذها شخص اخر ولكن الفوركس
قائم علي البيع و الشراء و الدراسة قبل كل هذا

snnaky
07-25-2015, 21:10
تمام كدة دة كلام سليم لأن فى حالة طلب السحب المبلغ بيتم خصمة من الحساب اتوماتيك ويبقى على حساب السحب وانت لما بتشتغل على المنصة مش بتلاقى المبلغ السحوب على المنصة وبيتم خصمة عادى سواء المبلغ وصل حسابك فى البنك او لسة لم يتم تفعيل السحب بس كدة كدة السيستم بيعتبرة سحب وبيتم تجنيبة من الحساب بتاع المتاجرة وعشان كدة دة مش من اسباب الغلق

Chima
08-19-2015, 05:52
شكرا على الافادة لاني جديد في المنتدى و استفيد من كلامكم بالنسبة لصفقات قبل الاخبار هي غالبا تفشل طبيعي لا بمكن التنبئ ومن المفروص الصبر حتى تفوت النشرة

tarik46
08-30-2015, 22:24
بارك الله فيك على التوضيح المهم فهناك العديد من الاعضاء الذين يقولون ان الشركة نصبت
عليهم و هذا ما جعلنا ندخل في حالة شك و تردد بخوصو الشركة رغم انني سحبت منها مرة
و من دون اية مشاكل

ASMAA TAHA
08-30-2015, 23:45
نعم بالفعل كل من يتم اغلاق حسابه اكيد قد خالف القوانين بشكل او باخر اى ان شركة انستافوركس من الشركات الموثوقة والمعروفة بمصداقيتها ولا يمكنها ان تغلق اى حساب بدون اسباب الا اذا تم مخالفت القوانين

ynwa1892
08-30-2015, 23:55
السلام اخي اتح الامر اخي الان سنتجنب كل هذه الامور لتجنب غلق الحسابات اخواني نحن مع شركة لا تغلق اي حساب بدون سبب
وفقك الله

finalhm
08-31-2015, 00:27
السلام عليكم رحمة الله وبركاته
استفيد من كلامكم بالنسبة لصفقات قبل الاخبار هي غالبا تفشل طبيعي لا بمكن التنبئ ومن المفروص الصبر حتى تفوت النشرة

nizar hidouri
08-31-2015, 00:46
بالنسبة لسحب قمت بطلب سحب
و دخلت في صفقة صحيح لم تكن صفقة خاسرة
كما اني لاحظت انه عندما تقوم بطلب سحب ياخذ المال المطلوب
من المبلغ الذي عندك و لكن لمزيد من الحذر لا يضر ذلك بشيئ ان لم تقم بصفقة

forex all arabes
09-02-2015, 10:11
اهلا بك معنا فى هذا الصرح الكبير والاكاديمية التعليمية المسماة بمتدى فوركس مصر معاك حق يفضل عند السحب عدم اجراء
صفقات لان الحساب فى وقت السحب بيتراجع وبيشوفو فى اى مخالفات تحياتى

ابرا.مح
09-02-2015, 17:59
السلام عليكم..
اشكرك يا اخي على هده النصيحة والتي لم اكن اخدها في الحسبان..
كل الشكر لك ولهذا المرور الجميل..
الله يعطيكـِ العافيه يارب..
خالص مودتى لك..

d m
09-02-2015, 18:12
السلام عليكم
يعتبر هذا الموضوع جيد والف شكر يا أخي الكريم على المعلومات التي تطرقت إليها والتي أتمنى أن يستفيد منها الجميع
شكرا

waleed shaaban
09-02-2015, 18:49
والله لقد جاءت بالوقت المناسب هذا ما اقوم به الان سحبت من امس واقوم بعمليات
ولقد لفت نظرى وان كان من الواجب على اشركه انذار العميل حتى لا يضيع حقه عن جهل منه
ربنا يستر وحسابى مايتقفلش

kirollosroumany
09-10-2015, 18:49
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

اي شخص يخالف قوانين المنتدي حسابه بيتقفل او بيخالف القوانين الخاصه بالتداول لازم نحترم القوانين

تحياتي

lolojo402
09-13-2015, 02:26
شكرا شكرا جزلا علي الشرح ممكن اقع في مكوضوع اللي حضرتط قولت عليه بس مظنش ان

في حد هيفتح صفقه لمده اقل من 5 دقائق بس شكرا علي التنبيها المهمه بس لو اتقفل الحساب في انستا فوركس

هل هيرجع مره تانيه بعد فتره صلي علي رسزل الله

yazan titi
09-13-2015, 02:51
صحيح اخي و المارجنكول الذي يأتيك عندما يصبح الهامش صفر يؤدي الى اغلاق الصفقة او
انه سيتهلك رصيدك الى ان يصبح صفرا و هذه المعلومة لا يعرفها الكثير من المتداولون
الجدد

Hossam Samir
09-13-2015, 02:55
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاضل احسنت
وهذا ديمان ما يقع في اصحاب الخبرات القليله ويجي يقولك الشركة محتاله
مع انه اللي غلطان وتلقي واحد تاني عمله 3 حسابات من جهاز اتصال واحد ويتعمله بند ويقولك انا معملتش
حاجة وينشر اخبار كاذبة غرضة البلبله والاشاعه وهوة عارف ومتاكد من ان اللي عمله كان ضدد القوانين وبتالي يستحق ما ناله
وفي الاخير شركة انستا ليست بالجديدة وكلنا مجربنه انا لدي حساب اداع عليه مش بونص وعمره ما حصل معي اي فصل او حد نب عليه في سنت
باعكس شركات تانية اسمع عنه من هذا وذاك وشركات اخي نصبه عليه انا شخصيا بتالي اتمني من الجميع انه يحترم قوانين المنتدي وبتالي المنتدي هيحترمه كا عضوه

Wassa04
09-13-2015, 13:09
اكيييد اخي الكريم غريب امر البعض بيقلك
الشركة تحيلت علي و هم مت تحيلو على الشركة في الحقيقة

waleed shaaban
09-13-2015, 13:33
بالضبط كما قال العضو يجب الانتباه الى تلك النقطه المهمه حال قمت بالسحب توقف عن العمل الى حين ان تذهب الاموال الى حسابك او قم بسحب النصف من الارباح واشتغل غلى الاد لحد لما تنسحب الفلوس والله الموفق

ranimdammar
09-13-2015, 14:17
معلومات صححية وسليمة وهي بالفعل موجود لكن الذي اعلمه ان السحب وبعدها تفتح صفقات
فاذا كانت الصفقات رابحة السحب يتم قبوله ويصلك في حساب السحب لديك اما اذا كانت الصفقات خاسرة فان المبلغ يرجع الى الحساب
لذا من الاحسن غلق كل المراكز الى غاية وصول المبلغ

Dr.TraDeR
09-13-2015, 16:13
اما بعد اخويا العزيز بارك الله فيك على دكر هي الاشياء التي تخلي الحساب يغلق ولازم الواحد انو يطبق القوانين
حتى مايغلق حسابه ويفقد الامل

tawfik999
09-21-2015, 14:31
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الفاضل و بعد
شكرا اخي لك على هده نصائع رائعة و الجمل المفيدة و اتمنى لك ربح الكثير انشاء الله

بشير حمدان
09-21-2015, 14:35
السلام عليكم
ان الشركه اكيد مش هتقفل الحساب من فراغ لكن ما نعيبه على الشركه هو التسرع فى غلق الحسابات . قد يكون صاحب الحساب مش فاهم الخطأ الى وقع فيه . وما نريده انذار اكثر من مره قبل غلق الحساب مع توضيح سبب الانذار

aboubakr el ayach
09-21-2015, 14:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الحبيب شكرا لك على هذا الموضوع القيم والمفيد الذي من خلاله يمكن للكثيرين أن ينقذوا حساباتهم من الحظر والاقفال من طرف الشركة، ونتمنى التوفيق للجميع تحياتي وتقبل مروري

heroo252
09-21-2015, 14:46
انا حسابى اتقفل اكتر من مره والمفروض كده انى عرفت كل المخالفات ومش بكررها
ربنا يسهل واكسب ربح كويس الشهر ده واعرف اسحبه بامان من غير غلق

mrtrad
09-21-2015, 14:47
نعم هذا هو الخطأ الذي يقع في المتداولين حيت يكون فتح صفقة أو صفقتين ويأتي يطلب السحب وهذا غير ممكن في أي شركة يجب أولاً أن تغلق الصفقات المفتوحة حتى تتيح لك المارجن وبعدها يمكن أن تطلب السحب إلى حسابك وتنتضر وسوف يصلك المال إلى حسابك

otmani
09-21-2015, 14:59
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
في هده الحالات لا يجب غلق الحساب وربما هناك مشكل اخر
والله اعلم وبالتوفيق للجميع

engaym
09-21-2015, 15:00
السلام عليكم اخى شكرا لك على هذا الموضوع وهذا التنبية المهم لكل الاعضاء ونتمنى المزيد من المعلومات والمواضيع
التى تفيد الجميع فى الفوركس ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

Najib100
09-21-2015, 15:04
انه لموضوع راءع و شيق جدا نتمنى لك بالتوفيق و نتمنى ان استفيذ من خبرتكم اكتر
و شكرا جزيلا تحياتي لك
نجيب

ridhamadrid
09-21-2015, 19:06
بسم الله الرحمن الرحيم
بارك الله فيك اخي على الشرح الجميل و المعلومات القيمة . تقبل مروري . بالتوفيق للجميع

seifhd
09-25-2015, 15:32
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

aissadz
09-28-2015, 18:05
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

mrmr2015
09-28-2015, 22:46
شكرا جزيلا لك اخي العزيز لموضوعك الرائع لقد افدتني كثيرا ولفتت انتباهي لهذة المعلومةالنجاح والتوفيق لكل اعضاء المنتدي وتحقيق المزيد من الارباح بأذن اللة

maha elsayed
09-28-2015, 23:00
السلام عليكم اخواني في منتدى فوركس مصر
اتمنى اللجميع النجاح والتوفيق إن شاء اللهمخالفه القوانين تؤدى ال ى الاغلاق

akram mohamed obaid
10-27-2015, 14:23
اخي الكريم مشكور على هذا الطرح الجميل للموضوع فعلا انا حصل معي نفس الشيئ حيث طلبت سحب وبعدها دخلت فتحت صفقات اخرى وبعد ساعات قليله وجدت حسابي مقفل شكرا لك على التوضيح

aymendone
10-28-2015, 15:10
أنا أوافقك على هذا الرأي فهذه الشركات تقاوم أنواع الإح
تيال وما قمت به أنت يعتبر يحتيال حتى لو لم يكن مقصود
وبذلك قام بقلق حسابك وشكراً على المرور

abdougagi33
10-30-2015, 18:52
لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات
الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو نصائح لتجنب اغلاق الحساب
اتمنى لك تداولا موفقا

abdelhakamel
10-30-2015, 19:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح انا حصل معي مرة وتم غلق حسابي بسب اني طلبت السحب على السكريل ولكني لم افتح الصفقات الى بعد مرور يومين الا انه تم غلق الحساب
بالتوفيق لكل الاعضاء

AYYOUB100
10-30-2015, 19:07
السلام عليكم ورحمة الله
وانا كذلك اتغفل لي حساب بعد مدة وذلك لأنني لم أغفل صفقات كنت فاتحها وكنت
قبلها طالب دفع لبعض الأرباح المهم كما قلت أخي وجب الحذر.

tareq sleem
11-14-2015, 00:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل مشكور علي التوضيح الجيد والمفيد
امرضروي الواحد لزم ينتبه لهدي الامور **وشكرا**علي الموضوع

---------- Post added at 09:24 PM ---------- Previous post was at 09:22 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي هناك امور نغفل عنة مما يئدي الي الخسارة
الحساب من المنتدي امر بسيط وبدون سابق اندار **وشكرا**

---------- Post added at 09:30 PM ---------- Previous post was at 09:24 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي هناك امور نتجاهلها او نستهتر بة مما يسبب
اغلاق الحساب بي خطاء بسيط **وشكرا** والسلام عليكم **

kamelamin
11-14-2015, 00:39
مرحبا اخواني الكرام
اخي الغالي شكراً جزيلاً لموضوعك الجيد والمفيد والتحليل الرائع..

fouad djaafri
11-14-2015, 01:36
السلام عليكم و رحمة الله مشكور اخي الكريم على هذه المعلومة القيمة
و نصيحتك حتى لا نقع في نفس الخطا ..تقبل مروري

ahmedhathout
11-21-2015, 00:34
كلام رائع وانا بأيدك انا مش شايف اي مشكله في الشروط دي وخصوصا ان دا افضل بونص بدون ايداع
والشروط دي مش تعجيزيه يعني

مريم ميري
11-23-2015, 17:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا جزيلا اخي معلومة مهمة جدا جدا
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

houssemmidou4
12-16-2015, 18:10
لا يا اخي لا اتفق معك لانه عند طلب السحب يتم خصم المبلغ من راس مالك و يصبح غير متاح
للتداول و هذا ما جربته شخصيا حيث طلبت سحبا و فتحت صفقات بعده و تم التوصل بالسحب

neverlityouco1
12-19-2015, 18:30
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

amoor
12-19-2015, 18:32
اللَّهمَّ بلِّغ نَبيكَ وحَبِيبكَ مِنَّا الآن أفضَلَ الصَّلاةِ و أَزكى السَّلامِ، اللَّهمَّ اشرح بالصلاةِ عليهِ صُدورَنا، ويَسِّر بها أُمورَنا، وفَرِّج بها همُومَنا ، واغفِر بها ذُنوبَنا، وثَبِّت بها أَقدامَنا، وبَيِّض بها وجوهَنا، واقضِ بها ديوننَا، وأصلح بها أحوالَنا، اللَّهمَّ تَقبَّل بها تَوبتَنا، واغسِل بها حوبَتَنا، وانصُر بها حُجَّتَناة، واغفِر بها ذلَّتَنا، اللَّهمَّ اجعلها نوراً من بين أيدِينا، ومِن خلفِنا، وعن أيمانِنا، وعن شمائِلنا، ومن فوقِنا، ومن تحتِنا، وفي حياتِنا، وفي مماتنِا

haithem00216
12-19-2015, 18:40
سم الله الرحمان الرحيم
و بارك الله بكم
نرجو من ادارة الموقع ان تتفهم اننا جدد في الميدان و ان تحذرنا عند وصولنا لنقطة الحظر حتى نصلح اخطائنا
تقبل مروري

ابو جعفر الطيار
12-19-2015, 18:47
السلام عليكم اخي العزيز
والله موضوع في غاية الاهمية انا عن نفسي كنت اجهله لو لم اقرا موضوعك
شكرا جزيلا لك واتمنى من الجميع ان يقرا
هذا الموضوع لتجنب غلق حساباتهم
لان الجهل بالقوانين يكلف غاليا
شكرا جزيلا لك اخي الكريم

onelove
12-19-2015, 19:11
لا اخي الكريم انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتسحب من الحساب فور الطلب لكن علشان توصل لحسابك بتاخد بقى من ساعات الى ايام
تقبل مرور

gogo9093
12-19-2015, 19:41
السلام وعليكم ورحمه الله والبركه ,شكرا اخي الكريم علئ الموضوع المميز , واتمنئ ان تكرمنا بالعديد من المواضيع الاخرئ ان شا الله

ابوفؤاد
12-19-2015, 19:48
طبعا الكلام ده 100 بالمائه صحيح يعنلى انت لو عاوز تسحب فلوس من حسابالبونص اوقف العمل لحين تمم التحويل
و لو الحساب حر يعنى بايداع انت حر اسحبو و اشتغل بس برده ماتكونش واخد بونص على الايداع

WASEM DALLOUL
12-19-2015, 19:52
السلام عليكم
شكرا لك يا اخي الكريم على هذه المعلومات الجيده والمفيده حول أنظمة شركة انيستا فوركس وبارك الله فيك وجزاك كل خير
وبالتوفيق للجميع

Biskriano
12-19-2015, 19:58
السلام عليكم اخي الكريم
لا اوافقك الراي بان السبب وراء الغلق دائما هو هذه الحالة التي ذكرتها بان الاعضاء يتركون صفقات مفتوحة
قد تكون هذه حالة من الحالة وليس المشكل الغالب
تقبل مروري

kalimiro
12-19-2015, 22:46
ارى ان مشاكل الغلق لا يصح ان نطلق عليها مشاكل لانه في اساس قواعد و قد وضعت فاذا ما تعرض احدنا لها يعني انها اخطانا اما اذا كان الامر عائد لامور تقنية او فجوت فهنا الامر يرجع للمكتب التقني و الاعضاء مكلفين بالجانب الفني

mhd99
01-22-2016, 05:33
بالفعل يجب عدم فتح صفقات بعد طلب السحب وعدم اغلاق الصفقة قبل مرور خمس دقائق من فتحها لتجنب اغلاق
الحساب

never6
01-23-2016, 12:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mody555
01-23-2016, 12:58
يظهر الخطّان الواردان على الرسم أعلاه العوائد الإفتراضية المحقّقة من خلال تطبيق استراتيجية تداول النطاق المبنيّة على مؤشر القوّة النسبية rsi وتشمل زوج الدولار/فرنك سويسري مع استخدام رسم بياني ل60 دقيقة. تمّ تطوير هذا النظام لتقليد الإستراتيجية التي يتّبعها عدد كبير للغاية من عملاء أف أكس سي أم الذين يميلون لأن يكونوا تجّار نطاق. في هذا الصدد، يبيّن الخط الأزرق العائدات "الخام"، أي في حال لم تستعمل أوامر وقف الخسائر وجني الأرباح.

kemokareeem
01-23-2016, 13:03
شكرا علي طرح الموضوع
شكرا علي المعلومات الغنيه
واتمنا لك التوفيق

hossam122
01-23-2016, 13:11
أعتقد لو كان المبلغ المتبقى فى الحساب كبير فلا مانع أن يسحب مبلغ صغير والصفقات مفتوحة عادى جدا أعتقد أن هذا موجود فى معظم الشركات

نادر صباح الدين
01-23-2016, 13:17
السلام عليكم ورحمة الله، مشكور صديقنا على هذا التوضيح، ولكن بحسب معلوماتي المتوضعة ما ان يتم طلب السحب ويتم ادخال رقم الحساب والكود الخاص حتى يتم اقتطاع المبلغ المطلوب من الحساب ووضعه قيد التحويل، وبالتالي لايمكن التصرف به فيما بعد، هذه معلوماتي ويمكن أن تكون خاطئة، نتمنى للجميع التوفيق والنجاح في عمليات التداول.

hunter_world
01-23-2016, 21:26
انا عن نفسي قريت التعليمات الخاصه بتاعت المنتدي بحيث ان الوحد مش يخالف القونين ويقدر يكون محافظ علي حسابه ديما

jallou
01-23-2016, 22:39
نتقالاً إلى الإقتصاد الأكبر في العالم والذي أعلن بالأمس عن بيانات ميزانية الخزينة الفيدرالية خلال كانون أول، حيث سجل المؤشر مستويات -14.4 بليون، مقارنةً بالقراءة التي كانت سابقاً عند -64.4 بليون، فيما كانت التوقعات عند -2.7 بليون دولار أمريكي.
تحدث رئيس الاحتياطي الفيدرالي بمدينة "بوسطن" "إريك روزنجرين" يوم أمس ومن خلال أحد المقابلات الصحافية، ليُشير إلى أن التكهنات برفع البنك المركزي معدل الفائدة أربع مرات خلال عام 2016 عقلانية ولكنها محفوفة بالمخاطر.

Mrs
01-23-2016, 23:13
مشكور اخي العزيز على مجهوداتك و نتمى ان تفيدنا معلوماتك و تقبل مني مروري

ahmed2017
01-23-2016, 23:53
تحيه طيبه وبعد اود ان اشكر جميع
اعضاء المنتدى الكرام لما يقدمونه من
استفاده للجميع لاسباب غلق الحساب
على شركه انستا فوركس

best1
01-24-2016, 00:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ,,,"فوركس" و سوق يمتد في جميع أنحاء العالم حيث تصرف العملات من قبل عدة مشاركين شكر ع الافاده

justsmile
01-24-2016, 00:11
جدا اشكرك فلم اكن اعرف هذا ..
فعلا الكثير منا يعاني من مشاكل السحب بانستا .. و ربما يخالف الشروط معها و تقفل حسابه دون ان يدري العميل بذلك ..

best1
01-24-2016, 00:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ,,,"فوركس" و سوق يمتد في جميع أنحاء العالم حيث تصرف العملات من قبل عدة مشاركين ثانكس

csebai12
01-24-2016, 01:18
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
فعلا يجب التقيد بهذه النصائح كي لا تقع في فخ الاغلاق الفجئي للحساب خاصة ان كنت تتاجر بحسابات بونص

doola2020
02-09-2016, 18:39

latraaa
02-11-2016, 00:29
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إنشاء الله، كما أتمنى أن نراك في المستقبل لاقريب تحقق الكثير إن شاء الله بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

starearth2020
02-11-2016, 00:39
شكرا على النصائح الثمينه التي طرحتها في الموضوع حقا نصائح رائعة
بالتوفيق للجميع وشكرا

ghiles
02-11-2016, 00:41
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم انا شخصيا اضن انك على حق واشكرك على كل هذا تقبل مروري وسلامي

deeraa
02-11-2016, 01:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الموضوع رائع وكثير من الاعضاء يقعون فى هذا الخطاء كثيرا وان الشكاوى من هذا النوع كثيرا وان فتح اى صفقة بعد طلب السحب يعرض العضو الى خسارة

ghiles
02-11-2016, 01:05
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم انا شخصيا اضن انك على حق واشكرك تقبل مروري سلام

ibrah
02-11-2016, 01:11
تنبيه تشكر عليه. الخطأ الذي ارتكبه العضو هو انه طلب السحب وهو لازال فاتحا عدة صفقات
وهذا امر عادي ان يشك في امره. لكن الذي لم افهمه كيف يمكن التمييز بين البونص والارباح
التي تم تحقيقها

never10
02-12-2016, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

talel babchia
02-13-2016, 02:09
لا اتفق معك في الكلام اللى كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب و دى ممكن تخلي المبلغ المسحوب يرجع للحساب في حال تم تقليل الهامش بسبب صفقة مفتوحة و كانت خاسرة و باقى الكلام اتفق فيه معك............................................ ........بالتوفيـــق ,للجميع

---------- Post added at 12:09 AM ---------- Previous post was at 12:04 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أ
ولا انا لم أقم بالسحب في حال فتح اي صفقة ولا أغلق الصفقة قبل خمسة دقائق ولا أتداول وقت الاخبار وبالرغم من عدم مخالفة كل هذه المخالفاتت فتم إغلاق حسابي أكثر من مرة............................................ ..........بالتوفيـــق ,للجميع

Dawood
02-13-2016, 02:27
اخواني واخواتي الكرام اخي الغالي شكراً جزيلاً لموضوعك الجيد والمفيد والتحليل الرائع بالتوفيق

Rami Samir
02-13-2016, 06:30
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم اما بعد ..
شكرا علي النصائح الغالية ونرجوا من الاخوة عدم الوقوع ف تلك الاخطاء

ahmedmomenali
02-13-2016, 07:43
اكيد اخي الكريم لابد من مراعاة هذا الامر والبعد عن السحب اثناء التداول
يعني توقف كل الصفقات وبعد كده تستنى لحد ما يتم السحب وهكذا
تقبل مروري

lebouziramzinio
02-13-2016, 11:22
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل انا لا اتفق معك في الكلام اللى كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب

shukreali
02-16-2016, 23:13
ما هو البونص الصرح لي بان اتحصل عليه وابدء به التداول

chouaib112
02-23-2016, 17:36
شكراً على اى حال على هذه المعلومات الجيدة عسى ان نستفيد منها جميعاً وننتفع بها فى هذه التجارة الصعبة والرهيبة ونرجو من الجميع ان لا يبخل بما لديه من خبرة وعلم فى هذا المجال بأن يعلمه لاخوانه المبتدئين حتى يستفيد الجميع ويتعلم وهذا هو الغرض من هذا المنتدى ....

Ahmed Ab
03-07-2016, 18:30

aissahd
03-07-2016, 19:48

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

newlookmostafa
03-13-2016, 13:06
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
معلومات مفيدة لجميع الاعضاء استفدت منها شخصيا ومن المشاركات
تقبل مرووورروى
تحيااااااتى

karinho1991
03-19-2016, 17:35
انا لا اتفق معك في الكلام اللى كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب و دى ممكن تخلي المبلغ المسحوب يرجع للحساب في حال تم تقليل الهامش بسبب صفقة مفتوحة و كانت خاسرة و باقى الكلام اتفق فيه معك ,, تقبل تحياتى

zizo199
03-28-2016, 17:50
السلام عليكم

faresn95
03-28-2016, 19:13
اتمنى ان تكونوا بخير و عافية اكيد من يخالف قوانين الشركة سيعرض حسابه الى الغلق
و هذا ليس ضلما من الشركة بل الامر يعود الى جهل البعض بالقوانين

Mohamed Ahmed Metawea
03-28-2016, 20:25
الله ينور عليك وياريت توضح اكتر وتمدنا بمعلومات مفيده اخري
جزالك الله خيرا
وشكرا

mim0333
03-28-2016, 20:36
بسم الله الرحمن الرحيم

magedelbakry
03-28-2016, 20:38
بسم الله الرحمن الرحيم
انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتسحب من الحساب فور الطلب لكن علشان توصل لحسابك بتاخد بقى من ساعات الى ايام
وشكراً جزيلاً لموضوعك الجيد والمفيد والتحليل الرائع
تقبل مروري

lalmidiba
03-28-2016, 20:41
بعد اليلام عليكم ورحمة الله وبركاته وصلاة وسلام على سيدنا محمد رسول الله عليه صلاة وسلام كثيرا
اما بعد اخي اشكرك كثيرا لتوضيح شكرا

rawan shaban
03-28-2016, 21:08
السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة مشكور اخي علي توضيح هذة النقطة المهمة حتي يتجنبها جميع الاعضاء وخصوصا الجدد وفي انتظار المزيد
تقبلو مروري

Mohamed Mounir Mahmoud
03-28-2016, 21:50
السلام عليـكم ورحمة الله وبركـاتــه اخـى الكـريــم......
اشكرك علي هذا الموضوع الشيّـق واتمني لك دوامِ النجـاح والتوفيــق.......
جزاك الله خــيـراً وتقـبل مُروري :) :) :) :)

yousse
03-28-2016, 22:52
أشكرك أخي على هدهيلمعلومة هناك الكتير منلموتدويم يقمن بهدا المشكل يتقلبون للسحب ويقمن بالصفقات وهدا يجعل أولشركة تقوم بإقفال حسبه

ali20
03-29-2016, 00:25
واكيد التاجر يجب انه يعرف افضل طريق للتدلو وتنجب اغلاق الحسابات فى انستا وبكة س ف يحقق ربج عالى جدا

doola2020
03-30-2016, 06:14

joker7diaa
03-30-2016, 06:46
بزبط واحنا نوهنا للموضوع ده اكثر من مرة ودائماً بنلاقي ناس بتشكي من مشاكل في الدفع
الا ما تجدهم مخالفين لبند من بنود الشركة التي لا اعتقد انهم حتى اطلعوا عليها

doaa sary
03-30-2016, 19:08
فعلا عندك حق
من الاخطاء اللى بيقع يها كل المبتداين
لما نعمل سحب نفل جميع المراكز لان ممكن وقت السحب يكون الحساب بالسالب فا هيدفعولك منين وازاى
بالتوفيق والربح للكل

alialkhbeer
03-30-2016, 23:54
اهلا وسهلا بجميع اعضاء المنتدى يا ربت تكونى بخير
النجاح يلتي من اداره جيده وصارمه لراس المال ..كبيرا كان احساب صغير
بالتوفيق للجميع

---------- Post added at 12:54 AM ---------- Previous post was at 12:53 AM ----------

@@@@@@@@@@@
اهلا وسهلا بجميع اعضاء المنتدى يا ربت تكونى بخير
النجاح يلتي من اداره جيده وصارمه لراس المال ..كبيرا كان احساب صغير
بالتوفيق للجميع

nour83
03-31-2016, 23:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته واتمنى تكون بافضل صحه و سلامه اخى العزيز و مشكور على هذه المشاركه المميزه منتظرين مشاركات اخرى مميزه

tfkamal
03-31-2016, 23:24
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الغالي شكراً جزيلاً لموضوعك

__________________________________________________ _________________

" يا من لا يشغله سمع عن سمع ، يا من لا يغلّطه السائلون ، يا من لا يبرمه الحاح الملحين ، اذقني برد عفوك وحلاوة مغفرتك ". عن امير المؤمنين عليه السلام : فوالله ما يدعو به احد من المؤمنين في ادبار الصلوات الا غفر الله ذنوبه ولو كانت عدد نجوم السماء وقطرها وحص_باء الارض وثراها .

neversi5
04-05-2016, 01:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

hamed mohamed
04-07-2016, 00:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته**
مشكور اخي الكريم على الموضوع .و. على الطرح
و على الراي و على المعلومات ........
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله،...... بالتوفيق لك..

hoomid
04-08-2016, 01:39
السلام عليكم الاخوة الكرام
هل يوجد اخي وقت معين من الشهر لطلب سحب الاموال من انستا فوركس. موفق
بالتوفيق للجميع

احمد عبد الباسط
04-12-2016, 17:23
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
بصراحة ممتاز اخى الكريم لفت انتباهى لعدة نقاط جيدة فعلا
اشكرا وننتظر منك مواضيع جديدة
بالتوفيق

belabied
04-12-2016, 17:44
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

neverlit5
04-13-2016, 14:52
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

adamarwan
04-13-2016, 15:00
نعم وفى العديد من القواعد الاخرى التى يجاب ان تعرف لكى تتجنر
هدا المشاكل مع الشركة وكدالك ان تعرف الامور التى عليك لكى تقوم بها
وحظ موفق

medonaser55
04-13-2016, 15:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
ربما ما تقوله لم استوعبه بالقدر الكافي وذلك لإني مبتدئ في هذا المجال العجيب ولكن جزاك الله خيرا علي حرصك علي إفادتنا بالمعلومات

hosam1982
04-13-2016, 15:03
انا لن اقلق ان شاء الله من غلق حسابي في شركة انستا لانها ببساطه شديدة من افضل الشركات في اسيا التي تعمل في مجال وساطة العملات الاجنبية شركة موثوقة جدا ولكن فقط يجب الالتزام بقوانين الشركة الخاصة بحسابات البونص والتي غير موجوده في الحسابات التي يقوم اصحابها بالايداع من اموالهم الخاصة

samir011
04-13-2016, 15:06
السلام عليكم اخى الحبيب كلامك صحيح والبعض يلوم الشركة ويتهمها بالنصب وما شابه ولاكن انا ضد كل هؤلاء لأن السبب منهم انصح الاخوة عند طلب السحب عدم فتح او ترك اى صفقات مفتوحة نهائياً

oussama802
05-26-2016, 13:02
السلام عليكم
اخي الكريم انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتسحب من الحساب فور
الطلب لكن علشان توصل لحسابك بتاخد بقى من ساعات الى ايام
اشكرك يا اخي على هده النصيحة
تقبل تحياتى

raouf41
05-26-2016, 13:42
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم شكلرا لطرحك هذا الموضوع الجميل و الافادة الرائعة و التحليل الواضح

zaza0519
05-26-2016, 15:00
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

Foreexx
05-27-2016, 09:43
شكراً على اى حال على هذه المعلومات الجيدة عسى ان نستفيد منها جميعاً وننتفع بها فى هذه التجارة الصعبة والرهيبة
ونرجو من الجميع ان لا يبخل بما لديه من خبرة وعلم فى هذا المجال بأن يعلمه لاخوانه المبتدئين حتى يستفيد الجميع ويتعلم وهذا هو الغرض من هذا المنتدى

best39
05-27-2016, 12:43
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
يجب ان نتاجر و احنا شاكين فى السوق و يجب التجارة بشكل مستمر على الترندات و المقاومة و الدعم الذان هما اساس التجارة و الارباح الكبرى فى تجارة الفوركس بشكل مستمر و دائم

mohamed ahmed mohamed 1
05-27-2016, 19:00
ان ظهور أخبار هامة على الشاشة بلا شك يمثل فرصة للدخول في مداولات. في هذه اللحظة يبدء الكثير من المتداولين بطلب التسعيرات. الا أنه في كثير من الأحيان، عندما يتجه المتداولون الى استغلال الأخبار، تصلهم تسعيرات متأخرة أو سبريد مرتفع بشكل مبالغ فيه، مما يتم تفسيره على أنه احتيال وتلاعب من جانب الوسيط. ولكن دعونا ننظر لهذا المثال من جانب آخر. بمجرد وقوع حدث كبير وهام، يبدء الوسيط في محاولات تحويط صفقات عملائه مع البنوك الكبيرة"نقاط محورية في تكون الأسعار"

ssadeq
05-27-2016, 19:23
شكرا لك على التوضيح اخي الكريم واكرر انا ايضا ان يتأكد من يسحب الاموال ان يسحب اموال الربح وليس البونص لان البونص لا يتم سحبة
شكر مرة اخري

latraaa
05-27-2016, 19:37
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و اتمنى أن نراك تقحق الثكير من النتائ القيمة و المفيدة إن اشء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن اش ءالله يا اخي الكريم

ghost.mastar
05-27-2016, 19:53
اللَّهمَّ بلِّغ نَبيكَ وحَبِيبكَ مِنَّا الآن أفضَلَ الصَّلاةِ و أَزكى السَّلامِ، اللَّهمَّ اشرح بالصلاةِ عليهِ صُدورَنا، ويَسِّر بها أُمورَنا، وفَرِّج بها همُومَنا ، واغفِر بها ذُنوبَنا، وثَبِّت بها أَقدامَنا، وبَيِّض بها وجوهَنا، واقضِ بها ديوننَا، وأصلح بها أحوا

رومانى
05-27-2016, 20:04
بصراحة انا اتفق معك تماما فيما تقول لانه فى حالة الخسارة ماذا سيجدوا وسيقولوا هذا نصب وهؤلاء ليس عندهم
النيات عندهم الشغل شغل والالتزام والعمل الجاد وطبعا عدم التداول وقت الاخبار وعدم انهاء الصفقة قبل مرور خمس
دقائق .

harimeche
05-27-2016, 23:24
الســـــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

شكراا لك اخــــي على تنبيهك لنـــــا في مــا يخص هده

النقطة المهمة التي تتعلق بإقفــــال الحســـاب في إينيستا

مع التحية ..

masr16
05-29-2016, 10:15
بسم الله الرحمن الرحيم لا اخي الكريم انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتسحب من الحساب فور الطلب لكن علشان توصل لحسابك بتاخد بقى من ساعات الى ايام
تقبل مروري

hossam123
05-31-2016, 15:09
توضيح اسباب ايقاف الحساب مع ان معظمنا عارف الاسباب

fugy18
05-31-2016, 16:57
اخي الغالي شكراً جزيلاً لموضوعك الجيد وعلى التنبيه حتى لانقع في المشكلة وينغلق الحساب

zineb01
05-31-2016, 17:11

Mohammed Taheer
05-31-2016, 17:18
السلام عليكم
اخي الكريم اشكرك من كل قلبي على طروحاتك الجميله
لأني بصراحه استفدت منها كثيرا
وعرفت أشياء جديده
بجد شيء جميل
اتمنى منك موافاتنا دائما بكل ماهو جديد
وأتمنى لك الصحه الدائمه
تقبل مروري مع الشكر

golden1985
05-31-2016, 17:20
طيب لو سمحتوا انا عندي مشكله تانيه حسابي باقي فيه 5$ بونص من الشهر اللي فات وبونص الشهر ده لسه منزليش تفتكروا ايه السبب هل لاني خسرانه ولازم اعوض البونص اللي خسرته ده الاول
ولا البونص منزلتش للكل لسه وشكرالك تقبل مرورى...

AHMED NOLE
05-31-2016, 18:23
شكرا لعى الموضوع وعموما اول مره اعرف موضوع السحب وفى صفقات مفتوحه على الجححساب

ان شاء الله يكون فى التزام من اجل ان تستفاد من مجهودك فى وضع الردود على الاقل والله المستعان

abdomj
05-31-2016, 18:35
فعلا اخى نصيحه غاليه منك وشكرا انك نبهتنى لهذا كنت ممكن اغلط وحسابى يتقفل
وان شاء الله هعمل زى ما قولت ومش هعمل اى صفقات غير لما اتاكد ان الربح وصلنى
لك منى جزير الشكر

nader
05-31-2016, 18:50
شكرا على التنبيه وحيث اننا قمنا في البداية بالتوقيع على انه للشركة حق رفض اي شخص
من نظام البونص فهذا معناه ان للشركة الحق في رفض السحب لاي سبب كان
واما الالتزام بقوانين انستا لتداول فهذا اساسي دون ان ننسى بالتذكير
ان انستا لديها نفس الشروط حتى على الحسابات الحقيقية الفرق هو انه في الحقيقي تقوم بخصم ارباح محققة قبل 5 دقايق او تحتسب لك فقط 10 في المائة من الرصيد في حالة المتاجرة على خبر
في حسابات البونص تقوم بالاغلاق
بالتوفيق

ayoubrock
05-31-2016, 18:52
لا اخي الكريم انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتسحب من الحساب فور الطلب لكن علشان توصل لحسابك بتاخد بقى من ساعات الى ايام
تقبل مروري بالتوفيق

ahmadfool
05-31-2016, 18:53
بلا شك يمثل فرصة للدخول في مداولات. في هذه اللحظة يبدء الكثير من المتداولين بطلب التسعيرات. الا أنه في كثير من الأحيان، عندما يتجه المتداولون الى استغلال الأخبار، تصلهم تسعيرات متأخرة أو سبريد مرتفع بشكل مبالغ فيه، مما يتم تفسيره على أنه احتيال وتلاعب من جانب الوسيط. ولكن دعونا ننظر لهذا المثال من جانب آخر. بمجرد وقوع حدث كبير وهام، يبدء الوسيط في محاولات تحويط صفقات عملائه مع البنوك الكبيرة"نقاط محورية في تكون الأسعار"

Foreexx
05-31-2016, 18:54

Ahmed fathi hassaan
05-31-2016, 18:56
السلام عليكم ورحمه الله ووبركاته
كنت احب ان افيدك ولكنى وجودت من يفيدك افضل مني يا اخى العزيز وف التعليقات اللى قبلي يوجد كل شئ تريد ان تعرفه تقبل مرورى يا اخي الكريم

nasro benz
05-31-2016, 19:02
ألسلام اخي الشركة لا تقوم بغلق الحسابات بدون سبب دائما نحن من نخالف القوانين ارجو من العرب ان يستغلوا مثل هذه الشركة
وفقك الله

ali gamal ali
05-31-2016, 19:04
اشكرك يا اخي على هده النصيحة التي لم اكن اخدها في الحسبان...
اشكرا جدا على الشرح الجميل ويارب يستفيد جميع اعضاء المنتدى الكرام
كل الشكر لكـِ ولهذا المرور الجميل ..

Ahmed fathi hassaan
05-31-2016, 20:36
كنت احب ان افيدك ولكنى وجودت من يفيدك افضل مني يا اخى العزيز وف التعليقات اللى قبلي يوجد كل شئ تريد ان تعرفه تقبل مرورى يا اخي الكريم

---------- Post added at 05:36 PM ---------- Previous post was at 04:49 PM ----------

slackgate
05-31-2016, 22:33
اعتقد أخي الحبيب أن هناك سبباً آخر
لأن انت لما بتعمل طلب السحب الفلوس بتتخصم من رصيد الحساب فور الطلب وتظل معلقة حتى تنفيذ أمر السحب واللي بياخد من ساعات الى ايام

masr16
06-04-2016, 11:51

never1
06-05-2016, 11:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

kaka25
06-06-2016, 20:11

---------- Post added at 06:11 PM ---------- Previous post was at 06:08 AM ----------

موفينج افريج
06-07-2016, 02:23
اخي العزيز بارك الله فيك على موضوعك المفيد
اتمنى ان الجميع راح يستفيد منه الجميع ان شاء الله

Harmonic
06-07-2016, 02:51
تذكير جيد بمعلومات رائعة .. شكرا لك أخي
الفاضل وأتمنى أن يستفيد كل الأعضاء في
هذا المنتدى من خلال هذه المعلومات و ننتظر
منك المزيد

haggui
06-07-2016, 02:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

golden1985
06-07-2016, 02:53
انا لا اتفق معك في الكلام اللى كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب و دى ممكن تخلي المبلغ المسحوب يرجع للحساب في حال تم تقليل الهامش بسبب صفقة مفتوحة و كانت خاسرة و باقى الكلام اتفق فيه معك وشكرا لك تقبل مرورى..

nonam
06-21-2016, 17:12
السلام عليكم .... من المهم ان انت تعرف الموضوعات الهامة اللي من اللازم التعامل معاها في الحسساب الحقيقي وكمان الحساب التجريبي والقوانين من اهم الادوات اللي انت يجب ان انت تاخد بالك منها في الحساب
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

fady forex
06-22-2016, 00:40
هذه المعلومات الجيدة عسى ان نستفيد منها جميعاً وننتفع بها فى هذه التجارة الصعبة والرهيبة ونرجو من الجميع ان لا يبخل بما لديه من خبرة وعلم فى هذا المجال بأن يعلمه لاخوانه المبتدئين حتى يستفيد الجميع

رشا محمد الهوارى
06-22-2016, 00:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
شكرا اخى الفاضل على هذه المعلومات القيمة ونتمنى المزيد من الموضوعات والمشاركات المميزة والقيمة تحياتى اخى الكريم
تقبل مرورى

kymslye
06-22-2016, 01:19
لا أتفق معاك والله طلبت سحب 3 مرات في 10 دقائق وأكملت التداول دون أي مشكل وبعد سبع ساعات وصلني سحب و أحيآ أكون فاتح صفقات ويصلني صحب دون أي مشكل ولا يمكن أبد غلق حسابك بهدا سبب

kaka25
06-22-2016, 17:47
تقبل مروري

mounir trader
06-22-2016, 19:05
طبيعى التداول اثناء الاخبار يكون فى ارباح كثيرة لارتفاع السوق فالعمل اثناء ذلك يكون افضل بكثير

refata
06-22-2016, 21:08
السلام عليكم

masr16
07-02-2016, 15:28

sob81
07-02-2016, 15:43
صح كل الشروط التى تقولها صحيحة فعلا ويجب على المتاجر ان يعرف هذة القوانين قبل طلب السحب ولذلك نشكرك
على هذة المعلومات والشروط الهمهمة فى الفوركس

analyst
07-08-2016, 16:58
مشكور اخي الكريم على الشرح فعلا الواحد عن الرغبة في سحب الارباح عليه ان يبقي كل صفقاته مغلقة حتى يتوصل بالارباح الخاصة به عندها ممكن ان يعاود المتاجرة مرة اخرى

aboubakeur_m12
07-08-2016, 17:02
بارك الله فيه على هذا الموضوع الذي سيزيل الغموض عن كثير من الامور او الشروط التي لم تكن مفهومة كي لا يقع الشخص في محضور اغلاق الحساب و شخصيا تمعنت في الشروط ووجدتها تطابق الشروط الموضوعة في المنتدى من قبل الاشراف خاصة بالنسبة العميل الجديد في المنتدى لتجنب ايت اشكالات لاحقا

ayoubrock
07-08-2016, 17:05
لا اتفق معك في الكلام اللى كاتبه باللون الاحمر لانك في هذه الحالة سيتم رفض السحب دون غلق الحساب و دى ممكن تخلي المبلغ المسحوب يرجع للحساب في حال تم تقليل الهامش بسبب صفقة مفتوحة

bahoma310
07-10-2016, 08:01
نظام الشركة لا يسمح لك ان تسحب اموال و انت داخل في صفقات
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء...

0o0KaRiM0o0
07-10-2016, 08:35
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
فعلا يجب عدم السحب و صفقاتك مفتوحة
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

laith28
07-10-2016, 10:13
السلام وعليكم ورحمة الله وبركاتو
شكرا اخي على موضوعك الجميل لقد افادني لان انا مبتداء في انستا
ارجو ان تتقبل مروري اخوك ليث من العراق

alasfarahmad
07-10-2016, 10:16
مشكور صديقنا العزيز على هذه المشاركة القيمة، بالفعل نقرأ كثيرا، وبين حين وآخر أن فلن من الناس تم إغلاق حسابه بعد أن طلب سحب الأرباح، ولكن دون بيان الشروط التي ترافق عملية السحب، مشكور على مشاركتك التي يمكن أن تعيد الثة بشركة انستا بالنسبة لعدد كبير من المتداولين الذي يشعرون بالقلق من جراء ما يقال في هذا الخصوص، نتمنى لك التوفيق، وما التوفيق إلا بالله.

algendy
07-10-2016, 10:59
ارجو ان يكون هناك توضيح مسبق عن سبب المشكله قبل الرد بحلول عليها و هل صحيح انه يجب ترك الصفقه مفتوحه خمس دقائق فمثلا انا كسبت مبلغ كبير فى صفقه و اتوقع ان السوق سوف يعكس بعد دقيقه فهل انتظر حتى تضيع الفرصه

eajob
07-10-2016, 11:09
ممكن بس اعرف الناس الى حسابها بيتقفل بتعمل اية
هل بيتم مراسلة الدعم و فتحة من جديد ام بيتم عمل حساب جديد
و فى حالة حساب جديد هل النقود الموجودة فى القديم بتروح عليا ارجوا التوضيح

algoddam
07-13-2016, 16:54
شكرا على النصيحة الغالية منك و فيها معلومات مفيدة للاعضاء اتمنى ان يطلعو عهليها حتى لايقعو في المحضور
وحتى لا يتفاجئو من هذا القرار لان اغلبهم ليس لهم علم بهذا وقد يكونون من حسن النية يعملون هذا وهم لايدرون انهم يقعون في اخطاء

Ahmed Mansour
07-13-2016, 18:36
شكرا طبعا على المعلومه المهم دى وياريت الكل ياخد باله علشان تعبه مايروحش والكل يشارك اى معلولمه خاصه ب الشركه والتداول

masr16
07-13-2016, 23:38
بسم الله الرحمن الرحيم

Abdelrahman77
07-14-2016, 07:08
شكرا لك على هذه المعلومات القيمة شكرا وارجو ان تستمر بمدنا بتلك هذه المعلومات
لاني جديد هنا وليس لدي اي خبرة

elgazawy
07-14-2016, 07:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اخي الحبيب وصديقي المتداول
شكرا لك على هذه المعلومات القيمة شكرا وارجو ان تستمر بمدنا بتلك هذه المعلومات

titotroy
07-14-2016, 07:33
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع الجميل والمجهود الكبير
فعلا موضوع مهم جدا وخصوصا لمن ليس لديهم خبرة او مبتدئين
ولا يعرفون شروط التداول مع انستا

SHA3RAWY
07-14-2016, 07:38
شكرا ايها العضو الكريم على ما قدمته من شرح تفيد بها وتزيد بها معرفتنا بما قدمته
التوفيق من عند الله

---------- Post added at 04:37 AM ---------- Previous post was at 04:36 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
شكرا اخى الفاضل على هذه المعلومات القيمة لقد استفدت كثيرا من موضوعك الذي يتحدث عن غلق الحسابات في انستا فوركس
ونتمنى المزيد من الموضوعات والمشاركات المميزة والقيمة تحياتى اخى الكريم
تقبل مرورى

---------- Post added at 04:38 AM ---------- Previous post was at 04:37 AM ----------

جزاك الله خيرا على هذا الموضوع التى استفدت منه كثيرا كنت ابحث عنه كثيرا
الذي يتحدث عن الاخطاء التي تحدث عند سحب الارباح من انستا فوركس!!
حتى وجدته وكانت الفاظه واضحة وشرحه مميز انتظر المزيد من حضرتك
تقبل مروري

hero123
07-14-2016, 11:19
السلام عليكم
اعتقد ان هذا ليس سبب الاغلاق ففى كثير من الاحيان كان هناك من طلب السحب وفتح صفقات وكل ما تم ان السحب لم يتم ورجع
الى الحساب ولكن الاغلاق لسبب اخر والله اعلم

titotroy
07-14-2016, 13:50
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع الجميل والمجهود الكبير
فعلا موضوع مهم جدا وخصوصا لمن ليس لديهم خبرة او مبتدئين

مشكور اخى

mego memo
07-14-2016, 14:37
شكرا اخي علي توضيحك المعلومة نتمني الاستفادة منك دوما
واتمني التوفيق للجميع وارجو الاهتمام بالمبتدئين لمساعدتهم حتي يتمكنوا من الربح وكسب الخبرات

analyst
07-14-2016, 16:07
السلام عليكم
ونرجوا ان ينتبه الاخوة المبتدأين الى هذه النقاط المهمة جيد اخي الكريم انك لم تخالف القوانين لحد الان ولكن انا ارى ان هذا راجع لانك عضو جديد في المنتدى لان هذا الشهر لاول لك هنا وجد انك قراة الموضوع في اول ايامك بالمنتدى حتى تعرف ما يلزمك تجنبه

liverpool FC
07-14-2016, 16:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
موضوع رائع و جميل حول تجنب اغلاق حسابك في انستا شكرا لك اخي و في انتضار كل ماهو جديد و مفيد من مواضيعك

batch
07-14-2016, 16:54
شرح مميز واكثر من رائع يا اخى خاصة للاشخاص المبتدئين فى عالم الفوركس
واتمنى ان تقوم بعمل المزيد من المواضيع المفيدة

hma2014
07-14-2016, 17:37
اكيد معاك حق يفضل عند السحب عدم اجراء صفقات لان الحساب فى وقت السحب بيتراجع وبيشوفو فى
اى مخالفات ولا لا وكما زكرت يفضل عدم التداول وقت الاخبار نهائيا حتى لا يتصفر الحساب

toufik amir
07-14-2016, 18:41
اخي الكريم وقعت لي ده القضية من قبل لكن لحسن الحظ اتصلي بالدعم وربحت الصفقة ولو كنت خسرتها لقفل حسابي بسبب هده القضية لدا يجيب التاكد هل السحب وصل قبل الدخول الصفقة

ahmadinho100
07-14-2016, 19:51
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك يا اخي على نصيحتك و لاكن عندما تطلب سحب الرباح يتم في تلك اللحضة نقص الارباح التي طلبتها من رسيدك اتمنا ان يخصص المنتدى جناح خاص بهاده الواضيع و المشاكل التي يصقط فيها الاعضاء

رومانى
07-14-2016, 20:14
اخى الفاضل شكرا على تلك المعلومة لانه بالفعل هناك اعداد كبيرة من الاعضاء لا يعرفون تلك القواعد
لانك اذا طلبت سحب حساب او ارباح وانت فاتح صفقات فهذا يعرض حسابك للاغلاق.

zianitrader
07-14-2016, 22:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتهم لك الشكر الجزيل اخي الكريم على النصيحة الغالية
تسلم اخي الكريم, بالفعل هناك اشخاص تقوم باخطاء فادحة وتقول ان الشركة نصابة.

raoufbhl
07-15-2016, 01:09
اخى الفاضل اكيد معاك حق يفضل عند السحب عدم اجراء صفقات لان الحساب فى وقت السحب بيتراجع وبيشوفو فى
اى مخالفات ولا لا وكما زكرت يفضل عدم التداول وقت الاخبار
بالتوفيق للجميع في تحقيق أرباح جيدة

magid01
07-15-2016, 01:45
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته شكرا على الموضوع و صراحة انستا فوركس بحسب اللي سمعتوه عنها انها شديدة من ناحية الانظمة فيه شيء اسمه انذار اما اقفال الحساب حتى المتداول لا يدري ماهو السبب هذه مشكلة تقبل مروري

zakariaguemi
07-15-2016, 10:47
شكراً أخي على هذ المعلومة والتحضير لكل مبتدئ أما الأخ إرتكب خطأ كبير وهو صاحب الأموال وترك الصفقات مفتوحة

ودلك لأنو لم يقرأ قوانين الشركة حول كيفت سحب البونص لحدة أرجو على كل مبتدء أن يقرأ القوانين حتى لايتم قفل عضويته