PDA

View Full Version : أحتاج توضيح

abdou007
05-01-2015, 11:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هل يجب على الاشترك فى خدمة محافظ اينستا (instawallet) كى يتم تحويل البونص من المنتدى على حسابى فى شركة اينستا ؟؟؟
ارجو الافادة

doola2020
05-05-2015, 03:29
لا يشترط ان تقوم بالاشتراك في تلك المحفظة لكي يتم تحويل البونص اليك فلو حسابك حتى غير مفعل سيتم تحويل البونص الي حساباك

mohamed9004
05-05-2015, 07:00
السلام عليكم ورحمه الله .. لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص حيجى عادى زى ما الاخ دولة قالك

waelmma
05-05-2015, 07:36
:(:)):)) لايااخى انت مجرد انك مشترك فى انستا وفاتح فيها حساب حقيقى ورابطه
بالمنتدى يبقى سوف يتحول لك الرصيد بتاع البونص بدون تدخل منك واول كل شهر

moustafaforex
05-05-2015, 12:16
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص

Doodysamsom
05-05-2015, 13:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لا يا اخى لا يشترك عليك الاشتراك فى تلك الخدمة..
بما انك رابط حسابك ومفعلة يبقى الاموال هتتحولك مباشرة لحسابك

al-Mashhadani64
05-05-2015, 17:58
كلا اخي الكريم لايحناج الى ذلك كلما هنالك انك تفعل حسابك وتربطه بالمنتدى عن طريق كود الدعايه الموجود في المنتدى ثم ياتي اليك البونص بدون عناء واوتوماتيكيا وتقبل مروري

ilyes chaieb
05-07-2015, 16:42
لا يا اخي الكريم ليس شرط ان تشترك في هذه المحفظة فتحويل البونص يكون فقط بربط الحساب بالمنتدى اما تلك المحفظة فهى فقط للتحويل بين الحسابات

big.pharaoh
05-07-2015, 16:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . لا يا صديقي مش شرط .. المحفظه ملهاش اي علاقه بتحويل البونص على حسابك في انستا ..انت كل اللي عليك انك تربط حسابك في انستا بحسابك هنا في المنتدى

samieh
05-08-2015, 02:49
السلام عليكم
اخى الكريم من اخبرك هذا الكلام البونص يتم تحويله اليا من المنتدى
الى حسابك فى انستا فى اول كل شهر ولا علاقة بمحافظ انستا بهذا البونص

---------- Post added at 01:49 AM ---------- Previous post was at 01:39 AM ----------

aminalamor
05-08-2015, 11:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار لا يشترط الاشتراك في محافظ انستا حتى يتمكن من ارسال ابونص الى حسابك على شركة انستا فوركس
بالتوفيق للجميع

masry928
05-15-2015, 17:00
ى حالة تعثر اى معلومة عليك خاصه بشركة الوساطه فابمكانك ان تهاتف خدمة العميل
اقرا كتب كتير فى وقت اجازة الفوركس الاسبوعيه حتى تتعرف على كل جديد فى الفوركس

engaym
05-15-2015, 17:03
السلام عليكم اخى اعتقد ليس من الضرورى الاشتراك فى محافظ انستا ولكن المطلوب فقط هو ربط حسابك فى شركة انستا
مع حسابك فى منتدى فوركس العرب ويتم تحويل البونص علية كل اول شهر وبالتوفيق للجميع

ahme01
05-16-2015, 19:38
السلام عليكم اخي و شكرا لمعلوماتك القيمة تحياتي لك و لجميع الاعضاء
لا تحرمنا من جديدك يا غالي
و السلام عليكم

modr2015
05-16-2015, 19:49
شترك فى خدمة محافظ اينستا (instawallet) كى يتم تحويل البونص من المنتدى على حسابى فى شركة اينستا ؟؟؟
ارجو الافادة

محمود مرعى
05-16-2015, 21:12
هل يجب على الاشترك فى خدمة محافظ اينستا (instawallet) كى يتم تحويل البونص من المنتدى على حسابى فى شركة اينستا ؟؟؟
ارجو الافادة

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل لا طبعا دى اجابة سؤالك وحضرتك غير مطالب بالاشتراك فى
اى خدمة على انستا علشان تحصل على الرصيد وانت الرصيد هيوصل ليك على حسابك على طول

mouade
05-17-2015, 00:26
اول طريق يجب ان تقرأ عن الفوركس وتتعلم المصطلحات المهمة
ثانيا تعلم بعض انواع التحليل
بعد ذلك يمكن ان تبني خطتك في التداول انطلاقا من مك كل ما تعلمته

شهيرة
05-21-2015, 20:47
السلام عليكم ورحمة الله
مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله
بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك
ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص

modr2015
05-21-2015, 21:03
بأكثر من منتدى تابع للشركة يتم اقصائهم من حملة البونص ... اثباتات تحويل البونص على حسابى بالشركة ... هههههههههه انا مشكلتي جمعت 6 دولار وحولت الى حسابي لكي اتداول بها لكن لم اجد اين اتداول :1:.

Kiing
05-26-2015, 18:34
ممكن انه مع البونص بيتحولك منه معه عادى خالص اتوماتيكيا تم ممكن نقول انه بدون اى تدخل منك انت تم ممكن انه تتاكد انك عاملة انك تكون منه ممكن متلا معه اي رابط حسابك هنا فقط

noor eldyen
05-26-2015, 19:09
السلام عليكم ورحمه الله .. لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص حيجى عادى زى ما الاخ دولة قالك

noraa
05-26-2015, 20:28
عندما كنت اتداول على الديمو كنت دائما ابحث عن سبب اخطائي ومعالجتها كي لا اكرهها على الحسابي الحقيقي
لا اعتقد ان هناك ضرورة للتعلم من الاخطاء عن طريق خسارة الاموال الحقيقية

احمد سعيد على
05-26-2015, 21:26
لسلام عليكم ورحمه الله .. لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص حيجى عادى زى ما الاخ دولة قالك

popa2015
05-31-2015, 02:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

ahmed bakry
06-04-2015, 20:34
والله كل واحد وراحته ف متداولين واعضاء بيحبو كدة وبيعملوا اشتراك ف ماشتر كارد انستا علشان يتعاملو معاها مباشرة وف اعضاء لا وتقبل مرورى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ehabbob
06-04-2015, 22:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو مش شلاط طبعا ولكن لزم عند السحب سحي الارباح لابد من تفعيل الحساب
والله ولي التوفيق

alaa ali
06-04-2015, 22:05
اهلا بكم
ليكن معلوم لديك ان بونص المنتدى يكون نتيجة المشاركة الذى يتم تحويله اول كل شهر الى الحساب
بالتوفيق

MONTASR SHABAN
06-04-2015, 22:27
السلام عليكم اخى اعتقد ليس من الضرورى الاشتراك فى محافظ انستا ولكن المطلوب فقط هو ربط حسابك فى شركة انستا
مع حسابك فى منتدى فوركس العرب ويتم تحويل البونص علية كل اول شهر وبالتوفيق للجميع

yasrnavy
06-04-2015, 22:30

---------- Post added at 11:28 PM ---------- Previous post was at 11:28 PM ----------

---------- Post added at 11:29 PM ---------- Previous post was at 11:28 PM ----------

اهلا بكم
ليكن معلوم لديك ان بونص المنتدى يكون نتيجة المشاركة الذى يتم تحويله اول كل شهر الى الحساب
بالتوفيق

---------- Post added at 11:30 PM ---------- Previous post was at 11:29 PM ----------

اخى العضو مش شلاط طبعا ولكن لزم عند السحب سحي الارباح لابد من تفعيل الحساب
والله ولي التوفيق

abdulmajeed
06-04-2015, 22:33
السلام عليكم... كل المطلوب منك علشان ينتقل البونوص في حسابك في الشركة مع بداية كل شهر هو انك تربط حسابك بحساب المنتدى وخلاص

MEDHAT MOUSTAFA
06-05-2015, 02:05

forexaly5
06-05-2015, 02:06
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز بالنسبة لتحويل البونص المنتدى إلى حسباك الرسمي ما عليك هو أن تربط بشكل جيد حساب المنتدى خاص بك بحساب الرسمي

imadoxx
06-05-2015, 02:37
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل تحويل البونص يتم بدون تسجيل في تلك محفظة فقط ربط الحساب برقمة و كلمة السر في الملف الشخصي

chirikhan
06-07-2015, 20:25
فعلا هناك الكثير من الامور والمصطلحات في موقه انستافوركس التي لا نفهمها نحن كملبتئين
كمثال مسالة البام والفوركس كوبي والعديد من الامور ومنها المحافظ وكذا التي ذكرتها

omar samy
06-07-2015, 20:53

qeqe77
06-07-2015, 21:09
لا لا يا اخي الكريم لا يلزم الاشتراك بمحافظ انسيتا لكي تسحب البونص او الارباح
فقط عليك المشاركة بالمواضيع والردود وربط الحساب بطريقة مناسبه

ibrahim forex
06-08-2015, 00:16
لا يشترط ان تقوم بالاشتراك في تلك المحفظة لكي يتم تحويل البونص اليك فلو حسابك حتى غير مفعل سيتم تحويل البونص الي حساباك

a7med sniper
06-08-2015, 00:18
لا مش شرط اخى الكريم ان يكون لك اشتراك بها البونص بيوصل بدون هذا الشرط

والله المستعان وبالتوفيق لك فى التعلم الوتعرف على السوق

gootdf
06-08-2015, 14:20
هو التحليل الفني من اقدم التحاليل ومن افضل واقوى التحاليل ايضا حتى وقتنا الحاضر فالمتاجر هنا مطالب بالفعل بانه يتعلم ويفهم المجال كويس علشان
يقدر يعتمد عليه في التحليل

osama147
06-08-2015, 14:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
لايااخي ليس شرط ان يتم الاشتراك فى المحفظة حتى يتم تحويل البونوص الى حسابك من المنتدى
مزيدا من المواضيع الجيدة فى عالم الفوركس
تقبل مروري

faisseli
06-08-2015, 15:12
عندما كنت اتداول على الديمو كنت دائما ابحث عن سبب اخطائي ومعالجتها كي لا اكرهها على الحسابي الحقيقي
لا اعتقد ان هناك ضرورة للتعلم من الاخطاء عن طريق خسارة الاموال الحقيقية

MOHAMED in forex
06-08-2015, 16:54
لا يا اخى لا يشترك عليك الاشتراك فى تلك الخدمة..
بما انك رابط حسابك ومفعلة يبقى الاموال هتتحولك مباشرة لحسابك

chirikhan
06-08-2015, 17:13
من يدير المحافظ يا اخي في الفوركس لازم يكون اصلا خبير في التحليل الفوركس عموما
مثلا الاستاذ سعد بن عبد الرحمان الملقب بالوافي كان يدير المحافظ رحمة الله عليه

omar samy
06-08-2015, 17:25

roony
06-11-2015, 02:27
لا يا أخي
ليس شرط الاشترك فى خدمة محافظ اينستا
لكي يتم تحويل البونص إلى حسابك
لأنه يتم تحويله أوتوماتكيااا
شرط أن تكون رابط حسابك مع حسابك التابع لإنستا فوركس

abdougagi
06-12-2015, 17:39
لا يا اخي ليس عليك التسجيل في محفظة انستا بل يتم تحويل البونص اول كل شهر
الى حسابك في انستا اوتوماتيكيا بدون اي تدخل منك ما عليك سوى الاجتهاد في وضع الردود
تقبل مروري اخي الكريم

asxqw
06-12-2015, 17:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةا اخى لا يشترك عليك الاشتراك فى تلك الخدمة..ى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش ما انك رابط حسابك ومفعلة يبقى الاموال هتتحولك مباشرة

---------- Post added at 02:49 PM ---------- Previous post was at 02:48 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم اخى لا يشترك عليك الاشتراك فى تلك الخدمة..ى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

RomanyMoreed
06-13-2015, 15:32
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

لا يا اخي العزيز مش شرط علي الاطلاق انت بس فعل المستوي الاول والثاني وبكدة تقدر تسحب الارباح الناتجة من التداول بالبونص

بالتوفيق

mechanical
06-15-2015, 23:33
السلام عليكم .... لا خالص الموضوع دة حاجة ودة حاجة تانية خالص انت بتفتح الحساب بتاع انيستا وبعدها بيتم اضافه الحساب الي الملف الشخصي بتاعك
بالتوفيق ان شاء الله

mohamed12345
06-17-2015, 17:57
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخى الكريم من اخبرك هذا الكلام البونص يتم تحويله اليا من المنتدى
الى حسابك فى انستا فى اول كل شهر ولا علاقة بمحافظ انستا بهذا البونص

محمد السيد
06-17-2015, 20:15
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، لا .. لايجب على الاشترك فى خدمة محافظ اينستا
(instawallet) كى يتم تحويل البونص من المنتدى على حسابى فى شركة اينستا

محمد عز الدين عيد خضري
06-17-2015, 21:18
لا يشترط ان تشترك بمحافظ الاستثمار لدي انيستا لكي يتم
تحويل البونص اليك , ولا يشترط ايضا ان تفعل حسابك بانيستا لكي تستقبل البونص من المنتدي

ayoub321
06-18-2015, 03:54
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
لا ليس من الشروط أن تشترك أخي الكريم
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

abdougagi
06-20-2015, 19:45
لا يا اخي لست ملزما بالتسجيل في خدمة محفظة انستا من اجل استلام الارباح بل يمكنك طلب الارباح متى شئت
عن طريق العديد من طرق السحب المتوفرة مثل بطاقة الماستر كارد و البنوك الالكترونية مثل نيتلر و سكريل او البنك الارضي
تقبل مروري اخي العزيز

karim02
06-20-2015, 19:50
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

Wassa04
06-20-2015, 19:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم ليتم تحويل البونص الى حسابك
فقط عليك ربط حسابك في المنتدى بحسابك في انستا

hamed mohamed
06-20-2015, 19:53
ان المحفظه هى لتحويل عليها الارباح وليس البونص
مدام رابط المنتدى بحساب انستا يتم تحويل البونص
كل اول شهر والتحويل لا يشترط ان يكون لك محفظه
او مفعل المستوى الثانى او لا فكل اول شهر يتم التنحويل
والله الموفق

habib_pro
06-20-2015, 20:08
لااخي الكريم ليس من المفروض ان تقوم بالاشتراك في هذه الخدمة
فقط يكفي ان تقوم بربط حسابك في الشركة مع حسابك في المنتدى

0sama
06-21-2015, 16:13
لا يجب عند التسجيل ان لا تنسي ان تكتب بورتال فورم بالانجليزية حتي تتمكن من ربط الحساب الحقيقي
بالمنتدي ولست مجبر علي الاشتراك في اي محافظ

mazn
06-25-2015, 03:51
لا لا يا اخي الكريم لا يلزم الاشتراك بمحافظ انسيتا لكي تسحب البونص او الارباح
فقط عليك المشاركة بالمواضيع والردود وربط الحساب بطريقة مناسب

أتمنى تجارة مربحة للجميع

gehad87
07-22-2015, 21:26
انستا واليت دي محفظة ممكن تنقل ليها الارباح
لكن البونص ما يدخلهاش لانه مش ملكك
هو ملك للشركة مصرح لك العمل به والتداول به وما تقدرش تسحبه

pepobm
07-22-2015, 22:07
اخى العضو الكريم على يشترط انت تشترك فى خدمه محافظ انستا ولكن يجب ربط حساب انستا بحسابك فى المنتدى
التوفيق من عند الله

boulafrah
07-24-2015, 01:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةلا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمل الكلام البونص يتم تحويله اليا من المنتد حسابك فى انستا فى اول كل شهر ولا عه بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل

boulafrah
07-24-2015, 01:19
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خب انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمل الكلام البونص يتم تحويله اليا من المنتد حسابك فى انستا فى اول كل شهر ولا عه بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابكايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

tarik46
08-19-2015, 18:49
لا يا اخي انت غير مطالب بالاشتراك في محافظ انستا فوركس من اجل ان يصلك البونص
يكفي ان تكون قد ربطت حسابك بشكل صحيح بالمنتدى و عند اول اسبوع من الشهر الموالي سيصلك ابونص
تقبل مروري

huhu1998full2
08-19-2015, 19:34
انت مجرد انك مشترك فى انستا وفاتح فيها حساب حقيقى ورابطه بالمنتدى يبقى سوف يتحول لك الرصيد بتاع البونص بدون تدخل منك واول كل شهر

akram mohamed obaid
08-19-2015, 19:57
اخي الكريم البونص الذي تحصل عليه من المنتدى يتحول الى حسابك مباشره وبشكل اتوماتيكي في شركه انستا فوركس حيث يصلك بدايه كل شهر جديد او خلال الاسبوع الاول من الشهر تقبل مروري

ASMAA TAHA
08-31-2015, 18:53
لا طبعا لا يجب عليك ان تقوم فى الاشتراك بهذه الخدمة لكى ياتى لك البونص فقط عليك فتح حساب حقيقى فى شركة انستافوركس ثم بعد ذلك ربط هذا الحساب بالعضوية الحاصة بك هنا على هذا المنتدى فقط لا غير

mostpha
08-31-2015, 19:29
السلام عليكم
اخى العزيز ليس شرط ان تشترك فى هذة المحفظة .. ان اموالك يتم تحويلها الى حسابك كل اول شهر فى الاسبوع الاول
واتمنى لك التوفيق انت و جميع اعضاء المنتدى و شكرااا

farajiing
09-08-2015, 01:26

akram mohamed obaid
09-08-2015, 09:31
صباح الخير
اخي الكريم البونص الذي تحصل عليه من المنتدى العزيز يتحول مباشره وبشكل اتوماتيكي الى حسابك في شركه انستا فوركس وبدون اي طلب وبدون اي اشتراك بمحافظ انستا او غيرها ويتحول اليك في بدايه الشهر الجديد
تقبل مروري

ranimdammar
09-08-2015, 10:33
لا يجب عليك ذلك ما يجب عليك هو انك تفتح حساب مع وضع في خانة طبيعة الحساب portalfurom
وربطه بالمنتدى ولا يشترط امرا اخر
اتمنى لك التوفيق في تداولك

engaym
09-08-2015, 10:52
السلام عليكم اخى انا اعتقد ليس من الضرورى ان تشترك فى هذا الموضوع حيث انت صاحب الحرية والقرار
ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس ان شاء الله

waleed shaaban
09-08-2015, 11:01
تحويل البونص لا يحتاج الاالى تفعيل حساب انستا بالاوراق الثبوتيه الخاصه بك اى لابد من تان يكونالحساب مفعل ليتم
تحويل البونص اليه وهذه العمليه تتم اوتوماتيكيا دون تدخل منك
والسلام عليكم دمتم كراما

طه 15
09-08-2015, 13:27
السلام عليكم
اتمنى من اي شخص ان يشرح وبشكل نضامي وواضح كيف يمكن ان نعمل الحساب في المنتدى
ثم طريقة ربطه مع شركة انستافوركس وكيفة يمكن سحب الارباح من التداول بحيث تكون ايقونة نضاميه يلجا اليها ي شخص يحتاجها
وتفضلوا بقبول كل الحب والاحترام

XMPS
09-08-2015, 14:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم اعتقد وبشكل كبير جدا انه ليس من الضرورى القيام بالاشتراك فى المحافظ الخاصة بشركة انستا فوركس ولكن المطلوب فقط هو القيام بربط حسابك فى شركة انستا فوركس مع حسابك فى منتدى فوركس العرب وسيتم ان شاء الله تحويل البونص بالتوفيق للجميع

Hossam Samir
09-08-2015, 14:44
بسم الله فى كل وقت وحين السلام عليكم
شكلك جديد اهلا بيك ولكن انت مش تشترك فى محافظ انيستا فقط تربط حسابك بالمنتدى وهيتحول البونص بشكل تلقائى
كل شهر بالتوفيق لك وللجميع

نادر صباح الدين
09-08-2015, 14:47
السلام عليكم رةحنة الله وبركاته، صديقنا العزيز من المطلوب أن يكون لك حساب تداول عادي في شركة انستا، وحساب في المنتدى، أما البونص فيتم تحويله تلقائيا في أول الشهر من حسابك في المنتدى إلى حسابك في التداول، وهو بونص قابل للتداول فقط، ولا يمكن سحبه نقدا في أية حالة من الحالات، وما أن تتداول به، وتحقق من خلاله الارباح التي تستطيع حتى يكون في مقدورك سحب الأرباح بالطرق المتعارف عليها.

ثائر ابو صلاح
09-08-2015, 22:03
لا يا اخي انت غير مطالب بالاشتراك في محافظ انستا فوركس من اجل ان يصلك البونص
يكفي ان تكون قد ربطت حسابك بشكل صحيح بالمنتدى و عند اول اسبوع من الشهر الموالي سيصلك ابونص
تقبل مروري

abuwatan
09-08-2015, 22:03
اخى العضو الكريم على يشترط انت تشترك فى خدمه محافظ انستا ولكن يجب ربط حساب انستا بحسابك فى المنتدى
التوفيق من عند الله
احترامي

Midoezzat00
09-08-2015, 22:05
السلام عليكم اخوتي
لبونص بيتحولك اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك كل اول شهر انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد
انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس فقط
بالتوفيق في مجال الفوركس

marwanadam
09-08-2015, 22:35
لكى تتمكن من البونص ما عليك الى ان تربط الحساب فى الشركة بالمنتدى وان تقوم بعمل البونص
وفى اول من كل شهر سيتم ارسال البونص الى حسابك وممكن ان تتداول به
وبتوفيق

farajiing
09-08-2015, 23:00

abc
09-09-2015, 01:46
لا يا صديقي ليس ضروريا ان تشترك في هذه الخدمة فقط تاكد من
عملية الربط بنجاح و سوف تستلم البونص ان شاء الله

derar86
09-09-2015, 10:08
لا اخي بمجرد انك قمت بانشاء حساب حقيقي في انستا حسب تعليمات المنتدى ومن ثم ربط هذا الحساب
بالنتدى هنا فان البونص سيتحول لك باذن الله

kirollosroumany
09-11-2015, 21:13
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

لا اخي الفاضل كل اللي عليك تعمله هو انك تفتح حساب تداول وتكتب كود الدعاية عند فتحه وتربطه بحساب المنتدي وهيتحولك البونص

Dr.TraDeR
09-11-2015, 21:31
اما بعد اخويا العزيز لا يجب عليك الاشتراك في محفضة انستا لكي تستطيع ان يحول اليك البونص المهم انو تكون فاتح حساب ووحاط كلمة portal forum
لكي تقدر تربطه مع حساب في المنتدى

ynwa1892
09-24-2015, 03:00
السلام اخي لا لا يستلزم الامر يكفي ان تربط حساب المنتدى بحساب البشركة وانت ستتحصل على البونص الذي قمت بجمعه كل بداية اسبوع وفقك الله

andro2016
09-26-2015, 22:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة مش مهم تشترك فى المحفظة دى علشان البونص يتحول البونص
بيتحول لوحدة من غير ما تشترك فى اى شئ اخى عليك الانتظار فقط لاول الشهر بالتوفيق

akram mohamed obaid
09-27-2015, 00:51
اخي الكريم يتم تحويل البونص الى حسابك في شركه انستا فوركس بشكل مباشر بدون اي طلب او اشتراك في محفظه انستا ويتحول اتوماتيكيا بدون اي شي اخر ويمكنك التداول به وعمل الصفقات تقبل مروري

snnaky
10-25-2015, 19:20
ياباشا محافظ اية وبتاع اية ؟ انت كدة ولا كدة حضرتك حتوصلك البونص بدون اى مشاكل طالما انت عملت مشاركات وكتبتها فى المنتدى وبعدين انت حتربط المنتدجى بحسابك فى الشركة بتاعة انستا يعنى تفتح حساب فى انستا للمتاجرة عشان البونص لما توصلك توصل على حساب المتاجرة فى المنصة بتاعتك وتقدر تتاجر بيهم

asxqwzdcefv1
11-14-2015, 18:53
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله امتحاناتكالسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عامالشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية من كلية الهندسة

ppttss
11-14-2015, 19:23
لالا انت لو فى المنتدى وتعمل مشاركات بهذا انت قد عملت الازم يمكن بعد ذلك ان يتم تحويل البونص اليك فى اول الشهر الجديد وهذا شيء معروف و

magdyking
11-14-2015, 19:26
عندما تفكر بشان الأنواع المختلفة من الاستثمارات , فان هناك استثمار معين يأتي دائما إلي ذهنك أولا . تجارتك الفوركس أو تبادل العملات الأجنبية لديه عدد من المميزات تجعله متفوقا علي الأنواع الأخرى من الاستثمارات .

dhmo
11-14-2015, 19:38
لالا انت لو فى المنتدى وتعمل مشاركات بهذا انت قد عملت الازم يمكن بعد ذلك ان يتم تحويل البونص اليك فى اول الشهر الجديد وهذا شيء معروف و

بس طبعا الاهم من ده هو التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

مريم ميري
11-14-2015, 19:59
مساء الخير والبركة اتمنى ان تكونوا في صحة جيدة لا انت فقط يجب عليك ان تربط حسابك بالمنتدى بحسابك بانستا فوركس
وسيتم تحويل البونيس نهاية كل شهر بشكل تلقائي
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا

asxqwzdcefv1
11-20-2015, 12:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

alaa1
11-20-2015, 12:21
هلا
لا يا اخى الكريم .. ليس شرطا الاشتراك فى محافظ انيستا لكى يتم تحويل البونص لك .. فقط المشاركةالايجابية فى المنتدى

baite
11-20-2015, 13:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
سم الله الرحمن الرحيم
موضوع جميل شكرا لك
على هدا المجهود بالتوفيق لك
مع تمنياتى لجميع الاخوة الكرام اعضاء المنتدى بالنجاح والتوفيق

Mohamed osama kotb
11-20-2015, 14:47
.. لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص حيجى عادى زى ما الاخ دولة قالك

dhmo
11-20-2015, 16:26
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا لك علي هذا الموضوع المهم و علي المعلومات المفيده اتمني الاستمرار ف تقديم المواضيع المفيده
وبالتوفيق ان شاء الله
تقبل مروري واحترامي

هيا المعلومات هنا كتير وبالطبع وفيه طرق كتير اوي لتعلم المجال ده ولو المتاجر عاوز دروس كمان بفلوس هيلاقي او دورات تعليميه سواء مجانا اوبفلوس هيلاقي
بردو اهم حاجه هنا ان المتاجر يختار الي يناسبه

asx
11-23-2015, 14:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

WRZ
11-23-2015, 17:40
عندما rsi هو أقل من 20، وهو ما يعني أن السوق في منطقة ذروة البيع وينبغي لنا أن ننظر
للشراء.
ويمكن أيضا أن تستخدم مؤشر القوة النسبية لتأكيد تشكيلات الاتجاه. إذا كنت تعتقد أن الاتجاه
تشكيل، انتظر rsi للذهاب أعلى أو أقل من 50 (اعتمادا على إذا كنت تبحث في
اتجاه صعودي أو الهبوط) قبل أن يدخل التجارة.

onelove
11-23-2015, 18:54
مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك

houssemmidou4
12-16-2015, 17:32
لا يا اخي العزيز لست ملزما بالاشتراك في محفظة انستا لكي يصلك البونص بل هي خدمة متوفرة
لاصحاب رؤوس الاموال الكبيرة حيث يتم وضعها في محفظة من اجل حمايتها من لسرقة

yansane
12-16-2015, 17:51
لا يشترط ان تقوم بالاشتراك في تلك المحفظة لكي يتم تحويل البونص اليك فلو حسابك حتى غير مفعل سيتم تحويل البونص الي حساباك الى حسابك فى انستا فى اول كل شهر ولا علاقة بمحافظ انستا بهذا البونص

heroo252
12-16-2015, 22:58
مش هتعرف تشترك فيها اصلا المحافظ بتبقى للحسابات الكبيره جدا
ممكن 100 الف دولار مثلا مش المبالغ الصغيره الى احنا بنشتغل بيها دى

berserkern
12-16-2015, 23:06
بالطبع انت لا تحتاج لفعل ذلك ليصلك البونص من المنتدى لحسابك الحقيقي كل ما عليك فعله هو ان تقوم بربط حسابك بالمنتدى وتفعيله و بالتالي سوف يرسل لك بونص الخاص بك في بداية كل شهر ، مع العلم ان الحد الاقصى هو 100 دولار

aldralmknon1412
12-16-2015, 23:14
لا اخي هذه معلومة خاطا بل عليك التسجيل والردود على المواضيع
وايضا عليك كتابة عبارة الترويج الانكليزية في اخر تسجيلك لحساب
فوركس في انستا

alhamdolilah
12-16-2015, 23:18
أخي لن تتسلم اي بونس حتى تقوم بتفعيل الحساب وشكرا
في انتظار المزيد

yansane
12-17-2015, 13:36
لا يشترط ان تقوم بالاشتراك في تلك المحفظة لكي يتم تحويل البونص اليك فلو حسابك حتى غير مفعل سيتم تحويل البونص الي حساباك المحفظه ملهاش اي علاقه بتحويل البونص على حسابك في انستا ..انت كل اللي عليك انك تربط حسابك في انستا بحسابك هنا في المنتدى
صْلْوْآ عْلْ

barakat
12-17-2015, 14:26
نصائح قيمة استفدت منها كثيرا لا تبخل علينا أخي بمثل هذه المواضيع ولكك جزيل الشكر
وبالتوفيق للجميع إن شاء الله

majdifdf1
12-17-2015, 15:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .
لا اخي لا اعتقد انه يجب عليك الاشتراك في محفظة انستا فوركس ليحو اليك البونص , وهذه المحفظة عبارة عن اسثمار اخر لا علاقة له في سوق العملات المالية ولكنه ايضا استثمار لكن في مجالات اخري .
مع تحياتي لك ...

Alilou31
12-17-2015, 15:28
و عليكم السلام اخي
ليس من الضروري الاشتراك في تلك المحفظة
فقط قم بربط حسابك في المنتدى مع حسابك في الشركة و البونص يتحول تلقائيا
بالتوفيق

neverlityougo3
12-21-2015, 16:50
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

الاصيل
12-21-2015, 16:59
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
لا يا اخى لا يجب ان تشترك فى هذه الخاصيه لكى يتحول البونص الى حسابك
واساسا هذه اول مره اسمع عن هذا الموضوع وكل شهر يتحول البونص الى حسابى بشكل عادى
تمنياتى لك بالتوفيق

mhd99
01-22-2016, 05:04
لا يجب عليك الاشتراك بمحفظة انستا فقط اربط حسابك بالمنتدى وسيصلك البونص في اول اسبوع من كل شهر بشكل
اتوماتيكي وبدون تدخل منك

latraaa
01-22-2016, 13:25
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، يا اخي الكريم ،كل الخدمات التي توفرها شركة إنيستا ليست مجبرا أن تقوم بالعمل على الإشتراك فيها، و إنما أنت حر اختر ما يناسبك منها، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mody555
01-23-2016, 16:22
لو كنّا في عالم مثالي، لكنّا حصلنا على جواب مباشر ودقيق على سؤال التاجر الجديد. للأسف، تحول الحقيقة دون ذلك. يظهر الجدول الوارد أدناه بعض الإختلافات بين هذين النوعين من التحليل:

forez
01-24-2016, 13:52
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
لا ليس شرط ان تشترك في هذه المحفظة فتحويل البونص يكون فقط بربط الحساب بالمنتدى اما تلك المحفظة فهى فقط للتحويل بين الحسابات

AHMED91
01-24-2016, 14:21
لا ليس شرطا ولكن يمكنك ان تفتح حساب وتقوم بوضع الكود الخاص بالمنتدي
ومنها يمكنك ربط حساب في الشركة بحسابك في المنتدي وتستلم البونص شهريا ايضا

محمد صلاح
01-24-2016, 14:36
بالتاكيد لا اخى العزيز محافظ انستا اصلا ما ينفعش تشترك فيها من خلال البونص بل لابد ايداع لكى تشترك فيها اما البونص يحول اليك عادى

big.pharaoh
01-24-2016, 21:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... لا ياغالي البونص بيتخولك. بدون الاشتراك في اي شيء. تقبل مروري.

jallou
01-24-2016, 23:17
انخفضت الأسهم الأسيوية خلال تداولات اليوم الاثنين وذلك مع الانخفاض الكبير في أسعار النفط الخام والمخاوف بشأن مستقبل النمو في الصين وذلك قبل صدور بيانات هامة هذا الأسبوع.
أسعار النفط الخام افتتحت تداولات اليوم على فجوة سعرية هابطة دفعت بها إلى المستوى 29.99 دولار للبرميل مقارنة مع سعر اغلاق التداولات يوم الجمعة عند 30.64 دولار وذلك بعد انتهاء العقوبات المفروضة على ايران من الدول الغربية الأمر الذي يفتح الطريق أمامها لضخ المزيد من صادرات النفط الخام في الأسواق العالمية

zekraoui08
01-26-2016, 00:02
لا توجد قيود على السحب. يمكنك دائماً طلب سحب اى مبلغ متبقى فى حسابك التجارى. لكن يوجد استثناء وهو السحب عن طريق التحويل البنكى (أدنى حد للسحب 300 دولار أمريكى) وايضاً السحب عن طريق بطاقات الائتمان (حدود السحب من 50-2500 دولار أمريكى). ايضاً يرجى الانتباه ان رسوم البنوك على التحويلات البنكية قد تصل حتى 30 دولار أمريكى.:)

Amrican Q
01-26-2016, 22:28
لا يا اخى لايشترط ان تشترى حافظة انستا هذا امر شخص
بمجرد ان تفعل حسابك ياتى اليك البونص على حسابك على
الانستا بعد مراجعة المراقبين للبونص وتقبل مرورى

mhd99
02-01-2016, 02:05
محفظة انستا ليس لها علاقة بالبونص اخي ويمكنك ان تحصل عليه من دون استخدامها فقط عليك ان تربط الحساب
بالمنتدى وسيتم تحويله اليك في اول الشهر

kamelamin
02-01-2016, 18:15
مرحبا لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص.والتوفيق للجميع

nuclear2010
02-01-2016, 23:26
السلام عليكم جميعا
ه .. لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص حيجى عادى زى ما الاخ دولة قالك
تقبل تحياتى

doola2020
02-09-2016, 18:42

اكرم التميمي
02-09-2016, 19:01
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم البونص يتحول بشكل اتوماتيكي وبشكل مباشر الى حسابك بشركه انستا فوركس في بدايه كل شهر جديد ولاتحتاج الى عمل محفظه انستا او ايداع اي مبلغ مالي او اي شيئ اخر

ibrahem91
02-09-2016, 19:18
لكي تشترك في المنتدي عليك ادخال كود الدعايا الخاص بالمنتدي
عند التسجيل في الشركة وبعد ذلك ربط حسابك هنا في المنتدي لكي تستلم البونص شهريا

soad labib sadek
02-09-2016, 21:45
اخي الفاضل انا صراحة اول مرة اسمع عن تلك الخدمة انستا والت و البونص بيتحولي عادي جدا و ميت فل و اربعتاشر كما نقول في مصر اعتقد ان تلك الخدمة ليست ضرورية لتحويل البونص الي حسابك بالشركة و بالتوفيق

global
02-09-2016, 22:46
يا اخي الكريم للاسف انا لا أعرف هته الخدمة من الشركة لاكن يجب عليك استفسار الدعم الفني
والله الموفق والمعين

alizert2015
02-10-2016, 05:15
لا يا اخي فانت لا تحتاج للاشترك فى خدمة محافظ اينستا كى يتم تحويل البونص من المنتدى
على حسابك فى شركة اينستا لان هدا الاخير يحول الى حسابك في الشرك في اةل كل شهر ةبالتوفيق اخي

azizjab
02-10-2016, 06:13
سوال مهم منك اخي وشكرا للاخوة الاعضاء لتوضيح هذه النقطة . اتمنى ان تكون مشكلتك قد حلت والبونص تم استلامها في موعدة. بالتوفيق لك واسبوع اخضر دائما

عاشق الفوركس
02-10-2016, 21:23
لا يا اخي الفضل البونص يتحول لك حتى لو حسابك غير مفعل لدي الشركة ، بشكل عادي ان شاء الله ، بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

never10
02-12-2016, 19:20

forez
02-14-2016, 17:07
لا ليس شرط ان تشترك في هذه المحفظة فتحويل البونص يكون فقط بربط الحساب بالمنتدى اما تلك المحفظة فهى فقط للتحويل بين الحسابات

forez
02-17-2016, 15:18
لا ليس شرط ان تشترك في هذه المحفظة فتحويل البونص يكون فقط بربط الحساب بالمنتدى اما تلك المحفظة فهى فقط للتحويل بين الحسابات.............

Peter George
02-17-2016, 15:24
اخى الكريم تحية طيبة لك وبعد ،، لا يشترط اخى ان تشترك فيها و انما هى ميزة اضافية ان كنت تريدها فيمكنك ان تفعلها من داخل موقع انستافوركس

otmani
02-17-2016, 15:47
عليك فقط بربط حسابك من المنتدى على انستا فوركس ليتم تحويل البونص وبالتوفيق

chouaib112
02-23-2016, 18:08
السلام عليكم ورحمه الله .. لا يا اخى مين اللى قالك الكلام ده انت البونص بيتحولك عادى خالص اتوماتيكيا بدون اى تدخل منك انت اللى بتعمله بس ولازم تتاكد انك عاملة انك تكون رابط حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فوركس عشان البونص يوصلك ولازم تفعل عشان تعرف بعد كده تسحب الارباح لكن لو مش مفعل البونص حيجى عادى زى ما الاخ دولة

ملاك الروح
02-23-2016, 21:44
نعم اخي الكريم يجب ان تسجل حساب بونص في شركة انستا ومن ثم تربط الحساب بالمنتدى عن طريق الملف الشخصي - بونص
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري...

neverlit2
02-24-2016, 20:46
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر