PDA

View Full Version : تفعيل حساب انستافوركس

Pages : [1] 2 3 4

smirow
05-01-2015, 20:35
السلام علي عليكم
انل جديد في هدا المجال لدا اعدروني لو كان التعبير غير محترف ;)
ارجو المساعدة بخصوص تفعيل حساب انستافوركس
لقد قمت العديد من المرات برفع بطاقة التعريف و مع دلك لم اتجاوز المستوى الاول هل من الضروري ان يكون لدي حساب بنكي او جواز سفر .....
لانني فقدت الامل في تفعيل هدا الحساب :(
وشكرا

doola2020
05-05-2015, 03:27
المشكلة دي ممكن تواجهك في حالة انك صورت البطاقة بتاعتك بالموبايل ، فشرط ان تقوم بسحبها علي اسكانر وارسالها للشركة لكي يتم التفعيل بطريقة صحيحة

mohamed9004
05-05-2015, 07:04
السلام عليكم ورحمه الله .. ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه تعبانة انا عن نفسى صاحبى عمل تفعيل المستوى الاول والتانى بالموبايل واتقبل بس الموبايل كان تصويره جامد اه صحيح كمان انت متاكد ان البطاقة بتاعتك سارية ولا انتهت ومش لازم يكون عندك كشف حساب بنكى عشان تقدر تفعل

waelmma
05-05-2015, 07:38
:(:(:( هو دائما اخى الكريم تفعيل المرحلة الثانية بيكون اصعب من تفعيل المرحلة الاولى
وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك

moustafaforex
05-05-2015, 12:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه تعبانة انا عن نفسى صاحبى عمل تفعيل المستوى الاول والتانى بالموبايل واتقبل بس الموبايل كان تصويره جامد

Doodysamsom
05-05-2015, 13:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تاكد من مصداقية بياناتك..
ووضوحها وتطابقها.. مثلا البطاقة الشخصية الاسم اللى فيها لازم يكون متطابق مع ايصال الكهرباء

al-Mashhadani64
05-05-2015, 18:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم جواز السفر او الهويه الشخصيه اي بطاقة الهويه كلها مقبوله لحصول التفعيل الاول وانا جربتها اخي والتفعيل الثاني اي وثيقه تثيت عنوانك السكني وتكون بتاريخ جديد وليس قديم وتقبل مروري

ilyes chaieb
05-07-2015, 14:40
اخي الكريم في هذه الحالةارفق لنا صورة لنص الرسالة التى وصلتك على البريد الالكتروني و اللى فيها سبب رفض التفعيل و ان شاء الله سنجد لك حل لهذه المشكلة .. تقبل تحياتى

ahme01
05-16-2015, 19:34
بارك فيك واجزل لك العطاء
تقبل الله منك وجعل هدا العمل في ميزان حسناتك
لاتبخل علينا من مواضيعك تحياتي

haythem95
05-16-2015, 22:21
ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك

samieh
05-20-2015, 04:20
السلام عليكم
ليس من الضرورى يا اخى ان تمتلك حساب بنكى لتفعيل حسابك
انا ايضا عملوا معايا كدة فى الاول وكان الرفض بسبب ان صورة البطاقة غير واضحة
ولكن حاولت تانى واتقبلت
وكنت عايز اعرف هما رفضوها ليه عشان اساعدك

خيرالدين مهدي
05-20-2015, 12:37
السلام علي عليكم
لقد قمت العديد من المرات برفع بطاقة التعريف و مع دلك لم اتجاوز المستوى الاول هل من الضروري ان يكون لدي حساب بنكي او جواز سفر .....
وشكرا........................................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................

samir ragab
05-20-2015, 13:15
انا ايض يوجد عندى نفس المشكله لم يصلنى امييل التفعيل ولم يطلو اى اوراق هل هيا شركه محترمه
ام هيا شركه متل شرات قبرص الرجاء الافاده منكم افادكم الله

REDA FOREX
05-21-2015, 11:46
انا ايض يوجد عندى نفس المشكله لم يصلنى امييل التفعيل ولم يطلو اى اوراق هل هيا شركه محترمه
ام هيا شركه متل شرات قبرص الرجاء الافاده منكم افادكم الله انا ايض يوجد عندى نفس المشكله لم يصلنى امييل التفعيل ولم يطلو اى اوراق هل هيا شركه محترمه
ام هيا شركه متل شرات قبرص الرجاء الافاده منكم افادكم الله انا ايض يوجد عندى نفس المشكله لم يصلنى امييل التفعيل ولم يطلو اى اوراق هل هيا شركه محترمه
ام هيا شركه متل شرات قبرص الرجاء الافاده منكم افادكم الله

karim02
05-21-2015, 11:57
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

---------- Post added at 09:57 AM ---------- Previous post was at 09:55 AM ----------

شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

investtime
05-21-2015, 12:09
اخي التفعيل في شركة اينستافوريكس سهل جدا حاول رفع بطاقة التعريف وتكون ملونة وواضحة ومن الأفضل
ان ترفع جواز الصفر لأن اسمك باللاتنية واصبر سيفعل المستوى الأول اذا رفض حاول مرة اخرى بالتوفيق

omer1
05-21-2015, 21:36
بالنسبة لي نعم استخدم مؤشرات لتحديد نوع صفقتي بيع او شراء لكن لااستخدم مؤشر واحد فقط ولكني استخدم اكثر من مؤشر ولما المؤشرات كلها تتوافق مع بعض اقوم بفتح صفقة سواء بيع او شراء

sayed990
05-21-2015, 21:56
اخي الكريم
اهم شيئ تكون كل مستنداتك صورها واضحة جدا و جرب تاني ولا تياس
و الله الموفق

ali.22595
05-31-2015, 17:31
اخى الفاضل ليس من الضرورى ان يكون لديك حساب بنكى او جواز سفر لازك يا اخى تكون بيانات التسجسل فى انستا
مطابقة لبيانات بطاقة الهوية من الاسم والعنوان غير كدا مش هيقبلو التعريف يا اخى ولازم صورة البطاقة تكون واضحة

Kiing
05-31-2015, 17:33
ممكن متلا انه مع المشكلة منه متلا ممكن تواجهك في حالة انك صورت مع اي منه البطاقة بتاعتك بالموبايل ، تم منه فشرط ان تقوم بسحبها علي اسكانر وارسالها للشركة منه يتم التفعيل فقط

heroo252
05-31-2015, 17:35
المشكله الى بتواجه كل الناس فى تفعيل حساب انستا فوركس هى مشكله اثبات السكن
يعنى تانى مستوى للتفعيل وعشان تحلها لازم يكون اسمك فى لبطاقه و الى فوصل الكهربا او المياه

aymen done
05-31-2015, 17:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم الفوروكس ليس بالمجال
السهل لازمه التعلم دائما لأنه وحده القادر على تقليص أرباحك و جعلك
فوروكسي ناجح

Mona forex
06-04-2015, 19:09
السلام عليكم ورحمه الله .. ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه تعبانة انا عن نفسى صاحبى عمل تفعيل المستوى الاول والتانى بالموبايل واتقبل بس الموبايل كان تصويره جامد اه صحيح كمان انت متاكد ان البطاقة بتاعتك سارية ولا انتهت ومش لازم يكون عندك كشف حساب بنكى عشان تقدر تفعل

abdougagi
06-06-2015, 14:59
انت تقصد حساب شركة انستا انا تجاوزت المستوى الاول برفع جواز السفر و انصحك برفعه بدلا من بطاقة الهوية
و المستوى الثاني يطلب منك فاتورة ماء او كهرباء او هاتف لتجاوزه و هذا ما قمت به فتم قبول الوثيقة
اتمنى لك حظا موفقا

ibrahim forex
06-06-2015, 19:21
اخى المرحلة الاولى بتكون سهلة انك تقدر ان تسجلها منخلال سحب البطاقة الخاصبة بك اسكنر اما المرحلة الثانية بتكون صعبة
لازم يكون لديك اكثر من كستند حتى تقدر ان تفعل الحساب الله الموفق والمستعان

مصراوى
06-06-2015, 19:26
اخى الفاضصل للعلم تفعيل الحساب بسيط جدا ولكن لابد ان تكون الوثائق مطابقة لبيانات التسجيل وان تكون واضحة وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

mhamdy
06-06-2015, 19:27
هلا بيكم اخواني اعضاء منتدي فوركس العرب وبعد
جزاكم الله خيرا على هذه العروض الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه
وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد
وشكرا لكم مره اخري
وجزاكم الله الف خير

ynwa1892
06-06-2015, 19:38
السلام اخي انت ترفع صورة غير واضحة لهذا لم يتم قبولها انصحك ان تحمل صور واضحة وسوف يتم قبولها بسهولة
وفقك الله

bob_b
06-06-2015, 20:21
اخي الفاضل يجب ان تتاكد من جودة الصورة المرفوعة للبطاقة اثناء تكبيرها و ايضا ان لا تتجاوز اثنان ميغابايت و ايضا يجب ان ترفق جهتي البطاقة و بالتوفيق لك و للجميع

abdougagi
06-07-2015, 20:10
انا قمت بتفعيل المستى الاول بواسطة جواز السفر و لم استعمل البطاقة كن هي مقبولة
اما السمتى الثاني فقمت بتفعيله بواسطة فاترة الهاتف باسمي انا ان تكرر الامر بالنسبة لك راسل الدعم
موفق باذن الله

gootdf
06-08-2015, 16:19
اخي الكريم الرافعة المالية التي يمكن الاعتماد عليها للنجاح في هده السوق هي الرافعة المالية 1.1000 ودالك لكي تتمكن
من المتاجرة بكامل المبلغ والله اعلم اخي الكريم وهناك استراتجيات جيدة للتداول

محمد السيد
06-08-2015, 16:50
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، والله انا يا اخي قد عانيت كثيرا مما تعاني وانا مش عارف ليه
اونستا بتعذب عملاءها نفسي حد يوصلهم رسالتي هو فيه حد ياناس هيزور في حسابه واي مصلحته لو قدم مستندات ماتخصوش دا هو اللي هيضر من كده لأنه مش هيعرف يسحب ارباحه لو مستنداته فيها غلط !!!

omar samy
06-08-2015, 18:17

waelmma
06-08-2015, 18:44
وتفعيل ال حساب بيتم على نرحلتين واول مرحلة بتكون
اسهل من النرحلة التالية وبتعتمد غلى استعمال جواز سفر وبطاقة وشهادات تخرج وخﻻفه

omar samy
06-08-2015, 18:46

snnaky
06-08-2015, 20:31
المشكلة دي ممكن تواجهك في حالة انك صورت البطاقة بتاعتك بالموبايل ، فشرط ان تقوم بسحبها علي اسكانر وارسالها للشركة لكي يتم التفعيل بطريقة صحيحة

موضوعك عدم قبول التفعيل يجب فية مراسلة الدعم والوقوف على الأسباب التى من اجلها تم رفض التفعيل
لأن عادة واغلب الرفض بيكون فى المستوى التانى من التفعيل ولكن فى المستوى ال,ل غريب
بس مش دايما موضوع البطاقة من الموبايل او كدة لأن ممكن تكون اسباب تانية يبقى الافضل التواصل مع الدعم

aminooos
06-08-2015, 20:48
المشكلة دي ممكن تواجهك في حالة انك صورت البطاقة بتاعتك بالموبايل ، فشرط ان تقوم بسحبها علي اسكانر وارسالها للشركة لكي يتم التفعيل بطريقة صحيحة هو دائما اخى الكريم تفعيل المرحلة الثانية بيكون اصعب من تفعيل المرحلة الاولى انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة ووضوحها وتطابقها.. مثلا البطاقة الشخصية الاسم اللى فيها لازم يكون متطابق مع ايصال الكهرباء

Ayache
06-08-2015, 21:12
كما أجابَك الإخوة . التفعيل الأول سهل عن الثاني و لكن جودة الصورة ( عند التصوير بالموبايل ) لازم تكون عالية أو أنك تعمل سكانْ للصورة عبر الطابعة و هذا أفضل حل

iponcho
06-08-2015, 21:57
لازم اخي التفعيل الاول تم تمر الى المستوى التاني عن طريق رفع بطاقة الهوية ومن تم زتيقة تتبت الاقامة
وحظ موفق لك ولجميع الاخوة

alaa ali
06-08-2015, 22:07
اهلا بكم
اذا اردت تفعيل الحساب عليك برفع صورة الهوية او جواز السفر مع ايصال كهرباء او غاز او تليفون
بالتوفيق

---------- Post added at 09:07 PM ---------- Previous post was at 09:06 PM ----------

اهلا بكم
اذا اردت تفعيل الحساب فى شركة انيستا .. عليك برفع صورة الهوية او جواز السفر مع ايصال كهرباء او غاز او تليفون
بالتوفيق

ehabbob
06-08-2015, 22:09
اخى العضو اسحب البطاقه الشخصيه وش وظهر على الاسكانر ولا تصورها بالموبيل وحملها وانشالله هتتقبل حاول مره تانيه
والله ولي التوفيق

aziz18
06-08-2015, 22:14
تاكد اولا من صحة البيانات الخاصة بك ,,
قم بتصوير البطاقة بتقنية السكانير و ليس بالكامير ...
ستنجح نتخطي هذه المشكلة بتوفيق من الله
سلالالام

keroaym
06-08-2015, 22:16
يتم التفعيل على مستويين فى شركة انستا فوركس ويتم ارسال صورة من جواز السفر فى المستوى
الاول ويتم ارسال صورة من فاتورة كهرباء فى المستوى الثانى

soad labib sadek
06-08-2015, 22:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز طبعا انا مش حاقدر اذكر الحل بالظبط لان الدعم الفني هو اللي مفروض يذكرلك سبب الرفض و لكن ساعطيك بعض الاقتراحات اولا فحاول ان تكون صورة بطاقة الهوية اللي رفعتها واضحة و يفضل ان تكون بالاسكانر ثانيا احتمال تكون المشكلة في ان البطاقة بالعربي .. والله اعلم

Eslam Anwar
06-10-2015, 10:05
اعتقد يا اخي الفاضل المشكله الى بتواجه اغلب الناس فى تفعيل حساب انستا فوركس هى مشكله
اثبات السكن يعنى تانى مستوى للتفعيل و عشان تحلـها لازم يكون اسمك فى لبطاقه و الى فوصل الكهربا او المياه

tabaki
06-15-2015, 18:07
التفعيل لانستافوركس بالخصوصا في مستواه الثاني بالفعل يا اخي رخم جدا ومتعب
انا الان لي تقريبا الاسبوعين من الرفع للوثائق والرفض للاسف وتعبت من ذلك

Emam_gad
06-15-2015, 18:17
لذلك فانه يجب عليهم في هذه الحالة عندما يكون هناك موعد لصدور أخبار اقتصادية أو تصريحات هامة أن يخرجوا من السوق بإغلاق عقودهم المفتوحة والانتظار حتى تكون هناك فرصة أخري مناسبة لدخول السوق وهذه أفضل طريقة لهم أن يدخلوا السوق فقط عندما يكون هادئا وبذلك يتجنبوا المتاجرة العشوائية أثناء الأخبار والتفكير في الحركة الفنية للسوق.

atmoul
06-15-2015, 18:22
لا يا أخي لا تفقد الأمل المستوى الأول يتطلب فقط نسخة من بطاقة التعريف الخاصة بيك بعدها في المستوى التاني ترفع لهم نسخة من فترة الكهرباء أخي الأمر ليس صعب أخي الكريم فقط عليك بالصبر

waelmma
06-15-2015, 19:39
تفعيل الحساب اخى الكريم بيتم بكذا طريقة منها استخدام كارنيه الكلية ورخصة القيادة
وشهادة التخرج وايصال كهرباء مع طبعا البطاقة والباسبور وقبل كل شىء يجب ان يكون الاسم اللى مسجل به هو اللى فى الاوراق

mechanical
06-15-2015, 23:40
السلام عليكم .... انت ممكن تفعل المرحلة التانية بالعنوان بمعني ان حاجة تكون فيها عنوانك فاتورة كهربا او فاتورة غاز من الممكن التفعيل بها ان شا الله
بالتوفيق ان شاء الله

mohamed12345
06-17-2015, 17:49
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك

zarour soufyane
06-17-2015, 19:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اخي الكريم العمل على تفعيل الحساب في المستوى الاول و الثاني يتطلب تحميل صورة واضحة جدا للبطاقة الشخصية او جواز السفر و لا ادري ما هي المشكلة لديك بالضبط بالتوفيق

hesham elzoghby
06-17-2015, 19:11
السلام عليكم
السادة الاعضاء
اشكرك صديقى على هذا التوضيح والشرح فى هذا الموضوع اتمنى ان يستفيد الجميع من ذلك وخاصة المبتدئين فى ذا المنتدى وهذا المجال
وادعو الجميع للمشاركة لكى يسفيد اكبر عدد ممكن من اراء البعض ونفيد بعضنا البعض
واتمنى التوفيق للجميع

Kiing
06-24-2015, 21:01
ممكن متلا انه اعرف ان حد بيقف تم منه متلا انه ممكن معه من تفعيل المستوى الاول دائما تم منه متلا انه ممكن معه من اي تفعيل المستوى الاول تم منه متلا انه ممكن ان بيكون الاسهل

RomanyMoreed
06-26-2015, 03:26
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

تقدر ترفع للمستوي الاول صورة من جواز السفر والمستوي الثاني فاتورة كهرباء او مياة مثلآ وتكون الصورة واضحة عشان تتقبل

one god
06-26-2015, 21:08
انا اعرف صديق لي يا اخي اقفل الحساب الخاص به بسبب محاولاته الكثيرة للتفعيل
بالتالي لازم الحذر من هذا الامر فالواحد يتريث الى ان يعد الوثائق في شكلها النهائي

MEDHAT MOUSTAFA
06-29-2015, 03:17

Mona forex
06-30-2015, 16:55
ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه تعبانة انا عن نفسى صاحبى عمل تفعيل المستوى الاول والتانى بالموبايل واتقبل بس الموبايل كان تصويره جامد

احمد محسن
06-30-2015, 17:25
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
صراحة ليس لدى المعلومة الكافية للمساعدة
ولكن اتمنى من الاعضاء المساعدة
اتمنى التوفيق للجميع

kokou
07-08-2015, 13:13
ولكن حاولت تانى واتقبلت

andro samir
07-18-2015, 16:20
اول حاجة لازم تكون صورة البطاقة الشخصية واضحة وان شاء الله تمر من
مستوي التفعيل الاول وبالنسبة لمستوي التفعيل الثاني ممكن ترفع فاتورة المياه او الكهرباء وباسم والدك عادي

andro2016
09-29-2015, 20:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى ما هى المشكلة من رفض البطاقة اقرء الكلام اللى مكتوب بلون احمر
اسفل منطقة التفعيل واعرف سبب الرفض ممكن يكون فى بيانات مختلفة او البيانات مش واضحة

yassineleo
09-29-2015, 23:57
بسم الله*
الكل يضن ان الفوركس هو سوق للعملات و السلع والمعادن ههههههه يعنى لو في بليونير مجنون يمكنه القضاء على عملة دولة هدا بمنطق العرض و الطلب ههههه
الفوركس هو سياسات و مصاالح دول عضمى رسمت الطريق لكل عملة مسبقا
و وضغت لها قاعدة رياضية تمشي عليها بالملي
المهم فك شيفرة هده القاعدة الرياضية
و لكل عملة قاعدة خاصة بها

abdelloo31
09-30-2015, 02:23
اخى الفاضصل للعلم تفعيل الحساب بسيط جدا ولكن لابد ان تكون الوثائق مطابقة لبيانات التسجيل وان تكون واضحة وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

nabilps5
09-30-2015, 02:23
بسم الله الرحمان الرحيم تحية عطرة لكل اخوتي الكرام شكرا لك اخي الحبيب على هذه المشاركة الجميلة منك استفدنا كثيرا وخاصة من ردود الاخوة الكرام

waiting
09-30-2015, 15:14
لا اعرف لما البعض يعاني من مسالة التفعيل فهي من الامور السهلة وانا رفعت الوثائق قبل قليل
الاهم ان الواحد يرفع الوثائق حسب ما طلبه البروكر من جودة ومن نوع الوثائق المطلوب

Mousaid40
09-30-2015, 15:16
تفعيل الحساب في انستا فوريكس يكون باداع سكان للبطاقة الوطنية و سكان لورقة تتبت محل السكن
و التوفيق من الله و السلام عليكم و رحمة الله

akram mohamed obaid
10-11-2015, 19:01
اخي الكريم حاول ان تبعث صوره ضوئيه للبطاقه الوطنيه لك يوجد فيها نفس الاسم الذي موجود على الحساب وبطاقه سكن او فاتوره ماء او كهرباء فيها عنوانك السكني نفسه الذي في حسابك في الشركه

abdelhakamel
10-11-2015, 19:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي العزيز على هذا الطرح المقدم ان تفعيل الحساب في شركة انستا فوركس من الضروريات التي لابد منها خاصة في سحب الاموال حاول ان ترسل الجهتين معا
بالتوفيق لكل الاعضاء

ahmed bakry
10-12-2015, 18:32
ارفع المستندات واضحة ومظبوطة وبطريقة صحيحة والشركة هاتفعلك ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته واتمنا منك المزيد من الاسالة

MOHAMMED0809
10-12-2015, 18:49
سلام وعليكم اخي الفاضل يرجى ان تكون الوثائق الطلوبة للإثبات واضحة

ranimdammar
10-17-2015, 10:28
لم تذكر لنا سبب رفض التفعيل من المستوى الاول, اكيد يوجد خلل ما اما ان الوثيقة ليست رسمية او انها رسمية لكن غير مترجمة ترجمة رسمية
عليك ان تاخذ هذا في الحسبان كما ان الصورة تكون مصورة بالسكانير اي صورة ممسوحة ضوئيا او ان الصورة فيها كل الشروط لكن تكون حجم الصورة كبير
كل هذه عوامل قد يتم رفضها

yassineleo
10-17-2015, 15:54
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

ASMAA TAHA
10-25-2015, 21:02
التفعيل مهم جدا لكى تستطيع ان تسحب الارباح الخاصة بك والتفعيل يتم عن طريق المستوى الاول الهوية الشخصية او جواز السفر والمستند التانى اى وصل واضح وبتاريخ حديث وسوف يتم قبولهما

abdougagi33
10-29-2015, 00:56
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص تفعيل الحساب
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
الى فرصة اخرى ان شاء الله
..

ashraf mamdouh
10-29-2015, 01:00
لتفعيل حساب انستا عليك بتجاوز المستوى الاول عن طريق ارسال صورة ضوئية للبطاقة الشخصية
اما بالنسبة للمستوى الثانى يكون عن طريق ارسال صورة للفاتورة كهرباء او مياة

monira salah
10-29-2015, 01:16
كدا يبقى الصورة مش كويسة ومش واضحه والمفروض ان يكون الوشين بتوع البطاقة فى صورة واحده
وكمان تكون واضحه والاسم مفهوش غلط وبالتوفيق للجميع ان شاء الله صورها تانى وارفعها تانى هتتقبل ان شاء الله

aymendone
10-29-2015, 01:41
ه انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى
الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون
صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه تعبانة

kheireddine
10-29-2015, 01:57
☼♠♦السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ايه ده انا اول مرة اعرف ان ح♣♣♣☺5د بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاق☺5♣♣♣ة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك•☺☻

simoredwan
10-31-2015, 14:52
***----

السلام عليكم ورحمه الله
دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة

جابر1979
10-31-2015, 14:54
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، يتم التفعيل الخاص بالمتداول من خلال أوراق الوثبة منها رخصة السياقة و جواز سفر و إيصال بنكي او إيصال كهرباء مصادق عليه ، بالتوفيق

doola2020
02-09-2016, 18:11

اكرم التميمي
02-24-2016, 14:19
اخي الكريم حاول ان تعرف اسباب رفض بطاقه التعريف لان الشركه اذا رفضت اي مستند ترفعه فانها تذكر السبب للرفض وانك ايضا تحتاج الى فاتوره كهرباء او كشف حساب بنكي للمستوى الثاني

ahmedhathout
02-24-2016, 14:26
حضرتك ممكن تقولنا ايه سبب الرفض اللي اتبعتلك على الاميل بتاعك
لان فيه اكتر من سبب لرفض مستندات التفعيل

latraaa
02-24-2016, 14:34
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام، على اية حال تفعيل الحساب يكون من خلال اوثئاق لاتي يجب أن تكون مطابقة تماما للمعلومات التي قدمتها أثناء التسجيل

ahmed070
02-24-2016, 14:59
لكي تقوم بتفعيل حسابك بالكامل لابد لك من ارسال صوره ضوئيه من وثيقه اثبات العنوان (فاتوره غاز او كهرباء او تليفون) بشرط ان يكون الايصال باسمك و العنوان مطابق لعنوان التسجيل غي انستا فوركس

refata
02-24-2016, 15:07
اعتقد المستوى الاول هو الاسهل على الاطلاق
شوف فيديو توضيحى يا اخى لتتعلم من التجربه

abdoatlam
02-24-2016, 18:04
لا اعلم لماذا تقف فى تلك المرحله السهله من تفعيل الحساب فكل ما عليك هو ان تقوم برفع صورة البطاقه

zizo199
03-21-2016, 16:57
هو دائما اخى الكريم تفعيل المرحلة الثانية بيكون اصعب من تفعيل المرحلة الاولى
وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك

ahmed abdelatif
03-21-2016, 17:15
الفاصل الزمني : يجب تحديد مدة المتاجرة المتطلبة في الاستراتيجية هل هي للمتاجرة خلال اليوم Intra-Day أم للمتاجرة على مدد أطول Swing وخلافها .

تقبلوا مني فائق الاحترام
بخصوص الجزئيه اخى هل هذا يجوز ان نحرك التريلنج استوب
والسلام عليم ورحمه الله وبركتاتنه الفعل يجب على المتداولين ان يحاولوا التعلم عن إهتماماتهم بأكبر قدر ممكن. على سبيل المثال، إذا ما كان المتداول يتعامل بشكل قوي مع الصفقات و يهتم بأسهم شركات الإتصالات، يكون من المنطقي بالنسبة له أن يحصل على معلومات عن هذا القطاع من الأعمال. و كذلك، إن كان يتداول بشكل كبير على أسهم الطاقة، عليه أن يصبح ملماً بهذه المنطقة.
للقيام بهذا الأمر، يجب البدأ من خلال وضع خطة لتثقيف نفسك

The_Gahbaz
03-21-2016, 17:20
لا مش شرط حساب بنكس او غيره كل اللي مطلوب منك انك ترفع مستنداتك بجوده عاليه وتكون واضحه وتكون حواف المستند اللي بتبعته باينه في الصوره
وتقدر تبعت البطاقه فقط للمستوي الاول شرط انها تستوفي الشروط
واي وصل خدمات للستوي التاني

حسام العدل
03-21-2016, 17:58
مشكور أخي
على هذا الموضوع الرائع ونتمنى أن نرى المزيد من
مواضيعك المميزة عسى ان نستفيد منها ويستفيد

andro1
03-21-2016, 18:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى لابد ان تكون بطاقة التعريف بنفس الاسم والعنوان التى
سجلتة فى حسابك ولابد ان تكون الصورة واضحة تماما وان شاء الله يتم التفعيل

karim ben el maati
03-21-2016, 18:42
لا مش شرط حساب بنكس او غيره كل اللي مطلوب منك انك ترفع مستنداتك بجوده عاليه وتكون واضحه وتكون حواف المستند اللي بتبعته باينه في الصوره
وتقدر تبعت البطاقه فقط للمستوي الاول شرط انها تستوفي الشروط
واي وصل خدمات للستوي التاني

مشكور أخي
على هذا الموضوع الرائع ونتمنى أن نرى المزيد من
مواضيعك المميزة و اتمنى لكم النجاح والله الموفق

asmaa mahmod
03-21-2016, 18:45
تفيعل المستوى التانى بقوم بشهاده موثقه ومختومه زى مثلا رخصه سواقه او كشف حساب بنكى او وصل غاز او وصل كهرباء

mhamadfor
03-25-2016, 19:26
السلام عليكم
ولكن حاولت تانى واتقبلت

latraaa
03-25-2016, 19:47
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة الراقية التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن اشء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إ نشاء الله

abdellahaddi
03-25-2016, 20:01
يجب أن تكون الصورة واضحا جدا بالنسبة لبطاقة التعريف أن تصور من الجهتين أما المستوى التاني إما جواز السفر أورخصة السياقة فلا يقبل فاتورة الكهرباء أوالماء

doaa sary
03-25-2016, 20:09
لازم المستوى الاول والتانى
عشان تعرف تسحب الارباح
ممكن تكلم الدعم يساعدك
لكن لازم يكون الوصل سليم
بعنى يكانر
والصيغه والصورة واضحه
بالتوفيق اخى

moodyloveelromansy
03-26-2016, 05:32
حياك الله اخى الكريم
واتمنى انى ربنا يوفققك انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام
ويرزققكم من حيث لا تعلمون
واراااك فى القمه ان شاء الله انت وجميع اعضاء المنتدى لقد احسنتم الاختيار فى هذا المجال وتقبل مرورى وتحياتى لك وللاخوه الكرام جميعا ان شاء الله موفقيين دائما

othman1
03-26-2016, 05:43

بارك فيك واجزل لك العطاء

تقبل الله منك وجعل هدا العمل في ميزان حسناتك

لاتبخل علينا من مواضيعك تحياتي

helmi nsir
03-26-2016, 06:05
المستوى الثاني يطلب منك فاتورة ماء او كهرباء او هاتف لتجاوزه
لازم يكون لديك اكثر من مستند حتى تقدر ان تفعل الحساب

Ahmed Alam
03-26-2016, 06:31
ممكن تاخد صورة للموبايل وش وظهر ووصل كهربا أو تليفون بإسمك
جزاك الله ألف خير وربنا يوفق الجميع

neverlit4
03-26-2016, 23:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

zakaraya22
03-26-2016, 23:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وبعد اخي العزيز كاجابة على سؤالك ولتفعيل حسابك في شركة انستا فوركس فعليك تجاوز مستويين وهما ضروري تجاوزهما للتاكد اثناء السحب
المستوى الاول تقوم برفع صورة ضوئية لبطاقة الهوية او لجواز السفر المستوى الثاني تقوم برفع صورة لاثبات السكن ك (فاتورة الانترنت او الكهباء او كشف حساب بنكي....الخ)

mhd99
03-26-2016, 23:16
للمستوى الاول تحتاج الى بطاقتك الوطنية ولا بد ان تكون الصورة مأخوذة عن طريق السكانر حصرا اما بالنسبة للمستوى
الثاني تحتاج الى صورة عن جواز السفر

neverlit4
03-28-2016, 01:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ebn masr
03-28-2016, 01:45
بسهولة جدا اخى الكريم انت تقدر انك تفعل حسابك بس اهم حاجة تكون المستندات واضحة ومظبوطة ويكون البيانات هى هى دون تغير

asmaa mahmod
03-28-2016, 02:13
تفعيل الحساب فى انستا يقوم بمستويين المستوى الاول تقوم برفع صوره من البطاقه الشخصيه والمتسوى التانى تقوم برفع صوره من اى اثبات للعنوان

saleh1991
03-28-2016, 03:21
انت تقصد حساب شركة انستا انا تجاوزت المستوى الاول برفع جواز السفر و انصحك برفعه بدلا من بطاقة الهوية
و المستوى الثاني يطلب منك فاتورة ماء او كهرباء او هاتف لتجاوزه و هذا ما قمت به فتم قبول الوثيقة
اتمنى لك حظا موفقا

joker7diaa
03-28-2016, 03:25
من الضروري من اجل تفعيل الحساب ان ترفع الوثائق التي على تطابق تام مع البيانات المدخلة
وان تكون الجودة واضحة في الاوراق الثبوتية وحسب ما هو مطلوب منك ولن توجد مشكلة ان شاء الله

Dr.mohammed
03-28-2016, 03:36
أنا عندي نفس المشكلة لحد دلوقتي حسابي لم يتفعل وبعث ايميل ل انيستا ردو عليا وبعدين محدش رد واني.ايه الحل

khaledbouiddouh
03-28-2016, 03:41
السلام عليكم اخوي الكريم انصحك بعمل سكانير للصورة بطاقة هوية في مستوى الاول حتى تضهر بشكل واضح و في المستوى التاني اختيار أدات دات جودة جيدة و حتى يتم قبولها و تفعيل حسابك و شكرا مع خالص تحياتي و تمنياتي للجميع بالنجاح و التوفيق
و شكرا

ملاك الروح
03-28-2016, 17:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم حاول ارفق البطاقة بصيغة pdf وان شاء الله يتم التفعيل
اتمنى لك التوفيق

tfkamal
03-28-2016, 17:40
لسلام عليكم ورحمه الله .
تاكد من مصداقية بياناتك..
ووضوحها وتطابقها.. مثلا البطاقة الشخصية الاسم اللى فيها
لازم يكون متطابق مع ايصال الكهرباء

aminetns
03-28-2016, 18:00
تفعيل حساب اينستا فوركس يمر بمرحلتين وفي كل مرحلة يجب رفع الوثائق المطلوبة شكرا جزيلا لك أخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الاصيل
03-28-2016, 18:15
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
هذه مشكلة الكثيرين جدا من من دخلوا هذا المجال
يجب عليك محاولة التفعيل قبل اى شىء وقبل البدء فى تجميع بونص او مشاركات حتى لا يضيع مجهودك
تمنياتى لك بالتوفيق و النجاح

ali20
03-28-2016, 18:26
تفعيل الحساب فى انستا مر مهم جدا لانه بدون تفعيل الحسب لن يمكن للتارج انه يسجب بكدة التاجر يجب ان يرفع كل المستندات لكى يعرف ازاى يسجحب
ويجب ان نرفع كل المستندات بورة واضحة صور هوية شخصية + مجل اقامة

doola2020
03-30-2016, 05:45

---------- Post added 03-30-2016 at 04:45 AM ---------- Previous post was 03-29-2016 at 11:08 PM ----------

abdonaser5
04-03-2016, 01:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز صور البطاقة وش وضهر وووصل نور حديث بصورة موبايل كويسة وارفعهم وخليك وراء الشركة بالرسايل وتابعهم لحد ما يتفعل وفي برنامج كويس اسمه cam scre للموبايل دا كانك بتسحبها سكانر بالظبط

angelzzz
04-03-2016, 01:49
لازم يكون لديك اكثر من مستند حتى تقدر ان تفعل الحساب

mohamed elshaar
04-03-2016, 04:52
وعليكم السلام اخى
لا يكون شرطا ان يكون لديك حساب بنكي او جواز سفر وانما عدم التفعيل تقريبا
يكون بسبب عدم وضوع صورة اثبات الهويه او محل الاقامه

mokhtar gui
04-03-2016, 05:48
السلام عليكم..
اخي انا ايضا واجهت هذه المشكلة عند تفعيل حساب الفوركس
لكن يمكنك تصوير الوثائق بكميرا الموبايل شرط أن تكون واضحة
و من الاحسن أن تقوم بذلك عن طريق الماسح الضوئي لتفادي مثل
هذه المشاكل.. بالتوفيق

mohamed naga
04-03-2016, 06:54
السلام عليكم ... شكرا علي الموضوع المفيد نتمني منك الشغل الجميل والموضوعات المفيدة للناس اللي ف المنتدي
اتمني ليك التوفيق ان شاء الله

doydar
04-04-2016, 16:03

mohammedjehah
04-04-2016, 16:45
اخي الكريم جواز السفر او الهويه الشخصيه اي بطاقة الهويه كلها مقبوله لحصول التفعيل الاول وانا جربتها اخي والتفعيل الثاني اي وثيقه تثيت عنوانك السكني وتكون بتاريخ جديد وليس قديم وتقبل مروري..............

hamed mohamed
04-04-2016, 23:12
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله،. بالتوفيق لك ...

مبتدئ و لكن...
04-05-2016, 00:09
مشكووووور جدا اخى الفاضل على موضوعك المميز
ونرجوا ان يستفاد الجميع من معلوماتك
المحترفين والمبتدئين
وجزاك الله كل خير يا عزيزى

belabied
04-07-2016, 03:02
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

neverlit5
04-09-2016, 01:53
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

mohamedforex4
04-09-2016, 20:44
لازم يكون لديك اكثر من مستند حتى تقدر ان تفعل الحساب وشكرا

mohamedforex4
04-13-2016, 23:33
المشكله الى بتواجه كل الناس فى تفعيل حساب انستا فوركس هى مشكله اثبات السكن
يعنى تانى مستوى للتفعيل وعشان تحلها لازم يكون اسمك فى لبطاقه و الى فوصل الكهربا او المياه وشكرا

emma91
04-29-2016, 03:49
ربنا تكون غير واضحة استعمل جهاز تصوير متطور
اسال الله ان يوفقني واياكم كما اشكرا كل القائمين على هذا المنتدى الرائع
تقبل مروري المتواضع

احمد عبد الباسط
05-03-2016, 08:50
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم يمكنك تفعيل حسسابك كالاتى
المستوى الاول : البطاقة الشخصية وش وظهر \ او جواز السفر
المستوى الثانى : فاتورة غاز او كهرباء او مياة او تليفون باسمك ويكون فيها نفس عنوان السكن اللى فى البطاقة

جمال صادق
05-03-2016, 08:57
اعتقد ان هناك موضوع هنا فى المنتدى يتعامل مع مشكلات التفعيل التى تعتبر مهمة جدا و ناك الكثير من الاعضاء لا يعلمون الطريقة الصحيحية ارجو المتابعة

mohcine amari
05-03-2016, 12:55
******بسم الله الرحمن الرحيم ******
الحساب يجب ان يفعل على مستووين لليكون سليم
*****السلام اخواني تقبلو مروري الكريم*****

Slimane.80
05-04-2016, 23:36
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مشكوراخي الغالي على المشاركة الطيبة
تقبل تحياتي

oubidar
05-05-2016, 01:57
جزاك الله كل خير علي هذا الموضوع الجميل والمفيد
و شكراً جزيلاً لك علي كل ما تقدمه
بإنتظار جديد مواضيعك فلا تحرمنا من الفائدة
بالتوفيق ان شاء الله

nassim126
05-05-2016, 02:05
السلام و رحمة الله يا اخي الكريم هو انصحك ان تحمل البطاقة بعمل سكانير وتكون بصورة جد واصحة كي تقبل في المستوى الاول ان شاء الله

Ahmedmastar
05-05-2016, 02:06
صديقي العزيز عليك بمشاهدة فيديو علي الانترنت كيفيه عمل ايميل
علي انستا فوركس واتمني للجميع النجاح والتوفيق

Iheb1302
05-05-2016, 02:11
حاول أن ترفع وصل كهرباء او شهادة اقامة بشرط أن تكون باسمك
تقبل مروري و فائق احترامي

nonam
06-28-2016, 14:13
السلام عليكم ... من اصعب الخطوات الحقيقة بيكون التعامل مع الادوات اللي في التداول ومن المهم جدا التعامل مع الادوات اللي في الشركة من تفعيل وغيرة ومن المهم ان يكون التعامل مع الادوات الفنية الاهم في التعامل
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

ahmedazzouz
06-28-2016, 14:18
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا شخصيا رفعت بطاقة التعريف و تم قبولها بصفة عادية . ربما لان الصورة التي رفعتها غير واضحة.
تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

mostafagamil91
06-28-2016, 14:31
تفقعيل المستوى الاول سهل بس لازم يكون التصوير جيد مش اى صورة تنفع تتبعت للشركه ويوفقو عليها
ابعت البطاقه وش وظهر عشان ضهر البطاقه فيه بيانات التاريخ بتاعتها ومدة البطاقه وهما بيطلبوها
الافضل لو سحبتها اسكنر عشان الجوده تكون عاليا

basssam.yusuf
06-28-2016, 14:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
مشكور اخى الكريم على طرحك لهذا الموضوع المتميز عن التفعيل لانستا دام لكم التوفيق والنجاح
تقبل مرورى

Bassem Hassani
06-28-2016, 14:42
لكى يتفعل حسابك فى شركة إنستافوركس يجب أن تتجاوز مستويين التفعيل المستوى الأول هو تفعيل الهوية الشخصية
والمستوى الثانى هو تفعيل محل الإقامة ومن الأفصل مراسلة الدعم الفنى الخاص بالشركة لمعرفة المزيد من المعلومات عن التفعيل

MahmoudNofal
06-28-2016, 15:58
السلام عليكم و رحمة الله لا اخى الكريم و لكن يجب ان تكون الصورة الى انت رفعتها واضحة و مفهومة ياريت تعملها سكان

samieh
08-25-2016, 09:47
ليس من الضرورى يا اخى ان تمتلك حساب بنكى انا ايضا عملوا معايا كدة فى الاول وكان الرفض بسبب ان صورة البطاقة غير واضحة ولكن حاولت تانى واتقبلت فحاول مرة اخرى

sob81
08-25-2016, 10:28
تفعيل الحساب فى شركة انستا فوركس يتم عن طريق مستويين من التفعيل المستوى الاول وهو خاص بتفيعل اثبات
الشخصية والمستوي الثانى هو خاص بالعنوان

alym
08-25-2016, 11:38
المستوى االول سهل اخى فى التفعيل انته لازم تتاكد ان البيانات اللى كاتبها اثنائ فتح الحساب هى نفسها البيانات اللى موجودة فى البطاقة الشخصية بتاعتك

bakdz
08-25-2016, 15:26
الــسلام عليــكم ورحمة الله تعالى و بــركاته
أخي العزيز التفعيل في شركة اسنا فووركس سهل جداا و لا يتطلب وقت كبير ما عليك ال رفعع الوثائق اللازمة لتفعيل الامستوى الاأول و المستوى الثاني.

pacMAN
08-25-2016, 15:27
أهلا و سهلا صديقي في المنتدى
لتفعيل حساب انستافوركس عليك بإعادة الكرة مرات عدة في التسجيل
إن شاء الله بالأرباح و التوفيق و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

chlor
08-26-2016, 10:18
اخي الكريم مرحبا بك بيننا. فيما يخص تفعيل المستوى الاول فعليك ان تقوم برفع صورة ضوئية لبطاقة التعريف الخاصة بك مترجمة رسميا الى الانجليزية. وفيما يخص المستوى الثاني. قم برفع صورة لاثبات عنوانك اخي. تقبل مروري

kymslye
08-27-2016, 17:24
لا اخي ليس ضروري ان يكون لك جواز السفر او حساب بنكي في احد البنوك المحلية يكفي فقط بطاقة الهوية و تكون عامل لها سكانير بطريقة جيدة و واضحة لكي يسهل رؤيتها من طرف مشرفيين الموقع يعني شركة الوساطة

mourada
08-27-2016, 18:06
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي الفاضل لتفعيل حسابك في شركة انستا ما عليك سوى ارسال صورة من بطاقة تعريفك الى الشركة و هذا للمستوى الاول و الثاني ارسل صورة وصل الكهرباء يحما اسمك وعنوانك

Samirghatas
08-31-2016, 19:28
ممكن يكون الصورة غير واضحة او العنوان او الاسم مش مطابق للبيانات الذى سجلت
بها حاول تترجم المستند تم رفضة لماذا بيكون مكتوب باللون الاحمر بالتوفيق

NANOF
08-31-2016, 19:33
السلام علي عليكم
وشكرا

تحياتي اخوتي الغاليين اخي شخصيا انا فعلت الحساب اولا بارسال نسخة من باقة التعريف عن طريق السكانير والتفعيل الثاني قمت به مرارا و تكرارا
لم يتقبلو من فاتورة الكهرباء و لا فاتورة البنك ولا صورة من الجواز السفري مصور عن طريق الهاتف واخيرا بعد استفسار من الدعم طلبو نسخة من الجواز السفري
عن ريق السكانير

Khalid mostafa
08-31-2016, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله
حضرتك اكيد في حاجه مش مظبوطه لان حصل معايا ولما كلمت الدعم كانت المشكله اني كاتب اسمي في الحساب ثلاثي وكان مكتوب في البطاقه رباعي كلم الدعم واعرف

algendy
08-31-2016, 20:28
ربما سبب رفض قبول صور بطاقة التعريف هو عدم وضوح الصورة او انها منتهية الاصدار و يمكن معرفة الاسباب بفحص البريد الالكترونى الخاص بك لان الشركة فى مثل هذه الحالات تراسل العميل و توضح سبب رفض تفعيل المستوى الاول و اذا لم تجد رسائل بهذا الشان يمكنك الدخول لقسم الدعم فى موقع الشركة و الاستفسار عن المشكلة

Iheb1302
01-03-2017, 20:14
مرحبا أخي الكريم حاول أن ترفع وصل كهرباء او شهادة اقامة بشرط
أن تكون باسمك وباذن الله يسوف يتفعل حسابك بالتوفيق و الارباح

Saeed EL Sayed
01-03-2017, 20:19
قم بارسال بريد الي الدعم الفني تبع الشركة وارسل لهم واجهة وخلفية البطاقة واطلب منهم تحويل معلومات حسابك الي المعلومات التي توجد في البطاقة

Iheb1302
01-03-2017, 20:29
مرحبا أخي الكريم تفعيل الحساب في المستوى الاول صورة واضحة جدا
للبطاقة الشخصية او جواز السفر و الثاني يتطلب تحميل فاتورة كهرباء بالتوفيق و الارباح

سيد2017
01-03-2017, 21:58
من الممكن يا اخى ان تكون صورة البطاقة فيها مشكلة او انها غير واضحة ممكن ان تقوم بسحب صورة البطاقة مرة اخرى بجودة عالية وارسالها مرة اخرى او قراءة الرسالة التى ترسلها اليك انستا لايضاح سبب رفض صورة البطاقة

maryam1
01-03-2017, 22:51
تفعيل المستوى الاول سهل و بيتم بالبطاقة وش و ضهر , اما بالنسبة للمستوى التاني بتحط فيه اي مستند فيه اسمك و العنوان , انا فضلت شهر اراسل دعم انستا عشان تفعيل المستوى التاني و كان بيترفض كتير و بعت ترجمة و اترفض و لكن ف الاخر اتقبل جواز السفر الحمد لله و قالولي انه حصل غلط و تم رفض المستندات بالغلط , فإحتمال كبير يكون في غلط لكن استمر بمراسلتهم و بإذن الله المشكلة هتتحل

ebn masr
01-04-2017, 00:03
عادى انت بس حاول انك تقوم باعادة المحازلة مرة اخرى بس المستندات تكون صحيحة ولو حصل معاك تانى ارجع للدعم الفنى

m7med09090
01-04-2017, 00:40
<<السلام عليكم و رحمة الله وبركاته>>
شرط ان تقوم بسحبها علي اسكانر وارسالها للشركة لكي يتم التفعيل بطريقة صحيحة و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

Samira shabban
01-04-2017, 00:42
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه...
وطبعا لا يجب أن يكون عندك حساب بنكى لكى تتمكن.اول وبالنسبه للتفعيل المستوى الاول بالبطاقه والمستوى التانى بجواز السفر او رخصه القياده

abdallah.2017
01-04-2017, 00:53
بمجرد التسجيل وتسجيل البيانت تاخذ الشركة كل المعلومات وتقوم بتدوينها وترسل لك بريد على اﻻيمل ويحتوى على رابك او لينك التفعيل وبعدها ترسل المستندات لتفعيل الحساب

bakup28
01-04-2017, 06:04
لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة
الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج
ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك

waelmma
01-04-2017, 08:36
:o:o:o اخى الفاضل اولا يجب ان يكون بيانات حسابك مطابق لبيانات
المستندات التى سوف تقوم بتفعيل الحساب بها وجزاك الله خيرا :o:yahoo:

rahigrib
01-04-2017, 09:36
هذه مشكلة يعاني منها كثير من الجدد وحتى القدماء بسبب تغير شروط التفعيل انا مثلا كنت افعل
حسابي بالبطاقة التعريف الوطنية لكن بعد اردت تفعيل حساب الثاني طلبو مني الترجمة للبطاقة

drnadaelsayed
01-04-2017, 10:44
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة
الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج
ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك
بمجرد التسجيل وتسجيل البيانت تاخذ الشركة كل المعلومات وتقوم بتدوينها وترسل لك بريد على اﻻيمل ويحتوى على رابك او لينك التفعيل وبعدها ترسل المستندات لتفعيل الحساب

Ayman ElSayed
01-04-2017, 12:34
السلام عليكم
لتجاوز التفعيل الاول عليك برفع صورة واضحة من الرقم القومي او بطاقة
الشخصية بنفس اسم الحساب الحقيقي وبعدها ترفع مثتند موثق بختم لبيات عنوانك السكني

hosam2020
01-04-2017, 12:37
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
لتفعيل حسابك فى انستا فوركس يوجد مستويين للتفعيل
المستوى الاول الرقم القومى و المستوى التانى شئ
يثبت عنوانك الموجود فى البطاقه الشخصيه مثل وصل
كهربا

latraaa
01-04-2017, 16:13
لا يا أخي الكيرم يمكنك أن تقوم بالتفعيل في المستوى الأول من خلال بطاقة التعريف الشخصية فقط و لكن الدي يجب أن تعلمه أخي الكريم أنه لابد من تطابق المعلومات بين التي تقدمت بها للشركة و الموجودة على بطاقة التعريف

csebai12
01-04-2017, 18:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا اخي ليس من الضروري ذلك المهم هو ارفاق الوثائق المطلوبة لكل تفعيل المهم ان تكون وضحة و تطابق المعطيات المدلى بها

ahmedahmed1
01-07-2017, 00:15
نصحك بعمل سكانير للصورة بطاقة هوية في مستوى الاول حتى تضهر بشكل واضح و في المستوى التاني اختيار كشف حساب بنكى فيه اسمك والعنوان بالضبط مثل ما ادخلتة

creatorman1978
01-07-2017, 12:21
التفعيل الاول سهل .. الصعوبة فقط فى التتفعيل الثانى ..
فى التفعيل الاول بتصور البطاقة وجه وظهر وترفعها ولو اترفض اعرف سبب الرفض واخبرنا

samehsaeed13
01-07-2017, 12:33
فعلاً لا يوجد مثل هذه الاكسبرتات اطلاقاً و بالاخص لي صديقة تعرضت لنصب فعلاً و من راسلها من الفيس و اقنعها بصور ان استراتيجية و مؤشر يفعل هذا النجاح و طبعاً كان مجرد ملف فيه فكره عن بدائيات الفوركس على ملفات صغيرة مش اكتر

Ami abdou
01-07-2017, 12:48
شوف ردهم حول سبب رفض الفعيل و عالجه ربما الحساب فاتحه باسم مغاير الاسم صاحب البطاقة يعنى مفيش تطابق مع الاسماء ,, تقبل تحياتى

Mustafa gamal
01-07-2017, 13:08
افضل شيء من الممكن ان تقوم به هو ان تراسل الدعم الفني لشركة أنستا فوركس و هو سوف يرد عليك في وقت قريب من وقت المراسلة تحياتي لك

محمد صلاح
01-07-2017, 13:11
اهلا بك اخى العزيز اولا لتفعيل المستوى الاول انت فى حاجة الى البطاقة قثط وممكن يطلب منك انك تترجم البطاقة ولو حضرتك مش عرف تترجمها ممكن اساعدك

محمدفؤاد
01-07-2017, 13:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص
جواز السفر او الهويه الشخصيه اي بطاقة الهويه كلها مقبوله لحصول التفعيل الاول وانا جربتها اخي

latraaa
01-07-2017, 15:25
و الله يا اخي الكيرم الكثير من الإخوة و للأسف يقمومون بالعمل على طرح هدا المضووع و هو في الأصل بسيط للغاية و هو أنه لابد من العمل على احترام القانون بالعمل على تقديم المعلومات بالشكل الصحيح لكي لا يحصل تناقض من بعد

tamermosa
01-07-2017, 15:30
اهم حاجة علشان تعدى المستوى الاول للتفعيل انك تكون عامل اسكانر ممتاز لبطاقة الهويه وجه و ظهر
و بلاش تصورها بكاميرة الموبايل علشان ساعات كتير الفلاش بيعمل ضي في الصورة فبيترفض بسببه الهوية

rashford
01-07-2017, 18:21
الســلام عليكم ورحمة الله تعالى ووبركاته
تفعيل حساب اسنتا فووركس سهل جدا اخي الكريـم ماعليك الا رفع الوثائـق الازمة لذلك بحيث تقوم بتفعيل المستوى الاول و المستوى الثاني أيضا.

antr
01-07-2017, 19:32
شوف اخى هو الافض فى حل مشاكل التفعيل فى كونك تتكلم مع الدعم المباشر هو بيحل اغلب المشاكل كلمهم على الشات ولو فى مشكلة فى الانجليزى ترجم على جوجل

big.pharaoh
01-07-2017, 19:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... يا راجل دا المستوى الاول بيتفعل بسهوله جداا .. المستوى التاني هو المستوى الصعب. اكيد المستندات بتاعتتك مش واضحه

ahmedahmed1
01-07-2017, 19:58
خلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه مش كويسة انا عن نفسى عملت تفعيل المستوى الاول والتانى بسهولة

chiheb316
01-07-2017, 20:06
بسم الله الرحمان الرحيخ السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
تاكد اخي من صحة معكياتك التي سجلت بها و مطابقتها نع الموجودة في البطاقة و تاكد من جودة الصور المرفقة

tazi larbi
01-07-2017, 20:11
السلام عليكم ليس من الضروري ان يكون لك حساب بنكي فقط اعد تصوير البطاقة بطريقة واضحه او اختر وثيقة اخرى مثل رخصه السياقه او جواز السفر وان كانت بالغه العربيه اشرح للشركه ان الدوله لا توفر الا وثائق بالعربيه وسيتم التفعيل وقد حدث هذا معي اتمنى لكم النجاح والله الموفق

عبد الرحيم رافا
01-07-2017, 20:48
السلام عليكم و رحمة الله
تفعيل الحساب هو سهل جدا ولكن يجب ان تكون بطاقة الهوية مكتوبة بلغة لاتينية مفهومة و فاتورة من الفواتير بها العنوان الخاصبك انت شخصيا

drnadaelsayed
01-08-2017, 15:45
بسم الله الرحمن الرحيم
الســـــــــــــــلام عليكم ورحمــــــــــة الله وبركاتــــــــــــــه
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
انا ارى فى هذه النقطة الهامة ان ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور فيه تعبانة انا عن نفسى صاحبى عمل تفعيل المستوى الاول والتانى بالموبايل واتقبل بس الموبايل كان تصويره جامد اه صحيح كمان انت متاكد ان البطاقة بتاعتك سارية ولا انتهت ومش لازم يكون عندك كشف حساب بنكى عشان تقدر تفعل

big.pharaoh
01-09-2017, 01:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... المستوى الاول لازم اثبات هويه. اما جواز سفر ساري. او هوية وطنيه والمستوى التاني فاتورة مياه او كهرباء او غاز او كشف حساب بنكي مثبت فيه عنوانك

GHOST_07
01-09-2017, 01:43
السلام عليكم
اخي الكريم التفعيل المستوى الاول غالبا ما يمر بسلاسة وبدون اي اشكالية حاول تعرف السبب ( تجد الاجابة عن سبب الرفض في الاميل وفي مكان رفع الوثائق) حول تعرف السبب وتصححه ومن الاحسن اخذ ضورة جيدة لبطاقة الهوية اخي الكريم

freetrade
01-09-2017, 01:44
لازم يا اخي تستفسر عن سبب رفض اوراقك الثبوتية من دعم الشركة وبالتالي تحاول تقدم الورق المناسب لو ورقك فيه خطا ما وبالتوفيق لك

audi19844
01-09-2017, 02:10
فقط حاول ان تكون الصوره واضحه وليست صوره موبايل بل سكانر وواضخ
وتكون صوره حديثه لبطاقه غير منتهيه واثبات العنوان بفاتوره حديثه
وتواصل مع الدعم العربي سوف يسهل علي ك الامور

drahmedmagdy
01-09-2017, 02:30
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
انا ارى ى ذلك المشكلة دي ممكن تواجهك في حالة انك صورت البطاقة بتاعتك بالموبايل ، فشرط ان تقوم بسحبها علي اسكانر وارسالها للشركة لكي يتم التفعيل بطريقة صحيحة
ايه ده انا اول مرة اعرف ان حد بيقف فى تفعيل المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك

Sofien
01-09-2017, 06:12
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،قم برفع بطاقات تعريف أو جواز سفر في مستوى الأول من التفعيل

وفاتورة تحمل مكان اقامتك في المستوى الثاني لتفعيل

alonsoo
01-09-2017, 06:24
تفعيل الحساب سهل وبسيط الا انى الى الان لم اقم بتفعيل المستوى الثانى لوجود خلل عندى بسيط احاول قدر المستطاع اصلاحه انما التفعيل سهل جدا

waelmma
01-09-2017, 08:08
:yahoo::yahoo::yahoo: اخى الفاضل ان تفعيل حساب انستا بيحتاج منك الى
مستندات كثيرة بتاتى اولهم الباسبور لانه دولى وبيانته بالانجليزى وطبعا يجب ان يكون بيانات الاولراق الرسميةمطابقة لبيانات التسجيل

bakup28
01-09-2017, 08:31
المستوى الاول دائما تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل
على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص بس لازم طبعا تكون
صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا موبايل جودة الصور
وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة

big.pharaoh
01-12-2017, 21:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... لازم تبتعت في المستوى الاول مستند اصبات الهويه والمستوى الثانى اثبات سكن ويكون الصور مرفوعه سكانر عشان تتقبل

maryam1
01-21-2017, 19:34
تفعيل المستوى الاول سهل و بيتم بالبطاقة وش و ضهر , اما بالنسبة للمستوى التاني بتحط فيه اي مستند فيه اسمك و العنوان , انا فضلت شهر اراسل دعم انستا عشان تفعيل المستوى التاني و كان بيترفض كتير و بعت ترجمة و اترفض و لكن ف الاخر اتقبل جواز السفر الحمد لله و قالولي انه حصل غلط و تم رفض المستندات بالغلط , فإحتمال كبير يكون في غلط لكن استمر بمراسلتهم و بإذن الله المشكلة هتتحل

fares2alex
01-21-2017, 19:41
اخي الغالي تفعيل الحساب في المستوى الاول بيعتمد على رفع صورة البطاقة الشخصية

اما تفعيل اتلمستوى الثاني بيعتمد على رف الفانتورة التي تثبت محل سكنك وبالتوفيق اخي الكريم

aki
01-21-2017, 19:51
بالنسبة لك عليك برفع صورة بطاقتك التعريفية سكنر هذا ضروري لا اغلب رفض حالات التفعيل المستوى الاول تكون ان الشخص يرسل صورة ملتقطة بالهاتف وهذا امر مرفوض .

Mahmoud hesham
01-21-2017, 20:23
اهلا ومرحبا بك اخى الفاضل السلام عليكم ورحمة اللة تعالى وبركاتة حساب انستا فوركس مطلوب فانت تسحل المرحلة الاولى برفع البطاقة وش وظهر ثم تنتظر يومين لعمل المرحلة الثانية

aym
01-21-2017, 20:30
تفعيل الجساب فى انستا فوركس يتم من خلال المرور بالمستويين المستوي الاول يكون خاص باثبات الشخصية والمستوي
الثانى يكون خاص باثبات العنوان

ebn masr
01-22-2017, 17:16
حاول اكتر من مرة وقوم باعادة المحاولة مرات ومرات وتاكد من دقة الاوراق والمستندات المستخدمة لرفعها وبعدين انتظر حتى يحدث التفعيل

basma.seif
01-22-2017, 18:02
مرحبا
المستوى الاول عند الجميع سهل لكن الصعب في المستوى الثانى و انا لما راسلت الدعم عندما كنت بفعل حسابى بأوراقى اتضح ان ممكن بالباسبور يكون مستند ثانى للتفعيل او كشف حساب بنكى يوضح به العنوان الموجود ببطاقة الرقم القومى الخاص بك

Mony Ezzat
01-22-2017, 18:13
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك بتروح على الحساب في الانستا فوركس وبترفع المستندات الخاصه بحضرتك وهو هيتفعل ان شاء الله البطاقه الشخصيه والاثبات بتاع السكن باسم حضرتك

ابوفؤاد
01-22-2017, 18:16
لا تقد الامل و تواصلمع المدير الخاص بحسابك و هو سوف يساعدك بهذا الشان ليس من الضرورى ان يكون لك حساب بنكى فى بلدك اذا من الممكن ان تعمل حساب بنكى الكترونى تتعامل من خلاله فى السحب و الايداع

xrif01
01-22-2017, 18:20
اهلا وسهلا بك اخي العزيز
انا راح احكيلك عن تجربتي في التفعيل والتي تمت بتفعيل المستوى الاول بالهوية والمستوى الثاني بالجواز اتمنى ان تجرب ذلك ايضا ويكون خير ان شاء الله
اتمنى لك التوفيق تقبل مروري

karam sawan
01-22-2017, 18:29
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم عدما سجلت في موقع انستا فوركس هل تأكدت من ان الموقع ارسل لك على الايميل الخاص بك رسالة لتأكيد البريد الالكتروني
تاكد من هذة المعلومة
اتمنى لك التوفيق

monji125
01-22-2017, 18:48
بعكس عدة أسواق منتشرة في السوق فأن سوق العملات لا يعد سوق نخبوي يجيد التعامل معه إلا القلة من الناس، ولكن عدم اهتمام الإعلام الاقتصادي بتغطية نشاطات تجارة العملات جعل هذا السوق بعيداً عن العامة. فحتى الأشخاص الذين ليس لديهم خبرات في التعامل مع الإنترنت والحاسوب، يمكنهم التداول عبر مكالمات هاتفية لشركات الوساطة والتوقعات تشير إلى تقبّل شريحة كبيرة من الشباب السعودي والخليجي لتجارة العملات

a7medsedik
01-22-2017, 18:52
تاكد ان الصورة واضحة ولا تصورها بموبايل كاميرته ضعيفه او سحبها بالسكانر الوجه وحده والظهر وحده وبهذه تنتهي من المستوي الاول وهو تحقيق الشخصية ثم المستوي الثاني ايصال مرافق او جواز سفر

ابو ريماس
01-22-2017, 19:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوانى
بالنسبه لتفعيل الحساب لدى شركه انسا يجب ان تكون صوره البطاقه واضحه جدا جدا اما عن طريق كاميرا موبايل جودتها عايه او عن طريق سحبها سمكانر لكى تقوم الشركه بقبولها كشرط اساسى وشكرا

younes-dz
01-22-2017, 19:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مساء الخير
حقيقة الأمر كنت أعاني كثيرا من هذا المشكل
الخاص بتفعيل حساب انستا فوركس والربط بين المنصة
والموقع والحمد لله تعلمت واستفدت

ayoubfc
01-22-2017, 19:12
هو دائما اخى الكريم تفعيل المرحلة الثانية بيكون اصعب من تفعيل المرحلة الاولى
وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت
عليها وبارك الله فيك.

Shadyy
01-22-2017, 19:26
السلام عليكم و رحمه الله اخي عليك ان تكون الصوره الهويه الشخصيه وجه و خلف وليس وجه واحد فقط و ايضا يجب ان يكون لديك جواز سفر و تضع صوره منه و بالتاكيد سوف تمر الامور و تستكمل الاجرائات بشكل طبيعي فقط قم بفعل كما قلت لك

muhammad ismail
01-22-2017, 19:32
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
مشكله التعريف ليست مشكله اصلا كل اللى فيها انك ترفع بطاقه الهويه وجواز السفر ويتم التفعيل
ولكن لن تستطيع سحب الارباح اذا لم تقم بتفعيل حساب الفوركس

bakup28
01-22-2017, 20:03
لازم طبعا تكون صورة اسكانر واضحة مش تكون صورة بكاميرا
موبايل جودة الصور وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة
وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها

Mr Fathy
01-22-2017, 20:04
بسم بسم الله الرحمن الرحيم. اهلا بيك يا زعيم نورت المنتدى بالنسبة لموضوع التفعيل لازم تفعل المستويين الاول والتانى عشان تقدر تسحب

Rozeta
01-22-2017, 20:08
اخي لتفعيل المستوي التاني يجب ان يكون معاك اثبات مثل جواز سفر او وصل مايه علي مااعتقد

Khaled metwally
01-23-2017, 02:25
تفعيل انستا فوركس في المرحة الأولى لا يحتاج سوى لصورة البطاقة الوطنيه وأظن أنها أسهل مرحلة ممكن أن تجد المرحلة التانيه تزعل ما صعبة تجاوزها

ahmed samaha
01-23-2017, 02:41
لكى تتجاوز التفعيل الاول يجب عليك رفع اثبات الشخصيه صورتين صورة اماميه وصورة خلفيه لبطاقه الاثبات
مستوى ثانى اثبات السكن

محمدفؤاد
01-23-2017, 06:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الغالى تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل
على الاطلاق يا دوب البطاقة وخلاص

Hanaasnaa
01-23-2017, 07:47
اولاسهله مجرد صورة اسكانر مش بكاميرا عشان تعبانة اسكانر احسن واوضح عشان يقبلوها وبعدين تسجل بفاتورة كهربا غاز ماية اي شيءاثبات شخصية او اي شيء باسم والدك

محمدفؤاد
01-23-2017, 07:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الغالى تفعيل المستوى الاول بيكون الاسهل على الاطلاق
يا دوب البطاقة وخلاص تحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة

latraaa
01-23-2017, 11:39
يا اخي الكريم لقد تم افصل في الموضوع في اكثر من مرة و عليه اقول لك أخي الكرم أن التفعيل في المسيتوى الأول يكون من خلال بطاقة التعريف أو جواز السفر او اي وثيقة تثبت اسمك بالكامل و لكن لابد من تطابق طريقة كتابة اسمك بالمعلومات التي قدمتها للموقع أثناء التسجيل

عبد الرحيم رافا
01-24-2017, 01:09
السلام عليكم و رحمة الله
لتفعيل الحساب اخواني و كثرة الناس الذين يعانون من هذا المشكل ساضع موضوع خالص بهذا الشان ان شاء الله

medizem
01-24-2017, 15:30
هو دائما اخى الكريم تفعيل المرحلة الثانية بيكون اصعب من تفعيل المرحلة الاولى :p
وتحتاج الى اكثر من مستند زى رخصة قيادة وشهادة تخرج ووشهادة لاى دورة حصلت عليها وبارك الله فيك :)

him
01-24-2017, 17:18
السلام عليكم يا اخي الفاضل
مشكور جدا لطرحك ذلك الموضوع تفعيل حساب انستافوركس

بارك الله فيك انتظر المزيد منك بالتووفيق لك وللجميع
تحيااااتي لك تقبل مروري

بروفسير العرب
01-31-2017, 15:13
لتفعيل انيستا بطريقه سريعه عليك بارسال البطاقه
صورة واضحه وارسال اثبات الايقامه او اثبات العنوان وتكون المعلومات هى نفسها الى فى حسابك

zeze2017
01-31-2017, 15:14
شكرا اخوانى على هذا الموضوع الجيد والمفيد والرائع
عن عمليه التداول فى الفوركس وتفعيل الحساب

Mustafa gamal
01-31-2017, 15:45
لتعفيل الحساب قم بمخاطبة الدعم الفني للشركة على الأيميل الخاص بهم و قم بسؤالهم عن الوثائق المطلوبة للتفعيل .... تحياتي لك

salichou
01-31-2017, 23:08
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين مرحبا بكم اخواني في الله في هذا المنتدي الجميل ارجو ان تعجبكم مختلف تعليقاتي علي مواضيعكم و الله مستعان تبدء علي بركة الله عليك بوضع الثائق المناسب اولا و من ثم عليك ارسالهم

khaledelkodia
01-31-2017, 23:10
انا حاولت كتير في تفعيل المستوي الثاني رفعت صورة فاتورة مياه ولم تقبل ورفعت فاتورة غاز وايضا لم تقبل
اتمني لك التوفيق

amine bajjou
01-31-2017, 23:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم في الحقيقة انا ايصا فعلت حسابي في شركة الانستا فوركس بصعوببة لكني في المستوى الاول لم اجد صعوبة و فعلته البطاقة الشخصية

Manoush
01-31-2017, 23:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..... فى الحقيقه انا فعلا ولم اتعرض لهذه المشاكل الحمدلله ومش عارفه بصراحه

zakariacr07
02-20-2017, 20:00

أخي يجب رفع البطاقة على الجهتين لتفعيل المستوى الأول أما المستوى الثاني فيمكن تفعيله بجواز السفر أو فاتورة الكهرباء أو الماء

grow
02-20-2017, 20:16
لا انت بس قدم البطاقه بشكل صحيح
مش لازم يبقا عندك حساااب بنكي ف الاول
انت بس اطلع تااني ع كيفيه تقديم البطاقه ف التفعيل الاول
بالتوووفيق للجميع تقبل مروري تحيااتي لك

مروه عصر
02-20-2017, 20:26
السلام عليكم
لتفعيل حساب انستا يجب تفعيل المستويين الاول بالبطاقه الشخصيه والتانى بجواز السفر او حساب بنكى خاص بك ولكن ممكن يكون هناك خطا فى رفع البطاقه حتى الى الان لم ترفع.......

skylol
02-20-2017, 20:34

اخي الغالي يمكنك تفعيل المستوى الاول عن طريق الجواز او الباطاقة الشخصية وبالتوفيق للجميع في سوق الفوركس

najjout
02-20-2017, 20:42
شكرا اخي العزيز على الموضوع و على شرحك المميز و المفهوم
تقبل مروري بالتوفيق

Dr.Eman
02-20-2017, 21:08
السلام عليكم
حاول عزيزي مره اخري انا ايضا اواجهه هذه المشكله
واحاول اكثر من مره ولو توصلت لشئ سأرسل لك حل المشكله

emin14
02-20-2017, 23:40
خي الكريم جواز السفر او الهويه الشخصيه اي بطاقة الهويه كلها مقبوله لحصول التفعيل الاول وانا جربتها اخي والتفعيل الثاني اي وثيقه تثيت عنوانك السكني وتكون بتاريخ جديد وليس قديم وتقبل مروري

adamarwan
02-21-2017, 00:16
اخى من الافضل ان تحاول ان تفهم الوتائق
التى تحتاجها لكى ومستوى متن التفيعيل
لى تتمكن من ان تمر بسلامى من كل المستويات
وحظ موفق اخى الغالى

nour3iny
02-21-2017, 01:53
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
لازم تكون بطاقه التعريف الوطنيه مسحوبه اسكانر بصوره واضحه وراسل الدعم الفنى وابتعلهم البيانات لمعرفه سبب عدم التفعيل

ahmedm
02-21-2017, 02:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لازم تكون الكتابة واضحة في صور البطاقة بالاضافة الي ان يجب ان يكون الاسم الي سجلت بيه في موقع الشركة متطابق مع الاسم الي في البطاقة تحياتي لك أخي الكريم