PDA

View Full Version : سوأل

Pages : [1] 2

Ali Mansour
05-08-2015, 01:43
كيف يمكنني ربح المال ؟؟؟

ilyes chaieb
05-08-2015, 20:01
كيف يمكنني ربح المال ؟؟؟

اولا انت تقصد ايه بالضبط ان كنت تقصد طريقة جمع البونص من المنتدى فهى من خلال الردود تاخذ 10 سنت على كل المهم المشاركة تكون مفيدة و طويلة حتى يحتسب عليها بونص

big.pharaoh
05-08-2015, 20:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ربح المال لازمه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها .. بعد كده ان شاء الله ربنا يكرمك بالارباح

بالتوفيق

al-Mashhadani64
05-08-2015, 21:15
اخي العزيز يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود فكل رد يعطيك بونص قدره 10 سنت ولك كل التقدير

هاشم احمد
05-08-2015, 21:19
تحياتي لكم
مشكور اخي الغالي على سؤالك . اخي بصراحة ان سؤالك يعني هو كيف اعمل على الفوركس , انصحك بمتابعة حلقات تعليمية لتعلم الفوركس
بالتوفيق لاخواني جميعاً
تقبل مروري

ayoub321
05-08-2015, 22:14
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
أولا ليس مال انماهو بونيس ماعليك فعله هو وضع تعليقات في منتدى
اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجاح

alaa ali
05-08-2015, 22:15
اهلا بكم
نعم يمكنك ربح المال عن طريق اختيار استراتيجة جيدة لكى تحقق الارباح من خلالها بالفوركس
بالتوفيق

abouche92
05-08-2015, 22:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الكريم لربح المال كلما عليك فعله المشاركات في التعليقات
و المواضيع كما يمكنك اظافة صديق

abdoucooll
05-08-2015, 22:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي اكريم على الموضوع الشيق جزاك الله خير الجزاء و اتمنى للجميع التوفيق والنجاح تحياتي.

ayoub321
05-09-2015, 00:50
بسم الله الرحمن الرحيم
أسهل طريقة لربح المال على الفركس هو التدريب
على حساب تجريبي لمدة معينة ثم حساب حقيقي

md.shohel
05-09-2015, 01:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياخي تربح المال من خلال الردود وبعدها تتاجر بها في الفوركس وبعدها ان شاء الله تربح مال

aminalamor
05-09-2015, 01:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان ربح المال من الامور التي تحتاج الى بذل الكثير من الجهد من خلال التعلم والتحليل الجيد والعمل على معرفة اساسيات السوق وكيفية تحرك اسعار العملات
بالتوفيق للجميع

moutanabbih mohammed
05-09-2015, 01:44
لربح المـال في الفوريكس لا بد لك من تعلم قواعد و اسـاسـيات الفوريكس خصوصـا التحليل الفني بالنجاح والتفوق . إلى الأمام وفقك الله

houssem_trader
05-09-2015, 01:53
اذا كنت تعتمد على حساب بونص في الايداع عليك كسب البونص في مريحلة اولى ثم عند
تحويله الى حسابك عليك القيام بصفقات ناجحة في حسابك لتتمكن من كسب الربح اخي

REDA FOREX
05-09-2015, 09:37

adnan1969
05-09-2015, 10:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم سوالك غريب شوي انت داخل منتدى خاص بلفوركس وماتعرف كيف تربح المال اخي انت ممكن تجمع البونص عن طريق الردود
وتتاجر في انستا بعد تعلم الفوركس

doola2020
05-09-2015, 16:26
لازم أولا تتعلم يعني ايه فوركس وبعد كدة تقوم بالتدريب علي حساب تجريبي وبعد اتقانك للفوركس ممكن تدخل لعي حساب حقيقي وتكسب منه

ahme01
05-12-2015, 11:39
السلام عليكم
أريد أن أشكرك أخي على المجهود اذي تبذله للتعلم و إفادة الأخرين
لكني على يقين أن التعلم لا يقف في قراءة الكتب بل أبعد من ذلك لأن كل
تلك الكتب هي تطبق حسب ذكاء التاجر و خبرته.

tabaki
05-12-2015, 13:32
الربح يكون على مستويين يا اخي اولا اربح البونص في المنتدى من خلال عمل الردود طبعا
المستوى الثاني بعد استلام البونص في حسابك في الشركة تداول به واربح ارباح واسحبها

حلم
05-12-2015, 13:59
هذا السؤال يدل على انك فى مرحلة البداية فى مجال الفوركس .الربح للمال عن طريق التداول فى العملات عن طريق مثلا اذا كان السعر فى حالة شراء وانت قمت بالبيع واذا تحقق التنبؤ الخاص بك وفعلا ذهب السوق فى ناحية الهبوط فان ذلك يؤكد على نجاح صفقتك

---------- Post added at 10:59 AM ---------- Previous post was at 10:48 AM ----------

الربح يكون على مستويين يا اخي اولا اربح البونص في المنتدى من خلال عمل الردود طبعا
المستوى الثاني بعد استلام البونص في حسابك في الشركة تداول به واربح ارباح واسحبها
الربح لا يكون من خلال الردود على المواضيع او المشاركات المختلفة ولكن تلك المشاركت المختلفة والردودتستطيع ان تعطيك بونصجيد مناجل عملية ان يكون فى حسابك رصيد تستطيع ان تتارج به وتربح منه ولكن الخسارة يجب ان تعمل حسابها

m.kh
05-12-2015, 17:06
السوال مش واضح انتا تقصد ايه بالظبط عموماً الفكرة العامة للمنتدى إنك بتشارك وبتتفاعل في المنتدي عن طريق الردود او عمل مواضيع جديدة طبعا سواء الردود او الموضوعات كلها متعلقة بالفوركس وغير منسوخة عن كل مشارك بتاخد 10 سنت وبتجمع حاجة اسمها البونص يعني لو عملت10مشاركات بيبقى البونص بتاعك 1 دولار تقريباً وبعد كدة البونص بتاعك بيتحول لحسابك في انستا فوركس اللي المفروض أنك عامل ليك فيها حساب ورابطه بحسابك في المنتدي وبالفلوس ديه هتاجر والربح اللي هتحققه هو بس اللي ممكن تسحبه وربنا يكرمك ويوفقك ان شاء الله

magic777
05-12-2015, 19:16
ياخي تربح المال من خلال الردود وبعدها تتاجر بها في الفوركس وبعدها ان شاء الله تربح مال

بالضبط كده وايضا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

مامون سباعنة
05-13-2015, 00:07
السلام عليكم
أشكرك اخي العزيز على سؤالك .. اخي يمكنك ربح المال يجب عليك ان تتدرب على المتاجرة وتودع في المنصه نقود وتتاجر ..
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وكل اعضاء المنتدى الكرام

marwafawzy122
05-13-2015, 00:30
الفوركس ليس مغارة على بابا يا اخى الفاضل سوف نربح منها ونغرف من الذهب والاموال والالماظ بدون عناء او تعب بل ان الفوركس مجال علم وعمل وصبر وتحدى وجهد وعرق ولن تصل الى مبتغاك فيه الا بالعلم والعمل المستمر ...

magic777
05-13-2015, 01:21
الفوركس ليس مغارة على بابا يا اخى الفاضل سوف نربح منها ونغرف من الذهب والاموال والالماظ بدون عناء او تعب بل ان الفوركس مجال علم وعمل وصبر وتحدى وجهد وعرق ولن تصل الى مبتغاك فيه الا بالعلم والعمل المستمر ...

هو طبعا لازم يكون فيه خطه المتاجر يمشي عليها والخطه دي لازم تكون معموله تبع خبره المتاجر يعني المتاجر مش هيقدر يعمل الخطه الي تنجحه في
السوق ده الا بعد ما يكون الاول الخبره العمليه

aminooos
05-13-2015, 01:39
انت تقصد ايه بالضبط ان كنت تقصد طريقة جمع البونص من المنتدى فهى من خلال الردود تاخذ 10 سنت على كل المهم المشاركة تكونيدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود فكل رد يعطيك بونص قدره 10 سنت

samieh
05-13-2015, 17:02
يمكنك ربح المال اخى من خلال وضعك مشاركات هنا فى المنتدى اولا
ثم يحتسب لك بونص على هذه المشاركات ثم يتم تحويل البونص الى انستا لتبدأ التداول به
وان ربحت تسحب ارباحك على اى بنك الكترونى او اى طريقة مناسبة لك

معتصم سباعنة
05-13-2015, 18:07
بإختصار - تضع ردود هنا واخر الشهر يتم تحويل ما جمعته من ردود على منصة انستا فوركس الخاصة بك ومن ثم تتاجر وتسحب ما ربحته بينما البونص لا يسحب
تقبل مروري

nabil2
05-13-2015, 21:26
شكرا يا اخي لنصايحك الجميلة فعلا المخاطر لازم تكون ليها ادارة وتحكم في النفس لان لما بتكون
الصفقة كويسة جدا بيزيد الطمع في تحقيق ربح اكبر

masry928
05-15-2015, 10:45
من المبالغ الحكيمة فى فوريكس انك تدخل ب نصف دولار كحجم لوت وتودع 100 دولار بصراحه ده انسب حل وياريت محدش يقولى هكسب كام كله على حسب حالة السوق صدقنى

waelmma
05-15-2015, 11:54
:)):)):)) اخى الكريم انت بتعمل الردود وتاخد بونص وتنتظر
تحويل البونص الى انستا وربنا يوفقك ان شاء الله :(وتبدا تفتح الميتاتريدر وتختار نيو اوردر

ahme01
05-16-2015, 18:59
امر امام موضوعك و لا أكتب ردا .هذا مستحيل ..

اخي دمت لمنتدى فوركس مصر

حسن أبداعكـ وصياغتكـ المتقنة ...

و هذا الرد ليس الا نقطة من بحور أبداعاتـكـ

جابر1979
05-16-2015, 19:06
-السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
الفوركس مجال للتعلم و الدراسة و تطوير الذات قبل المضي قدما نحو تحقيق الأرباح من تداولات و صفقات تطبق فيها

شهيرة
05-21-2015, 22:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ربح المال لازمه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات ..
وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها .. بعد كده ان شاء الله ربنا يكرمك بالارباح

sameh-a
05-22-2015, 03:22
بسم الله الرحمن الرحيم
لا نسميه مالا وانما بونص تحصل ليه من خلال مشاركاتك الفعالة والبناءة في المنتدى
طبعا لا يمكن سحبة انما هو عبارة عن راس مال لكي تبتدا فيه التداول

fatehbtn
05-28-2015, 14:49
بارك الله فيك على هذا الطرح الرائع للموضـــــــــــوع

وفي انتظار جــــــــــــــــديدك الأروع والمميز

بارك الله فيك

لك مني أجمل التحيات

---------- Post added at 11:49 AM ---------- Previous post was at 11:47 AM ----------

تواجدك المميز و مـــــــــــــــواضــــــ ــــــيعك هو الإبداع بــنفسه ..

يســـــــــــــــــــــــ ــعدني الـــــــــــــــــرد على مواضـــــــــــــــــــيع ك دائما
جـــــــزاك الله خيرا اخي العـــــــــــزيـــــــــ ـز

noraa
05-28-2015, 15:55
الجشع والطمع من اسباب الخسارة فى فوركس وهم اساس فى خسارة كثيرة من الناس مبالغ طائله والثقه الزائدة هى التى تعطى المداول الغرور لصبح جشعا وطماعا ان يكسب المزيد

popa2015
05-28-2015, 17:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

soad labib sadek
05-28-2015, 17:39
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز سؤال حضرتك يحتاج الي وقت و جهد من التعلم و التدريب و لا يمكن اختصار الجابة في رد واحد فاذا اردت ان تدخل عالم الفوركس و الربح منه فعليك في سلوك طريق التعلم و التدرب و التجريب و المثابرة

بالتوفيق

jamila cchahed
05-28-2015, 19:38
بسم الله الرحمان الرحيم مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
تقبل مروري
والسلام

spider01
05-28-2015, 22:46
و الله سؤوال كبيييير :)) نحن هنا نربح من خلال التجارة اعتبرها اخي تجارة اليكترونية فيها سلع تباع و هناك زبناء المختلف فيها ان السلع المعروضة للبيع هي العمل(يوروا دولار جنيه استرليني ين ياباني و غيرهم ) اضافتا الى سلع عينية(دهب قهوة,,,) و اسهم شركات عالمة و مواد طاقية المنتدى يساعدك للحصول على راسمال مجاني تمكنك من خلاله شركة انيستافوركس من التجارة في هدا السوق المربح

noor eldyen
05-28-2015, 23:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ربح المال لازمه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها .. بعد كده ان شاء الله ربنا يكرمك بالارباح

بالتوفيق

Kiing
05-31-2015, 17:03
ممكن متلا منه مع بالضبط ان كنت تقصد طريقة جمع البونص من المنتدى فهى من خلال الردود تاخذ 10 سنت على كل المهم المشاركة تكون مفيدة و طويلة حتى يحتسب عليها بونص منه متلا ممكن دلك

hedibougha
05-31-2015, 17:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل كل ما عليك ان تتوجه الى صفحة الشركة وتختار فتح حساب حقيقى وبعد ذلك تدخل البيانات المطلوبة بشكل صحيح لانك ستحتاجها عند التفعيل والله الموفق...

zarour soufyane
05-31-2015, 17:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اخي الكريم يمكنك ربح المال من خلال العمل على تعلم تجارة الفوركس و التحليل الفني الصحيل لسلوك السوق و طريقة جيدة لادارة راس ابمال المحقق من خلال الردود بالتوفيق

mohamedsaber
05-31-2015, 18:07
يمكنك ربح الاموال في سوق الفوركس عن طريق الاهتمام بالقسم التعليمي
لان الفوركس ليس شجرة مال نقطف منها ما نشاء لكنه مجال يحتاج الي التعلم والمعرفة والتدريب

Eslam Anwar
06-01-2015, 17:25
اخي الفاضل .. انا من وجهة نظري ان من المبالغ الحكيمة فى تجارة الفوركس انك تدخل ب نصف دولار كحجم لوت
وتودع 100 دولار بصراحه ده انسب حل وياريت محدش يقولى هكسب كام كـله على حسب حالة السوق صدقنى

Mona forex
06-01-2015, 18:51
بسم الله الرحمن الرحيم

qeqe77
06-01-2015, 18:52
اولا عليك تسجيل حساب ديمو بالفوركس من شركة انزتا ثم عليك
التدريب لكي تتعلم الفوركس واذا رايت نفسك تربح فابدء بحساب حقيقي

adamsbooba
06-01-2015, 20:19
الفوركس ياإخوتي رحمة من الله تعالى عز و جل ربح و فواؤد و أصدقائ جدد كل هذا في موقع يوفر المال كل التوفيق للجميع

haytham_mhmd
06-01-2015, 20:21
عن طريق الدخول في صفقات ناجحه
وهذا يتطلب منك دراسه طرق التحليل واستراتيجيات التداول في السوق
واختيار نقاط دخول في الصفقات بشكل مناسب واداره راس مالم مناسبه

abdelmadjid41
06-01-2015, 20:35
بكل بساطة في الفوركس اولا عليك التعلم جيدا لان الكسب والربح لن ياتي من العدم ثم تدبر راس مال وعمل حساب في شركة انستا والايداع والبداية بربح المال

ahmed bakry
06-05-2015, 10:23
يمكنك الربح من الفوركس بالتعب والجهد والمحاولة والقراءة ومشاهدة الفيديوهات والتعلم الاول ومن ثم لما يبقا معاك رصيد من البونصات كراس مال تبداء تتداول وتكسب او تخسر وتقبل مرورى

مصراوى
06-05-2015, 10:31
مكنك الربح من الفوركس بالتعب والجهد والمحاولة والقراءة ومشاهدة الفيديوهات والتعلم الاول ومن ثم لما يبقا معاك رصيد من البونصات كراس مال تبداء تتداول وتكسب او تخسر

ziyaddn
06-05-2015, 14:16
ممكن متلا منه مع بالضبط ان كنت تقصد طريقة جمع البونص من المنتدى فهى من خلال الردود تاخذ 10 سنت على كل المهم المشاركة تكون مفيدة و طويلة حتى يحتسب عليها بونص منه متلا ممكن دلك

alaa ali
06-05-2015, 14:17
اهلا بكم
الارباح من الفوركس ليست سهلة .. لكنها ايضا ليست مستحيلة مع وجود التذبذب الكبير فى الاسعار تقدر تكون ربح
بالتوفيق

ehabbob
06-05-2015, 15:10
اخى العضو ربح المال فى المنتدى بالمشركه واردود والتعليقات وكل تعليق 10 سنت اللى فى اخر الشهر يتم تجمعهم وتحويلهم الى حسابك فى انستا ومن هنا البدايه للربح تاجر البونص فى الفوركس والربح والمكسب ليك
والله ولى التوفيق

magic777
06-05-2015, 17:38
اهلا بكم
الارباح من الفوركس ليست سهلة .. لكنها ايضا ليست مستحيلة مع وجود التذبذب الكبير فى الاسعار تقدر تكون ربح
بالتوفيق

ده عادي اخي وفي اي شركه علشان التحركات القويه وقت الخبر هيا الي بتخلي السعر يعيد نفسه مش مستقر على رقم محدد وعلشان كده بتحصل هنا عمليه اعاده
التسعير دي كتير في الاوقات دي

gootdf
06-06-2015, 17:28
ممكن لان كلامك العمل الجاد تم منه متلا الأجتهاد ممكن ان يؤدي الى النجاح تم ممكن ان تؤدي الى الوصول متلا لتحقيق الهدف تم من هناك بسرعه داخل كل من مجال الفوركس متلا على اي شخص

MOHAMED OSAMA
06-06-2015, 19:41
بسم الله الرحمن الرحيم

MEDHAT MOUSTAFA
06-06-2015, 22:50

بالتوفيق

WASEM DALLOUL
06-06-2015, 23:04
السلام عليكم
انا بصراحة يا اخي الكريم لم افهم استفسارك تماما اي لم افهم ماهو قصدك من السؤال هل يمكنني ربح المال
وشكرا

saiddeco
06-07-2015, 04:01
سلم عليكوالمساعدة لكلم للربح هناك طريقة واحدة آن تتعلم الفوركس وهي آ حسن طريقة لليد ئ في طريق النجاح لكن يحتاج الى الصبر والتعلم د انما واختيار إستراتيجية سهلة وحسب رأس مالك الذي تتوفر عليه للبدء وشكرا

bilal86
06-07-2015, 04:59
أسهل طريقة لربح المال على الفوركس هو التدريب على حساب تجريبي لمدة معينة ثم حساب حقيقي

وتعلم الاستراتيجيات والتحليل الفني والاساسي لكسب الخبرة

بالتوفيق

ahmed bakry
06-07-2015, 17:38
يمكنك ذلك عن طريق التداول الكثير وفتح الصفقات باستمرار ومتابعة السوق وكمان تكون حريص وماتتسرعش وماتكونش طماع علشان دة خطر جدا الطمع وحش جا وتقبل مرورى

ibrahim forex
06-07-2015, 19:38
اخي العزيز يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود فكل رد يعطيك بونص قدره 10 سنت ولك كل التقدير

محمد عز الدين عيد خضري
06-07-2015, 19:40
يمكنك ربح المال من كثير من المجالات اهمها الفوركس
يمكنك ربح المال من الفوركس بالتطبيق وتعليمه فهو الافضل بالتاكيد الا انه سوق خطير

mechanical
06-15-2015, 21:07
السلام عليكم ... اتعلم التداول لان التعليم هو اللي من الممكن ان يجعلك قادر علي كسب المال ... وف الطريق ممكن تعمل البونص اللي انت ممكن تتاجر بية في المنتدي
بالتوفيق ان شاء الله

mohamed hd
06-16-2015, 00:23
اخي العزيز يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود فكل رد يعطيك بونص قدره 10 سنت ولك كل التقدير...........

RomanyMoreed
06-17-2015, 11:19
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف حضرتك من المنتدي بتكسب بونص ومن خلالة تتداول علية والارباح اللي هتعملها من التداول تسمي ارباح تقدر تسحبها اما بونص المنتدي لا يسحب

habib_pro
06-17-2015, 12:12
يمكنك اخي الكريم ربح المال من خلال عمل الردود الفعالة في المنتدى و كسب البونص
و تحويله الى حسابك في شركةانستافوركس و المتاجرة المربحة به و من ثم سحب الربح

ali20
06-17-2015, 13:37
كل تاجرعشان يحقق رح يجب ان يتعلم الفورسك
التدال فى الفوركس يس امر سهل بل انه يكون فية تعليم عشان يكون فية ربح واكدي التاجر بكدة سوف يصل الى رقم كويس جدا فى الربح

jaouad ouaiss
06-28-2015, 13:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم ربح المال في الانترنت ليس بالسهل خصوصا وان النصب والاحتيال موجود لاكن انصحك اخي الكريم بالفوركس فهو مظمون ان شاء الله

0sama
06-29-2015, 18:39
ربح الاموال من هنا يكون عن طريق التعلم ثم جمع البونصات من الردود
و في النهاية التجارة علي الحساب الحقيقي و صنع الارباح

Mona forex
06-29-2015, 18:56
بسم الله الرحمن الرحيم

hamditornado316
06-29-2015, 19:58
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم لربح المال عليك التدريب على حساب تجريبي لمدة معينة ثم حساب حقيقي و اتمنى لكم ولنا التوفيق وشكرا

saeed2015
06-29-2015, 20:06
الفوركس أسرع الأسواق المالية نمواً أحد أسباب هذا النمو السريع هي البرمجيات و كل شخص لديه
اتصال بالانترنت يستطيع شراء و بيع العملات

rachiidx
06-29-2015, 20:10
اذا كان عندك رأس المال تستطيع ان تتستثمره اذا ما كان عندك تستطيع أن تبدأ
بالمنتدى و تقوم بكتابة الردود و ان شاء الله مع مرور الوقت سوف تستفيد اكثر
اهم شيء تعلم التداول قبل أن تقوم بأي خطوة

kokou
07-03-2015, 03:48
الضبط كده وايضا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من

toujani95
07-03-2015, 04:43
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم انصحك بالتعلم من الفيديوهات ثم التطبيق على الحساب التجريبي

hager omar
07-06-2015, 23:19
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

بالنسبة للمنتدي انت تجتهد في جمع البونص وبعدها تنشا حساب في انستا وتربطه بالمنتدي ويتحول اليه البونص وبعدها تبدا في التداول وتجني الارباح

تقبل مروري

.LAVAL.
07-07-2015, 09:42
[QUOTE=hager omar;6533041]السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

بالنسبة للمنتدي انت تجتهد في جمع البونص وبعدها تنشا حساب في انستا وتربطه بالمنتدي ويتحول اليه البونص وبعدها تبدا في التداول وتجني الارباح

تقبل مروري[/QUOT

TRADERFOREX
07-07-2015, 09:42
[QUOTE=hager omar;6533041]السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

تقبل مروري[/QUOTE

kheireddine
07-12-2015, 16:21
ربح المال لازمه خطوتين
التعليم ثم الصبر
ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات
وبعدين ابحث:woo: استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم حتى تنطلق با شكل جيد
و االه المعين

andro samir
07-12-2015, 16:33
يمكنك ربح المال بعد ما تتعلم الفوركس جيد جدا والتدريب علي حساب تجريبي
حتي تصبح جيد ومن ثم جمع اكبر قدر من البونص مثلا 100 دولار ومن ثم تتاجر بهم وتربح

forexae
07-12-2015, 16:34
الفوركس ليس مغارة على بابا يا اخى الفاضل سوف نربح منها ونغرف من الذهب والاموال والالماظ بدون عناء او تعب بل ان الفوركس مجال علم وعمل وصبر وتحدى وجهد وعرق ولن تصل الى مبتغاك فيه الا بالعلم والعمل المستمر

walidabou
07-12-2015, 16:35
ماذا تقصد بربح المال هل يعني كيف تجمع البونص أم كيفية الربح من التداول ؟؟
إذا كان البونص فيمكنك جمعه عن طريق وضع ردود فعالة لا تقل عن سطرين ،، أما الربح من التداول فذلك حسب معرفتك واستراتيجياتك

alaa ali
07-12-2015, 16:38
اهلا بكم
الامر يعتمد فى عملية التداول بالعملات الاجنبية الفوركس لتحقيق الارباح على الخبرة وراس المال المستثمر
بالتوفيق

Bassem Hassani
07-12-2015, 16:52
تعالى نتكلم عن الموضوع دا شويه لو عايز تكسب فلوس لازم تشتغل اى حاجه فى الدنيا علشان تحصل على مقابل مادى وبما انك فى منتدى الفوركس يبقى انت اكيد تقصد الفوركس فعلشان تكسب مال من الفوركس لازم يكون معاك راس مال هتبدا فى الفوركس بيها وتقدر توفرها من البونص مقابل الردود او البونص بدون ايداع وكمان لازم تتعلم السوق دا كويس لانه مش من المعقول انك تشتغل حاجه وانت مش عارف عنها اى حاجه ولازم تكون انسان صبور ومش طماع

basma.seif
07-12-2015, 17:00
مرحبا
سؤال حلو طبعاً لكن لا أحد يعلم كم سيربح و كم سيخسر و لكن يترتب الربح وتقدير قدره على الرصيد طبعاً و على الخبرة في التداول
المتداول ذو الخبرة يربح و المتداول المبتدئ يربح لكن القدر يتراوح بالنقص و الزيادة و حسب التوفيق من الله

big.pharaoh
07-12-2015, 17:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ربح المال يهيجيلك بعد صبر وتعلم الاول عان تقدر تحقق ارباح ان شاء الله.. انما هتدخل السوق وتشتغل عشوائي مش هينفع يا باشا

nizar hidouri
07-12-2015, 17:23
من الرغم من انه سؤال قصير الا ان الاجابة عليه تطول
لذلك اقترح عليك فتح حساب تجريبي
و البدا في التعلم انطلاقا من قسم التعليم

MBARKA AZZA
07-12-2015, 17:28
السلام عليكم
يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى مال فاذا كنت لا تمتلك
راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه
وتحصل على البونص من خلال الردود فكل رد يعطيك بونص قدره 10 سنت ولك كل التقدي

dhmo
07-12-2015, 17:38
تعالى نتكلم عن الموضوع دا شويه لو عايز تكسب فلوس لازم تشتغل اى حاجه فى الدنيا علشان تحصل على مقابل مادى وبما انك فى منتدى الفوركس يبقى انت اكيد تقصد الفوركس فعلشان تكسب مال من الفوركس لازم يكون معاك راس مال هتبدا فى الفوركس بيها وتقدر توفرها من البونص مقابل الردود او البونص بدون ايداع وكمان لازم تتعلم السوق دا كويس لانه مش من المعقول انك تشتغل حاجه وانت مش عارف عنها اى حاجه ولازم تكون انسان صبور ومش طماع

بالضبط الصبر مطلوب ولازم المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده علشان يحقق ما يريد

kokou
07-20-2015, 16:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان ربح المال من الامور التي تحتاج الى بذل الكثير من الجهد من خلال التعلم والتحليل الجيد والعمل على معرفة اساسيات السوق وكيفية تحرك اسعار العملات
بالتوفيق للجميع

tarik46
08-11-2015, 20:11
انت هنا في منتدى فوركس العرب الخاص بجمع بونص من اجل تداول الفوركس عليك الان كتابة مشاركات سكتوفية الشروط
و بعد ذلك تذهب الى موقع انصحك به و هو daily forex لكي تتعلم اساسيات الفوركس ثم بعد ذلك قك ببدا التداول
اتمنى ان اكون قد افدتك

chelsea1
08-12-2015, 17:50
للاسف اخي الكريم ليس لدي معلومات دقيقة بخصوص تساؤلك على ربح المال
ان شاء الله تلاقي اجابة من باقي اعضاء المنتدى

rifi
08-12-2015, 18:15
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
سؤالك جد ضريف عن كيف يمكن لك ربح المال ؛ أنت موجود في المكان المقصود ما عليه هو التعلم

yansane
08-12-2015, 19:08
للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها مشكور اخي اكريم على الموضوع الشيق جزاك الله خير الجزاء و اتمنى للجميع التوفيق والنجاح تحياتي

abdulmajeed-niz
08-12-2015, 19:12
اولا حاول تكون لك مشاركات وردود مفيدة في المنتدى وكذا راح تكسب بونوص بهذا البونوص يمكنك التداول بدون ايداع وتحقق ارباح وفي النهاية تقوم بسحب الارباح ... وكيفية ربح المال ابحث او كون استراتيجيات جيدة وقويه تساعدك على اوقات الشراء والبيع حتى تستطيع الكسب

pepobm
08-12-2015, 19:25
اااخى العضو الفاضل انا انصحك ان تتوجه الى القسم التعليمى او البحث فى اليوتيوب وستجد فيديوهات وكتب تعليمية مفيدة كتيره
التوفيق من عند الله

ebramoh
08-12-2015, 19:29
تحياتي اخوتي بالمنتدى العامر..
مشكور اخي الغالي على سؤالك . اخي بصراحة ان سؤالك يعني هو كيف اعمل على الفوركس..
انصحك بمتابعة حلقات تعليمية لتعلم الفوركس..
بالتوفيق لاخواني جميعاً..
تقبل مروري..

casa
08-12-2015, 19:42
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته أنا عضو التحقت مؤخرا بالمنتدى و ارغب في اكتساب خبرة في مجال الفوركس
لذا أهيب بكم أصدقائي الأعزاء أن تقدموا لي النصح والمساعدة حتى ابلغ المستوى المطلوب

ssadeq
08-12-2015, 19:54
ما باعرف شو انت قصدك بهذا السؤال العام يعني طرق ربح المال كثيرة وجميعها صعبه وتحتاج للصبر
بالنسبة لهذا الموقع فيمكنك جمع البونص من خلال مشاركاتك في المواضيع الجديدة والردود وهذا يتحول الى حسابك في الفوكس يمكنك بعدها ان تنميه بخبرتك في تجارة الفوركس هذا ان كنت تعرف كيف تتاجر بالفوركس اما ان كنت لا تعرف شئ عن هذا الامر فامامك مشوار طويل للتتعلم ما هو الفوركس وبعدها يمكنك المتاجرة واستغلال وقت التعلم في جمع الفوركس

mnegueta
08-12-2015, 20:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ربح المال لازمه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها .. بعد كده ان شاء الله ربنا يكرمك

dhmo
08-12-2015, 21:44
للاسف اخي الكريم ليس لدي معلومات دقيقة بخصوص تساؤلك على ربح المال
ان شاء الله تلاقي اجابة من باقي اعضاء المنتدى

ادخل القسم التعليمي واصلا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من

atmoul
08-18-2015, 18:13
ربح المال أخي خصوصا في الفوركس يحتاج إلى تعلم كبير يحتاج إلى أن تصبر حتى تتعلم لأنك إذا لم تكتسب الخبرة سوف تخسر أموالك بسرعة كبيرة أخي أول شيء أن تتعلم جيداً الفوركس وتحاول أن تطبق كل ما تعلمته على حساب ديمو

Wassa04
08-18-2015, 19:06
مرحبا اخي الكريم عبر التداول باستراتيجية
فقط بالتوفيق لك و للجميع تقبل مروري

abolina
08-20-2015, 17:26
السلام عليكم ورحمة الله معلومة قيمة وموضوع مفيد تحياتي لكم أكيد أستفيد من هده النقاشات
في إنتضار المزيد وجزاكم الله خيرا

saiddeco
08-20-2015, 18:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. للقول أن كيفية ربح المال هناك عديد من الطرق أولها الفوركس وتجارة العملات العالمية و هذه أفضل تجارة عالمية متوفرة للجميع بالتوفيق

dhmo
08-20-2015, 22:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. للقول أن كيفية ربح المال هناك عديد من الطرق أولها الفوركس وتجارة العملات العالمية و هذه أفضل تجارة عالمية متوفرة للجميع بالتوفيق

بس ناخد الخبره الاول اخي لانه هنا لازم المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده

radwann
08-20-2015, 23:21
أخي الفاضل أتمنا أن توضح المقصود من سؤلك
وتقبل مروري

mohsiin
08-23-2015, 12:33
اخي الكريم يمكن ربح المال بالمتاجرة و انت هنا في المنتدى يمكنك ان تتعلم كيفية المتاجرة و في نفس الوقت يمكنك ان تجمع
البونص للتاجر به

dhmo
08-23-2015, 13:55
اخي الكريم يمكن ربح المال بالمتاجرة و انت هنا في المنتدى يمكنك ان تتعلم كيفية المتاجرة و في نفس الوقت يمكنك ان تجمع
البونص للتاجر به

ابس لازم نعرف الاول ان خي الخبره هنا هتيجي بالتعلم ولو انت استعديت كويس واتعلمت ودربت نفسك اكيد هتقدر تتعلم وتصل لما تريد بعد كده ولكن لازم تتعلم الاول وتعرف
ازاي تحقق النجاح الي انت بتحلم بيه بعد كده

akram mohamed obaid
08-23-2015, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ربح المال فيه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الحساب التجريبي لفتره معينه وملائمه لك لحد ما تتمكن منها .. بعد ذلك ان شاء الله يوفقك في الفوركس وتجني الارباح

yansane
08-23-2015, 14:34
هذا الموضوع المفيد ورائع أسهل طريقة لربح المال على الفركس هو التدريب على حساب تجريبي شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها

classic_trader
08-23-2015, 14:36
يمكنك يا صديقي ربح المال من المنتدى بكسب البونص ثم المتاجرة بالبونص
على حسابك في شركةة انستافوركس و سحب الربح من المتاجرة

abdelloo31
08-23-2015, 18:03
بإختصار - تضع ردود هنا واخر الشهر يتم تحويل ما جمعته من ردود على منصة انستا فوركس الخاصة بك ومن ثم تتاجر وتسحب ما ربحته بينما البونص لا يسحب
تقبل مروري

mhd mansour
08-23-2015, 18:05
السلام عليكم
اخي الفاضل يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود
وبالتوفيق انشاء الله

Tro
08-23-2015, 18:12
.................................
اولا من خلال المتاجرة وتحقيق قبله بونص مناسب وقبله التعليم الجيد جدا من خلال الفيديوهات والكتب والتجارب علي حسابات ديمو .... تحقق الارباح ان شاء الله

forex all arabes
08-25-2015, 14:41
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
ادخل القسم التعليمي واصلا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم منه و الله مستعان شباب

dhmo
08-25-2015, 15:14
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
ادخل القسم التعليمي واصلا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم منه و الله مستعان شباب

وفعلا هنا في القسم التعليمي طرق كتير ولكن اهم حاجه للمبتدأ هنا انه يحاول يتعلم كتير على قد ما يقدر وده هيساعده طبعا على تكوين خبره جيده له هيحتاج ليها بعد كده كتير
ويعمل منها الارباح الخاصه به تماما

karimovtich
08-25-2015, 16:16
اخي الكريم ربح المال له عده طرق ولكن اعتقد ان سؤالك خاص بالبونص والاجابه عن طريق الردود والمشاركات والمواضيع الجديده كما تستطيع ان تقوم بدعوه اصدقاء لك ويقومو باكسابك بعض البونص

forix1000
08-25-2015, 16:17
Content=السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته شكرا لكم على دعكنا و مساعدتنا بطروحاتكم اتمنى ان نصبح متداولين محتريفين تقبلو مروري.

kacembouden
08-25-2015, 19:39

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

dhmo
08-25-2015, 23:36
اخي الكريم ربح المال له عده طرق ولكن اعتقد ان سؤالك خاص بالبونص والاجابه عن طريق الردود والمشاركات والمواضيع الجديده كما تستطيع ان تقوم بدعوه اصدقاء لك ويقومو باكسابك بعض البونص

وهنا سواء بونص او معلومات طبعا اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده
وتكون قواعد المعلومات عندك كامله

snnaky
08-26-2015, 00:04
ربح المال من الردود والمواضيع وهذا عن طريق كتابة مواضيع بهدف افالدة الأعضاء واثراء المنتدى وكذلك عمل ردود من نفس المبدأ
وهنا تأخذ عنها البونص
البونص تتاجر بة بعد ربط حسابك بالمنتدى والربح الناتج عن هذا البونص انت صاحب الحق فية وبالتوفيق ولكن اعلم ان هذا كلة لا يأتى عشوائيا بل بالعلم والدراسة

dhmo
08-26-2015, 19:08
ربح المال من الردود والمواضيع وهذا عن طريق كتابة مواضيع بهدف افالدة الأعضاء واثراء المنتدى وكذلك عمل ردود من نفس المبدأ
وهنا تأخذ عنها البونص
البونص تتاجر بة بعد ربط حسابك بالمنتدى والربح الناتج عن هذا البونص انت صاحب الحق فية وبالتوفيق ولكن اعلم ان هذا كلة لا يأتى عشوائيا بل بالعلم والدراسة

يستفيد من ناحيتين البونص وايضا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا ليزود المعلومات

ynwa1892
08-28-2015, 13:10
السلام اخي لربح المال يجب ان تتعب في اي مجال لكن الفوركس تعبه مخالف ومغاير للكثير من المجالات يجب ان تتعلم الكثير من الاستراتجيات حتى تجد من تناسب راس مالك
وفقك الله

ibrahim4forex
08-28-2015, 13:42
من خلال خبرتك وان تكون على علم بكل اساسيات الفوركس وان تختار الاستراتيجية المناسبة التى تساعدك على
ذلك وان تبعد العواطف نهائيا عن التجارة وان ترضا بالمكسب القليل احسن من الخسارة لكبيرة

engaym
08-28-2015, 13:43
السلام عليكم اخى لازم لكى تربح المال يجب عليك ان تتعلم جيدا الفوركس ويجب عليك معرفة كيف يتم تداول
الفوركس وبالتوفيق للجميع فى مجال الفوركس

rimox
08-28-2015, 13:52
ربح المال أخي خصوصا في الفوركس يحتاج إلى تعلم كبير يحتاج إلى أن تصبر حتى تتعلم لأنك إذا لم تكتسب الخبرة سوف تخسر أموالك بسرعة كبيرة

akram mohamed obaid
08-28-2015, 13:57
عليك اولا بالدخول الى شركه انستا فوركس وتعمل فيها ايداع مبلغ من المال بعدها تقوم بالدخول الى الصفقات للعملات او السلع مثل الذهب او الفضه او النفط وتعتمد على استراتيجيه معينه بحيث يمكنك الحصول على الارباح والموفقيه للجميع
تقبل مروري

josef juvé
08-28-2015, 14:14
اتبع هذه الطرق: اجمع البونص في هذا المنتدى + تعلم جيدا + تاجر على المنصة ميتاتريدر + ثم اسحب ارباحك تقبل مروري وبالوفيق للجميع

dhmo
08-28-2015, 15:39
ربح المال أخي خصوصا في الفوركس يحتاج إلى تعلم كبير يحتاج إلى أن تصبر حتى تتعلم لأنك إذا لم تكتسب الخبرة سوف تخسر أموالك بسرعة كبيرة

وكمان مهم جدا ان المتاجر الاول يعمل راس مال كويس للمتاجره علشن ميخسروش بسرعه دي اول حاجه وتاني حاجه يكون عنده خبره جيده
علشان يقدر يعمل على راس المال ده ويصل لما يريد

ASMAA TAHA
08-28-2015, 15:50
مكنك ربح المال من هذا المنتدى والتعلم فى نفس الوقت اى يمكنك قراءة الموضوع جيدا الخاصة باى عضو والفهم وايضا وضع رد واخذ بونص عليه ثم بعد ذلك يمكنك التداول بالبونص وسحب الارباح

ashraf mamdouh
08-28-2015, 15:53
اخى الكريم المال والربح موجود فى سوق الفوركس ان تركت هذا الربح سوف يأخذه غيرك
لذا وجب عليك التعلم والصبر ثم الصبر على المتاجرة بحساب حقيقى ابدا بحساب تجريبى واتقن جيدا ثم افتح حساب حقيقى

andro2016
09-29-2015, 01:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى مفيش ربح من غير تعلم وتعب لازم تعرف دة علشان
تربح يبقى اول حاجة تعملها تبحث عن الفيديوهات او اى شئ تعليمى للفوركس وتستفيد من كل كلمة

ahmedhathout
11-25-2015, 20:56
حضرتك هتاخد بونص على المشاركات دا طبعا بعد ما تتعلم الفوركس
وبعد كدا هتتحول لحسابك في الشركه علشان تتاجر بيهم وتسحب الارباح

heroo252
11-30-2015, 03:11
ربح المال تقصد من المنتدى وانستا قفوركس
ان كان ها قصدك فالربحياتى من جمع البونص والمتاجره به
وتحقيق الارباح ثم سحبها مباشره على بنوك ارضى او الكترونى

doaa sary
11-30-2015, 20:18
اولا هتجمع بونص من المنتدى هن طريق الردود
واعمل حساب تجريبى
واتدرب واتعلم عن طريق كتاب او يوتيوب هتلاقى شرح كتير للفوركس

heroo252
11-30-2015, 20:36
بازن الله لو تعلمت صح واجتهدت فى جمع اللبونص للمتاجره هتقدر
تعمل ارباح من المتاجره وتسحبها وتوصلك وتستلمها كمان
من خلال اى وسيط

messaoud43
11-30-2015, 21:38
أخي الكريم يمكنك ربح المال بتعلم الطريقة الصحيحة في جمعه و ادارته م ع الصبر انشاء الله تكسب
بالتوفيق للجميع سلااااااااااام

brahim123
12-11-2015, 13:05
م تصميم استراتيجيات تداول العملات الأجنبية لمساعدة جميع المستثمرين على الحصول على أقصى استفادة من تداول الفوركس وهي تساعدهم ايضا على تقليل خسائرهم. ان المعرفة المسبقة لمثل هذه الاستراتيجيات في تجارة العملات أمر ضروري إذا كنت تريد أن تنجح في تجارة النقد الاجنبى.

latraaa
12-11-2015, 13:41
و الله يا اخي الكريم، أنت طرحت سؤال و هو قطرة من بحر، من أين نبدأ و من أين ننهي، ياريت لو تقدم لنا التفاصيل و الخطوط العريضة للموضوع لكي نستطيع أن نجيبك إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

yansane
12-11-2015, 15:54
مشكور اخي اكريم على الموضوع الشيق جزاك الله خير الجزاء و اتمنى للجميع التوفيق والنجاح تحياتي وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها

Maam
12-11-2015, 17:04
السلام عليكم
حضرتك بتكتب ردود فى المنتدى وكل رد بتاخد عليه واحد سنت وع العشره ردود اواحد دولار وفى اخر الشهر بيتحول البونص اللى اخدته لحسابك فى انستا فوريكس وبتاجر بيهم والربح اللى بتكسبه بتسحبه عادى جدا
ياريت اكون فيدتك وبالتوفيق

aldralmknon1412
12-11-2015, 17:05
تعمل ردود في هذا المنتدى حيث على كل رد 10 سنت
ثم يحول لك الى المنصة لتتداول العملات وتربح ايضا من التداول
ولكن ليس بسهولة بل بالتعلم الدائم

onelove
12-11-2015, 17:27
يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص

take-profit
01-14-2016, 13:12
في الحياة العادية ربح المال يكون عن طريق العمل و في مجالات محددة من الممكن التجارة و في الفوركس التجارة ببيع و شراء العملات و السلع هي اساس الربح و اذا كنت تقصد المنتدي من الممكن الاكثار من الردود فهذا هو الربح بجمع البونص و ايضا من الممكن دعوة الاشخاص لزيادة الربح و اجد ان التعلم في حد ذاته ربح حقيقي فالامم تنهض بالعلم و التعلم و في هذه الاسواق المالية كلما تعلمت كلما كان لك الفرصة للنجاح ففي البداية لا تبحث ابدا عن الربح ولكن ابحث عن التعليم اولا و بعد ذلك الربح هو من سيبحث عنك !!

hmadnahox
01-14-2016, 16:18
يا اخي الكريم يمكنك ان تربح من خلال البونص اي المشاركات والريفرال وكتابة المواضيع
والله الموفق والمعين

aissahd
01-14-2016, 16:38
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

latraaa
01-14-2016, 19:00
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و أقول لك أن الربح في مجال لافوركس ليس بالسهل كما تعتقد ، و إنما لابد لك من التعلم و تكوين رصيد قوي من المال، للدا لابد من العمل من الآن و استعن بالمنتدى

hossam122
01-14-2016, 20:45
نصحك ان تتوجه الى القسم التعليمى او البحث فى اليوتيوب وستجد فيديوهات وكتب تعليمية مفيدة كتيره
تستطيع من خلالها ان تعرف كل مدكبيرة وصعيبرة فى مجال الفوركس بسهولة

dhmo
01-17-2016, 23:28
نصحك ان تتوجه الى القسم التعليمى او البحث فى اليوتيوب وستجد فيديوهات وكتب تعليمية مفيدة كتيره
تستطيع من خلالها ان تعرف كل مدكبيرة وصعيبرة فى مجال الفوركس بسهولة

وهناك في ذلك القسم هتجد اكيد فيه كتير تحاليل والمتاجر هنا الي المفروض انه يختار التحليل الجيد الي يناسبه وده مش هيكون الا بعد ما يتعلم الاول اكتر من تحليل ويختار منهم التحليل
الي يناسبه اكتر في العمل ويعمل به

OsamaNasser
01-19-2016, 14:38
كيف يمكنني ربح المال ؟؟؟

لو انت تقصد الربح بتاع المنتدي فانت بتاخد بونص علي مشاركاتك وردودك هنا في المنتدي بيكون 10 سنت علي كل مشاركه واحيانات 5 علي حسب القسم
البونص ده بعد ما بتجمعه بيتحول لحسابك علي انستا فوركس لو انت عامل حساب ورابطه بالمنتدي
بعد كده تبداء في التداول وتحقق ربح من الصفقات اللي بتدخلها

metnaoui
01-19-2016, 14:41
السلام عليكم
طريقة ربح المال يجب عليك اولا ربط حساب المنتدي بشركة انستا فوركس
ثانيا عليك عمل ردود في المنتدي غير مكرر و واضحة وهدافة لكي تجمع البونص و يتم تحويله شهريا الي شركة لكي تتداول عليه
ان ربحت اموال فوق البونص الدي تم تحويله ممكن سحبه
بالتوفيق لك تحياتي

youzixyounes
01-19-2016, 15:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخي سؤالك غير واضح ادا كنت تقصد الربح من الفوركس فعليك بالتعلم و كتساب خبرة و الالتزام بادارة راسالمال و التدرب على طريقة او ستراتيجية جيدة و الالتزام بها

zakaria604
01-19-2016, 15:46
سلام عليكم أخي الكريم سؤالك قصير لكن يحتاج لاجابة طويلة
اولا هناك عدة طرق للربح المال من انترنت أحسنها الفوركس والفوركس هو تداول العملة على النت و من هنا البداية أجمع بونص من منتدى من التعليقات بحيث التعليق يساوي 0.10 سنت لتحصل على مبلغ معين يمكنك المتجارة به و تسحب الأرباح من شركة

dhmo
01-19-2016, 16:45
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخي سؤالك غير واضح ادا كنت تقصد الربح من الفوركس فعليك بالتعلم و كتساب خبرة و الالتزام بادارة راسالمال و التدرب على طريقة او ستراتيجية جيدة و الالتزام بها

صح اهم طريقه للنجاح هنا انه لازم يكون فيه اداره راس مال سليمه كل حجم راس مال علشان المتاجر يقدر بالفعل يعمل ويحقق الربح الي هو عاوزه ويكون قادر انه يبعد عن
طريق المخاطره ويكسب بانتظام

ebn masr
02-07-2016, 04:59
هو طريق واحد معروف لكل المتداولين المعروف هو انك تجتهد هنا وتشارك بقوانين المنتدى وماتخرجش ولا تبتعد عنها وتجمع بونص وبعدين تتعلم ازاى تتداول وتفتح صفقات وتقفل صفقات وبعدين تدخل لمنصة التداول للتداول وتربح ان شاء الله

zead ahmad
02-07-2016, 12:17
يمكنك ربح المال من الفوركس من الخبرات التى انت تقوم بها لو انت تاجر بتفهم كيفية ان تتاجر فى الفوركس عليك بان تتعلم كل شيء عن التداول وتربح من المال من الفوركس

islamhd
02-07-2016, 12:47
مشكور اخي الكريم على هذا المجهود المميز
ويا ريت كل من له خبرة في هذا المجال يسوي مثلك ويساهم في افادة الجميع
وخصوصا المنتدئين كي يستطيون التقدم على اسس صحيحة وسليمة

Batto777
02-07-2016, 13:44
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اهلا بك اخي لكي تربح المال يجب ان تتعلم وتتدرب نظري وعملي وهنا في المنتدي فوركس العرب الشكر لة انة يعطيك الخطوة الاولي لكي تبدا وبذلك الخطوة التالية منك انت ابدا واجتهد وااتعلم وبعدين النتيجة الربح

ibrahem91
02-07-2016, 14:59
الا يمكنك جمع البونص وبعد جمع البونص من المنتدي يتم التسليم الي حسابك
في شركة انستا ومنها يمكنك التداول والربح الذي تحققه يمكنك ان تسحبه بسهوله

yacrao
02-07-2016, 15:13
يمكنك اخي الكريم ربح المال من خلال الردود هنا في المنتدى ثم يجب ان تتداول بالمال والربح الذي تحققه هو كله لك

talel babchia
02-07-2016, 18:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ربح المال لازمه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها .. بعد كده ان شاء الله ربنا يكرمك بالارباح...................اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجاح

global
02-07-2016, 18:47
يا اخي الكريم من المنتدى يجب ان تقوم بردود والمواضيع الهادفة والجيدة لكي تربح بونص يمكنك التداول به لا سحبه
والله الموفق والمعين

اكرم التميمي
02-07-2016, 18:53
اذا كنت تقصد كيفيه الحصول على البونص فما عليك سوى عمل مشاركات او ردود للمواضيع التي تنشر فسوف تحصل على 10 سنت لكل رد او مشاركه تصل الى حسابك بدايه كل شهر جديد
تقبل مروري

jallou
02-07-2016, 21:51
إرتفع الباوند ضد اليورو والين بعد صدور المحضر فتراجع اليورو/باوند من 0.8280 قبل صدور التقرير إلى 0.8218 بعده، وقفز الباوند/ين من 132.76 قبل صدورالتقرير بلحظات إلى 133.71 بعده.

وكان بنك إنجلترا قد نشر محضر إجتماعه الأخير، والذي ورد فيه أن 8 من أعضاء لجنة السياسة النقدية (من أصل 9) قد صوتوا لصالح الإبقاء على سعر الفائدة دون تغيير.

aboubakeur_m12
02-07-2016, 21:53
ربح المال من الفوركس ما ياتي عن طريق الاجتهاد و العمل و هذا ليس بالامر الهين فاكتساب الخبرة هي اولى العوامل التي تقودك للنجاح و تكلل هاته الخبرة بالكسب و كلما اصر المتداول على النجاح كلما حقق هدفة ويستطيع اجتياز العقبات بنجاح

nuclear2010
02-07-2016, 22:14
السلام عليكم جميعا
يمكنك ربح المال اخى من خلال وضعك مشاركات هنا فى المنتدى اولا
ثم يحتسب لك بونص على هذه المشاركات ثم يتم تحويل البونص الى انستا لتبدأ التداول به
وان ربحت تسحب ارباحك على اى بنك الكترونى او اى طريقة مناسبة لك
تقبل مرورى

starnew
02-07-2016, 22:15
الف الف الف الف شكر اخى الكريم على الموضوع الرائع وونتظر المذيد من مواضيعك المفيدة وجزاك الله خير وبارك الله فيك نتمنى لك التوفيق تحياتى
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم

justsmile
02-07-2016, 23:40
كيف ؟؟
حسنا اخي يجب ان يكون لديك اولا رأس مال سواء من بونص او من ايداع ..
ثم عليك تعلم التداول على الميتاتريدر

lyo
02-07-2016, 23:45
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
لمادا انت هنا . بطبيعة الحال لكسب المال كل ما عليك هو البداية من قسم التعليمي من هناك ستتعلم كيفية كسب المال من التداول

ملاك الروح
02-07-2016, 23:56
من خلال اخذ العقود - اعتقد انك مبتدئ اخي الكريم يمكنك الدخول الى القسم التعليمي وسوف تجد الكثير من المواضيع المثبته
اتمنى لك دوام التوفيق
تقبل مروري ،،،

talel babchia
02-08-2016, 00:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود ...............................اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجاح

doola2020
02-09-2016, 18:36
لازم أولا تتعلم يعني ايه فوركس وبعد كدة تقوم بالتدريب علي حساب تجريبي وبعد اتقانك للفوركس ممكن تدخل لعي حساب حقيقي وتكسب منه

نادر صباح الدين
02-09-2016, 18:39
صديقنا العزيز كل الناس يسألون السؤال نفسه، ولكن إذا كنت تقصد كيف تربح من المنتدى فمهمتك سهلة ويسيرة، والجواب من خلال مشاركاتك في المواضيع المطروحة، فكل مشاركة لها 10 سنت بونص، فإذا شاركة بعشر مساهمات أصبح لديك دولارا، أما إذا كنت تقصد الربح من عمليا التداول فمن الأفضل زيارة الموقع التعليمي في شركة انستا فأعتقد أنه يفيدك كثيرا.

never11
02-12-2016, 15:51
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

big.pharaoh
02-12-2016, 16:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....حضرتك هنا بتجمع البونص وبتتعلم الفوركس وان شاء الله تحقق ارباح

doaa sary
02-12-2016, 17:49
اولا هتجمع بونص من المنتدى هن طريق الردود
واعمل حساب تجريبى
واتدرب واتعلم عن طريق كتاب او يوتيوب هتلاقى شرح كتير للفوركس

MEDOOO1989
02-12-2016, 17:52
من التعلم الجيد ووضع استراتيجيه جيده للعمل بها والتطبيق
الجيد دون الاستعجال في التداول والربح السريع لانه دائما ما يؤدي
للخسارة والتحكم في المشاعر لانها تؤثر على المتاجر

latraaa
02-12-2016, 19:06
و الله يا اخي الكريم ما عساي اقول لك الأمر ليس بالسهل كما تعتقد و إنما عليك العمل و التعلم و هدا من خلال المنتدى القيم و الدي يقدم الكثير من المواضيع القيمة و التي أرى أنها مفيدة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إنشءا الله

chouaib112
02-19-2016, 03:44
بالتوفيق للجميع

otmani
02-21-2016, 17:04
من خلال التداول في الفوركس وان كنت تقصد البونص
فمن خلال الردود على مواضيع الاخوة

latraaa
02-21-2016, 21:21
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و اقول لك أن الموضوع الدي قدمته ليس بالسهل لكي نجيب عليه، و لكن نصيحة مني لك هي أن تقوم بالعمل على التعلم من خلال المنتدى و أيضا قم بجمع المال

chouaib112
03-04-2016, 17:15
السوال مش واضح انتا تقصد ايه بالظبط عموماً الفكرة العامة للمنتدى إنك بتشارك وبتتفاعل في المنتدي عن طريق الردود او عمل مواضيع جديدة طبعا سواء الردود او الموضوعات كلها متعلقة بالفوركس وغير منسوخة عن كل مشارك بتاخد 10 سنت وبتجمع حاجة اسمها البونص يعني لو عملت10مشاركات بيبقى البونص بتاعك 1 دولار تقريباً وبعد كدة البونص بتاعك بيتحول لحسابك في انستا فوركس اللي المفروض أنك عامل ليك فيها حساب ورابطه بحسابك في المنتدي وبالفلوس ديه هتاجر والربح اللي هتحققه هو بس اللي ممكن تسحبه وربنا يكرمك ويوفقك ان شاء الله

aboubakr el ayach
03-04-2016, 17:51
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب في الحقيقة الربح من الفوركس ليس بالامر السهل ولذا فان اردت ان تربح المال من الفوركس فيجب عليك ان تكون صورة عامة وصحيحة وواقعية عن هذا السوق تحياتي وتقبل مروري

nawfalmotya
03-04-2016, 19:20
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
عليك القيام بكتابة ردود و مقالات في المنتدى لبدا الاستتمار في الفو ركس
تقبل مروري و بالتفيق للجميع ان شاء الله

abdo1993
03-04-2016, 19:23
اخى الكريم يرجى العلم ان كل رد تكتبه هنا تاخذ عليه 10 سنت
ويتم تجميع المال ويتم تحويله تلقائيا لحسابك فى انستا
لتداول به وتربح منه
شكرا

newlookmostafa
03-10-2016, 15:17
السلام عليكم ورحمة الله
اذهب للقسم التعليمى به العجيد من المواد المفيدة التى تساعد على الربح
تقبل مروورروى
تحياااااتى

salimkala
03-12-2016, 20:15

بالتوفيق

karinho1991
03-16-2016, 20:06

midoezzat000
03-16-2016, 20:10
اخي الكريم عليك بالدخول الي القسم التعليمي
وتاخذ وقتك في التعلم اولا ثم البدء بحساب
ديمو وتجرب المؤشرات وتختار استراتجيه
تناسب حسابك وطبعك في التداول وقم
بالتدرب عليها جيدا حتي تتقنها وابدا بالتداول
وبالتوفيق

abderrahmenanis
03-21-2016, 23:09
تحياتي لكم
مشكور اخي الغالي على سؤالك . اخي بصراحة ان سؤالك يعني هو كيف اعمل على الفوركس , انصحك بمتابعة حلقات تعليمية لتعلم الفوركس
بالتوفيق لاخواني جميعاً
تقبل مروري

ahmed arrar
03-21-2016, 23:09
السلام عليكم
أشكرك اخي العزيز على سؤالك .. اخي يمكنك ربح المال يجب عليك ان تتدرب على المتاجرة وتودع في المنصه نقود وتتاجر ..
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وكل اعضاء المنتدى الكرام

neversi3
03-23-2016, 11:31
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Taibi Abdelkader
03-23-2016, 11:47
بسم الله الرحمن الرحيم

aymen abdellaoui
03-23-2016, 12:26
اليوم نتطرف الى موضوع شيق وهام جدا

---------- Post added at 10:03 AM ---------- Previous post was at 10:02 AM ----------

ومن يهتم بة سيغير من حياتة ولكن مفيش

---------- Post added at 10:04 AM ---------- Previous post was at 10:03 AM ----------

حاجة بتيجى بالساهل بس اهم حاجة يكون

---------- Post added at 10:05 AM ---------- Previous post was at 10:04 AM ----------

فية نية جادة وصادقة للعمل وان شاء الله

---------- Post added at 10:06 AM ---------- Previous post was at 10:05 AM ----------

هنعرف دلوقتى مع بعض طريقة الربح من

---------- Post added at 10:07 AM ---------- Previous post was at 10:06 AM ----------

الفوركس مع شركة instaforex التى

---------- Post added at 10:08 AM ---------- Previous post was at 10:07 AM ----------

ساهمت وغيرت عالم الفوركس لانها وفرت

---------- Post added at 10:09 AM ---------- Previous post was at 10:08 AM ----------

مميزات كثيرة جدا لكل من يبحث عن فرصة

---------- Post added at 10:10 AM ---------- Previous post was at 10:09 AM ----------

جادة للربح من الانترنت بخلاف شركات

---------- Post added at 10:11 AM ---------- Previous post was at 10:10 AM ----------

الفوركس الاخرى التى يتطلب العمل معها ان تدفع اموال من جيبك الشخصى

---------- Post added at 10:12 AM ---------- Previous post was at 10:11 AM ----------

امامك يوم كامل لقراءة وفهم هذا الموضوع

---------- Post added at 10:13 AM ---------- Previous post was at 10:12 AM ----------

كامل ،، قلنا الموضوع مش سهل بس ارباحة

---------- Post added at 10:14 AM ---------- Previous post was at 10:13 AM ----------

كبيرة جدا جدا جدا جدا عندك استعداد

---------- Post added at 10:15 AM ---------- Previous post was at 10:14 AM ----------

تتعلم كمل قراءة الموضوع مش عندك

---------- Post added at 10:16 AM ---------- Previous post was at 10:15 AM ----------

استعداد تتعب وتفتكر الموضوع صعب احسنك متتعبش نفسك من البداية.

---------- Post added at 10:18 AM ---------- Previous post was at 10:16 AM ----------

ياجدعاااااااااااااااان تعليم الفوركس سهل

---------- Post added at 10:20 AM ---------- Previous post was at 10:18 AM ----------

ولا انا احسن منكم .. كلنا عندنا عقول

---------- Post added at 10:22 AM ---------- Previous post was at 10:20 AM ----------

متعلم فقط يكفيك انك تحاول تفهم وتجرب

---------- Post added at 10:23 AM ---------- Previous post was at 10:22 AM ----------

وتفشل وتجرب وتفشل زى ما حصل معايا فى

---------- Post added at 10:25 AM ---------- Previous post was at 10:23 AM ----------

.البداية ، قوم هتلك كباية شاى عشان انت

---------- Post added at 10:26 AM ---------- Previous post was at 10:25 AM ----------

هتطول معايا فى الموضوع دا شوية

ahmed070
03-23-2016, 12:27
يمكنك ان تربح الاموال من خلال العمل في الفوركس و لكن الامر ليس بتلك السهوله..انما يتطلب الامر الكثير من الجهد و التعلم و التطبيق علي حساب ديمو فتره كافيه حتي تتقن مهارات التداول

aymen abdellaoui
03-23-2016, 12:30
استنى بداية كدا .. فى موضوع قبل دا عايزك

---------- Post added at 10:30 AM ---------- Previous post was at 10:28 AM ----------

تقرائة الاول: اضغط هنا

ahmed070
03-23-2016, 12:33
يمكنك ان تربح الاموال من خلال العمل في الفوركس و لكن الامر ليس بتلك السهوله..انما يتطلب الامر الكثير من الجهد و التعلم و التطبيق علي حساب ديمو فتره كافيه حتي تتقن مهارات التداول

aymen abdellaoui
03-23-2016, 12:42
مبدائيا صلى على النبى بقلبك الطيب وسمى

---------- Post added at 10:39 AM ---------- Previous post was at 10:38 AM ----------

الله وانوى خير و تفضل بقراءة هذة

---------- Post added at 10:40 AM ---------- Previous post was at 10:39 AM ----------

السطورة مع التركيز الشديد وقراءة هذا

---------- Post added at 10:40 AM ---------- Previous post was at 10:40 AM ----------

الموضوع مرة واتنين حتى تسطيع استيعابة

---------- Post added at 10:41 AM ---------- Previous post was at 10:40 AM ----------

بسهولة ( ما هى تجارة العملات ) .

---------- Post added at 10:42 AM ---------- Previous post was at 10:41 AM ----------

بعد قرائتك للموضوع سالف الذكر اعتقد انك

latraaa
03-23-2016, 13:41
مشكور اخي الكريم على الموضوع و أقول لك أنه يمكنك أن تربح المال إنطلاقا من المنتدى، قم بتحصيل البوينص الدي سوف يحول إلى حسابك إن شاء الله في شركة إنيستا و من ثم قم بالتداول و مبروك عليك الأرباح إن كانت هناك أرباح

Baligh
03-23-2016, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
يمكنك ربح المال عن طريق بدء التداول بالفوركس
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام
تقبلوا مروري ♥

aymen abdellaoui
03-23-2016, 18:58
بعد قرائتك للموضوع سالف الذكر اعتقد انك

---------- Post added at 04:52 PM ---------- Previous post was at 04:51 PM ----------

عرفت كل شيئ نظرى عن الفوركس، سنعرف

---------- Post added at 04:53 PM ---------- Previous post was at 04:52 PM ----------

الان كيف نربح المال من الفوركس بدون ان نقوم بعملية ايداع من جيبنا

---------- Post added at 04:54 PM ---------- Previous post was at 04:53 PM ----------

الشخصى حيث توفر شركة تسمى instaforex نظام خاص يمكن

---------- Post added at 04:55 PM ---------- Previous post was at 04:54 PM ----------

من خلالة الحصول على اموال لا يمكن سحبها ولكن هذة الاموال يمكن

---------- Post added at 04:56 PM ---------- Previous post was at 04:55 PM ----------

التجارة من خلالة الحصول على اموال لا يمكن سحبها ولكن هذة الاموال يمكن المبلغ الذى ستحصل علية مقابل عمل 30 دقيقة يوميا او

---------- Post added at 04:57 PM ---------- Previous post was at 04:56 PM ----------

حسب ما تريد من عمل يوميا حيث تسطيع الحصول على مبلغ يصل ل

---------- Post added at 04:58 PM ---------- Previous post was at 04:57 PM ----------

100$ شهريا تسطيع المتاجرة بة وتحقيق

aminmatter

بالتوفيق

aymen abdellaoui
ارباح تصل ل 100% واكثر حسب ارباحك

harimeche
03-23-2016, 19:02
النسبة لجمع البونص فتربح من خلال مشاركاتك هنـــا في المنتدى

اما الربح من التداول فيلزمك تحليل وإدارة مالية وإن شاء الله

تبدأ تربح لكن يجب التحليل والإدارة المالية يج ان تتعلمهم

مع التحية ...

aymen abdellaoui
03-23-2016, 19:38
ارباح تصل ل 100% واكثر حسب ارباحك

---------- Post added at 05:37 PM ---------- Previous post was at 05:35 PM ----------

التى استطعت تحقيقها من هذا المبلغ ويسمى

---------- Post added at 05:38 PM ---------- Previous post was at 05:37 PM ----------

ابوفؤاد
03-23-2016, 19:58
نعم من الممكن ان تربح ان اردت و التزمت بكل ما يعتمد على التدوال و شروطه و طرقه التى لابد ان تتعلم جيدا و تبحث عن كيف تاخذ الربح و ليس بعد الربح تسال عن طرق السحب هناك البنك الكترونى و هناك البنوك ببلدك

csebai12
03-23-2016, 19:59
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
في هذا المنتدى يمكنك الحصول على البونص الذي تتمكن به من التداول في سوق الفوركس و يه يم غالبا تداول العملات بين بعضها

Mohamed Mounir Mahmoud
03-23-2016, 20:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتــه اخى الكريــم....
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيــق...
جزاك الله كل خير و تقبل مروري :) :) :) :)

mhamadfor
03-23-2016, 21:09

Youssilo
03-23-2016, 21:21
اخي العزيز نعم انت سجلت بل الموقع لكن ماذا تقصد بربح المال اذا انت تقصد البونص فبامكانك المشاركت في البوستات و نيل 0.10 دولار على كل مشاركت لكن هنالك قوانين يرجى قراءتها

mhmd.hmdy
03-23-2016, 21:26
ربح المال من الفوركس بياتى من الدخول فى الوقت المناسب
ومعرفه الوقت المناسب للخروج ايضا بحيث تخرج من صفقتك باكبر قدر من الربح

aymen abdellaoui
03-23-2016, 22:03

---------- Post added at 08:00 PM ---------- Previous post was at 07:57 PM ----------

هذا المبلغ بونص او علاوة وكما قلنا ان هذة

---------- Post added at 08:01 PM ---------- Previous post was at 08:00 PM ----------

هذا المبلغ بونص او علاوة وكما قلنا ان هذة

---------- Post added at 08:03 PM ---------- Previous post was at 08:01 PM ----------

العلاوة غير قابلة للسحب ولكن ما هو قابل

yousse
03-23-2016, 22:04
في هدا ألمنتدا اعداه ألدين هم مسجلين فيه يسعدون ألدين يطرح أي سؤال حتى لو كان صعب يسعدونهو على الفهم لهدا أناً أهنئك لأنك في هدا المونتدى

aymen abdellaoui
03-23-2016, 22:07
للسحب ارباحك المحققة من هذا المبلغ ..

---------- Post added at 08:05 PM ---------- Previous post was at 08:04 PM ----------

للسحب ارباحك المحققة من هذا المبلغ ..

---------- Post added at 08:07 PM ---------- Previous post was at 08:05 PM ----------

سنعرف الان كيف سنحصل على هذا

midoforex00
03-23-2016, 22:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اولا اخي العزيز يجب عليك التعلم جيدا ثم تفتح حساب في انيستا فوركس لتحويل البونص الذي جمعته الي منصتك في انستا وابدا التداول بدون ايداع اي دولار في حسابك بالاستفاده بالبونص من المنتدي

aymen abdellaoui
03-23-2016, 22:12
مجانا دون دفع اى اموال من جيبك .

ali20
03-24-2016, 02:05
كل تاجرعشان يحقق رح يجب ان يتعلم الفورسك
التدال فى الفوركس يس امر سهل بل انه يكون فية تعليم عشان يكون فية ربح والمال لس من السهل الربح وايضا من السهل الخسارة

asmaa mahmod
03-24-2016, 04:15
الربح من الفوركس امر سهل تحقيقه لكن بعد تعلم فن التداول وكيفيه التداول بشكل صحيح فلا تتعحل فى دخول السوق وتعحل بالتعلم اولا

zakaraya22
03-24-2016, 04:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وبعد الصلاة والسلام على اشرف المرسلين..اخي لم افهم قصدك بسؤالك هذا هل تقصد عن طريقة الربح من منتدى فوركس العرب او تقصد
الربح من الفوركس واذا كنت تقصد الربح من المنتدى فعليك اولا بربط حسابك في انستا بالمنتدى ثم بعدها قم بكتابة الردود او المواضيع وستكبسب 0.10 دولار عن كل رد

abdo mk
03-24-2016, 05:10

Mohamed Ahmed Metawea
03-24-2016, 08:10
الله ينور عليك وياريت توضح اكتر وتمدنا بمعلومات مفيده اخري ولو ممكن شرح الفروق بين الحساب الاسلامي و العادي
وكيفيه سحب الاموال من المنتدي
جزالك الله خيرا
وشكرا

الاصيل
03-24-2016, 08:33
يمكنك ربح المال بشراء سلعه بسعر معين وبيعها باعلى من هذا السعر
والفرق هو الربح لك
هذا هو الفوركس باختصار شديد
فكبف تشترى و كيف تبيع وكيف تختار السلعه او العملة التى تشتريها هذا هو تعلم الفوركس
تمنياتى بالتوفيق

ahmed abdelatif
03-24-2016, 08:34
السلام عليك اخى ورحمات الله عليك وبركاته عليك اخى بالتدترب ع حساب تجريبيى اولا وهو متوفر ف الشركه الواسطه حتى تستطيع ربح المال من خلال التدوال ف البورسص
تقبل مروري أسهل طريقة لربح المال على الفركس هو التدريب
اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجا

aymen abdellaoui
03-24-2016, 12:13
مجانا دون دفع اى اموال من جيبك .

---------- Post added at 10:02 AM ---------- Previous post was at 09:59 AM ----------

ياجدعاااااااااااااااان تعليم الفوركس سهل جدا بس محتاج

---------- Post added at 10:04 AM ---------- Previous post was at 10:02 AM ----------

( وقت، انتو مش احسن منى ولا انا

---------- Post added at 10:04 AM ---------- Previous post was at 10:04 AM ----------

( احسن منكم .. كلنا عندنا عقول

---------- Post added at 10:05 AM ---------- Previous post was at 10:04 AM ----------

والموضوع مش محتاج شخص متعلم

---------- Post added at 10:06 AM ---------- Previous post was at 10:05 AM ----------

ولا مش متعلم فقط يكفيك انك تحاول

---------- Post added at 10:07 AM ---------- Previous post was at 10:06 AM ----------

تفهم وتجرب وتفشل وتجرب وتفشل

---------- Post added at 10:08 AM ---------- Previous post was at 10:07 AM ----------

زى ما حصل معايا فى البداية ، قوم

---------- Post added at 10:08 AM ---------- Previous post was at 10:08 AM ----------

هتلك كباية شاى عشان انت هتطول

---------- Post added at 10:09 AM ---------- Previous post was at 10:08 AM ----------

معايا فى الموضوع دا شوية ).

---------- Post added at 10:11 AM ---------- Previous post was at 10:09 AM ----------

بعد قرائتك للموضوع سالف الذكر اعتقد

---------- Post added at 10:12 AM ---------- Previous post was at 10:11 AM ----------

انك عرفت كل شيئ نظرى عن الفوركس

---------- Post added at 10:13 AM ---------- Previous post was at 10:12 AM ----------

سنعرف الان كيف نربح المال من

ahmed humedat
03-24-2016, 13:02
بسم الله الرحمن الرحيم

The_Gahbaz
03-24-2016, 13:28
بالعمل

اي طريقه تكسب منها فلوس محتاج انك تشتغل
حتي الفوركس لو عايز تكسب في الفوركس يبقي لازم تشتغل علي نفسك وتعلمها
وتدربها علي السوق باستخدام الحسابات الديمو
بعد كده ابداء اشتغل في الفوركس وهتربح المال

aymen abdellaoui
03-24-2016, 14:26
الفوركس بدون ان نقوم بعملية ايداع من

---------- Post added at 12:22 PM ---------- Previous post was at 12:20 PM ----------

جيبنا الشخصى حيث توفر شركة

---------- Post added at 12:23 PM ---------- Previous post was at 12:22 PM ----------

تسمى instaforex نظام خاص يمكن

---------- Post added at 12:25 PM ---------- Previous post was at 12:23 PM ----------

من خلالة الحصول على اموال لا يمكن

---------- Post added at 12:26 PM ---------- Previous post was at 12:25 PM ----------

سحبها ولكن هذة الاموال يمكن التجارة

antr
03-24-2016, 14:28
ههههههههههههه دى مش سؤال على فكرة ده 100 سؤال لو عايز اجابة مختصرة ممكن اقلك اتعلم لو عايزه ايجابه طويلة حقلك اتعلم وجرب الاسترتجيات لمده 3 شهور مثلا قبل ما تخش على الحقيقى

123mourad123
03-24-2016, 15:33
لربها المال يجب أو لا أصبر و تعلم وفتح حساب الفوريكس وتعلم في حساب تجريبي و تشوف ستتراجياة تداول وتختار واحد منها يونسبك

hussain ali nasser
03-24-2016, 15:55
من خلال المشاركات في هذا المنتدى او الردود بشرط ان تكون مفيدة وغير مسروقة من احد ويجب ان لا يكون فيها اعلان لموقع معين او فيديو ولكل رد 10 سنت ولا يمكن سحبها ولكن يمكن التداول بها وسحب الارباح وهناك اعضاء حصلوا على بونص كبير جدا

doola2020
03-29-2016, 23:47

احمد عبد الباسط
05-22-2016, 14:40
بسم الله الرحمن الرحيم
يمكنك جمع البونص من الردود
وفتح حساب فى شركة انستا وربصة بالمنتدى
وسيتم تحويل البونص الى حسابك فى انستا اول كل شهر
يمكنك التداول بهذا البونص وتحقيق الارباح وسحبها بكل سهولة

dhmo
05-22-2016, 19:10

ولابد من وقت كتير للتدريب وبالطبع اخي انت واختيارك للوقت بيكون على حسب وقت تفرغك اهم حاجه تختار الوقت الي انت متأكد فيه انك هتكون مركز بالفعل مع المجال ده
وطبعا ده مش اي حد يعرفه الا الشخص نفسه

ahmadfool
05-22-2016, 19:11
هذا المنتدى او الردود بشرط ان تكون مفيدة وغير مسروقة من احد ويجب ان لا يكون فيها اعلان لموقع معين او فيديو ولكل رد 10 سنت ولا يمكن سحبها ولكن يمكن التداول بها وسحب الارباح وهناك اعضاء حصلوا على بونص كبير جدا

mohamed shaban
05-22-2016, 19:21
اصدقائى الاعزاء شكرا جزيلا لكم ربح المال لازمه خطوتين .. التعليم ثم الصبر .. ادخل على المنتدى التعليمي واتعلم الفوركس والميتاتريدر وكيفية فتح الصفقات .. وبعدين شوف استراتيجيات للتداول واختار واحده منهم تناسبك وجرب على الديمو لفتره كويسه لحد ما تتمكن منها .ما باعرف شو انت قصدك بهذا السؤال العام يعني طرق ربح المال كثيرة وجميعها صعبه وتحتاج للصبر
بالنسبة لهذا الموقع فيمكنك جمع البونص من خلال مشاركاتك في المواضيع الجديدة والردود وهذا يتحول الى حسابك في الفوكس يمكنك بعدها ان تنميه بخبرتك في تجارة الفوركس هذا ان كنت تعرف كيف تتاجر بالفوركس اما ان كنت لا تعرف شئ عن هذا الامر فامامك مشوار طويل للتتعلم ما هو الفوركس وبعدها يمكنك المتاجرة

بعد كده ان شاء الله ربنا يمع اطيب التمنيات

mido2224
05-22-2016, 19:33
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم
اولا وقبل كل شيء شكرا لك على كل ما تقدمه للمنتدى وللاعضاء بشكل رئيسي
موضوع قيم صراحه
أن كيفية ربح المال هناك عديد من الطرق أولها الفوركس وتجارة العملات العالمية و هذه أفضل تجارة عالمية متوفرة للجميع
واصل اخي الكريم ننتضر جديدك وفقك الله

latraaa
05-22-2016, 19:59
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و الت أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إنشاء الله، كام أتمنى أن نراك تحقق الثكير من النتائج القيمة إن شاء الله

ladharimohamed
05-22-2016, 21:48
بسم الله الرحمان الرحيم
سؤال بسيط و إجابة أبسط : بالعمل سواء كان في الفوركس أو غيره أخي
و تفبل مروري أخي الكريم

nassim126
05-24-2016, 03:20
السلام عليكم يمكنك اخي ربح المال عن طريق المتاجرة في الفركس او اسواق المال بصفة عامة لكن يجب ان تكتسب المعرفة والخبرة اولا اخي بالتوفيق للجميع

never
05-24-2016, 17:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

abdomj
05-24-2016, 18:54
لكى تربح المال اخى يوجد عدة طرق كثيرة جدا ولاكن ربح المال ليس سهلا يحتاج جهد وتفكير يمكن الربح من الفوركس او من مدونه وربطها بجوجل ادسنس او الربح من الفديوهات على اليوتيوبوهناك طرق كثيرة

mohammadd
06-18-2016, 01:08
يمكنك ربح المال من خلال الفوركس لكن الفوركس يحتاج الى راس مال فاذا كنت لا تمتلك راس مال تبتدا به فمنتدى فوركس العرب يوفر لك بونص تعمل فيه كراس مال لك لا يمكنك سحبه وتحصل على البونص من خلال الردود فكل رد يعطيك بونص قدره 10 سنت ولك كل التقدير وشكرا

nonam
06-19-2016, 15:21
السلام عليكم .... ربح المال من المهم ان يكون من خلال التحليل الفني ومن المهم ان يكون التعامل مع التحليل الاساسي وكمان التحليل الفني ومن المهم ان يكون التعامل مع الادوات اللي منها التحليل الاساسي
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

fugy18
06-19-2016, 15:35
أسهل طريقة لربح المال على الفركس كبداية عليك جمع بونص محترم من خلالا الردود
ثانيا عليك بالتدريبعلى حساب تجريبي لمدة معينة ثم حساب حقيقي ونهاية استمتع بالارباح