PDA

View Full Version : للخبراء ف الفوركس

ma7md ma7moud
05-09-2015, 12:09
ياريت لو فى حد فاهم ف الفوركس او خبرة ف التعامل فية
انو يفهمنى اززاى انى اتعامل مع الفوركس دا اززاى انا بعتبر مبتدى بردو
عن طريق الفوركس او رقمى دا 01223509881
وشكرا

big.pharaoh
05-11-2015, 21:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. يا استاذ محمد انت منزل موضوع بنفس المحتوى وانا سبق ورديت عليك ياريت لو تطلع على ردي وان شاء الله تستفيد

adnan1969
05-11-2015, 22:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي والله الشغله مو سريه حتى تنزل رقم مبايلك كلشي موجود ممكن تطلع عليه اذا كان في في القسم التعليمي او خارج المنتدى

elmassy anouar
05-11-2015, 22:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تعامل مع الفوركس عن طريق إضافة مواضيع جديدة وان شاء الله تستفيد وشكرا

طارق محمد احمد
05-11-2015, 22:15
عن طريق الفوركس واتمنى التوفيق للجميع دائما

فى هذا السوق الجميل والممتع والمربح

doga
05-11-2015, 23:32
كل ما في البلاد من أموال ليس إلا نتيجة الأعمال

لا تبع نقداً بدين

لَن تَنَالُواْ البِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ (قرآن كريم آل عمران 92)

ولا يعد ذو الغنى غنيا إن لم يكن في قومه مرضيا

doola2020
05-12-2015, 03:08
أخي انت مش محتاج تكتب رقم تليفونك لأنك ممكن تتعلم من المنتدي او من اي منتدي فوركس فهناك من يعمل سلسلة شرح للفوركس من البداية

ahme01
05-12-2015, 11:20
بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرا
نحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

ilyes chaieb
05-12-2015, 19:07
بالتواصل معنا بالمنتدى من خلال المواضيع يمكنك التعلم يعنى لا داعي للاتصالات خارج المنتدى كل شيئ يطرح هنا للعموم و مجانى بل تاخذ بونص على المشاركات ,,

مامون سباعنة
05-13-2015, 00:32
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على مرورك .... انصحك اخي العزيز باللجوء الى كتب تعليمية لتتعلم الفوركس
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي

spider01
05-13-2015, 00:35
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
انصحك اخي بالبحث عن كثب متخصصة بموضوع الفوركس و قرائتها فهي انفع لك او زيارة الاقسام الاخرى في المنتدى وسوف تجد هناك دروس قيمة يمكن ان تكون مفيدة لك

magic777
05-13-2015, 00:51
انصحك اخي بالبحث عن كثب متخصصة بموضوع الفوركس و قرائتها فهي انفع لك او زيارة الاقسام الاخرى في المنتدى وسوف تجد هناك دروس قيمة يمكن ان تكون مفيدة لك

بالفعل اخي التعلم من الكتب اخي افضل بكتير من اي وسيله تعلم اخرى لانها بتقدم ليه هنا المعلومات بطريقه منظمه وسهله ويقدر يتابعها انما الفيدوهات بتكون ملخصه اكتر
ولازم يكون معاه قاعده بيانات

ahme01
05-16-2015, 18:29
دمت متألق اخي العزيز.........
ومن تميز لأميز
تقبل أرق التحايا كرقتك
وأستمر وأنتَ مبدع دائماً..

ahmed02
05-18-2015, 12:49
طرح مكتمل بجميع جوانبه جعل اقلامنا
تقف عاجزة عن الاضافة
بارك الله فيك على هذا الموضوع المفيد والنافع
كل الشكر والتقدير

zee1996
05-18-2015, 13:10
اخي اذا اردت ان تتعلم الفوركس يجب عليك ان تتجه الى قسم تعليم الفوركس في منتدى فوركس مصر و ايضا ان تتجه الى دروس اليوتيوب و بالتوفيق لك و للجميع

ayoub321
05-20-2015, 08:12
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد
أنصحك بقسم التعليم والمنتديات التعليمية أخي كريم
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

mouse
05-20-2015, 08:25
يمكنك الاعتماد علي المنتدي والمشاركات الجدية لمجموعة من الخبراء في الفوركن الموجودة في المنتدي

---------- Post added at 07:23 AM ---------- Previous post was at 07:22 AM ----------

او فتح حساب تجريبي علي موقع الشركة والقيام بمجموعة من التداولات لاخذ خبرة عن عالم الفوركس

---------- Post added at 07:25 AM ---------- Previous post was at 07:23 AM ----------

كما ان عدد من الشركات تقدم كورسات تقدر تستفيد منها كما يمكنهم ارسال لك مجموعة من الدرس عبر بريدك الالكتروني

moh93
05-20-2015, 08:29
انت كدة عايز انك تتعلم الفوركس كل تاجر لسة جيد فى الفوركس بيكون عايز وقت كافى جدا فى الفوركس عشان يتعلم ليس الفورك صعب ولكن يجب انه يكون فية وقت كافى
انت سوف تتعلم من المنتدى وايضا التجار الاخرين

basim
05-20-2015, 08:50
شكرك اخي على هذه المساهمة اما بخصوص سؤالك عليك ببذل الجهد والوقت لتعلم الفوركس وفتح حساب تجريبي لفترة كافية
عموما مشاركة مقيدة نتنى عليك المزيد من المساهمات الفاعلة في هذا المنتدى الكريم
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاح

al-Mashhadani64
05-20-2015, 08:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخ الكريم الفوركس لايمكن تعلمه عن طريق الهاتف انما تتعلمه عن طريق الممارسه والتدريب وانصحك ادخل الى القسم التعليمي للمنتدى وتعلم من هنالك وشكرا

moh93
05-20-2015, 10:00
انت كدة عايز انك تتعلم الفوركس كل تاجر لسة جيد فى الفوركس بيكون عايز وقت كافى جدا فى الفوركس عشان يتعلم ليس الفورك صعب ولكن يج
اكدي تعليم الفورسك بكون عايز احترف وخبة فى المستقبل

waelmma
05-20-2015, 11:01
:)):o:o اخى الكريم بدل ماتعرض حسابك للاخطار
وتعرض نفسك للوقوع ضحية نصابين نصيحتى ان تدخل فوركس كوبى احسن

noor eldyen
05-20-2015, 12:26
تحيـاتي الحـارة

magic777
05-20-2015, 16:36
انت كدة عايز انك تتعلم الفوركس كل تاجر لسة جيد فى الفوركس بيكون عايز وقت كافى جدا فى الفوركس عشان يتعلم ليس الفورك صعب ولكن يج

اكيد طبعا اخي مش ممكن حد هنا ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

ali.22595
05-29-2015, 04:51
اخى الفاضل انتا لو دخلت فى القسم التعليمى هنا فى المنتدى هتلاقى كل الى محتاجة وانصحك اقرء كتب الفوركس
وشوف فيديوهات هتفيدك كتير حتى من خلال ردودك فى المنتدى بتتعلم من اراء الاخرين

محمود مرعى
05-29-2015, 05:24
وشكرا

يا اخى محمد انا هقولك على حاجة ان شاء الله تقدر انك تستفاد منها وهى انك ممكن تتعلم كل حاجة عن الفوركس
لو دخلت عندنا على القسم التعليمى وتبدا كده احدة واحدة وربنا يكرمك ويوفقك يارب

aseer
05-29-2015, 13:19
اكيد اخى الفاضل على المستثمر ان يفعل ذلك واضف ايضا ضرورة اعتماد المستثمر
على نفسه فى التعلم وتطبيق ذلك العلم كى يستطيع ان يتخذ القرار الصحيح اثناء المتاجرة

Kiing
06-01-2015, 14:00
ممكن متلا انه انت مش محتاج تكتب رقم تليفونك تم منه متلا لأنك ممكن تتعلم من المنتدي او من اي منتدي فوركس فهناك من يعمل سلسلة شرح اي انه ممكن متلا للفوركس من البداية وشكرا

Roshdy
06-01-2015, 15:30
مرحباً بك اخى ابتدى بالقراءة ومشاهدة الفيديوهات بالنسبة للقراءة عند كتاب جون ميرفى لتحليل الاسواق الماليه
وكتاب خرائئط الشموع اليابانية ومشاهدة الفيديوهات واللجوء الى القسمالتعليمى واثناء ذلك كله التطبيق على الحساب التجريبى

محمود مرعى
06-01-2015, 16:28
وشكرا

يا اخى محمد كل اللى عليك اللى انت تعمله انك تدخل فعلا عندنا على القسم التعليمى وانت فعلا هتعرف كل حاجة
عن الفركس وربنا يكرمك ويوفقك يارب وتحقق كل الربح اللى انت عايزه واتعلمه على مهلك ولا تتعجل

sougharbi
06-01-2015, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تعامل مع الفوركس عن طريق إضافة مواضيع جديدة وان شاء الله تستفيد وشكرا

chirikhan
06-04-2015, 19:12
ارى ان الفوركس من حيث الدروس موجود بقوة في المنتدى وفي النت ككل ولا نقص في المصادر
انما فقط المطلوب هو اجتهاد المتاجر للبحث والتعلم والتطبيق العملي لكل تلك الامور في التجريبي

abdougagi
06-06-2015, 14:32
بما انك مبتدئ أنصحك بمشاهدة دروس اساسيات الفوركس سواء في الانترنت او في يوتيوب
و ستجد الكثير و الكثير من الدروس ثم عليك بفتح حساب تجريبي و التعرف على منصة التداول
اتمنى لك ارباحا سعيدة

soad labib sadek
06-06-2015, 15:01
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل و لكن في رايي ان تعلم الفوركس يتطلب اكثر من كلام بالتلفون فهو يحتاج الي تعلم و مثابرة و وقت و جهد و تدريب لذا اوصيك بالقسم التعليمي اذا احببت التعلم باذن الله و اذا اخترت تعلم الفوركس

بالتوفيق

mechanical
06-15-2015, 20:42
السلام عليكم ... انت ممكن تكتب اللي انت عايزو ع المنتدي والناس ان شاء الله من الممك ان تتعامل معاك في الرد علي الاسئلة
بالتوفيق ان شاء الله

mohamed hd
06-16-2015, 00:16
تحيـاتي الحـارة................

forexaly5
06-16-2015, 00:18
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز أنا لسيت خبير و لا أفهم جيدا في الفوركس ولاكن أحقق أرباح من خلال العمل الجاد و الشاق لا أعتمد على أي حد بل أتعلم من خلال طرق تعلم الخبراء كن كذلك و لاتعتمع على جني أرباح على حد

ibrahim forex
06-16-2015, 02:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. يا استاذ محمد انت منزل موضوع بنفس المحتوى وانا سبق ورديت عليك ياريت لو تطلع على ردي وان شاء الله تستفيد

mohamed hd
06-16-2015, 14:53
عن طريق الفوركس واتمنى التوفيق للجميع دائما.............

محمد السيد
06-16-2015, 15:22
للعلم الرد ما بيكونش عن طريق التليفون سارفق مع ردي هذا رابط يمكنك ان تحمل منه
كتاب بسيط جدا وسهل الفهم أعتقد انه من الممكن ان يفيدك جدا في هذه المرحلة ،، مع التوفيق
http://www.filesin.com/4F28D356593/download.html

magic777
06-16-2015, 22:36
عن طريق الفوركس واتمنى التوفيق للجميع دائما.............

بالفعل اخي بس هو مش محتاج لا كليات ولا حاجه لانه اساسا علم بيعتمد على الخبره في المكسب وكل المعلومات المتاحه دي لمجرد بس
انها تدي الاساسيات الي تساعد في تكوين خبره

atmoul
06-16-2015, 22:55
لا تنتضر من الأخرين أن يشرحوا لك الفوركس حاول أن تتعلم بنفسك ما سيشرحه لك الأخرين ستتعلمه أنت بنفسك أخي وإذا وجهت أي صعوبة في أي شيء دع تساؤلك في المنتدى وسوف يجيبك الأعضاء

hhpr1212
06-16-2015, 23:10
يا استاذ محمد انت منزل موضوع بنفس المحتوى وانا سبق ورديت
عليك ياريت لو تطلع على ردي وان شاء الله تستفيد

ahmedibrahim258259
06-20-2015, 23:49
بسم الله الرحمن الرحيم انت لو كلفت نفسك ودخلت على المواضيع المختلفة هتلاقي حاجات كتير هاتعلم منها يعني ايه الفوركس وكمان نزل الحساب التجريبي لانه هايعلمك حاجات كتير
تقبل مروري

smsm155
06-21-2015, 00:44
الموضوع مش سري ولا مستحيل اخي حتي تتخذ هذا الاجراء
كل ما عليك ه الدخول الي قسم المبتدئين ف المنتدي
سوف تجد مقالات مفيدة كثيرا تتحدث عن طرق العمل من الالف الي الياء ف مجال الفوركس
لاكن تحتاج الي صبر عالي

magic777
06-21-2015, 02:21
الموضوع مش سري ولا مستحيل اخي حتي تتخذ هذا الاجراء
كل ما عليك ه الدخول الي قسم المبتدئين ف المنتدي
سوف تجد مقالات مفيدة كثيرا تتحدث عن طرق العمل من الالف الي الياء ف مجال الفوركس
لاكن تحتاج الي صبر عالي

اهم حاجه للمبتدأ هنا انه يحاول يتعلم كتير على قد ما يقدر وده هيساعده طبعا على تكوين خبره جيده له هيحتاج ليها بعد كده كتير
ويعمل منها الارباح الخاصه به

0sama
06-21-2015, 16:43
يجب ان تتعامل مع الدروس التعليمية اولا علشان تقدر تفهم اللي هيشرحلك
و افضل الطرق للتعلم عن طريق الفيديو فحاول ان تعتمد علي نفسك

Kiing
06-26-2015, 03:46
ممكن متلا انه بالتواصل معنا بالمنتدى من خلال المواضيع تم منه متلا انه ممكن ان يمكنك التعلم يعنى لا داعي للاتصالات تم منه متلا انه مع خارج المنتدى كل شيئ يطرح متلا به

ASMAA TAHA
06-30-2015, 19:32
لا يمكنك ابدا الاعتماد على اى شخص اخر لمدك بمعلومات عن الفوركس
شبكة الانترنت مليئة بالمعلومات عن الفوركس ومليئة بالفيديوهات وايضا مليئة بالكتب المختلفة والمنتدى هنا ملئ بكل التفاصيل والمعلومات الخاصة بالفوركس

chirikhan
07-04-2015, 02:32
نصيحة يا اخي لا تثق في كل من يقول لك انه خبير في الفوركس فالكثير فعلا نصاب وكذاب
الافضل يا اخي انك تحاول تعتمد على نفسك في تسيير حسابك لانه الاكثر حرصا عليه

snnaky
08-02-2015, 00:10
ههههه تعصدق بالله انت راجل نكتة
يعنى داخل منتدى الفوركس ومسجل فية والمنتدى مليان معلومات تهد جبال ومليان فيديوهات وشروحات زى الرز وانت محتاج مدرس خصوصى يعلمك عشان انت كسلان تتعلم بنفسك وكمان يتصل بيك عشان يعلمك ويفهمك لا لا دة انت مشس نكتة دة انت حالة مستعصية تحتاج الى بتر

pepobm
08-02-2015, 01:03
اخى العضو الفاضل انا انصحك ان تتوجه الى القسم التعليمى او البحث فى اليوتيوب وستجد فيديوهات وكتب تعليمية مفيدة كتيره
التوفيق من عند الله

csebai11
08-02-2015, 01:31
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
اخي الغالي لتوفر على نفسك الوقت اود ان اقترح عليك تتبع دورات تعليمية في الفوركس لانه مجال واسع و المعارف فيه كثيرة و لا تكفي اسطر الموضوع لشرحه

Chima
08-20-2015, 06:33

auoubharrab2
08-20-2015, 07:44

فى هذا السوق الجميل والممتع والمربح..............

osama147
08-20-2015, 07:53
الــــــــسلام علـــــــيكم ورحمــــــــة اللــــــــه وبركــــــــــاته
اخي دائما اعتمد على نفسك حاول ان تتعلم حاول ان تقرأ اكتر حاول ان تكون انتا الذي تتداول على حسابك حاول ان تصبح محترف
لاتعتمد على غيرك فى التعلم فى اي شيئ وخاصة فى المتاجرة فى عالم الفوركس اخي تعلم كيف تأخد الارباح ليس فقط ان تأخذهاا
تقــــــبل مشــــــــاركتـــي وربــــــنا يرزق الجمـــــــــيع

andro2015
08-20-2015, 15:59
السلام عليكم اخى الكريم فى فيديوهات كتير جدا على اليوتيوب بتعلمك
الفوركس من البداية حتى الاحتراف انت ابحث وهتلاقى ان شاء الله بالتوفيق ياغالى

ynwa1892
08-20-2015, 17:49
السلام اخي الفوركس عالم صعب ومن زاد في تعقيده وصعوبته هو بني ادم حيث القليل فقط من يعطيك كيفية الربح منه
وفقك الله

azezu
08-20-2015, 17:50

ebramoh
08-20-2015, 18:17
السلام عليكم..
انصحك اخي العزيز باللجوء الى كتب تعليمية لتتعلم الفوركس..
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح..
تقبل مروري اخي..

dhmo
08-20-2015, 21:39
السلام عليكم..
تقبل مروري اخي..

والخبير هنا اخي بالفعل اخي العمل هنا بنظام وبالبعد عن موضوع المشاعر ده هو اول الطريق لتحقيق الربح في هذا المجال بالذات الي بحتاج متاجر منظم
وقائد لحسابه جيده وبطريقه منطمه

rimox
08-23-2015, 04:48
انت مش محتاج تكتب رقم تليفونك لأنك ممكن تتعلم من المنتدي او من اي منتدي فوركس

Chima
08-23-2015, 05:35
انصحك اخي بالبحث عن كثب متخصصة بموضوع الفوركس و قرائتها فهي انفع لك او زيارة الاقسام الاخرى في المنتدى وسوف تجد هناك دروس قيمة يمكن ان تكون مفيدة لك.

dhmo
08-23-2015, 16:53
انصحك اخي بالبحث عن كثب متخصصة بموضوع الفوركس و قرائتها فهي انفع لك او زيارة الاقسام الاخرى في المنتدى وسوف تجد هناك دروس قيمة يمكن ان تكون مفيدة لك.

لازم المتاجر يدور على وسائل التعلم ولان يجب على كل متاجر انه يعرف اهم المصطلحات الي فعلا هتساعده انه يواصل في المجال ده وطبعا ده بيكون محتاج وقت وجهد وتعلم علشان يقدر
المتاجر يستوعب ويحفظهم جيدا علشان يعمل

bidaaaaaaaaa
08-23-2015, 17:13
السىلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اشكر الجميع على هذا الاسئلة والاجابات لقد افادتنى
كثير جزاك الله كل خير وتقبل مرورى وبالتوفيق ان شاءا لله

ashraf mamdouh
08-24-2015, 17:03
اخى الكريم يجب عليك قراءة كتب الفوركس وتعلم اساسيات الفوركس ثم التوجهه الى قسم الفيديوهات فى المنتدى لكى تتعلم اكثر او التوجهه الى اليوتيوب وكتابه كلمة فوركس وعيش بقى مع الفيديوهات انا عن نفسى اتعلمت كده

sharshabil
09-01-2015, 01:11
ممكن ات تطلع على توقيقعي يااخي ستحدج سلسلة تغعليمية مجانية
و هناك الكتير في الانترنت صوت و صورة يغنيكط عن المعلم ,, تحياتي

ابرا.مح
09-01-2015, 21:31
تحياتي ايها الأعضاء بالمنتدى العامر..
تقبلوا مروري..

asxqwzdc2
09-02-2015, 17:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة والاحترام اخي العزيز على مرورك .. معنا بالمنتدى من خلال المواضيع فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرانحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة ـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه يمكنك التعلم يعنى لا داعي للاتصالات خارج المنتدى كل شيئ يطرح هنا للعموم و مجانى بل تاخذ بونص .. انصحك كتب تعليمية لتتعلم الفوركس

waleed shaaban
09-02-2015, 17:06
التعليم موجود بالمنتدى الا اذا كنت حد فاضى اونصاب ينصب عليك
لو ما عندكش استعداد تتعلم وتقراء وتتعب فبلاش من الشغلان دى
السلام عليكم

asxqwzdc2
09-02-2015, 17:08
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبابالمنتدى من خلال المواضيع فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرانحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة ـك مـني أجمـل التحـيات ودمـتيا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

عاشق الفوركس
09-11-2015, 00:58
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله انا انصحك ب التعلم من نفسك ولا تبحث عن احد يساعدك في هدا الصصد بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

نادر صباح الدين
09-11-2015, 01:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، صديقنا العزيز اقترح عليك زيارة الموقع التعليمي ومراجعة المنشورات الخاصة بعمليات التداول في الفوركس، في الحقيقة هناك صعوبة في أن تتعلم أبجديات الفوركس من خلال المشاركات في المنتدى، فأنت بحاجة لأن تقرأ بعض الكتب التي يوفرها الموقع، وتشاهد بعض أفرم الفيديو، كما أنك بحاجة لأن تطبق ما تتعلمه من خلال منصات التداول التجربية ففيها فائدة كبيرة يمكن الاستفادة منها.

samieh
10-21-2015, 16:17
الفوركس يا اخى تعليمه ليس بهذه السهولة عن كطريق الاتصال بك فى الهاتف او حتى وضع خبرة كل هذه السنوات فى موضوع او مشاركة
عندك المنتدى هنا ملىء بالفيديوهات التعليمية الجيدة اطلع عليها وحاول تستفيد منها اكبر قدر من المعلومات

aboubakr el ayach
10-21-2015, 16:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب بالنسبة لتعلم الفوركس فانا انصحك ان تقوم بتعلمه عن طريق اليوتيوب أو عن طريق القسم التعليمي الذي تجده في المنتدى ولهذا قم بزيارة الموقع وستستفيد كثيرا

med1985
10-24-2015, 23:36
اخي والله الشغله مو سريه حتى تنزل رقم مبايلك كلشي موجود ممكن تطلع عليه اذا كان في في القسم التعليمي او خارج المنتدى

عمار ملكاوي
10-24-2015, 23:42
اخي الكريم يمكنك الاستعانة بالقسم التعليمي في المنتدى للتعرف بكافة التفاصيل الازمة لبداية التداول
تقبلوا مروري

dhmo
10-25-2015, 00:04
اخي الكريم يمكنك الاستعانة بالقسم التعليمي في المنتدى للتعرف بكافة التفاصيل الازمة لبداية التداول
تقبلوا مروري

وفعلا هنا اهم حاجه هنا ان المتاجر يكون عارف بيعمل ايه وعارف ليه بيكسب وليه بيخسر ده الاساس الي هيكمل معاه انما لو بيكسب وبيخسر بالحظ
هنا طبعا هيكون عشوائي وبيضيع وقت

akram mohamed obaid
10-25-2015, 14:07
اخي الكريم حاول ان تستفاد من المواضيع التي تنشر في المنتدى ومتابعه الردود والاستنتاج منها والدخول الى المواقع التعليميه الموجوده في المنتدى يمكن ان تستفاد كثيرا بهذا الخصوص

doola2020
03-29-2016, 23:53
أخي انت مش محتاج تكتب رقم تليفونك لأنك ممكن تتعلم من المنتدي او من اي منتدي فوركس فهناك من يعمل سلسلة شرح للفوركس من البداية

ebn masr
04-09-2016, 14:00
الفوركس مجال كبير جدا اخى الكريم مش بشرح مرة ولا اتنين دة عايز وقت ومتابعة وتعليم انا خدت واقت كبير على مابال مافهمته وانت لازم تجتهد

samir011
04-09-2016, 14:03
السلام عليكم اخى الحبيب يوجد قسم تعليمى اذا كنت ترغب فى تعلم الفوركس اذهب أليه وستجد الكثير من الدروس والشروحات عليك بمتابعتها وان شاءالله بعد فترة سوف تتعلم

adelrawi011
04-09-2016, 14:11
أخي الكريم لافائدة من وضع رقم الهاتف أبحث في جوجل وسوف تجد الكثير من الموضيع بلا الاف المواضيع عن كل شيء من أكبر شيء الي اصغر شيء الفوركس وأنصحك ايضابتحميل الكتب وأخذ دورة الدكتور أسامة عادل فهي مفيدة جدا جدا وقد أصبحت متداول من خلال هذة الدورة
تحياتي

doaa sary
04-09-2016, 15:45
وتنزل رقم موبيلك لية والناس تكلمك كمان ع حسابها هههههه
وتشرحلك وتتعب قلبها هتستفاد اية منك
اسمع اخى الكريم
محدشهنا بيفد حد
انت لازم تبحث بنفسك وتتعلم
بالتوفيق

احمد عبد الباسط
04-11-2016, 05:17
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
شباب اللى عايز يتعلم كويس يحمل كتاب اسارا الفوركس للمبتدئين وكتاب جون ميرفى وهو هيفم كويس جدا ومش هيحتاج حد يشرحلة
بالتوفيق اخى الكريم

محمد مسعد
04-11-2016, 05:47
السلام عليكم ورحمة الله الله وبركاته
اريد ان اشكرك اخي الكريم عن هذا الموضوع الذي افادني
الذي ازاد من معلوماتي وننتظر المزيد من الموضوعات
والردود المفيدة

islam bahnsawi
04-11-2016, 10:18
نشكر كل من يساعد المتداولين المبتدئين بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول و جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة فى سوق التداول و الالمام بالمعرفة فى هذا السوق الملىء بالمخاطر و نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول

FOREX7
04-11-2016, 12:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

hossam123
04-11-2016, 13:47
كل تاجر لسة جيد فى الفوركس بيكون عايز وقت كافى جدا فى الفوركس عشان يتعلم ليس الفورك صعب ولكن يجب انه يكون فية وقت كافى
انت سوف تتعلم من المنتدى

samasimo
04-11-2016, 14:45
شكرا لك علي مشاركتك اخي الكريم
شكرا لك علي المعلومه القيمه ونتمني ان تفيدنا بمثل هذه المعلومات دائما وشكرا لك
ملوش لازمه رقمك ادخل علي الموقع التعليمي ف المنتدي وهتستفيد اكيد

aissaalg
05-27-2016, 19:19
الســـلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بــركـاته
صديقي العزيز أسئلة وجيهة أنــصـحــك بـــزيـارة القســم التعليمـي للمنتــدى للإجابة الواضحة و المزيد من المعلومات الهامة

latraaa
05-27-2016, 19:46
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك تحقق الثكير من الناتئج القيمة إن شاء الله

harimeche
05-27-2016, 23:35
الســـــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

لا يمكنك اخـــي ان تتعلم عن أكبر سوق في العالم من خلال الهاتف

فيلزمك دورات مكثفة وكتب وإن شاء الله تبقــــى تمام

مع التحية ..

ahmadfool
05-27-2016, 23:36
خي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و
أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك تحقق الثكير من الناتئج القيمة إن شاء الله

masr16
05-29-2016, 10:30

Om Rolla
05-29-2016, 11:23
ياأخي خذها نصيحة مني.. كلنا كنا مبتدئين في هذا العالم ولا نعرف أبسط شيء فيه لكن لابد من القراءة كثيرا عن هذا الموضوع ومن وجهة نظري أن مشاهدة الفيديوهات التي تشرح هذا الموضوع هي أفضل طريقة لفهمه فمع كثرة المشاهدة ستجد نفسك تدريجيا بدأت تفهمه.. والأهم أخي هو انك لا تتحطم من أول شيء ففي البداية ستواجه صعوبات لكن لابد من الاستمرار حتى تفهم هذا السوق وكذلك من المهم أن تطبق كل شيء تعلمته حتى تثبت المعلومات أكثر

bakup28
05-29-2016, 12:01
انت مش محتاج تكتب رقم تليفونك لأنك
ممكن تتعلم من المنتدي او من اي منتدي
فوركس فهناك من يعمل سلسلة شرح للفوركس من البداية

magid01
05-29-2016, 12:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته تعلم حاجة مهمة و بإذن الله راح تنجح في الفوركس الاوهي ادارة رأس المال بشكل صحيح من خلال تحليل السوق و وضع استرتجية لك و من ناحية الدخول في صفقة صغيرة وترك الطمع
ايضا لازم يكون معاك رأس مال قوي لا يقل عن 1000 دولا و بإذن الله راح تنجح تقبل مروري اخي

ali gamal ali
06-01-2016, 15:57
يبدو لي أنك جديد على عالم الفوركس ، لذلك أنصحك بالتريث كثيرا قبل البدأ في عملية التداول بفلوس حقيقية ، لأن هذا السوق يحتاج إلى تعلم وخبرة ، وإلا فالنتيجة خسارة رأس المال لا سمح الله ، وأنت طالب علم وتعرف جيدا أن طريق التعلم طويل ويحتاج إلى جهد وتعب ، لذلك أنصحك بأن تمضي فترة حول 6 أشهر أولا على حساب تجريبي (ديمو)

ahmedshrif1
06-01-2016, 16:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تعامل مع الفوركس عن طريق إضافة مواضيع جديدة وان شاء الله تستفيد
والله المستعان وربنا يكرم الجميع ان شاء ونحقق ربح كوويس مع بعض

tenon
06-01-2016, 19:06
يبدو لي أنك جديد على عالم الفوركس ، لذلك أنصحك بالتريث كثيرا قبل البدأ في عملية التداول بفلوس حقيقية ، لأن هذا السوق يحتاج إلى تعلم وخبرة ، وإلا فالنتيجة خسارة رأس المال لا سمح الله ، وأنت طالب علم وتعرف جيدا أن طريق التعلم طويل ويحتاج إلى جهد وتعب ، لذلك أنصحك بأن تمضي فترة حول 6 أشهر أولا على حساب تجريبي (ديمو)

هو صح بالفعل هنا اخي هو الصبر مطلب اساساي وطبعا احنا بنعمل في مجال عالمي بالطبع وبيحتاج وقت وجهد علشان نصل لما نريد فيه وطبعا محتاج هنا اننا نتعلم كويس ازاي نحقق ارباح علشا
نكون افضل في المستقبل وكده

raedreda
06-01-2016, 19:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

never
06-03-2016, 16:48
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

khaled20
06-03-2016, 18:26
اخي الكريم انت تقدر تتواصل معنا وتتعلم اكثر او تدخل في مواضيع المنتدي وتعرف المزيد
او ممكن تدخل علي الموقع التعليمي يوجد به كثير من الفيديوهات والكتب اكيد هتتعلم منها اخي
تحياتي لك

tenon
06-03-2016, 18:44
اخي الكريم انت تقدر تتواصل معنا وتتعلم اكثر او تدخل في مواضيع المنتدي وتعرف المزيد
او ممكن تدخل علي الموقع التعليمي يوجد به كثير من الفيديوهات والكتب اكيد هتتعلم منها اخي
تحياتي لك
ونكون بها خبره نعمل بها الاستراتيجيه الي هيا هنا بتكون مجموعه ادوات المتاجر هنا الي بيحددها لنفسه على حسب خبرته واختياراته وعلشان كده بتختلف هنا من
متاجر الى اخر لحد لما يصل لما يريد

never1
06-04-2016, 05:34
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

nonam
07-11-2016, 01:04
السلام عليكم ... انت من الممكن ان تتعلم من المنتدي التعليمي وكمان التعامل مع الادوات اللي في التداول وكمان التعامل مع المنتدي من المهم جدا ان يكون الادوات الفنية اللي من اهم الامور والادوات الجيدة
يالتوفيق ان شاء الله في التداول

Samirghatas
10-16-2016, 15:51
اخى الكريم مفيش حد هيعلمك الفوركس من خلال التليفون فى فيديوهات
على النت كتير بتشرح كل جوانب الفوركس شاهدها وسوف تتعلم ان شاء الله

abdolaissaoui
10-16-2016, 16:12
بسم الله الرحمن الرحيم نصيحتي لك يا اخي لا تنتضر من احد ان يعطيك شيء يجب ان تعتمد على نفسك يا اخي و حاول ان تتعلم و تتداول بشخصيتك

فوريكسي
10-16-2016, 16:46
اهلا بك اخي الكريم انت هنا في المنتدى امامك كم كبير من المقالات التي تسهل الولوج في الفوركس والتعامل معه وتبسيط طرق المتجرة شكرا لك على الموضوع اخي الكريم بالتوفيق لك ان شاء الله تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

hamedibrahim
10-16-2016, 16:49
اقول انت عايز ايه والكل هيسعدك
بس كده انت بتعرض نفسك لنصب احذف رقم تليفونك افضل
واسال والكل هيرد عليك وشكرا وتقبل مروري وتحيااتي للجميع
بتوفيق

mourada
10-16-2016, 19:32
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم انصحك بالذهاب الى القسم التعليمي هنا في المنتدى و تتعلم و ستجد فيه كل ما يتعلق بالفوركس ثم ابدا بالتجربةعلى الحساب التجريبي و ان شاء الله ستحترف

mhd99
10-16-2016, 19:35
انصحك لتعلم الفوركس ان تشاهد الفيديوهات في اليوتيوب التي تشرح هذا المجال للمبتدئين بالاضافة ايضا الى مشاهدة
دروس القسم التعليمي للمنتدى المتخصص بشرح الفوركس للاعضاء المبتدئين في هذا المجال

كامل
10-16-2016, 20:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اعتقد اخي العزيز انك تحتاج الى كثير من الجهد لتعلم الفوركس الى ان تصبح متخصصا في هذا المجال

michael1
10-16-2016, 21:02
السلامعليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
ان الفوركس عبار ة عن تجارة حرة يمكنك من خلاله ان تشترى او تبيع بعض السلع
او الازواج فى التداول

فوريكسي
10-16-2016, 21:11
اخي الكريم لا يمكن ان تجد احدا يعلمك بهذه الطريقة عن تجربة عليك ان تجتهد بنفسك وتبحث والمنتدى مليئ بالشروحات واليوتيوب كذلك شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

imaddine1986
10-16-2016, 21:22
اخي بامكانك التعلم لكن فقط يلزمك بعض التعب في البحث
رغم ان المواضيع والكورسات والفيديوهات التعليمية الخاصة بالفوركس
متوفرة في كل مكان

csebai12
10-16-2016, 21:33
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
اخي سيطول الحديث عن التعلم لكن الافضل ان تتابع دورات تعليمية بالفيديو و الكتب مع التطبيق على الخساب التجريبي و ستتعود عليه فعلا

foufi
10-16-2016, 22:08
بسم الله الرحمن الرحيم نصيحتي لك يا اخي لا تنتضر من احد ان يعطيك شيء يجب ان تعتمد على نفسك يا اخي و حاول ان تتعلم و تتداول بشخصيتك

youssefcb
10-16-2016, 22:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي انا عضو جديد واستفدت من خلال برنامجكم الرائع

antr
10-16-2016, 23:07
طب ما تتعلم من هنا اخى الكريم واى لزمة الهاتف من الممكن ان تكون تتعلم من خلال المنتدى هنا ومن خلال الرسايل لو عايز تستفسر عن حاجة معينه

ابوفؤاد
10-16-2016, 23:32
الامر ليس علىالنحو الذى تبتغيه و ان كان هاك م سيساعدك بالامر احد شخصين الاول مبتدا هذا افضل لانكم سوف تمكنا من العمل سويا على حل المشكلات التى تقابلكم بالعمل الثانى ه يدعى العلم و هذا بمال و لابد من التاكد منه

bakup28
10-16-2016, 23:57
انصحك اخي العزيز باللجوء الى كتب تعليمية لتتعلم الفوركس

saleh05
10-17-2016, 00:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

zizoo99
12-05-2016, 10:13
يا اخى عيب عليك كده الفوركس محتاج تعلم جاد عن طريق الكتب الالكترونيه او وسائط الفيديو و التى تتجاوز المليون فيديو عبر اليوتيوب بس اول مره اسمع عن التعليم عن طريق المكالمات حاجه عجيبة جدا

magic777
12-05-2016, 12:48
هو طريقه التعلم بتختلف من متاجر لاخر والافضل المتاجر يشوف نفسه بفهم اسرع بطريقه ايه ويمشي فيها سواء كتب او فيديوهات او دروس او
دورات المهم يكمل ويتعلم

hany_tamer
12-05-2016, 12:57
جزاك الله خيرا لانك استفسرت وارجو من احد ان يرد

في الموضوع وارجو ان يفيدنا احد عزيزي
وشكرا

ahmedahmed1
12-24-2016, 19:56
لدروس موجود بقوة في المنتدى وفي النت ككل ولا نقص في المصادر انما فقط المطلوب هو اجتهاد المتاجر للبحث والتعلم والتطبيق العملي عن طريق الحساب التجريبى او الديمو افضل شئ ليك فى هذة المرحلة

tamermosa
12-24-2016, 19:59
بالفعل اخى الافاضل انت مش محتاج تكتب رقم تليفونك علشان ده اصلا مخالف لقوانين المنتدى
و لو عايز تتعلم متستناش حد يرميلك معلومة ، انت لواحد نزل فيديوهات تعليمية و نزل كتب بتشرح التحليل الفني و اقرا و اتعلم

rahigrib
12-24-2016, 20:06
اخي الامر بسيط ويمكن ان تعرف كل شيئ لو اعطيت لنفسك فرصة للتعلم ولا تتسرع
فكل باوانه ولكل وقت وقته انت الان تعلم والباقي ياتي ان شاء الله

ahmed abdelmomen
12-24-2016, 20:07
اول حاجة تعملها انك تدخل على قسم المبتدئين والتداول في الفوركس بيعتمد على التوقع
في الاساس لحركة العملات لكن في المنتدى هنا انت مجرد بتاخد بونص عشان تتاجر بيه

محمد صلاح
12-24-2016, 20:25
اولا اهلا بك اخى العزيز بس انك تضع رقمك تليفونك ده مخالف للقوانين فى المنتدى وكمان لو انت عايز تتعلم الفوركس كويس اكيد اليوتيوب ملئ بالفدجيوهات

ibr08
12-24-2016, 20:38
سلام اخي الكريم تعلم الفوركس شئ ليس صعب ابدا ماعليك الي ان تتجه الي القسم التعليمي في هذا المنتدي
ففيه دروس سوف تفيدك ان شاء الله وعلي ان تتحل بصبر وتجتهد حتي تصبح خبير في هذا المجال
بكل سهول .........وبالتوفيق اخي

tazi larbi
12-24-2016, 21:00
السلام عليكم اخي الفوركس ل يمكننا تعلمه من مالمه او موضوع الفوركس لبد له من دورة او دورات تعليميه منظه لمعرفة كل شئ نعم كل شئ حتى تتمكن منفتح صفقات واغلاقها صح اتمنى لكم النجاح والله الموفق

fares2alex
12-24-2016, 23:35
في الواقع اخي الغالي عشان تفهم الفوركس صح عليك اولا ان تاخذ عنه نبذه قصيرة اولا ثم تبحث عن من يفهمك الفوركس

وذلك عن طريق البحث عن طريق جوجال وعن طريق اليوتيوب سوف تجد هناك الشرح الوافي ان شاء الله

بدر اشطيبي
12-25-2016, 01:01
يمكن وضع برنامج للتعلم يضم بعض الفيديوهات و المقالات و حتى
الكتب وهذا المجال النظري ثم الجانب التطبيقي بفتح حساب تجريبي

baha11
12-25-2016, 02:40
يمكن وضع برنامج للتعلم يضم بعض الفيديوهات و المقالات و حتى
الكتب وهذا المجال النظري ثم الجنب التطبيقي بفتح حساب تجريبي حينها تتعلم والله يوفقك اخي

محمدفؤاد
12-25-2016, 06:59
ممكن تتعلم من المنتدي او من اي منتدي فوركس فهناك من يعمل سلسلة شرح للفوركس من البداية انصحك
اخي العزيز باللجوء الى كتب تعليمية لتتعلم الفوركس

---------- Post added at 05:59 AM ---------- Previous post was at 01:36 AM ----------

من خلال المواضيع يمكنك التعلم يعنى لا داعي للاتصالات خارج المنتدى كل شيئ يطرح هنا للعموم
و مجانى بل تاخذ بونص على المشاركات وعليك بالفيديوهات تالتعليميه

waelmma
12-25-2016, 07:18
:)):(:o اخى الفاضل يجب ان تعتمد على نفسك شوية حتى تستوعب الفوركس جيدا نصيحة ادخل
على القسم التعليمى وهتجد كل الفيديوهات التى تساعدك واليك واحد منها عن الميتاتريدر
https://www.youtube.com/watch?v=qm0TwRSJFvI

mido elshabrawy
05-16-2017, 19:25
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي العزيز بدون اي ارقام تليفونات يمكنك الدخول الي القسم التعليمي بالمنتدي
و البحث عن المواضيع لتي تخص تعليم المبتدئيين كيفيه التداول
و تحاول ان تتعلم جيدا و تفتح حساب تجريبي للتدريب
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

zakariacr07
05-16-2017, 19:43
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الفاضل كل شيء موجود في القسم التعليمي للمنتدى و كذلك الفيديوهات على اليوتيوب

KARIM2017
05-16-2017, 20:12
تحيه طيبه وبعد
اخي الفاضل من الافضل ان تبحث عن الفيديوهات ع اليويوتب
يوجد الكثير منها واكثر مما تتوقع

M0hsenalawady
05-16-2017, 20:19
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخي الكريم انصحك بزيارة القسم التعليمي بالمنتدى ودراسة الفيديوهات جيدا وان تبدأ العمل على حساب الديمو اولا. تقبل مروري

moha-star
05-16-2017, 20:23
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

اخي الكريم الامر سهل جدا لن تحتاج فيه لهذا كله والحمد لله الاخوة الكرام يعملون كل جهدهم

للردود على الاخوة اللي محتاجين مساعدة فقط عليك بزيارة القسم التعليمي وستجد كل ما يتعلق

بالفوركس بالتوفيق

Mony Ezzat
05-21-2017, 23:37
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك اكيد في خبراء كتير هنا هيساعدوك وان شاء الله حضرتك تجد من يساعدك وكمان اليوتيوب به شرح كتير

سيد2017
05-23-2017, 06:41
يا اخى الفوركس عبارة عن بورصه عملات بمعنى انك تشترى عملة وتبيع العملة الاخرى مثل ما يحدث فى الصرافات ولكن يحدث هذا عن طريق الانترنت مما سهل عمليات التداول على ازواج العملات وانا انصحك اان تتعلم من القسم التعليمى فى المنتدى

mahmoud552
05-25-2017, 15:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى لا احد هيعلمك انت من يعلم نفسة فى الفوركس لا احد يعلم احد الكل بيجتهد
رمضان كريم على جميع اعضاء المنتدى
تقبلو مرورى

abutalia
05-25-2017, 15:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته محتاج يا اخي في البدايه تقرا كتب كثيره وتحليلات فنيه وتتابع مع الخبراء وقنوات الشرح والتعلم وتشتغل علي الحساب التجريبي لفتره ليست بالقصيره

mid0killer
05-25-2017, 15:23
اخي الفاضل محدش هيقولك اي حاجا صدقني انت اللى تقدر تسعي وراء اي هدف انت عاوزه مش الناس اللى هتقولك تعالا وانا اقولك الا لو واحد نصاب عاوز منك قرشين ان شاء الله تكون اتعلمت وقدرت تتداول بنفسك وبالتفويق للجميع

عبد الرحيم رافا
05-25-2017, 18:05
السلام عليكم و رحمة الله
اخي سبق و ان قمت بابداء راى ولكطن انا مستعد ان امد لك يد العون على الفيس بوك ان كنت ترغب ارسل لي طلب صداقة

Mahmoud.salman
05-25-2017, 23:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مرحبا اخي الحبيب شكرا علي هذا شاهد الفديوهات وطبق علي حساب تجريبي ثم حساب بونص وبالتوفيق للجميع انشاء الله

zouga91
05-25-2017, 23:17
بسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم شكرا لك على موضوعك لكن لم افهم جيدا ماذا تعنيه حبدا لو تتحدثون اللغة العربة الفصحة حتى نستطيع مساعدتكم

rayzigar
05-27-2017, 23:34
يعني يا اخي انت تريد مدير حسابات ففعلا ممكن تلاقي العديد من الخبراء الي يعملون كمديري حسابات ربما ليس بالبونص لا اعلم
انما ممكن تجرب الامر ولو انه لازمك تتاكد من جهة من مصداقية المدير ومن جهة اخرى من خبراته في المجال اي انه ناجح فعلا

abutalia
05-27-2017, 23:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لابد يا اخي المحترم ان تدرس كثيرا حتي تصبح متمكن ومحترف في اسلوق والله يوفقنا جميعا للعمل به ونصبح من الخبراء الاكفاء فيه ...........

Hamza El36
05-28-2017, 02:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أنصحك أخي الكريم بزيارة القسم التعليمي الموجود المنتدى ففيه تستطيع تعلم ما تريد...
أتمنى لي وللجميع التوفبق والنجاح والسداد بإذن الله.
وتقبل مروري.......
تحياتي.

waelmma
05-28-2017, 06:36
:o:yahoo::accute: اخى الفاضل بارك الله فيك وان كان من غير المستحب نشر
رقم تلفونك على العامة لكن من الافضل الدخول الى القسم التعليمى وهتجد كل اللى انت عايزه

amir anwar
06-01-2017, 14:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي انت ممكن تتعلم الفوركس من القسم التعليمي ليه تنزل رقم الهاتف الخاص بك ؟ هذا مخالف للقوانين احترم القوانين اخي ارجوك

mostafa ilsawi
06-01-2017, 14:33
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عليك ان تحرص علي تعلم ادوات التداول ثم تطبق ما تعلمته حتي تجيد التداول
تقبل تحياتي

tolin
06-01-2017, 15:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ........انت تدخل على القسم التعليمي بالمنتدى هتلاقي فيه فيديوهات كتير هتفيدك فى تعلم الفوركس

nore
06-01-2017, 15:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تسلم اخي الكريم الغالي لطرحك لموضوعك مش محتاج تكتب رقم تليفونك لأنك ممكن تتعلم من المنتدي واو الفيديوهات وتقبل مروري

ابو عبدالعزيز
06-01-2017, 15:50
تحية طيبة لجميع اعضاء المنتدى الرائع
اخي العزيز يجب عليك الاعتماد على نفسك و التعلم هو المفتاح الذي سوف يجعلك
تتمتع بمكاسبك ان شاء الله لاتعتمد على الاخرين فاذا اعتمدت على الاخرين فلا تتعلم من اخطائك

ahmedmahmoud2017
06-01-2017, 16:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يجب الوصول الى المنتدي التعليمي بالطبع تقبل تحياتي ومرورى اخي الكريم ومشاهدة فيديوها تشروحات اليوتيوب

سليم الحمادي
06-01-2017, 16:29
السلام عليكم
عليك يا اخي العزيز ان تتعلم من نفسك فاليوتيوب ملان بالعديد من الدورات المجانية التي قد تنفعك كثيرا في تعلم الفوركس
تقبل مروري

ahmedmahmoud2017
06-01-2017, 16:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة التعامل مع خبراء الفوركس موجود في كل مكان على السوشيال ميديا وهنا بالمنتدي بالطبع تقبل تحياتي

mohamedali19
06-01-2017, 16:43
والمفيدة في نفس الوقت اتمنة ان تتوفق
في اعمالك الطيبه والمفيده
وسلامي لك وللاخوة الكرام من العراق الى جميعالوطن العرب
اهلا اخــــي الكريم وتسلم

sinaa
06-01-2017, 17:16
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على مرورك .... انصحك اخي العزيز باللجوء الى كتب تعليمية لتتعلم الفوركس
تقبل مروري اخي

annas
06-01-2017, 18:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته رمضان كريم اخي بص هو انا
كذلك لسا بقول يا هادي في الفوركس بس بامكانك مشاهدة فيديوها على اليوتيوب او تحميل كتب اتمن لك التوفيق اخي الكريم

moneer
06-01-2017, 18:18
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم اتمني لك التوفيق ولكن سوف ادلك على فيديوهات انا تعلمت منها
وهي 5 محاضرات ليست طويلة اسمها اكاديمية S T O لتعلم الفوركس واذهب وسوف تصبح افضل المحترفين

capoeira
06-01-2017, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان التعامل مع الفوركس لا يحتاج كل هذا القلق ان العمل فيه
فقط يحتاج الى التعرف على بعض القواعد و الأسس و إتقانها من اجل النجاح فى تحقيق أرباح

nour3iny
06-02-2017, 02:23
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
عشان تقدر تتعامل مع الفوركس وتشتغل صح ابدء بالتعلم من خلال القسم التعليمى تقبل مرورى

bassoumy
06-09-2017, 23:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته حاول ان تجتهد في تعلم التحليلات الفنيه والتحليلات الاساسيه وان شاء اله تعالي تصير من الرابحين من ذا السوق والله الموفق لكل خير ...........

settouti
06-09-2017, 23:38
موضوع مكرر من طرف الكثيرين الا اني لم اجد التعليقات اللتي تقنع القراء
ارجو ان يكون تنويع في المواضيع و كذالك ان تكون تعليقات ايجابية لكي استفيد ان و امثالي من
المبتدئين في مجال التداول و الفوركس و السلام عليكم يا اخوتي الكرا

migoo
06-09-2017, 23:55
ياريت لو فى حد فاهم ف الفوركس

hamadasalama
06-10-2017, 00:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا يا اخي المحترم علي الموضوع الرائع عن التداول بسوق الفوركس وانصحك بان تجتهد وتقرا كتير وتذاكر فوركس لكي تصبح متداول ناجح

hussien_naguib
06-13-2017, 05:46
طبعا عزيزي انا لا اقول لك ماذا تفعل ولكن من المفترض ان تذهب به و تفعل ما قاله الله لك توكل على الله و تمثل احاديث الرسول عليه افضل الصلاه والسلام ان الطيران تغدو خماصا وتعود بطانا سيعتمد على الله و توكلت عليه حق توكله ولم تتوقع تلك ميت واكل معظم الكوس علي

Karim Atef
06-13-2017, 05:48
ابدأ بكورس جيد للفوركس من خبير فوركسي حتي تتعلم الاساسيات الصحيحه في الفوركس
مع التداول علي حساب تجريبي وتتعلم من اخطائك وصنع استراتيجيه خاصه بنفسك هكذا طريق النجاح

waelmma
06-13-2017, 08:37
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يفضل لك
الاعتماد على نفسك وهتجد فيديوهات كثيرة تتعلم منها على اليوتيوب

KARIM2017
06-13-2017, 13:20
تحيه طيبه وبعد
يوجد كثيرا من المنتديات التعليميه موجوده في الانترنت
ومن الممكن ان تبحث عنها وتبدا التعلم منها

fouadar
06-13-2017, 13:27
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
ادهب اخي الى القسم التعليمي في المنتدى وستجد كل شيء ترغب فيه
تقبل مروري جزاك الله خير

KARIM2017
06-13-2017, 13:53
تحيه طيبه وبعد
من الممكن ان تذهب الي القسم التعليمي
وتبدا التداول بعد ان تتعلم تحياتي لك

number1
06-13-2017, 14:15
اذا كنت مبتدئ اخي الكريم عليك انت تعلم كثيرا في سوق الفوركس و لا تدخلي اي اموال قبل التعلم ولا تكثر من السوق الا اذا تعلمت الكثير من الادوات التحليليه لمعرفه كيفيه سير حركه العملات و كيف تدخل الصفقات بنجاح

---------- Post added at 01:15 PM ---------- Previous post was at 12:55 PM ----------

لكي تبدا في سوق الفوركس عليك ان تتعلم على الحساب التجريبي لمده سته اشهر على الاقل في التعلم على الحساب التجريبي يجعلك في قوه وهو في نشاط مستمر و يجعلك عندك المعلمه المعرفه الكافيه للدخول في السوق الحقيقي و الصديق من خلال السوق الحقيقي تحقيق الكثير من الارباح باذن الله

KARIM2017
06-13-2017, 15:20
تحيه طيبه وبعد
تقبل مني التحيات والتقدير
علي مشاركتك الرائعه التي تفيدنا كثيرا ونتمني دائما مشاركات فعاله

forexman11
06-29-2017, 04:23
عليك ان تتعلم الكثير الجديده اولا لمده سته اشهر على الاقل وتشاهد الكثير من الفيديوهات التعليميه على اليوتيوب من خلال هذه الاشياء سوف تتعلم اشياء كثيره عن الفوركس

number1
06-29-2017, 07:11
نانسي شخص مبتدئ في الفوركس ان يذهب التعليم والدراسه فهناك الكثير من المنتديات وهناك المواقع التعليميه كثيرا كما يوجد في المنتدى القسم التعليمي الذي يمكنك ان تقرا وتتعلم من الكثير و هذا الشيء يجب عليك ان تتعلم اولا