PDA

View Full Version : حقائق هامة بشأن تداول الفوركس!

Pages : [1] 2

khaled elmasry
05-17-2015, 15:02
التحليل والنهج اللذين يتم استخدامهما في التداول لابد وأن يتسموا بالبساطة دائما. فأنا لا استخدم في التداول أي شيء آخر أكثر من الرسوم البيانية اليومية والأسبوعية، وليس مجموعة من المؤشرات والأنظمة المعقدة. فقط مجرد أساسيات الرياضيات والرسوم البيانية لحركة السعر هو كل ما احتاج إليه من أجل كسب المال في الأسواق كل يوم. وهدفي الأساسي هو تمكينكم من استخدام الاستراتيجيات البسيطة من أجل إحداث فرقا واضحا في مستقبل التداول الخاص بك. وأطلب منكم فتح أعينكم والنظر بشكل واقعي وجاد إلى ما يمكن للسوق أن يقدمه لكم من مكاسب وأرباح هائلة.
وإليكم شرح الموضوع علي الرابط التالي :
http://trading-secrets.guru/مقالات-فوركس-تداول-عملات/78-حقائق-هامة-بشأن-تداول-الفوركس

بودى21
05-18-2015, 15:47
عتقد ان هناك العديد من النماذج التى يمكن العمل عليها ولا يمكن الجزم بان هذا النموذج
هو الافضل على الاطلاق او ذلك هو الاسواء ولكن لكل متاجر طريقته فى المتاجرة

elmassy anouar
05-18-2015, 16:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال

samieh
05-19-2015, 01:58
السلام عليكم
يا اخى انت كل مواضيع الى روابط الى هذا الموقع
ونص الموضوع بيكون نسخة طبق الاصل ايضا من الموقع !!
ما هو الجديد يا سيدى فى مواضيعك ؟؟
وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها ؟؟
بصراحة لا تعليق !!!!

خيرالدين مهدي
05-19-2015, 14:22
التحليل والنهج اللذين يتم استخدامهما في التداول لابد وأن يتسموا بالبساطة دائما. فأنا لا استخدم في التداول أي شيء آخر أكثر من الرسوم البيانية اليومية والأسبوعية، وليس مجموعة من المؤشرات والأنظمة المعقدة. فقط مجرد أساسيات الرياضيات والرسوم البيانية لحركة السعر هو كل ما احتاج إليه من أجل كسب المال في الأسواق كل يوم. وهدفي الأساسي هو تمكينكم من استخدام الاستراتيجيات البسيطة من أجل إحداث فرقا واضحا في مستقبل التداول الخاص بك. وأطلب منكم فتح أعينكم والنظر بشكل واقعي وجاد إلى ما يمكن للسوق أن يقدمه لكم من مكاسب وأرباح هائلة.
http://trading-secrets.guru/مقالات-فوركس-تداول-عملات/78-حقائق-هامة-بشأن-تداول-الفوركس.................................... .................................................. .................................................. ..
.................................................. .................................................. .................................................. ..........................................
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................

REDA FOREX
05-20-2015, 13:28
السلام عليكم
وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها ؟؟
بصراحة لا تعليق !!!!

ilyes chaieb
05-22-2015, 07:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال

مفيش حاجة اسمها تحليل منطقي فيه تحليل فنى و تحليل اساسي ؛ يعنى ايه تحليل منطقي ؟؟ ارجوا عدم ابتكار مصطلحات من شأنها ان لا تنفع بنا ..تقبل تحياتى

sa sa
05-22-2015, 08:57
الســــــــلام عليــــكم ورحمــــه الله وبركـــــــــاته
شكرا اخي العزيز اللي تفهمهانك مش لازم تعقد الامور طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالها
كل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر يحقق الربح لذا لكل وجهه نظر تحترم

waelmma
05-22-2015, 09:33
:)):)):)) اخى الكريم اذا اسطعت ان تحدد اعلى سعر وصل له الشارت
وكذلك اذا عرفت اقل نقطة وصل اليها الشارت هتعرف متى تدخل فى الصفقة

sdk001
05-22-2015, 10:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
التحليل الفني هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال
و شكرا

حسنى صادق
05-22-2015, 11:20
اعتقد ان حقائق الفوركس باتت مفهومة للعديد نالمتدالين لابدج ن تلعم كيفية العلم على الاحتراف من اجل لافهم المناسب للعمل على تعميم التداول

aminalamor
05-22-2015, 13:02
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح وعلى هذه المعلومات المفيدة والقيمة والتي من خلاله ايتمكن المتداول من معرفة الحقائق الهامة عن التجارة في سوق الفوركس ومن ثم تكون لديه نظرة عما يفعل
بالتوفيق للجميع

aymen done
05-22-2015, 13:20
التجارة بالعملات مجرد قمار تعتمد على دراسسة مدققة
في نضري أنها تحتاج الى خبرة واسعة والإعتماد على الأخبار المثوقة
والإستعانة بمنصات التداول من أجل تحديد الدعائم والمقاومة

al-Mashhadani64
05-22-2015, 13:40
اخي الكريم كلامك صحيح فكثرة المؤشرات تعمل لديك تشويش كبير تجعل الشارت غير مفهوم وربما يؤدي بك الى خسارات كبيرا الافضل ان اعتمد على مؤشر واحد مع التحليلات الفنيه والكلاسيكيه ممكن الواحد يربح ويستفاد وتقبل مروري

fatehbtn
05-28-2015, 11:43
اخي العزيز..........
حقاً تستحق التقدير على هذا المجهود الرائع والكبير
موضوع جميل جـــــــــــداً استمتعت به
ننتظر منك المزيد من الابداع
اتمنى لك السعاده والتوفيق

popa2015
05-28-2015, 14:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

spider01
05-28-2015, 20:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي خالد الاستراتيجية التي دكرت جميلة و بسيطة للغاية و يستعملها كثير من الخبراء الدين يبحثون عن ارباح متوسطة باقل جهد ممكن لكنني انصحك و انت مبتدئ بعدم اعتمادها تعلم جيدا مبادئ التحليل بشقيه و استعمل مؤشر او مؤشرين مشهورين على الاقل

aimenbougha
05-28-2015, 21:06
نورت اخى الكريم المنتدى...
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى

مصراوى
05-28-2015, 21:10
اخى الفاضل اعتقد ان مجال الفوركس يحتاج الى الكثير من العمل والجدهد والتعلم وننتظر المزيد من المواضيع الجادة والهامة

a7med sniper
05-28-2015, 21:20
شكرا لعى الموضوع اخى الكريم الموضوع بيكون فى انك تتعامل مع تحيللي مناسب لك

وخصيتك يعنى امر هام ويكون فى نوعهع من الخبره والاثقه فى الاتعامل به فى السوق

FullyActive
05-28-2015, 21:22
بس الكلام دة غلط مش سليم ما يمفع تعتمد على الرسوم والنماذج فقط ويجب استخدام اكثر من مؤشر..
ولازم تتابع الاخبار عشان تعرف كل ما يدور من حولك

هاشم احمد
05-28-2015, 22:31
شكرا اخي الفاضل على موضوعك
اعتقد ان تقرير الارباح شى اساسى فى كل شركة ناجحة
للتاكد من مدقيتها فى العمل

MOHAMED forex00
05-30-2015, 12:20
السلام عليكم

---------- Post added 05-30-2015 at 09:20 AM ---------- Previous post was 05-29-2015 at 09:31 AM ----------

شكرا اخي العزيز اللي تفهمهانك مش لازم تعقد الامور طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالها
كل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر يحقق الربح

laymedia
05-31-2015, 03:29
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

moh93
05-31-2015, 04:02
يوجد اساس كثيرة جدا يجب ان كل شخص فى لفوركس يعرفها
كل تاجر يبج انه يعرف ا نه سوق افركس كش مناسب للك تاجر وايضا مش مناسب فى كل وقت ويجب انه نتتداول فى الصفقات السهل والافضل

aminooos
05-31-2015, 05:14
عتقد ان هناك العديد من النماذج التى يمكن العمل عليها ولا يمكن الجزم بان هذا النموذج
كل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر يحقق الربح لذا لكل وجهه نظر تحترم

Kiing
05-31-2015, 06:04
اعتقد ان هناك العديد من النماذج التى منه متلا انه يمكن العمل عليها ممكن انه متلا لا يمكن الجزم بان هذا النموذج منه مع الافضل على الاطلاق منه متلا انه مع ذلك هو الاسواء منه لكن التاجر

Wassa04
05-31-2015, 08:14
موضوع جمييل و رائع شكرا لك اخي
الكريم على هذا الجهود بالتوفيق لك تقبل مروري

hmadnah123
05-31-2015, 09:21

noor eldyen
05-31-2015, 09:27
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

atbill
05-31-2015, 11:18
السلام عليكم، التحليل الفني هو استراتيجية جيدة لتداول و المتاجرة و من الواضح
أنه الأفضل على الاطلاق لصمان ربح منتظم في كل صفقة جديدة و بالتوفيق للجميع.

احمد سعيد على
06-02-2015, 13:41
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

aimenbougha
06-02-2015, 13:52
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اي مجال يحتاج الخبرة والتعليم فيه بل الدخول فيه
انا الفوركس فهو اكثلا المجالات احتياجا للتعليم واكتساب الكثير--
مشكور علي الموضوع الممتاز اخي .............

chirikhan
06-04-2015, 14:35
انا فعلا يا اخي من الناس التي ترى ان في البساطة قوة كبيرة وممكن من خلال الامر البسيط نعمل عمايل
الواحد في الغالب لما يبدا العمل في الفوركس يلجا لاساليب معقدة وطرق صعبة ويترك البساطة امامه

waelmma
06-04-2015, 15:35
فعﻻ اخى الكريم ملما كان الشارت بسيط جدا كلما كان اكثر وضوحا واكثر
سهولة فى التحليل وربنا يرزقنا جميعا ان شاء الله والله الموفق

toujani95
06-04-2015, 15:39
بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور اخي الغالي العزيز الكريم على هذا الموضوع والشرح و انا انتظر منك مواضيع استفيد منها

Mona forex
06-04-2015, 16:12
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

العراقي
06-06-2015, 22:00
التجارة بالعملات مجرد قمار تعتمد على دراسسة مدققة
في نضري أنها تحتاج الى خبرة واسعة والإعتماد على الأخبار المثوقة
والإستعانة بمنصات التداول من أجل تحديد الدعائم والمقاومة

alaa ali
06-06-2015, 22:01
اهلا بكم
اهم حقيقة هى ان السبب الرئيسي لفشل صغار المتداولين يعود لفشلهم في التركز على إجراءات عملية التداول
بالتوفيق

ehabbob
06-06-2015, 22:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا اخى العضو على ما قدمته من معلومات عن التداول فى الفوركس تفيد بها اعضاء المنتدى الكرام
والله ولي التوفيق

zezo-89
06-07-2015, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
يوجد اسس كثيرة جدا يجب ان كل شخص فى لفوركس يعرفها
تمنياتي بالتوفيق للجميع

oguiba amine
06-07-2015, 00:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
ام الاستراتيجية و النهج هما شيئان خاصان بالمتداول لكل طريقته

ayoub321
06-07-2015, 01:26
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي الكريم على هذا الموضوع جيد والمفيد
شكراً لك على هذي المعلومات والحقائق المفيدة جداً أخي العزيز
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح إنشاء الله

MOHAMED in forex
06-07-2015, 05:40
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

MEDHAT MOUSTAFA
06-08-2015, 12:54
و شكرا

ahmedbourezg
06-08-2015, 13:02
و شكرا

موسى مرسى
06-08-2015, 13:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكر يا اخى العزيز على هذا الموضوع واستمر فى ذالك لتفيد الاخرين

ibrahim forex
06-09-2015, 03:32
اعتقد ان هناك العديد من النماذج التى يمكن العمل عليها ولا يمكن الجزم بان هذا النموذج

mechanical
06-13-2015, 16:17
السلام عليكم ... شكرا علي التوضيح انت ممكن تتعلم ازاي تقرا البيانات اللي موجودة في الشارت وكان التحليل من اهم الادوات االلي ممكن تتعلمها
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

raaslen316
06-13-2015, 16:24
السـلام عليــــكم ورحمــــه الله وبركـــــــــاته
شكرا اخي العزيز اللي تفهمهانك مش ل
ازم تعقد الامور طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر
انك تحقق الربح من خلالها
كل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره
واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر
يحقق الربح لذا لكل وجهه نظر تحترم

AH3
06-14-2015, 02:27
السلام عليكم والصلاه علي محمد النبي الخاتم عليه افضل الصلوات والسلام
لا شك ان التحليل الفني عصب التجارة ويقوق التحلي الاساسي عو عشب الشرط

gehad87
07-20-2015, 13:14
طيب ليه حضرتك مش تشرح الموضوع في نفس المكان افضل بدل الروابط الخارجية
نتمنى نشوف موضوعات منك في الممنتدى تاني
بالتوفيق في القادم ان شاء الله تعالى

tarik46
08-15-2015, 23:23
مشكوور على الحقائق المهمة عن الفوركس الذي كما ذكرت يعتمد على الكثير من المفاهيم المستخدمة
في الرياضايت و الفيزياء و الاحصاء و غيرها و خاصة المؤشرات التي تعطي دلالات مفيدة على اتجاه السوق
تحياتي

albersamir
08-15-2015, 23:24
24bfb24gh45e6cccceff3300oh22tf76fr74

ahdahmed
08-15-2015, 23:25
اخى الكريم اولا ارحب بكم وبكل الساده الاعضاء
موضوع شيق وجميل وشرح مبسط اتمنى ان يستفيد منه الجميع على السواء وننتظر كل جديد
مشكورا فعلا على تبادل الخبرات معنا ودمت سالما

نادر صباح الدين
08-15-2015, 23:33
مشكور صديقنا العزيز على هذه التوضيحات التي تبسط عمليات التداول، بالفعل يمكن للمتداولين أن يمارسوا عمليات التداول دون الدخول بمتاهات النماذج والمؤشرات والاستراتيجيات المختلفة، ويكفي أن يهتم المتداول في ثلاثة أمور أساسية هي أن تكون الصفقة بحجم صغير لا يجاوز 5 % من قيمة الرصيد المالي للحساب، وأن يكون اتجاه الصفقة متوافقا مع اتجاه المسار العام لحركة الأسعار، وأخيرا أن يحدد المتداول نهايات الصفقة على محملي الخسارة والربح في آن واحد.

fadiarab
08-15-2015, 23:42
يوجد اسس كثيرة جدا يجب ان كل شخص فى لفوركس يعرفها
اعتقد ان هناك العديد من النماذج التى يمكن العمل عليها ولا يمكن الجزم بان هذا النموذج
هو الافضل على الاطلاق او ذلك هو الاسواء
تمنياتي بالتوفيق

albersamir
08-15-2015, 23:44
24bfb24gh45e6cccceff3300oh22tf76fr74

sherif90
08-15-2015, 23:47
الشكر موصول لكل من يفكر فى مساعدة الاخرين فى سوق الفوركس
وهناك الكثير من الكتب المهمة التى تشتمل على العديد من اساسيات التداول
وهناك فيديوهات كثيرة منتشرة تحمل الكثير والكثير من الاستراتيجيات وتتعلم فيها كل شئ عن الفوركس

pepobm
08-16-2015, 00:34
اهلا بكم اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
شكرا اخى الكريم على موضوعك ولكن الاهم هو الربح فكل واحد بيحتار نوعية وطريقه التداول اللى شايفها فى وجه نظره انها الانسب له
التوفيق من عند الله

samieh
08-16-2015, 00:40
بس الكلام دة غلط مش سليم ما ينفعش تعتمد على الرسوم والنماذج فقط ويجب استخدام اكثر من مؤشر بالاضافة الى التحليل الفنى طبعا
ولازم تتابع الاخبار عشان تعرف كل ما يخص العملة من تغيرات

mohamed ghardallou
08-16-2015, 00:42
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه مشكور على هذا الموضوع بخصوص حقائق فريكسي

RomanyMoreed
08-18-2015, 22:17
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

اهم حاجة في التحليل انك تكون عامل استراتيجية كويسة وبيها هتقدر تنجح في التداول وطبعآ تحترم رأس المال الخاص بك

aboubakr el ayach
08-18-2015, 22:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته. طبعا أخي صدقت فعلا المسالة لا تحتاج إلى هذا التعقيد والتصعيب ولا هي ايضا تكون مفيدة إذا أهملنا التحليل المتوسط والعادي، فكن فقط متوسط التحليل وسترى النتائج المبهرة.

huhu1998full2
08-18-2015, 23:36
اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال

fadiarab
08-19-2015, 03:06
الكلام دة غلط مش سليم ما يمفع تعتمد على الرسوم والنماذج فقط ويجب استخدام اكثر من مؤشر..
التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال

huhu1998full2
08-19-2015, 03:40
اذا اسطعت ان تحدد اعلى سعر وصل له الشارت وكذلك اذا عرفت اقل نقطة وصل اليها الشارت هتعرف متى تدخل فى الصفقة

forex all arabes
09-18-2015, 23:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا وسهلا بالاخوة اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام وبعديوجد اساس كثيرة جدا يجب ان كل شخص فى لفوركس يعرفها
كل تاجر يبج انه يعرف ا نه سوق افركس كش مناسب للك تاجر وايضا مش مناسب فى كل وقت ويجب انه نتتداول فى الصفقات السهل شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق للجميع.

ynwa1892
09-18-2015, 23:39
السلام اخي انا اضن ان التحليل الكلاسيكي بغي مؤشرات اي برسم الترندات ورسم الدعوم والمقاومات هي احسن طريقة للربح
وفقك الله

kouka
09-25-2015, 19:33

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

dhmo
09-25-2015, 21:47
السلام اخي انا اضن ان التحليل الكلاسيكي بغي مؤشرات اي برسم الترندات ورسم الدعوم والمقاومات هي احسن طريقة للربح
وفقك الله

الافضل معرفه كل انواع التحليل وبالفعل المتاجر الشاطر هنا الي يقدر يكون ملم بكل طرق التداول والاستراتيجيات والتحاليل في الفوركس علشان يقدر يحقق منها ربح كبير
ويكون افضل في المستقبل

a l
09-25-2015, 21:48
السلام عليكـم
من اهم الحقائق فىالفوركس هى ان التحليل الفنى والتحليل الاساسى هما اهم ادوات سوق التداول بالفوركس والتى تحدد اتجاه السوق
بالتوفيق

doaa sary
09-27-2015, 03:44
انا مشوفتش اى حقاق
كلمتين ولينك
ياريت تكمل الموضوع عشان الكل يستفاد
وبالتوفيق ليك وللجمييع

nabilps5
09-27-2015, 03:44
بسم الله الرحمان الرحيم اما بعد : مرحبا اخوتي الكرام، بارك الله فيك موضوع جميل ومميز تقبل مروري

chomadara
10-20-2015, 15:12
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

seifhd
10-21-2015, 00:11
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

sharshabil
10-21-2015, 00:33
انا سمعت عن الموقع اللذي قمت باضفاته من قبل على كل البسالطة شي مهم لكن مع الخبرة ممكن حتى الادوات
البسيطة نكتشف اسرارها مع الوقت شكرا لك على الموضوع .

keroaym
10-21-2015, 00:34
موضوع جيد فى الفوركس ويجب ان نستفيد من كل المواضيع التى تطرح فى المنتدى وذلك لمن يريد التعلم ونشكرك على
هذا الموضوع ونطلب المزيد من المواضع المفيدة فى الفوركس

monira salah
10-21-2015, 00:34
انا من مؤيدين البساطه فى التحليل وفى المتاجرة علشان مببحبش الزحمه بتوه جواها الصراحة وبخصوص اللينك مش عارفه كان احسن لو كتبت المقال علشان كدا ممكن يكون اعلان للموقع دا وبالتوفيق ان شاء الله

zesrt
10-22-2015, 22:47
تنتظر حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا 10 نقاط أو 50 نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام استراتيجيتك

---------- Post added at 08:47 PM ---------- Previous post was at 08:45 PM ----------

الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيدبشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون الجدد أفضل . فينصح منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك

zerodox
10-22-2015, 22:48
كل تاجر يبج انه يعرف ا نه سوق افركس كش مناسب للك تاجر وايضا مش مناسب فى كل وقت ويجب انه نتتداول فى الصفقات السهل والافضل.

mida2014
10-23-2015, 15:50
ان تعلم الفوركس واساسيات التداول من الامور المهم التي وجب استخدامها وتطبيقها على الحساب التجريبي اولا ثم الحساب الحقيقي بهده الطريقة تسطيع النجاح

firas19
10-23-2015, 16:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
اشكرك اخي الكريم على كل هذا الشرح المفصل والمعلومات القيمة
شكرا جزيلا و بارك الله فيك
حظ سعيد للجميع
و السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

med1985
10-25-2015, 21:38

hamooo2006
10-25-2015, 21:40
ثلاثة طرق لزيادة ثقتك في نفسك أثناء التداول في سوق الفوركس :
يمكن القول أن التداول هو أحد أصعب الوظائف التي يمكن للشخص امتهانها، حيث يتطلب منك العمل
في بيئة مليئة بالتغيرات وعدم اليقين وهذا يعني ضرورة اعتماد المتداولين على الاحتمالات لتحقيق
أرباح والذي قد ينتج عنه نتائج غير متوقعة.
ونظًرا لطبيعة التداول وتأثيره على نفسية المتداول، فيجب على كل شخص أن يكون ذو شخصية...

dhmo
10-27-2015, 22:08

بالضبط هنا الام انه هيكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نريد

tareq sleem
10-29-2015, 09:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع*
الجيد والمفيد **وشكرا** الاخوة الاعضاء **والسلام عليكم ورحمة الله**

abdougagi33
10-30-2015, 17:42
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص حقائق الفوركس
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
الى فرصة اخرى ان شاء الله

akram mohamed obaid
10-30-2015, 22:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم الاداره الجيده لراس المال والتخطيط السليم والتعلم المستمر والمثابره والجهد والصبر هي اهم اسباب مقومات النجاح في تجاره الفوركس

sharshabil
10-30-2015, 23:54
لا اتفق عك ان كا ما نحتاجه هو أساسيات الرياضيات والرسوم البيانية لحركة السعر كما تفضلت
و قلت في الموضوع لان الاغهم هو متبعة كل ما يجري في السوق و الاخبار

Zezobebo3
02-01-2016, 03:46
السلام عليكم
ونص الموضوع بيكون نسخة طبق الاصل ايضا من الموقع
ما هو الجديد يا سيدى فى مواضيعك
وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها ارجو ان تتقبل كلامى

doaa sary
02-10-2016, 04:04
انا مشوفتش اى حقاق
كلمتين ولينك
ياريت تكمل الموضوع عشان الكل يستفاد
وبالتوفيق ليك وللجمييع

mourada
02-10-2016, 17:04
مشكور اخي الفاضل على طرحك لهذا الموضوع حول تداول الفوركس و احسن سوق في هذا العالم باسره هو سوق الفوركس و ننصح الجميع بالتعلم وثم دخوله

ibrahem91
02-10-2016, 17:22
تداول الفوركس فعلا مهم جدا لا مثل هذه الحقائق من الامور التي
يجب التعامل الجيد معها حتي تعرف كيف يمنك التعامل الصحيح مع السوق

latraaa
02-10-2016, 20:26
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله في المستقبل القريب إن شاء الله، مشكرو أخي الكريم وبالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

ملاك الروح
02-10-2016, 22:06
موضوع قيم اخي الكريم اشكرك جزيل الشكر على الموضوع القيم بانتضار المزيد
اتمنى لك دوام التقدم والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري وأحترامي ،،،

nuclear2010
02-11-2016, 00:24
السلام عليكم جميعا
تقبل مرورى

forez
02-17-2016, 17:31
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
يا غالي التحليل الفني هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال ........

ahmedmomenali
02-17-2016, 21:27
اعتقد اخي الكريم ان الطريقة اللي انت تقصدها هي التحليل الرقمي بدون استخدام
مؤشرات واشياء معقدة وده بيكون عبارة عن مجموعة من المعادلات فقط

talel babchia
02-17-2016, 22:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هناك العديد من النماذج التى يمكن العمل عليها ولا يمكن الجزم بان هذا النموذج
هو الافضل على الاطلاق او ذلك هو الاسواء ولكن لكل متاجر طريقته فى المتاجرة.................................. ........................................بالتو فيق للجميع

never100
02-18-2016, 22:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

latraaa
02-19-2016, 14:48
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و أتمنى ان نراك في المستقبل لاقريب تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج القيمة إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكريم

chouaib112
02-24-2016, 13:47
بس الكلام دة غلط مش سليم ما يمفع تعتمد على الرسوم والنماذج فقط ويجب استخدام اكثر من مؤشر..

never100
02-25-2016, 11:35
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never100
02-26-2016, 12:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

chouaib112
03-03-2016, 23:30
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح وعلى هذه المعلومات المفيدة والقيمة والتي من خلاله ايتمكن المتداول من معرفة الحقائق الهامة عن التجارة في سوق الفوركس ومن ثم تكون لديه نظرة عما يفعل
بالتوفيق للجميع

dhmo
03-04-2016, 13:40

هو ممكن تعتمد على ده وانت ممكن تعرف الاخبار الي انت عاوزها من اكتر من مصدر حاليا عادي وهنا فيه المفكره الاقتصاديه الي تعرف منها الاخبار ايضا عادي جدا اخي
بس اهم حاجه انك تعرف ازاي تتعامل مع الاخبار دي

mego997
03-04-2016, 21:22
شكرا لك اخي ولكن انا شخصيا لا احب مثل هذه المواضيع المقصوصه والمنسوخه والغير منسقه بصورهصحيحه
بالتوفيق لك

gamalcappy
03-04-2016, 21:36

algoddam
03-04-2016, 21:45
لقد شاهدت في احدى الفيديوهات من احد المتداولين المتمرسين انه قال كان لي صديد يستعمل استراتيجية واحدة وكان
كثير الربح فبمجرد ان اصبح يتعلم الاستراتيجيات حتى اصبح اكثره خسارة وكان السبب هو كثرة الاستراتيجيات علينا ان نلزم واحدة فقط

dhmo
03-05-2016, 15:52
لقد شاهدت في احدى الفيديوهات من احد المتداولين المتمرسين انه قال كان لي صديد يستعمل استراتيجية واحدة وكان
كثير الربح فبمجرد ان اصبح يتعلم الاستراتيجيات حتى اصبح اكثره خسارة وكان السبب هو كثرة الاستراتيجيات علينا ان نلزم واحدة فقط

هو مضبوط كده اخي هنا لازم المتاجر يجرب الاستراتيجيات بقوه علشان يقدر يتعلم منها ويفهم كويس وكده وده هيحتاج منه وقت وجهد ومتابعه كمان وده الي بيحصل دايما
عند تجربه اي استراتيجيه

egystar
03-05-2016, 17:11
اخى ان كنت تعتمد على استراتيجية مربحة دائما وتتسم بالبساطة كما ذكرت فياريت تشرحها لنا وبالصور حتى تعم الفائدة على الجميع .

yousse
03-05-2016, 18:57
الحصاص الهامة بشأن تداول الفوركس هو إنه لا يمكن أن تجحٍ لم تبدل مجهود لكي تصل إلى هدفك الهدف الكير يطلب مجهود أكبر

ِِAhmed Nader
03-05-2016, 19:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي اعضاء المنتدي
اخي الكريم كلامك غير مفهوم بالمره وارجو ان توضحه لنا من فضلك

bakup28
03-05-2016, 19:12
--السلام عليكم ورحمة الله وبركاته--
كلامك مظبوط الموقوع مش لازم يكون معقد
اطلاقا الموضوع ابسط مما نتصوره
جزاك الله عنا كل خير

csebai12
03-05-2016, 19:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
كلم كان الشارت امامنا بسيط كلما سهلنا على انفسنا وجود نقاط دخول مميزة

nawfalmotya
03-05-2016, 19:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته نعم فانا شخصيا ادخل صفقات بناء على الدعم والمقاومة وكدالك الترندة
تقبل مروري و بالتفيق للجميع ان شاء الله

engibrahim.hd
03-05-2016, 19:36
يا اخى انت كل مواضيع الى روابط الى هذا الموقعونص الموضوع بيكون نسخة طبق الاصل ايضا من الموقع !!ما هو الجديد يا سيدى فى مواضيعك ؟؟وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها ؟؟بصراحة لا تعليق !!!!

moh salah
03-05-2016, 19:45
مشكور يا اخي على بيان هه الحقائق المهمة في الفوركس
وانتظر منك كل ما هو جديد

elnagar
03-05-2016, 20:13
السللم عليكم ورحمه الله وبركاته احب ان اشكرك جدا اخي الكريم فعلا اصبت يجب ان يتسم تدولنا ف سوق الفوركس بالبساطه اعتمادا ع الرسوم البيانيه وجزاك الله خيرا

Elgohary1024
03-05-2016, 20:28

تحية طيبة اما بعد

شكرا على الطرح الرائع

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

تقبل مرورى , تحياتى لك

Bassem Hassani
03-11-2016, 15:05
تمام موضوع كويس وهى بيعرض حقائق جيدة فى مجال لفوركس او التداول بشكل عام واحب انوه الى اهمية المواضيع التى تدرس الجانب النفسى للتجار والتحليل النفسى لانه مهم جدا ولا يقل اهمية عن التحليل الفنى والاساسى لانه عبارة عن بناء الاساس لشخصية المتداول علشان يكون متحكم فى قراره

youssef salieb
03-11-2016, 15:58
السلام عليكم ورحمه اله وبركاته
اهلا ومرحبا بكم اعضاء المنتدى الكرام اللهمم وفققكم وفقا كثيرا ابشركم بأنكم اخترتو مكانا صحيحا وهو تجاره الفوركس وهى تعد من احدى واوقى التجاره فى العالم وهى مربحه جداااا واتمنى لكم دوام النجاح والتوفيق
حياكم الله اخوانى واخواتى واتمنى لكم ربح وفير
مع كامل احترامى لكم جميعا وشكرا لكم والسلام عليكم

hamza215rix
03-11-2016, 16:00
كتبت بواسطة mohamed mahmod, 02-15-2016 04:44 PM
السللم عليكم ورحمه الله وبركاته احب ان اشكرك جدا اخي الكريم فعلا اصبت يجب ان يتسم تدولنا ف سوق الفوركس بالبساطه اعتمادا ع الرسوم البيانيه وجزاك الله خيرا
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
89

zezo.
03-11-2016, 16:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم
مششششششششششكور على توضيح حقيقة التدوال بالنسبة لأعضاء الجدد يارب يكون قد استفادو من هذا الشرح البين وانشاء الله جارى العمل بنصائحك

yousse
03-11-2016, 16:11
الحقائق الهمة التو توجد في الفوركس هو أنه إدا تعلمت هدا الميدان بشك الجيد ستسطيع أن تربح مال كبير الحقائق التي يمكن أن نقولها هو أنه ادى أردت الربح من الضروري أن تتعلم

طارق سليم
03-11-2016, 16:14
اخي ان عندا الحديث عن شان التداول بي فوركس ليس من الامور السهلة ان المنتدا واسع وليس
بي امر المحصور بي شيئ قليل بل ان الافكار اكبر مندالك بكتير

talel babchia
03-11-2016, 16:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اللي تفهمهانك مش لازم تعقد الامور طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالها
كل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر يحقق الربح لذا لكل وجهه نظر تحترم..........................و بالتوفيق للجميع

nemo2014
03-11-2016, 16:45
اهلا وسهلا بك أخي العزيز
شكرا على الموضوع اخى الكريم الموضوع بيكون فى انك تتعامل مع تحيللي مناسب لك
وخصيتك يعنى امر هام ويكون فى نوعهع من الخبره والاثقه فى الاتعامل به فى السوق
تمنياتى للجميع بالتوفيق و النجاح

lacaravanne
03-11-2016, 18:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة و السلام على من لا نبي بعده اما بعد شكرا جزيلا اخي على المعلومة في انتضار شرح وافي عن طريقتك في كسب المال

karinho1991
03-13-2016, 21:39

karinho1991
03-18-2016, 17:40

ahmadfool
03-18-2016, 17:40
شكرا اخي العزيز اللي تفهمهانك مش لازم تعقد الامور
طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالها

dhmo
03-19-2016, 20:39
شكرا اخي العزيز اللي تفهمهانك مش لازم تعقد الامور
طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالها

وفي الاول لكي نعرف نختار ده صح لازم المتاجر يكستب الخبره الجيده الي بها يختار التحليل الي يقدر يحلل به السعر وطبعا ده مش هيجي الا بالتعلم وانه يدرب الاول ويعرف اكتر من تحليل
وبعد كده يختار التحليل بتاعه

YSN
03-20-2016, 15:21
كل تاجر يبج انه يعرف ا نه سوق افركس كش مناسب للك تاجر وايضا مش مناسب فى كل وقت ويجب انه نتتداول فى الصفقات السهل والافضل

forez
03-20-2016, 15:27
يا غالي التحليل الفني هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال ........

newlookmostafa
03-20-2016, 15:47
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
كلما كان التحليل الافنى يتسم بالبساطة كلما كان ذلك افضل لامكانية التداول براحة
تقبل مرووورورى
تحياااااااتى

neverlit4
03-21-2016, 14:50

mhamadfor
03-25-2016, 22:21
بالتوفيق للجميع

ali20
03-26-2016, 01:50
يوجد فى الفوركس حقائق كثيرة جد يجب انه كل شخص .

يعرفها واكيد التاجر سوف يعر انه افورك ليس كله ربح فى الفوركس اياض خسارة كما يوجد ربح بس فى السوق اوقات كثيرة جدا لن نحقق ربح بسهولة

mego997
03-26-2016, 19:45
شكرا لك اخي ولكن انا شخصيا لا احب مثل هذه المواضيع المقصوصه والمنسوخه والغير منسقه بصورهصحيحه
بالتوفيق لك

abderrahmenanis
03-27-2016, 15:12
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق

kymslye
03-27-2016, 19:05
شكرا اخي على الحقائق الهامة ةالمفردة للأعضاء وجميع الإخوان في المنتدى و من أفضل كل شخص الابتعاد عن الجمل السحرية التي تدعي بربح وفير وبدون خسائر او امتلاك مؤشرات قاهرة. من الأفضل العمل بطريقة بسيطة و واضحة

lalmidiba
03-27-2016, 19:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركته
اخي تجارت الفركس بحر كبير من الاسترتجية وكل عملة او سلع وكل دولة له احداث يومية استراتجية تتغير حسب الاحداث وسوق العالمي كثير من العوامل الؤثر
وفي نظري ان احسن استرتجية هي ان تدرس التحليل الفني وتتبع اخبار اليومية

latraaa
03-27-2016, 19:25
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و على المعلومات و النصائح القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شا ءالله، كام أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله

karim ben el maati
03-27-2016, 22:32

يعرفها واكيد التاجر سوف يعر انه افورك ليس كله ربح فى الفوركس اياض خسارة كما يوجد ربح بس فى السوق اوقات كثيرة جدا لن نحقق ربح بسهولة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ..............
شكرا لك اخي الكريم على طرحك للمــوضوع
اتمنى لك كل التوفيق لك و لجميع الاعضاء........

mmaty
03-27-2016, 23:41
التحليل الفنى الكلاسيكى والغير معقد اثبت بالفعل انه هو الاقوى وهو الذى يحترمه السوق بشدة فبدون تعقيدات
ومتاهات والكثير من المؤشرات والادوات التى تعيق رؤية الشارت بشكل اوضح ليس لها جدوى فى التداول

mazenaissa
03-27-2016, 23:59
الســــــــــــــــــــــ ـــــــلام عــــــــــــــلـــــــــ ـــيـــــــــــــــكـــــ ــــــم ورحـــــــــــــــمــــــ ـــــــــــــــــــة الله و بـــــــــــــــــــــركـ ــــــــــــاتـــــــــــ ـــــــــه و اللــــــــــــــهـــــــ ــــــــم صـــــــــــــــلـــــــي و ســـــلـــــم على ســــــــــيدنــــــــا مـــــــحمـــــــد
مشكووووووور اخي

aminetns
03-28-2016, 00:33
بالفعل اخي الكريم حقائق مهمة جدا لكل متدجاولي الفوركس مشكور على المشاركة ,,,,,شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع،،، بالتوفيق إن شاء الله،، والسلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته،،

ali20
03-28-2016, 01:07

يعرفها واكيد التاجر سوف يعر انه افورك ليس كله ربح فى الفوركس اياض خسارة كما يوجد ربح بس فى السوق اوقات كثيرة جدا ويبج اانه نتتدالو علىى افضل ازواج

neversi4
03-28-2016, 20:22
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

forez
03-28-2016, 23:14

mego997
04-02-2016, 17:43
بالتوفيق لك

مبتدئ و لكن...
04-03-2016, 18:06
يمكنك ان تعبر الفوركس كدخل اساسي لك بدون الاعتماد على
عمل آخر فكل ان تتوفر على راسمال كبير و ان تنضمه بشكل كبير لكي لا تخسره

yassire123
04-03-2016, 18:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح ولاكن اخي العزيز لا يكون دائمن اربح معه

ابو المجد
04-03-2016, 18:26
معقدة. فقط مجرد أساسيات الرياضيات والرسوم البيانية لحركة السعر هو كل ما احتاج إليه من أجل كسب المال في الأسواق كل يوم. وهدفي الأساسي هو تمكينكم من استخدام الاستراتيجيات البسيطة من أجل إحداث فرقا واضحا في مستقبل التداول الخاص بك

---------- Post added at 06:25 PM ---------- Previous post was at 06:24 PM ----------

الصورة الرمزية samieh تاريخ التسجيل
Jun 2013
Accumulated bonus
525.30 USD
شكراً
2
Thanked 25 Times in 24 Postsإرسال رسالة عبر Yahoo إلى samieh
السلام عليكم
وما معنى الرسوم البيانية ال

---------- Post added at 06:26 PM ---------- Previous post was at 06:25 PM ----------

لسلام عليكم
وما معنى الرسوم البيانية اليوم

haytham_mhmd
04-03-2016, 18:32
لا احب مثل تلك المواضيع المقطوعه من سياقها
لا يجب ان تقوم بسنخ فقرات من مواقع او منتديات اخري من اجل ان تقوم بعمل موضوع هنا من اجل البونص بلا معني
وذلك مخالف لقواعد المنتدي

ابو المجد
04-03-2016, 18:34
هو كل ما احتاج إليه من أجل كسب المال في الأسواق كل يوم. وهدفي الأساسي هو تمكينكم من استخدام الاستراتيجيات البسيطة من أجل إحداث فرقا واضحا في مستقبل التداول الخاص بك. وأطلب منكم فتح أعينكم والنظر بشكل واقعي وجاد إلى ما يمكن للسوق أن يقدمه لكم من مكاسب وأرباح هائلة.

DR.MJH.JO
04-03-2016, 18:34
لا استخدم في التداول أي شيء آخر أكثر من الرسوم البيانية اليومية والأسبوعية، وليس مجموعة من المؤشرات والأنظمة المعقدة. فقط مجرد أساسيات الرياضيات والرسوم البيانية لحركة السعر هو كل ما احتاج إليه من أجل كسب المال.

yassire123
04-03-2016, 18:35
اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما هو الجديد يا سيدى اليوم
وما معنى الرسوم البيانية وهل يمكن الربح منها وهل هيا مربح دائما جزاك الله

رومانى
04-03-2016, 18:36
فعلا يا اخى االعزيز الرسوم البيانية مهمة ولكن هل هذا كافى اعتقد لا هناك تحليلات كثيرة
تنقصك اين المؤشر والشمعدانات اليابانية وايضا الرافع هل ممكن ان الرسوم
البيانية تجعلنا نكتفى بها ونستطيع معرفة كل شئ بها هذا سيكون جيد

DR.MJH.JO
04-03-2016, 18:37
مجرد أساسيات الرياضيات والرسوم البيانية لحركة السعر هو كل ما احتاج إليه من أجل كسب المال في الأسواق كل يوم. وهدفي الأساسي هو تمكينكم من استخدام الاستراتيجيات البسيطة من أجل إحداث فرقا واضحا في مستقبل التداول الخاص بك، التداول هو المستقبل!!

ahmadinho100
04-03-2016, 18:39
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك على نسيحتك انا ايضا استخدم فقط بع المؤشرات الفنية و ادخل الصفقات اتمنلى ان ينفدوها الاعضاء

abdonaser5
04-03-2016, 19:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا علي المعلومات القيمة والجادة ونتمتي الكثير من الخبراء والفنين في مجال الفوركس ان يفيدونا في التعامل والربح وان شاء الله ربنا بكرم الجميع ويوفقنا

beast4ever
04-03-2016, 19:08
ونص الموضوع بيكون نسخة طبق الاصل ايضا من الموقع
وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها

hamed mohamed
04-03-2016, 23:25
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق .....

عيسى
04-04-2016, 11:09
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

hoomid
04-05-2016, 09:32
السلام عليكم الاخوة الكرام
موضوعك مخالف اخي . فالمواضيع هنا حصريا و يمنع عمل دعاية لمنتديات اخرى
بالتوفيق للجميع

mohammedjehah
04-05-2016, 10:09
:)السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال.............

neverlit5
04-07-2016, 13:14
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

neversi5
04-09-2016, 12:23

ahmadinho100
04-09-2016, 12:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اللله يبارك يا اخي موضوعك غاية في الروعة يجب ان نتعلم كي نصبح متلك في المستقبل اتمنا ان تساعدنا

FOREX7
04-09-2016, 14:00
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

mego997
04-10-2016, 21:38
بالتوفيق لك

mohamedforex4
04-10-2016, 22:36
ولازم تتابع الاخبار عشان تعرف كل ما يدور من حولك وبالتوفيق . :)

mido elshabrawy
04-10-2016, 23:05
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل لكل متداول طريقته الخاصه
و انا اعرف ان اكثر المتداوليين نجاح هم الذين لا يعتمدون علي المؤشرات مهما كانت قوتها
تقبل مروريو بالتوفيق للجميع ان شاء الله

dhmo
04-12-2016, 00:37
ولازم تتابع الاخبار عشان تعرف كل ما يدور من حولك وبالتوفيق . :)

بس العمل في اوقاتها خطر وبالطبع اخي انت واختيارك للوقت بيكون على حسب وقت تفرغك اهم حاجه تختار الوقت الي انت متأكد فيه انك هتكون مركز بالفعل مع المجال ده
وطبعا ده مش اي حد يعرفه الا الشخص نفسه

احمد عبد الباسط
04-15-2016, 09:49
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
فعلا اخى الكريم انا فى سوق الفوركس حوالى 3 سنوات
فى الفترة الاولى كنت لا ارى الشارت امامى من كثرة المؤشرات والرسومات
الان وبعدة فترة من العلم والبحث احيانا استخدم ادوات قليلة واحيانا اخرى ادخل صصفقات بدون اى مؤشرات ولا رسومات واحيانا بالنظر الى الشارت يمكننى الدخول فى صفقات

ahmed humedat
04-15-2016, 11:40
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

dhmo
04-15-2016, 16:49
السلام عليكم
بصراحة لا تعليق !!!!

بالضبط كده ولفهمها طبعا اخي الخبره بتكون مطلوبه في العمل في المجال ده ومن غير خبره اصلا مش هيكون فيه اي نوع من انواع النجاح اخي اساسا لانه هينجح ازاي ومافيش
اساس للعمل اصلا في السوق

adamarwan
04-15-2016, 17:05
الاهم ان تكون عارف بالخطوات التى بها ممكن ان تزيد
من التعرف على السوق وكدالك عل الفرص التى فى هدا المجال
وحظ سعيد

جمال صادق
04-15-2016, 21:53
اعتقد ان افضل ما يمكن ان نلتفت الية هو اننا غير قبلين للعمل فى اتجاة موحد اتجاة الربح فقط او الخسائر فقط و انة من الممكن ان تستمر التداولات عرضية

HaMaDa99
04-15-2016, 21:54
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

جمال صادق
04-15-2016, 22:01
من المعروف جيدا عن سوق الفوركس انة السوق الاقوى بين اسواق المال فى العالم و الذى يتضمن التداول بالكثير من الاموال التى تتحرك بسرعة قياسية و فى وقت قصير و بسيولة عالية بين اقوى البنوك المركزية

mego997
04-17-2016, 00:07
بالتوفيق لك

mego997
04-28-2016, 00:58
بالتوفيق لك

abdotreka
05-04-2016, 16:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
شكرا علي هذه المعلومات القيمة
وحزاك الله كل خير

mohcine amari
05-04-2016, 17:51
الحقيقة المهمة والكبيرة اشتغل اخسر وتعلم من خسارتك
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك أهدي عبارات الشكر والتقدير.
السلام اخواني تقبلو مروري الكريم

harimeche
05-04-2016, 19:16
الســـــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

شكراا لك اخــــي على الموضوع وعلى النصيحة

لكن الروابط التي توجد في موضوعك مخالف لقوانين

وشروط المنتدى

مع التحية وبالتوفيق

شبه منحرف
05-04-2016, 20:54
فعلا انا اتفق معاك من حيث التحليل والنهج فى التداول يجب ان يكون بطريقه بسيطه ويسيره بعيدا عن التعقيدات فى التداول والنظريات المعقده

seifhd
05-06-2016, 14:46
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

nasseralkhbeer
05-06-2016, 14:59
السلام عليكم
الفوركس من وجهة نظري هو استثمار ومشروع ضخم
وليس عمل تجاري بسيط ويدر املايين كما يعتقد خطئا البعض
يحتاج مهارات خاصة وخلفية علمية كبيرة

sob81
05-06-2016, 15:02
حقائق مهمة بشان التداول فى الفوركس اخى تعتبر من الحقائق الججيدة التى تم نشرها هنا فى الموضوع ونتمنى المزيد من المواضيع
التىتوضح كيفية العمل فى الفوركس والاستفادة منها

smart vision
05-06-2016, 15:15
اهلا بك اخي ومرحبا بك ، اظن ان هناك الكثير من النماذج التي يمكن العمل عليها ، لكن لا يمكن الجزم على ان هذا النموذج هو الأفضل و ذاك هو الأسوء ، لكل متاجر طريقته وهذا هو بيت القصيد ،
موفق

nasseralkhbeer
05-06-2016, 16:42
الســـــــلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
كل الشكر والتحية والتقدير ليك بخصوص المفاهيم الهامة
وفي انتظار كل جديد منك ومن ابدعاتك وشكرا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

bachir123
05-06-2016, 16:56
بارك الله فيك أخي العزيز علي نصائحك الرائعة
شكر علي مجهودك القيم
شكر علي تحليلك المفيد أتمني لجميع الاستفادة و شكر

thewaytosucsess
05-06-2016, 17:14
البساطة فى حد ذاتها علم مهم جدا يجب علينا جميعا اتقانه لاهميته البالغة
فدائما البساطة وعدم التعقيد هما مفتاح النجاح فليس شرطا ان تعقد الامور كى تنجح
ولكن الاهم ان ترى فى البساطة والسهولة الاهمية الكافية للوصول للنجاح المنشود

ghost.mastar
05-06-2016, 17:18
اول مره اسمع عن حاده اسمها التحليل المنطقى الى اعرفه ان فى حاجه اسمها تحليل فنى وده هو الاساس فى الربح وتفادى الخساره الكبيره التى تحافظ على راس المال
اهم شئ هو التحيل الفنى مع خبرتك فى الستخدام الاستراتيجيه الخاصه بك ان شاء الله سيبصبح الربح من نصيبك

mohcine amari
05-06-2016, 17:22
******بسم الله الرحمن الرحيم ******
حي الله من لفانا وياك صباح الخير احبتي الكرام
اخي شكرااا لكشفك الحقائق المستورة
*****السلام اخواني تقبلو مروري الكريم*****

ahmadinho100
05-06-2016, 18:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته انا متفق معك يا اخي و لاكن من الضروري استعمال المؤشرات في توتق تلك الفرصة التي تريد الدخل اليها

abdelmadjid41
05-06-2016, 21:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم فعلا لا يوجد شيء كالتحليل الفني فهو اهم الاشياء في الفوركس وابسطها

dhmo
05-07-2016, 00:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم فعلا لا يوجد شيء كالتحليل الفني فهو اهم الاشياء في الفوركس وابسطها

الاساس كمان ان المهم ان الطريقه تكون مناسبه للمتاجر يعرف بالفعل يوظفها صح وعلى الفريم المناسب له ايضا من ناحيه الوقت وغيره كل ده لو عرف يعمله صح
اكيد هينجح ويواصل

nassim126
05-07-2016, 15:16
السلام عليكم اخي بالفعل اتفق معك في النقطة او الفكرة كون ان المؤشرات لا تسمن ولا تغني من جوع الافضل التحليل الفني ودمجه بالاساسي

mohamedhamed
05-11-2016, 14:44
بسم الله الحمن الرحيم
شكرا لك على المعلومات القيمه
واتمنى ان تستمر فى امدادنا بمثل هذه
المواضيع والمعلومات القيمه
جزاك الله خيرا

AmrElsayed
05-11-2016, 14:46
معاك حق شكرا ليك جدا

مبتدئ و لكن...
05-11-2016, 14:55
ادخل على القسم التعليمى هنا فى المنتدى وتقدر ان تتعلم الكثير به الكثير من الدروس االمفيدة
والموضوعات التى تساعدك على ذلك اتمنى التوفيق للجميع الله الموفق والمستعان

hgxtwist
05-11-2016, 15:41
شكرا اخي الكريم على هذا الموضع الرائع والقيم
تسلم ايديك افدتنا كتير كتير
موفق ان شاء الله

mohcine amari
05-11-2016, 15:46
بسم الله الرحمن الرحيم
الحقيقة الوحيدة القاسية ان كل طماع ومتسرع سيخسر
السلام اخواني الاعزاء تقبلو مروري العزيز

drissou45
05-11-2016, 15:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته, صباحكم مبروك
بارك الله فيك اخي الفاضل انا يضا لا اتداول على مؤشرات ولا اي شيء
تقبلو مروري وتحياتي لكم

deli
05-11-2016, 16:27
شكرا لك على المعلومات القيمه بارك الله فيك اخي الفاضل انا يضا لا اتداول على مؤشرات
واتمنى ان تستمر فى امدادنا بمثل هذه
المواضيع والمعلومات القيمه
جزاك الله خيرا

abidal5883
05-11-2016, 16:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته احسن حاجه الاعتماد علي التحليل الاساسي
موضوع جميل جداً استمتعت به
ننتظر منك المزيد من الابداع
اتمنى لك السعاده والتوفيق..
وشكرا اخي لطرحك الموضوع

devloppman
05-11-2016, 16:37
كل متاجر وطريقته في التداول والتحليل، هناك من يحب التعامل مع العديد من المؤشرات لتحديد اتجاه السوق
وهناك من يتعين فقط بنقاط الدعم والمقاومة ويعمل على الصفقات الصغيرة
تقبل مروري وبالتوفيق

sifaw23
05-11-2016, 16:40
السلام عليكم
هو الافضل على الاطلاق او ذلك هو الاسواء ولكن لكل متاجر طريقته فى المتاجرة..تحياتي

mohcine amari
05-11-2016, 17:00
بسم الله الرحمن الرحيم
صباح الخير احبتي الكرام
كلامك في محله اخي هدة الحقائق تكتشف مع الممارسة
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

kheireddine
05-11-2016, 17:02
☼♦♦♦▐♦يعتبر الخبراء الاقتصاديون أن أسواق العملات هي أسواق اعتيادية خلقتها التقنية وسهلت انتشارها في الآونة الأخيرة، ولتأثر سوق الفوركس بالتقنية، استطاع هذا السوق استقطاب مجموعات كبيرة من المستثمرين خلال السنوات الماضية بفضل انتشار التقنية ووسائل الاتصالات.☼ّ☼{♫|☼ّ♣☼_______ ______☼
وبعكس عدة أسواق منتشرة في السوق فأن سوق العملات لا يعد سوق نخبوي يجيد التعامل معه إلا القلة من الناس، ولكن عدم اهتمام الإعلام الاقتصادي بتغطية نشاطات تجارة العملات جعل هذا السوق بعيداً عن العامة. فحتى الأشخاص الذين ليس لديهم خبرات في التعامل مع الإنترنت والحاسوب، يمكنهم التداول عبر مكالمات هاتفية لشركات الوساطة والتوقعات تشير إلى تقبّل شريحة كبيرة من الشباب السعودي والخليجي لتجارة العملات في الفترات المقبلة♦▐┤♦♦♦

mohcine amari
05-11-2016, 17:05
بسم الله الرحمن الرحيم
صباح الخير احبتي الكرام
كلامك في محله اخي هدة الحقائق تكتشف مع الممارسة
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

never1
05-12-2016, 19:01

allan55
05-12-2016, 19:19
اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال
اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال

golden1985
05-12-2016, 19:21
السلام عليكم
وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها وشكرا تقبل مرورى...

sabahnamous
05-13-2016, 19:09
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

never
05-14-2016, 20:08

magik99
05-14-2016, 20:20
جزاك الله خيراً عزيزى
على الموضوع الرائع والمميز
دام لنا تميزك وحضورك الرائع معلومات رائعة و مفيدة نتمنى المواصلة في التألق
بالتوفيق للجميع

akram bahnsawi
05-27-2016, 06:24
نشكر اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و البناءة والتى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و المزيد و شكرا

ghost.mastar
05-27-2016, 20:50
انت كل مواضيع الى روابط الى هذا الموقع ونص الموضوع بيكون نسخة طبق الاصل ايضا من الموقع !! ما هو الجديد يا سيدى فى مواضيعك ؟؟ وما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرتها

eyad ghanem
05-28-2016, 04:34
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم اذا اسطعت ان تحدد اعلى سعر وصل له الشارت
وكذلك اذا عرفت اقل نقطة وصل اليها الشارت هتعرف متى تدخل فى الصفقة وشكرا

hamada alex
05-29-2016, 06:08

hossam123
05-31-2016, 16:13
ش لازم تعقد الامور طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالها
كل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر يحقق الربح

slackgate
05-31-2016, 20:21
لا اعلم ما هي الفائدة من الموضوع المطروح
ولا أعلم ما معنى الرسوم البيانية اليومية والاسبوعية وما هى اساسيات الرياضيات التى ذكرت
أرجو أن توضح ما هي الفكرة التي تود إيصالها من الموضوع بشكل أكثر تعمقاً حتى يستفيد الأخوة هنا

tenon
06-02-2016, 17:15

هو كل متاجر له اسلوبه في العمل وهنا الاستراتيجيه هنا بتكون مجموعه ادوات المتاجر هنا الي بيحددها لنفسه على حسب خبرته واختياراته وعلشان كده بتختلف هنا من
متاجر الى اخر لحد لما يصل لما يريد

masr16
06-03-2016, 23:32

khaled20
06-04-2016, 00:38
اخي الكريم عليك التداول بانتظام اولا وتجنب الاخطاء وبالتاكيد التحليل الفني هو
اساس الربح لان الاستراتيجيات افضلها تعتمد عليه والله المستعبان
تقبل مروري

tenon
06-04-2016, 00:39

في الاعتقاد هنا دايما ان العمل بالنماذج اخي بالفعل جيد بس ده محتاج الاول ان المتاجر يكون خبير في التحليل الفني ويقدر يطلع القمم والقيعان القويه الي هيرسم عليها النماذج لانها تفرق
هنا وكمان ممكن يدخل ويرسم غلط ويخسر

ssesko42
06-04-2016, 00:42
السلام عليكم
اخي الفاضل اعتقد انه من الافضل وضع استفسار او تعريف لشىء معين ولا تنسخ مقالات نحن لا نحتاج اليها
اتمنى ليك ان تستفاد وتفيد الناس من مواضيعك وتكون مواضيع هادفه

hamdeabdullah
06-04-2016, 23:26
شكرا اخي العزيز اللي تفهمهانك مش لازم تعقد الامور طالما طريقتك وفعاله والحمد لله بتقدر انك تحقق الربح من خلالهاكل تاجر بيفضل نوع اسلوب من التجاره واللي بيتماشي مع استراتيجيته ويقدر يحقق الربح لذا لكل وجهه نظر تحترم

faycel12
06-05-2016, 00:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته، أخي الكريم نشكرك على الدعم الذي تقدمه لنا من خلال مواضيعك التي تخصنا نحن بها فهي واضحة و متقنة الشرح و اتمنى و لا ريت ان نراك في مواضيع حصرية اخرى
خالص التقديم و الإحترام

موفينج افريج
06-05-2016, 01:14
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

ahmedshrif1
06-05-2016, 01:18
والله المستعان وربنا يكرم الجميع ان شاء الله ونحقق ربح كوويس مع بعض باذن الله تعالى

ismailagourdi
06-05-2016, 02:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا يا اخى ع المعلومات الراعه
دى جد استفدت الكتير تقبل مرورى ارؤوجوك

tenon
06-07-2016, 17:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ده مهم لبناء اي خبره هنا واي متاجر مبتدأ لازم يكون عارف ده اخي ولازم تدخل هنا القسم التعليمي علشان فيه شروحات كتير للاساسيات دي علشان تقدر تفهم المجال
كويس لازم يكون الاساس عندك صحيح

aminovdz
06-07-2016, 17:28
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم شكرا التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة ......
تقبل مروري و بالتوفيق سلام.......

nrgslawi
06-07-2016, 17:31
شكرا لك اخي على الموضوع كذلك انا لا اعتمد على المؤشرات الكثيرة والاساليب المعقدة حيث كل شيء يعتمد على البساطة حيث اقوم بالتحليل الفني والاخباري واحدد مسار الترنت وافتح صفقات وفق الترنت

emad1995
06-07-2016, 22:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال تقبل مروري

موفينج افريج
06-07-2016, 22:45
فعلا موضوع مهم جدا علشان هو بيقدر انه يحمى ناس كتير اوى من الخساره والنصب الى خلى الموضوع دا منو جهه نظرى انه ينتشر ان فى ناس ساعدت الشركات دى بدون قصد فى انها تدى الثقه فيها وهى ما جعل الشركات دى تستغل الموضوع دا بسسوء وشكرا لك

yasmins
06-07-2016, 23:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكور على المعلومات المفيدة و جميع اعضاء المنتدى و ادارته الكريمة

تقبلوا مروري جزاكم الله خيرا:bravo:

---------- Post added at 12:07 AM ---------- Previous post was at 12:04 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكور على المعلومات المفيدة و جميع اعضاء المنتدى و ادارته الكريمة

تقبلوا مروري جزاكم الله خيرا:bravo:

emad1995
06-08-2016, 13:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال وشكرا تقبل مرورى

kiafchouaib
06-08-2016, 13:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

موفينج افريج
06-08-2016, 17:16
أرى الكئير من الأعضاء ضد مواقع التوصيات لكن لم أرى أحد منهم أعطى سبب مقنع
لماذا عدم اتباعها؟ لماذا ليست صحيحة؟ وبعض السئلة الأخرى عن هته المواقع
مشكورين جميعا

Ahmedr200
06-08-2016, 17:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الأرباح والبروفيت وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال

slimane1
06-10-2016, 13:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

emad1995
06-10-2016, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام اخي العزيز نعم التحليل المنطقي هو اساس الربح وتفادي الخسارة الكبيرة التي تخسرك رأس المال وتقبل مرورى