PDA

View Full Version : مليون دولار

Pages : [1] 2

karim-hyt
05-21-2015, 23:37
الفوركس مجال يسهل فيه الحصول على مليون دولار و هذا يجب أن يكون هدفنا جميعا فالسوق يتداول بها أكثر من 6 ترليون دولار. و ترليون دولار هو هذا الرقم
1 000 000 000 000 دولار
فهل مليونكم موجود هناك أم لا:p

doola2020
05-26-2015, 18:15
أخي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000

noor eldyen
05-26-2015, 18:41
أخي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000

samieh
05-30-2015, 19:12
فعلا المليون سهل الحصول عليه من الفوركس وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم
ولكن هذا الكلام بالخبرة واتقان المتاجرة ووضع خطط للوصول الى المليون

al-Mashhadani64
05-30-2015, 19:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا لك اخي على طرح الموضوع الحقيقه مشروع المليون ليس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلا 10000 دولار وكذلك الخبره العاليه والصبر والروح المعنويه وعدم الخوف اعتقد سيصبح الحلم حقيقه وتقبل مروري

mohamedsaber
05-30-2015, 19:29
ليس من السهل تحقيق هذة الارباح
حيث ان الربح يحتاج الي خبرات والي صبر كبير
فمن يظن انه سيحقق كل هذة الارباح في يوم خاطيء

laymedia
05-31-2015, 00:50
السلام عليكم
المليون سهل الحصول عليه
بس الخبرة لازم تكون حاضرة

معتصم سباعنة
05-31-2015, 04:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ومن يضع هدف امامه سوقف يصل اليه بكل سهولة - موضوع وجهود رائعه اشكرك
تقبل مروري اخي الكريم

big.pharaoh
05-31-2015, 04:28
الفوركس مجال يسهل فيه الحصول على مليون دولار و هذا يجب أن يكون هدفنا جميعا فالسوق يتداول بها أكثر من 6 ترليون دولار. و ترليون دولار هو هذا الرقم
1 000 000 000 000 دولار
المليون دولار ده تحلم بيه لما يكون رأس مالك 100 الف دولار .. لكن انت داخل ب100 دولار ولا حتى 1000 دولار وتحلم بالمليون تبقى انت بتضحك على نفسك مع احترامي لك

hmadnah123
05-31-2015, 09:02
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000

Wassa04
05-31-2015, 09:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم اكييد ان شاء اللع بيكون
بالخبرة نستطيع ذلك بالتوفيق لك تقبل مروري

احمد سعيد على
06-02-2015, 14:08

ahmed bakry
06-03-2015, 15:36
والله انا اتمنا كل كلمة انت بتقولها كويسة جدا ليه مانحاولش ونجتهد وربنا يدينا اللى فيه بس بالصبر والبعد عن الطمع والاجتهاد والمثابرة والمحاولات الدائمة وربنا كريم ويقدملنا الخير يارب العالمين وتقبل مرورى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

aymantarek1
06-03-2015, 15:38
ارتفعت العملة الأمريكية الدولار بالسوق الأوروبية يوم الأربعاء مرتدة من أدنى مستوى في أسبوعين مقابل سلة من العملات وسط توقعات بأن تؤكد بيانات وظائف القطاع الخاص في الولايات المتحدة والميزان التجاري على تعافي الاقتصاد الأكبر بالعالم خلال الربع الثاني ...

---------- Post added at 12:38 PM ---------- Previous post was at 12:37 PM ----------

صدر عن الاقتصاد الأمريكي الساعة 12:15 بتوقيت جرينتش مؤشر التغيير في وظائف القطاع الخاص لشهر أيار مايو بمقدار 201 ألف، أفضل من التوقعات التي أشارت إلى 198 ألف ،أفضل من القراءة السابقة 165 ألف المعدلة ...

waelmma
06-03-2015, 17:02
اخى الكريم تحقيق المليون فى ها السوق الخطرة صعب جدا وبارك الله فيك
وكفاية قوى انك تعمل منه مبلغ معقول وربنا يبارك فيك اخى الكريم

َArabeTrader
06-03-2015, 21:12
1 000 000 000 000 دولار

موضوع متشعب حول الوصول للمليون, في الحقيقة جرب تتداول و لو ربحت 10 بالمئة فقط بشكل مستمر اعطيك انا المليون بدل ما انت قاعد تريد السوق ان يعطيك اياه, فالافضل اخي ان تبتعد عن مثل هذه المفاهيم و شكرا و تقبل انتقادي

ehabbob
06-03-2015, 22:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو يا ريت اللهم ارزقنى اياه وعموما انا مليونى ولا مليونك على طول معك لاخر المشوار هههههههه
والله ولي التوفيق

hamed mohamed
06-03-2015, 22:10
اخى الكريم هذا سؤال وجيه ولكن
كيف استطيع ان اكسب المليون ورائس المال منخفض
ولا يوجد خبره فمن يريد ان يعمل ثروه ان يتعلم جيدا"
ورائس مال كبير وقبل كل شئ التوفيق من الله
والله الموفق

chirikhan
06-04-2015, 13:04
لا احد يا اخي يعرف ماذا يخبا له الزمن والميتقبل فممكن لما لا الواحد بربح المليون من البونص
انما عموما لا يمكن الحصول على اي هدف من دون اجتهاد وعمل متواصل والاهم الالتزام

magic777
06-04-2015, 17:35
والله الموفق

طبعا اخي لازم المتاجر يجرب الاستراتيجيات بقوه علشان يقدر يتعلم منها ويفهم كويس وكده وده هيحتاج منه وقت وجهد ومتابعه كمان وده الي بيحصل دايما
عند تجربه اي استراتيجيه

ahmed bakry
06-09-2015, 00:54
يارب الكل يكسب ويحقق اللى هو عايزه من الفوركس بس دة مش هايجى بسهولة كدة ولا حاجتة كدة هاتيجى ببلاش لا بتعب وفكر ومعاناة وصبر ومحاولات كتيرة وربنا يقدم مافيه الخير وبالتوفيق للجميع

ibrahim forex
06-09-2015, 01:15

MOHAMED forex00
06-11-2015, 02:04
فعلا المليون سهل الحصول عليه من الفوركس وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم

ayoub321
06-11-2015, 02:52
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع رائع
ربما لم ربك يكرمنا يا معلم
اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

MEDHAT MOUSTAFA
06-13-2015, 13:18

mechanical
06-13-2015, 15:15
السلام عليكم ... انا مش عارف انت عايز تقول اية اصلا .. ع العموم انت شكلك كاتب الموضوع للدعابة وليس للافادة شكرا ع الموضوع
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

iponcho
06-13-2015, 15:17
بسم الله الرحمن الرحيم

مليون دولار صعب جدا أخي ولكن كما يقول المثل لكل مجتهد نصيب

بتوفيق للإخوة الكرام تقبل تحياتي

alaaelsayed
06-13-2015, 19:07
فمن يظن انه سيحقق كل هذة الارباح في يوم خاطيء

magic777
06-13-2015, 19:22

هو انت اصلا الفوركس كوبي ده معمول للمتاجر الي عنده راس مال بس مش عنده وقت يتعلم المجال ده وعلشان كده بيحتاج لحد يتاجر له ويشغله فلوسه في
مقابل عمله ياخدها على كل صفقه

محمد ادم
06-16-2015, 10:48
أخي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ
صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب
اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة

Ayman Dollar
06-16-2015, 10:51
السلام عليكم
ما احلى هذا الهدف فما رايكم ان نتوحد تحقيقه واشكرك جدا اخي الكريم لانك قمت
بتشجيعي من خلال دفعة جيدة من خلالها قمت برؤية المليون دولار الخاص بي هناك

engaym
06-16-2015, 10:56
السلام عليكم اخى من حق كل متاجر ان يحلم الى ان يصل الى المليون دولار حيث يوجد فى الفوركس ولكن
يجب الاجتهاد والتعلم اولا جيد حتى تقدر ان تصل الى ما تريد وبالتوفيق للجميع

محمد عز الدين عيد خضري
06-16-2015, 11:20
بالتاكيد كلامك سليم 100% ان ربح المليون دولار من الفوركس
سهلا جدا ولكن من اصل مبلغ كام وبادارة مخاطر كام في المية والمتداول الذي سيربح لديه كام من الخبرة

waelmma
06-16-2015, 11:52
اخى الكريم من الصعب جدا ان تحقق هذا المبلغ الا اذا كنت ناوى تتاجر براس مال
لايقل عن 500 الف دولار مثلا وده مستحيل طبعا لكن ممكن ان تحقق ممبلغ جيد جدا ممكن ان تسحبه

seifhd
06-17-2015, 22:41
:happy:
أخي الكريم ممكن كل شيء مع الفوركس فالتحليل الجيد قد يقودك الى مالاتتخيله أو لا ماتحمد عقباه
تقبل مروري سلام

هند الحمامصى 2216
06-17-2015, 23:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اتمنى لك الحظ والتوفيق من الله
ولكن صعب جدا ان توصل لهزا المبلغ الا بالصبر والتميز وراس المال وان تقوم بوضع استراتيجيه
تحياتى

oussamarami7
06-17-2015, 23:31
في نظرية الاقتصاديات الصغرى، تم تطوير توازن الجزئي للنموذج الاقتصادي العرض والطلب أصلا من قبل ألفرد مارشال وهو نموذج يحاول وصف، وتوضيح وتوقع تغير سعر وكمية السلع المباعة في الأسواق التنافسية. إن النموذج يقوم فقط أولا بتقريب وصف السوق التنافسية بشكل غير كامل.
يضم هذا النموذج الكثير من النظريات المستعملة من قبل بعض الاقتصاديين قبل مارشال ويشكل أحد أكثر النماذج الأساسية أهمية في بعض المدارس الاقتصادية الحديثة، فهو كثير الاستعمال في بناء أساس تشكيلة واسعة من النماذج والنظريات اقتصادية أكثر تفصيلا. إن نظرية العرض والطلب مهمة لفهم الكثير من المدارس الاقتصادية لآلية اقتصاد سوق وتفسير الآلية التي يتم بها تخصيص المصادر واتخاذ القرارات.
إن نظرية العرض والطلب تفترض عادة بأن الأسواق تنافسية جدا. وهذا يشير ضمنا إلى أن هناك العديد من المشترين والباعة في السوق ولا أحد منهم لهم القدرة للتأثير على سعر البضائع. في العديد من صفقات الحياة الحقيقية، تفشل الفرضية لأن بعض المشترين أو الباعة الفرديين أو مجموعات المشترين أو الباعة لهم بما فيه الكفاية القدرةعلى التأثيرا على الأسعار. غالبا ما يستخدم تحليل متطور لفهم معادلة العرض-طلب للبضاعة. على أية حال، تعمل النظرية بشكل جيد في الحالات البسيطة غير المعقدة.
الاقتصاد السائد لا يفترض بداهة بأن الأسواق مفضلة على الأشكال الأخرى من التنظيمات الاجتماعية. في الحقيقة، يكرس الكثير من التحليل إلى الحالات التي تدعى ب فشل الأسواق التي تؤدي إلى تخصيص مصادر أقل من المثالية ضمن بعض المعايير. في مثل هذه الحالات، يعمد الاقتصاديون إلى إيجاد سياسات لتجنب الهدر؛ مباشرة عن طريق الرقابة الحكومية، أو بشكل غير مباشر عن طريق حث زبائن السوق على التصرف وفق إسلوب متسق مع الرفاهية المثالية، أو بخلق أسواق ضائعة لتمكين ايجاد تجارة كفوءة جديدة لم تكن موجودة سابقا. هذا يدرس بالتفصيل في حقل الأعمال الجماعية.

auoubharrab2
06-18-2015, 00:46
فمن يظن انه سيحقق كل هذة الارباح في يوم خاطيء........................

Kiing
06-18-2015, 01:06
صديقي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ممكن متلا نه منه لكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة تم متلا انه ممكن معه التي لا تقل منه ممكن دلك

big.pharaoh
06-19-2015, 06:33
1 000 000 000 000 دولار

طيب مينفعش نقول 50 الف دولار .. انا شايف ان 50 الف حلوين برضو :)) انا مش عارف ليه الناس كلها مُصره على المليون بالذات

waelmma
06-19-2015, 11:37
كلامك سليم اخى الكريم بس المهم ان تحدد المبلغ اللى انت عايز تتاجر به
ويكون مبلغ كبير حتى تكون ارباحه كبيرة وربنا يبارك فيك اخى الكريم

Mona forex
06-19-2015, 11:45
شكرا لك اخي على طرح الموضوع الحقيقه مشروع المليون ليس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلا 10000 دولار وكذلك الخبره العاليه والصبر والروح المعنويه وعدم الخوف اعتقد سيصبح الحلم حقيقه وتقبل مروري

ziyaddn
06-19-2015, 15:24

faisseli
06-19-2015, 15:36
السلام عليكم

kosti muzaber
06-19-2015, 23:04
ينبغي عليك حقا أن تظل على وعي تام بأهمية الانضباط يوميا في أثناء قيامك بالتداول في الأسواق، فمن المحال حقا أن تظل ناجحا باستمرار في الأسواق ما لم تحافظ دوما على انضباطك، لذا برجاء الاحتفاظ بهذا الأمر أمام ناظريك طوال مشوارك المهني وحافظ كمتداول على انضباطك

LeMoz
06-19-2015, 23:20
طموحك جيد واعجبني لاكن جيب ان تعرف ان عليك ان يكون معك رأس مال كبير لتصل لهدفك اسرع والا سوف تموت قب ان تصل له اذا ابدا بالممكن يستسلم لك المستحيل

MEDHAT MOUSTAFA
06-19-2015, 23:50

alaa ali
06-19-2015, 23:58
اهلا بكم
تعتبر الارباح من الفوركس ليست سهلة .. لكنها ايضا ليست مستحيلة مع وجود التذبذب الكبير فى الاسعار تقدر تكون ربح
بالتوفيق

ريهام عبد العزيز
06-20-2015, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الموضوع شيق جدا ولكن مش سهل الفوركس خطير بالتوفيق للخميع
تقبل مرورى

a7med sniper
06-20-2015, 01:09
والله اخى الكريم الموضوع صعبجدا وواضح انك مبتدئ السوق ده صعب جدا وعلشان تحلم بمبلغ زىلا ده يبقى انت معاك على الاقل 20 الف دولار تبدأ بيهم

والله المستعان وبالتوفيق للجميع

WASEM DALLOUL
06-20-2015, 01:24
السلام عليكم
يا أخي الكريم انا برأيي ان الأنسان قبل ان يفكر بهكذا ارقام يجب ان يفكر بالطريق للوصول اليها وهو طريق التعلم وكسب الخبرات
وشكرا

MONTASR SHABAN
06-20-2015, 01:29
والله الموفق

magic777
06-20-2015, 01:39
كلامك سليم اخى الكريم بس المهم ان تحدد المبلغ اللى انت عايز تتاجر به
ويكون مبلغ كبير حتى تكون ارباحه كبيرة وربنا يبارك فيك اخى الكريم

لازم المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده

RomanyMoreed
06-21-2015, 17:55
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

ممكن تحقق مليون دولار بس متقوليش معايا رأس مال 100 دولار لانك مش هتقدر تعمل رقم زي ده من مبلغ بالحجم ده

jaouad ouaiss
06-21-2015, 18:04
السلام عليكم اخي الكريم اظن ان المليون دولار صعب جدا لاكن ليس بالمستحيل في عالم الفوركس كما قلت انت لان السيولة كبيرة فيه

mido elmasry
06-21-2015, 18:58
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
اخي الكريم karim-hyt
بالطبع مليوني موجود هناك وسط تلك الاصفار الكثيره و هو بأذن الله في انتظاري لأجنيه و اقتنصه من وسطهم
و انا اعمل لذلك حتي الان حتي تكون لدي القدره و الجراءه علي فعل ذلك
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع

sof
06-21-2015, 20:59
بارك الله لك استاذى الفاضل وجعله الله فى ميزان حسناتك
وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز

asxqw
06-22-2015, 21:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةشكرا لك اخي على طرح الموضوع الحقيقه مشروع المليون ليس بالشيء الص دولار ده تحلم بيه لما يكون رأس مالكعب اذا توفالمليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عنر الرصيد مثلا 10000 دولار وكذلك الخبره العاليه والصبر والروح المعنويه وعدم الخوف اعتقد سيصبح الحلم حقيقه

boulafrah
06-22-2015, 21:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةشكرا لك اخي على طرح الموضوع الحقيقه مشروع المليون لالمليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عنيس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلا دولار وكذلك الخبره العاليه والصبر والروح ا دولار ده تحلم بيه لما يكون رأس مالكلمعنويه وعدم الخوف اعتقد سيصبح الحلم حقيقه وتقبل

asxqw
06-22-2015, 21:05
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقبالشيء الص دولار ده تحلم بيه لما يكون رأس مالكعب اذا توفالمليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لادم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

boulafrah
06-22-2015, 21:05
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقطرح الموضوع الحقيقه مشروع المليون لالمليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عنيس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلادم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

محمد السيد
06-22-2015, 23:28
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ،،
اكيد مليوننا ضمن هذه المليونات العديدة ربنا يسهل ويوصلنا بيه لأن العمر بيجري والهدف بطئ التحقيق

magic777
06-23-2015, 03:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ،،
اكيد مليوننا ضمن هذه المليونات العديدة ربنا يسهل ويوصلنا بيه لأن العمر بيجري والهدف بطئ التحقيق

اكيد اخي مافيش حاجه مضمونه والسوق الي احنا فيه اصلا سوق عالي المخاطره والربح فيه بيعتمد على مدى خبرتك العمليه وفهمك لتحركات الاسعار
وايضا طريقه عملك وحجم راس المال

westside11
06-23-2015, 04:41
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع والشرح التساؤل المعلومة القيمة الرائع و المميز هذه النصائح و التوجيهات الهامة الفوركس مجال جيد جدا

AH3
06-23-2015, 14:59
لسوق الي احنا فيه اصلا سوق عالي المخاطره والربح فيه بيعتمد على مدى خبرتك العمليه وفهمك لتحركات الاسعار
وايضا طريقه عملك وحجم راس المال اتفق معك اخي فيما قولت تقبل مروري

osama147
06-23-2015, 15:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي لاتفكر بهذا المبدء ممكن ان تخسر كل اموالك فى حال فكرت مباشرة بربح اموال ضخمة يجب ان تكون قنوعاا حتى لاتخسر اموالك بكل سهولة
تقبل مروري ورمضان كريم

faisseli
06-23-2015, 15:45
اهلا بكم
تعتبر الارباح من الفوركس ليست سهلة .. لكنها ايضا ليست مستحيلة مع وجود التذبذب الكبير فى الاسعار تقدر تكون ربح
بالتوفيق

westside11
06-24-2015, 03:07
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
أخي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة

AH3
06-25-2015, 19:04
والسوق الي احنا فيه اصلا سوق عالي المخاطره والربح فيه بيعتمد على مدى خبرتك العمليه وفهمك لتحركات الاسعار
وايضا طريقه عملك

hager omar
06-26-2015, 00:23
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

الفوركس هو مجال مربح جدا ولكن لمن يفهمه جيدا ويكتسب الخبرة فيه اتمني ان نكتسب جميعا الخبرة التي تفيدنا

تحياتي لك

mazn
06-27-2015, 10:17
بالتاكيد كلامك سليم 100% ان ربح المليون دولار من الفوركس
سهلا جدا ولكن من اصل مبلغ كام وبادارة مخاطر كام في المية والمتداول الذي سيربح لديه كام من الخبرة

ASMAA TAHA
06-29-2015, 04:47
مبلغ مليون دولار مبلغ كبير جدا يحتالى الى راس مال لا يقل عن 100000 دولار لكى نستطيع ان نضاعفه 10 مرات ونصل الى ارباح مليون دولار لان كلما زاد راس المال كلما كان العائد اعلى وافضل

۰۪۫M۪۫۰۰۪۫A۪۫۰۰۪۫X۪۫۰
06-29-2015, 04:48
يارب الكل يكسب ويحقق اللى هو عايزه من الفوركس بس دة مش هايجى بسهولة كدة ولا حاجتة كدة هاتيجى ببلاش لا بتعب وفكر ومعاناة وصبر ومحاولات كتيرة وربنا يقدم مافيه الخير وبالتوفيق للجميع

Mona forex
06-30-2015, 16:04
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

AH3
07-03-2015, 06:22
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بالتاكيد قلة راس المال فكلما كان راس ماللك اكبر كان زللك يجعللك تستطيع المغامرة بعض الوقت بجانب انه تسطيع ان تتحمل ان عكس السعر عليك

العراقي
07-14-2015, 19:12

adnan1969
07-14-2015, 20:48
ممكن اخي لان مافي شي مستحيل بس بدك رصيد قوي وصبر وخبره كبيره في هذا المجال يعني مو برصيد قليل تحلم بلمليون لان تحتاج سنين طويله

AH3
07-19-2015, 12:00
التصحيح يكون على اساسا بناء على تحليل موجى او عن طريق الفايبو لكن فى بعض المرات السعر بياخد اتجاة طويل بدون تصحيح ودة اللى بيكون فى خسارة بالنسبة لتجار كتير

dima09
07-20-2015, 16:30
عيد مبارك سعيد إخواني أخواتي رواد المنتدى،
أتمنى من الله العلي القدير أن يوفقكم في مسيرتكم،
أنا عضو التحقت مؤخرا بالمنتدى بعدما نصحني به أحد الأصدقاء،
و أتوق إلى أن أصبح عضوا فاعلا يه بإذن الله ،
ارجوا لا تبخلوا علي بتوجيهاتكم و آرائكم و شكرا.

sarita
08-03-2015, 14:32
السلام عليكم، قضية أن تحقق مكسب المليون دولار صعبة تحتاج الي
احتراف و مقدرة علي التمكن في مجال الفوركس و بالتوفيق للجميع.

tarik46
08-15-2015, 19:34
طموح جميل لكن الوصول اليه بحساب بونص امر شبه مستحليل لذا حاول ان تجعل اهدافك ترتفع
و تتطور مع حجم حسابك و ان تكون قابلة للتحقيق و ان تكون في المتناول و ان لا تضع عليك ضغطا
بارك الله فيك

sherif90
08-15-2015, 19:36
السلام عليكم ورحمة الله بركاته
من المؤكد ان اليوم الواحد فى سوق الفوركس تتحرك فيه ملايين النقاط
ولكن من يستيطع تحقيق هذا الرقم الكبير
أظن ذلك صعب جدا الا اذا استخدم راس مال كبير واعتمد على نظام المضاعفات

Ouasmi
08-16-2015, 16:15
أخي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير
ولكن ممكن ده تحلم بيه لما يكون رأس مالك 100 الف دولار
احترامي لك

aboubakr el ayach
08-16-2015, 18:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. أخي قبل أن تتمنى تحقيق حلم المليون دولار يجب عليك أولا تحقيق حلم الغيداع الكبير، أنا ل أقول لك أن هذا مستحيل ولكن أنا أقول لك بأنه لابد وأن تمر بمراحل قبل أن تتمنى تحقيق هذا الحلم.

forex all arabes
08-16-2015, 18:50
السلام عليكم الخي الكريم المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ
صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب
اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة شكرا لك مرة أخرى و ننتضر منك الجديد دائما يا رب يسهل ما صعب

alihar316
09-01-2015, 19:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الغالي على الموضوع و الشرح المميز أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله و خاصة المبتدئين مثلي

ابرا.مح
09-01-2015, 21:11
السلام عليكم..
المليون سهل الحصول عليه من الفوركس..وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم..
ولكن هذا الكلام بالخبرة واتقان المتاجرة ووضع خطط للوصول الى المليون..
اعرف بعض الأشخاص حولوا ال500 دولار إلى 250000 دولار في غضون أقل من شهر..
لكن هذا بالاتقان والخبرة الطويلة وبعضاً من المخاطرة..

AL-AKEL
09-01-2015, 21:13
السلام عليكم ... اخي
من الجميل جدا ان تكون ذو حلم قوي جدا مثل هذا .. ولكن الشاهد في الامر ماهيا مقوماتك عشان توصل له هنا يكون التحدي ...
تقبل مروري ....

Aimen Nouicer
09-01-2015, 22:52
أخي العزيز كلامك يرفع المعنويات هذا صحيح ثم إن مليون دولار و احد يعد ثروة فما بالك لاتريليون لكن أنا أنصحك بعدم الطمع الطموح شيْ جميل لكن يجب أن تتوفر الخبرة الكافية في مجال التداول بتحقيق أرباح كبيرة و شكرا.

d m
09-01-2015, 22:57
اهلا بكم
اخى الكريم اهم شى هو التعلم والتدريب على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى النجاح والارباح
بالتوفيق

qqqqqqq
09-01-2015, 22:58
السلام عليكم اخي الكريم
للاسف لايمكنني افادتك لانني مبتدا وليس لدي الخبرة
مع تمنياتي بالنجاح في قادم المواعيد..............

omnia33
09-01-2015, 23:01
حلم جميل يمكن بلوغه اولا بفضل من الله عز وجل ومن بعدها بالمثابرة والإجتهاد والإستمرار وكثرة التعلم شكرا لك أخي الكريم

عاشق الفوركس
09-12-2015, 20:12
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
هو فعلا سوق كبير ويمكن تحقق ارباح قيمة منه لكن هو خطير ممكن يتمرجن حسابك منه بخطااء واحد فقط

ahmedhathout
11-20-2015, 22:09
علشان يكون هدفك مبلغ كبير لازم يكون رأس مالك برضه كبير علشان تخش باحجام كبيره وتكون في امان
انما مينفعش يبقى معاك 100 دولار وتقول هعمل بيهم مليون

asx
11-23-2015, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

moh19DZ
11-23-2015, 21:43

ELkot4
11-23-2015, 22:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
جزاك الله خير على مشاركتك معنا
شكرا لطرح ذلك الموضوع و تلك التغطية الجيدة
تحياتى لك تقبل مرورى

---------- Post added at 07:15 PM ---------- Previous post was at 07:10 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

labsir
11-23-2015, 22:17
والله يا اخي الكريم مشروع المليون ليس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلا 10000 دولار والعزيمة
والله الموفق والمعين

yasser_h
11-23-2015, 22:18
اخي انا جديد ممكن انا اربح مليون دولار وكم المبلغ الي اكدر ادخل بي من اجل الحصول على مبالغ جيده

ahmednadji11
11-23-2015, 22:24
شكرا على تعريق اخي الكريم
لا تحرمنا من جديدك
وفقك الله
بالتوفيق للجميع تحياتي لك ...

baite
11-23-2015, 23:20
السلام عليكم اخى موضوع مهم لكل الاعضاء ونشكرك على هذا الموضوع نتمنى المزيد من المواضيع التى تفيد الجميع فى الفوركس
كل نبذة وشرح معين يفيد كثيرا فى معرفة اوصال التداول وكيفية التعامل مع المنصة وتحليل الأخبار
والتى تساعدهم على التجارة فى الفوركس ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

tareq sleem
11-23-2015, 23:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة ان الموضوع مميز مشكور علي طرح هدا الموضوع الرائع والمميز
وشكرا**وتقبل اخي مروري **والسلام عليكم ورحمة الله*****

younes-dz
11-23-2015, 23:42
مساء الخير والبركة شكرا على موضوعك
الدولار متقلب في السوق حسب الحالة التي فيها
شكرا على موضوعك بارك الله فيك على كل حال

haroug
11-24-2015, 12:31
انا اارى ان الاوقات التى تكون فيها تذبذب عالى فعلا هى الاوقات التى تمرجن المحافظ
وارى ايضا ان يوم الجمعه يكون يوم غير مفهوم وغير معرف . يوم تحسس انه زى الديب المكار
بيحاول يخدعك لغايت لما يوقعك . فلازم تتجنب الايام دى..

asx
11-27-2015, 12:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

magedman
11-27-2015, 13:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة
اخي الموضوع نسبي جدا فالمليون يحتاج
الي 100 الف دولار علي الاقل
تحياتي

metnaoui
11-27-2015, 13:19
السلام عليكم
اخي الكريم الكموح شئ راءع وواجب و متطلبات النجاح فقط
ان قورن بالتعلم و الصبر و عدم الطمع و الشجع
بالتوفيق لك ان شاء الله النجاح بالعلم والتعلم
تحياتي

snnaky
11-30-2015, 18:43
اعتقد انت لو عرفت تعمل 3 دولار يقى عنب قوى لأن اللى يفكر بطريقتك دى لازم يخسر عارف لية
عشان تفكيرك جاى بالعافية بدون تحديد اهداف ولا تحديد ادوات ولا كيفيات ولا اى حاجة تحس وانت بتتكلم انك داخل على واحد بتقولة كدة زوق عافية حضربك واخد اللى معاك
ياعم اللى يهديك التجارة مش عافية ابدا دة علم

Maam
11-30-2015, 18:49
مشوار الميل يبدأ بخطوه والطموح شئ جميل الاهم ان نبتعد عن الطمع القناعه كنز لا يفنى
ربنا يرزقنا واياكم بالحلال ان شاء الله

mohsiin
11-30-2015, 22:59
اخي الكريم بالنسبة لي كل هدفي هو تحقيق هدف شهري مستمر اما الوصول للمليون فهذا صعب نوعا ما الا اذا توفرت لدينا استراتيجية
لا تخسر ابدا

neverlityougo3
12-11-2015, 02:01
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

latraaa
12-11-2015, 13:34
و الله يا اخي الكريم، لما لا يكون، من الممكن جدا أن يكون، و لكن الرأي الدي أقوله، هو أنه لابد من جمع أكبر قدر من رأس المال، الكثير من الإخوة يقومون بالتداول من أول 100 دولار، لدا أرقامهم تبقى دائما صغيرة،

Bassem Hassani
12-11-2015, 13:53
التريليون هو مليون مليون ودا رقم كبير جدا وهو يمثل الرقم هذا 1000000000000 دولار يعنى بما ان حجم التدوال اليومى فى السوق بيصل الى 5 ترليون دولار اذا يكون حجم التداول اليوميى فى السوق يمثله الرقم دا 5000000000000 دولار يوميا وانت متاح ليك انك تاخد منهم زى ما انت عايز بس المهم تعرف ازاى تاخد عشان متخسرش كل راس مالك

yansane
12-11-2015, 14:02
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000 ومن يضع هدف امامه سوقف يصل اليه بكل سهولة - موضوع وجهود رائعه اشكرك

aym
12-11-2015, 14:25
ليس بالسهولة التى تتوقعها ان الفوركس يمكن ان تكسب منة المليون دولار ولكن اعرف جيدا ان الفوركس يساعدك على تحسين الدخل ولكن يحتاج الى مجهود كبير للوصول الى ذلك

neverlityougo2
12-14-2015, 14:15
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

adamarwan
12-14-2015, 14:57
لما لا ممكن ان تحقق ما تريد لكن بالتعلم ليس بالحظ
والى فالفوركس مكان للقمار لدى يجب ان تتعلم وان تحترف الاتداول لكى تصل الى ما تريد
وحظ سعيد

mrtrad
12-14-2015, 15:19
الحصول على مليون دولار صعب أخي وليس أمر سهل كما تعتقد لأن ممكن أن تكسب هذا المليون لكن في ضرف وجيز سوف تخسره أخي لهذا أهم شيء أن تلتزم بقدرات رأس المال وتحاول أن تحافض على حسابك من المارجن كول وتتجنب الطمع لأن الطمع هو من يؤدي إلى الخسارة

bassem99
12-14-2015, 15:26
السلام عليكم اخواني
بالنسبة في التداول في مجال الفوركس وبخصوص ارباحه فهي تعمد على الخبرة التي تمتلكها في معاينة استراتيجية الربح الوفير من الفوركس .ليس من السهل تحقيق دخل كبير في مجال الفوركس ومن السهل تحقيق ربح نطمح اليه شهريا. وبالتوفيق للجميع.

otmani
12-19-2015, 22:50
للحصول على دالك المبلغ عليك الدخول برقم خيالي ايضا في حسابك وبالتوفيق للجميع

عبد الرحيم رافا
12-19-2015, 23:57
السلام عليكم ورحمة الله اخي
يشرفنا حضورك و كل الموضيع التي تقوم بكتابتها اخي الفاضل المليون دولار امر ممكن و شبه مستحيل في نفس الوقت ولكن مع التعلم و تطوير راس المال الكل ممكن

Zezobebo3
02-01-2016, 04:33
السلام عليكم ورحمه الله
فعلا المليون سهل الحصول عليه من الفوركس وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم وايضا من السهل جدا جدا ان تضيعهم فى وقت اقل بكثير مماكسبتهم فيه
ولكن هذا الكلام بالخبرة واتقان المتاجرة ووضع خطط للوصول الى المليون بإذن الله

mahmoud massry
02-02-2016, 07:11
طبعا المليون دولار اسهل من اى مجال تجاره تانى ولكن اياك والطمع فبمخاطره معقوله تحصل على ما تريده كله بدون المارجن

soad labib sadek
02-02-2016, 11:52
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الاخ العزيز موضوعك رائع و تذكير لذيذ و اسلوبك الذ و بالفعل السوق حجمه كبير جدا و يمكنك الربح منه اذا توفرت اسباب ذلك و الاهم من كل هذا توفيق الله تعالي الذي به يحدث المستحيل

تحياتي

aym
02-02-2016, 12:26
لازم نكون نفكر بعق علشان الطموح الزيادة مش كويس الاول نبداء بالتعلم ومعرفة طرق التداول فى الفوركس وبعد
ذلك نحدد المطلوب من كل صفقة والمفروض انى عاوز اوصل الى وين

nadjatalgeria23
02-02-2016, 13:02
شكرا لك اخي على طرح الموضوع الحقيقه مشروع المليون ليس بالشيء الصعب اذا توفر الرصيد مثلا 10000 دولار
وكذلك الخبره العاليه والصبر والروح المعنويه وعدم الخوف اعتقد سيصبح الحلم حقيقه
بالتوفيق للجميع و شكرا

Batto777
02-02-2016, 13:37
السلام عليكم ورحمه اللة وبركاتة الهدف هو المليون فضعة دايما نصب عينك وحاول بقدر الامكان ان تصل الية ولكن اعلم ان الطريق صعب وليس سهل اخي الكريم وبالتوفيق للجميع وربح المليون

best1
02-02-2016, 13:39
المتزايد مما قلل من الطلبيات الجديدة وساهم في ضعف ارتفاع مستويات الانتاج بنسبة كبيرة منذ صيف عام 2013 ".
وجاءت البيانات بعد يوم واحد من عمل استطلاع مماثل

mohamed elhusseiny
02-02-2016, 14:05
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته بالفعل أخي الكريم سوق الفوركس يتداول الكثير والكثير من الاوراق الماليه
ويجب علينا أن نتعامل مع هذه الفرص بان نحقق الكثير والكثير من الربح لكن لا يجب الطمع ابدا في عالم الفوركس

yacrao
02-02-2016, 14:24
طبعا اذا كنت كثير الحظ لان الخسارة في الفوركس حتمية في حال انك اردت ان تضاعف السعر اضعافا كثيرة وشكرا لك على الموضوع

hussin08max
02-02-2016, 14:42
بهذه الست ترليونات هل تملك عشرة الف فقط دعك من المليون ولكن هذا ليس صعب لمن اراد ولكن من يتهيب صعود الجبال يعش ابد الدهر بين الحفر هذا هو الحال لدي اغلب المتداولين والمستثمرين في الفوركس

csebai12
02-02-2016, 15:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع لا شيا صعب في و مستحيل في سوق الفوركس فهناك الكثير من العمالقة في هذا المجال تمكنو من تحقيق الملاين من مبالغ بسيطو نذكر منهم مصطفى الخياط

talel babchia
02-02-2016, 16:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير الربح يحتاج الي خبرات والي صبر كبير اخي الكريم........................

MahmoudNofal
02-02-2016, 17:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الله يا اخى نتمنى المليون بس الموضوع مش بالسهولة دى و لكن علينا ان نحاول

AHMED91
02-02-2016, 17:11
يمكن ذلك ولكن اعتقد ان هذا ليس ولكن يكون من السهل الحصول
عليه في سوق الفوركس وبالتالي يجب ان تكون لديك خبره كبيرة للتعامل مع مثل هذه الاسواق ايضا

hmadomhand
02-02-2016, 18:27

mahmoud massry
02-03-2016, 17:17
السلام عليكم ورحمة الله
طبعا المليون موجود هناك ومستنييك ولكن مستنييك تتعلم وتتدرب وتجرب على الديمو علشان تقدر تقتنصه بمعرفه وعلم وتحليل

yansane
02-04-2016, 00:54
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000 لكن انت داخل ب100 دولار ولا حتى 1000 دولار وتحلم بالمليون تبقى انت بتضحك على نفسك

live12
02-04-2016, 01:10
يا اخي الكريم المليون هي ليست عملية صعبة لاكن يجب ان تكون متداول ناجح ولديك طموح وارادة عالية
والله الموفق والمعين

ghitaa
02-04-2016, 01:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هده هي امنيات اي واحد ولكن صعبة شوية لانه يجب عليك التداول على الاقل ب 4000 دولار

never11
02-10-2016, 01:17
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never11
02-11-2016, 13:46

Om Rolla
02-11-2016, 13:56
مع سوق الفوركس والمجالات المتزايدة للاستثمار والربح لم يعد شيء مستحيل حتى لو كان بلوغ المليون دولار صعب وليس بتلك السهولة إلا انه ليس مستحيل مع التوكل على الله واستغلال اللعبة صح

lyo
02-11-2016, 14:32
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
الاحظ ان طمحاتك جد كبيرة هدا شيئ رائع لكي تحقق هدا المبلغ يجب ان يكون لديك راس مال جد كبير وان تكون محترف في التداول

never10
02-13-2016, 13:12

dhmo
02-14-2016, 17:15
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
الاحظ ان طمحاتك جد كبيرة هدا شيئ رائع لكي تحقق هدا المبلغ يجب ان يكون لديك راس مال جد كبير وان تكون محترف في التداول

اكبر خطأ هنا هو الطمع بالفعل ضار جدا وخصوصا في المجال ده بس هنعمل ايه بنعمل على حسابات صغيره وفي نفس الوقت بتاخد وقت طويل على
ما نحقق منها ربح جيد وطبعا مش صح

aboubakeur_m12
02-14-2016, 17:19
تحقيق مبلغ بهذا الحجم ما يتطلب خبرة كبيرة في مجال الفوركس و كما هو معلوم ان النجاح في الفوركس هو اجتماع عدة عوامل ابرزها كما ذكرت الخبرة اضافة الى الالتزام براس المال و التداول بدون عواطف فكل هذا يوصلك كم متيقنا الى اي مبلغ تطمح اليه

OsamaNasser
02-14-2016, 17:27
انت ممكن تحصل علي المليون كارباح بس في حاله واحده اذا كان عندك راس مالي كافي انه يجيبلك المليون
وف الحاله دي مش هيكون اقل من 100 او 150 الف دولار
وكمان لازم الكتداول يكون عارف هو بيعمل ايه

global
02-14-2016, 18:32
يا اخي الكريم والله ان موضوع نليون دولار سهل يحتاج تاى تعلم ودراسة للموضوع جيدا
والله الموفق والمعين

Alhousni
02-14-2016, 18:35
هههههههه اخي الكريم هدفناهلئ 100 دولار بعد الحصول على بونص مقبول للتداول وبعدها ننتقل الى 500 وهكذا....

محمد شعبان عبدالقادر
02-14-2016, 18:37
تحية الى اخواني الاعضاء في كل مكان
الشكر موصول لك اخي العزيز على المجهود المبذول في تحضير و عرض موضوعك الرائع

dhmo
02-15-2016, 22:34
تحية الى اخواني الاعضاء في كل مكان
الشكر موصول لك اخي العزيز على المجهود المبذول في تحضير و عرض موضوعك الرائع

بس المهم الاستفاده طبعا ولازم يكون فيه خطه المتاجر يمشي عليها والخطه دي لازم تكون معموله تبع خبره المتاجر يعني المتاجر مش هيقدر يعمل الخطه الي تنجحه في
السوق ده الا بعد ما يكون الاول الخبره العمليه

HamadaRonaldo
02-15-2016, 23:19
بسم الله الرحمن الرحيم والسلام عليكم ورحمت الله وبركاتو
اخى الكريم الشكر للك ع الموضوع وارجو يكون حد فادك

forez
02-20-2016, 13:19
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن خمسمئة...

نادر صباح الدين
02-20-2016, 13:22
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا العزيز كل الذين يشاركون في هذا المنتدى يتطلعون إلى الحصول على بضعة دولارات مقابل مشاركاتهم لتمكنوا من التداول برصيد مالي متواضع، أما الحلم بمليون دولار، فما أن يقترب المتداول من هذا المبلغ حتى تراه ينسى المنتدى وينسى البونص ويصبح تفكيرا يأخذ اتجاها مختلفا، والله الموفق على كل حال.

alizert2015
02-20-2016, 14:34
اخي من حقك ان تحلم بالمليون دولار في سوق الفوركس و لكن يجب عليك ان تعلم انه يجب ان تكون محترفا
و ايضا ان تتوفر على حساب دو راسمال قوي و دلك لكي تتمكن من جني ارباح كبيره في و قت قياسي وشكرا

dhmo
02-20-2016, 15:54
اخي من حقك ان تحلم بالمليون دولار في سوق الفوركس و لكن يجب عليك ان تعلم انه يجب ان تكون محترفا
و ايضا ان تتوفر على حساب دو راسمال قوي و دلك لكي تتمكن من جني ارباح كبيره في و قت قياسي وشكرا

هو المهم جدا هنا فعلا ان يكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نريد

never100
02-21-2016, 15:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

neverlit1
02-22-2016, 21:37
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

global
02-22-2016, 23:16
يا اخي الكريم موضوع المليون هو سول لاكن يجب فقط ان لا تطمع وان تكون لك ادارة رأس مال صارمة
والله الموفق والمعين

neverlit2
02-24-2016, 08:09
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

abderrahmenanis
02-24-2016, 22:57

mahmoudosama2016
02-24-2016, 23:07
ﺧﻲ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺍﻟﻤﻠﻴﻮﻥ ﺩﻭﻻﺭ ﺻﻌﺐ ﺟﺪﺍ ﻋﻤﻠﻪ ﺑﻤﺒﻠﻎ ﺻﻐﻴﺮ ﻭﻟﻜﻦ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﻤﻜﻦ ﺍﻥ ﺗﻘﻮﻡ ﺑﺎﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻭﻛﺴﺐ ﺍﺭﺑﺎﺍﺡ ﻛﺒﻴﺮﺓ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺴﺎﺑﺎﺕ ﺫﻭ ﺍﻻﺭﺻﺪﺓ ﺍﻟﻜﺒﻴﺮﺓ ﺍﻟﺘﻲ ﻻ ﺗﻘﻞ ﻋﻦ 5000
ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺍﻟﻤﻠﻴﻮﻥ ﺩﻭﻻﺭ ﺻﻌﺐ ﺟﺪﺍ ﻋﻤﻠﻪ ﺑﻤﺒﻠﻎ ﺻﻐﻴﺮ ﻭﻟﻜﻦ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﻤﻜﻦ ﺍﻥ ﺗﻘﻮﻡ ﺑﺎﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻭﻛﺴﺐ ﺍﺭﺑﺎﺍﺡ ﻛﺒﻴﺮﺓ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺴﺎﺑﺎﺕ ﺫﻭ ﺍﻻﺭﺻﺪﺓ ﺍﻟﻜﺒﻴﺮﺓ ﺍﻟﺘﻲ ﻻ ﺗﻘﻞ ﻋﻦ 5000
تحياتي لك و اتمني لك التوفيق يا صديقي

global
02-25-2016, 00:48
يا اخي الكريم المليون هو صعب التحقيق ولاكن ليس امر مستحيل لانك يمكنك ان تحققه في عام ان أردت
والله الموفق والمعين

latraaa
02-25-2016, 20:33
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على الكمعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يعرف الإخوة الكرام كيفية العمل بها إن شاء الله، مشكور و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

never100
02-26-2016, 21:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

chouaib112
03-10-2016, 18:38
مرحبا اخي الكريم اكييد ان شاء اللع بيكون
بالخبرة نستطيع ذلك بالتوفيق لك تقبل مروري

ملاك الروح
03-10-2016, 23:13
نعم اخي الكريم يتداول السوق بهذا العدد لكن كل شخص ياخذ منها حسب خبرته وحسب راس ماله
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

nemo2014
03-10-2016, 23:32
اهلا وسهلا بك أخي العزيز
طبعا اخي لازم المتاجر يجرب الاستراتيجيات بقوه علشان يقدر يتعلم منها ويفهم كويس وكده وده هيحتاج منه وقت وجهد ومتابعه كمان وده الي بيحصل دايما
عند تجربه اي استراتيجيه
تمنياتى للجميع بالتوفيق و النجاح

Sinan Tareq
03-10-2016, 23:38
السلام عليكم رحمة الله وبركاته اخي الكريم

نعم اخي الكريم فعلا المليون سهل الحصول عليه من الفوركس وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم ولكن هذا الكلام بالخبرة واتقان المتاجرة ووضع خطط للوصول الى المليون

raedreda
03-11-2016, 00:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذه المعلومه الاكثر من رائعه لمحبى منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

mourada
03-11-2016, 12:13
اخي الفاضل الفوركس سوق صعب جدا و لا يمكن ان تربح منه مليون دولار بسهولة هذا مستحيلا لكن يمكن بعد سنوات من الاحتراف و ليس للمبتدئين مثلنا و بالتوفيق للجميع

aissahd
03-11-2016, 12:20

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

ابوفؤاد
03-11-2016, 12:39
كل على الله قادر ان يكون كل املاين ده بتاعتى انشاء الله هههههههههه و كمان ان ممكن اعمل سوق فوركس ليه لوحدى اشمعنا ابارى ماهى كانت عمله سوق جوه الشركه و باموال العملاء كمان و ادينا بنحلم و يمكن تصيب معا

forez
03-12-2016, 14:22
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير و لكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن خمسمائة.....

tarek2016
03-12-2016, 14:25
اللهم عافني في بدني، اللهم عافني في سمعي، اللهم عافني في بصري، لا إله إلا أنت اللهم كما أخرجت الصبح من بعد الظلمة، أخرجنا من ضيق الدنيا وهمومها إلى فرجك اللهم إنا نسألك أيامًا مبشرة، وهمومًا راحلة، وقلوبًا مطمئنة يا رب في #صباح هذا اليوم ارزقنا فرحًا قريبًا يُبشر قلوبنا ويُطمئن أرواحنا اللهم يا جبار اجبر بخاطرنا يا رب وبشرنا بكل خير في أيامنا القادمة بشرى تفرح بها قلوبنا وننسى بها كل همومنا وصلى اللهم وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم أجمعين ..
لالالالالالالالالالالالال الالالالالالالالالالالالا لالالالالالالا

hossam123
03-12-2016, 15:20
المليون سهل الحصول عليه من الفوركس وايضا سهل جدا ضياع الاموال وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم
ولكن هذا الكلام بالخبرة واتقان المتاجرة ووضع خطط للوصول الى المليون دولار ليس مستحيل

devowr
03-12-2016, 15:32
بالفعل ممكن تكسب مليون دولار من مجال الفوركس ولكن ليس بمبلغ صغير
يجب ان تجازف بمبلغ كبير و يكون لديك الخبره الكافيه فى هذا المجال

engibrahim.hd
03-12-2016, 15:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهالمليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000

samir1
03-12-2016, 16:54
على فكرة من الممكن مل المليون دولار من خلال مبلغ صغير ولكن هذا يحتاج الى الصبر والمتاجرة برافعة مالية صغيرة حتى لا نرض راس المال الى الخطر .
واهم شئ فى ذلك هو التغلب على الطمع والالتزام بما حددت لنفسك من ربح يومى او اسبوعى او شهرى .

karinho1991
03-16-2016, 21:42

nonam
06-22-2016, 15:29
السلام عليكم ... بالفعل من الممكن ان تتعامل مع التداول وتقق اللي انت عايزو بس الحقيقة لابد ان يكون التعامل مع التداول الحقيقي من اهم الادوات الخطة وتنفيذ الخطة اللي انت من المهم ان تتعامل معاها في الطريقق
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

ghost.mastar
06-22-2016, 15:51
السلام عليكم اخى الفاضل فعلا المليون سهل الحصول عليه من الفوركس وفى وقت قياسى مقترنة باى مجال تجارة اخر فى العالم

harimeche
06-22-2016, 16:06
1 000 000 000 000 دولار

-------

قبل التفكير في المليون أو قبل البدأ في هده الرحلة لا زم تفكر في هده الأشياء

هل مستواك العلمي والمـــادي الآن يستطيع الوصول بك إى الميون دولار

تانيـــا ماهي الخطة التي يمكن أن تؤدي بك إلى دلك الرقم

.
.
.

وهناك أشيـــاء أخرى لان الوصول إى المليون صعب شوية

hosam1982
06-22-2016, 16:17
السلام عليكم
هذا ما اسميه انا احلام اليقظة واوهام المساكين . يا اخواني نحن هنا نبحث عن بونص 10 سنت ونتكلم عن الوصول للمليون .الموضوع مستحيل ولا حتى واحد في الالف ممكن يوصل لنصف هذا الرقم لان كل حساباتنا اول عن اخرمن 100 دولار الى 1000 دولار فعن اي مليون تتحدثون افيقوا

analyst
06-22-2016, 17:21
هههههههه ضحكتني اخي الكريم تجعلون من الامر اسهل من الحلم نفسه الفوركس اخي الكريم سوق صعب جدا ومتقلب ولو عرفت تربح منه مرة لا يعني انك ستربح باستمرار

miomio46
06-24-2016, 21:21
حلــــم المـــليون دولار في الفـــــوركس هـــو حلـــم كبير و صعب التحـــقيق بحــــساب بونص حيث يجب ان يكــــون لــتك راس مال كــــبير نوعــــا ما اي ما فوق 10.000 دولار

ahmed5
06-29-2016, 08:06
المنتدى وهذه الطريقة استعمل الاخبار و
واترك هامش بين سعر وقت دخول و بين سعر الشراء
و البيع حتى لا تدخل في صفقتين فب نفس الوقت
لان في بعض الاحيان قبل ان يرتفع يهبط قليلا

mandoman2510000
06-29-2016, 08:39
طبعا ممكن تكسب مليون دولار ودا سهل لان اصلا الفوركس سوق مليان فلوس مش ليها اى عدد
شوف الفديهوات تاجر هتكون غنى وماع راس مال تبدا بية حياتك

lionardodicaprio940
06-29-2016, 08:40
يا اخي اتمنى ان اربح جزءا فقط من هدا المليون ليس الا
وانا شخصيا اعمل على دالك بالتوفيق لي
ولكل اعضاء المنتدى
وشكرااا

houarisat
06-29-2016, 21:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي
ممكن نعم لكن للأسف لا يمكن ذلك إلا إذا تفر رأس المال اللازم لذلك

hamdifree44
06-29-2016, 21:37
السلام عليكم اخي الكريم .. موضوع في غاية الروع اخي. في مايص ما قلته حول سهولة ربح الف دولار من الفوريكس

الفوريكس يا اخي من المجالات السهلة لربح المال لمن يجب علىك يا اخي ان تتدرب بشكل كبير على التداول قبل الدخول الى اي صفقة

ayoubfc
06-30-2016, 06:51
هذا ما اسميه انا احلام اليقظة واوهام المساكين . يا اخواني نحن هنا نبحث عن بونص 10 سنت ونتكلم عن الوصول للمليون .الموضوع مستحيل ولا حتى واحد في الالف ممكن يوصل لنصف هذا الرقم لان كل حساباتنا اول عن اخرمن 100 دولار الى 1000 دولار فعن اي مليون تتحدثون افيقوا

maldini
06-30-2016, 06:51
شكرا جدا علي هذه المواضيع و المعلومات الرائعة و الجميلة
جزاك الله كل خير يا اخي علي الافادة العلمية المثمرة
و اتمني لك النجاح و التوفيق في كل المواضيع

5510004
06-30-2016, 06:56
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 5000

MohaNew1
06-30-2016, 07:05

مليون دولار صعب جدا أخي ولكن كما يقول المثل لكل مجتهد نصيب

بتوفيق للإخوة الكرام تقبل تحياتي

anamedoana
06-30-2016, 07:32
ازيكم اخواتى يارب الجميع يكون بخير وسعادة
وكل عام وانتم بخير يارب
اكيد الخبرة فى هذا المجال سوف تربحك
بس اكيد صبر ومعاناه وخوف وارتباك وممكن العكس تربح بسهوله على حسب اتقانك
وبالتوفيق للجميع واتمناه الجميع يربح المليوون
مشكور على موضوعك اخى

بسام سعادة 1
06-30-2016, 07:41
نعم من الممكن وان لم يكن ممكن فسارسم هذه الطريقة باذن الله تعالى وساكون كما اردت

شبه منحرف
06-30-2016, 07:55
انا اعتقد ان تحقيق مبلغ مليون دولار من الفوركس صعب للغايه بالنسبة لنا كمتداولين صغار لان الفوركس ليس سهلا لهذه الدرجه اخى الكريم وبالتوفيق

SHA3RAWY
06-30-2016, 08:01
عندما نتاجر فالافضل ان نحاول الاعتماد على جميع الاليات اللتي بامكانها تحقيق الهدف
الاخبار ومتابعتها جد اساسية في سوق الفوركس لا الخبر الجيد او السلبي بامكانه ان يحرك السوق بشكل كبير
اما التحليل الفني في ضل عدم وجود اخبار فهو امر لازم لتعرف اتجاه السوق
واختار الاخبار مدعومة بالتحليل الفني

---------- Post added at 05:00 AM ---------- Previous post was at 04:59 AM ----------

السلام عليكم
شوف ياغالي ممكن المليون بتاع كل واحد يكون موجود هناك لكن عشان تجيبه
محتاج تقطع طريق كبير جدا وطويل جدا وكل واحد علي حسب طاقته
تقبل مروري

---------- Post added at 05:01 AM ---------- Previous post was at 05:00 AM ----------

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، بنسبة لي أي طريقة عمل تحبسك أما السوق فهي ناقصة فعلى
المتاجرة أن تكون بهدف واضح وخسارةٍ واضحة في وقتٍ محدد وبذلك لن يؤثر الفوركس في حياتنا اليومية
تقبل مروري وسلام

magid01
06-30-2016, 10:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته المليون دولار تحتاج الى عدة امور مهمة لا يمكن ان تحقق المليون دولار دونها تحتاج الى رأس مال عالي المليون دوار تحتاج الى تعلم الفوركس تحتاج الى الصبر تحتاج عد الطمع تحتاج تقبل مروري

Harmonic
06-30-2016, 11:27

golgman
06-30-2016, 13:07
شوف تقدر تحقق دا اذا كنت تتعامل مع شركات نظيفه وسجلها مشرف وايضا لا تتلاعب بالمتاجر لكى تخسره ولا يتم امرار الصفقات من طرف ثالث وادارتها لكى تنقلب حركه المشر عليك فى النهايه ولكن يجب عليك الحذر وامنيه المليون دولار دى حلم لا يمكن تحقيقه هنا

HaMaDa99
06-30-2016, 13:07
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

magdy mahmud
06-30-2016, 13:12
1 000 000 000 000 دولار

السلام عليكم اخي الحبيب اظن ان المليون دولار شبة مستحيل نحن نتاجر ب100 و200 دولار كيف سنبلغ المليون لو قلت مثلا 10000 دولار تكون كبيرة بس ممكنة

kaka25
07-03-2016, 23:47

freetrade
07-04-2016, 01:14
بس الاول نوصل لمليون سنت كبداية :)) وبعدين نفكر في المليون دولار:))
يا ريت نتعلم الاول ومنطمعش ومنجازفش عشان منخسرش بدل منكسب

brook
07-04-2016, 01:27
و شكرا.

0o0KaRiM0o0
07-04-2016, 02:59
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
يلزم وقت طويل 7 سنوات بمبلغ 10000$ لتحصل عليه
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

raoufbhl
07-16-2016, 23:36

doaa sary
07-17-2016, 22:53
واالله الفوركس من افضل وةاسرع مجالات الربح
انا مرة من ايداع 5 دولار كسبت 150دولار ههههه
يعنى ممكن نعمل المليون فسنة او اتنين بس اقل راس مال 10000دولار
راى شخصى

alasfarahmad
07-17-2016, 23:00
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا الفاضل لايجوز أن تعطي الفوركس أكثر من إمكاناته، بل اعتقد أنه إذا كان الفوركس يقدم لعملائة إمكانية الحصول على مليون دولار، فالأمر برأيي يتعلق بالمتداولين أنفسهم، وليس بالفوركس، فإذا كان البحر يوفر لك إمكانية أن تتناول ما تشاء من الماء، فالمشكلة عندنا نحن وليست عند البحر، باختصار المشكلة تتعلق بمهارتنا وكفاءاتنا وقدراتنا في عمليات التداول، وليست في الفوركس نفسه، نتمنى لك التوفيق والنجاح، والله الموفق على كل حال.

SHA3RAWY
07-17-2016, 23:04
اهم حاجه في سوق الفوركس هي عدم الطمع واذا كان هدفك هو الوصول الي المليون دولار اذا هذا يحتاج الى الصبر الشديد والتعلم الكثير وزياده الخبره والتركيز في التداول
تقبل مروري

freetrade
07-17-2016, 23:06
لو تقصد انه في عضو من المنتدي قدر يحقق مليون دولار من الفوركس فقطعا مش حتلاقي النموذج ده
ببساطة لو هو قدر يجمع المليون دولار مش حيبقي وسطنا هنا

krimo078
07-17-2016, 23:28
فمن يظن انه سيحقق كل هذة الارباح في يوم خاطيء وكسب اربااح كبيرة في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة

ahmed khalaf
07-20-2016, 09:32
السلام عليكم
مليون دولار مبلغ كبير لكن اتمناه لكل أعضاء المنتدى. المشكلة انك اذا مهدت لنفسك انك ستكسب مليون دولار من الفوركس في فترة زمنية قصيرة ستهون عليك خسارة 100 دولار مثلا في أنها هي كل رأس مالك .
ودمتم

Kandouci
07-20-2016, 14:32
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
المتاجرة لها وقت و لها خصائها و اهميتها
بارك الله فيك على الطرح المميز و الرائع
سسلمت الانامل و واصل و لا تفاصل حبيبي

laila99
07-20-2016, 14:46
السلام عليكم
الرجاء عدم تاكيدو مثل هذه الاوهام الثروة

algendy
07-20-2016, 14:50
الكلام عن تحقيق مليون دولار مكسب من التداول فى سوق الفوركس ليس مستحيلا و لكن هذا على حسب راس المال المتاجر به فان كان مثلا الف دولار فيمكن الوصول لربح المليون فى غضون خمس سنوات اذا كان الشخص على درجه من الخبره الكافيه والله اعلم

analyst
07-20-2016, 14:51
و شكرا. كلام منطقي اخي الكريم الحسابات الصغيرة من الصعب جدا تحقيق ربح من خلالها في الغالب الحسابات الصغيرة لا تنجح مع صاحبها وتتعرض للمارجن كول بسرعة

algoddam
07-26-2016, 20:56
مليون دولار حلم كبيرا لكن ليس مستحيلا اذا كانت لنا ارادة وعزيمة في التداول والصبر هو المفتاح في ذلك
اي اننا لا نتسرع ابدا من اجل الوصول الى الاهداف بل التاني دوما

mahmoud124
07-29-2016, 15:33

المليون دولار امر صصعب جدا جدا انك تعمله بأي مبلغ لان في نسبه مخاطره دائما و اتمني التوفيق

SHA3RAWY
07-29-2016, 15:37
يا اخي كل شخص له هدف معين من دخول الفوركس ولكن كل الاهداف تحتاج الى العزيمه والاصرار
ولكن مبلغ المليون دولار يحتاج الى رأس مال كبير نسبيا مثلا 1000 دولار
تقبل مروري

supe
07-29-2016, 15:41
اخي الكريم السلام عبيكم و رحمة الله و بركاته شكرا على موضوعك هدا الدي تطرقت اليه في هدا المنتدى اما بعد كلام منطقي اخي الكريم الحسابات الصغيرة من الصعب جدا تحقيق ربح من خلالها في الغالب الحسابات الصغيرة لا تنجح مع صاحبها وتتعرض للمارجن كول بسرعة

reyad george
07-29-2016, 15:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشوار الميل يبدأ بخطوه والطموح شئ جميل الاهم ان نبتعد عن الطمع و الادارة السليمه لراس المال بالتوفيق لك يا اخى

golden19920
07-29-2016, 15:50
اخي المتداول المليون اول طريق الطمع اذا كنت بهذا التفكير فعليك عدم الاستمرار فهذا السوق لانك لن تجد تلك الخيالات

minadeel
07-29-2016, 15:52
هو لو اخدت بونص متراكم من انستا يوصل لالف دولار انتا ممكن تكمله لمليون لو تقدر بس هيعوز منك وقت
ومجمود كبير جدا ومحدش يقدر يستحمل كده

bemoxpro
07-29-2016, 15:54
يمديك توصل 1000000دولار بس يحتاج كمية كبيرة من اجتهاد والصبر
والثقة بالنفس وعدم التراجع وعدم الكسل

النقراشى
07-29-2016, 15:57
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مشوار المليون يبدأ ب دولار الأهم أن تكتسب الخبرة الكافية للمتاجرة فى الفوركس
و إتباع سياسة رأس مال صارمة وعدم الدخول فى الصفقة إلا بعد التحليل الجيد

Mustafa gamal
11-27-2016, 18:29
أنا بالفعل اسعى لأن اجمع أكثر من مليون دولار من الفوركس و أن أكون مليونيرا .... تحياتي لك و تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

tazi larbi
11-28-2016, 01:07
السلام عليكم اخي لو مشيت بخطه منضبطه فنا لا احبط ولا اسهل عليك انما الربح ممكن والحلم مشروع المهم ان تقوم وتعمل لتحقيق احلامك اتمنى لكم النجاح والله الموفق

michael1
11-28-2016, 02:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز انا اعترف ان الفوركس
به الكثير من السيولة ولكن هل تعتقدانه من الممكن ان تربح الكثير منها
الا بعدخبرة كبيرة وتوفيق ايضا

zizoo99
11-28-2016, 07:56
يا اخى ارجوك تبطل عبط و استهبال المليون دولار دول انت ناوى تجيبهم من راس مال اد ايه ؟؟ و مدة اد ايه ؟؟ دا المفروض سؤال جوهرى يلزم الاجابه مش مجرد احلام ورديه وخلاص

mohamed saad
11-28-2016, 08:14
اجعل هدفك الغالي هو تحقيق النجاح المدروس المخطط له وليس النجاح الذي ياتي صدفة لان النجاح المدروس هو الطريق الذي يبني امامك خطواتك المقبلة والسلم الذي يبني امامك درجات الاتي توصلك الى ما هو اعلى من المليون دولار

rahigrib
11-28-2016, 09:25
طموح فوق التصور لكن يمكن اذا كنا نملك العزيمة الكبيرة في التداول وصبر كصبر الجمل
وعزيمة كعزيمة تناطح السحب يمكن ان نصل الى ذلك او اكثر من ذلك وهذا بتوفيق الله

big.pharaoh
11-28-2016, 10:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... صعب جداا موضوع المليون ده مع المبتدئين. هو حلو ان يكون لك طموح ولكن خلي حياتك محطات يعني خلي هدفك الاول مثلا ١٠٠٠٠ بعدها ٥٠٠٠٠ وهكذا

zied78
11-28-2016, 10:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم المليون دولار يمكن الحصول عليه بشروط وهي كالتالي
التوكل على الله
الخبرة
المواضبة على السوق
رأس مال عالي

bakup28
11-28-2016, 13:26
المليون دولار صعب جدا عمله بمبلغ صغير ولكن من الممكن
ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة في الحسابات
ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل 1000

akram mohamed obaid
11-28-2016, 14:45
هذا الأمر أعتقد صعب جدا لكنه غير مستحيل ولكن يجب ان يكون مبلغ الاستثمار كبيرا جدا كأن يكون 10000 دولار وليس الدخول بمبلغ وليكن 100دولار وتريد من خلاله تحقيق مليون دولار هذا الأمر صعب للغايه

بروفسير العرب
12-22-2016, 12:33
مواضيع ليس لها اى افادة للاعضاء للاسف كل الغرض من المواضيع
الان هو عمل البونص بقط ولا يوجد هدف الافادة للاعضاء

latraaa
12-22-2016, 13:22
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و على الراي و المعلومات التي تقدمت بها و أقول لك و للجميع أنه لابد من العمل على التعلم و العمل على الموضوع و عدم العمل على الحلم الكبير و الدي لا يكون في محله

Mustafa gamal
12-22-2016, 13:29
سوق الفوركس هو سوق تداول العملات و هو السوق المالي الأكبر في اعالم بحجم تداول يومي يبلغ ال 5 تلريون دولار يوميا تحياتي لك و تمنياتي لك بالتوفيق

magic777
12-22-2016, 13:39
هو رغم ان سوق الفوركس زي ما قولت كده ورغم ضخامته الا ان بالفعل النسبه الي بتحقق ربح فيه قليله اوي ده غير ان الارباح للافراد
مرتبطه دايما بحجم راس مالهم

zezo3
01-05-2017, 00:53
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ... اتمنى فعلا لو قدرت اوصل فى يوم من الايام للمليون دولار والله مش عايو حاجه تانى من الدنيا غير الصحه والستر .

daboor98
01-05-2017, 02:13
صعب جدا اخى الوصول لمليون دولار ولكن ليس مستحيل
فكل مجتهد يذهب وراء هدف عليه تحقيقه :)

Sofien
01-05-2017, 05:52
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، لفركس هو مكان لتحقيق الطموحات ولكن عليك بعمل وصبر

حتى تصل إلى أحلامك وتمنياتي للجميع بنجاح

freetrade
01-05-2017, 06:10
يا اخي عشان تقدر تربح مليون دولار كما تقول لابد لحسابك ان يكون علي الاقل 100 الف دولار بحيث بعد فترة من سنة الي سنتين بربح شهري حوالي 10 % كحد اقصي تقدر توصل للمليون دولار ان شاء الله

ebn masr
01-05-2017, 06:23
لازم كل متداول يكون عنده طموح حتى لو كانت هذا المبلغ الضخم ولكن الاهم يكون المتداول لديه القدرة غلى تحقيق ذلك مايكونش غير واقعى ويكون يمتلك للخبرة الكافية

alonsoo
01-05-2017, 06:24
على الفكرة الارقام دى ربما تكون قديمة كمان اما الان فالارقام تصبح فلكية لوجود اعضاء جدد يتعلمون الفوركس فى جميع دول العالم اخى الكريم .... ربنا يوفقنا ونربح المهم

bakup28
01-05-2017, 07:27
من الممكن ان تقوم بالتداول وكسب اربااح كبيرة
في الحسابات ذو الارصدة الكبيرة التي لا تقل عن 1000