PDA

View Full Version : هل الفوركس يستحق كل ما نعانيه من أجله ؟؟؟

Pages : [1] 2 3 4 5

sky44
07-05-2012, 12:28
السلام عليكم

لقد فتحت هدا الموضوع لكي اعرف هل فعلا الفوركس مجال يستحق كل التعب الدي نبدله من اجله في التعلم وهل هو فعلا مجال مربح عندما نتقنه و نحترفه... ومن منكم غير حياته المادية الى الافضل؟؟؟

اريد آراءكم حول الموضوع

gemmy
07-05-2012, 13:03
انا شايف انه طبعا يستحق, كل المجهود اللى بنعمل ده ان شاء الله هيعود علينا بعد كدة بخبرات رهيبة و ارباح اكيدة ان شاء الله فى المستقبل
بس زى مانت بتقول الواحد بيتعب و بيعمل اللى عليه والباقى على ربنا

derfcase
07-05-2012, 13:40
ليس الفوركس علي وجه التحديد اخي الكريم
sky44
و لكن اي شيء جديد انت ترغب في تعلمه - سيتطلب منك بعد التعب و المجهود في البداية

yassinoh
07-05-2012, 13:58
نعم الفوركس يستحق كل ما نعانيه من أجله
لماذا لأنه سوق عالمية والكل يعمل فيه
فمثلا سوق الحي القريب من منزلك يعمل فيه أناس وتشتد المنافسة بينهم
إذا لابد ن بدل مجهود

كريم
07-05-2012, 16:43
فعلا سوق الفوركس يستحق كل تعب و كل مجهود

لأنه سوق عالمي مربح و يستحق التعب

لأنه يعتبر عمل جيد و الله يوفق الجميع

---------- Post added at 01:43 PM ---------- Previous post was at 01:36 PM ----------

فعلا سوق الفوركس يستحق كل تعب و كل مجهود

لأنه سوق عالمي مربح و يستحق التعب

لأنه يعتبر عمل جيد و الله يوفق الجميع

mohamed eldamnhorey
07-05-2012, 16:43
اكيد ياغالى لابد من نجتهد ونبذل مجهود شاق

من اجل ان حقق ربح فى هذا السوق

مثله مثل اى تجاره فى حياتنا العمليه

ahmadsalaymeh
07-05-2012, 16:46
نعم يستحق العناء
لاني في راي الفوركس هو الي راح يضعني على سلم رجال الاعمال
ان شاء الله

sabre
07-05-2012, 16:47
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الفوركس فعلا يستاهل التعب الذى نعانيه ولاكن لابد لنا بالفعل ان نحترفه
حتى نجنى منه الارباح المرجوة ان شاء الله

nada
07-05-2012, 17:06
يستحق بجدار وانتا لا تصدق هذا الكلام لا اذا لمسة شياء ملموس
واذا كونت ليسة بدرجة الاحتراف سوف ياتى لك تحسن مع الوقت

devloppman
07-05-2012, 17:44
حسب طبيعة عملك به
فهناك من يتعب ولا يخرج بنتيجة
وهناك من يتعب وتكون النتيجة مرضية
لكن في الأخير الفوركس يستاهل كل التعب اللي بنبدلو فيه

ymn30
07-05-2012, 17:45
السلام عليكم

لقد فتحت هدا الموضوع لكي اعرف هل فعلا الفوركس مجال يستحق كل التعب الدي نبدله من اجله في التعلم وهل هو فعلا مجال مربح عندما نتقنه و نحترفه... ومن منكم غير حياته المادية الى الافضل؟؟؟

اريد آراءكم حول الموضوع

اكيد اخى بس اهم شئ الاتقان كما قولت والاحتراف كدة اكيد هيكون عائد عليك بكل خير ان شاء الله تقبل تحياتى

aboualy
07-05-2012, 17:46
اخى العزيز اعتقد ان الفوركس يستحق كل هذا العناء واكثر
وذلك لان الفوركس مصدر دخل جيد يمكن ان يغنينا فى يوم من الايام عن الوظيفة وبل هو افضل من اى وظيفة

magic777
07-05-2012, 18:00
اخي اي مجال لازم تتعب فيه علشان تحقق اللي انت عاوزه منه في النهايه والفوركس هنا مش استثناء ولا مختلف عن اي مجال اخر
يبقى ليه عاوزين نربح منه بدون تعب او مجهود وليه منستحملش ملل البدايه والخسائر والتعب والمتابعه
طالما مقتنعين بيه وعاوزين ننجح فيه

madoxegy
07-05-2012, 18:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اى عمل يا اخى يتطلب معاناه فى تعلمه فما بالك فى اكبر سوق فى العالم

Amany Mohamed
07-05-2012, 18:04
السلام عليكم
اي عمل يستحق الكثير من المعاناة
كذلك الفوركس يستحق ان نجتهد و نتعب من اجله

memostar3
07-05-2012, 18:34
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

انه يستحق ويستحق ويستحق ان هذا الفوركس لهو احد روائع الحياه فبه تشعر بقيمتك وتاخذ قرارك وتسيطر بوجهتك الى ان ترسو باهدافك الى بر الامان
تحياتى لك

pimo
07-05-2012, 18:42
هذا امر اكيد كل عمل تبذل من اجله جهد وتتعب من اجل ان تصا الي الاحترافية سوف تستفيد وتنتفع منه والفوركس معروف بالربح الوفير فاذا اتقنته سوف تستفيد اضعاف الجهد الذي بذلته من اجل ان تصل الي الاحترافية

remo
07-05-2012, 18:46
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

انا عن نفسى لم اصل حتى الان الى المراد من الفوركس ولكن عن نفسى مؤمن ان الفوركس هو افضل طريق لتحقيق حلمى وللوصول الى افضل النتائج عن طريق الفوركس انت محتاج الى شوية مجهود وتعب وصبر

ma90do
07-05-2012, 18:52
بص هوا فعلا مجال يستحق كل التعب وابذال المجحود ولكن يوجد اشخاص في منتصف الطريق يتركونه علشان كده يجب الالتزام به والتعلم حتي تتقن هذا المجال وسوف تكون ناجحا بالممارسه المستمره

memostar3
07-05-2012, 18:56
اخي اي مجال لازم تتعب فيه علشان تحقق اللي انت عاوزه منه في النهايه والفوركس هنا مش استثناء ولا مختلف عن اي مجال اخر
يبقى ليه عاوزين نربح منه بدون تعب او مجهود وليه منستحملش ملل البدايه والخسائر والتعب والمتابعه
طالما مقتنعين بيه وعاوزين ننجح فيه

كلام رائع
فالفوركس مجال كاى مجال وليس بلعبه
بل هو وظيفه لا يمتهنها الا من له عقل يوازى عقل اكبر اقتصادي
لانه بدون ذلك لن يستطيع البقاء في السوق

husamart
07-05-2012, 19:22
اخي انت اجتهد واعمل اللى عليك تعلم واتقن والتزم والتوفيق سيأتي ولو بعد حين
هو سوق يحتاج للصبر والمقدرة على ترويضه
وبصراحة هو يستحق لأنه حين يعطي يعطي بسخاء

memostar3
07-05-2012, 19:45

هل هذا السوق يمكن ترويضه
اخى ان كان لديك طريقه ياليت تعضرها علينا حتى يستفيد الجميع
لان بجد السوق مخربط وماله امان اطلااااقا

roka
07-05-2012, 20:00
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع
اعتقد ان الفوركس ياخذ منا الكثير من الوقت والمجهود ولمكن ابضا نحن نكسب من السوق

compaq0
07-05-2012, 20:16
طبعا يستحق المشكله اننا مش واثقين اوى ان هذا المجال يستحق الجهد و التعليم من اجله نحن نريد الربح بدون بذل مجهود كبير و لكن اريد ان ابلغك ان من يبذل مجهود فى هذا المجال يجنى الثمار مستقبلا و ثق فى كلامى

Titanom
07-05-2012, 20:18
اي عمل لابد فيه من الإجتهاد
من أجل تحقيق الاهداف
كذلك سوق الفوركس
يجب عليك إكتساب الخبرات التي قد تساعد في جني أكبر عدد من الأرباح

تامر
07-05-2012, 21:48
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

عليكم السلام ورحمه الله وبركاته أخي الكريم
الفوركس فعلا يستحق التعب الذى نعانيه ولاكن لابد لنا ان ندرسه بإحترافية
حتى نجنى منه الارباح بإذن الله

ehab
07-05-2012, 22:03
اكيد الفوركس يستاهل التعب وان شاء الله يبئا مصدر للربح
بس دة حاجة محتاجه توفيق من ربنا
وفية نسبة مخاطرة

kingman
07-06-2012, 00:03
هى المشكلة للجميع ان حكاية العطاء بسخاء مش بيعرفها المتاجر الا فى مرحلة متقدمه من مشواره بعد اكتساب الخبرة المناسب والأحترافية فى التعامل مع السوق وده بيبقى طريق شاق مش الكل بيقدر يوصله لكنه يستحق العمل والأجتهاد طبعا

revenge
07-06-2012, 00:58
لو لا يستحق مكنش الناس دي كلها هتغامر فيه ..
انا شايف ان الفوركس كويس جدا جدا و مربح جدا جدا بس مش لكل الناس .. اهم حاجه انك تكون فاهم انت بتعمل ايه

hehelibeb
07-06-2012, 01:06
الفوركس يستحق هذه المجهودات ةوأكثر
وممكن لا تحقق شيء لأنك تتاجر مع كبار المتاجرين والمستثمرين وأصحاب كبار رؤوس الأموال
وأنت تتاجر ب 100 دولار

sami
07-06-2012, 01:18
نعم أخي الكريم الفوركس يستحق كل ما نعانيه من أجله،لأنه بعد أن نحصل على المزيد من الخبرة و
الكفاءة،ممكن أن نجني أرباحا مجزية،أما بالنسبة لما حققته من أرباح لحد الآن فتعتبر مرضية فأنا شخص
قنوع و أحب تحقيق رأس مال كبير خطوة بخطوة

eng2012
07-06-2012, 01:48
اعتقد ان كل المميزات التى يتمتع بها سوق الفوركس تجعله السوق الافضل فى التجاره ونحتاج جميعنا الى الدخول الى هذا السوق الافضل فى التداول

aminos
07-06-2012, 01:51
السلام عليكم
نعم يا أخي فإنه يستهم هذا المجهود
و أكثر كذالك لأنه لا يوجد مجال ربحي مثل هذا أبدا
و الله أعلم

ma90do
07-06-2012, 02:07
نعم أخي الكريم الفوركس يستحق كل ما نعانيه من أجله،لأنه بعد أن نحصل على المزيد من الخبرة و
الكفاءة،ممكن أن نجني أرباحا مجزية،أما بالنسبة لما حققته من أرباح لحد الآن فتعتبر مرضية فأنا شخص

هذه ميزه جيده يا اخي القناعه كنز لا يفني وطبعا الاسنان الذي يبحث ويبذل جهد من اجل التعلم هوا الانسان الذي يقتصر طريق النجاح ويصبح متميزا

basem.khaled
07-06-2012, 03:06
من المؤكد ان الفوركس من احد المجالات التى تحقق الحرية المالية والتحرر من الوظيقة والروتين الممل والمستقبل هو الفوركس ومن وجهة نظرى ان المجال دة لو تعبنا فية واحترفناة هيفرق كتير فى حياة كل واحد فينا

theboy2226
07-06-2012, 23:42
طبعا يستحق لان الفوركس اصلا مش بيحتاج مجهود بدني كبير و فلوسه كتير فعلي الاقل الواحد لازم يتعب في متابعة الاخبار و تحليل و متابعة السوق و الشارت
اصل ما ينفعش ان الفوركس يبقي عبارة عن جلوس اما اللاب توب علي السرير و فتح صفقات و الربح علي الاقل ابذل شوية جهود عشان الفلوس يكون ليها طعم مش حرام زي ما ناس كتير بتقول
وبعدين الهدف من الفوركس الفلوس و اللي عايز فلوس لازم يتعب
و الفلوس تستحق التعب عشانها لانها للاسف كل حاجة

magic777
07-07-2012, 01:19

على حسب اهداف المتاجر لازم يتعب ويجتهد وكل لما يكون هدفه كبير كل لما يكون مطلوب منه
جهد اكبر للوصول الى مستوى الاحتراف اللي هيحققله اهدافه دي
وفي سبيل ده بيبذل هنا اقصى طاقاته في العمل

kingman
07-07-2012, 02:36
هى كل معاناة فى هذا السقو مقبولة فى سبيل تحقيق النجاح لكن اللى مش مقبول نهائى هو العامل الصحى للمتاجر لأن اكيد بنعانى كثيرا من تدهور الصحة بعد الشئ من خلال المتابعة المستمرة لهذا السوق

Spiderhoof
07-08-2012, 18:34
يستحق التعب ويستحق ان تقدم حياتك لتنهال من علمه ومبادئ ثم تنهال من ارباحه وافراحه

sami
07-08-2012, 18:41
هى كل معاناة فى هذا السقو مقبولة فى سبيل تحقيق النجاح لكن اللى مش مقبول نهائى هو العامل الصحى للمتاجر لأن اكيد بنعانى كثيرا من تدهور الصحة بعد الشئ من خلال المتابعة المستمرة لهذا السوق

نعم أخي الكريم الإهتمام بالعامل الصحي مهم للغاية و خاصة أوقات التداول،أعتقد أن الحل بسيط،فالتحليل
لا يأخد و قتا طويلا و قبل الدخول في صفقة و جب أن نحدد نقطة جني الربح و نقطة وقف الخسارة و
نغلق الجهاز أو نقوم بأعمال أخرى و بذلك نتجنب الضغط العصبي أو الإرهاق الناجم عن متابعة السوق
لفترة طويلة

السيد الجبالي
07-08-2012, 19:16
بالطبع يستحق ... مجال مثل هذا المجال الذي يوفر لك فرصه لمعرفه عيوبك فرصه لدراك زاتي قوي .. فرصه للوعي بالاحداث التي تحدث في العالم من حولك
فرصه لنظره جديده الي الحياه .. فرصه للثراء .. فرصه لتفكير جديد
اعتقد ان كل هذا يحتاج الي الجد والي الاجتهاد ..واذ استطعنا ان ندرك ثمره هذا التعب لا اظن انها ستكون هناك معناها

YesIcan
07-08-2012, 19:38
ضاهر يا غالي انه سؤالك بغية معرفة ما انت قادم عليه و هل يستحق تعبك او لا
لكن انضر الى الصورة من زاوية اخرى لو كان الفوركس غير مربح لما وجدت كبار رجال الاعمال و المستثمرين و البنوك العالمية داخله

zahran
07-08-2012, 19:41
انا ارى انه يستحق كل ما نعانيه من اجله
فى مثل بيقولك اتعب تلاقى
ودا طبعا المنطق المتعارف عليه فى اى عمل شاق .. لازم نتعب وندرس ونتعلم ونلتزم قبل اى حاجه طبعا ...ونعرف مهارت جديده ونبتكر ونبدع
وفى الاخر اكيد هنلاقى الكتير ان شاء الله
ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا

yamiyugi
07-08-2012, 19:43
الفوركس قد يستحق ما نعانيه من اجل الحصول على الربح لانه لا يوجد اى بديل اخر للحصول على نسبة ارباح تفوق 300% من الحساب
والتجارة اصبحت تتحدد فى المرابحة والمراجحة فقط وليس شئ اخر
على الرغم من ان هذا يضر الاقتصاد جداااااااا
لان تعويم العملات له اثر سلبى قد يعمل على هدم الاساس الاقتصادى وذلك مثل يوم الخميس الاسود فى امريكا عندما وقعت البورصات بسبب تعويم العملات

nourhan ali
07-08-2012, 19:43
اكيد بيتساهل اى حاجة احنا بنعملها فى حياتنا وعايزين نتعلمها وننجح فيها لازم نتعب فيها عشان نوصل للى احنا عايزينه فيهاااااااا

rabie10
07-08-2012, 19:46
الفوركس فعلا يستاهل التعب الذى نعانيه ولاكن لابد لنا بالفعل ان نحترفه
حتى نجنى منه الارباح المرجوة ان شاء الله

waleed adel
07-10-2012, 02:21
اي مشروع ستقوم به اوعمل لابد فيه من الإجتهاد
يجب عليك إكتساب الخبرات والتدرب الجيد

salah.bmw
07-10-2012, 02:31
اكيد الفوركس يستحق كل التعب
لأنو بلنهاية بيعود علينا بدخل جيد
مش رح يطلعلنا حتى لو كنا حرامية :)

mohamed 300
07-10-2012, 03:00
من المؤكد ان الفوركس مجال من الواجب التعب والجهد فيه حتى تصل الى ما تريد ,لان الفوركس كفيل بان يقلي حياه شخص 180 درجه

mrxr00t3d
07-10-2012, 04:49
طبعا يستحق يا أخي طالما انت ستحقق ارباحا جيدة
لكن طالما خسرت اموال ستقوم بانه لا يستحق

ARAB_PIGEON
07-10-2012, 05:59
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

اهلا وسهلا اخى الكريم
الفوركس طبعا يستحق كل ما نبذله فيه من جهد وتعب
ومن يبذل مجهود فيه سوف يصل الى كل ما يريد من الفوركس

Dentist Ahmed
07-10-2012, 07:49
اعتقد انه نعم يستحق الفوركس التعب والعمل الشاق من اجله
وذلك لكى تتذوق حلاوته وتتذوق لذته وكى تصل وتحقق مرادك فى النهايه

waleed
07-10-2012, 12:27
اى شىء جديد لابد لنا من اكتشافه وبعين ممكن نحدد اذا كان يستحق
العناء ام لا فانت وحدك الذى تحدد اذا كان يستحق العناء ام لا

Looser
07-10-2012, 12:41
اخي مجال الفوركس مجال رائع جدا مربح لكن محتاج خبرة وتعليم طويل لكن ممكن تحقق احلامك منه

اتوكل على الله لان الفوركس افضل مجال للربح من الانترنت

nrgslawi
07-10-2012, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله
فعلا الفوركس يستحق كل المعاناة لانه بعد كل المعانات ياتي الربح باذن الله
بالنسبة لحياتي المادية بطبيعة الحال تغيرت مع الفوركس

Mohamed90
07-10-2012, 13:34
اي مشروع ستقوم به اوعمل لابد فيه من الإجتهاد
يجب عليك إكتساب الخبرات والتدرب الجيد

السلام عليكم اخي اي مهمة او مشروع تتعب يه من اجل هدف و نتيجة جيدة
و اكيد الفوركس نتعب فيه من اجل الكسب المال الاضافي و هذا امر وارد

aboualy
07-10-2012, 13:39
اخي مجال الفوركس مجال رائع جدا مربح لكن محتاج خبرة وتعليم طويل لكن ممكن تحقق احلامك منه

اتوكل على الله لان الفوركس افضل مجال للربح من الانترنت

اتفق معك اخى العزيز فعلا الفوركس هو من افضل المجالات المربحة سواء على النت او فى الاقتصاد التقليدى
ولكن فعلا الفوركس يحتاج الى دراسة وتدريب لفترة طويلة حتى تستطيع ان تحقق احلامك منه

sa sa
07-10-2012, 13:56
طبعا الفوركس يستحق المعناه اي عمل لازم تبذل فيه جهد وتعاني فيه فما بالك بالفوركس الي ممكن يحقق كل ما تتمناه من خلال تحقيق الربح الجيد والسريع الذي يحقق ما تتمناه الفوركس هو الافضل ويقدم الكثير من المزايا التي لا يقدمها اي عمل اخر الا الفوركس

king
07-10-2012, 13:57
اكيد مجال الفوركس يستاهل التعب والمجهود لان انت تجنى نتيجة هذا المجهود علم وايضا مال وفير وكل هذه النتائج اكيد تكون مرضيه واضافه الى ذالك اهمية هذا المجال من حيث قدرتك على الاطلاع ومعرفة كل التغيرات الاقتصاديه فى البلاد المختلفه والتغيرات التى تحدث فى العملات

Desperate
07-10-2012, 13:57
أى عمل بيهدف لمتعة فى النهاية يبقى يستحق م نفعله من اجله
ومفيش متعة من غير وده من خصائص العمل فى علم الاقتصاد انه نشاط نافع يهدف لخلق المنافع فى النهاية
ولكن هناك الم اثناء العمل نتحمله لكى نصل الى المتعة النهائية

ahmed saleh
07-10-2012, 13:58
انت شايف اية اظن الموضوع دا بختلف من وجهة نظر لاخرى لان فى ناس شايفة انها
بتتعب اوى وبعد كدة الفوركس بيغدر بيها ومش بتلاقى حاجة
وفى ناس بتتعب برضو وبتوصل للى هى عايزة بس انا بلنسبالى اظن انة يستحق

egypt2012
07-10-2012, 14:00
اى مجال فيه ربح و خسارة بالحلال يستحق الصبر عليه لكى نحقق منه المكاسب

mando
07-10-2012, 14:03
طبعا يستحق يا أخي طالما انت ستحقق ارباحا جيدة
لكن طالما خسرت اموال ستقوم بانه لا يستحق

طبعا هو دة الهدف من الفوركس انه الواحد يقدر يحقق ارباح جيدة من الفوركس وفى حالة التعرض لى الخسارة باستمرار بدون ارباح هايكون الشعور هو الاحباط وسوف تشعور انه لايستحق

KOGI
07-10-2012, 14:17
انا شايف انه طبعا يستحق كل المجهود اللى بنعمله ده ان شاء الله هيعود علينا بعد كدة بارباح كبيرة بعد ما نكسب خبرات معقولة في الفوركس بس اهم حاجة الصبر والمثابرة
تقبل مرورى اخى الكريم

jamilktba
07-10-2012, 14:39
اعتقد ان كل المميزات التى يتمتع بها سوق الفوركس تجعله السوق الافضل فى التجاره ونحتاج جميعنا الى الدخول الى هذا السوق الافضل فى التداول

hesham itch
07-11-2012, 11:29
بالتأكيد يستحق المجهود كل المجهود المبذول فيه وذلك نظرا لما قد يحققه المتاجر الناجح
الذى يعمل بجد ويتعلم الجديد فى مجال الفوركس عن طريق النعرفة التاامة به

العوامى
07-11-2012, 12:28
السلام عليكم
من منا لا يحلم بالثراء وتحسين اوضاعة المالية
ارى ان الفوركس يستحق التعب واكثر من ذلك لمن عنده الاصرار والعزيمة
وان الله لا يضيع اجر من يعمل جاهدا لتحقيق هدفة وخصوصا اذا كان الهدف تحسين دخل الفرد والارتفاع بشأنة
تحياتى

resala11111
07-11-2012, 13:07
هو أصعب حاجة فيه التعليم لانى يحتوى على الكتير
من الاسرار الى صعب تجميعها من مكان واحد
ولكن مع الخبرة تسطيع تحقيق ملبغ كويس لتحقيق الى نفسك فيه

magic777
07-11-2012, 19:51
انت شايف اية اظن الموضوع دا بختلف من وجهة نظر لاخرى لان فى ناس شايفة انها
بتتعب اوى وبعد كدة الفوركس بيغدر بيها ومش بتلاقى حاجة
وفى ناس بتتعب برضو وبتوصل للى هى عايزة بس انا بلنسبالى اظن انة يستحق

لا اخي ربنا بيقول لكل مجتهد نصيب وعلى قد تعبك هتاخد
ومافيش حاجه اسمها تعبت ومأخدتش حاجه اكيد لو ركزت شويه هتلاقي انك استفدت من التعب ده
اما بمعلومات او خبره جديده انضافت ليك ومش شرط هنا فلوس

ehab
07-12-2012, 05:11
اجتهد واعمل اللى عليك تعلم واتقن والتزم والتوفيق سيأتي ولو بعد حين
هو سوق يحتاج للصبر والمقدرة على متاعبة
وبصراحة هو يستحق

hzal2om
07-12-2012, 15:43
هو طبعا يستاهل كل التعب الى بنتعبو فية لانك بتلاقى فى الاخر ربحك المادى كويس وبتقدر تحسن من حياتك عن طريقو فا لو انت تعبت فية بجد فى الاول هتستريح كتير قدام

naitsi
07-12-2012, 15:43
السلام عليكم
بداية تعلمي للفوركس كان كتاب الكتروني ثم بعد ذلك اخذت دورة مجانية علي الانترنت علمتني مبادئ الفوركس وايضا قمت بسماع بعض الفيديوهات في احد المنتديات وكذلك زودت المعرفة من خلال اليوتيوب وبعد ذلك وضعت استراتيجية خاصة بي وقمت بتجربتها علي الديمو ونجحت نجاح باهر لكن معرفش ليه فاشلة حتي الان في الحقيقي

elzeel
07-12-2012, 15:44
اكيد يستحق وخصوصا مع من يتعاملون معه بشكل احتراقى فهو يجعلهم فى مستوى
عالى جدا ربحى ويساعدهم فى بناء انفسهم بشكل قوى

hossam eldeen mohamed
07-12-2012, 15:47
السلام عليكم
طبعا يستحق التعب عشان يحقق اللي في دماغك من طلب العلا سهر الليالي ولا ايه رايك

ahmed
07-12-2012, 15:48
اذا كانت نهايه هذا التعب والجهد هو الربح فى السوق والنجاح فبالفعل يستحق التعب
اما اذا كنا لن نستطيع اليسر فى هذا الطريق حتى نحقق النجاح فبالتاكيد الافضل ان نوفر جهدنا

kero
07-12-2012, 15:54
انا اعتقد انه يستحق واكتر من الا بنعنيه فعلا
لان لوالشخص تمكن من السوق واكتسب خبرة كويسه هيحقق كل الا بيتمناهمن سوق الفوركس زى ما ناس كتير حققت ثروات طائلة منه اهمشى ءالصبر والاصرار

ma90do
07-12-2012, 16:01
فعلا مفيش نجاح بدون تعب وسهر وابذال المجهود في التعليم
لزم علشان الانسان يبقي ناجح يبذل الجهد ويصبر ويتعلم وهذا المجال بدون تعلم لا يحقق الا الخسائر

hunlion
07-12-2012, 16:03
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

أظن أن هذا السؤال يطرحه كل من دخل عالم الفوركس و هو لا يزال في بداية الطريق و لكن الشكوك ستزول مع أول سحب تقوم به خاصة إن كان كبيرا بالإضافة إلى العديد من المواضيع التشجيعية لبعض الإخوة اللدين يضعون كشوفات لحسابتهم لتشجيع الآخرين

mohamed
07-12-2012, 16:06
بالطبع يستحق العناء فعندما نجنى ثمار التعب نحس بالراحه التامه وهوة من الممكن ان نعمل بجد فى اوقات قصيره لنرتاح لاوقات طويله

realyone
07-12-2012, 16:13
بصراحه سوق الفوركس يستحق كل اهتمام ويستحق التعب والعناء,لأنه كنز لمن يتقنه بشكل جيد,والجلوس على شاشة الكمبيوتر لفترة كبيره لمتابعة الفوركس مش خساره فيه لأن السوق فيها خير كثير وبحر لا ينفذ من الفلوس

DZforex
07-12-2012, 16:16
أه طبعا يا صديقي الفوركس يجب ان توفيه حقه لانه

سوق تتداول فيه مليارات الدولار يوميا رح تكون جزءا لك منها

gemyyy
07-12-2012, 17:01
اكيد الفوركس اصبح يستحق كل اهتمام فعلا
ولازم فعلا نهتم بية

dodovedo
07-12-2012, 17:01
اخى الكريم
مش هقولك اه لو فيه مكسب هقولك يستاهل لو بنتعلم
وبعد كده اكيد هيجى المكسب
تقبل مرورى

swingawy
07-13-2012, 23:04
انت اجتهد واعمل اللى عليك تعلم واتقن والتزم والتوفيق سيأتي ولو بعد حين

forex4ever
07-13-2012, 23:13
ان لم يكن الفوركس مايستحق الاهتمام مالذي يستحق الاهتمام اذن .... اعتقد ياغالي الفوركس عالم رائع يستحق منا كل الاهتمام و هو من وجهة نظري من ارقى انواع العلوم و اجمل انواع الفنون ... وهو كالبحر الذي كل لاتنتهي امواجه ولا يمل الانسان من النظر اليها والتمتع على شواطئ شارتاته !!!

heroo
07-13-2012, 23:25
اكيد طبعا يستحق لكن المشكلة معظم الناس فى البداية بتتعرض لخسارات متتالية
وبتعتقد ان الموضوع صعب او مستحيل انما مع الوقت والى بيقدر يصبر ممكن فى صفقة وحدة يسترد كل خسارتتو واكتر ويبدا يكسب

delpi
07-13-2012, 23:29
طبعا المنطق المتعارف عليه فى اى عمل شاق .. لازم نتعب وندرس ونتعلم ونلتزم قبل اى حاجه طبعا ...ونعرف مهارت جديده ونبتكر ونبدع
وبالتوفيق

a5rzamn
07-13-2012, 23:30
انا من رايي انه يستحق

لانه ممكن في شهر يقلب مجرى حياتك راس على عقب

ana1990
07-13-2012, 23:37
اسال نفسك نفس السؤال هل المال يستحق العناء ؟ هل ينفع مال كثير مع عناء قليل ؟ مينفعش طبعا لازم تتعب علشان تكسب حتى لو كانت الطريقه اللي بتتعب بيها مختلفه عن الناس مش مشكله المهم انك بتتعب علشان تحقق مكسبك علشان كده اكيد كل مبلغ يستحق تعبه و دي اجابة السؤال بتاعك في الموضوع

pimo
07-14-2012, 00:07
نعم هذا اكيد الفوركس يستحق من ان نتعب من اجله في التعلم لكي نستطيع ان نكسب منه لانه يعتبر بوابتك الي ميدلن المال والاعمالوسوف تصبح مليونير اذا تمكنت من فهمه جيدا

Forex Eyes
07-14-2012, 01:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
نعم يستحق و يستحق
اكبر سوق مالي ف العالم
و سهولة التداول
ومادا تريد اكثر
نعم هو يستحق
بالتوفيق لك في تجارتك ان شاء الله

waleed adel
07-14-2012, 20:15
اذا كانت نهايه هذا التعب والجهد هو الربح فى السوق
والنجاح فبالفعل يستحق التعب

kero
07-14-2012, 20:26
اذا كانت نهايه هذا التعب والجهد هو الربح فى السوق
والنجاح فبالفعل يستحق التعب

فعلا اهم شىء اننا نلاقى ونجنى نتيجة تعبنا والا بنعنيه فى سوق الفوركس
وده دايما الا بيحصل بامر الله لان لكل مجتهد نصيب اهم شىء هو الصبر على النتيجة

mido
07-14-2012, 20:28
اخي الكريم
انا شايف انه طبعا يستحق كل المجهود اللى بنعمل ده ان شاء الله هيعود علينا بعد كدة بخبرات رهيبة و ارباح اكيدة باذن الله
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Noah
07-14-2012, 21:46
بالتاكيد يستحق كل هذا ان تم تحقيق الاموال والنتائج الايجابية اذن هذا السوق يستحق اكثر من هذا كمان لانه سوق كبير ويستحق ان نبذل كل ما نملك من قوة حتى نتمكن من العمل فيه بنجاح وتحقيق ما نريد من نتائج ايجابية

HUSSENEY
07-15-2012, 08:03

tictok
07-15-2012, 08:10
أكيد يستحق التعب لانه سوق مفتوح الفرص فيه متساوية تعتمد على قدرتك الشخصية وتعلمك وخبرتك في الربح كما أنه مشوق جداً
ومن خلاله يمكن تنمية قدرات كثيرة في الأنسان مثل التركيز والصبر والتفكير المنطقي السليم

mahmoud2012
07-15-2012, 08:14
نعم يستحق ويستحق اكثر من ذلك بكثير

فالفوركس وسيله ربما تكون سبب فى ايصال شخص الى القمه او تهوى به الى القاع

لذلك يجب علينا بذل اقصى جهد ممكن لتعلمه وممارسته اكثر بكثير من المعتاد فربما يكون الفوركس سبب فى ان نصبح اغنياء

Meerak
07-15-2012, 08:25
بالطبع يستحق المجهود لانك لو نظرت الى العائد المادى منه
ستجده كبير جدا مقارنة باى وظيفة اخرى ممكن نتعب فيها اكتر من الفوركس

kaka2
07-15-2012, 08:39
علمتنا الحياة ان لا شي يجي الا بالتعب
انا ارى انة يستحق لانة يحقق عائد اعلى من اي تجارة
و المجهود المبذول مقارنة بالعائد لا شي

jihadazzam
07-15-2012, 08:59
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع
السلام عليكم
الفوركس يستحق التعب والجهد لتتعلمه
وعندما تتقنه يصبح لعبة الكبار تتسلى وتجمع المال بكل بساطة

osama00971
07-15-2012, 09:51
انا ارى انه يستحق لانه لابد ان اقدره واتعب فيه
حتى احصل على ما اريد
اذا لم تقدر سوق الفوركس وعملت به لن يقدرك وستخسر حسابك

2x1
07-15-2012, 09:55
بص اي حاجة يعني واي مجال بتتعب فية لازم هيديك زي مبتديلة يعني عاوز واحد مثلا فكلية الطب وقعد سنين يتعلم عشان يبقي دكتور شاطر وقبليها طبعا الثانوية عشان يدخل الكلية اللي عاوزها زي واحد متعبش ولا بيحاول

foouaad
07-15-2012, 11:05
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع
نعم يستحق اكثر من ذالك وكن على يقين بذالك كلما تتعمق فى العلم والخبره بتقل نسبة الخساره بس يكون فى برده خساره
لان هوده الطبيعى من سوق الفوركس بس لو انته على علم وفير فى عالم الفوركس هتكون الخساره قليله جداً وهوه ده الى بيفرق بين المضارب الناجح والمضارب الغير ناجح هى نسبة الخساره

ahmed
07-15-2012, 11:08
بص اي حاجة يعني واي مجال بتتعب فية لازم هيديك زي مبتديلة يعني عاوز واحد مثلا فكلية الطب وقعد سنين يتعلم عشان يبقي دكتور شاطر وقبليها طبعا الثانوية عشان يدخل الكلية اللي عاوزها زي واحد متعبش ولا بيحاول

تمام على قد ما بتدى من مجهود لازم تجنى ثمار
هذا المجهود بالفعل فما نتعب فيه الان فى الفوركس يستحق ما سنجنيه غدا منه

dz-yac
07-15-2012, 11:13
السلام عليكم
طبعا هو مجال يستحق التعب من اجله فهو مربح جدا كما نه مخسر جدا ههه
لكن لو تشوف كشف حسابات بعض الاعضاء راح تتعلق به اكثر

Eyadoo
07-15-2012, 11:49
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

أرى أن الفوركس يستحق كل دقيقة أمضيتها في ممارسته
أنا مازلت متفائل في موضوع الأرباح الممكن تحقيقها من الفوركس
تجربتي جديدة لذا لم يطرأ أي تغيير بعد على مستى معيشتي

mohamed yossef
07-16-2012, 15:21
ممكن يكون باين لنا فى الاول ان الموضوع يستحق الجهد والتعب
لكن بعد ان دخلت ذلك المجال وجدت ان ذلك المجال من الممكن انه لن يعطيك الملايين ولكن بعد ان ادمنت المضاربة من اصعب الرجوع عنها

top2milan
07-16-2012, 15:25
كل حاجه محتاجه تعب علشان تتقنها والفوركس اكيد لما تبقى متقن ومحترف فيه وقادر على تحقيق ارباح
اكيد هيغير من حياتك ان شاء الله

mahmoud1
07-16-2012, 15:27
ممكن يكون باين لنا فى الاول ان الموضوع يستحق الجهد والتعب
لكن بعد ان دخلت ذلك المجال وجدت ان ذلك المجال من الممكن انه لن يعطيك الملايين ولكن بعد ان ادمنت المضاربة من اصعب الرجوع عنها

هو دة بيكون تفكير اى واحد جديد بيدخل مجال الفوركس انه بيفكر انه ممكن يعمل ملاين فى فترة بسيطة انا بشوف القناعه مافيش احسن منها مع التعب والتعلم والاجتهاد الواحد يفكر انه يقدر يطلع ربح شهرى افضل ما يفكر فى الملاين

zahran
07-16-2012, 15:27
حتى احصل على ما اريد
اذا لم تقدر سوق الفوركس وعملت به لن يقدرك وستخسر حسابك

جميله اوى جملتك الاخيره دى بتاعت (اذا لم تقدر سوق الفوركس وعملت به لن يقدرك وستخسر حسابك)
حقا هذا السوق يعتبر وحش كبير جدا بالنسبه للطماعين يبتلعهم ولا يجعلهم ينجون منه ابدا
الرافعه الماليه هى اداه لخساره العميل وليست لمكسبه . لان هذه الشركات تعرف ان نسبه كبيره جدا من المتاجرين سوف يطمعون ويقعون فى الفخ المنصوب لهم

amrmorasamir
07-16-2012, 15:28
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع
فى الاول هتحس انك تعبت كتير اوى ولكن بعد ذلك هتفهم حركه السوق كويس وهتعمل ارباح كويسه جدا بدون اى عناء كبير
وهتلاقى ان الفوركس يستحق كل العناء اللى فى الاول

omanfx
07-16-2012, 15:31
اكيد ولا يوجد عندي ادنى شك بان الفوركس يستحق التعب والجهد
انا احس نفسي مقصر في حق تعليم الفوركس
دحنا من صغاار نتعلم 12 سنه وبعديهاا جاامعه عشاان نااخذ الشهااده لتحقق وضيفه قد لا ترضي طموحناا
فما باالك ف الشي اللذي من الممكن ان يحقق لك كل احلاامك تذا اعطيته حقة

safiforex
07-16-2012, 15:36
اكيد ولا يوجد عندي ادنى شك بان الفوركس يستحق التعب والجهد
انا احس نفسي مقصر في حق تعليم الفوركس
دحنا من صغاار نتعلم 12 سنه وبعديهاا جاامعه عشاان نااخذ الشهااده لتحقق وضيفه قد لا ترضي طموحناا
فما باالك ف الشي اللذي من الممكن ان يحقق لك كل احلاامك تذا اعطيته حقة
بطبيعة الحال اخي الكريم ان الفوركس يستحق التعب و الجدية في العمل و هذا لكي يكون النتاءج طيبة فيه
و كل هذا يجب ان يعمل المتداول وفق استراتيجية و ادارة مال بشكل جيد

ma90do
07-16-2012, 15:41
بطبيعة الحال اخي الكريم ان الفوركس يستحق التعب و الجدية في العمل و هذا لكي يكون النتاءج طيبة فيه
و كل هذا يجب ان يعمل المتداول وفق استراتيجية و ادارة مال بشكل جيد

اذا لم يبذل جهد من اجل التعلم فلا يوجد له مكان في هذا السوق لانه يحتاج الي التعلم المستمر والدراسه الجديه لانه سوق ضخم يمكن ان يبتلعك بسهوله وانت ضعيف التعلم

ahmednabil240
07-16-2012, 15:44
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد المبعوث رحمة للعالمين اقول انا الفوركس فعلا يستحق كل مانعانية لانه فعلا مربح ربح على ومتميز وفعلا من خلاله ممكن الواحد لو لديه خبره كافيه فيه يقدر يحقق من خلاله مستقبل عالى جدا

mido95
07-16-2012, 15:44
الامر يختلف من شخص الى الاخر يا اخى
فلو كان الشخص يربح اكثر من خسائره و يتعلم دائما من اخطائه فأذن ان الفوركس يستحق هذه المعاناة
اما ان كان الفوركس بالنسبة له خسائر متتالية فيجب ان يتركه او يتعلم جيدا

xtomorrow
07-16-2012, 15:48
اذا لم يبذل جهد من اجل التعلم فلا يوجد له مكان في هذا السوق لانه يحتاج الي التعلم المستمر والدراسه الجديه لانه سوق ضخم يمكن ان يبتلعك بسهوله وانت ضعيف التعلم

فعلا لا يوجد ربح من دون عناء واشير الى ان الفوركس علمني الصبر والالتزام وعدم الطمع والعديد من القيم الثمينة
ويبقى الربح المادي هو ما لم اتمكن بعد من اكتسابه ولكن مع الوقت ساطور مهارتي واحقق الارباح

MahmouD Elbadawy
07-16-2012, 15:50
وعليكم السلام يا عزيزي

ان شايف ان الفوركس مجال مميزه و مهم

ويستاهل كل شي ... لان هو يعتبر افضل المجالات

واكثرها نشاطاأأ حاليا

شكرا لك ع طرحه الفكره الرائعه للنقاش

زيزو
07-17-2012, 15:35
الفوركس اكبر سوق موجود حاليا للاستثمار
يوميا بيكون فيه تداول اكثر من 4 بليون دولار وده رقم كبير جدا
تقبل تحياتي

BRUFEN
07-18-2012, 03:06
بكل تاكيد يستحق
هذا باب رزق أخي الكريم وأي مجال وأي مكان نستطيع ان نربح منه لا بأس ان نتعب ونجتهد ونتعلم لأجل أن نصل للغاية الكبرى
وهنالك أشخاص وصلوا للملايين وقاموا بفتح شركات ومؤسسات لدرجة أننا لم نعد نراهم يتابعون المنتديات فلم يعد لديهم الوقت للمنتديات
ما شاء الله تبارك الله

وعموماً هي أرزاق موزعه من خالق العباد سبحانه فلكل مجتهد نصيب وليس علينا إلا الإجتهاد والتوكل على الله سبحانه
وبإذن الله نصل لمبتغانا جميعاً لكل خير ولربح الحلال

Noah
07-18-2012, 03:59
الفوركس لا يستحق كل هذه المعاناة لان هناك من يتاجر فى الفوركس بدون ان يتعرض لاى نسبة من المعاناة لا من قريب ولا من بعيد ولكن انا شخصيا ارى ان هناك الكثير من العوامل التى تؤدى الى المعاناة منها التعنت فى اتخاذ القرار

Aker001
07-18-2012, 04:02
الفوركس أذا تعاملت معه و أنت في حالة نفسية غير مريحة قد يعود لك بالخسارة
أرجوا التركيز و الراحة قبل دخول صفقات كبيرة
وتقبل النتائج

hussaina2008
07-18-2012, 04:09
اخي الكريم انا اشوف ان مجال الفوركس يستحق ان تعمل فيه بجداره لكن في البداية لازم تتعب وانت تتعلم فيه بعدين تحصد نتائج تعبك في البداية تمل وتععب نفسيا من الخسائر لكن هذه الخسائر تعطيك الخبرة حتى بعدين لاتقع في الخطا مرتين ومثل مايقولون الصبر مفتاح الفرج تقبل مروري اخي الكري ... وشكرا

BRUFEN
07-19-2012, 05:05
بكل صدق

لا أعتقد بانه يستحق بأن اترك أصدقائي لأجلة
ولا يستحق بأن اكون إنسان منطوي على نفسي بسببة
ولا يستحق بان يكون هو الرفيق الذي احاول أن أفهمه ولا يفهمني
ولا يستحق بأن أحبة حبٌ جما ولا يعرف من انا
ولا يستحق بأن اعاتبة وهو لا يعلم بأن العتاب بقدر المحبة
ولا يستحق بأن أأخر صلاتي وهو لن ينفعني بآخرتي
ولا يستحق بأن يأكل مالي وهنالك من هو بحاجته
ولا يستحق بأن أخطا بحق احد الاعضاء لأنه تسبب بعصبيتي

ولكن مين حدك على المر أكيد إلي امر منه

waleed adel
07-20-2012, 00:10
حتى احصل على ما اريد

youmuststop
07-20-2012, 01:27
الصاحه لو معاك مبلغ محترموكويس تقدر تضارب بيه يمكن تحقق مع الصبر والخبره اموال كثيره جدا ويستحق كل التعب والعناء من اجل المال

MrSniper
07-20-2012, 01:30
اجل يستحق دلك أخي فطالما نحن نربح ، لكن ادا كنا نخسر
فعلينا مراجعة حساباتنا

Mostafa Mansour
07-20-2012, 02:00
اكيد طبعا يستحق المجهود المبذول لانك بتجني ثمار ما تبذله بما تحققه من ارباح ولكن مع التعلم من الخطأ والالتزام بالقواعد الاساسية والتحليل الجيد للصفقات دراستها جيدا

kingman
07-20-2012, 02:08
اجل يستحق دلك أخي فطالما نحن نربح ، لكن ادا كنا نخسر
فعلينا مراجعة حساباتنا

والمشكلة فى البداية مع معظمنا اننا نتعرض فى بداية مشوارنا للخسائر اكثر من الأرباح وده اللى بيبقى مقلق للمتاجر لكن من يستفيد من اخطائه وخسارته ويعمل بجد اكيد بفضل الله هيقدر يحقق النجاح

siafarii
07-20-2012, 02:23
السلام عليكم
بنسبة لي هو يستحق لانه فيه 3 حتى 4 الاف ترليون في اليوم يعني يستحق هدا العناء واكتر
بتوفيق لك

mohamed 300
07-20-2012, 02:24
السلام عليكم
بنسبة لي هو يستحق لانه فيه 3 حتى 4 الاف ترليون في اليوم يعني يستحق هدا العناء واكتر
بتوفيق لك

من المؤكد ان كلامك صحيح ,ولكن كم من المبالغ من الممكن ان نربحها من هذه الاموال المهوله ؟؟

abdelaal
07-20-2012, 02:36
الفوركس يعتبر حلم جميل كلنا عايشينه حلم الثراء الحلال والمنطقي من خلال العلم أكيد أخي يستحق التعب والمجهود

BiG MoNeY
07-21-2012, 14:12
اخي والله الفوركس يستاهل اكتر من ما نعانيه ادا اردت ان تجرب اخي ادهب للشخل في مكان اخر وراح تشوف الفرق انا لا اقصد الوظيفة العمومي لانها بدون شك الافضل والاضمن انا اقصد الاعمال الاخرى دوام كامل اعمال متعبة وكل شيء وفي الاخير 300 دولا ر شهريا لكن الفوكس عمل 5 ساعات يوميا وراحة اكتر ويمكن تحقق ارباح طائلة وهدا هو الفرق

DZforex
07-21-2012, 14:18
أعتقد انه عندما يتعلق الامر بالمال

و بسوق مثل هذا يستطيع ان يجعلك مليونير باذن الله

انه يستجق كل شيء من تعب

bilalo200
07-21-2012, 14:22
السلام عليكم
اعتقد ان الكل يتفق انه لا يجد مكسب سهل في اي مجال و الفوركس من بينها لدا يجب على الشخص ان يبحت ليحقق المكسب

deadlyfox
07-21-2012, 14:24
اعتقد ان مجال الفوركس هو سبيل وطوق النجاة لكل منا ويستحق كل العناء
لانه ومع زياده خبراتك به تزداد فرصك فى زياده ربحك

Mr.GooDMaN
07-21-2012, 15:47
بالفعل يستحق الفوركس كل ما نبذل فيه من جهد لانه يمكنك من الوصول الى اهدافك
ويجعل لتعبك معنى ومقابل مرضى وجيد فيما تقدمه من تعب وجهد فى هذا المجال

havic
07-21-2012, 15:57
الفوركس يستحق اكثر مما نبذله ، حيث هو مصدر رزق على من استطاع فهمه و اتقانه
فلا يجب ان تبخل من حيث الجهد المبذول في التعلم

asmoshaa2012
07-21-2012, 15:59
نعم يا اخى اعتقد ان الفوركس مجال جيد جدا جدا للربح ولكن يحتاج الصبر والفهم الجيد والالتزام والالمام بالتحليلا ت المختلفة والخطط المنظمة
واعتقد ان المتاجر الملتزم بمثل هذه الاشياء سيحقق ربح يناسب مدى تعبه واجتهاده

jihadazzam
07-21-2012, 16:00
بالفعل يستحق الفوركس كل ما نبذل فيه من جهد لانه يمكنك من الوصول الى اهدافك
ويجعل لتعبك معنى ومقابل مرضى وجيد فيما تقدمه من تعب وجهد فى هذا المجال

السلام عليكم
نعم احي المال يستحق هذا لوعندك مال كافي
والله ما يستحق انما قلة المال التي تجبرك بالفوركس وغير الفوركس
ولان الفوركس تعمل به وقت فراغك اعتقد نعم ان الفوركس يستحق لاجل جمغ المال

assidi saber
07-21-2012, 16:10
نعم اخي الفوركس هو مجال لربح المال اذا كان المتدول يعرف كيف يشتغل عليه

tarek22
07-21-2012, 18:05
كتير يااخى بنتعرض للتشائم مع خسارة الحساب باكمله انا اتعرضت للتشائم كتيراوى بصراحة لكن عادى
احساس بياخد وقته وبيعدى ومحدش يقدريبعد عن الفوركس يااخى لانه ادمان فعلا

waleed adel
07-22-2012, 19:03
لكل مجتهد نصيب وليس علينا إلا الإجتهاد والتوكل على الله سبحانه
وبإذن الله نصل لمبتغانا جميعاً لكل خير ولربح الحلال

khaled zizo
07-22-2012, 19:05
المشكله اننا مش واثقين اوى ان هذا المجال يستحق الجهد و التعليم من اجله نحن نريد الربح بدون بذل مجهود كبير و لكن اريد ان ابلغك ان من يبذل مجهود فى هذا المجال يجنى الثمار مستقبلا و ثق فى كلامى وممكن لا تحقق شيء لأنك تتاجر مع كبار المتاجرين والمستثمرين وأصحاب كبار رؤوس الأموال و انا شايف ان الفوركس كويس جدا جدا و مربح جدا جدا بس مش لكل الناس .. اهم حاجه انك تكون فاهم انت بتعمل ايه هو سوق يحتاج للصبر والمقدرة على ترويضه

fx-man
07-22-2012, 19:14
كل اللى احتك بالتجارة فى الفوركس متأكد انه سوق مربح جدا .انا عن نفسى ما اعملتش ارباح كبيرة لكن الربح من الفوركس ساعدنى فى انى اتحمل بعض مصاريفى الشخصية مع انى لسة طالب جامعى .

madoxegy
07-22-2012, 19:41
حسب طبيعة عملك به
فهناك من يتعب ولا يخرج بنتيجة
وهناك من يتعب وتكون النتيجة مرضية
لكن الفوركس يستاهل كل التعب الذى نتعبه من اجله

Noah
07-22-2012, 19:42
بالتأكيد يستحق الا تحقق ما تريد فى انلهاية انك تصل الىا لربح او انك تخسر ولكن فى النهاية هو سوق معروف انه متعب ولازم قبل ما ندخل للعمل عليه ان نكون عارفين حاجة زى كده كويس اوى

khaled zizo
07-23-2012, 16:45
ان هذا المجال يستحق الجهد و التعليم من اجله نحن نريد الربح بدون بذل مجهود كبير و لكن اريد ان ابلغك ان من يبذل مجهود فى هذا المجال يجنى الثمار مستقبلا و ثق فى كلامى و انا شايف ان الفوركس كويس جدا جدا و مربح جدا جدا بس مش لكل الناس .. اهم حاجه انك تكون فاهم انت بتعمل ايه و حكاية العطاء بسخاء مش بيعرفها المتاجر الا فى مرحلة متقدمه من مشواره بعد اكتساب الخبرة المناسب والأحترافية فى التعامل مع السوق وده بيبقى طريق شاق مش الكل بيقدر يوصله لكنه يستحق العمل والأجتهاد

alkatom
07-23-2012, 17:13
هو بالفعل يستحق ...فلو لم يكن يستحق العناء لم تواجد الملايين في هذا المجال
هو مجال مربح لكنه يحتاج الاتقان

Ahmed Salama
07-23-2012, 17:26
نعم انة يستاهل ولكن ليس للدرجة الكبيرة
كما قالنا ان هذا ربح ثانوى وليس اساسى

ashraf
07-23-2012, 17:29
اعتقد ان ملايين الناس فى جميع انحاء العالم ياملوا فى الربح السريع من الفوركس وتكوين الثروات وقد يكون اغلب المتداولين كذلك فى حلم تكوين الثروة من سوق العملات واغلبهم يخسرون منه ويستمرون على امل الثراء

mannon
07-23-2012, 17:32
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

طبعا الفوركس يستحق ويستحق الكثير واعتقد ان الذى يجعلنا نجاهد ونقاتل ونتابع ونتعلم فى هذا المجال ان الربح فية غير محدد ولا يوجد سقف لما يمكن ان تحققة من ارباح فى هذا العمل

abdellatif2013
07-23-2012, 17:33
كل المجهود اللى بنعمل ده ان شاء الله هيعود علينا بعد كدة بخبرات رهيبة و ارباح اكيدة ان شاء الله فى المستقبل
لاني في راي الفوركس هو الي راح يضعني على سلم رجال الاعمال

Aker001
07-23-2012, 17:34
هو بالفعل يستحق ...فلو لم يكن يستحق العناء لم تواجد الملايين في هذا المجال
هو مجال مربح لكنه يحتاج الاتقان

هناك من يتاجر فى الفوركس بدون ان يتعرض لاى نسبة من المعاناة لا من قريب ولا من بعيد
ولكن انا شخصيا ارى ان هناك الكثير من العوامل التى تؤدى الى المعاناة منها التعنت فى اتخاذ القرار

a7lamp3
07-23-2012, 17:36
يستحق اكثر مما نعانيه لان لو وقف الحظ بجانبك ستعيش عيشة الملوك والامراء

ashraf el-araby
07-23-2012, 18:11
نعم اخى يجب ان نتعب فى تعلمة وبعد ان نتعلمة ونكون عندنا الخبرة فيه ونربح من خلاله عندها سوف تتاكد من انة يستحق

kanzsea
07-23-2012, 18:27
اكيد مجال الفوركس مجال جيد جدا ويستاهل كل ما نعنية من اجلة فهو مجال مربح جدا اذا التزمنا بادارة جيدة لراس المال واتباع طريقة جيدة فى العمل

mohamed1happy
07-23-2012, 18:28
الفوركس كأي عمل في حياتنا لابد ان نتعب ونجتهد فيه
لكي نحقق الربح والحمد لله الواحد بيحقق ربح كويس

assidi saber
07-23-2012, 18:29
نعم يستحق ذلك لان الفوركس يمثل كل طموحك لانه تستطع ان تحقق من خلاله كل احلامك المستقبلية

pimo
07-23-2012, 18:43
نعم يستحق ذلك لان الفوركس يمثل كل طموحك لانه تستطع ان تحقق من خلاله كل احلامك المستقبلية

نعم ما من عمل اردت ان تتعلمه جيد الا وكسبت الكثير منه وخاصتا القوركس المعروف بقوة السيولة المتوفر فيه وكبر السوق وعدد الساعات المفتوح فيها كل هذا سوف يساعدك في كسب المال الكثير وتستطيع ان تحقق طموحك

midoali
07-23-2012, 19:09
حسب ياباشا اعتقد راس المال له عامل كبيره فقد يكون ربحك سنتات قليل وكده يكون ربحك
دولارت وده يختلق حسب راس مالك

thepeaceman
07-23-2012, 19:15
الفوركس حتما يستحق ذلك ولكن للوصول الى ماتصبو اليه يجب ان تدرس وبعمق كل جوانبه وتحلل هذا السوق الواسع ومن ثم تدخل وبثقه واداره قويه وجيده لراس المال وبعد ذلك ترى نفسك هل من الممكن انك تستطيع الاستمرار بهذا المجال ويستحق عناء اكمال المشوار ام انك لم تقدر عليه وغلبك وجعلك تقرر الانسحاب.
ياترى من منا يستطيع ان يهزم بهذه السهوله وانه يرى انه يستطيع ان يقدم الافضل ويحصل ويجني مايريد

imadm201
07-23-2012, 19:27
الفوركس سوق و يجب التعب في تعلمه
فمثله مثل باقي الاسواق يجب المنافسة لكي تربح

hanona
07-23-2012, 19:27
اكيد طبعا يحتاج التعب الي بنبذله للحصول للربح وانا بالنسبالي هوة العمل الاساسي لية فاكيد ببذل في كل جهدي
لاني شايفة ان سوق الفروكس ملئ بالمفاجات بس محتاج الصبر ووضع استراتيجية والسير عليها والتركيز مهم جدا وان شاء الله نحقق الارباح العالية فالمستقبل

madman
07-23-2012, 19:53
مش مساله يستحق انت بتشتغل مش بتلعب لو انتا فى شغلك العادى هتستحمل وتواصل لتوصل لهدفك صح ولا لا يعنى انت هنا شغال عشان هدف معين

younesjoe
07-23-2012, 21:02
في الحقيقة الفوركس يستحق كل هدا لانه يقدم لنا اهم حاجة بعد الصحة و هي المال
لاكن لتفادي الارهاق او الانتضار الطويل امام الحاسوب حاول ان تعقد صفقاتكا و ان يكون مكسبها بيكفي لاسبوع بعدها راح تجد نفسك تلتجا الى الحساب مرة او مرتين في الاسبوع لاكن لفعل هدا يلزمك حساب كبير

minaking
07-23-2012, 21:58
طبعا هو يستحق اكثر من ذلك بكثير لانه لايمنحك مكاسب مادية فقط
ولكنة يمنحك خبرة فى التداول وفى السوق ككل والاهم انة يمنحك الصبر

AMANI
07-24-2012, 19:11
انا ارى انه يستحق كل ما نعانيه من اجله
فى مثل بيقولك اتعب تلاقى
ودا طبعا المنطق المتعارف عليه فى اى عمل شاق .. لازم نتعب وندرس ونتعلم ونلتزم قبل اى حاجه طبعا ...ونعرف مهارت جديده ونبتكر ونبدع
ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا

waleed adel
07-25-2012, 23:18
الهدف من الفوركس انه الواحد يقدر يحقق ارباح جيدة من الفوركس وفى حالة التعرض
لى الخسارة باستمرار بدون ارباح هايكون الشعور هو الاحباط

ahmed fakhry
07-27-2012, 23:39
اكيد طبعا الفوركس يستحق كل هذا العناء واعتقد ان يستحق بذل مزيد من التعب لان الربح من النت بالنسبة ليا مبقاش فية غير الفوركس لانى جربت اغلب طرق الربح من النت وفشلت

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 01:39
طبعاً يا اخى الفاضل مجال يستحق التعب
لكن تعب متقن ومدروس
يعنى مشتغلش كده وخلاص وانتظر الاموال
التزم واصبر وادرس الموضوع كويس وابدا صفقتى وربنا يوفق

elssayed
07-29-2012, 13:31
الفوركس يستاهل كل التعب اللي بنتعبة عشانة لانه فعلا مجال مربح جدا
لكن يجب الدخول فيه عن علم ودراية وهو ممكن يعملك دخل كويس اوي شهريا وربنا يوفقنا جميعا

ameer
07-29-2012, 13:33
نعم بالطبع اخي يستحق لانة مصدر رزقك التي انعم الله لنا بها ويجبن ان نثابر من اجل الربح

ghost3X
07-29-2012, 13:34
يا اخي اجتهد ، وحاول مره واثنان حتي تنجح ، انا مبتدأ ، ولكن اريد ان اجتهد ليكون لي نصيب

Aker001
07-29-2012, 13:42
من أجل تحقيق الاهداف
يجب عليك إكتساب الخبرات
التي قد تساعد في جني أكبر عدد من الأرباح

sultan
07-29-2012, 14:01
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع
نعم يستحق مجال الفوركس التعب والصبر علي الربح وتقبل الخساره التغلب علي الشعر بالملل

gamal
07-29-2012, 14:30
اكيد لانك زى ما بتتعب وتبذل مجهودبتقابل مكسب وبصراحة
الفوركس الواحد المفروض ان يتعب من اجلة

midoali
07-29-2012, 14:54
اعتقد الفوركس يستهال كل تعب فهو شي رائع جدا ومربح ولكن الا الان
لما يغير حياتي الا افضل حياتي قبل الفوركي هي هي بعد الفوركس

dollyabdallah
07-29-2012, 15:06
طبعا يستحق المشكله اننا مش واثقين اوى ان هذا المجال يستحق الجهد و التعليم من اجله نحن نريد الربح بدون بذل مجهود كبير و لكن اريد ان ابلغك ان من يبذل مجهود فى هذا المجال يجنى الثمار مستقبلا و ثق فى كلامى

mohamed saad
07-29-2012, 15:16
الفوركس يستحق كل تعب ومجهود فهو بالفعل مجال يستحق كل التعب ولتعلم والاجتهاد والتدريب السليم لان فوائده وارباحه كبيرة وكثيرة ورغم ان ارباحنا الان صغيرة لان حساباتنا صغيرة ولكن في المستقبل سنجني الارباح الكبيرة ولكن الموضوع يحتاج القليل من الصبر

Ahmed EL Deeb
07-29-2012, 15:18
والله حتي اكون صريح معاك حتي الان الفوركس لم يغير شيئا في حياتي المديه لكني اظن انه علي المدي المتوسط والبعيد سيغير كثير فيها باذن الله وطبعا الواحد امله في ربنا كبير بعد ما يأخذ بالاسباب ويجتهد ويعمل اللي عليه
ولكن عموما انا اري ان الفوركس يستحق هذا الاهتمام بل واكثر :(

arwa4
07-29-2012, 15:28
نعم اكيد واهم ما يحتاجه الصبر و هو عملة غالية جدا

A7mad_Aziz
07-29-2012, 15:34
الفوركس طبعل يستحق هذا المحهود علي الاقل يكفي المتعه وانت تتداول الفوركس ففي التداول متعه جميله يكفي هذا

forexawy
07-29-2012, 15:52
اكيد الفوركس يستحق كل هذا التعب
ويجب ان نحب هذا المجال حتى نطور من طريقتنا فيه

mohamed hamdy
07-29-2012, 17:42
انا اظن اكثر كمان مما نعانيه
لانه مصدرللربح من غير اي مبلغ دفعه في البدايه

magic777
07-29-2012, 23:51
والله حتي اكون صريح معاك حتي الان الفوركس لم يغير شيئا في حياتي المديه لكني اظن انه علي المدي المتوسط والبعيد سيغير كثير فيها باذن الله وطبعا الواحد امله في ربنا كبير بعد ما يأخذ بالاسباب ويجتهد ويعمل اللي عليه
ولكن عموما انا اري ان الفوركس يستحق هذا الاهتمام بل واكثر :(
ده بس علشان انت لسه في البدايه او زي مابيقولوا لسه على البر لكن اكيد لما تتاجر وتحتك بالسوق يوميا هتتأثر بيه
وهتتعلم منه حاجات كتير سواء حاجات تساعدك في حياتك زي الالتزام والعمل بجد
او مكاسب ماديه ليك

lokme
07-29-2012, 23:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.
صراحتا في نظري انا اظن ان الفوركس لا يستحق كل ما نعانيه من اجله لكن تحقيق مكسب كبير منه هو ما يستحق المعانات التي نعانيها من الفوركس

kingman
07-30-2012, 01:22
ده بس علشان انت لسه في البدايه او زي مابيقولوا لسه على البر لكن اكيد لما تتاجر وتحتك بالسوق يوميا هتتأثر بيه
وهتتعلم منه حاجات كتير سواء حاجات تساعدك في حياتك زي الالتزام والعمل بجد
او مكاسب ماديه ليك
واهم نصيحة لأى شخص لسه جديد فى هذا السوق ان يجب عليه ان يلتزم ولايتسرع وان يهتم بكل مرحلة جيدا حتى لايكون سبب فى تجربه سيئة على الحقيقى فى البداية وهذا السوق لايعترف الا لمن يلتزم طول الوقت ويتبع عوامل المتاجرة الناجحة

hadeer hamdy
07-30-2012, 01:22
اعتقد انى هقرر ده لما اجرب اتاجر بالبونص بتاعى
ان شاء الله واعرف لو كان يستاهل ولا لا

madoxegy
07-30-2012, 01:23
إذا لابد ن بدل مجهود

zizo_a_86
07-30-2012, 01:27
اذا كان الفوركس يحقق لك ارباح لا تحلم بيها فى اى مكان اخر اذا كنت دارس فوركس كويس فلماذا لا يستحق التعب من اجله؟

yusef2011
07-30-2012, 01:40
الفوركس صعب جدا ويحتاج صبر

وانا اعرف ناس حسنو دخلهم بس لاتعتمد بشكل اساسي عليه لانه لابد من الوظيفه

لان الفوركس عالم ربح وخساره .. ولابد تتعلم واذا فكرت انه دخلك الاساسي راح تتحطم مع اي خساره .

Mostafa Mando
07-30-2012, 01:44
عموماً لو العمل لا يستحق مننا الجهد الذي نبذله لما كنا دخلنا فيه من البداية

لكن الفوركس يستحق كل ما نفعله ونبذله من جهد لأن جميعنا نعلم مكاسبه

pimo
07-30-2012, 02:04
إذا لابد ن بدل مجهود

هو طبع الاجتهاد ياتي بثماره لان اي عمل تعمله وتجتهد فيه يعطيك نتيجة جيد تفرح بها والفوركس يتطلب جهد كبير لتحقق الربح اظن ان التعب والارهاق المبذول من اجل تعلم الفوركس ياتي بثماره

mannon
07-30-2012, 04:41
اعتقد انى هقرر ده لما اجرب اتاجر بالبونص بتاعى
ان شاء الله واعرف لو كان يستاهل ولا لا

ان شاء الله ياخى الكيم يكون قرارك انك تكمل معانا هنا لانها فعلا فرصة عظيمة وردى للاخ صاحب الموضوع ايو فعلا يستحق هذا الفوركس ويمكن اكتر كمان

أسكبيد
07-30-2012, 05:04
هو اكيد يستاهل اكتر من كده كمان لأنه علم وكل مايزيد معرفتك بيه هتزيد خبرة وتزيد ربح
وبكده هو بالنسبة لكتير من الناس افضل من اي شغل تاني لا يليق بهم

Aker001
07-30-2012, 05:08
الفوركس يستحق منا كل الاهتمام لانه هو مفتاح النجاح و يمكن لأي واحد

فينا اذا فهم كيف يتعامل به يحقق مكاسب كبيرة لا يمكن ان يحقيقها في عمل اخر

sunlight
07-30-2012, 05:08
انا لما بدات اشتغل فى التجاره مكنتش عارف ايه الاخر ولكنى الان مصدق ان التعب مش بيروح على الفاضى وان الله موجود وبيدى كل واحد على اد تعبه وان اقولها الفوركس تجاره تستحق ان تبحث عنها وان تدرسها

heropero
07-30-2012, 05:12
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

طبعا يستحق كل ما نعانية واكثر وانا بالنسبالى ظبطلى حاجات كتيره
بداية من دخلى اللى زاد معاه وكمان غير حاجات فى شخصية الواحد للافضل
منها عدم الطمع والجشع والرغبة فى التعليم وبيعلمك ان اى شىء عايز تنجح فيه
يبقى لازم تتعلم كويس وتجتهد وتتعب وعلمنى التحكم فى الاعصاب والعواطف وعدم التسرع والتفكير السليم
من الاخر يستحق تعب اضعاااف مضاااعفة من اللى الواحد بيتعبه

mage
07-30-2012, 05:48
والله يا اخى هنعمل ايه اى وظيفة فى الدنيا بها الكثير منا لمتاعب وكما يقال ان اكل العيش مر ومر جدا كمان ولازم يكون فى حياتك الكثير من المتاعب التى تقف امامك وتجعلك فى حالة خسارة مستمرة او ربح وهكذا

eletrebi
07-30-2012, 06:36
طبعا ربحو كبير على حد علمى البسيط
وكمان لو ربح قليل احنا كنا طايلين
احنا كان بيطلع عنها ف شغل تانى وبنكسب سنتات

nrgslawi
07-30-2012, 06:47
نعم اخي الفوركس يستاهل كل التعب لانه من بعد مدة سنستفيد
يجب على الاقل ان نتعب لمدة 3 سنوات

forexBOSS
07-30-2012, 06:58
بس يا اخى الفوركس هيكون فعلا تعب على الفاضى لو حسابك اقل من 500 دولار و ديه وجه نظرى و مش هغيرها و عالفكره احسن ربح فى الشهر 20 % فقط صدقنى ربح معقول و ممتاز جدا و يستاهل العناء و هيغير حياتك

sahbi20011
07-30-2012, 07:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
في و جهة رأي الشخصية أعتقد بأن عالم الفوركس جدير بهده التضحيات التي نقوم بها
فهو يوفر لنا مبالغ هامة نحتاجها لتسيير أعمالنا و هو أيضا مسلي و يمكن أن نشغل به وقت فراغنا

mostawda3
07-30-2012, 07:13
لكن أنا أخاف أن كل هذه الجهود
التي تبدلونها من أجلها
في الاخر تكونو بتاكلو أموال حرام والعياذ بالله
فلو كان تأكدنا أنه حلال
أعتقد أنه يستحق

hossam hossam
07-30-2012, 07:25
اكيد ياباشا يستاهل التعب فهو مجال ممتع جدا في العمل ويستحق التعب
وفي ناس كثير اتغير حياتهم الماديه الي احسن وناس تانيه الي الاسوء

elkorashe
07-30-2012, 09:12
والله لو اعتبرنا الفوركس زيه زى اى مجال شغل انت سه جديد فيه يبقا اكد محتاج جهد وتعب ومجهود كبير عشان تتعلم ويبقا غندك خبره كويسة
وانا بالنسبة ليا لسة الفوركس مغيرش حاجة فى حياتى المادية لانى لسة فى بداية مشوارى مع انى باتعلم بقالى اكتر من 6 شهور على حسابات مجانية بس انا كدا مطمن انا باحب ادى الحاجة حقها

dentist
07-30-2012, 12:29
انا شايف انه يستحق كل المجهود ده واكتر كمان
لانه مجال واسع جدا للربح واعتقد انه قريبا جدا
هيبقي وظيفه للكثير من الشباب

forex.pips
08-02-2012, 05:24
الفوركس من وجهة نظرى يعتبر مهنة شأنها شأن باقي المهن الأخرى تحتاج ‘لى تعب و كد و مثابرة من أجل الحصول على المال بل أنى اراها أصعب من أى مهنة أخرى لما لها من ضغط نفسي كبير على المضارب بعكس أى عمل روتينى أخر فطريق الورود ملئ بالأشواك

Mohamed90
08-02-2012, 14:44
السلام عليكم اخي العزيز الفوركس اكيد يستاهل هذا التعب و هذا الوقت الكبير الذي يأخد منها ولكن شرط
تعرف توظف خبرتك و ماذا تعلمت في الفترة التعلمية و ان شاء الله الناس تتعب للربح مال و اكيد سنحقق ذلك
تحياتي

HOUSAMMI
08-02-2012, 15:58
بسم الله

اخى الفوركس مجال للربح لا اقول السهل ولكن المحترم

قاعد محترم على مكتبتك بتحصل ربح جيد

مافيش حد يقولك جيت متاخر ليه وبعد اخر الشهر يديلك ملاليم تشحط بعدها

اخى انا حاطط عليه امل كبير

ادعو لى

waleed adel
08-02-2012, 22:09
اى مشروع وليس فقط الفوركس لابد من التعب فى التعلم والتدريب الجيد
حتى نصل لما نريده من عملنا بعد التعب طبعا

Mamadouvic
08-02-2012, 22:12
الفوركس يستحق كل هذا التعب
لانه مجال مناسب جدا للربح منه بعد تعلمه طبعا واتقانه
ولكل مجتهد نصيب

sjc
08-02-2012, 22:12
نعم يستحق هاذا العناء الذي نتعبه من اجله
فهو يعتبر مصدر دخل اساسي لكثير من الناس
فهو يوفر الكثير من فرص العمل ويعمل على حل مشكلة البطالة

medhat
08-02-2012, 22:19
طبعا مجال الفوركس يستحق هذه المعاناه ولم يكن كذالك ما كان مثل بالخيط ليدخله بعد معاناته
فى بدايه حياته ولكن بال صبر والمصابره وايمانه بما يفعل حقق نجاحه

Eslam ElShamy
08-03-2012, 21:56
طبعاا يا عزيزى كل المجهود اللى بنعمل ده ان شاء الله هيعود علينا بعد كدة لاني في راي الفوركس هو الي راح يضعني على سلم رجال الاعمال فعلا يستاهل التعب الذى نعانيه ولاكن لابد لنا بالفعل ان نحترفه من اجل ان بالتاكيد حقق ربح فى هذا السوق
بالتاكيييد مثله مثل اى تجاره فى حياتنا العمليه و انة سوف يحقق غايتنا فى النهاية و اهدافنا ايضا

ma90do
08-03-2012, 22:08
نعم يستحق هاذا العناء الذي نتعبه من اجله
فهو يعتبر مصدر دخل اساسي لكثير من الناس
فهو يوفر الكثير من فرص العمل ويعمل على حل مشكلة البطالة

الان ناس كتير بتعتمد عليه كادخل اساسي

لانه بدون تحكم من اي مدير مسئول

يعتمد علي الجهد الذاتي

يعتمد علي التعليم والصبر والالتزام

kingman
08-03-2012, 22:19
بسم الله اخى الفوركس مجال للربح لا اقول السهل ولكن المحترم قاعد محترم على مكتبتك بتحصل ربح جيد مافيش حد يقولك جيت متاخر ليه وبعد اخر الشهر يديلك ملاليم تشحط بعدها اخى انا حاطط عليه امل كبير ادعو لى ربنا يوفق باذن الله وتوصل لهدفك وهو الفوركس كان يسمى فيما مصى انه للنخبة فقط واكيد حاليا الكل بيقدر يتاجر فيه بسهولة لكن من ينجح فيه فهو من النخبة لأن مش اى حد بيقدر يوصل للنجاح

farid7adid
08-03-2012, 22:31
من وجهة نظري اي شيء يستحق التعب لتحقيقة

لا يوجد اي عمل في العالم سهل و ينتظركك علي طبق من دهب

لازم تتعب و تقابل خساير كتير حتي تنجح في الاخر ان شاء الله

ahmed rabee
08-03-2012, 22:38
بالطبع يستحق كل التعلم والمجهود الذهني الذي نعانيه من اجله

المجال مربح جدا لمن يتعلم جيدا ويتقن استراتيجيه مربحه ويلتزم باداره راس ماله وعدم الطمع

وكل شيء بامر الله هو الرازق

hamzah krishan
08-03-2012, 22:45
اكيد هو يستحق الكثير من العناء والتعب ولان الفائدة منه مجدية فالابد التعلم اكثر والممارسة حتى يتمكن الانسان من الجدي حيث لايوجد شيئ لايستحق التعب والممارسة

nemo emo
08-03-2012, 22:57
انا شايفه اننا ممكن منعانيش من اى حاجة فى مجال الفوركس لنه ببساطة
لاننا لازم نتحكم فى عواطفنا عشان نكون قادرين على تحقيق اهدافنا

theshadow1
08-04-2012, 15:54
بصراحة لا اعتقد انه يستحق فاصحاب الارباح الكبيرة في الفوركس ليس نحن ولكن هم شركات الوساطة ومقلبي السوق والبنوك ام نحن
فنحن السمك وعم الصيادين

light
08-04-2012, 17:03
طبعا الفوركس يمكن ان يجعل لك مدخول جيد ، لذا بالفعل يجب ان نصبر على كل شيء يحدث لنا ، ومن الخسارة نستفيد و نتعلم ونصلح اخطائنا

AMANI
08-04-2012, 17:07
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

نعم اخى الكريم الفوركس يستاهل ما ما نبذله من وقت وجهد واموال من اجله
قياسا بالارباح المجزيه التى من الممكن تحقيقها

kouloud
08-04-2012, 17:11
اكيد الفوركس يستاهل اكتر من كده لأنه علم وكل مايزيد معرفتك بيه هتزيد خبرة وتزيد ربح
وبكده هو بالنسبة لكتير من الناس افضل من اي شغل تاني لا يليق بهم و متعب أكتر.

hesham1046
08-04-2012, 17:12
إذا لابد ن بدل مجهود

adam
08-04-2012, 17:14
كل شيئ في الحياة يستحتق المعاناة من أجل تحقيقه اذا كان لديك هذف في حياتك فأنت لن تستطيع تحقيقه بدون المزيد من الجهد والتعب والحيلولة دون ذلك يعني الفشل والله لا يجعلنا من الفاشلين وكن على ثقة أن الله لن يضيع جهد من يتعب

naim666
08-04-2012, 17:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الفوركس يستحق كل ما نعانيه من أجله

magic777
08-04-2012, 17:41
بالطبع يستحق كل التعلم والمجهود الذهني الذي نعانيه من اجله

المجال مربح جدا لمن يتعلم جيدا ويتقن استراتيجيه مربحه ويلتزم باداره راس ماله وعدم الطمع

وكل شيء بامر الله هو الرازق

طبعا اخي دي حقيقه لا جدال فيها ولكن خلي بالك متبصسش على السوق من الجانب الايجابي فقط علشان متنخدعش فيه
وتتغر بسهوله تحقيق الارباح منه ولكن دايما حط في اعتبارك الجانب السلبي منه والمتمثل في المخاطره
العاليه واللي ممكن لو تساهلت معها ضيعتك

forex_8
08-04-2012, 17:44
بالطبع يستحق وكلا من قبل الدخول فى عالم الفوركس ونحن نعلم جيدا ان الفوركس ليس بالعمل السهل الذى سيمطر علينا امال بدون جهد ولا تعب ولكنه عمل يحتاج الى الصبر والتعلم الجيد والاستمرارية والمداومة حتى تحقق بعض من ما تسعى ايه وبالتالى ستمر الى ان تحقق كل ما تسعى اليه

hichemdz
08-04-2012, 19:49
السلام عليكم
اخي الفوركس كسوق وكتجارة لايستحق كل هذه المعاناة لكن الارباح التي تحققها والتي تسعى لتحقيقها اكيد انها تستحق منك كل هذا وبالتوفيق ان شاء الله.

no1forex
08-05-2012, 12:24
السلام عليكم

اريد آراءكم حول الموضوع

اخى الكريم انا راجل متجوز وفاتح بيت ومعنديش شغل غفير الفوركس الفرق انى الاول كنت مبرمج وكان عندى شقه الان انا تاجر فوركس وفرشت شقتى واجوزت وعندى ابن كمان الفكره انك تركز وتتعلم وتاجر ومتطمعش انا لحد الان بتاجر بى عقود 10 سنت وعشرين سنت واقصها نصف دولار حتى لو الحساب فيه 1000 دولار
وبسحب الارباح ومبغليش الحساب يكبر اوى علشان افضل محترم رائس المال غصب عنى

theshadow1
08-05-2012, 12:26
هو لايستحق عزيزي ولكن هو عمل مثل كل الاعمال .. فكل عمل لابد له من عناء ..
هل الدنيا سهله .. فيه شغل مش متعب .. انا بشتغل في الدعاية .. وجالى الضغط والحمد لله .. الكل يعاني في كل الاعمال

silver
08-05-2012, 12:26
نعم يستحق

لفوركس علم مثل اي علم اخر تدرس من اجله سنين ثم تعمل به

والفوركس به امكانية تغيير مذهلة

basom59
08-05-2012, 13:47
هو طبعا لو الواحد وصل فيه لكفاءة واحتراف طبعا يكون المجهود المبذول ولا حاجة بالنسبة للارباح والمكاسب المترتبة عليه

gullever
08-05-2012, 13:54
بصراحه الي الان لم يغير الفوركس حياتي الماديه الي الشكل الذي اتمناه و طالما متيقن ان الفوركس سيحقق لك هدفك و ما تريد فبالطبع يستحق ما نعانيه

maged
08-05-2012, 14:04
طبعا يستحق التعب ةالمذاكرة فيكفي انك
تتاجر وانت جالس في بيتك وبين اهلك

magic777
08-05-2012, 14:15
هو لايستحق عزيزي ولكن هو عمل مثل كل الاعمال .. فكل عمل لابد له من عناء ..
هل الدنيا سهله .. فيه شغل مش متعب .. انا بشتغل في الدعاية .. وجالى الضغط والحمد لله .. الكل يعاني في كل الاعمال

هو زي ما قولت كده مافيش عمل هنا خالي من المتاعب او سهل مثلا والفوركس هنا برده مجرد
مجال عمل ليه شروط وقواعد علشان تحقق النجاح فيه ولازم تجتهد علشان تحقق ربح جيد منه
واللي عاوز ينجح فيه لازم يتعب ويستحمل للنهايه

ahmedyousef33
08-05-2012, 14:21
والله بصراحه حتى الان لم يغير اى شىء بالنسبه ليا وبتمنى انه يستحق كل عنائى وربنا يقدم مافيه الحير

hend
08-10-2012, 12:37
اكيد طبعا ولو انت مش شايف انه يستحق كل التعب ده اكيد مش هتتعب عشانه
بس الفوركس يستاهل لان كل لام تتعب كل لما هيزيد ربحك دى نصيحتى

jihadazzam
08-10-2012, 12:41
السلام عليكم
انا اولا لا اعاني من الفوركس بل اكون مسرورا عند عملي عليه
واعتبره مساند لعملي المعتمد عليه انما املي ان يكون عندي حساب كبير
واجلس بالبيت واعمل وانتج منه رزقي

themaxprofit1
08-10-2012, 15:44
اكيد الواحد لازم يتعب عشان يلاقى مردود يجوى علية مفيش حاجة حتيجى من غير تعب

magic777
08-10-2012, 16:13
السلام عليكم
ده علشان انت عندك عملك الميداني الخاص بيك فطبعا الفوركس هنا مجرد مجال عمل زائد ليك انت بتشتغل فيه براحتك
مش مركز على تحقيق الربح منه بطريقه اجباريه وده في حد ذاته بيخليك ماتقعدش للفوركس بالساعات قدام الشاشه
وموضوع الانعزال عن المجتمع مش معاك وعلشان كده مش بتحس انك في معاناه معاه

sharkawy
08-10-2012, 16:36
بالتاكيد يا اخي يستحق الفوركس ما نتكبده من تعب وارهاق

فالفوركس سوق كبير وبحر من الاموال المهم ان نعرف نصطاد منه

Noah
08-10-2012, 16:50
الفوركس لا يستحق كل ما نعانية من اجله واعتقد ان سوق الفوركس فى هذه الاوقات يكون به الكثير منا لتحركات القوية والتى يمكننا ان نعمل به ونحقق من خلاله الكثير منا لنتائج الجيدة

kingman
08-10-2012, 18:14
السلام عليكم
ربنا يفوقك فى تحقيق ماتريد لكن حاليا طبعا افضل شئ ان الواحد يعمل توازن فى حياته ويظل العمل الأساسى هو الأساسى الى ان يصل المتاجر الى راس مال وخبرة مناسبة

mido elghooL
08-10-2012, 18:57
اكيد اى مجال محتاج للاجتهاد فية ولكل مجتهد نصيب...وعلى حسب اجتهادك وتعلمك تكون منفعتك من الشئ اكثر

amr nabil
08-10-2012, 19:01
بص يا اخى والله انا شايف الفوركس يستحق التعب كل التعب لانه مجال لتحقيق
ارباح كثيره ولكن بعد كل هذا التعب والتعلم كما ان هناك مجالات كثيرة
مهما تعبت فيها لا تحقق الا القليل