PDA

View Full Version : من له الفضل عليك من مبدعين الفوركس؟؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

husamart
07-05-2012, 19:32
اخواني هناك الكثير من الاشخاص لهم الفضل في تعليمنا الفوركس من خلال المواقع والمنتديات العربية مثلا انا تعلمت كثيرا من الأستاذ جمال ممدوح
يا ريت نذكر من لهم الفضل علينا حتى يتعلم غيرنا من المبتدئين

compaq0
07-05-2012, 20:17
لقد قرات له جزء فى كتابه خبرتى و فعلا يعطى معلومات قيمه و لكن هناك كتب اجنبيه مترجمه ارى انها اكثر افاده مثل الشموع اليابانيه و كتب جون ميرفى

Titanom
07-05-2012, 20:21
صراحة هناك عدة مصادر يمكنك اللجوء إليها لإكتساب الخبرة
لكن تبقى أحسن طريقة هي مناقشة الاشخاص الأكثر تجربة في المجال
والذين يحققون نجاحات في سوق الفوركس
وبالتالي تكون نصائحهم في الصميم
ويمكك تحقق أهدافك منها لو إستثمرت هذه الافكار بشكل سليم

roka
07-05-2012, 20:40
اخواني هناك الكثير من الاشخاص لهم الفضل في تعليمنا الفوركس من خلال المواقع والمنتديات العربية مثلا انا تعلمت كثيرا من الأستاذ جمال ممدوح

هناك العديد من المصادر مثل الكتب والفيديو وبالنسبة لى انا تعلمت الفوركس من صديق لى واعتقد انه يعد من مبدعين الفوركس

elzeel
07-05-2012, 20:52
انا اللى دعانى هنا للفوركس هو صديقى واخى محمد احمد المعروف باسم mohamed009
فهو من عرفنى ذلك المجال وادخلنى هنا

kingman
07-06-2012, 01:58
هو طبعا الفضل لله من قبل ومن بعد
لكن فى سوق الفوركس منقدرش نقول حد معين كان ليه الفضل لأن المعظم بيتعلم من هنا وهناك فمش بيبقى مركز على الأشخاص اكثر من بحثه على المادة التعليمية وبتبقى من مصادر متعددة

aminos
07-06-2012, 02:01
السلام عليكم
الشخص الذي ساعدني كثيرا على الدخول لهذا المجال هو الدكتور أسامة
جزاه الله خيرا

ma90do
07-06-2012, 02:16
بالفضل لله طبعا ثم لاصحاب المنتديات المشهوره الذين اتاحو الفرصه لنا بان يضعون الشروحات والفضل للاستاذ خالد العويني المتخصص في هذا المجال واليوتيوب الذي يتمتلك مئات الفيديوها في هذا المجال للفهم والتوضيح اي نقطه باكثر من طريقة

derfcase
07-06-2012, 06:27

اعتقد اخي الكريم انه من الممكن ان تقع في خطاء غير متعمد من جانبك بمخالفة قوانين المنتدي
و هي الدعاية لاشخاص او اناس اخرين

husamart
07-06-2012, 08:18
اخي احنا ما بنعمل دعاية لحدا والهدف من موضوعي انو لو شخص قام بافادة لاحد ان يعرفه الجميع ويستفيد من خبراته
واذا ادارة المنتدى عندها اي رفض لهذا الموضوع يا ريت يتم ابلاغنا ولهم كل الشكر

slafe
07-06-2012, 08:29
الفضل لله اولا ومن ثم الشكر لمؤلفي الكتب العربية في الفوركس
خاصة كتاب -الفوركس للعرب- الدي استطعت ان اتعلم منه اساسيات الفوركس وتجارة العملات والحمد لله على كل حال

ARAB_PIGEON
07-06-2012, 08:33

عن نفسى ادين بالفضل لكل من كتب حرف او كلمه لكل من كتب موضوع او نشر كتب
لكل من سجل فيديو او عمل حلقه نقاش
ونشر كل ذلك على الانتر نت
عرفت الفوركس منذ 7 سنوات تقريبا
وقراءت الكثير والكثير من الكتب والمواضيع المنتشره على الانترنت
شاهدت كل ما يقع تحت يدى من فيديوهات فى مجال الفوركس

kero
07-06-2012, 10:23
الشخص الا له فضل عليا بعد ربنا فى انى اتعلم الفوركس هو شخص لا يعرفنى ولا اعرفه واتعلمن من الفيدوهات الا عملها عن الفزركس وناس كتير جدا اتعلمت منها وهو دكتور اسامه عادل..

ahmed rabee
07-06-2012, 10:42
الفضل كله لله

انا اتعلمت اغلب الفوركس من موقع الدكتور اسامه عادل جزاه الله خيرا

في الحقيقه هم نخبه متميزه جدا من محترفي الفوركس ولا نخص احد حتي لا ننسي احد

وفقهم الله وجزاهم عنا كل الخير

husamart
07-06-2012, 10:51
اكرر طلبي من ادارة المنتدى التوضيح هل موضوعي مخالف لشروط المنتدى ام لا ؟؟

Mohamed90
07-06-2012, 11:35
السلام عليكم طبعا اخي العزيز انا اكتسفت الفوركس بنفسي
و تعلمت وحدي و لكن التعلم اتى من المنتديات و الشكر الهاص للناس التي رفعت الكتب
و الشروحات المهمة و الطرق الجيدة وان ننسى ذلك ابدا

ahmedalex
07-06-2012, 11:43
الفضل بمعرفتى بالفوركس هو اخى الكريم حسين احمد هو من لفت انظارى وانظار جميع من اصدقائه لهذا الموضوع وبمساعدة ايضا الاستاذ عمرو الكيلانى اسأل الله ان يجعل هذا فى مجال حسنتهم وان يستمروا فى مساعدتهم لنا فى هذا المجال حتى الاحتراف

magic777
07-06-2012, 18:46
انا بصراحه اتعلمت من ناس كتير اوي في المنتديات ربنا يبارك ليهم يارب وبدون ذكر اسماء معينه
لكن اتمنى فعلا من ربنا انه يجازيهم عنا خير جزاء واتمنى في يوم من الايام اني اكون زيهم وافيد
غيري واترك ورايا علم او عمل خيري ناس تستفيد منه ويكون ليا صدقه جاريه بعد مماتي

memostar3
07-06-2012, 20:09

السيد محمود عبدالعظيم الضبع
احد كبار تجار الفوركس ف هذا السوق
هو من دلنى الى الطريق رحمه الله

ehab
07-07-2012, 19:25
اكيد طبعا الفضل يرجع بعد ربنا فى الموضوع ده لواحد صاحبى هوا الى بيعلمنى وبرضو انا بدات اقرا
بعض الكتب الاجنبية فى المجال ده والفيديوهت الى ف اليوتيوب

sahar elmansory
07-07-2012, 19:59
الفضل لله عز وجل..بعد ذلك الي زميل لي هو من شجعنا على دخول عالم الفوركس والتعامل معه..وكان ومازال له الفضل الاكبر في تعلمي للفوركس..جزاه الله كل خير

كريم
07-07-2012, 20:16
لكن فى سوق الفوركس منقدرش نقول حد معين كان ليه الفضل لأن المعظم بيتعلم من هنا وهناك فمش بيبقى مركز على الأشخاص اكثر من بحثه على المادة التعليمية وبتبقى من مصادر متعددة

متفق معاك تماما

فعلا احنا بنستفيد من كله و الفضل الصحيح بيكون

لمجهودنا اللي بذلناه و تعبنا عشان نوصل الى كل معلومة

و ربنا يوفق الجميع

nada
07-07-2012, 20:39
انا تعلمت من ناس كثير
ومنهم
لأستاذ جمال ممدوح
الدكتور أسامة صاحب اكثر الفديوات مشاهدا
كلهم اتعلمت من كثير

salah.bmw
07-07-2012, 20:52
بصراحة صاحب الفضل عليي بلفوركس صديق مقرب لي وهو مندوب لشركة لبنانية

remo
07-07-2012, 21:08
لقد قرات له جزء فى كتابه خبرتى و فعلا يعطى معلومات قيمه و لكن هناك كتب اجنبيه مترجمه ارى انها اكثر افاده مثل الشموع اليابانيه و كتب جون ميرفى

هو فعلا الاستاذ جمال ممدوح ممتاز فى كتا خبرتى انا برضوة قريت جزى لحد جزء الاتجاة السعرى وارى انة من افضل الكتب الموجودة فى الفوركس مع كتاب الشموع اليابانية وجميع نماذجها

hesham itch
07-11-2012, 09:02
من له الفضل فى معرفتى بالفوركس عن طريق المنتديات المختلفة هو الدكتور أسامة عادل
وقد قمت بمشاهدة فيديوهات عديدة لمتاجرين اخرين وقد استفدت كثيرا من خبراتهم

essam1985
07-15-2012, 16:13
بعد فضل اللله سبحانه و تعالي

المبدع جمال ممدوح و فقط

safiforex
07-15-2012, 16:30
انا اذكر شخص كان الفضل له علي كثير و هو كان في منتدى عربي بيدي توصيات و عملنا معا جروب على الفيسبوك
و اظن ان الكثيرين يعرفوه و استفادوا منه ، و هو له اسم ابو توتو

العوامى
07-15-2012, 16:38
ارى اشخاصا كثيرين ممن ادين لهم بالفضل فى هذا المجال
فكل من قرات له حرفا او شاهدت له فيديو تعليمى او اجاب على استفسار لى فانا مدين له

mido
07-15-2012, 16:39
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

mohamed yossef
07-16-2012, 03:57
تعلمت من اشخاص كثيرة اخى الكريم
ولكن ابرزهم الاستاذ محمد عبد الرحمن الذى تعلمت منه نظام الايشيموكو اليابانى

fx-man
07-16-2012, 04:24
انا برده اتعلمت كتير على ايد الدكتور جمال ممدوح اللى بجد راجل محترم واخلاق وما كنش بيبخل على اى حد باى معلومة فى الوقت اللى كنت بلاقي ناس كتير عارفة استراتيجية ولا مؤشر تعبان وخايفه لا حد ياخده منهم .

ahmed saleh
07-16-2012, 04:27
انا حتى الان اقوم بلتعلم فى هذا المجال الكبير لكى اتعلم اكثر واطور من نفسى
ولكن الاشخاص الذين اتعلم منهم فانهم كثيرين اى شخص من الممكن ان استفيد منة
فانى اقوم بلاستفادة منة ليس شخص معين

abdello052
07-16-2012, 04:35

elkorashe
07-16-2012, 04:41
صراحة انا ماحتكتش باشخاص مباشرين بيشتغلوا فى الفوركس بس طبعا
لو استفدت من اى موضوع على اى منتدى او اى موقع اكيد اصحاب هذه المواضع او حتى التعليقات ليهم فضل كبير عليا
ولولا وجود الناس دى عمرى ما كنت افكر اخد خطوه تجاه الفوركس
بس بدايتى فى الفوركس كانت عن طريق واحد صخبى اشتغل فى شركة تداول اوراق مالية كان شغال خدمة عملا فى فرع الشركة مع انه ماشتغلش فى الفوركس نهائى بس هو كان شغال فى قسم التدريب فى الشركة وكانت بدايتى من هناك

abdello052
07-16-2012, 04:53
لكن فى سوق الفوركس منقدرش نقول حد معين كان ليه الفضل لأن المعظم بيتعلم من هنا وهناك فمش بيبقى مركز على الأشخاص

forex4ever
07-16-2012, 04:56
هناك اشخاص بالتاكيد كان لهم الفضل في بداياتي وتوجيهي وتوضيح بعض الاشياء التي كان يصعب علي فهمها
وهناك بعض الاشخاص اهدوني كتب مهمة
لا نستطيع ذكر كل من كان له فضل علينا لانهم بالتاكيد كثر
واكيد سوف ننسى ذكر اسماء بعضهم وهذا ليس بعدل
فالواجب تذكرهم جميعا بالخير والدعاء لهم بظهر الغيب

osama shaban
07-16-2012, 05:17
لا احد يجذبني في سوق الفوركس سمعت عن اشخاص بارعين وقراءت لهم كثيرا واستفدت منهم ايضا
مثل الدكتور جمال ممدوح وجون ميرفي

osama00971
07-16-2012, 07:24
الله سبحانه وتعالى
ثم شركة انستا
ثم اعضاء ومشرفين هذا المنتدي الكرام

HUSSENEY
07-16-2012, 20:57
تعلمت الفوركس من احد اصدقائى
وهما من لهم الفضل عليا بتعرفى هذا المجال

KOGI
07-17-2012, 08:03
هو محدش ليه فضل غير ربنا بس مقدرش انكر ان اللى عرفنى الفوركس واحد صاحبى لكنه مساعدنيش كتري فى المجال ده هو دلنى عالطريق مش اكتر وانا كملت فيه لوحدى
وبدات بقا كتب وفديوهات وحساب تجريبى لحد ما وصلت الحمدلله لغايتى
تقبل مرورى اخى الكريم ولك فائق احترامى

resala11111
07-17-2012, 10:09
انا بصراحة الفضل الاول للكتب
والمواقع الاجنبية والعربية لتعليم الفوركس
وعدة مصارد أخرى وأيضا يرجع ليا لانى عندى
اصرار على هدفى

omanfx
07-17-2012, 10:18
د جمال ممدوح
شكرا لهذا الانسساان بالفعل اعطااني نقله نوعيه في نظرتي للشاارت
تعلمتىكيفيه الربط بين الفريماات المختلفه وان هذه الحركه بمنتهى الدقه

ahmed
07-17-2012, 10:19
ان قراءت لكثير من المضاربين عرب واجانب
وطبعا استفدت من كل واحد منهم معلومه على الاقل
ولذلك كل من تعلمت منه صاحب فضل

زيزو
07-17-2012, 15:13
بالنسبالي
المنتيدات والمواقع
ونزلت الفيديوهات والكتب وبحاول اطبق اللي بتعلمه علي حساب تجريبي علشان اقدر اكسب خبرات كويسة

nrgslawi
07-17-2012, 15:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا تعلمت من منتدى عربي اسمه اف اكس عربية والذي اسسه الدكتور اسامة عادل
ربنا يوفق الجميع

goold
07-17-2012, 15:39
ادين بالفضل لاخ عزيز على نفسى فى منتدى الجيران
لم يبخل على ولا عن من طلب منه العلم
انه اخى العزيز ( ابو جميل

Mr.GooDMaN
07-18-2012, 05:03
العديد من الدروس فى هذا المجال قد حصلت عليه والكثير من الفيديوهات لعدد
كبير من عملاقة هذا المجال قد تفيد فى تعلم كل ما يتعلق بهذا المجال

elking
07-18-2012, 05:17
الله سبحانه وتعالى هو من له الفضل فى تعليمى للفوركس وحبى لهذا المجال واخذت كورس وبدات اطور من نفسى عن طريق الفيديوهات

theprince
07-18-2012, 05:26
الفضل اولا واخيرا لله
وبعد كده فيه عندنا شخصيات محترمه بتساعد ناس
وفيه كمان المنتديات والناس بتتعلم منها والكتب

khaled zizo
07-20-2012, 17:52
ممتاز فى كتا خبرتى انا برضوة قريت جزى لحد جزء الاتجاة السعرى وارى انة من افضل الكتب الموجودة فى الفوركس مع كتاب الشموع اليابانية وجميع نماذجها الفضل له علي كثير و هو كان في منتدى عربي بيدي توصيات و عملنا معا جروب على الفيسبوكصراحة هناك عدة مصادر يمكنك اللجوء إليها لإكتساب الخبرة لكن تبقى أحسن طريقة هي مناقشة الاشخاص الأكثر تجربة في المجال فكل من قرات له حرفا او شاهدت له فيديو تعليمى او اجاب على استفسار لى فانا مدين له

realyone
07-20-2012, 18:16
بصراحه لم اقرأ كثيرا عن المبدعين في الفوركس ولكن سمعت عنهم بانهم كونوا ثروات هائله من سوق الفوركس,ولكن لم اتعلم اي طريقة احدا منهم,لأني احب ان اتعلم الفوركس بنفسي ولااريد تقليد اي احد ومثل مانجحوا المبدعين السابقين لما لاننجح نحن كذلك

spiderxp
07-20-2012, 19:24
بصراحه محدش بعينه علمني دا كله توفيق من ربنا اولا ثم بحثي واجتهادي في المنتديات والشروحات والتجربة طبعا والخسارة اكييد

zahran
07-20-2012, 19:37
بصراحه من مدعين الفوركس محدش ليه الفضل عليا . انما ممكن اللى علمنى الفوركس هو دا اللى يكون ليه فضل عليه
واللى علمنى الفوركس دا يا جماعه هو ارشدنى فقط الى الطريق وانا اللى ابتديت اتعلم وابحث وادور واكتشف وربنا كرم الحمد لله

deadlyfox
07-20-2012, 19:40
بصراحه انا لم اقرأ اى كتاب او ارى اى من الفيديوهات د
وانما قام احد اصدقائى بتعليمى وهو له الفضل الاكبر فى ذلك

khaled zizo
07-22-2012, 16:11
وجود الناس دى عمرى ما كنت افكر اخد خطوه تجاه الفوركس بس بدايتى فى الفوركس كانت عن طريق واحد صخبى اشتغل فى شركة تداول اوراق مالية كان شغال خدمة عملا فى فرع الشركة مع انه ماشتغلش فى الفوركس نهائى بس هو كان شغال فى قسم التدريب فى الشركة وكانت بدايتى من هناك و لكن فى سوق الفوركس منقدرش نقول حد معين كان ليه الفضل لأن المعظم بيتعلم من هنا وهناك فمش بيبقى مركز على الأشخاص و ولكن الاشخاص الذين اتعلم منهم فانهم كثيرين اى شخص من الممكن ان استفيد منة

hesham1046
07-22-2012, 16:14
بصراحة اللى لية الفضل هو منتدى اف اكس اربيا لتعليم الفوركس واحد اسمو فالكون فى شركة ماركتفيا للفوركس دول اللى ليهم الفضل بعد ربنا سبحانة وتعالى

mazouna991
07-22-2012, 17:55
انا لماتعلم مناحد تعلمت كل شيء بنفسي
حتى الان لم احترف الفوركسولااعرف التحليل فقط اعمل بونص
وكل شيء قدمته لنفسي بنفسي
انصحكم بعدم الاعتماد على احد

sky44
07-22-2012, 18:02
السلام عليكم . في الحقيقة يعود الفضل في تعلمي الفوركس لهذا المنتدى من الدرجة الاولى فقد تعلمت الكثير في هذا المنتدى و استفدت منه ومن اعضائه و مشرفيه الكرام ذوي الخبرة اشكرهم جزيل الشكر

Spiderhoof
07-25-2012, 07:01
برايس جيلمور الين اندرو لهم فضل كبير على اسلوبى فى التداول ولا ننسى العبقرى الصينى كين شو والفنان اليابانى تسودا سان الذى كان له الفضل فى دخولى لعلم الدورات العريه ونظريات الميل

hussaina2008
07-25-2012, 07:14
والله يا اخي الكريم هناك ناس كثيرون لهم الفضل علي في دخول هذا المجال اولهم منتدى برامج نت هناك منتدى خاص بداخله خاص للفوريكس كانت بدايتي من هناك واول كتب قراته في هذا المجال كتاب تعليم فوريكس العرب ةاليوتيوب له حق علي ولن انسى فضل المنتده هذا منتدى فوريكس العرب علي رتقبل مروري اخي الكري ... وشكرا

msh3egy
07-28-2012, 05:33
الفضل لله عز وجل..بعد ذلك الي زميل لي هو من شجعنا على دخول عالم الفوركس والتعامل معه..وكان ومازال له الفضل الاكبر في تعلمي للفوركس..جزاه الله كل خير

SlaiteR
07-28-2012, 08:40

تعلمت الفوريكس من الاستاذ

MRMoha

جزاه الله كل خير

dollyabdallah
07-28-2012, 10:20
الشخص الا له فضل عليا بعد ربنا فى انى اتعلم الفوركس هو شخص لا يعرفنى ولا اعرفه واتعلمن من الفيدوهات الا عملها عن الفزركس وناس كتير جدا اتعلمت منها وهو دكتور اسامه عادل..

forexawy
07-30-2012, 14:55

HOUSAMMI
07-30-2012, 15:03
بصراحة هى شركة مش شخص حتى الان

هى الى جدبتنى باسلوبها الدعائى

ومتابعتها على الموبايل لى

بس دكر الاسماء ممنوع

ameer
07-30-2012, 15:05
الفضل لله في الاول والاخير يا اخي الكريم
تقبل مروري

aboualy
07-30-2012, 15:11
والله يا اخى العزيز انا اتعلمت من ناس كتير ولو حولت اذكرهم يمكن انسى حد
ولكن طبعا الفضل فى الاول وفى الاخر هو لربنا سبحانه وتعالى

Rami
07-30-2012, 15:13
انا لا احب ان اذكر الاسماء الافضل
الدعاء لهم فى ظهر الغيب وهناك الكثير من الخيرين
تحياتى لشخصكم الكريم

kanzsea
07-30-2012, 15:27
انا من اشد المجبين بالاخ تايبان وكنت مسجل معة على الماسنجر وكان يرسل توصيات وتحليلات الفوركس يوميا

gamal
07-30-2012, 15:29
لكى تكون من مبدعين الفوركس لابد من قراءة الكتب
ودخول الموقع لااكتساب الخبرات ويارب الجميع يستفاد

magic777
07-30-2012, 15:42
والله يا اخي الكريم هناك ناس كثيرون لهم الفضل علي في دخول هذا المجال اولهم منتدى برامج نت هناك منتدى خاص بداخله خاص للفوريكس كانت بدايتي من هناك واول كتب قراته في هذا المجال كتاب تعليم فوريكس العرب ةاليوتيوب له حق علي ولن انسى فضل المنتده هذا منتدى فوريكس العرب علي رتقبل مروري اخي الكري ... وشكرا

هو اصلا لو كل واحد دور على جميل او فضل متاجر علمه في البدايه فطبعا مش هيقدر يلاحق هنا عليهم
لانه اكيد اتعلم من تجارب ناس كتير سبقوه ومن كتير اللي وضعوا استراتيجيات وعلم في المنتديات وغيرهم
واتعلمنا منهم وربنا يكرمهم يارب

remas
07-30-2012, 15:53
انا من اشد المجبين بالاخ تايبان وكنت مسجل معة على الماسنجر وكان يرسل توصيات وتحليلات الفوركس يوميا
وانا ايضا من اشد
المعجبين بهذا الرجل الاستاذ احمد واعتقد انه سودانى الجنسيه والجدول السحرى بتاعه كان ممتاز جدا ما شاء الله وبيحقق ارباح عاليه جدا وبنشكر اى شخص افادنا باى معلومه فى المجال ده

sa sa
07-30-2012, 16:07
الفضل يعود لله سبحانه وتعالي اولا واخير
ثم الي صديقي الذي عرفني علي تجاره الفوركس ووقف جنبي كي اتعلمها ولازال حتي الان يساعدني

eng2012
07-30-2012, 16:12
بالفعل نحن لا ننسى ابدا فضل الخبراء الذين تعلمنا على ايديهم تجاره العملات الاجنبيه ونقدم لهم الشكر عى ما قدموا لنا من علم افادنا كثيرا

mannon
07-31-2012, 06:19
لكى تكون من مبدعين الفوركس لابد من قراءة الكتب
ودخول الموقع لااكتساب الخبرات ويارب الجميع يستفاد

فعلا معاك حق عشان نوصل فعلا لمرحلة الابداع فى الفوركس محتاجين اننا نقرا كتير ونتعلم كل شئ عن هذا المجال واعتقد ان المضووع دة مش هيحصل فى يوم وليلة لأ هيحتاج وقت كتير جدا لكن مع الصبر هوصل

register
07-31-2012, 06:55
تعلمت رفقة صديق لي ، كنا نقرا الكتب معا ونترجمها
لكن تبقى الممارسة الفعلية هي أفضل معلم ، وأحسن من التعلم النظري

YesIcan
07-31-2012, 08:20
المشكل انني تعلمت الفوركس و لازلت اتعلم من المنتديات و مر عليا اكثر من شخص و منذ تعلمت الفوركس
الذاكرة اصبحت تفتكر كل شيء ما شاء الله الا من تعلمت عليهم لانهم كثر ربي يحفضهم و يبارك لهم

Ahmed Ghanem
07-31-2012, 15:11
انا بصراحة الى الان ماحدش علمنى حاجه
بحاول اتدرب لوحدى
لكن دا ميمنعش انى اكيد هحتاج حد فيما بعد
:)

mido75
07-31-2012, 15:14
يوجد بالطبع الكثير من المبدعين فى كثير من منتدياتنا العربية و منهم من رحل عن دنيانا و لكن بقى علمه و هم اساتذتنا و نتعلم منهم و ندين لهم بالفضل و الفضل لله اولا و اخيرا

willy
07-31-2012, 15:17
وانا تعلمت الكثير من جون مورفي عملاق التحليل الفني ومن الوافي رحمة الله عليه صاحب الاستراتيجية القوية

mohamed1happy
07-31-2012, 18:23
أنا صلحب الفضل عليا في تعليمي الفوركس هو واحد صاحب اشهر المنتديات واسمه الدكتور اسامة عادل بصراحة اتهلمت منه كتيير جدا

mannon
07-31-2012, 18:35
يوجد بالطبع الكثير من المبدعين فى كثير من منتدياتنا العربية و منهم من رحل عن دنيانا و لكن بقى علمه و هم اساتذتنا و نتعلم منهم و ندين لهم بالفضل و الفضل لله اولا و اخيرا

طبعا الابداع موجود فى كل مكان والعالم العربى اصلا هو اساس الابداع واعتقد ان الى بيظهر هم الاغلبية لان للاسف اغلبية العرب غير مبدعين بالمرة وكمان عيوبهم اكتر بكتير من مميزااتهم

safiforex
08-02-2012, 06:35
طبعا الابداع موجود فى كل مكان والعالم العربى اصلا هو اساس الابداع واعتقد ان الى بيظهر هم الاغلبية لان للاسف اغلبية العرب غير مبدعين بالمرة وكمان عيوبهم اكتر بكتير من مميزااتهم
فعلا اخي الكريم ما قلته فالابداع موجود كذلك في العرب بل و الاصل في الابداع منبعه من العرب ،
لكن سساسات الدول هي التي تدعل العرب هم تحت تحت
فلا هي تفكر في توعية الشعب و لا هي تفكر في اعطكاءه فرصة الابداع و لا تعطيه المل في الابتكار

spectra4
08-03-2012, 01:14
الفضل يرجع الى اصحاب المنديات من ذوى الخبرة واصحابى الذين عرفونى بالفوركس
ودفعونى فى العمل بها

sjc
08-03-2012, 01:19
انا طبعا يوجد شخص له فضل علي
وهو الاستاذ ايهاب رئيس مجموعة ارباحك المالية
الذي علمني اساسيات الفوركس

meroo
08-03-2012, 01:22
انا تعلمت الفوركس من الانترنت ومن الفيديوهات الموجوده على اليوتيوب
هى من لها الفضل على فى تعلم الفوركس بشكل كبير

محمد فرغلى
08-03-2012, 04:25
انا صديق ليا هنا اسمه كريم هو اللى بيعلمنى الفوركس دا
وباقى الخبرة من الفيديوهات والكتب وهكذا والحمد لله

farid7adid
08-03-2012, 22:42
الحمد لله تعلمت من 4 سنوات تحت يد الكثير

كتب الاستاذ الوافي رحمة الله ,, اسامة عادل ,, رانيا وجدي ,, ابو عبد الله و الكثيرين

ربنا يكرمهم دنيا و اخرة ات شاء الله

light
08-04-2012, 19:34
بالنسبة لي انا لم اتعلم من احد ، وبحثت بنفسي عن الكتب و الفيديوهات ، كما انني كنت اتفاعل كثيرا مع المواضيع عن الفوركس في المنتديات العربية والاجنبية

no1forex
08-05-2012, 12:52

انا استفدت كتير من الدكتور اسامه عادل والوبينار بتاعه بجد اتعلمت كتير وبجد راجل محترم وبارك الله فيه

theshadow1
08-05-2012, 12:59
انا حتى الان لا ارى احد مبدع في الفوركس طبعا ديه وجهة نظري .. ناي حتى الان لا اري احد مبدع .. لان الابداع يجعل الانسان مميز في هذا العمل
والفوركس اكبر من ان يجعل احد فيه مميزا

gullever
08-05-2012, 13:06
انا تعلمت بعض الاشياء في الفوركس عن طريق بعض أصدقائي المهتمين بتجارة الفوركس و قد تعلمت منهم الي الان معلومات لا بأس بها و قد كنت بحاجه اليهم كثيرا

hichemdz
08-05-2012, 13:08
السلام عليكم

نعم اخي الكثير من الاشخاص لهم الفضل علي في تعلم الفوركس والتعرف عليه اول مرة خاصة اعضاء ومشرفي موقع المضارب العربي . رغم اني لا اعرف اسمائهم الحقيقة ولكن لهم كل الشكر والتقدير والاحترام

dent
08-05-2012, 15:50
والله كتير لككن خالى طبعا هو اللى عرفنى ان فيه حاجه اسمها فوركس
والحمد له على كل حال

magic777
08-05-2012, 16:40
السلام عليكم

نعم اخي الكثير من الاشخاص لهم الفضل علي في تعلم الفوركس والتعرف عليه اول مرة خاصة اعضاء ومشرفي موقع المضارب العربي . رغم اني لا اعرف اسمائهم الحقيقة ولكن لهم كل الشكر والتقدير والاحترام

هو في كل منتدى من المنتديات الخاصه بالفوركس اكيد هتلاقي متاجريين مميزين وليهم مواضيع جيده بيتعلم منها
المبتدأين وحتى المجترفين هتلاقيهم اتعلموا على الاقل معلومه جديده او فكره جديده
فالفضل هنا مش لشخص معين بل لكل من اعطي معلومه مفيده لغيره مهما كانت بسيطه

morx123
08-05-2012, 21:48
انا الي الان معتمد فقط عل بعض الشروحات المبدئية والمفاهيم العادية

AMANI
08-05-2012, 21:51

انا عرفت الفوركس بالصدفه من شهر وشويه فقط عن طريق صديقتى
حيث ذكرت امامى كلمه فوركس وهى صاحبه الفضل بتعريفى بهذا المجال

mohamed eldamnhorey
08-05-2012, 21:52
اكتر واحد خلانى احب هذا المجال واحتضضنى وعرفت يعنى ايه كلمة فوريكس فى منتداه

الاخ العزيز شريف خورشيد

حبيب الملايين

kingman
08-05-2012, 21:57
انا حتى الان لا ارى احد مبدع في الفوركس طبعا ديه وجهة نظري .. ناي حتى الان لا اري احد مبدع .. لان الابداع يجعل الانسان مميز في هذا العمل والفوركس اكبر من ان يجعل احد فيه مميزا هو الفوركس مجال مثل اى مجال رغم صعوبته وخطورته لكن اكيد يوجد المحترفين فيه والمبدعين مثل اى مجال ولكن اكيد ليس بالكثر نسبة الى الأعداد الكبيرة التى تعمل فيه

basom59
08-06-2012, 18:15
انا لصديقي محمود هو من دعاني لجضور الكورس اللي هو بيديه هو ومحمد اخوه واشتغلنا وفتحنا حسابات وضربت الحمد لله

racrab88
08-06-2012, 18:39
أنا اكتشفت الفوركس بنفسي و لم يخبرني عنه أحد و الآن أتعلم عن طريق الكتب و الفيديوهات المتعددة لأشخاص جزاهم الله عنا خير الجزاء لكن لحد الآن هناك بعض الصغوبات و العراقيل خاصة لضيق الوقت

Noah
08-06-2012, 18:44
لا يوجد اى احد له الفضل على غير واحد فقط عربى اسمه ابو جواد واعتقد ان هذا الرجل من مبدعين العمل فى الفوركس واعتقد انه من اكثر الرجال الذى استفدت منهم معنويا على الاقل من صفاته الحميدة وحب الخبر

hend
08-10-2012, 15:22
ولا واحد انا بتعلم مع نفسى الفوركس بجيب فيديوهات وبشوفها وهعمل جيمو واطبق
محدش لية فضل علية ولا حد هيبئا لية فضل ان شاء الله سوى الله

saramoza
08-10-2012, 15:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا معرفش جمال ممدوح اول مرة اسمع عنه بس فى طرق تانية للتعليم اكيد
هناك عدة مصادر يمكنك اللجوء إليها لإكتساب الخبرة

magic777
08-10-2012, 18:14
أنا اكتشفت الفوركس بنفسي و لم يخبرني عنه أحد و الآن أتعلم عن طريق الكتب و الفيديوهات المتعددة لأشخاص جزاهم الله عنا خير الجزاء لكن لحد الآن هناك بعض الصغوبات و العراقيل خاصة لضيق الوقت

وانا ايضا معرفتي بالمجال ده جاءت صدفه عن طريق اعلانات الفوركس المنتشره على النت وقولت اجرب نفسي
واشوف المجال الجديد ده عباره عن ايه وكنت وقتها ليا بعض تجارب مع جوجل ادسنس

safiforex
08-10-2012, 18:27
ولا واحد انا بتعلم مع نفسى الفوركس بجيب فيديوهات وبشوفها وهعمل جيمو واطبق
محدش لية فضل علية ولا حد هيبئا لية فضل ان شاء الله سوى الله

و من له الفضل في هذا كله الا الله سبحانه و تعالى
فالله ههو الذي ييسر الامور ليكون الواحد في الفوركس
و كل ما عمل احد لكي يتعرف اخر عليه فهو فقط بيكون سبب

mannon
08-11-2012, 07:41
بصراحة انا فى شخص لية الفضل عليا بعد ربنا وجزاه الله خير هذا الرجل فعلا غير تفكيرى عن الفوركس
الشخص دة هو الباشمهندس عادل الكندى الشهير عربيا باابو جواد

meroo
08-11-2012, 09:22
بالنسلة لى صاحب الفضل عليا بعد ربنا سبحانه وتعالى طبعا
هو دكتور اسامه عادل وهو طبعارجل معروف وصاحب منتدى معروف ايضا .اتعلمت من فيديوهاته ودورته التعليمية عن الفوركس من البداية الى النهاية الحمد لله

Rami
08-11-2012, 09:28
هناك الكثييير من الجهابذ العرب فى الفوركس وانا اقرا المشاركا ت
بصراحة قرات اسماء تستحق الاحترام
تحياتى لكم

Mohamed Osman
08-11-2012, 09:30
الافضل انك تتعامل مع اشخاص امامك وعند ذلك الوقت يكون الفائدة اكثر من اى كتب او فيديوهات
بس انا لسة اهو مبتدئ وهتعلم لسة وان شاء الله صاحب الفضل بعد ربنا سوف اذكره ولن انسى له هذا

madman
08-11-2012, 09:50
لحد الان الفضل من اشخاص متعرف عليهم منا لانترنت وايضا كل الفضل لصديق لى هو الذى مستمر فى تعليمى شكرا لك

safari42
08-11-2012, 09:50
انا استفدت كثيرا من الاستاذة مريم وعلى والاستاذ محمد حنفي
تعلمت على ايديهم في دورة تدريبية للفوريكس في غرفة مباشرة
وناقشوا معنا امور كثيرة تتعلق بالفوريكس
واشكرهم كثيرا

domadoma
08-11-2012, 10:19
انا والله مش لاقى حد عشان انسبله الفضل لانى حتى الان لم اتعلم اصول الفوركس والحقيقه ان الفضل يرجع للفيدوهات التعليمبة المنتشرة على النت

بسمة الحياه
08-11-2012, 19:09
الفضل لله عز وجل اولا واخرا
ثم لصديقي الذي ادخلني هدا المجال و دفعني دفعة قوية الى الامام
و هو دوما الى جانبي
فشكرا للله و شكرا له بعده

izalid
08-11-2012, 19:11
فى الحقيقة انا لا يمكن تحديد بالضبط فانا تعلمت من عدة مدونات و منتديات عربية و اجنبية

و لا يوجد شخص محدد اتابع دروسه

و تنوع يجعلك تكسب معارف متعددة لان هناك اختلاف فى افكار كل شخص

themaxprofit1
08-11-2012, 21:58
صدقيى ال عرفنى على مجال الفوركس بس لسة شوية لحد ما اكون مخترف فى هذا المحجال

marou49
08-12-2012, 00:51

بالنسبه لي أنا وجدت كتاب بعد ان دلوني عن اسمه حملته و بدأت اتعلم فيه
و أكيد لجأت للفديوهاات و الحاااج يوتووب ما قصر

ebtehag
08-14-2012, 16:26
طبعا اخى الكريم الفضل يعود اولا واخيرا الى الله سبحانه وتعالى هو صاحب الفضل لكن فيه بعض الاشخاص اللى الواحد تعلم منهم وليهم ايضا فضل الوافى رحمه الله والاستاذ ابو احمد تيبان ليهم فضل كبير طبعا بعد ربنا وهم من اشهر الاس فى المجال ده

numbersFX
08-14-2012, 16:34
السلام عليكم ادارة المنتدى عندها اي رفض لهذا الموضوع يا ريت يتم ابلاغنا ولهم كل الشكر

eng Adel
08-14-2012, 16:42
الفضل لله من قبل ومن بعد المثابرة والبحث والقراءة لهم فضل كبير لي بعد فضل الله سبحانه وتعالى

ROTARY28
08-14-2012, 17:06
السلام عليكم
انا تعلمت من المنتديات والكتب الاكلترونية والفيديوهات التعليمية
وطبعا بالتوجه بالاسئلة الكثيرة لأهل الخبرة
ثم بدات التدرب على حساب ديمو لفترة طويلة

mannon
08-20-2012, 18:45
الفضل لله من قبل ومن بعد المثابرة والبحث والقراءة لهم فضل كبير لي بعد فضل الله سبحانه وتعالى

والله يباشا انا شايف ان المثابرة والعمل من اجل تحقيق الهدف افضل معين فى الفوركس والى بيوصلك الى النجاح وفى الحالة دى فعلا النجاح بيكون له طعم لانك حاسس انك تعبت فية
بالتوفيق للجميع

ronaldo
08-21-2012, 00:57
قرات له جزء فى كتابه خبرتى و فعلا يعطى معلومات قيمه و لكن هناك كتب اجنبيه مترجمه ارى انها اكثر افاده مثل الشموع اليابانيه و كتب جون ميرفى

alaoui11
08-21-2012, 01:13
الحقيقة احاول ان اتعلم لنفسي و احاول ان استفيد باكبر قدر ممكن من الحساب التجريبي فبه يمكن ان تحقق الكتير تم الكتير من الربح
حيث انه يعطيك فرصة لتداول و تعلم الكتير تم الكتير من الامور اخي العزيز قبل ان تدخل في غمار التجربة الحقيقة و كل التوفيق اخي العزيز

alielsherbini62
08-21-2012, 01:34
حسنا لن أقول اننى علمت نفسى بنفسى و لكن فى غالبية الأمر كنت انا من يبحث و يتعلم و يجرب و لم اتابع كورسا معينا أو ما شابه و لكن هذا لا ينفى اننى عنما كنت أبحث كنت أجد ضالتى فى شرح لرجال فاضلين فضلوا نشر العلم و منهم أستاذ أسامة عادل و فوريكس مان و أستاذ أيهاب و هم لا يضاهون شهرة فى هذا المجال

simox big
08-21-2012, 02:00
السلام عليكم حتى الا انا في البداية اوابحت عن واحد يفيدني ولقد وجدت واحد محترف
ويربح الكتير ولكنه طمع قال لي ان اعطيه 100 $ ليعلمني لو كانت عندي لما كن،ت هنا هههه

sami
08-21-2012, 02:06

كل شخص إستفدت منه معلومة حول الفوركس أنا ممتن له و له فضل علي بعد الله عز وجل و لا أنكر
أنني مدين بصفة خاصة للدكتور جمال ممدوح و حقيقة ٪ ٧٠ من خبرتي في الفوركس إستمدتها من هذا
المتاجر المبدع

shahd
08-21-2012, 02:35
بتعلم من خلال المواقع وبعض الكتب ومن خلال منتديات وارى ان هذا المنتدى ايضا جيد للتعلم

eletrebi
08-21-2012, 02:38
بصراحة لولا المنتدى دا مكنتش عرفت حاجة عن الفوركس
انما مفيش حد شخصى عرفنى على الفوركس ولية الفضل عليا
دا لانى مطلبتش من حد حاجة لسة الحمد لله
بجيب اخرى الاول وبعدين بقا لو احتجت اى معلومة فوركيسة بسال عليها

badrheba48
08-21-2012, 02:41
هههههههه . بالنسبة لى انا أتعلمت كتير جدا من منتدى بورصات و دة يعتبر اساس تعليمى بالاضافة الى منتدى المتداول العربى . و أذكر أستاذ اسامة عادل جيدا و أستفدت منه أكثر ما أعرف

zeyadkabeel
08-21-2012, 03:10
انا موقع ما تقدرت اتعلم منه كل حاجة عن الفوركس ومازلت

Ama0200
08-21-2012, 03:35
انا تعلمت من الدكتور الكبير في عالم الفوركس
الدكتور أسامة

تعلمت على الفوركس من خلال هذا الدكتور
و شاهدت و قرأت له كثير

hendbadr33
08-21-2012, 03:40
أنا أتعلمت الفوركس على أيد الاستاذ الكبير أخويا الصغير :) هو اللى بدأ الفوركس فى العيلة و علمنى كمان بعد ما بقى كويس فيه فأنا شايفة ان الفضل كله بيرجعله هو فى انى اتعلمت الفوركس

moury_2002
08-25-2012, 00:56
بصراحه اصدقائي واحد واحد ممكن اقول اساميهم بس مش عاوزه اطول عليكم
اهم حاجه ان اصدقائي ليهم خبره سنين في الفوركس و اكيد عاوزني اربح زيهم و بيقولوا علي كل اسرارهم و انا بفضل التجربه و المخاطره كمان

nour
08-25-2012, 01:04
الاخ مروان حفناوي من تونس له الفضل بعد الله يعملننا كونفرنسات ليليلة يعطينا الاهم في مجال الفوركس لكن ينقصني جدا التطبيق الصحيح

hend.magdy
08-25-2012, 01:08
هناك شخض له فضل كبير عليا لانه الى شجعنى وعلمنى حاجات اكتر وادانى معلومات للتعلم ع الفوركس ومن غير دعاية او اى شئ او ذكر اسامى هناك الكثير من الاشخاص لهم الفضل في تعليمنا الفوركس من خلال المواقع والمنتديات العربية

hodhod
08-25-2012, 01:49
الحصول علي المعلومات المفيدة عن الفوركس اصبحت سهلة الوصول اليها واكثر شئ بيفيدني في تعلم الفوركس
الفيديوهات التعليمية ده اكثر طريقة ناجحة من وجهة نظري وهناك خيراء في الفوركس يقدمون هذه الفيديوهات

marem2007
08-25-2012, 02:01
انا اتعلمت الفوركس من احد المنتديات الجميلة جدا في التعليم
وعلي يد احمد ص وادكتور اسامة
وغيرهم كتير

hehelibeb
08-25-2012, 02:03
من له الفضل علي في تعلم هذا العلم هو اليوتوب والمنتديات

والدكتور أسامة تعلمنا على يديه ولا نكر فضله

forex.pips
08-25-2012, 02:03
ساعدنى فى تعلم الفوركس بشكل كبير جدا الدكتور أسامة عادل شخصية محترمة واكن له كل التقدير
وبعض الاصدقاء والاقارب ساهموا معى فى تعلمى الفوركس

vamoscapitos
08-25-2012, 02:16
انا شخصيا تعلمت من منتدى ارابيا

وبالضبط من الاستاذ عادل عمر جزاه الله خيرا

وارجو ان لا تحذفوا تعليقي على ما اظن اني قمت بمخالفة وهي اشهار منتدى ارابيا

أسكبيد
08-25-2012, 11:06
أنا بصراحة ماستفدتش من حد استفادة مباشرة سواء من خلال كتب او فيديوهات لاني اكثر تعلمي كان بشكل اكاديمي منهجي وبعد كده اعتمدت على نفسي
بس لو في حد معين فأنا بفضل أسلوب المهندس وليد الحلو وهناك الكثير من العمالقة ولكن لا احب ان اتبع احد

lovemoon
08-25-2012, 11:09

الوافي رحمه الله تعلمت كثير من مؤلفاته

king forex
08-25-2012, 11:16
من ساعدني وعلمني وايضا اعطاني توصيات هو استاذي الكريم ابو جواد (عادل الكندي) جزاه الله خيراً

mohsen857
08-25-2012, 11:38
بص بصراحة الشروحات كتير جدا
وكل لما اروح منتدى الاقي ناس شارحين عاملين مجهود كبير

وفي ناس تانيين الاقيهم عاملين كتب للمبتداين

ونفضل نحمل ونقرا

يعني مفيش مصدر محدد للاشروحات بالنسبه ليا

abdo-madrid
08-25-2012, 12:05
طبعاااا اخي العزيز انا اكتسفت الفوركس بنفسي
و تعلمت وحدي و لكن التعلم اتى من المنتديات و الشكر الهاص للناس التي رفعت الكتب
و الشروحات المهمة و الطرق الجيدة وان ننسى ذلك ابدا

moneymachine5
08-25-2012, 12:06
هههههههه . بالنسبة لى انا أتعلمت كتير جدا من منتدى بورصات و دة يعتبر اساس تعليمى بالاضافة الى منتدى المتداول العربى . و أذكر أستاذ اسامة عادل جيدا و أستفدت منه أكثر ما أعرف
بس اكيد ما كان الموقع اساس التعلم
هو ساعد في تبادل الخبرات ونقلها

silver
08-26-2012, 01:02
اتذكر الوافي رحمه الله

فهو له الفضل الكبير علي في الفورك وفي التحليل الفني

ربنا يرحمه بواسع رحمته

eslam2665
08-26-2012, 01:10
سر النجاح هو التعلم باتقان وعدم التوقف عن التعلم ولو كانت الخبرة تحقق ارباح طائلة فلا تتوقف عن التعلم مهما كان وخذ النصائح ممن سبوقك فى طريق الفوركس وظلو في هذا الطريقة وحققوا اهدافهم منه فاذا فعلن من هذا سوف يستفيد وينمو اكثر واكثر فيجب علينا عدم التوقف عن التعلم

YASER83
09-04-2012, 14:41
السلام عليكم
اسباب الخسائر كثيرة
منها سوء ادارة راس المال
اتباع طريقة خاطئة في تحليل الصفقات
اتباع توصيات الغير
الدخول عكس اتجاه السوق
المتاجرة يوم الاخبار القوية المتضاربة

الدرهي
09-04-2012, 15:14
اخي المحترم
انا لازلت مبتدأ في الفوركس و لم اتعلم من احد
ولكني حاولت ان ادخل الى منتدى الفوركس و قد استفدت كثيرا و ارجوا ان استفيدا اكتر

lala
09-04-2012, 15:31
انا بالنسبه لى لسه مبتدئه لكننى تعلمت بعض الشىء عن الفوركس من خلال صديق لى ولكنى غير مكتفى
به وحده وانا ابحث دائما عن اى معلومات تمدى بمعرفه المزيد فى الفوركس

amr beni ata
09-05-2012, 02:20
انا من وجهة نظري
أحسن طريقة هي مناقشة الاشخاص الأكثر تجربة في المجال
وبالتالي تكون نصائحهم في الصميم
ويمكك تحقق أهدافك منها لو إستثمرت هذه الافكار بشكل سلي

anaskassis
09-05-2012, 02:24
اولا الفضل لله

ثانيا هناك شخص يدعى عبد الله هو من بدئت معه المشوار وحققت النجاح
والفضل ايضا لشركة انستا فوركس فانا بشتغل بهل الشركة من حوالي 4 سنوات
ويعود الفضل الى تسهيلات والمزايا التي تقدمها هذا الشركة

sabry
09-05-2012, 02:31
من لة الفضل على هو د\جمال ممدوح وطرقتة فى التداول واستراتجياتة بصراحة رجل خدوم الى اقصى درجة

LILY SUAA
09-05-2012, 02:44
انا قراءت بعض اجزاء من كتاب استاذ جمال ممدوح ولحقيقه افادنى كثيرااااااا وانوى ان اكمل باقى الكتاب فى اقرب فورصه باذن الله ولكن يوجد صديقه هنا فى المنتدى هى من علمتنى البدايه وارشدتنى الى طريق الفوركس ولها الفضل

fxmylife
09-05-2012, 03:12
أنا حقيقتا لم أتعلم من أحد وكنت دائما أقوم بالتعرف على أشخاص محترفين في هذا المجال لكن للأسف لم أجد شخص يعلمني من ما علمه الله لا أعرف هل هذا راجع للعقلية العربية أو ما السبب الحقيقي وراء ذاك

sahar
09-05-2012, 03:39

الفضل عليا في تعليمي الفوركس اولا اصحابي هما العرفوني في البداية مامعني فوركس
والفضل التاني المنتدي هنا بدأت اقرأ مواضيع الأعضاء وكيفية تحقيقهم للربح من خلال استراتيجة ناجحة
وبدات ابحث عن كتب تفيدني في هذا المجال ويارب نوصل للتعليم الكافي للاحتراف .

ahmedgalal
09-15-2012, 12:04
انا عن نفسى ارى اشخاصا كثيرين
ممن ادين لهم بالفضل فى هذا المجال
فكل من قرات له حرفا او شاهدت له فيديو
تعليمى او اجاب على استفسار لى فانا مدين له
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس

MiDoMaDy304
09-15-2012, 12:06
الصراحة لا استطيع ان اذكر اسماء فهي كثيرة )) ، وهناك الكثير والكثير من المصادر العربية الرائعة
ولكن الفضل الاكبر يعود الى والدي العزيز فهو من له الفضل بعد الله سبحانه وتعالى في دخولي هذا العالم

abo khater
09-15-2012, 12:38
اكيد طبعا لاني من المبتدئين لا اعرف الكثير
ولكن المحترفين في الفوركس هم من لهم الفضل ونصائح الاداره ايضاا

mohamed alalfy
09-15-2012, 13:24
السلام عليكم
الفضل يكون الاحد اصدقائى هو الذى دلنى عن هذا السوق
وهو قد عرف هذا السوق عن طريق
منتدا اف اكس اربيه
وشكر الله سعيكم

moody mooda
09-15-2012, 13:25
لفضل عليا من مبدعين الفوركس هو
mark larsen
خبييييييييييييييييييييييي يييييير الااستراتيجيات الفعاله

ziko
09-15-2012, 14:55
1-ذاتى

2-مواقع الفوركس والمنتديات

3-الابتكار والتامل

vinex
09-15-2012, 15:29
الاستاد عمرو و الاستاد حمادة سلام و ايمن بارود بارك الله لهم و فيهم
كانو من دين دعموني بكتبهم و مواضيعهم اسئل الله العظيم ان يفتح لهم أبواب الرحمة

beso
09-15-2012, 15:50
بالنسبه لى لايوجد فضل على من اشخاص فانا الذى تعلمت الفوركس بمفردى ولكن لا انسى انى علمت عن الفوركس من صديقى العزير ؟

ayman.shosha
09-15-2012, 17:27
اخى العزيز
انه هذا المنتدى المحترم
منتدى فوركس العرب
المنتدى الذى احبه واحترمه وادين له بالفضل
فلولاه ماكنت وصلت هذه المرحلة

wacasat
09-15-2012, 18:41

السلام عليكم ورحمة الله
اسعد الله اقواتكم جميعا

انا تعلمت من الانتر نت من كتب كثيره وفديهوات كثيره لدرجة ان ناسى اسماء الكثير منهم بس
فاكر الاستاذ احمد صلاح اتعلمت منه كتير والى جانب ناس كتير تانيه وادعو لهم بالتوفيق دائما وان شاء الله اكون تلميذ نجيب لهم واقدر اوصل للقمه وهذا ما اتمناه واحاول الوصول له
واتمنى للجميع التوفيق

ahmed zayan
09-15-2012, 18:42
اولا الفضل لله عز وجل ان دلنى لهذا العمل
وثانيا اخى خضرى واخى الضبع
هم من عرفونى هذا كله

dina
09-15-2012, 18:54
انا اكتسبت الخبرة من صديقة لكى واشكرها كثيرا
وايضا من خلال التعلم عن طريق الكتب وغيرها

amr beni ata
09-16-2012, 09:46
فى سوق الفوركس لا نستطيع
نقول حد معين كان ليه الفضل
لأن المعظم بيتعلم من هنا وهناك فمش بيبقى مركز على الأشخاص اكثر من بحثه على المادة التعليمية وبتبقى من مصادر متعددة

almjhol
09-16-2012, 09:52
هو الفوركس مجال مثل اى مجال رغم صعوبته وخطورته لكن اكيد يوجد المحترفين فيه والمبدعين مثل اى مجال ولكن اكيد ليس بالكثر نسبة الى الأعداد الكبيرة التى تعمل فيه

bisouti
09-16-2012, 09:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
من له الفضل عليا بعد الله عزوجل هو زوجي انا مكنتش نفهم في هده المجالات ولا حتى اسمع عنها لكن هو بشويش علمني وفهمني وهو اللي سجلني هنا وشرحلي يعني مدا الفوركس وانا بفتح هدا الموضوع اشكره كثيرا

kashif
09-16-2012, 11:03

انا اذكر شخص كان الفضل له علي كثير و هو كان في منتدى عربي بيدي توصيات و عملنا معا جروب على الفيسبوك

suhao
09-16-2012, 11:04
تعلمي كلو من الانترنت والفيديوهات الموجوده لم يتم من قبلي الاتصال باحد
المبدعين او التواصل معهم لذلك تعلمت بمفردي

mohamed amin
09-16-2012, 11:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو انا دخلت المجال دا من صديق ليا على
الفيس بوك ولسه من المبتدئين لحد دلوقتى انا هقدم الفضل دا ليه لحد ماتعلم جيدا

elkhawaga
09-16-2012, 11:13

djilani
09-16-2012, 16:01
طبعا الفضل لربي جلا في علاه
وبعد ذلك نفسي المجتهدة وألى كل من ساعدني من قريب أو بعيد

saher.fes
09-16-2012, 16:15
أصحاب المنتديات المشهوره الذين اتاحو الفرصه لنا بان يضعون الشروحات والفضل الدكتور أسامة

واليوتيوب الذي يتمتلك مئات الفيديوها في هذا المجال

ilyes
09-16-2012, 16:17
السلام عليكم
انا كان للخبير خالد مصطفى فضل كبير وايضا عضو اخر اسمه محمد المغربي واخر امين مغربي ايضا
ان شاء الله يبارك فيهم
هوما اعطوني معلومات عامة عن الفوركس
موفق

absforever
09-16-2012, 16:25
عندي صديقي وهو عضو في منتدانا العزيز هو من قام بتعليمي الخطوات الأولي هنا وهو مشكور جداً. لقد امضي معي كثيرا من وقته الثمين و بذل مجهودات جبارة من اجلي ولهذا لا استطيع ان انسي فضله علي. ثانيا أعضا منتدانا العزيز الذين لم يبخلو علي بإجابتهم وردودهم المشجعة التي بعثت في روح حب الفوركس و جميع من قدم لي النصايح

m.o.b
09-16-2012, 16:58
صراحه اخى انا عرفت الفوركس عن طريق صديق ليا

هو قالى وكده وانا دخلت لقيته فعلا ممتع وجميل ومسلى ايضا جداا

وربنا يوفق الجميع ان شاء الله

4ex
09-16-2012, 18:47

zedan92
09-16-2012, 18:54
السلام عليم ورحمة الله وبركاته
ان مدين للكثيرين من المتدولين العرب الدين سبقونا في هدا المجال والدين تمكنو من تعلم اسرار سوق تداول العملات وتميزو فيه وخاصه بنسبه لي لا اجيد اللغه الانجليزيه واعتمد على اللغه العربيه في كل ما اتعلمه في هدا السوق

Didi
09-16-2012, 18:55
السلام عليكم اظن ان يوجد الكثير من اشياء يمكننا اعتماد عليها لتعلم الفوركس
كالكتب والفديوهات ولكن ان افضل من له خبرة في هدا المجال لذى هم من لهم الفضل علي وشكرا

maro50
09-16-2012, 18:57
ان من ساعدنى الى دخول الفوركس هى احدى الصديقات هى التى ارشدتنى الى مواقع الفوركس المفيدة ولكن صاحب الفضل الاكبر لتعليمى التداول حو الحساب التجريبى الخاص بانستا

soso1691
09-16-2012, 19:04
صديقتى من لها الفضل عليا فى دخول عالم الفوركس وساعدتنى لكى اقرا العديد من المواضيع والكتب لى اتعلم وافهم الفوركس جيدا

walidr16
09-16-2012, 20:25
السلام عليكم شكرا لكل من تعلم و علم غيره
اما انا فقد قام صديق لي بدعوتي و هو سيعلمني ان شاء الله و شكرا

elkhawaga
09-16-2012, 20:26

syed
09-16-2012, 20:31
انا معرفش جمال ممدوح اول مرة اسمع عنه بس فى طرق تانية للتعليم اكيد

fathy1011
09-16-2012, 20:46

انما الفضل لله وحده

الله هو الي جعلني اقرأ في الفورك بعدما كنت اعتقد انه وهم

ولكن الله يجعل لكل شيئاً سبباً

وكان السبب في تعليمي منتدي عربي عن الفوركس

بالتوفيق للجميع

tectop
09-16-2012, 22:51

السلام عليكم ورحمة الله
بعد التحيه الطيبه اما بعد
انا ادين الى ثلاثه على النت اتعلمت من فديوهاتهم حجات كتير فى تعليمى وهم
الاستاذ محمود حسين
والاستاذ احمد صلاح
والاستاذ اسامه عادل
هما دول الى ليهم فضل عليا فى الفوركس وبدعيلهم ديما بالتوفيق والنجاح
وتحياتى لك على الطرح المميز

ahmedamz
09-16-2012, 22:56
انا تعلمت كثيرا من المواقع ومقاطع الفيديو التى تبث عبر اليوتيوب ولكنى دائما
لا اجد اسم صاحب المقطع او صاحب الكتاب او ربما انا من لا احاول ان اعرف احبة

Mr.Joba
09-16-2012, 23:04
انا لسة مبتدئ وبصراحة اللى انا اتعلمته كله ف الفوركس كان من هذا المنتدى العظيم وبالاخص الاخ دودو وفيديوهاته الرائعة التى افادتنى الكثيير والكثير وعن طريق التواصل معهم ومع التجارب ف الحسابات التجريبية بدأت فعلا امتاز بحاجات كتيير وبربح كتير ف الديمو وان شاء الله هتحول للحقيقى قريب

حوسام احمد
09-17-2012, 01:21
السلام عليكم ورحمه الله
وما الفضل الا من عند الله اولا
ثم
صديقى الضبع و كابو
تحياتى لكم

muhannadcent
09-17-2012, 10:21
بالنسبة من له الفضل علي فهناك الكتير و الكتير من المضاربين المحترفين الذين كان لهم الفضل علي في تعليمي فن المضاربة و الفوركس و هم كانوا اوائل مؤسسين منتديات الفوركس العربية القديمة للعلم

simonie2010
09-17-2012, 10:56
الاستاذ جمال ممدوح ممتاز فى كتا خبرتى انا برضوة قريت جزى لحد جزء الاتجاة السعرى وارى انة من افضل الكتب الموجودة فى الفوركس مع كتاب الشموع اليابانية وجميع نماذجها

omran
09-17-2012, 11:06
بصراحه انا متعلمتش الفوركس من حد معين لانى اعتمدت على نفسى فى التجول فى المنتديات والمواقع
للتعلم ولكن لى صديق يعتبر صاحب الفضل بعد الله عز وجل هو اللى دخلنى عالم الفوركس
وخلانى استفيد منه

gr53
09-17-2012, 11:12
هناك الكثير والكثير ممن تعلمن منهم ولكن علي قمة هؤلاء الجنرال شريف خورشد والدكتور اسامة عادل لان لكل منهم مدرسته الخاصة

aoneman3
09-17-2012, 12:53
السلام عليكم
الفضل بعد الله سبحانة وتعالى
كان للدكتور سامة صاحب موقع اف اكس اربيا

amera-nada
09-17-2012, 13:06
السلام عليكم ورحمة الله
بالنسبة لي الفضل يرجع في الاول و الاخير الى صديقتي شيماء هي من عرفتني علي هذا العالم و شرحته لى و جعلتني احبه و احب اكتشافه

dalia
09-17-2012, 14:27
كنت اتمنى فعلا انى اكون عارفه مين ليه الفضل عليا
لكن انا اول مدخلت الفوركس اتعلمت من شروحات الاعضاء فى المنتديات
وطبعا عمرى مركزت مين كاتب دا ولا مين اكتر حد كنت بقرأ ليه
بس انا بتمنى ليهم كلهم التوفيق ساعدونى كتير

eng2012
09-17-2012, 14:32
اعتقد انى لم اجد من يعلمنى تجاره العملات الاجنبيه
ولكنى اجتهت حتى تعلمت جيدا ما هى تجاره العملات الاجنبيه

mrhero
09-21-2012, 17:57
ارى اشخاصا كثيرين ممن ادين لهم بالفضل فى هذا المجال
فكل من قرات له حرفا او شاهدت له فيديو تعليمى
او اجاب على استفسار لى فانا مدين له

كونان
09-21-2012, 18:30
أنا اكتشفت الفوركس بنفسي و لم يخبرني عنه أحد و الآن أتعلم عن طريق الكتب و الفيديوهات المتعددة
لأشخاص جزاهم الله عنا خير الجزاء لكن لحد الآن هناك بعض الصغوبات و العراقيل خاصة لضيق الوقت

alfarsalaraby
09-22-2012, 21:36
أنا اكتشفت الفوركس بنفسي و لم يخبرني عنه أحد و الآن أتعلم عن طريق الكتب و الفيديوهات المتعددة
لأشخاص جزاهم الله عنا خير الجزاء لكن لحد الآن هناك بعض الصغوبات و العراقيل خاصة لضيق الوقت

انا نفس الموضوع يا كونان ....
انا بدأت فوركس من 3 سنين بسبب اعلانات الفوركس على الانترنت ..
قريت وجربت ديمو وجربت حقيقي وكسبت وخسرت وجربت كل حاجة ...دلوقتي انا بحاول اطور استراتيجية اشتغل بيها لان الفوركس هيكون شيء اساسي معايا ..
اتمنى لكم التوفيق جميعاً:accute:

MAGDY
09-22-2012, 21:39

تصحيح من بعد إذن حضرتك
هو الدكتور / جمال ممدوح ، وليس الأستاذ
وعلى فكرة : الدكتور جمال من العملاء القدامى لدى إنستا

بالنسبة لى ، الفضل الأول والأخير : لله سبحانه وتعالى ، فله كل الفضل والمنة
لله الحمد ، اللهم بارك لنا فيما رزقتنا
تحياتى

mostafaabdelgawad
09-24-2012, 20:23
بالنسبة ليا د. جمال ممدوح صاحب الفضل طبعاً بعد ربنا سبحانه وتعالى
ربنا يجازيه خير ويرجعه له في بيته واهله وولده

fawadmuzzi
09-24-2012, 20:58
بالفضل لله طبعا ثم لاصحاب المنتديات المشهوره الذين اتاحو الفرصه لنا بان يضعون الشروحات والفضل للاستاذ خالد العويني المتخصص في هذا المجال واليوتيوب الذي يتمتلك مئات الفيديوها في هذا المجال للفهم والتوضيح اي نقطه باكثر من طريقة

mohamed eldamnhorey
09-24-2012, 21:05
بالنسبة ليا د. جمال ممدوح صاحب الفضل طبعاً بعد ربنا سبحانه وتعالى
ربنا يجازيه خير ويرجعه له في بيته واهله وولده
الدكتور جمال عمر - راجل محترم وشأنه شان العظماء فى هذا المجال

وانا احترمه واقدر علمه وهو مثلى الاعلى ايضاً

moheb
09-24-2012, 21:23
السلام عليكم
اكيد الفضل يرجع اولا لربنا ثم
صديقي وحبيبي الخبيرالاستاذ احمد مختار
اتمنا له التوفيق والنجاح

moonlight32
09-24-2012, 21:26

في الحقيقة الفضل يعود الى الله في البداية
كما ان هناك الكثير من المبدعين في المنتديات العربية

yasser habola
09-24-2012, 22:11
بالنسبة لي كان الفضل لي هو دكتور اسامة عادل فهو شخص عندة الخبرات في مجال الفوركس وتعلمت منة مبادئ الفوركس
والاستراتيجية وطريقة العمل بها وادارة راس المال والشموع اليابانية اما الثاني هو استاذ محمد العزب لانة شجعني كثيرا وافدني بموضوعاتة

ona
09-24-2012, 22:19
يرجع الفضل لتعلمى الفوركس للمنتديات والمواقع على النت
والاستفاده بخبرات السابقين ومتابعة حركة الاسواق والاستفاده من اخطاء الاخرين

najoull19
09-24-2012, 22:54
السلام عليكم ورحمة الله انا عن نفسي في البداية بدات مشواري بالبحت في محركات البحت وبعد داللك تعرفت الى بعض الاشخاص الدين لستفدت منهم وشكرا لهم

keko
09-24-2012, 23:45
هو فعلا انا اتعلمت من مصادر كثيره جدا واكذب عليك لو قولت ان انا استكفيت من خلال الىانا قراءت لهم
ورايت الفيديوهات ولكن لازلت اتعلم حتى الان المزيد والمزيد وهناك فعلا اساتذه لهم اسماءهم فى هذا المجال ومعرةوفيين ولكتننى لا استطيع ان اذكر اسامى احد

Mustarinho
09-24-2012, 23:51
الفضل لله من قبل و من بعد
و مينفعش اقول على حد معين لان الفوركس عالم عميق كل واحد ليه رؤيته و نظرته و ممكن استفيد من كذا حد بكذا طريقة

mr.cavally
09-24-2012, 23:57
انا تعلمت الفوركس من قراءة الكثير من الكتب
ومشاهدة الكثير من الفيديوهات المختلفة عن التحليل الفنى

mina malak
09-25-2012, 00:01
انا صراحة انا لى الفضل علية اولا استاذ احمد مختار لانة شرحة بسيط جدا
وثانيا دكتور الكورس بتاعى واحد الزملاء لى هو من عرفنى على الفوركس

azifek
09-25-2012, 00:01
بصراحة يوجد الكثير ممن عمل شروحات حول الفوركس في المواقع و المنتديات
ولهم الفضل في تعلم الكثير للفوركس و تحقيقهم للأرباح

faster4
09-25-2012, 00:07
بالنسبة لي انا عملت على تعليم نفسي بنفسي ، طبعا قمت بالابحث في المنتديات و شاهدت العديد من الفيديوهات و قمت بتطبيق كل ما تعلمته في الديمو وذلك لاتقنه

omarbling
09-25-2012, 00:33
السلام علكيم

amine laksar
09-25-2012, 00:35
معاك حق اخي كل كلامك صحيح

ونتمنى للكل الربح الوفير ان شاء الله

bisouti
09-25-2012, 00:37
السلم عليكم ورحمه الله وبركاته
بعد الله عز وجل الفضل يرجع لزوجي هو من علمي وحكى لي عن تقنيه الفوركس والربح من خلاله

gigi
09-29-2012, 09:16
انا عن نفسى اذكر شخص كان الفضل له
علي كثير و هو كان في منتدى عربي
بيدي توصيات و عملنا معا جروب على الفيسبوك
و اظن ان الكثيرين يعرفوه و استفادوا منه
و هو له اسم ابو توتو
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس

shaimaa1
09-29-2012, 09:42
وفى منتديات كثيره ومنتدى افس اكس ارابيا فيوجد فيه دورات تعليميه باسلوب سهل استفاد منه الكثيرون

ehap
09-29-2012, 11:29
حتى الا انا في البداية اوابحت عن واحد يفيدني ولقد وجدت واحد محترف
ويربح الكتير ولكنه طمع قال لي ان اعطيه 100 $ ليعلمني لو كانت عندي لما كن،ت هنا هههه

egypt25
09-29-2012, 18:55
انا فى البداية اول ما دخلت كان من خلال واحد صديقى هو اللى عرفنى الفوريكس وفهمنى الفوريكس
وبرضه فى شخص اخر اسمه ابو جواد كان فى احد المنتديات كان بيتشغل تحليل وتوصيات واتعلمت منه

hwida nada
09-29-2012, 18:57
اكتر حد كان ليه الفضل عليا هو الفشل فى بداية طريقى الى الفوركس
لانى تعاملت مع شركة ifovexالنصابة جدا جدا ومن بعدها وانا اصبح عندى اصرار
قوى على التعلم والرغبة الشديدة فى عدم الوقوع كفريسة للفوركس مرة اخرى

asmaa omar
09-29-2012, 19:02
اكيد الفضل فى البدايه والنهايه لله فى كل امور حياتنا
ولكن هناك بالفعل اشخاص ساعدونا فى بدايته مشوارنا فى الفوركس

Servernet
09-29-2012, 19:11
انا عرفت الفوركس عن طريق الدعايا ال كنت بشوفها, وكنت بشوفها من زمان بس مدخلتش واتعمقت الا من وقت قريب بس, ودخلت بنفسى قرأت عنه وعجبنى الموضوع وقررت ادخل فيها بنفسى

mohamed eldamnhorey
09-29-2012, 19:29
انا عرفت الفوركس عن طريق الدعايا ال كنت بشوفها, وكنت بشوفها من زمان بس مدخلتش واتعمقت الا من وقت قريب بس, ودخلت بنفسى قرأت عنه وعجبنى الموضوع وقررت ادخل فيها بنفسى

اهو انت الان فى عالم الفوريكس ياباشا

ورينا ابدعاتك بقا ومهاراتك

الله يوفقك ويوفق كل المبتدئين طلاب العلم

magic777
09-29-2012, 23:40
حتى الا انا في البداية اوابحت عن واحد يفيدني ولقد وجدت واحد محترف

اخي متصدقش الكلام ده يعني اصلا بالعقل كده لو متاجر محترف وبيكسب كتير زي مابيقول هيحتاج
ال 100 دولار بتاعتك في ايه يعني طبعا اكيد نصاب اخي

loco
09-29-2012, 23:59
والسلامعليكم نعم اخي نحن شاكرين لكل من ساهم في تعلمنا
انا عن نفسي كنت اقرء في المنتديات لكن لاسف لا اتدكر الاسماء

Mido0o-style
09-30-2012, 00:14
بالنسبة لى و للكثيرين من المتداولين فى هذا السوق يظل الاستاذ أسامة عادل هو الأفضل و الاقوى و المعلم الاكثر تأثيرا فينا و لكن هذا لا ينفى الفضل عن العديد من الرجال المحترمين اللذين فضلوا الناس على انفسهم و لا تسعفنى الذاكربة لتذكرهم بالكامل الان.

noureen
09-30-2012, 07:25
انا لم اتعلم على يد شخص بعينه
بل قراءت لمجموعه كبيره و سمعت لعدد كبير
من المحللين و الموصيين فى الفوركس
تقبل مرورى

Hamdy Elhossiny
09-30-2012, 20:59
والله الشخص الى له الفضل عليا هو الذى قدم لى شروحات عن نظام الفوليوم
لاحد المتاجرين الذين لا اعرفهم ولكنه مفيد جدا جدا

magic777
09-30-2012, 21:13
بالنسبة لى و للكثيرين من المتداولين فى هذا السوق يظل الاستاذ أسامة عادل هو الأفضل و الاقوى و المعلم الاكثر تأثيرا فينا و لكن هذا لا ينفى الفضل عن العديد من الرجال المحترمين اللذين فضلوا الناس على انفسهم و لا تسعفنى الذاكربة لتذكرهم بالكامل الان.

هو استاذ اسامه ليه شرح بسيط وممتاز وسهل للمبتدأين انهم يفهموا فيديوهاته بسهوله
لانه شرحه دايما بيكون موجهه ليهم وبيكون بسيط ومافيهوش تعقيد

lahcen
10-02-2012, 15:20
الشخص الدي لله الفضل في دخولي الى هدا السوق هو الدكتور اسامة عادل وفقه الله

merotourk
10-02-2012, 16:46
انا تعلمت الفوركس في البداية بنفسي من قراءة الكتب ومصادر المعلومات المختلفة وايضا القراءة
باكثر من لغة لازيد من خبرتي واوسع تفكيري عن الفوركس ثم جاءت احدي صديقاتي وكان لها الفضل في تعليمي اشياء لم اعلمها عن الفوركس

ro2a
10-02-2012, 16:56
هو اهم شيء انك تتبع الكتب والمصادر المتعلقه بالفوركس
وتتابع الفيديوهات وان تستعين بصديق خبير في الفوركس يمكنه ان يوجهك ويكسبك الخبره
هذا افضل شيء

ebram
10-02-2012, 17:15
من له الفضل عليه في الحياه عامه هور ربنا طبعا وربنا هو الي بيسبب الي يعرفني السكه الصح وشكرا

magic777
10-02-2012, 17:37
هو اهم شيء انك تتبع الكتب والمصادر المتعلقه بالفوركس
وتتابع الفيديوهات وان تستعين بصديق خبير في الفوركس يمكنه ان يوجهك ويكسبك الخبره
هذا افضل شيء

المتاجر يشوف ايه طريق التعلم المناسبه ليه يعني لو بيحب يتعلم من الكتب يركز عليها او فيديوهات يركز عليها
المهم انه يتعلم كويس ويصل للخبره اللي بيبحث عنها

sharif4
10-02-2012, 17:46
اخواني هناك الكثير من الاشخاص لهم الفضل في تعليمنا الفوركس من خلال المواقع والمنتديات العربية مثلا انا تعلمت كثيرا منالمتخصص في هذا المجال واليوتيوب الذي يتمتلك مئات الفيديوها في هذا المجال للفهم والتوضيح اي نقطه باكثر من طريقة

nany13
10-02-2012, 20:58
السلام عليكم

انا بمحدش دعانى انا كنت بشوف الاعلانات فى المنتديات

و كنت بقرا ان فى ناس بتربح كتير

و بالتوفيق لنا جميعاااااااا

xtomorrow
10-05-2012, 03:23
السلام عليكم

انا بمحدش دعانى انا كنت بشوف الاعلانات فى المنتديات

و كنت بقرا ان فى ناس بتربح كتير

و بالتوفيق لنا جميعاااااااا

انا ايضا تعرفت على الفوركس بالصدفة من الاعلانات حيث كنت ابحث في شركات
ptc
ايضا تعلمت الفوركس من الكتب حتى الان لم استفد من اي متداول ولم تاتي فرصة ذلك حتى الان

عبدالله77
10-05-2012, 04:02
انا لسه الصراحه لما افهم حد يساعدني

عائشة
10-05-2012, 05:06
انا لساتني مبتدئة واحاول تتبع الدروس وفهمها الاول والبركة فيكم
ما شاء الله عليكم وتبارك الله
تحيتي

mohamed amin
10-05-2012, 05:31
للاسف حتى الان لم اقابل شخصيات كبيرة فى الفوركس حيث انى
عرفت الفوركس مجددا من صديق ليا على الفبس بوك اتمنى التوفيق