PDA

View Full Version : ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخ

ahmed bakry
06-01-2015, 09:02
ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات الاسم والعنوان والرمز البريدى ؟ ارجومنكم الاجابة الوافية والمفيدة لو سمحتم اعمل ايه ؟؟؟؟؟

mechanical
06-09-2015, 00:49
السلام عليكم ... لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية . بتاعه الحساب ودة مش مسموح
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

mhamdy
06-09-2015, 00:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد
شكرا ليك اخى الكريم وكل اخوانى الاعضاء على المواضيع الهاتفه وايضا توضيح الاعضاء
ونرجو الاستفاده الدائمه باذن الله
جزاكم الله كل خير

MOHAMED forex00
06-11-2015, 14:40

aminooos
06-11-2015, 14:43
ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات الاسم والعنوان والرمز البريدى ؟ ارجومنكم الاجابة الوافية والمفيدة لو سمحتم اعمل ايه
اتمني لك التوفيق ان شاء الله ونرجو الاستفاده الدائمه باذن الله

MOHAMED forex00
06-11-2015, 15:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات الاسم والعنوان والرمز البريدى ؟ ارجومنكم الاجابة الوافية والمفيدة لو سمحتم اعمل ايه
اتمني لك التوفيق

abukhatab
06-11-2015, 15:59
السلام عليكم ... لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية . بتاعه الحساب ودة مش مسموح

a7med sniper
06-11-2015, 16:14
الاسم والعنوان فى انستا لا يعدل يدويا
لازم تبعت لخدمه العملاء على الايميل بطاقه بالاسم الجديدي اللى انت عايز تغيره ورقم السرى للهاتف

kachchaoui
06-11-2015, 16:22
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مشكور على هذا الموضوع إبعث لخدمه العملاء في إنستا وسيساعدونك أتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى الكرام وتقبلو مروري

ahmed haggan
06-11-2015, 20:42
البونص ده انت بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة اللى بتضيف قيمة للموضوع مش تعمل نسخ لرد اى واحد وتحطه عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم ردودك على الاقل تبقى سطرين مش نص سطر زى موضوعك ده يعنى انت شايف طبعا ان الموضوع اللى حضرتك عمله ده مخدتش عليه اى حاجة عشان صغير

MOHAMED in forex
06-12-2015, 00:22

ahmed haggan
06-12-2015, 14:37
الخيارات الثنائية يا اخى معتصم عبارة عن انك بتتوقع سعر الزوج صاعد ولا هابط ولو كان فعلا التوقع الخاص بيك صحيح يبقى حضرتك بتربح تقريبا 80% من
المبلغ اللى كنت بتتاجر بيه ولو التوقع جه غلط حضرتك بتخسر بس تقريبا كنت قرأت ان الموضوع ده فيه شبهه حرام لانه اسبه بالقمار والله وحده اعلى واعلم

محمد السيد
06-12-2015, 15:06
لا مش كده وبس انت جربت تغير في الرافعة مثلا ؟؟ لو جربت ستجد انه لن تتغير
فلللأسف اي بيانات شخصية لا يمكن تغييرها اطلاقا الا باجراءات مطولة ومع ذلك برده مابتتغيرش

مصراوى
06-12-2015, 15:53
اخى الفاضل انصحك ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى والتعلم من خلالة مع التدريب على الحساب التجريبى وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

AH3
06-12-2015, 20:43
السلام عليكم والصلاه علي محمد النبي الخاتم عليه افضل الصلوات والسلام كما قال العضو الكريم لازم تبعت لخدمه العملاء على الايميل بطاقه بالاسم الجديدي اللى انت عايز تغيره ورقم السرى للهاتف وزللك حدث معي بالفعل وده يدل علي مصداقيه وحماية البيانات اخي

---------- Post added at 05:43 PM ---------- Previous post was at 05:28 PM ----------

السلام عليكم والصلاه علي محمد النبي الخاتم عليه افضل الصلوات والسلام
ارجو حد يفيدك اخي الكريم من الاعضاء الكرام

abukhatab
06-12-2015, 20:50
جزاكم الله كل خير

abdougagi
06-13-2015, 20:21
نعم اخي لا يمكن تغيير اسمك و عنوانك لانه يعتبر تلاعب بالاسم و تستطيع تغيير نوع لحساب
و الرافعة المالية و هذا متاح للجميع لان تعديل الاسم سوف يزيد على الشركة عناء التاكيد و التفعيل
اتمنى ان تتفهم الوضع

mh2015
06-13-2015, 20:34
مرحب يا غالي شكرا علي الموضوع ادا وطبعا الفوركس ليه فروع كتير لازم الواحد يهتم بها لانها مهمة والله الموفق وشكرا للك وتحياتي ...........

محمد ادم
06-13-2015, 20:43
لازم تبعت لخدمه العملاء على الايميل
بطاقه بالاسم الجديدي اللى انت عايز
تغيره ورقم السرى للهاتف......

iponcho
06-13-2015, 20:50
بسم الله الرحمن الرحيم
راسل أخي حدمة العملاء سيجيبونك بإذن الله تعالى
بتوفيق للإخوة الكرام تقبل تحياتي

Emam_gad
06-13-2015, 21:13
20) عدم التركيز على العقود التي في متناول اليد : حين تبدأ بتخيل الأرباح وبناء أمنياتك المالية على أساس أنها واقعة لا محالة وتبدأ في التفكير في كيفية صرفها والاستمتاع بها وهي لم تتحقق بعد ، ونفس الشيء أن تبدأ بالقلق والتوتر من الخسارة التي لم تحدث ، تأكد أنك أصبحت خارج الواقع .

abukhatab
06-14-2015, 10:14
البونص ده انت بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة اللى بتضيف قيمة للموضوع مش تعمل نسخ لرد اى واحد وتحطه عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم ردودك على الاقل تبقى سطرين مش نص سطر زى موضوعك ده يعنى انت شايف طبعا ان الموضوع اللى حضرتك عمله ده مخدتش عليه اى حاجة عشان صغير

MOHAMED in forex
06-14-2015, 17:40
اتمني لك التوفيق

alaa ali
06-14-2015, 17:45
السلام عليكم
عادى .. راجع خدمة الاعملاء بالمنتدى وخاطب المشرفين سوف يحلون لك المشكلة وكمان ممكن تغير المتصفح
بالتوفيق

ibrahim forex
06-14-2015, 17:49
اتمني لك التوفيق ان شاء الله ونرجو الاستفاده الدائمه باذن الله

Emam_gad
06-14-2015, 17:52
لذلك فانه يجب عليهم في هذه الحالة عندما يكون هناك موعد لصدور أخبار اقتصادية أو تصريحات هامة أن يخرجوا من السوق بإغلاق عقودهم المفتوحة والانتظار حتى تكون هناك فرصة أخري مناسبة لدخول السوق وهذه أفضل طريقة لهم أن يدخلوا السوق فقط عندما يكون هادئا وبذلك يتجنبوا المتاجرة العشوائية أثناء الأخبار والتفكير في الحركة الفنية للسوق.

MONTASR SHABAN
06-15-2015, 01:40

Kiing
06-16-2015, 22:38
ممكن متلا انه ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا تم منه متلا انه ممكن معه علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات تم منه متلا الاسم والعنوان فقط

hhpr1212
06-16-2015, 23:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخ
لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية . بتاعه الحساب ودة مش مسموحع
دل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات الاسم والعنوان

oussamarami7
06-16-2015, 23:45
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا اخي على المعلومات القيمة
بارك الله فيك للافادة
تحياتي

zarour soufyane
06-17-2015, 00:02
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اخي الكريم لتغيير المعلومات الشخصية عليك القيام بمراسلة الدعم و اخبارهم في الرسالة ان هناك خطا في المعلومات الشخصية و يجب ان يكون الحساب غير مفعل بالتوفيق

Kiing
06-24-2015, 07:39
ممن انه مع ملفى الخاص تم منه متلا انه مع انستا متلا انه ممكن معه اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية لانه من هناك متلا انه كله مسموح تم منه متلا بيانات الاسم تم منه مع العنوان

ASMAA TAHA
06-24-2015, 19:31
تعديل البيانات الخاصة بك فى شركة انستافوركس لا يمكن ان تتم بمفردك بتعديلها من خلال صفحتك الشخصية ولكن لابد من تعديلها هن طريق ارسال ميل للدعم الفنى او مراسلة الدعم المباشر لكى تقوم بتغييرها سواء الاسم او العنوان

RomanyMoreed
06-26-2015, 03:01
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

مش كل البيانات تقدر تغيرها في اه وفي لا علي العموم حضرتك تتوجه في الحالة دي وتتكلم مع الدعم الفني واشرح مشكلتك

razgallah
06-26-2015, 03:02
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
اما بعد
انا صارتلي و تكلمت مع الدعم قالوا لي عليك ارسال ايميل الى ايميل مخصص لهذا الغرض
تقبل مروري

snnaky
07-22-2015, 23:39
ياباشا مينفعش تغير البيانات الأساسية دى الا من خلال الدعم الفنى نفسة وبيكلموك تليفونيا ويتأكدوا انك انت الشخص الحقيقى صاحب الحساب لأن دى ببساطة بيانات اساسية مش بيانات ثانوية من الممكن تتغير بتغير احوالك المزاجية وبالتالى فهى تخضع للتأكيد من الشخصية ودى حاجة سهلة تقدر تتواصل فيها مع الدعم الفنى ودة ميزعلش دة امن واحطياطات مهمة

katreenaziz
10-13-2015, 23:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة البيانات دية مينفعش اى حد يغيرها غير الشركة نفسها لو كنت كتبت العنوان غلط كلم الدعم وهما هيغرولك العنوان بعد التأكد من ان صاحب الحساب بلتوفيق

mohammed55
10-15-2015, 10:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
نعم اخي لا يمكن تغيير اسمك و عنوانك لانه يعتبر تلاعب بالاسم و تستطيع تغيير نوع لحساب
و الرافعة المالية و هذا متاح للجميع لان تعديل الاسم سوف يزيد على الشركة عناء التاكيد و التفعيل
اتمنى ان تتفهم الوضع

mohammed55
10-17-2015, 21:38
اهلا وسهلا اعضاء المنتدى انشاء الله تكونو بخير وعافية اما بعد
ممكن متلا انه ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا تم منه متلا انه ممكن معه علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات تم منه متلا الاسم والعنوان فقط

sharshabil
10-19-2015, 15:03
هم هكذا يعني قوانيينهم لما تعما الاسم و تسجل ليس عند
ابدا الحق في تغيرر الاسم ممكن ان بسبب ان لا تعطي حساابك لشخص اخر اعتقد . على كل الامر غير ممكن حتى ان راسلت الدعم

ayoub321
10-19-2015, 16:32
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي العزيز إذا قمت بتغير اسمك أو بياناتك الشخصية حكى أنت تغير ألهوية بنسبة للمنتدى أو لشركة صديق
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

samieh
10-20-2015, 07:25
اعتقد بتقدر تعدل فى كل بياناتك فى انستا ماعدا الاسم والعنوان فعلا وذلك لانهم يتطلبوا ارسال مستندات جديدة للشركة
وتراسل الدعم الفنى وتخبرهم انك تريد تغيير العنوان او الاسم

osama147
10-20-2015, 07:38
تحيـــــة طـــــــيـــبة لــــك ولــــجــميع الاخــــوة فى منتـــــدي فـــوكس عـــــرب وبــــعد
اخي تلعديل بياناتك لا يتم التعديل من خلال صفحتك الشخصية التعديل اخي يتم من خلال مراسلة اميل
الشركة بأررسال الاوراق التى تريد ان تعدل عليها اوراقك من جديد حتى يتم تعديل بياناتك الجديدة
ربنــــا يـــرزق كــــل عبـــــاة رزق حـــــلال وتقــــبل مـــشاركـــتي..

حسنى صادق
10-20-2015, 07:53
من المهم ان نستخدم لبيانات التى تصدر من وقت لاخر و الاستراتيجيات التى تتابع التصل الى المزيد من العتبارات الاخرى فى السوق

yassineleo
10-20-2015, 22:35
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

nuclear2010
10-20-2015, 23:08
السلام عليكم جميعا
لان هى دى البيانات ياخى اللى انت على اساسها
بيتم تفعيل الحساب فلا يمكن تغييرها الا بمراسله الدعم الفنى
تقبل مرروى

sharshabil
10-21-2015, 01:04
لا يمكن ان تغير معلوماك يااخي بعد التسجيل نفيس المعلوما ت تبقلا ممكن انك تغير فقط
الامور المتعلقة بالحساب متل الرافعة او حساب بالفوائد او دون فوائد الخ

akram mohamed obaid
10-29-2015, 10:57
لان هذا الامر يعتبر من الامور الخطيره عند تغير الاسم بالكامل او العنوان السكني او الرمز البريدي واذا كان هنالك خطاء في المعلومات راسل الدعم الفني ويمكنك تغير المعلومات

midouknight
10-29-2015, 11:11
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي لا يمكن لك أن تغير هذه البيانات بعد
تفعيل الحساب فهذا مخالف ل القانون الداخلي ل الشركات إنستفرهكس

Wassa04
10-29-2015, 13:11
مرحبا اخي الكريم لان تلك المعلومات مهمة جدا و مسجلة في ملفك في انستا
فقط يمكنك تغييرها برماسلة انستا تقبل مروري

razgallah
10-30-2015, 11:20
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
هذه هلي القوانين عليك تكلم الدعم
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

Zezobebo3
02-01-2016, 02:21
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مشكور على هذا الموضوع إبعث لخدمه العملاء في إنستا وان كنت شك فى امكانيه تغيير الاسم وسيساعدونك أتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى الكرام وتقبلو مروري

AHMED91
02-01-2016, 23:34
بعد تفعيل حسابك الشخصي في شركة انستا تجد ان التعامل
مع البيانات الشخصيه غير مسموح وذلك يتم بعد طلب مستندات جديده او تعديل البيانات ايضا

mhd99
02-15-2016, 15:53
لا يمكنك على ما اظن ان تقوم بتعديل البيانات الشخصية كالاسم والعنوان الرمز البريدي بعد فتح الحساب ويجب عليك ان
تقوم بفتح حساب اخر وتكتب فيه البيانات من جديد

talel babchia
02-15-2016, 16:05
البونص بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة اللى بتضيف قيمة للموضوع مش تعمل نسخ لرد اى واحد وتحطه عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم ردودك على الاقل تبقى سطرين مش نص سطر زى موضوعك ده يعنى انت شايف طبعا ان الموضوع اللى حضرتك عمله ده مخدتش عليه اى حاجة عشان صغير.......................................... .....بالتوفيق للجميع

lyo
02-15-2016, 16:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا لاموضوع
المعلومات التي تسجلت بها في اول مرة في الشركة الخاصة بك لا يمكن تغييرها النك تتلاعب بمصداقية اتبات الخصية وهدا مهم في انستا

OsamaNasser
02-15-2016, 16:48
يا اخي انت بتعدل اي بيانات عادي الا البيانات الشخصيه زي الاسم لانك المفروض تكتبه صح من اول مره بعد كده مبيتعدل لانك المفروض اسمك زي ماهو مبيتغيرش
لكن لو انت غلطان في الاسم وعايز تصلح الغلط ده بتكم الدعم الفني وهما بيقومو بالواجب بعد ما يتاكدو من بياناتك

talel babchia
02-15-2016, 16:55
البونص ده انت بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة اللى بتضيف قيمة للموضوع مش تعمل نسخ لرد اى واحد وتحطه عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم ردودك على الاقل تبقى سطرين مش نص سطر زى موضوعك ده يعنى انت شايف طبعا ان الموضوع اللى حضرتك عمله ده مخدتش عليه اى حاجة عشان صغير..............................بالتوف يق للجميع

معتصم سباعنة
02-15-2016, 17:39
لا يمكن تعديل بياناتك يدوي اخي الكريم بل يجب عليك ان تراسل الدعم الفني وتطلب التعديل المناسب
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

mo2menx
02-15-2016, 17:48
اخي اظن انني واجهت نفس المشكل وكما قال الاخ خبير فوركس مصر
انك بذلك تغير ملكية الحساب .. وهذا ممنوع

mahmoud massry
02-15-2016, 18:01
لا يمكن تغيير المعلومات دى لانها بتتكتب مره واحده بس كلم الدعم الفنى والمشرفين فى الموقع يمكن يساعدوك

Abdellatif Sidi saad
02-15-2016, 18:10
السلام عليكم و رحمة من الله تعالى
لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية بتاعه الحساب و هذا مش مسموح
إبعث لخدمه العملاء في إنستا وسيساعدونك أتمنى لك التوفيق

global
02-15-2016, 18:15
يا اخي الكريم للاسف انا لا اعرف شيء عن التعديل في الملف الشخصي واتمنى من الاخوة الاجابة
والله الموفق والمعين

soad labib sadek
02-15-2016, 19:04
اخي الفاضل انا عن نفسي اعتقد انه هناك بعض المعلومات التي لا يمكن تعديلها و هي المعلومات التي تعبر عن شخصية المتاجر و انا عن نفسي اوصيك بالتواصل مع الدعم الفني لمعرفة كيف يمكنك التغلب علي هذه المشكلة

بالتوفيق

اكرم التميمي
02-15-2016, 19:10
اخي الكريم
يمكنك تغيير الاسم والعنوان والرمز البريدي من خلال ارسال طلب الى قسم الدعم بالشركه بعد ان ترسل اليهم رقم حسابك والباسوررد للهاتف
تقبل مروري

Elatman
02-15-2016, 19:26
السلام عليكم
سؤال مهم و في محله

latraaa
02-15-2016, 19:53
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على السؤال و على اية حال أقول لك أنه لا يمكنك أن تقوم بتعديل أي بيانات قدمتها من قبل سوى العنوان الشخصي و الدي هو قابل للتعديل، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكريم

abdoooo
02-15-2016, 20:24
شكرا اخي الحبيب ع هذا السؤال
لان هذا قد يكون تخوفا لنقل الملكيه

جابر1979
02-15-2016, 20:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا يمكنك تغيير المعلومات المتعلقة بك في الملف الشخصي و الخاصة بالاسم و العنوان ، لكن يمكنك فتح حساب اخر و ربطه بالمنتدى و ذلك عن طريق الرابط و هذا متوفر خلال مدة معينة

MATMATI TAREK
02-15-2016, 20:38
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ... ﻻﻥ ﺍﻧﺖ ﻟﻮ ﻏﻴﺮﺕ ﺍﻻﺳﻢ ﻳﺒﻘﻲ ﺍﻧﺖ ﻛﺪﺓ ﻧﻘﻠﺖ ﺍﻟﻤﻠﻜﻴﺔ . ﺑﺘﺎﻋﻪ ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﻭﺩﺓ ﻣﺶ ﻣﺴﻤﻮﺡ
ﺍﺗﻤﻨﻲ ﻟﻚ ﺍﻟﺘﻮﻓﻴﻖ ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ
₩¥£€€£¥₩

alizert2015
02-15-2016, 20:45
اخي الكريم ان أردت تغيير هده المعلومات يجب عليك ان ترسل طلب خاص لشركة
انستافوركس لان هده المعلومات جد حساسه لهدا لا يمكن تغييرها ببساطه اخي

ibrahem91
02-15-2016, 20:49
تعديل البيانات في صفحتك الشخصيه غير متاح واعتقد انك يمكنك
تعديل البيانات بارسال طلب الي الشركة باليانات التي تريد تغييره في حسابك

mo2menx
02-15-2016, 21:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
للأسف لا يمكن ذلك لأن الموقع سيتوقع انك تقوم بنقل ملكية الحساب لشخص اخر
وهذا مرفوض .. حاول ان تراسل الدعم

mohamedf
02-16-2016, 00:36
مسااااااااااااء الخير علي عيونك يالغالي . :) اولا في محوظه صغيره بس انت مش واخد بالك منها خالص وهي . ان
في معلومات مبتقبلش التعديل مثل اسمك والاعنونا فهمت . :) عشان كده متغلبش نفسك لان دي حاجات ثابته . :)

talel babchia
02-16-2016, 00:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية . بتاعه الحساب ودة مش مسموح
اتمني لك التوفيق ان شاء الله.......................................... ..............بالتوفيق للجميع

صالح ابراهيمي
02-16-2016, 00:55
هذا كلام سليم ورائع وهو اساس التداول ويسهل على الحميع الدقة في التداول وهذا من اهم المبادئ التي يجب ان يتبعها خاصة المبتدئين في الدخول الى هذا المجال
اشكرك على هذا الشرح القيم والرائع واتمنى منك المزيد
اتمنى للجميع التوفيق والنجاح

never11
02-17-2016, 17:24
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

neverlit1
02-18-2016, 21:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

never100
02-19-2016, 21:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

take-profit
02-20-2016, 17:00
البيانات النقفولة و التي لا يمكن تعديلها من الممكن تعديلها لو ارسلت صورة من البطاقة الشخصية ولكن التعديل ده و فرصة التغيير ضعيفة و الافضل فتح حساب اخر بالبيانات الكاملة و الصحيحة و التي تكون مطابقة للبيانات في بكاقة تحقيق الهوية

zizo199
03-21-2016, 19:49
لازم تبعت لخدمه العملاء على الايميل بطاقه بالاسم الجديدي اللى انت عايز تغيره ورقم السرى للهاتف

mhamadfor
03-25-2016, 19:03
لا مش كده وبس انت جربت تغير في الرافعة مثلا ؟؟ لو جربت ستجد انه لن تتغير
فلللأسف اي بيانات شخصية لا يمكن تغييرها اطلاقا الا باجراءات مطولة ومع ذلك برده مابتتغيرش

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 20:12
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بجميع الاعضاء الكرام ان شاء الله الكل بخير و بصحة و عافية
و ارافعة المالية ايضا اخي لا يمكنك تغييرها

ملاك الروح
03-28-2016, 00:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم لا يمكن التعديل الا بارسال وثيقة للدعم الفني وطلب التعديل
اتمنى لك التوفيق

neversi4
03-28-2016, 20:01
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

nan6jh1980
03-28-2016, 20:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي كريم
موضوعك لازم نستفيد منه كل المشتركين وياريت كل الي بيعرف يجاوبنا
@بتوفيق لك والى الامام

Abughali
03-28-2016, 20:07
أخي الكريم فعند تغير الأسم فبهذا يتم تغير الملكيه و تغير جميع بينات المالك
و بالتوفيق للجميع إنشاء الله

Mohamed Ahmed Metawea
03-28-2016, 20:51
الله ينور عليك وياريت توضح اكتر وتمدنا بمعلومات مفيده اخري
جزالك الله خيرا
وشكرا

raouf41
03-28-2016, 21:17
السلا عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم في الحقيقة لم تمر علي هكذا حالة والا كنت قد افدتك اتمنى ان تتم افادتك في القريب العاجل مع تحياتي وشكرا

أم مهيرة
05-26-2016, 02:32
ده حتى لا يتم بيع الحسابات يعني المفروض وانت بتفتح الحساب تكون جاد ودخل البيانات الحقيقية لانها مش لعبة
البيانات الحقيقية الخاصة بيك مش بيانات مزورة مثلا ولا اختصارات ودي قوانين يتم العمل بها عالميا

masr16
05-28-2016, 07:26

ramzi77
05-28-2016, 11:17
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد شكراً يا اخواني أعضاء ونشطاء المنتدى الراقي والجميل على المعومات المقدمة في انتضار معلومات أخرى

helmi nsir
05-28-2016, 11:38
لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية
لازم تبعت لخدمه العملاء على الايميل بطاقه بالاسم الجديدي اللى انت عايز تغيره

alisafaabd
05-28-2016, 12:02
اخي الكريم اذا غيرت الاسم يعني انك
سوف تنقل ملكيه الحساب
لذلك انصحك بان تعمل حساب جديد
وتضع كل شيء حقيقي لانك لا تستطيع
ان ترجع مرة ثانيه الىتغيير المعلومات
وبالتالي سوف تخسر مالك

hosam1982
05-28-2016, 12:20
ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية كله مسموح الا بيانات الاسم والعنوان والرمز البريدى ؟ ارجومنكم الاجابة الوافية والمفيدة لو سمحتم اعمل ايه ؟؟؟؟؟

اخي الكريم لا يمكنك ان تغير هذه المعلومات . لأنك بهذه الطريقة تغير ملكية الحساب وعنوان صاحب الحساب ولايمكن ذلك ويجب ان تراسل الدعم الفني لشركة انستافوركس

bakup28
05-28-2016, 12:25
السلام عليكم
لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية
بتاعه الحساب ودة مش مسموح
اتمني لك التوفيق

محمد صلاح
05-28-2016, 13:29
اهلا بك اخى العزيز المشكلة فى انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية . بتاعه الحساب ودة مش مسموح فى انستا عشان عمليات غسيل الاموال

harimeche
05-28-2016, 16:36
الســـــلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ممكن تغير أي شيء لكن عليك أن تتصل

بالدعم الفني وترسلهم بعض الأوراق لكي يتأكدو تم من بعد هم يغيرو لك البيانات

مع التحية ...

عرآقي
05-30-2016, 11:17

HaMaDa99
05-30-2016, 11:41
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

عرآقي
06-02-2016, 14:10
جزاكم الله كل خير

latraaa
06-02-2016, 14:21
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج القيمة إن شا الله، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

masr16
06-03-2016, 20:43

never1
06-04-2016, 05:56
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

nonam
07-11-2016, 01:56
السلام عليكم ... من المهم ان تتعامل مع الادوات بتاعه تعديل البيانات من خلال الدعم الفني لان التعامل مع الادوات الهامة اللي زي من المهم جدا ان يكون البطاقة والرقم السري موجودين معاك
يالتوفيق ان شاء الله في التداول

zakariaguemi
07-17-2016, 18:59
أخي الأمور التي تريد تغيرها هي غير ممكنة في شركة إنستفريكس فقط يمكنك تغير الرفعة المالية أو شيء أخر

أما أدى كنت تغير الإسم أو عنوان البريد أو عنوان الإقامة فقم بالإتصال مع الدعم وأخبرهم بالمشكل وقول لهم سبب التغيير

algoddam
07-17-2016, 21:13
من اجل تعديل المعلومات الشخصية لابد لك الاتصال بالدعم اذ لايمكن تعديلهامن الموقع من غرفة العميل
لان هذا قد تسرق الشخصية وتخترق الحساب بل لابد من الاتصال بالدعم و هم بدورهم سوف يتصلون بك ويتاكدون منك

fathi22
07-17-2016, 21:16
اخي الفاضل عليك بمراسلة خدمة العملاء لتغيير اسمك وعنوانك وان تزودهم ببطاقة التعريف او جواز السفر فهو غير مسموح ان تعدلهم يدويا، اتمنى لك التوفيق والنجاح

تقبل مروري

hosny10
07-17-2016, 21:28
لبونص ده انت بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة اللى بتضيف قيمة للموضوع
أتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى الكرام وتقبلو مروري

doaa sary
07-17-2016, 21:54
البينات مش بتتعدل اصلا
خصوصا زى ماقولت الاسم او العنوان ولا الرافعه المالية كمان
لو عايز تعدل حاجة
اسئل الدعم ويفيدك
بالتوفيق

Samirghatas
08-15-2016, 17:33
اخى الكريم هذة البيانات مثل اسمك وعنوانك وتاريخ الميلاد لا يمكن تعديلها فقط يمكنك
عمل حساب اخر جديد او راسل الدعم الفنى بالمشكلة

hunter_world
08-16-2016, 01:12
انا مش عارف ومش هفدر افغيدك ولكن انا من رئ انك تكلم الدعم بتاع المنتدي وهما هيفدوك كتير جدا ويسعدوك اتمنالك التوفيق

analyst
08-16-2016, 01:37
لا اعرف اخي الكريم ماذا تقصد وما هي البينات التي تجد انها ممسوحة ياريت اخي الكريم لو توضح بالتفصيل حتى نستطيع ان نفيذك ؟؟ وما اعرفه انا شخصيا انه لن تضهر كل المعلومات لانها ليست مهمة وتبقى محفوضة في سجلات الشركة

ahmadhamad
08-20-2016, 16:25
اخي الكريم لو كان هناك اخطاء بهاذه المعلومات راسل الشركة بالايميل وسوف يعدلون لك الخطا باذن الله
وبالتوفيق لك وللجميع

mourada
08-20-2016, 21:02
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي الفاضل انا ادخل الى تعديل المعلومات الخاصة بي و اغير العنوان عادي لم اواجه اي مشكلة اعد المحاولة من جديد ان شاء الله ستجد مبتغاك

adamarwan
08-20-2016, 21:12
نعم اخى الان هدا الامور لا يمكن ان تغيراها الى ادا
راسالة الشركة وان تقدم الوتائق اللزمة لكى
تتمكن من ان تحدت اى من هدا الامو
وحظ موفق

abrakadabra
09-01-2016, 14:45

sob81
09-01-2016, 16:12
لان الحساب الموجود فى شركة انستا خاص بهذا الاسم وبهذاالعنوان فقط وبالتالى تم تفعيل هذا الحساب باستخدام الاوراق التى تثبت ملكية هذا الحساب فاذا حاولت ان تغير الاسم والعنوان يكون غير مفعل ولا يمكن

shsho.mys
09-01-2016, 16:49
اللي بيحصلك ده طبيعي لان البيانات الهامه دي لازم بتبعت ميل للدعم الفني وتبعت صوره بطاقه وكشف حساب بنكي وتبعت سبب تغيير البيانات وهما بيغيروهالك
تقبل مروري

mohamed jijel
09-01-2016, 16:59
نعم اخى الان هدا الامور لا يمكن ان تغيراها الى ادا
راسالة الشركة لان الحساب الموجود فى شركة انستا خاص بهذا الاسم وبهذاالعنوان فقط اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد

DR.MJH.JO
09-01-2016, 17:10
السلاام علييكم
تحياتي للجميع
مشكور اخي الكريم على هذا المجهود المميز
ويا ريت كل من له خبرة في هذا المجال يسوي مثلك ويساهم في افادة الجميع
وخصوصا المنتدئين كي يستطيون التقدم على اسس صحيحة وسليمة
هذه اجراءات امان لتجنب تعدد الحسابات

korabikayoussef
09-01-2016, 19:00
الأمر بسيط لو قمت أنت بتغيرها بكل بسطة قد يخترق حاسوبك شخص ما ليقوم بتغيرها ويملك حسابك ويسحب أمولك هي اجراءة أمنية لهذا لو سجلة باسم مستعار حاول مسح الحساب وأعد الدخول باسمك الحقيقي
موفق أخي

mohamed shabana 26
09-01-2016, 19:24
لايجوز اخى الكريم تغير الاسم لانه يعبر عن مليكة الحساب
يمكنك تغير العنوان وجميع البيانات الا الملكيه
شكراً لك بالتوفيق ان شاء الله

Foreexx
09-01-2016, 19:47
لانو انت لو غيرت الاسم يعني انت نقلت الملكية الخاصة بالحساب وهذا شيئ غير مسموح به

ahmedadel842
09-01-2016, 19:53
موضوع في قمة الخيااال
طرحت فابدعت
دمت ودام عطائك
ودائما بأنتظار جديدك الشيق
لك خالص حبي وأشواقي
سلمت اناملك الذهبيه على ماخطته لنا
اعذب التحايا لك

لكـ خالص احترامي
:(

بدر اشطيبي
09-02-2016, 00:16
صديقي يمكن ان تقوم بتغيير الاسم و العنوان ايضا اذا صادفتك صعوبة
كيفما كانت يمكن ان تتصل بالدعم تحياتي صديقي و بالتوفيق للجميع شكرا

medo mohamed
09-02-2016, 00:27
الاخ الغالى ان البيانات التى ادخلتها عند التسجيل
بما معناها انك صاحب الحساب وعند تنغيرك الاسم
كأئن شخص تانى اخد الحساب وده ممنوع اذا اردت
تغير البيانات راسل الدعم فقط

سمير
02-27-2017, 01:54
البيانات الشخصيى والاسم والعنوان لازم عشان تغيرهم انك تراسل الدعم الفنى على الايميل وترسل مع الايميل صورة من الهومية الشخصية ليك

nour3iny
02-27-2017, 13:35
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
كل البيانات الشخصيه ممكن تعديلها الا الاسم لازم تراسل الدعم الفنى وتطلب تغيره اى بيانات تانيه ممكن تعدلها عادى

Abdiaziz
02-27-2017, 13:49

[CENTER][/QUOTE/]

اخى الفاضل
نقف كثيرا امام ابداع طرحك وذووق انتقائك
وثق انك احد هؤلاء الاعضاء الذين سرقوا منا حتى الاحرف البسيطه التي نحاول مجاراتهم بها والرد عليهم ينحني الشكر امام كلماتك
وموضوعك الراااائع لكم كل الشكر
دمتم بهذا الابداااع

Ayman Abdellatif
02-27-2017, 15:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اخى الكريم هذا امر بديهى لان التعديل فىالاسم و العنوان و تاريخ الميلاد يحتاج الى مستندات تقدمها للشركة لهذا الغرض و مسموح لك بتغيير الباسورد مثلا بشكل عادى

mid0killer
02-27-2017, 15:52
عادي لان دول مينفعش يتعدل عليهم خلاص لان المنتدي بيكون اعتمدهم عنده الا لو عاوز تغيره فعلا ترفع طلب للاداره طلب تغير العنوان والرمز البريدي

zakariacr07
02-27-2017, 18:57

أخي الكريم يجب الإتصال بالدعم لأنه من الممكن يغلق حسابك بتغيير المعلومات

ayoubfc
02-27-2017, 19:42
ياجماعة لو سمحتم ليه لما بدخل ف ملفى الخاص ف انستا علشان اعدل بيان ليا ف بياناتى الشخصية
كله مسموح الا بيانات الاسم والعنوان والرمز البريدى ؟ ارجومنكم الاجابة الوافية والمفيدة لو سمحتم
عمل ايه .

alonsoo
03-06-2017, 08:20
اخى الفاضل لكى يتم التعديل على الاسم والبيانات الرئيسية لابد لك اولا ان تقوم بمراسلة الشركة وتوضح لهم الامر وترسل صورة رسمية تفيد باسمك الحقيقى وغيره

meme abdullah
03-06-2017, 08:28
السلام عليكم اخى ورحمه الله وبركاته . انك لا تستطيع ان تغير الاسم لأنه يعنى تغير ملكيه وهذا غير مسموح . ويجب أن يتوافق اسم لتكون قادرا على سحب الأرباح ان شاء الله

waelmma
03-06-2017, 08:30
:)):(:( اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان اسمك وعنوانك دول التعريف
الخاص بك ولايمكن تغييره ولكن ممكن عملل حساب جديد ببيانات جديدة

meme abdullah
03-06-2017, 08:31
وعليكم السلام. نعم اخى غير مسموح بتغير الاسم او البينات الاساسيه لأنه يعنى تغير الشخص وهذا غير فعال لأنه يجب ات يكون الحساب لنفس ذات الشخص وحتى يكون قادرا على سحب الأموال فى المستقبل

مروه عصر
03-06-2017, 11:16
السلام عليكم
لا كان فى غلطه فى الاسم وحبيت تعدلها عليك بمراسله الدعم الفنى الخاص بانستا وتقوم بشرح الخطا وتوضحه حتى يتمكنوا من تغيير ما تريده وسوف يقوما هم بتغييره ...

ahmedm
03-06-2017, 13:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته طبعا بيمنعوا تغيير الاسم لانك بالشكل ده بتغير مالك الحساب وهيحتاج لفة كبيرة من تغيير اوراق التفعيل لكن العنوان انا كان عندي غلطة في العنوان اثناء التفعيل وغيرته وعدلت عليه عادي

bakup28
03-06-2017, 14:07
البونص ده انت بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة
اللى بتضيف قيمة للموضوع مش تعمل نسخ لرد اى واحد وتحطه
عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم ردودك
على الاقل تبقى سطرين مش نص سطر

drahmedmagdy
03-06-2017, 14:12
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
مشكور اخي الكريم على هذا الطرح الارئع وارى ان طبعا لان انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية . بتاعه الحساب ودة مش مسموح البونص ده انت بتجميعه عن طريق الردود والمشاركات الفعالة اللى بتضيف قيمة للموضوع مش تعمل نسخ لرد اى واحد وتحطه عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم ردودك على الاقل تبقى سطرين مش نص سطر زى موضوعك ده يعنى انت شايف طبعا ان الموضوع اللى حضرتك عمله ده مخدتش عليه اى حاجة عشان صغير

ayman samy
03-06-2017, 14:21
بسم الله اخي الكريم بالفعل لن تستطيع تغير الاسم او العنوان لأن هذا تغير ملكيه بدون سند فأنت قمت بالتسجيل والتفعيل الاول والثاني علي هذا الاسم والعنوان غكيف يمكنك بعد فتح الصفقات ان تغير اسمك وعنوانك

meriembadiis111
03-06-2017, 14:31
شرح مميز و فيديو جيد شكراا على المجهود الجبار,انشاء الله راح نشوف دروس جديد

ة .

muhammad ismail
03-11-2017, 21:21
مينفعش اخى الكريم لازم تكون مدخل البيانات صحيحه من الاول لانك كدة بتعطى الايميل بتاعك للشخص
اللى انت عايز تغير الايميل باسمع ودة ممنوع

tamermosa
03-11-2017, 21:28
اخي الفاضل لا يمكن تعديل الاسم بأي حال من الاحوال لأن تفعيل الحساب تم بهذا الاسم و بالتالي الحساب مملوك للأسم و لو تم تغيير الاسم فيبقي الحساب كأنه راح لشخص آخر

tahar2015
03-19-2017, 17:54

احمد فرحان منصور
03-19-2017, 17:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة اخي الكريم لايمكنك تعديل بياناتك باي حال من الاحوال اتمنى لك التوفيق والنجاح

Mo7a
03-19-2017, 19:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي غير مسموح بتغير بيانات الاسم والعنوان حتي لا يتم تغيرهم بعد التفعيل ولاكن يمكن تغيرهم عن طريق ارسال بريد للدعم الفني تطلب منهم تغير البيانات مع ارفاق اثبات شخصيه

smartawi
03-19-2017, 19:22
طبعا يا اخي تلك من البيانات الاساسية ولابذ من مراسلة الدعم الفني للشركة عبر الايميل او الهاتف
لما تراسل الشركة وتطلب منهم تعديل امر ما من البيانات الشخصية تتبع الي يطلبوه منك الى ان يتم التعديل بعد الاتصال بك هاتفيا

AIMAD HAMEL
03-19-2017, 20:01
يمكنك تغيير الاسم لكن ليس من الموقع بل بارسال ايميل الى الشركة و هم يقومون بذالك
تقبل مروري

ebn masr
03-21-2017, 16:30
ايوة مسألة تغيير البيانات بتكون صعبة وليست سهلة ابدا علشان نقدر اننا نعدلها ىو وقوم بتغييرهاكل شوية .. الموضوع دة صعب وانا جربت قبل كدة

Mr Fathy
03-21-2017, 17:06
بسم الله الرحمن الرحيم والله يا زعيم انا ما اعرف لانى عمرى ما حاولت انى اغير بياناتى خالص لحاد دلوقتى ان شاء الله حد يفيدك من المنتدى

remon2010
03-21-2017, 17:32
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز طبعا ماينفعش تغيير البيانات دى
لان الحساب بيتم تفعيله عن طريق البيانات دى
تقبل مرورى

midobols
03-21-2017, 17:41
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

nasro benz
03-21-2017, 17:52
السلام اخي يجب ان تراسل الدعم الفني الذي يعمل على طول 24/24 وتستطيع ان تطلب منهم ان يعدلو لك الاسم واللقب
وفقك الله

ashmawey
04-26-2017, 14:07
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

freetrade
04-26-2017, 14:08
اظن انه ده بيكون ثابت لانه انت بتفعل حسابك برفع مستندات ثبوتية مطابقة للاسم والعنوان فمينفعش مثلا بعد التفعيل ورفع تلك المستندات انك تغير في اسمك وعنوانك

moha-star
04-28-2017, 20:21
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

اخي الكريم ان العنوان ممكن تغييره و البريد ايضا ممكن لكن الاسم والنسب مش ممكن

ارسل رسالة للدعم ان شاء الله يحل لك المشكلة او ان تقوم بفتح حساب جديد باسمك الحقيقي.

skylol
04-29-2017, 00:22

اخي الغالي المسموح تغير عنوانك فقط غير ذلك لا تستيطع الا عن طريق مراسلة الدعم الفني عن طريق الايميل

m7med
04-29-2017, 00:30
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
اذا اردت اخي الكريم في تعديل بينات الشخصية يمكنك مراسلت انستا فوركس عن طريق البريد الالكتروني و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Abu_Yassin
04-29-2017, 00:39
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الكريم هذة البيانات التى قد أشرت أليها لا يمكن تغييرها ألا من خلال مراسلة الدعم وكمان بطريقة معقدة أنا جربتها وخدت وقت على ما غيرتهم وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكرام

Hamza El36
04-29-2017, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
لا أن أنطك تستطيع أن تغير ذلك...
عموما قم بزيارة الدعم واستفساره عن الأمر...
مع متمنياتي بالتوفيق والنجاح والسداد بإذن الله..
وتقبل مروري..
تجياتي..

The_Kuzaki
04-29-2017, 00:48
ادخل الى لوحة التحكم و تدجد البيانات الخاص بك بالتوفيق
اسال الله العلي القدير ان يوفقك لما يحبه و يرضاه

abdelrazek elshafaay
04-29-2017, 00:50
اخي العزيز الافضل ليك تابع مع المشرفين والدعم الفني هما اكتر ناس تقدر تفيدك ف الموضوع ده وتقبل تحياتي

haitham salama
04-29-2017, 00:57
لايمكن تعديل الأسم فى انستا، وأظن أن تلك الخطوة تهدف إلى حماية حسابك من السرقة، ويعنى تغير الأسم هو عملية تنازل لأخر عن الحساب لذلك فإن الشركات كلها تفعل ذلك وتمنعة، ممكن تعمل حساب جديد

The_Kuzaki
04-29-2017, 01:06
بالتوفيق للجمعي و اخي و تتداول ممتع ان شاء الله
اسال الله العلي القدير ان يوفقك لما يحبه و يرضاه

فوريكسي
04-29-2017, 02:52
لا اعلم اخي اتصل بالادارة شكرا جزيلا لك أخي الفاضل على الموضوع وبارك الله فيك بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاخوة اعضاء المنتدى الكرام تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

elmister
05-10-2017, 09:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته اخي الحبيب تحياتي وشكري لك وبعد لازم تبعت لخدمه العملاء على الايميل بطاقه بالاسم الجديده .. وتقبل مروري وشكرا

abdou5678
05-10-2017, 09:54
الاخ العزيز صاحب السؤال اعتقد انه من الافضل اللجوء الى الدعم الفنى لشركة انستا وهما من سيكون لديهم المعرفة التامة بمثل هذه الامور وهم اكثر الناس درايه بسايسة الشركة
واعتقدم انهم سايقومون بمساعدك فى اى امر تريده

zunebha
05-10-2017, 10:05
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي الامر عادي اتصل بالادارة سيغيرون الامر.
بارك الله فيك وجزاك الله كل خير بالتوفيق.

elmister
05-20-2017, 16:51
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الحبيب تحياتي لحضرتك وبعد اعتقد ان الثلاث اشياء دول ليس من السهل تغيرهم ولكن ذلك يحتاج الي خطوات اخري انصحك بمراسلة الدعم الفني والاستفسار عن خطوات التغير وان شاء الله تسنفيد ..تقبل مروري وشكرا

big.pharaoh
05-22-2017, 00:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... الاسم مش هتعرف تغيره الا من خلال مراسلة الدعم الفني لانستا على الميل التالي support@instaforex.com

M0hsenalawady
05-22-2017, 01:29
اخي العزيز اعتقد انه لايمكن التعديل في هذه البيانات مره اخرى وانصحك بالتواصل مع الدعم الفنى للشركه

fayadansakr
05-26-2017, 11:04
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم
لمه تدخل ف ملفك الشخصي في انستا فوركس عشان تعدل البيانات الخاصه بيك الشخصيه مش بتتعدل لانك بتعمل شئ خطء

Mhd nour
05-26-2017, 11:06
تحياتي لحضرتك وبعد اعتقد ان الثلاث اشياء دول ليس من السهل تغيرهم ولكن ذلك يحتاج الي خطوات اخرى انصحك بمراسلة الدعم الفني والاستفسار عن خطوات التغير وان شاء الله تسنفيد بالتوفيق

big.pharaoh
05-27-2017, 17:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... الاسم فقط هو اللي مش مسموح بتعديله ولو حبيت تعدله لازم تكلم الدعم الفني لانستا

Farida Mahmoud
05-27-2017, 17:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخي اعتقد من وجهة نظري انه لا يجوز لك ان تقوم بتعديل اي شئ في الملف الخاص بك لان ذلك سوف يؤدي الي نقل الملكية الخاصة بحسابك ومن ثم يتم حظره لذلك كن حذرا

bassoumy
05-30-2017, 23:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته برجاء التواصل مع الدعم الفني لشركه انسا وهما هيفيدوك حيث انني مبتدا في المنتدي والموضوع ومشهقدر افيدك وجزام الله خيرا

fayadansakr
05-31-2017, 00:06
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم
هناك خطء تقوم به اثناء قيامك بتلك العمليه يا صديقي حاذر و ركز قبل القيام باي شئ

Mony Ezzat
05-31-2017, 00:09
بسم الله الرحمن الرحيم
مش عارفه بصرحاه ياريت حد يفيد حضرتك انا كتبت بياناتي عادى جدا وفعلت حسابي والحمدلله مش محتاجه اعمل تعديل

sinaa
05-31-2017, 00:38

مصطفي السيد
05-31-2017, 00:46
اعتقد ان السبب انك لابد ان ترفع البيانات الجديده
كما رفعت البيانات القديمه وممكن تسال خدمه العملاء

number1
05-31-2017, 00:49
اخي الكريم لا يجوز ان تلغي او تغير اي من الاشياء الاتيه الاسم والبيانات العنوان الان هذه البيانات الاساسيه لك وانا غير طاهر لا يجوز لك ان تغير هذه البيانات في شركه انستا فوركس و عليك ان تعلم هذا جيدا في تغيير البيانات غير وارد على الاطلاق ولكن يمكنك ان تعدي البعض البيانات بطريقه بسيطه لما تغير الاسم والعنوان في هذا غير مقبول على الاطلاق في شركه انستا فوركس

Emad Adel
05-31-2017, 00:52
السلام عليكم

انت لا تستطيع تغير الاسم بنفسك
يجب الاتصال بالsupport و التواصل معه علي الايمال
وتقوم باعطائة بيناتك لكي يغير لك الاسم

Mahmoud.salman
05-31-2017, 00:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مرحبا يا اخي انت لو غيرت الاسم هذا يعني انك غيرت ملكيه الايميل وهذا ممنوع لحمايه كل الايميلات كلم الدعم ان كنت تريد تغيير اسمك وبالتوفيق لك

M0hsenalawady
06-01-2017, 16:03
اخي الكريم غير مسموح بتغير بياناتك الاسم والعنوان مره اخرى وتمنياتي لك بالتوفيق

Mhd nour
06-01-2017, 16:05
تحياتي الحارة اخي لعزيز انت لو غيرت الاسم هذا يعني انك غيرت ملكيه الايميل وهذا ممنوع لحمايه كل الايميلات كلم الدعم ان كنت تريد تغيير اسمك وبالتوفيق لك و للجميع

abutalia
06-04-2017, 00:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي الكريم انا دخلت عدلت العنوان من قبل ممكن حضرتك تتواصل مع الدعم الفني في اي مشكله تواجهك وان شاء الله يتم حلها

Ayobe
06-04-2017, 01:39
أخي تنصيب البيانات يوم فتح الحساب لا تستطيع تصحيح أتصل بدعم الفني لشركة تنحل مشكلتك وفقكم لله
تقبلو مروري

freetrade
06-04-2017, 01:44
لا اعلم صراحة ماهو الخطأ في حسابك ولكن يمكنك ان تراسل اي احد من المشروفين النشطاء مثل الاخ SMART وان شاء الله يساعدك

big.pharaoh
06-04-2017, 02:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... العنوان تقدر تغيره عادى. انما الاسم لازم تكلم الدعم الفني عشان تقدر تغيره اوتواصل معاهم على الميل support@instaforex.com

ahmed zekry
06-04-2017, 02:22
في انستا لا تسمح تغيير الاسم حيث ان ذلك يعتبر نقل ملكيه الحساب من شخص الى اخر وهذا غير مسموح في انستا فوركس حيث و انهم الحساب يفعل صاحب الحساب فقط ولا يمكن نقله من شخص الى اخر

omar2017
06-04-2017, 02:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع هناك العديد من الطرق التي تستطيع تعديل كل ذلك ولكن لا يحق لم لو مفعل حسابك تقبل تحخياتي ومرورى

zakariacr07
06-11-2017, 20:40

يا أخي الكريم لا أرى أية فائدة من تغييرك للبريد أو العنوان فلماذا نسأل عن شيء لا فائدة منه من قال لك تسجل بهذا العنوان لكي تأتي الأن و تريد تغييره

drissou45
06-12-2017, 00:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , مساءكم سعيد ,
شكرا للاخوه على الاجابه لاخوهم هدا ما يعجبني في المنتدى
تقبلو مروري الفاضل,, تحياتي لكم

hamadasalama
06-14-2017, 02:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله يا اخي المحترم لا اعلم ومش هقدر افيدك ولكن يمكنك التواصل مع شركه انستا عن اطريق الدعم الفني وهما اللي هيفيدوك ................ز

Amgad Alaa
06-14-2017, 03:02
بالطبع أخي لا تستطيع تغييرهم فانت سوف ترسل مستندات تثبت أن هذا اسمك وهذا محل سكنك وبالتالي يتأكدون من شخصيتك
تقبل مروري

zezo3
06-14-2017, 05:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ... اخى الفاضل ... اعتقد ان دى بيانات مينفعش اننا نعدل فيها او نغير فيها حاجه اطلاقا اما باقى البيانات فأكيد ممكن اننا نغير ونعدل فيها زى مانحب .

ابوفؤاد
06-14-2017, 06:01
لان تلك المعالومات بات ثابته الطريقه الوحيده الذى يمكنك من خلالها الحل لهذا الامر هو ان تقوم بعمل اتصالك بالدعم لخاص بانستا و بمدير حسابك ليقوم بعمل الزم لك من التغيرات

Ayoya
06-14-2017, 06:22
السلام عليكم ورحمه الله
البونص ده انت بتجمعيه عن طريق الردود والمشاركات
الفعاله الي بتضيف قيمه للموضوع مش تعمل نسخ لرد
اي واحد وتحطه عشان تاخد بونص كده حتاخد بان ولازم
ردودك علي الاقل تبقي سطرين مش نص سطر زي موضوعك
ده تقبل مروري وتحياتي لكم بالتوفيق

ahmed zekry
06-14-2017, 15:40
لا يمكن تغيير الاسم وهذه خاصيه فعلتها الشركه لمنع اي عضو من فتح حسابين باسماء مختلفه وتفعيلها بنفس وثائق التفعيل

---------- Post added at 02:40 PM ---------- Previous post was at 02:31 PM ----------

لا يمكن تغيير الاسم وهذه خاصيه فعلتها الشركه لمنع اي عضو من فتح حسابين باسماء مختلفه وتفعيلها بنفس وثائق التفعيل

hasa12
06-14-2017, 16:28
بالتوفيق للجميع

Bastof
06-14-2017, 16:40
شكرا لك اخي الغالي على هذا الطرح الجيد مميز والرائع الذي شاركت فيه معلومات جد مهمة كما الاعضاء الذين شاركوا بمعلوماتهم في هذا المنتدى والذين لم يبخلو باي معلومة واتمنى الربح الوفير للجميع

haitham salama
06-14-2017, 17:11
ليس مسموحا لك أخى الكريم التعديل فى البيات الشخصية مثل الأسم والعنوان لاتهم يعتبران مستندا لملكيتك للحساب ، ولكن لو هناك تغير محدد لتوثيق الحساب يمكن أن تراسل الشركة عب الإيميل ويتم ذلك من خلال خطوات سهلة وبسيطة

Marina101
06-14-2017, 17:31
مشاركة غاية في الروعة حيث لم تبخل في اي معلومة حول تجارة الفوركس،لكن للنجاح في الفوركس يجب الصبر والالتزام وتطبيق التعليمات وان شاء الله سيصل الجميع الى الطريق الصحيح

yousee
06-14-2017, 18:04
إدا أردت أن تتداول بالإسم عليك أن تراسل المنتدى هو الدي سيغير لك إسم إرسل لهم الطلب بالإسم الدي تريده أن تغير ه والادارة ستتكلف بهدا الأمر

mrmrmrmr
06-14-2017, 18:44
اذا كنت قد أخطأت فة البيانات عند التسجيل والاسم به خطأ أرسل لدعم انستا فوركس على الواتس موضوع المشكله والبطاقه وتابعهم وسوف تجد الحل عندهم

hunter_world
06-15-2017, 13:22
لان عما اعتقد انهم انت الي بتفعل بيهم حسابك بي الورق الرسمي فا مستحيل يتغيرو وومككن كمان تسال الدعم يفيدك اكتر منا في الموضع دا

M0hsenalawady
06-15-2017, 16:52
ياعزيزي الفاضل دي قوانين وشروط الشركه مينفعش تغير بيانات الاسم والعنوان علشان تفعيل الحساب

mohamed ashmawey
06-15-2017, 17:06

Elkorchi
06-15-2017, 17:11
جزاكم الله كل خير

yousee
06-15-2017, 17:25
أخي لا تحاول أم تغير بيانتك الشخصية لأن هدا يتطلب ادن من ألمنتدى عليك أن ترسل لهم طلب بأنك تريد تغير اسمك والمنتدى هو الدي سيقوم بتغير الإسم الدي أنت تدخل به

abo.tali.wtalin
06-15-2017, 17:52
انا بردك عندى مشكلة فى الاسم جيت اغيرو قبلتنى نفس المشكلة
والله الموفق للجميع وبرجاء تقبل مرورى على مواضيعك

yacrao
06-15-2017, 17:59
نعم لانها بيانات مؤكدة من خلال الوثائق التي ارستها فلا يعقل ان تكون اسمك بالامس زيد ويصبح اسمك اليوم عمر هذا غير منطقي

bitcoin
06-15-2017, 18:02

migoo
06-16-2017, 00:24
فى العديد من المشاركات التى مممكن
ان لا تحسب لدى لبد من ان تتاكد من ان تكون كل الشروط
متوفر فى امشاركة بتاعك :happy::happy:

mostafa1995
06-18-2017, 08:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ......... يا اخي انت متقدرش تغير الاسم فقط اما عن العنوان تقدر تغيره عادي وبدون اي مشاكل تحياتي لك يا محترم

hamadasalama
06-18-2017, 09:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن تتواصل مع الدعم الفني لشركه انستا من علي الموقع الخاص بهم وهما هيجاوبوك علي هذا الامر والله الموفق................ز

Khalid badr
06-18-2017, 09:38
بسم الله الرحمن الرحيم
لا يمكنك اخي تعديل الاسم
لأنه اذا عدلته تكون قد نقلت ملكيه الحساب
هذا لا يهم
يجب ان تختار اسمك الصحيح منذ البدايه التسجيل
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تقبل مروري

one12
06-18-2017, 13:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تحياتي لك اخي الفاضل اخي انت لو غيرت الاسم يبقي انت كدة نقلت الملكية بتاعه الحساب ودة مش مسموح في الفوركس مع تقبل مروري

a7med 2almasry
03-17-2018, 23:47
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مشكور على هذا الموضوع إبعث لخدمه العملاء في إنستا وسيساعدونك أتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى الكرام وتقبلو مروري

Abd Errahim
03-18-2018, 01:02
لو قمت أنت بتغيرها بكل بسطة قد يخترق حاسوبك شخص ما ليقوم بتغيرها ويملك حسابك ويسحب أمولك هي اجراءة أمنية لهذا لو سجلة باسم مستعار حاول مسح الحساب وأعد الدخول باسمك الحقيقي ...

emadomda
09-24-2018, 18:26
فما الذي عليك عملة عندها ؟

أمامك خيار من اثنين :

إما أن تأمر الوكالة ببيع السيارة بهذا السعر أي تبيعها بسعر 8000$ وبذلك ستنفذ الوكالة الأمر وتخصم الفارق من الهامش المتاح لديك وبذلك ستخصم 2000$ وتكون بذلك قد استكملت الوكالة كامل قيمة السيارة ( 8000$ سعر السوق الحالي + 2000$ المبلغ المخصوم من حسابك ) وبذلك تعيد لك العربون المدفوع كهامش مستخدم ويصبح في حسابك 1000$ لديها ( 3000$ الحساب الأصلي – 2000$ المبلغ المخصوم )
وتكون خسارتك في الصفقة هي 2000$ تحملتها أنت بالكامل .

وإذا لم ترغب في البيع بهذا السعر وأردت الانتظار أكثر لعل السعر يعاود الارتفاع فعليك أن تضيف مزيد من المال للهامش المتاح لديك .

A.mustafa
09-28-2018, 22:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
من المهم ان تتعامل مع الادوات بتاعه تعديل البيانات من خلال الدعم الفني لان التعامل مع الادوات الهامة اللي زي من المهم جدا ان يكون البطاقة والرقم السري موجودين معاك ...

badr9moumen
10-03-2018, 15:37
نعم أخي لا يمكنك هذه المعلومات لأنها تمتل صاحب الحساب و تكون موتقة بأوراق اعتمادك الشخصية ، لدلك أخي إذا كان حسابك جديد و أخطأة في إحدى تلك المعلومات أنصحك بفتح حساب آخر جديد ، او حاول التواصل مع الدعم عبر موقع الشركة و سيقدمون لك كل المساعدة اللتي تحتاجها

Sofien
10-03-2018, 19:20
سلام عليكم و رحمة الله وبركاته ، على حسب علمي هنالك بيانات في ملفك السشخسي لا يمكن

تغيرها إلى إذا قمت بمراسلة فريق الدعم الخاص بالالانستا فوركس ، قم بالمراسلة وتأكد

eslam-gad
10-06-2018, 16:37
تحياتي للجميع
الموضوع راءع جدا وشيق تحياتي لك ونرجو المزيد من المواضيع الشيقة التي نستفيد منها جميعا
تقبلوا مروري ولكم فائق الاحترام
ارجو التوفيق للجميع