PDA

View Full Version : اكسبرت

abdosoltan
06-02-2015, 00:16
السلام عليكم
اريد ان اساعد من يريد هنا انا ممكن ان انفذا اى اكسبرت تربد انت ولاكن له شروط وهى كى لانضيع اوقاتنا من لديه استراتجيه ويريد ان يحولها الى اكسبرت انا مستعد بشرط ان تكون جربت الاستراتجيه مده لاتقل عن شهر على الديمو وتضع هنا النتائج مع الصور وتضع لى الصفقات كما تريد ان تنفذها بالصور لان الشرح بالكلام ليس كافى لان كما نعلم جميعا انا كثير من الاستراتجيات بالكلام تظهر ناجحه ولاكن عند التنفيذ تظهر عيوبها باشكال كثيره لان وانت امام الشارت ترى تقاطع موفينج ولاكن لم يرسم هذا الطقاطع من اول مره بل ممكن ان يصعد الموفينج للتقاطع ولاكن يرتدد واشياء من هذا القبيل كثيره فيجب ان نرى الصفقات بالصور وبعد نقرر الفلاتر المطلوبه حتى نصل الى اكسبرت كما تتمنا والله ولى التوفيق

mechanical
06-08-2015, 15:03
السلام عليكم ممكن تلاقي الطريقة بتاعه تركيب الاكسبيرت في المنتدي التعليمي وانت تقدر تشتغل علي التجريبي الاول لان الموضوع ممكن يكلفك
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

MOHAMED in forex
06-08-2015, 16:31
السلام عليكم ممكن تلاقي الطريقة بتاعه تركيب الاكسبيرت في المنتدي التعليمي وانت تقدر تشتغل علي التجريبي الاول لان الموضوع ممكن يكلفك

abdoumed
06-08-2015, 16:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا جزيلا لك اخي الفاضل على المساعدة
انا شخصيا بصدد تجريب استراتيجية وان تحققت من نجاعتها سامدك بما يلزم
بالتوفيق للجميع ان شاء الله.

ahmedibrahim258259
06-14-2015, 23:30
بسم الله الرحمن الرحيم انا جربت اكسبرتات كتيرونصيحتي ليك انه تشيل دماغك من الاكسبرتات وتحاول انك تحلل بنفسك وموش تعتمد على الاكسبرتات
تقبل مروري

abdougagi
06-18-2015, 16:58
بصراحة لم اسمع قبل بالكسبريت اما بخصوص الاستراتنيجية فعليك ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية
من الاستراتيجيات المعروفة مثل المؤشرات و الفيبوناتشي و غيرها و تقوم بتجريبها و تكتشف لوحدك مزاياها و عيوبها
اتمنى ان اكون قد افدتك

a7med sniper
06-18-2015, 17:25
والله اخى الكريم ليس لى تعامل مع الاكسبيرتات فى السوق لانى ابحث من خلال التداول الالى فى السوق عن لخبره

واللهيوفقكم واللها لمستعان ومزيد من المووضعات المميزه هنا

mohamed12345
06-19-2015, 14:34
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد لم اسمع قبل بالكسبريت اما بخصوص الاستراتنيجية فعليك ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية
من الاستراتيجيات المعروفة مثل المؤشرات و الفيبوناتشي و غيرها و تقوم بتجريبها و تكتشف لوحدك مزاياها و عيوبها
اتمنى ان اكون قد افدتك

sameh-a
06-19-2015, 15:20
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم لا تستطيع الاعتماد على استراتيجية ذات نوع معين
والعمل الاساس هنا هو التحليل الاخباري فلا تضيع وقتك بالنظر الى الاستراتيجيات فكلها ذات نتيجة واحدة

MEDHAT MOUSTAFA
06-21-2015, 13:54

yassin h
06-21-2015, 13:56
السلام عليكم ورحمة الله
شكرا جزيلا لك اخي على المساعدة
انا بصدد تجريب وان تحققت من نجاعتها سامدك بما يلزم
بالتوفيق ان شاء الله.

مهند سباعنة
07-04-2015, 14:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخي الفاضل أشكرك على هذه المعلمومات المهمة بشأن الاكسبيرت اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

marwafawzy122
07-04-2015, 14:52
أن المؤشرات فى الفوركس اخى الفاضل كثيرة ومتعددة و ليس من المفروض ان نعرف كل الاكسبرتات و المؤشرات لانك تعمل بعدد قليل و ليس بجميعها
لذا يجب عليك اولا ان تدرس بعض المؤشرات التى تفضل العمل بها اولا ثم التداول على حسب نوع الاستراتيجية و
تتحكم جيدا فى ادارة رأس مالك ...

magic777
07-04-2015, 15:28
تقبل مروري

كل ده اساسيات وقواعد لازم المتاجر يعرفها كأول حاجه يتعلمها في المجال ده علشان هيا هتكون معاه على طول بعد كده فلازم يكون على علم بها
طبعا ويكون عارف بيعمل ايه

karim02
07-04-2015, 17:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

Abdelhedi
07-04-2015, 18:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و مرحبا بكم اخواني في المنتدي و ارجو ان تنال تعليقاتي علي مواضيعكم اعجابي و شكرا:
انا انصح المتداولين ان يعملو اكسبرتات تناسب استراتجياتهم و الله مستعان و شكرا لكم سلام.

mh2015
07-05-2015, 19:17
لا افضل الاكسبرات يا غالي لانه غير الانسان لا يفهم يا غالي الاولي ان تتاجر بنفسك اولا لا شي يفيديك في الاكسب ت وقت الاخبار والله الموفق ......

AH3
07-06-2015, 05:33
التعلم غاية في الاهميه وانصح كل مبتدا بالقراءه والاطلاع ومعرفة الجديد باستمرار ده بيثقل معرفته اكت بمجال التجارة حتي يكون عن علم لما يكسب ان كسب ولما خسر ان خسر وده ابسط شي
تقبل مروري

waelmma
07-06-2015, 18:14
بارك الله فيم اخى المريم بس تنفيذ اﻻكشبيرتلت يحتاج الى
خبرة فى البرمجة وبارم الله فيك اهى العويز والله الموفق ان شلء الله

---------- Post added at 03:14 PM ---------- Previous post was at 09:01 AM ----------

بارك الله فيك اخى الكريم ولكن تنفيذ اﻻكسبيرتات يحتاج
الى خبرة كبيرة بالبرمجة وجزاك الله خيرا ان شاء الله

Ayman Dollar
07-06-2015, 18:37
السلام عليكم
من الجيد القيام بذلك ولكني افضل القيام بذلك بنفسي واكون انا الاكسبيرت
والخبير واطلع داءما على صفقاتي من خلال الاندرويد ولا احتاج الى عمل الجهاز طوال الوقت

.LAVAL.
07-08-2015, 13:27
[QUOTE=Ayman Dollar;6531548]السلام عليكم
والخبير واطلع داءما على صفقاتي من خلال الاندرويد ولا احتاج الى عمل الجهاز طوال الوقت

kayto
07-08-2015, 13:27

dima09
07-21-2015, 00:49
عيد مبارك سعيد إخواني أخواتي رواد المنتدى،
أتمنى من الله العلي القدير أن يوفقكم في مسيرتكم،
أنا عضو التحقت مؤخرا بالمنتدى بعدما نصحني به أحد الأصدقاء،
و أتوق إلى أن أصبح عضوا فاعلا يه بإذن الله ،
ارجوا لا تبخلوا علي بتوجيهاتكم و آرائكم و شكرا.

karim-hyt
07-21-2015, 01:11
والله فكرة مميزة ومبادرة مهمة من حضرتك ونتمنالك التوفيق في مجهوداتك القيمة انا احاول اجرب استراتيجية وبعدين اتصل بيك

pepobm
07-26-2015, 14:50
شكر خاص للعضو الكريم طارح الموضوع لانه يريد المساعده بمعرفته كتابه الاكسبيرت
التوفيق من عند الله

Kiing
07-29-2015, 03:41
ممكن تلاقي الطريقة بتاعه تركيب الاكسبيرت في المنتدي التعليمي وانت تقدر تشتغل علي التجريبي الاول لان الموضوع ممكن يكلفك اتمني لك التوفيق ان شاء الله

forexangi1
07-29-2015, 20:17

Abdelhedi
07-29-2015, 20:20
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مرحبا بكم في المنتدي و ارجوان ينال تعليقي اعجابكم علي هذا الموضوع و مختلف المواضيع:
شكرا لك اخي abdosoltan علي الموضوع الممتاز و ارجو من الاخوة ان يساهمو معنا في مثل هذه المواضيع لنتعلم منها جميعا

AH3
07-30-2015, 13:52
انا اخي عن نفسي افضل ان يددرس المتاجر المبتدا الاستراتجيات ويلم بها ويصطنع بعد زللك استراتجية تخصه وزللك يكون علي حساب الديمو لمعرفة مدي صدق التوصيات وهل اتت بثمارها ام لا

heba_a
07-30-2015, 18:48
لم اتعامل من قبل بالكسبريت لكن فيما يختص بالاستراتنيجية يجب ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية معروفة مثل المؤشرات او الفيبوناتشي وتوجد ايضا غيرهم تقوم بتجريبها و تكتشف لوحدك مزاياها و عيوبها

mostfahlm
08-16-2015, 18:46
شكرا أخي لكن لاأحب الاكسبريتات أفضل العمل يدويا فترتاح ذهنيا
فالاكسبريت ينفذ فقط ولا يفكر

forex all arabes
08-18-2015, 11:51
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
انا لا انصحك مابا ب العمل على الكسبرت لانه تحدث فيه كووارث في وقت من لااوقت مثل وقت لااخبار و الله مستعان شباب

osama147
08-18-2015, 15:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي بخصوص انك تعتمد على اكسبرت يتاجر عنك فاناا لاانصحك انصحك ان تعتمد فقط على مناطق الدعم والمقاومة هي افضل طريقة
للمتاجرة فى الفوركس وهي طريقة قوية جداا وتحقق ارباح خيالية حاول ان تجرب الطريقة على حساب تجريبي قبل الحساب الحقيقي
تقبل مشاركتي لموضوعك وربنا يوفق الجميع

naggar
08-18-2015, 16:11
انا معايا مؤشر كويس ناجح بنسبة 70% اسكالبنج
ياريت تساعدنى اخى نحولة اكسبرت وننزلة ليستفيد به الجمييع

Forex Story
08-18-2015, 16:12
تقبل مروري...............

ynwa1892
09-20-2015, 15:39
السلام اخي
ارى ان اي استراتجية سيتغب عليها السوق لا محالة لان السوق ليس ثابت على كل حال بارك الله فيك
وفقك الله

dhmo
09-20-2015, 17:02
السلام اخي
ارى ان اي استراتجية سيتغب عليها السوق لا محالة لان السوق ليس ثابت على كل حال بارك الله فيك
وفقك الله

الاستراتيجيات والاكسبرتات كتير وهو انت ممكن تعمل في المجال ده بطرق كتير مش طريقه واحده وايضا تقدر تختار الطريقه الي تناسبك بعد ما تجرب طرق كتير بس النهايه الخبره وفهم السوق
وتحركات الاسعار بتساعدك اكتر

houskod7
09-26-2015, 15:03
بارك الله فيك اخي على الموضوع
شكرا اخي على مساعدتك لنا وفقك الله

OMAR ALI
09-26-2015, 15:05
السلام عليكم
شكرا أخي لكن لاأحب الاكسبريتات أفضل العمل يدويا فترتاح ذهنيا
فالاكسبريت ينفذ فقط ولا يفكر ف العقل نعمه من الله

تحياتي لك

waleed shaaban
09-26-2015, 15:44
ارى انك عضوا يستحق الثناء ان كنت تفعل هذا لوجهه الله وسامحنى لسوء ظنى بك
انت تعلم ان هناك من يفعل هذا ليسرق افكار الناس ليس الا و يبيع الاكسبرتات
ارجو من الله ان لا تكون منهم

samieh
10-20-2015, 07:23
شكرا على مجهودك يا اخى وعلى تعاونك معانا فى عمل الاكسبيرتات
وانا عن نفسى لا افضل العمل بالاكسبيرتات وافضل العمل اليدوى افضل
بالتوفيق لك اخى

حسنى صادق
10-20-2015, 08:00
الكثير من الكسبريتات لابد لها م ن تاتى اى من النتائج اليجابية و التى قد تكون مفهومة على اساسا من التوقعات اليجابية للتداولات الاخرى للسوق

sharshabil
10-20-2015, 14:23
شكرا على المباجرة يااخي لكن لازم تعلاف ان هناك قسم خاص
للاكيبرتات و بالبرمجة هناك و اسمه قسم البرمجيات ممكن ات عمل الموضوع هناط افضلل

yassineleo
10-20-2015, 19:27
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

seifhd
10-20-2015, 20:20
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

abderraouffb
10-20-2015, 23:03
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

ayoub321
10-21-2015, 01:45
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي الكريم أخي هو نظام تداول ألي أنا لا أحب هذا النوع من المتاجرة لذلك لا أنصحك به سوف تخسر الكثيرة
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

sharshabil
10-21-2015, 02:11
شكرا على المباجدرة يااخي لكن لازم تعلاف ان هنا في المنتجى قسم خاص
بالاكسبرتان و بالبرمجة ممكنان تدخل له للمهتمين بالامر . تحياتي لك

snnaky
11-10-2015, 20:17
شكرا اخى على مجهودك واهتمامك بعرض خدماتك والتى تنم عن مستوى راقى من الفكر الفنى
فلعلا اخى الكريم لايجب ان تكون فكرة اكسبيرت يتم تنفيذها الا عن طريق التجربة ولمدة يمكن من خلالها ان نقول انها فكرة تمم تطبيقها لفترة تكفى للحكم عليها وربما ما هو اكتر من شهر الى 3

مريم ميري
11-18-2015, 15:53
مساء الخير والبركة اتمنى ان تكونوا في صحة جيدة ما عنديش فكرة عن اي اكسبيرت ولا انصحك الا بالاعتماد على نفسك فقط
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا

tareq sleem
11-20-2015, 09:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة ان الموضوع مميز مشكور علي طرح هدا الموضوع الرائع والمميز
وشكرا**وتقبل اخي مروري **والسلام عليكم ورحمة الله*****

abdelhakamel
11-20-2015, 10:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح انا لا اعرف ماهو الدور المفيد للاكسبرت وعلى هذا وحسب ماعلمت ان الاكسيرت هو المتاجر الالي والذي يعمل على التداول بناء على معطيات يتم ادخالها
بالتوفيق لكل الاعضاء

ppttss
11-20-2015, 11:15
الاكسبرتات تعتبر من اهم شيء لان الاسبرت يعتبر روبوت الى يضعة التاجر على الشارت ويكون مبرمج على استراتيجية التاجر واضعها امامة لذلك هو جيد ممكن يحقق ارباح كبيرة جدا

magdyking
11-20-2015, 11:16
البعض الأخر يتغير الاسبريد الذي يعرضه تبعا لحالة السوق. فعندما يكون السوق هادئا يكون الاسبريد صغيرا فيما يقومون برفع حجم الاسبريد في حالة ارتفاع مستوى تقلبات السوق. أنا شخصيا أفضل وسطاء الفوركس الذين يعرضون أسعار اسبريد ثابتة. لأنه علي المدى الطويل فان الاسبريد الثابت يكون أكثر أمنا.

ashraf mamdouh
11-20-2015, 11:18
ـأخى الكريم انا شخصيا لا اجيد التعامل مع الاكسبيرتات ولا احب التعامل معها نهائيا بل افضل التعامل المباشر مع الميتاتريدر
بالتوفيق ان شاء الله

ahmedhathout
11-20-2015, 11:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
التداول باكسبرت بيفقدك متعه السوق والتحليل وكمان مش مضمون على الاطلاق
وممكن يفتح صفقه ويقفلها في اقل من 5 دقايق ويعرضك للمشاكل مع شركه انستا

asx1
11-23-2015, 13:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

asx
11-25-2015, 17:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

heroo252
11-30-2015, 02:54
وتاضح انك خبره فى برمجة الاكسبرتات بس اكيد كده انتا عارف
ان اى خطأ بسيط ممكن يخلى الاكسبرت يشتغل غلط ويفتح صفقات منن نفسه

mohsiin
11-30-2015, 11:55
مشكور اخي الكريم على طرحك لهذا الموضوع القيم و الممي حول معنى الاكسبيرت و نحن جد ممتنين لك و ننتظر منك المزيد من
العطاء

neverlityougo3
12-09-2015, 17:49
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

latraaa
12-09-2015, 19:44
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومة التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك في مواضيع اخرى قوية إن شاء الله، مشكور أخي الكريم، بالتوفيق لك و للجميع إن اشءالله

المحترف
12-09-2015, 20:04
بسم الله الرحمان الرحيم وبعد
شكرا أخي ولكن أفضل العمل بنفسي دون الإعتماد على الإكسبيرت ودلك من خلال التحليل ومتابعة الأخبار وغيرها
بالتوفيق للجميع

brahim123
12-09-2015, 20:05
يتميز أفضل المتداولين بمقدرة دقيقة على استشعار أو "الاحساس" بالسوق وما قد يحدث بها مستقبلا. وغالبا ما يشار إلى هذا على أنه "حس داخلي"، وهو شيء أنا أعتمد عليه بكثرة في عمليات تداولي الخاصة. في رأيي، يجب على كل متداول أن يقوم بتطوير حسه الداخلي في التداول،

bazokadz
12-09-2015, 22:07
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر

adamarwan
12-09-2015, 23:45
على نفسى لا احب التداول الالى الان ممكن ان تكون فيها العديد من التغرات
لدى من الجيد ان تقدم التحيليل للسوق وان يكون انت الى واضع
وان تتعرف على الامكان التى ممكن ان تدخل منها فى الصفقة

neverlityougo3
12-14-2015, 23:48
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

neverlityouco1
12-17-2015, 18:37
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Abeur
12-17-2015, 18:38
بسم الله الرحمن الرحيم
بارك الله فيك اخى الفاضل وجزاك خيرا
واحسن الله اليك
وجعله فى ميزان حسناتك
وسبحان الله الذي خلق فابدع وخلق فسوى .

nassim126
12-17-2015, 19:20
السلام عليكم اخي صراحة اتمنى ان اكون مبرمج في قادم الايام كي اتمكن من تحويل استراتيجيتي الى اكسبيرت فعلا جميل جدا

zarour soufyane
12-17-2015, 20:30

اخي الكريم انا لا احب المتاجرة بالاكسبرتات المبنية على التحليل الفني باستعمال المؤشرات الفنية
لانها غالبا ما تعطي اشارات زائفة
بالتوفيق

Nacef51
12-17-2015, 22:03
شكرا على هاته المعلومات القيمة ونتمى دائما الجديد والمفيدو. نترقب دائما الجديد حتى نتمكن من ولوج هذا العالم بكل امان .........

heroo252
12-17-2015, 22:07
الاكسرتات اعتقد انه ممنوعه اصلا فى حساب البونص او خطر عليه
ممكن تفتح وتغلق صفقات وقت الاخبار عكس تعليمات البونص او قبل مرور 5 دقايق مثلا

Nacef51
12-18-2015, 00:49
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اشكركم على المعلومات القيمة والتقارير المفيدة والممتعة ودائما نترقب الجديد والمفيد حتى نستفيد شكرا..

walidabou
12-18-2015, 01:29
أهلا وسهلا بك أخي الكريم ،، يمكنك وضع موضوعك في القسم الخاص بالاكسبرتات
كما أن الاكسبرتات لا ينصح بها نظرا لكثرة الأخطاء البرمجية فيها وتسببها في خسارة الأموال

neverlityougo2
12-20-2015, 18:04
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

عاشق الفوركس
01-14-2016, 22:37
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله انا لا انصحك مابا ب العمل على الكسبرت لانه تحدث فيه كووارث في وقت من لااوقت مثل وقت لااخبار

عاشق الفوركس
02-29-2016, 23:41
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
...انا اصنحك ب العمل على تحميل الفيدوهات الت تشرح طريقة الاكسبيرت وتركيبة مع انني لا افضل العمل علليه وهو فاشل مع شركة انستا مـــــــع تمنياتـــــي لك ،بالتــــوفيــــق ،والـــســـداد

talel babchia
03-01-2016, 00:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة لم اسمع قبل بالكسبريت اما بخصوص الاستراتنيجية فعليك ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية
اتمنى ان اكون قد افدتك........................................ ...............بالتوفيق للجميع

---------- Post added at 10:34 PM ---------- Previous post was at 10:11 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة لم اسمع قبل بالكسبريت اما بخصوص الاستراتنيجية فعليك ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية
اتمنى ان اكون قد افدتك........................................ ...............بالتوفيق للجميع

big.pharaoh
03-01-2016, 00:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..... في قسم خاص بالمواضيع الخاصه بالبرمجه تقدر تدخل عليه وتعرض خدماتك فيه هناك. تحياتي ليك

dhmo
03-02-2016, 13:50
والله انا لا انصحك مابا ب العمل على الكسبرت لانه تحدث فيه كووارث في وقت من لااوقت مثل وقت لااخبار

لابد ان نكون عارفين استراتيجيته وبالفعل اخي الاستراتيجيه هنا بتكون مجموعه ادوات المتاجر هنا الي بيحددها لنفسه على حسب خبرته واختياراته وعلشان كده بتختلف هنا من
متاجر الى اخر لحد لما يصل لما يريد

mego997
03-02-2016, 18:02
شكرا لك اخي على المبادره الجميله ولكن انا شخصيا لا افضل الاسكربتات وافضل العمل يدويا فالانسان افضل من اي اله

aymen.hachani
03-02-2016, 19:13
صدر اليوم عن الاقتصاد الأسترالي بيانات عن قطاع العمالة خلال شهر يناير / كانون الثاني حيث جاءت القراءة الفعلية لمؤشر التغير في التوظيف لتظهر انخفاض بقيمة 7.9 ألف مقارنة مع التوقعات التي كانت تشير إلى ارتفاع بقيمة 12.9 ألف بينما قد تم تعديل القراءة السابقة لتظهر انخفاض بقيمة 0.8 ألف بعد أن كانت منخفضة بقيمة 1.0 ألف.

@@@wissem@@@
03-02-2016, 19:41
بسم الله الرحمان الرحيم
بصراحة لم اسمع قبل بالكسبريت اما بخصوص الاستراتنيجية فعليك ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية
اتمنى ان اكون قد افدتك و بتوفيق لكل المشتركين و المشاركات

latraaa
03-02-2016, 20:14
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة و الرا\عة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شا ءالله

khadija elmoussaide
03-02-2016, 20:17
التوفيق ان شاء الله

latraaa
03-02-2016, 21:17
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إنشاء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله، بالتفويق إنشا الله

big.pharaoh
03-10-2016, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.... انصحك بوضع موضوعك في القسم المخصص حتى يتثنى الاعضاء متابعة موضوعك

ملاك الروح
03-10-2016, 18:43
بصراحة لا افضل الاكسيبير افضل الاعتماد على التحليلات وانصح بها
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

salimkala
03-12-2016, 17:13

aissaalg
03-14-2016, 15:20
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

Baligh
03-14-2016, 17:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
ليس لى تعامل مع الاكسبيرتات حاول انك تحلل بنفسك
جزاك الله كل خير و تقبل مروري :happy:

mac
03-14-2016, 17:33
اريد ان اعرف كيفية البرمجة لو سمحة هل تعرفني على مصدر
لتعلم الية برمجة الاكسبرتات لأني اعجبتني
فكرة الالتداول الاوتوماتيكي و الذي يوفر الكثير من الجهد..

Sinan Tareq
03-14-2016, 23:55
السلام عليكم رحمة الله وبركاته اخي الكريم

اخي الكريم انا لم اتعامل من قبل بالكسبريت لكن فيما يختص بالاستراتنيجية يجب ان تعتمد على نفسك و ان تتبني استراتيجية معروفة مثل المؤشرات او الفيبوناتشي وتقبل مروري اخي الكريم وبالتوفيق لك ولجميع الاخوة الاعضاء

mego997
03-19-2016, 22:57
شكرا لك اخي على المبادره الجميله ولكن انا شخصيا لا افضل الاسكربتات وافضل العمل يدويا فالانسان افضل من اي اله

Hicham0202
03-19-2016, 23:36
بسم الله الرحمن الرحيم العمل الاساس هنا هو التحليل الاخباري فلا تضيع وقتك بالنظر الى الاستراتيجيات فكلها ذات نتيجة واحدة

mego997
03-24-2016, 19:02

csebai12
03-24-2016, 20:28
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا افضل استعمال الاكسيرتات كوني افضل التداول اليدوي

harimeche
03-24-2016, 20:45
السلام عليكم
اريد ان اساعد من يريد هنا انا ممكن ان انفذا اى اكسبرت تربد انت ولاكن له شروط وهى كى لانضيع اوقاتنا من لديه استراتجيه ويريد ان يحولها الى اكسبرت انا مستعد بشرط ان تكون جربت الاستراتجيه مده لاتقل عن شهر على الديمو وتضع هنا النتائج مع الصور وتضع لى الصفقات كما تريد ان تنفذها بالصور لان الشرح بالكلام ليس كافى لان كما نعلم جميعا انا كثير من الاستراتجيات بالكلام تظهر ناجحه ولاكن عند التنفيذ تظهر عيوبها باشكال كثيره لان وانت امام الشارت ترى تقاطع موفينج ولاكن لم يرسم هذا الطقاطع من اول مره بل ممكن ان يصعد الموفينج للتقاطع ولاكن يرتدد واشياء من هذا القبيل كثيره فيجب ان نرى الصفقات بالصور وبعد نقرر الفلاتر المطلوبه حتى نصل الى اكسبرت كما تتمنا والله ولى التوفيق

------------------------------

الســــــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

أشكرك اخـــــــــــــي الفاضل جزيل الشكر على هده

المبـــــادرة الطيبة منك هنــــــــاك قسم خاص هنا

في المنتدى للتداول الآلـــــــــــي

مع التحية وبالتوفيق

mhmd.hmdy
03-24-2016, 20:47
انا مش مع اى نوع من انواع الاكسبرتات وان الواحد يتبع برامج اليه فى التداولانا بحب اشتغل واتاجر
بنفسى يدوى واحلل واحدد كل حاجه فى السوق بدماغى مش بمساعده حد

ابوفؤاد
03-24-2016, 21:21
بادره جيده و الكلام الطاهر انك تريد ان تحصل على استرتيجيه جيد و دون لن تتعب نفسك و تاخذ انت على الجاهز و تعملها اكسبرت
و بما انك عبقرى و تتمكن من عمل الاكسبرتات فنحن نتظر ان تثبت انت لنا انك من الممكن ان تنفذ اكسبرت

abderrahmenanis
03-24-2016, 23:10

messaoud43
03-25-2016, 14:52

mego997
03-30-2016, 22:09

helmi nsir
03-31-2016, 09:15
والله فكرة مميزة ومبادرة مهمة من حضرتك ونتمنالك التوفيق في مجهوداتك القيمة

thewaytosucsess
03-31-2016, 09:21
يا جماعة هو يقصد ان لو فيه حد عنده استراتيجية معينة خاصة بيه وجربها ولقاها بتكسب كويس
ممكن انه يحولها لاسكريبت وده عبارة عن برنامج الى يعمل وفق الاستراتيجية دى ويمكن تحميله على المنصه وتركه يعمل بشكل اتوماتيكى
فلك منى الشكر والتحية على طرحك الكريم واتمنى وجود تفاعل بناء من الاعضاء لتعم الاستفادة على الجميع باذن الله

mego997
04-06-2016, 19:05

hamed mohamed
04-06-2016, 19:17
مشكور اخي الكريم على الموضوع و ....على الطرح
و على الراي و على المعلومات .
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، ..
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير ..إن شاء الله، بالتوفيق ..........لك....

dhmo
04-06-2016, 19:28

البدايه مع التعلم اليدوي ولازم المتاجر يتعلم المجال الي هيعمل به كويس جدا ويدرس كل حاجه فيه على قد ما يقدر ياخد فكره عن كل فروعه ده هيساعده على انه يبني خبره جيده فيه ويحقق
ربح جيد من العمل عليه بعد كده

kadi hala
04-06-2016, 21:21
السلام عليكم,اخي الكريم انا مبتدئة و لم اسمع بالاكسبرت من قبل و لدا عليك بالتداول تجريبيا لمدة شهر او شهرين لتتمكن من التداول بمبلغ حقيقي

محمد مسعد
04-07-2016, 03:45
سلام عيكم ورحمة الله بركاته
اريد اناشكرك اخي الكيم علي هذا الموضوع الذي استفد منه انا
والمشاركين الكرام وننتظر منك المزيد ان شاء الله وشكررراااااا

احمد عبد الباسط
04-07-2016, 04:50
بسم الله الرحمن الرحيم
انا شخصيا وعن تجربة لاافضل الاعتماد على الاكسبريت لانة فاشل بنسبة 100 فى 100 وافضل التداول الشخصى لانة لو يوجد اكسبريت يكسب لما فرط صاحبة فية او قام ببيعة او تاجيرة التحليل الشخصى والتداول اليدوى افضل انواع التواول وشكرا

zead ahmad
04-07-2016, 10:42
الاكسبرتات يمكنك ان تتاجر عليها فهى تعتبر من احسن وافضل الاستراتيجيات لان فكرة الاكسبرت هى استراتيجية يقوم بها التاجر ببرمجتها على شكل اكسبرت فهى فكرة جيدة ويمكن الاعتماد عليها

jaouad ouaiss
04-07-2016, 12:44
ان كنت مبرمج الافضل لو عملت الموضوع في قسم البرامج و الاكسبرتات
حتى الناس المهتمين بالامر ممكن ان يراسلوك و يكون التواصل افضل ,

Islamo
04-07-2016, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله
مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
جزاك الله خيرا.
تمنياتي للجميع بالتوفيق.
تقبل مروري.

مبتدئ و لكن...
04-07-2016, 16:19
مشكور يا ريس على هذا الدرس الجميل
وان شاء الله يستفيد منه جميع الأعضاء عند
قراءته .. نرجو لك دوام التقدم والمزيد من
الأنجازات ..

Slimane.80
04-07-2016, 16:26
بسم الله الرحمان الرحيم
موضوع مهم و معلومات نافعة
مشكور اخي الغالي على الجهد المبذول.:bravo::ok:

doaa sary
04-07-2016, 18:17
اهلا بيك اخى الكريم
ومشكور ع المساعده
فى قسم خاص بالاكسبرتات
الافضل تكنتب الموضوع هناك عشان الكل يستفاد وان شاء الله نحتاجك ف البمجوة قريبا
بالتوفيق للكل

يحيى
04-07-2016, 22:24
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

neversi5
04-09-2016, 18:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

احمد عبد الباسط
04-09-2016, 18:37
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة على اشرف المرسلين
موضوع ممتازة وفكرة رائعة شكرا اخى الكريم على مورورك
بالتوفيق للجميع

mego997
04-20-2016, 18:58

ahmed5
04-28-2016, 14:09
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmedahmed1
05-25-2016, 03:55
بسم الله الرحمن الرحيم و السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعضاء المنتدى الكرام لا اقتنع بالاكسبرتات نهائيا والكل بيشتكى منها

---------- Post added 05-25-2016 at 12:55 AM ---------- Previous post was 05-24-2016 at 04:08 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعضاء المنتدى الكرام انا لا اعترف بالاكسبرت وشكرا وتقبل مرورى لك

mohamed321
05-25-2016, 03:55
احسنت اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها وأتمنى أن نراك تحقق الكتير إن شاء الله، و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله ونتظر المزيد من الموضوعات التي نتعلم منها كيفة التداول االصحيح لا احب التداول الالي لسبب الخسارة منه وانا كنت بخسر من التداول الالي لذلك تركته ولان اتعلم هذا الماجل بنفسي

nader
05-25-2016, 04:17
اتمنى اخي الكريم بكل صدق ان يكون قد استفاد احد الاخوة من عرضك
لانه يتضح انه عرض جيد فانت كل ماتطلب هو ان تكون استراتيجية مجربة ولها يعني واقعية
مش في الهوا كما يقال ولعل احدهم قد استفاد من عرضك وتمت الاستفادة بينكم اتمنى هذا
بالتوفيق

hossam123
05-25-2016, 12:43
القيام بذلك ولكني افضل القيام بذلك بنفسي واكون انا الاكسبيرت
والخبير واطلع داءما على صفقاتي من خلال الاندرويد ولا احتاج الى عمل الجهاز

golden1985
05-25-2016, 12:58
اتمنى ان اكون قد افدتك وشكرالك تقبل مرورى..

best39
05-26-2016, 11:29
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
من الجيد القيام بذلك ولكني افضل القيام بذلك بنفسي واكون انا الاكسبيرت والخبير واطلع داءما على صفقاتي من خلال الاندرويد ولا احتاج الى عمل الجهاز طوال الوقت

ahmed humedat
05-26-2016, 13:08

masr16
05-28-2016, 09:50

hossam123
05-28-2016, 14:30
المؤشرات فى الفوركس اخى الفاضل كثيرة ومتعددة و ليس من المفروض ان نعرف كل الاكسبرتات و المؤشرات لانك تعمل بعدد قليل و ليس بجميعها
لذا يجب عليك اولا ان تدرس بعض المؤشرات التى تفضل العمل بها

magik999
05-28-2016, 14:30
بسم الله الرحمن الرحيم
شكراً جزيلاً لك طرحك لهذا الموضوع الجميل
اسعدني التواجد بهذا المنتدي الرائع فأشكركم علي الجهد المبذول واتمني دوماً الافادة للجميع
تمنياتي لكم بالنجاح الدائم

ghost.mastar
05-29-2016, 21:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الفاضل اعتقد انك ممكن تلاقي الطريقة بتاعه تركيب الاكسبيرت في المنتدي التعليمي وانت تقدر تشتغل علي التجريبي الاول لان الموضوع ممكن يكلفك

عرآقي
05-30-2016, 20:31

abdomj
05-30-2016, 21:18
يا اخوانى انا لا انصح بالاكسبرتات هتخليك تخسر كل اموالك لماذا لا نقوم احنا
بالعمل على المنصه ونوضع احنا الاستراتيجيه الجيدة لماذ احنا بنحب نخسر وخلاص

golden1985
05-30-2016, 21:19
اتمنى ان اكون قد افدتك وشكرا لك تقبل مرورى..

عرآقي
05-31-2016, 10:48

hayatto
05-31-2016, 15:44
السلام عليكم و رحمة الله تعـالى و بركاته
صديقي و أخي العزيز شكرا جزيلا على المعلومات القيمة تقبل تحياتنا الطيبة مشكور على المجهودات الكبيرة سلام

golden1985
05-31-2016, 15:45
اتمنى ان اكون قد افدتك وشكرالك تقبل مرورى...

abdomj
05-31-2016, 17:13
لا نريد ان نتعبك اخى الكريم فى تنفيذ الاكسربت فا انا من الاشخاص الذين
لا يستخدمون الاكسبرتات فى التداول لانها ممكن تخسرنى حسابى كله
وارجو افادة الجميع

devloppman
05-31-2016, 17:15
الاكسبيرت هو برنامج تداول مبرمج لاستراتيجيات كيفما كانت

ويعمل بشكل اوتوماتيكي بدون الرجوع الى منصه التداول

فقط يجب عليك وصل الحاسوب بالانترنت و فتح منصة التداول

تقبل مروري وبالتوفيق

golden1985
05-31-2016, 17:16
اتمنى ان اكون قد افدتك وشكرالك تقبل مرورى..

zineb01
05-31-2016, 17:20
التوفيق من عند الله

haggui
05-31-2016, 17:21

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

AHMED NOLE
05-31-2016, 18:22
ليس لى تعامل مع الاكسبيرتات ولا افضلها فى رأيى هى ليست ذات فائده فى السوق

وحت المتاجر مش هيستفاد منها ولا هتقدر تاخد اى خبرات من التعامل على الشارت بنفسك

never
06-04-2016, 02:24

---------- Post added at 11:24 PM ---------- Previous post was at 12:28 AM ----------

nonam
06-23-2016, 16:04
السلام عليكم ..... من المهم ان يكون التعامل مع التداول وكمان التعامل مع الادوات الالية انا عن نفسي لا احب التعامل معاها اصلا ومن المهم جدا التعامل مع الادوات الفنية والتحليل الاساسي
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

hunter_world
06-23-2016, 16:18
مشكور اخي انا عن نفسيه عندي استرتجيه ونفسي احطها علي اسكريبت اخي لو تقدر تساعدي ممكن تكلمني وانا هشرحلك الاسترتجيه

analyst
06-23-2016, 16:34
مشكور اخي الكريم على رغبتك في مساعدة الاخوة في صنع اكسبيرت خاص بعم اتمنى ان الذي يمتلك استراتيجية ناجحة ويرغب في تحويلعا لاكسبيرت يتواصل معك بالتوفيق

backtrack
06-23-2016, 17:46
بسم الله الرحمان الرحيم
بـارك الله فيـك اخـى الكـريـم حقـا مـوضـوع رائـع ومـفيد جـدا يتطرق الى الاكسبيرت
يـسـتحـق التـقـييـم والمـشاركـة
اتمنى ان تستمر فى تقديم كل ماهـو جديد فى هـذا المجال
تـقبل مـرورى اخى ولك خـالص التـقدير والاحـتـرام والسـلام عليكـم

بدر اشطيبي
08-30-2016, 00:10
صديقي يمكن للاكسبرت ان يساعد المتداول لكن ليس بالشكل او الدرجة الكافية فالاهم
التعلم اي اتقان مبادئ المتاجرة تحياتي على الطرح و بالتوفيق للجميع
شكرا

warda2102
08-30-2016, 00:11
شكرا لك يا اخي و انا ارى انو احسن شيء لو تقوم بعمل الاكسبرت بنفسك حتى تطمان له

Foreexx
09-07-2016, 01:10
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي الكريم بارك الله فيك على هذه الخدمة الذهبية التي تقدمها للاعضاء مجانا الله لا يحرمك منا وان شاء الله نشوف اكسبرتات عربية قمة

Forex-eg
04-10-2017, 19:41
لكن الموضوع مش مضمون لوجود خسائر كبيرة فى عمليات الاكسبرت الحالية انا اظن ان التداول الفردى بدونه مربح للغاية شكرا على الموضوع

Manoush
04-10-2017, 19:59
يمكنك اختيار الأطر الزمنية التي سوف تساعدك على تحقيق أهدافك، وسوف تساعدك على إنشاء مقاربة تحليلية حتى تعرف متى تقوم بالدخول والخروج من الصفقات

Mazek
04-10-2017, 20:06
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.. شكرا اخي الكريم علي هذه المعلومات المفيدة لكل اعضاء هذا المنتدي الرائع و نتمني منكم المزيد من المعلومات ليستفيد الجميع..

فهمى لاشين
04-10-2017, 20:12
حياك الله
احسنت بالله بهذا العرض الكريم وياريت تجد متجاوبين معك
فى هذا الاتجاه اما انا فما زلت مستجد وحين اصل الى مستوى الاستراتيجيات
بالقطع ساتص بك لكى تفيدنى فى هذا الامر

A.mustafa
09-04-2018, 19:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
انا شخصيا لا اجيد التعامل مع الاكسبيرتات ولا احب التعامل معها نهائيا بل افضل التعامل المباشر مع الميتاتريدر تقبل مروري...