PDA

View Full Version : منصة التداول متاريدر4 بإشتراك في الحساب الحقيقى

basma.seif
06-02-2015, 02:13
اسعد الله اوقاتكم
بصراحه انا جديدة و حاولت افهم حاجات كتير لكن عندى مشكله في تحميل متاريدر4 في انستا
مش بيدخل على السوق ولا السرفر ولا زر فتح صفقه جديدة متنشط هل ده محتاج اشتراك
طب ولو ماينفعش بالبونص و طبعاً ماينفعش هاتداول على ايه ينفع الموقع يعنى اتداول عليه؟
ارجوا الإفادة من الخبراء و اسفه على الازعاج

mechanical
06-08-2015, 15:35
السلام عليكم انت من الممكن ان تكون دخلت بالباسورد بتاع الزاير انت ادخل بالباسورد التاني بتاع المستثمر هو دة ممكن تفتح منة صفقات
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

m.kh
06-08-2015, 18:33
لأ عادي ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة

roony
06-08-2015, 19:23
يمكنكي المتاجرة بالبونص عادي
و ليس هناك أي مشكل لدلك
أما بخصوص المشكل
فربما يكون دلك لأنكي لم تقومي
بإدخال بياناتك بطريقة صحيحة
على كل حال يرجى الإتصال بالدعم حتى تتم إفادتك
موفقة إنشاء الله

a7med sniper
06-08-2015, 19:27
هوانتىعايزه تدخلى الى الحساب الحقيقى ولاعمل حساب تجريبى

عموما فى الدخول للحساب الحقيقى مهم اختيار السيرفر بشكل صحيح بعد كتابه رقم الحساب والباس

imadoxx
06-08-2015, 19:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

youssefhesham
06-08-2015, 19:33
السلام عليكم يجب ان تفتح باسوورد التاجر لا ببابسوورد المثتسمر برجاء الاستفادة و شكرا ................ تقبل مروري تحياتي لك

---------- Post added at 07:33 PM ---------- Previous post was at 07:31 PM ----------

الســـــــلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
تسلم اخي الفاضل على شرح وتقديم هذا الموضوع الرائع
وفي انتظار كل جديد منك ومن ابدعاتك وشكرا

abdoujames
06-08-2015, 19:34
و ليس هناك أي مشكل لدلك
أما بخصوص المشكل

waelmma
06-08-2015, 19:47
اعتقد اخى الكريم ان تحميل منصة النجاول انر شجيط السهولة فاذا
كنت تستعمل اﻻندرويج يبقى جوجل ب ﻻى ممكن تحمله بسهولة منه

AH3
06-21-2015, 02:58
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي مشارتك الطيبه و تقبل مروري

mohamed12345
06-23-2015, 14:30
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اعتقد اخى الكريم ان تحميل منصة النجاول انر شجيط السهولة فاذا

0sama
06-23-2015, 14:49
اسعد الله اوقاتكم
بصراحه انا جديدة و حاولت افهم حاجات كتير لكن عندى مشكله في تحميل متاريدر4 في انستا
مش بيدخل على السوق ولا السرفر ولا زر فتح صفقه جديدة متنشط هل ده محتاج اشتراك
طب ولو ماينفعش بالبونص و طبعاً ماينفعش هاتداول على ايه ينفع الموقع يعنى اتداول عليه؟
ارجوا الإفادة من الخبراء و اسفه على الازعاج

فيه دروس بتعلمك ازاي تقدر تستخدم الميتاتريدر بالتفصيل من بداية الدخول علي الحساب الي استخدام
كل تفاصيلها من بيع و شراء و مؤشرات و قوالب و اشكال

ahmedibrahim258259
07-12-2015, 00:56
بسم الله الرحمن الرحيم كل بيانات المنصة بترسل اليك في رسالة لما بتشترك اول مرة من حيث رقم الحساب والرقم السري والسيرفر المستخدم
تقبل مروري

adnan1969
07-12-2015, 01:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم قد يكون عند غلط بسيفر او رمز الدخول لازم تتاكد من هذه الامورلان مافيك تفتح المنصه الااذا كانت معلوماتك صحيحه تقبل مروري

محمد العمر
07-12-2015, 01:32
مشكور اخي الفاضل على هذه التوجيهات المهمة التي قدمتها لنا لاخواننا المبتدئين و نحن جد ممتنين لك و جزاك الله كل خير من هذا
السوق

kheireddine
07-12-2015, 02:30
سلام و رمضان كريم
عادي ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي
* ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ
* وخلي بالك لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة.
و تعتبر من اهم المنصات لسهولة العمل بها

waelmma
07-12-2015, 13:35
اخى الكريم علشان تدخل على الميتاتريدر لازم تدل رقم حسابك وكلمة سر المتاجر
وليس كلمة سر الانفستور وكمان لازم تحتار نفس السيرفر اللى سجلت به ولا ينفع سيرفر اخر

شبه منحرف
07-12-2015, 13:37
اختى الكريمه عند تحميلك لمنصة انستا فوركس يكون لكى اختياران وهما اما ان تفتحى حساب تجريبى ديمو باى قيمه واما ان يكون لكى حساب لايف مع الشركه تدخلى عليه انما المنصه اول ماتتحمل بتكون غير منشط فيها اى شئ ويجب عمل حساب اولا سواء ديمو او حساب حقيقى

مهند سباعنة
07-12-2015, 15:08
أختي الفاضلة يمكنك التعلم و اكتساب الخبرات من خلال روحات الفيديو على موقع اليوتيوب
تقبلي مروري

dhmo
07-12-2015, 18:40
اخى الكريم علشان تدخل على الميتاتريدر لازم تدل رقم حسابك وكلمة سر المتاجر
وليس كلمة سر الانفستور وكمان لازم تحتار نفس السيرفر اللى سجلت به ولا ينفع سيرفر اخر

هو ممكن صحصح يكون بيدخل اصلا الباسورد غلط نصيحه اكتبه في مجلد ورد مثلا او اي حاجه واعمله كوبي وباست متكتبوش من الموقع نفسه
وهو هيفتح معاك ساعات بيحصلي كده

yacrao
07-12-2015, 18:42
طبعا الميتاتريدر افضل من اي منصة اخرى اخي الكريم ولا تفكر ابدا ان تغير هاته المنصة لانها هي اول عامل مهم للربح في الفوركس

Bassem Hassani
07-12-2015, 18:52
اولا لازم تروح موقع شركة الفوركس انستا وكمان لازم تضغط على زر تحمل المنصه وتحدد انت عايز تححملها على الكمبيوتر ولا على الموبايل وبعدين تعمل حساب حقيقى فيها او ديمو الكلام دا كله بعد التصيب واى والمنصه فى الاول لازم تكون صعبة لانك مش متعلمها واى مشكلة فى المنصه غالبا بيكون سببها هو اما البيانات فى خطا او فى مشكلة فى اتصال حضرتك بشبكة الانترنت

csebai11
07-12-2015, 19:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
لم افهم الكثير من كلامك الرجاء مزيد التوضيح لاتمكن من مساعدتك

rafikguenem
07-16-2015, 05:53
عليك ان تدخل معلومات صحيحة رقم الحسب ثم البسورد ثم وهدا ام جدا عي ماد تشتغل كي يفتح الحساب مثل حساب جريبي حساب حقيقي اول حساب ثانوي ....

naggar
08-14-2015, 23:36
المنصه هى هى
لكن انتى اتاكدى انك رابطة حسابك بالمنتدى مع انستا فوركس
والباس ورقم الحساب والسرفر كتباهم صح

RomanyMoreed
08-17-2015, 20:15
السلام عليكم ورحمة وبركاته

شوف حضرتك لو عندك اي مشكلة تقنية ايآ كانت في منصة التداول عليك وعلي الدعم الفني الخاص بالشركة وهم هيحلولك مشكلتك

andro2015
08-31-2015, 18:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى قم بتحميل منصة انستا تريدر ثم قم بالدخول الى حسابك واختار
السيرفر الصحيح وان شاء الله يعمل ممكن تكون بتحاول تفتحة يوم السبت او الاحد لان السوق مغلق

kroos95
08-31-2015, 18:36
السلام عليكم
اعتقد اخي الكريم ان المشكلة تكون في كلمة السر او رقم الحساب يكون خاطئ وقد تكون ايضا من شبكة
الانترنت وانصحك ان تقوم بتحميل المنصة من جديد
وبالتوفيق لك انشاء الله

ashraf mamdouh
08-31-2015, 18:41
أكيد هناك خطأ فى التسجيل عليك بمراجعه البيانات بدقة مرة اخرى
تاكدى من ان الميتاتريدر متصل بالانترنت
تأكد من ان الرقم الحساب ورقم الباسورد مكتوب بطريقة صحيحة

rachadcom
09-12-2015, 01:17
الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه .. بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...

اعتقد انك تسرعتي قليلا بتنحميل المنصة و دخولها كان افضل لك ان تتعلمي التعامل معها من خلال الشرحات اولا .. تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري ..

ynwa1892
09-28-2015, 02:35
لبسبلم اختي انت ناقك الف حاجة انصحك ان تتوجهي الىي القسم التعلمي للمنتدى ستجدي كل ماتحتاجينه من دروس عن الفوركس وكيفية التعامل مع المنتدى
وفقك الله

sharshabil
10-15-2015, 13:53
لا يوجد اي اشتراك يااخي انما ممكن ان تكون فتحت بكلو سر
المشاهدة و ليس بكلو سر الخاصة بيك لهذا لازم تعي المحاولة يااخي .

mohammed55
10-17-2015, 13:43
اهلا وسهلا اعضاء المنتدى انشاء الله تكونو بخير وعافية اما بعد
لأ عادي ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة

asxqwzdc2
10-18-2015, 12:26
المختلفة التي يقرر المتداول في فوركس إستخدامها، فإن هناك عدد من العناصر التي لا بد أن تتوفر في هذه الاستراتيجيات. بداية، يجب أن تكون كل استراتيجية تداول سهلة الإستخدام و في نفس الوقت سهلة التطبيق و التنفيذ. بالإضافة إلى أن استراتيجة التداول في فوركس يجب ان تكون فعّالة. فإذا ما كانت الاستراتيجية المستعملة توفر للمتداول حماية للأموال بالبحث عن استراتيجيات

---------- Post added at 10:26 AM ---------- Previous post was at 10:24 AM ----------

المكشوف: في هذه الحالة يوفر سماسرة فوركس القدرة للمتداولين على التداول بقيمة اكبر من قيمة حساباتهم. و بينما تعد هذه الاسترالوقت و الجهد الكافيين و اللازمين لتعلم طرق تطوير خطط تداول مناسبة. و لهذا فإن اتيجية نوعاً من المغامرة، فإنها تحتوي على درجة أعلى من المخاطرة. و لهذا يجب أن تتوفر لدى المتداولين تفهماً واضحاً للوقت المناسب للدخول و الخروج من نمط معين،

zerodox
10-18-2015, 13:10
طبعا الميتاتريدر افضل من اي منصة اخرى اخي الكريم ولا تفكر ابدا ان تغير هاته المنصة لانها هي اول عامل مهم للربح في الفوركس.

عمار ملكاوي
10-18-2015, 13:30
اخي الكريم يمكنك الرجوع الى القسم التجريبي في المنتدى والاستعانة به ويمكنك ايظا متابعة القنوات التعليمية فبياليوتيوب
تقبل مروري

dhmo
10-18-2015, 18:10
اخي الكريم يمكنك الرجوع الى القسم التجريبي في المنتدى والاستعانة به ويمكنك ايظا متابعة القنوات التعليمية فبياليوتيوب
تقبل مروري

فعلا اخي التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

aboubakr el ayach
10-18-2015, 18:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اختي الحبيبة برنامج المنصة يجب تحميله وإن لم تستطيعي ذلك فعليك أن تعتمدي على شخص يفهم في هذه الامور جيدا حاولي ان تراسلي ادارة شركة اينستا تحياتي وتقبل مروري

Wassa04
10-18-2015, 20:03
مرحبا اختي الفاضلة اكييد هناك شيء غلط عليك
بمراجعة الفيديوهات المثبتة في القسم التعليمي

akram mohamed obaid
10-18-2015, 21:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم عليك بادخال رقم حسابك والرمز السري ونوع السيرفر المستخدم الخاص بحسابك والموفقيه للجميع تقبل مروري

dhmo
10-18-2015, 22:28
مرحبا اختي الفاضلة اكييد هناك شيء غلط عليك
بمراجعة الفيديوهات المثبتة في القسم التعليمي

بالفعل اخي الفيدوهات جيده بالفعل للتعلم بس لازم الاول المتاجر يكون عنده خلفيه علشان الفديو بيكون جاي لجزئيه معينه وليس شامل اذن التعلم من الكتب هو المرحله الاولى
وبعدها يكون التعلم من الفيدويهات

ayoub321
10-19-2015, 09:32
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي حول تفقد من أنك ادخلت بياناتك صحيح أو أنك أخطأت في حرف أو ربما لم تكون متصل على شبكة أو سرفير المناسب
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

samieh
10-20-2015, 07:17
والله يا اختى مشكلتك غير واضحة يعنى انتة بتدخلى على الميتاتريدر ولما تيجى تفتحى صفقات بتلاقى الاوامر غير نشطة
ولا اصلا مش عارفة تدخلى على المنصة وبيديلك invalid account يا ريت توضيح اكتر

osama147
10-20-2015, 07:45
تحيـــــة طـــــــيـــبة لــــك ولــــجــميع الاخــــوة فى منتـــــدي فـــوكس عـــــرب وبــــعد
اخي يوجد معك بيانات خاصة بالحساب الحقيقي ويمكن ان تدخل عليها اخي من خلال وضع رقم الحساب فى المياتريد
وتضع رقمك السري واختر السيرفر المستخدم اوالخاص بحسابك وادخل بعدهاالى حسابك ونفذ عليها اي صفقات تريد
ربنــــا يـــرزق كــــل عبـــــاة رزق حـــــلال وتقــــبل مـــشاركـــتي..

حسنى صادق
10-20-2015, 07:50
هل من الممكنا ن نعتبر ان الكثير من الالتزامات فى السوق طبيعية ان نتتهى الى الربح و لكن لابد من توقع اسوا الننتائج التى قد نراها

yassineleo
10-20-2015, 23:03
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

sharshabil
10-21-2015, 02:09
لس هناك اي اشتراك ممكن ان تعاودي المحاولة و ان واصلت نف س المشكلة
ارفقي لنا صورة عن المنصة حتى نحاول ان نعرف نا هي المشكل ,

snnaky
11-10-2015, 20:21
معلش هو طريقة عرض المشكلة غير واضحة اختى يعنى حضرتك ربما كانت المشكلة من عندك فهل حضرتك لما حملتى الميتاتريدر هل عملتى تسجيل ومعاكى رقم الحساب والباسورد ولا دخلتى ازاى مهم جدا تعرضى مشكلتك بالصورة او توضحى اية المشكلة وطريقة دخولك بالخطوات الصحيحة

one god
01-07-2016, 13:20
طبعا يا اخي في المنصة لابذ من فتح حساب حقيقي او حتى حساب ديمو فلابذ من بياناتك للدخول في المنصة والتعامل فيها
من السهل جدا انك تفتح حساب تجريبي باية بيانات غير حقيقية يعني فقط املاي الخانات واعملي حساب ديمو

valencia
01-07-2016, 13:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
في المنصة الميتا تريدر 4 هناك حساب و لديه رقمين سيريين
الرقم السري الاول هو الشخصي و الرقم السري الثاني هو الذي يعطى لأي شخص يريد رؤية صفقاتك ولا يمكنه التعديل

douerapark
01-07-2016, 13:43
الرقم السري الاول هو الشخصي و الرقم السري الثاني هو الذي يعطى لأي شخص يريد رؤية صفقاتك ولا يمكنه التعديل:wait::wait::wait:

dhmo
01-07-2016, 15:00
الرقم السري الاول هو الشخصي و الرقم السري الثاني هو الذي يعطى لأي شخص يريد رؤية صفقاتك ولا يمكنه التعديل

بالضبط فعلا وكل ده اساسيات وقواعد لازم المتاجر يعرفها كأول حاجه يتعلمها في المجال ده علشان هيا هتكون معاه على طول بعد كده فلازم يكون على علم بها
طبعا ويكون عارف بيعمل ايه

OsamaNasser
01-07-2016, 15:09
المنصه مش محتاجه اشتراك ولا حاجه انتي بس اتاكدي ان الحساب بتاعك محطوط في الميتا تريدر مظبوط واتاكدي من السيرفر اللي عليه الحساب
ولو كل حاجه تمام هتلاقي علامه الكونكشن في البرنامج تحت خالص علي اليمين بدات تجيب ارقام ولو فيه اي مشكله هتلاقي كلمه No Connection

latraaa
01-08-2016, 18:37
أولا يا اختي الكريمة لابد من معرفة السيرفر الدي أنت مسجلة تحته، يمكنك أن تجديه في إيميل التأكيد الدي وثلك لما قمت بفتح الحساب، فإن لم تجديه فيمكنك هدا من خلال العمل على الإتصال بالمشرفين على المنتدى و سوف يقدمون لك اسم السيرفر من خلال رقم الحساب

dhmo
01-08-2016, 21:14
المنصه مش محتاجه اشتراك ولا حاجه انتي بس اتاكدي ان الحساب بتاعك محطوط في الميتا تريدر مظبوط واتاكدي من السيرفر اللي عليه الحساب
ولو كل حاجه تمام هتلاقي علامه الكونكشن في البرنامج تحت خالص علي اليمين بدات تجيب ارقام ولو فيه اي مشكله هتلاقي كلمه No Connection

بالضبط وهو طبعا الاغلبيه هنا بتعمل على المنصه دي وحتى الي بيعمل على منصات اكتر بيكون المنصه دي هيا الاساس عنده للتحليل وكده اكتر من اي منصه
اكتر لاننا اتعودنا عليها

عاشق الفوركس
01-10-2016, 15:22
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
..جيب عليكي ادخل المعلومات التى سجلتي بها والتى ترسل لكي في البريد الالكتروني خاص السيرفير لكي يتم الدخوول الى حسابك

hmadnahox
01-10-2016, 16:46
يا اخي الكريم الميتاتريدر افضل من اي منصة اخرى نظرا لشعبيته وايضا لسهولته التامة
والله الموفق والمعين

Sami1985
01-10-2016, 20:20
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
بامكانك مراسلة الاخوة المشرفين للاستيضاح ومعرفة اين الخلل
تقبلوا شكري...

samir abdoo
01-10-2016, 20:37
الحقيقه انني جديده في مجال الفوركس واتمني من الخبراء
والذين يعملون فيه منذ سنوات ان يفيدونا اكثر بخصوص هذا الموضوع

zizo199
03-23-2016, 17:35
السلام عليكم انت من الممكن ان تكون دخلت بالباسورد بتاع الزاير انت ادخل بالباسورد التاني بتاع المستثمر هو دة ممكن تفتح منة صفقات

soltan
03-23-2016, 17:39
نعم تداول العملات هو ولكن تحتاج إلى إجراء ذاتهما أو نفسها خبير في العملات الأجنبية في حالة انه / انها ترغب في كسب المال باستخدام النقد الاجنبى. فقط الخبراء والتجار المهرة قد جعل كسب الرغم من النقد الاجنبى. سوف تجد أي خيار صنع مع النقد الاجنبى لمجرد عن أي رجل غير الماهرة أو النساء. لذلك دائما أن تكون ماهرا لجعل كسب الرغم من النقد الاجنبى. كل شيء واضح ومباشر إذا كنت قادرا على العمل الجاد.

mounir trader
03-23-2016, 17:44
كالعادة ابداع رائع وطرح يستحق المتابعة شكراً لك بانتظار الجديد القادم دمت بكل خير لك مني أجمل التحيات وكل التوفيق لك يا رب .

algoddam
03-23-2016, 17:45
ان كل المنصات لابد لها من سيرفار تتصل به عند الشركة فمثلا في الشركة انستافوركس لها عدة سيرفارات
في المنصة متاتريدر4 من سيرفار الاسيوي والامريكي وهوكونج وسنغافورة واوروبا عليك ان تعلم ذلك

harimeche
03-23-2016, 18:16
الســـــــــــلام عليكم ورحمة الله وتعــــــالى وبركاته

أضن أن عندك مشكلة مــــــا حمل المنصة وإفتح حساب تجربي

وستدخل إلى المنصة بدون إشتراك ولا أي شيء أو أدخل اليوزر والباسوورد

ف حسابك في إينيستا

ebn masr
03-23-2016, 20:24
كل ماعليكى عمله وفعله هو انك تقومى بتحميل منصة التداول من خلال موقع الشركة وادخال رقم حسابك والباسورد وهايفتح معاكى

mhamadfor
03-23-2016, 20:52
فيه دروس بتعلمك ازاي تقدر تستخدم الميتاتريدر بالتفصيل من بداية الدخول علي الحساب الي استخدام
كل تفاصيلها من بيع و شراء و مؤشرات و قوالب و اشكال

عيسى
03-23-2016, 22:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

mhamadfor
03-23-2016, 22:02
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اعتقد اخى الكريم ان تحميل منصة النجاول انر شجيط السهولة فاذا

newlookmostafa
03-24-2016, 08:59
يمكنك الاتصال بالدعم الفنى وهم يساعدوك على حل كل هذه المشكلات
تقبل مروروورروى
تحياااااااتى

The_Gahbaz
03-24-2016, 15:41
طيب هو اولا المنصه مش محتاجه اشتراك ولا حاجه وممكن تشتغلي عليها باستخدام البونص عادي جدا
انت بس تلاقيكي عندك مشكله اتصال في المنصه او انك بتكتبي بياناتك غلط مثلا
حاولي تشوفي ايه رساله الخطاء اللي بتظهرلك واحان ان شاء الله هنحدد المشكله فين

ملاك الروح
03-24-2016, 16:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اذا كانت المشكلة بالدخول تاكد من اختيارك للسيرفر الصحيح او راسل الدعم الفني
بالتوفيق

Ali Nejim
03-24-2016, 16:02

neverlit3
03-25-2016, 14:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مرحبا بكم جميعا ايها الاعضاء امسينا و امسى الملك لله عز وجل . مساء الخيرات على الجميع و عطلة سعيدة ان شاء الله
التداول بالحساب الحقيقي كثيرا ما يثير مخاوف المبتدئين

neversi4
03-29-2016, 11:39
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

---------- Post added 03-29-2016 at 08:39 AM ---------- Previous post was 03-28-2016 at 02:10 PM ----------

اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

thewaytosucsess
03-29-2016, 11:51
يمكن تحميل منصة ميتاتريدر الخاصة بشركة انستا بسهولة
ويمكن فتح الحساب على المنصة عن طريق اختيار السيرفر المناسب
وهو سيرفر سينغابور وقد وضعت موضوع سابق لشرح هذا الامر يمكنك الرجوع اليه للاستفادة

tarek2016
03-29-2016, 12:03
متفق مع هذا الراى تماما

antr
03-29-2016, 12:04
اخى انت تواجه مشكلة تقنيه لابد ان تعرف ما هيا بالضبط حتى تستطيع ان تتعامل مع المتاتريدر بشكل مناسب والعمل علية ديموا وحقيقى حتى تربح من السوق او على الاقل تتعلم

mhmd.hmdy
03-29-2016, 12:13
منصة ميتاتريدر 4 هى اهم منصة وفى فتح الحساب الحقيقى عليها
لازم تكت رقم الحساب صح والباسوورد واهم حاجه بقه هى سيرفر تسجيل الدخول

raouf41
03-29-2016, 13:29
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم لا بد و انك قد دخلت بالباسوورد التي هي للزائر لانه عليك ان تدخل بالباسورد الثاني الذي هو للمستثمر

mohamedforex4
04-15-2016, 23:20
هوانته عايز تدخلى الى الحساب الحقيقى ولاعمل حساب تجريبى
عموما فى الدخول للحساب الحقيقى مهم اختيار السيرفر بشكل صحيح بعد كتابه رقم الحساب والباسورد يا ريس .

HaMaDa99
04-15-2016, 23:21
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

احمد عبد الباسط
04-29-2016, 20:25
جرب الاول الباسور واليوزر والسرفر
وان الحساب يكون مفعل من المستويين
غير كدة ارجع للدعم لانة ممكن يكون عطل حسابك لانك خالفت احد القوانين

akram bahnsawi
05-28-2016, 08:39
الشكر الخالص لجميع اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و التى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و لكم خالص الشكر

golden1985
05-28-2016, 09:10
لأ عادي ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة وشكرا لك تقبل مرورى..

1993
05-28-2016, 09:43
السلام عليكم ، ممكن تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي و ليس الخاص بالزائر واتمنى التوفيق للجميع

golden1985
05-28-2016, 10:36
و ليس هناك أي مشكل لدلك
أما بخصوص المشكل
على كل حال يرجى الإتصال بالدعم حتى تتم إفادتك وشكرا لك تقبل مرورى..

helmi nsir
05-29-2016, 18:43
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
انت من الممكن ان تكون دخلت بالباسورد بتاع الزاير انت ادخل بالباسورد التاني بتاع المستثمر
والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة

zineb01
05-29-2016, 18:48
اعتقد انك تسرعتي قليلا بتنحميل المنصة و دخولها كان افضل لك ان تتعلمي التعامل معها من خلال الشرحات اولا .. تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري ..

golden1985
05-29-2016, 19:42
و ليس هناك أي مشكل لدلك
أما بخصوص المشكل
على كل حال يرجى الإتصال بالدعم حتى تتم إفادتك وشكرا لك تقبل مرورى..

nonam
07-15-2016, 18:37
السلام عليكم ... من اهم المنصات اللي انت من الممكن ان تتعامل معاها ومن المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي في التداول ومن المهم جدا ان يكون الحساب بتاع التدوا ل من اهمالادوات التعليمية
بالوتفيق ان شاء الله في التداول

mourada
08-30-2016, 00:40
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اختي الكريمة انت نسيت رقم الحساب او الباسوورد لذلك لا تستطيعي الدخول الى السرفر و الا فاتصلي بالدعم عند الشركة اكيد سيساعدونك فهم سريعي الاجابة

Bouani
10-09-2016, 00:36
اول شي حاول تتثبت من اعدادات النت الخاصة بك
و من ناحية أخرى لا بد من انك تعلم ان حسابات الميتا 5 لا يمكن تشغيلها على ميتا4
و بالتالي تثبت من نوع الحساب

latraaa
10-09-2016, 19:33
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح و بالنسبة لمنصة الإصدار الرابع فإنها قيمة و يمكنك أن تفتح منها أي نوع من الحسابات إن شاء الله، و هدا الأمر معروف للجميع إ نشاء الله، بالتوفيق لك

ayoubfc
10-09-2016, 20:12
عادي ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك
الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك لازم تستخدمي
رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة

Gogoadnan200
10-09-2016, 20:22
و ليس هناك أي مشكل لدلك
أما بخصوص المشكل

alym
10-09-2016, 21:06
انيستا لها منصة خاصة بها هتلاقيها على المتجر وانا استخدمها وهى ممتازة وتستطيع ان تتابع عن طريقها الفوركس وتستطيع التداول عن طريقها

aym
10-09-2016, 21:10
منصة التتداول الميتاتريدر لكي يتم الدخول اليها لازم من معرفة رقم الحساب ومعرفة الباسورد الخاصة بالحساب وايضا معرفة
نوع الميتاتريدر المستخدمة هل هى 4 او 5

ياسر المصرى
10-09-2016, 21:13
مشكور الاخت الكريمه على الموضوع الرائع هناك معلومات على الايميل الذى سجلتبه فى الشركه مثل يوزر الدخول والباسورد للميتاتريدر وبيانت المثتسمر
يجب ادخالها فى الاماكن الصحيحه على الميتاتريدر وكتابة الباسورد كما هو كبتال او سمول او حروف والله الموفق والمستعان

abdomj
10-09-2016, 22:06
احتمال تكونى سطبتى البرنامج الميتاتريدر غلط او حملتى واحدة تانيه غلط غير متوافقه مع نوع نظام التشغيل بتاعك جربى مرة تانيه وتقبلى تحياتى

ريضو
10-14-2016, 17:56
اولا يجب تحميل المنصه من الموقع , و من ثم التأكد ان السيرفر متطاب مع نوع حسابك , و ان تتأكدي ان حسابك مطابق لمنصه ميتا تريدر 4 وليس متطابق مع منصه ميتا تريدر 5

Samirghatas
10-14-2016, 19:27
اختى الكريمة لازم عشان ينفع تعملى صفقة او اى اجراء اخر على المنصة لازم تدخلى
بحساب ديمو او حقيقى اعملى حساب ديمو من المنصة وهو سهل جدا وجربى التداول

bakup28
10-14-2016, 19:50
ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي
لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك
حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك
لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر

saddam salmi
10-14-2016, 19:57
المنصة العالمية المعتمدة لجميع المتداولين العالميين

WASEM DALLOUL
10-14-2016, 19:59
السلام عليكم
انا اعتقد يا اخي الكريم ان المشكلة هي انك تدخل الى حسابك في المنصة عبر كلمة سر المستثمر وليس المتاجر ولهذا زر فتح الصفقة غير مفعل
وبالتوفيق للجميع

saleh05
10-14-2016, 23:32

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

saleh05
10-19-2016, 01:37

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

Gogoadnan200
10-19-2016, 01:41
مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي مش بتاع الزائر واتمني ربنا يوفقك وتتحل المشكلة

csebai12
10-19-2016, 02:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
يجب ان تسجل الدخول الى المنصة عن طريق اما خساب حقيق او حساب نجريبي كي نكون في اتصال مع السوق

mghorab90
10-19-2016, 10:28
اخي الكريم بالنسبة لي لسه مبتديء في مجال الفوركس ولم أجرب التداول على الحساب الحقيقي ولكن إن شاءالله قريبا سأبدأ التداول على الحساب الحقيقي وبعدها سأعرف ان كنت سأربح او سأخسر وتقبل مروري أخي الكريم

zizoo99
12-11-2016, 13:43
اسعد الله اوقاتك يا اختاه من الواضح ان مشكلتك اما انك دخلتى على حسابك ولكن بالبسورد الخاصة بالمشاهده فقط أو من الممكن ان دخلتى باسم سيرفر خاطئ او كلمة مرور او رقم حساب خاطئ

doaa sary
03-09-2017, 18:52
مش هيدخل لو السرفر غلط اسئلى الدعم عن السرفر الخاص بيكى
لانة بيختلف من شخص لاخر
وبعدين بتسجلى الدخول من تحت اسفل المنصة يمين عند الكيلو بايت سرعه النت
رقم الدخول والباسورد واختارى السرفر الصح وهيدخل معاكى

akkouche salah
03-10-2017, 00:03
السلام عليكم
أعتقد أن المكشل في إدخال البينات خاطئة يمكن الـاكد من سرعة السيرفر في
الاسفل للتأكد من أن الأمور تمام ثم الغتصال بالدعم إن أمكن

ahmed abdelmomen
03-10-2017, 00:10
هو عشان تقدري تفتحي صفقة جديدة لازم تدخلي رقم الحساب والباسورد
والسيرفر برضه حاولي تتاكدي انك داخلة على السيرفر الصحيح وان كل شيء مظبوط

ahmed megahed
03-10-2017, 00:37
اظن يا اختي عليك ان تعيد تحميل المنصة ثم تدخلي رقم الحساب والباسوورد وتختاري السيرفر المرسل اليكي بالايميل واذا فشل الموضوع فعليكي مخاطبة الدعم الفني الخاص بالشركة وربنا الموفق

skylol
03-10-2017, 01:02

اخي الغالي يجب عليك اختيار السيرفر الذي تم ارساله لك في رسالة الانستا عندما سجلت اتمنى التوفيق للجميع

muhammad ismail
03-10-2017, 01:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
المفروض ان انتى بتسجلى الدخول على المنصه بنفس الحساب اللى انتى فتحتى بيه الايميل
بتاع الفوركس وهو هيربط لوحجة وتقدرى تتداولى بعد كدة

m7med
03-10-2017, 01:20
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخي الكريم بالدخول الي القسم الخاص بالمنصات الخاص بالمنتدي لمعرفة كل شئ عن المنصة و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Abdouemad
03-10-2017, 01:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة على النبي
لازم تكتب الايميل والباسوورد الخاص بحسابك فى انستا فوركس بشكل صحيح ولو مدخلش يبقى انت كاتب بيانات خطأ او غلطت فى شئ
تقبل المرور

ilyestoumi
03-10-2017, 02:27
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
من الممكن ان تكون دخلت بالباسورد بتاع ا
لزاير انت ادخل بالباسورد التاني بتاع المستثمر

بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

smartawi
03-10-2017, 03:01
ضروري يا اخي انك تفتح حساب اما ديمو او حقيقي في البروكر حتى تتمكن من ولوج المنصة والتداول
انما انا انصح بما انه واضح انك مبتدا انك تفتح حساب ديمو او اكثر وتترب جيدا على الفوركس وخصوصا ادارة الراس مال

Forex-eg
03-10-2017, 16:03
اظن انكى عليكى ان تذهبى للمحتوى التعليمى ليشرح لكى اكتر

Forex-eg
03-10-2017, 16:06
تسطيعى ان تفتحى حساب فى السوق الحر وليس التجريبى وشسيتم الربط مع منصة التداول

capoeira
03-10-2017, 17:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان من المحتمل انك قمتى بوضع البيانات بشكل غير
صحيح اعيدى المحاولة مرة اخرى حتى تعمل بشكل صحيح

zakariacr07
03-10-2017, 18:43
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

البيانات الصحيحة تكون على الإيميل الذي تسجلتي به في الشركة

khaled212
03-10-2017, 20:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
من كلامك أجد أنها مشكلة سوفت وير لانه لا يتم الدخول ولا توجد بعض الازرار فيمكنك مسح البرنامج وعمل تنظيف جيد للجهاز ومسح الريجستري زتنظيف الملفات المؤقتة من الجهاز ومعاودة تنصيب المنصة وسوف تعمل بإذن الله .
وبالتوفيق للجميع ...........
تقبل مروري ...........

ابوعلى
03-10-2017, 21:21
السلام عليكم ورحمه الله ممكن تتاجرى وتشتغلى بالونص عادى وربنا يوفق الجميع انشاء الله تقبلالمرور اخىالكريم

tamermosa
03-10-2017, 21:43
أخى الفاضل انت بتسطب ميتاتريدر 4 من موقع انستا
و تدخل عليه بنفس البيانات اللي اتبعتت ليك و انت بتشترك

mr.khalled
03-11-2017, 01:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
تاكدى اختى انك بتكتبى اليوزر نيم والباسورد الخاص بشركة انستا فوركس بشكل سليم
تقبل مرورى

مروه عصر
03-11-2017, 12:25
السلا م عليكم
اكيد هناك مشكله عند تسجيلك الدخول بانستا فوركس اكيد انك دخلت على سيرفر مختلف عن الخاص بيك يمكنك التاكد منه من الايميل الخاص بيك..

جمال صادق
03-11-2017, 12:34
يمكن فهم الكثير من الطر التى نعمل على تعلم كيية التدال باستخدامها من خلال التجريب على الحساب التجربيى و من المتوقع ان يكون لة الكثير من الاهتمامات

fathi22
03-11-2017, 15:01
اخي الفاضل اعد تنصيب المنصة ثم تحقق من رقم الحساب وكلمة السر الخاصة بك والسرف الخاص بحسابك واذا استمر نفس المشكر اتصل بالدعم من خلال الموقع الخاص بالشركة

Mr Fathy
03-19-2017, 09:29
بسم الله الرحمن الرحيم لا يا زعيمة المنصة بتاعت الميتاتريدر ملهاش اى علاقة بالكلام اللى انتى بتقولى عليه لانو لازم الاول طالما حملتىىالمنصة يبقى فى نت وهى هتشتغل على طول

mostafa1995
03-19-2017, 09:32
يجب ادخال بيانتك صحيحة
عندما عملت حساب انيستا لقد ارسلوا لك رابط به كل المعلومات الكود الاسم الكود الثاني ومعلومات هامة ادخلي الى البريد الالكتروني الخاص بك وابحثي عن هذه الرسالة وستدخلين الحساب ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
03-19-2017, 15:22
السلام عليكم و رحمة الله
الحساب الحقيقي لديه شروط معينة اخي من اولها ان يكون عمرك اكبر من 18 سنة و تكون حاصل على بطاقة الهوية

abdeu2016
03-19-2017, 15:41
السلام عليكم
انت من الممكن ان تكون دخلت بالباسورد بتاع الزاير انت ادخل بالباسورد التاني بتاع المستثمر هو دة ممكن تفتح منة صفقات
اتمني لك التوفيق ان شاء الله وتقبل مروري

nour3iny
03-19-2017, 15:59
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
عشان المنصه تفتح معاكى وتشتغلى عليها هتلاقى كل البيانات فى الرساله اللى وصلتك من الشركه بها الباسورد ورقم الحساب والسيرفر

khalihanna
03-19-2017, 17:52
طبعا كل هده البيانات تاتيك في رسالة الي الجمايل من طرف شركة الوساطة وفيها كود المنصة وحتى السيرفر الدي يمكن لك الدخول منه

grow
03-19-2017, 18:23
ممكن يكون بانك لا تقومي بادخال بياناتك بشكل صحيح
وممكن جداا تتاجري بالبونص بس
مفيش اي مشكله انتظر منك المزيد بارك الله فيك

adamarwan
03-19-2017, 19:00
من الافضل اخى الغالى
ان تتاكد من المعلومات التى تحاول ان تدخل بها
لكى تتمكن من ان تربط بالسوق مع خلال المنصة
لدى فقط تاكد من الاداوت
وحظ موفق

fouadd19
03-21-2017, 16:41
السلام عليكم ورحمة وبركاته

شوف حضرتك لو عندك اي مشكلة تقنية ايآ كانت في منصة التداول عليك وعلي الدعم الفني الخاص بالشركة وهم هيحلولك مشكلتك

remon2010
03-21-2017, 17:34
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز تاكد من انك قمت باختيار
السيرفر الصحيح اثناء الدخول على حسابك وكذلك تاكد من الباسورد المتاجر
تقبل مرورى

aboeluosr
03-21-2017, 17:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى الحقيقة لم اواجة هذة المشكلة لذلك لا استطيع
ان اجيبك اخى يبدو ان هناك خطا ما اتمنى ان تحلة قريبا

فهمى لاشين
03-21-2017, 22:49
اظن ان هناك خطأ فى بياناتك التى تستخدمينها
حاولى مجددا مع التدقيق فى البيانات واذا لم ينجح الامر
حاولى تنزيل جديد للميتا تريدر مرة اخرى
ثم يمكنك التتصال بالدعم الفنى للشركة

hamadasalama
03-22-2017, 01:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعتقد ان منصه الميتاتريدر هي منصه عامه في التداول بالفورك وهي سهله وامنه وادواتها مبسطه لاي شخص يقدر يتعامل بها

thewaytosucsess
03-22-2017, 21:02
لازم اختيار السيرفر يكون هون كونج لمنطقة شمال افريقيا كلها
كانت حصلت معايا نفس المشكلة وكلمت الدعم الفنى وحلولى المشكلة
المكشلة كلها فى السيرفر لازم تختارى السيرفر المناسب وهو زى مقولت هون كونج فى شمال افريقيا كلها ومنها مصر طبعا

hamadasalama
03-23-2017, 01:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن تتفرجي علي فيدويهات تشرح منصه ميتا تريد فهي منصه سهله جدا في التداول ولم تاخذ من وقتك كثيرا لتعلمها باذن الله تعالي

ahmedmca
03-28-2017, 15:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل لا اخي منصة التداول مجانية فقط يجب عليك توصيل النت ممكن تكون غير موصولة

abdeu2016
03-28-2017, 18:03
السلام عليكم
مشكور أخي الكيرم على المضووع و على الرأي و على الطرح العالي الراقي القيم و اقول لك و للجميع أخي الكيرم أنه من خلال ما قدمناه في المنتدى يمكنناأن نستفيد إن شاء الله و بالشطل الدي يجب أن يكون إ نشاء الله تقبل مروري

alonsoo
04-03-2017, 06:33
على فكرة اللى ميعرفش اصلا انو يتعامل مع منصة الميتاتريدر لازم الاول يتعرف عليها عن طريق الفيديوهات لان فيها مؤشرات وحاجات كتيرة جدا

bakup28
04-03-2017, 06:58
اعتقد ان تحميل منصة النجاول انر شجيط السهولة فاذا

kariim18
04-25-2017, 17:17
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي حول تفقد من أنك ادخلت بياناتك صحيح أو أنك أخطأت في حرف أو ربما لم تكون متصل على شبكة أو سرفير المناسب
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

big.pharaoh
04-26-2017, 23:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... طبعا بيتمالتداول على نفس المنصه الخاصه بانستا ولكن يجب اختيار السيرفر الصحيحت

tazi larbi
04-26-2017, 23:54
السلام عليكم اختي ادخلي كلمة السر ورقم الحساب مع السرفر يكون كل شئ صحيح والبونص وجد للتداول فقط فكيف لا يمكن التداول به ولةوو انني انصحك بالتعلم والتداول على الحساب التجربي اولا اتمنى لكم النجاح والله الموفق

rayzigar
04-27-2017, 11:50
في موقع انستافوركس يا اخي ممكن تحمل المنصة تلاقي منصة اربعة او خمسة حملها واعمل لها تسطيب في الجهاز وانتهى
بالتالي تفتح المنصة وتدخل البيانات تبع اليوزر نييم والباسوورد ونوع السيرفر وتفتح المنصة عادي وتبتدي العمل

The_Kuzaki
05-01-2017, 15:19
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نعم اخي ان شاء الله سيتم ذلك
اسال الله العلي القدير ان يوفقك لما تحبه و ترضاه

zunebha
05-01-2017, 15:29
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
ممكن اخي عندك مشكلة بالمنصة اغلقها وانزعها اي احدفها.
ثم اعد تنصيبها مرة ثانية بالتوفيق .

forexguid
05-01-2017, 18:47
بخصوص المشكل فربما يكون دلك لأنكي لم تقومي بإدخال بياناتك بطريقة صحيحةعلى كل حال يرجى الإتصال بالدعم حتى تتم إفادتك تقبلو مرورى وتقديري لك ولجميع المشاركين في الموضوع وتمنياتي لك بالتوفيق

Lante
05-01-2017, 18:51
لأ عادي ممكن تتاجري بالبونص عادي مفيش أي مشكلة بس انتي لما بتدخلي متأكدة إنك بتدخلي ببيناتك الصحيحة يعني بتظهرلك حساباتك والبونص بتاعك بيبقي موجود ولا لأ وخلي بالك لازم تستخدمي رقم الحساب والباسورد الاساسي

tahar2015
05-04-2017, 08:07
السلم عليكم ورحمة الله
طبعا الميتاتريدر افضل من اي منصة اخرى اخي الكريم ولا تفكر ابدا ان تغير هاته المنصة لانها هي اول عامل مهم للربح في الفوركس

AMR ELSISY
05-04-2017, 15:07
بسم الله الرحمن الرحيم فتح حساب حقيقي في منصة الميتاتريدر 4 من المكتب الخاص اختر الحسابات فتح حساب جديد ومن ثم سيفتح لك العديد من النوافذ

abutalia
05-06-2017, 16:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله يا اخي منصضه التداول الميتاتريدر 4 من افضل منصات التداول التي عملت عليها فهي سهله جدا في التعامل وادواتها بسيطه جدا

hamadasalama
05-06-2017, 19:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا علي الموضوع المميز عن منصه تداول الميتا تريدر 4 وهو بالفعل من اقوي برامج التداول عبر سوق الفوركس والله الموفق والمستعان

azzedine
05-07-2017, 01:26
اشكرك على المشاركة اخي الكريم السبب هو يجب تعديل وقت الحسوب و يجب خفض الرافعة المالية او وضعها في 1.100 لكي تتداول بتوفق

murad11
05-21-2017, 13:49
الميتاتريدر افضل من اي منصة اخرى اخي الكريم ولا تفكر ابدا ان تغير هاته المنصة لانها هي اول عامل مهم للربح في الفوركس

عبد الرحيم رافا
05-21-2017, 14:29
السلام عليكم و رحمة الله
نعم اخي الفاضل ان كنت تريد التداول على المنصة بحساب عادي فهذا مكن مع انستا فوركس و يعفي ان تضع السرفر الخاص بك

mid0killer
05-21-2017, 14:37
اخي الفاضل الكريم بارك الله فيك بص انت قم بازالة المنصه من الكمبيوتر وبعد كدا اعد تسطيبها وتاكد من ان الانترنت فى جهاز سليم واعد ادخال رقم الحساب وكلمة السر واختار السيرفر وبالتوفيق للجميع بالمنتدي والسوق

bassoumy
05-22-2017, 17:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي المحترم اذا واجهتك اي مشكله بخصوصمنصه تداول الميتاتريدر 4 علي منصه حساب انستا يرجي التواصل مع الدعم الفني وان شاء الله تعالي تكون موفق

btareq
05-22-2017, 17:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس
لا استطيع الاجابة على سؤالك اتمنى ان تجد اجابة من الاعضاء تفيدك
وتقبل مروري جزاك الله خير

Rozeta
05-22-2017, 23:21
عادي ممكن تتداول بالبونص العادي اما بالنسبة للمشكلة الاخري فارجو الحذر في كتابة البيانات بشكل صحيح

hamadasalama
05-24-2017, 00:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا محترم علي الموضوع الهام جدا عن منصه الميتا تريدر 4 وهي افضل المنصات علي الاطلاق لانها عامه وسهله جدا في التداول والادوات

Mony Ezzat
05-24-2017, 01:01
بسم لله الرحمن الرحيم
انا حملتها عادي جدا ومش لاقيت فيها مشكله ومش باشتراك ولا حاجه وبتداول عليها بالبونص الحمدلله بدون اي مشكله

Mony Ezzat
05-25-2017, 01:39
بسم الله الرحمن الرحيم
لا طبعا المنصه مش باشتراك وانا كمان منزله المنصه عندي من شهور كتيره ومش دفعت اي شيء فيها

noobir
05-25-2017, 01:40
اداره راس المال هيا اساسا النجاح ولكن علشان التسرع اخي والاعانات الي بتكون مفهمه الناس عكس الواقع وانه بسهوله ممكن اي حد يدخل المجال ده هيقدر يحقق منه ارباح رائعه وكده
وطبعا ده خيال مش اكتر

abo.tali.wtalin
05-26-2017, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اة طبعا موقع الترند الويب ينفع تتداول من خلالة والله الموفق المستعان لك وللجميع
وبرجاء تقبل مرورى على مواضيعك

big.pharaoh
05-27-2017, 17:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... لازم تكتبي السيرفر الصحيح عشان تقدري تدخلي للمنصه. انما المنصه مش باشتراك ولا حاجه

عاطف محمد
05-27-2017, 17:55
السلام عليكم انت من الممكن ان تكون دخلت بالباسورد بتاع الزاير انت ادخل بالباسورد التاني بتاع المستثمر هو دة ممكن تفتح منة صفقات اتمني لك التوفيق ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
05-27-2017, 18:12
السلام عليكم ورحمة الله
منصة التداول ميتا فور اخي الفاضل هي سهلة لهذا نجد اكثر البروكرات في العالم يستخدجمونها لاعضائهم

M.R
09-04-2017, 01:06
يا اخى لا توجد مشكلة بمجرد تحميل المنصة عليك بالتأكد من كتابة بياناتك الصحيح وخاصة عليك الا تتغافل كتابة السيرفر الخاص بك وسيفتح معك حسابك فى انستا وايضاً عليك التأكد من اتصال الانترنت بالمنصة

zam_bozo
09-04-2017, 23:10
بسم الله الرحمن الرحيم .. اسمعي يا أخت بسمة .. يبدو انك عندما سطبتي البرنامج لم تسطبيه بطريقة صحيحة
فمطلوب منك 1 - اقفي عمل الجدار الناري او الأنتيفيرس 2 - الغي البرنامج ثم اعيدي تسطيبه مرة ثانية ثم اعيدي تشغيل الحهاز كله هيبقى تمام

ehabbob
09-05-2017, 00:44
اختى الكريمة اشكرك على المشاركة ولا سؤالك واتمنى من الاعضاء ان يردوا على طلبك وسؤالك وتستفيد من الاجابة
الله المستعان

manotripleewry
09-05-2017, 02:00
السلام عليكم
تاكد اخي الكريم انك قمت بادخال البيانات الصحيحه في برنامج
الميتاتريدر وسبب ان زر الشراء والبيع غير مفعل انك وضعت باسورد المشاهده وليس
باسورد المتداول ادخل ع البريد وشوف المعلومات مظبوطه وهيدخل معاك ان شاء الله

medo mohamed
09-05-2017, 02:30
اخى ان الرساله التى ارسلت لك من شركة انستا وقت فتح الحساب بها كل البيانات الخاصه بك وبالمنصه فيوجد بها اليوزر والباسورد والسرفر الذى ستفتح عليه فى المنصه ارجع اخى الى تلك الرساله وسوف يشتغل معك

waelmma
09-05-2017, 05:33
:)):)):)) اخى الفاضل بارك اله فيك وعلشان تدخل على الحساب الحقيقى فى انستا يجب ان يكون عندك
رقم الحساب وكلمة السر والسيرفر اللى مسجل به ولاينفع اى سيرفر اخر والله الموفق

Iheb1302
09-05-2017, 05:40
مرحبا بك أخي الفاضل اخي يوجد معك بيانات خاصة بالحساب الحقيقي ويمكن ان تدخل عليها اخي من خلال وضع رقم الحساب فى المياتريد
وتضع رقمك السري واختر السيرفر المستخدم اوالخاص بحسابك بالتوفيق أخي الكريم و مزيد من الأرباح

hassansalwanagy
09-05-2017, 19:15

eslam-gad
09-06-2017, 14:36
الاخوة الافاضل لكم مني جزيل الشكر علي ما تقدمونه لنا من شروحات ودروس مفيدة لكي نتعلم منها
وننتظر منكم المزيد لكي نستفيد من خبراتكم
واتمني لكم التوفيق الدائم
والله الموفق لنا ولكم
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mohamed el haoussi
10-18-2017, 00:10
سلام الله
ماشاء الله عليك اخي عزيز وعلى الاخوة الاعضاء...
دائما الافدة في منتدى فوركس العرب.
يا أخي الميتا تريدر موجودة في الواجهة الخاصة بموقع انستا فوريكس ، جل التوفيق لك ان شاء الله
و السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
شكرا...:ok:

amrelkomy
10-18-2017, 00:12
اولا لازم تروح موقع شركة الفوركس انستا وكمان لازم تضغط على زر تحمل المنصه وتحدد انت عايز تححملها على الكمبيوتر ولا على الموبايل وبعدين تعمل حساب حقيقى فيها او ديمو الكلام دا كله بعد التصيب واى والمنصه فى الاول لازم تكون صعبة لانك مش متعلمها واى مشكلة فى المنصه غالبا بيكون سببها هو اما البيانات فى خطا او فى مشكلة فى اتصال حضرتك بشبكة الانترنت

magic10
10-18-2017, 00:12
بسم الله الرحمن الرحيم

تستطيعين ان تحصلى على رابط تحميل الميتاتريد الخاصة بالشركة من خلال رسالة الببريد الألكترونى وتستطيعين أيجاد بيانات حسابك أيضا للدخول

بدر اشطيبي
10-18-2017, 00:16
منصة الميتاتريدر تمكن المتداول من العمل على العملات و الاسهم
بصورة مباشرة ويجب توفرك على وسيط محترم حتى تستفيد اكثر

A.mustafa
03-18-2018, 19:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
اعتقد ان المشكلة هي انك تدخل الى حسابك في المنصة عبر كلمة سر المستثمر وليس المتاجر ولهذا زر فتح الصفقة غير مفعل..

emadomda
10-13-2018, 18:55
أما في بورصة العملات ولأنه لايوجد مكان مركزي محدد , ولأن العمليات تتم بواسطة شبكات الكمبيوتر فإن العمل ببورصة العملات لا يتوقف طوال ال 24 ساعة ..سوى في آخر يومين في الأسبوع ( السبت والأحد ) ..!!
فالبنوك والمؤسسات المالية تفتح أبوابها في اليابان الساعة 12 ليلاً بتوقيت جرينتش ( الساعة 8 صباحاً بتوقيت اليابان ) فتبدأ عمليات البيع والشراء ولا تغلق مؤسسات اليابان إلا الساعة 9 صباحاً بتوقيت جرينتش ( 5 مساءاً بتوقيت اليابان ) ...

ولكن العمل لن يتوقف لأنه ما أن تغلق المؤسسات اليابانية والآسيوية وأهمها في طوكيو و هونج كونج وسنغافورة حتى تكون المؤسسات الأوروبية وأهمها في لندن وفرانكفورت وباريس قد فتحت أبوابها , وما أن تقارب المؤسسات الأوروبية على الإغلاق حتى تكون المؤسسات الأمريكية قد بدأت العمل وأهمها في نيويورك و شيكاغو , وما أن تغلق المؤسسات الأمريكية أبوابها حتى تبدأ المؤسسات في استراليا ونيوزيلاندا في التداول , وقبل أن تغلق الأخيرة أبوابها تكون المؤسسات اليابانية قد بدأت يوماً جديداً في العمل ..!!

وهكذا وعلى حسب توقيت كل دولة سيكون بالنسبة لك التعامل مستمر طوال 24 ساعة . فيما عدا يومي السبت والأحد ..لأنهما عطلة في كل الدول .

Sofien
10-22-2018, 09:20
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، عند تحميل المنصة يجب عليك إنشاء حساب ديمو من المنصة أو إدخال معلومات

الحساب الحقيقي الخاص بك من الانستا فوركس لتصبح خاصية فتح الصفقات متاحة لك وبتوفيق

riadhweb
10-22-2018, 10:40
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.
تتميز المنصة بأنها أفضل منصات التداول على الإطلاق حيث تتسم بالبساطة، ومعنى البساطة هنا أن من يستخدم المنصة لأول مرة لن يواجه أية صعوبات فى تنفيذ صفقاته اليومية، حيث أن تصميم واجهة المنصة بسيطة وسهلة لأن الأزرار والخيارات مصفوفة بشكل مرتب ومفهوم.
بالتوفيق للجميع.