PDA

View Full Version : اسئلة تحير المتاجرين فهل هناك من يجب عليها ؟

َArabeTrader
06-03-2015, 01:51
{[ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ]}

كما هو موضح في عنوان الموضوع, ساقوم بطرح الاسئلة التي تحير جميع المتاجرين و لم يلقوا لها حل رغم بحثهم عنا, وسواء كانت سهلة او صعبة, واي شخص مأهل للاجابة ماذام يملك الجواب و ما تيسر له من علم
وغرضنا بالطبع الافاداة و الاستفادة ومع المناقشات الجادة سيكون الموضوع احلى و اجمل

مع تمنياتي للجميع بالتوفيق و النجاح

saiddeco
06-04-2015, 15:45
سلام عليكم هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس و التوفيق للجميع

Mona forex
06-04-2015, 16:41
سلام عليكم هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس و التوفيق للجميع

saiddeco
06-06-2015, 21:46
سلان عليكم السؤال الذي لم افهمه و الذي يارقني لماذا المشاركة في المنتدى العربي 0.1 و في الاجنبي 0.2 لماذا لا يكون الثمن موحد و يعم الخير و الفائدة و شكرا للجميع

alaa ali
06-06-2015, 21:47
اهلا بكم
حاول ان يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح
بالتوفيق

ilyes chaieb
06-07-2015, 00:11

كما هو موضح في عنوان الموضوع, ساقوم بطرح الاسئلة التي تحير جميع المتاجرين و لم يلقوا لها حل رغم بحثهم عنا, وسواء كانت سهلة او صعبة, واي شخص مأهل للاجابة ماذام يملك الجواب و ما تيسر له من علم
وغرضنا بالطبع الافاداة و الاستفادة ومع المناقشات الجادة سيكون الموضوع احلى و اجمل

هى فين الاسألة اخى الكريم ؟؟ على العموم تقريبا جميع الاسالة و المشاكل تم مناقشتها بمختلف مواضيع المنتدى وننتظر جديدك باذن الله

adel-as70
06-07-2015, 00:22
هل من الممكن شراء او بيع كذا عملة مرة واحدة وذلك في حالة الاخبار الاقتصادية القوية

mechanical
06-08-2015, 14:20
السلام عليكم ياريت نعرف ازاي ممكن نحافظ علي الحساب من الاغلاق اللي ممكن يكون سبب رخم في التعكير علي المتداول زية زي المارجن
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

ibrahim forex
06-08-2015, 14:36
السلام علليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الفاضل لابد ان يكون لديك حساب تجريبى حتى تتعلم وتكون على خبرة كافية وان تختار الاستراتيجية المناسبة
لكى تتاجر بها وان شاء الله تقدر ان تحقق الكثير من الارباح

a7med sniper
06-08-2015, 14:40
شكرا لعى الموضوع وعموما داخل هذا السوق هناك الكتيبسر من اللغط ممكن نقول عليه اللى كتير

من المتاجرين بيقعوا به فى فهم السوق او الاسئله والله المستعان

chirikhan
06-09-2015, 10:38
الاسئلة التي تحير التجار في الغالب تكون سهلة جدا فقط لازم التعلم للفوركس للاطلاع عليها
من جهة ارى العلوم الفوركسية نظريا سهلة وفي المتناول انما التطبيق لازم يكون دقيق

eragon
06-15-2015, 03:35
هل من الممكن شراء او بيع كذا عملة مرة واحدة وذلك في حالة الاخبار الاقتصادية القوية

نعم يمكنك ذلك ولكن تحتاج الي ان تعرف ما هي العمله التي تريد شراءها او بيعها ثم وضع بيندر اوردرس مثلا او فتح الصفقات بشكل يدوي .

big.pharaoh
06-15-2015, 03:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا مش شايف اي اسئله يا غالي . عموما عايز اقولك حاجه في الفوركس ااو اي مجال تاني ان شاء الله رب العالمين كل حاجه ولها حل وكل سؤال وله اجابه

AH3
06-26-2015, 14:46
خي الكريم رمزه سهل وهو oil في معضم المنصات اجده بهذا الاسم
و لكن لم اجرب ان ابحث عنه في شركة انستافوركس لانني لا اتداول على معادن لانني سمعت انها حرام
لهذا اكتفي بالعملات

one god
06-26-2015, 15:05
كل الاسئلة التي تحير المبتدا في الاول ممكن الاجابة عنها بتعلم الفوركس في وقت محدد
بالتالي كل اللبس والجهل في الاول هو نتاج لجهل علوم الفوركس والسوق عموما

karim02
06-26-2015, 17:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نري

kachchaoui
06-26-2015, 17:43
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور على هذا الموضوع هذه مبادرة جيدة للإستفادة ولمعرفة المشاكل التي تواجه المتداولين وأتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى الكرام وتقبلوا مروري وشكرا

sofpreda
06-26-2015, 18:15
السلام عليكم ورحة الله وبركاته
بالنسبة للأخ الدي يطرح السؤال حول كيفية الحفاظ على الحساب فهدا يمون بتسيير المخاطر لرأس المال وعدم المخاطرة بأكثر من 10 بالمائة منه
تقبلوا مروري

AWAQ
06-26-2015, 18:22
والله اخي الفاضل هذا الموضوع يعتبر مبادرة جيدة منك للإستفادة لجميع الاعضاء بالمنتدي فهذا للموضوع والاسئلة التي عرضتها علينا تعتبر مصدر هام لتقاسم الخبرات لدي اعضائنا الكرام والمتداولين منا بالمنتدي وهذا سيجعل من لم يتاجر وينتظر البونص يستفيد ويجرب علي الحساب التجريبي ويتعلم قبل المتاجرة علي الحساب الحقيقي

Wassa04
06-26-2015, 18:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم اين الاسئلة لم الاقي
اي شيء بالتوفيق لك تقبل مروري

OSAMA AMER
06-26-2015, 18:48
وعليـــكم الســلام ورحمــة اللـه وبركـــــاته الاخــــوة الكــــرام اعضـاء ومشــرفى منتــدى فوركس العرب اين اخى الكريم الاسئلة التى تريد ان نجاوبك عليها ياريت ان يكون هنا ورشة للاجابة على كل ما يخطر ببال الاعضاء

RomanyMoreed
06-27-2015, 23:07
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

بس انا مش شايف حضرتك طارح اي اسئلة واجابات ليها شكلة كدة الموضوع فقط من اجل تجميع البونص مش اكتر

AH3
07-02-2015, 11:01
السلام عليكم....مش مشكلة انت مادرام فاهم التشارت علي الفريم اللي انت شغال بي مش مشمكلة بقا انت تشتغل علي الفريم اللي انت عايزو وفاهم التشارت عليه

ABBANI
07-02-2015, 11:03
سسلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته مشكور على الموضوع لا اقدر حقيقة على افادتك و لكن لو تفضلو علينا وافادونا
راح تعم فايدة اكبر و حقيقة انا اطرح نفس التساؤل و شكرا الك مجددا

waelmma
07-02-2015, 13:23
بارك الله فيك اخى الكريم على هذه التوضيحات ومنتظرين منك المزيد ان شاء الله وربنا يوفقك
اخى وتقبل تحياتى وربنا يرزقنا جميعا ان شاء الله

عاشق الفوركس
07-26-2015, 21:55
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
شكرا على المبادرة الجيدة امل ان تلقى التجاوب ان شاء الله مـــــــع تمنياتـــــي لك ،بالتــــوفيــــق ،والـــســـداد

alonsoo
07-26-2015, 22:01
والله هناك اسئلة كتيرة جدا بتحير المبتدأين امثالى ومنها ليه الطريق صعب وكل ما احاول اتعلم حاجة الاقيها صعبة جدا يعنى الدعم والمقاومة عايز اتعلمه للاسف الى الان مش لاقى الطريقة الصح بتاعته

ayoub321
07-27-2015, 10:05
بسم الله الرحمن الرحيم
أهلاً أخي الكريم مبادرة جيدة منك أخي يا ريت كل أعضاء يسيرون على هذا المنويل حتى نتقدم ونتطور في هذا المجال لأننا بصراحة مازلنا متأخرين كثيراً في الفركس تقبل موري لشخصك الكريم

اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق إن شاء الله

atbill
07-27-2015, 10:15
السلام عليكم، أمر جيد و مشجع للعمل و التعلم أكثر في مجال الفوركس
و خاصة هي اعانة للمبتدئين من طرف المحترفين و بالتوفيق للجميع.

smartvision
07-27-2015, 22:23
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
بس انا مش شايف حضرتك طارح اي اسئلة واجابات ليها شكلة كدة الموضوع فقط من اجل تجميع البونص مش اكتر

snnaky
10-12-2015, 01:44
يعنى حضرتك عامل موضوع بأسم اسئلة تحير المنتداولين وعنوان كبير وفى الأخر منتظلر الناس هلى اللى تدخل تكتب الأسئلة هو دة الموضوع بتاعك
ياراجل انا افتكرت موضوع مهم وشكلة من انتاجك وانت فى الأخر بتعمل موضوع ومنتظر الناس تكتبهولك اية الكلام دة وفين هى الأسئلة وفين هى الأفادة والأستفادة

sharshabil
10-12-2015, 01:49
الاسئلة مع الوقت و التجربة و البحث المتواصل
ممكن ان تجظ اجوبة مناسبةةلها على حسب كل شخص ليس بالضرورة تكون نفسها للجميع

simoredwan
10-12-2015, 01:51
++++++++++++++++
سلام عليكم هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة
-------
و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس و التوفيق للجميع+****

mohammed55
10-13-2015, 12:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
لابد ان يكون لديك حساب تجريبى حتى تتعلم وتكون على خبرة كافية وان تختار الاستراتيجية المناسبة

---------- Post added at 12:45 PM ---------- Previous post was at 12:32 PM ----------

شكرا لعى الموضوع وعموما داخل هذا السوق هناك الكتيبسر من اللغط ممكن نقول عليه اللى كتير

akram mohamed obaid
10-13-2015, 13:17
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته شكرا لك اخي على هذه الفكره الجميله واتمنى من الاصدقاء ان يعرضوا اسئلتهم واجوبتهم والموفقيه للجميع تقبل مروري

dfghfgh
10-14-2015, 15:13
عملية البدء في التداول في أسواق فوركس عملية مربكة. و على الرغم من أن هذه الأسواق ليست معقدة بشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم المتداولون الجدد أفضل استراتيجيات التداول التي من الممكن إستخدامها في الحالات المختلفة لـ أسواق فوركس. فينصح الخبراء في أسواق فوركس المتداولون استخدام استراتيجية تداول معينة من أجل التداول في أسواق فوركس

---------- Post added at 01:13 PM ---------- Previous post was at 01:12 PM ----------

استراتيجيات التداول المختلفة التي يقرر المتداول في فوركس إستخدامها، فإن هناك عدد من العناصر التي لا بد أن تتوفر في هذه الاستراتيجيات. بداية، يجب أن تكون كل استراتيجية تداول سهلة الإستخدام و في نفس الوقت سهلة التطبيق و التنفيذ. بالإضافة إلى أن استراتيجة التداول في فوركس يجب ان تكون فعّالة. فإذا ما كانت الاستراتيجية المستعملة توفر للمتداول حماية للأموال بالبحث عن استراتيجيات التداول في

dhmo
10-14-2015, 20:44
++++++++++++++++
سلام عليكم هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة
-------
و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس و التوفيق للجميع+****

لابد من الالتزام هنا بالقواعد الاساسيه للعمل في المجال ده اخي هيا الاساس بالفعل الي لازم المتاجر يمشي عليها علشان يقدر يحقق لنفسه النجاح الي بيحلم بيه وطبعا
ده اساس الخبره نفسها

asxqwzdc2
10-15-2015, 19:36
هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة ربح ، على أية حال

---------- Post added at 05:36 PM ---------- Previous post was at 05:34 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب متى ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من بعض مخاوفك. إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

aboubakr el ayach
10-15-2015, 19:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته طبعا أنا أشكرك أخي على طرح هذه الفكرة الجميلة وفي الحقيقة أتمنى من الأعضاء أن يقوموا ببذل جهد كبير لتعلم فن إدارة رؤوس أموالهم فهي افضل بكثير من أي شيئ آخر تحياتي وتقبل مروري

nassim126
10-15-2015, 19:40
السلام عليكم اخي لكن وان طرحت هده الاسئلة التي حيرت العلماء فمن هنا سيجيبك اخي ههه فعلا انت متحمس زيادة بالتوفيق

yassineleo
10-15-2015, 20:43
جون ميرفي : " إن التحليل الفني - هو مهارة ، تتحسن بالخبرة و عملية التعلم. واصل دائماً دراستك ".

samieh
10-20-2015, 07:31
جزاك الله خيرا يا اخى فعلا فكرة جميلة ان كل واحد عنده اسئلة تخص الفوركس
يضعها هنا فى الموضوع وان شاء الله كلنا هنساعد باللى نعرفه

حسنى صادق
10-20-2015, 08:05
اكثر الاسئلة التى قد\ نراها فى المنتدى هنا التى تعتمد على نسبة المخاطرة من وقت لاخر و التوجهات الاساسية للعمل فى السوق

sharshabil
10-20-2015, 14:08
طيب ما هي تلك الاسءلةو ممكن ان تطرح التسائلات التي تدور في ذهنك حتى يتم الاابة عنها من طرف من عندهم
تجربة و خبرة و على حسب رؤيتهم للامور يا اخي .

big.pharaoh
10-20-2015, 14:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. انا جاهز لاي استفسار ان شاء الله . انا شايف ناس طارحه استفسارات ورادين عليها في نفس الوقت . عموما انا متواجد ان شاء الله وبالتوفيق للجميع

zesrt
10-22-2015, 13:03
تنتظر حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا 10 نقاط أو 50 نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام استراتيجيتك

---------- Post added at 11:03 AM ---------- Previous post was at 11:02 AM ----------

الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيدبشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون الجدد أفضل . فينصح منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك

الخليل
10-22-2015, 22:03
تحية عطرة لجميع الاخوة بالمنتدى..
أشكركم جميعاً على هذا الجهد المقدر..
واتمنى من الله ان يجزيكم خير الجزاء..
فعلاً استفدت خير استفادة من هذا الموضوع..
وأتمنى من الاستمرار على هذا المنوال..

farid don
10-22-2015, 22:46
بعد السلام
موضوع في القمة بارك الله فيك فعلا نحتاج لمزيد من هذه المواضيع
التي تبين لنا الكثير من معلومات حول سوق العملات و تختصر علينا الك
ثير من الوقت و الجهد
تمنياتي بمزيد من الاررباح

med1985
10-25-2015, 18:12
اهلا بكم
حاول ان يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح
بالتوفيق

abdougagi33
10-28-2015, 22:30
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص الموضوع
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
تقبل مروري

ASMAA TAHA
10-30-2015, 15:59
ياريت فعلا اى حد عنده اى سؤال يقوله وسوف يجاب عليه من قبل الخبراء وباقى الاعضاء ونحن نتعلم من هذه الاسئلة فعلا لانها تعلمنا الكثير ونستفاد منها جدا ياريت اى حد عنده سؤال يوضحه

ahmedhathout
11-14-2015, 20:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يعني الاسئله دي حضرتك هتسألها في الموضوع دا ولا كل سؤال
هيبقى في موضوع خاص لوحده انا بفضل تعمل حاجه زي ورشه للاسئله بس في موضوع واحد

asxqwzdcefv1
11-18-2015, 00:48
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلك من خلالهالمونفسى قفواجهت ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا

razgallah
11-18-2015, 16:13
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
اتمنى ان تكون اسئلة مفيدة للاعضاء و بادرة خير

doaa sary
11-18-2015, 16:58
السلام عليكم
لابد ان يكون لديك حساب تجريبى حتى تتعلم وتكون على خبرة كافية وان تختار الاستراتيجية المناسبة

Bassem Hassani
11-18-2015, 17:30
من اشهر الاسئلة الى بتحير اى متداول انه بيكون فاتح صفقة معينة ومحققه ربح 70 نقطة مثلا وفجا بقدرة قادر يتحول الربح الى خسارة وممكن تنعكس الصفقة فى اقل من 5 دقائق عليه 200 نقطة ودا فعلا امر محير وادا بيكون اما من خلال صدور اخبر على زوج العملات دا او فيه تدخل من ابنك المركزى بيحاول فيه تصحيح مسار العملة الخاصه بيه

labsir
11-18-2015, 19:40
والله يا اخي الكريم أمر جيد و مشجع للعمل و التعلم أكثر في مجال الفوركس و خاصة هي اعانة للمبتدئين من طرف المحترفين
والله الموفق والمعين

Tro
11-18-2015, 20:22
.................................
فكرة رائعة للتواصل اخي الكريم بالرغم من الكم الهائل من المواضيع نحاول ان نتواصل للافضل للجميع ان شاء الله

youssefito
11-18-2015, 20:24
لكى تتاجر بها وان شاء الله تقدر ان تحقق الكثير من الارباح:ok:

مريم ميري
11-18-2015, 20:32
مساء الخير والبركة اتمنى ان تكونوا في صحة جيدة مبادرة طيبة فمن خلال الاسئلة تتضح لنا اشياء عديدة
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا

foreex
11-18-2015, 20:33

TAHA ALNAQEEB
11-18-2015, 20:35
شكرا اخي علئ تفاعلك بهذا المنتدئ ,واتمنئ لك دوام الصحه والعافيه وان شا الله ننتضر جديدكم وبالتوفيق

عبد الرحيم رافا
11-19-2015, 01:53
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
شكرا لطرحك هذا الموضوع فكلنا نريد الاستفادة قدر الامكان و نتعاون مع بعض ان شاء الله وانا بدوري سأجيب على قدر خبرتي موفقين اخوان

malak558
11-19-2015, 03:35
طيب هى فين الاسئله كان المفروض تحجز اول رد لتعديله دايما بالاسئله الجديده
او الموضوع نفسه المشاركه الاولى تقوم بتعديلها دايما بالاسئله المطروحه

engaym
11-19-2015, 04:02
السلام عليكم اخى موضو عجيد ان يكون هناك اسئلة واجابات لها فى الفوركس بحيث الكل ممكن ان يستفيد ونتمنى المزيد من المواضيع التى تساعد المتداول على التجارة والمكسب من الفوركس ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

houssemmidou4
12-30-2015, 22:52
فكرة رائعة جدا فهناك العديد من الاعضاء الذين يكتبون مواضيع من اجل سؤال بسيط جداا و لكن
انا لم ار الاسئلة ربما انت تقصد ان يقوم كل عضو بوضع السؤال لكي يجيب عليه الخبراء

heroo252
12-30-2015, 23:44
اى واحد عنده سؤال يكتبه فموضوع جديد مش فى رد جوا موضوع
لانه محدش هيشوفوا انما لو فى موضوع جديد الكل هيشوفه ويعلق عليه
فى تعليقات اى كلام وتعليقات هتلاقى فيها الاجابه

justsmile
12-31-2015, 00:04

ستقوم بطرح الاسئلة ؟؟؟
اخي اين هي الاسئلة ؟؟؟!! لا اعلم لما معظم المواضيع هنا ناقصة !!
ارجو منك اكماله حتى نستفيد .. فأنا لا ارى اي هدف من موضوعك !!!

Sami1985
12-31-2015, 00:50
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
فعلاً عزيزي،، كلامك على العين والراس..
تقبلوا شكري...

joker7diaa
12-31-2015, 01:05
بارك الله فيك اخي الكريم
لاكن اين سيتم طرح هذه الاسئلة في هذا الموضوع ام في موضيع اخرى
ياريت تقول لنا

csebai12
12-31-2015, 01:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
اين هذه الاسئلة اخي شوقتنا لنحاول الاجابة عنها ارجو رفعها في اقرب وقت

joker7diaa
12-31-2015, 01:55
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
اين هذه الاسئلة اخي شوقتنا لنحاول الاجابة عنها ارجو رفعها في اقرب وقت

الكل بيسأل عن الاسئلة دي والمشكلة مفيش حد بيرد عليهم كأن صاحب الموضوع اختفى
بعد ما كتب موضوع وما أكمله ولا وضح اي شي انا عارف بفرجها ربنا :(

marem20007
12-31-2015, 02:54
انا اشكرك اخي العزيز انك بتحط ايدك علي الاسئلة المحيرة والصعبة التي تلغبط الناس وتجيب عليها سوال سوال ببساطة

بشير
12-31-2015, 03:05
هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين
في مجال الفوركس و التوفيق للجميع

zead ahmad
12-31-2015, 11:11
السؤال الخاص بى لماذا يخسر معظم المتاجرين على الفوركس جوابى ان الخسارة لها اسبابا من ضمن اسبابا الخسارة ان التاجر لو عرف ان يكون له استراتيجية جيدة وبهذا يكون تاجر مميز وجيد والكل يعرف هذا

نادر صباح الدين
12-31-2015, 11:16
السلام عليكم ورحمة الله من الموضوعات الهامة التي توجب الاهتمام هو كيفية المحافظة على الحساب من التمرجن؟؟ بالطبع ليس الموضوع بهذه البساطة، فلا شك في أنه يحتاج لخبرة ودراية وغيرها، ولكن يمكن بالاجمال عدم القيام بأية صفقة قبل دراسة النتائج المترتبة عليها من حيث الارباح المتوقعة، أو الخسائر المحتملة، وفي أي مستوى من مستويات العمل يمن ايقافها..

yahiahd
12-31-2015, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

neverlityougo2
01-04-2016, 19:49
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

douerapark
01-04-2016, 20:11
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية..

latraaa
01-04-2016, 20:22
و الله يا اخي الكريم لا أدري ما الفائدة من طرح ما تقول، إن كانت حقا تعجيزية، ياريت لو أردت العمل على هدا الموضوع قم بالعمل على الإجابة عنها لكي يستفيد منها الجميع بدلا من النظر إلها و فقط، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

neverlityouco1
01-10-2016, 14:49
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

yahiahd
01-10-2016, 15:51
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

doaa sary
01-10-2016, 18:58
السلام عليكم

dhmo
01-10-2016, 22:32
السلام عليكم

طبعا اخي لازم المتاجر يجرب الاستراتيجيات بقوه علشان يقدر يتعلم منها ويفهم كويس وكده وده هيحتاج منه وقت وجهد ومتابعه كمان وده الي بيحصل دايما
عند تجربه اي استراتيجيه

take-profit
01-13-2016, 19:39
الافادة هي الغرض الاول من هذا المنتدي ولكن من تعلم كل شيئ اساسي بيكون الغرض الاول من
هذا المنتدي هو جمع راس المال و تطبيق ما تعلمه علي حساب حقيقي

dhmo
01-17-2016, 22:48
الافادة هي الغرض الاول من هذا المنتدي ولكن من تعلم كل شيئ اساسي بيكون الغرض الاول من
هذا المنتدي هو جمع راس المال و تطبيق ما تعلمه علي حساب حقيقي

لابد من التعلم يكون على الديمو الاول فعلا والاخطاء الاول لو انت اتعلمتها على الحساب الديمو هتوفر على نفسك خسائر كتير بس الاول تدي لنفسك الوقت الكافي للعمل على الحساب وانك تقدر بالفعل
تحقق ربح متواصل في الديمو الاول

never4
01-21-2016, 21:37
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

justsmile
01-21-2016, 21:56
ممممم تصفحت كل الموضوع .. وانت تقول بأنك ستقوم بطرح الاسئلة ؟؟؟ اخي اين هي الاسئلة ؟؟؟!! لا اعلم لما معظم المواضيع هنا ناقصة !!ارجو منك اكماله حتى نستفيد .. فأنا لا ارى اي هدف منه هكذا ..

mody555
01-22-2016, 12:34
وعلى غرار التّجار، واجه العديد منّا المشكلة عينها. فلنأخذ الذهب على سبيل المثال. هذا الإتّجاه سائد منذ حوالى التسعة أعوام، لاحظ كيف تقدّم الذهب من أقلّ من 300$ للأونصة وصولاً الى المستويات الراهنة على مقربة من 1800$.

TISA
01-22-2016, 13:25
بسم الله الرحمان الرحيم
اخى الفاضل لابد ان يكون لديك حساب تجريبى حتى تتعلم وتكون على خبرة كافية وان تختار الاستراتيجية المناسبة

alaanasr707
01-22-2016, 13:27
لا يشترط ان تقوم بالاشتراك في تلك المحفظة لكي يتم تحويل البونص اليك فلو حسابك حتى غير مفعل سيتم تحويل البونص الي حساباك المحفظه ملهاش اي علاقه بتحويل البونص على حسابك في انستا ..انت كل اللي عليك انك تربط حسابك في انستا بحسابك هنا في المنتدى
صْلْوْآ عْلْ

aym
01-22-2016, 13:46
اسئلة تحير المتاجرين اخى الكريم لا يوجد حاجة تحير ولكن كل شئ بالصبر ممكن ان ينعرف لذلك يجب اولا التعلم الجيد
وقراءة الكثير من الكتي ومشاهدة الفيديوهات التى تشرح الفوركس بوضوح

never5
01-24-2016, 00:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

doaa sary
02-25-2016, 06:12
السلام عليكم

Mohamedbonna
02-25-2016, 06:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته , جزاك الله كل خير علي هذا الموضوع الرائع
وبالتوفيق لك ولكل الاعضاء الكرام وتحياتي لكم جميعا , تقبلوا مروري

Civil Engineer
02-25-2016, 07:00
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم اما بعد
اين هي الاسئلة اخي الكريم ؟!

mohammed saad
02-25-2016, 07:03
السلام عليكم هو انا فضلت ابحث عن الاسئله ملقتش حاجه بي اقول طرح الاسئله شئ جيد ومفيد للغايه من اجل
كسب المعلومات والخبرات وتقويه اعضاء المنتدى فى مجال الفوركس

never100
02-26-2016, 06:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

neverlit2
02-27-2016, 14:43
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

neverlit1
02-29-2016, 01:41
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

alialkhbeer
02-29-2016, 01:44
اتمنى ان يكون هناك من يسأل ومن يجب عليه حتى يستفاد الجميع لاننا بحاجه الى التطلع الى كثير من الامور المهمه

hamza215rix
02-29-2016, 01:45
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية

وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
87

asmaa mahmod
02-29-2016, 02:00
موضوعك حلو اوى وشامل الاسئله التى تدور فى عقل اى ميتدئ فى الفوركس وفادنى كثير فأنا مازلت فى اوائل تعلم الفوركس ربى يوفقكو جميعا تقبل مرورى

big.pharaoh
02-29-2016, 02:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... طيب فين الاسئله يا غالي . انا مش شايف اي اسئله !! كنت عايز اجاوب :) عموما مشكور على المبادره الطيبه دي .. تقبل مروري

zineb01
02-29-2016, 03:29
وعليـــكم الســلام ورحمــة اللـه وبركـــــاته الاخــــوة الكــــرام اعضـاء ومشــرفى منتــدى فوركس العرب اين اخى الكريم الاسئلة التى تريد ان نجاوبك عليها ياريت ان يكون هنا ورشة للاجابة على كل ما يخطر ببال الاعضاء

aissaalg
02-29-2016, 21:28
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

motarif
02-29-2016, 21:45
و عليكم السلام
جعل الله هذا العمل في ميزان حسناتك اخي الكريم
فقط لدي سؤال فيما يخص التحليل الموجي هل هو قوي حقا مثلما هو شائع عنه
و هل يمكن الاعتماد عليه بدلا من التحليل الفني
شكرا لك استاذ
دمت ذخرا لنا و للمنتدى

ynwa1892
02-29-2016, 23:14
السلام اخي للاسف الجميع يتعلم ويبدء يربح يلوذ بالفرار ويتجاهل احباؤه المبتدين اللذين يعانون من الخسارات الكبيرة
وفقك الله

dhmo
03-02-2016, 14:22
و عليكم السلام
جعل الله هذا العمل في ميزان حسناتك اخي الكريم
فقط لدي سؤال فيما يخص التحليل الموجي هل هو قوي حقا مثلما هو شائع عنه
و هل يمكن الاعتماد عليه بدلا من التحليل الفني
شكرا لك استاذ
دمت ذخرا لنا و للمنتدى

هو من اقوى التحاليل فعلا واهم حاجه هنا ان المتاجر يكون عارف بيعمل ايه وعارف ليه بيكسب وليه بيخسر ده الاساس الي هيكمل معاه انما لو بيكسب وبيخسر بالحظ
هنا طبعا هيكون عشوائي وبيضيع وقت

karinho1991
03-20-2016, 17:56
السلام عليكم ياريت نعرف ازاي ممكن نحافظ علي الحساب من الاغلاق اللي ممكن يكون سبب رخم في التعكير علي المتداول زية زي المارجن

mohamedforex4
03-21-2016, 18:02
مع كااااااااامل احترامي ليك الا اني مفهمتش ايه برضو اللي انت اتكلمت في . :) !!! انت لازم
يتعملك بلوك . يا غاااالي. :) ويقولوك في المنتدي هابي بلوك داااي . :) !!!

harimeche
03-21-2016, 18:50
الســـــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

لم نرى أي أسئلة يا اخــــــــي وإن كانت عندك أي سؤال فمرحبا بك

رغم ان الأمور التي تخص التداول ليس فيهــا أي أسئلة تعجيزية مثل

الفلسفة

مع التحية ...

abderrahmenanis
03-24-2016, 23:21

justsmile
03-25-2016, 01:58
مساءك خير ستقوم بطرح الاسئلة ؟؟؟اخي اين هي الاسئلة ؟؟؟!! لا اعلم لما معظم المواضيع هنا ناقصة !!ارجو منك اكماله حتى نستفيد .. فأنا لا ارى اي هدف منه

aissaalg
03-25-2016, 21:11
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

neversi4
03-26-2016, 15:13

algoddam
03-26-2016, 15:24
اطرح الاسئلة لانها اكيد سوف تزيد من معرفتنا في فهم الفوركس وخاصة اذا كانت صعبة
لانها ترغمنا على البحث في الموضوع على اكمل وجه وتتم المعرفة شكرا بالتوفيق في مبادرتك هذه

ملاك الروح
03-26-2016, 18:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته من خلال هذا الموضوع فهمت انه اي شخص يطرح سؤال لتتم الاجابة عليه وتعم الافاده لكن لا وجود لسؤال يحير البعض او حتى المحترفين اخي الكريم حيث انه في هذا المنتدى لدينا الكثير من الاعضاء الخبراء والمشرفين كذلك
اتمنى لك التوفيق

ebn masr
04-16-2016, 23:01
هناك كتيرا من الاسالة الهامة التى يرغب الكثير من المتداولين والاعضاء معرفتهاىدائما والاهتمام بها حتى يلموا بكل مايدور

ebrahimkalifa
04-16-2016, 23:19
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركسو جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

---------- Post added at 08:14 PM ---------- Previous post was at 08:13 PM ----------

لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركسو جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله
22

---------- Post added at 08:16 PM ---------- Previous post was at 08:14 PM ----------

11

---------- Post added at 08:19 PM ---------- Previous post was at 08:16 PM ----------

11

adamarwan
04-16-2016, 23:48
وكدالك الاخوى فى المنتدى فيهم من الجمال
ما يمكن ان يساعد كل الاخوى ما عليك الى ان تسال وان تعرف ما الدى تريد
وحظ سعيد

احمد عبد الباسط
04-29-2016, 05:44
الحمد لله رب العالمين انا عندى خبرة بسسيطة على قدى
وانا تحت امر اى حد فى اى وقت وفى اى سؤال
ارجو ان لا ينسسانى احد بالدعاء

hosam1982
04-29-2016, 06:00
السلام عليكم
اخي اين الاسئلة التي حيرت المتداوليين ؟ حضرتك لم تذكر اي سؤال
على اي حال انا اسأل سؤال محير جدا
كيف نعرف ان الترند قد انتهى وانه انعكس وهل يوجد وقت محدد للترند وهل نستطيع تحديد زمن الترند بالايام او الساعات ؟
من لديه اجابات يرسل لي خاص

mohcine amari
04-29-2016, 11:11
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الملك لله . لا إله إلا الله وحده لا شريك له .صباح الفل لكل السادة الكرام
اخي السؤال غير مفهوم لو توضحو لي المشكلة هنا

tarek2016
04-29-2016, 11:54
هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس
و التوفيق للجميع

samasimo
04-29-2016, 12:19
شكرا لك اخي العزيز ع الموضوع ونتمني ان تشاركنا بمثل هذه الموضوعات دائما
بس فين هي الاسئله

nizar hidouri
04-29-2016, 12:46
بسم الله الرحمن الرحيم
أهلاً أخي الكريم مبادرة جيدة منك أخي يا ريت كل أعضاء يسيرون على هذا المنويل حتى نتقدم ونتطور في هذا المجال
لأننا بصراحة مازلنا متأخرين كثيراً في الفركس تقبل موري لشخصك الكريم
اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق إن شاء الله

samasimo
04-29-2016, 12:49
شكرا لك اخي العزيز ع الموضوع ونتمني ان تشاركنا بمثل هذه الموضوعات دائما
اسئلتك مرسله وملهاش موضوع محدد

HASNI
04-29-2016, 12:53
هذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس. لابد ان يكون لديك حساب تجريبى حتى تتعلم وتكون على خبرة كافية. يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح

FOREX7
04-29-2016, 13:33

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربييجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

wayss
04-29-2016, 13:36
نتمنى من الاعضاء الكرام تقديم نقاش في المستوى ... حتى نفيد و نستفيد
تحياتي وتمنياتي لك ولجميع اعضاء المنتدي الغالي بالارباح و التوفيق

nonam
07-03-2016, 15:21
السلام عليكم .... من الممكن ان تتعلم الموضوعات الاساسية في المنتدي وكمان من الممكن ان تتعامل مع التحليلات الاساسية اللي من الممكن التعامل معاها ومن المهم جدا التعامل مع التداول الحقيقي ومن المهم جدا التعامل مع التداول في الاوقات السهلة
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

بروفسير العرب
07-03-2016, 15:51
اساله كثير فى عالم الفوركس تحير المتاجرين منها عندما يتم الدخول على صفقات
باستراتجيه رابحه ومجربه اكثر من مرة ثم يعكس السعر وتخسر ثم يصل مرة اخرة الى النقطه التى
كونت تعتقد انها سوف يصل اليها لما هل الفوركس يوريد الخسارة للمتاجر

beast4ever
07-03-2016, 16:04
مشكور أخي الكريم
على ما قدمته من معلومات في هذا المجال ونرجو
لك التقدم مع مزيد من الأنجازات ونتمنى ان يستفيد
كل الأعضاء من هذه المعلومات
وشكرا وتقبل مروري ودمتم علي خير وفي حفظ لله
تحيااااااااااتي

MahmoudNofal
07-03-2016, 17:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخى الفاضل على الفكرة الرائعة و فى انتظار طرح الاسئلة القيمة

ayoubarzew1995
07-03-2016, 18:11
السؤال الدي يأرقني هو قيود شركة انستا فوركس الصارمة مع حسابات البونص ة خاصة العربية منها
موفق

rapeaezzat
07-03-2016, 18:52
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتاكيد لازم يكون عندك حساب تجريبى حتى تتعلم منة وتكتسب الخبرة و
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى ان شاء الله

شبه منحرف
07-03-2016, 21:06
اشكرك اخى الكريم على هذا الموضوع الجيد وباذن الله اى سؤال محيرنى سوف اطرحه فى هذا الموضوع لكى يكون مرجعا لكل الاعضاء فى المنتدى

kamelamin
08-30-2016, 00:00
مرحبا سلان عليكم السؤال الذي لم افهمه و الذي يارقني لماذا المشاركة في المنتدى العربي 0.1 و في الاجنبي 0.2 لماذا لا يكون
الثمن موحد و يعم الخير و الفائدة و شكرا للجميع وبالتوفيق للجميع

mourada
08-30-2016, 00:55
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي الفاضل السؤال الوحيد الذي يحير كل المتاجرين هو ما هو سبب الخسارة في سوق الفوركس رغم التعلم الكثير و التجربة الكثيرة و الاستراتيجيات الكثيرة لا غير

karim4855
08-30-2016, 05:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته أنا لدي سؤال ماهو ادنى و اعلى سعر حققه اليورو دولار على مر التاريخ ؟

Forex-eg
04-09-2017, 19:20
فين اخى العزيز الاسئلة اذا لم تقدر على ان تنزلها لماذا تعمل موضوع من الاول ياخذ من الوقت ويضيع فرص التحدث والتعلم راجع موضوعك جيدا

sinaa
04-09-2017, 19:31

Abu_Yassin
04-09-2017, 23:05
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الغالى لو سمحت أين هى الأسئلة التى تتحدث عنها وحيرت المتداولين ولم يجدوا لها أجابة بحثت فى الموضوع ولم أجد أى سؤال وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكرام

magic777
04-10-2017, 00:27
هتلاقي اجابات ايضا في القسم التعليمي اخي لو الاسئله فنيه او تعليميه لكن لو موضوع ليه مش بنكسب او اسرار السوق فده
هو الي مش اي حد يعرفه الصراحه

mido elshabrawy
04-10-2017, 03:10
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل كنت اود ان اجد بعض من تلك الاسأله التي ذكرتها في عنوان موضوعك
لعل و عسي اجد لها اجابات و تكون حل لبعضمشكلات التداول
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

Mr Fathy
04-10-2017, 15:09
بسم الله الرحمن الرحيم موضوع مهم جدا اننا نسأل ونجاوب على بعض عشان نتعلم كل حاجة عن سوق الفوركس يا زعيم ابتدى واحنا معاك

YOUNESS EL-BAKKIOUI
04-10-2017, 15:37
السلام عليكم ورحمة الله. ألفوركس مجال واسع لكسب أموال طائلة جدا. و يحتاج إلى التعاون الجماعي في كل مكان. و من أجل التغلب على المصعبين

forexguid
04-10-2017, 20:54
هذا امر جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس و التوفيق للجميع والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته جميع اعضاء المنتدى الرائع

فهمى لاشين
04-10-2017, 23:44
حيلك الله
نجحت فى جذبى الى الموضوع وعندما فتحته لم اجد
اى اسئلة وطبا حمدت الله لاننى لم اكن لاستطيع الاجابة عليها
ولكنى كنت احب ان اتعلم

muhammad ismail
04-11-2017, 11:35
اخى الكريم انا مستفدتش حاجه خالص انت بتقول سؤال محدش قدر يجاوب عليه حتى المحترفين رغم بحثهم عن الاجابه
اذا فين هو السؤال ده عشن اجاوب عليه

mid0killer
04-11-2017, 12:19
والله نحن موجودين لاي استفسار على قدر خبرتي المعلوماتيه ومن يريد سؤال عن شئيكلمني على الخاص بالمنتدي وبامر الله من ما اتيت من علم ساخبركم بما اعرف بامر المولى عز وجل

marwa94
04-11-2017, 12:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته، أما بعد:
فيما يخص سؤالك يا أخي فأنا أعتقد أن الفوركس قد يغير حياة الإنسان إلى الأفضل إذا كان حابب هذا المجال ويتعامل معه بعقلانية وعلم و إلتزام.
و السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته.

Lante
04-11-2017, 12:48

rayzigar
04-11-2017, 13:03
لا توجد يا اخي اسئلة لا تمتلك جواب لها خصوصا في عالم الفوركس الي نعرف بانه عالم علمي مبني على الدراسة والتحليل والاستراتيجيات
انما انا متشوق الى التعلم اكثر فاكثر والاطلاع على كل ما يخص عالم الفوركس من علوم وتقنيات التي ممكن تجعل من الواحد متاجر لا يقهر في السوق

Lante
04-11-2017, 13:16

fathi22
04-11-2017, 15:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
من اكبر الاسئلة التي توقف اي متداول فور خوضه مجال الفوركس هو كيفية تحرك السوق ومن يقف خلفه

zunebha
04-11-2017, 15:04
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي الفاضل على خسب اسئلتك ادا استطعنا الاجلبة عليها.
خاصة بالنسبة للمبتدئين امثالنا بالتوفيق تقبل مروري.

houarisat
04-13-2017, 18:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي
الموضوع فكرته جميلة جدا لكن لحد الان لم أجد فيه ولا رد ذو فائدة للأسف فكل الردود هي ردود غير هادفة ولا يوجد فيها ما يفيد أي عضو كان

yaseranwer
04-13-2017, 18:04
‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح هذا الموضوع المهم ولكني لي وجهة نظر في هذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

kalimiro0
04-13-2017, 21:33
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص الموضوع
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
تقبل مروري

Hamza El36
04-13-2017, 22:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
هذا أمر جيد منكم يا أخي, وبادرة طيبة...
وفقك الله.
مع متمنياتي بالتوفيق والنجاح, وبالربح الوفير لجميع المتداولين بإذن الله.
وتفبلوا مروري..
تحياتي

mostafa1995
04-24-2017, 01:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ............ انا اسأل سؤال للخبراء لاني لا اعلم الكثير ............ ما هي افضل العملات التي تحبون المتاجرة بها
وهل يوجد متاجرة بالبيتكوين في انستا

nour3iny
04-24-2017, 02:58
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
موضوع رائع واتمنى ان يكون به متابعه جيده لتوضيح الامور الغير معروفه للاعضاء تقبل مرورى

bakup28
04-24-2017, 06:24
عموما داخل هذا السوق هناك الكتيبسر من اللغط ممكن نقول عليه اللى كتير

zakija
06-26-2017, 07:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك أخي الكريم على هذا الموضوع
الرائع والمفيد و شكرا لك على هذا الشرح السهل والجميل
بارك الله فيك وجزك الله خيرا
تقبل تحياتي

wsam22
06-26-2017, 07:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اي السؤوال على العموم انا اعتقد انو المنتدى موجود للتعلم والسوؤال والجواب عن المشاكل التي تواجه المتدولين وخصوصاً منهم المبتدين تحياتي وشكراً

a7med 2almasry
03-23-2018, 23:38

A.mustafa
03-24-2018, 19:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
هو من اقوى التحاليل فعلا واهم حاجه هنا ان المتاجر يكون عارف بيعمل ايه وعارف ليه بيكسب وليه بيخسر ده الاساس الي هيكمل معاه انما لو بيكسب وبيخسر بالحظ
هنا طبعا هيكون عشوائي وبيضيع وقت..

manotripleewry
04-13-2018, 18:16
اين هى الاسئله اخى الكريم حضرتك لم تذكر شئ
برجاء اعادة صياغة الموضوع او وضع اى اسئله
حتى نستطيع مشاركتك والتجاوب معك وبالتوفيق جميعا

ehabbob
04-15-2018, 22:02
اخى العضو الكريم بالفعل فكره الموضوع هايل ولكن ارى ان الردود هتكون اسئله فقط بدون اجوبه
والتوفيق من عند الله

amir2018
04-15-2018, 22:34
المتاجرين دائما في حيره في التداول وكل متداول يهدف للكسب وتحقيق ارباح والسوال الوحيد الذي يتساله
كل المتداولين الي اين يذهب السوق والي اين يتغير السعر والكل هدفه تحقيق الربح والنقاط الربحيه

rouk
04-15-2018, 22:39
ان سوق الفوركس من افضل الاسواق الموجدة فى مجال التجارة بشكل عام حيث انها تجارة
يسهل على كل شخص ان يتعلم كل شىء عنها بسولة ويسر

amine saddiki
04-24-2018, 00:09
نعم اخي جيد و اتمنى ان تكون مبادرة جيدة للإستفادة و تقاسم الخبرات وهذا سيجعل اعضاء المنتدى متقدمين في مجال الفوركس

forone
04-24-2018, 02:49
اسمح لى ليس كل المتدوالين فى حيره فكبار المتدوالين او المؤسسات الكبرى بسبب السيوله تستطيع تحريك السوق ولكن المتدوال العادى او الصغير هو الذى يصاب بالحيره اما الى اين يذهب السوق فمتابعة الاخبار والتقارير السياسيه والاقتصاديه تستطيع اعطائك على الاقل لمحه توضح الى اين اما الجزئيه الاخيره فبالتأكيد كلنا نسعى حول تحقيق النقاط والربح

zam_bozo
04-24-2018, 03:53
دا كلام جميل .. فين الأسئلة بقه ؟؟ مش انت قلت أنك هتطرح علينا أسئلة واحنا هنشوف
هنعرف نجاوب عليها والا لا .. أنا والله زهقت من الردود .. وبجيب البونص كل شهر ولازم يتمرجن رغم اني خبير في الفوركس

falestine
04-24-2018, 05:17
الاعضاء الكرام ممكن تقولولي كيف ممكن انزل حساب تجريبي حتى اتمرن عليه ولكم جزيل الشكر والامتنان
ودمتم بحفظ الرحمن

shr
04-24-2018, 10:39
الي عايز اقوله عن الفوركس انه مصدر رزق يحتاج ل دراسه جيده لكي تتدخل السوق كل يوم وتنج ف الصفقات