PDA

View Full Version : نوصيات مضمونه

ymn30
07-06-2012, 19:51
السلام عليكم ورحمه الله
اخوانى اذا كان الهدف من المنتدا هو الربح والحصول على الربح ان شاء الله الحلال طيب انا جت عندى فكرة التوصيات المضمونه
كل واحد من الاعضاء شايف فرصة كويسه للدخول يضع التوصيه الخاصة به ويضع كمان سبب هذة التوصية بكدة ان شاء الله هنعمل كورشه واحدة وهنقدر نستفيد كويس من الفوريكس
وكمان يوجد اعضاء جداد فى مجال الفوريكس يستفيدو هم كمان
ارجو الدخول والمشاركة
وان شاء الله تبداء التوصيات من الاسبوع القادم ان شاء الله

tarek22
07-06-2012, 20:05
فكرة جميلة ان شاء الله تلقى اعجاب الاعضاء
انت قلت نبدء الاسبوع القادم
لكن عندي فرصة جميلة الان
على اليورو دولار بيع من سعر السوق
والهذف 1.2210

derfcase
07-07-2012, 07:25
اخي الكريم
ymn30
لا يوجد هناك توصيات مضمونة
و انما يوجد توصيات ارباحها اكثر من خسائرها - و العكس

jihadazzam
07-07-2012, 08:36
السلام عليكم ورحمه الله
اخوانى اذا كان الهدف من المنتدا هو الربح والحصول على الربح ان شاء الله الحلال طيب انا جت عندى فكرة التوصيات المضمونه
كل واحد من الاعضاء شايف فرصة كويسه للدخول يضع التوصيه الخاصة به ويضع كمان سبب هذة التوصية بكدة ان شاء الله هنعمل كورشه واحدة وهنقدر نستفيد كويس من الفوريكس
ارجو الدخول والمشاركة
السلام عليكم
هي فكرة حلوة طبعا
انما بدك مجلل قوي ولازم نجرب اولا توصياته كم هي ناجحة
انما فكرة ممتازة جزاك الله كل خير

fxjoseph
07-07-2012, 08:49
ياريت اخي العزيز نلاقي توصيات جيدة وان كنت اتمني تبدا ادارة المنتدي تتعب معانا وتثبت لنا ورش للتوصيات القوية اللي اشخاصها بيعملوا ارباح كويسة وعندي اقتراح تاني مثلا يجيبولنا واحد محترف ويخصموا واحد او اتنين دولار من البونص بتاعنا لصالح المشتركين في توصيات هذا الشخص وبكده يكون هو استفاد من البونص واحنا استفدنا من التوصيات وكمان المنتدي مدعش ولا مليم زيادة وبالعكس ده ناس كتير هتجيلوا وهيكسب شعبية اكثر بدون مليم زيادة

slafe
07-07-2012, 09:09
ارجو ان توافق الادارة وتلقى اعجاب الاعضاء وخاصة المحترفين ليتم تثبيت الفكرة وبهدا يستفيد الجميع ان شاء الله

ARAB_PIGEON
07-07-2012, 10:05
السلام عليكم ورحمه الله
ارجو الدخول والمشاركة

اكيد كلنا هنا اخوه واخوات هدفنا مساعده بعضنا بعض
وانا اؤيدك جدا ومعك باذن الله
انا عن نفسى استعمل فى تحليلى التحليل الموجى
وتحت امركم فى اى وقت فى اى مساعده

forex man
07-07-2012, 10:07
السلام عليكم ورحمه الله
ارجو الدخول والمشاركة
موافق تماما ولا داعى للخوف من الاعضاء
المحترفين لو حسرنا هيبقا عادى لان احنا متعودين على كدا
تحياتى

devloppman
07-07-2012, 12:15
ليس هناك توصيات مضمونة أخي ومن الأحسن أن تتعلم أن تحلل بنفسك لأن التوصيات ممكن تكون سبب خسارتك
وبالنسبة للفكرة ككل يوجد قسم خاص بالنقاش المباشر لكل زوج وستجد بها توصيات
القسم من هنا
Live Trading Discussion (http://forex-masr.com/forumdisplay.php?13-Live-Trading-Discussion)

Mohamed90
07-07-2012, 12:18
السلام عليكم طبعا اخي العزيز فكرة حلوة طبعا
و لكن لاوجود للضمانات اخي العزيز فتوصيات دئما تكون مربحة ولكن مع الخسارة طبعا
و ان شاء الله تستفدو من هذا الموضوع
و اعتقد انه يوجد قسم توصيات على مايبدو في منتدنا

waleed adel
07-08-2012, 01:23
هى الفكرة ممكن تكون كويسه بس انا عشان الاقى فرصه واكتبها واحللها هنا واقول السبب
هكون خلاص قفلتها وبفكر فى غيرها بقى

sahar elmansory
07-08-2012, 01:26
فكرة جيدة جدا..واتمنى بالفعل ان يتم تطبيقها..واتمنى ان يتم الاهتماما بالمبتدئين بصورة اكبر وان نستفاد من خبرة المحترفين المتواجدين معنا..والقيام بعمل ورش للتعلم والتدريب..لانني اريد ان اتعلم الفوركس وان اكون خبرة جيدة لاني احببت هذا المجال واراه مفيد جدا لي

hesham1046
07-08-2012, 01:47
استاذى العزيز توصياتك تكون من نفسك يعنى لما تشوف رائى اعضاء على التوصيات والكل اجمع على الهبوط فا تختار الاصلح

elking
07-08-2012, 03:40
هى الفكرة ممكن تكون كويسه بس انا عشان الاقى فرصه واكتبها واحللها هنا واقول السبب

بتفق معاك جدا فعلا انت على بال متلاقى فرصة وانت تدخلها وبعدين تيجى تكتبها للناس تكون خلصت هدفها كمان

ehab
07-08-2012, 20:20
هيا فكرة كويسة ياباشا ولكن تفيد المحترفين شوية عنى
حيث اننى جديد فى هذا المجال ولم اتقنة وتقبل مرورى

hesham itch
07-11-2012, 09:40
من المهم وضع التوصيات فى المنتدى حتى يقوم المتاجرين المبتدئين بالاستفادة من مصدر
موثوق منه وذلك لمنع الغش وحتى لا يقع المتاجرين فى الاخطاء نتيجة لتوصيات خاطئة

العوامى
07-11-2012, 14:51
انا اؤيد هذا الاقتراح وانا على استعداد لوضع توصياتى اول بأول
او لو تفضلون افتح موضوع به التوصيات

resala11111
07-11-2012, 22:26
عمرى ما شوفت توصيات مضمونة
جربتها اكتر من مرة
وساعات كتير بخسر بسببها
احسن حاجة الاعتماد على التحليل الفنى

elzeel
07-12-2012, 15:01
هل هتتعمد فى التوصيات على توصيات من مواقع الفوركس
ام من خلال الاعضاء وتحليلاتهم الشخصيه

كريم
07-13-2012, 00:50
فكره حلوة جدا

بس لازم يقدم تحليلات و حاجات كتير و ده هتاخد مجهود

بس ان شاء الله نشوفو مش هتكون مضمونة عشان سوق الفوركس متقلب

و ربنا يقدم ما فيه الخير و يوفق الجميع الى الطريق السليم

ahmedalex
07-13-2012, 00:56
انا لم ابدء بعد حتى الان ولاكن من خلال دراستى اعرف ان ليس هناك توصيات ثابته او مضمونه فهناك اكتيد تغيرات عامه او شاذه مما تجع انحراف كبير فى مؤشر السعر الخاص بالعملات واثرها على الصفقه لذلك انا لا ارجح هذه الفكره . برجاء تقبل مرورى

thestarboy
07-13-2012, 01:05
تسلم يا اخي علي الموضوع بس اكيد مفيش توصيات مضمونه 100% عشان كده لازم نصبر
ونشوف الفرص واللي عنده فرصه يقولها واللي شايف انها كويسه يدخل عادي
وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

mido95
07-13-2012, 01:13
لاتوجد توصيات مضمونة بنسبة مية فى المية يا اخى
لكن توصيات التجار المحترفين تكون فرصة تحقيق الهدف بها كبير و نسبه النجاح جيدة
لكن الافضل لك التعلم و وضع استراتيجيتك الخاصة بنفسك

mrxr00t3d
07-13-2012, 01:16
كما قال الاخوان لا يوجد توصيات مضمونه
لكن يوجد توصيات ارباحها اكثر من خسائرها

sabre
07-13-2012, 01:18
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
هوا فكرة العمل كفريق جماعى كويسه
ولاكن الاراء بتختلف من متاجر لاخر ووجهات النظر بتختلف

ahmed zayan
07-13-2012, 01:21
فكره حلوة جدا

بس لازم يقدم تحليلات و حاجات كتير و ده هتاخد مجهود

بس ان شاء الله نشوفو مش هتكون مضمونة عشان سوق الفوركس متقلب

و ربنا يقدم ما فيه الخير و يوفق الجميع الى الطريق السليم
هيه ممكن الفكره تكون شيك ومحترمه وفكره جامده يعنى
بس محتاجه وقت والوقت دا نستخدمه فى حاجه تانى احسن يعنى وشكرا

elkorashe
07-13-2012, 01:23
فكره جميله جدا بجد جزاك الله خيرا عليها
وومكن فعلا ناس كتير تستفيد بس ياريت فعلا تكون توصيات سليمة ووافيه لكل النقاط يعنى مثلا نقطة البداية ونوع الامر بيع ام شراء ونقطه لوقف الخسارة ونقطة لجنى الارباح

safiforex
07-13-2012, 01:25
في قسمة خاص بالتوصيات اخي الكريم و على حسب الازواج
كل ما على الواحد ان ينظر الى التوصيات المعروضة و يرى المناسب لهمع تحليله
بالتوفيق للجميع باذن الله

husamart
07-13-2012, 01:30
الافضل هو عمل ورشة تحليلية على زوجين او اكثر حتى تعم الفائدة للجميع

nrgslawi
07-13-2012, 01:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي لا شيء مضمون في سوق الفوركس انا اعمل التوصيات لنفسي و لا احب مشاركتها لكي اتجب المسؤولية

mahmoud1
07-13-2012, 01:52
الحقيى لا يوجد توصيات مضمونة فى سوق الفوركس لكن ممكن يكون فى محللين على مستوى عالى ويعطى مثلا 10 توصيات 8 توصيات تحقق الهدف و2 تضرب ستوب مثلا وهذا يعتبر ناجح لانه المهم هو انه الارباح تغطى الخسارة بكتير ويكون فى ارباح فى النهاية

عزبز 18
07-13-2012, 01:57
نعم اخي الكريم شكرا لك علي الموضوع نعم التوصيات مهمد جدا
خاصة للاعضاء المبتدئين الدين لا يجيدون التخليل الفني علي الشارث

nada
07-13-2012, 02:05
فكره حميلة تسحق المتابعة باستمرار
لاكن لا يوجد شياء مضمون فاعتقد هتكون تاكيد لمن يتوافق معة الصفقة

xtomorrow
07-13-2012, 02:08
كلمة الضمان هي النقطة المفقودة في مجال الفوركس، فلا وجود لتوصيات مضمونة مئة في المئة
بالتالي ممكن نتعاون على التوقع الانسب لحركة السوق انشاء الله

kero
07-13-2012, 02:14
اخي الكريم
ymn30

كلام سليم اخى واؤيدك الراى
لان سوق الفوركس مفيهوش شىء مضمون اما التوصيات تبطلق عليها ناجحة افضل من مضمونة .بالتوفيق فى التوصيات وللمتابعين

fx-man
07-13-2012, 02:25
انا شايف ان مش هيبقى فى اى استفادة فى الموضوع دا لان اى تاجر فى الدنيا مهما كانت خبرته اكيد بيخسر فى صفقات وبيكسب فى صفقات تانية
وانا جربت انى اشتغل بالتوصيات لفترة طويلة وكانت النتيجة مش كويسة والافضل ان الواحد يعتمد فى دخوله صفقاته على تحليله فقط .

salah.bmw
07-13-2012, 03:00
بارك الله بك وبجميع الاعضاء
وجعله في ميزان حسناتكم ان نشاء الله
اما عن التوصيات ارجو من المشرفين الكرام اين يخصصو لنا عدة مواضيع مثبتة مثلا توصيات يورو دولار استرليني دولار وهكذا

ahmed saleh
07-13-2012, 03:08
هى فكرة حلوة بجد ولكن المشكلة مين الى هيقول توصيات وعلى اساس اية
وكمان مفيش توصيات مضمونة مية بمية اكيد ولازم تكون واثق فى الشخص دا عشان تدخل على اساسها لانك من الممكن ان تخسر وتجي الوم علية
وانا شايف ان مفيش احسن من التحليل بنفسك

amrmorasamir
07-13-2012, 03:12
السلام عليكم ورحمه الله
ارجو الدخول والمشاركة

فكره التوصيات دى ممتازه جدا ولكن يجب عمل موضوع مخصص لكل عضو عايز يحط توصيات عشان الناس متتلخبطش وكل واحد يتابع العضو اللى عايزه

bodda.2011
07-13-2012, 03:30
من وجهه نظرى فاتباع التوصيات يفشل المتاجر اكتر مارح ينجحه
لكن يجب علينا وضع التحليلات وبناء عليها نضع التوصيات
وكل منا مسئول عن دخوله للصفقه بناء على التحليلات المتنوعه
وان شاء الله اضع معكم تحليلاتى المتواضعه ونرتقى معا للامام ان شاء الله وكل منا يفيد الاخر

swingawy
07-13-2012, 03:33
مزافق وفى انتظار توصياتك اخى الكريم
ولكن هذا القسم ليس مخصص للتوصيات
من فضل الاداره وضع الموضوع فى القسم الصحيح المخصص له

ahmed zayan
07-13-2012, 03:36
كلام معقول مقدرش اقول اى حاجه غير انه صعب التحقيق
لان مين اللى هيقول التوصيات
شكر على المجهود

msh4egy
07-13-2012, 03:39
فكرة رائعة فعلا
وهى دى الفكرة الرئيسية للمنتديات
ولكن المشكلة ان كل واحد على قد خبرته فى الفوريمس هيدى توصيات
والله اعلم بقى هى صح ولا لأ

mage
07-13-2012, 04:45
الفكرة مماتزة ولكن تطبيقها يكاد يكون مستحيل بالرغم انى شايف ان الكثير من المشاركين هنا لديهم خبرات كبيرة ولكن ليس الكثير يمكنه ان يشارك كل ما يلاقى فرصة ولو تم تطبيق هذا سيكون جيد جدا

xtomorrow
07-13-2012, 04:49
الفكرة مماتزة ولكن تطبيقها يكاد يكون مستحيل بالرغم انى شايف ان الكثير من المشاركين هنا لديهم خبرات كبيرة ولكن ليس الكثير يمكنه ان يشارك كل ما يلاقى فرصة ولو تم تطبيق هذا سيكون جيد جدا
مضبوط ايضا هناك مشكلة عدم الافصاح عن اي اساس كونت التوصيات
وفي نظري من الهام جدا ذك اسباب التوصية حتى يستفيذ الجميع

realyone
07-13-2012, 04:56
أرى انها فكره جيده,لكن سوف يكون هناك مشكله في تضارب التوصيات,فيمكن ان نرى توصيتين متعارضتين على نفس الزوج مما قد يؤدي هذا الأمر الى تشتت خاصة للمبتدئين الذين لا يملكون الخبره بالفوركس

elking
07-13-2012, 06:14
الفكرة جيدة للغاية وهى وضع توصيات نسير عليها جميعا ولكن يجب على واضع التوصية ان يكون مؤهلا وذو خبرة كبيرة ليعطينا التوصيات

KOGI
07-13-2012, 08:42
تسلم ايدك اخى الكريم وفعلا فكرة جميلة اتمنى انها تلاقى اقبال م نالاعضاء والكل يشارك بتوصياته بس يكون شبه متاكد منها حتى لا يسبب الخسارة للاعضاء المبتدئين فيزيد من احباطهم
تقبل مرورى اخى

vetman85
07-13-2012, 09:18
لو اعتمدت على نوع واحد من الاستراتيجيات ونفذتها بدون اى تحيثّز ستجد نفسك رابحا فى نهاية الامر
فلو دخلت 50 صفقه فى خلال الشهر وفقا للاستراتيجيه التى تتبعها
بدون عواطف ستجد انك رابح حتى لو كانت الصفقات الخاسره اكبر من الرابحه بقليل مادام الهدف ضعف الاستوب
لا تفكر فى الصفقات المضمونه أخى لانها لا توجد

تحياتى

sky44
07-13-2012, 13:49
السلام عليكم و الله اخي فكرة رائعة و سيستفيد منها الجميع و خاصة المبتدئيين و اتمنى تثبيت الفكرة من الادارة حتى يتسنى للجميع التفاعل الدئم في الموضوع

Rami
07-13-2012, 13:53
اخي الكريم
ymn30

لو التوصية متوافقة مع التحليل الخاص بك
فستكون فرصة عالية العائد فى الربح
بارك الله فى جهودكم الكريمة

sa sa
07-13-2012, 14:21
فكره جميله بس دي فعلا مطبقه علي مواقع ولكن التوصيات الي مضمونه ليست مضمونه 100% ومين الي هيكون قادر علي وضع توصيه وقادر علي تحمل تبعيتها وتاكد ازاي من ان التوصيه الي هيحطها هتنجح

swingawy
07-13-2012, 14:29
كنت اتمني تبدا ادارة المنتدي تتعب معانا وتثبت لنا ورش للتوصيات القوية اللي اشخاصها بيعملوا ارباح كويسة وعندي اقتراح تاني مثلا يجيبولنا واحد محترف ويخصموا واحد او اتنين دولار من البونص بتاعنا لصالح المشتركين في توصيات هذا الشخص وبكده يكون هو استفاد من البونص

remo
07-13-2012, 14:55
احنا معاك وممكن نجرب على حساب تجريبى التوصيات ونشوف نسبة نجاحها وبعدين اكيد كلنا بنعرف نحلل لو لقينا التوصيات ماشية تقريبا مع التحليل اللى احنا متصوريين انة صح يبقى نخش فيها وربنا يسهل

Rami
07-13-2012, 14:56
فكره جميله بس دي فعلا مطبقه علي مواقع ولكن التوصيات الي مضمونه ليست مضمونه 100% ومين الي هيكون قادر علي وضع توصيه وقادر علي تحمل تبعيتها وتاكد ازاي من ان التوصيه الي هيحطها هتنجح

هو الافضل تحمل تبعاتها حتى لا تتسبب فى
خسارة اموال الاخرين بسبك وبالتالى توضع فى موقف حرج

ma90do
07-13-2012, 15:10
فعلا اخي موضوع جيد واحنا محتاجينه بصراحه علشان نقدر نشتغل في البونص وياريت كل واحد يضع خبرته قد ايه في الفوريكس علشان بصراحه انا استويت

mohamed 300
07-13-2012, 15:14
من المؤكد انها فكره جميله جدا ,ولكن من الممكن ان نزيد على التوصيات وضع الطريقه التى حللنا بها هكذا ,حتى نعرف من اين ياتى التحليل وكيف ,وشكرالصاحب الموضوع على هذا الطرح

safiforex
07-13-2012, 15:21
من المؤكد انها فكره جميله جدا ,ولكن من الممكن ان نزيد على التوصيات وضع الطريقه التى حللنا بها هكذا ,حتى نعرف من اين ياتى التحليل وكيف ,وشكرالصاحب الموضوع على هذا الطرح
اه ممكن اخي الكريم ان من يضع التوصية يضع على اي اساس بنى هذه التوصية
ففي هذه الحالة ان الواحد يتاكد من التوصية حسب التحليل و في نفس الوقت المبتدئين يتعلمون التحليل

HUSSENEY
07-13-2012, 20:42
اكيد مفيش توصيات مضمونه 100% عشان كده لازم نصبر

ehab
07-14-2012, 04:18
السلام عليكم ورحمه الله
ارجو الدخول والمشاركة

انا ارى انه لايوجد تصويات مضمونه لابنه قد تاتى التوصيات بخساره
لانه قد يكون قراءة وتحليل الموصى خاطئ وتقبل مرورى

ymn30
07-14-2012, 04:21
اكيد مفيش توصيات مضمونه 100% عشان كده لازم نصبر

اخى لو التوصية بتكون بنسبة 80% تكون توصية هايلة طبعا لم اقصد بمضمونه انها تحقق ربح اكيد بس انا اقصد من ناحية التحليل واكيد كدة لو اكتر من راى اتفق عليها بتكون نسبة الربح فيها كبيرة

ehab
07-15-2012, 01:48
اخي الكريم
ymn30

والله كلامك موزون وكويس هوا فعلا مفيش توصية مضمونة 100 فى المية
ولكن هناك توصية خسايرها اقل من مكاسبها

ymn30
07-15-2012, 01:51
والله كلامك موزون وكويس هوا فعلا مفيش توصية مضمونة 100 فى المية
ولكن هناك توصية خسايرها اقل من مكاسبها

الله يبارك فيك والله انا كنت ناوى بس رد الاعضاء الى بدور على العشرين سنت بتعمل احباط بجد كان نفسى توكون بدايه موفقة للجميع ويستفيد كل مبتدا من التوصيات ويتعلم من التحليل بس من الواصح ان الكل داخل يدور على العشرين سنت مبروك عليكم

kingman
07-15-2012, 03:27
اخى لو التوصية بتكون بنسبة 80% تكون توصية هايلة طبعا لم اقصد بمضمونه انها تحقق ربح اكيد بس انا اقصد من ناحية التحليل واكيد كدة لو اكتر من راى اتفق عليها بتكون نسبة الربح فيها كبيرة

فى هذا السوق اللى دايما احد مبادئه ان مافيش فيه حاجة مضمونة بتبقى هذه النسبة مرتفعة وجيدة واكيد برده حتى مع نسبتها المرتفعة فانها معرضة الا تتحقق فهكذا لعمنا السوق ان جميع الأحتمالات واردة

vamoscapitos
07-15-2012, 03:34
فكرة هائلة وفي الوقت المناسب

هنالك الان من لديه البونص في حسابه ولا يجيد المتاجرة

اتمنى ان تنجح هذه الفكرة لانها ستفيد المبتدئين بالخصوص

safiforex
07-15-2012, 03:54
فكرة هائلة وفي الوقت المناسب

هنالك الان من لديه البونص في حسابه ولا يجيد المتاجرة

اتمنى ان تنجح هذه الفكرة لانها ستفيد المبتدئين بالخصوص

بالفعل فالتوصيات هي جيدة لمن لا يجيد التداول في الفوركس و اكيد مع هذا المنتدى العربي الذي بيعطي البونص عن الردود اكيد انه دخل اليه اناس لا يعرفون عن الفوركس شيءا
و هم الان يتعلمون ، و جيد انهم يعملوا على تطكوين البونص الى حين ان يتم التعلم للفوركس
و بهذا الخصوص فانه يمكن للكل ان ينضموا الى فوركس كوبي الخاص بي
حيث ان شاء الله تجدوا الربح بحول الله

ma90do
07-15-2012, 04:00
فى هذا السوق اللى دايما احد مبادئه ان مافيش فيه حاجة مضمونة بتبقى هذه النسبة مرتفعة وجيدة واكيد برده حتى مع نسبتها المرتفعة فانها معرضة الا تتحقق فهكذا لعمنا السوق ان جميع الأحتمالات واردة

طبعا اخي الجميع لزم يحقق خسائر ولو نسبه 80% ارباح يا اهلا بها مع الاداره الجيده لرأس المال وعدم الاتجاه الي الطمع حتي تكون الصفقه الخاسره ذات الحجم الكبير

jans
07-15-2012, 04:35
الفكره جميلة و لكن التوصيات لا نستطيع ان نقول عليها مضمونه
لأنه بهذا الشكل إذا لاسمح الله تعرض العضو للخسارة سوف يلقي عليك اللوم و إن شاء الله تطبق هذه الفكره .

mahmoud2012
07-15-2012, 04:57
من الصعب ان تجد توصيات مضمونه بنسبة كبيره

ولكن من السهل ان تجد توصيات مضمونه فى اوقات الاخبار فقط

وانا ارى ان الاعتماد على التوصيات فقط فى الفوركس بدون تحليل فنى هو بمثابة الطالب الذى يعتمد على الغش فى النجاح

osama shaban
07-15-2012, 05:08
موضع جميل جدا
المشكله ان مفيش حاجه اسمها توصيات مضمونه
كل واحد بيبقا شايف فرصه من وجهه نظره الشخصيه ولكن السوق لايتعرف بذلك حتي توصيات اكبر المنتديات تخلف التوقعات

mage
07-15-2012, 05:14
لا اعرف ان كان هناك اى توصيات يمكن ان نقول عليها انها مضمونة ام لا ولكنى اعتقد ان كل الصفقات التى يتم التعامل بها فى هذا السوق يمكن ان تكون جيدة وعلينا ان نعرف هذا جيدا ان سوق الفوركس خطير

السيد الجبالي
07-15-2012, 05:42
موضوع هايل يا غالي .. واتني ان تستطيع من خلاله افاده اخوانا الذين استلمو البونص هذا الشهر ...
ولا تلتفت الي الاحباطات يا غالي ... انت اردت ان تعمل هذا الموضوع لافاده الاعضاء .. اذا سير علي بركه الله ... ونحن معك ندعمك ان شاء الله ...

Mostafa Mando
07-15-2012, 06:20
لا اعرف ان كان هناك اى توصيات يمكن ان نقول عليها انها مضمونة ام لا ولكنى اعتقد ان كل الصفقات التى يتم التعامل بها فى هذا السوق يمكن ان تكون جيدة وعلينا ان نعرف هذا جيدا ان سوق الفوركس خطير

صحيح يا اخي لا يوجد اي شئ مضمون في الفوركس لكن يجب ان

تأخذ التوصيات من اشخاص معتمدين وموثوق فيهم فهناك توصيات تحقق ارباح جيدة جدا

ولكن من وجهة نظري ان الافضل من كل هذا هي ادارة الحسابات مثل البام وفوركس كوبي

لإنك تضمن المتاجر لن ينصب عليك ويعطيك توصيات خاطئة او شكوك فيها

KOGI
07-15-2012, 06:49
اخي الكريم
ymn30

بس يا اخى الكريم فى توصيات مضمونة مش مبعنى انه دايما تكسب لكن بمعنى ان اللى حاطتها خبراء كبار فى السوق المالى و تقدر تقول اغلبها صح وبيحصل ولو حتى خسرت خسارتها بتبقى قليله
تقبل مرورى اخى ولك فائق احترامى

elking
07-15-2012, 07:55
هو مفيش حاجة مضمونة الضامن هو الله وحده ولابد من التوكل على الله ولكن يجب الاجتهاد بالتاكيد وبذل الجهد والتعب ونتعلم ونكتسب خبرات باستمرار

delpi
07-15-2012, 20:56
من خلال دراستى اعرف ان ليس هناك توصيات ثابته او مضمونه فهناك اكتيد تغيرات عامه او شاذه مما تجع انحراف كبير فى مؤشر السعر الخاص بالعملات واثرها على الصفقه لذلك انا لا ارجح هذه الفكره

forex4ever
07-15-2012, 21:02
بصراحة انا اشفق على من يضعون التوصيات احيانا واراهم مظلومين احيانا كثيرة هم يجتهدون ويحاولون افادة اخوانهم المتداولين ولكن قد ياتي السعر بما لايشتهي الموصي وقد تحدث خسارة وضرب للاستوبات وبيدا اللوم والغضب ينصب على واضع التوصية علما انه الخطاء ليس غلطه عندما يندفع احد المتداولين بالدخول بعقود كبيرة جدا ومخاطرة عالية لانه نسي انه لايوجد شيء مضمون !! وتبدا المشادات والمشاحنات !! وكثيرا مانرى خبراء ومحللين لايضعون اي توصيات خوفا من ان يحدث هذا الامر معهم

mohamed yossef
07-16-2012, 04:33
فكرة ممتازة ان شاء الله متابعين
والسوق ها يفتح اليوم وربنا يوفق بكام فرصة

abdello052
07-18-2012, 00:43
ياريت اخي العزيز نلاقي توصيات جيدة وان كنت اتمني تبدا ادارة المنتدي تتعب معانا وتثبت لنا ورش للتوصيات القوية اللي اشخاصها بيعملوا ارباح كويسة

mido
07-18-2012, 03:02
اخي الكريم
فكرة جميلة ان شاء الله تلقى اعجاب الاعضاء
تقبل مروري ولك فائق احترامي

madoxegy
07-18-2012, 03:05
موافق تماما ولا داعى للخوف من الاعضاء
المحترفين لو حسرنا هيبقا عادى لان احنا متعودين على كدا
تحياتى

Noah
07-18-2012, 03:56
يوجد الكثير جدا من التوصيات فى سوق الفوركس وكلها لها نتائج متضاربة يعنى غير ثابتة يعنى ممكن فى يوم تقدر تحقق ارباح بكيرة وفى يوم اخر يكون نتائج وخيمة جاد ومخيبة للامال ولذلك عليك التركيز على طريقتك انت فقط

HUSSENEY
07-18-2012, 07:38

siafarii
07-18-2012, 09:50
السلام عليكم ورحمه الله
ارجو الدخول والمشاركة

صفقات مضمونة لاضن انها موجودة لانني جميعا متعرضوت للخسارة
لان السوق غير تابت ولو كان تابت اقلك هناك صفقات مضمونة

زيزو
07-18-2012, 22:46
كل توصية تعبر عن وجهة نظر صاحبها
وعلي حسب تحليله واستراتيجيته والادوات التي يستعملها في التحليل
فاكيد هيكون هناك اختلاف في وجهات النظر

Mr.GooDMaN
07-20-2012, 15:09
بالفعل يجب ان يكون هناك جو من التعاون داخل المنتدى يقوم فيه المتاجرين المحترفين بالعمل على
تقديم كل ما يلزم للمتاجرين المبثدئين من توصيات وطرق شرح مبسطة لتسهيل المتاجرة عليهم

midoali
07-20-2012, 15:49
ياريت والله عتبفه فايده كبيره لناس وخصوصا انا لاني لسه مبتدء فااكيد عتبع هذه التوصيات
بس ياريت اليوم في يومه ويكتب تعديل للموضوع كل يوم فيه التوصيه

magic777
07-20-2012, 22:21
كل توصية تعبر عن وجهة نظر صاحبها
وعلي حسب تحليله واستراتيجيته والادوات التي يستعملها في التحليل
فاكيد هيكون هناك اختلاف في وجهات النظر

وطبعا محدش بيقدر يكسب من التوصيات دي كويس الا صاحبها اللي عارف هو دخل ليه عليها
وعارف لما تعكس عليه هيطلع امتى او يفتح صفقات تعزيز او تبريد منين
ومهما كنت متابع ليه مش هتقدر تعالج انعكاسات التوصيه معاك بنفس السرعه بتاعت الموصي نفسه

safiforex
07-20-2012, 22:33
وطبعا محدش بيقدر يكسب من التوصيات دي كويس الا صاحبها اللي عارف هو دخل ليه عليها
وعارف لما تعكس عليه هيطلع امتى او يفتح صفقات تعزيز او تبريد منين
ومهما كنت متابع ليه مش هتقدر تعالج انعكاسات التوصيه معاك بنفس السرعه بتاعت الموصي نفسه
نعم صحيح اخي ما ذكرت فانه قد يعطي الواحد توصية ما و يدخل معه الكثيرين فيها
و لكن قد نعكس و هنا فهو يعرف ان كيف سيتعامل معها بشكل افضل في حين الاخرون ربما يخسرون الكثير منها

khaled zizo
07-22-2012, 16:35
ابدء بعد حتى الان ولاكن من خلال دراستى اعرف ان ليس هناك توصيات ثابته او مضمونه فهناك اكتيد تغيرات عامه او شاذه مما تجع انحراف كبير فى مؤشر السعر الخاص بالعملات واثرها على الصفقه لذلك انا لا ارجح هذه الفكره و اخي لا شيء مضمون في سوق الفوركس انا اعمل التوصيات لنفسي و لا احب مشاركتها لكي اتجب المسؤولية و كل ما على الواحد ان ينظر الى التوصيات المعروضة و يرى المناسب لهمع تحليله و وومكن فعلا ناس كتير تستفيد بس ياريت فعلا تكون توصيات سليمة ووافيه لكل النقاط يعنى مثلا نقطة البداية ونوع الامر بيع ام شراء ونقطه لوقف الخسارة ونقطة لجنى الارباح

ashraf
07-22-2012, 16:41
رغم ان الفكرة نبيلة وجميلة جدا الا انى لا اعتقد انه قد تتحقق لان التوصيات المضمونة او الناجحة بنسبة عالية لابد ان تكون مدفوعة فلا احد سيعطى توصيات مجانية الا اذا كان هاوى وهى قد تزيد فيها الخسائر عن المكاسب التى ستحققها

Aker001
07-22-2012, 16:42
اعتقد ان كل الصفقات التى يتم التعامل بها فى هذا السوق يمكن ان تكون جيدة وعلينا ان نعرف هذا جيدا

ehab
07-23-2012, 15:17
لاتوجد توصيات مضمونة بنسبة مية فى المية يا اخى
تمام التوصيات مش ضرورى تكون كويسة لابد من الاعتماد على
التحليل الشخصى للمؤشرات والاخبار ايضا لها دور كبير

Rami
07-23-2012, 15:18
لا يوجد شى اسمه مضمون فى عالم الفوركس
هناك شئ اسمه توكل على الله

kanzsea
07-23-2012, 15:38
اعتقد لا توجد توصيات مضمونة بنسبة 100 فى 100 وانما هناك توصيات جيدة ونسبة نجاح التوصيات من 70 الى 80 فى المية

eng2012
07-23-2012, 15:59
انا من راى نعمل الموضوع ده ورشه كبيره لكل التوصيات ويقوم كل واحد بوضع توصياته ونضشوف اكتر واحد توصياته ناجحه ونتابع معاه كل يوم

havic
07-23-2012, 16:15
فكرة رائعة اخي و بالتأكيد العمل الجماعي احسن من الفردي
لذا نأمل من الاعضاء بعدم البخل علينا بمعلوماتهم

ARAB_PIGEON
07-24-2012, 14:56
كلام معقول مقدرش اقول اى حاجه غير انه صعب التحقيق
لان مين اللى هيقول التوصيات
شكر على المجهود

السيد الجبالي
07-24-2012, 15:22
هو الموضوع ليه لسه متفعلشي يا جماعه .. انا مش شايف اي توصيه في الموضوع لحد دلوقتي ...
علي العموم منتظرين وسنشارك ان شاء الله وبالتوفيق للجميع

aboualy
07-24-2012, 15:25
اخى العزيز مفيش حاجة اسمها توصية مضمونه لانه لا يوجد شئ مضمون فى الفوركس
اما اذا كنت تريد تحليلات وتوصيات على كل العملات فهى موجوده فى القسم المختص بذلك فى المنتدى

khaledforex
07-24-2012, 15:25
لا نطلق عليها توصيات اذن بل الأفضل ان نقول ورشة عمل لتحليل الفرص المختلفة
واية رأى حضرتك ممكن اقدم لكم فكرة حلوة
اية رأيك نعمل تصويت على الفرص المعروضة
ولما الفرصة تنال اكثر اصوات ندخل على بركة الله
يعنى اية رايك فى الفكرة دى

marem2007
07-24-2012, 15:27
فكرة جكيلة جدا ومطلوب من خبرا الفوركس في هذا المنتدي الاهتمام بهذة الفكرة
وتنميتها
لكي تثبت وجودها وتكبر حساباتنا

ahmed
07-24-2012, 15:27
فكرة جميله يا اخى طبعا ان كل واحد يضع اقوى توصيه على حسب استراتجيته
فقط نحتاج من ينظم التوصيات يوميا فى جدول لسهوله المتابعه

deadlyfox
07-24-2012, 15:52
اخى الكريم فكرة جيده جدا خصوصا للمبتدئين الذين لا يملكون خبرة فى السوق
وسوف تفيد الجميع لتحقيق اكبر عائد ممكن من الربح سواء اليومى او الاسبوعى او حتى الشهرى والسنوى

nrgslawi
07-24-2012, 16:17
ليس هناك اي توصيات مضمونة والواحد فينا لا يريد تحمل اي مسؤولية بوضع تحليلات على المنتدى تكون سببا في خسارة الاعضاء

ehab
07-25-2012, 07:23
ليس هناك توصيات مضمونة أخي ومن الأحسن أن تتعلم أن تحلل بنفسك لأن التوصيات ممكن تكون سبب خسارتك
القسم من هنا
Live Trading Discussion (http://forex-masr.com/forumdisplay.php?13-Live-Trading-Discussion)
اتفق معك تمام اخى الكريم ف التوصيات غير مضمونة تماما لانها فى
بعض الاحيان تاتى بمضائب وربنا يستر علينا من التوصيات

2x1
07-25-2012, 09:06
يار يت الكل يشارك بتوصيات فموضوع مستقل افضل عشان الكل يشوف التوصية لان الردود بتوه فالموضوع وقليل اللي ممكن يشوف الرد

msh3egy
07-28-2012, 05:51
انا لم ابدء بعد حتى الان ولاكن من خلال دراستى اعرف ان ليس هناك توصيات ثابته او مضمونه فهناك اكتيد تغيرات عامه او شاذه مما تجع انحراف كبير فى مؤشر السعر الخاص بالعملات واثرها على الصفقه لذلك انا لا ارجح هذه الفكره . برجاء تقبل مرورى

forexawy
07-30-2012, 15:01

mannon
07-30-2012, 16:57
يوجد قسم خاص بالنقاش المباشر لكل زوج وستجد بها توصيات
القسم من هنا
Live Trading Discussion

---------- Post added at 02:30 PM ---------- Previous post was at 02:29 PM ----------

من خلال دراستى اعرف ان ليس هناك توصيات ثابته او مضمونه فهناك اكتيد تغيرات عامه او شاذه مما تجع انحراف كبير فى مؤشر السعر الخاص بالعملات واثرها على الصفقه

اى مكان هتلاقى فية حد يقدم توصيات واكيد كل توصية بتكون لها نسبة نجاح ونسبة خسارة واعتقد ان اى توصية او موضوع توصيات يكون نسبة النجاح فية اكتر من 70% يبقى ممتاز فعلا

hend
08-08-2012, 18:11
بص بصراحه انا مبعتمدش على توصيات حد ده طبعا خطاء ان حد يعتمد على غيرة
من المتاجرين لان الناس لازم تحلل بنفسها مش بتحليلات غيرها وتقبل مرورى

silver
08-08-2012, 18:12
موضوع جيد

ولكن عنوانه غير مناسب لان يمكن لاي شخص كان يضع توصية مضمونة اطلاقا

لهذا وضع وقف الخسارة

saidyousef
08-08-2012, 18:13
فكره جميله جدا بجد جزاك الله خيرا عليها
فعلا ناس كتير تستفيد بس ياريت فعلا تكون توصيات سليمة ووافيه لكل النقاط يعنى مثلا نقطة البداية ونوع الامر بيع ام شراء ونقطه لوقف الخسارة ونقطة لجنى الارباح

tamid0
08-08-2012, 18:14
بص بصراحه انا مبعتمدش على توصيات حد ده طبعا خطاء ان حد يعتمد على غيرة
من المتاجرين لان الناس لازم تحلل بنفسها مش بتحليلات غيرها وتقبل مرورى

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
فعلا لازم كل واحد يعتمد على تحليله
و توصياته و اهدافه
و لو التوصيات اكدت رايك ادخل بقلب جامد

gullever
08-08-2012, 19:03
فعلا اخي هذا سيحقق استفاده كبيره خاصة للأعضاء الجدد او المتجارين المبتدئين و أقترح ان تكون علي هيئة موضوع يومي يوضع في عنوانه التاريخ و كل عضو يشارك بتوصيته في مختلف العملات

marocain_forex
08-08-2012, 19:24
اخي لا يمكن ان تكون توصيات مضمونه

ممكن نقول انها توصيات مدروسه

islam96
08-16-2012, 16:24
لو ممكن الإدارة تفتح قسم خاص بالتوصيات
حتفيد الأعضاء الجدد

Zogota
08-16-2012, 16:27
لو ممكن الإدارة تفتح قسم خاص بالتوصيات
حتفيد الأعضاء الجدد

هناك بالفعل قسم للتوصيات

http://forex-masr.com/forumdisplay.php?38-Forex-signals

تقبل تحياتي

daisy
08-16-2012, 16:38
الفكره جيده
ولكن اقترح لتنفيذها الا تكون جميع التوصيات فى موضوع واحد
لان دا يؤدى للتشتيت
ولكن كل واحد شايف فى نفسه القدره على اعطاء توصيات ياريت يعمل لنفسه موضوع خاص
وساعتها الشخص اللى داخل يقدر من خلال التوصيات السابقه يكون عرف مدى نجاحها

sharkawy
08-16-2012, 16:44
يوجد بالفعل قسم هنا في المنتدي به متابعات للازواج وتوصيات جيده

لكن انا شخصيا افضل الاعتماد الشخصي علي نفسي وعلي تحليلي

hossam hossam
08-24-2012, 18:10
لماذا لم يتسمر الموضوع كان موضوع كويس وبيضع توصيات كويسه اتمني ان يعود
نفس الاعضاء للموضوع ويكملو موضوع التوصيات

كونان
09-20-2012, 18:00
ليس هناك اي توصيات مضمونة والواحد فينا لا يريد تحمل اي
مسؤولية بوضع تحليلات على المنتدى تكون سببا في خسارة الاعضاء

كونان
09-22-2012, 21:44
فكرة جيدة جدا..واتمنى بالفعل ان يتم تطبيقها..واتمنى ان يتم الاهتماما بالمبتدئين بصورة اكبر وان نستفاد من
خبرة المحترفين المتواجدين معنا..والقيام بعمل ورش للتعلم والتدريب..لانني اريد ان اتعلم الفوركس وان
اكون خبرة جيدة لاني احببت هذا المجال واراه مفيد جدا لي

4ex
09-27-2012, 03:45
لاتوجد توصيات مضمونة بنسبة مية فى المية

sabry
09-27-2012, 03:48
انا لااستطيع تحمل مسئولية خسارة احد
وان كسب لن يتذكرنى

mannon
09-27-2012, 04:22
ليس هناك اي توصيات مضمونة والواحد فينا لا يريد تحمل اي
مسؤولية بوضع تحليلات على المنتدى تكون سببا في خسارة الاعضاء

طبعا مفيش حد يقدر يعتمد على التوصيات بشكل كلى لان زى مقلت انت بالظبط مفيش توصية مضونة فى الفوركس والمفروض الى عايز يشتغل فى الفوركس يعتمد على تحليلة فقط ولا يعتمد على احد حتى يكون واثق من اى صفقة

Mohamed Ahmed Mohamed
09-27-2012, 05:23
السلام عليكم ورحمه الله
ارجو الدخول والمشاركة

السلام عليكم
فكرة رائعة احييك يا اخي
وفعلا انا بحب روح العمل الجماعي لان كل واحد بيقول وجهة نظرة وبيحلل وبالتالي تتكون فكرة عامة صحيحة

shahy
09-27-2012, 06:55
لا توجد توصيات مضمونه دائما لان التوصيات مهما كان الشخص الذى يضعها محترف اكيد فى اوقات توصياته تكون عكسيه

asmaa omar
09-27-2012, 07:03
موضوع جميل وحب الخير للجميع
هو اجمل ما فى الموضوع بالتوفيق ان شاء الله

walaa forex
09-27-2012, 07:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ياريت يكون فيه توصيات على الجروب نسبة ارباحها اعلى من خسائرها

mohamed tawfik
09-27-2012, 10:26
ا يوجد هناك توصيات مضمونة

ادهم
09-27-2012, 10:26
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالفعل يا اخي انها فكره رائعه اتمني ان تحقق وسوف تعود بكل النفع علي المنتدي وعلي الاعضاء
ولكن يجب ان نتاكد من مدي صحه هذه التوصيات والا سوف تسبب الكثير من الخساره

mohamed eldamnhorey
09-27-2012, 11:06
ا يوجد هناك توصيات مضمونة

اخى محمد توفيق - على فكره فى الغالب محصلة اغلبية التوصيات خساره ياغالى للأسف

الا القليل من الموصييين ممكن تصيب توصياتهم

Mohamed Ahmed Mohamed
09-27-2012, 12:02
السلام عليكم
التوصيات ساعات اكيد مرة تصيب ومرة تخيب ودي طبعا بترجع للخبرة لدى مزود التوصيات
ودا اكيد لان سوق الفوركس متغير دائما

تحياتي

nany13
09-27-2012, 12:07
السلام عليكم

و لله فكره جيده و ياريت تطبق

و حتلاقى ناس كتير تود هذه الفكره

و يعم الخير للجميع

ThE.pRoF
09-27-2012, 12:31
السلام عليكم
اولا شكرا لانك بتحاول تبحث عن طرق نتعاون من خلالها لكن مفيش حاجه اسمها توصيه مضمونه لان كل واحد بيبقي ليه وجهة نظره الخاصه للتشارت و يا اما صابت يا خابت و بالتالي بنصحك لا تصدق احد يقولك في توصيات مضمونه

غسان درغوثي
09-27-2012, 12:33
انا ايضا احبث هذه الفكرة
شكرا لكم

ghada maher
09-27-2012, 14:12
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الفكرة رائعة وجميلة وان شاء الله الكل يستفاد منها وجزاكم الله خيرا

yasser habola
09-27-2012, 14:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
بالنسبة للفكرة هي فكرة ممتازة جدا لان اى مبتدا بيحاول يعتمد علي خبرات اللي اعلي منة
من خلال توصيات ناجحة فأنا اؤيدك وان شاء الله يكون في موضوع اللاعضاء يضعوا توصياتهم
والاهم ان يوجد تحليل للتوصية وماذا اعتمدت علي ذلك حتي يكون اللاعضاء الدراية التامة بكيفية التحليل