PDA

View Full Version : ارجوا المساعدة بخصوص انستافوركس للاندرويد

fightcom
06-05-2015, 17:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخوانى الكرام عندى استفسار بخصوص انستا ميتا تريدر الخاصة بالاندرويد

انا نزلت انستا اندرويد ولاحظة شئ غريب جدا

الفرق بين سعر البيع والشراء يصل الى 30 نقطة !!

وهذا الفارق على كل ازواج العملات

هل هذا طبيعى ؟؟ اما انه يوجد خلل عندى ؟؟

ارجوا من الاخوة الكرام الذين يستخدمون منصة التداول الخصة بالاندرويد ان يفيدونى

ملاحظة : انا مثبت على هاتفى ميتاتريدر الخاصة بشركة انستا وقمت بتحميلها من جوجل بلاى

http://forex-masr.com/attachment.php?attachmentid=20271&d=1433497883

ynwa1892
06-05-2015, 17:55
السلام اخي السبريد في الانستا ابت على طول الخط وهذا ما يميزها اخي الكريم ربما يوجد خطئ فقط وان شاء الله سيصلح
وفقك الله

fightcom
06-06-2015, 08:36
اخى الكريم شكرا لمرورك الطيب
الغريب انى حاولت الدخول بحساب تجربي كانت النتيجة ان السبريد طبيعى جدا
هل حسابى المحول الية البونص به مشكله !!
ارجوا من فصلكم اخوانى المشرفين او الذين عندهم خلفية عن الموضوع ان يفيدونى فى ذلك

qeqe77
06-06-2015, 09:25
الجواب بكل بسطاه ان السبريد يتغير بشكل مستمر وعلى طول ايام التجارة
بشيء خارج عن ارادة انستا وهذا بحكم التجارة وتحرك السوق - شي يحدده السوق

engaym
06-06-2015, 10:28
السلام عليكم اخى اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى
الشركة وتسأل على هذا السؤال وهم يقومون بالاجابة على هذا السؤال وبالتوفيق للجميع

haytham_mhmd
06-06-2015, 10:38
لا اعرف الحقيه اخي الفاضل ولست معتاد من انستا علي هذا الام
رفدائما تكون حركه الاسبريد طبيعيه ولم يحدث ان وصلت لهذا الحجم
من الافضل مراسه الدعم الفني في المنتدي هنا
او دعم الشركه بشكل مباشر اذا كنت تستطيع ذلك

---------- Post added at 07:38 AM ---------- Previous post was at 07:37 AM ----------

عفوا اخي الفاضل
لقد انتبهت ان حسابك يحتوي فيه قيمه العمله علي 5 اراقم بعد العامه العشريه بالنسبه لزوج اليورو دولار
وهذا يعني ان الامر طبيعي
فالسبريد 3 نقاط فقط اخي
ولكن لانه حسابك فيه 5 ارقام بعد الفاصله تظهر 30

alaa ali
06-06-2015, 10:40
السلام عليكم
لابد ان تلاحظ ان هناك انظمة سعرية مختلفة منها الرباعى ويوجد ايضا الخماسى وهو ما تراه عندك
بالتوفيق

ehabbob
06-06-2015, 11:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الاعضاء الكرام وادارة منتدى فوركس العرب اتمنى لكم حظا موفقا و رزقا كريما باذن الله
والله ولى التوفيق

---------- Post added at 10:42 AM ---------- Previous post was at 10:32 AM ----------

الاعضاء الكرام وادارة منتدى فوركس العرب اتمنى لكم حظا موفقا و رزقا كريما باذن الله
والله ولى التوفيق

---------- Post added at 10:44 AM ---------- Previous post was at 10:42 AM ----------

والله ولى التوفيق

fightcom
06-06-2015, 13:15

---------- Post added at 07:38 AM ---------- Previous post was at 07:37 AM ----------

عفوا اخي الفاضل
لقد انتبهت ان حسابك يحتوي فيه قيمه العمله علي 5 اراقم بعد العامه العشريه بالنسبه لزوج اليورو دولار
وهذا يعني ان الامر طبيعي
فالسبريد 3 نقاط فقط اخي
ولكن لانه حسابك فيه 5 ارقام بعد الفاصله تظهر 30

اخى الكريم حقاااا شكرا لك
انها مكونه من 5 ارقام بعد الفاصل
انا لم ارها من قبل
جزاك الله كل خير اخى الكريم

mechanical
06-08-2015, 04:34
السلام عليكم .... اولا احب اقول لسيادك ان المنصة للي انت نزلتها او الحساب عامة انت اختارت الخمس ارقام العشرية علشان كدة 0.0003 يساوي 0.00030
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

waelmma
06-08-2015, 08:59
انا معنديش فكرة اخى الكريم وهاسيب اﻻخرين اللى عندهم فكرة عن هذا الم ضوع
ان يردوا علبك وجزاك الله خيرا اخى اامريم وربنا يرقنا جميعا

roony
06-08-2015, 16:44
السلام عليكم أعضاء المنتدى
أخي قم بالإتصال بالدعم
واعرض عليهم المشكلة و
إنشاء الله حيساعدوك في حلهااا
موفق أخي الكريم

chirikhan
06-08-2015, 17:29
الشركة فعلا يا اخي توفر المنصات في الهواتف الاندرويد والايفون والكثير من اشكال المنصات
انما الواحد في رايي لازم يختار التعامل بالجهاز اللابتوب لاني اراه المنطقي والمناسب للتداول

alisajat
06-08-2015, 23:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ... اخي العزيز ﻻتخاف الامر طبيعي وذلك بسبب اختيارك او تنزيلك للمنصة ااتي تحتوي على خمسة اصفار ومثل ما شرح لك الاعضاء انا بأيدهم والله الموفق. .....

a7med sniper
06-09-2015, 00:24
انان عموما جربتها من خلال المنصه على الاندرويد

وجدت انها غير مناسبه لى وافضل على الويندوز على الجهاز الشخصى افضل والله المستعان

superkenan
06-09-2015, 01:18
السلام عليكم ورمة الله وبركاته
اخي الكريم انصحك باستخدام جهاز الكمبيوتر عند دخولك إلى سوق الفوركس لإنه بصرحة جميع من استخدم اجهزة الموبايل سواء كان نظام اندرويد او غيره عانو كثيرا
اتمنى لك التوفيق

ibrahim forex
06-09-2015, 05:44

Emam_gad
06-09-2015, 06:42
34) مبدأ المضاربة : كل عمل فيه مضاربة ويشمل ذلك المضاربة بالفوركس يتطلب خطة عمل , ما لم تأخذ الوقت الكافي لوضع الخطة وتحديد القواعد التي سوف تتبعها فهذا يعنى أنك موجود داخل السوق بدون هدف وبدون تركيز، عليك أن تجلس لبعض الوقت قبل الدخول إلى السوق وتكتب خطتك وتحدد قواعد العمل وتنفذها بدقة متناهية .

youssefhesham
06-09-2015, 10:18
السلام عليكم .... اولا احب اقول لسيادك ان المنصة للي انت نزلتها او الحساب عامة انت اختارت الخمس ارقام العشرية علشان كدة 0.0003 يساوي 0.00030

eragon
06-13-2015, 18:32
وعليكم السلام ورحمــة الله وبركاته
بخصوص الاسبريد فهذا شيء طبيعي 30 نقطه تعني 3 نقاط ولكن بالنظام الخماسي للارقام
انا بنصحك بتحميل منصة الميتاتريدر الاصدار الاخير لانه ممتاز الحقيقه وعن تجربه شخصيه

abdougagi
06-25-2015, 04:10
ههه لا يا اخي حساب النقاط يكون من رقم الرابع بعد الفاصلة و ليس من الرقم الاخير فذلك هو العشر و تظهر خمسة ارقام بعد الفاصلة
في الحساب الحقيقي لانه يتميز بالدقة اما في الحساب التجريبي فتظهر فقط اربعة ارقام بعد الفاصلة لذلك فكن حذرا
موفق باذن الله

محمد السيد
06-25-2015, 04:45
اولا مفيش حاجة اسمها انستا ميتا تريدر الخاصة بالاندرويد تكون بتقصد المنصة .. ماشى
ثانيا الـ 30 دول مش عدد البيب وانما عدد البيبيت اي اجزاء النقط غالنقطة تتكون من 10 بيبيت وبالتالي فرق السعر ده هو 3 نقط نقط فقط

RomanyMoreed
06-26-2015, 23:40
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

شوف حضرتك حسابك انت مكون من 5 نقاط وبكدة هيتحسب عندك الاسبريد 30 نقطة وده زي ال 4 نقاط بس الاختلاف هو ده 3 المهم الاتنين واحد مفيش اختلاف

ASMAA TAHA
06-27-2015, 18:16
لا هذا غير طبيعى لو كانت تستخدم منصة انستا او لو كان الحساب الخاص بك فى انستا لان فى الوقت الطبيعى يكون الفارق 3 او 5 نقاط اما فى وقت الاخبار الاسبريد بيكون عالى جدا اما لو كان وقت طبيعى فاكيد المنصة فيها خلل

۰۪۫M۪۫۰۰۪۫A۪۫۰۰۪۫X۪۫۰
06-27-2015, 18:16
اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى

autocom
06-27-2015, 18:18
ارجوا من الاخوة الكرام الذين يستخدمون منصة التداول الخصة بالاندرويد ان يفيدونى السلام اخي السبريد في الانستا ابت على طول الخط وهذا ما يميزها اخي الكريم ربما يوجد خطئ فقط وان شاء الله سيصلح الغريب انى حاولت الدخول بحساب تجربي كانت النتيجة ان السبريد طبيعى جدا ارجوا من فصلكم اخوانى المشرفين او الذين عندهم خلفية عن الموضوع ان يفيدونى فى ذلك

MEDHAT MOUSTAFA
06-30-2015, 01:26
السلام عليكم اخى اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى

nes_trader
07-23-2015, 22:21
انا انصحك بالاعتماد على النسخة الرابعة من الميتاتريد يا صديقي لانها افضل
من النسخة الخامسة و هي اكثر استقرارا و الاكثر استخداما من طرف الاغلبية

0sama
07-25-2015, 15:23
انا جربت تطبيق الاندرويد ولكنه سيئ جدا لانه لا يمكنك من التحليل
ولا يمكن رسم ترندات او خطوط افقية للدعوم و المقاومات

hardjob
07-26-2015, 04:55
اولا مفيش حاجة اسمها انستا ميتا تريدر الخاصة بالاندرويد تكون بتقصد المنصة .. ماشى
ثانيا الـ 30 دول مش عدد البيب وانما عدد البيبيت اي اجزاء النقط غالنقطة تتكون من 10 بيبيت وبالتالي فرق السعر ده هو 3 نقط نقط فقط

heba_a
07-26-2015, 23:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اعتقد انه يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى حتى تتاكد من هذه المعلومة

pepobm
07-27-2015, 00:07
اهلا بك اخى العضو الكريم بالمنتدى اتمنى من الاعضاء افادتك فى موضوعك لانى للاسف لا اعرف
التوفيق من عند الله

Wassa04
07-27-2015, 00:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم المنصة التي منزلها انت
ليست منصة 4 بل منصة 5 لذلك تستعمل 5 ارقام بعد الفاصل

csebai11
07-27-2015, 01:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع لا وجد لخلل او شئ من هذا القبيل انت قمت بانشاء حساب يكون يتكون من 5 ارقام عشرية و ذلك لا ياثر على قيمة النقطة الجزء العشري الخامس هو عشر النقطة اي ان ال30 نقطة التي امامك هي في الحقيقة 3 نقاط

smartvision
07-27-2015, 18:18

Chima
08-16-2015, 02:46

rachadcom
08-18-2015, 12:36
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم .... و الســـلام عليكــــم و رحمــــة الله و بركاتـــــه ...
طبيعي جدا اخي الغالي انت متلاحظاش بالميتا لكنه يكتبه لك في الندرويد و يسمى السبريد......تقبــــــــل مــــروري و تحياتـــي .

abolina
08-21-2015, 20:08
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته شكرا إخواني على المعلومات المهمة وعلى
المجهود المبدول لنشر الخبرة وتحياتي لكل الأعضاء وبالتوفيق للجميع

---------- Post added at 05:08 PM ---------- Previous post was at 05:06 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته شكرا أيها الإخوة الكرام على المعلومات
القيمة والمفيدة ولنا ولكم أطيب التهاني وبالتوفيق للجميع

josef juvé
08-22-2015, 02:49
السلام عليكم و رحمة الله
والله اخي آسق جدا لم اجرب التداول من قبل بالهاتف لهذا لا استطيع مساعدتك ممكن من الاخوة من جرب ذلك تقبل مروري و بالتوفيق للجميع

forex all arabes
09-18-2015, 23:11
مرحبا اخي الكريم وسعدت بموضوعك = انصحك بالاعتماد على النسخة الرابعة من الميتاتريد يا صديقي لانها افضل
من النسخة الخامسة و هي اكثر استقرارا و الاكثر استخدامايارب اكون افدك واتمني لك مزيد من الربح

seifhd
10-01-2015, 00:10
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

abdelloo31
10-01-2015, 00:38

samieh
10-20-2015, 06:45
والله يا اخى اللى انا شايفه فى الصورة ان الاسبريد طبيعى ولا يتعدى الثلاث نقاط
واعتقد انك حاسبها غلط لان المنصة بتاعتك خماسية الارقام فلا تحسب الرقم الخامس عند حساب الاسبريد

حسنى صادق
10-20-2015, 08:26
قد يكون هناك توقع لعمليات النتائج المتربة على قوة العلم فى السوق و الاستفادة من تتابع العمل بقوة كبيرة و ممكنة و لازمو للعمل

---------- Post added at 07:26 AM ---------- Previous post was at 07:21 AM ----------

اعتقد انة من البرامج الذكية التى قد تسعدنا كثيرا فى توقع المزيد من النتائج و التى يترتب عليها التفعيلات الاخرى فى العمل من وقت لاخر

Saadqnet
10-20-2015, 09:06
انا برأيي الشخصي ارجح ان يكون عندك خطأ لان شركة انستا فوركس تتعامل مع اربعة
ارقام بعد الفاصلة العشرية و ليست خمسة ارقام بعد الفصلة العشرية على كل الاحوال تواصل مع الدعم في
شركة انستا فوركس

yassineleo
10-20-2015, 21:41
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

xfdhtg
10-22-2015, 17:26
فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية حال

---------- Post added at 03:26 PM ---------- Previous post was at 03:25 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

aboubakr el ayach
10-22-2015, 17:27
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب فيما يتعلق بثلاثين نقطة التي ذكرتها اعلاه فهي تعد العمولة التي تاخذها الشركة فوق ما تحققه انت من الارباح من كل صفقة اخي تحياتي وتقبل مروري واحتراماتي

zesrt
10-23-2015, 17:01
تنتظر حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا 10 نقاط أو 50 نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام استراتيجيتك

---------- Post added at 03:01 PM ---------- Previous post was at 03:00 PM ----------

الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيدبشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون الجدد أفضل . فينصح منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك

zesrt
10-25-2015, 00:08
التداول في أسواق فوركس عملية مربكة. و على الرغم من أن هذه الأسواق ليست معقدة بشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم المتداولون الجدد أفضل استراتيجيات التداول التي من الممكن إستخدامها في الحالات المختلفة لـ أسواق فوركس. فينصح الخبراء في أسواق فوركس المتداولون استخدام استراتيجية تداول معينة

zesrt
10-25-2015, 00:09
التي يقرر المتداول في فوركس إستخدامها، فإن هناك عدد من العناصر التي لا بد أن تتوفر في هذه الاستراتيجيات. بداية، يجب أن تكون كل استراتيجية تداول سهلة الإستخدام و في نفس الوقت سهلة التطبيق و التنفيذ. بالإضافة إلى أن استراتيجة التداول في فوركس يجب ان تكون فعّالة. فإذا ما كانت الاستراتيجية المستعملة توفر للمتداول حماية للأموال بالبحث عن

mido_01
10-25-2015, 01:21
بيع ما لدينا من يورو , سنبيع ال 1000 يورو وسنحصل مقابله على 985.1$ بالسعر الجديد .

الربح = سعر البيع – سعر الشراء -> 985.1 – 985 = .1 أي 10 سنت
أي أن الربح الناتج من بيع 1000 يورو عند ارتفاعه نقطة واحدة هو 10 سنت .

فلو فرضنا أننا بعنا اليورو عند ارتفاعه 50 نقطة سيكون ربحنا 5 دولار . ( 50 نقطة * .10 للنقطةالواحدة ) . وهو ربح بسيط لا يستحق العناء ..!!

snnaky
11-12-2015, 22:08

لا يا اخى معلش ياريت حضرتك لما تتكلم فيما يخص اسئلة او استفسارات اما ان تكون متأكد من معلوماتك او الأفضل متتكلمش عنها
مين قال لحضرتك انها بحكم السوق
انستا عمولتها ثابتة وبدون عمولة متحركة والعمولة طبيعية بس الأخ عشان المنصة 5 ارقام هو فاكر انها 30 بونط
لا ياباشا الحساب 3 بونط بس والنقطة او الرقم الأخير دة عشرى يعنى بيب

one god
01-08-2016, 19:47
الافضل يا اخي انك تختار وتتاجر بالازواج الي فيها السبريد قليل والافضل لا يتعدى الثلاث نقاط يكون افضل
بالتالي كلما قل السبريد كلما كان اربح وافضل لان النقطة نقدر بثمنها كما تعلم وممكن تخسر بسببها

dhmo
01-08-2016, 20:16
الافضل يا اخي انك تختار وتتاجر بالازواج الي فيها السبريد قليل والافضل لا يتعدى الثلاث نقاط يكون افضل
بالتالي كلما قل السبريد كلما كان اربح وافضل لان النقطة نقدر بثمنها كما تعلم وممكن تخسر بسببها

اتعلم ده على الديمو وطبعا اخي التجريبي تقدر تحقق منه ارباح هايله علشان انت مش بتكون متوتر نفسيا وكده وكمان بتعرف تفتح حساب راس ماله كبير وده
في حد ذاته سبب للاستمرار

latraaa
01-08-2016, 20:24
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومات و الدي أتمنى ان يتفاعل معه الإخوة، بالنسبة لنظام التداول على اندرويد، ارى انه من الأفضل التعامل معه في الهواتف القوية و دات الحركة السريعة، لأجل تنفيد الصفقات في الوقت الدي تريد

douerapark
01-08-2016, 20:24
التي يقرر المتداول في فوركس إستخدامها، فإن هناك عدد من العناصر التي لا بد أن تتوفر في هذه الاستراتيجيات. بداية، يجب أن تكون كل استراتيجية تداول سهلة الإستخدام و في نفس الوقت سهلة التطبيق و التنفيذ. بالإضافة إلى أن استراتيجة التداول في فوركس يجب ان تكون فعّالة. فإذا ما كانت الاستراتيجية المستعملة توفر للمتداول حماية للأموال بالبحث عن...

neverlityougo2
01-11-2016, 13:01
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

big.pharaoh
01-21-2016, 15:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. مفيش خطأ ولا حاجه. انت حسابك ٥ خانات. وده حاجه عاديه جدا. والاسبريد ٣ نقااط فقط

alatn123
01-31-2016, 23:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
الميتاتريدر على الأنرويد هي نفسها كما تكون على الحاسوب برمجيا , هناك تغير فقط من ناحية الشكل
بالتوفيق يا غالي ..

zizo199
03-22-2016, 19:54
السلام اخي السبريد في الانستا ابت على طول الخط وهذا ما يميزها اخي الكريم ربما يوجد خطئ فقط وان شاء الله سيصلح
وفقك الله

ملاك الروح
03-22-2016, 20:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم عليك تجاهل اخر منزلة عشرية حيث ان الفارق 3 نقاط وليس 30 نقطة اي ان المنصة لديك تدعم 5 منازل عشرية
اتمنى لك التوفيق

The_Gahbaz
03-22-2016, 21:34
لا يا غالي الفرق اللي عندك هو 3 نقاط فقط مش 30... وانت شايف الرقم عندك كده لان حسابك جايبلك 5 ارقام عشرية بعد الفاصله علشان كده ظهرلك الاسبريد بالشكل ده.. لكن متقلقش خالص هو 3 نقاط فقط زي ما قلتلك مش 30

neverlit3
03-24-2016, 17:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

عاشق الفوركس
03-25-2016, 13:24
أخـــــي، الفـــاضل
والله اول مرة اسمع منك رم خطاي فني وان شاء يتصحح بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

nonam
07-30-2016, 02:55
السلام عليكم ...من المهم جدا ان يكون الادوات الفنية الجديدة اللي من المهم التعامل معاها ومن المهم التعامل مع الادوات بتاعه التداول الحقيقي وكمان التعامل مع الادوات اللي بيكون التعامل مع الادوات الاهم فيها
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

بروفسير العرب
07-30-2016, 17:32
الاسبريد يختلف وقت الاخبار انتظر حتى تمضى وقت الاخبار
ثم شوف لو الاسبريد لسه مرتفع يبقا الافضل انك تكلم احد من خدمه العملاء ليحل لك المشكله

المهم
07-31-2016, 01:09
السلام عليكم ، استفدنا بعض الشئ من اجوبة ومداخلات الاعضاء الكرام
و لكن توجد اجوبة لا علاقة لها بالموضوع اصلا كما توجد اجوبة هادفة
على كل حال مشكورين و نتمى المواصلة فقطvv
vsfffffffffff

sasa abdo
07-31-2016, 01:12
احب اولا ان اشكر من وضع هذا السؤال لكى يستفيد ويفيد من حوله
وثانيا بشكر كل من كتب الرد المثالى لكى يفيد اخوته بالمعلومات التى لم يبخل بها علينا
.......وبالتوفيق ان شاء الله

nabilps5
07-31-2016, 01:46
بسم الله الرحمان الرحيم موضوع جميل جدا استفدت منه شخصيا بردود الاخوة الكرام شيء رائع هذا التفاعل والردود الجميلة بالتوفيق

فوزي
07-31-2016, 20:36
احد الاعضاء بيقول ارجوا المساعدة بخصوص انستافوركس للاندرويد
اخى الكريم ان انستا هى شركة مرتبطة بالمنتدا اللى بيمنح البونص

raamoo
07-31-2016, 20:53
موضوع مهم جدا بصراحة ومفيد جدا بارك الله فيك
الطموح شئ جميل وتحقيق الحلم شئ اجمل وكل حقيقة كانت فى الاصل حلم بعيد المنال
ولكن بالصبر والاصرار وابتغاء مرضات الله والعمل بجد وتفادى الاخطاء التى ارتكبها الاخرون
سنحقق الاحلام بإذن الله فلا تحزن اخى ولا تبتأس فمن يحبطك اليوم سيتمنى ان يكون مثلك غداً

csebai12
07-31-2016, 23:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع لا مشكل في ذلك اخي الامر عادي و اعتقد انك فتحت حساب تجريبي فيه معتمدا على حساب ب 5 اعداد عشرية و هنا يعتمد الجزء الاخير من الرقم العشري على جزء النقطة و ليس النقطة و من العادي ان تكون 30 نقطة كونها كل جزء تمثل 1/10 من النقطة

doaa sary
08-01-2016, 01:54
بصراحة مستغربة من كل الاسبريد دة
طب جرب تدخل كدا من كومبيوتر لو نفس الاسبريد يبقا فى مشكلة ولازم تعرف وتسئل الدعم
بالتوفيق ليك

titotroy
08-01-2016, 17:36
مشكور اخي الفاضل على هذا المجهود و على ما يتضمنه الموضوع من معلومات مميزة و نحن بجد ممتنين لك و
ننتظر منك المزيد من العطاء
تقبلوا مرورى وتحياتى
شكرا لك على موضوعك

sob81
08-01-2016, 17:37
اخى يوجد فعلا انستا فوركس على الاندرويد وممكنتتدخل علىالموقع الخاص بشركة انستا من على الاندرويد
وتحمل التتطبيق على الاندرويد

titotroy
08-01-2016, 18:49
مشكور أخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها و التي سبق و أن تم التطريق إليها من قبل و بالنفصيل الدي يجب، و عليه أقول أنه لابد من العمل على التعلم و تفادي تكرار المواضيع، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

dellos
08-01-2016, 19:52
مرحبا اخي الغالي انا عن نفسي اتعامل بمنصة ميتاتريدر 4 في اندرويد ولم اجد ولا مشكلة الحمد لله
تحياتي لك

zezo3
08-01-2016, 21:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ... اخى الفاضل اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى الشركة او انك تشترى لاب توب او مينى لاب وتريح مخك

ابوفؤاد
08-01-2016, 21:17
النقاط تقاس من الرقم الرابع لعشرى و ليس الخامس و الرقم الخامس جزء من النقطه و ليس نقطه و ربما انت تتعامل مع المنصه الرباعيه بالحساب الذى على الكمبيوتر و لذا اختلف الامر عليك

habiba lfrawi
08-01-2016, 21:36
السلام عليكم و رحمة لله و بركاته انا قد رئيت منشورك في هذا الصباح المشرق
اشكرك اخي انا من المغرب
تبا الى الاعداء و شكراى شكرا شكرا شكرا شكرا

---------- Post added at 06:22 PM ---------- Previous post was at 06:19 PM ----------

اشكركم جميعا جميعا جميعا جميعا جميعا جميعا المهم على العموم
اشكرك ^lduh

---------- Post added at 06:23 PM ---------- Previous post was at 06:22 PM ----------

hpf
احبكم احبكم اخواني في لله
البحث عن الدولارات البحث عن الدولارات هههه

---------- Post added at 06:24 PM ---------- Previous post was at 06:23 PM ----------

اذا انا مجوج اذا انا في دينة العيون
تبا لكم تبا لكمهههههههههههههههههههههه
احبكم وشكراا

---------- Post added at 06:27 PM ---------- Previous post was at 06:24 PM ----------

فاكيو الى كل متجرئ احبكم احبكم ههههههه
دولارات دولارات دولارات
وشكرااا

---------- Post added at 06:28 PM ---------- Previous post was at 06:27 PM ----------

اهتهعت اغلفعتاهلا غعلعت غ541ع8ت4الع غالتعاعت لفغعلاع
تهاغللابيؤنتابيبسليبتارتغ قبيقسالنتلفصثق2تالر4ل78ثيق05 ت4لتغ8ثيفق084ا89بل04الفسث9ث084ا 84سص'شيفبؤلاتبيغفيتلاهعنتل ف هعغلت
تهعلغهغهاخهع هحاخ ىخهغخ عخغخهم 5خهغ54اى 52خهغ01 0خهعغ2 خعهغلا 1وى9اه1ى 3هنخى 5خ6 6 0 هاعه حهخو

---------- Post added at 06:29 PM ---------- Previous post was at 06:28 PM ----------

خحاتخعهاعتاحهع علهعلهعلا هعلهعلعغل هعلهعل اهçعل هعلهعلاهع هعلçعل عغلغعلهعغل هغعلهعل
هاهعلهعغلهعغ هعلهعلçهغعلهعغلهçع8489

---------- Post added at 06:36 PM ---------- Previous post was at 06:29 PM ----------

kdhuishkidsn jhdsbidhjns jsuvfsids yhkjdqfushdnjoiuhsdfn_àiedzhiuodfsbnoisdknf
knbfuy_idisfb_oiudqygf_àyvbf

basma.seif
08-01-2016, 21:43
مرحبا
انا نزلت الميتاتريدر للأندوريد و بالنسبة لل 30 نقطة انت من بداية الحساب مختار المنازل العشرية خمس بعد الفصلة اكيد و انا اختارت 4 ارقام بعد الفصلة في المنازل العشرية هى هى لو اربعة هايبقى فرق 3 نقاط

Harmonic
08-02-2016, 01:40
ههه لا يا اخي حساب النقاط يكون من رقم الرابع بعد الفاصلة و ليس من الرقم الاخير فذلك هو العشر و تظهر خمسة ارقام بعد الفاصلة
في الحساب الحقيقي لانه يتميز بالدقة اما في الحساب التجريبي فتظهر فقط اربعة ارقام بعد الفاصلة لذلك فكن حذرا
موفق باذن الله

yansane
08-02-2016, 13:00
السبريد في الانستا ابت على طول الخط وهذا ما يميزها اخي الكريم ربما يوجد خطئ فقط وان شاء الله سيصلح اولا احب اقول لسيادك ان المنصة للي انت نزلتها او الحساب عامة انت اختارت الخمس ارقام العشرية علشان كدة 0.0003 يساوي 0.00030
وفقك الله

brook
08-02-2016, 14:00
لجواب بكل بسطاه ان السبريد يتغير بشكل مستمر وعلى طول ايام التجارة

algendy
08-02-2016, 15:00
ليس هناك خطأ فى منصه انستا فوركس لهواتف الاندرويد لان قيمة السبريد على ازواج العملات الرئيسه هو 3 بيب قياسيه او 30 نقطه بالنسبه للحسابات الميكرو و هو نفس السبريد الموجود فى منصة الميتاتريدار للكمبيوتر ايضا

mohcine amari
08-02-2016, 15:05
اخي صراحتا لم اعلم المشكل بالظبط لكن اطن انه السبريد هو السبب لانه يتغير مع تغير السيولة
بالتوفيق تقبلو مروري اخواني

ebn masr
08-09-2016, 18:58
لا مبدائيا الموضوع دة مش منطقى علشان كدة بقولك حاول تعرف الغلط جاى منين وتصلحه علشان كدة فى حاجة غلط

adamarwan
08-09-2016, 20:46
من الافضل اخى الغالى من تشاهد احد الفدوهات
التى منه ممكن ان تعرف على الامر وان تحاول ان تتعلم الطرق السليمة فى التعامل مع هدا المنصة
وحظ موفق اخى الغالى

MASTER TRADER
08-09-2016, 20:55
والله يا اخي الكريم بما انك اخترت المنصة الخماسية دالك يعني انك يوجد ةرقم اضافي ل الاسبيد اي هو 3 نقاط وليس 30 كما تعتقد ،باتوفيق لك وللجميع ان شاء الله

alym
08-12-2016, 12:04
فى ازواج بيبقى اسبيريدها قوى وازواج تانية اسبيريدها قليل بس لا يصل الاسبيريد الى 30 نقطة ابدا الا فى وقت الاخبار القوية الاسبيريد بيبق ى عالى

ahmedh
08-12-2016, 12:29

Samirghatas
09-26-2016, 22:01
انا مجربتش التداول على هاتف الاندرويد انا بفضل التداول على الجهاز المكتبى
لانة بيكون فية اداوات ومميزات ليست موجودة فى منصات الهواتف

Bechlaghem djamel
09-26-2016, 22:44
ن شاء الله تكون صفحة مميزة ويزداد معجبيها مع الوقت
اكيد مع وجود مسابقات فى المستقبل وشراك فيها صفحة الفيس بوك سوف تنتشر بسرعة
وصفحة الفيس بتبقى مميزة لما تحدث باستمرار ويوضع فيها كل جديد خاص بالمنتدى بالتوفيق بأذن الله
تم عمل لايك

saleh05
09-26-2016, 23:19

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

zizoo99
10-12-2016, 18:23
شكرا لك اخى العزيز على هذه المشاركة الطيبة ففارق النقاط ليس ب 30 نقطة يا اخى العزيز فارق النقاط 3 نقاط فقط لان المنصه عندك خماسيه اى خمس ارقام عشرية و العبره هنا بالرباعى و ليس بالخماسى

ahmadhamad
10-22-2016, 12:30
اخي الكريم الاسبريد بانستا فوركس ثابتة وهي صغيرة واتوقع هناك خطا لديك
وبالتوفيق لك وللجميع

mourada
10-22-2016, 18:43
اخي الكريم انا لا اتداول من الهاتف ابدت افضل التحليل على الحاسوب و دخول الصفقات منه لكن اظن ان المنصات تتشابه سواء على الهاتف او اللاتوب فهي واحدة و تابعة لشركة واحدة

ayoubfc
10-22-2016, 21:28
اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى

mariamrz
11-20-2016, 09:10
اخى الكريم ان حسابك يحتوي فيه قيمه العمله علي 5 ارقام بعد العامه العشريه بالنسبه لزوج اليورو دولار
وهذا الامر طبيعي حيث ان السبريد 3 نقاط فقط
ولان حسابك فيه 5 ارقام بعد الفاصله تظهر 30 فانا فى الاول اختلط عليا الامر لانى لم اكن معتاده ع هذا من انستا
بالتوفيق للجميع

kymslye
11-20-2016, 16:01
اعتقد انك مخطا اخي الواضح في الصورة ان الفرق بين الازواج لا يتجاوز 5 نقاط وفي غالب العملات الفرق هوا 3 نقاط ولن تجد في شركة ما فرق كبير جدا بحيت لن يتجاوز 9 نقاط في حالة كانت الحركة عنيفة

hoodhood700
11-20-2016, 16:15
وعليكم السلام ورحمة الله
مرحبا بكل الاصدقاء في هذا المنتدى وبعد طبعا أحييك أخي العزيز اما منصة التداول على اجهزة الاندرويد او الاجهزة الذكية بصفة عامة فانا ارى انها تفتقد الى الكثير من المميزات الخاصة بالمنصة المثبتة على اجهزة الكمبيوتر والله اعلم،

fares2alex
12-16-2016, 14:20
اخي الغالي انتا حسابك على انتيستا فوركس بالسنت بمعنى اخر ان حساب النقطة يبدا من الرقم الرابع بعد العلامة

ولا يوجد ابدا عملة من العملات الاساسية فرق السعر بيها تلاتين نقطة الال في العملات المهجنة

m7med09090
12-16-2016, 18:32
<<السلام عليكم و رحمة الله وبركاته>>
لا يا اخي حساب النقاط يكون من رقم الرابع بعد الفاصلة و ليس من الرقم الاخير فذلك هو العشر و تظهر خمسة ارقام بعد الفاصلة في الحساب الحقيقي لانه يتميز بالدقة اما في الحساب التجريبي فتظهر فقط اربعة ارقام بعد الفاصلة لذلك فكن حذرا و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

Samira shabban
12-16-2016, 18:38
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه
انا ايضا قمت بتحميل الميتاتريدر من جوجل بلاي وظهرت نفس الارقام عندى وهذه لبس مشكله لانناىقمنا بوضع العلامات العشريه اثناء التسجيل بالشركه

tazi larbi
12-16-2016, 18:41
السلام عليكم لا اخي هذه حسابات باربع ارقام عشريه يعني تجد اربع ارقام الخير يكون اصغر هو عشر السنت وتجد السبريد مكتوب برقمين بنما هو رقم واحد حسابيا اتمنى لكم النجاح والله الموفق

ebn masr
12-17-2016, 13:00
ممكن يكون فى غلطة ولكنى انصحك انك تذهب الى الدعم الفنى فى الشركةوتسالهم بخصوص الموضوع وهما هايدلوك ان شاء الله

osama147
12-17-2016, 13:26
ان برنامج الاندرويد اخي يوجد على اي موبايل اي تقوم بتنزيلة ويمكن لك ان تتاجر فى البرنامج
وان تقوم بفتح صفقات واغلاق الصفقات من خلالة مثل الميتاتريد ويجب ان تحاول ان لاتعتمد عليه بشكل كامل..

maryam1
01-03-2017, 00:01
انا مشتركة جديدة في هذا المنتدى و لم اكتسب الخبرة بعد لكي اتمكن الجواب على سؤالك , اتمنى من الاعضاء القدامى ان يفيدوك بخصوص استفسارك
بالتوفيق للجميع بإذن الله

jaouad ouaiss
01-03-2017, 00:27
السبريد اخي مختلف في كل الشركات فقط يجب ان تختار الازواج التي يكون فيها قليل وتتجار فيها مثلا في انستا فوركس اختر الاورودولار والدولار ين

big.pharaoh
01-03-2017, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... ايوه كده طبيعي و٣٠ دي تعني ٣ نقاط فقط يا غالي يعني زيها زي منصه الميتاتريدر ٤ بتاعت الكمبيوتر

GHOST_07
01-03-2017, 00:57
السلام عليكم
اخي الكريم من خلال الصورة السبريد 3 نقاط فقط لا تحسب الرقم الاخير الاخير يحسب عشرة احسب خمسة ارقام فقط وقم 1.5312 - 1.5315 = 3

fares2alex
01-03-2017, 01:52
اخي الغالي من الواضح ان هذا الفرق على الخمس ارقام بعد الفاصلة

هذا طبيعي اخي الغالي ارقم الاخير هو الرقم العشري يعني عشرة ارقام منه بنقطة واحد وليس رقم واحد بننقطة واحدة

bakup28
01-03-2017, 08:02
لابد ان تلاحظ ان هناك انظمة سعرية مختلفة
منها الرباعى ويوجد ايضا الخماسى وهو ما تراه عندك

alonsoo
01-03-2017, 08:12
اظن اخى الكريم ان الفرق بسبب نوع المنصة عندك انما ان الاسبريد يوصل 30 نقطة دا مستحيل فى الفوركس اصلا . يعنى اقصاها مثلا 7 او ممكن يوصل الى 15
وقت الاخبار وطبعا دا على انواع العملات الكروس

creatorman1978
01-03-2017, 08:41
من المؤكد ان هذا الحساب هو حساب استاندر وهو بيكون اللوت فيه النقطة ب 10 دولارات .. وليس 3 نقاط بواحد دولار ... وارى ايضا ان منصة الميتاتريدر على الاندرويد اسهل وافضل

123Hasnaa123
01-03-2017, 09:35
شوف يا اخي خد بالك ان في فرق شااااسع بين البيب و البين النقطه ( البوينت )
كل بيب بيتكون من 10 نقط ، يعني 30 نقطه دي معاناها 3 بيب وده المتوسط في انستا
انما لو قصدك 30 بيب ده وضع مختلف ولازم تراسل الدعم وشكراً
بالتوفيق

abdallah.2017
01-03-2017, 09:44
السﻻم عليكم
ﻻ داعى للقلق فكل شركى تداوا او شركة فوركس لها نقاط ربح من خﻻل التداول فذلك عادى
وﻻكن تاخذ بالحسبان ذلك الفارف عند فتح الصفقات فذلك يؤثر عليك كمتداول
فيوجد العديد من الشركات تتﻻشها ذللك الفارق وتاخذ عموله او مصاريف اداريه على كل لوت تفتحه فى سوق الفوركس

اتمنى انى افدت حضراتكم

rahigrib
01-03-2017, 10:14
لا يا اخي هذه 30 نقطة تعادل 3 نقاط لان حسابك مسجل في حساب العشرية وكان عليك
ان تسجل في الحساب العادي وعليه فان نقطة واحدة1 تساوي في هذا الحساب 10 نقاط

محمدفؤاد
01-03-2017, 11:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخى الغالى بالتاكيد فى خطا عند الاسبرد فى انستا
ثابت دايما حاول تنزل المنصه تانى بالتوفيق

hosam2020
01-03-2017, 11:11
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
استخدام المنتدى هيبقى صعب من الاندرويد
لكن ممكن تضارب بالبونص من الاندرويد
و ان قابلت مشكله ممكن تلجأ للدعم الفنى

xforexxm2
01-03-2017, 12:49
اولا احب اقول لسيادك ان المنصة للي انت نزلتها او الحساب عامة انت اختارت الخمس ارقام العشرية علشان كدة 0.0003 يساوي 0.00030

Saeed EL Sayed
01-07-2017, 20:45
السبريد 3 نقاط وليس 30 واعتقد ان دا خطأ في منك انت تقريبا لان في حسابات السبريد في جميع عملاتها ثابت جرب تخش علي الميتاتريدر تبع الكمبيوتر وشوف كدا

drnadaelsayed
01-08-2017, 16:12
بسم الله الرحمن الرحيم
الســـــــــــــــلام عليكم ورحمــــــــــة الله وبركاتــــــــــــــه
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
انا ارى فى هذه النقطة الهامة ان السبريد 3 نقاط وليس 30 واعتقد ان دا خطأ في منك انت تقريبا لان في حسابات السبريد في جميع عملاتها ثابت جرب تخش علي الميتاتريدر تبع الكمبيوتر وشوف كدا
المنصة للي انت نزلتها او الحساب عامة انت اختارت الخمس ارقام العشرية علشان كدة 0.0003 يساوي 0.00030

عبد الرحيم رافا
01-08-2017, 16:27
السلام عليكم و رحمة الله
اخي مثل ما تشغل اي منصة في الفوركس على الاندرويد يمكن ان اساعمل منصة انستا فوركس على الاندرويد و ايضا اليوص

jaouad ouaiss
01-08-2017, 18:02
السلام عليكم و رحمة الله نصيحة لوجه الله بان كل اجهزة الاندرويد هي لا تليق للتحليل ابدا و كثير ما تجد بها مشاكل في فتح الصفقات و تحديد الاهداف

عبد الرحيم رافا
01-12-2017, 20:10
السلام عليكم و رحمة الله
اخي الاندرويد هو ممكن تتداول به عنددما لا يكون خيار ثاني لك ولكن صغيرا جدا ولا يحدد الاهداف في المناطق الذي تريدها

عبد الرحيم رافا
01-17-2017, 00:24
السلام عليكم و رحمة الله
اخي لا نصحك بالاندرويد على جميع البروكرات و ليس فقط الانستا فوركس حيت تجد ان الاهداف تدخل لها بدون معرفة قيمتها بالدولار

سيد2017
01-17-2017, 00:42
من الواضح يا اخى ان البرنامج اللى حضرتك منزله يوجد به مشكله وانا انصحك انك تمسح هذا البرنامج وتنله من جديد او انك تطلب الدعم الفنى لكى يساعدوك على حل هذه المشكلة يا اخى وتتداول بشكل طبيعي

nourhan medhat
01-17-2017, 00:59
السلام عليكم و رحمة الله
اخى الكريم
اعتقد انه يمكنك التواصل لمعرفة اذا كان هذا الوضع طبيعى ام لا مع خدمة عملاء انستا للتاكد من الوضع السليم

Samira shabban
01-17-2017, 01:00
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه..
وهذا شئ طبيعى لانك اخترت المنازل العشريه ......
وشكرا لك واتمنى لك النجاح والتقدم ..

Shadyy
01-17-2017, 02:05
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته اخي هذا يعني ان الاسبريد يتعير بشكل مستمر علي مدار الاسبوع و ذلك بسبب تغير حاله السوق المستمره و باتالي ستجد مثل هذه التغيرات الكثيره و بالتوفيق اخي

ebn masr
01-23-2017, 13:36
مش عارف بصراحة ايه الفرق بس انا عن نفسي اعرف فقط انه الفرق هو تلاتة سنت فقط وليس اكتر علشان كدة لازم اعرف السبب ايه

Hanaasnaa
01-23-2017, 13:40
اخي الكريم انستا اسبريد طول اليوم طول الخط اكيد فيه خطأ وان شاء الله يتصلح الله يوفقك لاتفاق تواصل مع الدعم والانستا والخبرا

antr
01-23-2017, 15:08
غريبة انا نزلت واتعملت به وكان الامر عادى على فكرة من الممكن ان تكون فى العالمة العشرية وهى بتلغبط وهى موجوده فى كثير من الشركات

a7medsedik
01-23-2017, 15:25
السبريد في الفوركس لمن لا سعرف معناه هو الفرق بين العرض والطلب وهو يمثل عمولة الشركة الوسيطة في تداول العملات ومن مميزات شركة انستا ان السبريد فيها ثابت لكل ازواج العملات لذا لا تقلق فلا مشكلة ويمكنك التعامل وفـق هذا

ahmadinho100
01-23-2017, 15:25
بالنسبة للمنصة في الهاتف انا لا استعملها يا اخي فقط اقوم بالتداول عبر الحاسوب و خاصة التحليل في الحاسوب فهو جيد ليس متل الهاتف يكون صغير

tamermosa
01-23-2017, 15:28
يا باشا الفرق عندك 3 نقاط فقط و ليس 30 كما قلت
انت مش واخد بالك ان اول 4 ارقام عشرية هي المعتمده كفرق سعر

fares2alex
01-23-2017, 20:52
اخي الغالي اينستا فوركس للاندرويد من الرامج الاكثر من رائعة التي من الممكن

ان نستغلها ذا كنا لا نمتلك الوقت لكي نكون جالسين اما الحاسوب اثناء المتاجرة وهتلاقي فيها اللي انتا عايزه

emin14
01-23-2017, 21:01
لا يا اخي حساب النقاط يكون من رقم الرابع بعد الفاصلة و ليس من الرقم الاخير فذلك هو العشر و تظهر خمسة ارقام بعد الفاصلة في الحساب الحقيقي لانه يتميز بالدقة اما في الحساب التجريبي فتظهر فقط اربعة ارقام بعد الفاصلة لذلك فكن حذرا
موفق باذن الله

basma.seif
01-23-2017, 21:15
مرحبا
غريبة انا منزلاه على التابلت عادى و فارق السعر مثل فارق السعر على اللاب توب كما هو و انا ال عندى اغرب ان السعر مافيش بينهم فرق بيبان عند انشاء صفقة او اعتمادها فقط لكن على الشارت سعر واحد و على الواجه للزوج سعر واحد فقط

WASEM DALLOUL
01-23-2017, 21:30
السلام عليكم
يا أخي الكريم سبب ذلك لان المنصة التي نزلتها هي منصة خمسة ارقام اي تاخذ القيمة العشرية للنقطة فعندما تلاحظ ان السبريد 30 اي يكون السبريد هو 3 نقط فقط
وبالتوفيق للجميع

Mony Ezzat
01-23-2017, 21:37
بسم الله الرحمن الرحيم
فعلا انا كمان لاحظت كده وياريت حد يوضحلنا وانا فهمت ان الخمس ارقام العشريه هي اللي عامله كده في الموضوع دا

Mr Fathy
01-23-2017, 21:39
بسم الله الرحمن الرحيم. اعتقد يا زعيم انت فاهم غلط هما يادوب ٣ نقط بس مش اكتر من كدا . مفيش ٣٠ دى خالص يا زعيم

big.pharaoh
02-03-2017, 02:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... بص يا غالي ببساطه كده. ات لما جيت تفتحسب في نستا عملته خمس علامات عشريه فبالتالي بتظهر عندك ٣٠ انا هي ٣ نقاط

amine bajjou
02-08-2017, 00:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم انا في الحقيقة اعتقد ان المسالة عادية لان السبريد او الفرق بين سعر البيع و الشراء يتغير تلقائيا في اي وقت و مهما كان الفرق

forextradingma
02-08-2017, 00:30
يمكن اخي الكريم اعادة تنزيل التطبيق مرة اخرى ربما كان خطأ عند التسطيب

aki
02-08-2017, 00:31
السلام عغليكم ورحمة الله تعاى وبركاته.
المرجو منك مسح البرنامج من هاتفك واعادة تحميله من جديد سوف تحل مشكلتك وتعمل من جديد.
حظ موفق

m7med
02-08-2017, 00:35
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
لا يا اخي الكريم هذا امر طبيعي فا في بعض العملات يصل السبيريد الي 30 و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Mahmoud hesham
02-08-2017, 01:29
السلام عليكم
ان الحقيه اخي الفاضل ولست معتاد من انستا علي هذا الامرفدائما تكون حركه الاسبريد طبيعيه ولم يحدث ان وصلت لهذا الحجم
من الافضل مراسه الدعم الفني في المنتدي...........................وشكر

wwwfox12348
02-08-2017, 01:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم انا ما الاحظه اخي ان انت اللي عامل الحساب ب حيث انو يزود كده وفي النهايه اخي الكريم اتمني لك كل التوفيق واتمني ان تتقبل مروري وشكرا

hamadasalama
02-08-2017, 02:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم علي شركة تضع فرق سعر السبريد بما يتناسب مع امكانياتها ومميزاتها والاوفر الذي تقدمه للعميل وهذا يختلف من شركة لاخري

big.pharaoh
02-08-2017, 02:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... لا مش ٣٠ نقطه ولا حاجه دول ٣ نقط فقط. وعلا فكره انا اغلب وقتي برضو بستخدم الابليكيشن ده

ahmedmahmoud2017
02-08-2017, 02:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته على ما اعتقد انني لن استطيع افادتك لانى من المبتدئين بهذا المجال تحياتي تقبل مرورى تحياتي لك

nour3iny
02-08-2017, 02:34
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
الذى تلاحظه هذا طبيعى لوجود العلامه العشريه ولا يوجد خطا بذلك عليك بمعرفه المنصه جيدا

ahmedmahmoud2017
02-08-2017, 02:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا اخي طبيعي كالعادة داخل مجال الفوركس ذلك 0لانه لا يمكنك الدخول تربح مباشره لازم شد اعصاب داخله

mustaphakermad
02-08-2017, 02:47
السلام عغليكم ورحمة الله تعاى وبركاته.
المرجو منك مسح البرنامج من هاتفك واعادة تحميله من جديد سوف تحل مشكلتك وتعمل من جديد.
حظ موفق

ali gamal
02-08-2017, 02:53
اولا احب اقول لسيادك ان المنصة للي انت نزلتها او الحساب عامة انت اختارت الخمس ارقام العشرية
لكم حظا موفقا و رزقا كريما باذن الله
والله ولى التوفيق

ashmawey
02-08-2017, 12:25
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

mid0killer
02-08-2017, 12:37
والله يا غالي انا ماواجهني مثل هذه الفورارق ولكن يمكن انك فتحت المنصه الساعه 12 مساء بداية يوم جديد بيكون الايبريد جدا عالي بكل الشركات

سما سعيد
02-08-2017, 13:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا انصحك بمسح البيانات من هاتفك والرجوع تحميلها من جديد والله الموفق والمستعان لك اخي الكريم

Ayobe
02-08-2017, 13:47
السلام عليكم ورحمة لله وبركاته اخي تغيرات السوق من يسيره واحياننا شركة لا تتحكم في سبريد و شكرا
علي الموضوع تحياتي

big.pharaoh
02-13-2017, 20:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... لا مش ٣٠ نقطه ولا حاجه كده الاسبريد ٣ نقط فقط بس عشان انت اختارت خمس علامات عشرية اثناء فتح الحساب

zaheralwan
02-13-2017, 20:34
اعتقد الاراء مختلفة في هذا الشان ممكن يكون شيء طبيعي بسبب حركة السوق وومكن تكون مشكلة عندك وبالتالي انصح ان تراسل الدعم للحصول منهم على الاجابة السليمة.

grow
02-13-2017, 20:37
معنديش علم بصراحه
يا اخي الكريم انا مبتدئه مثلك
ومشكلتك ملهاش حل معايا
لكن الاعضاء الكرام فدوك الافاده الصح
تقبل مروري تحياااتي لك
بالتوووفيق

elbe4lawy
02-13-2017, 21:25
ارجوا من فصلكم اخوانى المشرفين او الذين عندهم خلفية عن الموضوع ان يفيدونى فى ذلك

مروه عصر
02-13-2017, 23:51
السلام عليكم
لا يمكنى ان افيدك بشئ بخصوص منصه ميتدايرد اندرويد لانى عضوه جديه وليس لدى معلومات عن هذه الاشياء حتى استطيع ان افيدك بها ...اتمنى التوفيق للجميع ؟؟

ashmawey
02-16-2017, 16:30
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال

zakariacr07
02-16-2017, 17:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم لا يوجد أي خطأ لأن السبريد يتغير طول أيام التجارة و هذا شئ طبيعي بالتوفيق

fadegogo22
02-16-2017, 17:28
لا اخى الكريم هذا ليس شىء طبيعى واعتقد ان الخطا من عندك ربما ضعف الاتصال بالانترنت او شىء من هذا القبيل

ابوعلى
02-16-2017, 19:32
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم انا مش اشتغلت على التداوال على الموبايل ابدا وربنا يوفق الجميع ان شاء الله اخى الكريم تقبل المرور

elbe4lawy
02-16-2017, 19:35

muhammad ismail
02-18-2017, 02:29
فى الحيقه اخى الكريم مقدرش افيدك لانى لسه جديد فى الفوركس وكمان انا شغال على اللاب ومشتغلتش على منصه الاندرويد قبل
كدة والافضل ليك انك تشتغل على جهاز كمبيوتر افضل

ashmawey
02-23-2017, 14:27
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , ما يميز شركة انستا فوركس هو ثبات السبريد , ربما هناك مشكلة معينة ,عليك بالاستفسار من الدعم الفني الخاص بالشركة

ashmawey
05-13-2017, 14:47
اخي الكريم السبريد الخاص بشركة انستا فوركس ثابت لا يتغير مهما تغيرت المنصات سواء على الاندرويد او الويندوز وهو حوالى 30 نقطة في معظم العملات

abutalia
05-14-2017, 14:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي المحترم كل زوج من العملات ليس مثل الاخر فالعملات المباشره السبريد فيها بيكون منخفض والعملات الغير مباشره السبيرد بيبقي عالي وده علي كل شركات الوساطه

zunebha
05-14-2017, 14:14
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي فضل ركز جيدا عند عقد اي صفقة بسعر الدخول.
بارك الله فيك وجزاك الله كل خير بالتوفيق.

mhd99
05-24-2017, 23:38
السبريد يكون 3 نقاط اخي الكريم سواء دخلت على حسابك من الموبايل او الكمبيوتر والفرق قد يكون في الارقام
العشرية فاذا كان عدد الارقام العشرية بعد الفاصلة 5 فهذا يعني ان 30 نقطة هي نفسها 3 نقاط

hamadasalama
05-26-2017, 01:20
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي لا يوجد هذا الرقم حتي في الازواج غير المباشره اقصي حد يصل الي 10 نقاط لكن 30 نقطه رقم كبير جدا وعموما تاجر علي العملات المباشره السبريد فيها 3 نقط

Mony Ezzat
05-26-2017, 01:27
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك الاسبريد انا كنت فاكره انه فعلا 30 نقطه ولكن لما سئلت قالولي انه 3 نقاط فقط مش 30 حضرتك

cladiator2007
05-26-2017, 09:51
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
مشكور يا اخي على طرحك لهذه النقطة و الموضوع الهام . لقد استفدت كثيرا كما استفدت من تفاعل الاخوة الايجابي هنا .
اتمنى التوفيق للجميع . تقبلوا احترامي و مروري .
و السلام عليكم

Rozeta
05-27-2017, 18:08
اخي علي حسب الاسبريد فالسبريد يتغير دوما وعلي طول الايام وهذا الامر ليس بيد احد شي فيه

rayzigar
05-29-2017, 14:12
ما اعرفه يا اخي انه ممكن تحميل المنصة في الموقع الرسمي للشركة انستافوركس طبعا الخاصة بالاندرويد او بالكمبيوتر او الماك الخ
انما انا للاسف واجهتني مشكلة في تثبيت البرنامج الخاص بالاندرويد في الهاتف لا اعلم ان كان السبب من الهاتف ام من البرنامج

bassoumy
05-29-2017, 14:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي الفرق بين سعر البيع والشراء علي الازواج الرئيسيه هو 3 نقاط والازواج الغير رئيسيه بحد اقصي اعتقد يصل الي 7 او 10 نقاط فقط .........

noobir
05-29-2017, 14:18
السلام عليكم طبعا اخي العزيز ادراة راس المال مهمة جدا و لكن للاسف لا نلتزم بها و ذلك طمعا في تحقيق الكثير من حساب صغير
و المخاطرة بالحساب لحين خسارته كله و الطريقة الذي ذكرها الاخ صاحب الموضوع جيدة و لكن تحتاج للوقت اطول

mohamed97
05-29-2017, 14:24
السلام عليكم ورحمه الله وركاته باعضاء المنتدى الكرام
اهلا وسهلا بالجميع يجب الاهتام بالموضوع
والاهتمام اكثر واكثر ويجب الاهتمام بالردود
بالنسبة بجني الارباح بالفوركس او ما تصطلح عليه بالتيك بروفت و يكون بعد ما الواحد يحلل زوج من العملات و تعرف الاتجاه الصحيح اللي راح يسلك الزوج مستقبلا و تكون بيع او شراء ممكن الواحد يفتح صفقته و يعمل تيك بروفت وستوب لوز كمان وروح لحالو. الصفقة تشتغل لوحدها و لما توصل للهدف اللي انت حددته تغلق على الارباح//**//

Farida Mahmoud
05-29-2017, 14:31
3 نقاط وليس 30 نقطه الصفر الي علي اليمين دا زياده في تسعير العمله ومش موجود في كل الشركات او المنصات ودي تعتبر ميزه في انستا فوركس بالتوفيق والارباح للجميع

hoos
05-31-2017, 00:31
من رابع المستحيلات ان يكون الاسبريد 30 نقطة وعلى كل الازواج اكيد فيه
مشكله الفرق ده نلاقيها في الازاج الكبيرة ذي الدهب والبيت كوين انما كل الازواج مستحيل

one
05-31-2017, 08:49
تحياتي لكم والله ربنا يزيد ويبارك المجال دة مجال كبير ومحتاج للكثير وكمان دة مجال لابد ان تكون التجارة فيه بنسبة كبيرة جدا كدة علشان الواحد بيتعامل ف فلوس بالدولارات واليوروهات ولابد ان يكون حجم التجارة كدة وتقبل مرورى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

beroa
05-31-2017, 08:59
تحياتي لكم انا ممكن اقدم طرق سهلة يجب الاخذ بها فى التجارة فى الفوركس لانها سوف تساعدكم فى التجارة على ارباح و تجنب المخاطر و هىاولا الابتعاد عن الطمعثانيا الصبر مهم جدا فى التجارةثالثا التجارة على معرفة كافية مربحالحساب التجريبى قبل الحقيقىخامسا الثقة عامل اساسىالغرور طريق للفشلبالتوفيق تحياتي اخي او تقبل مروري

mohamed naga
05-31-2017, 09:02
مرحبا اخي يا اخي ممكن البعض فقط او القليل جدا من الاعضاء من يخبرك بالحقيقة اهو ناجح او خاسربالتالي لا يمكن التاكد من الناجحين او الخاسرين وعددهم فالواحد يعمل في سر في الغالب اتمني اني اكون فيدتك اخي

waelmma
05-31-2017, 09:20
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان الاندرويد به اكثر من منصة تداول
والله الموفق اخى ومنتظرين منك المزيد ان شاء الله والله الموفق :yahoo::yahoo::yahoo:

dalia elsayed
06-01-2017, 01:49
السلام عليكم اخي الكريم مبروك لك اخى الكريم على اول ربح لك اعبال باقى اعضاء المنتدىبالتوفيق بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 06:36 AM ----------

تحياتي لكم لالا يا اخي انا لا اعتمد علي التوصيات ولكنني ساحاول ان استخدمها في الديمو واتعرف علي النتيجهلو كانت مربحه يبقي ساتكل علي الله واستخدمها اما لو كانت خاسره فهذا الديمو تحياتي اخي او تقبل مروري

one
06-01-2017, 01:52
السلام عليكم اخي الكريم اخي العزيزالمستثمرين او الاخبار الاقتصاديةوالسياسية زي حروب روسيا واوكرانيافي الفترة الاخيرة دي اتمني اني اكون فيدتك اخي

mohamed naga
06-01-2017, 01:53
مرحبا اخي الخساره يحذر منها الكثيرين مرارا وتكرارا ولكن برغم كل هذا يقعون فيه بشكل مؤسفتقبلوا تحياتى وشكرا للجميع بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

mme.hanane
06-01-2017, 02:08
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام.
اعتذر لاني لااستطيع افادتك فانا عضو جديد واردت الاستفادة من اجوبة الاعضاء ذوي التجربة والخبرة مشكورين.

jaouad ouaiss
06-01-2017, 02:24
هدا طبيعي اخي في بعظ الاحيان تحدت مثل هده الامور لاكن من اجل ان تتاكد اكتر قم فورا بمراسلة الدعم الخاص بانستا فوركس واخبرهم عن مشكلتك

beroa
06-01-2017, 02:26
تحياتي لكم التوقف المتحرك زى الاستوب لوز ولكنها متحركة بمعنى عندما يصل الهدف 20 نقطة مثلا تقوم الاستوب المتحرك بالتغير الىنقطة الدحول وعندما يكون الهدف زاد تزداد ايضا الاستوب وكل هذا بشكل آلى بالتوفيق لك و لكل اعضاء الجروب

amir anwar
06-03-2017, 15:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم اخي من الممكن جدآ ان يصل الفرق بين البيع و الشراء 30 نقطة وتصل احيانآ 40 نقطة وهذا يصبح السبريد عن اللوت

ahmedmahmoud2017
06-03-2017, 15:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفارق اخي الحبيب هو الاسبريد او العموله التي يتحصل عليها شركات الوساطه من فوركس تقبل تحياتي ومرورى

tahar2015
06-07-2017, 11:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الفرق يا اخي هو 3 نقااط لأنها منصه خماسية الرقم
تحياتي للجميع وبالتوفيق لكم

mohamed ashmawey
06-07-2017, 18:11
انا انصحك بالاعتماد على النسخة الرابعة من الميتاتريد يا صديقي لانها افضل
من النسخة الخامسة و هي اكثر استقرارا و الاكثر استخداما من طرف الاغلبية

mohsen massad 120
06-07-2017, 18:25
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا أخى الكريم على هذا السؤال
ولكنىى لا اعرف شئ عن هذه المشكلة
لانى جديد فى الفوركس
وشكرا

hamadasalama
06-10-2017, 00:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بصراحه يا اخي انا لا اتاجر الا من جهاز الكمبيوتر ولا افهم شئ في الاسنتا علي الاندرود والله يوفقك وتستطيع الحصول علي اجابه من الخبراء

ahmedhathout
06-16-2017, 14:38
طبعا كدا فيه خطأ واضح ممكن يكون اتصالك بالانترنت مش مظبوط او خلل بالتطبيق
سيتم حله قريبا

shr
06-16-2017, 14:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...انت عندك 5 فواصل عشريه يعني ال30 يعتبرو 3 نقااط طبيعيه فالحساب العادي ...تقبل مروري وشكرا

migoo
06-16-2017, 15:01
افضل بنك الكتروني في التعامل مع انستا هو سكريل لان يمكنك التحويل منه الى بنك ارضي
ولا افضل نتللر الان لانه الغى بطاقته ببعض الدول منهم مصر:o:)):yahoo:

zoka1101
06-16-2017, 15:29
ممكن ترجع الى الدعم الفنى الخاص بشركة انيستا وابعت ليهم مشكلتك وهما هيردوا عليك
تحياتى وشكرا لك

Mhd nour
06-16-2017, 18:27
تحياتي اخي احب ان انصحك بالاعتماد على النسخة الرابعة من الميتاتريد يا صديقي لانها افضل
من النسخة الخامسة و هي اكثر استقرارا و الاكثر استخداما من طرف الاغلبية و بالتوفيق

abutalia
06-16-2017, 18:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي اعتقد يوجد مشكله او تهييس فيه لان فرق السبريد هو ثابت علي كل منصات انستا وعموما تقدر تستفسر في هذا الشان من الدعم الفني

maryam ahmed
06-21-2017, 07:48
بالنسبة للتداول على نظام الاندرويد فيوجد له مساوئ حيث لايوجد عليه الفريمات الزمنية و لا المؤشرات الفنية التي لا يمكن العمل من دونها

waelmma
06-21-2017, 07:51
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك وكويس انك لاحظت ذلك لانى استعمل
نفس المنصة ولم اكن اعرف ان هذا الفرق موجود وعلى كلا هاحاول معرفة السبب

mohamed ashmawey
06-22-2017, 00:40

thabt
06-22-2017, 00:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخى اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى الشركة وتسأل على هذا السؤال وهم يقومون بالاجابة على هذا السؤال وبالتوفيق للجميع

saber mostafa
06-22-2017, 00:46
السبريد يتغير بتغير السوق وعليك ان تتواصل مع الدعم الفني لتوضيح الصوره كاملة لك

ghost mastar
06-22-2017, 00:49
خى اعتقد انة يوجد مشكلة فى الميتا تريدر ممكن ترجع الى الدعم الفنى بالشركة او الادارة فى الشركة وتسأل على هذا السؤال وهم يقومون بالاجابة على هذا السؤال ..

محمد حافظ 120
06-22-2017, 00:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... اعتقد اخي ان هذه المشاكل يمكن ان تعرضها علي الوسيط فهو يمتلك خبره كبيره.. وفقك الله اخي

Ahmed Khater
06-22-2017, 01:01
سلام الله عليكم
اخى الكريم لا يوجد اى خطا ان كان حسابك حقيقية فلا يوجد اى خطاء ف 30 معناه ان ال Spread 3 pips وهذا فى حالة Real ِAccount فقط

Doaa hassan
06-22-2017, 01:39
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
انا شايفه بصراحه انك اكيد عندك مشكله لان مش ده الى انا اعرفه بردو عن شركة انيستا الفوركس

هدير البدري نور
06-22-2017, 02:00
انا يا اخي متقبلتش نهاائي للموبايل او اتعمل بيه
انا بتاع من الكمبيوتر انتظر منك كل ما هو جديد انتظر منك كل ما هو جديد بالتوووفيق

peter2
06-22-2017, 02:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم تحيه طيبه وبعد اما بالنسبه الى الصوره هذه الخاصه ببرنامج الاندرويد هذا الفرقه ثلاث نقاط وليس ثلاثين نقطه شكرا لك اخي الكريم وتقبل مروري

Amgad Alaa
06-22-2017, 02:54
لا اخي السبريد زائد جدا ربما يكون أثناء اخبار او دخلت ليلاً فيزيد السبريد وايضا راسل الدعم حتي تعرف التفاصيل
بالتوفيق

ETrade
06-22-2017, 06:05
الظاهر انك جديد في الفوركس، اولا السبريد في شركة انستافوركس قليل وهو ثابت على ثلاث نقط وليس 30 نقطة كما ادعيت. طبعا على اغلب الازواج مثل الي في الصورة اعلاه.
ثانيا ان المنصة على الاندرويد او على الوينداوز لا تتغير معطياتها لان المنصة وسيلة لعرض الارقام والرسوم المبيانية فقط وليست مصدرا للمعلومات, لهذا انتبه الى مصدر الاتصال الخاص بك.

waelmma
06-22-2017, 07:54
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انى استعمل نفس المنصة
على الاندرويد ولكن لم الاحظ هذا الفرق وجزاك االله خيرا اخى ومنتظرين المزيد ان شاء الله

alaa50
06-27-2017, 16:53
المنصه اللى عندك دى منصه خماسيه وانت تقريبا بتشتغل على الكمبيوتر بمنصه رباعيه
يعنى الرقم الخامس مش بيتحسب فى الاسبريد بالتالى الاسبريد اللى انت فاكره 30 نقطه هو 3 نقط بس

mrcatalonia
06-27-2017, 21:21
ولست معتاد من انستا علي هذا الام..........
رفدائما تكون حركه الاسبريد طبيعيه ولم يحدث ان وصلت لهذا الحجم..........
من الافضل مراسه الدعم الفني في المنتدي هنا..........
او دعم الشركه بشكل مباشر اذا كنت تستطيع........

drissou45
06-27-2017, 22:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,مساءكم سعيد
اخي الغالي هو 3 نقاط وعملت عليه شيء عادي ولا يوجد اي مشكله , شكرا لك اخي
تقبلو مروري الفاضل , نحياتي لكم

Lord_2009
06-27-2017, 22:15
راسل الدعم الخاص بالشركة و استفسر بخصوص هذا الأم لكن أعتقد أن هناك تحركات في السوق و التجارة خارجة عن سيطرة إنستا فطوال أيام الأسبوع يتغير السبريد
بالتوفيق للجميع

A.mustafa
08-11-2018, 19:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
ممكن يكون فى غلطة ولكنى انصحك انك تذهب الى الدعم الفنى فى الشركةوتسالهم بخصوص الموضوع وهما هايدلوك ان شاء الله...

dalo3a
08-12-2018, 03:24
في الاسبوعين الماضيين قد نزل تطبيق جديد محدث للاندرويد حتى تعمل بكل سرعه بدون
اي مشاكل وكل ما عليك فعله لحل كل هذه المشاكل ان تقوم تحديث التطبيق