PDA

View Full Version : كيفية تفعيل حسابى فى شركة انستا

Pages : 1 [2]

smartawi
03-20-2017, 11:50
لا بالعكس يا اخي انا فعلت والحمد لله المستوى الثاني من خلال الباسبورت وقبلوه ولكن لازم تعرف امر مهم
التفعيل الاول اذا اتممته بالجواز تبع السفر فلا يمكن اتمام التفعيل الثاني ايضا بحواز السفر لانه يتم الاعتماد على الوثيقة مرة واحدة لا تكرر الرفع لها في اكثر من مستوى

محمدفؤاد
03-20-2017, 12:28
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته اخى الغالى المستوى الاول بالبطاقه والتانى اثبات السكن
بوصل نور او مياه او غاز ويكون بنفس اسم صاحب لحساب

midobols
03-20-2017, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
ارسل الوثائق تبع الهوية الى الشركة طبعا من خلال رفعها في حسابك في الشركة
انما المستوى الثاني ارفع وثائق تفيد العنوان الذي تسكن فيه بنفس اسمك طبعا

ayman samy
03-20-2017, 13:55
بسم الله اخي الكريم لاتمل من التجربه حاول ان تترجمه وارفعه مره اخري وان لم يقبل يمكنك لرفع مستند اخر وهكذا او يمكنك التواصل مع الدعم الفني وهم متعاونيين للغايه وان شاء الله تحد حل لمشكلتك اخي الكريم

aboeluosr
03-20-2017, 14:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى انا فعلت حسابى بجواز سفر مثلك
وباللغة العربية وارسلت بطاقة الهوية ولم اجد مشاكل فى اللغة

ilyestoumi
03-20-2017, 14:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
إخواني تحية طيبة لكم
انت بتبعت الوثايق بتاعتك اللي باللغه العربية عادي جدا والتفعيل للمستوي الاول البطاقة والتاني العنوان
اتمني ليك التوفيق ان شاء الله

abo.tali.wtalin
04-08-2017, 19:18
بسم الله الرحمن الرحيم
ابعت الوثائق باللغة العربية وجرب شوف ردهم تانى والله الموفق للجميع
برجاء تقبل مرور

مصطفي السيد
04-09-2017, 06:38
السلام عليكم
لو سمحتم كنت عايز اسال عن كيفية تفعيل حسابى فى شركة انستا
فيه نوعين من التفعيل
انا بعت صورة جواز السفر ورفضوه تقريبا عشان عربى وانجليزى زى اى جواز سفر مصرى
اعمل ايه دلوقتى اترجمه وابعته تانى ولا اعمل ايه ؟؟؟
يا ريت حد يفيدنى يا جماعة من فضلكم ...
ولكم جزيل الشكر

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ان تفعيل المستوي التاني مشكله كبيره
فلو هناك حرف زايد او ناقص في ايصال الكهرباء
يتم رفض التفعيل كما اني ارسلت فاتوره تليفون ارضي بنفس الاسم والعنوان تم رفضها ايضا

Iheb1302
09-08-2017, 00:40
مرحبا بك أخي الفاضل اخي قم بارسال صورة لبطاقة الهوية الخاصة بك + صورة جواز السفر + صورة لفاتورة الهاتف
او ما شابه تحمل عنوان السكن وسيم تفعيل حسابك في مدة لا تتجاوز 48 ساعة أخي الكريم و مزيد من الأرباح

zam_bozo
09-08-2017, 19:45
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. أولا انت مش عارف هم رفضوا الجواز ليه
فايه اللي بيخليك مفكر انهم عاوزينه مترجم هم لا يطلبوا اي مستند مترجم ولا حاجة .. اعرف الأول هم رفضوه ليه وبعدين على اساس كده اتصرف

OmarAtaaAllah
09-08-2017, 20:55
طب انا عاوز اسأل سؤال في نفس الاطار هو لازم الباسبور مينفعش البطاقه مهي اثبات هويه برضو ......

yousif200
09-08-2017, 21:14
التفعيل في انستا فوركس عن طريق مستوين الاول او الثاني رفع بطاقة جوزا سفر
عقد كهرباء رخصة قيادة جواز سفر لاكن انصحك اخي ان لم تكن تملك هذة الاشياء
فعليك التسجيل باسم والدك

eslam etman
09-08-2017, 21:21
يمكنك تقعيل حسابك فى شركة انيستا عن تقديم المستندات المطلوبة للتفعيل فى كل مستوى وهما صورة اثبات الشخصية فى المستوى الاول واستخدام صورة جواز السفر او رخصة القيادة او ايصال كهرباء او ايصال مياه او عقد خط تليفون محمول مع مراعاة ان يكون مستندات المستويين بنفس الاسم اى لشخص واحد وان تكون ذات جودة صورة عالية جدا

number1
09-08-2017, 21:32
يمكنك تفعيل حسابك من خلال شركه انستا فوركس عن طريق التفعيل الاسم و ارسال صوره من البطاقه وصوره من وصل غاز او كهرباء خاص بك وذلك لتفعيل المستوى الثاني

محمد حافظ 120
09-08-2017, 21:40
اخي الكريم ما اعلمه انه يمكنك ان تفعل المستوي الاول لحسابك في انسنا عن طريق ارسال البطاقه الشخصيه الخاصه بك ولكن يجب ان تكون صورتهم واضحه من اسكنر واعتقد ان هذا ليس بالامر الصعب اعتقد ان الصعوبة تكون في المستوي الثاني وانا اري ان افضل طريقه لتفعيله عن طريق عقد لخط محمول وتضع ايضا له صوره جيده من اسكنر لكي يتم قبول هذه المستندات

Eman Rashwan
09-08-2017, 22:04
اخى الكريم يمكنك محاولة رفعهم مره اخرى مع التأكد من ان الاسم فىىجواز السفر
والبطاقه يتطابقان مع الاسم فى شركة الانستا لا تيأس وقوم بالمحاوله مره اخرى

selimelgebaly
09-08-2017, 22:25
معلش هوا التسجيل معقد شويه بالنسبة للباسبور عادي كلو بيبقى عربي وانجليزي وفعلا انا عندي رفضوه بس مش دي المشكله هما بيبقو عاوزين الصفحتسن فوق بعض في صورة واحدة وبعدين انا فعلت بي العنوان اللهوا المرحلة التانية اما بالنسبة للمرحلة الاولى فعملتها بالبطاقة وش وظهر وفي كل الاحوال كلم الدعم مباشرة وهما هيفيدوك زي ما هما الافادوني ارجو ان اكون قد افدتك وبالتوفيق

mohamed el haoussi
10-14-2017, 01:39
هناك موضوع يشرح ذالك أخي ... بارك الله فيك أخي وجازاك الله كـل خيرا تقـبل مروري
تحياتي لك و السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته :bravo:

فـي آمـــــان اللــــه

forexone1
10-20-2017, 14:25
تفعيل الحساب مهم جدا في شركه انستا فوركس وهي تفعل حسابك عليك ان تفعل المستوى الاول و تقوم بتفعيل المستوى الثاني حتى تستطيع ان تسحب اي ربح من الارباح في هذا الحساب في شركه انستا فوركس

احمد نصر 22
10-20-2017, 14:30
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكريم احب اقول لحضرتك ان اهم شئ فى حل مشكله تفعيل حساب انستا هو جودة المستند بمعنى انك يجب عليك ان تسحب المستند اسكنر لان الشركه ترفض المستند الذى لايكون ذو جودة عاليه وبالتالى يجب ان يكون جودة عاليه

ahmadinho100
10-20-2017, 14:34
طريقة التفعيل الحساب هي سهل للغاية فقط تتوجه لمكان التسجيل و سيطلبون منك رفع ملف بطاقة التعريف الوطنية و ايضا رتقة اخرى متل الماء او الكهرباء او بطاقة رخصة السياقة

mohamed gmnw
10-20-2017, 15:09
لست بحاجه الي الترجمة يمكن تحميل الوثائق كما هي المستوي الاول اثبات الشخصية والمستوي الثاني
اثبات السكن يمكن بعد ذلك التواصل مع فريق الدعم لتاكيد تفعيل الحساب بسرعه دون اي مشاكل

Najmi
03-06-2018, 09:24
مرحبا أخي الكريم
جرب الطريقة التي اعتمدتها أنا في تفعيل الحساب وهي إرسال كشف حساب بنكي لا تقل مدته عن 3 أشهر فحسب
وإنشاء الله يتم تفعيله
تقبل مروري

sirwan jamil ali
03-06-2018, 11:55
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته .. شوف اخي لو جواز السفر مكتوب عربي انكليزي فهو مترجم وجاهز والمفرؤض يقبلوه بدون اي حجج .. ولاكن ربما هناك خطى في الاسم في الحساب لايشبه الاسم في جواز السفر
او ان مواليدك في حسابك لاتتطابق مع المواليد في جواز السفر .. طبعاا تستطيع ترجمة صورة البطاقة الشخصية وارسالها بدلا من جواز السفر وان شالله حيقبلوه

emadomda
03-06-2018, 19:17
قد أصبحت تعلم الآن كيف تتحقق الأرباح في المتاجرة بالعملات من حيث المبدأ . ومبدأ المتاجرة بالعملات كما رأيت لا يختلف عن مبدأ المتاجرة بأي سلعة أخرى .

يتم تبادل بيع وشراء العملات بين مختلف البنوك والمؤسسات المالية الضخمة وعشرات الآلاف من المؤسسات المالية الأصغر حجماً المرتبطة مع بعضها البعض بواسطة شبكات الاتصال حيث تتبادل هذه المؤسسات وفي مختلف أرجاء العالم وعلى مدار الليل والنهار أسعار بيع وشراء العملات كل يبيع ويشتري لحساب زبائنه , والذي قد يكونون دول أو شركات عابرة للقارات أو مجرد أفراد .

وهذه هي البورصة الدولية للعملات والتي قلنا إنها من بورصات التبادل عبر شبكات الإتصالات والكمبيوتر والإنترنت OTC . وستكون أنت أيضاً مرتبطاً بهذه السوق وستتمكن من بيع وشراء العملات عن طريق اتصالك بشركة الوساطة التي ستختار التعامل معها والتي ستصلك بدورها بمئات المؤسسات في مختلف أرجاء العالم

A.mustafa
04-27-2018, 21:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
انا فعلت حسابى بجواز السفر عادى جدا وبالبطاقة كمان وممكن امن تعيد
رفعهم من جديد بس اهم حاجة ان يكون الاسم فى جواز السفر زى الاسم فى البطاقة زيه فى حسابك فى انستا تقبل مروري..

Gehad Anwar
04-27-2018, 22:55
لا مش ده السبب اللي اترفض علشانه .. لان لما رفعت انا صور البطاقة وكانت بالعربي اتقبلت .. وبعد سنة في حساب جديد اترفضت واتقبلت لما رفعت معاها وثيقة ترجمة
معتمدة من مركز ترجمة ومختومة
وبعد كده وحاليا بتتقبل عادي

هو ممكن يكون ان ميعاد تجديده فات مش اكتر يعني

amir anwar
04-28-2018, 00:14
التفعيل باللغة العربية عادي جدآ مفيش اي مشكلة
لكن لو انت فعلآ و اجهتك المشكلة دي و الدعم مصمم اوي علي اللغة الأنجليزية
انت ممكن تروح السجل المدني و تطلب منهم يترجمولك البيانات باللغة الانجليزية و هوما هيعملوا كده
مش عارف الصراحة بتدفع كام ولكن تقريبآ مبلغ بسيط

hussein1985
04-28-2018, 00:40
التفعيل الاول سهل جدا ولكن التفعيل التاني صعب نوعا ما ولكن الدعم يقوم بالرد عليك مره اخري
ويقوم بإعلامك سبب الرفض مثل الصوره غير اضحه ولكن انا اعتقد ان تقوم بترجمتها وسوف يتم التفعيل ان شاء الله