PDA

View Full Version : وداعا منتدى فوركس العرب

محمود مرعى
06-11-2015, 17:15
متستغربوش من العنوان فانا فعلا بعد تعب ومعاناة لاكثر من سنة ونصف هترك المنتدى ده لان للاسف الشركة فعلا طلعت نصابة كبيرة جدا وسكام وانا مش بقول كده من فراغ لان انا للاسف بعد معاناة لاكثر من سنة ونصف وكتابة حوالى 9500 رد ولما حققت ربح وطلبت انى اسحبه للاسف الشركة ماطلت معايا واكتشفت تنها من الشركات النصابة جدا وكتير من العملاء اتنصب عليهم زيى بالظبط وانا حبيت اانصحكم واقولكم على كده علشان توفروا فعلا التعب المجهود ده والشركة لن تعطى اليكم اى شئ لا ارباح ولا غيره والبونص اللى انت بتحصل عليه من المنتدى فعلا بيوصل ليك علشان تتاجر بيه وانت لو قدرت تحقق منه مكسب مش هتعرف تسحبه لان الشركة طلعت نصابه واعضاء الادارة فى المنتدى عارفين كده وربنا يوفقكم يارب واسف اذا كنت دافعت فى يوم عن الشركة النصابة دى

smsm155
06-19-2015, 17:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي الكريم حاول التواصل مع خدمة الدعم الفني لانيستا فوركس
لاني اعلم من الاخوة من ربح مال واخذة ف يدة بالفعل
فكيف حدث هذا لك
من اعتقادي اكيد ان هناك سوء تفاهم

محمد السيد
06-20-2015, 01:49
والله انت كده بترعبني .. وبتحسسني ان تعبي في الآخر مش هيوصلني
طيب انا مش هقولك انت بتكذب ولا حاجة لكن فهمنا ايه اللي حصل فقررت انها شركة نصابة ؟؟

RomanyMoreed
06-21-2015, 18:00
معلش بس حضرتك فهمنا كدة كويس حصل اية بالتفصيل انت اشتغلت في تجميع البونص مدة سنة ونص ولما جيت تتاجر حققت ارباح لاول مرة ؟ وطلب سحب وحسابك اتلغي ؟؟

hidouri25
06-21-2015, 18:35
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لا يسعني القول الا لا اله الا الله
وفي الاخير أسال الله لي و لكم المغفرة و النجاح الدائم

samieh
06-24-2015, 01:46
والله يا اخى كثرت مواضيع اغلاق الحسابات فى انستا ومش عارفين الحقيقة فين للاسف
هل الحق مع الشركة ولا معاكوا انتوا انا عننفسى سحبت منها كذا مرة ولكن مبالغ قليلة ولم اجربسحب مبالغ كبيرة تتعدى ال 100 دولار
عامة هنشوف وربنا يستر

roony
06-25-2015, 04:36
و الله صديقي ليس لدي ما أقوله سوى
حسبي الله و نعم الوكيل عليهم إن كانوا نصبوا عليك
و أخذوا حقك ,, لكن صديقي قم بالتواصل معهم و اطلب منهم
سبب غلق حسابك لعلهم يعطونك سبب واضح

a7med sniper
06-25-2015, 06:08
والله اخى الكريم انان سحبت منها بس عموما فى حساب ليا اتقفل ولكن كان هناك مخالفه بسيطه اتضايقت بس عملبلت حساب تانى

بس عموما لو تكرر الموضوع انان هوفر تعبى فى تجميع البونص وربنا يستر

ahmedibrahim258259
07-01-2015, 18:28
بسم الله الرحمن الرحييم بس انا موش حصل معايا اللي انت بتحكي عليه ده انا كل مرة بطلب سحب بيتنفذ من غير اي مشاكل
تقبل مروري اخي الغالي

abdalico
07-01-2015, 18:35
هناك تضارب في المواضيع و الردود من من الاخوة حدث مع مشكل يقول لنا ما حدث معه بالتفصيل لانه ممكن يكون المشكل
من الشخص و ليس من الشركة و ايضا الشركة لا بد ان تجيب الاشخاص على تساؤلاتهم للمصداقية فقط و انا شفت اشخاص ذو
خبرة في الفوركس و يعملون على انستا

عاشق الفوركس
07-19-2015, 13:27
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
انا اسحب عاادي من الشركة بدون مشاكل ومبالغ كبيرة ايضا ...لا ادرى انتم تخالفون شروط التدوال وتتحايلون ب البونص ثم تماطلون وتقولون ان الشركة نصابه بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

nes_trader
07-23-2015, 20:59
انا لا اعتقد ان الشركة نصابة لانها تدفع بانتظام و هناك من تاجر و حقق ارباح و تمكن
من سحبها يا صديقي لا تلقي اللوم على الشركة اذا كنت خالفت القوانين على كل حال بالتوفيق

tarik46
08-19-2015, 16:32
انا حزين لاجلك يا اخي و انا اتأسف لضياع مجهودك طيلة مدة طويلة ندون نتيجة انه لامر محبط جدا
و لكنني سبق و ان سحبت من الشركة 2 دولار و رغم اني كنت اتداول على الاخبار و وصلني السحب
موفق باذن الله

AYYOUB100
08-19-2015, 16:35
أخي لا يوجد اتهام بدون أدلة وشركة انستا فوركس لم أرى منها أي مشكلة، والواجب
عليك أخي التأكد من المشكل لأنه ممكن أنك خرقت أحد القوانين في السحب أو في أحدى صفقاتك

ynwa1892
08-19-2015, 16:50
السلام اخي
الشركة جد محترمة ولا تقوم بمثل هذه الاعمال اضن انت الذي خالفة القوانين التي تشترطها الشركة راجع نفسك
وفقك الله

andro2015
08-19-2015, 17:30
اخى ممكن انت تكون خالفت القوانين حاول تكلم الدعم او ترسل رسالة الى
ادارة انستا فوركس وممكن الموضوع يتحل باذن الله بالتوفيق لك اخى الكريم

huhu1998full2
08-19-2015, 18:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كثرت مواضيع اغلاق الحسابات فى انستا ومش عارفين الحقيقة فين للاسف هل الحق مع الشركة ولا معاكوا انتوا انا عننفسى سحبت منها كذا مرة

snnaky
09-26-2015, 16:49
متستغربوش من العنوان فانا فعلا بعد تعب ومعاناة لاكثر من سنة ونصف هترك المنتدى ده لان للاسف الشركة فعلا طلعت نصابة كبيرة جدا وسكام وانا مش بقول كده من فراغ لان انا للاسف بعد معاناة لاكثر من سنة ونصف وكتابة حوالى 9500 رد ولما حققت ربح وطلبت انى اسحبه للاسف الشركة ماطلت معايا واكتشفت تنها من الشركات النصابة جدا وكتير من العملاء اتنصب عليهم زيى بالظبط وانا حبيت اانصحكم واقولكم على كده علشان توفروا فعلا التعب المجهود ده والشركة لن تعطى اليكم اى شئ لا ارباح ولا غيره والبونص اللى انت بتحصل عليه من المنتدى فعلا بيوصل ليك علشان تتاجر بيه وانت لو قدرت تحقق منه مكسب مش هتعرف تسحبه لان الشركة طلعت نصابه واعضاء الادارة فى المنتدى عارفين كده وربنا يوفقكم يارب واسف اذا كنت دافعت فى يوم عن الشركة النصابة دى

والله يا اخى الأمور تختلف من شخص لأخر ومن موقف لأخر وبعدين بردة انت مش موضح ازاى وكيف ومتى
يعنى اية اللى حصل معاك واية الدليل على انة حصل والكيفية يعنى حضرتك ربما كنت مخالف شروط تداول بشكل معيتن مثلا او هل حضرتك اتكلمت مع الدعم الفنى وكان ردة عليك اية
كل دة حضرتك مش وضحتة هنا عشان نعرف ولايجوز القاء اتهام بدون دليل بين

akram mohamed obaid
09-27-2015, 22:28
اخي الكريم اذا الامر كما تقول اخي ان الشركه نصابه فلماذا الكثير من الاصدقاء يعملوا في هذه الشركه ويدخلوا الى المنتدى الصراحه انته خوفتني من الكلام مال حضرتك ارجو من الاعضاء ان يعلمنا الحقيقه حتى لايضيع وقتنا هدر

gadeer86
10-21-2015, 21:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. :
اخي معقول هذا الكلام ؟؟ لاني اعرف الكثير ممن سحبوا ارباحهم .. ربما هناك سوء تفاهم .. لا اعلم و لكن لا تفقد الامل .. قم بالتواصل معهم كل يوم لعل و عسا تفهم ما الذي يحدث ..
بالتوفيق لك و لجميع الاعضاء .. :)

ayoub321
10-22-2015, 19:07
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي الكريم أخي بصراحة أنت هكذا تخيفنا أنا سوف أحاول أن أصحب هذا الشهر لكي اكتشف هذا الأمر بنفسي
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح

aboubakr el ayach
10-22-2015, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب انت خطئ للغاية لأنك لم تضع في موضوعك دليلا أو حجة تثبت بها كلامك اعلاه المرجو وضع بعض المستندات او الوثائق او حتى صور تبين لنا انك قمت بتحقيق الربح ولكن الشركة لم تقم بمساعدتك في ذلك.

sharshabil
10-23-2015, 22:27
انا خسرت اكتر منتك يااخي و كلها ضاعت للاسف دون ان استفد منها بشي
و لهدا لما اكنتب اكون متخوفة و لا اكتب كتير فقط عشرين الى خمسين

xfdhtg
10-25-2015, 14:30
فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية حال

---------- Post added at 11:30 AM ---------- Previous post was at 11:29 AM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

اكرم التميمي
03-03-2016, 16:02
اخي الكريم ربما تكون قد اخطات في شروط التداول بالبونص في شركه انستا فوركس واكتشفت الشركه الاخطاء عندما اردت السحب حاول ان تكتشف الاخطاء التي وقعت بها اثناء التداول او خلال الردود في المنتدى
تقبل مروري

lebouziramzinio
03-03-2016, 21:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل معلش بس حضرتك فهمنا كدة كويس حصل اية بالتفصيل

nuclear2010
03-04-2016, 00:25
السلام عليكم جميعا
انا اسحب عاادي من الشركة بدون مشاكل ومبالغ كبيرة ايضا ...لا ادرى انتم تخالفون شروط التدوال
وتتحايلون ب البونص ثم تماطلون وتقولون ان الشركة نصابه\
تقبل مرورى

khadija elmoussaide
03-04-2016, 00:41
اه نتعغ واتمنى ان تستمر فى الافادة لنا وتزويدنا بخبراتك وتجاربك فى مجال الفوركس عن عن
لان عنع طرح المواضيع دى والنقاشات بيساعدنا اننا نتعلم من الاخطاء ونتعلم حجات مكناش نعرفه عنع نعغعن

karim ben el maati
03-04-2016, 01:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..... بسم الله الرحمن الرحييييييييم ....
اهلا بكم اخوتى واخواتى وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي واتمنى ان تستمر فى الافادة لنا وتزويدنا بخبراتك وتجاربك فى مجال الفوركس لان طرح المواضيع دى والنقاشات بيساعدنا اننا نتعلم من الاخطاء و اتمني تنشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا

abdo1993
03-04-2016, 01:04
السلام عليكم
اخى الكريم اكيد حصل سوء تفاهم
فهمنا حصل اية واية اللكلام اللى دار
ممكن تكون انت اخترقت شرط من شروط البونص اثناء التداول
لذلك يرجى توضيح لنا ماذا هذا
تقبل مرورى

Civil Engineer
03-04-2016, 02:26
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم اما بعد
انا لم اتعامل مع الشركة بعد اخي ولكني لن اخسر شئ اذا مررت بالتجربة معهم واتمني ان اجد عكس كلامك تقبل مروري

sh1938626
03-04-2016, 04:28
طيب انا مش هقولك انت بتكذب ولا حاجة لكن فهمنا ايه اللي حصل فقررت انها شركة نصابة ؟؟

ibrahem91
03-04-2016, 15:36
الشركة قوانينها صارمة لذلك يجب عليك ان تعرف كيف يمكنك التعامل الصحيح
مع القوانين وتلتزم بها لانه ربما يكون هناك خطأ قمت به في التداول مع الشركة

nour83
03-04-2016, 16:07
الاخوه الافاضل يرجى التوضيح هل المنتدى فعلا وهمى و الكلام على البونص اى كلام و مفيش حد بيسحب اى ارباح ولا حقيقه لان فى ناس بتقول كدا وناس العكس الحقيقه فين يا اخوه

محمد صلاح
03-04-2016, 16:07
اهلا بك اخى العزيز ومعلش ربنا يعوض عليك بس اخى فى ناس ياما بتشتكى من كدة بس نصيحة انك لما تستغل بحساب بونص اعمل ايداع ولو 10 دولار كدة الشركة مش هتغلق الخساب

beast4ever
03-04-2016, 16:14
والله انت قلقني من ساعة ما شوفت الموضوع وانا ببحث علي النت
بس مش عارف اوصل الي شئ
ربنا معاك والمحوله مش عيب
وشكرا

mayegywep
03-04-2016, 16:18
اخوانى انا من الاعضاء الجدد وليس لى اى خبره فى هذا الموضوع هل منكم منيساعدنى كيف احول الرصيد من المنتدى الى الفوركس لابدا العمل وكم المبلغ اللى اقدر احوله

manoo
03-04-2016, 16:21
والله يا أخي لا ادري فين الصدق انا لسا مبتدئ ولم يسبق لي ان قمت بطلب السحب
ولا كن لا اقول إلا حسبنا الله ونعم الوكيل بس اخي في ناس كثير سحبو منها

neversi4
03-07-2016, 17:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

Thequest250
03-07-2016, 17:56
جزاكم الله خيرا اخي الكريم..دامت مشاركتم التى تفيد الجميع

الفوركس علم وفن التعامل مع التحليلات الفنية والاساسية والاخبار الهامة مع ادارة رأس المال الصارمة والصبر على الاهداف وعدم الطمع..هنا يكمن سر النجاح.

وتذكروا أحبتي أن الدولار عملة التجارة..واليورو عملة الاستقرار..والكندي عملة النفط..والأسترالي عملة الذهب والمعادن..والين والذهب عملتا الأزمات والملاذ الآمن..بالتوفيق للمتاجرين والمتداولين.

شروط التداول في انستا فوركس..
لازم تاخد بالك من الحاجات دي
1.....لا تفتح لوت اعلي من 0.4 لكل 100 دولار
ودة الشرط اللي كتير مننا مش بياخد باله منه
يعني انت لو معاك 50 دولار لا تفتح لوت اعلي من 0.2
لان الحساب دة بيعتبر حساب علي الخطورة اللي بيزيد اللوت
عن كدة ..... وكمان
2...... الا تغلق لصفقة الا بعد 5 دقايق
3...... الا يزيد الربح في الصفقة الواحدة علي 10 ف المية وقت الاخبار فقط
وف غير وقت الاخبار اغلق علي الربح اللي انت عايزه

ملاك الروح
03-07-2016, 23:28
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي انا حققت ارباح وقمت بسحبها دون اي مشاكل عليك مراسلة الدعم الفني ولا يمكن وصف هذه الشركة بهذا الاسلوب
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

mourada
03-08-2016, 12:29
اخي الفاضل اتمنى ان تكون قد حللت مشكلتك بالنسبة لي اسحب دائما ما اربحه من حسابي بالبونص و لا اصادف اي مشاكل مع الشركة و الله وانا اجدها صادقة و لا مشاكل فيها

Taibi Abdelkader
03-08-2016, 13:23
انا لسه مبتدأ لكن ما فهمته من الردود الأعضاء أظن أنه عليك مراسلة الدعم الفني أو ان هناك مشكل في حسابك على انستا
تقبل مروري

حسام العدل
03-08-2016, 13:33
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخى الكريم على موضوعك المفيد والجيد
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

afahmy
03-08-2016, 13:40
اولا شكرا لك اخي الكريم علي نصيحتك
واتمني ان تكون الشركه علي عكس هذا الكلام
حتي ليضيع تعبنا ومجهودنا علي الفاضي
وربنا يستر

aym
03-08-2016, 13:53
اخى الكريم ارجو عدم الاتهام باطلا واذ1ا كان موجود لديك اى مستندات تثبت الكلام الذى تقولة ياريت
تعلنها اما غير ذلك يجب ان نكون صادقين مع انفسنا

asmaa mahmod
03-08-2016, 14:07
ازاى ده حصل ما كلنا شغالين فيها وبنسحب البونص بالفعل ليه حضرتك بقتول كده حصل ايه معاك ؟؟ عموما حاول التواصل مع الدعم افنى وهتلاقى رد بأذن الله عموما ربى يوفقك

islamhd
03-08-2016, 21:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

yousse
03-13-2016, 21:09
أخي انيستا ليست نسب بل أنت الدي لم تحترم قوانين انيستا فضح الشركة يوجد بعد الأشخاص ألدين يعملون معها لأكتر من 5 سنوات وهدا يبين المصدقية التي تمتاز بها الشركة

newlookmostafa
03-14-2016, 15:56
لا اعتقد ان الشركة عليها مشاكل فى السحب الكثير من الاعضاء قامو بالسحب
تقبل مرورورورى
تحيااااااااتى

neversi3
03-16-2016, 01:54
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

snipper2016
08-30-2016, 00:50
هناك تضارب في المواضيع و الردود من من الاخوة حدث مع مشكل يقول لنا ما حدث معه بالتفصيل لانه ممكن يكون المشكل
من الشخص و ليس من الشركة و ايضا الشركة لا بد ان تجيب الاشخاص على تساؤلاتهم للمصداقية فقط

kirollos.budggie
08-30-2016, 00:57
زميلنا العزيز
اعتقد انه يوجد سوء فهم او شيء مريب لكنني بحثت كثيرا عن مصداقيه الشركه وهي شركه موثوقه
فقل لنا ماذا حدث بالضبط ونكون نحن شهود
انا اعرف الكثير ممن يسحبون ارباح من شركه انستا فوركس ومتاكد انها شركه صادقه
تقبل مروري واحترامي

doaa sary
08-30-2016, 20:11
ممكن تقولنا كام المبلغ اللى سحبتة
اصلى سمعت لو مبلغ كبير فوق 10دولار الحسابات بتتقفل وانا بخاف من كدا وبسحب مبالغ صغيرة بس انا سحبت كتير للامانة

azizi bilel
08-30-2016, 20:12
اعتقد انه يوجد سوء فهم او شيء مريب لكنني بحثت كثيرا عن مصداقيه الشركه وهي شركه موثوقه
فقل لنا ماذا حدث بالضبط ونكون نحن شهود
انا اعرف الكثير ممن يسحبون ارباح من شركه انستا فوركس ومتاكد انها شركه صادقه
تحيااااااااااتي
تحيه طيبه وبعد على الاخوه الاعضاء الكارم

athiro
08-30-2016, 20:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوان هل حقا هذا الكلام ارجوا التاكد فانا جديد في المنتدى والشركه وعند رؤية لهذا الموضوع ابت بالاحباط
كيف لي ان اتاكد ان هذا الكلام لاحة له او هو صحيح ارجو من الاخوة الرد

tahbounanasse
09-01-2016, 21:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اني اعلم من الاخوة من ربح مال واخذة فيده بالفعل

amarflex22
09-01-2016, 21:16
السلام عليكم ورحمة الله ممكن يكون المشكل من الشخص و ليس من الشركة و ايضا الشركة لا بد ان تجيب الاشخاص على تساؤلاتهم تقبل مروري

بدر اشطيبي
09-01-2016, 23:27
اخي هل تواصلت مع الدعم لتتاكد بانك لم تقم باية مخالفة تستوجب
حذف الحساب تحياتي للجميع بالتوفيق لا اعتقد بان الشركة نصابة تقبل مروري

csebai12
09-02-2016, 00:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع اسخب ارباخي من البونص دون ان اقوم بالايداع دون مشاكل و ليكن في علمك ان شركة انستا فوركس تضع قوانين يجب اخترامها عند التداول خاصتا مع حسابات البونص اهمهما ان تبقي الصفقة مفتوخة على الاقل 5 دقائق و ان لا يتجاوز ربحك على الصفقات المفتوخة وقت الاخبار القوية اكثر من 10 بالمائة من راس مالك ايضا لا يجب ان تقوم بالسخب مبلغ يتعدى حجم البونص لديك خاول دائما ان تسحب 90 بالمائة على اكثر تقدير من حجم البونص و يمكن ان تقوم بالسحب على مرتين او اكثر شرط ان يتم تاكيد السخب السابق كذلك حاول تجنب القيام بصفقات قبل اتمام عملية السخب كليا و تاكد انك تطبق القوانين الخاصة بالمنتدى في جلب البونص كونه من الممكن ان تعرضك لحضر الحساب و بالتالي غلق خسابك بارباحه تاكد ان كنت تطبق هذه القوانين بصرامة لن بغلق خسابك البتت

medo mohamed
09-02-2016, 00:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....
اخى الفاضل مشكور على المشاركه
والمجهود والطرح الجيد ونحن لا نعلم اذا كانت نصابه
ام لا وياريت اى يكون معاه مشكله مثل الاخ الكريم ان
يطرحها حتى نعلم كلنا اذا كنا نبتعد عن هذا الموضوع
ام نكمل على بركة الله والله يوفق الجميع ان شاء الله

devloppman
09-02-2016, 00:42

إلى حد الآن لم أجرب السحب من الأرباح لكن الموضوع يتكرر دائما

فهل بالفعل المشكل من الشركة أم المشكل من الأعضاء لعدم تتبعهم شروطها

الموضوع محير

@zakaria
09-02-2016, 00:55
أخي أختلف معك تماما الشركة صادقة وأنا أعرف شخصيا مجموعة من الأشخاص قامو بالسحب بدون مشاكل

latraaa
09-05-2016, 20:18
مشكور اخي الكريم على الموضوع، واقول لك لا تقلق و تتخد القرار بهده السرعة، أنصحك بالعمل على التعلم و لابد من أن هناك موضوع ما في تداولك، ربما خالفت أحد القوانين، أتصل بالدعم و إن شاء الله سوف تجد الحل

شبه منحرف
09-05-2016, 23:40
اعتقد اخى الفاضل ان كلامك غير دقيق واكيد ارتكبت اخطاء وخالفت القوانين فأنا اسحب من الشركه باستمرار وهى شركه محترمه الى ابعد مدى وياريت تضع لنا الدليل اا كان عندك دليل على صحة هذا الكلام

mrmoode
09-06-2016, 00:12
نص الناس بتقول انها شركة صادقة و النص الثاني بيقول نصابة نصدق مين
لكن ارجو من الناس اللي تقول صادقة انها تورينا اثبات دفع من الشركة عشان نتاكد مئة في مئة
مع تمنياتي للجميع بالتوفيق

lamiae el moqqaddem
09-12-2016, 01:45
و الله صديقي ليس لدي ما أقوله سوى
حسبي الله و نعم الوكيل عليهم إن كانوا نصبوا عليك
على العموم شكرا اخي على الاعلان عن المنتدى
سبب غلق حسابك لعلهم يعطونك سبب واضح

mariamrz
09-13-2016, 00:27
اخى لقد سمعت من الكثيرين ان هناك مصداقيه للشركه ف السحب والايداع والكثير جرب السحب ونجح فلو كان ف مشسكله يفضل حضرتك
تتواصل مع الدعم وان ششاالله تتحل شركه باسم كبير زى ده عمرها ما هتغامر بحاجه زى كده
بالتوفيق

youssef hm
09-13-2016, 00:38
يا اخي العزيز تحقق جيدا من الموقع
انا لا اضن ان الموقع نصان لانني اعرف اصدقاء صحب رصيدهم

0o0KaRiM0o0
09-13-2016, 09:10
اخي لو كنت انا مبتدأ لصدقت و لكن للاسف انا جربي اتداولت بالبونص و سحبته عادي فوق العشرة مرات
تقبل مروري

algendy
09-13-2016, 13:44
انا اريد منك يا اخى توضيح شئ و هو هل انت طلبت سحب مال من ارباحك ام طلبت سحب رصيدك من البونص بدون ما تتاجر بها لان على حسب كلامك انت اردت سحب اموال البونص و هى غير قابله للسحب فهى للمتاجرة بها فقط و ما تربحه منها يمكن سحبه

zizoo99
09-13-2016, 13:59
اخى العزيز
مافيش نصب ولا حاجه العيب منك انت اللى بقالك سنه و نص و لسه جاى تعرف ان البونص ده للتجارة فقط و ليس للسحب و على راى المثل الحدايه ما بتحدفش كتاكيت يعنى انستا فاتحه ليه ؟؟ علشان تسكب من وراك يعنى من السبريد و فقط البونص ده ملك لانستا و دى وسيله تحفيزيه لك علشان تتاجر و ممكن الممكن ان تخسر مبلغ البونص بالكامل و بكده كمان انستا بتخسر انت ما خسرتس من مالك الخاص حاجه و لو كسبت حلال عليك المكسب و اصل راس المال لانستا

رومانى
09-13-2016, 18:32
اخى الفاضل موضوعك اصاب الكثيرين بالاحباط لان هذا يضيع عليهم تعب شهور فى التعليقات والردود
وانت لم تشرح موضوعك بالتفصيل لان هناك اخرين بيقولوا انهم سحبوا ارباح

imad45
09-13-2016, 20:07
اتمنى منك اخي الفاضل ان تشرح لنا
بالتفصيل مالذي حدث معك
لنتعلم من تجربتك ولا نرتكب نفس اخطائك (ان افترضنا انك المُخطئ ) او نترك هذه الشركة في
حالة كانت هي المُخطئة.
وشكرا

adamarwan
09-15-2016, 21:18
لكن اخى الغالى فى العيد من الاخوى
الدين تم سحب الارباح بتعها فى السوق
لدى ما عليك الى ان تتمكن من ان تدري الامر جيدا
وحظ موفق

youssef moustafa
09-15-2016, 21:25
لعلمك اخي العزيز حقا اختلفت الاقوال والافعال من الاخوه
الكرام ولا نعرف من منهم علي حق لعل يوما ما ننتظر حتي نعرف الحقيقه
من تجربة شخصيه فنقوم بابلاغ الغير كما فعلت انت فشكرا كثيرا لك

snapping
09-15-2016, 21:53
أخي لست أنت من يستطيع الحكم على شركة بيرة و موثوقة بحجم اسنتا
فوركس أو موقع كبير من حجم فوركس العرب نحن نستلم البونص عادي و الأرباح تستخرج عادي و بدون مشاكل
أنصحك مرة أخرى ان وقعت معك مشكلة لا تقم باتهمامت كاذبة

freetrade
09-16-2016, 00:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اي حد يحصله مشكلة من حقه يتواصل مع الدعم الفني للشركة والمنتدي ويحاول يشوف سبب المشكلة ويحلها .. اما لو كان هو من اخترق القوانين فلا يلوم الا نفسه.. بالتوفيق للجميع

Samirghatas
09-29-2016, 23:15
وانا احب اقولك ياغالى ان الشركة لا تنصب على حد انت بالتاكيد خالفت القوانين
وبالتالى الشركة اغلقت حسابك راجع نفسك وقول الحقيقة لانى سحبت من الشركة بدون مشاكل

ابوفؤاد
09-29-2016, 23:35

اخى الكريم انا اول من سحب من تلك الشكه و لازلت الى الان اسحب من البونص و نى احترم القواعد لا احيل عنها و ان كن لديك شك بكلمى يمكننى ان ارسل لك صوره من المبالغ التلى تم سحها هى تعدت ال200 دولار بالفعل و ابدا لم اقابل مشكله الا فى التاخير فى السحب فقط

mounib
09-29-2016, 23:39
والله أخي الكريم أنا كنت فاتح حساب في شركة انستا و تاجرت بمالي الخاص و ليس بالبونص و سحبت كذا مرة و لم تحدث مشاكل و لكن مازلت لم أتاجر بالبونص إلى الأن و حديثك أخي يرعبنا جميعاً في هذا المنتدى فرجاء أخي الكريم اطلاعنا على كل مستجد

Alilou31
09-30-2016, 00:37
السلام عليكم و رحمة الله
الكثير من الاعضاء اشتكوا من الشركة و لكن لا اعلم من اصدق
على العموم يبدو انك كنت تملك راس مال كبير من البونص نظرا لكم المشاركات التي قمت بها
و على ما يبدو ان الشركة تغلق الحسابات التي تحقق ارباح كبيرة
حاول ان تسحب مبالغ صغيرة بمعدا 20 دولار اسبوعيا

ebn masr
10-19-2016, 18:58
ليه بتقول كدة جرب وقت تانى وشد حيلك وحاول ليه لا اكيد فى متداولين ربحوا اكيد كثيرا واكيد اتحولهم الربح فلازم تكون متفائل ولا تتشائم

latraaa
10-19-2016, 19:41
يا اخي الكريم ارى ن الموضوع فيه لبس كبير بالنسبة لك، و الحقيقة أن الشركة ليست نصابة و إنما نحن لا نعرف قوانين التداول يا اخي الكريم، لابد من العمل على التداول العادي و عدم الخوض في صفقات باسكالبينغ، الشركة تشترط إدارة رأس مال صحيحة

MASTER TRADER
10-19-2016, 20:05
والله يا اخي الكريم لا ارى اي سبب يدعوك الى ان تقول هدا فعلا الشركة عيبها الوحيدهو انها تغلق الحسابات
لكن بمعرفتك لشروط التدوال سوف تتجنب هدا ان شاء الله

alym
10-22-2016, 14:26
انا مجرب الشركة منذ اكثر من عام وسحبت منها اكثر من مرة وربنا شاهد على كلامى الشركة لا تغلق الحسابات الا اذاانت ارتكبت مخالفة تستخق الايقاف

latraaa
10-22-2016, 15:26
و الله يا اخي الكريم ارى ان هناك لبس ي الموضوع و أتمنى أن تعدل عن القرار الدي اتخدته لأنه بكل بشاطة ليس في محله و الشركة أخي الكرم موثوقة اخي الكريم وانا أعمل معها مند خمس سنوات و من دون أي مشاكل

EMPROR
10-22-2016, 16:55
انا مش عارف اقولك اية غير ربنا يعوض عليك
بس ياريت حضرتك تقول بالموضوع بالتفصيل حصل اية بالضبط من اول ما طلبت تسحب فلوسك
وياترى كنت طالب تسحب رصيدك كلة وكلا جزء بسيط منة

alasfarahmad
10-22-2016, 17:11
السلام عليكم ورحمة الله
صديقنا الكريم توجد مشكلة فعلا، فهناك من الأصدقاء من يؤكد حصوله على أرباح من عمليات التداول وتمكنه من سحبها بالطرق التي تبينها الشركة، وهناك من يقول أن الشركة ليست نصابة ولكن للتداول في البوونص شروط ينبغي التحقق منها والتأكد من أن المتداول لك يخرح عنها، على كل حال نتمنى لك التوفيق ولا حول ولا قوة إلا بالله.

Ziyad dongol
10-22-2016, 17:16
من الواضح انك لم تتواصل مع الدعم الفني في استا فوركس فعدم سحب الاموال له عدة اسباب :
1-لا يمكنك سحب المال الا من بطاقة قد مولت منها قبل ذلك
2-يج بان تستوفي اقل مبلغ للسحب
3- يجب ان يكون حسابك مفعل

hamedibrahim
10-22-2016, 17:16
كل المشكله انك بتحقيق ربح كبير يعني انت محتراف او بتعرف تتدوال
فا اكيد الشركة مش هتحول هي هتحول بس للبيتعلم وزاي مافي ناس اتقفل
حسابها لنفس السبب في ناس حولة لكن مبلغ صعير
للاسف الشركة شايفه انك متستحقش البونص وانك محتراف
ولازم تتدوال بمالك وشكرا الله يعوض عليك

بروفسير العرب
10-27-2016, 11:41
حاول التواصل مع الدعم الفنى لشركه انيستا فوركس اولا قبل
الحكم عليها وشوف هيكون ايه ردهم ممكن يساعدوك يرجعو لك الحساب

AIMAD HAMEL
10-27-2016, 14:08
شكرا على الموضوع اخي حاول الاتصال بالدعم ربما حدث معك خطا او شيئ من هذا القبيل واذا كانت بالفعل شركة نصابة فيجب على الجميع تركها
تقبل مروري

choroukdz
10-27-2016, 14:15
السلام عليمكم يااخي نعم انا اغلقت انستا حساباتي كثيرا عندما اطلب السحب
لكن لاحظت لو انك تسحب اقل من 10 دولار فلن تغلقه هي فقط تغلق الارباح الكبيرة

bakdz
10-27-2016, 14:36
الســلام عليـكم ورحمة الله تعالى و بركـاته
أخي العزيز أنا على حسب تجربتي في هذه الشركة و لمدة عام و نصف تقريبا لا يوجد أي مشلك معها وكل شهر أسحب العديد من الدورلات .

سمير
02-27-2017, 06:55
والله يا اخى الشركة ليست نصابة ولا حاجة انتوا اللى بتخالفوا الشروط والقواعد الخاصة بتداول البونص راجع يا اخى ما فعلته من مخالفة قبل اتهام الشركة

alonsoo
02-27-2017, 07:06
السلام عليكم اخى الفاضل انا اعلم ان هناك اشخاص كثيرون تم اغلاق حساباتهم بالفعل ولكن ايضا احقاقا للحق انه يوجد كثيرون سحبوا منها ايضا

nour3iny
02-27-2017, 16:33
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
يوجد الكثير من الحسابات اغلقت ولكن اكيد بسبب مخالفات كما يوجد الكثير من الاعضاء الذين يسحبون بدون اى مشاكل

jaouad ouaiss
02-27-2017, 16:46
فعلا العديد من الاعظاء يشتكون من انهم عند جني ربح كتير وعندما يريدون سحب رصيدهم يتفاجأون بقفل حسابهم دون ادنى فكرة والله اعلم بدالك

zakariacr07
02-27-2017, 18:37
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

الله يعوض عليك إن شاء الله لكن يا أخي يوجد الكثير من الأعضاء قاموا بالسحب

ayoubfc
02-27-2017, 19:49
يا اخى كثرت مواضيع اغلاق الحسابات فى انستا ومش عارفين الحقيقة فين للاسف
هل الحق مع الشركة ولا معاكوا انتوا انا عننفسى سحبت منها كذا مرة ولكن مبالغ
قليلة ولم اجربسحب مبالغ كبيرة تتعدى ال 100 دولارعامة هنشوف وربنا يستر.

mohamedhassan2015
02-27-2017, 20:13
ازى يا اخى انت تدولت ببونص ولا اية بمعنى انك حققت 9000 مثلا وكسبت منهم كم لا معلومتك لا توصلانى فعلا يا ااخى لانى فعلا معتمد على الردود لانتى بجد خسر كل الاموال فى اكس ام الله يخربت ابوهت

grow
02-27-2017, 20:14
انت بتتكلم جدا طب وهي هتنصب عليك
ليه شوف الغلط منين اتجه الي الدعم الفني
هو هيفيدك الغلط فين حرام تخسر كل دا بصراحه
انا اعرف ان شركه انستا لها مصداقيه كبيره

salimo6754
02-27-2017, 20:38
فكيف حدث هذا لك
من اعتقادي اكيد ان هناك سوء تفاهم

---------- Post added at 08:38 PM ---------- Previous post was at 08:22 PM ----------

طيب انا مش هقولك انت بتكذب ولا حاجة لكن فهمنا ايه اللي حصل فقررت انها شركة نصابة

YOUNESS EL-BAKKIOUI
02-27-2017, 20:56
السلام الله عليكم و رحمة الله و بركاته أخي عليك شرح ماذا حصل بالضبط حتى نفهم ماذا جرى اتهام الشركة بدون وجدد دليل هذا يعتبر تدليس و كذب على الناس

---------- Post added at 06:56 PM ---------- Previous post was at 06:54 PM ----------

السلام الله عليكم و رحمة الله و بركاته أخي عليك شرح ماذا حصل بالضبط حتى نفهم ماذا جرى اتهام الشركة بدون وجدد دليل هذا يعتبر تدليس و كذب على الناس
مذا أخي الكريم كيف تم الغاء الحساب هل خلفت شروط التداول

tamermosa
03-01-2017, 06:27
اخي الفاضل هذه شهادتي لله. انا حققت مكسب من التداول بالبونص و سحبته عادي و لله الحمد و مش مره اكتر من مرة . فعموما حاول تكلم الدعم الفني و شوف اذا كان في مشكله عندك و لا فين الغلط

بشير حمدان
03-01-2017, 06:34
السلام عليكم
اخى الكريم انا بالفعل طلبت من الشركه اكثر من ره واستلت الارباح بتعتنى كامله بدون اى شاكل ولكن احنا اتكلمنا فى الوضوع كتير ان الشركه نتتعامل بصلابه مع حسابات البونص

waelmma
03-01-2017, 07:05
:(:o:o بارك الله فيك اخى والحقيقة انه يجب ان تعرف ان
الكثير من الاعضاء سحبوا من الشركة عادى الارباح بس اكيد انت ارتكبت اخطاء

محمدفؤاد
03-01-2017, 07:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الغالى انا مش حصل معايا اللي انت بتحكي
عليه ده انا كل مرة بطلب سحب بيتنفذ من غير اي مشاكل

mrramy
03-01-2017, 15:02
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الكريم والله اخى الكريم انا لسه مجربتش بس يارب يطلغوا كويسين انا سمعت انهم فى المبالغ الكبيره ممكن يتحججوا وكدا

eyaddarwish
03-01-2017, 15:30
اخي العزيز اعتقد انو تكون ارتكبت مخالفة لهيك قفلوا حسابك انا بعرف اعضاء سحبوا من الشركة بالفعل ولكن مبالغ قليلة اقل من مائة دولار والله يستر يا رب

hoodhood700
03-01-2017, 15:33
لالا ايها الاخوة ليست الشركة نصابة ولا حاجة الشركة فعلا حددت قوانين صارمة ولا يجب على اي احد ان يخالف هذه القوانين ومنذ البداية لكنها ليست نصابة وانا اتكلم بكل مسؤولية ، صحيح اتقفلت لي حسابات قبل كدا ولكنها ايضا سلمت لي ارباحي كاملة غير منقوصة لما فهمت القوانين وطبقتها كويس

forexguid
03-01-2017, 15:41
انت الغلطان انك طالبت بسحب مبلغ كبير مرة واحدة كان عليك
تسحب على دفعات قليلة متباعدة لان الكثير بيعكمل هكذا ما واحهو
مشاكل

ahmedm
03-01-2017, 16:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته خلال سنة ونص ماسحبتش ولا مرة ؟ واستمريت في الردود فقط بصراحة كلام غير منطقي بالمرة يعني في سنة ونص مفكرتش تعمل سحب واحد تجرب في الاول عشان تشوفهم نصابين ولا لا ؟ تحياتي لك أخي وتقبل مروري

latraaa
03-01-2017, 20:21
مشكرو أخي الكريم على المضوضوع و على الراي و على الطرح و لكن اقو للك أخي الكريم ان القرار الدي أخدته ليس في محله و أنصحك بالعمل على العدول عنه لأنك في الأخير ربما قد خالفك قوانين المنتدى أو الشركة

mid0killer
03-01-2017, 20:38
لا حول ولا قوة الا بلله ربنا يستر معانا بقي عشان انا يوميا بفتح وبتفاعل يارب يكافئني على قد تعبي بالمنتدي واقدر اسحب من الشركه فلوسي وبالتوفيق

mido elshabrawy
03-01-2017, 20:40
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الكريم يجب اولا ان نعرف هل قمت بأستيفاء شروط التداول التي وضعها الشركه ام لا
هل قمت بعمل مخالفه في التداول ام لا و من ثم بعد ذلك يحق لك ان تقول ما تشاء
لان اان سحبت قبل كدا مبالغ اكبر من قيمه البونص الي حصلت عليه من الربح
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

tazi larbi
03-01-2017, 20:45
السلام عليكم اخي اظن ان هناك مخالفة للقانون انا اعمل واسحب ارباحي والحمد لله المهم التقيد بقوانين الشركه والعمل وربنا يجيب لي فيه الخير اتمنى لكم النجاح والله الموفق

dias40
03-01-2017, 20:54
السلام عليكم اخي الكريم
أنا في رأيي المتواضع حاول التواصل مع السيبور
و توضيح حالتك بالضبط

مروه عصر
03-01-2017, 21:44
السلام عليكم
لا يا اخى الشركه مش نصابه ولا حاجه ممكن يكون فى مشكله فى حسابك او انك بتسحب مبلغ كبير عن الى المفروض تسحبه ولكن انا سحبت من الشركه مرتين ولما اواجها اى مشكله..

stethoscope
03-01-2017, 23:42
حاول تعرف سبب هذا وحاول ان تتواصل مع الدعم الفنى للشركة وتعرف اين حقك حتى مش مهم اى حاجه تانى بس بصراحة ناس كتير بتقول انها بتسحب ارباح البونص عادى بدون نشامل

M0hsenalawady
03-01-2017, 23:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي لكم جميعا
اخي العزيز الكلام ده لو طلع مظبوط حتبقي مشكلة كبيرة جدا

emin14
03-01-2017, 23:46
معلش بس حضرتك فهمنا كدة كويس حصل اية بالتفصيل انت اشتغلت في تجميع البونص مدة سنة ونص ولما جيت تتاجر حققت ارباح لاول مرة ؟ وطلب سحب وحسابك اتلغي ؟؟

M0hsenalawady
03-01-2017, 23:49
اخي العزيز الكلام ده مظبوط جدا جدا ودعائي لك بالتوفيق

---------- Post added at 10:48 PM ---------- Previous post was at 10:46 PM ----------

الأخت الفاضلة لك جزيل الشكر والتقدير طمنتينا والله

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 10:48 PM ----------

اخي العزيز الكلام ده لو كان مظبوط حتبقي مشكلة كبيرة جدا

HOPE2014
03-01-2017, 23:50
مساء الخير لماذا كل هذا التشاؤم يا اخي يمكن ان تكون اخطات فلما هنا اعضاء قدماء يعملون ولم يغلق لهم الحساب الافضل افتح حساب اخر واعمل سلام

MED H
03-02-2017, 00:01
السلام عليكم
في الواقع اصبحت حائر جدا
فهناك من يقول ان الشركة نصابة و هناك من يؤكد على مصداقيتها
اتمنى ان تكون صادقة و ما تواجهنا اي مشاكل بالسحب ان شاء الله

MOHAMED SAID ELSAYED
03-02-2017, 00:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ........ من الافضل ايضا ان الشركة لا بد ان تجيب الاشخاص على تساؤلاتهم للمصداقية والله ولى التوفيق

المهم
03-02-2017, 00:08
اخي الكريم كلامك غير منطقي و غير مجدي للاسف
اكيد انت خالفت شروط المنتدى و لهدا عندما تطلب السحب يقومون باغلاق حسابك
و انا كنت مثلك في الاول عندما اطلب السحب يغلقون حسابي و ليس حساب واحد بل العشرات و لكن في الاخير
تيقنت اني كنت اخالف قوانين المنتدى و الشركة و الان الحمد لله عندما اربح اطلب السحب و اوقف العمليات و يصلني المال عادي جدااااا
فلا تلوم الا نفسك

mrramy
03-02-2017, 09:59
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الفاضل
ممكن يكون مشكلتك شخصيه فقط وفية ناس كتير شغاله مع الشركه ومحصلش معاهم اى حاجة فراجع وشوف اية المشكله مع الموقع تقبل مرووورى

ashmawey
03-18-2017, 17:01
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

menooo
03-18-2017, 17:14
فكيف حدث هذا لك

abo.tali.wtalin
04-04-2017, 06:01
بسم الله الرحمن الرحيم
ارجو يكون عكس ذالك لعدم ان يضيع تعبنا فى التعليبات انا اعرف ناس سحبت منها جزاك الله كل خير على موضوعك هذا زدوالله يعوض

waelmma
04-04-2017, 07:27
:o:)):o اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه من المممكن ان تكون ارتكبت بعض المخالفات
علشان كدة الشركة ماطلت معك واحنا سحبنا من الشركة كثيرا اخى فماالمشكلة اللى عندك

yousee
04-04-2017, 08:08
منتدى فوركس العرب يبقى دائما سيبقى لأن هدا المنتدى هو من أحسن المنتديات العربية التي تساعد الشباب على التداول وتقدم لهم الدعم الكافي من أجل أن يصبحوا محتريفين

marwa94
04-04-2017, 12:44
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا لك اخي على طرح هذا السؤال المفيد جدا لكل المتداولين وبدوري لاز لت لم استوعب بعد الفوركس كوبي ولذالك فاني اتابع معك الردود لمحاولة فهمه جيدا والعمل به انشاء الله وشكرا

ahmadinho100
04-04-2017, 12:50
انا غير متفق معك ياتا يا اخي اناقمت بعمل الردود و المشاركات كما فعلت و بعد ربحت بعد المال و قمت بالطلب السحب و الحمد لله توصلت بالارباح

zouga91
04-04-2017, 13:35
بسم الله الرحمن الرحيم و السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم ربما خالفت قوانين الشركة فيمايخص البونص او انك طلبت السحب من الشركة وصفقاتك لاتزالمغلقة حاول ان تتواصل مع المنتدى لمعرفة كل شي ربما تتوصل بحل معهم

Mr Fathy
04-04-2017, 13:44
بسم الله الرحمن الرحيم بص يا زعيم من الاخر كدا فى ناس كتير جدا قالت انها سحبت مبالغ من البونص هنا وفى ناس قالت برضه انهم اتقفلهم حساباتهم

magedaly007
04-04-2017, 15:09
اخى الكريم عليك التواصل مع الدعم الفنى مباشرة والتحقق من وجود مشكلة او غلط معين قد اقترفته عن غير قصد او غير متعمد
ومن ثم اخبارنا حتى لا يضيع مجهودنا هباء وبلا عناء يذكر تحدث معهم مباشرة واخبرهم بما حدث ولنعرف النتيجة

Mohamed Youssef
04-04-2017, 15:15
بسم الله الرحمن الرحيم
الشركة انا سحبت منها عادى جدا ممكن تكلم الدعم الفنى وتشوف السبب

zakija
06-10-2017, 23:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك اخي الكريم
موضوع رائع وجميل ومفيد لجميع الا عضاء الكرام
شكرا لك مرة اخرى
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا

mahmoudabdelhamid
07-12-2017, 22:49
السلام عليكم الشركة ليست نصابة ولكن انت تفهمت القوانين بشكل خاطئ البونص هو قابل للتداول وليس السحب والربح من البونص هو الذي قابل للسحب تلك هي القوانين وليس كما فهمت

shadry
07-12-2017, 23:05
بسم الله الرحمان الرحيم
لا يسعني القول الا لا اله الا الله

abdelrahman664
07-12-2017, 23:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
هذا اللكام غير صحيح الاف الاعضاء فى المنتدى يطلبون السحب ويصل لهم رما انت قمت بفعل شئ خاطئ اخى الكريم راجع القوانين اولا

drissou45
07-12-2017, 23:22
اللسام عليكم ورحمه الله وبركاته ,مساءكم سعيد ,
اخي الغالي والله اني سحبت منها اكتر من 600 دولار وربي شاهد على ما اقول
تقبلو مروري الفاضل , تحياتي لكم

cladiator2007
07-13-2017, 03:20
اخي الكريم ربما تكون قد اخطات في شروط التداول بالبونص في شركه انستا فوركس واكتشفت الشركه الاخطاء عندما اردت السحب حاول ان تكتشف الاخطاء التي وقعت بها اثناء التداول او خلال الردود في المنتدى
تقبل مروري

2017wydadi
07-13-2017, 04:08
تقبل مروري

mrmrmrmr
07-13-2017, 09:28
وجدنا الكثير يقول ان الشركة نصابه وهذا غير حقيقى الشركة من أصدق الشركات ولأنها تقدم مميزات كثيره لعملائها فهة تضع قوانين وتطلب بعدم مخالفتها إلى شخص يتم غلق حسابه يكون لديه مخالفات ولكن بدون قصد

lionforex
07-13-2017, 10:04
السلام عليكم اخي الكريم
تحياتي لك
اخى ان شركة انستا ليست بنصابة ولكنها من اصدق الشركات في مجال سوق الفوركس
واتمنى ان تراجع خدمة الدعم بشركة انيستا فوركس
واتمنى الخير لك وان تكون المشكلة بسيطة

zunebha
07-13-2017, 10:13
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته اخي لماذا تخبط الناس احنا نشتغل ونعمل والبونص يصل ونحن نسحب بشكل عادي لا ادري لما انت حصل معك ولم تستطع السحب.

capoeira
07-13-2017, 11:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فى البداية أحب أقولك انك اول واحد اسمع منه شكوى زى دى
و على كل حال انت محتاج انك تتواصل مع الدعم الفنى الخاص بالشركة من اجل الفهم و معرفة السبب

M.R
07-13-2017, 21:26
ربما تكون قد خالفت القوانين الخاصة بالمنتدى او الخاصة بشركة انستا فالكل يشكر فى الاثنين سواء كان المنتدى او شركة انستا فوركس نظرا لسحب الاعضاء

m7med
07-14-2017, 00:47
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
لا يا اخي الكريم هذا الكلام غير صحيح شركة انستا فوركس شركه محترمه جدا و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

فهمى لاشين
07-17-2017, 09:45
بسم الله
بالطبع انت لم توضح لنا السبب الذى منعك من سحب ارباحك وفى هذه الحالة
لانستطيع الحكم لك او عليك فربما تكون انت من تجاوز النظام
تحياتى

saber mostafa
07-17-2017, 10:05
اخي الكريم ان لازلت مبتدئ في الفوركس ولكن من باب الامانة ان لي صديق يعمل في الفوركس وانستا منذ سنتين هو من شجعني علي العمل في الفوركس في شركة انستا وهو لايزال يسحب ارباحه بدون مشكله ويحدثني كثير عن مصداقية الشركة ..فحاول تراجع الادارة لعل الخطأ من عندك وليس الشركه

ابراهيم مرسى
07-17-2017, 10:14
نرجوا توضيح الأمر من المشرفين على المنتدى لأنهم وكلاء الشركة ونحن نسجل تحت وكالتهم فالواجب عليهم بيان الأمر الذى اختلفت فيه الأقوال فحرام ان يضيع تعب الناس هباء ليستفيد اخرون ونحن فى الانتظار

Mhd nour
07-17-2017, 10:32
تحياتي اخي بس حضرتك فهمنا كدة كويس حصل اية بالتفصيل انت اشتغلت في تجميع البونص مدة سنة ونص ولما جيت تتاجر حققت ارباح لاول مرة ؟ وطلب سحب وحسابك اتلغي

ايسل
07-17-2017, 10:51
اخى الفاضل راجع الشركه لعل يكون هناك مشاكل بسيطه تحل او سوء استخدام وان شاء الله خير

A.mustafa
07-17-2017, 11:11
السلام عليكم
ربما تكون قد اخطات في شروط التداول بالبونص في شركه انستا فوركس
واكتشفت الشركه الاخطاء عندما اردت السحب حاول ان تكتشف الاخطاء التي وقعت بها اثناء التداول
وعن نفسي سحبت منها بدون اي مشكل .. تقبل مرورى

capoeira
07-17-2017, 11:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان العمل فى المنتدى ليس له علاقة بالتعامل مع شركة
انستا و موضوع سحب الارباح ولابد من التعرف على السبب الذى ماطلت الشركة كما تقول

Muhammed esam
07-17-2017, 11:52
اظن ان هناك مشكله معك
لان اصحابي المقربين يسحبوا الربح
بكل سهوله
بالتوفيق اخي العزيز فيما هو قادم

bolsforex
07-17-2017, 11:53
من الشخص و ليس من الشركة

zakariacr07
07-17-2017, 15:53
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم يوجد الكثير من الأعضاء قاموا بالسحب من شركة أنستا فوركس و يوجد الكثير من إثباثباث السحب أظن أنك خالفت قوانين الشركة لهذا تم غلق حسابك

yousee
07-17-2017, 19:01
إدا كنت لا تتق في منتدى فوركس العرب أتمنى أن لا تدخل له تانيا ولا تنشر متلهذ الأفكار السلبية هدا المنتدى من أحسن المنتديات الموجودة في العالم التي لا يجد لها متيل

Hamza Housni
07-17-2017, 19:17
و عليكم السلام و رحمة الله تعالى و بركاته
انت مسجل فالمندى من 2013 و كتبت الموضوع دا في 2015 كيف يعني استغرقت سنتين من العمل و بعدين استنتجت ان الشركة نصابة رغم ان سمعتها جيدة عند عموم الناس ؟

bassoumy
07-17-2017, 19:27
السلام عليكم ورحمه اله وبركاته شكرا جزيلا يا محترم ونرجو ان لا نودع المنتدي لانه افضل المنتديات التي عملنا مها في الفتره الاخيره ...............

محمد حافظ 120
07-17-2017, 19:32
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل... اما بعد...والله اخي انا لا ادري ماذا اقول لك ان لازلت مبتديء ولا اعلم اذا كان هذا الكلام صحيح ام خطا ولكني سوف استفسر عن هذا الامر... اتمني ان تسترجع ارباحك اخي

emadomda
07-17-2017, 20:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
كلام مرسل وكلام ليس له اي فائده انت تقول ا انت لقيت الشركه نصابه
انا اعرف ناس كتير كسبت وربحت من الشركه وسحب الفلوس وعادي جدا
ياريت مش تبق تقول كلام مش قده

Mahmoud1001
07-17-2017, 20:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الناشر تأسف عما كتبت فقط تكون انت الذي حاولت التحايل علي الموقع فالفوركس لديه مصدقية كبيرة

shadry
07-17-2017, 20:19
فى الواقع اخى انا لم اقوم بالسحب من الشركة من قبل ولكن اعتقد انه هناك خطا من قمت بة مما ادى الى منع البونص من فضلك تواصل مع الدعم الفنى للشركة وحاول ان تصل الى حل

Hala Abdo
07-17-2017, 23:04
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
والله انا اعرف ناس برضه شغاله بقالها سنين في المنتدى و في شركة انستا و عمرها ما شاء الله ما تعرضت لاي نصب

kurdeshpro
07-17-2017, 23:09
السلام عليكم اخواني الرجاء من الأخوة الذين يعلقون بعدي أن يفيدوني صرت أخاف اذا في نصب بالموضوع عشان ما أعزب حالي عالفاضي لأن انا جديد في هذا المجال و الي ساحب من الانستا فوركس يخبرنا و شكرا لكم

modakoky
07-17-2017, 23:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته المنتدي ان شاء الله مستمر وهو صادق جدا وان شاء الله نجمع البونص كل شهر علي خير ونحقق ربح من التداول .................

skylol
07-18-2017, 00:17

اخي الغالي انت اكيد لم تلتزم بقوانين التداول التي تخص حسابات البونص لذلك لا تلوم الشركة ولوم نفسك لاني انا استلم ارباح من الشركة

فوريكسي
07-18-2017, 00:25
شخصيا حصلت على البونص اكثر من مرة وربحت وسحبت اكثر من مرة عادي دون اي مشاكل وفعلا قد تكون تعرضت للنصب وتعرض آخرون بالفعل لرفض الدفع لكن قد يكون السبب هة مخالفة بعض الشروط او وجود شك في ذلك اتمنى لك التوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

modakoky
07-20-2017, 02:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ِكرا يا محترم علي الموضوع المحترم وانا لا استطيع ان اترك المنتدي المحترم مهما حث لانه افضل منتدي في العالم العربي

salijiji0
08-23-2018, 18:50
اخي الكريم ربما تكون قد اخطات في شروط التداول بالبونص في شركه انستا فوركس واكتشفت الشركه الاخطاء
عندما اردت السحب حاول ان تكتشف الاخطاء التي وقعت بها اثناء التداول او خلال الردود في المنتدى

MENDJA
08-23-2018, 22:11
السلام عليكم ورحمةالله تعالى و بركاته
ارجوا من كل عضو اان عانا من اينمشكل في المنتدى ان يشاركه معنا لنرى في حقيقة الامر و هل الامر حصل مع شخص غير هذا ام ان المشكل فقط عنده نرجوا من الجميع الشاركة و السلام عليكم .