PDA

View Full Version : ماذا لو عملت صقفه معلقه وكونت محدد فيها كميه الربح المطلوبه واتحققت فى اقل من 5 دقائق

ehabbob
06-12-2015, 01:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كما فى العنوان انا عملت امر معلق وحدت نقطه الدخول ونقطه جنى الربح ورحت نمت
وتم نحقيقها فى اقل من خمس دقائق اداره انستا هتعمل ايه فيها هتتحسب لى و هتتلغى رغم انى مش قصد طبعا يحصل كده
ردو عليا ايه االلى ممكن يحصل
والله ولى التوفيق

smsm155
06-19-2015, 17:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
للاسف اخي الكريم بنسبة كبيرة سيقوم الانيستا فوركس بغلقها ولن تستفيد منها شئ

marwanadam
06-19-2015, 18:28
الى حد علمى ان التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 10 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة
هده هى القوانين لدى يرجى الحرص عليها والعمل بحذر لكى لا نقع فى غلق الحسابات
والله المستعان ورمضان كريم

a7med sniper
06-20-2015, 16:35
بيتم الغاء الربح المحقق بيتم سحبه يعنى من طرف الشركه

وتكرارا الامر ده بيكون اغلاق الحساب والله المستعان وبالتوفيق للجميع فى التعامل مع القوانين

roony
06-21-2015, 16:07
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
من بنود الشركة أن لا
تقل الصفقة المفتوحة عن 5 دقائق
لذلك أظن أنه لن يتم احتساب الربح أخي

samieh
06-24-2015, 00:52
للاسف يا اخى سيتم غلق الحساب بالرغم من انك حاطط امر تيك بروفيت
هذه هى الشروط لابد من غلق الصفقة بعد 5 دقائق
واتمنى ان تتغاضى انستا عن هذا الشرط المجحف حتى نتاجر بسلاسة بدون تقيد

ali20
06-24-2015, 01:07
انت بيكو مطلوب منك انه يكون فية خبرة فى التاول فى انستا
حيث انه فى انستا بيكون فية اشايء كثيرة جدا يجب ان نعرفها اعتقد انه بكد سوف يكون فية اشايء كيرة دا يجب ان نتعلمها

احمد محسن
06-24-2015, 01:15
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
صراحة ليس لدى المعلومة الكافية للمساعدة
ولكن اتمنى من الاعضاء المساعدة
اتمنى التوفيق للجميع

Roshdy
06-24-2015, 02:04
السلام عليكمورحمة الله وبركاته
الى حد علمى ان التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة

ahmedibrahim258259
06-27-2015, 13:25
بسم الله الرحمن الرحيم انت ممكن تراسل الدعم الفني وةعرف منهم اذا كانت الصفقة هاتنفع ولا لا وانا سمعت انك ممكن ترسل للايميل ده قبل ماتطلب سحب علشان يصفوا الصفقات المخالفة antifraud@instaforex.com
تقبل مروري

OSAMA AMER
06-27-2015, 14:16
مـــرحبا بـــك أخـــى الكـــريم وكـــل الاخـــوة الاعضـــاء فــى منتـــدى فـــوركس العـــرب اخى الكريم طالما انها مر عليها اكثر من خمس دقائق ولم تكن وقت خبر فلا بأس اما غير ذلك فلا اعرف ماذا تفعل الادارة معنا

mohamed12345
06-27-2015, 16:20
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد الى حد علمى ان التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة

alaa ali
06-27-2015, 16:21
اهلا بكم
لن يتم احتسابها وسوف تقوم الشركة بالغاء الصفقة .. فاكمل باقى الصفقات عادى فى سوق التداول بالفوركس
بالتوفيق

sofpreda
06-27-2015, 16:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شركة أنستا فوركس تشترط أن تدوم الصفقة على الأقل خمس دقائق وإلا إعتبرت ذلك محاولة غش ولا تحتسب الربح المحقق
تقبلوا مروري

abdoumed
06-27-2015, 16:44
قلصت العملة الاوروبية الموحدة خسائرها أمام نظيرتها الأمريكية اليوم الجمعة، لكنها بقيت تحت ضغط المخاوف من الآزمة المالية اليونانية والبيانات الجيدة التي صدرت يوم أمس الخميس في الولايات المتحدة، وأضافت إلى التفاؤل الموجود أصلا تجاه حالة الإقتصاد الأمريكي.
فلقد تعافى اليورو/دولار من أدنى سعر له اليوم عند 1.1155 وهو أدنى سعر له اليوم ليرتفع إلى 1.1194، ليتراجع بذلك بنسبة 0.09٪.
وعلى الأرجح سيجد هذا الزوج الدعم عند أدنى سعر ليوم 23 من الشهر الحالي 1.1295، والمقاومه عند أعلى سعر ليوم 15 من الشهر الحالي 1.1295

Mona forex
06-29-2015, 07:08
الى حد علمى ان التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 10 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة

nes_trader
07-23-2015, 20:57
على ما اعتقد فان الصفقة تكون مخالفة لقوانين التداول حتى اذا كانت
منفذة عن طريق امر معلق المهم ان تتجاوز مدتها 5 دقائق

tarik46
08-19-2015, 16:27
حسب معلوماتي و تجربتي فان الامر المعلق ان وصل الى الهدف في اقل من 5 دقائق فستحتسب الصفقة
لان لم تقم باغلاقها بنفسك لانني كنت اتداول وقت الاخبار و ربحت صفقات في اقل من دقائق باوامر معلقة
و طلبت السحب بشكل عادي و وصلني

AYYOUB100
08-19-2015, 16:30
القوانين تمنع الصفقات الأقل من خمس دقائق حتى ولو كانت الصفقات معلقة،
كررت العملية راح تغلق انستا حسابك وما راح تستفيد من شيئ

midouknight
08-19-2015, 16:36
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي لا بدا ل ايت صفقة أن تستمر أكثر من
5 دقائق على الأقل ل احتساب الأرباح ولذلك وجب التقيد بهذا الشرط

ynwa1892
08-19-2015, 16:44
السلام اخي هنا تراسل الدعم الفني سيخبروك بالاجراء الذي ستتعمل معهم اما ان ينقصو في الربح ام يعطوك حقك بالكامل راسل الدعم هم المخولون باعطائك الجواب
وفقك الله

ASMAA TAHA
08-30-2015, 01:20
لابد ان تلتزم جيدا بالقواعد والاحكام الخاصة بشركة انستافوركس وبالتالى لابد الا تضع اى هدف الا اذا تحقق الشرط الخاص بان الصفقة لابد الا تقل عن 5 دقائق وبالتالى لابد ان تاخذ بالك لكى لا يتم اغلاق الحساب

dhmo
08-30-2015, 02:58
السلام اخي هنا تراسل الدعم الفني سيخبروك بالاجراء الذي ستتعمل معهم اما ان ينقصو في الربح ام يعطوك حقك بالكامل راسل الدعم هم المخولون باعطائك الجواب
وفقك الله

اي مشكله متعرفش تحلها لوحدك هنا الافضل طبعا لما تحصل مشكله وكده زي ده التعامل مع الدعم والتواصل معهم لحل المشكله دي ده افضل بدل من الاعلان عنها لانها مش هتفيد ممكن لو فيه اصلا
حد مر بالتجربه دي يقولك وكده بس مش اكتر

mhd mansour
08-30-2015, 02:59
السلام عليكم
اخي الكريم سيتم غلق الحساب بالرغم من انك حاطط امر تيك بروفيت
وبالتوفيق انشاء الله

عاشق الفوركس
08-30-2015, 03:35
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
هي انت والشركة ممكن يلغوها وممكن يلغزو الربح او ممكن يغلقو لك حساب البونص بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

ابو نواف
08-30-2015, 03:56
افضل شركة تداول ؟
- كتيرا ما يصلني سؤال من بعد الاخوان الدين اقتحموا مجال الفوركس مؤخرا وهو ما هي افضل شركة تداول فوركس حاليا ويشتكون من عدة نقاط ضعف في الشركات الموجودين بها اهمها تبقي الدعم الفني البطئ , الاستشارة ليست مضبوطة وكدلك طرق السحب المعقدة , من خلال تجربتي لاكتر من 15 سنة تنقلت بين كتير من الشركات الوسيطة لسبب او اخر , وفي بعض المرات تعرضت لعمليات نصب , لكن مند مدة طويلة استقريت مع شركة gxmarkets (https://www.gxmarkets.com/content/gxlanding/landing07.html?tag=fr) لعدة اسباب يبقي ابرزها الدعم الفني الممتاز , الغلق و السحب في اي وقت تريد و الوصول الي الصفقات في اي وقت دون تاخير , يمكنك سحب اموالك بدون اي مشاكل , استشارات من خبراء ماليين حقيقيين و بالتجرية , اضافة الي مديرة حساب موجودة في اي وقت بالتناوب مع مدير اخر يمكنك اكتشاف المزيد حول الشركة بزيارة موقعها , وانا انصح بها بشدة وانا هنا لرد علي اي تساؤل , اتمني ان اكون قد افدت ولو قليلا تحياتي .

mehdibaoubaou
08-30-2015, 04:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
اخي الكريم مع الاسف لن تستفيد..

Metal-Head
08-30-2015, 05:24
احتمال كبير اخي الكريم ان الشركة لن تحتسب الأرباح التي كسبتها و اظن ان الصفقة ستلغى كليا انصحك
ان تلتزم بالقوانين الخاصة بالشركة لتتفادى غلق حسابك و يذهب مجهودك هباءا مع البونص الذي انت جامعه
حاول ان تبقى صفقتك مفتوحة اقل شيء 5 دقائق .

sharshabil
08-30-2015, 13:46
ان كان الامر هكذا فلاباس هذا يحصال اكتر شي وزقت الاخبار
لكن عموما انت حاول ان تزيد من التيك بوفيت حتى لا يضرب الهدف بسرعة .

karimovtich
08-30-2015, 13:52
اخي الكريم هناك قوانين للاسكالبينج في الشركه وهي ان يكون الزمن في اغلاق الصفقات اكبر من خمس دقائق واما ستحجز الشركه علي ارباحك كما ستقوم بتحذيرك من عدم تكرارنفس العمليه حتي لا يغلق حسابك

andro2016
09-23-2015, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا اعتقد فى هذة الحالة انك وضعت تك بروفيت واستوب
لوز وتم تحقيق الهدف فى اقل من 5 دقائق تحسب الارباح ولن يكون هذا مخالفة لكن مش متاكد

abdelhakamel
09-23-2015, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الفاضل على هذا الطرح ان الشركة لاتحتسب الصفقات التي تكون مدتها اقل من 5دقائق ولكن ان كان التعليق هو السبب في اغلاق الصفقة فان الشركة تحتسبها
بالتوفيق للجميع

a l
09-23-2015, 20:08
السلام عليكـم
الاسكالبنج ممنوع باى طريقة .... سواؤ اوامر مباشرة او معلقة تلفى ارباح الصفقة فى سوق التداول بالفوركس
بالتوفيق

Rami Ahmed
09-25-2015, 14:20
السلام عليكم
اخي الكريم سيتم غلق الحساب بالرغم من انك حاطط امر تيك بروفيت
وبالتوفيق انشاء الله

dhmo
09-25-2015, 19:09
السلام عليكـم
الاسكالبنج ممنوع باى طريقة .... سواؤ اوامر مباشرة او معلقة تلفى ارباح الصفقة فى سوق التداول بالفوركس
بالتوفيق

الاساس هنا ان العمل بالاوامر المعلقه ميزه جيده هنا للمتاجر ولكن الاصل طبعا الاول ان المتاجر يكون فاهم كويس اوي المجال الي بيعمل به وبيعرف يختار النقاط
القويه الي هيدخل منها الاول

doaa sary
09-26-2015, 20:38
هفرح جداااااااا طبعا انا سعات بفتح صفات وبتقفل بسرعه والهدف بيكون كبير بس ممكن ف ربع او نص ساعه وقت الاخبار بيكون الحركة كبيرة وسريعه

tawfik999
09-26-2015, 20:41
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الفاضل و بعد
اظن هذا مناسب يا اخي ارجوا من الكل ان يجربها و اتمنى التوفيق ان شاء الله

salichou
09-26-2015, 21:33
السلام عليكم، أخي الكريم أظن أنا ذلك حقك و لا أحد يستطيع منعك من تحقيق
أربحك لكنني لم أفهم لم إنستفريكس تمنع ذلك ،بالتوفيق لك ولجميع المتداولين

chomadara
10-20-2015, 15:55
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
ممتاز كنت أنتضر بفارغ الصبر مثل هدآ الشرح المفصل والمفيد شكرا إخواني

abderraouffb
10-20-2015, 21:57
ان الربح يتم من خلال عقد الصفقات الناجحة، وتذكر ان الربح هو مجمل صافي الارباح من الصفقات كلها وليس من صفقة واحدة. ان الربح يعتمد بشكل كبير على خبرتك في التداول وقرائتك الصحيحة لسوق فوركس ، وان ذلك لن يأتي من العدم فعليك البدء بتعلم الفوركس ، وتعلم التحليل الفني والاساسي لكي تحظى بفرصة الربح في هذا السوق الذي يحتوى على اكبر سيولة بين الاسوق المالية الاخرى.

xfdhtg
10-22-2015, 17:48
فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية حال

---------- Post added at 03:48 PM ---------- Previous post was at 03:47 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

tareq sleem
10-31-2015, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع*
الجيد والجميل **وشكرا**الاخوة الاعضاء الكرام **والسلام عليكم ورحمة الله**

locos
10-31-2015, 19:38
اخي الكريم قوانين الشركة واضحة واصدقنا عليها
عند فتح الحساب وهي ان تتجاوز القيمة الدنيا للصفقة
الخمسة دقائق هذه هي احد شروط الشركة للاستفادة من الصفقة
شكرا

asxqwzdcefv1
11-10-2015, 23:43
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا بقينا فوق مقبض

ahmedhathout
11-14-2015, 14:53
ايوه حتى لو الامر معلق فدا برضه مخالف للقوانين
يعني باي شكل من الاشكال حاول متقفلش الصفقه قبل 5 دقايق

ppttss
11-14-2015, 15:16
اعتقد هذا مخالف لان الصفقة لا يمكن ان تغلقها قبل 5 دقائق هذا بند من بنود قوانين الشركة ولا يمكن ان تخالف تلك البنود حتى لا يتم حظرك من المنتدى ومن الشركة يجب لاعتماد على القوانين حتى لا تخالفها

neverlityougo
11-20-2015, 13:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

snnaky
11-25-2015, 17:49
الصفقة مش بتتلغى بس حضرتك بيتعلم عليك من الأخر كدة وبالبلدى
يعنى انت ممكن تحدد البروفت بس خلية بعيد لنقطة صعب يوصلها فى ال5 دقايق وبعد كدة عدلها زى ما انت عاوز عشان ناس كتير يقولك لازم احدد البروفت عشان لو وصلها يقفل الصفقة لأنة ممكن يوصلها ويهبط قبل ما يقفل عليها يبقى انت كدة عرفت تعمل اية

ELkot4
11-25-2015, 22:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

---------- Post added at 07:27 PM ---------- Previous post was at 07:23 PM ----------

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
جزاك الله خير على مشاركتك معنا
شكرا لطرح ذلك الموضوع و تلك التغطية الجيدة
تحياتى لك تقبل مرورى

asx
11-29-2015, 12:34
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

عاشق الفوركس
12-02-2015, 23:55
شوووف كل الصفقات ىالتى تربحها بعد 5 دقائق ر وتحقق الشروهي ه ربح صصافي لك اخي ....بالتوفيق لك وللجميع ان شاء الله

Hamza KHACHII
12-03-2015, 01:45
مشكوور بارك الله فيك فعلا يجب على المتداول في الفوركس ان يكون شخص هادئ و غير عصبي
و ان يكون صبورا على العلم و التعلم و ان يجرب العديد من الاستراتيجيات حتى ينجح

osama147
12-03-2015, 11:04
لسلام عليكم ورحمة الله وبعد...
اخي بخصوص الصفقات المعلقة التى ممكن ان تفتح وتجلب الهدف قبل ال 5 دقائق
انا بصراحة حصلت معي والحمدلله لم اواجه اي مشكلة فى ذالك ولكن كن اكتر حذرا انتا ايضاا
تقبل مشاركتي لك..

neverlityougo3
12-11-2015, 18:38
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

nuclear2010
12-11-2015, 18:47
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز ستقوم الشركهع بالغاء الصفقه
وعدم احتسابها لان من شروط الشركه عدم اغلاق الصفقه قبل مرور
5 دقائق عليها

aboubakr el ayach
12-11-2015, 18:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته طبعا الاخ السائل لا يعلم كثيرا عن طريقة تفادي الاخطاء الإدارية ولأنه لا يعلم بأن الستوب يجب أن تضعه بعد مرور مدة معينة من فتح الصفقة وهذا في شركات بدون شروط فما ادراك بشركة اينستا التي تضع هذا الشرط ؟ ولهذا وجب عليك انتظار 5 دقائق حتى تحدد الستوب

take-profit
01-14-2016, 12:41
اعتقد ان ضرب منطقة الربح او الخسارة في اقل من 5 دقائق طالما انت قمت بتحديده فهذا لا يخالف الشروط لانستا
و انت تستطيع التجارة بشكل عادي في هذه الظروف

amr001
01-14-2016, 13:00
اخى الفاضل اعتقد ان انستا فوركس من افضل شركات الوساطة على الاطلاق لما تتميز بة من الكثير من المميزات والتى لا توجد فى اى شركة اخرى وبالتوفيق للجميع

aissahd
01-14-2016, 15:27

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

magedman
01-14-2016, 16:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة
في الحقيقة موضوع مهم جدا لكن حتي تبتعد عن هذة المشكلة لا تدخل صفقات اسكالينج تضع
التيك بروفت قريب او يمكنك وضع التيك بروفت بعد مرور 5 دقائق من الصفقة

latraaa
01-14-2016, 19:01
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، يا اخي الكريم، في هدا الموضوع أن تكون مخالف لقواعد الشركة، لدا لابد من العمل على التداول بأكثر من خمس دقائق، و هدا لكي نستوفي شرط الشركة، بالتوفيق إن شاء الله

dhmo
01-17-2016, 22:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة
في الحقيقة موضوع مهم جدا لكن حتي تبتعد عن هذة المشكلة لا تدخل صفقات اسكالينج تضع
التيك بروفت قريب او يمكنك وضع التيك بروفت بعد مرور 5 دقائق من الصفقة

بس النجاح مع الطرق دي بيكون بالطبع اخي انت واختيارك للوقت بيكون على حسب وقت تفرغك اهم حاجه تختار الوقت الي انت متأكد فيه انك هتكون مركز بالفعل مع المجال ده
وطبعا ده مش اي حد يعرفه الا الشخص نفسه

عامر البرماوي
01-17-2016, 22:36
الله بعوضك اخي ان شاء الله
للاسف ستلغا ويتم سحب الارباح من قبل الشركة
اعرف متى سيتحقق الربح

BALBOL2016
01-17-2016, 22:44
اذا كان هناك مشكل اتصل بالدعم و اخبرهم عن ذلك
لكن الشروط تبقى الشروط خاصة حول البونص

OsamaNasser
01-19-2016, 14:25
السلام عليكم اخي اعتقد انه طبقا لقوانين الشركه
الصفقه بتاعتك دي هتتلغي .
لكن انت ممكن تكلم او تراسل الدعم الفني وتستفسر منهم وهما هيدوك الاجابه المفيده والصحيحه

dhmo
01-19-2016, 18:02
السلام عليكم اخي اعتقد انه طبقا لقوانين الشركه
الصفقه بتاعتك دي هتتلغي .
لكن انت ممكن تكلم او تراسل الدعم الفني وتستفسر منهم وهما هيدوك الاجابه المفيده والصحيحه

الاهم من كده ان تكون الصفقات هنا بيكون على حسب وقت فراغ المتاجر وايضا طريقه متابعته للجال وايضا طريقه العمل وتوافر ايضا الفرص القويه الي يدخل
منها كل دي عوامل بتحدد عدد الصفقات وتقدر تتابعها

wragmo
01-19-2016, 18:25
تحياتي للجميع..
هذا المنتدى الجميل يوفر كافة المعينات لبداية جيدة في سوق الفوركس..
فهو يوفر المواد التعليمية بالاضافة إلى الخبرات المختلفة..
وأيضاً رأس المال للبداية.
شكراً جزيلاً لكم..

justsmile
01-19-2016, 23:03
اذا اغلقت صفقتك بأقل من خمسة دقائق سيتم حذف الربح ..
انا انصحك بعدم وضع التيك بروفيت الا بعد مرور الخمس دقائق .. هكذا تضمن عدم اغلاقها ..

Zezobebo3
01-20-2016, 02:17
الى حد علمى ان التداول بالبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة
هده هى القوانين لدى يرجى الحرص عليها والعمل بحذر لكى لا نقع فى غلق الحسابات وترجع تشتكى وتقول حرااااام هذه هى القوانين ويجب اتباعها اخى الفاضل لان هناك اداره صارمه لاتقبل التهاون بالقانون

muhhaamed Alli
01-20-2016, 02:30
الاحتمال الكبير تغلق ولا تستفيد بأي ارباح من خلالهااا هذه قوانين الانبيستااا اخي ,, الله يوفقكـ

محمد عز الدين عيد خضري
03-06-2016, 04:13
اعتقد اخي الفاضل انه بيتم خصم الربح من هذه الصفقة واذا
تكرر الامر انك غلقت اكثر من كذا صفقة في اقل من 5 دقائق بيتم غلق الحساب لذا لا بد الا تتداول بالاسكالبنج في انيستا

Adham nabil
03-06-2016, 16:21
الـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه أخـــي العزيــــز .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى
تحـــياتي لـــك .. تقــبل مروري

hamza215rix
03-06-2016, 16:23
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
كما فى العنوان انا عملت امر معلق وحدت نقطه الدخول ونقطه جنى الربح ورحت نمت
وتم نحقيقها فى اقل من خمس دقائق اداره انستا هتعمل ايه فيها هتتحسب لى و هتتلغى رغم انى مش قصد طبعا يحصل كده
والله ولى التوفيق
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
87

Elgohary1024
03-06-2016, 16:42

تحية طيبة اما بعد

شكرا على الطرح الرائع

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

تقبل مرورى , تحياتى لك

Ahmed sayed
03-06-2016, 17:16
ازاي هتغلق الحساب لو اخد التيك بروفيت في اقلل من 5 دقائق ؟ دة كدة هيبقي حرام والله
هو كل صفقة لو عادية مينفعش اقفلها غير بعد 10 دقائق ؟

rinho1991
03-06-2016, 20:52

nawfalmotya
03-06-2016, 21:12
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي ادا كنت تتاجر بالبونص المقدم من امنتدي لا يمكنك قفل الصفقة في اقل من 5 دقائق
بالتفيق للجميع ان شاء الله

Adham nabil
03-06-2016, 23:49
الـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه أخـــي العزيــــز .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى
تحـــياتي لـــك .. تقــبل مروري

asmaa mahmod
03-07-2016, 00:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. هذا مخالف لشروط التداول فيجب ان تكون الصفقه تمر عليها اكثر من خمس دقايق ولكن لن تقوم انستا بغلق الحساب ولكن ستقوم بتحذيرك تقبل مرورى

rinho1991
03-07-2016, 16:48

nour83
03-07-2016, 16:53
السلام عليكم و رحمة الله بركاته بالتاكيد اخى العزيز اكون عاجز عن الشكر لو حد يوضح فائدة الخمس دقائق ليه لازم نستناها

Thequest250
03-07-2016, 17:10
جزاكم الله خيرا اخي الكريم..دامت مشاركتم التى تفيد الجميع

الفوركس علم وفن التعامل مع التحليلات الفنية والاساسية والاخبار الهامة مع ادارة رأس المال الصارمة والصبر على الاهداف وعدم الطمع..هنا يكمن سر النجاح.

وتذكروا أحبتي أن الدولار عملة التجارة..واليورو عملة الاستقرار..والكندي عملة النفط..والأسترالي عملة الذهب والمعادن..والين والذهب عملتا الأزمات والملاذ الآمن..بالتوفيق للمتاجرين والمتداولين.

شروط التداول في انستا فوركس..
لازم تاخد بالك من الحاجات دي
1.....لا تفتح لوت اعلي من 0.4 لكل 100 دولار
ودة الشرط اللي كتير مننا مش بياخد باله منه
يعني انت لو معاك 50 دولار لا تفتح لوت اعلي من 0.2
لان الحساب دة بيعتبر حساب علي الخطورة اللي بيزيد اللوت
عن كدة ..... وكمان
2...... الا تغلق لصفقة الا بعد 5 دقايق
3...... الا يزيد الربح في الصفقة الواحدة علي 10 ف المية وقت الاخبار فقط
وف غير وقت الاخبار اغلق علي الربح اللي انت عايزه

Ahmed Ab
03-07-2016, 17:31
اخي الكريم هناك قوانين للاسكالبينج في الشركه وهي ان يكون الزمن في اغلاق الصفقات اكبر من خمس دقائق واما ستحجز الشركه علي ارباحك كما ستقوم بتحذيرك من عدم تكرارنفس العمليه حتي لا يغلق حسابك

engibrahim.hd
03-07-2016, 17:36
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاتهمن بنود الشركة أن لاتقل الصفقة المفتوحة عن 5 دقائقلذلك أظن أنه لن يتم احتساب الربح أخي

sh1938626
03-07-2016, 17:38
والله المستعان

saleh05
03-07-2016, 17:41

ملاك الروح
03-12-2016, 02:19
اعتقد انه يحسب لك 10 بالمئة من الارباح اخي الكريم ولا يتم غلق حسابك بالتوفيق
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

Civil Engineer
03-12-2016, 03:31
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي وسلم وبارك علي سيد الخلق سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم اما بعد
ستقوم الشركة بسحب ربح الصفقة اخي ونتمني ان لا يقوموا بغلق الحساب

karim ben el maati
03-12-2016, 03:41
والله المستعان

شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز

واصل تالقك معنا فى المنتدى

بارك الله فيك أخى ...

ننتظر منك الكثير من خلال إبداعاتك المميزة

AboMoZo
03-12-2016, 09:37
بسم الله الرحمن الرحيم
اسعدني المرور بموضوعك الرائع والردود المفيدة
واصل ابداعك واتحفنا بكل ما هو جديد و شكراً جزيلاً لك
تمنياتي لك بالتوفيق
خالص التحية

algoddam
03-12-2016, 10:07
ان اي صفقة تغلق بالاوامر جني الارباح لا تعد سكابلينج بل هي مجرد صفقة عادية لا تدخل في الصفقة
الاقل من خمس دقائق وهذا موضح على المنصة تجد العلامة الخضراء على الصفقات المغلقة على ربح معناه انها تمت بامر جني الارباح

The_Gahbaz
03-12-2016, 10:36
مش عارف بصراحه ... بس طالما حاجه زي دي حصلت يبقي انت كنت محدد عدد نقاط صغير جدا او اسكالبينج يعني وتقريبا الصفقه هتتلغي لكن الافضل انك تكلم الدعم وتسال عن الموضوع ده
وياريت تجيب الرد هنا كمان علشان كلنا نستفيد منه او ممكن تعمل بيه موضوع جديد

salimkala
03-13-2016, 16:30
والله المستعان

messaoud43
03-16-2016, 10:52
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

lebouziramzinio
03-17-2016, 01:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل ممكن تراسل الدعم الفني وةعرف منهم اذا كانت الصفقة هاتنفع ولا لا

aissaalg
03-17-2016, 11:49
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

darkinc30
03-17-2016, 13:03

احمد عبد الباسط
04-22-2016, 17:09
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
للاسف اخى الكريم سيتم الغاء الصفقة وعدم احتساب الارباح
لانة من شروط صفقات البونص ان الصفقة لابد وانت تتجاوز ال 5 دقايق

samasimo
04-22-2016, 18:25
شكرا اخي علي مشاركتك هذا الموضوع الجيد
بصراحه معنديش قكره اخي الكريم ولكن اتمني انك تربح الفلوس

Moh.magdy
04-22-2016, 19:59
السلام عليكم..اخى الكريم
انا متاسفيا اخى حيتم غلق الحساب بالرغم من انك ضايفامر تيك بروفيت لكن
هذه هى الشروط لازم م غلق الصفقة بعد 5 دقائق
واتمنى انك انستا فوركس عن هذا الشرط المجحف حتى نتاجر بسهولة بدون تقيد..بالتوفيق ان شاء الله

emma91
04-29-2016, 03:32
صفقة تتحقق في اقل من 5 دقائق لا اظن
اسال الله ان يوفقني واياكم كما اشكرا كل القائمين على هذا المنتدى الرائع
تقبل مروري المتواضع

mohamedforex4
04-30-2016, 22:05
بيتم الغاء الربح المحقق بيتم سحبه يعنى من طرف الشركه وتكرارا الامر ده بيكون اغلاق
الحساب والله المستعان وبالتوفيق للجميع فى التعامل مع القوانين وبالتوفيق للجيمع .

modyjoba
04-30-2016, 22:23
والله يا أخي العزيز أنا مازلت مبتدأ في مجال الفوركس الكبير وليس لدي من الخبرة ما يؤهلني لمساعدتك ولكن هناك علي المنتدي من أهم أهل خبرة يساعدوننا في معرفة المعلومات وستجدها في التعليقات الخاصة بموضوعك وفعلا أصبح المنتدي يسعي كل خبير فيه في إفادة المبتدئين مثلي

yousse
05-04-2016, 22:31
أضن أن الشركة تمنع أن تكون هنك صفقة في أقل من خص دقاق ولكن من ناحية الأوامر المعلقة لا أسطيع أن أعطيك أي جوام لأنه ليس لدي فكرة عنها

مبتدئ و لكن...
05-07-2016, 23:55
بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرا
نحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة

تقبل مروري

nader
05-08-2016, 00:26
يبقى هذا رهن بمدى تفهم الشركة فانا لطالما اغلقت قبل تحقق الشرط ولم تقم انستا بغلق حسابي ولكن
اخي الافضل في تجارتك الالتزام التام فهي من حقها ان ترفض اضافة الارباح الى رصيدك
لذالك لا تنزعج في حالة حصل هذا فالشروط واضحة
بالتوفيق

ghost.mastar
05-08-2016, 00:41
اى صفقه لو فتحتها واغلقت بسرعه بيكون فى خطر على حسابك فى الشركه حاول فى بدايه الفتره دى ان تتداول من حسابك بنفسك وممكن تسحب الارباح بعد كده وتفتح حساب جديد باسمك ليس به قيود تقدر تفتح وتقفل فى اى وقت

mido224
05-08-2016, 00:41
عجزت الكلمات تعبر عن مدى الجميل و العرفان اللي بدر منكم تجاهي ما ينساه إنسان ان عمل المعروف يدوم و الجميل دايم محفوظ لا تفكر في يوم أنسى أنك وقفت جنبي على طول

forex jo
05-08-2016, 02:39
والله المستعان ورمضان كريم وشكرا

joker7diaa
05-08-2016, 05:50
اذ تحقق الربح في اقل من خمس دقائق الكلام ده معنا يا ام انت تعمل على الاخبار او الاسكابينج
وفي كل الحالات لن تستفيد اذ اغلقت الصفقة قبل خمس دقائق

AmgadAsham
05-08-2016, 06:29
السلام عليكم اخوانى فى الله اعتقد انك لن تأخذ ربح اذا كان عن طريق البونص ولكن الشركة ربما هية من تأخذة

Iheb1302
05-08-2016, 06:41
أنصحك بأن تراقب كل صفقاتك حتى لا تقع
في المحضور و تعرض حسابك للغلق
تقبل مروري و فائق احترامي

ابوفؤاد
05-08-2016, 07:16
نقطه الخمس دقائق و الاخبار و نيبه اربح منها لهى م شروط التدوال بصرف النظر عن الطريقه التى تعمل بها فان تلك الشروط الواجب توفرها هنا فى التدوال و تعد مخالفه لاتفاق المبرم

رومانى
05-08-2016, 09:48
اخى الفاضل انت تستفسر عن : ماذا لو عملت صقفه معلقه وكونت محدد فيها كميه الربح المطلوبه واتحققت فى اقل من 5 دقائق ؟
بالطبع ستلغى انستا الصفقة لانها تتعارض مع الشروط التى وضعتها لذا التزم من قوانين التداول بانستا فهم لا يعلمون بقصد او دون .

HaMaDa99
05-08-2016, 09:49
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

السيد خاطر
05-08-2016, 09:49
انا متاسفيا اخى حيتم غلق الحساب بالرغم من انك ضايفامر تيك بروفيت لكن
هذه هى الشروط لازم م غلق الصفقة بعد 5 دقائق
واتمنى انك انستا فوركس عن هذا الشرط المجحف حتى نتاجر بسهولة بدون تقيد..بالتوفيق ان شاء الله

sabahnamous
05-08-2016, 10:59
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

seifhd
05-08-2016, 12:05
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

ebrahimkalifa
05-08-2016, 19:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الفاضل علي هذا الموضوع الرائع واتمني منك ان تضيف كل ماهو جديد في هذا المجال الشيق والسلام عليكم ورحمة الله11

drsafaseefo
05-08-2016, 20:08
أعتقد انه لن يتم حساب الربح أخي الكريم في شركة انستافوركس لأن ذلك يخالف قواعد التداول المعروفة في الشركة وايضا تكرارها يعرض حسابك للايقاف
على العموم شكرا لك وأتمنى لك التوفيق وللأخوة الكرام اعضاء منتدى فوركس العرب الذي دائما ما يفيدنا بالكثير والكثير في مجال الفوركس

aissaalg
05-27-2016, 14:15
الســـلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بــركـاته
صديقي العزيز أسئلة وجيهة أنــصـحــك بـــزيـارة القســم التعليمـي للمنتــدى للإجابة الواضحة و المزيد من المعلومات الهامة

MOHAMED2701
06-21-2016, 01:58
والصلاة على اشرف المرسلين السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
هــــــــــلا بــــــــــيـــــك اخــــــــــي
شكرا لك اخي على المجهود
اتمنى التوفيق للجميع الزوار والعملاء

kaka25
06-21-2016, 20:20

mohcine amari
06-21-2016, 21:18
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
حي الله من جمعنا وياكم رمضان كريم احبتي
اخي مستحيل في الفريمات الكبار متل الاربع ساعات واليومي
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

nonam
07-04-2016, 16:18
السلام عليكم .... مش عارف الحقيقة بس انت لما تعمل الادوات دي من المهم ان انت لا تضع لها ستوب لوس ولا تيك لان التعامل مع الادوات دي من الممكن ان يكون التعامل معاها خطر وانت خد بالك من مخالفة قوانين التداول
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

zakariaguemi
07-10-2016, 19:54
أخي للأسف سيتم غلق صفقتك ونسبة أربحك ستسحب وأدى تكرر الأمر سيتم غلق حسابك

أدعوك إلى قرأت قوانين اشرك والأمور التي هي ممنوعة في اشرك حتى لا تتعرض لحضر إلى القاء

freetrade
07-10-2016, 19:58
في الحالة دي حتعتبر مخالف لقانون التداول اللي وضعته الشركة وبعد مخاطبتك للدعم يمكنهم اتخاذ ماهو مناسب لك ولو لغوا الصفقة وارباحها يبقي ربنا يعوض عليك
السوق ملئ بالفرص فلا تيأس

freetrade
07-10-2016, 20:51
الى حد علمى ان التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة

هي لو صفقة واحدة اظن انه لو خاطبت الدعم حيعطيك ايميل الخاص بمتابعة صفقات الحسابات وانت تبعتله عالايميل رسالة اشرحله فيها ظروف الصفقة ورقمها عالميتا تريدر
والدعم الخاص حيرد عليك ويطمنك اما بانه يسمحلك بيها او يلغيهالك

golden19920
07-10-2016, 20:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي الحبيب وصديقي المتداول هذه هى الشروط لابد من غلق الصفقة بعد 5 دقائق وشكرا لك ارجو ان اكون قد افدتك تقبل مروري

cherkaoui AAOUIQA
07-10-2016, 21:53
‏السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
جزاكم الله كل خير على التوضيحات والمعلومات القيمة والتي يستفاد منها الكثير
واصلوا تألقكم
والسلام

Iheb1302
01-05-2017, 18:31
مرحبا أخي الكريم أنصحك بأن تراقب كل صفقاتك حتى لا تقع
في المحضور و تعرض حسابك للغلق بالتوفيق و الارباح

Samirghatas
01-05-2017, 18:49
اخى الكريم اذا اغلقت الصفقة على تك بروفيت قبل 5 دقائق فهذا يعتبر عادى ولكن اذا انت
اغلقت الصفقة قبل 5 دقائق بنفسك فهذا مخالف وسوف يغلق حسابك بالتوفيق

csebai12
01-05-2017, 20:56
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
الامر في هذه الحالة علئد الى الادارة لكن حاول ان تتجنب وقوع مثل هذا الموقف او ان تمدد في الربح ما دامت صفقتك لم تتعدى 5 دقائاق

ابو ريماس
01-05-2017, 21:34
السلام عليكم ةورحمه الله احب ان انوه عن النقطه دى واقو لو حصل فعلا وان حققت ربح من الصفقه اللى انا عملتها مش هقدر استفاد منه لان من شروط الشركه ان الصفقه لاتغلق قبل مرور 5 دقائق وايضا من بنود الشركه لايجوز سحب اربا وتوجد صفقه مفاوحه ففى هذه الحاله لن استطيع الاستفاده من الربح ولو تكرر هذا الموضوع ستقوم الشركه بغلق الحساب

Ayman Abdellatif
01-05-2017, 21:40
اخى الكريم سوف يتم احتساب الصفقة لك فلا احد يستطيع التنبؤ بوقت انتهاء الصفقة لطالما محدد لها هدف ماذا لو حققت هدفها مثلا بعد يوم او اتنين و لم يلعب تذبذب الاسعار دورة فى اغلاق الصفقة معك فى الوقت الذى قررته لك الشركة الصفقة لن تحتسب الا فى حال غلقها بشكل يدوى قبل مرور 5 دقائق على فتحها تمنياتى لك بالتوفيق

rahigrib
01-05-2017, 21:43
اعتقد ان هذا لايحسب عليك لانك لم تغلق الصفقة يدويا اي غير متعمد بل السوق هو الذي
كان السبب في جني هذا الربح بسرعة اظن لايضر ذلك

sinaa
01-14-2017, 14:03

creatorman1978
01-14-2017, 18:49
هذا الامر يتوقف على عنصرين مهمين ...
اولا هل يتكرر هذا الموضوع فى كل او معظم صفقاتك ؟
ثانيا الربح اللى حققته يتعدى ال 10 % من اصل الايداع ؟

Samira shabban
01-14-2017, 18:50
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه..
ودائما اسال نفسى هذا السؤال ولا عرف الاجابه هل تحتسب الصفقه ام لا ويمكنك مراسله الدعم الفنى للاستفسار اكثر..

big.pharaoh
01-14-2017, 18:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... ممكن يحصل مسكله لو اتكررت اكتر من مره. عموما انا هقولك تعمل ايه. انت تفتح الصفقه عادي وتستنى خمس دقايق وبعدين تحدد تيك بروفت

magic777
01-14-2017, 20:23
اخي هو صعب اصلا ان صفقه يتحقق هدفها في ااقل من خمس دقايق حتى لو اخبار ولو نفرض ان حصلت هذه الصدفه الغريبه الان طالما
الربح مش كبير خلاص كده عادي

Saeed EL Sayed
01-14-2017, 20:38
معنديش فكره بالظبط لكن علشان تكون في السليم متدخلش الصفقات وقت الاخبار بالظبط ادخل قبلها او بعدها بفتره وتاني حاجه متقفلش الصفقه الا لما يعدي عليها 10 دقايق بس كدا علشان مش يكون ليهم حجه

shr
01-14-2017, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعتقد ان الصفقه ستلغى ازا كانت صفقه كبيرة ...
ولكن تواصل مع دعم شركة انستا فوركس وانشاء الله يفيدوك لو ممكن يساعدوك وشكرا لمشاركتك

tazi larbi
01-14-2017, 21:50
السلام عليكم اخي لو صفقة معلقة واخذت الربح قبل 5 دقائق اكيد ان الشركه ستراعي ان الامر ليس فوري ولا تلغي الارباح والله اعلم اتمنى لكم النجاح والله الموفق

fares2alex
01-15-2017, 00:29
في الواقع اخي الغالي على ما اعتقد انه بيتم وقف حسابك في الشركة اذا كنت تعتمد على هذه الطريقة من التداول

ولكن السؤال هنا اخي الغالي لماذا الشركة تقوم بوقف الحسابات التي تتاجر باقل من خمس دقائق

magic777
01-22-2017, 18:53
لو فرضا حصل انت مش عليك حاجه اخي يعني الامر المعلق مش زي الامر العادي لان ده جه من السوق الاغلاق من البرنامج وليس منك
يبقى كده تمام ولا يوجد اي مشاكل ان شاء الله

Mony Ezzat
01-22-2017, 18:58
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك انا مش عارفه اذا كان ده حقيقي ولا لا لكن انا فعلا قريت عن قوانين انستا هنا في المنتدى انه ممنوع اغلاق الصفقه قبل 5 دقايق

عبد الرحيم رافا
01-22-2017, 19:09
السلام عليكم و رحمة الله
عادي اخي جدا و ان شاء الله ما فيها مشكل و انا مجربها و بطريقة اكثر من لي ذكرت افتح صفقة و اضع الهدف و ينضرب في دقيقتين

ayoubfc
01-22-2017, 19:33
لبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 10 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة
هده هى القوانين لدى يرجى الحرص عليها والعمل بحذر لكى لا نقع فى غلق الحسابات والله
المستعان ورمضان كريم.

hoos
01-22-2017, 20:27
انا اعتقد ان مش شرط انه الصفقة تستني 5 دقايق ومش شرط انهم يخصموا الارباح
بسبب ان انا كذا مره كن بدخل في فتح شمعة خبر قوي وكنت بطلع بعديها ب3 او 4 دقايق وكانوا بيحسبوها

hamadasalama
01-24-2017, 16:58
بتحصل كتير مع الاخبار القوية وساعات بتحصل في دقيقة واحده واحيانا في ثواني
لكةن بها مخاطره لان كمية الربح ممكن كانت انت تتحول الي خساره

مروه عصر
01-24-2017, 19:12
السلام عليكم
انا لا استطيع افادتك فى هذا السؤال لانى عضوه جديده وليس لدى اى خبره فى هذا المجال حتى استطيع افادتك واتمنى من الاعضاء المحترفين افادتك فى هذا السؤال

bakup28
01-24-2017, 20:44
لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة
هده هى القوانين لدى يرجى الحرص عليها والعمل
بحذر لكى لا نقع فى غلق الحسابات

wahid08
01-25-2017, 16:08
بسم الله الرحمان الرحيم
انستا تشترط ان تكون مدة الصفقة اكثر من خمس دقائق

فوريكسي
01-25-2017, 21:52
هذا شيء جميل جدا سيكون مدعاة للسرور طبعا شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك إن شاء الله ولجميع الإخوة الأعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

maryam1
02-07-2017, 00:32
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا مشتركة جديدة في هذا المنتدى و لم اكتسب الخبرة بعد لكي اتمكن الجواب على سؤالك , اتمنى من الاعضاء القدامى ان يفيدوك بخصوص استفسارك
بالتوفيق للجميع بإذن الله

بدر اشطيبي
02-07-2017, 00:45
للاسف تعتبر مخالفة لهذا لا تقم بالتداول على اهداف صغيرة
للغاية ويمكنك مراسلة الدعم للتاكد من سلامة حسابك شكرا

amine bajjou
02-07-2017, 00:45
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم اظن و الله اعلم ان هده الصفقة سيتم اغلاقها عن طريق شركة الانستا فوركس و ستكون انت الخاسر الاكبر بلا شك اخي و شكرا للجميع

Mr Fathy
02-07-2017, 00:48
بسم الله الرحمن الرحيم اعتقد يا زعيم ان الصفقة دى ممكن متتحسبش او ممكن كمان يتقفل الحساب بسبب الحاجات دى

Mahmoud hesham
02-07-2017, 00:49
السلام عليكم
ان عملت امر معلق وحدت نقطه الدخول ونقطه جنى الربح ورحت نمت
وتم نحقيقها فى اقل من خمس دقائق........................وشكرا

mido202020
02-07-2017, 00:52
أخى الكريم ممكن أن ترسل الدعم الفنى وبذلك ستعرف منهم أذا كانت الصفقه جيده أم لا أو جديره بالمنفعه لك أم لا
وهذا الرد من خلال خبرتى الضئيله وأرجو أن أكون أفدتك أخى العزيز
وشكرا

antr
02-07-2017, 02:21
هههه لا تحتسب هو كده نظام الشركة فى مضاربين البونص عادى يعنى مش مشكلة كبيرة لكن هو هذا الحال للاسف كان نفسى الشباب الموضوع ده يتلغى

hemahack
02-07-2017, 02:24
هيتم قفل الصفقة
علشان اقل حاجة 10 دقائق

moneer
02-07-2017, 02:31
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم في جميع الشركات هذا مسموح وتأخذ الربح اللي جنيته .
ولكن مع شركة انيستا لا أعتقد بل هو مسموح ولكن لو رجعت علي شروطهم فسوف تجد أن الصفقة ممنوع فوقها قبل 5 دقائق فالصفقة المعلقة لا تخضع لوقت ممكن ثانية وتأخذ الربح او دقيقة او ساعتين او أكثر فهكذا يذهب ربحك وفي حال تخطت الخمس دقائق فقط تأخذ الربح
فلا تجاوب بالصفحات المعلقة
تحياتي

skylol
02-07-2017, 02:40

اخي الغالي للاسف انا لن استطيع ان افيدك في هذا الموضوع لاني مازلت مبتدئ ممكن لفدام نشوف ايش حيصير معنا

Sofien
02-07-2017, 06:22
سلام عليك ورحمة الله وبركاته ، أودن هذا السؤال من قبل ولا أدري الإجابة الصحيحة لسؤالك

أنصحك بأن ترسل الدعم الفني للموقع وسيقومون بإعطائك الإجابة الصحيحة

himagamal0
02-07-2017, 06:49
لا استطيع افادتك اخي ف انا مبتدئ ;)

alonsoo
02-07-2017, 07:27
اعتقد ان وقتها هما بيراجعوا الحساب اخى الفاضل ولو هى وقت خبر مثلا ممكن متتحسبش والله اعلم وممكن يفقلوا الحساب

bakup28
02-07-2017, 10:19
لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق وام يكون
الربح سوى 10 من المئة هده هى القوانين لدى يرجى
الحرص عليها والعمل بحذر لكى لا نقع فى غلق الحسابات

محمدفؤاد
02-07-2017, 11:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الغالى التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة
من اقل 5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة هده هى القوانين لدى يرجى الحرص عليها

ahmedm
02-07-2017, 14:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم علي الغالب لن تحقق اي مكسب من الصفقة لان من قوانين التداول بالبونص هو عدم اغلاق الصفقة في اقل من 5 دقائق والله اعلم

بدر اشطيبي
02-07-2017, 14:19
في هذه الحالة تعتبر سكالبينج الذي تمنعه الشركة و لن تحتسب
لك الارباح فقط لهذا حول وضع اهداف متوسطة مثل 60 بيب مثلا

muhammad ismail
02-07-2017, 15:53
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
فى الحقيقه مقدرش افيدك فى الموضوع دة لكن اللى اعرفه الصفقه لازم يعدى عليها فترة اكبر من 5 دقاءق قبل اغلاق
الصفقه ولكن اذا تحقق الربح ممكن تقفل الصفقه ولا يحسب لك اى ربح

hoodhood700
02-07-2017, 16:53
السلام عليكم وتحية طيبة وبعد
نعم اخي الكريم والله انا فكرت في هذه الحالة بالذات لو حدثت ما سيكون رد فعل الشركة ولكني لم اطرح ذلك للنقاش مثلما فعلت انت اخي وانت مشكور على ذلك وحسب ردود الاخوة فان الامر سيؤدي الى غلق الصفقة وعدم احتسابها ، شكرا جزيلا على المساهمة وبالتوفيبق للجميع.

Mustafa gamal
02-07-2017, 17:07
شركة انستا فوركس تسمح بالقيام بصفقات في وقت اقل من 5 دقائق و يمكنك انضا ان تتاجر في وقت صدور الأخبار ... تحياتي لك

drahmedmagdy
02-07-2017, 17:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوتي الكرام اسئل الله ان تكون في تمام الصحة والعافية
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
لعلى ارى فى هذه النقطة الهامة ان بيتم الغاء الربح المحقق بيتم سحبه يعنى من طرف الشركه ممكن تراسل الدعم الفني وةعرف منهم اذا كانت الصفقة هاتنفع ولا لا وانا سمعت انك ممكن ترسل للايميل ده قبل ماتطلب سحب علشان يصفوا الصفقات المخالفة الامر ده بيكون اغلاق الحساب والله المستعان وبالتوفيق للجميع فى التعامل مع القوانين

fadegogo22
02-07-2017, 17:28
لا اعتقد اخى الكريم بان الصفقه ستكتمل وتحصل على الربح لان الشركه لها شروط صارمه فى المتاجره والربح من البونص تقبل مرورى

big.pharaoh
02-07-2017, 17:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... انصحك انك تحط امر معلق عادي جدا بدون تحديد تيك بروفت وبعد ما الامر يتفعل حددله تيك بروفت وما اظنش اصلا ان في هدف هيتحقق في خمس دقايق الا لو كان شغلك سكالبينج

himagamal0
02-07-2017, 17:30
يمكن ان لا يحسب لان الشركه لا تقبل باقل من 5 دقائق للعمليه

AIMAD HAMEL
02-07-2017, 17:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اذا كانت هذه هي المرة الاولى اضن ان الشركة ستكتفي بالغاء الصفة و لكن تكرارها يادي الى غلق الحساب
تقبل مروري

zaheralwan
02-07-2017, 17:51
اعتقد قانين الشركة بالنسبة للبونص لا تسمح لك باغلاق الصفقة قبل 5 دقائق وللاسف ممكن ان تقوم انستا بالغاء الصفقة نبيجة المخالفة التى قمت بها

Gamal Tarek
02-07-2017, 18:33
اسلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة . اخي الفاضل ممكن افهم اكتر . لاني لسه مبتدئ والتغليقات غير واضحه كثيرا وارجوا منك المزيد من هذه الاسئله .. تقبلواااا مرووووووري .. بالتوفييييق للجميييييع

mohamedahmed55
02-07-2017, 18:35
للاسف مش هقدر افيدك انا لسه مبتدا واتمنى انك تلاقى اللى يفيدك هنا

ahmedmabroukkera
02-07-2017, 19:07
للاسف اخى تقوم الشركة بالغاء الربح المحقق

---------- Post added at 06:07 PM ---------- Previous post was at 05:39 PM ----------

للاسف اخى تقوم الشركة بالغاء الربح المحقق

Fouly
02-07-2017, 19:33
السلام عليكم
على ما اعتقد ان الصفقه لن تتم الا بعد مرور 10 دقايق من وقت فتح الصفقه
لان دى قوانين الفوركس اللى الكل بيلتزم بيها

yacine7
02-07-2017, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ومغفرته
لا أظن أن الإنستا ستقبل بذلك وربما تم حجز الربح ولن تستطيع سحبه

wwwfox12348
02-07-2017, 20:14
اهي بيتم بعدها اغلاق الصفقه ولن تاخذ منها اي ارباح

واذا تكرر هذا الامر اكثر من مره قد يتم غلق الحساب لذا كن حذرا واتمني لك كل التوفيق وشكرا

aki
02-07-2017, 20:18
السلام عليكم ورحمة اله تعالى وبركاته.
لا تكررها مرة اخرى حتى لا يغلق حسابك من طرف شركة انستا فوركس لانك تخالف القوانين .
حظ موفق.

rix215
02-07-2017, 20:26
بسم الله الرحمن الرحيم
اظن انها سوف تغلق
بالتوفيق للجميع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله و الحمد لله
اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد

latraaa
02-07-2017, 20:55
يا اخي الكيرم السركة لها نظام عمل و مراقبة قوي و يمكنه أن يكتشف الصفقات التي عملت على الإسكاليبينغ و غيرها و بالتالي لا تقلق من هده الناحية أخي الكريم، و أنصحك بالعمل على التداول بطريقة طبيعية أخي الكريم

سما سعيد
02-07-2017, 23:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته للاسف اخي الكريم هتقوم الانستا بغلقها مش هتستفاد اي حاجه والله الموفق والمستعان

emin14
02-07-2017, 23:09
بسم الله الرحمن الرحيم انت ممكن تراسل الدعم الفني وةعرف منهم اذا كانت الصفقة هاتنفع ولا لا وانا سمعت انك ممكن ترسل للايميل ده قبل ماتطلب سحب علشان يصفوا الصفقات المخالفة antifraud@instaforex.com
تقبل مروري

شمس الحياة1986
02-07-2017, 23:18

athiro
02-08-2017, 07:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي انا لا اعرف هذا او لم افهمه واريد ان استفاد منك هل من الممكن ان توضح اكثر

bakup28
02-08-2017, 11:51
التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل
5 دقائق وام يكون الربح سوى 10 من المئة
هده هى القوانين لدى يرجى الحرص عليها والعمل
بحذر لكى لا نقع فى غلق الحسابات

tamermosa
02-08-2017, 11:57
اخى الفاضل عادى و مفيش اي مشكلة ، المهم انك انت اللى لا تغلق الصفقة قبل مرور ال 5 دقائق
اما لو غلقها تم بأمر التيك بروفيت فمفيش اي مشكلة ان شاء الله

ashmawey
02-08-2017, 12:05
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

mid0killer
02-08-2017, 12:27
لا تحتسب ايضا يا غالي لان القاعده للشركه تنص على ان الصفقه يجب ان تبقي 5 دقائق على الاقل لكي تحتسب بالتوفيق

MOHAMED SAID ELSAYED
02-13-2017, 19:38
علي حسب علمي بالموضوع دا ان انستا هتقفلك الصفقه ومش هتستفاد منها للاسف هي عمرها ما حصلت معايا لاني مش بقفل صفقاتي الا بعد 5 دقائق طبعا لكن اسال الدعم برضو علشان تتاكد

big.pharaoh
02-13-2017, 19:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... بص انت كده حسابك هيبقى في خطر فانا انصحك انك متحددش تيك بروفت الا بعد ما يمر خمس دقايق

mohamed achraf
02-23-2017, 21:57

وتكرارا الامر ده بيكون اغلاق الحساب والله المستعان
.. كما أنصحك بمراجعة قوانين البونيص

capoeira
02-23-2017, 23:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا فى الحقيقة لا اعرف اذا كان هذا الامر ممكن ام لا
أظن من الافضل ان تتواصل مع الدعم الفنى الخاص بشركة آنستا للتأكد من المعلومات

Manoush
02-23-2017, 23:07
الــســلام عــلـيــكـم و رحـــمـــة الــلـــه و بـــركــاتــــه.... من من قوانين الشركه ان الصفقه لا يتم غلقها اللى بعد الخمس دقايق

Mony Ezzat
02-23-2017, 23:40
بسم الله الرحمن الرحيم
اكيد حضرتك الحساب بتاعك هيتقفل لان شركة انستا فوركس لا تسمح بغلق الصففقه قبل ان يمر عليها 5 دقايق

grow
02-23-2017, 23:46
للاسف يا اخي ممكن جدا انستاا تقوم بغلقها
وكدا انت مش هتبقا استفدت حاجه
دي وجهت نظري ممكن الاعضاء تفيدك بشئ اخر تقبل مروري بالتوووفيق للجميع

ali gamal
02-24-2017, 16:07
للاسف اخي الكريم بنسبة كبيرة سيقوم الانيستا فوركس بغلقها ولن تستفيد منها شئ
تقبل مروري

Rozeta
02-27-2017, 01:45
للاسف اخي العزيز سيتم غلقها لان لا يجب غلق الصفقه في خمس دقائق وهذه قوانين المنتدي

moustafa10
04-12-2017, 18:59
شكرا على المجهود الرائع بارك الله فيك
لا اعتقد ذلك لان غير مسموح ان تغلق الصفقة الا بعد 10 دقائق
مشكورعلى الموضوع الرائع اتمنى لك المزيد من التالق والتميز

Hamza El36
04-18-2017, 17:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
ليست لي معلومات حول الأمر....
هموما يمكنك مراسلةالدهم والإستفسار عن الأمر......
مع متمنياتي للجميع بالتوفيق والنجاح بإذن الله.
وتقبل مروري..
تحياتي.

KARIM2017
04-18-2017, 19:35
تحيه طيبه وبعد
من قراءتي لقوانين الفوركس ان الصفقه سيتم غلقها ولن تاخذالربح
اما عند التكرار فسيتم غلق حسابك نهائيا
والله الموفق
تقبل تحياتي

zakariacr07
05-04-2017, 20:56
السلام عليكم عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم إذا حصل الأمر مرة واحدة فلا ضرر في ذلك لكن إذا تكررت يتم حضر حسابك و الله أعلم

azzedine
05-05-2017, 02:25
اشكرك على المشاركة اخي العزيز نعم سوف ياخد منك الربح و قد يغلق حسابك من الافضال التداول يداويا لبتعد عن المشاكل معى الاسف

murad11
05-07-2017, 15:09
لابد ان تلتزم جيدا بالقواعد والاحكام الخاصة بشركة انستافوركس وبالتالى لابد الا تضع اى هدف الا اذا تحقق الشرط الخاص بان الصفقة لابد الا تقل عن 5 دقائق وبالتالى لابد ان تاخذ بالك لكى لا يتم اغلاق الحساب

noobir
05-07-2017, 15:18
ﺷﺮﺡ ﻭﺍﻓﻲ ﻭﺟﻤﻴﻞ .. ﺷﻜﺮﺍ ﻟﻚ ﻋﻠﻰ ﻫﺬﺍ
ﺍﻟﻄﺮﺡ ﺍﻟﻤﺘﻤﻴﺰ ﻭﺍﻟﻤﻴﺴﺮ ﻭﺍﻟﺬﻱ ﺳﻴﺴﺘﻔﻴﺪ ﻣﻨﻪ
ﺍﻟﻜﺜﻴﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺒﺘﺪﺋﻴﻦ ﻓﻲ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻨﺘﺪﻯ ﺍﻟﻄﻴﺐ
ﻣﺸﻜﻮﺭ ﻣﺮﺓ ﺃﺧﺮﻯ ..

rayzigar
05-11-2017, 10:00
مشكلة طبعا يبقى يا اخي خافت يا اخي قوانين التداول بالبونص فلازم لا تحدد الهدف الا بعد نهاية الخمس دقائق وانذاك حدده فهمت
يعني انا انصح انه الهدف والستوب لا نحددهما في الصفقة الا بعد نهاية الخمس دقائق حتى نضمن الا تقفل الصفقة في اقل من 5 دقائق

zunebha
05-11-2017, 10:18
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي العزيز حاول تجنب الصفقات القليلة التي تاخد 5 دقائق.
بارك الله فيك وجزاك الله كل خير بالتوفيق.

A.mustafa
05-11-2017, 10:55
السلا عليكم ورحمة الله و بركاته...
مفيش حاجه اسمها ما كانش قصدي في الشركه
الشركه لها قوانين ومن قوانين الشركه ان الصفقة المفتوحة لا تقل عن 5 دقائق
وبذلك أظن أنه لن يتم احتساب الربح ....

haitham salama
05-11-2017, 11:24
مبروك أخى الكريم قالصفقة التى قمت بها قد ربحت وسوف يتم تحويل الأرباح إلى حسابك وليس
هناك أى مشكلة فى ذلك الإطار

mostafa1995
05-11-2017, 11:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .....................
انت بشكل عام لا تقكر ب 5 دقائق حاول انك تخرج بعد ال 5 دقائق لانه الشركة بتفحص على ما اعتقد كيفية الدخول والخروج من الصفقة والوقت
وغيره
انتيه ولا تحظر حسابك

Mohamed Alnagar
05-11-2017, 11:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

Mhd nour
05-11-2017, 11:58
مشكلة طبعا يبقى يا اخي خافت يا اخي قوانين التداول بالبونص فلازم لا تحدد الهدف الا بعد نهاية الخمس دقائق وانذاك حدده فهمت
يعني انا انصح انه الهدف والستوب لا نحددهما في الصفقة الا بعد نهاية الخمس دقائق حتى نضمن الا تقفل الصفقة في اقل من 5 دقائق و لله الموفق و المستعان

Mohamed Alsaeed
05-11-2017, 12:27

وتكرارا الامر ده بيكون اغلاق الحساب والله المستعان وبالتوفيق للجميع فى التعامل مع القوانين
تقبل مرورى

dias40
05-11-2017, 12:52
والله يا أخي العزيز أنا مازلت مبتدأ في مجال الفوركس الكبير وليس لدي من الخبرة ما يؤهلني لمساعدتك ولكن هناك علي المنتدي من أهم أهل خبرة يساعدوننا في معرفة المعلومات وستجدها في التعليقات الخاصة بموضوعك وفعلا أصبح المنتدي يسعي كل خبير فيه في إفادة المبتدئين مثلي

abo.tali.wtalin
05-11-2017, 17:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بيتم غلق الربح اوتوماتك من قبل الشركة والغاء الربح المحقف والله الموفق المستعان لك وللجميع
وبرجاء تقبل مرورى على مواضيعك

murad11
05-15-2017, 16:13
راسل الدعم الفني سيخبروك بالاجراء الذي ستتعمل معهم اما ان ينقصو في الربح ام يعطوك حقك بالكامل راسل الدعم هم المخولون باعطائك الجواب

fouadar
05-15-2017, 16:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
شكرا اخي على الموضوع الرائع والمتميز و اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري جزاك الله خير

mido elshabrawy
05-15-2017, 16:51
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الفاضل تتحقق تلك الامور و تتاتي الارباح سريعا فقط في حاله الاخبار
و لكنك ان قمت بالتداول في لاوقات العاديه للسوق فلن تتحقق الصفقه قبل مرور اكثر من خمس دقائق بكثير
لذلك انصحك ان تبتعد عن التداول اوقات الاخبار و لا تفتح صفقات حينها و تريح بالك من الامر
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

michael1
05-15-2017, 19:56
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اخى النبيل انا اعتقد انه من الممكن ان يتخصم من هذه الصفقة
جز والله واعلم فعلا لانى لم اجرب من قبل للاسف

Ahmedtito22
05-15-2017, 20:11
السلام عليكم و رحمته و بركاته
مشكور اخى على الموضوع المميز
تمام يبقى هتحقق الربح اللى حددته
و تفضلوا قبول فائق الاحترام

emadomda
02-17-2018, 01:41
اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
ثانيا انت تقصد خاصية النسخ وهي تنسخ اي متداول رابح في المجال
الى حد علمى ان التداول بلبونص لا يسمح لك ان تغلق الصفة من اقل 5 دقائق
حيث انه فى انستا بيكون فية اشايء كثيرة جدا يجب ان نعرفها

aoubidamin
02-26-2018, 21:01

Abu Ahmed
02-26-2018, 21:36