PDA

View Full Version : تداول العملات الأجنبية بواسطة أخبار

Pages : [1] 2

my5233
07-08-2012, 13:21
تداول العملات الأجنبية بواسطة أخبار

أعتقد أن العملات أخبار تجارة ومساعدة جدا تاجر الكامل والعملات الأجنبية وتجار العملات تجارة الفوركس جيدة وسوف تربح وقال انه سوف كسب بعض المال والعملات أخبار التداول في بعض الأحيان لا تكون صحيحة وخاطئة في بعض الأحيان نشر ذلك تاجر فوركس يجب ان تحاول مساعدة الرهان جمع أخبار تداول العملات الأجنبية

hesham1046
07-08-2012, 13:23
شوف طريقة التداول با الاخبار طريقة رائعة لكن اظن شركة انستا فوركس تحظر احظار شديد لكى لا تداول با الاخبار الانها سوف تقوم بغلق الصفقة تلقائيا
هذا ما اسمعة

ehab
07-08-2012, 19:54
اناا شايف ان طريقة الاخبار طريقة تمام اوى اكيد كل خبر لية تاثير
على الصفقات واسعار التداول والعملات

zahran
07-08-2012, 19:57
ارى ان التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا
سبب كبير من خساره المتداولين هو ليس عدم الخبره وعدم معرفه كيفيه الربح
لا نجن كلنا عندنا خبره وعندنا طرق جيده للربح
ولكن السبب هو عدم الصبر لاقتناص الفرصه المناسبه وهذا ما يجعلنا ندخل الدخول العشوائى

sky44
07-08-2012, 19:59
السلام عليكم. بالفعل اخي فالاعتماد على الاخبار ياتي بأكله لاكن كما قال لك العضو و كما سمعت بأن الاتجار في وقت الاخبار محظور من طرف شركة انستافوركس و يجب تجنب دلك

elking
07-08-2012, 20:11
انا بصراحة شايف ان اكتر حاجة بتزعجنى فى الفوركس هو وقت الاخبار بس الحمد لله ان الاخبار المهمة مش بتبقى كل يوم وبالتالى بتبقى متاجرتنا عادى

sami
07-08-2012, 20:18
أنا ضد المتاجرة و قت الأخبار و البيانات القوية لأن حركة السوق عقب صدور الخبر تكون عنيفة جدا و
السعر لا يحترم جميع أنماط التحليل،قد يكون التداول بالأخبار مربحا للمحترفين أما بالنسبة للمضاربين
المبتدئين أو ذوي الخبرة المحدودة فهذا النوع من التداول يشكل خطرا على حساباتهم

derfcase
07-10-2012, 10:16
التداول من خلال الاخبار وحدها لا يكفي اخي الكريم
my5233
و انما ينبغي عليك ان تكون ملما بحد ادني من مهارات التحليل الفني - حتي تحدد نقطة الدخول و نقطة الخروج للصفقة التي ستقوم بفتحها

Looser
07-10-2012, 11:17
عادة ما ترتبط الأخبار في سوق العملات بالأحداث الاقتصادية والتصريحات ، وبخلاف رؤساء البنوك المركزية، هناك القليل من الشخصيات التي يمكن أن تحرك السوق بشكل كبير.

وعلى العكس من سوق السندات والذي تكون فيه الشركة تمثل اقتصادها المصغر الخاص بها، فإن أسعار العملات تعكس الاقتصاد الإجمالي ككل. وحيث أن أخبار سوق العملات تأني عادة من الحكومة ومصادر الاتحادات فإنها قد تبدومملة بعض الشيء ومن الصعب تذكر التواريخ والمصطلحات والاختصارات.
الفائدة من الأخبار بالشكل الصحيح يمكن أن يحل تلك المصاعب ويساعدك في أن تحولها إلى أداة منتجة تستخدمها في التعاملات.

husamart
07-10-2012, 11:21
انا أقوم بالنظر على الأجندة اللإقتصادية قبل بيوم دوما وإذت وجدت اليوم مليء بالأخبار أقول لنفسي غدا إجازة واخرج من البيت لقضاء أموري في الحياه
فخسارة الخبر قاسية

hesham itch
07-11-2012, 11:34
هناك العديد من المتاجرين الذين يعتمدون على الاخبار فى المتاجرة وفى ذلك خطورة كبيرة لذا لايعتمد على
الاخبار الا المتاجرين المحترفين واصحاب رؤؤس الاموال الكبيرة التى تحقق عامل الامان للحساب

العوامى
07-11-2012, 12:10
السلام عليكم
ان التداول بالاخبار من امتع طرق المتاجرة لمن اجادها وربحها ماشاء الله كبير جدا
وتكون عن طريق الاوامر المعلقة
ولكن لى استفسار
هل فعلا انستا تحظر المتاجرة وقت الاخبار؟
تحياتى

dodovedo
07-11-2012, 12:46
اخى الكريم
الاخبار علشان تتاجر عليها عاوزه
احترافيه واطلاع كويسه وعى مربحه بصراجه
تقبل مرورى

mohamed hamdy
07-11-2012, 12:50
انا اعتقد ان الدخول فى الصفقات وقت الاخبار هو امر جيد حيث يكون السوق
الى حد ما ليس فى حالة تذبذب مستمر كلذى يكون فى حالة عدم وجود اخبار

nrgslawi
07-11-2012, 13:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا اتداول الاخبار واستغلها لصالحي ولديها نتائج ايجابية

magic777
07-11-2012, 19:37
شوف طريقة التداول با الاخبار طريقة رائعة لكن اظن شركة انستا فوركس تحظر احظار شديد لكى لا تداول با الاخبار الانها سوف تقوم بغلق الصفقة تلقائيا
هذا ما اسمعة

لا اخي لا اعتقد ان شركه انستا تمنع المتاجره بالاخبار
اعتقد انه مسموح بيها عادي ولكن لو انت حققت في الصفقه الواحده مبلغ كبير تقريبا انت بتاخد 10 في الميه من المبلغ ده بس
على ما اعتقد

YesIcan
07-11-2012, 19:51
شكرا على هذا التوضيح و فعلا التداول عن طريق الاخبار ليه ارباح كبيرة
لكن اريد الاستفسار يا شباب لماذا شركات الوساطة اغلبهم يعني يحضر مثل هذا التداول
هل فيه خسائر لهم ام ماذا
و كيف اعرف الشركات الي تسمح و الشركات المخالفة

ehab
07-12-2012, 05:16
ارى ان التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا
ولكن السبب هو عدم الصبر لاقتناص الفرصه المناسبه وهذا ما يجعلنا ندخل الدخول العشوائى
اتفق معك ولكن احذرك ايضا من الاعتماد كل الاعتماد على الاخبار
لان الاخبار احيانا تاتى بما لاتشتهى السفن وتاتى بمعاكسات لاتجاه السوق

swingawy
07-13-2012, 04:26
في سوق العملات بالأحداث الاقتصادية والتصريحات ، وبخلاف رؤساء البنوك المركزية، هناك القليل من الشخصيات التي يمكن أن تحرك السوق بشكل كبير.

وعلى العكس من سوق السندات والذي تكون فيه الشركة تمثل اقتصادها المصغر الخاص بها، فإن أسعار العملات تعكس الاقتصاد الإجمالي ككل. وحيث أن أخبار سوق العملات تأني عادة من الحكومة ومصادر الاتحادات فإنها قد تبدومملة بعض الشيء ومن الصعب تذكر التواريخ والمصطلحات والاختصارات.
الفائدة من الأخبار بالشكل الصحيح يمكن أن يحل تلك المصاعب ويساعدك في أن تحولها إلى أداة منتجة تستخدمها في التعاملات.

realyone
07-13-2012, 04:38
هناك متداولين يفضلون التداول بوقت الأخبار بسبب ان بوقت الأخبار قد يتحرك السوق بقوة في ثواني قليله مما يؤدي الى عمل صفقة سريعه وخطف نقاط كثيره في دقائق قليله,لكن التداول بوقت الأخبار خطيره جدا قد يسبب خساره كبيره

essam1985
07-16-2012, 14:27
اخي الكريم

نصيحة مني ابتعد عن الاخبار

كم من مرة جاء الخبر ايجابي و سار السعر عكسه

نصيحة لك تعلم التحليل الاساسي

ma90do
07-16-2012, 14:30
اخي الكريم

نصيحة مني ابتعد عن الاخبار

فعلا الابتعاد عن السوق في وقت الاخبار لان مش اي تاجر يتتداول مع الاخبار يوجد تجار يتداولون مع اخبار معينه فقط ولم يتداولو مع باقي الاخبار ويتركون التداول في هذا الوقت

omanfx
07-16-2012, 14:41
طريقه التداول بالاخباار قد تكون مجديه ولكن يجب استخداامها بالطريقه الامثل
واذاةكاان الشخص لا يعرف تاثير الخبر ف من الاحسن الابتعااد عن التدااول
لانه من الممكن ان يخسر الكثير من حساابه

salah.bmw
07-16-2012, 14:45
انا اسف جدا بس بصراحة ما فهمت شو هو سؤالك او توضيحك
حاسس انك كاتب النص بلغة تانية وعاملو ترجمة على الجوجل

ma90do
07-16-2012, 14:49

فعلا هيا جيده وتاتي بنتائج مميزه عن اي يوم اخر ولكن يجب ان يتعلم التاجر علي حساب تجريبي الاول والمضاربه اثناء الاخبار بيه حتي يكون قادر علي التداول اثنائها او ترك التداول نهائيا اثناء الاخبار لان السعر لم بيعكس بيعكس بنقاط كتير وبالتالي بيسبب خسائر اكبر

pimo
07-16-2012, 14:51
اذا كنت تملك حساب به مبلغ كبير يفوق ال 2000 دولار هنا تستطيع التداول عن طريق الاخبار
والتحليل المؤشرات الاقتصادية اما اذا كنت تملك راس مال صغير انصحك بالمؤشرات الفنية لكي تستطيع ان تحقق هدفك من الصفقة

elzeel
07-16-2012, 14:59
اكيد طبعا الاخبار عامل اساسى فى تجاره العملات ولكن لا يجب
ان تعتمد عليها بشكل كلى فهى سهله التغير فى لحظه وثانيه

jans
07-16-2012, 15:05
بالنسبة لي افضل التداول عن طريق التحليل و عدم التركيز بشكل قوي على الاخبار
و لكن اضع ستوب لوز و اعمل الاحتياط اللازم لكي الشخص يتجنب انعكاس السعر الكبير .

amrmorasamir
07-16-2012, 15:11

أعتقد أن العملات أخبار تجارة ومساعدة جدا تاجر الكامل والعملات الأجنبية وتجار العملات تجارة الفوركس جيدة وسوف تربح وقال انه سوف كسب بعض المال والعملات أخبار التداول في بعض الأحيان لا تكون صحيحة وخاطئة في بعض الأحيان نشر ذلك تاجر فوركس يجب ان تحاول مساعدة الرهان جمع أخبار تداول العملات الأجنبية

فى اخبار كتير فى السوق مش بتحرك الاسعار كتير ولو دخلت عليها بتخسر كتير لانها سعات بتعمل تذبذب سريع جدا ولكن فى اخبار تانيه بتحرك السوق بقوه فى اتجاه واحد بس ودى بتبقى ممتازه جدا فى الدخول عليها

KOGI
07-16-2012, 18:55
التداول بالاخبار طريقة جامدة جدا بس مش بالسهولة ده كده انت لازم يكو نعندك خلفية كبيرة عن التحليل الاساسى يا ريس
وعارف الخبر ده ممك نيعمل ايه والخبر ده يعمل ايه وفى مواقع كتير بتقدم توصيات على الاخبار ده

زيزو
07-17-2012, 14:55
التداول علي الاخبار جميل جدا
لكن فيه شركات كتير بتمنع ده
ولو حققت ربح من الاخبار بتمسحه

ahmed saleh
07-17-2012, 14:59
انا التداول بلاخبار من افضل الطرق الى انا اتعملت بيها حتى الان من افضل الاستراتيجات عندى
ولكن ان انستا فوركس الان لا تعتمد الربح من الاخبار ولا يمكنك سحبة وهذة شكلت مشكلى بلنسبالى ولكن ان الاخبار مفيدى بلطبع

Forex Eyes
07-17-2012, 17:45
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يبقى تداول ناقص و غير كامل
دلك الدي يعتمد على الاخبار الاقتصادية فقط
و لا بد من التحليل الاساسي

mohamed adel
07-17-2012, 18:04
انا من وجهة نظرى انك هندك حق ليست الاخبار دائما صادقة
ولكنى اعتمد على الاخبار القوية بالاضافة الى التحليل الفنى واتباع استراتيجية معينة خاصة بى

forex4ever
07-17-2012, 18:07
أنا ضد المتاجرة و قت الأخبار و البيانات القوية لأن حركة السوق عقب صدور الخبر تكون عنيفة جدا و
السعر لا يحترم جميع أنماط التحليل،قد يكون التداول بالأخبار مربحا للمحترفين أما بالنسبة للمضاربين

وانا معك اخي الكريم
ولكن ماذا ستفعل ان كان لديك صفقة مفتوحة بالفعل وقت الاخبار ولم تصل هدفها بعد هل ستغلقها ام ماذا ستفعل ؟؟
انا عن نفسي اتركها واحرك الاستوب عند عدد معين من النقاط وانتظر :)

MrSniper
07-17-2012, 18:08
صحيح وخصوصا ادا كانت الاخبار موثوقة
و من مواقع مشهورة ، لكن التوصيات فقط ابتعد عنها
لأنه بتحليلك و دراستك الاقتصاديه و التقنيه سووف تتوصل الى تحليل راائع و مربح

compaq0
07-17-2012, 18:13
انا مش فاهم حاجه من الموضوع فى اختراع اسمها فصله و نقطه و ضمه ياريت يعنى توضح قصدك

ARAB_PIGEON
07-17-2012, 18:21
ليس من سبيل للنجاح فى الفوركس الا التحليل الفنى
الاخبار ليس لها دور ولا اهميه الا ان تسرع من ايقاع حركه السعر
ولا يوجد خبر واحد بالعالم يستطيع ان يغير اتجاه السوق
واذا اتجاه السوق سيتغير سيظهر ذلك واضح وجلى من خلال
التحليل الفنى قبل صدور الاخبار بفتره كافيه

Mr.GooDMaN
07-18-2012, 05:16
يجب الاطلاع على الاخبار اولا باول حتى يتم تحديد كل ما هو جديد والعمل على
تحقيق الاهداف باريحية تامة وفى ظل علم بكل صغيرة وكبيرة فى المجال

Aker001
07-18-2012, 05:19
الاخبار تساعد على معرفت الجديد اذا كانت صحيحة
فهي تساعد و ان كان يوجد بها خطأ فقد توقعك في مشكل فتأكد من مصداقية الخبر قبل العمل به

abdello052
07-18-2012, 05:56
سبب كبير من خساره المتداولين

top2milan
07-18-2012, 05:59
من احسن الطرق الرابحه التداول بالاخبار وممكن تحقق منو عدد نقاط ممتاز في الايام الي فيها اخبار قويه
بس للمحترفين فيها بس مش اي حد

mohamed yossef
07-18-2012, 12:06
معرفة التقويم الاقتصادى شىء مهم جدا ولكن يفضل ان تخرج من السوق قبل صدور الاخبار وبعد معرفة مدى تاثير الخبر
يمكنك الدخول والمتاجرة بناءا على الوضع الحالى

sabre
07-18-2012, 12:11
التداول على الاخبار مهم ولاكنى لا انصح بالمتاجرة بها الا اذا
كنت تجيد الحصول على الاخبار المؤثر ة بالفعل وعلى العملات المختلفه ودراسه ترابط العملات جيدا

2x1
07-18-2012, 12:43
فهي تساعد و ان كان يوجد بها خطأ فقد توقعك في مشكل فتأكد من مصداقية الخبر قبل العمل به

لاخبار ممكن تغير السوق واتجاهة تماما وينقلب السعر اذا كنت لا تابة وتصبر علي صفقاتك حتي اصدار الخبر لابد اخذ الانتظار حتي يصد الخبر في عين الاعتبار

Mohamed90
07-18-2012, 13:22

السلام عليكم اكيد اخي الاخبار لها دور فعال في التحرك الاسعار ولكن لا يجب
الاعتماد عليها كليا لانه لا تكون صادقة كما قلت و لا انصح المبتدئين بتداول اعتمادا على الاخبار

dz-yac
07-18-2012, 13:53
الخبر له لتثر لكبير على حركة لسعر بدليل
مثل مااحدث لليورو دولار بعد التصريحات تغير السعر من هبوط الى صعود قوي
وفي نس كثيرين يعتمدو على لخبر وحققو ربح جييدة

theboy2226
07-18-2012, 14:20
اكيد الاخبار مهمة جدا في الفوركس و بتاثر علي اتجاهات السوق و بتساعد التاجر في التحليل و توقع السعر
لكن انستا بتمنع المتاجرة و قت الاخبار و بصراحة مش عارف السبب بس هي قوانين كده

theprince
07-18-2012, 18:10
التداول عن طريق الأخبار كويس علي الرغم ان السوق بيبقي متقلب
ويبقي افضل لو استخدمت الفنى والإخباري مع بعض

pimo
07-18-2012, 18:47
التداول على الاخبار مهم ولاكنى لا انصح بالمتاجرة بها الا اذا
كنت تجيد الحصول على الاخبار المؤثر ة بالفعل وعلى العملات المختلفه ودراسه ترابط العملات جيدا

يكفيك ان تتبع المؤشرات الاقتصادية الصادرة كل يوم مع مرعات الاخبار الاقتصادية لكي تستفيد من التحليل الاساسي في دخول السوق وسوف تجد مواقع كثير تقدم الاخبار والتحاليل عن المؤشرات الاقتصادية

al7oot
07-18-2012, 20:21

طبعا اخي وانا معك في الكلام هذا لأنه طريقة الأخبار تساعدك على معرفة كل جديد
ولها تأثير كبير على كل نجاح الصفقات او خسارتها

deadlyfox
07-18-2012, 20:28
انا بشوف ان طريقه المتاجرة بالاخبار رائعه لكن يوجد عائق فى هذه النقطه
ان شركه انستا فوركس وعلى حد علمى تسمح بحب 10% فقط من الارباح عن طريق الاخبار

Aker001
07-18-2012, 20:29
الا اذا
كنت تجيد الحصول على الاخبار الصحيحة بالفعل وعلى العملات المختلفه ودراسه ترابط العملات جيدا

ahmedalex
07-18-2012, 20:31
انا عن شخصى استمع واتابع الاخبار بصفه مستمره لانى اعتبرها جزء كبير جدا من التحليل الفنى وتأثر بجدية على الصفقه سواء صعود وهبوط لان الاخبار الوارده لها تأثيرها على العملات التى يتم التداول عليها لذلك انصحك بأستخدام الاخبار من ضمن تحليلك الفنى

ahmed
07-18-2012, 20:32
انا بشوف ان طريقه المتاجرة بالاخبار رائعه لكن يوجد عائق فى هذه النقطه
ان شركه انستا فوركس وعلى حد علمى تسمح بحب 10% فقط من الارباح عن طريق الاخبار

لم اسمع عن ذلك الشرط بالنسبه لشركه انستا من قبل
ارجو يا اخى ان تتاكد من المعلومه

khaled zizo
07-20-2012, 18:18
الابتعاد عن السوق في وقت الاخبار لان مش اي تاجر يتتداول مع الاخبار يوجد تجار يتداولون مع اخبار معينه فقط ولم يتداولو مع باقي الاخبار ويتركون التداول في هذا الوقت اخبار كتير فى السوق مش بتحرك الاسعار كتير ولو دخلت عليها بتخسر كتير لانها سعات بتعمل تذبذب سريع جدا ولكن فى اخبار تانيه بتحرك السوق بقوه فى اتجاه واحد وعارف الخبر ده ممك نيعمل ايه والخبر ده يعمل ايه وفى مواقع كتير بتقدم توصيات على الاخبار ده و لكن اضع ستوب لوز و اعمل الاحتياط اللازم لكي الشخص يتجنب انعكاس السعر الكبير .

spiderxp
07-20-2012, 19:16
اذا كان الاخبار هيا الي بترفع عملة وبتنزل اخرى اذن الاخبار لها اهمية كبيرة جداا

AMANI
07-22-2012, 15:30
هناك العديد من المتاجرين الذين يعتمدون على الاخبار فى المتاجرة وفى ذلك خطورة كبيرة لذا لايعتمد على
الاخبار الا المتاجرين المحترفين واصحاب رؤؤس الاموال الكبيرة التى تحقق عامل الامان للحساب

mahmoud1
07-22-2012, 15:35
طريقة المتاجرة بالاخبار طريقة قوية لمن يفهم قوة الاخبار وتأثير الخبر على العملة والمكسب فيها فى دقايق والاستوب بيكون صغير لكن مشكلة انه مش هاتقدر تتاجر على الاخبار فى انستا فوركس

ma90do
07-22-2012, 15:49
هوا تداول يكون جيد جدا ولكن بشرط وضع استوب لوز معقول جدا لان السعر ممكن يعكس معاك اكتر من 100 نقطه وبالتالي خساره اكبر

mannon
07-22-2012, 15:52
هوا تداول يكون جيد جدا ولكن بشرط وضع استوب لوز معقول جدا لان السعر ممكن يعكس معاك اكتر من 100 نقطه وبالتالي خساره اكبر

على فكرة من غير استوب لوز الحساب بيكون معرض لاى وقت للخسارة والمارجن لان السوق فى اوقات بيتحرك بشكل مخفيف حتى لو رايح فى الاتجاة الصحيح ممكن ازمة او خبر قوى يحرك السعر فى الاتجاة المخالف لبعض الوقت لكن المهم حسابك يتحمل

ARAB_PIGEON
07-23-2012, 14:26

Rami
07-23-2012, 14:27
الاخبار والمتاجرة عليها خطير تلزمها الحكمة والتعلم
وممكن انستا تمنع المتاجرة وق الاخبار
بارك الله فى جهودكم الكريمة

blonur
07-23-2012, 14:36
هذا ما اسمعة

تداول بالاخبار و تعزز قدرتك على توقع منحى السعر
لكن الذي لم افهمه مذا تفعل اينستا فوركس هل يمكن لك أن تجيبني أو من له الجواب فل يجيبني جزاه الله خيرا

Rami
07-23-2012, 14:37

لككن حسب معلوماتى المتوا ضعة هل انستا تقبل
التجارة على الاخبار التى هى خطيرة بلا شك
بارك الله فى جهودكم الكريمة

dodovedo
07-23-2012, 14:38
اخى الكريم
التداول وقت الاخبار مهم جدا جدا
بس عاوز احترافيه واطلاع ععالى جدا
ومخاطهرها كبيره
تقبل احترامى

asmoshaa2012
07-23-2012, 14:39
صحيح يا اخى وبالنسبالى اهتم جيدا بالاخبار المتعلقة بالتدوال وابنى التحليل الخاص بى على كلا من التحليلات الاخبارية وايضا التحليلات التقنية وبذلك اقلل من نسبة الخطا التى قد تكون فى مثل هذه التحليلات او الاخبار
والكل يعرف جيدا ان هناك نسبة ربج ونسبة خسارة واعتقد ان الاهتمام بالاخبار سيزيد من نسبة الربح ويقلل من نسبة الخسارة

msh3egy
07-23-2012, 17:24

Aker001
07-23-2012, 17:25
الاخبار مهمة جدا في الفوركس و بتاثر علي اتجاهات السوق
و بتساعد التاجر في التحليل و توقع السعر
لكن انستا بتمنع المتاجرة و قت الاخبار

mido
07-24-2012, 02:13
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

osama shaban
07-24-2012, 02:21
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

التحليل الاساسي محرك قوي جدا واراه في نفس اتجاه التحليل الفني
المشكله ان خبر واحد قوي ممكن يمرجن الحساب لو العمل بدون استوب لوس
الي جانب قوانين الشركه تلتزم بعدم ربح اكثر من 10%من الحساب

tarek22
07-24-2012, 18:00
استخدام الأخبار مهم وبالتالي يجب الحذر من المتاجرة أثناء صدور الخبر حتى يتبين المود العام لإتجاه العملة

Noah
07-25-2012, 19:33
ان الاعتماد على الاخبار فى سوق الفوركس من املمكن ان يكون جيد جدا وارى ان العمل فى الفوركس عن طريق الاخبار هو وسيلة من املمكن ان تكون مضمونة فى تحقيق نسبة جيدة من الارباح ولكنه ليس كذلك دائما

zizo_a_86
07-28-2012, 03:56
فى ناس اساتذة فى التجارة بالاخبار وعلى فكرة بيعرفوا ازاى يتحكوا فى حاجة زى دى ويحققوا ارباح جيدة

ZOUHAIR_ZIZO28
07-28-2012, 04:18
ان طريقة الاخبار طريقة تمام اوى اكيد كل خبر لية تاثير

Aker001
07-28-2012, 04:20
التداول با الاخبار طريقة رائعة لكن اظن شركة انستا فوركس
تمنع ذلك و ان تاجرت وقت الاخبار سوف تقوم بغلق الصفقة تلقائيا

medmedooo
07-28-2012, 08:41
رى ان التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا

SlaiteR
07-28-2012, 09:10

اخي رائعة التداول على الاخبار

ولكن انظن ان شركة انستا

مانعة التداول وقت الأخبار

dollyabdallah
07-28-2012, 09:40
اكيد طبعا الاخبار عامل اساسى فى تجاره العملات ولكن لا يجب ان تعتمد عليها بشكل كلى فهى سهله التغير فى لحظه وثانيه

tictok
07-28-2012, 10:56
لابد من أِن يكون لك استراتيجية في التجارة قوية وواضحة حتى تحقق هدفك اما الآعتماد على الأخبار لا أعتقد انه سوف يؤدي إلى النجاح
لانه اغلب التجار يبتعدون عن المتاجرة وقت الأخبار كما ان هناك شركات تمنع ذلك كما ان الأخبار من الممكن تؤدي إلى خسارة كبيرة

faissel
07-28-2012, 11:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
ينبغي عليك ان تكون ملما بحد ادني من مهارات التحليل الفني - حتي تحدد نقطة الدخول و نقطة الخروج للصفقة التي ستقوم بفتحها

resala11111
07-28-2012, 11:27
انا بصراحة شايف ان اكتر حاجة
بتزعجنى فى الفوركس هو وقت الاخبار
لانى وقت الاخبار بتكون حركة السوق
عنيفة اووى بالتوفيق لكم

forexawy
07-30-2012, 16:18

willy
07-31-2012, 04:52
شركة انستا تمنع التداول اثناء الاخبار القوية فمن الممكن ان تلغي الصفقة اوتوماتيكيا او تعطيك نسبة من الربح لاتتجاوز العشرة بالمئة او تلغيلك البونص تماما

silver
07-31-2012, 04:57
والله ماهمت شيء هههه

شكلك مترجم من الانجليزية الى العربية

اتمنى التوضيح اخي الكريم

mm110575
07-31-2012, 05:16
المتاجرة وقت الاخبار جميلة وبها ربح وفير اذا لو تحليلك مظبوط لكن في حالات كثيرة بتصفر حسابك لان المتاجر بيدخل بلوت عالي لا يتحملة الحساب

spectra4
08-05-2012, 10:12
طبعا اتفق معك ان اهم شىء فى التداول متابعة الاخبار والاحداث
لتجنب الوقوع فى خسائر والاطمئنان اكتر على الصفقات

tictok
08-05-2012, 10:37
انا لا افضل المتاجرة وقت الأخبار صحيح من الممكن ان تكون مربحة لكن من الممكن ان تتسبب في خسارة كبيرة ايضاً لو انخدعت في تحركات السوق السريعة والعنيفة ثم ارتد السعر بنفس السرعة والعنف
كما انه ليست كل الأخبار مؤثرة في السوق هناك بعضها فقط يؤثر بشكل كبير والبعض الأخر تأثيره ضعيف لذلك يجب ان تتداول ولا تنتظر الأخبار فقط للمتاجرة

magic777
08-05-2012, 19:49
انا لا افضل المتاجرة وقت الأخبار صحيح من الممكن ان تكون مربحة لكن من الممكن ان تتسبب في خسارة كبيرة ايضاً لو انخدعت في تحركات السوق السريعة والعنيفة ثم ارتد السعر بنفس السرعة والعنف
كما انه ليست كل الأخبار مؤثرة في السوق هناك بعضها فقط يؤثر بشكل كبير والبعض الأخر تأثيره ضعيف لذلك يجب ان تتداول ولا تنتظر الأخبار فقط للمتاجرة

طبعا اخي المتاجره بطرق الاخبار دي زي ما ربحها كبير برده الخساره والغلطه فيها بيتكون كبيره وممكن كمان تمرجن ليك حسابك
لو انت داخل بلوت عالي مثلا
فالاسلم هنا البعد عن اي طرق بها مخاطره

gool_oussama
08-05-2012, 19:53
اخواني انا دائما بتاجر و لا اعلم هل هو وقت اخبار ام لا كيف تعرفوه و ما هي مميزاته
و سلبياته
و سمعت ايضا ان هناك استراتيجيات لا تتناسب سوى مع وقت الاخبار هل هذا صح

register
08-05-2012, 20:26
التداول لحظة صدور الاخبار ممنوع في انستا
وفيه خطورة شديدة على الحساب
فهو إما يرفعك إلى القمة ، أو ينزل بك إلى السفح
لذلك ن الافضل تجنب فتح صفقة خلال صدور الاخبار

marou49
08-05-2012, 20:26
اكيد طبعا الاخبار عامل اساسى فى تجاره العملات ولكن لا يجب ان تعتمد عليها بشكل كلى فهى سهله التغير فى لحظه وثانيه

اضافه لما قالته الأخت فهنااك مؤشر يعطيك نسبه تأثير الخبر على العمله
و ده يجب أخده بعين الإعتباار نظرا لأهميته

ahmed fakhry
08-05-2012, 20:28
ممكن تكون طريقة التداول عن طريق الاخبار جيدة لكن معتقدش ان انا ممكن استعملها فى يوم من الايام لان مخالفة الخبر للتوقعات امر وارد وساعتها مش هقدر اعدل اللى انا عملتة

Spiderhoof
08-09-2012, 22:58
التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط
والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا

nagynagy
08-09-2012, 23:17
:bravo:التداول بالاخبار طريقة جامدة جدا بس مش بالسهولة ده كده انت لازم يكو نعندك خلفية كبيرة عن التحليل الاساسى.................

skooter8
08-09-2012, 23:35
لاكن لما يكون خبرين في نفس الوقت يكون الامر صعب جدا و يحتاج خبرة و دراية
و التجارة بالاخبار مربحة جدا لاكن بعض الشركات لا تسمح بذلك او تزيد من السبيريد وقت الاخبار
لانها تخاف الخسارة فهي لا تربطك مع البنك بل خسارتك ربح عندها

Tips™
08-10-2012, 00:00

اجل اخى فكلامك صحيح 100% و لكن الواحد بينصح
المبتدئين زى انا انو ميستخدمشى هذا النوع خالص علشان راس مال
و بالتوفيق

MrDeloma
08-10-2012, 00:43
اخي انستا فوركس تمنع المتاجرة وقت الأخبار و اي متاجره وقت الاخبار يتم اقفالها
لكن يمكن تكون هناك أخبار تجدها في مواقع مشهوره و ممكن تتبعها
لكن ليس اغلبية الأخبار تؤثر في حركة السوق

MedoMix
08-10-2012, 02:22
الاخبار جميله جدا في التداول بس اي خطأ فيها مفيهاش الا الاستوب لوز في ساعتها لان السوق يجري بجنون اثناء اذاعه الاخبار والمبتدئين ياريت ياخدو الحذر في التعامل مع الاخبار والابتعاد عن التداول في وقت الاخبار

companero
08-10-2012, 02:26
لا يجب الاهتمام فقط بالاخبار و اهمال التحليل الفني
فكلاهما يكَمل الاخر, التحليل الفني و الاساسي
في رأيي الشخصي من اخطر اوقات التداول هو وقت الاخبار , فممكن أن نشهد هزات عنيفة في السوق

sultan
08-10-2012, 04:03
هولو حققت ربح من الاخبار بتمسحه

mannon
08-12-2012, 10:07
هولو حققت ربح من الاخبار بتمسحه
فعلا فى شركات كتير كمان بتفرض عقوبات على الحسابات التى تعمل وتحقق مكاسب وقت الاخبار ، بصراحة مش عارف اية السبب لكنى اعلم جيدا ان الفوركس ملئ بالفرص واكتر هذه الفرص تاتى وقت الاخبار

sharkawy
08-12-2012, 10:19
التجاره والتداول اثناء الاخبار مربحه جدا ولكن في نفس الوقت خطره علي الحساب

فتحتاج الي خبره كبيره في السوق واداره راس مال صارمه

elking
08-12-2012, 11:55
التداول ساعة الاخبار خطيرة للغاية جدا جدا ولكن يجب اتباع استرتيجية جيدة

elmirmajid
08-12-2012, 11:59
اخخي الكريم في الاول انت على ماعتقد عامل ترجمة سيئة لاحد المواضيع الاجنبية لان موضوعك غير مفهوم المهم ماعلينا اظن من ما فهمت من كلامك انك تريد المداولة في وقت الاخبار لكن اانا لا اوافقك الرأي لاني لا احب ابدا المتاجرة في وقت صدور الاخبار لانها يمكن تخسرك حسابك لان بعض الاخبار لا تكون لحظية بل على مدى الطويل وهدا يمكن يغلطك في اتخاد امرك من حالة السوق موفق

newselvan
08-12-2012, 12:10
بالطبع هو شئ مهم ان تاخذه في ابراهين اللاعتبار لكن ليس عليك الاعتماد عليه كليا لان بعض الاخبار يكون مبالغ بها او ليس لها اساس من الصحة خصوصا اننا نتمتع باعلام هايل والمساعدة الحقيقة التي تكون مبنية على الادلة والجيدة والوعي الكامل او الجزئي لسوق الفوركس
والله الموفق

Zogota
08-12-2012, 13:16
انستا فوركس لا تسمح بالمتاجرة اثناء الاخبار

ولكن الاخبار فن وهناك الكثير من يتقن هذا الفن ويكتفي بالارباح بتاعت الاخبار

smarteng99
08-12-2012, 14:47
التداول بواسطة الاخبار ليس مهما للدرجة ولكن يجب ان تعرف الاخبار فهي لاتؤثر علي الصفقات الاسونجية تقريبا

fxfx
08-12-2012, 17:55
عن نفسي بقلق لو فيه صفقة مفتوحة وجه وقتها خبر انما وقت الخبر انا بحب اغامر وادخل مع الخبر فيه اخبار ممكن الواحد يحقق منها نقط مربحة جدا بس حسب التحليل الصح

simo patrik 9
08-12-2012, 17:57
بسم الله الرحمان الرحيم
انا كمبتدا لا اعرف كيف و شكراااااااااااااا

magic777
08-12-2012, 19:55
فعلا فى شركات كتير كمان بتفرض عقوبات على الحسابات التى تعمل وتحقق مكاسب وقت الاخبار ، بصراحة مش عارف اية السبب لكنى اعلم جيدا ان الفوركس ملئ بالفرص واكتر هذه الفرص تاتى وقت الاخبار

اخي ده في مصلحه المتاجر على ما اعتقد عارف ليه لان لو انت دورت كده وراء اللي بيشتغلوا بطرق الاخبار دي
هتلاقي انهم بيكسبوا مره وتيجي المره التانيه تضيع ربحهم كله وهكذا فهما هنا بيضيعوا وقتهم فالقوانين دي ممكن تحميهم من انهم يخاطروا

ROTARY28
08-12-2012, 20:22
السلام عليكم
برايي ان المتاجرة على الاخبار هي من اربح الطرق
لكنها تحتاج تاجر عالم بقراءة نتائج البيانات الاخبارية وكيفية استثمارها الى صالحه

mahmoudemam
08-12-2012, 20:23
ابتعد عن الاخبار

saramoza
08-12-2012, 20:26
السلام عليكم
انا اللى اعرفه ان طريقة الاخبار لها دور وتاثير فى الربح
اكيد كل خبر لية تاثير

meroo
08-12-2012, 21:15
التداول على الاخبار جيد ومكن يحقق ربح عالى جدا لكن فيه مخاطةر عالية ايضا
لكن للاسف شركة انستا لا تسمح بالتداول على الاخبار لان لازم الصفقة تستمر على الاقل دقيقتين

egypt25
08-22-2012, 04:04
فى البداية لازم تعرف ان شكرة انستا مش بتسمح بعمل صفقات وقت الاخبار
يعنى مش هتاخد الربح بتاعها
ولكن بشكل عام الشغل على الاخبار رائع جدا وانا شخصيا اشتغلت فترة وكنت عامل جداول للاخبار

elking
08-22-2012, 04:09
انا شايف بصراحة ان الاخبار غدارة جدا جدا وبالتالى لازم ال يشتغل عليها يبقى عنده خبرة عالية جدا

FannanQ8
08-22-2012, 04:14
اولا كلام حضرتك ملخبط ، ثانيا رأيي في الموضوع
هو ان المتاجره وقت الاخبار مفيده جدا لكن لازم المتاجر يستغلها بطريقة دكيه

daisy
08-22-2012, 04:38
هو من المتابعه المتاجره اثناء الاخبار لها اسلوبها ومربح جدا
بس اول مره اعرف ان شركة انستا فوركس بتمنع دا
ممكن اعرف السبب ؟

alMalikTarek
08-22-2012, 04:49
اخي حاول تعديل الموضوع ، لأنني لم افهم ولا كلمة من موضوعك
كلماته متقاطه ، لكن رأيي هو أن المتاجرة وقت الاخبار مفيده لكن لازم تتاجر بكل حدر

mannon
08-22-2012, 09:36
السلام عليكم
لكنها تحتاج تاجر عالم بقراءة نتائج البيانات الاخبارية وكيفية استثمارها الى صالحه

والله يباشا انا شايف ان الاخبار اصلا لها تاثير غير ثابت على الاسعار ومش عارف ازاى الناس بتقول انها بتشتغل على الاخبار ، يعنى ممكن تلاقى خبر يخلى السعر يصعد ونفس الخبر فى يوم تانى يخلى السعر ينزل ، بصراحة مش فاهم ازاى بتقدرا تشتغلوا على الاخبار

sonic_eg
08-23-2012, 05:17
هيا التجاره على الاخبار تاجاره جيده وتربحك الكثير بس على ما اعتقد انها ممنوعه
من شركة انيستا دا الى اعرفه بس مش عارف ايه الاسباب

shahd
08-23-2012, 09:18
التداول بناءاً على الأخبار لا يعتبر صعباً فقط بسبب الحاجة إلى فهم الأمور الإقتصادية، و لكن لأن هناك الكثير من إعلانات أخبار فوركس بشكل يومي

face book
08-23-2012, 17:26
انا لا انظر اطلاقا الي الاخبار لانها ليست مجديه في توقع حركات السوق اطلاقا
كل مايتحكم في السوق هو التحليل الفني واذا جاء الخبر في صفه لييس دليل علي قوه الاخبار

egypt25
08-26-2012, 06:08
المتاجرة بالأخبار متداولة وفيه ناس كيترة بتشتغل عليها
خصوصا على الاخر الحمراء اللى هى القوية على الدولار واليورو والكندى
بس عاوزة واحد عارف الاخبار بتفاصيلها

YASER83
09-03-2012, 15:05
السلام عليكم
لكنها تحتاج تاجر عالم بقراءة نتائج البيانات الاخبارية وكيفية استثمارها الى صالحه في التداول

eslam2665
09-03-2012, 15:14
الاخبار له دور كبير فى التداول وبسبب الاخبار تتأثر العملات
ام ايجابيا واما سالبا وعاده ان الاخبار تصدر من عملة البلد التابعه لها

abdellatif2013
09-03-2012, 17:35
ان التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا
ولكن السبب هو عدم الصبر............:p

HOUSAMMI
09-03-2012, 18:22
اخى الاخبار الاقتصادية تحتاج مهارة خاصة

عليك بالتحليل الفنى اسهل

واضمن

panda
09-03-2012, 23:05
والله انا شايف اننا منعتدمدش بس على الاخبار

لان دا هيكون افضل بالنسبة للتحليل الكامل الصحيح

nabeel_25
09-03-2012, 23:26
السلام عليكم
انا برايي انا متابعة الاخبار امر ضروري في فوركس ولكنه ليس كافي كما يقول الاخريين
قد توثر اخبار الحروب والكوارث على سعر صرف بعض العملات

dalia
09-03-2012, 23:33
زى مانا شايفه فى الردود الطريقه الواحده ليها اكتر من راى
وكل تاجر ليه اسلوبه
وهى دى اكتر ميزه فى الفوركس
اللى مينفعش معاك ينفع مع غيرك واللى مينفعش مع غيرك ممكن جدا تكون انت متفوق فيه
عشان كدا اكتر نصيحه هى انك تجرب "انت لوحدك حاله "
جرب وشوف

يمكن الرد ميكنش مناسب اوى للموضوع بس هو دا اللى فكرت فيه وانا بقرى الردود وحبيت اذكره

اما بالنسبه لموضوع الاخبار فهى طبعا طريقه لوحدها وناس كتير بتكتفى بيها فقط

Mokka
09-04-2012, 00:32
اكيد بس ليس كل الاخبار لها تأثير قوى على اسعار العملات و ليس كل خبر جيد يرفع اسعار العملات
و فى المقابل ليس كل خبر سىْ يخفض الاسعار

eng2012
09-04-2012, 00:39
هذا ما اسمعة

انا لا اعتقد انه يوجد اى شركه يمكنها ان تغلق لك اى صفقه اثناء الاخبار كى تحافظ لك على اموالك
وانا ما سمعت عنه انه يوجد بعض الشركات التى تمنع فتح الصفقات اثناء الاخبار ولكن لا يمكنها ان تغلق صفقه مفتوحه بالفعل

lala
09-04-2012, 01:24
انا ارى ان من المفروض عدم الاعتماد على الاخبار وحدها لان فى كثير من الاخبار غير دقيقه فانا ارى انك تبحث
بنفسك وهذه الاخبار ارى انها لازم تعتمد على تاجر ناجح يفهم كيفيه استثمار هذا الخبر فى التداول

alaoui11
09-04-2012, 02:03
بالفعل وقت تداول في انستا فوركس في الاخبار هناك فيه مشاكل و انصحك بعدم التجارة وقت الاخبار
لان من ممكن ان تربح او تخسر كل شيء لان سوق يطلع و يهبط ب 100 نقطة او اكتر

amr beni ata
09-04-2012, 07:42
هو ليس عدم الخبره وعدم معرفه كيفيه الربح

MAGDY
09-04-2012, 07:48
لالالا
لاإنستا وغير إنستا ولا فى أى شركة تمنعك من الشغل فى لحظات صدور الأخبار
لأن زى مافى ناس بتربح من الشغل وقت صدور الخبر .. فى على الجانب الآخر ، ناس بتخسر
المهم : أجمل وأحلى وأربح أوقات المضاربة
وقت صدور الخبر .. بالدقيقة والثانية
طبعاً بمتابعة جدول الأخبار والأجندة الإقتصادية على أى موقع فوركس
ومبروك الأرباح المتوحشة والغير متوقعة ، اللى هتجنيها وقت صدور الخبر
والعزاء مُقدماً .. للحسابات اللى بتضرب مارجن وآوت ستوب ، وقت صدور الأخبار
تحياتى

eslam2665
09-04-2012, 08:58
سوق الفوركس سوق كبير وواسع النطاق ولكن يمكن ان تاثر الاخبار على العملات خاصة الاخبار الصادرة من بلد العملة
يجب التاكد من صحة الاخبار قبل الصفقات لان هناك اشعات كثير تصدر وقت صدور الاخبار

mahran3d
09-04-2012, 10:39
والله انا نفسى اتعلم التداول على الاخبار
بس بسقولو ان الاخبار بتيجى مع التحليل الفنى اللى الواحد بيحللو
بس لازم من التدريب لاخذ خبره اكثر فى هذا المجال

MAGDY
09-04-2012, 12:24

معلهش سامحنى .. بس حضرتك بتقول إيه ؟؟؟
مش فاهم قصدك
أو مش فاهم كلامك بمعنى أصح
فى إيه حضرتك ؟؟؟
تحياتى

mannon
09-04-2012, 12:30
السلام عليكم
انا برايي انا متابعة الاخبار امر ضروري في فوركس ولكنه ليس كافي كما يقول الاخريين
قد توثر اخبار الحروب والكوارث على سعر صرف بعض العملات

دة حيقى الاخبار فى الفوركس مهمة جدا لانها تقريبا الى بتحرك العملات وقت صدورها بالذات
ومش معنى كد اننا نعتمد على الاخبار لان اوقات كتير تاثير الخبر بييجى معاكس للحقيقة لكن على الاقل نعرف ميعاد صدور الاخبار عشان الحركات المجنونة وقت الصدور

amera-nada
09-04-2012, 13:25
السلام عليكم ورحمة الله
الاخبار مهمة ومفيدة في التدوال و لكن لا يجب الاعتماد عليها مئة في المئة و انما للتحليل اهمية كبيرة
قبل الدخول في الصفقة

Volt
09-04-2012, 14:09
لا أعتقد ان الأخبار ستكون مؤثره في سوق الفوركس تأثير لحظي ، التأثير الاساسي للأخبار هو تأثير على المدي البعيد
هناك كورسات تاخذ في التحليل الاخباري على المدي البعيد

yassoo011
09-04-2012, 14:49

يجب الاخذ في الاعتبار ان الاخبار القوية قد تصاحبها
اخبار ضعيفة تؤثر على اتجاه العملة ويمكن عكس اتجاه العملة اصلا
ولذلك يجب الحذر وقت التجارة بالاخبار

amr beni ata
09-05-2012, 00:39
اسمع اخي سبب كبير من خساره المتداولين
هو ليس عدم الخبره وعدم معرفه كيفيه الربح

2x1
09-05-2012, 00:43
انا مش عارف لية حاسس ان الكلام مترجم علي جوجل ومحطوط وعامل بية موضوع لانة مش منظم ومش مفهوم

Haab
09-05-2012, 00:46
قصدك زى فكرة الأشاعات فى البورصه لتخفيض أسهم معينه و أرتفاع أسهم تانيه زى ما حصل ف مسلسل محمود المصرى كده ؟

tony700
09-05-2012, 00:55
مش اى حد بيتاجر وقت الاخبار لانها طريقة عايزة محترف لان مش كل الاخبار اللى بتأثر على السوق

eng2012
09-05-2012, 01:22
التداول من خلال الاخبار وحدها لا يكفي اخي الكريم
my5233
و انما ينبغي عليك ان تكون ملما بحد ادني من مهارات التحليل الفني - حتي تحدد نقطة الدخول و نقطة الخروج للصفقة التي ستقوم بفتحها

هذا كلام جيد جدا ولكنى اعتقد ان الاخبار لها دور هام جدا فى تحدديد الاتجاه والبدء فى اى صفقه
لان التحليل الفنى وحده لا يكفى فى تحديد الاتجاه

ThE.pRoF
09-05-2012, 01:50
ههههههههههههههه طريقة كتابتك للموضوع تبين انك واخده كوبي و مترجم علي جوجل و مكلفتش نفسك تبص في الترجمه حتي عشان تعرف ان الكلام طالع ملوش معني
لكن انا فهمت من العنوان الموضوع بصفه عامه
و احب اقولك ايوه في ناس محترفة تجاره بواسطة الاخبار
و مش بيتداولوا غير في وقت الاخبار
لكن الخطوره بتبقي عاليه جدا و محتاجه ناس محترفين و فاهمين تحليل اساسي كويس

Mido0o-style
09-05-2012, 01:59
هى ممكنة جدا لكن بطريقة غير المتبعة حاليا بالدخول بعد الخبر مباشرة او محاصرة السوق فعدد من الشركات لا تقبل المتاجرة فى هذا الوقت و منهم أنستا .. سمعت من فترة فى منتدى اجنبى احدهم يقول ان حديث برنانكى يحدد اتجاة الترند لأسابيع قليلة بعده .. من الممكن أستخدام الأخبار بهذه الطريقة فيمكن انتظار انتهاء تأثير الخبر و تحديد تأثيره على العملة على مدى الاسابيع القادمة و من ثم الدخول فى اتجاه التأثير.

brahim
09-05-2012, 02:13
الاخبار لها فوائدهل في الفوركس والاحسن استغلالها
لفائدة المتداول

zaki
09-05-2012, 02:19
صعب جدا التداول وقت الاخبار
الا اذا كنت محترف تداول

ahmedgalal
09-15-2012, 01:46
انا من واجهه نظرى الشخصية فى هذا الموضوع ان
الاخبار عامل اساسى فى تجاره العملات ولكن لا يجب
ان تعتمد عليها بشكل كلى فهى سهله التغير فى لحظه وثانيه
وبالتوفيق للجميع فى سوق الفوركس

4ex
09-17-2012, 18:34
بالنسبة لي افضل التداول عن طريق التحليل و عدم التركيز بشكل قوي على الاخبار
و لكن اضع ستوب لوز و اعمل الاحتياط اللازم لتجنب انعكاس السعر الكبير

mrhero
09-20-2012, 19:26
اناا شايف ان طريقة الاخبار طريقة
تمام اوى اكيد كل خبر لية تاثير

dina
09-21-2012, 16:50
الاخبار وحدها غير كافية لتربحك صفقة
فيجب عليك ان تحلل تحليل فنى مع الاخبار لكى تصل الى الربح

keko
09-21-2012, 16:53
هو اولا ان كنت تابع لشركه انستا فوركس فعليك احترام القوانيين وهى عدم المتاجره وقت الاخبار ولكننى ارى فعلا فى تجار
يحققون ارباحا كبيره من المتاجره اثناء صدورر الاخبار بس ده بيتوقف اكيد على الخبره فى المقام الاول لان خسارته اكيد كبيره

ahmad123
09-21-2012, 17:21
التداول وقت الاخبار غير مجدي قد يكبدك خسائر فادحة انت في غنىى عنها اترك وقت الاخبار للمتابعة واعتمد على التحليل الفني

kramziie444
09-21-2012, 17:23
اخي يجب على المرء الا يعتمد كلييا عن الاخبار فتحليله الخاص له دور ايضا
و انا صراحة احاول الاعتماد على نفسي .

syed
09-21-2012, 17:27
رى ان التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا

mezo love
09-21-2012, 17:43
بالفعل اخي فالاعتماد على الاخبار ياتي بأكله لاكن كما قال لك العضو و كما سمعت بأن الاتجار في وقت الاخبار محظور من طرف شركة انستافوركس و يجب تجنب دلك

smail
09-22-2012, 14:19
التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا

كونان
09-23-2012, 21:30
ارى ان التعامل فى الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا
وجربتها فتره والتزمت بيها بس للاسف مكملتش على كدا

mohammed1991
09-23-2012, 22:21
نعم انااعتقد انة يمكن تداول العملات الاجنية عن طريق الاخبار
لان الاخبار تتدخل فى كل شىء

egypt25
09-23-2012, 22:28
المتاجرة بالاخبار دى من الحاجات الكنوز فعلا ولكنها صعبة شوية ومحتاجها واحد دراسها
يعنى محتاج تكون عارف جداول الاخبار وعارف نوعية الاخبار وتفاصيليها وازاى هتتصرف معاها
انا قبل كده خوضت فى المجال ده فترة وكان كويس ولكنه صعب شوية

mohamed2010
09-23-2012, 23:27
يقال ان التداول وقت الاخبار محظور ولا اعلم السبب
ولكن يجب متابعة الاخبار والحظر الشديد منها

yasser habola
09-23-2012, 23:49
التداول وقت الاخبار يوجد بة استراتجيية لة لكن تستخدم اوامر معلقة بالبيع والشراء لكن تبعد عنهم ما يقارب ال 20 نقطة
لكن ارجو الحذر لان بعض الشركات لا تعترف بة ويمكنك الربح في الدقائق الاولي وقت صدور الخبر مباشرة حيث يتجة السعر بقوة نحو الصعود او الهبوط علي حسب قوة الخبر

bullot1568
09-23-2012, 23:54
الاخبار قرات ان كتير من المتداولين يعتمدون على طريقة في الاخبار لكن لم افهم كيف يمكن الاعتماد على الاخبار بشكل دائم لانه ممكن ان تكون سببا في خصاررآاة كبيرة

osamaelnino
09-24-2012, 00:06
الاخبار طريقة من طرق التحليل فى الفوركس يمكن الاعتماد عليها
و يمكن الاعتماد على التحليل الفنى كبديل

eng2012
09-24-2012, 00:19
انا اعتقد ان انجح اسلوب للتداول هو الذى يكون من خلال
معرفه الاخبار لان الاخبار هى التى تجعلنا نستطيع ان نعرف الاتجاه الصحيح

zasd
09-24-2012, 00:38
التجارة عن طريق الاخبار هى فعلا مربحه
انما محظور المتاجره فى انستا فوركس وقت الاخبار
وغير ذلك لازم تعتمد على التحليل الفنى لان الاخبار مش فى كل وقت تلاقى خبر كويس

fnaan
09-24-2012, 00:45
والله انا شايف ان موضوع التجاره على الاخبار يمكن يكون اصعب شىء موجود على الفوريكس لآنك مش بتكون عارف الدنيا ممكن يحصل فيها خصوصا كمان لو كان فى اخبار قويه جدا ممكن تقلب كل المقاييس الى انت معتمد عليها وشايف ان النوع دا من التدوال له ناس معينه احترفته وعشان تتعلمه يبقى عندك الاستعداد انك تخاطر مخاطره كبيره جدا واستحمل النتائج رغم ان المحترفين فى الموضوع دا بيحققوا ارباح قويه

mouwal555
09-24-2012, 00:55
السلام عليك اخي العزيز
شوف طريقة التداول با الاخبار طريقة رائعة لكن هي من اكتر الطرق صعوبتا
وتتطلب مجهودا كبيرا و تركيزا اكبر انا شخصيا أفضل المتاجر عبر ضريقت التحليل الفني

esraa
09-24-2012, 01:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا بنصح بعدم التداول اثناء الاخبار
لانها بتأثر علي الصفقات وكده

ali1
09-24-2012, 01:27
السلام عليكم . اخي الكريم . ان التداول وقت الاخبار هو مكسب ولكن ليس استراتيجية مربحة دائما . واعتقد ان شركة انستافوركس لا تشجع على التداول في اوقات الاخبار . وبالموفقية لجميع اعضاء المنتدى . والسلام عليكم

eng2012
09-24-2012, 01:33
اعتقد ان التاجر الناجح هو الذى يستطيع ان يقوم بالعمل وتحقيق الربح بسهول
من خلال التداول من خلال الاخبار

nrgslawi
09-24-2012, 01:41
طريقة المتاجرة بالاخبار غير مربحة بالنسبة لي الا عندما اتلقى اتصالات من مندوبي الشركات التي اتعامل معها يخبرونني ان السعر سيتحرك اكثر من 200 نقطة في الساعة

mohamed alalfy
09-30-2012, 17:58
السلام عليكم
اخى الكريم لا يمكن ان تعتمد على التحليل الاخبارى
اولا على اخر حيث ان التحليل الاخبارى
ما هو الا مساعد الى جانب التحليل الفنى
زشكر الله سعيكم

gigi
09-30-2012, 21:15
انا فى واجهه نظرى الشخصية
فى هذا الموضوع ان طريقه
التداول بالاخباار قد تكون مجديه
ولكن يجب استخداامها بالطريقه الامثل
واذاةكاان الشخص لا يعرف تاثير الخبر
ف من الاحسن الابتعااد عن التدااول

cristiano
10-23-2012, 01:47
الاخبار الا المتاجرين المحترفين واصحاب رؤؤس الاموال الكبيرة التى تحقق عامل الامان للحساب .

hard currency
10-23-2012, 01:50
اعتقد ان متابعه الاخبار من المهم جدا للتاجر الذى يرغب فى دخول الصفقه وهو متوقع ما سوف يحدث من تغير فى القيمه الخاصه بالسعر ولابد من المعرفه الجيده بالسوق ةالتداول فيه لكى تتمكن من التقدم نحو الامام بخطوات ثابته
بالتوفيق للجميع

elomrlhza
10-23-2012, 02:29
اكيد طبعا لان الاخبار هامه جدا وخصوصا الاخبار الاقصتاديه لانها بتحمل معانى قوه كبيره
فى تحريك السعر او الاسهم سواء فى الصعود او الهبوط ولازم نخلى بالنا منها باستمرار

meeco
10-23-2012, 02:45
تداول العملات اثنا ء الاخبار مربح جدا
ولكنه يحتاج الى خبير فى التداول حتى لا يتحول المكسب الى خسارة

jamalsale
10-23-2012, 15:45
تداول في الفوركس عب التحليل الاساسي يستعمله الكتير من المتداولين
بسبب قوة الاخبار و اترها الكبير على السوق فهناك اخبار تستطيع تحول مجرا السوق في لحضة

sarim
10-23-2012, 15:48

هو وقت الاخبار بس الحمد لله ان الاخبار المهمة مش بتبقى كل يوم وبالتالى بتبقى متاجرتنا عادى

waleed elhadary
10-23-2012, 17:20
السلام عليكم اناا شايف ان طريقة الاخبار طريقة تمام اوى اكيد كل خبر لية تاثير
على الصفقات واسعار التداول والعملات و لكن لا يجب الاعتماد عليها بشكل منفرد

alyzaki
10-23-2012, 17:34
هذا الاسلوب و ان كان مجدى جدا فى الحالات الطبيعية لكن انستا لا تقبل المتاجرة وقت الاخبار و سيكون الامر صعب معها لذا فالمتاجرة بالبونص لا ينفعها هذا الأسلوب على الأطلاق .

minaedward
10-23-2012, 18:15
ممكن ان تتداول العملات بواسطة الاخبار ولكن لا تعتمد على الاخبار بشكل مطلق

شيرين
10-23-2012, 18:53
اناا شايفة ان طريقة الاخبار طريقة تمام اوى اكيد كل خبر لية تاثير

yazeed
10-23-2012, 18:55
السلام عليكم
هي طريقة رائعة يمكنك من خلالها ان تحصل على الكثير من الربح لان الاخبار تعطي معلومات دقيقة جدا

asmaa omar
10-23-2012, 19:04
اولا احب ان اشكر صاحب الموضوع على الموضوع اللى الصراحه مش
فاهم منه كلمتين على بعض واللى اجمل فى الموضوع ان الناس الللى ردت كلها ولا علقت ان الموضوع مترجم من جوجل كله شاف العنوان وحب يزود البونص فقط

yassoo011
10-23-2012, 19:09
انا فى واجهه نظرى الشخصية
فى هذا الموضوع ان طريقه
التداول بالاخباار قد تكون مجديه
واذاةكاان الشخص لا يعرف تاثير الخبر
ف من الاحسن الابتعااد عن التدااول

هناك متاجرون لا يتاجرو الا وقت صدور الاخبار عن طريق
الاوامر المعلقة وهذا يدر بح شبه مضمون في معظم الحالات

علاء
10-23-2012, 19:50
فعلا طريقه التداول بالاخبار رائعه جدا ولكن اعتقد انه من عيوبها ان الصفقات والعملات تتاثر تاثر واضح جدا
بهذا الاخبار فممكن ان تترتفع وممكن ان تنخفض بسهوله جدا وينقلب المزان عليك

mdgazy
10-23-2012, 19:59
بصراحة يا أخي لم أفهم كلامك .. الكلام يبدو كما لو كان مترجما بأحد البرامج
بالنسبة للتداول على الأخبار أنا لم أجربه من قبل

toto
10-26-2012, 05:55
انا فى راى الشخصى فى هذا الموضوع الجميل
والرائع ان لتداول بالاخبار طريقة جامدة جدا بس
مش بالسهولة ده كده انت لازم يكو نعندك خلفية
كبيرة عن التحليل الاساسى يا ريس
وعارف الخبر ده ممك نيعمل ايه والخبر ده يعمل ايه
وفى مواقع كتير بتقدم توصيات على الاخبار ده

ahmedsaied
10-30-2012, 03:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الفوركس من خلال الاخبار فقط والله امر مربح جدا وجربتها فتره والتزمت بيها والحمد لله محقق مكاسب كويسه بس موضوع ان انستا فوركس تمنع التعامل مع الاخبار لا اعرف تلك المعلومه

khalid1568
10-30-2012, 04:00
أنا ضد المتاجرة و قت الأخبار و البيانات القوية لأن حركة السوق عقب صدور الخبر تكون عنيفة جدا اشاتر الراي مع الاخ الكريم

mocha2011
10-30-2012, 04:02
هذا ما اسمعة

والله انا جديد عليا الموضوع ده لاني لسه مسجل مع الشركه النهارده بس ده طريقة كويسة ومفيده وبتشوف بيها التاثر العملات لو حظرت فعلا فهذا خبر سئ للجمييييييع واتمنى يكون شائعة

temp16
10-30-2012, 04:02
انا اعتبر الاخبار المحرك الرئيسي للفركس ويجب على كل متداول ان يكون على معرفة وقدرة على التحليل الاخباري حتى يتمكن من فهم اتجاه وتاثير الخبر

hams
10-30-2012, 04:42
كل متداول وليه طريقته فى التداول اذا كان عن طريق الاخبار

او التحليلات او الاسترتجيات الجيده

التداول عن طريق الاخبار فقط لا يكفى لازم تكون محدد للصفقه نقاط الدخول والخروج

mohamed amin
10-30-2012, 05:11
الاخبار مهمة جدا فى الفوركس علشان بتساعدنا على اننا نفهم ازاى
نتاجر كويس وبنعرف الى بيحصل على طول لحظة بلحطة وفى قنوات لذلك

marem2007
10-30-2012, 05:30
الاخبار مؤثرة جدااااااااا
في حركة السوق ولازم نتعلم ازاي نكسب مع حركة السوق

mohamed djat
11-24-2012, 23:58
التداول بوقت الأخبار بسبب ان بوقت الأخبار قد يتحرك السوق بقوة في ثواني قليله مما يؤدي الى
عمل صفقة سريعه

up97
11-25-2012, 17:49
التداول بالاعتماد على الاخبار طريقة ممتازة لكن يجب ان يكون المتداول متمكنا منها
لذا كل من لا يستطيع تحمل سرعة التحرك اثناء الاخبار يجب ان يبتعد عنها

fafa
11-25-2012, 22:10
بالنسبه للاخبار فانا خبرتى ليس كبيره لكى اقوم بالتداول اثناء صدور الاخبار فهذا امر خطير ونسبه
المخاطره به كبيره جدا فانا افضل فعلا اثناء التداول انى اعرف الاخبار واهتم بها ولكن لا اقوم بالتداول اثناء صدور الخبر

سامية
11-25-2012, 22:17

ANGEL_FROM_SKY
11-26-2012, 03:41

ههههههههه هو النص ده عربى . على اى حال ينصح كبار التجار اخى الكريم بترك السوق قبل صدور الاخبار بفتره كافيه وخاصه الاخبار التى تقلب السوق راسا على عقب مثل اخبار الفائده حيث لا تعرف الى اين سيتجه السعر

easy_mezoo
11-27-2012, 18:17
اعتقد ان الاخبار مهمة جدا فى التداول
ولكن لا يجب العتماد عليها كلية

easy_mezoo
11-28-2012, 20:59
طبعا مفيش شك ان الاخبار بتاثر بشكل كبير فى تحديد اتجاه الصفقه

محمد اسامه
11-29-2012, 04:51
انا لم ابدا فى المتاجره الى الان ولكن ارى ان العديد من الاعضاء يؤيدون هذا الراى وهناك عدد اخر من الاعضاء لا يؤيدون هذا

فانا من واجبى التجربه والحكم ان شاء الله يكون خير بس انا ارى

ان التاجره بالوقائع الثابته افضل بكثير من الاخبار لان فى اوقات الاخبار مبتبقاش مضمونه

GODY
11-29-2012, 04:56
الاخبارمهمه جدا لابد ان نتابع الاخبار كل يوم لانها تساعدنا كثيرا فى معرفه اشياء تفيدنا كثيرا اثناء التداول وفتح الصفقات انا افضل دائما الاطلاع على الاخبار

Mahmoudzooka
11-29-2012, 05:38
يعنى انت مترجم من جوجل و علينا على طول طب فلتر الكلام على الاقل عشان يتقرى
عموما المتاجرة على الاخبار ليها قواعدها و اصولها و لازم تتعلمها كويس

ayman.shosha
11-29-2012, 07:27
نصيحتى لك اخى العزيز
ان تكتب موضوعك بيدك
اعرف انك فى بداية الطريق الا اننى اتمنى لك كل الخير
وعليك ان تسلك الطريق الصعب للنجاح

تقبل مرورى

Mohi1192
11-29-2012, 08:00
المتاجر وقت الاخبار هذا يعتمد ويرجع الى خبرتك وذكائك هل تقدر تتعامل مع هذا ام لا

ولكن مع تحليل فني جيد جدا تستطيع ان تتاجر وقت الخبر

m.sulyman5555
11-29-2012, 10:28
ان الاخبار هى مصدر الربح لانها تعرف المتدوال كيف يستطيع ان يتجنب الخسارة وتمكنه من ان العملة هذه فى صعود وهذه فى هبوط

حمو
11-29-2012, 11:10
اصدق الاخبار
من افضل العملات التي تابعت الاخبار متعلقة بها دولار /دولار كندي
وكانت من انجح الصفقات

mahdi
11-29-2012, 17:01
التحليل الاساسي اخي طبعا ..

abd123
11-29-2012, 17:05
بسم الله
هذا الطرح يحمل الكثير من الافادات الجميلة
التي تساعد اي شخص ينوي المضاربة
شكرا لك اخي الكريم على المعلومة المفيدة
لا تبخل علينا اخي الكريم بمعلوماتك خبراتك
جزال الله الف خير
وبارك الله فيك

may
11-30-2012, 05:07
يمكن تداول العملات الاجنبيه ولكن قبل التداول يجب متابعه الاخبار والاهتمام بالاخبار وتحليلها جيدا

محمود شبايك
11-30-2012, 07:16
هذا مايسمى التحليل الاخبارى وهو جيد ولكن ماينفعشى ان اى حد يستخدمه لازم يكون واحد
متمكن يعرف السعر هايكلع امتى والخبر ده هاياثر على السعر والسوق ازاى يعنى مش اى حد يشتغل بيه

Hamdy Elhossiny
11-30-2012, 08:02
والله هو التعامل بالاخبار شى جميل جدا جدا وهو اداه لمساعده المتاجر
الملم بكل امور التداول وتخطيطاته ولكن بالفعل لا تنفع بمفردها

azifek
12-17-2012, 23:20
أخي الكريم
واضخ وضوح الشمس أن موضوعك مترجم من قبل جوجل
لو كتبته بأسلوبك و ترجمته لكان أحسن حتى نفهم جميعا
على كل حال شكرا جزيلا لك

abero
12-17-2012, 23:58
اهلا اخوانى
انا شايف انك مترجم ترجمهحرفيه من جوجل
الله اسال لكم التوفيق

Mamadof55
12-18-2012, 00:15
انا ارى انه يجب الانتظار بعد الاخبار و ان نبدا التداول بعد التعرف على تاثير الاخبار و نقوم بفتح صفقاتنا طبقا لاتجاه الشارت بعد الاخبار

mohamed33
12-18-2012, 01:32
العملات الاجنبيه التداول بالاخيار مهم بس عاوز حد محترف يقدر انه يحلل العملات بالاخبار
ويقدر انه يقرا السوق والتداول فيه

birdgull
12-18-2012, 01:42
اسعار العملات دائما متعلقة بالاخبار
وكثيرين من الناس يفضلون التداول وقت الذروة في الاخبار لان السوق بيكون في حركة سريعه
ولكن لا انصح المبتدئين بالتداول في مثل هذه الأوقات لانها تحتاج إلى خبرة

magic777
12-18-2012, 02:45
اسعار العملات دائما متعلقة بالاخبار
وكثيرين من الناس يفضلون التداول وقت الذروة في الاخبار لان السوق بيكون في حركة سريعه
ولكن لا انصح المبتدئين بالتداول في مثل هذه الأوقات لانها تحتاج إلى خبرة

طبعا ده افضل وقت بس للي حلل السوق كويس وفتح الصفقات وعارف داخل منين وهيخرج منين وكمان
متنساش اداره راس المال واهميتها هنا والوقت ده بتنضرب اهداف المتاجريين دول

shimaa
12-18-2012, 02:47
بالفعل الاخبار تؤثر جدا على سوق الفوركس ..ويجب متابعة الاخبار جيدا قبل التداول لما لها من تاثير كبير على السوق

ahmed1
12-18-2012, 08:49
عمليه فاشله بكل المقاييس كم من مره يأتي الخبر في صالح العمله وتلاقي السعر انعكس

وتلاقي الشارت ضرب الاسعار بعرض الحائط وتلاقي نفسك في فخ ليس اكثر من ذالك

engmhd2002
12-18-2012, 09:09
هناك استراتيجيات كاملة للتداول وقت الاخبار ومن مميزاتها ان ربحها سريع
ولكن لو عكست الصفقة فايضا ستكون الخسارة قاسية

maham
12-18-2012, 09:28

لانه من الممكن ان يخسر الكثير من حساابهطريقة رائعة لكن اظن شركة انستا فوركس تحظر احظار شديد لكى لا تداول با الاخبار الانها سوف تقوم بغلق الصفقة تلقائيا

raed3
12-18-2012, 10:14
هو الأخبار لها تأثير على الفوركس زى ما لها تأثير على اى مجال ودا اعتقد انه شىء ايجابى ولكن كل فرد حسب طبيعة ما يراة من افعال هل تناسبة ام لا

forex3
12-18-2012, 10:50
لازم تكون متابع جيد جدا للاخبار علشان تقدر تعرف وتفرق بين الاخبار الصحيحة والخاطئة وبالتالى تقرر دخول الصفقة

ibrahiem2012
12-18-2012, 11:28
فعلا التجاره عبر الخبار مربحه جدا اذا توقعت الخبر بشكل صحيح
لكنها ايضا خطر وممكن تمرجن الحسابات الصغيره اذا لم تكن تعرف اهميه الخبر وتأثيره علي العمله

zeyadahmed
12-18-2012, 11:53
ممكن اه المتاجرة بواسطة الاخبار ولكن انتظر
ليست الاخبار فقط التى تؤثر على حركة السعر ولكن لازم التحليل الفنى

yaallah3
12-18-2012, 12:09
لمتاجرة بالاخبار هى طريقة مربحة ولكن شركة انستا فوركس عاملة تحذير بالمتاجرة بالاخبار
فيجب تجنبها حتى لا تغلق الصفقة تلقائيا

signalahmad
12-18-2012, 12:14
انا ضد المتاجرة اعتمادا على الاخبار، صحيح ان بعض الاخبار سواء كانت سيئة أم لا فان تأثيرها على العملات ضئيل جدا وانما الذى يؤئر هو حركة السوق اذا كان نشط أم ضعيف.
دائما فضل اعتمادك على المتاجرة على النحو الاتي:
توقع اين السوق يسير اعتمادا على التحليل الفني
اتباع استراتجيات ناجحة اى استخدام المؤشرات الفنية والتقنية
اتباع توصيات المتاجرة
وقت دخول البيع أو الشراء

nabilo
12-19-2012, 16:24
هذا ما اسمعة

hard$currency
12-19-2012, 16:49
انا لا اعمل بالتداول بالاخبار نظرا لما ذكرت انت انها تكون كاذبة احيانا وخاطئة ولكن انا ارها خاطئة معظم الوقت
وهذا ما يجعلنى ابتعد عن التداول بالاخبار واعتمد على التحليل الفنى نظرا لانه مضمون ولا يوجد به اخطاء كثيرة

rinko
12-23-2012, 18:15

zeze mohamed
12-23-2012, 21:36

فعلا التداول بالاخبار طريقة رائعة لانها بتوضح الاحوال الحادثة فى البلد اللى انت بتاجر على عملتها ومعرفة تأثير هذه الاخبار فى العملة .

abdenbi
12-26-2012, 15:54
التداول على اساس الاخبار هو اصل التعامل في الفوركس فلل اخبار التاتير الاكبر على
العملة و هي التي تادي الى تحريكها

khamis
12-26-2012, 17:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله اخى يوجد كام موقع بخش عليهم ماشاء الله بتعرض ليك الاخبار وهى مواقع تعب الفوركس

do.dy
12-26-2012, 18:09
الاخبار كنز ل يفهمه الكثير فوقت صدور الاخبار يكون السوق فى قمة انتعاشة تستطيع ان كان لديك استراتيجية جيدة فى الاسكالبينج
ان تجمع مئات النقاط من الربح ولكن يجب ان تكون متدرب جيدا حتى لا تخسر الكثير ايضا لانه يحتاج الى ذكاء وخبرة كافية

ياسر
12-26-2012, 18:15
السلام عليكم
على الصفقات واسعار التداول والعملات ودا رائى الشخصى ربما هناك اراء ومقترحات افضل

karimios
12-26-2012, 18:37

للأخبار أهمية كبيرة في الفوركي و الدليل على دالبك هو التحليل الدي يعتمد على الأخبار فهناك من يعتمد على الأخبار فقط في تجارته لما لها من أهمية
و للأخبار مميزات و أوقات فهي لا تؤتر بشكل طويل على السوق الى ادا كانت مهمة جدا

tipo
12-30-2012, 01:29
طريقه التدااول بالاخبااار قد تكون مجديه ولكن يجب استخداامها بالطريقه الامثل

ahmed lamour
12-30-2012, 06:45
السلام عليكم