PDA

View Full Version : القاع Trough - Bottom

Nizar Afailal
06-24-2015, 15:56
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، مرحبا اعضاء منتدى فوركس العرب ، اليوم سنشرح :

القاع Trough - Bottom
الحد الأدنى للسعر وهو مستوى ارتد منه السعر بالصعود بعد حركة هبوط سابقة

YMTMAX
08-01-2015, 22:11
*

جزاك الله عنا كل خير ونفع الله بك وبمواضيعك

جميع الأعضاء في هذا المنتدى الكريم وننتظر

منك كل ماهو جديد ومعهم عسى أن يستفيد

من مواضيعك الجميع ..

radwangerr
08-10-2015, 06:41
الســـــــلام عليــــكم ورحمــــة الله وبركاته , جهد طيب وموضوع القاع أخي الكريم
جــــزاكم الله خيرا ويارب يكون فيه افادة دايما واضافات ممتازة تسهل على المبتدئين وتوضحلهم المخاطر والاساليب
تقبل مروري وبالتوفيق يارب .

alaa ali
08-11-2015, 15:49
اهلا بكم
الف شكر يا أخي الكريم على الموضوع الجيد وعلى المعلومات التي تطرقت إليها والتي أتمنى أن يستفيد منها الجميع
بالتوفيق

Wassa04
08-11-2015, 22:45
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شرح جمييل و رائع شكرا لك اخي الكريم
على هذا المجهود بالتوفيق لك تقبل مروري

moh19DZ
09-15-2015, 01:29
جهد طيب وموضوع القاع أخي الكريم
جــــزاكم الله خيرا ويارب يكون فيه افادة دايما واضافات ممتازة تسهل على المبتدئين وتوضحلهم المخاطر والاساليب
تقبل مروري وبالتوفيق

محمد السيد
09-15-2015, 23:24
اخي العزيز اشكرك على هذه المعلومة/المعلومات القيمة بخصوص لقاع Trough - Bottom وارجو منك ان تظل دوما
مادا يد العون لاخوانك .. جعل الله هذا العمل في ميزان حسناتك .. وننتظر منك كل جديد ومفيد

marwanadam
09-16-2015, 01:43
موفق اخى عنوان جيد لكن الشرح يحتاج الى الكتير من التوضيخات لكى يتمكن الكل من التعلم من الموضوع
وكدالك يجب ان تكون اللغلة او الكلمات التى تتحدت بها مفهوم من قبل المحترف وكدالك المبتداء
وبتوفيق

adel25
09-16-2015, 19:30
السلام عليكم مشكووور اخي على هذا الطرح المميز و الموضوع القيم التي ناولتنا اياه حول القاع Trough - Bottom . بارك الله فيك و جزاك حيرا و با التوفيق لك و للجميع

ahmed bakry
09-17-2015, 13:11
معلومة بشكرك عليها جدا بخصوص القاع او ارتداد سعر العملة الى ادنى مستوى ليها واتمنا منك المزيد من التعريفات وشكرا جزيل ليك

Abdulatif
09-19-2015, 03:41
السلام عليكم بارك الله فيك شكرا اخي الكريم علي تقديمك التحليلات المتواصلة التي تفيد الكثير من الاعضاء
بالتوفيق ان شاء الله

kouka
09-25-2015, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

حسنى صادق
09-25-2015, 16:20
لا يمكن تعلم المزيد من الاستراتيجيات من وقت لاخر و لا يمكن فهم الكثير من السوق و هناك العديد ن الاتفتراضات فى العمل

---------- Post added at 03:20 PM ---------- Previous post was at 03:16 PM ----------

هناك الكثير من الافتراضات فى عالم المال الاعمال و لابد من ان نكون قادرون على فهم السقو بطرق صحيحة و مكنة للاستفادة منها بشكل مباشر و كبير

omerhomsy
10-21-2015, 18:30
قبل التعليق على الموضوع اذكر ان هذا التعليق هو وجهة نظر
ليس انتقاد لاحد اما بعد
شكراً على التذكير بهذه المعلومة
تقبل مروري اخي الكريم وجزاك
الله خير ما فعلت
في انتظار المزيد و فقك الله الى فعل
كل خير وشكراً

ahmedibrahim258259
10-22-2015, 11:51
بسم الله الرحمن الرحيم ولازم الواحد يتاجر على القمم والقيعان لانها مفيدة جدا واحسن مؤشر بيظهرها هو مؤشر الباربوليك سار
تقبل مروري

omerhomsy
10-29-2015, 14:07
***** ^-^ *****

الاخ .... الغـالي مـوجـــود فيه أكيــــد بينــــــور .. يـا هــلا ومـــــرحبــا بالاخ .... مــــوضـوع روعـــــة ،،سلمت الانامل.. كـل الشكـر والتقــديـر لك ياالغالى. دمتـــــــــــــم بخيــــــــــــر

عاشق الفوركس
11-09-2015, 13:48
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
شكراااا ليك على شرح نمودج القاع هو قيم ويمكن لااستفااادة منه ان شاء الله مع ربطة بنمادج اخرى مــــــع تمنياتي بالنجاح الدائــــــم و المتواصـــــل ان شاء الله ,

heroo252
11-09-2015, 14:13
القاع الى يعكس السعر ده زى القمه تمام ده منطققة دعم رفعت السعر لاعل بدل من استمرار الهبوط
وبالتالى بيصحح شويه ممكن يرجع يهبط تانى وينزل عن الدعم ده كمان

samyalkenawi
11-09-2015, 21:13
بسم الله الرحمن الرحيم
وبه نستعبن والصلاه والسلام على اشرف الخلق اجمعين سيدنا محمد عليه افضل صلاه واتم سلام
السلام عليكم اخوانى الكرام وبارك الله فى الاخ الكريم صاحب الموضوع ولكل من ساهم فيه بالنقاش البناء
جهد مشكور وشرح اكثر من رائع
وتقبلوا مرورى
مهندس سامى القناوى
hhhhhhhhhhhhhhhhh

---------- Post added at 06:13 PM ---------- Previous post was at 06:12 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
وبه نستعبن والصلاه والسلام على اشرف الخلق اجمعين سيدنا محمد عليه افضل صلاه واتم سلام
السلام عليكم اخوانى الكرام وبارك الله فى الاخ الكريم صاحب الموضوع ولكل من ساهم فيه بالنقاش البناء
جهد مشكور وشرح اكثر من رائع
وتقبلوا مرورى
مهندس سامى القناوى

snnaky
11-29-2016, 21:00
الشرح الصح هو انك توضح النموذج ومن خلال شارت وعلية رسمة للنموزج يعنى ترسم النموزج وتوضحة على شارت فنى وتعلم الناس مش ناقل كلمتين جاى ترميهم نسخ ولصق ولا مجهود ولا افادة يبقى اية الداعى اصلا للموضوع واية االفايدة اللى ممكن استفيدها انا من موضوع بدون موضوع زى دة
ياريت نتعلم يعنى اية موضوع تعليمى وازاى نتعلم نعبر عنة بشكل مفيد

mariamrz
12-14-2016, 11:27
شكرا اخى الكريم ع الموضوع الجميل والدى يفيد الكثرين وبلاخص المبتدئين الدين دوما يسلون عنه
اتمنى تفيدنا بمواضيع اخرى مفيده تكون بتقدم تفاصيل اكتر عن حاجه مبهومه ف الفوركس
بالتوفيق

zizoo99
12-14-2016, 14:17
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخى على الرغم من ان المعلومة تعتبر مش مؤثره قوى و كل الناس عارفينها فالسعر يتبعة حركات ارتدادية كثيرة و هناك حركات فى نفس الاتجاه و هناك حركات تصحيحية ايضا

snnaky
05-10-2017, 14:35
المعلومات الفنية دى بتحتاج لشرح مش مجرد تعريف يعنى عاوزين نشوف الشرح من خلال شارت توضح علية المعلومات الفنية وتعملها تطبيق عشان الناس تفهم انما اية فايدة التعريف بدون شرح وشارت فنى توضح علية وبعدين الفوركس دة بحر كبير مش مجرد تعريف ممكن يكون مفيد انما الأهتمام بطريقة الشرح اهم يعنى انا استفيد اية من الكلمتين اللى ملهومش اى لازمة بدون شرح