PDA

View Full Version : مؤشر Parabolic SAR

Nizar Afailal
06-25-2015, 17:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، مرحبا اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام اتمنى ان تكونو قد فهمتم معضم الاشياء في الفوركس ، اليوم سنشرح :

مؤشر Parabolic SAR
مؤشر فني يستخدم لتوقع مدى استمرار أو انعكاس الاتجاه الحالي، ويفيد في استنباط مناطق الدخول والخروج للصفقات.

YMTMAX2
02-20-2016, 11:47
موضوع جميل ويستحق التثبيت ..
مشكور أخي على هذا الموضوع الرائع
ونتمنى أن نرى المزيد من مواضيعك المميزة
عسى ان نستفيد منها ويستفيد منها كل مبتدئ ..

misterjava007
02-20-2016, 14:04
السلام عليكم
شكرًا اخي الفاضل على هادا المقال الجيد بارك الله في جهدك ورزقك
مشكور مرة اخرى على الفاىدة
السلام علبكم

Zezobebo3
02-22-2016, 18:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...اخى الفاضل انا كانت لى تجربه طويله نوعا ما بهذا المؤشر بس مش عارف لم اقتنع بيه ليه لقيته بيعيد رسم نفسه وبيدينى اشارات دخول غلط

y4x
02-22-2016, 19:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...اخى الفاضل انا كانت لى تجربه طويله نوعا ما بهذا المؤشر بس مش عارف لم اقتنع بيه ليه لقيته بيعيد رسم نفسه وبيدينى اشارات دخول غلط

ممكن يا احي تجرب المؤشر لمده كافيه قبل الحكم عليه

او ممكن تغير في الاعدادات الخاص بيه

ممكن وقتها تشوف منه احسن نتائج باذن الله تعالي

snnaky
01-02-2017, 21:03
يا اخى الكريم اسمحلى انى انوة وانبة حضرتك ان اى موضوع تعليمى لازم يكون لة اصول فى الشرح وحضرتك بما انك فاتح موضوع تعليمى واجب عليك انك تتبعها
اولا انت عامل موضوع تمام بس فين الشرح بتاعك وفين ادواتك انت اكتفيت بالشرح النصى ودة مش كفاية لازم يكون فى شرح من خلال الشارت الفنى توضح علية المعلومة او النموزج او الحاجة اللى عاوز توضحها لنا مش بالكلام بس

AHMED NOLE
01-02-2017, 23:46
موضوع مهم ومن اهما لمؤشرات اللى بيكمون التعامل معها فى السوق اكيد ولكن المؤشر ده مشكلته الكبيره

انه دائم رسم نفسه فى السوق واعاده رسم نفسه ممكن تضايق فى المتاجره فى السوق والله يوفقكم

aymansaleh
01-02-2017, 23:48
السلآم عليكم ورحمة الله وبركاته
الأخ الكريم
جزاك الله خيرا علي هذا البوست مؤشر الباربوليك سار والذى سيفيد بالطبع جميع المتداولين سواء كانوا مبتدئين او خبراء مشكور اخونا علي هذا المجهود الرائع
تقبل مرورى

جمال صادق
01-03-2017, 00:18
عند الاستخام الاول لمؤشر الباربوليك سار كانت لى وجهة نظر انة يعيد رسم نفسة اكثر من مرة فى ذات الوقت وتعبعا لتحركات السعر للاخبار الاقتصادية و لكن على المدى الزمنى الاكبر لا يعيدي رسم نفسة