PDA

View Full Version : هتعمل اية لو فى يوم صحيت ولقيت

Pages : [1] 2 3 4

ahmed saleh
07-09-2012, 10:40
هتعمل اية لو دخلت صفقة وكسبت فيها مبالغ كبيرة جدا من الممكن تكون الاف
وانت جى عايزة تحولها الشركة رفضت تحول المبلغ وقالتلك مش هتحول اكتر من مبلغ معين الممكن سحبة فقط فى شركات بتستخدم نفس الاسلوب انت هتعمل اية لو حصل معاك كدة

Desperate
07-09-2012, 11:14
مهو ده بيبقى غلط من المتاجر نفسه انه بيشتغل مع شركات بير السلم :)
لازم تقرأ قوانين الشركة وتحاول انك تلتزم بيها ومتعملش عقود كبيرة او صفقات كبيرة فى الشركات
الى مش بتثق فيها وانا بعمل كده مع اى شركة بشترك معاها عشان اضمن حقى
ولو حاجه زى اللى بتقول عليها دى حصلت اكيد مش هعرف اعمل حاجه غير انى اسحب المبلغ المتاح لى
و زى ماحنا عارفين الجدال مع الادارة مش هيجيب نتيجة :(

mido95
07-09-2012, 11:15
عنوان الموضوع حلو و جذاب يا اخى :) و معمول من مطلع اغنية
اما بالنسبة لاجابة سؤالك فاظن ان اى واحد هيتعرض لموقف زى دة هيسحب اللى هيقدر عليه من ارباحو و الباقى يكمل متاجرة بيه او يحاول يسحبو فى يوم تانى لو شروط الشركة بتمنع سحوبات كبيرة فى يوم واحد

Mohamed90
07-09-2012, 12:00
السلام عليكم اخي اعتقد ان المشكلة ليس في الشركة بخصوص اليحب الاموال
بل المشكل يتعلق بالبنوك مثالا البنك الذي له علاقة مع انستا فهو يسمح لك بسحب 2500 كحد اقصى يوميا

resala11111
07-09-2012, 12:03
طبعا فى الاول هفرح اووى
ولكن لما أعرف الخبر السى التانى هزعل
ولكن هستنى لانى مفيش حل غير كده
وهتكون ده أخر معاملة مع الشركة

ARAB_PIGEON
07-09-2012, 12:08
وانت جى عايزة تحولها الشركة رفضت تحول المبلغ وقالتلك مش هتحول اكتر من مبلغ معين الممكن سحبة فقط فى شركات بتستخدم نفس الاسلوب انت هتعمل اية لو حصل معاك كدة

الشركات المحترمه كثير على الانترنت وهى لا تفعل ذلك
ولو فعلت اى شركه معك ذلك اعرف انها غير محترمه
ولا شركه كبيره وانما
شركه نصابه شركه من شركات بير السلم
لذلك ابتعد عنها وحاول ان تتعامل معها بحنكه وذكاء
حتى تسحب اموالك منها ان استطعت والا اتركها
اذا شعرت انك لن تستطيع ان تسترد راس مالك
واستعوذ الله فيه

mosghaly
07-09-2012, 12:15
لو قانون الشركه في سحب الارباح بيقول كدة يبقي عداهم العيب لكن لو دة صحيح تبقي شركه تعبانه وانا ابقي تعبان اكتر منهم عشان يحتفظو بالارباح بدون اي سبب
المفروض اني اسحب الارباح او راس المال في اي وقت وممكن يتاخر بسبب كبر المال لكن ميتمنعش من التحويل

essam1985
07-09-2012, 12:16
طبعا ممكن يغمي عليا و نفسيتي تتدمر

و هاحاول اسحب المبلغ اللي هما موافقين يدوهوني

و بعدها اهددهم اني هافضحهم في كل المنتديات

ahmed saleh
07-09-2012, 13:10
طبعا ممكن يغمي عليا و نفسيتي تتدمر

و هاحاول اسحب المبلغ اللي هما موافقين يدوهوني

و بعدها اهددهم اني هافضحهم في كل المنتديات

يهمى عليك لية يا عم مش للدرجة دى يعنى وبعدين انا اعتقد ان الشركة الى بتعمل كدة
مش هتبقى فارقة معاهم فضايح لان دة اصلا سياسة الشركة الى ماشية عليها بس انت معرفتش كدة غير متاخر
بعات بنفاجا بحاجات وقوانين بتبقى موجودة فى شركة بس انت مبتعرفهاش غير متاخر بس

roka
07-09-2012, 17:43
اعتقد انه هيسحبها على دفعات بقى عشان مش هيكون فى حل تانى

magic777
07-09-2012, 23:16
وايه المشكله هنا ماهو تسحب المبلغ على اجزاء وبكده برضه هيوصلك ولواتأخر شويه عادي
المهم انك تكون مع شركه موثوق فيها وبتدفع وبعد كده كل الامور التانيه او اي مشكله تقدر تحلها معاهم
طالما شركه محترمه وموثوق فيها

sabre
07-09-2012, 23:22
انا حصل معايا كدا فى شركه كانت بتدى بونص 100$ بدون ايداع
وكان رصيدى وصل ل2600$ وما رضيوش يدونى ايلا 100$ بس وعندما الرصيد وصل ل12000$ وعملت اكثر من 3 طلبات سحب قالولى ان الحساب دا ديموا شوفتوا مش دا يبيقى نصب بردوا عموما انا سلمت امرى لله

theboy2226
07-10-2012, 16:00
انا لو فاهمك صح يبقي مفيش مشكلة اسحبهم علي كذا مرة او علي كذا يوم او شهر حتي لو دي قوانين الشركة انا ورايا ايه
و بعدين لو كسبت الالف مش حسحبهم كلهم حخلي كام الف عشان راس المال يبقي كبير واتاجر براحتي

mrxr00t3d
07-10-2012, 16:02
من وجهة نظري ادا حصل معي نفس الموقف راح اسحب اللي اقدر عليه و اوقف الاشتغال مع تلك الشركه
ثم ارجع يوما اخر و اسحب ارباحي المتبقية

nrgslawi
07-10-2012, 16:06
السلام عليكم
اذا وقع معي هذا المشكل ساسحب الارباح الممكنة من الشركة وسانصرف باحثا عن شركة احسن
لكن اذا وجدت ان هذا الامر تعسفي ساقوم بوضع شكوى الى الجهات الرقابية

derfcase
07-11-2012, 01:00
لازم تقرأ قوانين الشركة وتحاول انك تلتزم بيها ومتعملش عقود كبيرة او صفقات كبيرة فى الشركات
ولو حاجه زى اللى بتقول عليها دى حصلت اكيد مش هعرف اعمل حاجه غير انى اسحب المبلغ المتاح لى

بالضبط اخي الكريم
فاول شيء يجب ان يقوم به المتداول المحترف هو ان يتاكد ان الشركة مسجلة و سمعتها معروفة بين المتداولين
و ثاني شيء قبل ان يحول اليها دولارا واحدا - ان يقرا قوانينها و يري هل هي مناسبة له ام لا
اما بخصوص ان الجدل مع الادارة لن يجدي نفعا - فانا معك اخي الكريم و لكن ليس معني هذا ان تستسلم
بل عليك ان تاخذ قضيتك خاصة اذا كنت علي حق و تفضح هذه الشركة في المواقع و المنتديات و ترفق اثباتات حادثتك بذلك
حتي تفقد ثقة اي مستثمر جديد من جدوي التداول من خلالها و انها شركة غير موثوقة
و هذا بالطبع اضعف الايمان في حالة عدم وجود اي جهة رقابية او قضائية تلجاء اليها في حالة حدوث امر كهذا معك

hesham itch
07-11-2012, 12:19
من المفروض انك تختار شركة موثوق فيها وف تعاملاته مع العملاء بتوعها عشان متتعرضش
لموقف نصب زى دى وتعرف من المتاجرين الموجودين فيها مدى مصداقية الشركة

magic777
07-11-2012, 20:26
بالضبط اخي الكريم
فاول شيء يجب ان يقوم به المتداول المحترف هو ان يتاكد ان الشركة مسجلة و سمعتها معروفة بين المتداولين
و ثاني شيء قبل ان يحول اليها دولارا واحدا - ان يقرا قوانينها و يري هل هي مناسبة له ام لا
اما بخصوص ان الجدل مع الادارة لن يجدي نفعا - فانا معك اخي الكريم و لكن ليس معني هذا ان تستسلم
بل عليك ان تاخذ قضيتك خاصة اذا كنت علي حق و تفضح هذه الشركة في المواقع و المنتديات و ترفق اثباتات حادثتك بذلك
حتي تفقد ثقة اي مستثمر جديد من جدوي التداول من خلالها و انها شركة غير موثوقة
و هذا بالطبع اضعف الايمان في حالة عدم وجود اي جهة رقابية او قضائية تلجاء اليها في حالة حدوث امر كهذا معك

طبعا اخي ده اهم حاجه لازم يعرفها المتاجر ويتأكد منها قبل وضع اي سنت من امواله في الشركه دي
وحتى لو هيشتغل فيها ببونص لازم برده يتأكد من الشركه ومن سمعتها علشان ميضيعش تعبه
ومجهوده على الفاضي

Mr.GooDMaN
07-11-2012, 21:16
هتحمل يا باشا غلطتي وغبائي لان اول حاجة الواحد بيفكر فيها هي شركة الوساطة اللي هيتعامل معاها
لازم تبقا موثقة من هيئات رقابة عالمية وطبعا غير كدة كمان لازم اشوف اراء الناس فيها مش مجرد انها مسجلة وخلاص
ولو مسجلة ومش سمحتلي بالسحب هقدم شكوي ف الهيئة التابعة ليها الشركة

sa sa
07-11-2012, 21:26
لازم تكون تعرف الشركه الي انت هتتعامل معاها قبل ما تدخل معاها وعلي العموم ممكن انك تحول جزء من المال والجزء التاني بعد كده

salah.bmw
07-11-2012, 21:28
ساعتها رح اضرب حالي بلشبشب :)
اكيد رح احاول اسحبو على عدة مرات
ولو ما قبلو حبقى اعمل عليهن جبهة وابلش اقصف فيهن

pimo
07-11-2012, 21:38
تستطيع ان تتجنب هذه الامور اذا كنت تلريد ذلك فالكل يعلم ان هناك شركات تتعامل مع عملائها باسلوب غير منطقي ولهذا اذا صادفت هذا النوع من الشركات ارجو منك ان تبلغ عنها لكي نتفادي التعامل معها وسوف تجد انت بدورك عن الشركات التي تتعامل باسلوب غير لاق مع الزبون اذا بحثت جيدا عنها في النت

kingman
07-11-2012, 22:42
اكيد بتبقى صدمة كبيرة ان ضياع ايام وشهور يضيع بسهولة من شركة نصابة واكيد الواحد هيحاول يستنفذ جميع الطرق المتاحة لكى ياخذ حقه ولو الشركة مش مسجلة يسبقى مافيش غير المنتديات والمواقع وحملة قوية ضد الشركة

elzeel
07-12-2012, 15:34
هحول المبلغ اللى الشركه قادره انها تحوله وهبدا صفقه تانى بالمبلغ الاخر
او هصبر لاسبوع واحول باقى الميلغ ان شاء الله

كريم
07-13-2012, 00:32
هارفع عليهم قضية

هههههههههه

و الله لو في القوانين كده هاخد المبلغ المعين و احمد ربنا

و ده مشكلة على فكره في بعض الشركات مش عايزة تكسب العميل و

الله يوفق الجميع

waleed adel
07-14-2012, 17:15
انا حصل معايا كدا فى شركه كانت بتدى بونص 100$ بدون ايداع
وكان رصيدى وصل ل2600$ وما رضيوش يدونى ايلا 100$ بس وعندما الرصيد وصل ل12000$ وعملت اكثر من 3 طلبات سحب قالولى ان الحساب دا ديموا شوفتوا مش دا يبيقى نصب بردوا عموما انا سلمت امرى لله

ونعم بالله ولكن من المفروض انك تختار شركة موثوق فيها وفى تعاملاتها مع العملاء عشان متتعرضش
لموقف نصب زى ده

السيد الجبالي
07-14-2012, 17:35
هحاول اخد المبلغ علي مراحل وامري لله ... هعمل ايه يعني
بس طبعا مش هسيب منتدي غير واكتب عن الشركه دي .... وهفضحها في كل مكان متاح لي ان اضع فيه مشاركه ....

compaq0
07-14-2012, 18:56
شوف يا اخى معروف لدينا ماهى الشركات المحترمه و ما هى شركات تحت السلم اذا كنت تنوى المتاجره بمبالغ ضخمه اعتمد على شركه وساطه ذات ثقه حتى لا تقابل متاعب اثناء السحب

ymn30
07-14-2012, 18:58
شوف يا اخى معروف لدينا ماهى الشركات المحترمه و ما هى شركات تحت السلم اذا كنت تنوى المتاجره بمبالغ ضخمه اعتمد على شركه وساطه ذات ثقه حتى لا تقابل متاعب اثناء السحب

كمان اخى تدور على شركة من الشركات المحترمه المسجلة لدى هيئة رقابة صارمه حتى تعلم ان اى شركة بتكون تحت هيئة رقابة صارمة بتخاف ان تغلط فى العمل حتى لا تعرض نفسها الى خسارة كبيرة

forex4ever
07-14-2012, 18:59
هقول حسبي الله وتعم الوكيل ولكن الموضوع هيكون غلطي انا لاني ماهتميتش ان احط فلوسي واستثمر اموالي في شركات محترمة واخترت شركات نص كم نصابة وطبعا لن استطيع حتى مقاضاة الشركة لانها غير تابعه لاي رقابة مالية لادولية ولا محلية ولا هيا شركة اساسا

ابو محمد
07-14-2012, 19:02
سوف اعود بساعتها الى التعلم من جديد
والتدرب على الاستراتيجية على الديمو لفترة كافية

KOGI
07-14-2012, 19:11
الموضوع سهل ممكن الواحد يسحب اللى الشركة تسمح بيه من الارباح والباقى تكمل بيه متاجرة عادى واهو تبقى زودت راس المال الخاص بيك وده فى حد ذاته مصلحه ليك
تقبل مرورى ولك فائق احترامى

HUSSENEY
07-14-2012, 19:11
سوف اعود بساعتها الى التعلم من جديد
والتدرب على الاستراتيجية على الديمو لفترة كافية

التعليم ثم التعليم ثم التعليم
هو مفتاح النجاح
فطريق النجاح ملى بالمطبات والاشواك التى يجب ان تجنبها

mohamed yossef
07-14-2012, 19:22
مساء الخير وكل رمضان وانتم طيبين
انا لو حصل معايا كده هاحول اجزاء من المبلغ يوميا
الى ان اقطع معاملتى نهائيا مع الشركة

HUSSENEY
07-15-2012, 06:42
مساء الخير وكل رمضان وانتم طيبين
انا لو حصل معايا كده هاحول اجزاء من المبلغ يوميا
الى ان اقطع معاملتى نهائيا مع الشركة

فيجب ان تقوم بعمل موضوع فى المنتديات تفضح الشركات النصابة
حتى لا يقع احد فخ لمثل هذه الشركات النصابة

kimoboy
07-18-2012, 14:34
يـا الله مـن دون شك سأجـن
مـش راح أسـلم أبدا في الدولارات وسأراسل الدعـم الفنـي لكي يحلوا لـي المشكـل

realyone
07-18-2012, 14:43
الشركات اللي تمنع السحوبات الكبيره غالبا شركات صغيره والحديثه العهد في السوق,وأكيد ميزانيتها قليله لهذا تلجا الى هذا الأسلوب,والحل هو مسايرة الشركة يعني تسحب ارباحك على مراحل الى انت تسحبها كلها وبعد ذلك قولهم مع السلامه وابحث لك عن شركة كبيره ومشهوره ومحترمه في السوق الفوركس

M Sabry M Elbakrawy
07-18-2012, 14:49
هههههههه حلو اوي عنوان الموضوع اناا قلت شيرين حتغني ولا حاجة :))
المهم اناا مش حعمل حاجة حستعوض ربناا فيهم بقي بس اناا مش عاارف انه شركات ممكن تعمل كده واناا ايه اللي يجبرني اني اخش شركة ما اعرفش مصداقيتهاا
ربنا يخلي لنا انستاا وبعض الشركات المحترمة الا

زيزو
07-18-2012, 16:07
ساعتها هكون مضطر اني اسمع الكلام
واحسب المبلغ المعين
واحاول مرة اخري
ثم بعد ذلك اهددها لو كانت مسجلة برفع القضية
وافضحها
هاستعمل كل الطرق المشروعة

alu1
07-18-2012, 16:29
هذا اسوء سناريو يمكن ان يمر به اي متداول ، لذا يجب اختيار الشركة بعناية حتى لا يضيع مجهودك ادراج الرياح ، و بالفعل هناك بعض الشركات تدبر لك حجة كي تحرمك من ارباحك

hazem ahmed moahmed
07-18-2012, 16:34
لازم التاجر قبل ما يتعامل مع شركه معينه يبقي عارف قواعد التعامل معها لان دي هتبقي غلطته انه مهتمش بمعرفه القواعد قبل ما يتعامل مع الشركه دي

omanfx
07-18-2012, 16:50
حسب معرفتي البسيطه ب شركاات الو سااطه انها تقبل سحب مبالغ
ضخمه طبعا اتكلم عن الشركاات المحترمة
ولكن هو اكيد تحس بحرقه عن حدوث مثل هذه المشااكل مع الشركاات لانك بتتعب و ف الاخر يقولك لا تقدر سحب اربااحك

MahmouD Elbadawy
07-18-2012, 16:52
وعليكم السلام يا غالي

سؤالك ف منتهي الذكاء و متوقع يا صديقي

اكيد مفيش حلول كتيره

لكن ممكن يسحبها ع دفعات !!

thebest
07-18-2012, 16:54
انا مش هسبهم لو حصل معايا كدة هطلع عبنهم
بس لو كان قوانين الشركة كدة خلاص مش هعمل حاجة

xtomorrow
07-18-2012, 16:58
اولا لازم التعرف بشكل دقيق على شروط اي شركة قبل فتح حساب عندها
ولو حصل لي هذا الامر سالوم نفسي لاني قصرت في اول شيء وهو حسن اختيار الشركة

ahmed
07-18-2012, 17:11
يعنى لو صدفت وحصل كدة عادى ممكن احول الارباح حسب قواعد الشركه
لانى فى الاول وافقت على الاتفاقيه
واحول الفلسوس على اكثر من مرة

sara123
07-18-2012, 17:13
المفروض ان من الاول نعرف نظام الشركات قبل ما نتعامل معاها ,, عموما انا عن نفسي لو جربت الموقف دة اكيد هزعل لكن مفيش خيار غير اني استنى لحد ما احقق المبلغ المطلوب.

zahran
07-18-2012, 17:14
بعد البحث فى هذا الموضوع يا اخى لانى كنت اتسائل بعض التساؤلات التى تتسائلها انت ايضا
عرفت حاجه ان دا فى الاول والاخر بيرجع للشركه اللى انت بتشتغل معاها فى شركات مسجله وشركات غير مسجله الغير مسجله تقدر تلعب بيك كوره انما المسجله متقدرش تعمل كدا

dent
07-18-2012, 17:23
بصراحه هتكون صدمه كبيره جدا لذلك دايما بسحب اول باول من حسابى

ممكن كل 5 دولار اعمل سحب

وكمان ساعات كل دولار لان العمليه غير مضمونه فعلا بالمره

zahran
07-18-2012, 17:25
وعليكم السلام يا غالي

سؤالك ف منتهي الذكاء و متوقع يا صديقي

اكيد مفيش حلول كتيره

لكن ممكن يسحبها ع دفعات !!

فكره كويسه برضه ان الواحد يقدر يقسم الفلوس دى على دفعات وكل اسبوع يسجحب جزء معين لو الشركه عصلجت معاه وقالت مش هينفع تسحب الفلوس كلها مرها واحده
بس والله انا سمعت من ناس كتير قبل كدا ان بعد ما المشكله دى كانت بتحصل والشركه تتمايل فى الدفع يدخلوا ويلاقوا صفقات معموله وخسرانه كتير والرصيد يتطاير

Aker001
07-18-2012, 17:28
لو قانون الشركه في سحب الارباح بيقول كدة يبقي عداهم العيب لكن لو دة صحيح تبقي شركه تعبانه وانا ابقي تعبان اكتر منهم عشان يحتفظو بالارباح بدون اي سبب
شكرا

madoxegy
07-18-2012, 17:28
هقول حسبي الله وتعم الوكيل ولكن الموضوع هيكون غلطي انا لاني ماهتميتش ان احط فلوسي واستثمر اموالي في شركات محترمة واخترت شركات نص كم نصابة وطبعا لن استطيع حتى مقاضاة الشركة لانها غير تابعه لاي رقابة مالية لادولية ولا محلية ولا هيا شركة اساسا

khaled zizo
07-20-2012, 18:25
ان تتجنب هذه الامور اذا كنت تلريد ذلك فالكل يعلم ان هناك شركات تتعامل مع عملائها باسلوب غير منطقي ولهذا اذا صادفت هذا النوع من الشركات ارجو منك ان تبلغ عنها لكي نتفادي التعامل معها وسوف تجد انت بدورك عن الشركات التي تتعامل باسلوب غير لاق مع الزبون اذا بحثت جيدا عنها في النت لكن الموضوع هيكون غلطي انا لاني ماهتميتش ان احط فلوسي واستثمر اموالي في شركات محترمة واخترت شركات نص كم نصابة وطبعا لن استطيع حتى مقاضاة الشركة لانها غير تابعه لاي رقابة مالية لادولية ولا محلية ولا هيا شركة

hossam eldeen mohamed
07-20-2012, 18:31
السلام عليكم
مفيش مشكلة هسحب المبلع اللي اقدر عليه واسيب الباقي براحته

spiderxp
07-21-2012, 01:22
هستحمل وامري الى الله وهبدأ اسحبهم دفعه دفعه ومش هعمل اي ايداعات خاالص

HUSSENEY
07-21-2012, 08:47
يجب المعاملة مع شركات كبيرة لها وزنها فى السوق
ولها اسم وسمعة كبير ومشهور مثل شركة انستا

ARAB_PIGEON
07-22-2012, 12:38
انا لو فاهمك صح يبقي مفيش مشكلة اسحبهم علي كذا مرة او علي كذا يوم او شهر حتي لو دي قوانين الشركة انا ورايا ايه
و بعدين لو كسبت الالف مش حسحبهم كلهم حخلي كام الف عشان راس المال يبقي كبير واتاجر براحتي

العوامى
07-22-2012, 13:06
اكيد هشتكى فى الهيئات الرقابية ولكن من البداية يمكن تجنب ذلك بقراءة بنود الاتفاقية جيدا
فاذا كانت مريحة كان بها وان لم تكن فبلاش منها

deadlyfox
07-22-2012, 13:09
والله لو الشركه اللى بتعامل معاها مش حاطه فى قوانينها النظام ده
يبقى الشخص اتنصب عليه ومش هايقدر يعمل اى حاجه خالص
انما لو حاطه فى قوانينها يبقى هو اللى عليه الغلط انه مش قرأ القوانين كويس

BiG MoNeY
07-22-2012, 13:12
اخي شكرا على هدا الموضوع النقاشي المميز اخي انصحك اخي ان كل المشاكل التي تواجهنا هي راجعت الينا في الاول لاننا لا نقرأ قوانين الشركات لان فيه شركات تمن فتح صفقات كبيرة وعندها راح تواجه مشكل في سحب ارباحك ولهدا انصح الجميع وخاصة المبتدئين ان يقرا قوانين الشركات قبل الاشتراك شكرا لك اخي الكريم

magic777
07-22-2012, 15:11

فعلا اخي لما يحصل موقف زي ده مانلومش هنا الا نفسنا لاننا اللي اختارنا التعامل مع الشركات دي
ومن غير ما نبحث عن مصداقيتها ولا نسأل من تعاملوا معها قبلنا ونستاهل هنا اللي يحصلنا في النهايه طبعا

madman
07-22-2012, 16:41
لا دا غلط منك انت المفروض انك تسحب كل شويه ربح معين وتحاول على قد ماتقدر انك تعمل كدا شعان متوقعشى نتفسك فى غلط شكرا ليك

ashraf
07-22-2012, 16:44
اخى لازم تقرأ قوانين الشركة كويس قبل التعامل معها قراءة متأنية جدا حتى تقرر ان تعمل معها وغالبا تكون المشكلة ان المتداول لا يقرأ ويستعجل الامور فحاول ان تعمل مع شركات جيدة موثوقة حتى لا تفاجىء بمثل تلك الشروط الغريبة جدا فى التداول

mido
07-22-2012, 17:35
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

sky44
07-22-2012, 17:39
السلام عليكم . اولا سيكون هذا احسن ايام حياتي هههه اما في ما يخص سؤالك فلا اعتقد ان هذه مشكلة بالنسبة لي سأسحب المبلغ بدفعات بالمبلغ الذي تحدده الشركة و بالتالي يصبح كل شيء على ما يرام

saad
07-22-2012, 17:59
تستطيع ان تتجنب هذه الامور اذا كنت تلريد ذلك فالكل يعلم ان هناك شركات تتعامل مع عملائها باسلوب غير منطقي ولهذا اذا صادفت هذا النوع من الشركات ارجو منك ان تبلغ عنها لكي نتفادي التعامل معها وسوف تجد انت بدورك عن الشركات التي تتعامل باسلوب غير لاق مع الزبون اذا بحثت جيدا عنها في النت

Spiderhoof
07-25-2012, 07:02
ساسحب اموالى جميعها على شكل مراحل وانجى من تلك الشركه اللعينه التى تسببت فى ذلك وقوانينها السئيه التى تجسد الطمع البشرى

hussaina2008
07-25-2012, 07:20
والله يا اخي ان صار لي هيك اول شي نفسيتي بتصير زفت وبعدها يمكن من القهر اكسر الابتوب بتاعي وبعدين اسحب المبلغ المسموح سحبه وبعدين اشوف لي صرفه احاول اسحبه على دفعات او اتاجر في معني هذي اخر مره اتعامل مع شركة سيئة جدا مثلها تقبل مروري اخي الكريم وشكرا

msh3egy
07-28-2012, 05:47

eslam7663
07-28-2012, 05:58
هي حاجة فعلا تحرق الدم ولكن لازم تختار الشركة التي يكون موثوق فيها حتى تكون على اطمئنان وتبتعد عن مثل هذه الشركات التي تحرق الدم

alaoui11
07-28-2012, 06:18
كما قيل لك المشكل يتعلق بالبنوك اما الشركة فلا اعتقد انك ستجد معها مشكل فاغلب الشركات تسمح لك بسحب حتي
3000 دولار يوميا
بشكل عادي جدا

medmedooo
07-28-2012, 08:44
هو ده بيبقى غلط من المتاجر نفسه انه بيشتغل مع شركات بير السلم
و زى ماحنا عارفين الجدال مع الادارة مش هيجيب نتيجة

SlaiteR
07-28-2012, 09:05

اخي تبقى غلطتك

لأنك لم تقرا الاتفاقيات

وتقبل مروي

2x1
07-28-2012, 09:16
انا مش عارف اعمل اية لكن اللي اعرفة ان فية واحد صاحبي بيحاول يسحب ارباحة من البونص من فترة وانستا مش عاوزة تدفعلو وبترجع الفلوس تاني الحساب او مرة تخصمهم من البونص مش عارف بقي العيب فين

dollyabdallah
07-28-2012, 09:18
اكيد بتبقى صدمة كبيرة ان ضياع ايام وشهور يضيع بسهولة من شركة نصابة واكيد الواحد هيحاول يستنفذ جميع الطرق المتاحة لكى ياخذ حقه ولو الشركة مش مسجلة يسبقى مافيش غير المنتديات والمواقع وحملة قوية ضد الشركة

foouaad
07-28-2012, 14:35
السلام عليكم من الممكن ان اقوم بسحب المبلغ المتفق عليه
موئقتاً ده لو كنت محتاج فلوس ضرورى
وبعد كده نبدء فى شغل النصب مع الشريكه وشغل الهكر يعنى انا مش هسيب الشركه دى لحد ما تفلس

a7lamp3
07-28-2012, 16:04
الشركة لن تحرمك من حقك الي ربحته ولكن في بعض الشركات بتحدد مبلغ معين كحد اقصى للسحب فاليوم

magic777
07-28-2012, 17:43

غالبا المتاجر بيكون عارف الشركه قبل ما يشترك فيها ومابيقعش في المشاكل دي الا المبتدأين فقط اخي
اللي فعلا بينخدعوا في الشركات دي وبيجروا وراء عروض البونصات والروافع الماليه بدون النظر لسمعه الشركه
ولا هل هيا بتدفع ولا لا

egypt2012
07-28-2012, 17:45
معتقدش لانى بختار شركات التداول كويس و كلهم محترمين
و لو فكرت تعمل كدة معى يا برجع للوكيل بتاعى او الهيئة الرقابية

mohamed hamdy
07-28-2012, 17:47
اناعتقد ان الموقف ممن يعمل لي صدمه عصبية لاي ممكن مستحملش

Rami
07-28-2012, 17:48
سوف تكون بكل تاكيد هذه صدمة بكل المقاييس
لن انساها بالنسة لى
تحياتى لشخصك الكريم

madoxegy
07-28-2012, 17:49
الافضل يا اخى ان تعرف شروط السحب والتحويل فى الشركة التى سوف تعمل معها
لكن لو حصل ذلك وماله اسحب كل يوم جزء من المبلغ

forexawy
07-28-2012, 17:52
لو حصل الكلام ده يبقى انا الغلطان من الاول لانى مخترتش شركة صح من الاول
ولازم تكون مسجله
لان مفيش شركات مسجلة بتعمل كده

mohamed1happy
07-28-2012, 18:04
طبعا هسحب المبلغ اللي انا ربحته حتي ولو علي عدة ايام لكن مش هتاجر
في الشركة دي تاني وعشان كده الواحد بيتامل مع انستا وهو مطمن عشان مفيهاش الشروط دي

kanzsea
07-28-2012, 19:41
لو الشركة غير معروفة تبقى تستاهل البيحصلك لانك المفروض قبل بدء العمل تختار الشركة المناسبة

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 19:51
لا يا غالى دى غلطتك من البداية انك بتتعامل مع شركة مش معروفة
وسمعتها مش تمام
يعنى من الاخر كده استعوض ربنا وبعد كده تسال عن الشركة اللى هتشتغل معاها علشان ميتكررش الموقف دا معاك تانى

ameer
07-29-2012, 14:17
اذا ما قبلت اكيد تكون نصب او انت ما فاهم القوانين بشكل صح ل1ا يجب تكون قد قريت قوانين السحب بشكل جيد

kimokonolove
07-29-2012, 14:25
هتعمل اية لو دخلت صفقة وكسبت فيها مبالغ كبيرة جدا من الممكن تكون الافوانت جى عايزة تحولها الشركة رفضت تحول المبلغ وقالتلك مش هتحول اكتر من مبلغ معين الممكن سحبة فقط فى شركات بتستخدم نفس الاسلوب انت هتعمل اية لو حصل معاك كدةمش اى شركة ادخل فيها والسلام وبعدين لازم تكون مشهورة ومحترمة كما لنة لابد ان تكون مسجلة بهيئات رقابية والشركات الجيدة بتكون سمعتها سابقاها على النت وفى المنتديات عمومآ

magic777
07-29-2012, 22:27
لا يا غالى دى غلطتك من البداية انك بتتعامل مع شركة مش معروفة
وسمعتها مش تمام
يعنى من الاخر كده استعوض ربنا وبعد كده تسال عن الشركة اللى هتشتغل معاها علشان ميتكررش الموقف دا معاك تانى

هو ده اللي هيحصل طبعا لو اشتغل مع شركه نصابه في البدايه لانه مش هيقدر ابدا يرجع فلوسه
لكن اللي يقدر عليه بعدها انه يتعلم من التجربه دي وتكون درس ليه انه ميضيعش وقته مع شركات بيع الهواء زي ما بيسموها تاني

dentist
07-30-2012, 15:06
والله هحاول اسحب اكتر مبلغ ممكن منهم
ومش هشتغل معاهم تاني وهحاول احصل علي باقي مالي في وقت تاني

Rami
07-30-2012, 15:09
الافضل من وجهة نظرى ان تحول المبلغ على دفعات
حتى لا يتم تحويله دفهة
تحياتى لشخصكم الكريم

king
07-30-2012, 15:22
الخطاء من البدايه من المتاجر لانك تعاملت معا شركه نصابه من البدايه ولن تجمع كامل المعلومات عنها ولن تتااكد منها وتعاملت معا شركه غير منتشره وغير معروفه الخطاء انا السبب فيه من البدايه لذالك يجب ان تدقك جدا قبل ان تتعامل معا اى شركة وساطه

Rami
07-30-2012, 15:25
اتباع سياسة التدرج فى الكسب من الشركة
والسحب منها اعتقد انه لن يضر
تحياتى لشخصكم الكريم

hesham1046
07-30-2012, 15:27
ما انت لازم الاول قبل ما تشتشغل فى اى حاجة شوف الشركة وسمعتها الاول وشوف الشركات هتلاقى اعضاء فى منتديات كثيرة قوى كاتبين عن الشركات الكويسة والشركات النصابة
اتاكد الاول

gamal
07-30-2012, 15:32
مفيش شركات بتعمل كدا لان الى بتعمل كدة بتكون
شركات نصابة زى مقال اخى العزيز

silver
07-30-2012, 17:21
ان كانت الشركة مسجلة سوف اعرضها للمسائل القانونية

والشركات التي تعمل كذا غالبنا نصابة

Stranger
07-30-2012, 17:23
همسك العصايه من النص

هسحب المبلغ اللى هما حددوه وبعدين افضحهم فى المنتديات واكيد دا هيكون ضغط عليهم ويدوني بقية المبلغ ولو رفضو يبقي انا سحبت جزء وفضحتهم :happy:

osama shaban
07-30-2012, 17:25
ححاول اشوف سكه قانونيه للتعامل مع الشركه
بس الموضوع هيكون صعب وانا اللي غلطان عشان بتعامل مع شرمه نصابه
غير كده المفروض تحول ارباح باستمرار

adam
07-30-2012, 17:27
في الأصل لا أفوم بالتسجيل في شركة نصابة مثل هذه لأن مثل هذه الشركات لا بتفرق معها ان ربحت او خسرت هيا رح تنصب تنصب في النهاية المهم اختيار شركة التداول بكل عناية وأي خطأ في ذلك تتحمل أنت المسؤولية لأن مصادر المعلومات عن الشركات كبيرة جداااا

power8
07-30-2012, 17:31
طبعا يجب عليك ان تختار الشركة بعناية ، واضن انك اذا ربحت المبلغ بطريقة قانونية اي بدون المتاجرة في وقت الاخبار او جاب ، فلن يستطيع اي احد ان يمنعك من ارباحك

Single phase
07-30-2012, 17:40
عادي اسهل حل اني حسبهم على دفعات
مظنش اني في حل غير كده

HOUSAMMI
07-30-2012, 18:09
فعلا تبقى حسرة كبيرة

بس ده يعلمنا ان نتعامل مع شركة محترمة

المهم هسحب فلوسى بطريقة ومش هتعامل معاهاتانى

وممكن دعاية سيئة حتى لو توقيعى فى كل المنتديات ان الشركة الفلانية نصاية

msh3egy
07-30-2012, 18:13

engshady
07-30-2012, 19:44
ممكن احذرهم اني هقدم فيهم شكوه في المنظمات اللي هيا مشتركه فيها
والمنظمات دي بقي هتجيبلي حقي

MixMax
07-30-2012, 20:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يسحبها على دفعات او ياغالي من غلطتو انو ماقراش قوانين
الشركة فالقوانين واضحة قبل التسجيل معها على العموم الف شكر ياغالي

ahmed fakhry
07-30-2012, 20:35
بالتاكيد ممكن يجرالى حاجة لكن مقدرش الوم الشركة او اللى بيشتغلوا فيها ولازم الوم نفسى لانى انا اللى اشتغلت مع الشركة دى من الاول ومعرفتش قدر الاموال المحولة او الحد الاقصى او طريقة التحويل

Noah
07-30-2012, 21:07
هى دى بقى فادئة العمل فى شركة محترمة ويجب علينا ان نتابع دائما فى كل المنتديات والبحث عن كل شركة لها المزيد منا لعروض والطرق المحترمة فى سوقة الفوركس والتى مسجلة فى هيئات كبيرة

hadeer hamdy
07-30-2012, 21:10
لا معتقدش ان فى كده اصلا وبيتهيألى اانه
مهما كان المبلغ اللى كسبته بيتحول عادى ده حقك

MrDeloma
08-05-2012, 07:28
طبعا أول شيء سوف يكون سحب المبلغ الممكن سحبه و ثانيا التكلم مع الدعم الفني
و إن شاء الله سوف تجد مساعده و لكن شركة إنستا تمكنك من سحب أي مبلغ تريد سحبه

ngm el forex
08-05-2012, 07:32
هتجبلي سكته قلبيه لو عرفت اني مش هسحبهم ولكن هتعلم بردك من الموقف دا بردك لاني انا الي هكون غلطان بس بجد يبقا غباء لو انا اتعاملت مع شركات زي ديه ونصب كدا لان ده يعتبر نصب فعلااا تحياتي

mizoxavi
08-05-2012, 07:39
اخي هدا من الاول خطا المشارك فيجب عليه ان يقرا قوانين الشركة قبل التسجيل
و اي خطوة سيقوم بها يجب ان تكون مطابقة للقوانين وحتى لو كان العدد كبير فما باليد حيلة امام الادارة اللهم ياخد نصيبه المقدر عليه اما لو يخش مع الادارة في صراع قد يؤدي به للهلاك فهدا امر سيء

safari42
08-05-2012, 07:41
المهم انك لن تتجادل مع الشركة لانك لن تستفاد اي شيئ
انما تحاول تسحب القدر المسموح به وتشتغل بالباقي
وتحاول تسحب مرة اخرى
اى انك تسحب المبلغ على دفعات

hichemdz
08-05-2012, 14:35
معنى هذا ان هذه الشركة نصابة او على الاقل غير محترمة .
والمشكلة هنا هي مشكلة الشخص الذي فتح حساب معها .

ahmedyousef33
08-05-2012, 14:40
اكيد لو انا مرتب نفسى مش ها تقبلني اى صدمات واتجنب المشاكل ولو حصل اى مشاكل هلغى تعاملى مع الشركة

Spiderhoof
08-09-2012, 19:29
اكيد قدام انا عارف ان الشركه دي شركه مش تمام وزي مابيقولو بير سلم
مش هتداول معاها من اساسه علشان المفروض اننا متفقين علي حاجه مش لعب عيال

علاء بدران
08-09-2012, 19:35
اكيد اتكون دى اتكون اخر معاملة معاهم واسحب الجزء ال اقدر على سحبة
واجرى علطوووول

nadir21
08-09-2012, 19:37
من الممكن بعص الشركات تصع حدود للسحب لكي تحافظ على ادارة الحسابات بمبالغ كبيرة لكن لو صحيت في الصباح ووجدت المبلغ بالآلاف في الحساب ستتغير حياتي

pimo
08-09-2012, 19:46
معنى هذا ان هذه الشركة نصابة او على الاقل غير محترمة .
والمشكلة هنا هي مشكلة الشخص الذي فتح حساب معها .

لا يا اخي المشكلة ليست في الشركة بل فينا نحن لاننا لا نراعي المعاير التي نختار بها شركات الوساطة اي لا نبحث في المواقع والمنتديات عن مستوى الشركة ولا نقراء ايضا شروط التعامل التي تضعها الشركات نوافق ونضغط علي التالي هذه الامور هي التي تسبب لكي المتاعب مع الشركات الفوركس ولكن الان والحمد لله لدينا انستا فوركس

elmasry
08-09-2012, 20:12
هههههه العنوان ده هو بداية لأغنية شيرين عبد الوهاب من اغنية المرايا ومن فيلم اسف علي الأزعاج

gool_oussama
08-09-2012, 20:17
راح اسحب المبلغ المتاح لي فقط لكن اضن ان 1000$ صعبة جدا
انا طريفة وقعت معي انني ضننت انني اغلقة صفقةً خاسرة و نمت و لما صحيت لقيتها رابحة 70 نقطة لليورو و الدولار لكن راس مالي صغير لدلك لم اربح كثيرا من الدولارات

mohamed eldamnhorey
08-09-2012, 20:58
راح اسحب المبلغ المتاح لي فقط لكن اضن ان 1000$ صعبة جدا
انا طريفة وقعت معي انني ضننت انني اغلقة صفقةً خاسرة و نمت و لما صحيت لقيتها رابحة 70 نقطة لليورو و الدولار لكن راس مالي صغير لدلك لم اربح كثيرا من الدولارات

الربح عن طريق الصدفه مش بيدوم كتيرر ياغالى

لازم دارسه باستراتجيه وخطة عمل علشان تقدر تحقق ارباح جيده

nour7
08-09-2012, 21:02
لو كان في الشركة تتعامل بمثل هذا فلا بأس
راح أسحب المبلغ بالتقسيم على حسب هذه الشركة فثلا لو كان الحد الأقصى للسحب هو 100 دولار سأسحب باستمرار
لكن أعتقد مثل هذا غير موجود في أي شركة وساطة

simsimou213
08-09-2012, 21:07
ههه شوف أخي يجب على كل واحد منا التركيز لأقصى درجة لعدم لنجنب الأخطاء والكوارث

abdelaal
08-09-2012, 21:07
مش عارف دة بيحصل ولا لأ
بس لو حصل أكيد بتكلم الدعم أولا وبتتناقش ولو الموضوع قانون في الشركة طبعا بتلتزم بيه
وبعدين يا سيدي لما تكسب مليون دولار ابقي اسحبهم علي 100 يوم بس هما يوصلوا

White Knight
08-09-2012, 21:23
عمر هذا ما يحدث فى الفوركس لان الفواركس
قواعدها معروف وثابتة ولا يمكن التلاعب بها ابدا

light
08-09-2012, 21:52
طبعا هذا الاسلوب يمكن ان يجعل من الشركة اضحوكة ، حيث يمكنك ان تشتكيها الى الهيئة الرقابية و تفضحها في المنتديات ، وبهذا سوف تحصل على تعويضات

ROTARY28
08-09-2012, 22:15
السلام عليكم
والله قرات قصة عن شركة نصابة حاول فيها احدهم ان يسحب رصيده البالغ 26000 دولار
ولم يستلم منها ولا سنت واحد ومازال يعالج ويحاول مع هذه الشركة منذ ستة اشهر حتى الان دون جدوى

nagynagy
08-09-2012, 22:16
:ok:اكيد بتبقى صدمة كبيرة ان ضياع ايام وشهور يضيع بسهولة من شركة نصابة واكيد الواحد هيحاول يستنفذ جميع الطرق المتاحة لكى ياخذ حقه ولو الشركة مش مسجلة يسبقى مافيش غير المنتديات والمواقع وحملة قوية ضد الشركة

kingman
08-09-2012, 22:34
الربح عن طريق الصدفه مش بيدوم كتيرر ياغالى

لازم دارسه باستراتجيه وخطة عمل علشان تقدر تحقق ارباح جيده
وبالطريقة هتكسب مرة لكن هتخسر اكثر من مرة وده اللى عهدناه من السوق لايحترم الا من يحترمه بناءا على طريقة متاجرة جيدة والتزام كامل فكثير ماتكون غلطة سبب فى خسارة كبيرة

Tips™
08-09-2012, 23:02

كلامك و الله سليم 100% علشان حصلت مع صاحبى كذه مره و لما
بتجادل اكترر ساعات و الله بتقفل حسابك خالص
و اهو هنعمل ايه مش هنعرف نعمل حاجه ؟؟!!؟

bony2
08-09-2012, 23:23
انا هحاول اسحبها على دفعات طبعا و اجرى من الشركة ديه و تبقى غلطتى انا فى الاول طبعا انى ماخترتش الشركة صح ولا سئلت عنها من الاول صح

skooter8
08-09-2012, 23:32
اول شيء اسحب ما يمكن سحبه و اسايس معهم
ثاني شيء بعد سحب كل شيء
ساعمل لهم فضيحة بجلاجل في جميع المنت
يات الاجنبية و العربية
و ارسل لهم لينكات المواضيع للدعم

Tips™
08-09-2012, 23:48
اولا
هحمد ربنا على كل شئ و مزعلشى
ولا ازعل اى انسان منى علشان سبب شخصى
و اقوم و ااجرب من تانى

nada
08-10-2012, 00:02

لا اعتقد هذه بنسة لشركات محترمة وموثوق فيها
اما اذى كانت شركة حرامية فمن الممكن هذه وسعتها هتاخد الى تقدر علية منهم وتخلع من الشركة

Gravity
08-10-2012, 00:16
لا اظن ان شركة كبيرة مثل انستا تعملها
ولكن لا استبعدها من شركات الفوركس الجديدة
نقول الحمدلله على كل والله لا يقولها..

sultan
08-10-2012, 04:12
اكيد بتبقى صدمة كبيرة ان ضياع ايام وشهور يضيع بسهولة من شركة نصابة واكيد الواحد هيحاول يستنفذ جميع الطرق المتاحة لكى ياخذ حقه ولو الشركة مش مسجلة يسبقى مافيش غير المنتديات والمواقع وحمملة قوية ضد الشركة

mr.mido
08-10-2012, 04:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بصراحة انا مفكرتش فى الموضوع ده وانا قبل ما ادخل فى الفوركس اختارت وسالت الاول وكله نصحنى بشركة انيستا
فهى من افضل الشركات التى اتعامل معها

marou49
08-10-2012, 04:27

أنا راح أسحب أكبر مبلغ و أخله جنباا و الباقي راح أشتغل به لكن ضد الشركه سأدخل بأحجاام صغيره أوي
اتاجر و بعدهاا اطلب سجب ثاني و لو رفضت هناااك سيكوون أخر يوم لهااا

mido elghooL
08-10-2012, 04:33
الشركة ملهاش ذنب او غلط فى دة طالما هى قوانينها اللى اشترتطها عليك مالاول كدا

Ekramy
08-10-2012, 05:37
هسحب يا اخي ما استطيع سحبه واتاجر بالباقي او احاول اسحبهم علي عدة مرات وبعد ذلك اتجنب التعامل مع هذه الشركه وافضل حاجه ان تتعامل مع البنوك التابعه للفوركس للاطمئنان علي اموالك

AMANI
08-10-2012, 05:42

لا يفعل مثل هذه الامور الا شركات بير السلم انما الشركات المسجله وذات السمعه الطيبه وذات الانتشار الواسع مستحيل تعمل ما يفعله الاطفال

i5land_man
08-10-2012, 05:44
لا يفعل مثل هذه الامور الا شركات بير السلم انما الشركات المسجله وذات السمعه الطيبه وذات الانتشار الواسع مستحيل تعمل ما يفعله الاطفال

لامك مظبوط والشركة اللي تعمل كده بتحكم علي نفسها بالاعدام
لانه العميل مش حيسكت وحيفضحها في كل المنتديات ويا حبذا بالاثباتات
ومش حتقوم لهذه الشركة قائمة في المستقبل

mage
08-10-2012, 06:31
مش عارف بس ليه الشركة هترفض انها تحول هذه الارباح واعتقد ان هذه الطريقة من الممكن ان تثبت لنا ان الشركة التى نعمل معها تتحول الى الاسكام ويجب ان يتم التحذير منها على طول فى المنتديات او تتواصل مع الدعم للتعرف على المشكلة

asad
08-10-2012, 06:40
طبعا فى الاول هفرح اووى

elfate72012
08-10-2012, 07:24
المفروض اني اسحب الارباح او راس المال في اي وقت وممكن يتاخر بسبب كبر المال لكن ميتمنعش من التحويل

Mahmoudnashaat
08-10-2012, 07:30
طبعا مش حابب اتخيل ان ده يحصل

بس كان ضرورى لو كانت الشركه مش موثوقه انى اجرب اسحب مبلغ صغير

بس لو ده حصل ممكن اكره الفوركس جداا

hend
08-12-2012, 16:45
فعلا عندك حق فى الكلام ده بس انا ساعتها مش قف ساكته انا هحاول اعرف مقر
للشركة والا حاجة واولعه انا مش هسيب حقى والله انا شرانية هههههه

simo patrik 9
08-12-2012, 16:47
بسم الله الرحمان الرحيم
حعمل و سابقى في الفوركي و شكرااااااااااااا

AzizMikanik
08-12-2012, 16:48
راح اسحب اولا المبلغ المتاح سحبه و هدا شيء طبيعي
و بعدها احاول اكلم الدعم الفني للشركة
و شركة انستا يمكنك سحب اي مبلغ في اي وقت

remas
08-12-2012, 17:17
والله لو انت بالفعل ربحت مبلغ كبير وحبيت تحوله والشركه رفضت فاما يكون الغلط منك او من الشركه الغلط منك لو مكنتش قرات اتفاقية العميل ممكن يكون مكتوب فيها كده الشركه بتسمح بتحويل مبلغ معين وكده انت ملكش حاجه عند الشركه لانها بتنفذ قوانينها ومش ذنبها انك مقراتش القوانين دى

sharkawy
08-12-2012, 17:29
اهم شئ في بدايه التداول هو اختيار شركه كبيره محترمه لها سمعه جيده

في السوق ومعتمده من الهيئات الرقابيه حتي لا نقع في تلك المشساكل

pato71
08-12-2012, 17:32
اكيد راح تفرح للمكسب الكبير اما بالنسبة للسحب فراح تسحب على دفعات او تشوف حل ثاني المهم تسحبهم في الاخير

husamart
08-12-2012, 17:37
الموضوع جميل
لكن يجب ان تعرف قوانين الشركة قبل المضي معها
ويجب ان تعرف كم المبلغ الاقصى والادنى للتحويل
وغير ذلك فالشركة على حق

Noah
08-12-2012, 17:44
راح اسحب اولا المبلغ المتاح سحبه و هدا شيء طبيعي
و بعدها احاول اكلم الدعم الفني للشركة
و شركة انستا يمكنك سحب اي مبلغ في اي وقت

اخى الكرمي اعتقد انك فى احلالة دى لازم تشرد للشركة وتعرف باقى الاعضاء والاصدقاء ان هذه الشركة لا تعطى لك الارباح التى تم تحقيقها ولذلك عليك ان تكون اكثر حذرا

smarteng99
08-12-2012, 17:49
محدش هيقدر يعمل حاجة غير انه يفضح الشركة ويقول انها نصابة وبذلك تفقد مصداقيتها

mohamed eldamnhorey
08-12-2012, 17:55
اكيد راح تفرح للمكسب الكبير اما بالنسبة للسحب فراح تسحب على دفعات او تشوف حل ثاني المهم تسحبهم في الاخير

افضل شئ انك تسحب ارباحك اول باول

وتحس بتعبك سيبك من الوهم اللى الرجاله عايشه فيه

رحله المليون ورحلة المليار والكلاام ده كله

mannon
08-12-2012, 18:02
اهم شئ في بدايه التداول هو اختيار شركه كبيره محترمه لها سمعه جيده

في السوق ومعتمده من الهيئات الرقابيه حتي لا نقع في تلك المشساكل

والله كلام سليم واعتقد ان الفوركس من غير شركة وساطة محترمة فعلا هيتحول الى عملية نصب كبيرة عشان كدة بنطلب ان كل شخص يهتم اكتر بموضوع اختيار شركة الوساطة دة

tamid0
08-12-2012, 18:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مش لازم اسحبهم في يوم واحد يعني
اسحب كل يوم الحد الاقصى
لحد ما اسحبهم كلهم
بالتوفيق يا غالي

simo patrik 9
08-12-2012, 18:18
بسم الله الرحمان الرحيم
لن افعل شيئا سافرح او ابكي و شكراااااااااااا

magic777
08-12-2012, 18:23
افضل شئ انك تسحب ارباحك اول باول

وتحس بتعبك سيبك من الوهم اللى الرجاله عايشه فيه

رحله المليون ورحلة المليار والكلاام ده كله

بالضبط كده لازم نعمل خطه لنفسنا لما نوصل لمبلغ معين فيها نسحب جزء منه
منها نحس بطعم الارباح وايضا تساعدنا في التزاماتنا المعيشيه وايضا انت كمان هتسيب جزء لزياده راس المال
وبالتالي زياده نسبه الربح المره الجايه وهكذا

flower
08-12-2012, 18:30
يا اخي من الضروري ان نعرف قوانين الشركة قبل التعامل معها والا في هذه الحالة لا يلوم التاجر الا نفسه
يعني لازم نرضى بالامر الواقع وما نكرر هذه القصة مرة اخرى

kemo kempes
08-12-2012, 18:47
يجب ان يتعامل كل متاجر مع شركة حجم اقتصادها كبير ولا يتعامل مع
شركات سيئه السمعة ويجب اتباع الطرق القانونية للحصول الى الحقوق

jobranjibranx
08-12-2012, 19:06
سوف تكون بكل تاكيد هذه صدمة بكل المقاييس
لن انساها بالنسة لى
تحياتى لشخصك الكريم

salahdimansa
08-12-2012, 19:33
طبعا يجب عليك ان تختار الشركة بعناية ، واضن انك اذا ربحت المبلغ بطريقة قانونية اي بدون المتاجرة في وقت الاخبار او جاب ، فلن يستطيع اي احد ان يمنعك من ارباحك

hossam hossam
08-25-2012, 20:27
ياباشا اكيد بتكلم علي شركه مش محترمه شركه اي كلام وشركه زي شركه انستا ممكن تسحب منها اي مبلغ ودي افضل
شركه في السوق بصراحه ولو حصل معي الموقف عسحب المبلع المتاح وبعد فتره اسحب المبلغ الباقي

daisy
08-25-2012, 20:47
هتبقى مشكله بالنسبالى لانى حتى لو التزمت بقانون الشركه هكون بدا القلق جوايا منها اصلا
دى المفروض فلوسى وحسابى وانا حر ه فيه
ايه بقى اللى يخليهم يشرطوا شرط زى دا
والمفروض من قبل متبدا تسال اعضاء كتير فى المنتدى عن الشركه بيكون فيه ناس ليهم خبره فى شركات كتير وعارفه

mohsen857
08-25-2012, 21:06
هعمل ايه يعني

في الاول هتدايق علشان انا اللي غلطان علشان اتعاملت مع شركة زي كدا

وهيبقى مفيش ادامي حل غير اني اخدهم على اد هقلهم واسمع الكلام واسحب الحد الاقصى لحد ما اخد فلوسي

والله المستعان

aminewactop
08-26-2012, 02:54

liamseden
08-26-2012, 03:02
السلام عليكم اخي اعتقد ان المشكلة ليس في الشركة بخصوص السحب الاموال
بل المشكل يتعلق بالبنوك مثالا البنك الذي له علاقة مع انستا فهو يسمح لك بسحب 2500 كحد اقصى يوميا
ووفي هذه الحالة تسحب المبلغ دفعات
الحل الوحيد

eslam2665
08-26-2012, 03:06
بدام ده نظام ماشي على الكل لازم التزم بيه لان ديه قوانين والكل بيبقا موافق عليها قبل ما بيبدأ ومش مشكله نسحب الكمية المحدده وبعديه بفترة نسحب تانى بدام ده حقق واكيد الشركة لو هتحدد هتحدد هتسحب قد ايه فى المرة ومش هتحدد تسحب كام مة فى الشهر

ThE.pRoF
08-26-2012, 03:17
الشركه بتبقي معروفه من الاول من خلال سمعتها و الناس اللي اتعاملوا معاها
و الطبيعي اني بشوف تاريخ الشركه قبل ما ادخلها و لو شوفته و عرفت انها مش خاضعه لجهات رقابيه محترمه و مع ذلك اتعاملت معاها يبقي استحمل اللي يجرالي
و لو حصل الموقف ده هسحب اقصي مبلغ مسموح بيه و هبتدي اخد الباقي واحده واحده لو ينفع منفعش استعوض ربنا بئه و اشوفلي شركه تانيه

Evon
08-26-2012, 03:20
هتسحب اللى المتاح ليك و يعوض عليك ربنا فى الباقى .. و شوف اذا كان ممكن تسحب باقى المبلغ المتبقى فى يوم تانى او تكمل متاجره لو هتعرف تسحب باقى المبلغ .. و انصحك بعد كدا انك تتعامل مع شؤكه موثوق فيها و لها سمعتها

eslam92
08-26-2012, 03:24
لم يحدث معى مثل هذا الأمر من قبل
ولكناعتقد انه اذا حدث سأترك هذه الشركة ولكن ساحاول استخدام ما ربحت وسحبح اكثر من مره على فترات متباعده
حتى انهى اى علاقة بمثل هذه الشركات او يمكنك الانتظار واستخدام شركات اخرى بجانبها

forexawy59
08-26-2012, 03:27
هحول المبلغ المعين اللى قالت عليه الشركه وبعدها بيومين هحول باقى المبلغ ولو كبير جدا هحوله على دفعات كل اسبوع احول منه
اما لو كانت الشركه يعنى مش عاوزه تحول خالص فاكيد هراسلهم واعرف ايه السبب انهم مش هيخولولى

hmadi
08-26-2012, 04:07
لو الشركة محترمة ولها سمعتها في سوق يمكن ليها حد معين للسحب اليومي زي البنوك بيقولك تقدر تسحب تقريبا 2000 او 2500 دولار يومي
طيب احمد ربك انو تقدر تسحب

لو الشركه تعبانه ومش راضيه تخليك تسحب اكيد راح ازعل كثير ولاكن اتعلم كيف اختار الشركة المناسبة في المستقبل بدون ما يصيرلي نفس الموضوع ده مره تانيه

aminewactop
08-26-2012, 15:22
طبعا فى الاول هفرح اووى

علاء بدران
08-26-2012, 16:22
مفيش زعل طبعا دى سياسة الشركة وقوانين يجب احترامها
الشركة ال توافق على سحبة ساسحبة ولو مش عجبنى اسيب الشركة خالص ومن غير فضايح ال عجبة
عجبة وال مش عجبة خلاص كل واحد وعلى راحتة

nour
08-26-2012, 16:26
هنا يجي ذكاء العضو المتاجر اسحب كل فترة مبلغ واتوقف عن المتاجرة لحد لما اصل لسحب المبلغ المراد اخراجه على مراحل ثم اعود للمتاجرة مطمئنة

medhat
08-26-2012, 16:26
افرح بالمكسب وبالنسبه للسحب اقسمه على دفعات حتى اسحبه بالكامل وادور على شركه اخرى
ليس فيها هذه الشوط التى تعق السحبوكده يبقى الشركه بتخسر مش بتكسب

meroo
08-26-2012, 16:30
فعلا المشكلة دى موجوده وناس كتيره بتواجها عند السحب
لكن الغلط برده مننا احنا اننا بنروح لشركات مش مضمونة بسبب اغراءات ف بونص كبير ع الايداع وخلافه وعند السحب نواجه المشاكل

marem2007
08-26-2012, 16:54
لازم الواحد يقرا القوانين قبل ميشتغل مع الشركة
اول مرة يسمع عنها
واهم حاجة متستناش لما رصيدك بزيد اسحب الارباح علي طول

sami
08-26-2012, 17:46
بالنسبة لي لا أظن أن هذا الأمر سيحدث معي لأنني أختار بعناية شديدة شركات الوساطة التي سأودع فيها
حسابي و أهم شرط أضعه في الحسبان أن تكون مسجلة في هيئات رقابية صارمة حتى أتفادى أساليب
النصب و الإحتيال

meda
08-26-2012, 17:52
ممكن يكون هناك ليمت للسحب يومى فقط
ولكن ان اسحب من الارباح كلها مبلغ محدد .. فهذا نصب واضح وصريح

mohamed elsayed ahmed
08-26-2012, 18:09
انا لو فاهمك صح يبقي مفيش مشكلة اسحبهم علي كذا مرة او علي كذا يوم او شهر حتي لو دي قوانين الشركة

mastar_soft
08-26-2012, 18:15
المشكله ان المفروض قراءه القوانين الخاصه بالشركه وايضا هناك شركات كثيره ذات سمعه عالية
اعتقد انه من الخطاء عدم النظر فى قوانين الشركه قبل الاشتراك فيها

AbouImran
08-26-2012, 18:16

أظن أنه من الأفضل قبل ما يحصل هكذا معي أبحث عن الشركة التي سوف اضع فيها نقودي و بعدها أتوكل على الله
و إن حصل بعدها ما قلت سوف اتوجه المنضمات المختصة لأشتكي بها

و الله الموفق

demitri86
08-26-2012, 18:21
اخي قبل ان ادخل في اي شركة فوركس انا احتاج اني اعرف كل شيء عنهافادا وجدت انها قانونية و معترف بها فبه و نعما اما ادا كانت معروف انها نصابة او تمنع المتاجر انه يسحب كل امواله فلا حاجة لي فيها

jihadazzam
08-26-2012, 18:30

السلام عليكم
ان الشركات المحترمة نفسها تعطيك المبلغ على اخر فلس لانك لو خسرت حسابك حتقلك
الحساب تمرغن خلاص فاذا كذلك لوربحت حتاخذ ارباحك ما زال انت فاتح صفقتك والشركات الي بتقول
كدة ما راح اعطيك الا مبلغ معين بتكون نصابة عند ذلك افضحها بالمنتديات هذا الاسلوب بخوف الشركات الي بتنصب دة احسن دواء الهم

register
08-26-2012, 19:16
بالفعل اخي ستكون مشكلة كبيرة . بل وهناك بعض الشركات التي تعدل قوانينها لتمنع العملاء من السحب الكبير او المتتابع أو حتى اشتراط عقد عدد معين من الصفقات بين كل عمليتي سحب.
في هذه الحالة يلزم الصبر حتى استصدار الارباح ومغادرة الشركة ، لأن الشركة التي تفرض مثل هذه القوانين هي شركة فاشلة وسيبتعد عنها المتداولون ، لتعلن افلاسها بعد ذلك

mido303037
08-26-2012, 19:25
مش معقول يا معلم انو ميسحبش
هو اة ممكن الشركة تحولوا مبلغ بسيط
وبقيت المبلغ بعدين
ولكن مش معقول متحولوش اى حاجة

yara n
08-26-2012, 19:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لو دا حصل اكيد انا هفرح جدا علشان ربحت ....بالنسبه لموقف الشركه المفروض اني عارفه من شورطها قبل اما اتعاقد معاها لو انا زهقت وعايزة اسحبها

هسحب الفلوس تدريجيا حسب المبلغ المباح وبعدها انهي التعاقد تماما واشتغل مع شركه يكون شورطها مناسبه بالنسبالي اكتر

kavo0o
08-26-2012, 20:23
في اعتقادى دا خطأ من المتاجر هو لزما يقرا كل القوانين جيدا ويتاجر في شركات موثوقة
مش يروح يتاجر ويتعب نفسه في شركات ......... وفى الاخر يحصلة زى ماانت بتقول

god lover
08-26-2012, 20:30
معتقدش انه ممكن يحصل كده مهما كان
المبلغ اللى كسبته لازم يتحولك مش ينفع يترفض

dzabdou
08-26-2012, 20:34
يجب أن تقرأ قوانين أي شركة قبل التسجيل فيها
أما إذا كانت مشكلة من الشركة فاتصل بالدعم فهناك ستجد من يرشدك
أما إذا كانت الشركة نصبت فالله يخلف عليك

noha
08-26-2012, 20:38
هو للاسف لو حصل مع اى حد كدة اكيد هيسحب جزء من الارباح اللى شركة محدداة وهيتاجر بالباقي بس لازم قبل ما يدخل فى اى شركة يقرا شروطها كويس ويشوفها هتناسبة ولا لا

Mostafa Ragab
08-26-2012, 20:53
خطأ من المتاجر هو لزما يقرا كل القوانين جيدا ولو حصل سأكون سعيد جدا لاني ربحت

windstorm
08-26-2012, 21:05
الشركات المحترمة مستحيل نعمل كده لانها تخاف على سمعتها
حتى لو كانت ماركت ميكر
و هناك امثلة عن ناس كسبوا مبالغ محترمة و سحبوها بدون مشاكل

انما لو الشركة مش كويسة توقع انك مش هتسحب لا الارباح و لا راس المال حتى

azza51
08-27-2012, 03:04
ايوة فعلا حلوة اوي الاغنية بتاعة هتعمل ايه لو فيوم صحيت ولاقيت
تصدق خلتني نفسي اسمعها دلوقتي وطبعا هي مش عندي عالجهاز فهدور عليها عالنت
لكن بالنسبة بقي للموضوع بجد هو ان المفروض نتعلم من الخطأ وخلاص اللي حصل حصل ويبقي هاعمل حاجتين : الاول اني ابدأ اسحب المبلغ المتاح ليه واكثر من مرة حتي ينتهي المال الذي املكه ولا اتعامل مرة احري ثانيا اعرف ان الازم اقرا قوانين الشركة الاول قبل ماتعامل معاها

marem2007
08-27-2012, 03:11
الاول انا هضايق جدا لاني مكسبي راح علية

باستثناء المبلغ الصغير الي هسحبة
وممك ابلغ حماية المتاجرين

forex.pips
08-27-2012, 03:25
المشكلة هتكون من المتاجر نفسه عليه قراءة سياسات الشركة ولوائحها قبل التعامل معها
الموضوع بسيط يقدر يسحب الجزء المسموح به على فترات طالما انه كبير

gogo galal
08-27-2012, 12:54
انا اعتقد انى الشركات كلها
فى موضوع السحب ممكن تسحب براحتك
ولكن فى شركات مثل انستا بتقول تسحب 2500 دولار
يوميا واعتقد انك مش هتكسب اكتر من كده
وبالتوفيق لكم

khoroto
08-27-2012, 13:21

نعم سوف تحول بالمبلغ المطلوب كل يوم حتى تنهي ارباحك
وتسحب كل شئ

abdo-madrid
08-27-2012, 13:24
السلام عليكم
هتحمل يا باشا غلطتي وغبائي لان اول حاجة الواحد بيفكر فيها هي شركة الوساطة اللي هيتعامل معاها
لازم تبقا موثقة مـن هيئات رقاابة عالمية وطبعاا غير كدة كماان لازم اشوف اراء الناس فيها مش مجرد انها مسجلة وخلاص
ولو مسجلة ومش سمحتلي بالسحب هقدم شكوي ف الهيئة التابعة ليها الشركة

sarim
08-27-2012, 13:25
عنوان الموضوع حلو و جذاب يا اخى و معمول من مطلع اغنية
اما بالنسبة لاجابة سؤالك فاظن ان اى واحد هيتعرض لموقف زى دة هيسحب اللى هيقدر عليه من ارباحو و الباقى يكمل متاجرة بيه او يحاول يسحبو فى يوم تانى لو شروط الشركة بتمنع سحوبات كبيرة فى يوم واحد

mhb2012
08-27-2012, 17:46
صراحه دا غلط وغلط كبير انه تتعب واخر المشوار مايقبل السحب صراحه عن نفسي سيصيبني الياس

lotf
09-06-2012, 16:47
شخصيا لم تحدث لي لكن لو كان المبلغ كبير وحده الله يعلم ماذا أفعل

korsa
09-06-2012, 17:10
سوف اوزع هذا المبلغ على عدة بنوك هذا هو الحل

mannon
09-06-2012, 21:59
سوف اوزع هذا المبلغ على عدة بنوك هذا هو الحل

هههه انا والله للوهلة الاولى افتكرت انك هتوزع المبلغ كدة على البنوك ذكا هههه
بس بعد ما قريت الموضوع من الاول فهمت قصدك ، وعلى فكرة دة حل عملى الممفروض تعمل اكتر من حساب وتخلى كل حساب مربوط ببنك مختلف عشان لو حصل حاجة زى كدة

syed
09-06-2012, 22:12
اول شيء اسحب ما يمكن سحبه و اسايس معهم
ثاني شيء بعد سحب كل شيء
ساعمل لهم فضيحة بجلاجل في جميع المنت
يات الاجنبية و العربية
و ارسل لهم لينكات المواضيع للدعم

djilani
09-06-2012, 22:15
الله لا يوصلنا لي هذا الشيئ إن شاء الله ماراح يحصلي هالشيئ
لأني مختار شركة وساطة معروفة وموثوقة في العالم كله

Zala
09-06-2012, 23:49
لا ما اكيد الشركه ليها قوانينها اللى انت قريتها من قبل كده و لو انت قريت القوانين و وافقت من الاول يبقه خلاص تلتزم ب الشروط لاكن مينفعش القرار ينزل فجأه كده

ريهام فريد
09-06-2012, 23:54
مرحبا للجميع ، واحب اشكرك على هذا الموضوع الشيق والمهم ، فى راى قبل بداية التدوال او عمل اى حساب حقيقى يجب علينا اختيار الشركات لان دة مهم جدااا مش اى شركة وخلاص يحب اختيار الشركات وهناك طرق كتير لكدة يعنى ابسط الطرق انى ابحث عن الشركة دة على الانترنت وكمان فية حاجة تانية يجب عليك قراءة قوانين العقد جيدااا ولكن اذا حصل معايا موقف زى دة ابسط حاجة انى هسحب المبلغ اللى اقدر علية واعمل تدوال بباقى المبلغ وهكذا

rouka
09-06-2012, 23:56
هعمل ايه هولع فى القهوة والرسيفر وفى البيت
وهولع فى الشركة معلش احنا بنتكلم

elsbrdiaa
09-07-2012, 00:01
عن نفسى هسحب كل الهقدر عليه فى الوقت دا واتاجر ببقى المبلغ واعيد السحب تانى وهكذا

fathy1011
09-07-2012, 00:05
طبعاً انا هسحب المبلغ اللي اقدر عليه وبعد كده احتسب الباقي عند الله

واتمني الا اقع في هذا المأذق

تحياتي

dalia
09-07-2012, 00:08
مهو دا المفروض ميكونش مفاجئه كدا
فى قوانين للشركه انا دخلت على اساها مينفعش تغيرها بدون مانا اكون مطلع عليها
ولو حصل هفقد ثقتى فى الشركه وهفضل معاها لحد ماسحب ارباحى واسيبها فورا

maro50
09-07-2012, 00:09
لذلك يجب البحث جيدا قبل البدء فى التداول مع الشركات الغير معروفه فى السوق ويجب القراءة الجيدة للشروط حتى لا اقع فريسه للاحتيال من قبل هذة الشركات لان التداول يحتاج الى سرعه فى العمل ومن الممكن ان تضيع الفرص لديك

mrmr meno
09-07-2012, 00:16
سوف اقوم بسحب نسبة الارباح التى يمكن ان اسحبها فى اليوم الاول
واحاول انى اسحب باقى
الارباح على ايام اخرى حتى انتهى من اخذ ارباحى كلها

lala
09-07-2012, 00:21
هو موضوع جيد للمناقشه والحمد لله محصلش معايا حاجه زى كده بس المفروض عليك من الاول ان تختار شركه
وسيطه معروفه وموثوق بها تماما ولو اتعرضت للى انت اتعرضته هسحب كل الى اقدر عليه والباقى هتاجر بيه وامرى لله

ainouna27
09-07-2012, 00:34
طبعا ستغمرني فرحة كبيييرة جدا و بعد حزن شديد جدا و ساترك الشركة للابد و لن اتعامل معها
لكن اعتقد انه لا توجد شركات مشهورة تقوم بمثل هته الفكرة يعني عدم سحب مال كثيرا و الله اعلم
المهم افرح لانني استعطت تحقيق ربح كبير و من المممكن تحقيقه مستقبلا

ahmedamz
09-07-2012, 00:37
اولا قبل البدء مع اى شركة يجب ان تتعرف عليها وتتعرف
على مميزاتها وعيوبها وبالنسبة للمشكلة ممكن تسحب ارباحك على عدة مرت مش شرط مرة واحدة

azoukhan
09-07-2012, 01:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بالنسبة لي سأفقد ثقتي في الشركة كليا

mohamed amin
09-07-2012, 02:42
اكيد لو الواحد كسب مبالغ طائلة من الفوركس هيكون فى غايه السعادة ولكنى
طالما مستمر فى هذالمجال لاباس ان اخد ما اتيح لى من الشركة واخد الباقى بعد ذللك

Mokka
09-07-2012, 03:44
طبعا استحاله يحصل ده فجاه لابد للمتاجر ان يكون قد قرأ قوانين المنتدى بتمعن حتى لا يندم عندما يكسب و اذا حدث هذا مش مشكله ممكن تسحب المبلغ المين و تكمل تجاره بباقى المبلغ على الحساب

kool11
09-07-2012, 04:04
طبعا سوف أكون حزين
و سوف أحاول الحصول على مالي بكل الطرق

mahran3d
09-07-2012, 09:30
اول حاجه اكيد هكسر اى حاجه قدامى
هههههههههههههههه
تانى حاجه هحاول استخدم اسلوب لين معاهم عشان اخد كل الفلوس

zasd
09-08-2012, 04:09
طبعا فى الاول هفرح اووى

ahmedgalal
09-14-2012, 01:19
انا عن نفسى هحاول اخد
المبلغ علي مراحل
وامري لله هعمل ايه يعني
وبالتوفيق للجميع

m.o.b
09-14-2012, 03:32

وموفق ان شاء الله

Hamdy Elhossiny
09-14-2012, 03:45
ولا شلا هاخد المبلغ الى مسموحلى بسحبه واتاجر بيه
فى شركه اخرى واحقق ان شاء الله نفس المكاسب واكتر
وطبعا هنزل فى كل المنتديات حكايتى واشرحلهم النصب الى حصلى

mina malak
09-14-2012, 03:51
مفيش مشكلة يا عادى جدا هسحب المبلغ الى تقول علية الشركة
لان كدة كدة مفيش قلق المكسب كدة كدة بتاعى

amera-nada
09-14-2012, 13:05
السلام عليكم ورحمة الله
لو في يوم و ليلة صحيت و لقيت نفسي ربحت اموال كثيرة زي ما بتقول ,ححاول اسحب الي اقدر عليه و الباقي لو فيه فرصة احوله على حساب صديق لية و اسحب من عنده اكيد حا عمله هو دايما بتكون فيه قوانين بالشركات تخليك ترجع تكمل معاها غصبن عنك بس اكيد احنا عندنا عقل بنفكر به يعني لازم نبحت عن ثغرة ولو صغيرة لسحب اموالا بطريقة لا تخالف قوانين الشركة دي.اما لو مش ممكن اتاجر و ربنا يعوضني و اغير الشركة في اول فرصة ممكنة

eng.memo
09-14-2012, 13:13
والله انا اكيد هفرح فرح مش طبيعي ...وهزققطط كمان

بس اول مااعرف مشكلة سحب الارباح دي ...هههههههههه بجد مش عارف هعمل ايه ...

بس اكيد هفكر شوية وهقرا شروط الشركة دي تاني لو فعلا كانو كاتبين فى شروطهم ان فى حد اقصى للسحب اليومي يبقى اوك ودي غلطتي وهسايسهم لغاية مااخد الحد الاقصى والباقي على يوم تاني ... وبس :d

y4x
09-14-2012, 13:15
لو ينفع اسحب اللى اقدر علية وبعد كدة اسحب الباقى على مراحل
اكيد فى اكتر من حل

واخد درس من اللى حصل انى اتحرى على الشركة اللى بتعامل معها

ayman.shosha
09-14-2012, 15:40
ساعتها اخى العزيز سوف اوقف المتاجرة مع تلك الشركة
وسوف اسير على الجدول الزمنى الذى تحدده الشركة لسحب الاموال حتى اسحب رصيدى بالكامل
ثم اواصل المتاجرة مع شركة اخى ذات مصداقية فى التعامل مثل شركة انيستا فوركس

aoneman3
09-14-2012, 15:43
السلام عليكم
العيب مش على الشركة العيب على اشترك فيها من الاول
وكان لازم يعرف عنها كل شئ

mansourito
09-14-2012, 15:51
أعمل ايه اولا افرح كثيرر لان لي مدة مافرحتش وبعدين أقوم على إيجاد حل لهذا المشكل

kingta
09-14-2012, 15:53
السلام عليكم
طبعا سأقنع والباقي اتاجر بيه ولا أشوف حل أخر وشكرا لك على الموضوع
تقبل تحياتي اخوك توفيق

l3azzi
09-14-2012, 15:57
سوف ابع حسابي و لن اتعامل مع الشركة مجددا و احدر الاعضاء المشتركين فيها بالمنتديات ;و اجعل الشركة تقفل

mohammad
09-14-2012, 17:14
سوف اقوم باجراء بسييييط جداً و هو كالتالي اقوم
اول يوم بسحب المبلغ المسموح بسحبه ثم اليوم التالي اسحب المبلغ المتبقي اذا كان ممكن سحبه كامل
اما اذا كان كبيير فعلا دفعات كل يوم دفعة

كونان
09-19-2012, 21:00
طبعا أول شيء سوف يكون سحب المبلغ
الممكن سحبه و ثانيا التكلم مع الدعم الفني
و إن شاء الله سوف تجد مساعده و لكن شرك
ة إنستا تمكنك من سحب أي مبلغ تريد سحبه

bakerabukomsan
09-19-2012, 21:21
اظن يا اخي الخط يكون من المتاجر لانه لم يعمل علي فهم قوانين الصفقه وكيفية التعامل معها وربما جائت صدفه معه

mohamed amin
09-19-2012, 23:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اخى العزيز هناك بعض الناس من المتاجرين قد
يعمل الحظ لهم دورا كبيرا فى تحقيق الارباح والمكاسب لامهولة وشكرا كثيرا

malwazeer
09-19-2012, 23:49
السلام عليكم لو رفضت الشركة تحويل المبلغ كله
أحوله علي عدة مرات مش حتفرق معايا ان احول المبلغ مرة واحدة او علي عدة مرات

forex.fee
09-19-2012, 23:52
انا عن نفسى هسحب على دفعات مختبفه وربنا يوفق

وشكرا على الموضوع الاكتر منم رائع سلاموز

fnaan
09-19-2012, 23:53
والله اعتقد مفيش شركه محترمه هاتعمل كده يااخى والا فعلا تبقى بتكتب نهايتها لان سمعتها هاتدمر فى السوق والمتدوالين هايبعدوا عنها وبعدين انا مش هاختلف مع اراء اخوانى الى قالوا انها تبقى شركه تحت بير السلم الى تعمل كده لانها لو شركه محترمه هاتخاف على اسمها وساعتها وبعد ماخد المبلغ بتاعى اكيد هاشتكيها للجهه الرقابيه المسئوله عن الشركه عشان حتى لو مأخدتش انا حقى غيرى يعرف الا بقى لو كنت غلطت كمان غلطة عمرى واخترت شركه مالهاش جهه رقابيه يبقى عليه العوض :))

zasd
09-20-2012, 00:04
افضل ميزه فى شركة انستا فوركس انه مفيش اى قيود للسحب
وومكن تسحب ارباحك اول بأول بعد انتهاء كل صفقه
والبنك الالكترونى ليبرتى رسيفد بيحول الفلوس فى نفس اللحظه

dina
09-20-2012, 00:05
مش هشتغل فيها هحاول كل فترة اسحب المبلغ المعين
اللى الشركة محدداه ولما يخلص هشوف شركة تانية افضل فى التعامل

احمد فاروق ابراهيم
09-20-2012, 00:07
لو دخلت صفقة وكسبت فيها مبالغ كثيرة جدا
ممكن اسحب المبلغ المحدد في الشهر الاول واسيب الباقي
للشهر اللي بعده وابقي اسحبه بعدين

abdellatif2013
09-20-2012, 01:19
بالنسبة لاجابة سؤالك فاظن ان اى واحد هيتعرض لموقف زى دة هيسحب اللى هيقدر عليه من ارباحو و الباقى يكمل متاجرة بيه او يحاول يسحبو فى يوم تانى...:happy: