PDA

View Full Version : هل تجارة الفوركس مربحة؟

oguiba amine
06-29-2015, 20:47
إن العوائد المحتملة من التداول في أسواق الفوركس تكاد تكون لا نهائية. والعديد من شركات الفوركس يعرضون رافعة مالية عالية بشكل
يتيح للمتداول إمكانية التداول بعشرات و مئات الآلاف من الدولارات بينما رأس مال قد يكون بضع مئات من الدولارات في الرصيد. وحتى
أن بعض الشركات قد تصل الرافعة المالية التي يقدموها إلى 1:500 . ومن الواضح أنه كلما ارتفعت الرافعة المالية كلما ارتفعت فرص
الربح ٬ ولكن معها ترتفع أيضا نسب الخسارة.

almared13
06-29-2015, 21:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
مشكور أخي الكريم على مجهودك القيم شرحك كافي لك كل التقدير والاحترام
تحياتى اخى الفاضل تقبل مروري

YMTMAX
07-25-2015, 03:31
*

معلومات قيمة ودرس جميل .. لك كل الشكر

على طرح هذا الموضوع المميز حقا وأرجو لك

دوام التقدم والتطور مع المزيد من الأنجازات في

هذا المجال ..

محمد السيد
07-25-2015, 21:15
انا فاكر ان انا رديت على الموضوع ده قبل كده عدد من المررات .. انا مش فاهم هو الأعضاء
اللي بيكتبو المواضيع بيكرروها واللا المنتدي اللي فيه خلل في صفحاته .. ياريت لو حد يعرف الاجابة يقولنا

Abdelhedi
07-29-2015, 22:42
مرحبا شباب السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا هني لافيدكم في مختلف تعليقاتي علي مواضيعكم باسم الله الرحمان الرحيم:
فعلا انه موضوع ممتاز منك اخ oguiba و كما قلنا سابقا عن الفوركس يجب التعلم دوما و ان لا نبغل عن انفسنا

a7med sniper
07-29-2015, 22:51
اكيد مربحه وخطريره فى نفس الوقت يعنى ممكن تكون على العكس لو انت ليس لك التعلم والخبره الكافيه فىىالعامل فى السوق والله المستعان

وبالتوفيق للجميع فى السوق

OSAMA AMER
07-30-2015, 12:35
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحبا بكم اخوانى فى منتدى فوركس العرب
تجارة الفوركس مثل اى تجارة اخرى منها ما يحقق الربح ومنها ما يحقق الخسارة فهى ليست فى اتجاه واحد دائما

omarx150
07-30-2015, 15:33
شكرا لك على الموضوع الجميل و المفيذ
جزاك الله الف خير على كل ما تقدمه لهذا المنتدى

ننتظر ابداعاتك الجميلة بفارغ الصبر

وشكرا اخى الفاضل

snnaky
03-05-2016, 21:12
بصراحة سؤال ممكن نقول اجابتة على حسب اللى بيشتغل يعنى فى ناس حتقولك اة دة عشان بيكسب وحد تانى حيقولك لا خسارة لأنة بيخسر يعنى الأجابة حتكون مختلفة على حسب امكانيات التاجر انما الأهم انت بتسأل لية هو دة الأهم يعنى على حسب امكانياتك الفوركس بيعطيك واذا اخذ منك مرة او مرات فسوف يعطيك اكتر بكتير مما اخذ طالما انت من الجادين والمتعلمين والمحبيين للفوركس