PDA

View Full Version : انــــــا رئـــــــــيس نـــــــفسى - ادخل بقى واتفرج على نفسك (2)

Pages : [1] 2

Desperate
07-10-2012, 15:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فى الفوركس,
بتبقى رئيس نفسك بس
هل ده شئ حلو ؟

هو سلاح ذو حدين
لما تبقى رئيس نفسك مش هتضطر تنزل فى زحمة المواصلات بدرى عشان متتاخرش ورئيسك فى الشغل
يطلع عينك لما توصل متاخر :)

ومش هتلاقى حد يقولك انت بتعمل ايه هنا روح شوف شغلك يا بيه :)
ولا هتلاقى حد يقولك انت فاشل يا فاشل يا فاشل يا فاشل يا فاشل يا فاشل :))

يبقى هتبقى لوحدك تتحكم فى نفسك وتعمل اللى انت عايزو ناهيك عن انك تقدر تدى نفسك بالشبشب لو عملت حاجة غلط وبكده مش هتلاقى حد يقولك انت مخصوم منك 4 دقايق :))

طيب المصيبه ايه بقى

الكسل يا حبيبى الكسل
تيجى تقوم من النوم ياه انا تعبان اوى وكده كده هى صفقة اللى هفتحها انهاردة وهتاكلنى عيش لغاية اخر الاسبوع
وتيجى لما تقوم من النوم يبقى الفرصة ضاعت
يا فاشل :))

لا وخد الكبيرة, اول لما تغلط
وتخسر
لا حول ولا قوة الا بالله
يلاه اهو قدر ورزق
وانت بتبص فى نفس الوقت على الصفقة اللى لا ليها تارجت ولا استوب ومنتش عارف اذا كانت بيع ولا شراء
ولا انت دخلتها ليه اساسا
وتقعد تقول مهو
قليل البخت يعضوا الكلب فى المولد :))

يبقى نستفاد ايه يا اولادى الحلوين من الموضوع الرخم ده :))
متخدش الفوركس على انه عمل سهل لان فى مميزات بتسهل شغلك
لا خده كانه عملك الحقيقى وخلى جزء من نفسك رئيسك
وخلى الجزء ده يحاسبك كل لما تغلط او تفتكر انك ممكن تنجح بدون ما تحرك اصبع رجلك

اخيرا وليس اخرا

ابقى قابلونى لو حد عمل حاجة من اللى قلت عليها :o

mkhal89
06-29-2015, 22:49
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع معاbr>هم

ahmed bakry
07-11-2015, 08:58
انا مانكرش انه المتداول ف الفوركس بيكون مالك كل امره ومش محتاج لحد ابدا وبيكون كل حاجة تحت ايديه وبيشرف عليها بنفسه دون اوامر من حد ودى حاجة كويسة جدا انا بحبها

مهند سباعنة
07-11-2015, 15:50
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخي الفاضل أشكرك على هذا الموضوع و لكن لا اجد فيه ما يثير الجدل و النقاش اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

karim02
07-11-2015, 15:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

qqqqqq
07-11-2015, 16:01
السلام عليكم اخي
موضوععععععععععععععع رائعععععععععععععع وشرححححححححححححححح مفهومممممم مشكوررررررر
بالتوفيق انشاء الله

mido elmasry
07-11-2015, 16:07
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل Desperate
انا عن نفسي مهما كان لا اعتمد علي الفوركس كعمل اساسي فانا أسس عمل الاساسي الحقيقي املموس في ارض الواقع و اجعل من الفوركس شئ داعم ماديا لهذا العمل
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

qqqqqq
07-11-2015, 16:24
السلام عليكم اخي
موضوععععععععععععععع رائعععععععععععععع وشرححححححححححححححح مفهومممممم مشكوررررررر
بالتوفيق انشاء الله

dhmo
07-11-2015, 17:35
انا مانكرش انه المتداول ف الفوركس بيكون مالك كل امره ومش محتاج لحد ابدا وبيكون كل حاجة تحت ايديه وبيشرف عليها بنفسه دون اوامر من حد ودى حاجة كويسة جدا انا بحبها

وانا من وجهه نظري ايضا ان العمل بالاوامر المعلقه ميزه جيده هنا للمتاجر ولكن الاصل طبعا الاول ان المتاجر يكون فاهم كويس اوي المجال الي بيعمل به وبيعرف يختار النقاط
القويه الي هيدخل منها الاول وهخليه ملك وقته

ayoub321
07-11-2015, 17:55
بسم الله الرحمن الرحيم
هو بصراحة كل متداول رئيس نفسو أي إذا قمت بتحليل الفنية والكالسيكي يعني أنت من ستفرح أو سوف تحزن بنصر أو بهزيمة تقبل مروري لشخصك الكريم
اتمنى التوفيق والنجاح اللجميع

Roshdy
07-11-2015, 17:58
موضوع رائع اخى
فبالفعل متخدش الفوركس على انه عمل سهل لان فى مميزات بتسهل شغلك
وخلى الجزء ده يحاسبك كل لما تغلط او تفتكر انك ممكن تنجح

Wassa04
07-11-2015, 19:28
فعلا اخي الكريم موضوع جميييل و رائع
شكرا لك على هذا المجهود بالتوفيق لك تقبل مروري

andro samir
07-11-2015, 19:50
كلامك صح واهم شي في الفوركس الذي يؤدي الي خسارة الكسل وعدم التفكير الجيد
ويلزم الصبر وتعلم الفوركس جيدا قبل العمل لتفادي الخسارة

dima09
07-17-2015, 02:57
- السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته إخواني اخواتي رواد منتدى الفوركس العربي أنا عضو جديد التحقت مؤخرا بهذا المنتدى وارغب في اكتساب بعض المعارف الضرورية لكل عضو جديد لذلك اطلب منكم أصدقائي الأعزاء ان تمدون لي يد المساعدة حتى أكون عضوا فاعلا بإذن الله و جزاكم الله عني خير الجزاء.

Bassem Hassani
07-17-2015, 03:07
اكيد دى ميزة كبيرة جدا فى مجال زى الفوركس كدا انك تكون الرئيس والعميل فى نفس الوقت والربح يكون صافى ليك انت وحدك ومفيش اى ضغوط عليك او مسؤلييات او اى حد يقولك روح وتعالى ولاكن لازم تعرف اخى الغالى انك ماكنتك الحقيقية مش هتكون غير فى الشركة الى انت بتعمل فيها تحت رئيسك انت او انت الرئيس وسط زملاء العمل ودا الى انا شايفه العمل الحقيقى

ahmedooo
07-17-2015, 03:08
من الاستراتيجيات اللى تتبع التحليل الكلاسيكى

وهو من التحليلات الجيده فى هذا السوق شكرا لك اخى الكريم والله المستعان

halabcoo
07-17-2015, 03:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
شكرآ أخي الفاضل على هذا الموضوع الرائع بارك الله فيييييك
بالتوفييييق للجميييييع

pepobm
07-17-2015, 03:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
شكرا اخى الكريم على موضوعك وشرحك
التوفيق من عند الله

classic_trader
08-22-2015, 15:57
ان المتاجرة في الفوركس تكون رائعة لهذا السبب بالضبط و هو انه
لا يوجد رئيس لك في العمل و يمكنك العمل حسب رغبتك و مزاجك

حسنى صادق
08-22-2015, 15:59
اظن ان العمل فى سوق الفوركس يتطلب المزيد من التعلم و الاهتمام و لابد من ان يكون هناك تركيز على الاخبار الاقتصادية التى تعطى الكثير من النتائج الادق

ayoubrock
08-22-2015, 16:19
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه انا عن نفسي مهما كان لا اعتمد علي الفوركس كعمل اساسي فانا أسس عمل الاساسي الحقيقي املموس في ارض الواقع اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

نادر صباح الدين
08-22-2015, 16:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، مشكور صديقنا العزيز على هذه الملاحظات، في الحقيقة أن تعمل بالفوركس زتجعل منه مصدرا للدخل وتكون فيه رئيس نفسك في العمل شيء جميل، ولكن هل في مقدورك تحقيق ذلك بدون معرفة كافية ورصيد مالي كاف، اعتقد أن الضرورة تدعو إلى التعلم واكتساب المزيد من الخبرات قبل أن تأخذ قراراك بتوظيف نفسه للفوركس وعمليات التداول، وبدون المعرفة والخبرة الكافية قد تصبح الأمور أكثر تعقيدا وأقل فائدة، لأن الأضرار الناجمة عن العمل بدون خبرة أكبر من المنافع بالتأكيد.

naggar
08-22-2015, 18:53
حلو جدا
لا رئيس يرخم عليك
ولا ملتزم بمواعيد عمل وصحيان بدرى
الفوركس يعمل ع مدار 24 ساعه
ومش شرط لتتاجر يوميا كمان يعنى بمزاجك

mahi
08-22-2015, 19:02
أخي الكريم انت تتكلم في أغلب ما جاء في الموضوع عن متداول
ناجح يعني لديه دخل جيد من الفوركس وأنا شخصيا أرى ان هدا امر
صعب الحصول فلا بد من العمل المباشر يبقى الفوركس في العالم الفتراضي

josef juvé
08-22-2015, 19:10
السلام عليكم و رحمة الله
اكيد لا يود افضل من ان تكون رئيس نفسك هذا الامر الذي يجعلك تخاف على حسابك و تداول بحذر و ادارة راس مال قوية تقبل مروري و بالتوفيق للجميع

samir33
08-22-2015, 19:22
يعني الواجد من حقه ان يحلم فهناك الكثير من تتحقق احلامهم مهما كانت مستحيلة
و مشكلتنا غالبية الاخوة هي في الصعوبة التي يواجهونها في البنوك سواء كان ايداع او سحب

عبد المحسن
08-22-2015, 19:30
كلامك جميل و عسل يا باشا و الله و يدل علي شخصية واعية و متزنة و بصحيح الفوركس فيه من الحرية و لاكن حرية لها افتها الكبيرة و هي التخاذل و الكسل و عدم الاهتمام و ول يودوا النتاجر في داهية ان شاء الله

osama147
08-22-2015, 19:48
السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة
اخي فعلاا اني الفوركس يجعلك رئيس نفسك بشكل عام ويجعلك انتا صاحب قرارك متى تبدا فى العمل ومتى تنهي العمل حتى
انك انتا صاحب العمل وانتا المدير لنفسك ولغيرك بشكل عاام اخي ان الفوركس كنز لايمكن ان نستغنى عنه
تقبل مشاركتي لموضوعك وربنا يوفق الجميع

akram mohamed obaid
08-22-2015, 19:58
شكرا لك عن طرحك هذا الموضوع المثير
أتمنى لو جميع الأعضاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد ولكي يستفاد الجميع منه والموفقيه للجميع
تقبل مروري

dhmo
08-23-2015, 01:40
السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة
اخي فعلاا اني الفوركس يجعلك رئيس نفسك بشكل عام ويجعلك انتا صاحب قرارك متى تبدا فى العمل ومتى تنهي العمل حتى
انك انتا صاحب العمل وانتا المدير لنفسك ولغيرك بشكل عاام اخي ان الفوركس كنز لايمكن ان نستغنى عنه
تقبل مشاركتي لموضوعك وربنا يوفق الجميع

بس علشان تختار صح الاول اخي لازم علشان اي متاجر هنا يكون قادر على تحقيق ربح جيد من المجال الي احنا فيه ده انه يكون بالفعل عنده الخبره الكافيه ايل يقدر يحقق بها النجاح
وده هيحتاج منه لوقت طويل هنا

ASMAA TAHA
08-30-2015, 23:37
طبعا دا شئ جميل جدا انك تكون رئيس نفسك لا تعمل لدى احد او لدى اى جهة اخرى ولكن تعمل باموالك انت وتاخذ الربح كله لنفسك ولا تاخذه لمؤسسة او لشخص اخر وهذه هى اهم ميزة من مميزات الفوركس الرائعة

عاشق الفوركس
09-25-2015, 13:51
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه , اخـــــي الكـريــــم ....نعم يجب التاني في التعلم للوصول الى مراتب متقدمه في الفوركيس وليس بين ليلة وضحاها ......

a l
09-25-2015, 15:45
السلام عليكم
عملية المتاجرة بالعملات الاجنبية فى سوق الفوركس تديرها انت بنفسلك مما يجعلها تجارة خالصة بون موثؤرات خارجية
بالتوفيق

snnaky
10-23-2015, 23:42
واضح ان حضرتك لقيت نفسك فاضى والكسل الكسل وملقيتش حاجة ممكن تكتبها قلت تكتب الموضوع اللى ملوش 30 لازمة دة عشان تقرف اللى جاب واللى مجابش
بصراحة موضوعات فى منتهى السطحية ومنتهى السذاجة بدون اى زعل معلش انا صريح وبحب الموضوعات المهمة اللى استفاد منها او تفيد اى حد ممكن يكون منتظر افادة واللى بيجى المتدى هنا منتظر يستفيد مش يجيلة ضغط وسكر

mida2014
10-24-2015, 00:42
يكفي فقط ان تتعلم اساسيات وطرق التداول ومعرفة بعض الاسرار في ادارة راس المال بشكل سليم كل هده العاومل تساعد على النجاح في سوق الفوركس

mody555
10-24-2015, 01:11
شموع الدوجي هي شائعة وكثيرة الإستعمال في مجال التداول بما انّها واحدة من أسهل الشمعات تحديدًا ولأنّ ظلالها توفر دلائل للتاجر حول أماكن وضع نقاط وقف الخسائر.

mohamedelmaghrapy
10-24-2015, 01:48
اكيييييد طبعا احبي كل واحد فينا رئيس جمهوريه نفسه . وعشان كده . الاستقلال في حد ذاته شئ من التميز .
ونتناقش ويكون الجدال مثير وذات استرتيجيات كثره . والكل يستفاد . :) وان شاء الله خير علي الجميع :)
..

himaelsawy2013
10-24-2015, 02:06
كلام حضرتك جميل جدا فتجارة الفوركس من ميزاتها انك حر نفسك لا احد يتحكم فيك ولا يقولك ان مخصوم منك وغير ذلك من الامو التى تحدث للموظفين الا انها فى نفس الوقت تحتاج توكل وليس تواكل توكل بالمجهود والعلم والدراسة لتجنى ثمارها

seifhd
10-24-2015, 10:59
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

med1985
10-26-2015, 10:53
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع معا

heroo252
10-26-2015, 11:07
دى احلى حاجه فى الفوركس واهم ميزه ان الواحد يكون رئيس نفسه مسئول عن قراراته
مفيد مدير يرخم عليه ولا صاحب شغل يقرفه انتا مع نفسك وبس

hamooo2006
10-26-2015, 11:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... شكرا لكل من ساهم او شارك او أضاف أي معلومه يمكن ان تفيد الأعضاء وجزاكم الله خيرا وشكرا

tradingzack
10-26-2015, 11:40
بسم الله الرحمن الرحيم ، شكراً يا اخواني أعضاء ونشطاء المنتدى الراقي والجميل منتدى لفركس الأول ،
وشكراً على معلوماتكم القيمة التي لم تبخلوا علينا بها

والسلام عليكم ورحمة الله

take-profit
10-26-2015, 12:41
انك تكون رئيس نفسك فيها كل المميزات و ايضا فيها عيوب و هي الكسل عن العمل و ايضا
مش هتلاقي حد يطورك او يوجهك للافضل و دي عيوب الموضوع

mida2014
10-26-2015, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفوركس ليس هو ربح المال فقط فلا تستطيع ان تحقق ارباح بدون المرور على عدة مراحل اولا التعلم ثانيا الصبر
واخيرا جني الارباح

عمار ملكاوي
10-26-2015, 14:51
اخي الكريم مشكور على هذا الموضوع الجميل والمفيد اتمنى الاستفادة من لي ولجميع المتداولين
تقبلوا مروري

mostafaelmoazen
10-26-2015, 15:01
:bravo: بصراحه موضوع هادف ورايي ان الفوركس ممكن يكون طريقه لتحسين دخلك والاستفاده من وقت الفراغ في شئ مفيد وبرضه يخليك تفهم سوق العملات وتوقعات التغيير فيها وكمان هو زيه زي اي بيزنس هتهتم بيه هيديك كتير.

mody555
10-26-2015, 15:11
يكشف الرسم أعلاه الأمور على حقيقتها. يظهر في الأزرق متوسّط عدد النقاط التي كسبها التّجار على التجارات الرابحة. كما يلقي الأحمر الضوء على متوسّط عدد النقاط التي خسرها التاجر في التجارات الخاسرة. بإمكاننا الآن رؤية بكلّ وضوح سبب خسارة

zekraoui08
10-26-2015, 15:24
بسم الله الرحمن الرحيم هدا الموضوع ومهم ان في اعتقادي انه من اراد الوصول قمة يجب عليه بدل مجهود اكثر على نفسه و و ان لا يعتمد فقط على الفوركس وحده بل عليه اتباع خطوات و اهداف اخرى من اجل الفوز وتحقيق الربح السريع من اجل الكسب الوفير و با التوفيق تقبل مروري

nabigha
10-26-2015, 15:28
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اعتقد ان مع حق ولكن لتصل الى مستوى
انك تبقى رئيس نفسك هو الالتزام و التعلم
و بذل المجهود في الاول لتصعد الى القمه

dhmo
10-26-2015, 16:08
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اعتقد ان مع حق ولكن لتصل الى مستوى
انك تبقى رئيس نفسك هو الالتزام و التعلم
و بذل المجهود في الاول لتصعد الى القمه

ده صح طبعا وبالفعل اخي العمل هنا بنظام وبالبعد عن موضوع المشاعر ده هو اول الطريق لتحقيق الربح في هذا المجال بالذات الي بحتاج متاجر منظم
وقائد لحسابه جيده وبطريقه منطمه

monira salah
10-26-2015, 16:24
مش سهل حوار ان تخلى جزء منك رئيسك لالنك ساعاعت بتبقى محبط فعلا ومكسل جدا ومحتاج حد يشد عليك الفوركس حلو لو مع الاصحاب بيشجعو بعض وبيتابعو مع بعض وبالتوفيق ان شاء الله

csebai11
10-26-2015, 18:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي على الموضوع
اهم شيء في سوق الفوركس ان تكبح جماح نفسك و تثابر لان لا شيا ياتي دون جهد

ranimdammar
10-29-2015, 22:39
هذا مانتمناه ان نكون في احسن حال مع الفوركس لانه سهل العمل فيه كما انه لايستطيع اي شخص السيطرة
عليك او بعض المضايقات كما في الوظيفة والتجارة العادية الفوركس هو حرية وانت الرئيس على نفسك في لقمة العيش

ashraf mamdouh
10-29-2015, 22:43
فعلا انا اتعامل مع الفوركس كعمل حقيقى مثل الوظيفة فانا اتعلم منذ خمسة شهور لكى اصل الى نتائج جيدة استطيع على اثرها ان افتح حساب حقيقى
وابذل كل جهدى فى تعلم المزيد حول الفوركس وجمع البونص

Medo basha
10-29-2015, 22:44
موضوعك الصفقات العقاريه فعلا جميل جدا
جزاكم الله خيرا انت واعضاء منتدي فوركس العرب على هذه المشاركات الرائع
وانا عن نفسى استفدت كتير منها
وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد وشكرا لكم مره اخري

abdougagi33
10-29-2015, 22:53
السلام عليكم و رحمة الله
لقد استمعت كثيرا بقراءة موضوعك عن الحرية التي يعطيها لك العمل في الفوركس
اتمنى ان نرى المزيد من هذه المواضيع القيمة في المنتدى
تقبل مروري

one god
11-01-2015, 23:45
بالتاكيد يا اخي من اهم الامور الي جعلتني اختار الفوركس اني حر في العمل تبعي
بالتالي ممكن اتاجر وقتما اريد واخد عطلةوقتما اريد وابح حتى القدر الي اريده

alaa1
11-02-2015, 00:05
اخى الفاضل السلام عليكـم
طرح ممتاز منك ونتمنى المزيد من هذه الموضوعات الشيقة لتعم الفائدة على اعضاء المنتدى جميعا
بالتوفيق

sharshabil
11-02-2015, 00:33
اي شخص يتمنى ان يكون يشتغل حر دون تحكم ن احد
و دون ا يضطر لتحمل مزاج و اوامر اي احد لكن ون مشروع خاص و راس مال صعب , تحياتي لك.

حسام بيه
11-02-2015, 01:11
انت محق في كلامك اخي الكريم رغم أني مبتدئ اللا اني أخذت الفوركس على كونه عمل يتطلب الجدية والمثابرة والصبر والعزيمة حتى أستطيع أن أبلغ النتيجة المطلوبة وهي ان أصبح محترفا في المعاملات المالية والتداول

asxqwzdc1
11-04-2015, 20:14
فعلا اخى العزيز انا اعتقد انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الباهر فى كلية تحقق النجاح ال الاستراتيجية التي تتداول من خلالها دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقولوعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية من كلية الهندسة والحمد لله انا اتخرجت

مصراوى
11-04-2015, 20:20
م اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الباهر فى كلية تحقق النجاح ال الاستراتيجية التي تتداول من خلالها دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح

eslam11
11-05-2015, 05:46
السلام عليكم ورحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم احب ان اشكرك علي هذا الموضوع الرائع و لكن انت لست المتحكم في كل شئ واتمني لك التوفيق و النجاح

razgallah
11-08-2015, 07:40
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
السيادة و السلطة امر جميل:yahoo:
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

tareq sleem
11-21-2015, 14:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة ان الموضوع مميز مشكور علي طرح هدا الموضوع الرائع والمميز
وشكرا**وتقبل اخي مروري **والسلام عليكم ورحمة الله*****

asx1
11-24-2015, 15:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mohamed.work2014
11-24-2015, 19:20
والله عندك حق فعلا الواحد كان فى قمة الضيق من الشغل والتزماته الروتينية واختلف الموضوع خالص بعد الدخول فى مجال تداول العملات
ولكن فعلا الموضوع محتاج التزام جامد جدا لان عشان الواحد يعتمد عليه كمصدر دخل وحيد يبقى لازم ميكونش فى كسل نهائى ودايما يبقى
رقيب على نفسه وشغله وادائه والا طبعا مارجن عظيم وترجع تشوف حالك فى حاجة تانية

mayor
11-25-2015, 01:10
النظرية والمعرفة العملية وكلاهما مهم للغاية في الفوركس. نحن بحاجة إلى المعرفة النظرية على المضي قدما ونحن بحاجة إلى المعرفة العملية أن يكون النجاح.

zerodox
11-25-2015, 01:14
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه انا عن نفسي مهما كان لا اعتمد علي الفوركس كعمل اساسي فانا أسس عمل الاساسي الحقيقي املموس في ارض الواقع اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري.

mounir121
11-25-2015, 01:47
مشكور اخي الكريم على هذه المعلوماتك المفيدة التي قدمتها لنا و نحن بالفعل ممتنين لك و لاهميتها و نتمنى لك التوفيق و النجاح

ملاك الروح
11-28-2015, 23:31
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته، مشكور صديقنا العزيز على هذه الملاحظات، في الحقيقة أن تعمل بالفوركس زتجعل منه مصدرا للدخل وتكون فيه رئيس نفسك في العمل شيء جميل، ولكن هل في مقدورك تحقيق ذلك بدون معرفة كافية ورصيد مالي كاف، اعتقد أن الضرورة تدعو إلى التعلم واكتساب المزيد من الخبرات قبل أن تأخذ قراراك بتوظيف نفسه للفوركس وعمليات التداول

مريم ميري
12-09-2015, 22:50
السلام عليكم شكرا يا اخي فعلا الفوركس احسن عمل في العالم على الاطلاق بحيث انك ممكن تشتغل لنفسك في اي وقت تختار
الوقت يلي يناسبك والمكان يلي تشتغل منو ومافيش حد يقدر يقولك ليش بيعت ولا كم بيعت وامتا بيعت وكل التفاصيل وبالتالي
بتحس بحرية كاملة انك تشتغل على مزاجك

Maam
12-09-2015, 23:08
السلام عليكم ورحمة الله
معاك حق طبعا احسن حاجه فى الفوريكس انك رئيس نفسك ومفيش حد يتحكم فيك ولا يقولك اعمل ايه ولا متعملش ايه
شكرا على طرحك للموضوع وبالتوفيق ان شاء الله

ابوفؤاد
12-09-2015, 23:18
للنجاح بالفوركس شروط احدى تلك الشروط ان تكزن رئيس نفسك و ان تكون رئيس ملتزم و ليس معناه ان تتلاعب و تتغغيب و تقوم بعملك
هذا هو المعنى الذى قصده العضو كما ارى من المشراكه

adamarwan
12-09-2015, 23:32
نعم اخى ممكن ن يكون هدا الامر لكن يجب ان ترعف انه السوق لا يمكن ان يكون له اى رئيس
الانه لا يمكن ان تظن ان مممكن ان تتحكم فيه لدى فانت وانا فقظ متداولين على الفرص لا غير
وحظ موفق

neverlityougo3
12-14-2015, 23:16
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

aldralmknon1412
12-14-2015, 23:44
فعلا كما قلت فلابد من دراسة الاستراتيجية ومعرفة ما اقوم به فعلا
وذلك من خلال التحليل الفني ومعرفة الاخبار فشي جميل ان تتاخذ الفوركس
عملك وتبدع فيه

محمد صلاح
12-14-2015, 23:48
اكيد هو سلاح ذوحدين بس الافضل ان الانسان يطلع على تحليلات الاخرين ولو كانت تتفق مع تحليله يبقى يدخل ويطكم اكا لو كانت مخالفة فلا يدخل

yansane
12-15-2015, 14:59
طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع معا هو بصراحة كل متداول رئيس نفسو أي إذا قمت بتحليل الفنية والكالسيكي يعني أنت من ستفرح أو سوف تحزن بنصر أو بهزيمة تقبل مروري لشخصك الكريم اتمنى التوفيق والنجاح اللجميع

aboubakr el ayach
12-15-2015, 15:06
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب اولا أنا اشكرك على هذا الموضوع الشيق والمفيد والمضحك وثانيا بخصوص الفوركس فإني أجده مثله مثل باقي الاعمال الحرة الا أنه يريد منك الكثير من الصبر والثبات وقوة العزيمة

عاشق الفوركس
12-15-2015, 15:35
شكرا لك على الموضوع وعلى الافادة القيم امل ان نرك في طروحات اخرى في المستقبل ان شاء الله ، بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

neverlityougo3
12-19-2015, 13:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

neverlityougo2
12-21-2015, 19:10
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Zezobebo3
01-25-2016, 05:53
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته ...
اخي الفاضل Desperate.....
انا عن نفسي مهما كان لا اعتمد علي الفوركس كعمل اساسي فانا أسس عمل الاساسي الحقيقي املموس في ارض الواقع و اجعل من الفوركس شئ داعم ماديا لهذا العمل
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله00.......

mahmoud massry
01-25-2016, 06:22
فعلا العمل الحر ده متعه كبيره جدا انك ميكونش عندك مدير يتحكم فيك ولكن انت لازم تبقى مدير نفسك وتخليها تشتغل صح

helmi nsir
01-25-2016, 07:56
أن تعمل بالفوركس وتجعل منه مصدرا للدخل وتكون فيه رئيس نفسك في العمل شيء جميل، ولكن هل في مقدورك تحقيق ذلك بسهولة
الأمر يحتاج كثير من الجهد و العمل

big.pharaoh
01-25-2016, 10:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... ههههههههه. ضحكتنى والله. واسلوبك في الشرح مميز. واصل ابداعك يا صديقي

AHMED91
01-25-2016, 11:59
فعلا يجب ان تكون سيد قرارك لان التحليلات التي تعملتها من السوق
وايضا الخبره التي اكتسبتها يجب ان تكون محل ثقة لنفسك لكي تنجح وتربح وتستمر

الاصيل
01-25-2016, 12:01
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
شكرا لك على هذه المشاركه الجميله و المفيده
كل واحد فى الفوركس رئيس جمهورية نفسه علشان كده هو الوحيد الذى يتحمل اخطاءه
تمنياتى للجميع بالتوفيق و النجاح

hossam122
01-25-2016, 12:17
الذي يؤدي الي خسارة فى الفوركس هو الكسل وعدم التفكير الجيد
ويلزم الصبر وتعلم الفوركس جيدا وبامتيازقبل العمل لتفادي الخسارةالفادحة التى ممكن ان تحدث

elfaresyoussef
01-25-2016, 12:19
طبعا اخي الكريمم بعد السلام هو قعلا موضوع ذو حدين بس انا عندي فكرة انت تبقي رءيس نفسك بحس انني انت اللي تقرر تدخل صفقات امتي و الجو دة و في نفس الوقت بردو تاخذ راي الاخرين حول صفقاتتك

3arbi
01-25-2016, 12:21
يا اخي نعم صدقت ولكن كما قال الاخ من اراد النجاح سهر اليالي والكسل هو عدو الانسان ويجب ترك هده الصفة

aissahd
01-25-2016, 14:36

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

Sami1985
01-25-2016, 15:00
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
أمنيتي أن أصبح رئيس نفسي ،، متى يتأتي هذا اليوم!!!
تقبلوا شكري...

ahmed humedat
01-25-2016, 16:03
أخي الفاضل أشكرك على هذا الموضوع و لكن لا اجد فيه ما يثير الجدل و النقاش اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

dhmo
01-25-2016, 16:19
يا اخي نعم صدقت ولكن كما قال الاخ من اراد النجاح سهر اليالي والكسل هو عدو الانسان ويجب ترك هده الصفة

ما هو في البدايه فعلا لازم كده وانت علشان تكون متاجر ناجح في المجال ده اخي لازم تركز على انك تتعلم المجال ده كويس وطبعا من القسم التعلمي هتلاقي دروس وفيديوهات كتير تقدر تبدأ
وتتعلم منها ما تريد

mohamed medhat11
01-25-2016, 16:23
مرحبا اعضاء المنتدى الكرام
اشكرك اخي جزيل الشكر على هذا الموضوع لأنه رائع
ولكن نريد مواضيع اكثر مثيرة للجدل وللنقاش وشكرا

valencia
01-25-2016, 16:37
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نعم لما تكون رئيس لنفسك فهذا جيد لكن عليك ان تكون عامل في البيت
بحساب محترم و ارباح جيدة لتكون في راحة ذهنية و بدنية عالية

csebai12
01-25-2016, 16:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
افل استغلال الفوركس مع وضيفة اخرى رسمية كون السوق كثير التقلبات و يمكن ان تخسر مالك و تبقى في الحصرة

harimeche
01-25-2016, 17:54
الســـــــلام عليكم ورحمة الله

في الغـــالب انت رئبس نفسك تبقـــى مشكلة

لدى الكثير من التجار

والسبب فشل في الإلتزام لا غير

mahmoud massry
01-27-2016, 08:05
فعلا رئيس نفسكده سلاح ذو حدين لكن لو عرفت تستخدمه صح هترتاح راحه كبيره جدا وترتاح من تسلط المدير

aissaalg
01-27-2016, 18:50
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

latraaa
01-29-2016, 19:13
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على العنوان الغريب نوعا ما و الدي لفت الإنتباه، اتمنى ان تكون هناك نتائج قيمة و مفيدة للجميع إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله

Mohamed Horus
01-29-2016, 19:38
موضوعك جميل وأسلوبه بسيط وطريف وطبعا المتداول في مجال الفوركس هو رئيس نفسه
لأن مجال الفوركس هو مجال مش بيكون فيه رئيس للشخص زي العمل التقليدي ولكن طبعا
الخسارة في الآخر هتصيبك لوحدك :(

Adl1919
01-29-2016, 19:44
انا اعتقد انه الانسان لما يبقا حاطط فلوس كتيرة في الفوركس يخاف عليها
لو منمش اديله تلات أيام وكان عنده الخيار انه ينام ويخسرها ولا يفضل صاحي تلات ايام تانية
ويكسب ضعفها هيختار الخيار التاني

starnew
01-29-2016, 19:45
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أ نراك في المستقبل لاقريب تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج القيمة

معن الجميلي
01-29-2016, 19:47
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع

forexdz
01-29-2016, 19:48
صح الكلام يا برنس
من يريد النجاح مع الفوركس لازم يصبر ويقاوم ويتعلم
لان الفوركس صعب لمن هو عكس التيار
وسهل لم اجهز على كل من تعلم وفهم وادراك
شكرا لك

mmaty
01-29-2016, 19:54
لكى تصبح متداول ناجح لابد ان تحدد وقتا للعمل وان تلتزم بهذا الوقت وان تجبر نفسك على اتباع ادوات خطة
العمل بمنتهى الصرامة ولابد ان تتعامل وكأنك مديرك فى العمل كلفك بمهمة وان تتقن المهمة التى كلفت بها

never5
01-30-2016, 19:35

اكرم التميمي
01-30-2016, 20:10
اكيد على كل شخص متداول في سوق الفوركس ان يعتمد على نفسه دون الاعتماد على الاخرين في تداولاته حاول ان تعتمد على استراتيجيات مربحه وان تتابع الاخبار كل لحظه حتى تتمكن من تحقيق ارباح جيده

tchikimarou
01-30-2016, 20:39
أحيك بتحية الإسلام ،
و اهلا بموضوعك الرائع حول
انــــــا رئـــــــــيس نـــــــفسى - ادخل بقى واتفرج على نفسك (2)
وفقك الله وبارك لك
اتمنى النجاح لك اخي الغالي في عملك سلام

aissahd
01-30-2016, 22:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
جزاك الله خير على مشاركتك معنا
شكرا لطرح ذلك الموضوع و تلك التغطية الجيدة
تحياتى لك تقبل مروري

zizo199
03-22-2016, 20:24
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع معاbr>هم

mohamedforex4
04-24-2016, 23:13
هو بصراحة كل متداول رئيس نفسو أي إذا قمت بتحليل الفنية والكالسيكي يعني أنت من ستفرح أو سوف
تحزن بنصر أو بهزيمة تقبل مروري لشخصك الكريم اتمنى التوفيق والنجاح اللجميع وشكرا .

mohamedhamed
05-12-2016, 13:05
بسم الله الحمن الرحيم
شكرا لك على المعلومات القيمه
واتمنى ان تستمر فى امدادنا بمثل هذه
المواضيع والمعلومات القيمه
جزاك الله خيرا

جمال صادق
05-12-2016, 13:17
اعتقد ان للتدال شروط كثيرة من الممكن ان تتحقق فى العديد من الاوقات و التى لابد من ان تكون مفهومة على قدر كبير من الاستراتيجيات التى تكون متفئلة بالعمل المنظم و الدقيق

doaa sary
05-12-2016, 23:08
هو حلو جدااا
كفاية انك شغال اى وقت براحتك
اليوم كلة الفوركس شغال
لاكن اى وظيفه اخرى
ليها مكان ووقت معين
الفوركي عن طريق النت ودى افضل ميزة

never
05-14-2016, 13:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

zaza0519
05-14-2016, 13:02
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

nano
05-14-2016, 20:12
تقبل مروري
././/./............

---------- Post added at 06:12 PM ---------- Previous post was at 06:03 PM ----------

تقبل مروري
././././..............

latraaa
05-14-2016, 20:31
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يعرف الإخوة الكرام إن شاء الله كيف يحققون الكثير من المعلومات التي تقدمت بها

drissou45
05-14-2016, 21:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ومساءكم سعيد
كل الاشياء صعبه ولكن بالعمل والجهد يصبح كل شيء سهل
تقبلو مروري الفاضل وتحياتي

nano
05-15-2016, 12:59
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أخي الفاضل
أشكرك على هذا الموضوع و لكن لا اجد فيه ما يثير الجدل و النقاش اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري
./././............

medo.mohamed
05-15-2016, 13:15
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة و السلام على سيدنا محمد
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته و تحية طيبة لكل
الف شكر ليك اخي الكريم علي الشرح موضوع مميز وشرح كويس جدا الف الف شكر

zaza0519
05-15-2016, 13:53
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

never1
05-16-2016, 03:01
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

nasro benz
05-16-2016, 03:30
السلام اخي موضوع رائع لكن يمكن ان تعتمد على مؤسرات واسكبريتات تسهل لك طريقة التعامل مع هذا السوق الصعب للغاية
وفقك الله

never
05-17-2016, 01:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

zaza0519
05-17-2016, 01:59

seifhd
05-18-2016, 01:07
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

eyad ghanem
05-18-2016, 03:03
السلام عليكم ورحمة الله
ن العمل بالاوامر المعلقه ميزه جيده هنا للمتاجر ولكن الاصل طبعا الاول ان المتاجر يكون فاهم كويس اوي المجال الي بيعمل به وبيعرف يختار النقاط
القويه الي هيدخل منها الاول وهخليه ملك وقته وشكرا

THE WIZARD
05-18-2016, 03:05
شكرا اخي الكريم علي الموضوع الجيد استمر علي وضعك

nassim126
05-18-2016, 09:12
السلام عليكم اظن ان لا مدير عليك في الفركس وانت مدير نفسك ممكن تكون ايجابية وممكن العكطس كالكسل طبعا ههه

nadin22
05-18-2016, 09:25
اكيد موضوع انك انت المسؤول عن كل حاجه فى الشغل دا هو سلاح ذو حدين
ومحتاج شخص ملتزم وعارف قيمة المسؤوليه وازاى يحافظ على حسابه وميعرضهوش لمخاطره كبيره

dhmo
05-18-2016, 16:27
اكيد موضوع انك انت المسؤول عن كل حاجه فى الشغل دا هو سلاح ذو حدين
ومحتاج شخص ملتزم وعارف قيمة المسؤوليه وازاى يحافظ على حسابه وميعرضهوش لمخاطره كبيره

اهم حاجه هنا انه يتم هنا عمل خطه ناجحه هنا بردو في حد ذاتها احد اهم الاسباب الي بتحقق النجاح للمتاجر وعلشان كده لازم المتاجر هنا يحاول يفهم المجال
كويس الاول علشان يعمل لنفسه خطه جيده

mhran
05-18-2016, 16:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ...
اخي الكريم انا بالواقع ضد كلامك و طرحك بالكامل
صحيح انك سيد نفسك ولكن بصراحة الفوركس لا يغنيك عن عملك
و انا اعتبر الفوركس هو بمثابة عمل ثانوي اخر الى جانب عملك الاساسي

best39
05-19-2016, 23:45
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
اظن ان العمل فى سوق الفوركس يتطلب المزيد من التعلم و الاهتمام و لابد من ان يكون هناك تركيز على الاخبار الاقتصادية التى تعطى الكثير من النتائج الادق

rea
05-19-2016, 23:53
أخي الكريم انت تتكلم في أغلب ما جاء في الموضوع عن متداول
ناجح يعني لديه دخل جيد من الفوركس وأنا شخصيا أرى ان هدا امر
صعب الحصول فلا بد من العمل المباشر يبقى الفوركس في العالم الفتراضي

wayss
05-20-2016, 00:08
أشاطرك الرأي أخي في مسألة الادارة الشخصية للفوركس
تمنياتي لك و للجميع بالتوفيق تقبل مروري أخي الغالي

ayoubino
05-20-2016, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...

نعم معك حق لازم العزيمة و المثابرة لكي تنال مبتغاك و تحقيق طموحك
على العموم شكرا على النصيحة

تـقبـل مـروري ..

nuclear2010
05-20-2016, 00:51
السلام عليكم جميعا
تقبل مرورى

laradji mohamed
05-20-2016, 00:59
فإن هذه المرحلة تشبه التقدم بطلب للحصول على بطاقة ائتمان أو قرض عبر الإنترنت، عن طريق مودم من طرازات أواسط التسعينات. هل تذكر كم كانت تلك العملية بطيئة

---------- Post added at 09:53 PM ---------- Previous post was at 09:52 PM ----------

الفوركس هو الزعيم يعطيك امكتنية الوصول الى القمة
ويجعلك سيد الناس

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:53 PM ----------

يجعلك سيد الناس ليس بالنوم وانما بالعمل الجاد و المثابرة
من اراد المعالي سهراليالي

---------- Post added at 09:55 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

واخيرا الحكمة في المعاملة مع الناس
وليس بمجرد الحصول على سنتات ينسى الانسان السلام مثللا

---------- Post added at 09:57 PM ---------- Previous post was at 09:55 PM ----------

واخيرا تقبلو مني فائق الاحترام و التقدير
وليس المال كل شيء في الدنيا وانما التواضع وقبول النصيحة من الاخرين

---------- Post added at 09:58 PM ---------- Previous post was at 09:57 PM ----------

العزيمة و المثابرة لكي تنال مبتغاك و تحقيق طموحك
على العموم شكرا على النصيحة ونرجو المزيد من التدخلات وشكرا

---------- Post added at 09:59 PM ---------- Previous post was at 09:58 PM ----------

الجيد في الامر هو المثابرة التي تعلمها لك مثل
هذه المواقع والسلام

mohamed321
05-20-2016, 01:00
شكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها وأتمنى أن نراك تحقق الكتير إن شاء الله، و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله ونتظر المزيد من الموضوعات التي نتعلم منها كيفة التداول االصحيح تقبلو مروري احبتي ولكن الفوركس ليسه سهل هو صعب ومعقد وعم نظرك لربح انظر الى نسبة الخسارة التي قد تخسرها لذلك ليه الكل ينج فيه

laradji mohamed
05-20-2016, 01:02
فبالمثابرة و العمل الجاد
نؤتي ثمار جيدة والنصيحة لعامة النس من اسباب النجاح و الوصول

---------- Post added at 10:01 PM ---------- Previous post was at 10:01 PM ----------

فبالمثابرة و العمل الجاد
نؤتي ثمار جيدة والنصيحة لعامة النس من اسباب النجاح و الوصول
والله ولي التوفيق

---------- Post added at 10:02 PM ---------- Previous post was at 10:01 PM ----------

أشاطرك الرأي أخي في مسألة الادارة الشخصية للفوركس
تمنياتي لك و للجميع بالتوفيق
والسلام على من اتبع الهدى

بسام سعادة 1
05-20-2016, 01:05
انت على حق فانا حولت ان اهرب من ضغوط الحيااة والعمل لكي اصطدم بواقع الفوركس ولكن املي في الله عزوجل بان الامر سيتغير

---------- Post added at 11:05 PM ---------- Previous post was at 11:04 PM ----------

انت على حق فانا حولت ان اهرب من ضغوط الحيااة والعمل لكي اصطدم بواقع الفوركس ولكن املي في الله عزوجل بان الامر سيتغير فانا علي يقين

احمد عبد الباسط
05-25-2016, 15:55
بسم الله الرحمن الرحيم
من احد مميزات الفوركس الهامة
1 انك مدير عملك
2 انت سيد قرارك
3 انت من يلوم نفسة على جميع القرارت وانت من يتعلم من اخطائة

issamess
05-25-2016, 17:45
انا مانكرش انه المتداول ف الفوركس بيكون مالك كل امره ومش محتاج لحد ابدا وبيكون كل حاجة تحت ايديه وبيشرف عليها بنفسه دون اوامر من حد ودى حاجة كويسة جدا انا بحبها.........
بالتوفيق للجميع

messaoud43
05-27-2016, 13:56
الســـــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بـــركــاته
شكرا جزيلا أخي في الله أنار الله دربك على المعلومات القيمة
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكــــــور

aissaalg
05-28-2016, 14:14
الســلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بـركـاته
زميلي في الفوركس و المنتدى كل الشكر و الثناء على المعلومات القيمة
في انتظـار جديدك ومواضيعك الشيقة

neverlityou
06-09-2016, 01:53
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة التي تقدمت بها و أتنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يستفيون منها إن شاء الله والمهم التعليم اولا وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى الفوركس بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا

kaka25
06-10-2016, 00:56

islam bahnsawi
06-10-2016, 05:33
هكذا الحال فى الفوركس صديقى و نتطلع لاكثر من هذا
هذة المعلومات البناءة و الهادفة للدخالشكر لك صديقى على هذا الكتناول الجيد و نطمح باكثر من ذلك

hamada alex
06-10-2016, 06:26
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

abidal5883
06-10-2016, 07:01
التداول في فوركس يتطلب المهارة و الإستراتيجية و الأموال الإضافية و الأعصاب الحديدية. بسبب الحجم الكبير من التقلب سوق . ببساطة، فإن هناك الكثير من المتغيرات التي لا يمكن التنبؤ بها و أي واحد منها من الممكن أن يؤثر وضعية التداول المختار الفوركس

xrif01
06-10-2016, 07:13
مساءك سعيد اخي الكريم طبعا موضوعك عن الفوركس مهم جدا واسلوب الشرح كان رائع وشكرا جزيلا اخي
لقد وافيت في طرحك واتمنى لك التوفيق . تقبل مروري

الصبر
06-10-2016, 14:10
الازواج تتاثر ببعضها هنا من العملات ان الاخبار تساعدهم وان يرتفعوا معا وهناك من الازواج
التى يكون الاخبار لها تاثير عليها منها من يرتفع ومنها من يهبط

latraaahr
06-10-2016, 14:50
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كم اأتمنى ان نراك من اللدين يحققون الكثير إن شاء الله

emad1995
06-10-2016, 17:05
تقبل مروري

---------- Post added at 02:05 PM ---------- Previous post was at 11:52 AM ----------

أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد تقبل مروري....

kaka25
06-11-2016, 03:00

الصبر
06-19-2016, 19:37
طبعا يا اخي لا يمكن يا اخي ان افرح وانا اخسر صفقةفي الفوركس ولكن الامر عادي جدا
بالتالي الخسارة الواحدة العابرة او اكثر من خسارة لازمها ارباح كثيرة تعوضها وتربحني

kaka25
06-20-2016, 03:21

bodamj
06-20-2016, 03:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كملامك عجبنى كثيرا اخى الكريم وهذا شىء جيد
ومشكوور بجد ليك خووى على كلامك الرائع هذا ونتمندى المزيد منك وشكرا

omarballouch
06-20-2016, 04:58
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكور يا اخي الكريم على الموضوع الجميل ،لكنك لست رئيس نفسك
في الفوركس ، لان رئيسك الحقيقي هو اتجاه الشموع اليبانية ، والذي اذا
حالفت امره قد تندم ويكلفك ذلك خسارة راس مالك

mounir trader
06-20-2016, 05:33
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الاستخدام يتم للتوقع للصفقة و مواضيعك سهل على القلوب هضمها و شكرا السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة و شكرا

hossam123
06-20-2016, 13:37
انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك

ghost.mastar
06-20-2016, 13:50
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه

yansane
06-20-2016, 23:46
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع وانا من وجهه نظري ايضا ان العمل بالاوامر المعلقه ميزه جيده هنا للمتاجر ولكن الاصل طبعا الاول ان المتاجر يكون فاهم كويس اوي المجال الي بيعمل به وبيعرف يختار النقاط

fady forex
06-21-2016, 01:11
مشكور صديقنا العزيز على هذه الملاحظات، في الحقيقة أن تعمل بالفوركس زتجعل منه مصدرا للدخل وتكون فيه رئيس نفسك في العمل شيء جميل، ولكن هل في مقدورك تحقيق ذلك بدون معرفة

nonam
06-22-2016, 17:05
السلام عليكم .... بالفعل هو سلاح ذو حدين من المهم ان تتعامل انت مع نفسك من اهم الادوات اللي من الممكن ان تكتشفها في نفسك التعامل مع التداول الحقيقي وكمان التعامل مع الادوات اللي فيها الادوات اللي زي دي
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

iheb777
06-22-2016, 19:05
مشكور اخى على المعلومة واتمنا ان تكون دو فائدة على المنتدى
وكدالك اتمنا من الاخوى ان يضعو الامور التى قيها الفائدة على المتداول فى السوق
وبتوفيق

رشا محمد الهوارى
06-22-2016, 19:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
مشكور اخى الكريم على هذه المشاركة الفعالة ونتمنى المزيد من المشاركات المميزة دمتم موفقين
تقبل مرورى

iheb777
06-22-2016, 19:15
شكرا لك اخي على الموضوع الرائع وان شاء الله سوف اعتمد على بعض من افكار الاعضاء في المستقبل بالتوفيق للجميع

refata
06-22-2016, 21:11

NAbIL33
06-22-2016, 21:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أريد أن انوه بأن استفدت من موضوعك وسأعمل على القيام به شكراً اخواني في الله
تقبل مروري ورحمة الله في إنتضار الجديد

algoddam
06-22-2016, 21:25
وهذا هو الاجمل في الفوركس انه انت المدير وانت الموظف وانت المفتش وانت صاحب القرار اي لا احد يتدخل
فيك وفي عملك لكن هذا اذا كنا نملك رصيدا كبيرا يدر علينا ارباحا جيدة
وشكرا على المشاركة

iheb777
06-22-2016, 21:26
مشكور اخى على المعلومة واتمنا ان تكون دو فائدة على المنتدى
وكدالك اتمنا من الاخوى ان يضعو الامور التى قيها الفائدة على المتداول فى السوق
وبتوفيق

mohcine amari
06-22-2016, 21:37
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
رمضان كريم احبتي
شكرا اخي الموضوووع مميز للقراءة
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

khaled20
06-22-2016, 21:43
انا شخصيا اخى الكريم افضل ذلك ايضا بان اكون رئيسا لنفسى فى العمل و لكن هذا لا يمنع من التعلم من اخطاء الاخرين
و بذلك اتعلم من الفوركس و احصل على الخبرة ان شاء الله من احتكاكى بالسوق و تداولى به

Forex-eg
03-17-2017, 19:07
صحيح سلاح ذو حدين اذا لم تكن لديك الخبرة الكافية للعب بالتداولات والبورصات المختلفة لذلك انصح اخواتى المبتدئين ان يداومو على التعلم وان لا يتداولو الا بعد وجود خبرة خاصة بهم ليحققو الارباح المؤكدة شكر اخى انت من الاعضاء المحترفين فى موضوعاتهم

ابوعلى
03-17-2017, 19:22
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريك اكيد الكسل ده اول اسباب الفشل فى التداوالربنا يبعدنا عن الكسل ربنا يوفق الجميع ان شاء الله تقبل المرور اخىالكريم

skylol
03-17-2017, 19:24

اخي اغالي بالفعل بعض المتداولين يستهينوا بالفوركس ويوم يخسروا يندموا اتمنى التوفيق للجميع

zeze2017
03-17-2017, 19:26
https://www.youtube.com/watch?v=NCxyay0IDUU

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ---------------اعرف كيف تقتنص افضل مناطق التداول عن طريق البريس اكشن

YOUNIS
03-17-2017, 19:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل الذي في معلومات مفيدى ونشكر المنتدى على استقطاب اخوى الاعضاء

nour3iny
03-17-2017, 19:32
العمل الحر أن كان فى الفوركس أو أى تجاره حره أخرى لازم يكون عندك هدف حقيقى هو ده هيكون المراقب عليك لما تكسل

mohamed teama
03-17-2017, 19:43
حلو الكلام اخى الكريم ولكن ان تكون رئيس نفسك مش بالساهل لازم تكون قد المسئولية دى وتكون مخطط كويس
وتتعب وتجتهد ولا تياس بسرعة ولا تتوقف عن حد معين للتعلم وتقبل مرورى

smartawi
03-17-2017, 19:47
من الطبيعي يا اخي ان العمل الحر الي انت مدير نفسك يكون مرتاح فيه الانسان ويكون حاببه جدا
انما الامر فيه اتجاه اخر سلبي وهو ان الربح او الخسارة انت الي تحصد الاثنين على عكس العمل الوظيفي الي لا تعرف غير انك تنال اجرتك انما التجارة عموما انت المسؤول عن قراراتك بالسلب او بالايجاب

ELTalYaniii
03-17-2017, 20:44
بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا بك اخي الكريم وبكل اعضاء منتدانا الكرام
نعم يجب ان تكون رئيس نفسك بالتعليم
وتعليم الاستراتيجيات القوية

stethoscope
03-17-2017, 21:40
كل شئ فى الدنيا سلاح ذو حدين رغم ان فكرة انك تبقا رئيس نفسك كلها مميزات لكن فى نوع من الناس لا تتمتع باى شئ من حسن الادارة يعنى متعرفش تدير اى حاجه حتى نفسها لذلك لابد من ان توجه قدراتك

ahmedm
03-17-2017, 21:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هههه بالفعل اخي لكن مع الوقت بينقدر نتأقلم مع الوضع الجديد او بالاصح الشغل الجديد ونلتزم بالسوق ونتابع لاكبر وقت ممكن بالاضافة الي التواجد وقت الاخبار المؤثرة لاستغلاللها

yaseranwer
03-17-2017, 21:53
‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح الموضوع ولكني لي وجهة نظر في خذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

---------- Post added at 11:53 PM ---------- Previous post was at 11:42 PM ----------

‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح الموضوع ولكني لي وجهة نظر في خذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

ahmed abdelmomen
03-17-2017, 22:46
اكيد هي بتبقى حاجة كويسة ان الواحد يبقى مدير نفسه لكن زي ما قولت ان الفوركس مجال خطير
وممكن الواحد يتمرجن في صفقة واحدة عشان كده من المهم الحذر

المهم
03-17-2017, 22:57
ههههههههههههههههههه كلام شيق و لكن ......
لازم التعمل اخي الكريم و لازم تضع في بالك الخسارة يا اخي الكريم
اما كلامك فهو غير جيد و لا يمكن التاكد منه

Mr Brahim
03-17-2017, 23:01
تقبل مروري

M0hsenalawady
03-17-2017, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي لكم جميعا
اخي العزيز الكلام ده مظبوط جدا جدا ودعائي لك بالتوفيق

---------- Post added at 10:05 PM ---------- Previous post was at 10:04 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي لكم جميعا
اخي العزيز مشكور على هذا التحليل وتمنياتي لك بالتوفيق

eslam-gad
03-17-2017, 23:54
ليس معني اتخاذ هذا القرار معناه الكسل بل معناه المسؤليه الأكبر من زي قبل

مروه عصر
03-18-2017, 00:12
السلام عليكم
عندك حق فعلا ان العمل بالفوركس عمل خاص فانت فيه رئيس نفسك فلا نحتاج الى النزول من البيت وقت الزحمه والمواصلات حتى تذهب الى العمل ولكن هذا العمل لا يحتاج الى مجهود ...

ماجدة اسحق سعد
03-18-2017, 00:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز هو احسن حاجه ان كل واجد يبقي
رئيس نفسه ويشتغل كانه شغل حقيقي ويتعامل معاه باهتمام يا اما هيخسر كتير

mostafa1995
03-18-2017, 00:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني اخواتي الكرام
الموضوع روعة فعلا ويجب ان لا تسهل الموضوع وتتعلم يوميا وتشاهد وتشوف وتجرب على الديمو وتابع اخبار الاقتصاد الخ............ خليك عايش الجو

tamermosa
03-18-2017, 00:31
اخى الفاضل عجبنى اوي تعبيرك ( انا رئيس نفسي )
هي ميزة و عيب في نفس الوقت ، ميزة ان محدش يتحكم فيك
و العيب ان ده ممن يخليك تتهور علشان محدش بيراقبك

Mr Fathy
03-18-2017, 12:05
بسم الله الرحمن الرحيم يعنى انت شايف ان من عيوب الفوركس هو الكسل ؟ لا بالعكس انا شايف غير كدا خالص دا الواحد بيقعد على المنصة اكتر ما بيقعد مع مراته

fouadd19
03-19-2017, 14:30
حلو جدا
لا رئيس يرخم عليك
ولا ملتزم بمواعيد عمل وصحيان بدرى
الفوركس يعمل ع مدار 24 ساعه
ومش شرط لتتاجر يوميا كمان يعنى بمزاجك

احمد فرحان منصور
03-19-2017, 14:32
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي صدقت من اهم ميزات الفوركس انك انت سيد نفسك تقبل مروري واحترامي لك

ali gamal
03-19-2017, 14:51
اتمنى التوفيق والنجاح اللجميع

AIMAD HAMEL
03-19-2017, 19:39
موضوع هادف جدا و الغالبية العظمى تعاني نفس المشكل و المشكل الاكبر انهم يعلمون انه لا نجاح دون جهد و مثابرة
تقبل مروري

Manoush
03-19-2017, 20:17
من اراد النجاح سهر الليالي انت هنا لسه مش عندك الدافع القوي اخي في المجال ده واظن مش ليك هدف محدد انت عاوز توصله<اعتقد ان شويه تنظيم منك والتزام هتقدر تحقق الي انت عاوزه طالما عارف اسباب الكسل هنا حاول تشجع نفسك او تندمج مع مجموعه من اصدقاءك في المجال وتتشجع

mabrouk
03-19-2017, 20:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شئ جميل انك تكون رئيس نفسك لا تعمل لدى احد او لدى اى جهة اخرى تعمل باموالك وتاخذ الربح كله لنفسك هذه هى اهم ميزة من مميزات الفوركس ننتظر منك المزيد من التألق و الابداع

tahar2015
03-22-2017, 08:41
مشكور صديقنا العزيز على هذه الملاحظات، في الحقيقة أن تعمل بالفوركس زتجعل منه مصدرا للدخل وتكون فيه رئيس نفسك في العمل شيء جميل، ولكن هل في مقدورك تحقيق ذلك بدون معرفة كافية ورصيد مالي كاف، اعتقد أن الضرورة تدعو إلى التعلم واكتساب المزيد من الخبرات قبل أن تأخذ قراراك بتوظيف نفسه للفوركس وعمليات التداول، وبدون المعرفة والخبرة الكافية

dadanada
03-22-2017, 09:21

مشكور اخى الفاضل على ابداء رايك انا حسب رايى العمل والاجتهال والتعمق فى الامور من اساسيات النجاح مع الحرص على الصبر وعدم التسرع

تقبل تحياتى فى انتظار جديدك المميز

محمدفؤاد
03-22-2017, 11:01
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخى الغالى كل متداول رئيس نفسه
أي إذا قمت بتحليل الفنية والكالسيكي يعني أنت من ستفرح أو سوف تحزن بنصر أو بهزيمة

latraaa
03-22-2017, 16:31
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها أخي الكيرم و التي أتمنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون منها الكثير من الناتئج القيمة إن شاء الله، مشكور أخي الكيرم وبالتفويق لك و للجميع إن شاء الله، نراك في مواضيع اخرى

muhammad ismail
03-23-2017, 01:07
انى اكون رئيس نفسى بالنسبه لى ليس سلاح ذو حدين فانا لست مجبر على انى اعمل اى حاجه وفى حاله اجبارى
العمل تصبح كارثه لانى مش هقوم بيه واستقيل منه

مصطفي السيد
03-23-2017, 02:52

فى الفوركس,
بتبقى رئيس نفسك بس
هل ده شئ حلو ؟

هو سلاح ذو حدين
لما تبقى رئيس نفسك مش هتضطر تنزل فى زحمة المواصلات بدرى عشان متتاخرش ورئيسك فى الشغل

يبقى هتبقى لوحدك تتحكم فى نفسك وتعمل اللى انت عايزو ناهيك عن انك تقدر تدى نفسك بالشبشب لو عملت حاجة غلط وبكده مش هتلاقى حد يقولك انت مخصوم منك 4 دقايق :))

طيب المصيبه ايه بقى

الكسل يا حبيبى الكسل
تيجى تقوم من النوم ياه انا تعبان اوى وكده كده هى صفقة اللى هفتحها انهاردة وهتاكلنى عيش لغاية اخر الاسبوع

وتخسر
لا حول ولا قوة الا بالله
يلاه اهو قدر ورزق
وانت بتبص فى نفس الوقت على الصفقة اللى لا ليها تارجت ولا استوب ومنتش عارف اذا كانت بيع ولا شراء
ولا انت دخلتها ليه اساسا
وتقعد تقول مهو

اخيرا وليس اخرا

مفيش حد بيدلع الدلع اللي انت بتوصفه
الا اذا كان مرتاح ماديا ومش فارق معاه
اما معظم الناس فتاخذ الامر ماخذ الجد

waelmma
03-23-2017, 06:41
:(:)):o تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يجب ان تعلم ان
الفوركس لايصلح ابدا ان يكون عمل نهائى ولكن ممكن ان يصلح لان يكون ل اضافى فقط

antr
03-23-2017, 07:32
هو الفكرة ان الكثير من المضاربين بيعتمدوا على الحال الخاص بهم لكن بالكثير من المفروض ان يكون الانفراد بالعمل يديك دفعة الى الامام

mostafa1995
03-23-2017, 07:34
بسم الله الرحمن الرحيم ............
...... والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..........
طبعا يجب ان يكون كانه ششغل عادي تخصص اوقات خاصة بس فوركس وتتعلم وتنجح ما قلته صحيح :)

bakup28
03-23-2017, 07:40
كل متداول رئيس نفسو أي إذا قمت بتحليل الفنية والكالسيك
ي يعني أنت من ستفرح أو سوف تحزن بنصر أو بهزيمة
تقبل مروري لشخصك الكريم

alonsoo
03-23-2017, 09:19
على فكرة من أجمل الاشياء ان الواحد يكون مدير نفسه وفكرة ان الواحد هيعيش فى الكسل الكلام ده غلط جدا دا انت الواحد بمجرد ما بيفتح صفقة بيراقب الشاشة 24 ساعة

samir123
03-23-2017, 09:21
تقبل مروري

latraaa
03-23-2017, 10:55
مشكور أخي الكرم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها أخي الكيرم و التي أتمنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون الكثير منها إن شاء الله و على اية حال أخي الكريم الأمر ليس بالسهل و إنما يحتاج إلى تفاصيل أكثر إن شاء الله

احمد فرحان منصور
03-23-2017, 10:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة طبعا اخي الكريم هذا اول عمل في العالم تكون به انت فقط سيد نفسك والموظف والمدير والمستخدم اي انت الادارة كلها

remon2010
03-23-2017, 15:16
السلام عليكم جميعا
بالطبع فى الفوركس الشخص بيكون
مدير نفسه فهو الذى يسيطر على كل الامور وكل القرارات
تقبل مرورى

Zinou0008
03-23-2017, 15:18
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته اهلا بيك اخى الكريم فى المنتدى الفكره انك بتحصل على مكافاه على الردود بيتم تجويلها على جساب انستا للتداول و عليه يمكن الاستفاده من الربح المحقق فقط

alatn123
03-23-2017, 15:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
افضل كلام سمعته , لما تكون متأثر بغيرك و كل كلمة تهزك و تجيبك سيؤثر هذا على قراراتك و ستكون الخسائر من نصيبك
بالتوفيق يا غالي

جمال صادق
03-23-2017, 16:09
موضوع كبير و مهم و اعتقد ان البداية و النهاية فى هذا السوق هى بالاعتماد على الكثير من النقاط التى تساعد فى تعلم و فهم المزيد من النقاط التى تعمل على تكوين استراتيجيات ناجحة ومعروفة

midobols
03-23-2017, 16:13
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
وانا من وجهه نظري ايضا ان العمل بالاوامر المعلقه ميزه جيده هنا للمتاجر ولكن الاصل طبعا الاول ان المتاجر يكون فاهم كويس اوي المجال الي بيعمل به وبيعرف يختار النقاط

abutalia
03-23-2017, 16:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته وده افضل شئ في سوق الفوركس انك بالفعل رئيس نفسك لا احد يراسك والله يكرمنا ونربح منه علي خير

abdallah.2017
03-23-2017, 16:19
فعﻻ وﻻكن لمن اتخذ الفوركس مصدر دخل اول وﻻكن مغظم امتداوﻻين يتعتبر لهم دخل تانى وشكرا ....

mirinda
03-23-2017, 16:29
اخى فعلا الكسل يقضي على صاحبه لابد من النشاط وبذل قصار الجهد على اي عمل حتى لو لم يرؤسنا احد حتى نتمكن من إدارة أنفسنا وإدارة غيرنا فيما بعد

midobols
03-23-2017, 16:30
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
بالطبع فى الفوركس الشخص بيكون
مدير نفسه فهو الذى يسيطر على كل الامور وكل القرارات

freetrade
03-23-2017, 16:33
موضوع مميز بس انا مش عارف عشان تقول هي صفقة وحدة في الاسبوع تاكلني عيش طول الاسبوع يبقي حسابك المفروض يبقي عالاقل 10 الاف دولار وبتعمل صفقة التارجت بتاعها مثلا 40 نقطة بقيمة النقطة 2.5 دولار يعني بتستهدف 100 دولار اسبوعيا

bmw22077
03-23-2017, 16:38
شكرا جزيلا على مجهود حضراتكم ونتمنى لكم دوام الصحة والعافية والله الموفق والمستعان

---------- Post added at 01:38 PM ---------- Previous post was at 01:34 PM ----------

السلام عليكم و رحمة الله و براكاته
اخي في الله لقد تطرقت الي موضوع هام ، لقد استفدت كثيرا من هذه المعلومات و قد افدت الكثير من المتداولين العرب .جزاك الله خيرا
تقبل مروري

amine-14
03-23-2017, 17:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم طبعا لازم تكون مسيطر على نفسك و لا زم تتخذ قرارات في الوقت المناسب الفوركس ليس بسهل مشكور على الاضافة

ayoubfc
03-23-2017, 20:20
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله.

ayouz
03-23-2017, 20:33
السلام عليكم اخي فعلا المتداول يعني منالكسل والخمول لانه منهك دائما من العمل لساعات طوال لكن عش حياتك رغم دلك ومارس الرياضة بصفة مستمرة كي تحارب الخمول والكسل

michael1
03-24-2017, 01:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى النبيل
وهو ده اللى تعبنا جدا لاننا لا نعرف شئ مثل الاخرين
الذين لديهم الخبرات فى التداول على الفوركس وشكرا

fouadar
03-24-2017, 02:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بركاته كل عام وانتم بخير اخوانى
شكرا لك على هذا الموضوع الشيق اتمنى لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

abdeu2016
03-26-2017, 19:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
اخوانى الاعزاء اعضاء منتدى فوركس العرب اتمنى لكم حظا موفقا و رزقا كريما باذن الله.
التوفيق من عند الله

yousee
04-01-2017, 12:56
نعم أحسن شيء في الفوركس أنك تكون رئيس نفسك ولن تجد أحدا يأمرك بتسلط أن تفعل مايرده لهدا حقق حلمك في الفوركس لكي تكون رئيس نفسك

YOUNESS EL-BAKKIOUI
04-01-2017, 13:23
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته الفوركس مجال واسع لكسب أموال طائلة جدا فقط تحتاج إلى توصيات فوركس جيدة جدا يمكن أن تربح أكثر من 50 $ في اليوم

flashytoty
04-01-2017, 16:19

فى الفوركس,
بتبقى رئيس نفسك بس
هل ده شئ حلو ؟

هو سلاح ذو حدين

طيب المصيبه ايه بقى

الكسل يا حبيبى الكسل

وتخسر
لا حول ولا قوة الا بالله
يلاه اهو قدر ورزق
ولا انت دخلتها ليه اساسا
وتقعد تقول مهو

اخيرا وليس اخرا

بسم الله الرحمن الرحيم
اوافك الراي اخي الكسل اصل الشرور و عدو التعلم و العمل انا عن نفسي احب اكون في جروب عمل و يكون ليا رئيس افضل اني اكون لوحدي و معرفش اعمل ايه الخطوة الجايه
تقبل تحياتي

midobols
04-01-2017, 17:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
هو بصراحة كل متداول رئيس نفسو أي إذا قمت بتحليل الفنية والكالسيكي يعني أنت من ستفرح أو سوف تحزن بنصر أو بهزيمة تقبل مروري لشخصك الكريم

mido elshabrawy
04-01-2017, 17:51
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
بالفعل اخي الفاضل ان موضوع انا رئيس نفسي هو امر ذو حدين
اما ان تعتمد علي نفسك و تأخذ العمل بالفوركس كانه عمل جدي و تحقق منه ارباح
او انك تستهتر بالعمل و سهولته و انك تعمل متي تريد و ترتاح متي تريد و تحقق خسائر لا قدر الله
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

medeldon
04-01-2017, 18:13
انا اضن انه يجي ان تكون دو خبرة كبيرة ادا اردت ان تكون رئيس نفسك بينما ادا كنت دو خبرة
قليلة فمن الافضل ان تتطلب المساعدة من اهل الاختصاص و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

mid0killer
04-01-2017, 18:38
يا غالي انا اعرف ناس ماشاء الله علهم بالفوركس عندهم خبره كبيره وبيصحو كل يوم بدري بشغف عشان يشوفو السوق مخبي ايه النهاردا وكمان بدوام مش ساعه او اتنين

bakup28
04-01-2017, 19:00
بصراحة كل متداول رئيس نفسو أي إذا قمت بتحليل الفنية
والكالسيكي يعني أنت من ستفرح أو سوف تحزن بنصر
أو بهزيمة تقبل مروري لشخصك الكريم

msamir2013
04-15-2017, 08:23
اخى بالفعل الفوركس قد يكون سلاح ذو حدين لكن بالفعل عدم الالتزام فى هذا السوق يؤدى الى الخسارة فى النهاية

ولكن من الافضل للمتداول فى البداية على الاقل عدم الاعتماد على الفوركس فى البداية كمصدر دخل وحيد لغاية لمل يوصل لدرجة كبيرة من الخبرة

وبعدها فى حال انه قرر انه يعتمد على الفوركس كمصدر دخل وحيد لازم انه يحدد اهدافة والالتزام بخطة عمل مناسبة لتحقيق تلك الاهداف

waelmma
04-15-2017, 09:15
:)):)):)) تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه ميزة الفوركس
بيتميز بانك انت رئيس نفسك ولايوجد لاى شخص سلطة عليك وبارك الله فيك

Lante
04-15-2017, 09:33
انا مانكرش انه المتداول ف الفوركس بيكون مالك كل امره ومش محتاج لحد ابدا وبيكون كل حاجة تحت ايديه وبيشرف عليها بنفسه دون اوامر من حد ودى حاجة كويسة جدا انا بحبها,.,